Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'FC Twente praat met Koeman en Van Basten'

Laatste update:

Maandag bevestigde FC Twente het nieuws over een vertrek van Michel Preud’homme en de zoektocht naar een opvolger is inmiddels in volle gang. Diverse namen van mogelijke kandidaten zijn de revue al gepasseerd, maar volgens De Telegraaf zijn Marco van Basten en Ronald Koeman op dit moment de belangrijkste opties voor voorzitter Joop Munsterman.

/

Het ochtendblad weet dat de preses van Twente inmiddels contact heeft gehad met beide trainers, die momenteel zonder werk zitten, maar graag weer aan de slag willen. Opvallend is dat zowel Van Basten als Koeman al eens hoofdtrainer van Ajax was: in de persoon van Patrick Kluivert stelde Twente ook al een voormalig Ajacied aan als nieuwe coach van de beloften.

Bij de zoektocht naar de opvolger voor Preud’homme is sprake van enige tijdsdruk, al benadrukt FC Twente zich niet op te laten jagen. Komende maandag start de training van het nieuwe seizoen, maar zowel Munsterman als commissaris Aldo van der Laan zit deze week in het buitenland. De kans is dus aanwezig dat Twente nog geen nieuwe coach heeft bij de eerste training van het nieuwe voetbaljaar.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou toch echt voor een andere coach gaan, allebei middelmatig als coach (vroeger wel aardig kunnen voetballen maar het vak coach past bij beide niet helemaal)

Neeeeeeeeeeeeeeeee. Beide zijn geen goede coaches voor Twente. Koeman heeft overal bewezen geen succes coach te zijn. van Basten heeft met zijn verbanning van van Bommel uit Oranje voor mij voor altijd afgedaan. Hoe kun je de belangrijkste speler uit het team gooien. Spelers als van Bommel zijn de reden dat anderen beter kunnen presteren. Of het nu Psv, Bayern of Milan is van Bommel word op waarde geschat behalve door van Basten. Munsterman verder zoeken s.v.p.

14 juni 2011 om 07:47

Koeman heeft overal bewezen geen suc6 te gaan maar werd wel kampioen met Ajax en PSV iets wat vele na hem niet meer lukte..................

14 juni 2011 om 08:13

Bij Ajax stond de selectie er uiteraard en bij PSV erfde hij het team van Hiddink dat een jaar eerder zelfs nog halve finale CL haalde, het was dus niet al te moeilijk om met beide teams kampioen te worden en ik denk dat het meerdere was gelukt. Verder heeft hij zowel Ajax en als PSV achteraf alleen maar minder gemaakt. Hij lift mee op successen, maar verandert je club alleen maar in een slechte manier. Nee, deze man, ondanks zijn reputatie bij vele, moet je niet aan het roer hebben. Ik denk dat hij ook Twente binnen de kortste keren weer naar het subtopniveau kan brengen.

Van Basten ben ik overigens ook geen fan van. Geweldige motivator en met een goed team kan hij geweldig presteren, maar tactisch faalt hij helaas gewoon en daarom zou Twente ook hem niet moeten halen.

Verder vind ik ze beide ook niet bij Twente passen.

14 juni 2011 om 12:30

Inderdaad zeg, met een selectie bestaande uit Ibrahimovic, Chivu, Van der Vaart, Trabelsi, Pienaar. Sneijder, Litmanen, Maxwell, De Jong, Van der Meyde enz enz word ik ook kampioen met Ajax. Dus om zoiets volledig op het conto van Koeman te schrijven vind ik echt klinkklare onzin. We hadden met dat team de finale van de CL kunnen halen!
En Van Basten heeft ook nog helemaal niets laten zien. Matige poulewedstrijden op het WK van 2006 en meteen uitgeschakeld na de poulefase en drie leuke potjes op het EK van 2008 waarin alles echt mee zat, gevolgd door een blamage tegen Rusland. En over zijn Ajax-tijd hoeft ik helemaal niet te beginnen lijkt me zo, het eerste dat in me opkomt is de pannenkoek-fan en het aantrekken van Sulejmani voor 16 miljoen.
Beide heren zijn voorbeelden van geweldige voetballers die niet per definitie ook een goede coach zijn. Als Munsterman één van deze twee aanstelt weet ik zeker dat Twente komend jaar niet meedoet om de titel. Ik zal er, als Ajacied, echter niet om malen maar Munsterman staat er toch om bekend om altijd iets uit de hoge hoed te toveren waar niemand op rekent. Deze twee 'trainers' vallen absoluut niet in die categorie want dit is voorspelbaar en puur gericht op naamsbekendheid. Dom dom dom.

14 juni 2011 om 17:36

Kun je nagaan hoe lang het duurt om de chaos die Koeman heeft achtergelaten weer te herstellen

14 juni 2011 om 08:25

Van Bommel had zelf bedankt, daarom kwam hij niet meer in het Ned. Elftal.
Daarnaast hebben we hem niet echt gemist, Van Bommel werd pas echt goed in zijn laatste jaren bij Bayern, op het WK 2006 was hij één van de slechtste spelers van Nederland.
Van Basten had ook niks persoonlijks tegen hem, want nu praised hij hem steeds om zijn kwaliteiten.
OT: Van Basten heeft een wat ongelukkig label om zich heen als trainer. Toch denk ik dat er nog steeds een hele goede trainer in hem schuilt. Hij ziet het spel namelijk heel erg goed.
Rijkaard heeft het in het begin ook slecht gedaan. Van Basten heeft nu wel zo'n beetje de ervaring van trainersfouten maken. Ik wil hem nog wel een keer bij een goede club zien met niveau. Daarom weet ik niet of het verstandig voor hem is om bij Twente erin te stappen zonder Janssen en Ruiz.
Over Koeman weet je dat het na max 2 jaar afgelopen is. Ik zou hem zeker niet nemen.

14 juni 2011 om 09:34

Er komt meer kijken bij alleen het spelletje zien. Hoe ga je met de spelers om? Wat voor trainings materiaal schiet je ze voor? En zo zijn er nog zoveel dingen die meespelen.

14 juni 2011 om 10:26

Van Basten zag geen toekomst in Van Nistelrooy en Van Bommel. Hij wou liever met Huntelaar en Engelaar spelen.... Dat was één van de meeste lachwekkende keuzes die ik een coach heb zien maken.

14 juni 2011 om 10:50

Dat klopt niet, Engelaar kwam pas bij de selectie nadat van Bommel bedankt had.daarnaast was van Nistelrooy toch echt de 1e spits op het laatste Ek en heeft Huntelaar nooit echt een basisplaats gehad onder van Basten in het nederlands elftal

14 juni 2011 om 10:57

Nou, van Nistelrooy was in 2008 ook al de 30 gepasseerd en al op zijn retour. Huntelaar was een stuk jonger en had net een contract getekend bij real en was dik topscorer geworden. Engelaar speelde ook een fantastisch EK. Wat dat betreft snap ik die keuze op dat moment wel.
Van Bommel is zowaar nog beter geworden, van Nistelrooy bleek echt op zijn retour.

Elke trainer maakt goed en foute keuzes. Van Basten was een beginnende trainer. Met de ervaringen die hij nu heeft wil ik hem een club als twente wel zien coachen.

14 juni 2011 om 12:49

van Bommel is structureel geschoffeerd door van Basten en daarom heeft hij de eer aan ichzelf gehouden. En daar had van Bommel groot gelijk aan. van Basten nee dank je wel.

domme keuze munsterman. Koeman is het beste in zakkenvullen. Waarom gaat hij niet naar het oosten. Van basten heeft die kwaliteiten nog niet om er een team van te maken. Waarom kiest joopie niet voor van den brom of voor kalezic?

14 juni 2011 om 07:45

wat een onzin weer over Koeman! Die man is 1x bij een club weggegaan: van PSV naar Valencia en wie zou dat niet doen?? Waren Mc Laren , Preudhomme anders?????

14 juni 2011 om 08:20

Zowel Mcclaren als Preud'homme vertrokken niet midden in het seizoen, iets wat Koeman wel deed.

14 juni 2011 om 08:51

En daar waren ze bij psv nou niet echt rouwig om, als hij niet op de laatste speeldag kampioen waren geworden. Hadden ze hem eruit gegooid. Tenminste dat is me van die tijd bij gebleven.

14 juni 2011 om 10:32

pecho1974 @

2x in 2005 stapte Koeman ook midden in het seizoen op.

14 juni 2011 om 11:10

werd ie toen niet ontslagen ??? ohhhh dat dacht ik wel ja!

14 juni 2011 om 11:11

ze waren er idd toen niet rouwig om maar t elftal stortte toen wel in elkaar !

14 juni 2011 om 16:30

@ peerk

Niet vreemd als je bij een club zit die jou ook wilden ontslaan maar omdat je op de laatste wedstrijddag nog kampioen werd dat toch maar niet deden. Dus PSV mag zijn trainer dan wel ontslaan maar Koeman mag niet vertrekken bij een mooie kans??

14 juni 2011 om 07:46

Twente is toch het oosten? (a)

Even zonder gekheid, k denk dat dit bericht net zo goed in de wandelgangen kon staan

14 juni 2011 om 10:23

Kalezic heeft al net een nieuwe club en Van den Brom wil met ADO eerst nog een jaar europa in om te genieten van zijn succes van dit jaar.

14 juni 2011 om 12:25

Van Basten en Koeman??

Degene die een zooitje heeft achtergelaten bij Ajax was van Basten! Die mocht blijven aankopen doen, natuurlijk met medewerking van de Boog. Maar toch, zo'n coach moet je niet willen.

Van Basten zat laatst nog met een groen sjaaltje op een vliegveld in Portugal! Dat is gewoon tegen alle principes om zo'n iemand te nemen!! Ongeloofelijk!

haha dat is toch gewoon te kansloos voor woorden

Zijn dit de mensen die een club verder moeten helpen? En waar massaal nederland in gelooft of altijd weer in de pers wordt bericht?

Dat club als AZ, PSV of Ajax wel hebben gekozen voor zulke coaches, dan betekent niet dat het Twente ook voor worde gekozen beste Pers van Nederland!

Haha, de Telegraaf slingert er maar weer wat namen in. Joop heeft echt al wel iemand op het oog, waarmee ze vorige week al aan de slag zijn gegaan. Ga er maar vanuit dat de media het niet bij het rechte eind heeft, Joop komt wel met een verassing.

14 juni 2011 om 08:50

Ik snap t nooit zo,ze zijn beiden al gezien in twente (miss komen ze wel samen) en zo is ook rijkaard al langsgeweest,maar dr zal vast wel weer een totaal andere trainer komen

Ik was ook nooit zo'n fan van koeman,maar hij heeft toch wel wat prijzen gewonnen al.iedereen zegt dan wel,bij psv en ajax heeft ie een dikke rotzooi achtergelaten,maar volgens mij komt t nie door hem dat ajax zolang geen prijzen meer pakte,niemand voor fdb lukte dat nog,maarja we wachten trouw af

14 juni 2011 om 09:27

Heb jij ze gezien bij Twente of zijn er foto's van dat ze daar zijn geweest? Nee.

14 juni 2011 om 18:55

je vraagt iets en je beantwoord zelf? grappig,..maar goed,niet bij twente zelf bedoel ik,maar in t vd valk in hengelo en een week of drie trug was mclearen wel bij twente zelf,zijn zelfs foto's van,dat zeg ik ik snap t nooit zo,komen met allerlei mensen gesprekken en net als vorig jaar wordt t zomaar iemand anders trainer,ben benieuwd wie t gaat worden

14 juni 2011 om 12:37

Precies , ik denk dat Joop weer een underdog uit de hoge hoed gaat toveren. des te beter voor Twente , met preud'homme waren de verwachtingen ook niet geweldig hoog ( 3 ,4e plek?) en dat is volgens mij ook wat munsterman wil hebben. Iemand als underdog presenteren die er dan toch met de hoogste prijs vandoor gaat. Succes Joop!

14 juni 2011 om 16:33

@ Numbernine

Ik heb gehoord dat Mourinho de nieuwe trainer gaat worden. Hou toch op met die onzin elke keer zeg met je underdog, uit de hoge hoed, een verrassing etc. Twente zit met de handen in het het haar want ze hadden gehoopt op Mcclaren maar die heeft gekozen verder te gaan in Engeland;

14 juni 2011 om 20:44

twente zit niet met de handen in het haar want mclaren heeft zich onmogelijk gemaakt iedereen daar begon aan hem te ergeren

Van basten krijgt het voordeel van de twijfel. Binnen een stabiele rustige organisatie wil ik nog wel eens zien wat hij kan. Koeman lijkt me geen goede keus. Ik zie nog strrds van den Brom het liefst komen..

Prima! Dan ben ik er een stuk geruster op dat deze matige trainers in ieder geval niet bij mijn club trainer worden...

Ik denk dat deze coaches wel geschikt kunnen zijn voor Twente. De organisatie en de technische staf is daar prima. De trainer kan dan vervolgens zijn eigen werk invullen. Toen ze bijvoorbeeld Ajax trainde, lag de druk van het presteren veel hoger dan bij Twente. Nu is die druk lager en je traint een een topsporterssfeer. Dus ik denk dat beide trainers wel geschikt zijn voor deze baan. Vooral Van Basten, veel spelers vonden hem een trainer die spelers beter maakte. Dat kan zomaar gaan lukken bij Twente.

Of dat nu zo handig zal zijn, de relatief onervaren van Basten, heeft zowel bij het nederlands elftal als bij Ajax geen sterke indruk achter gelaten, hij is een man die wanneer het tegenzit het tij moeilijk kan keren. En dan Koeman, heeft nog nooit ergens een contract uitgezeten, is bij Ajax en PSV kampioen geworden maar heeft dat in mijn optiek te danken aan de sterke technische staffen die hij daar had. Daar van uitgaande denk ik dat Koeman de beste keuze zal zijn. Ik zou als twente fan met geen van twee heel erg gelukkig zijn, ik had eigenlijk verwacht dat ze vd Brom bij ADO weg zouden proberen te halen, dat is een coach die ik wel bij Twente vind passen.

14 juni 2011 om 10:22

Bij het Nederlands elftal geen sterke indruk? Welk EK en WK heb jij gevolgd? En is hij niet na van Marwijk de meest succesvolle coach?

15 juni 2011 om 07:56

Ik denk dat je een andere van Basten bedoeld als ik, ik bedoel die van baste die in een relatief eenvoudige poule net op het randje het EK gehaald heeft (met één punt meer dan de nummer drie), de van Basten die elke wedstrijd met een ander elftal op de proppen kwam, die enkele waarde hecht aan continuïteit, iets wat hij bij Ajax ook liet zien.
Van Basten is niet uitgeschakeld door een heel sterk rusland, maar met een heel zwak spelend nederland. Na twee geweldige wedstrijden tegen Frankrijk en Italie gooit hij in de derde wedstrijd opnieuw zijn hele elftal door elkaar, op deze manier kweek je geen continuïteit maar een heel wisselvallig spelend elftal. Dat is de reden waarom ze in de vierde wedstrijd hebben verloren.

15 juni 2011 om 08:13

Wij zullen het wel niet eens worden omdat ik wel de kwaliteiten zie en jij niet. Of het onwil is? Feit is wel dat door het proberen van spelers er nu door van Marwijk met een kern gewerkt kan worden die door van Basten is neergezet. Feit is wel dat hij de op 1 na best presterende coach was. Feit is wel dat de wedstrijd tegen Rusland beinvloed is geweest door factoren die niemand kon voorzien en niemand kon tegenhouden gevoegd bij het feit dat er bij Rusland een kenner van het Nederlands voetbal op de bank zat. Tevens speelde Rusland toen zijn beste wedstrijd. Het zijn zo wat feiten. De woorden die jij gebruikt doen de credits die van Basten verdiend voor het vertoonde spel te kort.

14 juni 2011 om 12:38

@superjood79

Van Basten heeft met Oranje op een moment supreme, een eindtoernooi, het mooiste en beste voetbal gespeeld van de laatste 10 jaar. Een nederlaag tegen Rusland doet daar nou niet zo heel veel aan af. Van Basten heeft juist wél bewezen dat hij een team klaar kan krijgen op momenten dat het er écht om gaat.

Waar Oranje de mazzel aan z'n kont had afgelopen WK (weg naar de finale, enkele gelukkige wedstrijden, matig spel) daar was het Oranje van Van Basten ongelukkig met de uitschakeling tegen een in die pot ijzersterk Rusland.

Van basten.
Ik wil het wel zien.
Hij krijgt toch echt de tijd bij twente.
Ik zie dat wel goed komen.

14 juni 2011 om 11:06

Mooi gedicht! Jammer dat het niet rijmt!

On: van Basten zou ik nog wel het voordeel van de twijfel geven. Die heeft het bij het Oranje goed gedaan, en als je hem op zijn Ajax-periode beoordeeld, is de laatste goede coach van Ajax Louis van Gaal geweest.

Ik vind Koeman daarentegen echt zeer belabberd. Heeft bij elke club vrijwel alleen maar slechte aankopen gedaan. Lijkt me ook communicatief niet vaardig. Vooral niet wat hij flikte in Valencia. Gooide iedere ervaren speler in het B-elftal. Heeft ruzie gehad met Sneijder, Ibrahimovic, Mido en van der Vaart.

Desalniettemin zou ik Munstermann adviseren om even verder te kijken!

Ik betwijfel in hoeverre het reeel is dat Twente daadwerkelijk deze coaches wilt hebben. De overtuiging van de meeste Nederlanders, en daarmee waarschijnlijk ook de Twente-supporters, is dat beiden als trainer niet veel gepresteerd hebben. Bij Koeman kunnen daar nog enkele kanttekeningen bij geplaatst worden, maar dan wordt er vervolgens weer gewezen op de selecties en staf die hij onder zijn hoede had. Met het oog op dat laatste zou hij wellicht het meest geschikt zijn van de twee, maar aangezien Twente over het algemeen de blik toch op de middellange termijn gericht heeft, verwacht ik niet dat hij het wordt. Daarnaast zal het me niets verbazen als beide trainers alleen bereid zijn aan de slag te gaan voor een riant salaris, hetgeen ik Twente met haar gedegen beleid niet snel zie betalen.

Ik zou iemand anders zoeken. Zet Gullit in het rijteje en je hebt drie trainers die de laatste jaren nergens hun contract hebben kunnen volbrengen.

Waarom valt iedereen over Koeman? Hij heeft het bij Ajax prima gedaan (landstitel en kwart finale Cl). Daarna heeft hij foute keuzes gemaakt qua club, deze waren niet stabiel en je ziet dat zijn opvolgers het niet veel beter deden. Bij een stabiele organisatie binnen een club zoals Twente zou hij denk ik de spelers echt beter kunnen maken en voorbereiden op Europa en andere grote wedstrijden. Hij heeft als speler en trainer veel meegemaakt en kan zijn kennis overbrengen op spelers.

14 juni 2011 om 08:26

volgens mij stond er bij AZ ook een prima organisatie toen hij daar aan de slag ging... was niet echt succesvol geloof ik. En bij Valencia ging het heel snel beter toen Koeman was vertrokken.

14 juni 2011 om 15:28

Nee joh, AZ stond in de kinderschoenen en Bij Valencia heeft het best even geduurd. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind Koeman niet een top trainer (adriaanse wel) maar vind het te ver gaan om hem neer te sabelen. iets wat bijna iedereen in dit artikel doet.

Denk dat AZ betere trainers kan krijgen maar Koeman zou niet een slechte optie zijn.... er zijn dus mijn inziens wel betere.

14 juni 2011 om 20:50

en ging in valencia wellicht nóg beter toen die daar weg was, maar koeman heeft toch echt fijntjes de beker gepakt van spanje met zijn valencia

Koeman maakt geen spelers beter. Hij kan van dit team gewoon verder borduren alleen moet hij wel aankopen hebben. Hij kan niet uit iemand wat halen wat er nog niet helemaal inzit. Denk dat Koeman niet een geschikte keuze is.

Van Basten te onervaren, en bij Ajax had hij ze eigen ego streekjes ook. Toppertje vroeger verder niks mee, alleen als trainer mist hij veel ervaring. Ik hoef de voorbeelden niet te noemen denk ik.

(van Bommel Oranje)

14 juni 2011 om 16:37

Ik zou graag meerdere voorbeelden van je horen. Want volgens mij speelde Engelaar een heel goed EK als stand in van Van Bommel en werd van Bommel gepasseerd omdat hij niet volgens de afspraken functioneerde. Hiddink was ook niet altijd tevreden over de verdedigende taken an Van Bommel en hij was er verantwoordelijk voor dat PSV in 2006 de finale niet behaalde van de CL omdat hij in de 93e minuut zijn directe tegenstander totaal uit het oog was waardoor Milan op basis van een uitdoelpunt naar de finale ging. Volgens mij was ook van Gaal niet tevreden over de rol van Van Bommel bij Bayern is Van Gaal nu ook een matige trainer??

het lijkt erop alsof munsterman een soort van Ajax-obsessie aan het krijgen is. Eerst al de onbegrijpelijke keuze voor Kluivert als trainer van jong twente, en nu perse een 'ajax-coach' willen aantrekken..

14 juni 2011 om 09:32

Kluivert is gewoon een goede transfervrije trainer dus twente had een trainer nodig dus niet raar dat ze die oppikken. En perse ajax trianer aantrekke? er is nog niet iemand aangetrokken. en het is geschreven door de telegraaf en die zijn nog erger dan een roddelblad.

14 juni 2011 om 09:34

Ga nou toch geen complotten verzinnen zeg .. nergens voor nodig. Ik had dit soort reacties al verwacht. En hoezo onbegrijpelijke keuze voor Kluivert? Kluivert heeft bij NEC ervaring opgedaan als trainer, en gaat nu verder als hoofdtrainer bij Jong Twente .. Dat heet trainersontwikkeling en bij Twente kan hij gewoon verder.

Dat Koeman en van Basten enkele namen zijn om trainer te worden wordt gelijk gedetailleerd met het feit dat ze een Ajax verleden hebben. Maar trainers als Mcclaren waren ook gewoon kandidaat.

14 juni 2011 om 09:59

Toch kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat of munsterman een kijkje in de keuken van ajax wilt hebben, ik denk namelijk dat hij de jeugdopleiding op een ander niveau wilt brengen. Deze mensen kennen de jeugdopleiding van ajax natuurlijk, van basten heeft de jeugd zelfs getrained.

Als dit echt zo is, wordt ik niet heel erg blij. Beide coaches ademen wat mij betreft iets teveel Ajax uit. Daarnaast ben ik niet helemaal overtuigd van de kwaliteiten van deze heren. Ik hoop dus echt dat ze verder kijken dan deze twee!

14 juni 2011 om 09:39

Van Basten kan je inderdaad een Ajax man noemen, maar Koeman totaal niet.. Dat is een van de weinigen geloof ik die voor alle drie de traditionele top-3 clubs heeft gevoetbald. En qua kwaliteiten hoop ik het ook voor je, overal waar Koeman is geweest is hij ontslagen of is hij (2x Vitesse en Psv) opgestapt en laat overal een spoor van vernieling achter zich! Zeer slechte trainer!

Hahahahaha Telegraaf, kan een ding met heel veel zekerheid zeggen. Zowel van Basten als Koeman gaan hier echt geen trainer worden. Dit is een verhaal dat zo de prullenbak in kan, 0,0 nieuwswaarde want het is gewoon niet waar..... (trust me)
De enige waarheid die in dit verhaal staat is da Twente graag op korte termijn een nieuwe trainer wil presenteren en dat ze druk in onderhandeling zijn.

14 juni 2011 om 08:29

Dat is onzin wat jij zegt, Van Basten en Koeman zij beiden sterk gelinkt aan Amsterdam, dus de Telegraaf zou echt wel iets op het spoor zijn.
Was jij ook zo'n eentje die zo zeker wist dat Janssen echt niet naar Ajax zou gaan? Was de ''televaag'' ook als eerste mee.

14 juni 2011 om 08:39

Je mag me helemaal afbranden als een van deze twee naar Enschede komt ja... en eerlijk is eerlijk, nee ik had inderdaad in eerste instantie ook niet verwacht dat Janssen naar Ajax zou gaan maar dit is nog vele malen onwaarschijnlijker. Twente is wel bezig met een andere man die een Ajax achtergrond heeft en een buitenlandse trainer die op dit moment werkloos is. (nee niet die zojuist in Nottingham getekend heeft)

14 juni 2011 om 09:18

@remco1981

Misschien zijn ze wel in het huis van Koeman..? :P

14 juni 2011 om 12:43

Lol

Jij denk met in je hand de Telegraaf meer te kunnen beweren dan een echte tukker van het twente? Als je echt wat wil toevoegen, lees dan nieuwswaarde in tubantia. Op basis van je reacties over o.a. Janssen weet je weinig van achterliggende strategie bij twente

ON: Twente gaat echt niet voor de 'bekende namen' kiezen. Het duurt 2 weken, dus dat betekent dat deze twee het niet zijn. Want ze waren al langer werkloos en hadden afgelopen week allang gepeild kunnen zijn. Er komt een coach die los geweekt wordt of vanuit het buitenland komt.

14 juni 2011 om 16:40

@ Remco

Ja en kan mij de woorden van jou nog herinneren dat Janssen ook absoluut niet naar Ajax zou vertrekken en dat Munsterman wel een slim trucje had ingebouwd waardoor bij een binnenlandse transfers de gelimiteerde transfersom niet geldde en we hebben gezien hoe gelijk je toen had..... Maar toen was het ook maar de Telegraaf die het nieuws de wereld in bracht he .

Ronald Koeman vind ik geen geschikte vervanger voor Preud'homme. Van Basten zie ik wel als prima kandidaat, vond hem bij Ajax het ook goed doen. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.

Oei.. Dit zijn toch twee trainers die je eigenlijk niet graag bij je club wil hebben..

Koeman lijkt me van de twee nog de beste optie. Al moet je hem dan wel maar voor een jaartje vastleggen. Koeman is wel een man die kan werken met een team wat al opgebouwd is. Hij is een echte prestatietrainer. De vraag is echter wat er gebeurd Twente voor Koeman kiest en Ruiz en Douglas vertrekken... Dan is Koeman de man die moet gaan bouwen aan een nieuw elftal, en dat is juist iets wat hij niet kan.

Wat loopt iedereen nou lullig te doen over de Telegraaf? over het algemeen hebben ze gewoon de juiste informatie! je zou voor de gekkigheid eens moet kijken hoevaak ze nou echt gelijk hebben, denk dat je versteld staat van het aantal keren! alleen als het nieuws de mensen hier niet naar de zin is, dan is het gelijk een *** krant, en een sensatiekrant.

On:

Beide hebben ze de afgelopen jaren geen team gehad, dus wie weet hebben ze van al dat analyseren wel een boel opgestoken, ik vind het absoluut geen slechte kandidaten, en zou ze zeker niet gelijk afscrhijven. Sowieso staat er bij Twente een sterke organisatie, en als je Koeman/mvb kan krijgen zonder hun vaste assistenten maar gewoon Van Wonderen en Schreuder ernaast zet heb je wel 2 trainers die voetbal ademen.

14 juni 2011 om 08:44

@afca_recordkampioen:

Er zijn wat mensen die zich af en toe ergeren aan de Telegraaf vanwege het feit dat de sportredactie erg op de hand van Ajax is. Zo heeft de Telegraaf in het verleden voor belangrijke wedstrijden van Ajax soms wel eens wat onzin verspreid over de tegenstander (vaak PSV of Feyenoord) om wat onrust te zaaien bij de concurrent. Maar goed, daar gaat het in dit geval helemaal niet om.

Ik denk dat deze informatie best betrouwbaar is. De topcoaches liggen niet voor het oprapen en zeker niet met het budget van Twente. Maar om nu voor deze twee mannen te kiezen...

14 juni 2011 om 08:55

Ik vind de Telegraaf ook een goede krant. Daar staat altijd veel leuke dingen in. En ze hebben leuke stripverhaaltjes. En de weersvoorspelling klopt ook bijna altijd.
Telegraaf heeft vaak als eerste het nieuws. En dat 9 van de 10 keer gewoon.
Het AD is een Rotterdamse krant en die laten het nooit na om Ajax is een kwaad daglicht te stellen.

Ik denk dat Roland Koeman best bij Twente zou passen. Hij heeft al bij diverse topclubs gewerkt. En hij is een echte held in Spanje. Dit komt misschien van pas bij Spaanse transfers. Hij is ook erg rustig in tegenstelling tot Preudhomme. Hij geeft vaak goede analyses en snapt hoe hij een team moet bouwen.

14 juni 2011 om 16:43

@ Aapiepsv

De Telegraaf was de laatste jaren juist hele maal niet op de hand van Ajax en waren bijna in een oorlogssfeer. Samen met Cruijff hebben ze de aanval ingezet op alles binnen Ajax want waar er vroeger altijd vroegtijdig informatie gelekt werd van binnenuit naar de Telegraaf gebeurde dat onder het nieuwe bestuur niet waardoor de Telegraaf veel minder goed ingevoerd was binnen Ajax.

14 juni 2011 om 14:02

Nou; de stemmingmakerij binnen de Telegraaf is erg hoog.. Vlak voor de laatste wedstrijd van afgelopen seizoen Ajax - FcT begon het moddergooien over de zog. psycholoog die binnen FcT actief is, als dat nieuws is?
Verder is het iets té duidelijk welke club de Telegraaf support, dan is van objectiviteit weinig sprake. Verder roept de Telegraaf vaak maar wat, en dat het dan nog juist blijkt ook kan idd voorkomen, maar ik denk dat jij versteld zal staan van het aantal keren dat het nieuws niet juist is.

Iets anders: verder heeft de Telegraaf zich weinig menselijk opgesteld bij de vliegramp in Tripoli, door de enige overlevende via een slinkse en zeer vuile manier aan de telefoon te krijgen. De overlevende was 10 jaar, srry hoor.

On: Zowel Koeman als v. Basten zijn wat mij betreft niet welkom in E'de en ik geloof niet dat Munsterman een van deze zal aannemen. In Joop we trust.

14 juni 2011 om 16:45

Wat loop je nu weer met onzin te strooien?? Ik heb hier op Voetbalzone ook artikelen over de psycholoog gelezen is VZ nu ook anti Twente?? De Telegraaf plaatst al bijna 1,5 jaar belastende artikelen over Van de Boog ondanks dat hij door de rechter op verschillende aanklachten vrij is gesproken. De Telegraaf was juist de laatste jaren helemaal niet op de hand van Ajax en waren bijna in een oorlogssfeer. Samen met Cruijff hebben ze de aanval ingezet op alles binnen Ajax want waar er vroeger altijd vroegtijdig informatie gelekt werd van binnenuit naar de Telegraaf gebeurde dat onder het nieuwe bestuur niet waardoor de Telegraaf veel minder goed ingevoerd was binnen Ajax.

14 juni 2011 om 17:38

@ Ajacied777: allereerst hoef ik je er denk ik niet aan te helpen herinneren dat VZ het sportnieuws uit kranten en andere media haalt..? VZ is dus zelf een verzamelsite en schrijft zelf geen (of nauwelijks) nieuws.

Dat de Telegraaf een ik-weet-niet-hoe-grote hetze tegen Van den Boog voerde kun je ook uitleggen als heulen met Cruijf zoals je zelf al zegt. En Cruijf ís Ajax, dat roepen jullie Ajacieden toch altijd? De telegraaf is meester in het vuurtje opstoken en ophemelen van Ajax. Bij dit stuk wordt het zielig opgemerkt dat zowel Koeman en V. Basten Ajacieden zijn, klopt, maar dát is geen nieuws.

Verder vind ik het prima dat jij de enige hier op VZ bent die echt denkt dat de Telegraaf géén Ajax-krant is. Asjeblieft zeg, you crack me up..

Oh alstjeblief laat deze twee namen het niet worden. Koeman is een trainer die alleen maar grote aankopen wil en met de gevestigde orde wil presteren. Jeugdspelers zullen bij hem geen enkele kans krijgen en FC Twente wil juist die kant op, Van Basten is als trainer naturrlijk helemaal een drama. Kijk alleen maar eens in welke spelers hij het zag zitten zoals Denneboom. Als je in de tijd dat Van Basten bondscoach was van Nederland de bal 3x rechtdoor kon schieten kreeg je al een uitnodiging voor het nederlandse elftal. Bovendien kan hij absoluut niet tegen tegenspraak. (johan Cruijff en van Bommel). Ook lieten beide trainers bij hun afscheid de clubs achter met derde garnituur spelers die een mega kosten aan salaris. Nee een leuke naam voor de groep is leuk, maar FC Twente alstjeblieft ga voor kwaliteit want alleen daarmee kom je verder.

Ik denk dat van Basten bij een club als twente met veel minder druk en een goed sfeertje best wel past! Ik denk dat van Basten de kwaliteit bezit om een goede trainer te worden. Een groot voorbeeld voor velen, ideaal voor zo'n jonge groep als twente volgend jaar heeft.
Koeman? Nee, die kan beter schnabbelen bij de nos.

Opvallend is dat zowel Van Basten als Koeman al eens hoofdtrainer van Ajax was: in de persoon van Patrick Kluivert stelde Twente ook al een voormalig Ajacied aan als nieuwe coach van de beloften.

Das ook niet gek als je kijkt waar de betere spelers hebben gezeten of anders als trainer zijn geweest.
Ajax kocht vele spelers omdat ze zo de andere teams zwakker konden laten worden waardoor ze weer meer kans hadden om Kampioen te worden en die trent werkt tegenwoordig niet echt meer.
Maar de spelers die het wel hebben gered zijn de betere en hebben het als trainer ook laten zien al is het niet in ieders ogen positief.

Ik heb vertrouwen in onze Joop en dit soort berichten uit dit soort bronnen lap ik aan mijn laars totdat ik hoor op Fctwente.nl dat er een trainer is die heeft getekend!!

14 juni 2011 om 08:56

Kluivert komt uit de Ajax jeugd, van Basten kwam op een zeer jonge leeftijd van Elinkwijk naar Ajax, was dus ook nog jeugd speler en Koeman kwam van Groningen toen hij nog 19 was. Wat is nu je punt over spelers kopen en zo?

14 juni 2011 om 09:31

Jij verwijt Ajax dat zij de betere spelers van andere clubs weg kopen om zo tot betere prestaties te komen. Doet Twente (of Psv, AZ, Feyenoord, enz.) dat dan niet?

14 juni 2011 om 09:42

Nee, Twente is een echt opleidingsinstituut geworden!

14 juni 2011 om 09:41

Raar, volgens mij heeft ajax en feyenoord hartstikke veel spelers zelf opgeleid en doen ze dat nu nog steeds. Ik denk dat als je naar de ploegen van twente vs ajax-feyenoord kijkt, dat twente meer heeft gekocht dan ajax.

14 juni 2011 om 15:43

Lezen is ook moeilijk sorry ik zal het anders formuleren.

Ajax was gezien de finciële mogelijkheden het paradijs voor elke speler.
de salarissen die daar werden betaald konden hooguit door Feyenoord en Psv gehaald worden, echter was het wel zo dat een Ajacied nooit de weg naar Feyenoord nam of andersom de enige in mijn geheugen die dat heeft gedaan en ook kon doen was Meneer Cruiff, anders is dat gewoon taboe!!

Ajax was dan ook heel gemakkelijk dat wanneer er een ploeg dreigde dichtbij de top 3 te komen men gewoon de speler er weg kocht omdat de andere clubs niet de salarissen konden betalen en gewoon het geld dat Ajax bood goed kon gebruiken.
Daar volgde Psv op zekere hoogte ook dezelfde weg ook zei kochten de betere spelers weg bij de concurent.
Dat was en is nog steeds logisch omdat je de beste wil zijn en als je het jezelf kunt veroorloven anderen leeg te kopen en de spelers allemaal onderdak te bieden waarom niet.
En daarom zijn er ook zoveel spelers die Ajax op hun CV hebben staan alleen zijn ze lang niet allemaal zo geslaagd als anderen die later ook nog ndere grote clubs op hun CV hebben!!

Echter is het nu zo dat er meerdere spelers en clubs inzien dat dit niet altijd de juiste weg is en daarom deze weg gelukkig niet bewandelen.
Maar dat Kluivert nu de beloften doet is 1.

Maar dat ze Koeman, die niet alleen voor Ajax maar natuurlijk ook voor Psv en Barcelona heeft gespeeld, en Marco v Basten die ook voor Ajax maar vooral ook voor Acmilaan Furore maakte en op de Ek'88, in het vizier hebben voor hoofdtrainer wil niet zeggen dat Twente nu ook de Ajax cultuur gaat bedrijven!!

Nee wij blijven nuchter en willen niet onnodig de druk erop leggen, natuurlijk verwachten we wat van onze spelers maar als ze er alles aandoen en het gewoonweg niet redden dan is er hier geeneen die ze dan ook maar een haarbreedte in de weg zal gaan staan, daarvoor zijn wij een te nuchter volk!!

Hopelijk heb ik me nu een beetje beter en begrijpbaarder uitgelegt!!

Toen ik de topic las, dacht ik echt. Neeeeeeeeeeeeeeee dit kan niet waar zijn. Alsjeblieft niet. Niet deze twee, dan nog liever adriaanse. Hopelijk is het een broodje aap verhaal. En is het komkommer tijd bij de telegraaf en hebben ze niks te schrijven.

volgens mij kan koemans best presteren bij fc twente....
1e seizoen werd hij 4de met vitesse..1e seizoen bij ajax pakt hij de dubbel.2de seizoen pakt hij de johan cruijff schaal en wordt hij weer kampioen.met benfica wint hij de portugese supercup. en maakt naam in de champions league. ..en bij psv wordt hij kampioen....dat is niet niks...dat valencia niks geworden is en Az ook niet,dat kan...maar ik zie liever koeman bij twente dan van basten

Als ik moet kiezen tussen deze 2, dan graag van Basten. Veel mensen doen erg negatief over beide trainers. Het waren wel fantastische voetballers. Hebben daardoor een schat aan ervaring beij topclubs met toptrainers. Zij moeten in staat zijn een spelersgroep van goede oefenstof te voorzien. Je moet ze niet het beleid laten maken of volledig de vrije hand geven watbetreft transfers maar dat zit bij twente wel goed. Beide heren komen goed over in de media. Wijs dat Twente dit keer voor een Nederlandse trainer gaat want dat is ook het voetbal wat ze willen spelen. Maar van Marwijk wou toch ook naar een topclub?

Ik betwijfel of dit de belangrijkste opties zijn voor Munsterman. De Telegraaf heeft aardig wat connecties en ik denk eerder dat er alleen contact is geweest en dat hun gevraagd is of ze eventueel interesse hadden in deze job.
Dat de Telegraaf hier een mooi sensatie stuk over schrijft, is hen wel toevertrouwd!

laat van basten maar komen! denk dat hij perfect zal passen. in nederland is hetzelfde beeld ontstaan over van basten als de engelsen hebben/hadden over mclaren. Bij twente is iets minder druk dan bij zijn vorige functies, laat van basten dan maar bouwen aan het team.

Dit is voor van Basten de kans om bij een rustige stabiele club te starten die ook nog eens om de prijzen speelt.
Koeman ben ik persoonlijk niet zo stuk van.

Geef Marco wat meer de tijd en ruimte en ik denk dat hij ons zal verrassen.

14 juni 2011 om 09:34

Ik denk idd dat hij nog wel eens zou kunnen verassen. Hij werkt dan in ieder geval niet met zijn eigen staf, die imo te weinig toevoegde aan zijn kwaliteiten.
Iets wat hij bij Twente wel zou hebben.

Van Basten zal iedereen nog wel een keer verbazen als trainer. Naar mijn bescheiden mening is hij in potentie een toptrainer die het nog wel eens heel goed zou kunnen gaan doen.

Twente zou voor hem een prima club zijn, er staat een goede organisatie, hij hoeft niet de hele kar alleen te trekken, maar kan zich lekker met het voetbal bezig houden. Dus zo'n gek bericht is dit nog niet..........

van Basten gun ik de kans nog wel eigenlijk .. Bij Ajax had hij destijds te veel touwtjes in handen als ik 't niet mis had. En bij Twente staat de organisatie er nu, waar hij zo rustig kan instromen.

Koeman ben ik al tijden geen fan van, ik hoop niet dat Twente na al deze goede jaren de lijn opeens doortrekt met Koeman .. Dan ga je juist omlaag.

14 juni 2011 om 09:44

Helemaal mee eens, MvB is eigenlijk een beginnend trainer maar kreeg in Amsterdam teveel dingen op zijn bord om zich te concentreren op het 1ste van Ajax. Maar geloof ook dat niet alle spelers blij met hem waren des tijds, maar goed iedereen moet een 2de kans krijgen. En het laatste van je ook compleet mee eens, er is maar 1 trainer in NL die een clubs zo weet laten afglijden en dat is Koeman.

Neeeee!!! dit zijn beide trainers voor korte termijn..koeman zal elke trein pakken die voorbij komt.daar heeft twente niks aan. En ook van Basten aast op een Europese topclub.

Twente heeft een trainer nodig die zich nog echt moet bewijzen. die nog heel leergierig isen die wel enkele seizoenen zal blijven.. Neem dan liever Verbeek of vd Brom ofzo

14 juni 2011 om 10:49

Van Gaal heeft een jaar vrij af genomen om dingen met zijn vrouw te doen en na te denken over zijn toekomst.

van Basten zou wel een hele goede kunnen zijn voor Twente.
Twente wil ook naam maken in Europa en met van Basten daar aan het roer kan dat zeker lukken want dan hebben ze een trainer zitten die echt overal bekend is. Ik denk dat van Basten het absoluut wel in zich heeft maar gewoon bij een club moet zitten waar de druk even wat minder is dan bij Ajax.

Hij heeft het toch bij het Nederlands elftal goed gedaan en heeft deze speelstijl geintroduceerd waar van Marwijk op verder borduurt heeft. Als van Basten het zou worden dan moet hij alleen wel een assistent meenemen die ervaren is dan denk ik dat het een geweldig koppel kan worden bij Twente.

En Koeman is een trainer die zeker successen kan behalen heeft hij bewezen bij Ajax en bij Psv dus ook dat is geen verkeerde keus. Al denk ik zelf dat Twente beter zal renderen met van Basten voor de groep.

Denk dat Beide trainers niet de juiste zijn voor Twente. Beide Trainers hebben er een handje van om de verkeerde spelers voor te veel geld te halen. Gezien de begroting van Twente kan dat de doosteek zijn om in de top mee te blijven draaien. Als Twente volgend seizoen weggvalt zie ik ze niet zo snel meer terug aan de kop komen. Voor Twente zou het beste zijn om een bewezen trainer te halen. Is Adriaanse geen optie?

Is het zo opmerkelijk dat beide coaches een Ajax-verleden hebben? Als ze nu in de belangstelling van Feyenoord of PSV stonden is dat het geval, maar toch niet bij FC Twente. Alleen omdat ze de laatste jaren concurrenten zijn? Traditioneel is dit niet heel gevoelig lijkt me. Het bijt elkaar niet.

Opmerkelijker vind ik dat FC Twente uberhaupt interesse in deze twee coaches heeft. Met (toen nog) Fred Rutten, Steve Mcclaren en Michel Preud'homme heeft Munsterman een aantal gouden grepen gedaan, die ertoe hebben geleid dat FC Twente de club is die het nu is. Daarom snap ik niets van deze belangstelling. Ronald Koeman heeft zich inmiddels een brevet van onvermogen opgespeld, bij meerdere clubs. Zijn voetbal spreekt niet aan, zijn tactisch vermogen valt of staat puur met de ingevingen van Tonny Bruins Slot en ik vind hem veel te ijdel voor FC Twente. Met Koeman haalt Twente slechts een grote naam binnen, geen grote trainer. Terek Grozny weet inmiddels ook hoe dat dikwijls uitpakt.

En Marco van Basten. Ondanks zijn wispelturige gedrag tijdens de kwalificatie voor het EK 2008 heeft hij heel behoorlijk gepresteerd in Oostenrijk en Zwitserland. Tot we de boot ingingen tegen Rusland heeft Oranje de wereld verbaast en begeisterd. Maar dat lijkt me nog niet genoeg om een toptrainer voor FC Twente te zijn. Want dat Marco het niet in zijn vingers had, heeft hij bij Ajax laten zien. Marco verkoos vrienden boven vakmensen in zijn staf, maakte spelers niet beter en bracht Ajax niet aan het voetballen. Nog voor hij werkelijk op de tocht kwam, trok hij zich terug. Even dook hij nog op bij nota bene Sporting Lissabon, maar het is veel te rustig geweest rond Marco van Basten wat betreft trainersactiviteiten. Eigenlijk is deze belangstelling ook een beetje een belediging voor bijvoorbeeld een vakman als Gert-jan Verbeek, die behalve bij club in nood Feyenoord overal het beste uit zijn teams heeft gehaald. Zijn verleden zouden prima beloond kunnen worden met een aanstelling bij FC Twente, waar hij goed zou passen denk ik. Beter in ieder geval dan een passant als Van Basten of een charlatan als Koeman...

14 juni 2011 om 12:06

AZ heeft al laten weten dat ze Verbeek op geen enkele voorwaarde willen laten gaan. Munsterman heeft al eens gezegd dat Verbeek ooit trainer wordt bij Twente, dus dat gaat echt nog wel eens gebeuren. Maar ben met je eens dat ik zowel Koeman als Van Basten niet bij Twente vind passen. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het 1 van deze 2 gaat worden. Ik zet mijn geld nog steeds op Skibbe. Zijn ze al eerder mee bezig geweest en die zit op dit moment ook zonder club.

14 juni 2011 om 12:34

Mooi stukje en kan me er grotendeels in vinden!

Koeman zou ik niet nemen. Van Basten lijkt mij een goede trainer die ten onrechte erg zwaar wordt afgekraakt. Hij heeft de basis gelegd voor het NL elftal zoals dat nu is, en heeft moeten zoeken naar de juiste personen. Dat betekent niet dat ie een onzinnig wisselbeleid had, hij probeerde gewoon mensen uit die vervolgens het niveau niet aankonden. Tsja..

Overigens fascinerend dat hier vaak wordt gezegd dat ''joop het regelt'' en dat ''het niet uitmaakt wie er voor de groep staat ivm de stabiele organisatie'' . Wake up. Jullie leven op een rode wolk. De trainer is van essentieel belang. Bij PSV staat ook een goede organisatie met Brands en Sanders.

ON; ik zou zeker die Van Den Brom eens polsen.

14 juni 2011 om 10:35

''die vervolgens het niveau niet aankonden' -->die op voorhand het niveau niet aankonden....laten we wel wezen, je hebt een categorie spelers waarvan het afwachten is of ze het aankunnen, maar spelers als Denneboom bevinden zich in een categorie spelers waarvan je op voorhand weet dat ze het niet aankunnen. En zeker als ex topvoetballer en prof. voetbal coach moet je dat van te voren weten. Niet alles kun je afschuiven op je moet proberen en je weet het van te voren niet, sommige dingen moet je wel van te voren weten, juist in die functie.

Ik ga hopen op Van Basten!
Twente zou Van Basten weer op het goede spoor kunnen zetten en hem weer gewaardeerd kunnen laten worden in Nederland.

Hopen maar!

Volgens mij moet Twente Koeman helemaal niet willen? Die heeft bij AZ laten zien dat ie het echt niet heeft. En wat van Basten betreft zou voor Twente een mooie reclame stunt zijn maar ook Van Basten past niet bij Twente. Van Basten moet aan de slag bij een club als Chelsa ofzo met echte sterren jeugd maakt ie niet beter heb je helaas bij Ajax gezien!

Tip!
1. Van de Brom
2. Co Adriaanse
3. Huub Stevens

14 juni 2011 om 10:40

van de brom niet echt ervaren,
co adriaanse erg duur, moet hij wel cl halen

14 juni 2011 om 10:46

Misscien niet ervaren maar heeft wel al meerdere keren aangetoond dat ie spelers beter maakt! En volgens mij hebben jullie in Twente een jonge groep talent volle spelers. Dan moet je geen dure naam willen halen die goed is voor de PR van meneer Muntjesman maar een trainer die spelers echt beter maakt!

14 juni 2011 om 10:49

ik vind ervaring erg belangrijk bij een topclub, van de brom moet zijn carierre rustig opbouwen, laat hem eerst maar naar vitesse gaan, en een trainer halen met internationale ervaring

14 juni 2011 om 13:16

Internationale ervaring als voetballer? Of als trainer? In dat geval heeft twente helemaal niets aan Van Basten maar ook Koeman heeft internationaal geen potten kunnen breken.

Maar als Twente dan uiteindelijk perse een Ajacied wil halen met ervaring dan moeten ze Rijkaard zover zien te krijgen of Morten Olsen.

14 juni 2011 om 13:09

Van der Brom is een talentrijke trainer. Hij pakt zijn carriere goed aan. Ergens laag beginnen en je dan opwerken. Niet zoals Van Basten gelijk het grote werk aanpakken zonder over de juiste ervaring te beschikken. Ik denk dat Brom een toptrainer kan worden, maar vind het nog wat te vroeg voor FC Twente.

Huub Stevens vind ik een overschatte coach. Natuurlijk heeft hij in het verleden successen gekend, maar ook evenzoveel mislukkingen. En dat kan zielig worden, als je bijvoorbeeld kijkt naar Aad de Mos. Die teert nog altijd op zijn succes met KV Mechelen in de jaren '80. Huub past bovendien niet bij FC Twente denk ik. Te opvliegerig, terwijl FC Twente toch een club is waar rust en ratio regeren.

Co vind ik wel een goede coach voor Twente. In een rustige omgeving krijgt Adriaanse de ruimte om echt ergens aan te werken. Voor Ajax was hij ook goed genoeg, maar daar kreeg hij de ruimte niet en lag hij slecht bij de pers. Met Adriaanse haal je een coach die een goed team neerzet, die vaak betrokken is geweest bij goede aankopen en die spelers individueel beter maakt. Enkel nadeeltje is echter dat Co daar ook een behoorlijke prijs voor vraagt..

14 juni 2011 om 13:19

Ik ben benieuwd wat de twente supporters van Ernie Brandts zouden vinden als trainer? Lijkt me een man die uitstekend bij de uitstraling van twente past, komt ook uit de regio volgens mij. Heeft het bij NAC toch ook niet slecht gedaan en ik zie hem wel wat langer bij twente actief zijn.

Koeman zou ik niet doen als ik Twente was, hoewel hij zeker wel kwaliteiten heeft. Denk aan zijn europese prestaties bij Benfica en zijn prestaties bij Ajax. Toch is zo ongeveer elke club na Vitesse blij geweest toen hij vertrok, ook niet zonder reden.

Van Basten zie ik nog wel presteren, maar dan moet Munsterman iets regelen dat Van Basten niet de vrije hand krijgt in het transferbeleid.

Volgens mij luistert joopie heel goed naar Cruijff: Overal oud-ajacieden op belangrijke posities =)
Ik hoop niet dat Van Basten naar Twente gaat, dan krijgen ze er daar een goede coach bij en dat is meer concurrentie voor Ajax. Over Koeman ben ik zelf minder te spreken dus doe die dan maar.

Ik dacht dat Sporting Lissabon de gedroomde club voor Van Basten was... Van Basten heeft het in mijn ogen als coach tot nu toe niet goed gedaan. Bij Ajax liep het niet lekker, liet hij betere spelers op de bank en werd hij ontslagen. Bij Oranje heeft hij het volgens velen goed gedaan, maar hij kwam alleen de groepsfase van het WK en EK door en werd toen direct uitgeschakeld. Het WK moest een voorbereiding zijn op het EK waar Nederland volgens hem ver moest komen. Dat vind ik nou niet bepaald een goede prestatie, zeker gezien het materiaal dat hij tot zijn beschikking had. Ook zijn keuzes m.b.t. bijv. Van Nistelrooy en Van Bommel waren lachwekkend.

Koeman vind ik echt een matige trainer. Hij heeft wel wat prijzen gewonnen, maar hij wordt bijna overal ontslagen. Dat geeft toch wel wat aan. Als ik Twente was zou ik voor geen van beiden gaan. Ik heb verder ook geen suggesties voor een andere kandidaat, maar ik denk dat Twente niet met een grote naam in zee moet gaan.

Ik denk dat ze het allebei voor hun eigen best wil niet moeten doen. Ik denk namelijk dat Twente volgend jaar voor positie nummer 4 speeld. Janssen is weg en er vertrekken nog meer spelers ben ik bang. Dat zou voor het c.v. van Koeman en v Basten niet goed zijn denk ik.

14 juni 2011 om 12:13

strijden om plaats 4? welke 3 clubs plaats jij per definitie boven twente dan?

Nou ronald weer een trein die voorbij komt
Misschien de juiste.
Of gaan ze voor de pannenkoek

On:

Ik vind Koeman zeker geen goede trainer,weliswaar met Ajax en PSV kampioen geworden maar de rest van zijn trainersloopbaan was echt niet goed. (valencia,az etc.)

Van Basten krijgt nog het voordeel van de twijfel.
Bij Ajax heeft hij het niet goed gedaan en met NL elftal werd er leuk gevoetbald maar er kwam toch een vroege uitschakeling.

Als van Basten trainer wordt bij Fc Twente verhuur ik mijn jaarkaart
voor een jaar, dit is een nachtmerrie een miet met een ajax verleden
ik moet er niet aan denken. Munsterman word wakker!!!!!!!!!!!

14 juni 2011 om 12:09

Je jaarkaart verhuren als Van Basten trainer wordt. Sjonge jonge, jij maakt wel een statement hier hoor....

Wel opmerkelijk dat uitgerekend het sensatie krantje uit Amsterdam met de twee ''amsterdammers'' op de proppen komt. Ik mag jopen dat Joop met wat beters komt. Indien pannekoek Marco v B of meneer zelfverrijking himself R Koeman aan het roer gaat komen bij Twente verhuur ik mijn seizoenskaart voor 3 maand (daarna is er sowieso weer een andere trainer)

Denk dat van Basten wel een geschikte kandidaat kan zijn voor twente . Is voor elke club die de laatste stap naar europeese subtop wil maken een prima ''gezicht'' voor de club .

Zeker gezien Twente hard opzoek is naar een buitenlandse sponsor. Dan kom je met een naam als van Marco van Basten natuurlijk wel goed voor de dag .

Als bondscoache heeft hij ook prima gepresteerd .

Dus ik zie hem graag aan de slag gaan bij twente .

Vind het allebei geen trainers voor twente.. Jammer voor twente wil stevens niet meer naar nederland persoonlijk lijkt mij dat de beste trainer voor de tukkers.

Twente zoekt een trainer met internationale ervaring, daar valt van Basten natuurlijk al af. Verder is Koeman totaal geen geschikte trainer voor de Enschedeeërs, ik denk dat Munsterman dat zelf ook wel inziet. Ik verwacht niet dat één van beiden naar FCT gaat.

Dit zijn allebei matige trainers. Vooral Koeman vind ik niet geweldig als trainer. Van Basten heeft het geweldig gedaan bij het Nederlands Elftal, maar bij Ajax totaal niet. Hij verdient eigenlijk nog wel een kans. Of dat bij Twente is weet ik natuurlijk niet.. Maarja de bron is de Telegraaf, dus we moeten dit bericht niet al te serieus nemen.

Van Basten zie ik helemaal niet zitten, dan liever Koeman.

Het zou mee verbazen als van Basten daar trainer wordt.
Koeman verbaast mij niet meer met clubs waarbij hij trainer wordt.

Maar ik verwacht dat geen van beide hier trainer zal worden, maar wie het wordt merken we vanzelf.

Maak je niet druk, Schreuder, Pahlplatz en Mulder regelen de trainingen wel!

Van Basen zou misschien wel een goede zijn Had nederland wel goed op de rails maar verloor wonderbaarlijk van Rusland maar versloeg wel Fa en IT met goed spel.
Bij ajax vroegtijdig weggaan maar vond niet dat hij het zo slecht deed vond bijv. Sullejmanie ook geen slechte aankoop maar hij liet van Basten dat seizoen gewoon zitten

Koeman zou ik als ik twente was helemaal niet nemen is bij de meeste van zijn clubs toch niet echt geslaagd:
Bij Ajax wel kampioen maar liet het voor zijn opvolgers niet echt goed achter en is vroegtijdig weggestuurd geloof ik verbeter me als ik het fout heb.

Bij Psv is ie nipt kampioen geworden maar dit kwam meer door het goede Team dat Hiddink had neergezet dan door hemzelf het team/spel werd toch een stuk minder onder Koeman

Valencia is ie gewoon mislukt en vroegtijdig weggestuurd met veel gezeur met Bestuur en Spelers.

Bij Az ook gewoon weer mislukt stond gewoon veel te laag en is ook vroegtijdig weggestuurd.

Twee weken gaat het duren. En Joop is in het buitenland. Van Basten en Koeman kan het niet zijn.

Oplossing: Coach uit: Duitsland en/of Engeland.

pfff dat zijn wel de 2 slechte trainers van nederland die je kan nemen. Koeman is de benitez van nederland. Mooie clubs gaan erfenis nemen en vervolgens kapot maken. v Basten moet gewoo nog veel leren. En twente is eigenlijk al te ver gekomen om nu een onervaren iemand te nemen. Ze moeten verder bouwen en steeds betere mensen nemen. En dat is met deze 2 niet het geval.

14 juni 2011 om 13:09

je kan ook zeggen dat koeman de mcclaren van nederland is. Die heeft het niet zo heel slecht gedaan bij twente...

Kan Jan van der Halst niet ook trainer worden bij Twente? Lijkt me echt een tacticus en kan zich altijd goed verwoorden.

14 juni 2011 om 13:20

Ik weet niet of hij het diploma coach betaald voetbal heeft? Daarnaast heeft hij volgens mij geen enkele ervaring, en hij heeft al een commerciële functie geloof ik. Als analist doet die het wel aardig maar dat maakt je natuurlijk nog geen goede trainer. Als hij de ambities zou hebben om trainer te worden zou die dat vast allang zijn. Ik zou gewoon voor John van de Brom gaan als ik Twente was. Alfred Schreuder is ook nog een optie, maar misschien meer voor over een aantal jaren.

Mooi, dan wordt het dus gegarandeerd helemaal niks meer met FC Twente aankomend seizoen!

Wat een onzin. Hoe kan Twente al in gesprek zijn terwijl ze nu aan het kijken zijn wie de beste gegadigde is? Dit valt gewoon in de categorie we hebben geen nieuws dus bedenken we zelf maar iets.

waar halen twente supporters/aanhangers end het lef vandaan om deze twee nederlandse grootheden zo te schofferen, de club mag blij zijn dat ze vrij zijn en hun oren laten spitsen naar een provincie club die de laaste jaren enorm gegroeid is.

vooral de commentaren / verwijten over die twee wat je hierboven leest is gewoon te belachelijk voor woorden, net kudde gedrag, we praten zeker de snor maar weer na.
als twente een coach al mvb of koeman kan binnenhalen mogen ze alleen maar heel blij zijn en is iedere wanklank totaal overbodig.

Ik vond Koeman en Van Basten 2 topspelers maar ik heb weinig vertrouwen in hun als trainers. Van Basten heeft slecht gepresteerd bij Ajax en Koeman heeft slecht gepresteerd bij PSV en Valencia. Ik zou hier niet aan beginnen als ik FC Twente was.

Mc claren lijkt me een prima opvolger voor twente. Hij heeft Twente ook al eens kampioen gemaakt en zal dat ongetwijfeld weer willen laten gebeuren. Verder zie ik Koeman echt niet als opvolger. Bij grote clubs zoals ajax psv en az is hij totale mislukking.

14 juni 2011 om 16:45

mcclaren heeft al een club

Skibbe, Rijkaard...helemaal goed maar Van Basten past echt niet bij Twente!

Meneer rijkaard is vandaag in oldenzaal gespot. Misschien op huizen jacht?
Overigens is de kams erg klein dat ronald of marco de nieuwe trainer worden.

@martijnbr...alweer?...las net iets op twitter van Paul Schabbink...rijkaard wordt om de haverklap gespot in de omgeving,maar gek genoeg weigeren tot nu toe ook alle cameraatjes van dienst op het moment van spotten.
Kiekn wie 't wordt

Ik denk dat Joop met laudrup aan het praten is. Ik weet dat Joop op Mallorca is en laudrup is coach van Mallorca dus die is misschien ook wel op Mallorca. Daarnaast is guidetti ook nog op Mallorca, dus alle belangrijke mensen zijn op Mallorca. Haha

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren