Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: FC Lienden heeft 'nog nooit' met Van Hooijdonk gesproken

Laatste update:

Ricky van den Bergh gaat in de Topklasse aan de slag. De dertigjarige aanvaller verruilt Sparta Rotterdam voor FC Lienden. De Liendense club won de slag om Van den Bergh van zaterdagclub Spakenburg, dat ook in de markt was om de dertigjarige aanvaller aan haar selectie toe te voegen.

/

De Betuwse Topklasser heeft inmiddels negen nieuwe spelers voor de komende voetbaljaargang vastgelegd, terwijl een groot deel van de huidige selectie inmiddels heeft bijgetekend. Naast René van Dieren en Van den Bergh spelen binnenkort ook Jörg van Nieuwenhuizen, Jos van Nieuwstadt, Revy Rosalia, Orin de Waard, Stan van Hoeven, Jahrizino Valentijn en Jesse Pastoors in het zebra-tenue.

FC Lienden zoekt nog naar een opvolger voor de vertrekkende Hans Kraaij jr. Die is is één van de belangrijkste kandidaten om trainer te worden bij Quick Boys. De flamboyante trainer woonde verleden week al de kampioenswedstrijd van Quick Boys tegen Noordwijk bij. Volgens De Telegraaf is Pierre van Hooijdonk, assistent van Guus Hiddink bij Turkije, de hoofdkandidaat om Kraay jr. op te volgen.

Update 14:20 uur - FC Lienden heeft 'nog nooit' met Van Hooijdonk gesproken
FC Lienden ontkent dat Pierre van Hooijdonk de opvolger wordt van Hans Kraaij junior. Nico Wagenvoort, zegsman van de Stichting Voetbalondersteuning Lienden, heeft de berichten gelezen. "Kennelijk is dat een onderdeel van de mallemolen waarin je op dit niveau terecht komt als voetbalclub. Aan de ene kant wel grappig, aan de andere kant vraag je jezelf vaak af waar dit soort 'nieuws' vandaan komt."

"Met Van Hooijdonk is echt nog nooit een woord gewisseld", benadrukt Wagenvoort tegenover de Gelderlander. "Neemt niet weg dat hij als trainer zeker een goede optie zou zijn. Heb jij zijn nummer? Dan gaan we hem namelijk zeker bellen. Maar dat zou dan wel de eerste keer zijn."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede aankoop: een van den Bergh in vorm, met vertrouwen is een aanwinst voor elke topploeg uit de Jupiler League. Helaas komt deze combinatie zelden voor.

Hopelijk komt hij hier wel uit de verf, en keert hij later nog eens terug in de Jupiler League.

dan stopt hij ook snel met zijn prof loopbaan. vreemd dat hij nu al naar de top klasse gaat, is in mijn ogen nog wel een waarde voor JL clubs.

30 mei 2011 om 09:59

Ik denk niet dat hij bij Lienden minder gaat verdienen dan hij bij veel JL clubs zou kunnen. Bovendien heeft hij dan meer vrije tijd (minder trainingen) zodat hij eventueel al kan beginnen met zijn maatschappelijke carriere.

30 mei 2011 om 10:01

In Topklasse verdien je net zoveel of meer dan in JL. Qua kwaliteit maakt is het verschil ook klein.

Mooie club, ga zeker volgend seizoen weer eens kijken op zondag.

30 mei 2011 om 10:03

En waar betalen ze dat van dan? Of gaat de helft onder de tafel?

30 mei 2011 om 10:06

' Qua kwaliteit maakt is het verschil ook klein. ' Ik zal je hier toch iets willen vragen. Hoe komt het dan dan FC Oss gewoon kansloos verliest tegen de Ysselmeervogels? Ik weet zeker dat er clubs zijn die makkelijk in de JP mee kunnen draaien maar zich niet in de schulden willen steken.

30 mei 2011 om 10:09

ik dacht dat je in de top klasse niks verdiende. maar dus bijna net zoveel als bij de JL clubs. opvallend. Jupiler League stelt ook niet heel veel meer voor. is dus bij een amateur league

30 mei 2011 om 10:13

//hoe komt het dan dan FC Oss gewoon kansloos verliest tegen de Ysselmeervogels?\\

Omdat FC Oss het allemaal wel best vond, ze hadden hun doel met promotie naar de JL namelijk reeds bereikt.
Elke topklasser zou zich bij promotie naar de JL flink moeten versterken om mee te kunnen.

@ boyaz09
Er zijn spelers die een aardig centje aan drie keer trainen in de week plus een wedstrijdje spelen in de topklasse overhouden, maar dat geldt voor een enkeling. Er is geen enkele topklasse die het zich kan veroorloven om 16 fullprofs in dienst te hebben. De meeste topklassevoetballers hebben er een baan naast voorzover ze niet studeren.

30 mei 2011 om 10:34

Bij zulke grote amateurclubs wordt er al best wel goed betaald wat (vooral als er gepresteerd wordt, je krijgt deels per punt betaald) Daarnaast kunnen spelers terecht bij sponsoren voor een normale baan, waarbij dan ook nog rekening gehouden wordt met hun trainingstijden.
Ideaal om dus te beginnen met een maatschappelijke carriere zonder een grote stap terug te hoeven doen wat betreft inkomen..

30 mei 2011 om 10:51

Aah ik dacht al, iemand zegt dat een Topklasse-ploeg sterker kan zijn dan een Jl-ploeg.. Dan komt Malloot altijd om de hoek kijken. De dappere strijder van de Jl.

Neem van mij aan, iemand die de Vogels dit seizoen bijna elk week heeft zien spelen, dat de ploeg echt wel mee kan in de JL. Je hebt het steeds over dat ze zich enorm moeten versterken, maar vergeet daarbij één ding: de Vogels spelen al jaren in dezelfde samenstelling terwijl de ploegen onderin de JL elk seizoen weer met een bijeengeraapt zooitje spelers aan het seizoen beginnen. Dit spreekt natuurlijk enorm in het voordeel van Ijsselmeervogels. Ik zou er 1000 euro op willen zetten dat ze echt niet laatste zouden worden. Helaas zullen we dat (voorlopig) echter nooit te weten komen.

30 mei 2011 om 11:11

@bayside, precies dezelfde gedachten als jou. Alsof FC oss het allemaal wel goed vond, nee kampioen van de nederland amateurs worden is geen reden om gemotiveerd te zijn. om even te laten zien wie de beste is ook al ben je al gepromoveerd

30 mei 2011 om 11:43

Dat de top ploegen wel even meedraaien in de JL vind ik te simplistisch. Waarom moet zaterdagkampioen Oss dan zijn halve elftal vernieuwen? Een gemiddelde topklasser komt normaliter tekort tegen een JL club. Geen schande maar laten we alsjeblieft de topklasse niet elke keer de hemel inprijzen.

30 mei 2011 om 14:46

Lienden heeft een goede sponsor hoor! (of weet je dat niet)
ben verder benieuwd hoe hij gaat spelen bij Lienden

30 mei 2011 om 22:45

@timba69

Meer supporters misschien die elke week hun club steunen ?

30 mei 2011 om 10:02

Vreemd vind ik het niet hoor. Sommmige clubs in de Top Klasse kunnen financieel meer bieden dan clubs uit de JL. Daarnaast komt er ook nog eens meer publiek dan bij de gemiddelde JL club. En gezien de andere aankopen van Lienden denk ik dat ze nog wel eens ogen ogen kunnen gaan gooien.

30 mei 2011 om 10:23

@ markdragie
De spelers die nu naar FC Lienden gaan zijn leuke spelers voor de topklasse, maar in de JL ga je er niet veel mee bereiken als club.

//daarnaast komt er ook nog eens meer publiek dan bij de gemiddelde JL club.\\
Dat zouden ze graag willen in de topklasse, maar dat valt reuze mee.

30 mei 2011 om 10:56

@ Malloot. de bodem van de jupiler league is echt veel slechter dan de top van de topklasse hoor. Spakenburg en Ijsselmeervogels zouden makkelijk mee kunnen.

30 mei 2011 om 11:34

Ben ik toch niet helemaal met je eens.

Spelers als Van den Bergh en Van Dieren zouden toch voor elke Jupiler League, en zeker voor de subtop een versterking zijn denk ik.

Nadeel van Ricky is dat het mentaal nogal een dubieus geval is, maar met zijn traptechniek zou ik hem op zich graag bij Willem II zien als opvolger van Lasnik.

Je hebt bij vd Bergh alleen een bikkel van een coach nodig die hem op zijn plaats houdt.

30 mei 2011 om 19:55

@willowfield, als de top van de Topklasse veel beter is dan de bodem van de Jupiler League waarom is Top Oss dan meteen met zes punten voorsprong kampioen geworden van de Topklasse zondag? Ijselmeervogels en Spakenburg (topklasse zaterdag) vormen misschien de uitzondering en zouden onderin de Jupiler League misschien mee kunnen hobbelen maar de Jupiler League is nog altijd kwalitatief beter. Dat is ook logisch want het zijn fullprofs die de hele week trainen. In potentie zijn de spelers van de Topklasse misschien niet slechter maar ze werken naast het voetbal wat de kwaliteit van de teams niet ten goede komt. Dat de degradant van de Jupiler League meteen het jaar erop kampioen is geworden in de Topklasse toont aan dat de Jupiler League nog altijd sterker is.

Toch raar hoe het met V D Bergh gelopen is.
Maarja zijn beste wedstrijd was denk ik als keeper haha toen tegen Ajax.
Hadden we nog geluk dat Alderweireld scoorde.
Maar vond Ricky geweldig keepen

Nog steeds een hele aardige voetballer en een latkiller!
Zou niet misstaan denk ik bij onderste regionen in de Eredivisie.

Van der Bergh is binnen 3 jaar hard achteruit gegaan.
Bij Heracles was hij de publieksfavoriet, maar bij ADO & Sparta heeft hij zich nooit kunnen bewijzen.
Jammer dat hij nu al stopt op professioneel niveau.

30 mei 2011 om 10:10

Hij Heracles mocht hij dan wel populair zijn, op voetbalgebied viel het allemaal niet mee. Meneer is iets te mediageil. Ook bij ADO en Sparta heeft hij geen potten kunnen breken. Dus toch wel veelzeggend !

Eens kijken of hij het in de Topklasse wel gaat redden (want eigenlijk zal hij zichzelf hiervoor wel te goed vinden) ....

30 mei 2011 om 10:40

Hij was niet voor niets populair. Hij deed het vooral in zijn laatste jaar in Almelo erg goed en het was destijds heel erg jammer dat hij naar ADO vertrok. Daar heeft hij inderdaad geen potten kunnen breken. Bij Heracles werd hij vooral bekend doordat hij zoveel vrije trappen op de lat schoot, maar hij heeft ook wel degelijk veel gescoord en assists gegeven.

Van den Berg wat doe je nu!? Ik mis je nu al op de voetbalvelden, wat een persoonlijkheid is deze man en je zult nooit latje trappen van hem winnen.
Jammer dat je al zo vroeg kiest voor de Topklasse maar na je rentree bij je clubbie ADO Den Haag is het alleen maar bergafwaarts gegaan met hem. Succes bij FC Lienden!

Wat een vreemd verhaal?! Nog geen 7 maanden geleden had hij die geniale assist op Verhoek waardoor ADO in de Arena van Ajax won, en nu speelt hij bij Lienden! Wat een verhaal..

30 mei 2011 om 10:07

Was dat niet Vicenzo?

30 mei 2011 om 12:25

nee, klopt wel wat larsson zegt dat was Van den Bergh

30 mei 2011 om 22:47

Nee, het was Ricky en Vicenzo=vicento.

Lekker bezig FC Lienden,

Eerst voormalig eredivisie spelers : Jos van Nieuwstadt,jörg van Nieuwenhuizen en Rene van Dieren nu Van den Bergh.

Jupiler league

30 mei 2011 om 10:07

Wil Lienden JL ja?

30 mei 2011 om 10:13

ik hoop het had die Kraay toch maar moeten blijven

Allemachtig, wat een dreamteam van mislukte spelers. Dit zijn voor Lienden echt hele goede voetballers waarmee ze zeker stappen vooruit kunnen zetten. Van Hooijdonk lijkt me dan weer meer een PR stunt, geen idee of hij wel een goede trainer is.

30 mei 2011 om 10:32

van Hooijdonk zal er vast wel wat van kunnen. Zie Guus Hiddink niet met mensen zonder kwaliteiten samenwerken

De nieuwe ''galactico'' van Lienden

Absoluut geen speler voor Lienden: lange halen gauw thuis voetbal past niet bij Van den Bergh. Dat is wat ze doen. Van Loenhout legt ballen vanaf de middenlijn voor de goal en koppen maar en knokken voor de tweede bal.

Zozo dat zijn nogal wat aardige spelers. Is dat die van Nieuwstadt die lang eredivisie heeft gespeeld? Lijkt er op dat Lienden graag ook de sprong naar JL wil maken anders kan ik dit niet verklaren.....

30 mei 2011 om 11:38

Van Nieuwstad heeft inderdaad jaren bij Willem II gespeeld, komt daar ook uit de jeugd. Beetje net niet geval en vertrok naar Excelsior meen ik. Na wat avontuurlijke tijden in de lagere regionen in Engeland in de Topklasse bij Hoek beland.

Voor de eredivisie kwam hij te kort, maar voor Jupiler league en Topklasse lijkt het me een prima voetballer. Al heb ik hem bij Hoek niet zien spelen moet ik toegeven.

Voor dit soort spelers is de topklasse ideaal. Kunnen ze toch nog op redelijk niveau blijven ballen en daarnaast kunnen ze volop bezig met hun maatschappelijke carière, voor zover ze dat nog niet deden.

Denk dat daar zeker spelers tussen zitten die in de JL mee kunnen, maar is tekenend voor het betaalde voetbal dat men kiest voor de Topklasse. Veel van de clubs daar zijn in ieder geval professioneler gerund dan JL clubs en kunnen veel meer bieden dan JL clubs. Bovendien is men uiteraard aan minder regels gebonden. Riante reiskostenvergoedingen en de mogelijkheid om voor redelijk wat geld aan een maatschappelijke carrière te bouwen zijn gewoon hele belangrijke pluspunten waardoor steeds meer van dit soort spelers ind e Topklasse eindigt. Punt is dat de Knvb allicht iets kan doen aan versoepeling van regels voor de JL (zoals minder stringente eisen voor aantal contractspelers), want er bestaat een serieus risico dat JL clubs voorbijgestreefd worden door Topklasse clubs die er zelf totaal geen belang bij hebben het betaalde voetbal in te gaan. Dan ontstaat een bizarre spagaat.

30 mei 2011 om 11:01

//denk dat daar zeker spelers tussen zitten die in de JL mee kunnen, maar is tekenend voor het betaalde voetbal dat men kiest voor de Topklasse.\\

Dat men kiest voor de topklasse komt omdat geen enkele JL club nog op dit soort spelers zit te wachten.

30 mei 2011 om 14:14

Malloot
Je weet hopelijk zelf dat dat een beetje kort door de bocht is. Probleem met veel JL clubs is dat hun financiën niet toestaan om een aantal van dit soort spelers te halen. Het heeft zeker met jongens als van den Bergh, van Dieren en van Nieuwstadt weinig met hun mogelijke toegevoegde waarde te maken. Dit soort jongens gaat simpelweg niet voor een minimumloon voetballen, maar kan nog wel overgehaald worden om te voetballen op vergelijkbaar niveau met als bonus dat er geïnvesteerd wordt in een maatschappelijke carrière. Ik denk dat jij een te positief beeld hebt van de JL. Die JL is namelijk een steeds amateuristischer competitie aan eht worden, zowel qua financiën als qua beleving. Er zijn een aantal ploegen in de Topklasse die gewoon moeiteloos mee zouden kunnen in de JL.

Snap niet echt dat ie naar FC Lienden gaat als je ook naar Spakenburg kan gaan. Ik zet mijn club met alle respect voor FC Lienden toch wel een paar treetjes hoger dan FC Lienden.

30 mei 2011 om 11:19

waarschijnlijk heeft lienden meer pegels geboden, maar als spakenburg echt gewild had dan hadden ze hem wel binnen gehengelt denk ik

31 mei 2011 om 15:09

Kan natuurlijk ook wezen dat hij liever op zondag dan op zaterdag voetbalt, of dat een echte stads jongen zich niet thuis voelt in de bible belt.

van Hooijdonk ...

Ik weet eigenlijk niet of het een vooruitgang is van assistent coach bij Turkije naar hoofdcoach bij FC Lienden.

Maar misschien is het juist goed, zelf het échte werk een beetje proeven.

En met deze spelers is er veel mogelijk, hopelijk kan hij er een team van maken!

Ik wens FC Lienden veel geluk met het nieuwe seizoen, hopelijk kunnen ze meedraaien voor de titel.

Ik vind dat mensen het niveau van de topklasse altijd overschatten. Zeker in vergelijking met JL clubs. Natuurlijk de uitschieters zien er mooi uit. Maar gemiddeld gezien doet een topklasse club echt wel onder voor een JL club. Kijk alleen naar de spelers die weg moeten bij Oss. vd Bergh die bij 3 clubs achtereen met problemen is weggegaan daar zit geen JL club op te wachten.

30 mei 2011 om 11:51

Ik vind maar dat is mijn mening hoor dat de top van de zaterdag topklasse en dan praat ik alleen maar over spakenburg en de ijsselmeervogels mee kan draaien in de onderkant van de middenmoot in de jl, spakenburg schakelt ook rbc uit in de beker. en ik vermoed/denk dat ze beter zijn dan fortuna sittard en fc almerecity dat soort ploegen.

Ik voorzie een grote verschuiving bij Quick Boys door de trainerswissel.
Kraay jr. maakt zich overal druk om, maar het team laat hem rustig begaan.
Pierre van Hooijdonk is altijd heel rustig, maar fokt het team op.

30 mei 2011 om 19:56

Ik zeg meteen al mijn activiteiten op bij Quick Boys als die lul de behanger komt. Verschrikkelijke vent en totaal niet iemand die je als speler langs de kant wilt hebben. Dat soort lui willen we hier niet in Kattuk Zuid!

Zo zie je maar. Een half jaar geleden was hij nog eredivisie speler en nu vertrekt ie alweer naar de Topklasse. Het kan snel gaan als profvoetballer. Zo ben je ineens de ster en dan zit je ineens bij een amateurvereniging.

Tja.. Je verteld in Rotterdam dat je een vinger gekneusd hebt en in Amsterdam krijgen ze te horen dat je arm is gebroken. Er gaan zoveel geruchten rond over voetbal in de wereld maar uiteindelijk is er maar een klein deel van waar.

mij neef voetbalt bij linden leuk voor hem haha
on: dat ze spakenburg aftroeven is vrij bijzonder.

Is Lienden nu opeens dagelijks nieuws op Voetbalzone? Alleen omdat Hansie Kraay daar trainer is geweest en nu de naam van Pierre van Hooijdonk daar rond zingt? Wat een onzin zeg, als ik het nieuws uit de topklasse wil volgen dan kijk ik wel op websites die puur over de topklasse gaan.

Is het soms de bedoeling van VZ om elke kerel die eens voor een paar centen tegen een bal getrapt heeft te blijven volgen in zijn verdere carriere? Ik klaag niet snel over nieuws, want dan lees ik het gewoon niet, maar dit is grote nonsens.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren