Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Assistkoning Tadic moet enkel Özil en Messi nipt voorrang verlenen

Laatste update:

Het is nog maar de vraag of het FC Groningen lukt om Dusan Tadic lang uit de rader van de Europese topclubs te houden. De Serviër maakte afgelopen seizoen veel indruk in de Euroborg en leverde liefst 21 ballen af waaruit een teamgenoot kon scoren. IMscouting vond uit dat er slechts twee spelers meer assists achter hun naam hebben gezet: Mesut Özil en Lionel Messi.

/

Özil, de Duitse spelmaker van Real Madrid, kroonde zich tot assistkoning van Europa. De middenvelder stelde 24 keer een teamgenoot in staat om een doelpunt te maken. Messi, sterspeler van Barcelona, kwam tot 22 assists en versloeg Groninger Tadic zodoende met een verschil van één beslissende pass.

Tadic moet de derde plaats overigens delen met Hulk van FC Porto, die eveneens voor 21 assists tekende. FC Utrecht-middenvelder Dries Mertens staat ook hoog in de lijst der assistgevers. De kleine Belg gaf afgelopen seizoen liefst twintig keer een beslissende voorzet.

Dusan Tadic is klaar voor de stap naar een Europese topclub

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tadic heeft een heel sterk seizoen gedraaid en heeft een fantastische voorzet in huis. Prima speler en goed gescout door FC Groningen.

30 mei 2011 om 13:52

Klopt!

Maar ik vind het van Tadic nog veel knapper. Groningen heeeft 65 doelpunten gemaakt. Terwijl Ozil bij Real Madrid zit die 102 doelpunten heeft gemaakt, en Messi bij Barcalona die 95 doelpunten heeft gemaakt.
Tadic is een heel belangrijke factor voor Groningen.

30 mei 2011 om 13:56

Aan de ene kant heb je hier gelijk, maar in Nederland is het ook weer ietsje makkelijker om voorbij de verdediger te komen en een voorzet te geven dan in Spanje...

30 mei 2011 om 14:00

Maar Real en Barca hebben natuurlijk wel veel meer wedstrijden gespeeld gezien het feit dat beide ploegen ver zijn gekomen in de CL en Copa Del Rey. Wel degelijk een knappe prestatie dus.

30 mei 2011 om 14:02

Geen assists zonder een goeie afmaker! Kun je hele mooi steekpassjes geven, maar heb je een dramaspits voorin lopen, zul je nooit in het top van het klassement komen, ook al heb je nog zon wereldpass in de benen.

30 mei 2011 om 14:18

Ozil heeft volgens mij niet alles gespeeld?
nou volg ik Real niet echt, maar het lijkt me sterk dat als je ook nog Kaka enz. op de bank hebt je die nooit laat spelen.

Messi heeft daarbij ook nog eens 29 goals gemaakt geloof ik + die 22 assist dan.
Dat zijn gewoon ongekende cijfers waar Tadic nog lang niet aan kan tippen.

Neemt niet weg dat het een knappe prestatie is, maar je laat het nu blijken of hij de assist-koning van Europa is

30 mei 2011 om 14:54

@gwanze

Dus jij wil beweren dat de verdedigers in spanje beter zijn, daar heb je dan gelijk in. Maar je vergeet dat de aanvallers in spanje ook weer beter zijn, dus dat stemt zich weer op elkaar af.

30 mei 2011 om 17:18

Maar Tukker, als je de 31 goals van Messi in competitieverband eraf haalt heeft Barcelona maar 95-31= 64 goals gemaakt. En 22 daarvan kwamen op een assist van Messi.

Bij Groningen heeft Tadic 7 goals gemaakt en dus 21 assists over 65-7 = 58 goals.

Dus het verschilt niet zoveel als jij hier doet denken.

Ozil, wat een geweldige assists heeft die ook gegeven dit seizoen.. Vooral de laatste wedstrijden van Real zaten er echt een paar juweeltjes bij. Die man heeft zóveel balgevoel in zijn voeten zitten, onvoorstelbaar. Gaan we nog veel van genieten bij Real de komende jaren!

30 mei 2011 om 13:24

idd, die assist met zijn buitenkant in één van de laatste wedstrijden was echt een pareltje!

30 mei 2011 om 13:30

Volgens mij is zijn favoriete speler ook Zidane. Die deed ook zoveel met buitenkantje voet. Ozil is nog te zacht. Hij geeft liever assists dan dat hij zelf scoort. Dankzij hem heeft Ronaldo dus heel veel extra goals gekregen.

30 mei 2011 om 13:30

Zo had die er zelfs 2! Eentje door de lucht met buitenkant voet die Ronaldo erin kopte en een andere was over de grond ook met buitenkant voet op Adebayor. Ik begon bij beide doelpunt spontaan te kwijlen door die geweldige assists van Ozil.

@kx22
En door Ronaldo heeft Ozil meer assists gegeven aangezien Ronaldo ook nauwelijks mistte

30 mei 2011 om 15:12

Ronaldo heeft toch net iets te veel gemist, want Barca is kampioen geworden

on;
hele goede voetballer. Knap gescout door Groningen.. maar is nog niet klaar voor de Europese top. Laat hem maar eerst nog een jaar zo geweldig voetballen.

30 mei 2011 om 17:22

Dat komt niet door het missen van Ronaldo hoor, maar gewoon om dat Barça een betere selectie heeft.

30 mei 2011 om 13:51

Ozil is een juweel voor de sport. Wat een rust straalt deze man uit als hij aan de bal is. De rust die hij uitstraalt doet mij denken aan de maestro zelf, Zidane. Fantastisch gewoon. Ik krijg alleen al kippenvel als ik eraan denk. Niet alleen zijn voetbalkwaliteiten staan buiten kijf maar ook zijn houding op en buiten het veld. Hij komt altijd zo stoïcijns over.

30 mei 2011 om 14:03

Hij doet mij inderdaad ook wat aan Zidane denken. Beide spelen ze puur op hun techniek, geweldig gewoon. Ozil lijkt soms zelfs wel wat nonchalant, onverschillig, kan me daar om eerlijk te zijn soms best aan irriteren bij hem. In de Clasico's was Ozil een van de slechtste spelers aan Real's zijde maar dat leek hem aan gezicht te zien weinig te deren. Dan zie ik toch liever een speler als Ronaldo die dan opzichzelf aan het schelden is, laat wel de passie zien.

30 mei 2011 om 14:16

Dat van Ronaldo is echt geen passie

30 mei 2011 om 14:39

Leg eens uit?

On: Tadic had volgens mij veel meer assist kunnen hebben dit seizoen. Je zag soms dat hij te veel met de tegenstander aan het worstelen was dan dat hij doel gericht de aanval op zocht. Maar als je dan alsnog 21 assist op je naam hebt pff, inzicht!

Ozil had dit seizoen echt zijn aandeel in de wedstrijden van real jammer dat hij dat tegen barca niet durfde te laten zien.

30 mei 2011 om 14:39

Leg eens uit?

On: Tadic had volgens mij veel meer assist kunnen hebben dit seizoen. Je zag soms dat hij te veel met de tegenstander aan het worstelen was dan dat hij doel gericht de aanval op zocht. Maar als je dan alsnog 21 assist op je naam hebt pff, inzicht!

Ozil had dit seizoen echt zijn aandeel in de wedstrijden van real jammer dat hij dat tegen barca niet durfde te laten zien.

30 mei 2011 om 14:47

Cristiano Ronaldo heeft een enorm atletisch vermogen, een positieve karaktrek van hem is dat hij nooit opgeeft. Deze twee zaken gekoppeld maakt dat hij nog enorm lang mee kan aan de absolute top. Ik denk dat hij zeker tot zijn late dertiger jaren mee zal gaan en net zoals Ryan Giggs is hij een absolute professional en een voorbeeld voor zijn ploegmaten. Ik vind dat Real Madrid twee seizoenen terug een koopje heeft gehad om Ronaldo voor €94 miljoen te kopen, hij kan nog zeker minimaal tien tot twaalf jaar mee op het allerhoogste niveau. Ik ken Cristiano Ronaldo inmiddels heel goed, hij let bijzonder goed op wat hij eet en drinkt en neemt op zijn tijd veel rust. Ronaldo is de absolute top, een voorbeeld voor veel mensen hoe topsport bedreven moet worden''.
zegt fitness trainer van real !
hij is altijd eerste en als laatste op de traning met je dat is echt geen passie ga spelen

30 mei 2011 om 17:17

Sorry ik vind al die dingen die jij opnoemt niet perse iets met passie te maken hebben maar het kan natuurlijk dat verschillende mensen een andere betekenis hebben van dat woord dus dat maakt het meteen al heel lastig. Persoonlijk zie ik wel dat hij ontzettend veel kwaliteiten heeft en hij traint als een beest maar volgens mij is hij gewoon verslaafd aan het trainen en aan het beter worden en hij wilt graag de beste zijn, wat uitstekende eigenschappen zijn in het hedendaagse puur resultaatgerichte voetbal maar dat wilt allemaal nog steeds niet zeggen dat hij passie heeft.

Mijn complimenten aan Groningen, wat een geweldige speler is dit. We hebben dit seizoen sowieso kunnen genieten van spelers met vele assists en geweldige voorzetten in huis (verhoek, Dzsudzak, Tadic, Mertens, Janssen).

30 mei 2011 om 14:17

Inderdaad. En niet alleen een goede voorzet maar sowieso goede, jonge, talentvolle, spelers. Telkens weer wordt er gezeurd en gedaan over het Nederlands voetbal (vi) maar in mijn optiek lopen er dit jaar toch uitzonderlijk veel talenten rond. En niet zoals in het verleden vooral bij de topploegen maar ook bij de middenmoters. Het niveau van de landen om ons heen halen we natuurlijk niet en sommige wedstrijden zijn inderdaad dramatisch maar briljantjes hebben we hier zeker, en daar is Tadic één van..

Tadic is echt een fenomeen. Hij speelt pas 1 jaar in de eredivisie en kan zich nu al assist koning noemen. Ik denk dat hij in potentie nog veel beter is.

Geweldige speler, zou hem graag bij Ajax willen zien, hij heeft een goede actie, geeft enorm veel assist en scoort ook, niet erg veel maar wel genoeg voor een buitenspeler.
Deze jongen past nu al in het rijtje Nevland - Suarez - Berg bij FC Groningen.
Zelfde geld voor Matavz, ook van hem ben ik een enorme fan.

30 mei 2011 om 13:31

Vergeet niet dat jullie maar met 11 spelers het veld op mogen komen. Hier en daar schreeuwt elke fan dat ieder die een 6+ haalt wel bij Ajax zou passen.

30 mei 2011 om 13:50

Oke ik zal het even onderbouwen voor je, misschien dat je het dan begrijpt.

- Tadic heeft een geweldige voorzet in huis, dat wat bij Ebecilio en in mindere mate Sulejmani nog ontbreekt, met een goede spits en Tadic heb je een garantie voor doelpunten.

- Tadic is een slimme speler, Ebecilio is nog te onervaren en Boerrigter weten we natuurlijk ook nog niet hoe hij zich gaat manifisteren

- Tadic heeft erg veel potentie, ik ben zeker niet iemand die van elke speler roept dat hij bij Ajax past, enkel Matavz en Tadic zou ik uit de Eredivisie er op dit moment echt graag bij willen.

30 mei 2011 om 14:26

Tadic is allang te duur voor jullie. Hij blijft maximaal nog 1 seizoen en dan vertrekt hij wel voor een dikke 10 miljoen schat ik. Als het minder is, is het te weinig.

Tadic is een held. Als je bij FC Groningen al tot 21 assists komt, hoeveel zou hij er dan gehad hebben bij een club die een stuk aanvallender voetbalt en beter is dan de Fc.

In mijn ogen, verhoudingsgewijs dus de absolute Koning van de Assist

Een fluwelen trap en een hele goede balbehandeling. Zijn weinig spelers zo technisch als deze jongen. Met hem op het veld weet je gewoon dat er iets gaat gebeuren, en er zit ook gewoon een karakterkop op. Goeie speler, hopelijk mogen we er nog een jaar van genieten en afsluiten met een prijs.

Heeft ook gewoon tijd nodig gehad om zich aan te passen. Belangrijk voor komend seizoen: wie wordt de linksback van Groningen?

Uitstekende voetballer. Mijn complimenten voor Groningen, want dit is niet het eerste groeibriljantje dat ze binnen hebben gehaald.

Voor een buitenspeler is hij niet eens extreem snel, maar door zijn techniek en heerlijke trap altijd gevaarlijk. Die jongen zou met gemak mee kunnen bij de Nederlandse top.

Ze zouden er eigenlijk een percentage van moeten maken, Real heeft veel meer gescoord dan Groningen, dus het is logisch dat Ozil meer assists heeft Real heeft in de competitie 102 keer gescoord waarvan Ozil 24 keer de aangever was.. (dus ongeveer bij 24 procent), Groningen heeft inde competitie 65 keer gescoord waarvan Tadic er 21 aangaf, 32 procent dus.. Eigenlijk heeft Tadic het dus procentueel gezien beter gedaan

edit: spelfout

30 mei 2011 om 13:38

Als we dan toch bezig zijn...messi heeft in de competitie niet 24 assists gegeven, maar 18, 22 over alle competities. Tadic heeft in de competitie 17 assists gegeven. Daarnaast kan je ook nog bekijken hoeveel wedstrijden er gespeeld zijn, er worden immers meer wedstrijden in Spanje gespeeld (hoewel dit mbv de play-offs wellicht verrekend zou kunnen worden) en in hoeveel van deze wedstrijden de speler uit kwam. Er zitten dus nog wel even wat ogen en haken aan!

Opvallende naam in de top 10: Didier Drogba, 17 over alle competities gezien, op plaats 9.

30 mei 2011 om 13:41

het gaat buiten de competitie wedstrijden ook om de wedstrijden in de beker play-offs en europees, dus dan zijn er nog meer doelpunten gemaakt door beide teams. Maar dan nog wat een mooi aantal van Tadic. Hopelijk blijft hij nog een jaartje, denk dat hij nog genoeg kan groeien bij groningen.

Messi is gewoon een soort Özil en Ronaldo in elkaar, ongekend dat hij naast al zijn doelpunten ook nog eens zoveel assists heeft gegeven.

die poll vind ik beetje te hoog gegrepen een topclub is denk ik nog niet aanwezig maar een stap hoger wel dat hadden ze beter kunnen doen denk ik ?

want met een topclub denk ik aan club's die bij de top 5 staan in bijv. engeland spanje of italië dus ik denk nog niet dat hij het nu al aan kan !!

Toch knap van onze Mickey Mouse leuague dat er twee spelers zo hoog staan op de assist lijst. Het is natuurlijk wel zo dat je makkelijker scoort in de eredivisie en dat je dus makkelijker een assist geeft maar dit geeft wel aan dat we toch nog toppers in onze competitie hebben zitten.

offtopic: Die beweging laatst van Tadic tegen heracles was echt heerlijk

30 mei 2011 om 13:44

''toch knap van onze Mickey Mouse leuague dat er twee spelers zo hoog staan op de assist lijst.''

Is toch de logica zelf? Hoe lager het competitieniveau in de hoe groter de kans is dat je meer assist's geeft.

30 mei 2011 om 13:49

Beetje kort door de bocht, de helft van de top 10 komt uit de grote vier competities, de rest uit andere landen. Het is niet vanzelfsprekender dat je meer assist geeft, wanneer de competitie van lager niveau is. Er moet immers ook iemand staan die hem binnentikt he? Er spelen toch zoveel factoren. De kans is wellicht groter, omdat je vanwege uitblinkende kwaliteiten meerdere mensen de mogelijkheid kan geven. Maar logica?

30 mei 2011 om 13:53

Niet per se natuurlijk. Doordat de spelers ook van minder niveau zijn, ronden ze ook slechter af etc. Alleen als je echt een uitblinker hebt tussen de 'slechte' spelers zal die dat met gemak doen. En daarin voorziet Tadic dit seizoen wel. Hopelijk blijft hij nog een jaartje!

30 mei 2011 om 13:57

Ja, is puur logisch. Hoe hoger het niveau hoe moeilijk het is om goals te scoren en om assists te geven. Er is daar niks onlogisch aan. Mijn buurman heeft dit seizoen meer dan 70 goals gemaakt. Zet hem echter in de PD en hij zal met moeite aan één goal komen. Omgekeerd natuurlijk ook. Ozil heeft mega veel assists gegeven maar vermoedelijk ging dit aantal nog hoger liggen moest hij spelen in Nederland.

Daarom ook dat spelers zoals Ronaldo, Ozil, Messi,... zoveel respect verdienen voor dit seizoen. Ondanks het hoge niveau slagen ze er toch in om mega veel goals te maken en assists te geven. Dat verdient alleen maar respect.

PS: en denk je nu echt dat ze rekening hebben gehouden met alle landen in de wereld en alle voetbalniveaus. Ik dacht het niet. Anders zou mijn buurman op nummer 1 staan.

30 mei 2011 om 14:04

Een bepaalde wegingsfactor zou een goede oplossing zijn, volgens mij hebben ze dat met de topscoorders ook altijd. Veel goals/assists maken bij FC Bal-op-het-dak '34 is idd veel gemakkelijker dan bij clubs als Barcelona

30 mei 2011 om 15:33

Assists kan je wel geven, maar ze moeten ook afgemaakt worden. Ozil speelt in een team dat gewoon zoveel toppers in de aanval heeft lopen dat die met een tikkie breed eigenlijk al een assist geeft, omdat diegene aan wie hij de bal geeft de eventueel met een solo 3 mensen voorbij kan.
Als jij een topper van assist in een slechte competitie zet, wil helemaal niet zeggen dat hij veel assist zou geven, ik denk zelfs minder.
Een assist geven is een wisselwerking tussen twee spelers, wat je dus wel kan zeggen is dat deze mensen minder egoïstisch zijn en hun medespelers goed kennen.

Als Dszudzsák weg gaat bij Psv, is hij de gedroomde opvolger, wat een heerlijke speler, zou ook perfect bij PSV passen. Goede trap, geweldig inzicht heerlijke speler om naar te kijken.

30 mei 2011 om 13:47

als psv hem kan betalen?

30 mei 2011 om 13:49

Ik vraag me af hoeveel geld er van die eventuele transfer overblijft om te kunnen herinvesteren.
Ik denk heel weinig en iig nooit genoeg om een binnen Nederland als toptransfer te kunnen gaan doen. Denk dus ook dat het wel bij een droom zal blijven in de nabije toekomst!. Net als de andere dromen. De financiele situatie leent zich helemaal niet voor het doen van topaankopen voor Nederlandse begrippen.

En verder denk ik, dat men bij PSV een beetje de handen gebonden weet, zo-wie-zo tot 27 juni, wanneer de Gemeenteraad definitief besluit het reddingsplan wel of niet uit te voeren. En veel kan alweer veranderen voor die tijd. En blijft het ook nog afwachten of Europa wel accoord gaat met de deal tussen Gemeente en Psv.

30 mei 2011 om 15:20

Ik word een beetje moe van al die hypocriete mensen die tegen een zakelijke deal zijn van PSV en de gemeente, zonder subsidies van gemeente had Twente niet meer bestaan net zoals , Feijenoord, Vitesse, H'veen, Roda, Nac, Nec, Roda, Willem2 de helft van de clubs die in de jupilair league spelen en had Ajax nooit in de arena gespeeld. PSV krijgt geen geld van de gemeente maar leent geld van de gemeente. Plus dat de gemeente elk jaar 300.000 extra krijgt van Psv.

De gemeente Eindhoven leent 48,4 miljoen van een bank. Dit word geinvesteerd in grond. PSV huurt deze grond voor 2,4 miljoen per jaar. De gemeente betaald 2,1 miljoen per jaar en houd dus 300.000 euro over. Als PSV dadelijk gaat verhuizen naar een andere locatie, hoeft de geemnte deze grond niet meer te kopen, want het is al van hen.

PSV heeft ook 20 miljoen gekregen van Philips om te investeren in de spelers groep, over dit geld betaald PSV geen rente. Verder hebben 4 zaken mannen elk 4 miljoen beschikbaar gesteld voor de eerste 2 jaar en staan over 2 jaar opnieuw garant voor 2 miljoen euro.

30 mei 2011 om 17:32

Leg eens uit waarom Feyenoord niet meer zou hebben bestaan? Volgens mij heeft de gemeente nog nooit Feyenoord subsidie oid gegeven.

Daarbij is je verhaal over PSV wat kort door de bocht, omdat de gemeente waarschijnlijk niet zo'n aantrekkelijke deal heeft als psv besluit elders in een ander (nog te bouwen) stadion te gaan spelen of als de club failliet gaat.

PSV leent geen geld van de gemeente, maar verkoopt de grond. Die grond heeft voor de gemeente niet echt waarde als psv het niet meer wilt pachten. De gemeente moet dan namelijke de sloop betalen van datgene wat erop staat (stadion).

Dus óf je zegt: ja, psv krijgt net als andere clubs steun van de gemeente.
Óf je zegt: de steun die psv krijgt is een zakelijke deal, waarbij psv van de 2 partijen de grootste winnaar is. Maar ga niet roepen dat dit voor de gemeente Eindhoven nou zo'n goede deal is.

On: Noch in absolute aantallen, noch in percentages kun je op deze manier spelers vergelijken. Feit blijft wel dat Tadic het goed gedaan heeft op zijn positie dit seizoen.

het grappigste was dat Tadic iemand van Heracles keihard doldde laatst.

Iemand enig idee hoeveel hij moet kosten?

30 mei 2011 om 13:55

Gewoon niet te koop!

Helaas kunnen we grote bedragen niet afwijzen. Maar toch zeker wel tussen de 5 en 10 miljoen. Of gaan we voor meer? :P

30 mei 2011 om 14:02

Hij heeft een contract tot 2014, een geweldige techniek, veel overzicht en tactisch inzicht en een fantastische voorzet in huis. Daarbij pas 22 jaar oud.

Ik denk dat mocht er serieuze interesse komen dat groningen dan toch niet akkoord zal gaan met biedingen onder de 6 miljoen. En dat moeten ze ook zeker niet doen. Je ziet aan alles, zijn passie wil en plezier in het spel (ook dat is belangrijk) dat hij een grote gaat worden. Tadic is een garantie voor doelpunten en dat weet groningen ook, denk niet dat hij daarom deze zomer zal vertrekken. Als hij volgend seizoen weer zo'n goed seizoen draait is hij in mijn ogen (maar ben dan ook een groninger) zeker 9 a 10 miljoen waard!

En alle grote clubs in Nederland / subtoppers in Europa zitten weer heerlijk te slapen.
Tadic? Nee joh, die hoeven wij niet. Onze jeugdspelers geven ook altijd 21 assists per seizoen.
Als hij geen transfer maakt deze zomer weet ik het ook niet meer.

30 mei 2011 om 13:56

Er was genoeg belangstelling voor Tadic. Ook van topclubs, echter heeft hij ervoor gekozen om naar Groningen te gaan. Daar had hij meer kans op speeltijd en zo blijkt...

30 mei 2011 om 14:11

Jij hebt het over toen hij van Vojdina(zoiets) naar Groningen ging. Ik heb het over nu nu.

Hij schaart zichzelf wel in een geinig rijtje met Özil en Messi. Dit zijn toch niet de minste spelers.

Dé sensatie van Groningen dit jaar, kunnen we nu wel stellen.
Het leuke is dat we de opvolger van Tadic al in huis hebben. Jones kan namelijk ook prima uit de voeten op de linkerkant. Mocht Tadic vertrekken dan gebeurt dit alleen als er de hoofdprijs betaald wordt, hij heeft ook nog een contract wat nog 3 jaar loopt. Uiteraard zie ik die jongen niet graag weggaan, fantastische voetballer met een fluwelen techniek en ook veel werklust.
En niet onbelangrijk, het is gewoon een prima kerel die goed in de groep ligt

Volgens mij tekende Tadic voor zijn 22ste assist afgelopen zondag. Hij had er in de reguliere competitie 17, in de wedstrijden tegen Heracles kwamen daar drie bij en in de wedstrijden tegen ADO nog eens twee. Oftewel, evenveel als Messi, in minder wedstrijden.

Dat Tadic dit seizoen veel beslissende voorzetten heeft gegeven en dit seizoen assistkoning van de eredivisie is, was al bekend. Maar dit zijn toch wel statistieken waarbij je ziet hoe groots de prestaties van Tadic zijn geweest. Enkel Ozil en Messi gaven meer assist dan hem... geen verkeerd rijtje om tussen te staan.

Wat een fenomenaal rijtje om tussen te staan zeg, daar mag je best mee pronken! Heeft natuurlijk een buitengewoon 1e seizoen gedraaid. Samen met de vertrekkende Stenman miss wel de sleutel van dit succes. Was een geweldige tandem aan die linkerkant en voelde elkaar uitstekend. Nu kijken of hij deze lijk kan doortrekken, wat ik persoonlijk zelf wel verwacht. Aanwinst voor de eredivisie!

Een geweldige speler die zich dit seizoen zeker heeft laten zien. Zoals hierboven al werd aangegeven zou ik hem ook wel graag zien als opvolger van Dzsudzsák bij een eventueel vertrek, alleen acht ik PSV niet in staat op zijn transfersom op te hoesten.

Maar hopelijk kan hij dan nog een jaartje schitteren in Groningen, want als hij nu naar het buitenland gaat, is het in mijn ogen nog te vroeg.

Voor Groningen te hopen dat hij nog een seizoen blijft, echt een hele goede speler die nog aan het groeien is. Na volgend seizoen is hij niet meer te houden en is het denk ik ook beter voor zijn ontwikkeling om naar een grotere club te gaan, als die nu al zou gaan is de vraag of hij wel in de basis zal staan. Ik zou niet weten voor hoeveel hij verkocht zal moeten worden, maar deze jongen gaat Groningen veel geld opleveren, dat is een ding wat zeker is.

knap van tadic 21 assist. Toen hij net bij groningen kwam kende niemand hem. En kijk is hoe hij zich heeft onwikkelt tot koning van de assist. 3e plaats

Perfect gescout van Grunn! Echt een goede speler. Maar hopen dat hij FCG trouw blijft voor tenminste nog een jaartje, dat zou heel mooi zijn.

Weet nog wel in het begin van het seizoen haalde die best veel gele kaart, even wennen aan het Nederlandse voetbal natuurlijk. Gelukkig heeft ie snel zijn weg gevonden hier en zit hij nu al in het rijtje meeste assists... Ik hoop dat we nog lang mogen genieten van hem! En straks met Jones op recht hebben we misschien 2 Assistenkonings!

Aan de ene kant vind ik het knapper van Tadic omdat Groningen minder goals maakt dan Barcelona of Real Madrid, maar aan de andere kant is de Primera Division natuurlijk wel van een veel hoger niveau dan de Eredivisie. In ieder geval heeft Tadic een geweldige prestatie geleverd door zoveel assist te geven in zijn eerste jaar bij Groningen.

Real heeft de spelmaker Ozil en de afmaker Ronaldo. Barcelona heeft gewoon de spelmaker EN afmaker Messi. Hahaha ongelofelijk.

Het is al een hele eer voor Tadic om in 1 zin genoemd te worden met Özil en Messi.
Tadic is nu al te duur voor de Eredivisie denk ik. De Europese subtop is zin volgende station.

Iemand enig idee hoeveel van de doelpunten die C.ronaldo maakte zijn voorbereid door Özil?

Want volgens mij valt het best mee. Hij moet het meer van zijn eigen acties hebben en pingels.

Deze man is een geweldenaar , zou bij elke club kunnen spelen.
Grunn heeft weer een spaarvarken gescout!! Compliment.

Nog 1 zo'n seizoen en meneer gaat weg voor de absolute hoofdprijs.

Net zoals je doelpunten en doelpunten hebt, heb je assists en assists.

Bij assists is nog iets extra vervelend en dat is als iemand die een perfecte steekpass doet die gemist wordt door de spits heeft geen assist; terwijl de voetballer alles perfect deed. Een ander legt de bal neer voor Cristiano Ronaldo of Messi en die doet een weergaloze actie of afstandsschot en heeft ineens een assist.

Natuurlijk, heb je uiteindelijk 20+ assists dan is dat natuurlijk geen toeval en ben je gewoon goed bezig; maar dit vind ik wel een statistiek die bij lange na niet alles zeggend is, omdat je zo afhankelijk bent van je spitsen.

De Turkse assistkoning is wat mij betreft de verassing van het jaar ondanks zijn goede optreden op het WK.

Erg fijne speler, deze Tadic. Hoop zo dat hij ook komend seizoen nog in de Euroborg te bewonderen is, en dat ook Matavz zal blijven. Dit duo zou weleens voor veel goals kunnen gaan zorgen. Heb daarnaast gelezen dat Granqvist nog geen concrete aanbiedingen heeft ontvangen, dat ziet er hoopvol uit voor de FC. Maar hopelijk vertrekt Tadic niet komende zomer al.

Tadic is een juweel voor de eredivisie, zelfbewust en een prima speler! Daar kan ik als Heerenveensupporter toch best een beetje jaloers op zijn, ondanks dat wij twee getalenteerde buitenspelers hebben.

Ik dachtdat Dzsudszak meer assists had gegeven dit seizoen.

Özil, wat een geweldenaar is het toch. Een fantastische zet van Valdano om het te strikken. Koopje voor 10m. Binnen drie jaar de beste speler van de wereld.

Met assists zit het goed. Maar ook schat ik hem volgend jaar hoog in qua goals. Vergeet niet dat hij pas sinds de wintersop scoort. Daarvoor leek hij niet te willen/mogen scoren. Hij trok vrijwel niet naar binnen en was niet in de zestien te vinden. Het zou me niet verbazen als Tadic er komend gewoon 15 inlegt en alsnog 20 assists geeft.

Topspeler voor NL die heel bewust voor Groningen heeft gekozen om via speeltijd zich in Europa in de picture te spelen. Groningen gaat hier nog veel plezier/profijt van hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren