Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jaarsalaris van zes miljoen euro trekt Van Nistelrooij over de streep

Laatste update:

Sheikh Abdullah Bin Nassar Al-Thani heeft zijn eerste grote naam voor komend seizoen binnen. Ruud van Nistelrooij heeft zich woensdag voor één seizoen aan Málaga verbonden en zal donderdag aan de media worden gepresenteerd. Op basis van het aantal gespeelde wedstrijden kan de 34-jarige aanvaller een contract voor het seizoen 2012/13 verdienen. Van Nistelrooij is transfervrij, daar zijn contract met Hamburger SV per 30 juni afloopt.

/

Van Nistelrooij werd al wekenlang met de nummer elf van afgelopen seizoen in verband gebracht. De aanvaller wilde graag terugkeren naar het land waar hij enkele seizoenen voor Real Madrid actief was. Manuel Pellegrini was ook een voorstander van de komst van Van Gol, die hij nog kent uit hun gezamenlijke periode bij Real Madrid. Woensdag doorstond Van Nistelrooij een medische keuring. Volgens diverse Spaanse media gaat de Nederlander in één jaar zes miljoen euro verdienen.

Al-Thani is sinds vorig jaar zomer eigenaar van Málaga en is van plan om tientallen miljoenen in de selectie te investeren. Van Nistelrooij moet samen met revelatie José Salomón Rondón een doeltreffend duo gaan vormen. Julio Baptista, die in januari van AS Roma werd overgenomen, zal achter het tweetal gaan opereren. De komst van Van Nistelrooij zal mogelijk andere grote namen over de streep trekken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wow 6 miljoen nog? Ja zou ik ook niet laten liggen

1 juni 2011 om 21:06

plus een heerlijk land, aanvallend voetbal/ambitiuese club
Ruud is en blijft een held

ruud ruud ruud ruud

2 juni 2011 om 00:41

Tja, dan kijk je er ook niet meer van op dat hij niet meer wilde terugkeren naar Psv, 6miljoen..

Maar denk niet dat hij daar een jaartje gaat zitten uitbuiken en elke dag zijn bankrekening zal bekijken met een grote glimlach, ik denk dat hij zich nog wel voor een laatste keer wil bewijzen en met een ambiteus, aanvallend team als Malaga is dat een mooie manier.

Het siert die jongen niet dat hij voor het geld kiest hoor, had hem liever in Nederland zien terugkeren.

1 juni 2011 om 20:30

sja hij is 34,wat heeft hij nog te bewijzen. Binnenlopen zou ik zeggen. Ik geef hem groot gelijk.

1 juni 2011 om 20:33

@epodrost

Binnenlopen???? Wat denk jij wat hij inmiddels op de bank heeft staan???
Voor 't geld hoeft hij het zo vreselijk niet meer te doen (ongeveer 50 miljoen), dus vind ik het zwak dat hij niet meer met z'n gevoel heeft gekozen... nu gaat hij duidelijk voor het geld... jammer.

1 juni 2011 om 20:33

Misschien toch eens de positie van arme V. Nistelrooy bekijken in de top 100 rijkste sporters van Nederlanders. Binnenlopen is niet het juiste woord. Overlopen van bakken geld komt al iets meer in de buurt.
Waarmee ik zijn actie niet veroordeel.
Wel veroordeel ik het feit dat zijn argument niet voor Psv te kiezen het Champions League-criterium was. En dan Malaga.
Niettemin, een ploeg met toekomst.

1 juni 2011 om 20:35

tja en die 50 miljoen heeft tie niet verkregen door voor niks te voetballen

1 juni 2011 om 20:38

kom op niet zo hypocriet! iedere nederlander had dit gedaan

1 juni 2011 om 20:39

Pff,, zonde van zo'n grote voetballer...
Gaat toch wel een beetje ten koste van mijn respect naar hem toe.
Neemt natuurlijk niet af dat hij een super goeie spits was,
maar om eerst te zeggen ik ga alleen naar Psv als het de CL haalt, en dan naar Malaga gaan.

Zeg dan gewoon tegen Psv, sorry maar jullie kunnen niet betalen wat ik wil verdienen!

1 juni 2011 om 20:49

ja ik had hem ook liever in NL gezien. Maar denk eens aan die mooie badplaatsen, Barca en Real als tegenstander en dan ook nog eens 6 milj. Lijkt me een terechte keus...

1 juni 2011 om 21:24

Hoezo? Met CL voetbal speel je tegen top ploegen, met PSV zou dat betekenen dat hij het moet doen met ploegen als Ajax, Twente, AZ, Utrecht en Feyenoord. Als je dan de keuze hebt om met een oud coach samen te werken in een warm land en tegen ploegen als Barca, Real, Villareal, Atletico etc te spelen dan snap ik het wel. En dan heb ik het nog niet eens over de sportieve ambities van Malaga.

Daarbij wees eens eerlijk met Rutten aan het roer weet je dat je geen aantrekkelijk aanvallend voetbal gaat spelen dan is de keuze toch makkelijk?

Ik beweer overigens niet dat geld geen enkele rol speelt. Maar ik denk dat Ruudje het bovenstaande zwaarder weegt, Anders was hij bijvoorbeeld niet naar HSV gegaan...

1 juni 2011 om 21:52

zeer goede spits, heeft een mooie carierre gehad. is bijna 35 jaar. maar toch laat hij zijn vaderlandse competitie links liggen. en weer voor het geld kiezen. de man heeft 0.0 procent club liefde, maar 100 % geld liefde. beetje jammer van hem. maarja wie ben ik om hem dat af te raden.

1 juni 2011 om 20:30

@ stubnl

alles draait om geld, dus dat kan je verwachten.

1 juni 2011 om 20:33

Is inderdaad te verwachten, maar ik dacht altijd bij van Nistelrooy dat het wel een type was dat terugkeert naar het oude nest.

1 juni 2011 om 21:02

Oude nest? Had ie bij Den Bosch moeten gaan voetballen dan?
Iedereen steeds over dat psv zijn club is enz, echt onzin

Maar ik snap ook niet dat ie in het heerlijk zonnige spanje voor 6 mil per jaar gaat voetballen kan ie toch beter terug gaan naar ''zijn'' club psv!! in dit heerlijk subtropisch land voor een schijt loontje

In spanje ben je god in Nederland kraakt iedereen je af

kom op he wees realistisch

Ruud zal voor mij altijd een held blijven!

1 juni 2011 om 21:26

Met Malaga, een aanvallende ploeg tegen ploegen als Barca, Real, Atletico, Villareal, Valencia spelen. Of met PSV tegen Twente, Ajax etc spelen met Rutten aan het roer die alles behalve aanvallend en aantrekkelijk voetbal speelt.

Dan is de keuze toch snel gemaakt?

Ik heb het dan nog niet eens over het mooie weer daar en het respect wat hij daar wel krijgt en hier niet.

1 juni 2011 om 20:33

Is gewoon een ambitieuze club in een van de grootste competities ter wereld, betere clubs kan hij niet treffen.

1 juni 2011 om 20:44

wat een onzin Stubnl.. Ruud zit aan het einde van zijn carrière dus zo raar vind ik het niet.. nog ff een jaartje 6 mil innen en dan lekker rentenieren op je 35ste. Ruud gaat je goed succes in malaga! Iedereen hier die claimt dat te laten liggen is een leugenaar.

1 juni 2011 om 21:04

helemaal mee eens :D

1 juni 2011 om 20:45

@stub...is dat cynisch bedoeld? Wat zou jij kiezen wanneer je overal hetzelfde kon verdienen?
Lekker in Nederland waar je alles al hebt gezien..of nog lekker een jaar in de Spaanse zon...malaga..ook nog eens aan de Zuidkust in de beste competitie van de Wereld. In elk geval met de 2 beste teams van Europa.
Daar ga je ook voor het leven heen.
Pas wanneer hij voor Lokomotiv Sofia ofzo zou kiezen...tja..dan denk je dat hij puur voor het geld kiest.

1 juni 2011 om 20:51

Sorry hoor, maar ik snap hem wel, 6 miljoen erbij per jaar plus spelen tegen spelers zoals Messi, Cr7, Ozil, Iniesta, Rossi, Navas, Cazorla, Pique, Aguero, etc. Hij kiest hier inderdaad voor geld, maar hij kiest ook voor de voetbal, want laten we eerlijk zijn, ook al is het spelen bij Malaga, de spaanse competitie is tig keer beter dan eredivie. Dus in mijn ogen heeft hij 2 vliegen in 1 klap geslagen.

1 juni 2011 om 21:19

Wat hebben Nederlandse clubs (psv) hem op dit moment te bieden? Het enige wat ik kan voorstellen zijn wat Europa League wedstrijdjes die hij eventueel als een minpunt beschouwt. Misschien wilt hij wel meer tijd met zn familie doorbrengen en niet in vrije weken nog naar Rusland af te rijzen voor een wedstrijdje in de EL. Ik ben ervan overtuigd dat v Nistelrooij terug was gekomen naar PSV als ze de CL hadden gehaald.

Daar tegenover heeft Malaga een mooie competitie te bieden, mooi weer en grote zak met geld te bieden.

Goed voor zijn bankrekening, maar zonde voor zo'n grote speler. Naar Malaga ga je alleen op vakantie en daarna ga je er weer weg. Het staat niet bij zijn carriere na Manchester United en Real Madrid nu Malaga. Wat een roemloze afloop van zijn loopbaan.

1 juni 2011 om 20:38

Een vakantie van 1 jaar misschien?

Nee ik geef je wel gelijk, als je zo'n staat van dienst hebt ga je toch niet zo'n stap terug nog nemen voor het geld. Het geld wat hij allang binnen heeft, daar hoeft hij het echt niet meer voor te doen. Maargoed hij kiest er blijkbaar wel voor, of hij moet het al een sportieve uitdaging vinden om hoog te eindigen met Malaga.

1 juni 2011 om 20:40

jij zou voor een miljoen bij een eredivisie ploeg gaan spelen?

1 juni 2011 om 21:02

Met Ruud's vermogen zou hij alleen maar geld inleveren. Die 1 miljoen staat in schril contrast met wat hij in Nederland aan belasting over zijn 50 miljoen kwijt raakt.

1 juni 2011 om 21:43

Ik denk dat onze Ruud heel goed weet hoe dit vermogen in box 3 te hebben en te houden.
Daar betaald hij dus 1,2% over (40% procent over 3% vermogensgroei, áls ik het me goed herriner).

Een kleine rekensom brengt ons dan tot:
Malaga: 6 miljoen
Nederland: 1 miljoen
Verlies 5 miljoen

Vermogen 50 miljoen
Belasting Box 3: 1,2% van 50 miljoen is 600.000 Euro

Dat laatste moet hij hoe dan ook betalen,ook in Spanje.

Het staat echter totaal niet in schril contrast.

2 juni 2011 om 00:11

Jij niet dan?

1 juni 2011 om 20:46

boul dus als jou oude werkgever jou een mil biedt voor een jaar en een andere voor het zelfde werk alleen in een warmer en mooier land en zeker een mooiere competitie 6 mil biedt zeg jij nee ik heb al genoeg nee hoe meer hoe beter kun je nog iemand helpen uit je familie of geef het aan de kinderen of zo wij werken allemaal omde baas rijker temaken en niet jezelf dus ruud ook niet

1 juni 2011 om 21:28

Malaga is een club met ambities iets wat PSV niet echt heeft. Lekker met Rutten door stuntelen en lekker onaantrekkelijk voetbal blijven spelen!

PSV volgt de weg van Feyenoord dus ik snap Ruudje prima! Liever tegen Real en Barca spelen dan tegen Ajax en een Twente.

2 juni 2011 om 08:54

@eazy-e: met PSV heb je tenminste nog een kans tegen Ajax en Twente, met Malaga heb je geen kans tegen Real en Barca.

2 juni 2011 om 12:39

Moet ik nog maar zien, PSV is tot nu toe alleen nog maar spelers kwijt geraakt en heeft nog geen spelers aangetrokken. Vorig seizoen stond er al een matig team (voor PSV maatstaven dan).

Malaga daar in tegen is flink aan het inkopen, nu zeg ik niet gelijk dat ze een grote kans maken. Maar het zou me niks verbazen als Malaga in de top5 eindigt komend seizoen.

Voetballen bij zo'n club heet ook wel een uitdaging.

Geldwolf, en dan in het begin de hele tijd zeggen dat hij ooit zou terugkeren. Daar komt hij dan op het laatst opeens op terug, en nu kiest hij voor het grote geld. Dat had ik niet van hem verwacht, maarja...

1 juni 2011 om 23:20

Wat zou jij doen als je 6 miljoen per jaar kreeg aangeboden? Terug gaan naar het clubje waar je ooit zei dat je terug kwam of de kans grijpen en 6 miljoen per jaar verdienen? Ik weet het antwoord daarop wel: Lekker die 6 miljoen pakken.

1 juni 2011 om 23:33

Nee hoor, dat dus echt niet.

Wtf 6 miljoen! Niet nadenken en tekenen. Wie droomt er niet van zo'n deal.

1 juni 2011 om 20:34

Iemand zoals hij, die al rond de 50 miljoen euro op de bank heeft staan.......

1 juni 2011 om 20:39

Denk je? Ik denk dat voetballers veel meer verdienen maar ook veel meer uitgeven, 6 miljoen voor een jaar je hobby uitoefenen in het lekkere warme spanje, ik neem het hem niet kwalijk.

1 juni 2011 om 20:57

Nou, ik neem het hem ook niet gelijk kwalijk, maar ik ben geen psv supporter. Die zullen er wellicht net even iets anders over denken...

Tuurlijk is het lekker om in Spanje nog een jaartje voor dat bedrag te voetballen, maar het broodnodige 'cashen' wat voetballers een keer willen doen om hun toekomst veilig te stellen is hier niet aan de orde aangezien hij al godsgruwelijk veel geld heeft en dus zou je als van Nistelrooij ook eens je gevoel kunnen laten spreken.

1 juni 2011 om 21:38

Type foutje? ,maar ik BEN psv supporter

1 juni 2011 om 22:39

Uhm sorry maar ik ben denk ik PSV supporter:s
Jij hebt Ajax in je naam staan en de Amsterdam sterren in je plaatje?
Ik kan het volkomen begrijpen dat hij liever 6 miljoen verdiend en nog even tegen Real Madrid en Barcelona speelt ipv Twente en Ajax.
Sowieso kom op man, 6 facking miljoen

2 juni 2011 om 00:32

Klopt helemaal, wel handig als ik het goed formuleer

Het is aardig wat geld maar toch geen uitdaging, Malaga zal niet voor de titel gaan en niet voor Europees voetbal.
Ik begrijp die spelers natuurlijk dat in het buitenland spelen voor hen meer perspectief bied maar is in Nl spelen dan zo een drama dat ze het telkens maar uitstellen tot ze een jaar of 60 zijn.

1 juni 2011 om 20:36

Nederland is niet zo erg om te voetballen, maar naast het zak geld heeft Ruud altijd aangegeven om in Spanje te willen blijven wonen. Daar kan hij nu al van genieten.

Dus naast zijn wens om in Spanje te wonen, het mooie klimaat en de zak geld, kan je nog naar de competitie kijken. De Nederlandse competitie stelt, met alle respect, niets voor met die van Spanje of de andere grootheden. Nu speelt hij in grotere stadions tegen prachtige teams als Real, Barca en Valencia. Laat staan als je de kleintjes in Spanje vergelijkt met de kleinere teams in Spanje...

Ik snap zijn keuze heel goed, ook al was het een minder grote zak geld. De enigste troef die de Nederlandse ploegen kunnen uitspelen is een Champions league ticket..

tfoee 6 mil, en je zit dan nog niet eens in het verre qatar maar chilliewillie in het mooie malaga, en als hij er zin in heeft zal ie er nog wel veel inleggen

Nou ja, het is nu wel duidelijk waarom hij daar naartoe gaat. Hij zal ongetwijfeld liever in Spanje voetballen dan in Nederland, maar dit zegt ook wel heel wat.

Komop man wat lopen jullie nou te zaniken over geld,
Volstrekt logische stap dit,
Iedereen die van jullie een jaarsalaris kan pakken van 6 miljoen waar dan ook zou het doen,
Zo ook deze voetbalheld van nistelrooij.
En dan nog in een prachtige stad wonen ook,
Top voor mekaar man!

1 juni 2011 om 22:22

inderdaad
al die moraal ridders hier gaan wel even vertellen hoe slecht Ruud nu wel niet bezig is, is nou eenmaal de manier hoe het grotendeels gaat.
maar als ze zelf binnen zijn zouden ze dan ook terug gaan naar de koekjes fabriek/supermarkt of wat dan ook waar ze hun carierre zijn begonnen?

nee man je hebt gelijk!!!

Weet nie eg wa ik moe denke van deze transfer. Ik gun hem dat geld cker, want hij heeft zó veel betekent voor het Nederlands Elftal, PSV (goeie jaren), Man U & Real dat ik hem dat geld zeker gun.
Maarja ik had hem tog nog liever gesien bij PSV of zelfs als bankzitter bij Real Madrid.
En tja bij HSV verdiende hij ook al veel en nou kiest hij weer voor het geld? En dan te bedenken dat hij bij Man U en Real ook geen hongerloontje verdiend zal hebben...

Maarja tis wel mooi voor Malaga, zou wel goed zijn als er weer een topclub zou aanhaken bij Real en Barça (valencia = schulden, Atl. Madrid = Slechte coach/waarschijnlijk beste speler Aguero weg, Forlan niet meer zo goed, De Gea weg , Sevilla = geen echte topspelers).
Zou wel goed zijn voor de Spaanse competitie.

Ik ben ergens wel teleurgesteld in Ruud. Hij wees PSV af met het argument dat ze geen CL spelen komend seizoen. Ben dan gewoon een vent en zeg dat je nog wat geld wil verdienen op je oude dag, wat ik ook niet zo goed begrijp eigenlijk want deze man is dik, dik en dik multimiljonair. Misschien toch last van een soort geldkoorts? Jammer.

1 juni 2011 om 20:54

Beetje rare reactie....ruud heeft totaal geen kapsones....''dat geld staat op de bank ik kijk daar niet naar en ben er niet mee bezig'' voetbal is mijn leven is een van zijn uitspraken. Bovendien doet hij aan liefdadigheid en wat velen misschien niet weten hij is sponsor van de jeugdopleiding van Fc den bosch voor een bedrag van € 50.000,- per seizoen. De club die hem zijn eerste kans gaf in het bereiken van de profstatus, het warme nest is hij nooit vergeten en dit is zijn dank. ook doet hij financieel wat bijdragen bij de amateurclub uit zijn dorp waar hij is begonnen.

Ruud v Nistelrooy is een gevoelsmens en geen ordinaire geldwolf.

1 juni 2011 om 21:20

50.000 per seizoen, dat is weliswaar 0.83% van wat hij verdient in een jaar bij Malaga (belastinggeld niet mee gerekend). Bovendien mag je nog een nalezen wat die kirillinho zegt. Hij zegt enkel dat RvN PSV afwees met als reden ''geen Cl'', maar Malaga speelt net zo min CL, wat er toch een beetje op lijkt dat hij het voor het geld doet.

1 juni 2011 om 21:31

Die sponsoring loopt al een aantal jaren hoor. En bovendien wat kan een voetballer gaan doen na zijn actieve carriere, niet elke voetballer wordt een trainer die miljoenen op blijft strijken. .zijn er na de uitspraak van Ruud clubs gekomen die CL spelen met een aanbieding. Nee dus ga je verder kijken en dan komt deze kans en die pakt hij en ik geef hem groot gelijk.

1 juni 2011 om 22:08

Wat is 50.000 euro voor een multimiljonair? Het is wel een mooi gebaar, daar niet van. En over dat geld, hij kan zeggen wat 'ie wil. Boussoufa beweert ook dat hij naar Rusland is gegaan voor de sportieve uitdaging. Dus of je dat allemaal zo serieus moet nemen is maar de vraag. Verder antwoord je een beetje raar op mijn andere zin, namelijk over de CL. Als hij niet naar PSV wil omdat ze geen CL spelen (de deur stond echt wagenwijd voor hem open), en hij krijgt een aanbieding van Malaga (die ook geen CL spelen), waarom zou die dan naar Spanje gaan. Om de rijke sjeiks een gunst te doen of om zijn bankrekening nog wat te upgraden? Dat is de grond vanwaar ik insinueer dat Ruud achter het geld aan gaat. Het is niets abnormaals in deze tijd hoor, het stelde mij alleen lichtjes teleur.

1 juni 2011 om 22:43

Hoeveel % van je salaris geef jij nog aan je eerste werkgever dan?

1 juni 2011 om 22:44

Malaga speelt misschien niet CL maar ik met pijn in mijn hart als psv supporter speelt hij nu wel tegen Champions League deelnemers van een hoog niveau. Zelfs tegen de winnaar van dit jaar. Bij PSV zou hij tegen Twente en Ajax voetballen van Champions League niveau die na 6 wedstrijden mogen hopen dat ze nog in de EL raken. (dit is niet provoceren bedoeld maar dit was ook het geval geweest als PSV in de CL gespeeld had, het is niet zo dat ik het ze niet gun)

2 juni 2011 om 01:05

Geen CL spelen bij PSV in het koude Nederland voor 1 miljoen per jaar of geen CL spelen in het lekkere warme Spanje voor 6 miljoen per jaar. Keuze snel gemaakt! En die keuze zou iedereen hier maken dus jij ook!

Malaga is volgend seizoen ook wel van het niveau PSV al dan niet beter. PSV is een zinkend schip en niemand gaat aan boord bij een zinkend schip

Het is toch weer verschrikkelijk. De man heeft een bankrekening die ongekend is en dan nog bij Malaga gaan spelen voor 6 miljoen.

2 juni 2011 om 00:59

Hoezo is dat verschikkelijk? Hij voetbalt natuurlijk niet puur en alles als liefhebber maar ook gewoon als prof die hier zijn geld mee verdient. In elk beroep mag je voor het geld kiezen maar in het voetbal opeens niet meer? Van Nistelrooij heeft maar 3 jaar bij PSV gespeeld dus het is heus niet dat hij een enorme band heeft met die club zoals Heitinga met Ajax heeft.

Hij kan nog één of twee seizoenen spelen en daarna moet hij nog maar zien of hij nog veel geld kan verdienen als trainer of wat dan ook dus is het logisch dat hij voor de financiele zekerheid kiest. Om dat nou verschikkelijk te noemen vind ik juist verschikkelijk.

Doodzonde. Hij kiest voor het geld en gaat aan de slag bij een Spaanse laagvlieger. Een club met mooie ambities, maar echt jammer dat hij niet nog naar een topper is gegaan.

Wat een gezeur over dat hij een geldwolf is zeg! Als jullie vlak voordat je met ''pensioen'' gaat nog flink kunt cashen, dan zal 9 van de 10 dat doen! Ik geef Ruud groot gelijk!

1 juni 2011 om 21:08

Als mijn pensioen rond de 50 miljoen aangeeft, zal ik mijn prioriteiten toch wel meer op basis van sentimenten laten doorwegen en niet de keiharde euro's, waar ik er dan al genoeg van heb....

1 juni 2011 om 21:31

@ajaxwestham

Je gaat dan liever een jaar in de eredivisie ploeteren bij een ploeg zonder ambities? Met Rutten aan het roer zal het alles behalve aanvallend voetbal spelen. Daarnaast speelt hij in Nederland tegen ploegen als Ajax en Twente.

Als je dan de keuze hebt om in een warm land tegen ploegen als Barca, Real, Valencia, Atletico te spelen.

Zou je dan serieus echt liever in Nederland ballen?

Geld heeft ongetwijfeld meegewogen maar ik denk toch dat Ruudje het bovenstaande zwaarder afwoog.

6 miljoen is wel een beetje veel voor Ruud.
Logisch dat hij het heeft geaccepteerd.

Gelukkig speelt Malaga wel Champions League voetbal Ruud! Wat een walgelijk voorbeeld van een zakkenvuller die er niet voor uit durft te komen!

1 juni 2011 om 21:35

Malaga speelt tegen ploegen als Barca, Real, Valencia, Atletico in Nederland speel je tegen Ajax en Twente. Daarnaast is Rutten coach, die speelt alles behalve aantrekkelijk en aanvallend voetbal.

Als je dan kan kiezen om met Malaga een club met hoge ambities tegen de bovenstaande teams te spelen dan zou jij dat ook doen.

Geld heeft ongetwijfeld een rol gespeeld maar geen hoofdrol daar ben ik van overtuigt anders ging hij niet naar HSV maar terug naar de PL.

2 juni 2011 om 01:37

Ruud zei afgelopen weken dat hij niet voor Psv koos omdat ze geen CL spelen volgend seizoen. Dan maak je je met Malaga super belachelijk!

2 juni 2011 om 01:52

Misschien mijn eerste alinea nog eens lezen? Tegen die clubs spelen is toch aantrekkelijker als tegen clubs als Twente of Ajax die daar niet eens bij in de buurt komen...

Geef hem ons ongelijk! 6 miljoen in één van de beste competities van de wereld bij een middenmoter in een land met mooi weer, wat wil je nog meer.

Nu is het allemaal logisch dat hij kiest voor 6 miljoen euro per jaar ipv zijn oude club psv helpen voor een aanzienlijk lager bedrag. Bij mannen als Boussoufa en Dszudzak hoor ik toch andere dingen, zoals geldwolf enzo. Zou het misschien aan zijn naam liggen? Vd Sar krijgt ook altijd zo weinig kritiek..

1 juni 2011 om 20:50

lees mijn bericht hier onder.

1 juni 2011 om 20:53

@ Nederturk

Het enige waar voor Ruud van Nistelrooij het doet is om zijn Zwitserleven pensioen goed te regelen. Meer niet.

1 juni 2011 om 20:57

Ben ik helemaal met je eens. Op 1 ding na:

Wat heeft Van der Sar hiermee te maken? Waarvoor heeft hij kritiek verdiend?
Het gaat hier om sportieve prestaties en/of salaris. Bij geen van beide is Van der Sar negatief in beeld lijkt mij.

1 juni 2011 om 21:39

Waarom zou hij PSV moeten helpen dan?

Lekker je carriere afsluiten door met PSV te ploeteren in de eredivisie tegen clubs als Ajax en Twente. En dan nog een gefaalde coach aan het roer die niet snapt hoe hij aanvallend voetbal moet spelen. Nee, dan snap ik wel waarom hij bij Malaga gaat spelen:
- Bekende coach
- Warm en aangenaam klimaat
- Club met ambities
- Aanvallend voetbal
- Spelen tegen teams als Barca, Real, Valencia, Villareal, Atletico etc....
- Respect

Na dit gelezen te hebben, en jij zou een keuze moeten maken hoe zou jij dan je carriere willen afsluiten?

1 juni 2011 om 22:24

indd en trouwens

zou die dan ook eig niet naar Den Bosch moeten???
heeft ie toch langer gespeelt dan psv??!!!

1 juni 2011 om 22:14

@nederturk: Je vergeet één belangrijk detail.

Van Nistelrooy heeft werkelijk niemand, maar dan ook niemand meer iets te bewijzen dat hij goed is. Daarnaast kiest hij voor een normaal voetballand.

Dzsusdak en Boussoufa hebben helemaal nog niets bewezen en in plaats van hun carriere rustig op te bouwen en de top te halen, kiezen zei direct voor het geld. Ze spelen dus op save. Niets mis mee overigens, maar dat het wel ff duidelijk is.

En wat v.d Sar er mee te maken heeft...

6 miljoen per jaar terwijl hij al zoveel geld heeft. Wat moet hij ermee? Geef het dan aan de armen.
Ik vond het altijd een geweldige gozer maar ook hij is al helemaal bedorven door het geld. Hij heeft Psv belooft om terug te komen maar laat ze keihard vallen.
Het is natuurlijk zijn goed recht om te doen wat hij wil maar ik krijg steeds meer afkeer van al die verwende miljonairs. Dan geef mij maar de puurheid van de eredivisie waar de spelers zich allemaal nog moeten bewijzen.

Het geld zal wel een grote rol hebben gespeeld,maar ik denk dat het wel met meer dingen te maken heeft. Malaga is een leuke stad met een aardige temperatuur. Ook is de baas van plan om te investeren en ze hebben al een aardige ploeg. Met een paar versterkingen geef ik ze kans op Europees voetbal.

Gefeliciteerd mensen. Rare beslissing van Van Gol. Hij heeft al zoveel geld op de bank staan. Waarom meer...
Ga dan terug naar PSV of naar Den Bosch.

Tevens moeten mensen niet aankomen met 'walgelijke' speler of 'geldwolf', omdat het niks verkeerds is; het is immers zijn beroep

Welnee,dat hele sportive aspect kan hem echt in zijn nadagen gestolen worden.
Gewoon geld,that's it en meer niet.
34 jaar,hij maakt gewoon nog een klapper maar echt niet voor het sportieve vooruitzicht.

Logische stap. Hij is al een dagje ouder en kan de absolute top niet meer aan. Als je dan voor zo'n salaris in de Spaanse competitie kunt gaan spelen.. En ook verzekerd bent van een basisplaats. Dan zou ik het ook doen!
Als hij nou ergens in de woestijn zou gaan voetballen voor het geld zou ik het belachelijk vinden. Maar Malaga is toch een acceptabele club om bij af te bouwen?!

PSV

-normaal salaris maar wat boeit het, je hebt al geld zat verdiend bij Man U, en Real Madrid
- veel speeltijd
- geliefd bij het publiek
- je spreekt de taal
- familie
- je kunt je leven in Nederland voor je pensioen ( ofja ik neem aan dat hij na Malaga stopt dus weer in Nederland gaat wonen ) alvast gaan voorbereiden
Europees voetbal

Malaga

- enorm veel salaris
- veel speeltijd
- enorm hoge verwachtingen
- ver weg van familie
- lekker klimaat
- geen europees voetbal
als je dit zo naast elkaar zet is het misschien wel logisch dat hij voor Malaga kiest maar ik vind het toch dom van Ruud.

hij laat hiermee zien dat hij meer om geld geeft dan de club waarbij hij groot geworden is, wat ik hem zeer kwalijk neem aangezien hij zelfs een belofte doet dat hij nog terugkomt.

het zwakste van hem vind ik dat hij eerst in een interview zegt: PSV heeft geen champions league dat is wel een minpunt, en dan gaat hij naar Malaga die niet eens Europa league heeft!

en natuurlijk houdt hij van geld, maar hij heeft toch wel genoeg, na een aantal jaren bij Manchester United, Real Madrid en Hsv?

zwak.

1 juni 2011 om 21:07

Nou dit allemaal makkelijk de grond in te boren.

Ten eerste heeft Ruud altijd aangegeven om te willen wonen in Spanje en niet in Nederland, ook na zijn carrière. Tevens spreekt hij ook Prima Spaans en zit jde belangrijkste familie in Spanje en de overige kan hij bezoeken in een reistijd van 2uur.

Daarnaast zullen de verwachtigen bij de Psv'ers weinig verschillen met de verwachtigen in Spanje, we weten allemaal wat hij kan.

De Europa league heeft gewoon geen waarde en dat is ook logisch. De enigste troef die PSV had was Champions league en die hebben ze niet gepakt. De Europa league is niet voldoende, sinds Malaga geweldige wedstrijden in veel grotere stadions kan bieden.

Ik heb het al zo vaak uitgelegd met dat interview, daar bedoelde hij dus mee dat PSV alleen hem kon aantrekken met Champions league voetbal, op de andere gebieden wordt PSV gewoon overtroffen door Malaga, niet alleen op financieel

Als je het zo bekijkt is het heel logisch dat je kiest voor Malaga ipv Psv, wie niet zou zijn geliefde baantje in wisselen voor lopende band werk als je 10x zoveel kunt verdienen.
Geld is gewoon niet zijn grootste beweegreden, maar het zal indruk maken. Hij zal toch een flink aantal jaar vooruit moeten en vergis je niet, de levenstijl van voetballer is duur... die gaan echt niet een ''trapje lager leven''

1 juni 2011 om 21:13

Of ben jij gewoon een jaloerse fan die gewoon vind dat het 'normaal' is dat een oud speler terug moét keren. Nogal zwak van je zelf. Laat hem, gun het hem. So what dat hij niet terugkeert, denk aan de toekomst en niet aan veteranen die de rol als pinchhitter moet opvullen.

Tegenwoordig is het ook mogelijk om je pensioenrechten mee te nemen naar een ander land, waardoor je gewoon verder kunt opbouwen aan je pensioen.

1 juni 2011 om 21:47

Malaga

- enorm veel salaris (klopt)
- veel speeltijd (klopt)
- enorm hoge verwachtingen (klopt mede omdat Malaga grote ambities heeft iets wat wel past bij een sportman)
- ver weg van familie (zijn familie woont in spanje, overige familie kan hij zo over laten vliegen)
- lekker klimaat (klopt)
- geen europees voetbal (klopt, maar hij voetbalt wel 2x tegen Barca, Real, Villreal, Atletico, Valencia etc. lijkt me toch wat aantrekkelijker als de Nederlandse competitie niet?)

Toevoegingen:
- Hij kent de coach
- Aanvallend voetbal (psv speelt absoluut geen aanvallend voetbal)

PSV

-normaal salaris maar wat boeit het, je hebt al geld zat verdiend bij Man U, en Real Madrid (klopt)
- veel speeltijd (met Rutten weet je dat nooit zeker)
- geliefd bij het publiek (Ik zie het)
- je spreekt de taal (hij spreekt ook Engels en Spaans)
- familie (zie bij bovenstaande punt)
- je kunt je leven in Nederland voor je pensioen ( ofja ik neem aan dat hij na Malaga stopt dus weer in Nederland gaat wonen ) alvast gaan voorbereiden
Europees voetbal (??? dit snap ik niet helemaal...)

Ruud kon naar de PL maar koos voor HSV vanwege de uitdagingen waar denk je dat hij meer kon verdienen?

Vraag aan alle azijnzeikers hier: liever 2x voetballen tegen Ajax en Twente OF tegen Barca en Real (en dan heb ik het nog niet eens over de subtop van Spanje die Twente al met gemak weg speelt)?

Ruudje geldwolf. Nu had jij de club aaraan je zo veel te danken hebt een zeer goede dienst moeten bewijzen. Ze hebben geen cent te makkken en geen fatsoenlijke spits. Nijland, Reis en Koef ook nog eens weg. En dan bij een nietszeggend speeltje van een multi-miljonair gaan spelen, terwijl je beloofd hebt terug te keren. Hou dan je grote waffel dicht. Echt kansloos en egoistisch. Net of ie wat ie nu verdient ooit nog op rijgt met zo'n bankrekening.

1 juni 2011 om 21:21

Is het niet eerder andersom heeft psv niet heel veel aan ruud te danken, kampioenschappen behaald er een mooie transfersom aan overgehouden. Ok hij heeft dat blessure jaar gehad, maar van Raay is een gewiekste man met een goed zakelijk instinct hij wist dat hij voor Ruud de hoofdprijs kon ontvangen. Bovendien is Ruud mede zover gekomen door de absolute wil om aan zichzelf en zijn spel te blijven werken, dag in dag uit.

1 juni 2011 om 21:51

Hij is PSV niks schuldig, sterker nog PSV heeft flink aan hem verdiend. PSV was een optie met CL voetbal maar dat spelen ze niet.

Enkele goede argumenten waarom hij voor Malaga gekozen heeft zijn te lezen op het bovenstaande bericht: 1 juni 2011 om 21:47 #98

Ruud kon naar de PL maar koos voor HSV vanwege de uitdagingen waar denk je dat hij meer kon verdienen?

Vraag aan alle azijnzeikers hier: liever 2x voetballen tegen Ajax en Twente OF tegen Barca en Real (en dan heb ik het nog niet eens over de subtop van Spanje die Twente al met gemak weg speelt)?

1 juni 2011 om 21:57

Je hebt gelijk. Maar hij heeft het beloofd aan iedereen die het wilde horen. En een man die zo'n belofte breekt heeft meteen alle schijn tegen. Een ondankbaar en leugenachtig sujet is het. Bah.

1 juni 2011 om 22:00

Hij gaf al in de media aan als PSV geen CL zou spelen, PSV geen optie meer zou zijn. Dus tjah, misschien wel beloofd maar het moet nog wel enigszin aantrekkelijk zijn lijkt me niet?

PSV heeft titels en geld aan hem overgehouden wat moet hij nog meer doen?

Ik snap sowieso PSV niet, Rutten had allang de deur uitgemoeten. Het zou me niks verbazen als dat ook heeft meegespeeld want Rutten speelt alles behalve aantrekkelijk en aanvallend voetbal...

2 juni 2011 om 00:45

@eazy-e die hele laatste alinea mag je weglaten want dat heeft hier echt helemaal niks mee te maken. Je kunt zeggen dat PSV veel aan hem heeft gehad maar van Nistelrooy heeft net zoveel gehad aan PSV want die gaf hem de kans om zich te ontwikkelen bij een nederlandse topclub en daarna een toptransfer te maken naar het buitenland, iets wat ze bij veel clubs echter tegenhouden.
Je moet ook de reactie snappen van de geemotioneerde psv-supporter en zelf niet zo gaan azijn zeiken en betweterig reageren op elke post. Voor PSV en hun supporters is dit gewoon in een woord: kut.
Hij heeft een belofte gemaakt en PSV wacht al 3 jaar op de beste man en toch maakt hij dan de keus voor het geld in de ogen van de PSV aanhang.

Daarnaast op je voorgaande post, hoezo weet je of dat Ruud bij Malaga veel aan spelen toekomt? Pellegrini liet hem bij Real ook lang niet altijd voetballen en aangezien Malaga zo kapitaal krachtig is kan het misschien nog wel een extra spits erbij halen maar dan jonger en dus meer potentie.

2 juni 2011 om 01:01

Niks mee te maken? Tenzij je vind dat Rutten prachtig mooi aanvallend voetbal op de mat legt dan snap je het niet helemaal (en als je dat vind dan valt dat nog te betwijfelen).

En wat betreft de speeltijd, gezien de ruime keuze uit clubs zal Ruud wel enige garanties gesteld hebben. Ja, dat is een aanname maar wel één die vrij logisch is.

En wachten op Ruudje terwijl je jongens als Reis hebt rondlopen? Kom zeg, als er wat te huilen valt dan is het niet om Ruud maar om het slechte beleid..

Waarom alleen voor het geld ?
Spaanse competitie is toch een stuk mooier dan de nl competitie !!
Als hij naar qatar was gegaan dan kan je spreken dat hij het voor het geld doet maar nu vind ik dat zeker niet het geval !!

1 juni 2011 om 21:00

je hebt daar alleen real madrid en fc barcelona voor de rest is het een hele matige competitie.het lijkt mij duidelijk dat ruudje de geld monster het voor het geld doet .ruudje kent geen clubliefde maar geld liefde.ik heb geen enkele respect voor ruudje wat is hij diep gezonken .en ruud kan lekker voor degradatie voetbal gaan spelen

6 miljoen is zeker niet weinig, vooral voor een club als malaga, ik wens van nistelrooy daar veel succes. Een goeie keus van van Nistelrooy.

Malaga was 11e geworden inderdaad, maar het had maar 3 punten meer dan Deportivo la Coruna dat 16e is geëindigd in het reguliere seizoen.

Malaga heeft een investeerder dat vele miljoenen er in steekt. Ik kan niet anders zeggen dat Ruud een goede keus heeft gemaakt, hij houdt van het voetbal in Spanje, hij woont daar graag en hij kan nog veel geld verdienen bij Malaga. Dat is ook wel wat voor hem telt.

Als hij een salaris kreeg, wat erg weinig is voor hem, was de keus om bij Malaga te gaan voetballen wat moeilijker geweest.

wow zooveel geld het is en blijft maar een speletje wat veel mensen leuk vinden maar dan zooveel geld geven Belagelijk

2 juni 2011 om 01:21

Tja,het is zakelijk he,en ze verdienen het geld weer terug aan shirts en reclames.
En de eigenaar is zo rijk dat het ook kan zoals het in Dubai en Amerika aan toe gaat.als je nog niet zo ver bent wil je de voetbal helden halen en hopen op verbetering in de toekomst.

nou heb gelijk een andere kijk op van geldwolf BAH

1 juni 2011 om 21:02

Als jouw baas je een ton per jaar biedt weiger je dat natuurlijk ook...

OT: Prachtige club voor Ruud. Malaga is een prachtig stadje aan zee om te vertoeven onder Spaanse zonnetje. Beetje golfen en op het strand liggen in je vrije tijd, trainen onder een oude bekende en ook nog eens miljoenen opstrijken. Je moet het lekker niet doen en in Eindhoven onder de hopeloze Rutten gaan spelen!

2 juni 2011 om 00:51

Chapeau voor je vergelijking Cristobal! Heb je nog zulke zinloze opmerkingen?
Het gaat niet om een ton...en het gaat niet om een zelfde baas, dezelfde werkplek, de zelfde sportieve vooruitgang you name it, je opmerking raakt kant noch wal.
Ruud kan zelf ook wel snappen dat hij nu wordt gezien als geldwolf door een groot deel van voetballiefhebbers in Nederland, hij gooit hiermee wel zijn ideale schoonzoon imago overboord.

2 juni 2011 om 01:24

@gozert R.en denk je dat RVN daar mee zit dat zijn imago wordt gekrenkt(wat zwaar mee valt overigens)
Het zullen alleen de Psv fans die boos worden,maar hij koos ook duitsland over psv en nu malaga.betekent gewoon dat hij niet wilt,klaar.
En alsof RVN psv kampioen zou maken,belachelijk hoe mensen hier over drijven.

Bekijk het eens van de andere kant: Als je nou 6 miljoen jaarsalaris kan bieden aan een speler dan haal je toch niet van Nistelrooy? Prima spits, maar voor zoveel geld kan je toch makkelijk een betere, minder blessuregevoelig spits kopen die nog niet over de top is?

1 juni 2011 om 21:23

Prima constatering, ik zat hetzelfde te denken. Met overigens alle respect voor Ruud, beter gaat hij niet meer worden en ook de kans op wat langduriger afwezigheid door blessures neemt toe. Waarom, als je toch zoveel miljoenen klaar hebt liggen, niet een klassespits van 23 waarmee je vooruit kan?

Ik denk dat er ook een flinke commerciële component aan deze transfer plakt. Ruud is het uithangbord van het speeltje van een steenrijke Sjeik, er zullen vast véél shirtjes verkocht gaan worden, hij zal vast contractueel mee moeten werken aan verschillende commercials.

Niks mis met de keuze van Malaga verder, de term geldwolf had ik terecht gevonden als hij naar pak 'm beet Qatar was gegaan, nu speelt hij nog een jaartje in een mooie competitie, in een fijn en warm land (hij kent Spanje en spreekt de taal), bij een ambitieuze club tegen een supersalaris. Ik zou het wel weten.

Vanuit Psv-optiek kan ik me de teleurstelling best voorstellen hoor, jaarlijks hoop je op een scenario dat zo'n kanon nog één of twee jaar voor jouw cluppie zal gaan spelen, zoals Stam, Cocu, Rijkaard, Bronckhorst of Davids, en op een moment dat alles gunstig lijkt komt van alle clubs Malaga met een miljoenensalaris. Ook zonder dit aanbod denk ik overigens niet dat hij Nederland ooit heeft overwogen.

Dat er nu zovelen reppen over geldwolf vind ik een beetje simpel. Ik denk dat daar bij velen voornamelijk de teleurstelling spreekt.

1 juni 2011 om 21:52

Er zit geen transfergeld aan verbonden omdat hij contractloos is. Daarom zal hij waarschijnlijk een iets hoger salaris krijgen.

weten jullie nou echt niet beter?

Ruud heeft zojuist bekend gemaakt dat hij jaarlijks 5 miljoen euro over gaat maken aan psv om ze uit de schulden te helpen

ik vind dat hij dit op 1 manier goed kan maken geef deze 6 miljoen aan psv

kan hij toch nog flink geld verdienen
er staat dat die sheikh 10 tallen miljoenen gaat uit geven hij gaat over de honderd heb ik gelezen
als ze hoger willen eindigen dan nu moeten ze echt nog een paar grote namen zien te kunnen kopen
dat gaat wel lukken als je daar zo'n hoog salaris kan verdienen
ze konden ook ergens helemaal onderin eindigen dus hebben ze mzzl gehad

ruud waar ga je aan beginnen? Je hebt bij zulke goede clubs gespeeld en nu ga je je cariëre daar waarschijnlijk afsluiten. Je had PSV uit de brand kunnen helpen maar nu ga je nog even je zakken vullen.

6 miljoen is natuurlijk een enorm bedrag. Logisch dat hij daar voor kiest, zeker als je bedenkt dat hij gewoon in een van 's wereld sterkste competities speelt en dit een ploeg met potentie is.

Aan het eind van je carriere nog even lekker cashen :D

Dit doet Van Gol toch wel goed, hij speelt in een goede competitie en krijgt daarop nog een dikke salaris. Ik vind het wel jammer dat hij toch niet naar PSV is gekomen, maar misschien keert hij volgend jaar wel naar PSV en dan is meteen zijn salaris geen probleem aangezien hij dit jaar dik gaat verdienen.

En dan nog durven zeggen dat hij een gevoelsmens is. De man heeft geen clubtrouw en loopt alleen maar achter het geld aan. HSV geeft hem de kans, omdat Real Madrid hem niet meer wilde. Gaat ie lopen janken dat ie zo blij is dat ie deze kans nog krijgt om zich te bewijzen voor het nederlands elftal. Half jaartje daarna houdt dat zelfde Rael hem een vette worst voor om op de bank plaats te nemen en meneer is verontwaardigd dat ie niet mag gaan. Niet zeuren Van Nistelrooy. Ik heb lang respect voor je gehad, maar voor mij ben je niet geloofwaardig meer.

Met de belastingregeling in Nederland vind ik het niet zo gek dat hij geen behoefte heeft aan een terugkeer naar Nederland. Liever 6 miljoen erbij dan 6 miljoen extra belasting betalen.

Om voor clubliefde 5 miljoen op jaarbasis in te leveren bij PSV gaat wel heel ver denk ik, ik geef hem groot gelijk.............

Haha de leden hebben hier toch snel een oordeel klaar over andere personen.

Ze vergeten heel even dat Spanje een sterkere competitie heeft, met prachtige teams en veel grotere stadions. Het is een prachtig klimaat en Ruud heeft altijd aangegeven om in Spanje te willen wonen. Een sportieve verbetering in vergelijking Psv, tenzij ze een CL ticket hadden en die hebben ze niet.

En dan nog.. ik wil niet weten hoeveel mensen hier hun baantje zouden opgegeven wat ze redelijk bevalt voor lopende band werk als ze 10x zoveel betaald krijgen. Laat staan als het hetzelfde werk is, in een warm land met gunstigere belastingenpercentages, mooiere dames en een betere competitie.

Ik zou het wel weten.

1 juni 2011 om 21:42

Dit is de 2e normale reactie die je geeft op dit topic, voor de reactie die je een aantal post hierboven hebt staan verdiende je al een groen randje wat mij betreft. Veel Psv-ers zijn teleurgesteld en vooral omdat hun club momenteel klem zit. Maar hun reacties doen geen recht aan de persoon en de voetballer Ruud van Nistelrooy. Fijn om een genuanceerde reactie te zien tussen de vele respectloze andere reacties.

1 juni 2011 om 22:05

Bedankt voor het grote compliment , mooi om te horen dat mn reacties je bevallen. Ze zijn inderdaad teleurgesteld en daardoor is een objectieve reactie lastig. Tevens hebben veel Nederlanders niet echt een goede blik op de kleinere clubs in de buitenlandse competities en dan vooral doelende op de grote daarvan.

Nu wil ik niet de Nederlanders over een kam scheren, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

1 juni 2011 om 22:15

Ik snap je helemaal, las ergens bij een topic over een jeugdspeler van ajax die naar de oberligaclub van Bayern Munchen kon die door andries jonker getraind wordt volgend seizoen. een hoop onbegrip daarover wat heeft die speler daar op dat niveau te zoeken(te laag). wat ze vergeten is dat er oberligaclubs in Duitsland zijn die tussen de 10000-20000 toeschouwers trekken bij de competitiewedstrijden. Soms reageren ze maar raak en niet op basis van kennis.

2 juni 2011 om 09:56

Precies, naast de bezoekersaantallen is het niveau echt niet zo laag als men aanneemt. Tevens vergeet men even dat je gewoon bij Bayern speelt.. de grootheid qua club is ongelooflijk.

1 juni 2011 om 21:56

100 procent met je eens.

+

Verder krijgen spelers in Nederland ook veel te weinig respect, kijk maar naar bijvoorbeeld Seedorf. Dan wil je toch ook niet meer afsluiten in Nederland. Nu maakt Ruud deze keuze wat naar mijn mening vrij logisch is. Toch word hij massaal uitgekotst zo typisch...

1 juni 2011 om 22:05

Ook dat inderdaad... Als ze uiteindelijk de keuze maken, wordt hun verweten dat ze te oud terug zijn gekomen en dan krijgen ze nog wat trappen na.

2 juni 2011 om 09:39

En vergeet ook niet dat Ruud een hele goed band had met Pelligrini, die destijds trainer bij hem was in Madrid.

2 juni 2011 om 09:56

Klopt inderdaad, helemaal vergeten te noemen. Bedankt!

Gelijkt heeft 'van Gol' Lekker in Spanje voetballen met oa. Baptista en lekker binnenlopen..

Geef hem eens ongelijk. wat een heerlijk salarisje! Daarnaast is het natuurlijk heerlijk om in Malaga te leven en aangezien Ruudje dit wilde gun ik het hem van harte.

Persoonlijk vind ik het jammer dat Ruud niet voor PSV heeft gekozen. Maar dat hij voor Malaga getekend heeft is te begrijpen. Leuke competitie, mooie stadions, lekker klimaat. Beter dat hij hier zo veel salaris ontvang (6 miljoen is écht veel) dan dat hij dat ergens in Rusland bij FC Maffia doet.

Dat Malaga heeft een lekker team volgend jaar! Zeker nu met Ruud erbij.

wie zegt dat hij voor het geld kiest??
mischien gaat hij er wel heen omdat hij het een mooie competitie vind, en het leuk vind om nog 1x in het buitenland te spelen, wat hij ook heeft aangegeven. In dat geval geef ik hem ook groot gelijk

Ik ben erg benieuwd hoeveelste Málaga in het seizoen 2011-2012 eindigt. Nog een paar gerichte aankopen en dan is er veel mogelijk. Je zag het dit seizoen al; Demíchelis en Julio Baptista werden gehaald, en dat resulteerde in een prima tweede seizoenshelft. De ploeg eindigde uiteindelijk elfde, terwijl ze eerst nog troosteloos onderaan stonden.

Goh, en ik maar denken dat al dat gezeik in de winterstop over Real Madrid vooral te maken had met een sportieve verbetering en niet om het geld ging. Hij doet natuurlijk wat hij wil, maar hij kan niet verwachten dat we praatjes over sportieve verbetering en terugkeer naar zijn club PSV gaan geloven en ook nog eens begrip tonen voor een overgang naar een nietszeggende club als Malaga... Beetje jammer dit.

Lijkt me heerlijk, lekker potje voetballen in een team dat alles al kent en met wat talenten zoals Rondon. Geld is geen probleem en je woont lekker in de buurt van Malaga in het zonovergoten Spanje. Wat wil je nog meer rond het einde van je loopbaan? Sommigen zeggen geldwolf, ja dat kan je zeggen maar aan de andere kant is het toch een heerlijk leven en had je het waarschijnlijk zelf ook gedaan. Lekker rustig voetballen daar, in de zon beetje trainen en ga zo maar door. Heerlijk!

Beetje rare titel van voetbalzone. Volgens de titel is de 6 miljoen wat van Nistelrooy over de streep trekt, maar is dat wel zeker, dat vraag ik me af.

On: van Nistelrooy is echt een topsporter, die zelfs op zijn 34ste in de (1na) sterkste competitie in de wereld wil spelen.

1 juni 2011 om 22:05

Dat is natuurlijk wel een aantrekkelijke reden voor Van Nisterlrooy die 6 miljoen. Dit zal zeker wel invloed hebben gehad op zijn keuze voor Malaga.
Hij is zeker wel een topsporter, maar ik ben benieuwd of hij niet vaak geblesseerd is. De laatste jaren is dat veel te vaak het geval gebleken.

1 juni 2011 om 22:51

Ja ok, het kan wel, maar om nou te schrijven dat die 6 miljoen hem over de streep trekt vind ik niet correct.

1 juni 2011 om 22:06

Sterker nog, is die 6 miljoen wel zeker? Want zoals het er staat is het van horen zeggen (diverse media). Kortom een suggestieve titel gebasseerd op andere media.

V.nistelrooy wilde zo graag CL spelen, nou het is gebleken Ruud!

2 juni 2011 om 00:32

Ja, want dat hij vast Champions League gespeeld als hij naar PSV was gegaan.

2 juni 2011 om 01:03

Hij wou alleen naar PSV als er CL gespeeld werd, CL werd niet als eis gesteld voor zijn volgende en mogelijke laatste club.

Hoe denken mensen dat voetballers denken nadat ze zoiets horen? ->6 Miljoen per jaar(34jaar oud)
De voetballer die niet bij 1 club trouw blijft verwacht je toch niet dat hij nee zegt.
En alsnog,degene die de clubs trouw blijven tegenwoordig hebben de beste salarisen omdat ze vaste kracht zijn en hun wensen worden na gekomen.
Dus dat de voetballers het voor de Fans doen is Onzin,het is gewoon zakelijk wat dat betreft.

Zelfs Henry is bij Arsenal vertrokken,dus niks is om van op te kijken daarna.

Nou 6 Miljoen dat is ook niet niks. Ruud Van Nistelrooy is natuurlijk niet meer de spits van Manchester en zijn eerste 2 jaar bij Madrid.
Overigens moeten ze in Eindhoven niet fronzen, want ja in Eindhoven hebben ze geen rijke sjeik die even 6 miljoen euries uit z'n zak trekt en dan aan lieve Ruud geven.
Ruud Van Nistelrooy veel plezier maak er ook wat van man!

kom op geldwolf maak er wat van

Das lekker voor Malaga dat ze Ruudje 'geldwolf' van Nistelrooy halen!
hopen dat hij daar nog even wat doelpunten kan meepakken

Die 6 miljoen heeft-ie dan ook nog lekker voor elkaar zeg .. Zo zie je dat je niet per sé in Qatar hoeft te cashen .. Lekker in Spanje, in een topcompetitie bij een ambitieuze club.
Ook is Ruud de fitste en beste niet meer, dus bij een middenmotor voetballen komt hem ook nog eens erg goed uit.
Ik hoop voor hem dat hij er een stuk of 15 in zal leggen volgend seizoen!

Die vent kan beter stoppen dan bij zo'n anti club te gaan spelen in spanje. Bakt er nog maar weinig van en is 75 % van zijn tijd geblesseerd.

2 juni 2011 om 01:17

Tjah,of hij het in spanje geld verdient of Dubai wat maakt het uit? Geld is Geld uiteindelijk.
En als RVN alsnog daarna naar Dubai of Amerika gaat is hij dan ook een ''geld wolf''?
Pshh,,alsof voetballers op liefde en opbrengsten van Fans moeten wachten.het blijft zakelijk uiteindelijk en iedere voetballer heeft een gezin en een leven dus ja.

Kan er wel gezegd worden je speelt in een grote comeptitie en je mag tegen Barca...lekker om met 6-0 ingemaakt te worden....en met frustratie in het veld te staan......op vakantie gaan kan je altijd nog in Malaga....nee hij had moeten stoppen of bij PSV af moeten bouwen.....laten wij wel wezen hij zal heus wel op een andere manier ook nog goed geld verdienen en die 50 mil maak je in die 40 jaar niet op.

2 juni 2011 om 01:10

Doe mij die bol ook ff! Net als of PSV een makkelijk seizoen tegemoet gaat!

Ik vind het onzin om Ruudje nu als een geldwolf af te schilderen. Hij gaat gewoon lekker afbouwen in een mooi land en in een mooie competitie en dat voor een schitterend bedrag. Van Nistelrooy heeft het beter voor elkaar dan al die voetballers die hun laatste geld gaan pakken in een zandland als Qatar. Het lijkt me niets om daar voor een nagenoeg leeg stadion te voetballen tegen teams met het niveau van de derde klasse amateurs.

Ruud heeft er kennelijk geen moeite mee dat hij nu veroordeeld is tot het spelen bij een eenvoudige ploeg die jaarlijks tegen degradatie vecht. Er zijn glansrijkere manieren om je carriere af te sluiten. Echte grote vedetten spelen tot hun pensioen in de top, neem jongens als Van der Sar, Giggs, Bergkamp, Zidane etc etc.

Ik ben er trouwens niet rouwig om dat Van Nistelrooy niet naar PSV is gekomen. De man heeft zijn beste tijd duidelijk gehad en PSV moet momenteel niet investeren in overjarige supersterren maar in jonge jongens die in de toekomst nog geld opleveren.

2 juni 2011 om 01:07

Eindelijk een PSV met een beetje realisme. En met je laatste alinea ben ik het compleet met je eens. PSV moet investeren in de jeugd of jonge aankopen zodat er een team gebouwd kan worden die sportief succesvol is. Dan kunnen er spelers verkocht worden en de schulden afbetaald worden.

Met transfers als Ruud zou je zo een soort van Feyenoord scenario kunnen krijgen. Oud-toppers met salaris binnen halen en niks behalen. Vervolgens nog meer schulden en niks hebben om te verkopen omdat niemand die oudjes wil hebben...

2 juni 2011 om 19:58

Klopt, ik ben het helemaal met je eens. Maar ik kan andere Psvers ook wel begrijpen aan de andere kant. Als Ruud zegt van ik kom ooit een keer terug dan hou je je daar aan als supporter. Eerlijk is eerlijk. Ik ben zelf voor Twente maar ik begrijp heel goed dat Ruud nu nog ff lekker tegen grote en goede clubs wil ballen en tegelijkertijd ook nog goed kan verdienen. Maar als je een belofte maakt (ook al is het lang geleden) moet je ook zo professioneel zijn om je je daar aan te houden. Ook een vedette als van Nistelrooy. Dus ik zie het positief voor van Nistelrooy maar voor sommige supporters is het gewoon een naaistreek.

geldwolf...komt zijn belofte niet naar omdat r bij de club die hij dat had beloofd geen geld te halen valt..bah wat een vent....

1 juni 2011 om 23:12

Hij is niet zo als Dick Advocaat, dat vindt ik een perfect voorbeeld van een geldwolf. Een contract (met de belgische bond) niet respecteren en er vandoor gaan naar de eerste de beste grotere geldzak. Nee ruud is transfervrij en kan gaan waar hij wil.

Om deze reden, komt hij dus niet meer terug bij Psv.

Wat een gezeur over dat ie 6M p/j gaat verdienen en niet terug komt naar Nederland. Dat zou iedereen gedaan hebben.

''hij kiest voor het geld...'' etc. meer van die onzin cliches.

De Spaanse competitie is toch veel mooier dan die in Nederland? dit in combinatie met 6 miljoen... tsja

2 juni 2011 om 01:18

Juist,ben ik met je eens.

En Alsof RVN psv probelemen even zou oplossen en kampioen zou maken.

Hele logische keuze.
Een flinke zak geld ophalen, en na elke training het strand op.
Daarnaast zou ik ook liever spelen tegen Messi en Ozil dan tegen Donny de Groot en Leen van Steensel.

Mijn sympathie voor van Nistelrooij is gezonken tot onder het 0 punt. Wat een vuile geldwolf die tevens zijn beloften niet nakomt. Ik hoop dat hij door deze transfer het EK mist, kan hij lekker tegen degradatie voetballen in Malaga om vervolgens met pensioen te gaan..

2 juni 2011 om 01:28

Hmmm, jou reactie kan ik me dus helemaal niet voorstellen, behalve dat hij zijn belofte NOG niet nakomt. Wat zou jij doen in zo'n situatie? Psv staat er al niet rooskleurig voor en hij gaat echt niet voor 4 ton voetballen bij een club die voorlopig geen kampioen zal worden.

2 juni 2011 om 01:57

Hij stelde een eis aan die belofte, dat PSV die eis niet kan waarmaken tjah....

En als jij de keuze had om in stijl af te sluiten tegen clubs als Barca en Real of tegen Ajax en Twente dan zou je natuurlijk gelijk voor de laatste keuze tekenen!

Er zijn verschillende punten te noemen (boven het geld) die de keuze van Ruud verklaren. Alleen dat wil de gemiddelde Psv-fan blijkbaar niet zien. Als ik Ruud was zou ik dus blij zijn, want voor zulke mensen kom je toch niet terug...

En misschien moet je #128 even lezen...

1. Van nistelrooy was al niet geselecteerd voor de komende oefenwedstrijden, dus ik denk dat hij met het EK sowieso al geen rekening houdt.
2. Malaga is afgelopen seizoen elfde geworden en gaat veel geld uitgeven deze zomer. Dus ik weet niet waar je dat tegen degradatie voetballen op baseert?

Ja, nu begrijpen we wel waarom hij PSV links liet liggen. Ik ga hem geen geldwolf noemen, aangezien Malaga niet in een paupercompetitie speelt zoals vele andere clubs die met geld wapperen.

LOL hiervoor hebben we wel begrip, maar een Co Adriaanse werd voor golddigger, geldwolf etc. uitgemaakt.. Ik vind het btw niet erg dat hij voor Malaga heeft gekozen, had enkel gedacht dat hij voor een club zou gaan met Europese ambities. But hey money talks .

Ruud van Nisterlrooy laat zich wel heel makkelijk overhalen.
Maar ja, je bent clubloos en je moet wat.

Heel typerend, ik zie van Bommel, Arjan e.d. dit in afzienbare tijd ook wel doen trouwens.
Zijn toch meer praatjesmakers dan voetballers van de generatie hiervoor, spelers als Cocu zou ik dit veel minder van verwachten.
Ik ben trouwens ergens een beetje gewend dat zodra spelers (en trainers/coaches ook trouwens) echt blind op het geld afgaan hun prestaties echt zwaar door de mand vallen.
Ik hoop niet dat dit ook met Ruud gebeurd en wens hem veel sterkte, maar ben wel huiverig helaas.
Ik hoop dat hij ook een beetje in een team komt en niet bij een berg eenlingen daar.

Stiekem ben ik ook benieuwd naar hoe Bert van Marwijk hier over denkt (al kan ik me goed voorstellen dat die zijn mening voor zich houdt).

Ik vind het niet meer dan normaal dat van Nistelrooy deze keuze maakt. Malaga is 11e geworden en wil de stap naar de subtop maken. Hij is een profvoetballer en pakt een salaris van zes miljoen. Driewerf hulde dat je dat nog lukt op je 34e. Snap de meeste reacties dan ook totaal niet. Ik heb veel respect voor hem en gun het hem van harte!

Een jaarsalaris van 6 miljoen zou mij ook wel over de streep trekken op m'n 34e

Ik had RVN altijd hoog zitten maar wat is hij mij het afgelopen jaar tegengevallen. Eerst dat gedoe met real Madrid. Erg ondankbaar richting Hsv. Nu kiest hij weer voor het geld terwijl hij financieel al lang binnen is.

Jammer dat hij niet terugkeert naar Eindhoven maar geef hem eens ongelijk. 6 miljoen per jaar in een prachtcompetitie in een prachtland. Dat zouden wel meer Nederlabders,waaronder mezelf, gedaan hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren