Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De imposante opmars van Roda JC

Laatste update:

Juichend, springend en dansend stonden de Roda-spelers voor het uitvak in Leeuwarden. Zojuist had de formatie van Harm van Veldhoven handhaving in de Eredivisie veilig gesteld door Cambuur Leeuwarden in de play-offs na penalty’s te verslaan. Door het dramatische seizoen vol met fusieperikelen en financiële onrust was de ontlading logischerwijs enorm, maar een fundament om op dit resultaat voort te borduren was er niet.

De basis om dit wél te bewerkstelligen werd min of meer gelegd door Martin van Geel. Moest hij bij het eerste seizoen nog noodgedwongen bezuinigingen, in zijn tweede jaar kon de technisch directeur een aantal broodnodige spelers halen. Dragende krachten als Marcel Meeuwis, Sekou Cisse, Andres Oper, Roland Lamah en Cheick Tioté vertrokken en jonge, vaak onbekende spelers kwamen als vervangers.

Ruud Vormer (AZ), Morten Skoubo (FC Utrecht) en Mads Junker (Vitesse) waren overbodig bij hun club en werden in Limburg verwelkomd. Toch waren de lovende woorden van Van Geel en trainer Harm van Veldhoven niet overtuigend voor de supporters. De scepsis die er heerste was enigszins te begrijpen. Skoubo werd bij zijn invalbeurten in de Domstad uitgelachen en Junker stond in Arnhem niet bekend als een veelscorende spits.

Het seizoen 2009/10 begon dan ook wisselvallig met als dieptepunt een 4-1 verlies in en tegen RKC Waalwijk. Rond de winterstop leek er plotseling een heel ander Roda op het veld te staan. Vier doelpunten per wedstrijd bleek geen uitzondering meer en Junker scoorde in één seizoen meer dan hij in vier jaar Vitesse had gedaan. Maar liefst 21 keer wist de Deense aanvaller het net te vinden.

Na afloop van een goed seizoen met excellerende spelers moet er vaak afscheid genomen worden. Uitblinkende sterren worden weggekocht door de grotere clubs. Maar de tijden zijn inmiddels veranderd. Weinig clubs hebben op financieel gebied nog een potje over en maken dan ook noodgedwongen een pas op de plaats op transfergebied. De ploeg uit Kerkrade heeft geluk dat het dit goede seizoen niet een aantal jaar eerder meemaakt. Twee of drie jaar geleden zou Roda JC weer opnieuw hebben moeten beginnen. Uitblinkers Tyton, Janssen en Junker bleven ondanks de flirts van onder andere PSV en FC Twente in Limburg.

De Nederlandse Belg Harm van Veldhoven werd in zijn debuutseizoen als trainer bij Roda JC met argusogen bekeken. Een opstootje met Gertjan Verbeek (destijds Heracles Almelo), matige resultaten en in de media werd hij Veld van Harmhoven of Mr. Nobody genoemd.

Maar voorzichtig begint de geboren Belg respect te krijgen in Nederland. Stond hij met zijn club anderhalf jaar geleden nog op de rand van de afgrond, inmiddels behoort Roda JC tot de best voetballende ploegen van Nederland. Met herkenbaar voetbal waarbij de lopende mensen vanuit het middenveld door de achterhoede moeten worden bediend is het voetbal niet alleen effectief, maar ook vermakelijk om naar te kijken.

De aankopen zijn doordacht. Zo haalde Roda JC de Belg Jimmy Hempte naar Kerkrade. De linksback heeft een verfijnde traptechniek waardoor hij bij vrije trappen, afstandsschoten maar vooral met crosspasses gevaar sticht voor het vijandelijke doel. Delorge, Janssen en Junker sprinten meteen de vrije ruimte in als de Belg de bal in zijn bezit heeft.

De 48-jarige Van Veldhoven haalt het maximale uit zijn selectie. Matige, soms al afgeschreven spelers renderen optimaal. Delorge ging van ADO Den Haag naar Ajax maar wist daar geen potten te breken. Inmiddels is hij onmisbaar in het systeem van Roda JC. Anouar Hadouir, die het stempel probleemkind al een aantal jaar met zich meebrengt heeft een belangrijke rol. En het relletje over de wissel van Pa-Modou Kah is inmiddels alweer vergeten en vergeven in Limburg.

Het al afgeschreven Roda voegt zich langzaamaan bij de top van Nederland.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed stuk! Prettig om te lezen. Een van de weinige stukjes waarbij ik niet na een paar alinea's al afhaak vanwege te lange, langdradige regels. Leuk vertelt, enige minpunt is misschien het ontbreken van wat meer diepgang.

ik woon in limburg maar ben voor Psv, toch ga ik regelmatig naar een wedstrijd van Roda JC en daar vermaak ik me altijd wel.

ze spelen aanvallend voetbal met veel lopende mensen en wat jij ook zegt, dat is gevaarlijk tegen ploegen die snel zijn in de omschakeling ( zoals psv ) maar zorgt wel meestal voor een spektakel in het stadion.

ik vind Roda gewoon een hele leuke club

Qua dit seizoen heb je wel gelijk, alleen ben ik bang dat je met de laatste zin nogal voorbarig bent. Zo goed als Roda vorig seizoen de winterstop uitkwam, zo slecht kunnen ze er nu uitkomen. Dat is puur afwachten geblazen, maar ik ben bang dat Roda dit niet het hele seizoen kan vasthouden. Een top 9 plek is nog altijd een uitstekende prestatie, die ook te halen moet zijn.

Aansluiting bij de top van Nederland is er natuurlijk niet, en zal komende jaren ook niet komen. Dit komt puur door het financiele plaatje. Roda heeft een van de laagste begrotingen van de eredivisie en volgend seizoen gaat de begroting alleen nog maar meer achteruit. Neem daarbij mee dat een vertrek van Harm van Veldhoven en Martin van Geel aanstaande is, en het aansluiten bij de top kun je helemaal vergeten.

Ik wil niet graag doemdenken, maar ik ben een realist. De komende jaren wordt het op een houtje bijten in Kerkrade en een plekje in het linkerrijtje is komende seizoenen een fantastisch resultaat.

Verder vind ik het artikel goed geschreven, prettig te lezen, alleen qua inhoud dus wat minder denk ik.

Het is wel aardig geschreven, maar daarmee is ook alles gezegd. Zelfs ik als een buitenstaander, die nooit wedstrijden van Roda kijkt en dus alleen samenvattingen aanschouwt, kan dit stuk schrijven. Dus qua clubexpert is dit echt matig.

Er zijn tegenwoordig weinig clubexperts, maar die compenseren dat dan met een leuk verhaal over een speler of een bijzondere kijk op iets. Dat heb je ook niet.

Sorry, maar ik vond het niets bijzonders, dus 2 sterren.

9 januari 2011 om 17:37

Ben ik mee eens, al vind ik twee sterren te matig. Ik vind het (sorry) saai om te lezen, dit wist iedereen al. Aangezien je een v/d weinigen bent die over Roda schrijft hoop ik dat je volgende stuk beter zal zijn. Ik hoorde iets over uitbreiding van het stadion ofzo? Misschien is dat een onderwerp voor je. 3*

9 januari 2011 om 18:20

Dat lijkt me niet waar. Roda zal het stadion niet uit kunnen breiden en dat heeft ook helemaal geen zin. Geen geld en het zit nooit echt vol, dus dat is nergens voor nodig. Denk dat Goedemorgen nog veel goeie Ce's zal schrijven over Roda, de eerste is altijd moeilijk, al vond ik deze goed geschreven. Verder is het alweer een tijdje geleden dat er een CE is geschreven over Roda, dus dit was goed gedaan.

9 januari 2011 om 19:50

Ik heb het ook maar via via gehoord. De eerste is inderdaad moeilijk, alleen ik snap niet dat deze door de keuring is gekomen. Op de laatste zin na had het zomaar op wikipedia kunnen staan vind ik.

9 januari 2011 om 19:58

Ja, alleen hebben ik en Goedemorgen het over de CE van hem gehad de afgelopen maand en hij heeft hem echt zelf geschreven en niet zomaar van Wiki gehaald. Het komt, omdat het een overzicht is, maar er was pas 1 CE over Roda geschreven, dus misschien was dat wel even nodig. Btw, op wiki zul je zo'n verhaaltje niet tegenkomen.

9 januari 2011 om 20:05

Zo bedoel ik het niet, alleen wat hier te lezen is had met alle respect iedereen kunnen schrijven. Ik vind niet dat Goedemorgen zijn stempel heeft gedrukt (voor zover het mogelijk is) op dit stuk. Zelfs ik had dit kunnen schrijven, iedereen wist dit van Roda en daarom vind ik het een wikipedia stuk. Het is vooral een opsomming van gebeurtenissen in een mooi jasje, dat moet wel gezegd worden. Geen fouten of iets dergelijks alleen tsja, het heeft mij niet doen bekoren om het maar zo te zeggen, vandaar die drie sterren.

9 januari 2011 om 20:42

Zo vat ik het ook niet op hoor. Allebei een andere mening over dit stuk. Ik vond het goed voor zijn eerste CE met een goeie schrijfstijl en jij vind dat iedereen het had kunnen schrijven, kan toch? Niets mis mee.

Ik vind het ook niets bijzonders. Ik had dit stukje ook over Roda kunnen schrijven, maar het is wel goed geschreven.

Originaliteit: 1 ster
Idee: 1 ster
Schrijfstijl + spelfouten: 4 sterren

1 + 1 + 4 = 6 : 2 = 3 sterren.

9 januari 2011 om 17:01

Het stuk is goed en leuk geschreven. Je ziet niet vaak Ce's over clubs als Roda Jc.
Hoewel het niks nieuws is, is het toch nog eens leuk om die 'geschiedenis' te lezen, aangezien ikzelf uit Kerkrade kom.

Off:

@danielpsv13

Ik weet niet waar jij hebt leren rekenen maar als je iets optelt en een gemiddelde wilt trekken moet je delen door het aantal metingen/waarden.

In dit geval zou : 1 + 1 + 4 = 6 -> Gemiddelde is 6 / 3 = 2 sterren.

Heb jij weer wat geleerd hè kerel !

PS: 4 Sterren !

9 januari 2011 om 17:35

Ach, ik doe graag werken met een simpele :2

Maar ja, de volgende keer als ik zo'n berekening doe zal ik dat toepassen. Bedankt :P

9 januari 2011 om 17:38

Aangezien ik wiskunde studeer op HBO niveau, kan ik zoiets simpelweg niet laten liggen. Het 'stoort' mij als het ware Niks persoonlijks naar jou toe !

9 januari 2011 om 17:08

@danielpsv13

Ik respecteer je mening, maar ik snap niet dat je de originaliteit 1 ster vindt. Hoeveel stukken over Roda zie je nou. Maar goed, iedereen z'n mening. \

Iedereen bedankt voor de reacties!

9 januari 2011 om 17:36

Klopt, je ziet vreemd genoeg maar weinig Ce's over Roda JC, maar de originaliteit van het stuk vind ik gewoon 1 ster, aangezien het weinig nieuws is.

9 januari 2011 om 19:24

Wat is het verschil tussen originaliteit en idee, Danielpsv13? Dat mag je mij wel eens uitleggen.

Oja, als ik een CE schrijf en op die 3 vlakken 5 sterren haal, dan heb ik dus (5 5 5)/2=7,5 sterren verdient? Ga toch fietsen met je idiote berekening.

ON: Wat ik van de CE vind staat bovenaan!

Eerst zeg je de nederlandse belg en ietsje verder zeg je de geboren Belg....het is toch een geboren Nederlander die genaturaliseerd is tot belg?

verder wel oke....3 sterren

Een goed geschreven verhaal van je met weinig spelfouten erin, maar ik vind dit verhaal een soort samenvatting van de afgelopen 1,5 a 2 jaar.
Ik vind het verhaal nog te globaal, was beter geweest om er iets dieper op in te gaan, want ik weet wel zeker dat meerdere mensen dit verhaal zo konden neerzetten.

Ik geef je 3 sterren voor dit verhaal vanwege je schrjfstijl, maar verder was het niet echt bijzonder/orgineel.

Goed geschreven, samenvatting van de afgelopen 2 jaar. Zou het de volgende keer iets specifieker schrijven, minder globaal. spelfouten zijn er haast niet te vinden. leuk gedaan.

Leuk stuk, eindelijk weer eens eentje over Roda. Vond het echt leuk om te lezen en goed bedacht. Mijn complimenten. Het is ook zeer knap hoe Van Veldhoven dit heeft gedaan, met spelers die bij hun andere club overbodig waren. Toch knap dat ze 6de staan. Hoop dat we nog lang plezier kunnen hebben van dit team.

Btw, ik zie ook geen spellingsfouten, netjes.

9 januari 2011 om 18:19

Ja jongen, ik had je al gezegd dat je als Roda JC supporter hier een CE over kon schrijven, maar je wou er niet aan beginnen

Nu heeft een ander het wel gedaan haha!

On:

Leuk stuk

Informatief uitstekend
Correcte Nederlandse taal
Amusement niet saai, maar ook niet geweldig
Vernieuwend: Ja, leuk om keer wat van een andere club te lezen.

Ik geef je 5 sterren, misschien kan ik je als tip voor je volgende CE meegeven, om het werk van Martin van Geel verder uit te lichten, bij AZ en Roda JC doet die uitstekende zaken als ik er zo naar kijk. En dat is wel opvallend te noemen aangezien die bij Ajax het belabberd heeft gedaan.

Samen met vitesse ,de club zonder iets!
Geen uitstraling,geen sfeer,nooit volle bak.
Veelal buitenlandse spelers.

9 januari 2011 om 18:09

Heeft natuurlijk niks met de CE te maken wat je daar zegt. Vooral ironisch dat je het over veel buitenlandse spelers hebt terwijl arsenal ook niet bepaald veel engelse spelers heeft.

On:
De Ce zelf is eigenlijk een samenvatting van de afgelopen 1,5 jaar die vooral op de oppervlakte blijft en niet diep erop ingaat. Verder is het zo dat dit onderwerp de afgelopen twee maanden al veel in de media is geweest. Dat is natuurlijk niet erg, maar het mist vooral de diepgang.
Dat Roda zich langzaam bij de Nederlandse top voegt is natuurlijk niet zo. Op sportief gebied gaat het nu goed, maar financieel gezien is het nog altijd zeer slecht. Aangezien spelers bij Roda vaak gratis de deur uitlopen zie ik het niet zo rooskleurig in.
Verder heb je goede schrijfstijl en leest het goed weg. Ik geef je 3 sterren.

9 januari 2011 om 18:12

Dat even terzijde, wat vind je nu eigenlijk van zijn stuk? Tenminste, jou reactie komt niet echt over als een bericht over zijn stukje. Verderrest is je mening over deze club iets voor jezelf, geen problemen mee, maarja. Al ben ik het met sommige dingen niet met je eens.

9 januari 2011 om 18:38

@rubenacerg offtopic je reactie.
Verder heeft Roda niet veel buitenlandse spelers, tenzij je Belgen ook meerekent Helaas worden Belgen niet als buitenlanders gezien in Limburg.
Trouwens, wel frapant dat je supporter bent van Arsenal, een vreemdelinge legioen en dan durft te naggen over zogenaamd veel buitenladers bij Roda?? Temeer daar je zelf ook nog eens fan bent van een club als Nac??? Heeft Nac sfeer; neen, heeft Nac uitstraling, nog minder. Hoe kun je trouwens fan zijn van meerdere clubs??? Durf je niet te kiezen? Ben je zo iemand die voor de makkelijkste weg gaat en maar van elke club(behalve Willem II) fan is opdat iedereen je accepteerd??

9 januari 2011 om 18:53

Sorry, maar waar gaat deze reactie over? Ik snap het niet echt..

9 januari 2011 om 20:30

Serieus Enlil, echt van elke reactie spat de domheid gewoon af... Het gaat inderdaad nergens over.

En daarnaast, helaas worden Belgen niet als buitenlanders gezien in Limburg? Waaruit trek jij die conclusie? Waar woon jij eigenlijk uberhaupt. Het is niet zo dat Limburgers hetzelfde klinken als Belgen of wat dan ook...

Denk (nogmaals) eens na.

11 januari 2011 om 11:02

En waarom spat de domheid van elke reactie af?? Ik reageer op een onzinnige reactie van rubenac en ik probeer het ongelijk daar van aan te tonen. Verder trek ik de conclusie met betrekking tot het niet zien van Belgen als buitenlanders uit de geschiedenis en uit de huidige situatie. We spreken de zelfde taal, en hebben dezelfde cultuur. Belgen voelen zich thuis bij Limburgse clubs agv de gelijke cultuur en karaktereigenschappen van de mensen. Wanneer ik naar de overkant van de grens ga, kan ik rustig Limburgs blijven spreken, ze verstaan mij gewoon. Verschillende belgische spelers geven dat ook aan.
Denk daar maar eens over na voordat we een onnodige polemiek hier krijgen.

trouwens , over domheid gesproken, wanneer jij alleen met arrogantie kunt reageren en niet met feiten, wie is er dan dom??

Leuk stuk, leest makkelijk weg. Dit is weer eens iets anders dan de dagelijkse topclubs. Roda is op de goede weg en heb daar veel respect voor. Je had iets meer diepgang aan het stuk kunnen geven. Amusement vind ik daarentegen zeer fraai. 4 sterren.

Ik mis wat diepgang. Zoals eerder al aangehaald is het een samenvatting van de afgelopen anderhalf jaar. Persoonlijk had ik liever- aangezien mensen kort van memorie zijn- verhalen gehad over het onafgebroken spelen in de eredivisie en het subtopper zijn van Roda(wat al eeuwen zo is).
Maar toch; het leest makkelijk en het begin is altijd moeilijk; 4 sterren.

redelijk stuk
mist wel wat diepgang maar leest lekker weg
toch 3.5 ster, naar boven afgerond 4

Ik vond het geen bijzonder boeiend verhaal, maar wel aardig opgeschreven. Je conclusie dat Roda langzaamaan aansluit kan zie ik ook niet direct, maar goed dat is een verschil van mening.

Kortom:

Originaliteit: 1.
Schrijfkwaliteit: 1
Inhoud: 1
maakt samen 3 sterren. Je kunt qua inhoud wat mij betreft nog punten scoren! Succes.

9 januari 2011 om 20:28

Dat Roda langzaamaan aansluit kan iedereen zien geloof ik.
Bedankt voor je reactie, maar ik denk niet dat je mijn stuk goed gelezen hebt. Mijn schrijfkwaliteit in deze CE was prima, ook al zeg ik het zelf.
Sowieso beetje flauw om overal 1 ster voor te geven, zo erg was het toch niet...

Iedereen z'n eigen mening...

9 januari 2011 om 20:48

Ik geloof niet dat 3 sterren slecht is, ik zit zelf te twijfelen tussen 3 of 4 (voldoende-goed).
Je schrijfstijl is erg prettig ook zie ik weinig storende fouten.
Qua onderwerp en conclusie ben ik het niet met je eens, maar dat is slechts een klein deel van de beoordeling.
Maar uh je opmerking over je eigen kwaliteit laat nu de beslissing nu doorslaan naar 3 sterren.
Probeer niet altijd je CE met hand en tand te verdedigen, let it be.

9 januari 2011 om 20:56

Ik zeg niet dat 3* slecht is, ik zeg dat ik 1 ster voor mijn schrijven overdreven vindt, terwijl iedereen zegt dat 't in orde is.

Wat maakt mijn comment nou uit voor de beoordeling, het gaat over het stuk...

9 januari 2011 om 21:08

Ow dat was niet flauw bedoeld Goedemorgen. 1 punt in mijn boekje betekende dat het voldoende is, maar niet uitstekend. Beetje raar systeem eigenlijk als ik er nu over nadenk... En ik lees prima hoor, maar mijn beoordelingssysteemskills waren op deze zondag even naar de maan. Dat vergeef je me toch wel? :P

Ik bedenk me net deze:
4 voor schrijfkwaliteit, 4 voor originaliteit en 2 voor inhoud. Gedeeld door 3 = 3 sterren. Voel jij je hier beter bij?

Met betrekking tot aansluiting wil ik een nuance aanbrengen: ze sluiten aan bij de subtop, niet zozeer bij de top. Dat was meer mijn punt. D'accord?

*droomt even weg* hoe anders was het geweest als Koen Brack van Cambuur in de playoff wedstrijd in Kerkrade geen rode kaart maar een penalty had gekregen.. Of dat de uitdoelpunten gewoon dubbel telden... *wordt weer wakker* Het was een nachtmerrie

On:
Leuk stuk en idd een imposante en opmerkelijke opmars

Leuk geschreven stukje en zeker voor een eerste bijdrage niet slecht. Had je dan ook als aanmoedigingspremie 4 sterren willen geven. Tot ik je laatste zinnetje las “het al afgeschreven Roda voegt zich langzaamaan bij de top van Nederland.

Als je dit stelt dan zul je je verhaal verder moeten uitbreiden. Het succes van Roda op dit moment is leuk en verrast mij toch ook wel. Maar vertel mij nu eens waarom door het huidige succes Roda zich structureel in de subtop zou kunnen vestigen ? En ik zeg heel bewust subtop want de top is voorlopig nog wel heel ver weg. Maar dat zie ik maar als het optimisme van een echte Roda supporter. Roda verkeerd nog steeds fors in de financiële problemen en belangrijke spelers als Kah en Janssen zullen vertrekken. Financiële mogelijkheden om echte versterkingen te halen zijn er dus niet. Beleidsmatig zie ik geen gekke dingen wat goed is maar anderzijds zie ik ook geen spectaculaire positieve zaken op beleidsgebied. Heracles had vorig jaar een seizoen vergelijkbaar met Roda maar zakt dit seizoen ook weer weg. De kans dat dit met Roda volgend jaar ook gebeurd moet je zeker niet uitsluiten.

Maar het blijft een aardige bijdrage dus daarom geen 4 maar wel een dik verdiende 3 sterren.

Best leesbaar, maar voor mij als niet-roda supporter een beetje te euforisch, met name in de laatste zin van je stuk kan je je van top beter subtop maken. Beetje ongeloofwaardig zo.

Goed geschreven met niet te langdradige zinnen/ alinea's.
Erg herkenbaar met goede informatie, ga zo door!
Ook leuk dat er eens een club-expert over Roda wordt geschreven, zie je niet vaak, meestal Ajax, Feyenoord of Psv.

He, dit stuk komt me bekend voor. Stond namelijk ook op www.catenaccio.nl / www.woutdej.nl een aantal maanden terug

Beetje jammer inderdaad. Ik heb dit stuk een drietal maanden geleden geschreven. Staat ook op mijn website (woutdej.nl), staat op Catenaccio (.nl) en de supportersclubroda (.nl) heeft het overgenomen. Met bronvermelding. Zij wel.

Ik heb al een mailtje gestuurd naar Voetbalzone en wacht het af.

Jammer dat je zelf geen orginele CE kan bedenken... Ik geef allbackfan wel lof voor zijn goede stuk Voor jou Goedemorgen, 1 ster, omdat je zelf niks kan bedenken...

10 januari 2011 om 16:23

Waarom zou hij iets nieuws moeten bedenken? Het is zijn eigen stuk. Kijk hieronder voor voldoende bewijs. Jammer dat je hem hier nu 1 ster voor geeft.

11 januari 2011 om 18:28

Ik zie niet echt voldoende bewijs hieronder... Vind je het zelf niet een beetje vreemd dat iemand zegt dat het gejat is, en de maker van het stuk gelijk niet meer reageert en niks? Ik zeg, gewoon gejat!

11 januari 2011 om 18:33

Als je al mijn aanpassingen ziet, dan weet je genoeg. Alles kwam overeen, maar het is voor mij zo goed als bewezen. Maar toch, complimenten aan degene die het stukje heeft gemaakt

Ik vind het een goed geschreven CE, een klein beetje oppervlakkig maar je leest er snel doorheen.
Ik had je dan ook 3 sterren willen geven, alleen tot mijn verbazing zie ik dat je het stuk gekopieerd hebt van een andere site.

Schande!

Dit slaat werkelijk alles. Pure plagiaat. Dat wordt dus 1 ster (bij gebrek aan het kunnen geven van minpunten).

Deze reactie is aangepast door omstandigheden. Zie a.u.b. over het groene randje heen. Ik ben nogal in de war door deze discussie nu ik dit hieronder allemaal heb gelezen.

Edit: kan maar weg heb de feiten op een rij gelegd het is inderdaad plagiaat.

Wat schandalig zeg! dhr. allbackfan probeert dit stuk gewoon naar beneden te halen.. Soms vraag je je af waarom mensen zo'n kwade bedoelingen hebben. Ik geloof Miln, nogmaals goed geschreven Goedemorgen!

10 januari 2011 om 16:43

Geloof je nou werkelijk dat een 12 jarig jonkie dit zonder spelfouten en dergelijke kan schrijven? Kom op zeg, dit is plagiaat eerste klas.

Alleen voor de mensen die het niet geloven.. Vergelijk de geboortedatum van Goedemorgen en allback fan eens.

Edit: Daarbij is de echte Wout de Jong een Heerenveen-fan en niet voor Roda JC.

10 januari 2011 om 16:46

edit: kan weg plagiaat.

10 januari 2011 om 16:50

Kijk op zijn profiel en zie zelf dat hij een fout heeft gemaakt bij de Lid in de Schijnwerper. Hij is 18 jaar, net zoals er staat op die site en de studie is ook hetzelfde. Die stuk stond ook al eerder in de Limburger, door hem. En het is niet zo raar dat hij voor beide ploegen iets voelt, aangezien hij al lang in de buurt van Heerenveen woont, maar hier is geboren. Ik geloof Goedemorgen volkomen, want waarom zou een persoon die uit de buurt van Heerenveen komt en niet is geboren in Limburg een stuk schrijven over Roda in een Limburgse krant als ie voor Heerenveen is? Het kan wel, maar de kans is zo klein.

En daarbij, hoe kan ik de leeftijden nu vergelijken? Er staat bij allback ''(--)''

10 januari 2011 om 17:02

Kijk eens op de site van hem zelf dan. www.woutdej.nl zoals eerder aangegeven. En dan het kopje 'over mij', bekijk ook even de rest van de artikelen en je snapt meteen waarom hij, als Heerenveen-fan, iets schrijft over andere clubs. Ajax en FC Twente bijvoorbeeld, maar vooral over Heerenveen zelf.

Daarbij heeft hij bij het schrijven van dit stuk zelfs nog versies met fouten erin gestuurd naar mij en die kreeg ik toch echt niet van Wout de Jong die geboren is in Limburg.

10 januari 2011 om 17:07

Maar leg me dan eens uit waarom het stukje in de Limburger heeft gestaan? Ik geloof best dat hij voor andere clubs ook schrijft, maar het is toch lastiger voor mij om een stuk te schrijven over bijv. NEC dan over Ajax. Daarbij vind ik het nog steeds raar dat als hij niet in Limburg is geboren, er een stukje van hem instaat. Kan best, maar ik vind dat gewoon raar.

10 januari 2011 om 17:15

Geen idee, wist niet dat het daarin heeft gestaan. Hij vertelde wel dat iemand van de supportersclub van Roda het had gelezen op Catenaccio.nl en ze toen toestemming hebben gevraagd om het te publiceren op die site. Misschien dat de Limburger het daarvan heeft?

10 januari 2011 om 17:15

Beste Miln,

Ik sta in de Limburger? Ik weet hier helemaal niets van, en ik ben dan ook erg benieuwd naar de exacte plaatsingsdatum?

10 januari 2011 om 17:35

http://www.limburger.nl/article/20101005/feedgroup...
5-10-10 staat er. Dit is de online website, hij stond ook gewoon in de krant.
Vind deze discussie ook zeer jammer.

Beste mensen,

Ik betreur deze discussie. Tot mijn grote verbazing zie ik inderdaad dat de heer 'goedemorgen' dezelfde opleiding als mij volgt, dat vind ik mooi, want de opleiding is vrij klein, hierdoor zal ik hem (na mijn stageperiode) ongetwijfeld gaan treffen.

Ik schrijf voor Catenaccio, een online voetbalwebsite die dieper ingaat op de achtergronden van het voetbal. Dit artikel heb ik absoluut niet geschreven voor Voetbalzone, of uberhaupt de intentie gehad om het hier te plaatsen. Ik schrijf namenlijk al voor Catenaccio. Als Telegraaf-redacteur ga je toch ook geen eigen artikelen op bijvoorbeeld Nujij plaatsen?

Het hoe en waarom van het schrijven over Roda JC is simpel. Ik ben zoals hierboven gezegd 'in dienst' van Catenaccio. Dan kun je die lezers wel vervelen met ellenlange verhalen over sc Heerenveen, maar daar zitten zij ook niet op te wachten. Ik heb mijn gebied uitgebreid, ik ben namenlijk een voetballiefhebber, en niet alleen een Heerenveenfan. Zoals Mastarhh hierboven al meldt schrijf ik ook over Ajax en FC Twente. En zelfs over FC United of Manchester heb ik een artikel gewijd. Ik wil graag zoveel mogelijk schrijven om ervaring op te doen.

En inderdaad, hij is achttien hoor ik, en ik ben achttien. Alleen is hij vier april (uit mijn hoofd) 18 geworden, en ik ruim drie maanden later.

Mochten jullie verder nog vragen hebben stuur me dan maar een mailtje via info@woutdej.nl, ik beantwoord ze graag. Ik hoop dat de redactie van Voetbalzone hier objectief naar kijkt en gepaste maatregelen gaat nemen.

Wat een verhaal, maar ik hoop dat nu het een en ander duidelijk is.

10 januari 2011 om 17:52

Ik zie op de twitter van Wout De Jong dat hij een verhaal heeft geschreven hier en dat is dit dus. Het is echt vreemd...ik ben in de war. Jammer, want het stukje is toch leuk en nu deze hele discussie.

11 januari 2011 om 22:36

@miln: het zou natuurlijk ook een grote promotiestunt van meneer de Jong kunnen zijn. .

11 januari 2011 om 22:37

Tja, denk het niet maar hij heeft er wel profijt van. Ben blij dat deze hele discussie achter de rug is. Jammerlijke dat het met zo'n CE zo slecht moet aflopen.

Mooi geschreven. Een soort samenvatting van zo ongeveer de laatste 1.5/2 jaar
Leuk om ook een stuk over Roda te lezen.

Jammer dat deze rubriek nu ook al voor oplichterij wordt gebruikt. Heel jammer.

Kijk dan op catenaccio en woutdej.nl, zie je zo dat 't daar exact hetzelfde is.

Maar nee hoor, niet gekopieerd hahahahahah

Erg goed stuk, jammer dat dit stuk niet van deze site komt...

gelukkig weet ik waar het vandaan komt en de credits gaan volledig naar www.woutdej.nl

10 januari 2011 om 22:32

Opzich heeft dat er niets mee te maken hoor, je mag best een stuk van een andere site hierop zetten, als het maar je eigen stukje is en je toestemming hebt. Goed geschreven verder, zoals je zegt.

11 januari 2011 om 08:55

klopt, maar er was geen toestemming voor...dat is zo jammer

11 januari 2011 om 12:15

Daarom ja, inderdaad zeer jammer, want met 't stuk is zeker niets mis.

Het leest echt aangenaam en vlot!

Qua inhoud vond ik het wel oke maar dan hoop ik dat er binnenkort een stukje komt waarin je probeert te analyseren wat er juist verandert is, welke richting roda uit zou moeten en wat ze in de toekomst kunnen bereiken.

Achterwege gelaten dat dit pure plagiaat is, zal ik toch alleen op de CE ingaan, of beter de column van de originele poster of die andere websites. Ik vind het een interessant stuk, alleen het gaat er niet echt diep op in. Ik vind sommige stukken meer een samenvatting en ik geloof niet dat dat nou de bedoeling is van degelijke stukken.

3 Sterren

Op zich vond ik het wel vermakelijk.. maar het voelt eigenlijk als een grote intro. Stond er van te kijken hoe snel ik aan het einde was, en nu heb ik echt zo'n gevoel van 'was dit het dan?'

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren