Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wijnaldum: 'Rutten is een trainer die mij beter kan maken'

Laatste update:

Dries Mertens, Kevin Strootman en Georginio Wijnaldum voelen zich al thuis bij PSV. Het drietal moet ervoor zorgen dat de Eindhovense club met ingang van komend seizoen serieus mee gaat doen in de strijd om de landstitel. "Ik ben niet aangetrokken om op de bank te gaan zitten", zegt Strootman op de clubsite van PSV over zijn ambities. "Maar dat ligt natuurlijk vooral aan mijzelf."

Het niveau bij PSV ligt een stuk hoger, zo heeft ook Wijnaldum gemerkt. "Het gaat allemaal sneller en je merkt ook dat je met internationals speelt die allemaal ook basisspeler zijn bij hun land", zegt de ex-speler van Feyenoord. Mertens heeft naar eigen zeggen een prettig gevoel overgehouden aan zijn gesprek met PSV-coach Fred Rutten. "De trainer is oprecht geïnteresseerd in de persoon achter de voetballer, het is leuk dat hij daar ook interesse in heeft."

Wijnaldum had ook een goed persoonlijk gesprek met Rutten. "We hebben uitgebreid over zijn en mijn leven gesproken en dat voelde goed en vertrouwelijk aan. Dat maakte voor mij duidelijk dat hij een trainer is die mij beter kan maken." Mertens treft bij PSV zijn maatjes Strootman en Khalid Sinouh aan. "Natuurlijk zoek je het in het begin wat meer bij Strootman en Sinouh, maar dat mengt zich vrij snel met de rest."

Wie is een betere trainer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop het voor je... Maar ik ken maar weining spelers die écht beter zijn geworden door Rutten. Berg, helemaal geflopt bij hem. Engelaar, bij twente zo goed, bij PSV niets meer, om maar een paar voorbeelden te noemen.

7 juli 2011 om 19:12

En rara onder wie speelde Engelaar bij Twente!!

8 juli 2011 om 01:12

Onder Munstermann want je hebt blijkbaar geen coach nodig bij Twente gezien de laatste 4 jaar aan resultaten en 4 verschillende coaches.

Maar blij dat Wijnaldum beter denkt te worden, want dat kon hij niet zogenaamd bij ons. Hopelijk wordt hij heel erg goed en verdwijnt hij snel uit Nederland. .

7 juli 2011 om 19:13

Je noemt Engelaar, maar die heeft Rutte bij Twente toch juist wel aan de praat gekregen? Dat het hem daarna bij Schalke en Psv niet meer gelukt is ok.

7 juli 2011 om 21:18

Het frappante is inderdaad dat Rutten na Twente nooit meer een speler beter heeft gemaakt, misschien is het stempel dat hij spelers beter zou maken wel onterecht en moeten de credits naar de technische organisatie van Twente waar spelers wél aantoonbaar beter worden.

7 juli 2011 om 19:13

Niet alleen kijken naar degene die geflopt zijn. Dat is wel heel kortzichtig. Dan is de Boer ook een flapdrol bijvoorbeeld omdat hij El Hamdaoui zo slecht gesteund heeft datie niet meer aan voetballen toekomt. (Om maar mee te doen met jou kortzichtigheid). Ook Fred maakt spelers beter, alleen zou het rendement bij sommige spelers ook omhoog moeten. Met name de verdediging moet hij echt verbeteren!

7 juli 2011 om 20:32

Wie is Nijveld? bedoel je Nijland?
want die heeft zeker de kans gehad net als Labyad, Wuytens was een tijdje geblesseerd maar heeft ook zeker de kans gekregen begon zelfs 2x in de basis tegen Benfica, Abel Tamata is ook (deels) doorgebroken onder Rutten,

Dus dat Rutten de jeugd geen kans geeft vind ik overdreven, en verder is er gewoon geen jeugd die PSV waardig zijn in Eindhoven, zo eerlijk moet je dan ook weer zijn.

Vind het persoonlijk jammer dat Rutten Memphis Depay nog geen minuten in het eerste heeft laten maken, die lijkt me het niveau wel aan te kunnen als je hem rustig brengt.

7 juli 2011 om 22:01

helemaal mee eens

7 juli 2011 om 22:08

Hoeveel wedstrijden heeft Nijland dan afgelopen jaren gespeeld?

7 juli 2011 om 19:18

Om maar even een paar voorbeelden te noemen; Rutten heeft Arnoutovic, Elia, Lazoviç, Pieters (nederlands elftal gehaald) Engelaar, Reis, Afellay, Toivonen, El Ahmadi, Aissati.
Dus Fred Rutten heeft het wel degelijk laten zien dat hij spelers beter maakt!

7 juli 2011 om 20:50

Over Afellay ben ik het niet met je eens. Naar mijn inziens speelde hij op de verkeerde plek, linkshalf/buiten speelt hij veel beter dan controlerende middenvelder zoals hij door Rutten werd gebruikt.

7 juli 2011 om 20:55

Klopt, maar onder Rutten is Afellay wel volwassener geworden.

7 juli 2011 om 21:22

Arnautovic kreeg nauwelijks of geen speeltijd onder Rutten, hij brak pas door onder Mcclaren, Rutten gaf de voorkeur aan Denneboom.

Pieters, Engelaar, Reis, Afellay, Toivonen, El Ahmadi en Aisatti zijn mijns inziens niet beter gaan voetballen onder Rutten, Afellay en Engelaar zelfs slechter, Aisatti is (dacht ik) al voor de komst van Rutten naar Ajax getransfereerd.

Lazoviç en Elia zijn blijkbaar de uitzonderingen die de regel bevestigen, waarbij de ontwikkeling van Elia waarschijnlijk eerder aan de organisatie van Twente te danken is dan aan Rutten.

7 juli 2011 om 22:06

Volgens mij linkt hij Rutten aan Aissati in de tijd dat Aissati aan Twente werd verhuurd door Psv, en toen speelde Aissati net een van zijn sterkste seizoenen uit zn carriere.
Verder ben ik het wel eens met het feit dat ze allemaal niet echt beter zijn gaan voetballen onder Rutten, uitzonderingen daar gelaten

7 juli 2011 om 22:09

Afellay is inderdaad geen verdedigende middenvelder maar een speler die verder naar voren moet spelen.. Dat vond ik ook een fout van Rutten

7 juli 2011 om 23:16

Edit: '@ Riche,' Kijk, jij snapt mij. Het gaat erom dat hij de spelers echt beter heeft gemaakt, met de nadruk op écht. Iedere voetballer heeft zijn eigen ontwikkeling. Veel spelers die @nacfan1912 opnoemt waren toen nog jong en in de ontwikkeling van hun leven. Als je dan speeltijd krijgt, wordt je automatisch beter. Dat komt dan niet door de trainer.
Alleen Lazoviç blijft dan over. Daarvan kan je dan echt zeggen dat die beter is geworden door Rutten. Alhoewel, bij Vitesse vond ik hem ook al erg goed. Veel verschil met PSV was er niet.

7 juli 2011 om 23:19

@ Jesse

Aissati is een half seizoen aan Twente verhuurd geweest en heeft één of twee goede wedstrijden gespeeld, Bakkal (ook aan Twente verhuurd) was toen al beter.

7 juli 2011 om 19:24

haha wat een figuur ben jij, engelaar speelde onder rutte bij twente...ei

7 juli 2011 om 20:28

Rutten heeft persoonlijk Engelaar van middelmatige voetballer met zijn beperkingen een leider proberen te maken, dit is hem in een gedeelte gelukt, Engelaar heeft het Nederlands Elftal gehaald, heeft bij een mooie club in het buitenland gespeeld en in de top van Nederland, alhoewel Engelaar eigenlijk bij Schalke 04 en PSV geflopt is vind ik niet dat dat de schuld van Rutten is, wat echter wél de fout is van Rutten is om hem juist elke keer weer te halen.

Kortom Rutten kan weldegelijk spelers beter maken maar heeft met Engelaar (zijn project) niet de juiste keuze als speler (kwalitatief gezien) maar had destijds bij Twente ook niet veel meer keuze.

7 juli 2011 om 21:33

En Lazovic die heeft hij wel aan de praat gekregen.
Dat was toen een van de volwassen bij psv en de beste.

Met alle respect, maar dit zeggen vrijwel alle spelers en helemaal op die leeftijd, ik hoor nooit een speler zeggen van: ik denk dat hij me niet beter maakt

7 juli 2011 om 19:34

Je hebt gelijk, maar Wijnaldum ook. Been is een trainer die een team maakt, Rutten is er één die spelers maakt. Voor mij is de vraag of Rutten ook een kampioensteam kan maken zoals de Boer dat vorig jaar heeft gedaan (met naar mijn mening inferieur materiaal, begrijp me niet verkeerd wel veel talent) of Adriaanse dat kan.

7 juli 2011 om 19:37

Rutten kan zeker wel kampioen worden met deze ploeg maar dan moeten spelers wel blijven in de winterstop, dat de Boer kampioen werd had ook met geluk te maken want zo overtuigend speelde Ajax ook niet vond ik.

7 juli 2011 om 19:39

Klopt. De competitie is eigenlijk bepaald door de blessure van Reis. Neemt overigens niet weg dat Frank de Boer credits verdiend voor z'n werk. Ajax mag tevreden met hem zijn.

7 juli 2011 om 19:50

De Boer heeft vorig jaar zeker de rust goed gehouden. Ik ben dan ook heel benieuwd of hij zelf een team kan bouwen.

Want, nu ga ik iets zeggen wat de Ajacieden zeker niet met mij eens zijn, toen had de boer het voordeel van de fundering die Jol had gezet.

Als de Boer namelijk El Hamdaoui niet meteen tegen zich in het harnas had gejaagd had Ajax het vorig jaar gemakkelijker gehad tegen een zwalkend Twente en Psv. Want jongen jongen wat was de tweede seizoenshelft een drama!

Wanneer Vertonghen en Stekelenburg vertrekken heeft hij wel een gigantisch gat te vullen in zijn selectie.

7 juli 2011 om 20:07

beste Gummiebeer volgens mij had Ajax meer punten dan Psv en Twente , ik zie daarom je geluks argument niet.
Alle drie de clubs hebben gedurende het seizoen punten laten liggen en punten gescoord , aan het einde van de competitie is degene met de meeste punten kampioen , dat heeft niets met geluk te maken.

7 juli 2011 om 20:24

Ik denk dat Gummibear op het gelukselement doelt dat de andere teams PSV & FC Twente zo nutteloos speelde en Ajax minder nutteloos!

7 juli 2011 om 22:11

Had Jol een fundering neergezet? Mido, Atouba, Tainio die haalde Jol... Frank heeft er zelf iets van gemaakt.. Zelf jeugd door laten stromen, dat zag ik Martin niet doen... Toen Jol wegging stond Ajax 4e!! Frank heeft een topprestatie geleverd en hopelijk kan hij dat dit jaar vervolgen

Nou kom maar op jongens. Begin maar met Rutten afzeiken en hem de grond in te stampen???

1 ding is zeker, wat vele zullen ontkennen. Rutten heeft spelers wel degelijk beter gemaakt en weer laten voetballen. Lazovic bij Psv. Arnautovic bij Twente. Pieters heeft onder Rutten het NL elftal gemaakt en is beter geworden en dat geldt ook voor Reis. Afellay is beter geworden en Toivonen, Labyad en Dzsudzsak ook. OF dat eigen ontwikkeling is of Rutten daargelaten maar ze zijn beter gaan spelen onder Rutten en wij kunnen niet beoordelen hoe of wat.

7 juli 2011 om 19:14

Je spreekt jezelf wel aardig tegen he

''rutten heeft spelers wel degelijk beter gemaakt '' om vervolgens dit neer te zetten ''of dat eigen ontwikkeling is of Rutten daargelaten maar ze zijn beter gaan spelen onder Rutten en wij kunnen niet beoordelen hoe of wat. ''

Het lijkt mij persoonlijk dat dit op het conto van Rutten te schrijven is. Echter denk ik dat hij net juist dat tikkie mist op spelers op belangrijke momenten boven zichzelf uit te laten stijgen.

7 juli 2011 om 19:17

Het gaat bij een Afellay over de ontwikkeling, omdat hij uitzonderlijk talent is. Dat is bij de rest niet het geval en daar is Rutten wel de factor!

7 juli 2011 om 19:20

mm Dan is je post wel heel onduidelijk want dat valt totaal niet uit je post te halen. En trouwens is Afellay juist een voorbeeld die totaal gestagneerd is in zijn ontwikkeling sinds de aanstelling van Rutten.

7 juli 2011 om 19:38

Of dat aan Rutten ligt of het te laat vertrekken weet ik niet zeker. Afellay was vorige zomer ook al klaar voor de volgende stap en eigenlijk al toen Rutten aantrad. Rutten heeft hem wel meer verantwoordelijkheid gegeven maar Ibi is niet een leidende speler, wel een bepalende en dat bleek toch een verschil.

Zou wel heel vet zijn geweest als Rutten van Ibi beide had kunnen maken!

7 juli 2011 om 20:04

Het gekke is dat tot jij die opmerking maakte nog niemand Rutten af heeft lopen zeiken.

Voor de rest weer een uitspraak die door een mediatrainer is voor gekauwd.
Het zou me meer bevreemden als hij gezegd zou hebben , ik denk dat Been een betere trainer is en ik denk niets van Rutten te kunnen opsteken. Dat was pas nieuwswaardig geweest en niet al te slim natuurlijk.

7 juli 2011 om 20:14

Ik ben er van overtuigd dat Rutten een goede Trainer is, maar er stáát niet iemand, iemand die zijn ploeg op scherp kan zetten etc. Het is een beetje een slappe misschien wel onzekere man.

7 juli 2011 om 21:24

Nogmaals (hier boven ook al gepost) Arnautovic kreeg onder Rutten nauwelijks speeltijd, laat staan een basisplaats, Rutten gaf de voorkeur aan Denneboom (wat genoeg zou moeten zeggen).

7 juli 2011 om 21:51

Je weet wat het betekent wanneer je iemand beter maakt? Dan presteer je bij een andere club niet, maar bij de huidige club wel.
Afellay was één van de grootste talenten van Nederland. Hij speelde al 2/3 jaar in het eerste van Psv alleen was toen nog een stuk jonger. Hij is onder Rutten aanvoerder geworden, maar je kan ook niet zeggen dat hij echt grote progressie heeft geboekt die hij onder een andere trainer niet zou boeken.
Arnoutovic heeft niet onder Rutten gespeeld.
Lazovic ben ik volkomen met je eens.
Dzsudzsak weet ik niet hoe hij bij zijn vorige club deed evenals Toivonen, maar dat waren ook talenten.

Het niveau bij PSV ligt een stuk hoger, zo heeft ook Wijnaldum gemerkt. ''het gaat allemaal sneller en je merkt ook dat je met internationals speelt die allemaal ook basisspeler zijn bij hun land''

Het blijft vreemd om dit soort teksten te lezen van een ex-feyenoorder die naar Psv is gegaan. Ik kan er maar niet aan wennen dat het niveauverschil zo verandert is in de laatste 10 jaar.

7 juli 2011 om 19:21

laatste 10 jaar? Laatste 30 jaar bedoel je.

7 juli 2011 om 19:32

@ Ewoud

Snap ik, maar toch heeft Feyenoord gewoon gewonnen in de laatste confrontatie. Geeft ook aan hoe betrekkelijk alles ook eigenlijk is.

7 juli 2011 om 19:37

Ach Ado en Utrecht hebben ook twee keer van Ajax gewonnen dit seizoen maar daar ligt het niveau van trainer toch ook wel beduidend lager denk ik

7 juli 2011 om 19:40

Absoluut absoluut. Maar ik vind het wel grappig om te horen dat bij Psv alles kennelijk sneller gaat, en internationals bla bla, maar Feyenoord kan evengoed gewoon van ze winnen. Dat relativeert de boel wel weer als het ware.

7 juli 2011 om 19:40

Die wedstrijden zijn op inzet gewonnen! Net zoals Feyenoord van PSV won, niet op kwaliteit!

7 juli 2011 om 20:41

Inzet is toch ook een kwaliteit?

7 juli 2011 om 22:47

Och hou toch op man, Feyenoord was die wedstrijd gewoon beter. Zegt niet dat Feyenoord een beter team heeft.

En waar is dit op gebaseerd Georginio? Omdat Amrabat zo'n klapper van een transfer heeft gemaakt? Allemaal leuk en aardig die goede woorden over je nieuwe trainer, maar praten over elkaars leven waardoor je weet dat hij je beter gaat maken?? wtf.. Ik heb geen haat tegen Rutten of PSV maar ik vind Rutten alles behalve een goede coach. het zal ongetwijfeld een prima kerel zijn maar ik heb nog maar weinig spelers beter zien worden dankzij Rutten..

Het niveau lag, volgens mij, vorig jaar ook hoger dan bij Feyenoord. Maar toch met 3-1 verloren in de kuip... Zegt eigenlijk niet zoveel.

Lekkere pol. ik vind ze allebei twee grote flapdrollen. En als Feyenoorder zijn die teksten van Wijnaldum moeilijk te verteren maar helaas wel de realiteit. Word er moedeloos van.

Rutten is echt een uitstekende people manager. Hij praat veel met spelers. Ik heb het idee dat de spelers voor alles terecht kunnen bij Rutten. Een soort vader voor alle voetballers. Hij kan goed met mensen binnen de selectie omgaan. Daardoor is het voor spelers makkelijker om je te ontwikkelen. Rutten heeft wel een aantal spelers beter gemaakt, maar zeker niet heel. Bovendien heeft hij het goed gedaan met echte probleemjongeren, die heeft hij weer aan het voetballen gekregen. Ik zie hier dat veel mensen vinden dat spelers amper vooruit zijn gegaan. Tja, het licht natuurlijk ook aan jezelf aan je mentaliteit om dingen te verbeteren. De trainer kan niet jouw ontwikkeling bepalen, maar wel een extra bijdrage geven aan die ontwikkeling.

Ik wil niet zeggen dat Rutten Wijnaldum beter gaat maken, maar ik denk als Wijnaldum zijn huidige mentaliteit houdt en Rutten zijn visie geeft dat Wijnaldum toch stappen vooruit gaat maken.

Wat raar,stemde op Been als betere trainer,maar mijn stem kwam op rutten. Wat ik een laffe trainer vind,die nooit vol op de aanval speelt en bij voorsprong aanvallers wisselt voor middenvelders om het neutraal te maken. Maar ja over die stem van mij,die gasten van voetbalzone doen wel vreemdere dingen zoals mij strafpunten geven wegens overmatig gebruik van hoofdletters!!!!!!! Dus PAS OP! niet teveel hoofdletters anders word de meneer van voetbalzone boos!

7 juli 2011 om 19:28

off: sterker nog.. ik heb 12 punten in mindering gekregen zonder dat er een reden gegeven is. 2 keer contact op genomen, geen antwoord. fijn is dat.

on: Rutten is een goede people manager, die de spelers goed kan benaderen. misschien is het zijn valkuil dat het te amicaal wordt en er geen topscherpte heerst. er moet ook een bepaalde spanning hangen natuurlijk.

Leuk om te zien dat Wijnaldum precies alles perfect probeert te vertellen naar de pers toe. Tuurlijk zal Rutten hem het gevoel hebben gegeven om hem beter te kunnen maken, maar de praktijk moet dat nog maar uitwijzen. Heb zelf niet zo'n hoge pet op van Rutten, maar we zullen zien.

''wijnaldum: 'rutten is een trainer die mij beter kan maken'''
Hahaha!! Wat een grap. Het enige wat Rutten beter kan maken is zijn bankrekening.

7 juli 2011 om 19:31

Als je dan toch grappen aan het maken bent, doe het dan goed. PSV spekt zijn rekening, als hij door eigen verdienste zijn eigen bankrekening spekt doet hij toch iets goed.
erg kinderachtige reactie hoor. Rutten is een goede people manager die niet de juiste tactiek hanteert voor het spelersmateriaal en de uitstraling van Psv. daar is vast lang en breed over gesproken intern, en ik heb het vertrouwen dat we een beter PSV gaan zien dit seizoen.

7 juli 2011 om 21:50

Als je me toch corrigeert, doe het dan goed. Rutten spekt inderdaad zijn eigen rekening, door ervoor te werken! PSV geeft hem dat geld namelijk niet in ruil voor niks. Dus indirect maakt hij inderdaad zijn eigen bankrekening beter. Jammer genoeg is het werk wat hij ervoor uitvoert niet van zo'n kwaliteit dat het zijn salaris rechtvaardigd.

Bovendien denk ik dat spelers als Dudszak, Elia en Engelaar met een andere trainer ook wel de top hadden bereikt. Die spelers hadden zoveel talent dat ze alleen maar wekelijks opgesteld hoefden te worden op een hoog niveau en dat rest wel volgde.

7 juli 2011 om 19:34

kijk, dat Rutten een slechte trainer is voor een topclub is duidelijk, maar dat hij spelers niet beter maakt is onzin.

ik noem Dzsudzsák, de vorige 2,5 seizoen niet echt belangrijk en dit seizoen misschien wel de beste speler van de eredivisie.

ik noem Pieters, onder Rutten uitgegroeid tot linksback van het Nederlands elftal

ik noem Elia bij Fc Twente, Engelaar bij Fc Twente

het zijn maar wat voorbeelden.

Leuke uitspraken van de spelers, geeft toch weer aan dat Rutten een gevoelsmens is die goed met mensen kan omgaan.

Er zijn echt wel spelers beter geworden onder Rutten, niet allemaal, maar er zijn wel een aantal voorbeelden op te noemen dacht ik zo.

Ik heb veel vertrouwen in alle drie, ben benieuwd hoe ze morgen word gepresenteerd op de open dag! Kijk er naar uit.

7 juli 2011 om 19:38

Ik vind dat PSV voor dat geld wat ze nog aan een verdediger/spits willen uitgeven beter een goede trainer halen met aanvallend voetbal als kenmerk, want Rutten is dan wel een gevoelsmens zoals heel veel spelers aan hebben gegeven, maar resultaten halen met alle clubs waar die gewerkt heeft, ho maar.

en het lukt hem zelfs om met spelers als Lens,dzsudzsák,berg,toivonen,koevermans,nijland,ba... zeer saai en verdedigend voetbal te spelen

7 juli 2011 om 19:43

Zeer saai en verdedigend? Daar doe je hem toch te kort mee.

Er waren weken dat we speelden met een middenveld van Afellay, Bakkel én Toivonen, dat kun je toch moeilijk verdedigend noemen.

Na het vertrek van Afellay had hij het materiaal er ook niet echt meer voor om overdreven aanvallend te spelen, maar dat hoeft toch ook niet? Eigenlijk speelde Psv een soort verkapte 4-2-2-2. Twee controlerende middenvelders, twee vleugelspelers en twee spitsen aangezien Toivonen alleen maar in de spits loopt.

Het lijkt misschien vaak verdedigend en bangerig omdat het zo langzaam op gang komt, maar dat heeft ook te maken met de matige opbouw van achteruit. De opstelling is eigenlijk wel aanvallend, maar het spel doet dat niet vermoeden. Daarom snap ik je ook wel.

Maar feit blijft wel dat we het meeste gescoord hebben en enorm veel kansen creeëren. Dat Berg ze allemaal heeft gemist is een ander verhaal. Ik zei het hierboven al, met Reis was Psv gewoon kampioen geworden daar ben ik heilig van overtuigd.

7 juli 2011 om 19:50

Was denk ik ook inderdaad de opbouw van achteruit die ervoor zorgde dat het verdedigend leek. Engelaar was daar ook verantwoordelijk voor met z'n tikkie terug tikkie breed. Gelukkig heb je nu met Strootman en Wijnaldum in het centrum meer creativiteit, waardoor het niet allemaal meer van de vleugels hoeft te komen.

7 juli 2011 om 20:01

Er waren weken ja.. Long time ago! Das was halverwege het seizoen '10 - '11.
Na Afellay had Rutten het materiaal niet meer beweer jij? Maar volgens mij loopt er een Labbyad in de jeugd rond van PSV die wel degelijk aanvallend is ingesteld en naar mijn mening nog meer talent heeft dan Afellay.

Ik heb Bakkal niet echt vaak gezien in de basisopstelling. De enige die aanvallende impulsen binnen PSV brachten/brengen zijn: Dszudszak (vt), Toivonen, Lens en Reis. Ik vergeet er nog 1 volgens mij.. Nee, niet Berg die was meer verdediger, flauw!
Bakkal, als hij speelde, viel in aanvallend opzicht tegen.

Met Mertens, Strooman en Wijnaldum verwacht ik wel wat meer aanvallende strategien/tacktieken.

De reden dat jullie het meest hebben gescoord ligt ook deels aan Feyenoord die jullie eenvoudig liet scoren en daardoor uitliepen naar een monsterscore! Stel het bleef 0-0 heb je 69 goals gemaakt sta je achter Ajax (72 dp)..
Maar dan krijg je al gauw Twente (65), Groningen (65), Roda (65), Heracles (65) en ADO (63)..

Laat het nieuwe seizoen maar beginnen! PSV moet CL halen anders zijn ze financieel de sjaak!

7 juli 2011 om 20:06

weet je wat het is, ze speelde ook aanvallend als je puur naar de opstelling kijkt maar als je naar het spel kijkt was het vooral als Engelaar,marcelo of Manolev aan de bal kwam zeer sloom en meestal naar achter,links of naar rechts maar nooit naar voren.

Met Reis was PSV inderdaad kampioen makkelijk kampioen geworden in mijn ogen.

Maar hetgeen waar ik me het meest aan heb geërgerd was toch wel als het 1-0 stond voor PSV dat ze massaal zakten met zijn allen en dan met de counter van de ruimtes wilden genieten, en dan bijvoorbeeld bij NEC uit de deksel in de 90e minuut op de neus kregen, in plaats van gewoon aanvallend blijven spelen en zo de 2-0 maken en zeker zijn van drie punten.

7 juli 2011 om 20:39

@ Zizouca

Je kunt moeilijk zeggen dat een opstelling met twee controleurs, een aanvallende mid, twee vleugelspelers en een spits heel verdedigend is, zo spelen enorm veel teams vandaag de dag.

Nogmaals het kwam grotendeels toch door de opbouw omdat er te weinig beweging was op het middenveld. Teveel tikkie breed tikie terug enz.

Bovendien word er niet meer begroot op CL, wat dus automatisch betekend dat Psv niet financieel de sjaak is wanneer het geen CL haalt. Ook Psv leert van haar fouten.

7 juli 2011 om 22:01

Ik vind dat als je in de Eredivisie tegen kleine clubs met twee verdedigende middenvelders speelt, dat je inderdaad heel verdedigend speelt. Psv doet dit ook in eigen stadion tegen teams als Willem 2, dat gaat mij toch wat ver. Ik weet ook vrijwel zeker dat de strategie van Rutten 'de nul houden en verder zien we wel' is. Hij weet/hoopt dat Psv meestal toch wel scoort, maar dat Psv aanvallend speelt kan niemand verkondigen, want dat doen ze al jaren niet.

7 juli 2011 om 22:08

inderdaad, PSV speelde vorig jaar bijvoorbeeld tegen Willem || thuis met 4 verdedigers en 2 controlerende middenvelders dat slaat toch echt nergens op?

Wow .. deze komt heel hard aan bij Been. Ik vraag me af wat de reactie van Been is, als hij dit leest.

7 juli 2011 om 19:47

Geen? Hij is een ander soort trainer en als Been zichzelf kent weet hij dat!

wat een bla bla van wijnaldum. rutten iemand beter maken, misschien verdedigend 10 man achterin daar leer je niets van.

Rutten is een 50/50 trainer in mijn ogen.
Beetje van dit en dat maar geen toptrainer, geeft spelers veel vertrouwen en dat is belangrijk voor je ontwikkeling.

Zelfs als je af en toe geen knikker raakt, houdt hij vertrouwen totdat het goedkomt met de speler.
tactisch en bij wedstrijdsituaties vind ik hem niet denderend , hij is geen tacticus.
Die 2 onderdelen zijn zeer belangrijk, hoe ga je om met een voorsprong of acvhterstand of wanneer geef je een voorzet en met welk been moet je in een bepaalde situatie spelen.

Vooral tijdens de 2e wedstrijd tegen Feyenoord, wachten op de counter en op een fout van de tegenstander.
Echter was Feyenoord zo gemotiveerd dat ze alles gaven voor de 3 punten en niks uit handen gaven, passie,enthousiasme belangrijke onderdelen bij een wedstrijd
Er was geen strijdplan, geen plan A,b,c want de hele wedstrijd was het niks en dit kwam altijd naar voren en we speelden talloze moeilijke wedstrijden.

Daarom vind ik het een 50/50 trainer.

Rutten is gewoon een topcoach en dat gaat hij dit seizoen bewijzen. Ik vind de selectie van PSV beter in balans dan ooit. Als Rutten hier niets uit krijgt, dan neem ik mijn woorden terug, maar ik vind het nog steeds heel verstandig dat een vakman als Rutten gewoon aan de club verbonden is gebleven.

Echter als PSV met goed voetbal en een acceptabel puntenaantal tweede wordt, heb ik daar nog wel vrede mee ook. Ajax is sterk dit jaar, daar kan je het tegen afleggen. PSV heeft nu in principe een jaar van groei, Ik verwacht vooral een sterke tweede seizoenshelft.

7 juli 2011 om 20:19

Topcoach?
Het is een People manager maar absoluut geen topcoach!
Dat zijn:
- Guardiola
- Vilas Boas
- Mourinho
- Ancelotti
- Sir Alex
- Pellegrini
- Benitez (oke, bij Inter Milan niet opperbest)
- Overig...: vul zelf maar in

Ik vind het vreemd om te beweren dat PSV beter in balans is dan 'ooit'.. 3 nieuwe spelers en spelers die vertrekken, het team is nog niet ingespeeld dus momenteel is er nog geen balans te vinden.
''als Rutten hier niets uit krijgt'' het kan, en dat zal mij niet verbazen!

Dat geneuzel in de media kennen wel nou wel. Hij kan toch moeilijk over zijn nieuwe trainer zeggen dat hij zich onder hem niet verder kan ontwikkelen? Hij maakt tenslotte de overstap om een betere voetballer te worden bij Psv. Ik gun Wijnaldum het allerbeste en hoop ook echt dat hij een speler van Wereldklasse gaat worden maar je hebt nu genoeg gezegd in de media. Laat je voeten spreken!

Geen woorden maar daden

Ben erg benieuwd naar de ontwikkeling die Wijnaldum gaat maken bij Psv. Vraag me af of hij zich voor een langere periode op een hoog niveau kan tonen. Speler met denk ik veel potentie, nu is het nog de vraag of het eruit gaat komen.

Lachen met die Wijnaldum. Er zijn maar een paar trainers die hem beter kunnen maken, dat zijn Adriaanse, Verbeek en F.de Boer. Zo zie ik het.

7 juli 2011 om 19:56

Het gaat er ook om hoe Wijnaldum het ziet, niet hoe jij het ziet. Ik heb er vertrouwen in dat het wel degelijk gaat gebeuren.

7 juli 2011 om 21:51

dus jij wil zeggen dat de boer zich in een half jaar bewezen heeft een top trainer te zijn
het is hier zoals altijd weer een zielig spelletje tussen ajax en psv ik begin steeds meer te walgen van deze haat zaaiende site!!!

Hij is wel lekker bezig jegens Feyenoord de laatste tijd..
Eerst zeggen dat hij nu eindelijk meespeelt om het kampioenschap en daarna insinueren dat Been spelers niet beter maakt. Goed bezig, alle ploegen op scherp zetten Georginio!

7 juli 2011 om 22:08

@stanehv. Bijna alle Feyenoordsupporters zijn van mening dat Been geen speler beter maakt. Nu geeft Wijnaldum aan dat hij denkt dat Rutte dat wel kan, is het weer niet goed. Wijnaldum is een gevoelsjongen die bv. alles met z'n oma deelt. Ondervindt hij de warmte wel bij Rutte/psv gaat hij waarschijnlijk ook beter presteren. Of je dit nou gezever vindt of niet.
Verder blijkt uit diverse artikelen dat Wijnaldum Feyenoord niet in de steek heeft gelaten.
Zo heeft hij eerst Beenhakker en later Gudde en van Geel de garantie gegeven dat hij nooit gratis de Kuip uit zou lopen. Verder weten we ook dat hij de jeugdopleiding en de vrienden van Feyenoord financieel steunt.
Dat het tempo een stuk hoger ligt bij PSV wisten we toch al. Feyenoord komt steevast sjokkend uit de startblokken. Wat hebben we op ze afgegeven dat ze zo sloom waren.
Kunnen we dit niet gewoon onder ogen zien. We zijn heel erg afgedaald.
Maar vier je ongenoegen niet bot op een jongen die werkt aan z'n carriëre.

7 juli 2011 om 22:30

@calafel
Leuk dat Wijnaldum een gevoelsjongen is die alles met z'n oma deelt, als hij echt een gevoelsjongen was dan had hij zijn contract verlengd met een gelimiteerde transfersom en had hij over een jaar een mooie transfer kunnen maken. Hij heeft overigens vorig seizoen nog geroepen dat hij in Nederland niet voor een andere club zou spelen dus over welke artikelen jij het hebt weet ik niet maar ik begrijp prima dat Feyenoorders zich verraden voelen. En leuk dat hij de jeugdopleiding een steuntje wil geven maar dat is gewoon goodwill kweken want toen er aan de spelersgroep werd gevraagd om aan de vvF bij te dagen gaf meneer niet thuis dus probeer niet de pseudo intellectueel uit te hangen met je bla bla want werken aan je carriere is prima maar dat kan ook zonder hypocriet te zijn.

ik denk dat Wijnaldum zeker beter gaat worden bij Psv. Psv moet even snel een spits halen want Zeefuik komt in mijn ogen zwar tekort, zag hem net ook voetballer maar vind hem echt te min. Wijnaldum is ook een rustige jongen, dat merk je aan alles. Ik ben ervan overtuigt dat hij bij Psv stappen gaat maken.

Offtopic: Psv moet echt wat gaan doen aan de achterhoede, het opbouwen is zeer ondermaats en vrij sloom.

7 juli 2011 om 19:59

Ben je de wedstrijd bij Fc Eindhoven aan het kijken?

Denk ook dat Wijnaldum beter wordt, wel moet hij in zichzelf geloven en een beetje smeriger worden (niet te lief)

Voorderest vind ik dat PSV nog een mulitfunctionele verdediger halen en minstens 1 spits.

7 juli 2011 om 21:54

ik ben wel bang dat rutten hem weer een beetje gaat verpesten,(beetje a la afellay) rutten zei in een interview dat hij toivonen als diepe spits niet ideaal vind, dan zet hij hem op 10 en gaat hij wijnaldum ergens anders neerzetten waar die totaal niet tot zn recht komt...

7 juli 2011 om 22:40

@trouwepsvfan

Dat is inderdaad een optie. Alleen verwacht ik dat hij de strijd aangaat met toivonen. Wijnaldum is zeker niet gehaald voor de bank, anders krijgt hij niet nummer 10.psv heeft ook 5mil betaald. Het zal mij niks verbazen mocht Toivonen Psv opeens verlaten.

@ farquad

Wijnaldum neemt gewoon een spoed cursus bij Toivonen is hij binnen 24 uur smeriger, haha. Nee met Wijnaldum komt het wel goed.

Ja, ik was de wedstrijd aan het kijken, was niet best.

Ik hoop dat hij gelijk heeft. Rutten kan misschien best een goede trainer maar ik vind het grofgezegd echt een eikel. Zoals hij alltijd reageert voor de camera is echt lachwekkend.

Ik vind al die kritiek wel wat teveel op rutten.
Ik vind dat hij bewezen heeft dat hij spelers beter maakt.

het enige jammere vind ik dat hij geen risico's durft te nemen of erg terughoudend is als er aangevallen moet worden. hij speelt wel aanvallend maar soms zet hij er dan ineens een middenvelder in voor een spits tegen clubs waarbij je eigenlijk 1 op 1 moet kunnen spelen achterin.

Op de poll tja ik ben totaal geen fan van Rutten omdat hij altijd zo zichzelf in de underdog positie probeert te praten: ''ze hebben een goede ploeg'' ''we moeten scherp blijven ze zijn heel gevaarlijk voorin''.

Maar Been heeft in 2 jaar Feyenoord nog geen 1 speler beter gemaakt hij presteert matig met deze selectie dus ik zou kiezen voor Rutten maar het is voor mij kiezen tussen twee kwaden.
Rutten heeft o.a. Pieters en Lens toch beter gemaakt das in iedergeval iets.

8 juli 2011 om 15:46

@sp.rekken: Volgens mij weet je niet waar je het over hebt. Ten eerste zit Been pas twee jaar bij Feyenoord, niet drie jaar. Ten tweede denk ik dat spelers als De Vrij, Leerdam, Martins Indi, Mokotjo en Castaignos onder Been wel degelijk beter zijn geworden.
Je kunt best zeggen dat je Been geen goede trainer vindt, maar houdt je wel aan de feiten.
En grappig dat je Lens als voorbeeld noemt. Ik denk dat Lens zich namelijk onder Been (bij Nec) veel sneller ontwikkelde als onder Rutten (bij Psv).

Ik denk juist niet dat Rutten Wijnaldum beter kan maken. Rutten speelt gewoon erg laf met Psv terwijl Psv geweldige spelers heeft rondlopen voor een goed systeem. Deze jongens kunnen veel beter worden maar dan wel door een trainer met visie. Ik vind Psv zeker niet zwak maar de zwakke schakel is Rutten. Deze beste man doet zijn best maar hij is gewoon niet goed genoeg voor Psv. Een aanvallend ingestelde trainer past veel beter bij Psv, kijk naar de succes jaren met Hiddink! Psv heeft ook voor aankomend seizoen een goede selectie maar ik betwijfel het of Rutten Wijnaldum beter kan maken, laat staan kampioen worden.

7 juli 2011 om 20:42

Grappig dat je dan net Hiddink opnoemt. Psv speelde nou niet bepaald heel aanvallend voetbal onder hem hoor. Rutten is bovendien min of meer de leerling van Guus als je het zo wilt noemen, een people-manager die houd van een goede organisatie om van daaruit te gaan voetballen.

Ik heb het hierboven ook al gezegd. Doordat er geen overtuiging inzat en er met Engelaar gewoon erg weinig beweging inzat leek het heel verdedigend, maar de opstelling + formatie zelf kun je moeilijk heel verdedigend noemen. Hopelijk word het met Strootman beter.

Ik zie niet veel spelers onder rutten beter worden.het is er meer 1 van het afbraak voetbal.
Volgens mij wil bhij het roer om gaan gooien als je naar de aankopen kijk en meer op de aanval gaan spelen.
Maar volgens mij zit het in het systeem van Rutten afbraakvoetbal en kan psv beter invensteren in een andere trainer de spelers hebben ze nu wel

7 juli 2011 om 20:49

Rutten is een cliches uitkramende behoudende coach, zonder uitstraling. De goede man inspireert spelers niet, voor zo'n coach zet je niet een stap extra. Maar PSV doet echt wel weer mee om de titel hoor, dit jaar, ondanks Rutten.

7 juli 2011 om 21:17

ja dat denk ik ook wel zeker nu de begroting super hoog is.
maar volgens mij missen ze nog een spits en eventueel een centrale verdediger.
Als psv een andere trainer zou hebben had ik ze meer kans gegeven.

ajax staat er nu volgens mij beter voor met de aankopen die zij gedaan hebben en nog steeds weinig vertrekkende spelers.

Ik word zo moe van dat geslijm bij de trainer. Straks koopt PSV een spits, gaan ze met nieuwe spits op 9 en Toivonen op 10 spelen en Wijnaldum op de bank, moet je hem dan eens horen.

Zinloze interviews dit, zal blij zijn als de bal weer gaat rollen.

7 juli 2011 om 21:55

daar ben ik dus ook bang voor dat hij dan wijnaldum gaat verpesten door toivonen op 10 te zetten

Ach ja, de standaard praat van een voetballer die bij een nieuwe club komt. Kan eerlijk gezegd niet veel spelers bedenken die sinds Rutten zijn periode bij Twente beter zijn geworden dankzij hem..

Gini luister. Dat jij de overstap maakt van Feyenoord naar Psv, a la. Maar dat je nu gaat roepen dat zo'n trainer (met alle respect hoor) jou ineens wel beter kan maken? Tja ik bedoel voor de trainer had je niet naar PSV hoeven gaan, zowel Mario als Fred zijn gewoon geen goede trainers.. En daarbij, ben je onder Been niet beter geworden dan? Volgens mij schiet je er onder Been eventjes 15 in, moet ik onder Rutten nog even zien..

En dan over dat prijzen winnen met Psv, voornamelijk de landstitel. Kleine kans, groter natuurlijk dan als je bij Feyenoord was gebleven, maar voor zo'n kansje had ik de overstap ook niet gemaakt.

Dan komt misschien de vraag bij mensen die deze reactie lezen, goh, waarom heeft hij dan wel de stap gemaakt? Voor het geld? Nou, deels misschien maar niet helemaal, want in Rusland kon hij nog veel meer gaan verdienen. Maar waarom dan wel? Ik moet eerlijk zeggen, het is mij ook een raadsel en ik hoop dat iemand hier mij uit mijn lijden kan verlossen door me antwoord te geven.

Ik denk toch niet dat Fred Rutte hem beter zal maken, ik kan ook zo even geen speler noemen die ''door'' Rutte beter is geworden afgelopen periode.

Ik denk wel dat Cocu hem beter kan maken en de andere spelers in het team.

Rutten kan mij beter maken ? Heb je alle teams waar Rutten trainer is geweest wel eens zien voetballen ?
Ik wil niet al te negatief zijn maar ik vind het niet zo een al te beste trainer.
Maar misschien wordt dit jaar mijn ongelijk bewezen.
Sluit me verder aan bij tijna.

Rutten maakt spelers inderdaad vaak beter, dat zag je bij Twente. Elia is bijvoorbeeld lovend over hem. Maar hij blijft een coach die zijn beperkingen kent. Wijnaldum zal het vooral zelf moeten doen.

8 juli 2011 om 00:22

Ik denk dat spelers als Elia het te danken hebben aan hun uitzonderlijke kwaliteit en niet aan Rutte.

Overigens is Rutte meer een coach dan een trainer. Hij heeft nu niet de ervaring als bijvoorbeeld de Boer, Koeman, Adriaanse of van Gaal en heeft als speler ook niet veel bereikt.
Met zijn behouden manier van spelen zal ''hij'' Gini echt niet beter maken, dit zal echt moeten komen van de spelers en de rest van de trainingsstaf.

Blijven Likken Wijnaldum,

Ik geloof niet dat jij dit zegt!!!!!!!!!!!!!!!
Als het wel zo is dan hoop ik dat je alles tegen krijgt in je hele carriere.

Dan ben je gewoon een zielige voetballer die alleen aan zichzelf denkt.
Veel ''succes'' verder

8 juli 2011 om 01:48

Hij heeft gewoon een goed gevoel bij Rutten. Mag hij dat niet hebben soms? Hoezo hoop je dat hij alles tegen krijgt in zijn carriere? Van Feyenoord naar PSV gaan is gewoon een grote stap. Feyenoord zal de komende tijd zeker niet bovenin meedraaien. Hij wil ook beter worden, en daarom maakt hij deze stap!, naar Psv.

Vervelende opmeriking van wijnaldum. zal goed aankomen bij Been. Jaamer dat hij nu deze uitspraken doet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren