Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Leekens: 'Ik zie België echt wereldkampioen worden over vier jaar'

Laatste update:

België was acht jaar geleden voor het laatst aanwezig op een landentoernooi, het WK van 2002 in Zuid-Korea en Japan, maar toch acht Georges Leekens zijn ploeg in staat om op het WK van 2014 in Brazilië mee te strijden om de wereldtitel. Ons eerste doel is om over twee jaar in de top dertig van de FIFA-ranking te staan."

/

België bezet momenteel een 62e plaats op de ranking van de wereldvoetbalbond FIFA. "Ik wil dat we ambitie tonen. Ik zie ons echt wereldkampioen worden in 2014", ontvouwt Leekens in Gazette des Sports zijn doelstellingen. Waarom niet? In het leven moet je het hoogste nastreven. Als je niet droomt, ben je dood."

Het is nog maar de vraag of België zich voor het EK van 2012 plaatst. De Rode Duivels staan slechts vierde in Groep A, achter Duitsland, Oostenrijk en Turkije.
"We moeten realistisch zijn", stelt de bondscoach. "Ik denk dat we 33 procent kans hebben op deelname aan EURO 2012."

Is België een kanshebber voor het WK van 2014, als men zich kwalificeert

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik: 'Ik zie België echt geen wereldkampioen worden over vier jaar'

On : Er zijn genoeg landen die meer kwaliteit hebben. Ik zie Belgie nog lang geen wereldkampioen worden, maar je weet het nooit.

En ik zie Qatar over 12 jaar wereldkampioen worden.

Belgie moet eerst een team gaan bouwen dat wedstrijden kan winnen. Dan moet ze ook nog kwalificeren voor het WK 2014.

4 december 2010 om 15:57

Dat wilde ik dus net neerzetten, balen! haha, maar inderdaad dit gaat nergens over.

dan zullen ze zich eerst moeten plaatsen,wat voor de duivels al jaren onmogelijk is

Hahahahahaha! Oh oh oh, uitspraak van de dag. Met alle respect hoor, maar Belgie heeft gewoon niet genoeg kwaliteit, ze hebben wel goede spelers, maar wereldkampioen? Never nooit....

Het lijkt me een beetje onrealistisch om te zeggen dat je 2014 wereldkampioen zal gaan worden, of dat je uberhaupt zal meestrijden om de titel. Ambititie is goed, en het is altijd leuk om de vraag te stellen, '' waarom niet '' maar je moet ook kijken naar de middelen die je hebt. En nu en in 2014 hebben ze de middelen niet om wereldkampioen te worden. Engeland, Duitsland, Brazillie, Nederland Spanje, Turkije, Portugal, Ghana, Egypte zijn toch wel betere kandidaten.

4 december 2010 om 15:37

Argentinië, Frankrijk, Italië je mist er echt wel heel veel.
Egypte kunnen ze wel aan vind ik zelf, als ze in vorm zijn en als je kijkt naar het elftal wat er kan staan, is het echt nog niet eens zo'n slecht elftal, alleen Wereldkampioen? Nee.

4 december 2010 om 15:43

Ja dat bedoel ik, ik noem al veel landen en dan mis ik er nog een paar. Dus dit is gewoon onrealistisch !

Nee, dit zie ik niet zomaar gebeuren.

België heeft een leuke talentvolle groep die zich zomaar als ze goed geleid worden door Leekens zich kan plaatsen voor 2014. En dan moet de doelstelling zijn zover mogelijk komen. Zonder dromen met je inderdaad beter stoppen dus het leuk dat hij zijn droom uitspreekt.

Maar België moet niet denken dat ze tegen grote voetballanden iets te vertellen hebben. Een stuntje op zijn tijd kan erin zitten. Denk dat België er goed aan zal doen gewoon aanvallend te voetballen, want dan kan het zeker een sympathieke en leuke ploeg worden.

Nou ik zie mensen nogal lacherig doen, maar met spelers zoals vermaelen, vertonghen, aldeweireld, kompany, fellaini, biaily, defour, hazard en lukaku en miss mertens hebben ze toch heel behoorlijke voetballers die allemaal nog behoorlijk jong en talentvol zijn. 4 jaar is lang hoor daarin kunnen spelers zich heel behoorlijk ontwikkelen. Dus ik vind het niet eens zo dom gedacht.

4 december 2010 om 14:13

Ja en de rest van de wereld blijft stilstaan in hun ontwikkeling ? Denk je eens in hoe goed bijvoorbeeld Bojan is over 4 jaar ? Belgie is niet het enige land met veel talent. Daarbij hebben verschillende coaches van Engelse team aangegeven dat er een hele goede lichting komt voor de Engelse generatie. Wat dacht je van Wilshire over 4 jaar ? Of dat 17 jarig wonderkind van Chelsea over 4 jaar ? Nee dit is gewoon onrealistisch.

4 december 2010 om 14:25

@drogba#!
Ja inderdaad. Engeland krijgt echt een goede generatie. Met oa Wilshere, Mceachran, Sturridge etc..

4 december 2010 om 14:28

Precies dus Engeland over 4 jaar zal ook zeker meedoen. En dan heb je Spanje nog, en Brazilië en Ghana er is gewoon op dit moment teveel concurrentie. Misschien dat hij door de poulefase heen kan komen maar dat is het ook.

4 december 2010 om 14:13

@metrevan ja allemaal leuk en aardig maar ik kan zo al 10 landen opnoemen met veel meer kwaliteit ik heb het gevoel dat de Belgen zich overschatten en dat ze landen als Nederland,spanje, Brazilië, Argentinië,portugal,duitsland,engeland onderschatten. Maar je moet een doel hebben, maar of dat doel realistisch is is een tweede.

4 december 2010 om 14:14

Ze hebben ook geen heel slechte ploeg, maar van al de voetballers die je daar opnoemt zit er wellicht 1 echt potentiële topper tussen (lukaku). De rest zijn gewoon aardige voetballers, maar die op dat niveau niet echt beslissend zijn of zullen worden. Als je dat vergelijkt met landen als Brazilie, Argentinie, Spanje, Frankrijk, en ook Nederland dan is dat toch wel heel marginaal. Ik denk dat ze gewoon heel tevreden mogen zijn als ze zich plaatsen voor dat WK, en dan met een gunstige loting wellicht de groep doorkomen. Meer kan je toch echt niet hopen ben ik bang.

4 december 2010 om 15:40

1 potentiële topper? Je mag wel wat redelijkere wezen hoor. Hazard kan echt een wereldtopper worden, Fellaini kan, naar mijn mening, 1 van de betere Vm's van de wereld worden. En dan heb je nog die benenbreker die is ook enorm goed

4 december 2010 om 15:18

Wij belgen zitten onze duivels veel te hard op te hemelen. Ik vind zeker dat we een goede ploeg hebben, maar belange geen wereldploeg. bailly speelt niet meer bij gladbach, defour is toch stilgevallen, mertens net hetzelfde. Lukaku moet zich nog bewijzen. Als je vergelijkt met de jonge lichting van duitsland, spanje of engeland. Dat is in mijn ogen toch een ander niveau.

Als we ons plaatsen ben ik al tevreden.

4 december 2010 om 15:24

Mertens is zeker nog niet stilgevallen, ook al ben ik niet geheel objectief natuurlijk. Denk dat Mertens als hij een niveautje hoger gaat voetballen (denk aan Ajax of Psv) zeker zich nog kan doorontwikkelen. Hij zal België echter geen wereldkampioen maken en ik denk ook niet dat ze wereldkampioen gaan worden in Brazilië want daar acht ik landen als Brazilië, Duitsland, Spanje, etc net iets te sterk voor. Een kwartfinale zou al een hele prestatie zijn!

Ik moest ook lachen , maar lees eens wat verder. Hoezo artikel niet lezen en beoordelen op 1 zin ? Slim !

Ik denk dat er niet te ontkennen valt dat de belgische selectie enorm veel potentie heeft. Ze zijn jong en getalenteerd (vertonghen, Alderweireld, Lukaku en Felliani) Het is echter eerst de taak om hier een lopend geheel van te maken en veel spelers moeten nog een hoop ervaring opdoen. Ik zie dit niet voor het WK 2014 gebeuren, dus wat dat betreft is het misschien een beetje voorbarig om dit te zeggen. Zou mij echter niks verbazen als ze wel ver weten te komen in 2016 als de ploeg wat meer gerijpt is.

Ja, alles kan... als Griekenland incidenteel het Ek kan winnen, kan Belgie per ongeluk ook het wk winnen (zit geen grammetje sarcasme aan mijn reactie)

Eerst maar eens proberen te plaatsen Georges... Dat is al moeilijk genoeg doordat we steeds met twee op papier betere ploegen in de poule terecht komen.

Laat ze zich eerst maar eens plaatsen voor een groot toernooi zou ik zeggen. Ik moet wel zeggen dat ze behoorlijk talentvolle spelers hebben maar volgens mij is het nog steeds geen elftal. Dat is het grootste probleem. Met alleen talent red je het niet he. Je moet een team hebben dat voor elkaar door het vuur gaat en zolang dat niet gebeurt zullen ze steeds wedstrijden verliezen van ploegen waarvan ze het niet verwachten.

België heeft veel goede jonge spelers maar het wereldkampioenschap is toch iets té hoog gegrepen. Ze zullen zich waarschijnlijk wel weer plaatsen voor de eindrondes, dat is al een hele vooruitgang

En wij Hollanders hebben een grote mond en zijn arrogant volgens onze zuiderburen.....dit is gewoon weg een Belachelijke uitspraak....uiteraard mag/moet je groot dromen,ambities hebben.....maar begin met iets realistisch OF doe zo'n uitspraak als je iet hebt gepresteerd waardoor je recht van spreken hebt....

4 december 2010 om 14:30

ach ach. Leekens moet je vooral niet au serieux nemen, hij heeft wel meer van die belachelijke uitspraken. En het aantal Belgen dat gelooft dat we wereldkampioen worden over 4 jaar is op een hand te tellen, dus niet al je zuiderburen over één kam scheren.

Hij heeft al wel serieus wat bewezen is zijn carrière hoor, hij heeft België geplaatst in 98 met mindere spelers dan die we nu hebben.

4 december 2010 om 17:57

mwaaah...heb wel vaker in de Belgische media gemerkt dat er wat geringschattend werd gedaan over bijvoorbeeld de prestaties van Oranje en dat de Rode Duivels dat ook wel zouden kunnen..nou....not!

4 december 2010 om 18:55

Aja? Ik vraag mij dan toch af welke Belgische media(story of Dag Allemaal zeker?) jij leest want ik heb buiten onze laatste match tegen Rusland heb ik niet de indruk dat ze in onze media geloven in de Rode Duivels.

hahahah de bijzin: ''als men zich kwalificeert'' zegt wel genoeg..
Leuk dat ze vertrouwen hebben, ze hebben ook een sterke selectie, wellicht zit er een stuntje in, maar dat stuntje zou dan een kwart finale zijn..

Over 2 jaar in de top 30 moet wel lukken denk ik. Nu staat België op plaats 62, met landen als Litouwen en Burkino Faso ver vor zich. Dat kan gewoon niet als België zijnde!

Over 4 jaar worden ze geen wereldkampioen, ze hebben veel talent, maar andere landen ook. Ik denk dat ze blij mogen zijn met de 8ste finales.

waarop is dat dan gebaseerd?
van mij mogen ze....

Ik vind het goed als je hoge doelen hebt, maar doelen moeten ook een beetje realistisch zijn.

Als je als land op dit moment 62e van de wereld bent en je je niet gekwalificeerd hebt voor (waarschijnlijk) 5 achtereenvolgende toernooien, dan moet je eerste hoge doelstelling zijn om je wel te kwalificeren voor dat WK 2014... Praten over wereldkampioen worden is dan gewoon niet realistisch.

Laat ze eerst maar eens kwalificeren voor een hoofdtoernooi

Dan heb ik voor hem een tip: zet je geld er op in! Je krijgt voor iedere euro, 250 euro terug als België wereldkampioen wordt.

Belgie kan wel wereldkampioen patat bakken en bier brouwen worden.

maar serieus, ik vind dat die man zich eerst maar is moet plaatsen voor een WK of in ieder geval kans hebben daarop.

Over 4 jaar is inderdaad niet echt realistisch. We kunnen nu wel als Nederlanders hier om lachen en terecht overigens, maar aan de ene kant zie ik ze wel steeds beter worden.

Wie weet over 8 jaar.. Men heeft een goed team en men heeft uitzonderlijk talent. Denk aan de gebroeders Hazard, Lukaku.. wie weet een Chadli.

Aardige selectie, leuk elftal maar zit geen 1 echte wereldtopper bij die het verschil kan maken in grote wedstrijden.

Leuke talenten maar geen top en een WK winnen... Onmogelijk voorlopig.

ga je eerst maar eens proberen te plaatsen!! alsof ze er al zijn.. misschien krijgen ze wel een moeilijke loting enzo.. op dit moment kun je nog niks zeggen over het wk van 2014 dus ook hij niet.

Wereldkampioen? Ik heb mijn twijfels of ze zich wel weten te kwalificeren voor het wk van 2014, ze hebben de afgelopen eindrondes gemist (vanaf 2000, toen waren ze het gastland en automatisch geplaatst)

4 december 2010 om 14:45

2002 was Belgie ook ''gewoon'' bij aanwezig.

4 december 2010 om 16:39

Klopt helemaal. Maar dat wk ben ik vergeten (of wil ik vergeten) omdat Nederland ontbrak dus vandaar

Ach, ik had eerder gedacht aan 2018 omdat we toen toch misschien het WK organiseerden en dat zou het extra mooi maken.. niet dus, dus dan moet het maar in 2014 gebeuren

Ik denk dan aan een elftal rond captain Vermaelen, Vertonghen, Kompany, Fellaini, Defour, Witsel, Dembele en de broertjes Hazard & Lukaku. Verder hebben we nog een heleboel jonge spelers vol potentieel denk maar aan Alderweireld, Vadis, De Bruyne, Mignolet, El Ghanassy, Kaminski, Vossen, Badibanga, Courtois, Rits, Raman, Boyata, Mpoku, Arne Nilis et cetera.

Ja, is tijd aan de Belgen om eens wat arrogantie te tonen!

4 december 2010 om 14:41

Of die arrogantie erg geloofwaardig is betwijfel ik toch.
Ik zie belgie nog echt geen potten breken in 2014.
Wel leuke talenten, maar je weet nooit of ze het waar maken.

4 december 2010 om 15:04

Je bent Anthony Limbombe nog vergeten.dat is pas een toppertje!

4 december 2010 om 15:46

Arne Nilis zou ik toch maar schrappen hoor. Die is al niet goed genoeg voor jong psv...
Het Belangrijkste qua talent is dat er een paar geweldige keeperstalenten aan zitten te komen Courtouis, Casteels, Kaminski (18) Mignolet (22). Hopelijk maakt 1 van deze 4 het ook waar als topkeeper & dan kunnen we mss meespelen voor de knikkers.
Al denk ik dat 2016/2018 realistischer is, dan zijn de ''talenten van nu'' op hun ''topleeftijd'' -> Verdedigers +- 30/32. Aanvallers 26/28.

Dromen mag toch hé

belgie als wereld kampioen hebben ze dit intervieuw gedaan vrijdag avond laat in een bar ofzow slaat helemaal nergens op ze hebben mischien twee of drie spelers die aardig kunnen ballen maar meer ook niet ik snap niet waarop deze man dit baseert ik dacht dat hij wel een beetje voetbal verstand had maar na zo n bericht begin ik eraan te twijfelen !!!!

op zich goede insteek van Leekens. Hij heeft gelijk, België moet ambitie tonen.
Ze hebben prima spelers, als er een topcoach zou zijn zou dat benut kunnen worden door er een geheel van te maken.
Natuurlijk denk ik niet dat ze echt wereldkampioen worden in 2014, maar ik vind het wel een leuke uitspraak.

Het WK Veldrijden zeker?
Belgie heeft als eerste nadeel al dat ze door in slechte positie op de Fifa lijst altijd zware tegenstanders loten. En ze hebben de afgelopen jaren nog absoluut niet laten zien het van deze tegenstanders te kunnen winnen.

Anderzijds mogen ze op zn minst hopen op kwalificatie, want qua selectie doen ze onderhand niet meer onder voor bijvoorbeeld de Balkan en Scandinavische land en die spelen ook altijd mee om kwalificatie.

A. Ik denk dat belgie geen wereldkampioen wordt omdat ze gewoon geen talenten hebben op topniveau.

B. Als ze het toch willen proberen dan hebben ze in iedergeval een betere coach nodig dan Leekens.

4 december 2010 om 14:46

1: alderweireld
2: lukaku
3: vertonghen <---- geen talent meer, maar over 4 jaar toch wel veel hoger niveau dan nu.
4: vermaelen <----- hetzelfde
5: eden hazard
6: defour

genoeg talenten toch?

4 december 2010 om 14:53

Ja, het zijn wel talenten. Maar ik denk niet dat het wereldvoetballers worden. En dat soort spelers heb je nodig als je wereldkampioen wilt worden. Kijk maar naar de spaanse spelers. Allemaal wereld toppers.

De emige speler die misschien dat niveau kan halen is Lukaku. Maar ook dat moeten we maar nog zien.

4 december 2010 om 16:19

Kevin de Bruyne? Het grootste Talent wat Belgie heeft

4 december 2010 om 17:43

Vergeet Fellani, Witsel, Vossen, Rits, Ogunjimi, (nu even niet in vorm op dit moment) Mirallas en Legaer niet!

Ik heb een vraag en een sugeestie voor hem.
1: mag ik je glazen bol lenen? Lijkt me aardig onmogelijk met de spelers die ze nu hebben, het is een leuk efltal maar nog lang niet wereldkampioen waardig, de enige die een wereldspeler zou kunnen worden is Lukaku maar de rest ook niet.

2: een bril een goed idee? Kweet niet, maar als je niet goed speelt wordt je geen wereldkampioen.
Is wel handig om Belige te zien spelen lijkt me, dus een bril.

4 december 2010 om 14:47

wel leuke reactie van je maar iemand als hazard kan echt wel een wereldtopper worden!! en ook alderweireld en verthongen.. en dembele ook en hebt je kompany die al een topper is!! maar wereldkampioen worden ze niet nee

4 december 2010 om 15:35

ik zit wekelijks bij ajax op de tribune maar Alderweireld en Vertonghen worden geen wereldtoppers hoor. Dembele ook niet en Kompany is ook geen wereldtopper. De enige die het kan bereiken is Lukaku

Heb je Barca maandag gezien? Dat is de absolute wereldtop. Daar staan deze spelers echt mijlen ver vanaf.

Vind dit een beetje hetzelfde als spelers in nederland die zich dan arrogant gaan gedragen net alsof ze geweldige spelers zijn. Geef die jongens een paar video's van Barca of van xavi en iniesta en kijken of ze dan nog zo arrogant zijn.

Ambitie moet je absoluut hebben maar ik denk dat het eerste doel kwalificatie moet zijn om vanaf daaruit verder te kijken.

4 december 2010 om 16:33

ja ik heb barca gezien ik kijk altijd barca, want ik ben fan van barca ja dat is de absolute top, maar alderweireld en verthongen hebben zeker potentie.. dembele ook! ze worden niet zulke toppers als er bij barca rondlopen, maar toppers als bijvoorbeeld kuyt. geen echte topper, maar net eronder en dat reken ik ook mee als topper.. en kompany staat wekelijk in de basis bij man.city en doet het super! dat is zeker een topper..

Nee, dat gaat zeker niet gebeuren. Ze worden wel steeds beter en goede spelers. Verder denk ik wel dat het ze lukt om te kwalificeren voor het toernooi. Maar ze beschikken nog niet over het perfect team. Ze hebben goede spelers en een paar talenten, maar daar blijft het dan ook bij. Als dit België het Wereldkampioenschap in 2014 wil halen, dan moet er wel heel veel gebeuren.

Één ding is wel goed van deze coach. Hij gelooft erin.

Ik denk niet dat ze kans maken om te winnen over 4 jaar, ze zullen wel een sterk team hebben. Als je 4 jaar vooruit kijkt :

Vermaelen : Speelt dan al 6 jaar bij Arsenal
Vertonghen: Zal na dit seizoen ook naar een topclub vertrekken( Ac Milan)
Hazard: Zal ook na dit seizoen vertrekken naar een topclub
Lukaku : speelt dan al 2 jaar voor Chelsea
Boyata en Kompany : Spelen 5 jaar voor Man City
Fellaine en Dembele : Spelen ook al 5 jaar in de Premier Leauge
Alderweireld : Zal ook de stap gaan maken naar een grote club
Keepers hebben de belgen genoeg.

Ik denk dat ze een sterk team zullen hebben, qua namen en de clubs waar deze jongens spelen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook als een team kunnen spelen. We zullen zien hoe het er over vier jaar uitziet.

4 december 2010 om 14:48

Hazard zal al jaren een stap omhoog zetten, Alderweireld heeft een terugval en is op de bank beland bij Ajax. Ik vind dat je die spelers wel erg gemakkelijk beter maakt dan ze zijn. Natuurlijk hebben ze potentie, maar met de Belgen (met alle respect) weet je het maar nooit. Men heeft daar altijd wel talent rondlopen maar heel weinig Belgen halen de absolute top en het nationaal elftal presteert niet.

4 december 2010 om 16:09

Feankenner? meen je dat over Hazard? Hazard is 19 jaar jong.... Die mag niet weg voor minder dan 30 milj €. Vorig seizoen heeft Real 22 milj € geboden. alle Europese topteams buiten Barca zit achter die kerel.
Alderweireld zal ook nooit in de basis staan maar een bankzitter zijn.
Nu Wereldkampioen worden durf ik nog niet hardop over dromen

6 december 2010 om 13:51

Was mij helemaal ontgaan dat die jonge nog maar 19 is, draait al enkele jaren mee. excuses.

4 december 2010 om 14:57

Het zijn allemaal net niet spelers ,ze kunnen in een goed team wel mee voetballen
maar ze kunnen niet het verschil maken

Nee Belgie word geen wereld kampioen .zolang ze
geen v d Vaart.schneider,huntelaar Kuyt,v Persie,de Jong ,v der Wiel,heitinga ,robben,

hebben.

4 december 2010 om 15:17

Ja, want Nederland werd ook Wereldkampioen met deze spelers..

4 december 2010 om 16:42

nee maar nederland had een reele kans. nederland is op dit moment gewoon de nummer 2 van de Wereld. voor een land met zo weinig inwoners (als je die vergelijkt met andere landen) is dit een ongekende prestatie.

belgie heeft daarentegen totaal geen reele kans

4 december 2010 om 20:59

ik geloof niet dat je nu al met zekerheid kunt zeggen dat Lukaku over 4 jaar al 2 jaar bij Chelsea speelt..

Over 4 jaar moeten ze er iig wel bij zijn en eigenlijk ook achtste / kwartfinale halen. De centrale verdediging heeft naar mijn mening geen land beter. Met Vermealen en Kompany twee spelers die uitblinken bij 2 topclubs in de PL. Voor de backs hebben ze een probleem. Van den Borre lijkt niet meer terug te komen, maar die is nog wel jong. Boyota speelt nu ook af en toe mee met City, dus misschien kan hij er staan over een paar jaar. Linksachter is het probleem nog groter, misschien dat Vertongen daar kan, of ik dacht Gillet, maar die heb ik niet vaak zien spelen.

Op het middenveld hebben ze ook goede spelers. Als je 4-4-2 speelt heb je Fellaini en Defour centraal, Hazard op links en Dembele op rechts. In de spits heb je dan Lukaka en Vossen / Mirallas.

Deze spelers zijn allemaal nog erg jong en kunnen nog erg veel groeien de komende jaren. Wereldkampioen is overdreven, maar zoals ik zei achtste finale moet zeker kunnen.

Bailly
Boyota
Vermealen
Kompany
Vertongen
Dembele
Fellaini
Defour
Hazard
Lukaku
Vossen

Kan zeker, Belgie produceert de laatste jaren niets anders dan toptalenten, en als deze over 4 jaar rijp zijn dan kunnen ze zeker de finalde halen. Ik ben geen belg en ook geen nederlander maar ik vind dat de nederlanders wel wat jaloers zijn omdat de belgen zoveel telaneten hebben momenteel, met talenten bedoel ik spelers onder 23 jaar.

4 december 2010 om 15:02

Ja en wat dacht je van Spanje dan ? Of Engeland ? Of Italie ? Of Frankrijk, Je doet nu net alsof de rest van de wereld gaat wachten tot de talenten van Belgie zijn uitgegroeid tot absolute wereldspelers wat ook nog eerst moet gebeuren. Sorry hoor maar dit is in mijn ogen gewoon onzin. Er zijn betere landen met betere talenten, met een betere opleiding, met een betere toekomst en met meer geld om deze spelers tot echte wereldtoppers te maken.

België presteert om een of andere reden zwaar ondermaats. Als je naar hun selectie kijkt, zouden ze toch minimaal wel moeten kunnen kwalificeren voor eindrondes. Zeker als je België vergelijkt met teams als Slovenië.

Wereldkampioen is wel heel ver gegrepen, ik stop met voetbal kijken als België eerder wereldkampioen wordt dan Nederland.

4 december 2010 om 16:06

de reden is omdat het team gemiddeld 23 jaar is ofzo
Het komt wel goed hoor, wereldkampioen is een andere zaak natuurlijk .

over Nederland;
ze zullen het in 2012/2014 moeten doen denk ik want erachter valt imo toch een gat qua talent. (al heb ik niet zo'n goed zicht daarop als de Nederlanders uiteraard) Maar Vanbommel, Hijtinga, Snijeder, Robben &persie (die 2 laatste die tegen dan accuut geblesseerd zijn) Ik zie niet direct opvolging van dezelfde kwaliteit behalve qua centrale verdedigers dan. Maar het voordeel is dat de talenten in een team met 'ervaring' komen en dat dit stapsgewijs zal gaan. Subtop zullen ze blijven maar kandidaat voor de titel zal moeilijk worden. Nuja 7 vette en 7 magere jaren hé
Hopelijk zitten de magere jaren van de Belgen erop

En maar vragen waarom er moppen over belgen worden gemaakt.

Om wereld kampioen te worden heb je een Sneijder en Robben nodig.
Met alle respect maar wereldkampioen word je niet met Simons, Dembele, Vossen.

Ze hebben een aardig team tegen die tijd voor de 8ste finales maar geen wereldkampioen haha.

Laat Belgie zich eerst maar eens plaatsen alvorens men gaat praten over wereldkampioen worden.!!

Aan zijn uitspraken te horen heeft leekens te veel aan de Kriek Lambiek gezeten!

Belgie, wereldkampioen? Zeg nooit nooit, maar de enige WK die ik ze voorlopig zie winnen, is het WK veldrijden...

Ik ook, maar alleen in het spel Fifa world cup 2014. Wat een lachwekkend volk kunnen die Belgen toch zijn hè. Dit bedoel ik nou met overschatten van je eigen selectie. België is heel talentvol maar zo groot is het nou ook weer niet. Laten zij zich eerst maar eens voor het ek 2012 plaatsen voordat ze praatjes krijgen.

4 december 2010 om 15:58

Lachwekkend volk? Moet ik nu grapjes beginnen maken over Nederlanders of Russen?
Beetje respect zou niet misstaan. Voor 2012 is het belangrijkste doel in de top 30 komen. EK spelen is extra & mooi meegenomen dan.

4 december 2010 om 16:23

Ach, die worden al zovaak gemaakt. Niks ten nadele van jou of andere Belgen hier maar ik moet gewoon erg vaak lachen wanneer er iemand zegt dat België enorm veel potentie heeft terwijl ik het wel mee vind vallen. Maar nu gaat Leekens echt te ver.

Ken je die mop van die Belgen die dachten dat ze wereldkampioen werden? Ze werden het nooit. Als ze heel veel geluk hebben mogen ze over 4 jaar als figurant aan het WK mee doen, misschien bedoelde die dat.

Over een paar jaar heeft Belgie ook zo'n speler als Robben :-p



&#148;limbombe (racing Genk)? Die moet niet onderdoen voor Robben&#148;

De 16-jarige Anthony Limbombe krijgt de laatste weken zijn kans als invaller bij Racing Genk. Hans Visser, de assistent van Frank Vercauteren, is vol lof over de flankspeler.

Goudhaantjes, het lijkt wel of ze de laatste jaren aan de bomen groeien in Genk. Steven Defour, Kevin De Bruyne, Jelle Vossen, ... De volgende naam die we moeten onthouden is die van Anthony Limbombe. Tegen Cercle Brugge mocht hij een vierde keer invallen. “het is een ruwe diamant die nog moet geslepen worden”, zegt Visser in S/vm.

Visser schuwt de vergelijking met Arjen Robben zelfs niet. “Ik heb met de 16-jarige Robben gewerkt en Limbombe moet absoluut niet onderdoen op die leeftijd. Hij is snel, heeft techniek en voetbalslimheid. Als je hem een opdracht geeft, pikt hij het meteen op.”

Hij is nog jong en heeft dus ook nog veel te leren, beseft Visser. “hij moet nog meer de diepte zoeken”, klinkt het. Racing Genk probeert het jonge talent individueel te begeleiden en bood hem onlangs zijn eerste profcontract aan. Ook PSV aasde achter de tweevoetige flankspeler, maar Limbombe bleef, in tegenstelling tot zijn broer Stallone, in de Cristal Arena.

4 december 2010 om 16:34

ja precies en vurnon anita is over een paar jaar beter dan ashley cole

Je mag best optimistisch zijn maar dit is wel het toppunt van zelfoverschatting.de internationale ervaring van de Belgen is bijna 0. Gewoon zorgen dat je bij het WK komt voordat je erover praat.
En met Vertonghen en Alderweireld wordt je echt geen wereldkampioen hoor!
Die talenten vallen echt wel mee dan kun je Wijnaldum Castaignos De Jong Van Wolfswinkel Strootman Lens etc ook wel geweldige super talenten noemen.

Eerlijk gezegd denk ik dat ze het WK van 2014 maar net op het nippertje halen,
niet omdat de spelers niet Wk-waardig zijn maar gewoon omdat ik nog steeds geen enkele structuur zie in het team.

4 december 2010 om 17:26

Nou jullie zijn met Mathijsen en Heitinga toch ook in de finales geraakt niet? En dat zijn nu ook geen wereldverdedigers he . Begrijp me nu niet verkeerd, ik zie België in de verste verte geen wereldkampioen worden hoor :D.

Hey, tuurlijk gaat Belgie niet dat WK winnen maar over 4 jaar hebben ze wel een zeer sterk elftal. Vind de meeste reacties dus ook wat overdreven...

Op goal hebben ze niet echt een supertalent maar wel gewoon degelijke keepers zoals Proto. Bailly doet het nu dan niet zo goed maar wie weet ontwikkelt hij zich..

Boyata is een talent dat zelfs bij Manchester City lijkt door te breken. Dan moet je toch wat in je mars hebben. Verwacht dat hij over 4 jaar rechtsback zal staan. Ook Alderweireld kan daar spelen..

Centraal achterin heeft Belgie twee toppers uit de Premier League: Vermaelen en Kompany. Vermaelen is sterkhouder bij Arsenal en Kompany speelt ook regelmatig goede wedstrijden bij City. Gewoon echt een top centraal duo op mondiaal niveau.

Voor de linksbackpositie lijken momenteel Vertonghen en Pocognoli de gegadigden. Geen wereldtop maar wel spelers waar je van op aan kunt over 4 jaar. Vertonghen heeft een hele goede trap en Pocognoli is aanvallend redelijk sterk.

Op het middenveld hebben ze echt een aantal klassespelers:
Defour zal dan bij een topclub zitten. Echt een geweldige speler met een goede pass en overzicht.
Fellaini, de afro. Goede balafpakker die zijn fysiek mee heeft. Zal over 4 jaar zich nog verder ontwikkeld hebben en dan misschien tegen de wereldtop aanzitten.
Dit is een sterke as op het veld.

Denk dat Axel Witsel en Eden Hazard over 4 jaar de vleugels zullen bespelen. Witsel is een goede voetballer die nu zijn naam tegenheeft. Toch heb ik er vertrouwen in dat hij er komt. En Hazard wordt een hele grote toekomst voorspelt, als hij zich goed ontwikkelt zit er over 4 jaar absoluut een topclub in..

En dan naar mijn mening de beste linie van Belgie over 4 jaar. En wel door 1 man:
Romélu Lukaku! Weet bijna zeker dat hij over 4 jaar de sterren van de hemel zal spelen. Of wel bij Chelsea of bij Real Madrid. En die clubs zullen dan ook zeker niet de minste clubs zijn. Belgie beschikt over 4 jaar zoiezo over 1 vd beste spelers ter wereld.
Als aanvalsmaatje van Lukaku zal ik Dembele doen, zal dan 27 zijn en op zijn best. Heeft naar mijn mening te lang bij AZ gezeten en is goed dat hij is weggegaan.
Had een wervelende start bij Fulham en is nu ietsje terug gezakt. Dat is normaal en zal in de toekomst zeker weer beter gaan spelen. Maar ook Jelle Vossen vind ik een goede kandidaat. Goede techniek en scoort er nu lustig op los.

En wie weet welke Belgische talenten er de komende 4 jaar nog doorbreken. Maar ook zonder talenten die nog door breken heeft Belgie een team dat zo in de achtste finales in 2014 in Brazilie kan spelen.....

Proto
Boyata
Kompany
Vermaelen
Vertonghen
Fellaini
Witsel
Hazard
Defout
Lukaku
Dembele

Ik denk dat je gelijk hebt dat belgië niet slecht is. Maar ik denk dat de kwartfinale het hoogst haalbare is. Maximaal!

Ja,en ik zie mezelf over vier jaar miljardair zijn.... Deze man heeft een stoot tegen zijn hoofd gekregen of iets te veel gedronken. Belgie heeft wel aardige talenten, Lukaku, Verthongen, Fellaini, Hazard. Maar ik zie hoogstens alleen Lukaku van deze een echte wereldtopper worden,zoals Villa, Chielinni , Ronaldo, Sneijder enz. Je zult toch wel 2 a 3 van deze spelers nodig hebben om ook maar een gooi te doen naar de wereldtitel. Beter als Brazilie, Argentinie, Spanje, Engeland, Nedeland, Portugal, Frankrijk zullen ze toch echt nooit worden.

De kans dat we dan wereldkampioen worden is idd heel klein.
Maar ik heb liever dat hij dit soort uitspraken de pers instuurt dan te zeggen: ik hoop dat we ons kunnen plaatsen.
Wanneer je je doelen bereikt hebt, heb je de lat te laag gelegd !
En er zijn idd tientallen landen die meer kwaliteit hebben dan ons.
Maar voor iedereen die iets van voetbal kent weet dat er zoveel meer factoren meespelen dan kwaliteit om een wk te winnen. Dus waarom ook niet.

Ze moeten zich zeker wel kunnen plaatsen en als ze dan de groep doorkomen mogen ze niet klagen.
Nederland zie ik veel eerder Kampioen worden maar Spanje is te goed

nuja, Is goed mogelijk met deze talenten. Al moet er dan wel 2 topbacks bijkomen. Vermijl van Man Utd (18) is daar heel goed bezig bij de beloften & Cavanda (22) invaller bij Lazio maar dat is em volgens mij net niet. Jordan Lukaku (16) is natuurlijk ook een geweldig talent. Dus hoop is er maar het zal niet voor 2014 zijn denk ik.

Al zijn we nu natuurlijk hardop aan het dromen & dat zegt Leekens zelf ook. Maar iedereen weigert de tekst te lezen. De titel vat immers alles samen toch?

5 december 2010 om 17:18

Daarom dat ik al een paar jaar droom van een wereldtitel in 2018. Stel dat ik inwoner was van een land zonder potentieel talent, deed ik dat niet. Vermijl is de oplossing voor de rechtsback, en als er een jongere versie van Cavanda - heb ik helaas nog niet zien spelen - aankomt, komt het helemaal goed. Jordan Lukaku en Thorgan Hazard zijn volgens hun entourage minstens even goed als hun broertjes. Die lichting wordt veel beter dan Simons-sonck-wilmots-buffel enz. De Lukaku's en Hazardjes zullen een 'niveau Sneijder, Robben of Van Persie' halen

btw welke zijn de grootste Purple Talents? Badibanga, Dennis Praet, en wie nog allemaal? En als ze nu eens Kabananga zouden kunnen naturaliseren..

5 december 2010 om 18:20

Kabasele, Praet, Musonda, Tarfi, Jordan lukaku hebben het potentieel om 'de top' te halen. (heb ze wel nog niet met mijn eigen ogen gezien dus echt oordelen kan ik ni). Badibanga is een goede speler voor Rsca maar daar ligt dan ook zijn plafond denk ik.

Ik ben zelf Belg en plaats dit onder de noemer ''je moet de lat hoog leggen''...

Laat ons eerst nog maar eens gekwalificeerd raken na 12 jaar en als dat al lukt de eerste ronde overleven van een groot tornooi.

Natuurlijk is België compleet kansloos om de finale van een WK te halen, laat staan die finale dan ook nog eens te winnen. We hebben een aantal niet onaardige spelers maar eerder te kwalificeren onder de noemer Europese subtop.

Geen enkele Belg zou mogen meedoen hebben bij Barcelona afgelopen maandag en dat is dus de norm als je wereldkampioen wilt worden.

By the way : er is een oefenmatch België-nederland voorzien : als we dan toch wereldkampioen worden, dan drogen we jullie van Oranje lekker af met een nulletje of drie...jullie worden immers in het beste geval maar vice-wereldkampioen en wij (mijn bondscoach althans) is er van overtuigd dat Belgie voor goud moet gaan dus hebben we toch onnoemeijk veel meer kwaliteiten als oranje.

Mij moet je wel niet vragen welke : één adres : Georges Leekens, de Belgische goeroe die na dit kunststukje benoemd wordt tot eerste minister van Belgie .

P.s. zou Belgie nog wel bestaan in 2014 ??

Overdrijven is ook een vak haha .
Nee maar serieus Belgie heeft een talentvolle groep waar heel veel potentie inzit !
Ik zie Belgie niet meteen als titelkandidaat maar , ik weet zeker dat je wel ver in zo'n toernooi kan komen als je deze jongens goed begeleid .
Met jongens als : Defour , Hazard ,alderweireld , Vertonghen , Lukaku etc moet je toch een aardig eind kunnen komen ,
En mensen die zeggen dat dit geen wereldspelers zullen worden moeten is kijken naar ons Oranje , mensen als Mathijsen , Van Bronckhorst waren ook geen absolute top , maar hun tekortkomingen konden door de groep worden opgevangen .
Denk dit dit ook het geval zal zijn bij Belgie over 4 jaar !

Ik denk ook niet dat Belgie ooit zo ver zal geraken maar kwalificatie voor 2014 moet zeker lukken!
De meeste Vlaamse voetbalkenners weten dat Leekens vaak geen flauwe uitspraken doet (itt de meeste voetballers en coaches) Leekens zelf is vaak niet echt betrouwbaar omdat die zelf heel ambitieus is, en dat zie je in zijn uitspraken. Daarnaast is die soms licht sarcastisch. M.a.w. hij is eigenlijk een atypische Belg.
Ik zie hem deze uitspraak dus doen met zn licht sarcastisch lachje op zn mond.
Door niet Vlamingen zal die vaak misbegrepen worden.

Achja, Ze hebben wel een paar grote talenten. Denk maar aan Kompany, Lukaku, Boyata, Hazard, De Bruyne, Fellaini en Defour. Maar wereldkampioen zie ik ze niet worden, hooguit kwartfinales.

4 december 2010 om 16:53

Ik gun ze van alles maar eerst maar eens kwalificeren.

En toen moest de playstation uit...

Nee maar even sirieus, ik denk dat als België het WK al haalt, dat het dan al een groot feest is. Maar toch, zo'n slecht team hebben ze nou ook weer niet. En in België lopen ook best veel talenten rond.

Ik hoop dat dit is om onze Duivels te motiveren George, want deze uitspraak gaat echt naar het belachelijke toe. Nee, laten we ons eerst kwalificeren en ik ben al een heel gelukkig man. Ik denk dat, moesten alle talenten zich naar verwachting ontwikkelen, 8ste finales het hoogst haalbare is voor de Rode Duivels, maar dromen mag hé .

Sja... Ik weet niet of hij dit nu serieus bedoelt. Ik vind persoonlijk dat Belgie geen slecht team heeft. Ze hebben veel talenten, maar of dat nu genoeg is voor een wereldtitel denk ik niet. Er zijn nog zoveel andere goeie ploegen zoals Spanje en Nederland die nog steeds dezelfde spelers hebben als nu op een klein aantal na. Ik denk dat de top 30 van de Fifa wereldranglijst wel een goed doel is, persoonlijk vind ik dat Belgie daar ook wel thuishoort. En dan maar eens zorgen dat ze het WK halen, dan hebben ze het al goed gedaan, volgens mij.

15% Ja zitten er zoveel belgen op voetbalzone?

Wat een grapjas die Leekens.dit is puur voor een een vergrotende trap van overdrijving.

Eerst zal je zich moeten kwalificeren en dat zal ze niet lukken...

Die Leekens is de weg kwijt, om wereldkampioen te worden moeten ze zich eerst maar eens zien te plaatsen voor dat Wk en met een beetje moeilijke groep wordt dat nog lastig genoeg.

Man man, zo grappig dat er dan nog echt zoveel mensen zijn die denken dat Leekens het meent

4 december 2010 om 19:17

Idd, bovendien staat dit in de tekst: ''als je niet droomt, ben je dood.''

Als hij echt zou denken dat ze het WK zullen winnen, dan had hij wel ook niet gezegd dat ze maar 33% hebben op kwalificatie voor het komende EK.

Een onwaarschijnlijk scenario, maar niets is onmogelijk als deze getalenteerde lichting eindelijk de geest krijgt. Met een gunstige loting kun je zomaar een eind komen, als de grote landen elkaar of zichzelf uitschakelen. Kijk maar naar Uruguay, dat de laatste dertig jaar ook niet meer zoveel voorstelde maar nu uit het niets in de halve finale stond. Vind het prima dat mensen ambitie hebben, grijze muizen genoeg.

Laat ook weer de torenhoge intelligentie van de Nederlanders zien als hij zelf zegt: ?'' In het leven moet je het hoogste nastreven. Als je niet droomt, ben je dood.'' En dan zeggen dat wij dom zijn ...

Als Belgie zich plaats plaatst voor het WK van 2014 doen ze het al boven mijn verwachtingen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren