Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Messi na Wereldvoetballer van het Jaar nu ook beste van Europa

Laatste update:

Lionel Messi werd donderdag na de loting voor de Champions League verkozen tot beste voetballer van de Europese velden. De dribbelaar van Barcelona, die zich momenteel ook al Wereldvoetballer van het Jaar mag noemen, is nu dus ook Europa’s beste speler van afgelopen seizoen.

/

Messi, die werd gekozen door een door de Europese voetbalbond UEFA gekozen groep journalisten, troefde ploeggenoot Xavi en Cristiano Ronaldo van Real Madrid af. Messi kende een bijzonder goed seizoen: de aanvaller won met zijn club de landstitel en was bovendien de sterkste in de Champions League.

In 33 competitiewedstrijden produceerde de Argentijn vorig seizoen liefst 31 treffers. Bovendien zorgde hij voor achttien assists. Ook in de Champions League toonde hij zijn waarde: na dertien wedstrijden stonden er twaalf doelpunten en drie beslissende passes op zijn naam. In de finale tegen Manchester United (3-1) scoorde hij de 2-1.

Het is terecht dat Lionel Messi is verkozen tot beste speler van Europa

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had graag Ronaldo als winnaar gezien al
zijn zowel Messi als Xavi als Ronaldo geweldig.
Alle 3 een geweldig seizoen gehad maar het was te verwachten dat Messi
zou winnen en kan het absoluut niet onterecht noemen ookal was mijn favoriet Ronaldo.
Respect voor Messi en zijn zoveelste prijs op zo'n jonge leeftijd.

Is het raar als ik zeg dat dit mij echt helemaal maar dan ook totaal niet verbaasd?

Gefeliciteerd Leo.

Edit: Volgens mij gaat Ronaldo ook niet met lege handen naar huis, de mensen die hebben gekeken weten waarover ik praat

25 augustus 2011 om 19:52

hahaha idd hij moet nog een bijles geven. Dat meisje vroeg er duidelijk om haha.

on:
Messi verdient dit naar mijn mening wel het meest. Er zullen mensen zijn die zoveel van ronaldo houden dat ze de rest niet kunnen zien. Ze zullen dan ook denken maar Ronaldo heeft er 42 in geschoten in La Liga, helaas voor jullie, dit gaat over Europa. Dus ook de Champions League.

En Xavi had dit ook verdiend vind ik, maar als je puur naar statistieken gaat kijken is Messi uiteindelijk wel de terechte winnaar. Meeste asissts van de 3 en zelfde aantal goals als CR . Bovendien heeft Messi de CL gewonnen en Ronaldo dus niet. Dat is volgens mij hoe de Journalisten dachten. En terecht!

Als je de Champions League wint en 12 goals maakt, is dat wel vanzelf sprekend ja.

25 augustus 2011 om 19:25

Ik wou net zeggen,messi was gewoon de nummer één voor die prijs!
Niks aan te veranderen...

Tja alles moest voor hem vertaald worden, want hij sprak geen woord engels. Lekker professioneel aangezien xavi en puyol dat ook al niet spraken!

25 augustus 2011 om 19:23

Er zijn echt veel haters op Voetbalzone. Elke reactie over Messi die positief is krijgt duimpjes naar beneden. En degene die zit te klagen over dat Xavi, Messi en Puyol geen engels spreken krijgt duimpjes omhoog (dat is pas vriendjespolitiek)

Accepteer gewoon dat Messi afgelopen seizoen gewoon weer de beste speler was. Dat hier dan een stel jaloerse mensen hun ongenoegen gaan uiten over dat ze geen woord engels kunenn en het onterrecht vinden, vind ik echt zielig. Xavi, Messi en Puyol werken, wonen en hebben hun hele leven daar. Ze zijn amper in aanraking gekomen met Engelse mensen dus waarom zou je die taal dan moeten leren kennen? het is wat anders als je ergens woont. Ik als toerist ga echt geen spaans leren omdat ik naar spanje ga voor een voetbalwedstrijd.

25 augustus 2011 om 19:34

@19messi33
Ik ben een groot fan van Messi maar ik vind eerlijk gezegd dat hij wel Engels zou moeten spreken. Johan Cruyff gaf een tijdje geleden al aan dat hij het vreemd vond dat een wereldster als Messi geen vragen kon beantwoorden die in het Engels werden gesteld, en in dit geval ben ik het helemaal met hem eens.

25 augustus 2011 om 19:39

Ik zeg helemaal niet dat het onverdiend was. Ik heb me helemaal niet uitgelaten over wie ik vond dat er moest winnen. Dus ik weet niet waarom je dat in mijn gezicht gooit. Of dat ik jaloers zou zijn.

Ik zou die duimpjes ook niet te serieus nemen.

De beste voetballer zijn heeft niets te maken met de taal die je spreekt. We leven nu in een globale wereld. De PD gaat de hele wereld over en trekt dus ook journalisten en fans uit de hele wereld. Dan is het toch gewoon normaal dat je de internationale taal spreekt om die mensen te woord te staan? Zoals Hainrich ook al aangeeft.

25 augustus 2011 om 22:45

Waarom zou hij Engels moeten kunnen spreken? Als interviewer moet je ervoor kunnen zorgen dat de gene die je aan het interviewen bent gewoon kan verstaan wat je zegt, dat is Messi's zaak niet. Die heeft wel andere dingen aan z'n hoofd dan Engels leren.

26 augustus 2011 om 09:28

Messi spreekt een taal met z'n voeten die niemand anders ter wereld spreekt, lekker belangrijk welke talen hij verder nog beheerst.

25 augustus 2011 om 19:28

Misschien dat Uefa volgend jaar een prijs kan uitreiken voor de speler die Engels het beste beheerst.

Lekker belangrijk.

25 augustus 2011 om 20:34

dat jij ermee zit zeg dat iemand geen engels praat, volgens mij had je deze mening ook al in een ander topic. wat maakt het uit wat voor taal iemand praat.

je kan overal wel negatieve dingen zoeken.

ik heb liever dat alle barca spelers geen een taal spreken maar ze laten hun voeten spreken.

26 augustus 2011 om 15:32

Volgens mij praatte er wel meer mensen geen engels, die man uit portugal deed het ook in het portugees. Ook niet professioneel dan. wat een schande he.....

Niet zo'n grote verassing. Is ook wel terecht, hopend dat dit seizoen Ronaldo kan uitblinken en hem kan pakken. Nogmaals gefeliciteerd Messi.

Beter voor CR die is nu hongerig als een Hyena extra Workouts dus & meer training

25 augustus 2011 om 22:34

Of het iets gaat opleveren is een ander

25 augustus 2011 om 22:47

meer training? Niemand is fitter dan Ronaldo, Ronaldo is een machine. Hij heeft gewoon niet kunnen presteren in de wedstrijden die belangrijk waren. Heeft niets met zijn vorm te maken. Niemand is zo fit als Ronaldo op het moment.

zolang hij niet geblesseerd raak zal hij elke jaar de beste zijn....

25 augustus 2011 om 19:18

nee dat denk ik niet, wordt ook verkozen omdat Barca veel gewonnen heeft.

Stel dat bv Real madrid (of een andere ploeg) de CL wint, en Barca eruit gaat in kwartfinale (hypothetisch), dan ben ik bijna zeker dat er eerder voor Ronaldo (of andere speler van het team dat dat jaar het meest succes heeft) gekozen zal worden.

25 augustus 2011 om 19:27

@thomasb

Hoeft niet per se. Het jaar dat Inter de CL won, won Messi alsnog de Gouden Schoen. Het verschilt per seizoen.

25 augustus 2011 om 19:31

De gouden schoen is iets anders dan deze prijs. Milito won hem toen Inter de CL won.

25 augustus 2011 om 19:32

@ lionelbarca

Ja idd, dat klopt. Maar Barca ging er dat jaar pas uit in de halve finale en won in Spanje toch ook alles , dus Barca was ook succesvol .

Ik bedoel dus dat, ook al blijft Messi op niveau acteren, dan nog zal zo'n verkiezing ook vasthangen aan de prestaties van de ploeg waarin hij zit. Momenteel ziet het er dus nog goed uit, maar het kan veranderen

25 augustus 2011 om 19:30

Ben ik het ook niet mee eens. Dat zag je al in het seizoen 2009/2010. Toen won hij deze prijs ook niet omdat Barca de finale niet bereikte. Het zijn allemaal geweldige spelers, maar al had Real de CL gewonnen was Ronaldo er gewoon met de prijs vandoor gegaan. Simpelweg omdat een speler van de winnende partij deze prijs wint.

Wat een geweldenaar!! Maar ik vind o.a. C.ronaldo en Xavi ook grandioos.

Tsja, over open deuren gesproken.

Valt niks op af te dingen, gefeliciteerd. Had gehoopt op Xavi, de man verdient het gewoon, maar met Messi en Ronaldo in de huidige vorm zit het er voor hem jammer genoeg niet meer in.

Ik had gehoopt op Xavi, het grote meesterbrein achter Leo..

25 augustus 2011 om 19:18

Dat is toch wel Iniesta, zonder Iniesta presteert Xavi namelijk onder de maat. Kijk maar even terug richting de periode dat Iniesta geblesseerd was. Kwamen er totaal geen aanvallende intenties van Xavi. Toen heeft Messi in zijn eentje Barcelona gered. Door zelf veel te scoren maar ook heel vaak Villa/pedro te laten scoren.

25 augustus 2011 om 19:41

Is Xavi al eens langere tijd geblesseerd geweest? Anders zou het dus toch zo kunnen zijn dat ze samen het brein achter Messi zijn, niet? De vraag is namelijk hoe Iniesta presteert zonder Xavi aan zijn zijde. Dat Messi minder speelt zonder deze twee is alleen al te zien bij het nationale elftal. Iedere speler is afhankelijk van de aanvoer, ook of eigenlijk zelfs Messi.

De drie tezamen zijn natuurlijk geweldig.

25 augustus 2011 om 20:47

Het is juist andersom. Xavi presteert beter zonder Iniesta dan andersom. Dat er van Xavi minder aanvallende intenties komen wanneer Iniesta geblesseerd is doet daar niets aan af. Iniesta is sowieso meer aanvallend ingesteld dan Xavi maar dat maakt hem niet beter. Iniesta speelt iets minder zonder zijn maatje op het middenveld. Xavi heus ook maar je ziet minder verschil. Hij controleert altijd de wedstrijd (zij het iets meer naar voren dan Busquets), ook al speelt hij met een b-elftal. Misschien zijn er minder steekpasses maar hij blijft hoe dan ook de spil. Elke pass is goed, hij draait altijd goed weg en de aanname faalt nooit.

On: Terechte winnaar. Als je ziet wat hij allemaal heeft laten zien en op welke momenten... Twee assists in de eerste Clasico, enige doelpunt in de tweede, twee doelpunten in de CL in Bernabéu, twee doelpunten tegen Arsenal in Camp Nou, de 2-1 in de CL finale in Manchester, een doelpunt in Bernabeu om de Spaanse supercup en het eigenhandig binnenslepen van die prijs tegen de aartsrivaal in Camp Nou. Top seizoen. Daarnaast was hij ontzettend constant en trok hij de kar toen Pedro geblesseerd was en Villa een vormcrisis beleefde. Tot slot zakte hij veel terug om het spel te verdelen met Xavi en Iniesta en dat deed hij uitstekend. Terechte winnaar.

25 augustus 2011 om 22:32

Het blijft nog altijd een teamsport. Dus om te zeggen dat alleen Xavi of alleen Iniesta het meesterbrein is is gewoon naïef. Deze 3 spelers zijn in combinatie met elkaar gewoon 1 van de beste, zo niet, HET beste trio in de historie van voetbal. Alle 3 de spelers kunnen dingen alleen, alle 3 de spelers kunnen het perfect met elkaar vinden. En voor degene die denkt dat Xavi niet presteerd zonder Iniesta; kijk dit maar even.

http://www.youtube.com/watch?v=w3bs_tazqo0

Het zijn alle 3 machtige spelers ma van mij mocht het ofwel naar Ronaldo ofwel naar Xavi gaan.het is precies een hype aan het worden alle prijzen richting Messi sturen.

25 augustus 2011 om 19:16

Een hype zegt-ie dan, geef nou maar toe dat hij hem terecht heeft gewonnen vorig seizoen by far de beste speler in de Champions League. Zet je schrap want Fifa wereld voetballer van het jaar 2012 neemt hij ook met zich mee naar zijn strandhuisje aan de kust van Barcelona.

25 augustus 2011 om 19:22

Wrm ons schrap zetten?
Kan toch evengoed Xavi worden? Of Ronaldo, Rooney, Ozil, .. ?

25 augustus 2011 om 19:25

Heeft de Champions League gewonnen, heeft de competitie gewonnen, is topscorer geworden in de Champions League, heeft 53 goals gemaakt daarnaast nog 24 assists.

Misschien daarom?

25 augustus 2011 om 19:35

In je glazen bolletje gekeken? Je hebt het over 2012 he, het is nu nog steeds 2011.....

Misschien stort Messi dit seizoen wel in en wordt het helemaal niks. Kans is klein maar is net zo goed aanwezig.

Tevens kan het zo zijn dat er een speler, Robben of Rooney (ik noem maar iets), zijn land naar de Ek-titel brengt. Deze maakt dan ook een grote kans op de prijs waar jij het over hebt.

25 augustus 2011 om 19:39

EK wordt in juni 2012 gespeeld, en deze prijs wordt in januari 2012 uitgereikt over het jaar 2011. Messi heeft in het jaar 2011 al meer dan genoeg bereikt, resulterend in dat het een grap zou zijn mocht deze prijs naar een andere voetballer gaan. Die veel minder hebben gewonnen én veel minder hebben gepresteerd.

25 augustus 2011 om 19:45

Dan bedoelde je dus gewoon de want Fifa wereld voetballer van het jaar 2011. Dat is iets anders dan dat je hierboven zei. Waarschijnlijk zal Messi die idd wel winnen. Deze keer terecht dan, aangezien over het jaar 2010 de prijs eigenlijk naar Xavi, Iniesta of Sneijder had moeten gaan. (winnaars WK, en finalist WK CL winnaar en daar allen een grote bijdrage aan geleverd hadden)

26 augustus 2011 om 01:02

wat als messi zijn beide benen breekt? en geen minuut meer speelt dit seizoen? wint hij dan alsnog? beetje realistisch blijven jongen. Messi is een geweldenaar maar geen God.

25 augustus 2011 om 20:37

ja, hij laat zo weinig zien dat het een hype is.

je kan ook gewoon een keer iets toegeven. of moet iemand beoordeelt worden op het aantal doelpunten in een competitie?

ik vindt ronaldo en messi allebei geweldig en in ben voor barca. ik geniet van allebei.

of zou het weer 'de uefa en scheidsrechterscommissie” zijn die erachter zit.....

Messi enorm gegund nat als Ronaldo en Xavi, Het zijn alle drie klasbakken waar ik enorm van kan genieten

Gefeliciteerd Messi fans

Niet verdient

maar

Zwaar verdient
En ik denk ook nog dat hij 3e jaar op rij de beste speler ter wereld gaat pakken
geweldige speler geen 1 club die hem niet wilt

25 augustus 2011 om 19:23

Dat zeg je anders ; je moet zeggen ''niet zomaar verdient, maar zwaar verdient'', of iets in die aard, anders is het tegenstrijdig. Ik begrijp wel wat je probeert, maar zo is niet de juiste manier.

25 augustus 2011 om 19:27

Hahaha ik ben gewoon blij en weet niet wat ik allemaal zeg
maar dankjewel voor de verbetering

25 augustus 2011 om 19:38

Als je dan toch gaat corrigeren...dan moet verdiend hier met d

25 augustus 2011 om 19:42

@jeroenf

waarom zou het met een D moeten dan :P ?

25 augustus 2011 om 19:47

@jeroenf: nee hoor, in beide gevallen is het de persoonsvorm. En die is altijd met een t

25 augustus 2011 om 19:49

Aangezien je de zin langer kan maken en dan staat er eigenlijk:

Dat heeft hij niet verdiend

Maar heeft hij zwaar verdiend!

Het gaat hier dus om voltooid deelwoorden en niet stam+t of iets dergelijks

25 augustus 2011 om 22:52

Precies @jeroenf heeft gelijk. De andere mensen hier ga lekker terug naar de middelbare school. Of zelfs groep 8 want daar leerde je het als het goed is al.

Messi heeft deze prijs zwaar verdiend! Dat is zeker. En Beste voetballer van de wereld wordt hij ook, het lijkt me dat daar geen twijfel over mogelijk is.

Tja, Messi is toch wel de beste geweest afgelopen seizoen. Maar dat is grotendeels dmv de Champions league. In de primera division was Ronaldo beter. Maar samen gezien was Messi beter en dus een terechte winnaar.

Komend jaar zal Xavi niet meer in het rijtje staan, het is toch wel gebleken dat hij niet zonder zijn maatje Iniesta kan. Dat is overduidelijk de veel betere voetballer met veel meer inzicht. Xavi zal denk ik regelmatig vervangen gaan worden door Fabregas. Deze is toch jonger, heeft ook een schat aan ervaring en zal de nieuwe leider worden.

Komend jaar zal het rijtje bestaan uit Messi, Ronaldo en Iniesta denk ik.

25 augustus 2011 om 19:18

het is niet omdat je meer hebt gescoord dat je beter bent...
Messi zijn spel, is gewoon niet te vergelijken met anderen... en hij is ook nog is beslissend in belangrijke wedstrijden...

25 augustus 2011 om 19:20

@de-lano

Wat een dikke flauwekul zeg?

Waaruit is gebleken dat hij niet zonder iniesta kan? Hoe da fok kom je daar in hemelsnaam bij? Weet je wat echt een hype aan het worden is? Zeggen dat Messi, Xavi of Iniesta niet zonder elkaar kunnen.

ot:

Messi natuurlijk de terechte winnaar. Totaal niet verbaasd, Ik denk dat de gouden schoen 2011 wederom naar hem gaat.. Xavi en Ronaldo hoef ik natuurlijk niks over te zeggen. Beiden een blessing voor het voetbal.

25 augustus 2011 om 19:28

Ik geef alleen maar mijn persoonlijke mening omtrent Xavi. Messi is een absolute topper die gigantisch presteert. En dit jaar heeft hij laten zien dat hij nog meer volwassen is geworden en nu persoonlijk een team bij de hand kan nemen.

Xavi is ook een topper, maar niet in de mate van andere spelers naar mijn idee.

Over Xavi heb ik een persoonlijke mening gebaseerd op wedstrijden. Ik ben een groot fan van het voetbal dat Barcelona speelt maar dit voetbal komt vooral uit 2 personen naar mijn mening. Messi natuurlijk, maar de 2e is Iniesta.

Iniesta heeft veel meer diepgang dan Xavi, zoekt meer de steekpass en zet gemakkelijker druk op de tegenstander. Daarnaast komt Iniesta nog wel eens buiten om of binnen door in het strafschop gebied.

Wanneer Iniesta niet speelt, kijk maar een aantal wedstrijden terug dat hij geblesseerd was. Werd het voor Xavi heel erg moeilijk om wat te doen. 90% van de ballen gingen op zij of terug. Weinig aanvallende intenties en veel meer controlerend. Terwijl dat de rol juist van Busquets is.

Die periode heeft Messi persoonlijk Barcelona er door heen gesleept. Zijn vele doelpunten en assists zorgden ervoor dat Barcelona ''gewoon'' won. Maar het was zonder sprankelend of geweldig voetbal. Naarmate het seizoen verder was kwam Iniesta weer terug en werd het spel gelijk weer vloeiender en beter. Meer aanvallende intenties.

Persoonlijk vind ik Iniesta nog een klasse beter dan Xavi, maar dat is een persoonlijke mening gebaseerd op een aantal (20) wedstrijden die ik gezien heb Met en zonder Iniesta.

25 augustus 2011 om 19:31

@de-lano

Het is precies wat je ook zegt. Xavi heeft een hele andere functie dan Iniesta. Daar iniesta vaak met een dribbel het middenveld penetreert en inidividualistischer is ingesteld. Xavi is puur en puur controleren. Dé schakel tussen aanval en verdediging. Ik weet nog een heleboel moeilijke wedstrijden (waaronder tegen Madrid) dat Xavi uitstekend speelde met een geblesseerde Iniesta.

25 augustus 2011 om 19:37

Vind ik dus niet, Busquets is voor het controleren. Xavi moet, zeker als Iniesta niet speelt, het spel voor de aanval juist verdelen. Dan staan tenslotte Mascherano en Busquets achter hem en zal Xavi toch de aanvallende intenties en het spel verdelen onder handen moeten nemen.

En dat kan Xavi dan toch weer minder dan Iniesta dat kan. Tenminste dat is mijn persoonlijke mening. Iniesta kan namelijk wel heel goed op de plek van Xavi spelen terwijl dat andersom een stuk minder is.

25 augustus 2011 om 19:21

Komend jaar zullen al die namen niet bij de top 3 komen.

25 augustus 2011 om 19:28

Ik denk eerder Messi Ronaldo Aguero

25 augustus 2011 om 19:34

De-lano

Sorry Ronaldo was beter als Messi in de PD? Ik vraag effe heel eerlijk heb je de competiie wel gevolgd? Messi heeft 2x zoveel assist gegeven en Ronaldo scoorde om zijn doelgemiddelde omhoog te krijgen in de laatste 4 wedstrijden 11x. Dat zegt eigenlijk genoeg over C.ronaldo hij scoort in periodes heel veel en in heel veel periodes niet. Daarnaast ben je niet de beste omdat je veel scoort maar ook wat je voor je team doet in het algemeen. de talloze assist die Messi heeft afgeleverd en de belangrijke goalen bijna iedere wedstrijd weer. Ronaldo is een geweldige doelpuntenmachine maar Messi bleef hem makkelijk bij tot dat Messi de La Liga voor Barcelona had binnengehaald. Toen is hij gestopt met spelen in de PD en vervolgens schiet Ronaldo er nog 11 goalen in. Heel knap gedaan en op persoonlijkgebied heel fijn maar voor veel mensen is de reden dat Ronaldo beter was in La Liga dat hij veel meer heeft gescoord. Maar dat vind ik dus gewoon onzin.

25 augustus 2011 om 19:47

Laat ik vooropstellen, niemand hield Ronaldo en/of Messi ''makkelijk'' bij. Ze leveren allebei onvoorstelbare prestaties.

Iemand die een doelpunten record breekt in de primera division is een absolute topper. Messi heeft daarentegen meer assists gegeven. Maar wat je zelf zegt, Messi voetbalde de laatste paar wedstrijden niet of minder. Je weet niet of Messi die wedstrijden hetzelfde had blijven presteren als Ronaldo. Dat Ronaldo bleef spelen komt vanwege het feit dat hij nooit op de bank wil zitten. Zelfs niet als de wedstrijden totaal nutteloos zijn. Hij wil altijd voetballen.

Wanneer Messi de laatste wedstrijden wel had gevoetbald had hij heel veel kunnen scoren en dus misschien meer gescoord dan Ronaldo. Voor hetzelfde geld krijgt Messi een keiharde tackle en is hij 3 tot 4 weken uitgeschakeld. Dan had hij in de CL minder gepresteerd.

Gaan speculeren over hoe en wat er gebeurt is kan je gewoon nie tdoen, dan is er geen realistisch beeld te vormen.

Ronaldo heeft 40x gescoord en 10 assists gegeven in de Primera
Messi heeft 31x gescoord en 18 assists gegeven in de Primera.

Ronaldo is bij meer doelpunten betrokken geweest in de primera division, en als aanvaller gaat het om maken van doelpunten en assists geven. Daar heeft Ronaldo gewoon beter gepresteerd dan Messi.

ps: vind het wel een fijne discussie met iemand die tenminste zijn standpunten ook grotendeels onderbouwd!

25 augustus 2011 om 20:58

'ronaldo heeft 40x gescoord en 10 assists gegeven in de Primera
Messi heeft 31x gescoord en 18 assists gegeven in de Primera.

Ronaldo is bij meer doelpunten betrokken geweest in de primera division, en als aanvaller gaat het om maken van doelpunten en assists geven. Daar heeft Ronaldo gewoon beter gepresteerd dan Messi. '

Ik vind je redenatie een beetje kort door de bocht. Er moet ook worden gekeken naar het aangaan van een combinatie, het maken van ruimte voor je tegenstanders door goed te lopen, iemand wegsturen die vervolgens alleen nog maar hoeft af te leggen en dus de assist op zijn naam schrijft, op het juiste moment druk zetten op de verdediging waar een teamgenoot direct van kan profiteren etc. Om te zien wie er daadwerkelijk meer bij doelpunten betrokken is geweest zou je de alle wedstrijden van beide spelers moeten analyseren op bepaalde punten.

25 augustus 2011 om 23:00

Ronaldo scoort 11 doelpunten in de laatste 4 wedstrijden...die nergens meer om gingen! Hoe kan je dan nog zeggen dat hij beter heeft gepresteerd in la liga, enkel en alleen gebaseerd op het aantal goals waar hij bij 'betrokken' is geweest?

Het gaat om de waarde van de goals. Die laatste 4 wedstrijden die hij heeft gespeeld, speelde Messi niet, want die wedstrijden gingen nergens meer om. En die laatste 11 goals die hij heeft gemaakt hebben totaal geen toevoeging gehad op zijn prestatie in la liga, want la liga was al uitgespeeld voor zowel Barcelona als Real Madrid. Real Madrid heeft er niks aan gehad, alleen Ronaldo heeft een individuele prijs binnen gehaald.

Zeggen dat Ronaldo beter heeft gepresteerd dan Messi in la liga is onzin. En je argumentatie erbij slaat ook nergens op.

Niet meer dan logisch! Ook al ben ik zelf meer fan van Ronaldo, Messi heeft hem verdiend. Ronaldo komt zeker in de buurt, heeft vorig jaar zelfs een doelpunt meer gemaakt dacht ik, maar Messi is toch zoveel dreigender met elke actie die hij maakt, dat hij de beste is! Daarnaast zorgt hij ook meer voor teamplay en voor meer assists!

25 augustus 2011 om 19:28

Nee ze hebben beiden 53 goals gemaakt.

Deze jongen krijgt elke dag wel een recordnaam of een beker dus ik ben niet echt verrast.

Was te verwachten. Wat een geweldige speler die elke prijs die er is verdient. Een hele sympathieke speler die met beide benen op de grond blijft staan. Geen gekke dingen, geen kapsones precies zoals het hoort. Ik verwacht dat hij dit wel volhoud de komende jaren.

messi leek op de galashow niet echt uitbundig blij met zijn prijs, of ligt het aan mij?
in ieder geval, ik had het ronaldo echt gegund, ik vind de schijnheiligheid van barcelona echt walgelijk

25 augustus 2011 om 21:26

Groen randje voor dit? Niet echt een wereldreactie moet ik zeggen. Kan het wel begrijpen van Messi. Dit soort prijzen heeft Messi al zo vaak gewonnen.

Er zal altijd discussie blijven tussen mensen over wie er beter is, Ronaldo of Messi Zelf vind ik Ronaldo completer en atletischer, vandaar dat ik hem op minimale afstand beter vind dan Messi. . Mocht Real het dit seizoen goed doen en prijzen pakken zal Ronaldo wss verschillende individuele prijzen pakken.

Verder kan ik niet zeggen dat er hier iets schijnheiligs is gebeurd, dus die beschuldiging slaat nergens op, dus mag ik vragen waarop je dat baseert'?

25 augustus 2011 om 23:02

Omdat hij niet verrast is misschien? Iedereen kon toch ruiken dat Messi deze prijs zou gaan krijgen.

Had liever Xavi zien winnen, deze man speelt al jaren bij Barca en mocht die prijs ook wel eens winnen, toch ook heel belangrijk , met zijn passes en assist.

Maar de goals gaan toch boven de assist, zo zal het altijd blijven gaan.

25 augustus 2011 om 19:22

Messi had ook de meeste assits... haha

25 augustus 2011 om 19:22

@peskens-psv

Xavi is niet per se van de assist. Volgens mij had Messi vorig jaar ook veruit de meeste assists van Barca (24 ofzo?). Ik had de prijs ook heel graag naar Xavi zien gaan.. de man verdiend minimaal zo'n prijs... nu hij oud begint te worden zal het steeds moeilijker worden.

De ultieme spelmaker. Controleert het spel van Barca volledig.

Ik kan hier weer mensen over me heen krijgen maar CR zei het daarnet ook : ik wil prijzen met de ploeg winnen, kampioen worden en/of CL winnen en ja, (ik weet ook wel dat het één het ander niet uitsluit)..

Uiteraard leuk om te winnen maar Messi geeft volgens mij deze zo aan iemand anders als Barcelona terug het zelfde parcours aflegt van het net afgelopen seizoen en dus kampioen en CL wint

Als iemand deze dan toch moest winnen is Messi logisch : kampioen met Barcelona en in zowel halve finale als finale CL beslissend geweest.

nou jah 1 a 2 jaar geleden had sneijder hem verdient en volgens mij heeft messi barca meer nodig da anders om je merkt het al als hij in argentine speelt daar lukt het hem ook heel erg minder maarjah als hij bij barca speelt is hij geniaal

Messiiiiiiii en weer terecht alleen vind ik het jammer voor Xavi die ook geweldige seizoen achter de rug heeft alle 3 waren ze gewoon fantastisch blijven heerlijke voetballers ik blijf altijd deze voetballers volgen alleen wel jammer voor Ronaldo maar hij moet weer prijzen pakken en weer en topseizoen hebben dan komt het wel goed ik zie het wel gebeuren dit seizoen voor Madrid maar ik hoop het niet.

Barcaaaaaaaaaaaa mag van mijn weer alle prijzen winnen.

Iniesta had in de plaats van Xavi naast Ronaldo en Messi moeten staan vind ik.ik vind dat Iniesta veel te weinig krediet krijgt voor zijn prestaties bij Barcelona.

Ronaldo heeft misschien niet die beker gewonnen,maar hij heeft zoiso wel die presentatrice gewonnen.haha ''you can teach me later'' Geweldig hoe da al die vrouwen aan hem plakken.

Messi is de verdiende winnaar. Hoewel ik liever Xavi als winnaar had gezien, want zo'n carriere als die van hem moet toch op de een of andere manier bekroond worden ,niet? Maja waar ik wel mijn vraagtekens bij zet: of de live-stemmen van de journalisten wel mee zijn geteld, want ze moesten stemmen tijdens het filmpje en meteen na afloop was de uitslag bekend en in zo'n korte tijd was de naam van messi al gegraveerd in de beker. Weird!

Mja Onze Ronaldo heeft al zijn troostprijs, namelijk de presentatrice, hahah geniaal om Ronaldo om bijles te vragen. Die zal vast zijn nummer naar afloop krijgen. My god ze bleef hem de hele tijd aankijken. Mja zoals altijd krijgt Ronaldo de vrouwtjes en Messi de bekers.

25 augustus 2011 om 21:31

Geloof mij, Ronaldo gaat ook nog veel bekers winnen en dan ook nog de vrouwtjes....mooi leven haha

Over die beker...kan het niet zo zijn dat ze gewoon drie exemplaren hebben? Of dat het ter plekken gegraveerd is?

Niet echt verassend, lijkt me. Messi is een geweldenaar. Hopelijk kunnen we nog lang genieten van Messi, want om naar hem te kijken is een genot.

Denk dat messi komende 5 jaar nog de beste zijn van de wereld. Die gozer is echt niet te stoppen , helmaal niet door pepe of marcelo. Ronaldo was op zijn knieeen toen messi goal maakt vorig week woensdag. Kijk maar terug op youtube.haha hhs hhs hhs

Belachelijk Ronaldo had dit makkelijk moeten winnen

(real-bril af)

Ik had mijn leven gewed dat Messi zou winnen haha gelukkig dat hij heeft gewonnen wat een geweldenaar is het ook

26 augustus 2011 om 03:37

Een bril doe je af en op mijn beste, niet aan en uit tenzij het een digitale bril is!

26 augustus 2011 om 11:22

Daar heb je een punt haha

Vakantie gevoel is nu over

Hoewel het afgezaagd gaat worden, zou iedere andere keus verrassend zijn geweest. Het is nu eenmaal veruit de beste voetballer van dit moment in de wereld, dus uiteraard ook in Europa. Zelfs als niet Barcelona fan zie ik dat wel.

Als Messi het wint dan is het curupiet en vriendjespolitiek
Als Mourinho geschorst wordt dan zijn ze ook curupt en Barca vriendjes.

Wat kunnen sommige echt hypocriet zijn.
Mensen die niet kunnen hebben dat Messi de terechte winnaar is, kunnen beter niet reageren dan bullshit eruit gooien.

Ik had toch gehoopt op Xavi, wanneer wordt deze man eens in het zonnetje gezet? Het is altijd maar Messi, Messi en nog eens Messi. Maar Xavi is Barcelona minstens even bepalend. Ook met Spanje is Xavi geweldig. Jammer toch dat de prijzen dan altijd gaan naar degene die de goals maken.

26 augustus 2011 om 12:53

''jammer toch dat de prijzen dan altijd gaan naar degene die de goals maken.''

Volgens mij had Messi van alle Barca spelers vorig seizoen niet alleen de meeste goals op zijn naam staan maar ook assisten.

Nu jij

Dit soort verkiezingen kan ik echt niet serieus nemen.
Door de media is er een totaal verkeerd beeld van Real Madrid en Barcelona ontstaan.
Barcelona is duidelijk het lievelingetje van de media
Het is dan ook belachelijk dat uitgerekend diezelfde journalisten de speler van het jaar mogen kiezen.

25 augustus 2011 om 19:32

Wie had er dan moeten winnen? Dat jij het nou niet kan hebben dat een speler van de club die jij verafschuwt wint is geen reden om te zeggen dat Barca hier wordt voorgetrokken.

25 augustus 2011 om 19:37

Om heel eerlijk te zijn had ik hem Xavi gegund. Hij heeft ook alles gewonnen en is duidelijk de regisseur van barcelona. Messi profiteerd slechts van zijn paasjes. Onbegrijpelijk dat Xavi zo weinig respect krijgt. Als Xavi hem had gekregen had ik er mee kunnen leven. Hij was met Ronaldo duidelijk de beste dit jaar.

25 augustus 2011 om 19:39

Xavi krijgt genoeg respect hoor, maar mensen kijken toch eerder naar prestaties (van voornamelijk aanvallers ) in ''grote'' wedstrijden waarin Messi het toch fantastisch doet.

25 augustus 2011 om 19:44

In de grote wedstrijden is Xavi ook altijd de beste. Maar alleen omdat Messi zijn paasjes afmaakt krijgt hij alle respect. Dit vind ik echt oneerlijk. Als ik Xavi was zou ik die paasjes niet meer geven en voor eigen succes gaan. Misschien krijgt die dan wat meer respect van iedereen.

25 augustus 2011 om 19:53

@manmetkennis

Lolbroek. Xavi heeft afgelopen seizoen welgeteld 3 assists gegeven op Messi. 2 in de Supercopa en 1 in de Copa del Rey..

25 augustus 2011 om 21:07

Wat een cliché gebrabbel weer Manmetkennis.

Heb jij wedstrijden gezien? Xavi is zonder meer een van mijn favoriete spelers, dan staat dat vast. Maar Messi profiteert alleen van zijn paasjes? Messi heeft veel meer nuttige assists gegeven. Wat Xavi doet is het spel sturen en controleren. De nadruk leggen waar deze nodig is, het tempo bepalen, de rust bewaren. Hij is het ultieme aanspeel- en rustpunt. Iniesta heeft dat ook maar wel minder daar hij meer aanvallend is ingesteld en meer gebruik maakt van zijn dribbeltechniek. Messi is nog een stapje aanvallender daar hij meer diepgang heeft en makkelijker scoort. Maar alleen profiteren? Nee daar sla je de plank mis. Messi heeft de meeste assists op zijn naam van het hele team en als zijn teamgenoten soms wat scherper waren zouden het er nog veel meer zijn geweest. Daarnaast heeft hij meer dan welke andere speler in de PD zelf een aanval opgezet. Zie bijvoorbeeld de 3-2 in de Supercopa. Hij speelt Adriano goed vrij met een mooie pass, rent dwars door de verdediging heen om de bal er in een keer in te schieten. Neen, alleen profiteren van Xavi? Neen. Het hele team profiteert van Xavi maar niet om de reden die jij noemt. Hij is de spelbepaler, dat is zijn rol. In mijn ogen is hij de beste ter wereld daarin Hij houdt het draaiende maar dat wil niet zeggen dat hij een assist koning is die Messi elke wedstrijd meermaals alleen voor de keeper zet. Onzin.

25 augustus 2011 om 19:34

Totaal met je eens, door de media is het beeld van Real veranderd en dus ook van Ronaldo, terwijl hij volgens mij geeneen kaart heeft gekregen en bij hem de meeste overtredingen zijn gemaakt van Reals kant.

25 augustus 2011 om 19:40

@man

Waarom provoceer je altijd met zulke dingen. Vind het belachelijk dat telkens als iets van Barcelona positief in het nieuws komt (messi) dan heb je wel een reden waarom het niet klopt. Messi is de beste en iedereen die het daar niet mee eens is. Moet maar eens een objectieve bri kopen.

25 augustus 2011 om 19:45

Ik geef slechts mijn mening. Dat die mening niet dezelfde als jou is betekend nog niet dat ik het niet bij het juiste eind heb. Ik zeg ook in alle eerlijkheid dat ik Xavi net iets beter vond dan Ronaldo dit seizoen. Dat is toch niet echt negatief voor Barcelona? Omdat jij messi de beste vind moeten we dat allemaal maar vinden?

25 augustus 2011 om 23:07

Messi heeft de CL toch met individuele klasse binnen gehaald. Xavi en Iniesta zijn zeker goed, maar die wedstrijd tegen Real werd beslist door een pass van Afellay en een geweldige solo van Messi, daar had hij geen Xavi of Iniesta voor nodig en het was toch een ontzettend belangrijke wedstrijd.

Hetzelfde geld voor de finale, met een kans gecreeerd door hem zelf maakt hij de belangrijke 2-1 (als ik het goed heb). En door zijn actie kwam de bal bij Villa die de wedstrijd had beslist.

Ik vind het raar dat mensen elke keer weer zeggen dat Xavi het team draagt etc. Dat is hetzelfde als zeggen dat je Özil dit seizoen beter vond presteren dan Ronaldo.

25 augustus 2011 om 23:25

Ik snap dat jij een mening hebt. Maar ik zeg toch duidelijk dat je eens met een objectieve bril naar de feiten moet kijken. Of wou je soms beweren dat Messi minder heeft gepresteerd dan Ronaldo in de Champions League. Dat jij een voorkeur hebt voor Ronaldo dat is jou mening maar onderbouw je mening ook met goede argumenten over het seizoen 2010/2011 in de Champions League.

25 augustus 2011 om 19:39

@manmetkennis

Dude... neem jij jezelf nog serieus? Moet je overal een complot achter zoeken? Het is toch volledig terecht dat deze jongen heeft gewonnen? Zelfs de fans van Cristiano Ronaldo op voetbalzone geven het toe, maar nee jij moet weer met je conspiracybullshit komen xD.

25 augustus 2011 om 19:47

Complot? Dit is gewoon realiteit. Laatst kwam er een artikel op voetbalzone dat de kranten allemaal geruchten gingen verspreiden over Real Madrid. Bijvoorbeeld dat het tussen mourinho en Casillias niet klikte.. en dat Mourinho zou opstappen bij Real Madrid. Dit is toch echt stemmingmakerij. Ik geef toe dat Xavi dit seizoen de beste was. Is dat niet genoeg dat ik dat beken als Real Madrid supporter?

25 augustus 2011 om 19:53

@manmetkennis

Net als vorig jaar de Madrileense kranten foto's manipuleerden om het erop te laten lijken dat Barca een buitenspelgoal scoorde bijvoorbeeld?.. Het komt van beide kanten.

25 augustus 2011 om 19:52

Waarom, als het nou de mening is van de media dat Messi de beste is. Dat heeft gewoon niks met ''lievelingetje te maken en ook niet met ''een verkeerd beeld'' heben van Real Madrid, maar wie zij wereldvoetballer van het jaar vinden en zij vinden dat Messi dat is. Is dat nou zo vreemd?
Ik denk dat jij deze verkiezing pas weer serieus neemt als een speler van Real wint.

25 augustus 2011 om 20:40

ik heb gehoord dat ze echt moesten spitten in het archief om een goede actie of doelpunt van messi te zien, zo onverdiend is dit..... ??????????

Hoe kan iemand überhaupt níet op Messi gestemd hebben..

Verder hoorde Iniesta op plaats 2. Een heel seizoen op extreem hoog niveau gespeeld. Constanter dan Cr7 en Xavi.. Cr7 heeft nauwelijks wat laten zien in de CL en zijn mindere periodes doorheen het jaar kon hij maskeren door 6 hattricks te scoren om zijn cijfers op te smukken. Xavi was super, Iniesta nog beter.

25 augustus 2011 om 19:37

Precies, als je het seizoen van Xavi vergelijkt met het seizoen, 08/09 en 09/10 vond ik hem dit seizoen wel iets minder, als nog heel goed maar toch minder dan de voorgaande twee seizoenen. Iniesta speelde dit seizoen op een angstaanjagend hoog niveau, zelfs beter dan in het seizoen 08/09. Ik denk alleen dat Messi dit seizoen op een gelijkwaardig niveau stond.

25 augustus 2011 om 19:48

Weet niet of Xavi minder was. Misschien lijkt het alleen zo, omdat Iniesta eindelijk een heel seizoen blessurevrij is gebleven en daarom zijn allerbeste niveau heeft kunnen halen. En ja, Iniesta vind ik individueel sowieso net dat beetje meer klasse hebben dan Xavi..

Ik vind dat er 3 beste spelers van de wereld zijn: Xavi,messi en Ronaldo, ik kan simpelweg niet kiezen. Als het echt zou moeten gaat mijn voorkeur uit naar Messi.

Het is wachten tot zondag bij studio voetbal, waarbij Jack van Gelder zijn tong weer in Messi's aars gaat stoppen.

Ik ben meer dan blij als grote fan van Messi, om hem dit prijs zien te winnen. Geheel terecht en heb er ook geen moment aan getwijfeld dat hij niet zou worden. Grote respect voor Ronaldo en Xavi, maar zolang Messi bestaat gaan de prijzen naar één man. Prachtig dat Messi zoveel heeft gewonnen en nog steeds bescheiden blijft. Eindelijk een speler die zijn liefde toont voor de bal en zich niet bezighoudt met de randzaken zoals geld.

Dik, maar dan ook echt dik verdiend. Messi, een mirakel op het veld, zal er veel meer binnen krijgen!

Als je alle cijfers en beelden bekijkt is het terecht dat Messi heeft gewonnen al had ik het Xavi ook gegund. Wanneer Real de CL en Spaanse titel had gewonnen was de prijs naar C Ronaldo gegaan. Ook hij heeft zich enorm positief ontwikkeld het afgelopen jaar en gaat gerust nog individuele prijzen pakken. Zo gaat het nou éénmaal. Je moet eigenlijk prijzen winnen om de titel de veroveren.
De pech van Ronaldo is momenteel gewoon Messi en Barca.
Maar laten we eerlijk zijn, het zijn allemaal objectieve journalisten die stemmen, dus Messi is de gewoon weer de terechte winnaar. Jammer voor alle Ronaldo aanhangers maar die kunnen niet anders dan concluderen dat het wederom terecht is. Als je de cijfers van Messi erbij pakt, zoveel assists, zoveel goals en dat in zowel de CL, competitie, beker etc

@manmetkennis,

Hahaha je naam is grappig jongen.
Wie moet er volgens jou kiezen.
media niet meer te geloven, Fifa en de Uefa ook niet.

Ik ben benieuwd wie de beste speler moet kiezen?

Ik vind Ronaldo een betere voetballer dan Messi. Waarom? Ronaldo is completer en heeft veel meer uitstraling en hoop dat hij dit seizoen meer dan 40 doelpunten scoort, maar dat betwijfel ik.

25 augustus 2011 om 20:18

Hoezo completer? Hij heeft een mindere techniek dan Messi, minder inzicht, lagere handelingssnelheid, slechtere first touch, om maar te zwijgen over dribbel kwaliteiten en passing.

25 augustus 2011 om 22:44

@s-070
Hoezo uitstraling? Daarmee scoor je niet

@king__messi
Jongen, met de punten die je opnoemt doe je hem veel te kort. IK weet niet of jij Ronaldo ooit hebt zien spelen maar het scheelt weinig hoor met Messi. Messi is er in de belangrijke wedstrijden terwijl Ronaldo dat beduidend minder is. Dat maakt het verschil.

En Messi technischer? No way!

26 augustus 2011 om 00:13

@fcb_catalaan

Wel eens van functionele techniek gehoord? Jij denkt dat scharen en hakjes natuurlijk techniek is. Begrijp me niet verkeerd Ronaldo heeft een hele aardige techniek. Maar heel vaak ook foute balaannames, slechte kaatsen. Dat is juist het sterke punt van Messi. Functionele techniek.

Messi technischer? Hell yeah.

26 augustus 2011 om 00:15

Als het daar over hebben, inderdaad
Weer wat geleerd

Tja, dat zag je natuurlijk aankomen. Terechte winnaar al zijn xavi en Cron ook echt geweldige spelers. Maar als je zovaak scoort en ook al die assist geeft kan je er eigenlijk niet om heen. Zou wel leuk zijn als xavi een keer individueel wat wint. Verdient hij wel.

Ronaldo is completer ma dat wil niet zeggen dat hij het beste is van de wereld. Je mag compleet zijn maar als je die skills tijdens de belangrijkste wedstrijden niet laat zien, dan ben je niet de beste van de wereld. Volgens jou mening is dan Rooney of Drogba ook de beste van de wereld, want dat zijn ook complete voetballers, maar Drogba laat gewoon niet zien.

@manmetkennis,

Je bent echt lachwekkend.

Elke keer weer met een nieuwe smoesje. Eerst toen de stemming niet live was, waren er smoejes zoals er is mee geknoeid en nu het live is, is het vriendjespolitiek. Nogmaals, Messi terechte winnaar. Veel doelpunten gemaakt. Beslissend in de belangrijke wedstrijden en veel assisten geleverd.

Messi ongelooflijk goed maar er zitten echt te veel fanboys achter hem en barcelona waardoor men niet meer echt objectief is.

Zoals men hierboven zei, vorig jaar had Sneijder gewoon moeten winnen. Ik vind dat je je moet bewijzen bij je club en nationale ploeg en Messi doet dat gewoon niet.

Haal je Messi weg uit het oh zo goede Barça gaan veel fans van hem schrikken, Ronaldo daarentegen is top bij Manu en bij Real en bij de nationale ploeg.

25 augustus 2011 om 21:36

kijk eens naar de reactie hieronder van een madrid fan en neem daar eens een voorbeeld aan.

jij vindt dat ronaldo zich ook bewezen heeft bij de nationale ploeg?

25 augustus 2011 om 21:40

Hoezo moet ik daar een voorbeeld aan nemen? Ik ben er overtuigd van dat als je Messi bij een andere ploeg zet hij niet zo succesvol gaat zijn (top UK, De,italië). Barcelona is gewoon een club die klopt qua spelers (samenstelling team) en hun individuele kwaliteiten en daarom zijn ze zo goed,

Maar zoals je bij Argentinië ziet, lukt het Messi niet en kan hij zijn team niet dragen. Portugal is ook geen groot succes op dit moment maar ik ben er zeker van dat ze van Arg. winnen.

25 augustus 2011 om 22:13

ik heb genoeg dingen van messi gezien zonder inbreng van zijn medespelers, passjes die hij geeft, bewegingen, loopacties, slimmigheidjes, manier van scoren, spelinteligentie,

en dat is echt zuiver talent. want anders had afellay of pedro of alves wel de beste van europa geworden als alles aan de ploeg ligt.

ik heb ronaldo vaak bij portugal gezien vooral op het wk en daar werd door tig mensen de conclusie getrokken dat hij zwaar teleurstelde.

25 augustus 2011 om 23:46

Waarom lukt het bij Argentinië niet als hij zo goed is, Messi draagt Barça absoluut niet hij is goed omdat zijn medespelers goed zijn.

26 augustus 2011 om 15:25

daar gaan we weer,

waarom lukt het ronaldo bij portugal ook niet dan? en niet zeggen dat die zo goed speelt.

maar goed, je hebt helemaal gelijk, eigenlijk is messi een middelmatige speler

busquets geeft hem een bal tegen real, en met mazzel 4 man voorbij, ook tegen getafe met mazzel 5 man voorbij, ook tegen zaragoza op eigen kracht 4 man voorbij, tegen arsenal 3 man voorbij, moet ik nog even doorgaan?

ik heb op ronaldo zitten letten en die rende links langs de zijkant heel hard 24 x

25 augustus 2011 om 23:31

Medelin

Ben het niet met je eens en de reden daarvoor is deze: Sneijder draaide een geweldig seizoen met Inter en hij was vaak ook het brein achter de geweldige prestaties van Inter. Maar het waren slecht momenten waarin hij goed was. In de Serie A heeft hij te weinig laten zien. (ze wonnen welliswaar de treble) Daarnaast was Sneijder het gehele 2e deel van 2010 onzichtbaar. En kende hij een hopeloze 2e deel van 2010. Alleen al om die reden vind ik al dat Snejder er terrecht niet bij zat.

Er zijn gewoon spelers die als individu meer hebben laten zien als Sneijder. Messi scoorde 9x in de Champions League, Won de La Liga en de Beker? en scoorde aan de lopende band. Daarnaast was zijn overal spel gewoon veel beter als die van Sneijder. Draaide hij een geweldig 2e deel van 2010. Al was hij minder op het Wk toch blijft hij de man die de meeste doelpogingen op doel heeft gecreerd van iedereen op het Wk, En dan maar tot de kwartfinale komen.

Dit jaar heeft Messi gewoon meer dan terecht gewonnen. Ronaldo is een fantastische speler en behoort ook zeker tot de top 10 aller tijden vind ik. Messi is simpelweg net iets beter vind ik(en blijkbaar ook vele anderen). Misschien is Ronaldo wel de beste ''nummer 2'' van een tijdperk.

Elke keer als ik zie dat Manmetkennis(wat een kennis die kerel) ook Real Madrid en Ajax fan is, schaam ik me weer

DIT IS Voor AL DIE Mensen DIE NOG Zeggen DAT Ronaldo Beter IS DAN Messi!!!

Ik hoor mensen zeggen en schrijven dat Ronaldo compleet is maar als hij zo compleet is waarom is hij juist tijdens de belangrijke wedstrijden onzichtbaar?

Als hij zo compleet is kan hij ook tijdens een halve finale van champions leaque langs 4 of 5 man dribbelen en dan zo magistraal afmaken?

Niet Ronaldo, Niet Messi maar Xavi is de beste. Als hij niet speelt, zie je dat Barcelona een stuk zwakker is dan met hem. Ook om die reden speelt Spanje fantastisch voetbal.

Zo goed waren Portugal en Argentinië op het WK niet. En Argentinië was dramatisch op de Copa Libertadores.

Xavi had hem moeten winnen. Hij is koning voetbal! En dat zeg ik terwijl ik Barca niet sympathiseer.

waarom noemen ze dit evenement niet team van het jaar ipv voetballer van het jaar? als je puur kijkt naar voetballende kwaliteiten, zijn xavi en Ronaldo gewoon beter dan messi... maar zo te zien zijn de teamprestaties hier belangrijker dan de voetballer zelf..

Die foto zegt geng, een teleurgestelde ronaldo tegn over een blije Messi, en zo ging het het afgelopen seizoen..

Ik persoonlijk vind dat een homo als ronaldo zoon prijs niet mag winnen.
Hij denk dat ie stoer is.
hij is gekke mooiboy hij koopt per jaar al voor 2.2miljoen euro gel in zijn golfie.
En mouriinho kan maar beter vuil gaan prikken in plaats van ogen.
ronaldo had wat gelukjes met die 51 goals daarvan waren er 50 geluk en 1 van de stip.

Offtopic:

Pepe dan wat een kooivechter...

Sergio haarband (ramos) hij zei dat ie alles doet wat Jose prikker (mourinho) dus Jose prikker (mourinho) is het brein achter alles....

Ps :: Welk brein??

en tot slot mono marcelo met zijn tackles volgensnmij krijgen die drie ; haarband, kooivechter, mono aparte instructies om de spelers van barca een prikje uit te delen. overigens vind ik dat Jose prikker (mourinho) weg moet dan kunnen de spelers ook weer fatsoenlijk spelen met de spelers van barca.

hoogachtend,

Mister R

25 augustus 2011 om 21:24

die zien we noooit meer teruuuuuguggg!!!
mourinho zal zeker geschrokken zijn na deze reactie en ook echt nie meer terugkomen. pfoeee heftig allemaal.

Wel lullig voor Xavi die de prijs nooit wint maar wel altijd bij de beste 3 zit. Maar het is natuurlijk wel gewoon terecht dat Messi hem wint. Ronaldo is een hele goed evoetballer, maar Messi vind ik toch net effe iets beter. Ronaldo heeft ook heel veel wedstrijden dat hij echt duidelijk ondermaats presteerd en Messi heeft dat veel minder. Ook al heeft hij zijn dag niet, is hij nog buitengewoon belangrijk. Maar nogmaals, Messi, Ronaldo en Xavi zijn alledrie echte superspelers, en Messi is de terechte winnaar!

eigelijk mag Xavi wel winne
zonder xavi was messi egt niet zo goed geworden
Messi speelde beter dan Ronaldo in de champions league
maar Ronaldo was beter in de primera division
enin de copa del rey
dus konvan mij Ronaldo ook wel winne
maar Champions League is groter
dus dan wint Messi

Allemaal leuk en aardig maar het hoogtepunt van de avond was toch wel Puyol die even in zijn polootje en korte broek aan kwam wandelen! ^^

Terecht vind ik, wel sportief dat Ronaldo hem toch een hand gaf ondanks alle opstootjes etc laatste tijd tussen Barca en Real.

25 augustus 2011 om 23:09

Ronaldo gedraagt zich al tijden als voorbeeldprof. Laat daar geen twijfel over bestaan. Maar Messi is en blijft de beste.

C.ronaldo verdiende hem! dan word hij maar wereldvoetballer van het jaar dat gaat hij in tussentijd laten zien

Messi had de wereld al aan zijn voeten,
doet dat dunnetjes over in europa,

straks owned hij ook VZ XD

25 augustus 2011 om 23:45

als je topscorer bent in de CL verdien je deze prijs wel

;ik zeg eerlijk al ben ik een ronaldo fan heeft messi het verdiend, maar xavi zal bijna stoppen met voetballen en het zal leuk zijn als hij wint

Tja, duidelijk gevalletje dacht ik zo. Messi's seizoen was gewoon ongekend goed. Eentje voor in de geschiedenisboeken.
Graag zie ik hem voor de vierde keer 'beste wereldvoetballer van het jaar worden'. Tot op heden is dat nog niemand gelukt.

Dik verdiend!
Had wel iets meer stemmen voor Ronaldo verwacht.
Hij had maar 3 stemmen, waarvan 2 te verwachtte stemmen: een stem van een journalist uit Portugal en een stem van de enige vrouwelijke journalist.
http://www.uefa.com/uefa/uefa-best-player-award/se...
Als bovenstaande link niet werk, onderstaande ff aan elkaar plakken.
Deze http://www.uefa.com/uefa/uefa-best-player-award/

Tsja wat moet ik nog zeggen....?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren