Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sneijder en Robben maken kans op Gouden Bal

Laatste update:

Voor de komende verkiezing van de Gouden Bal voor de beste voetballer ter wereld zijn dinsdag 23 spelers genomineerd, onder wie Oranje-internationals Wesley Sneijder (Internazionale) en Arjen Robben (Bayern München). De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens een gala in Zürich op 10 januari 2011.

/

Wereldkampioen Spanje domineert met zeven afgevaardigden: Xabi Alonso, Iker Casillas, Cesc Fàbregas, André Iniesta, Carles Puyol, David Villa en Xavi. Duitsland, dat als derde eindigde op het recente WK in Zuid-Afrika, heeft vijf kandidaten, terwijl vijfvoudig wereldkampioen Brazilië drie nominaties heeft.

Onderdeel van de verkiezingen is ook de titel Trainer van het Jaar. Deze prijs wordt voor het eerst uitgereikt en komt mogelijk in handen van een Nederlander. Zowel Bert van Marwijk als Louis van Gaal behoort tot het selecte gezelschap van tien coaches dat is genomineerd.

De shortlist is samengesteld door de FIFA in samenwerking met het voetbaltijdschrift France Football. De aanvoerders en bondscoaches van de nationale voetbalteams en een groep door het Franse magazine uitverkoren journalisten maken de uiteindelijke keuzes. Lionel Messi won vorig jaar.

Kandidaten:

Xabi Alonso (Spanje), Daniel Alves (Brazilië), Iker Casillas (Spanje), Cristiano Ronaldo (Portugal), Didier Drogba (Ivoorkust), Samuel Eto'o (Kameroen), Cesc Fabregas (Spanje), Diego Forlán (Uruguay), Asamoah Gyan (Ghana), Andrés Iniesta (Spanje), Júlio César (Brazilië), Miroslav Klose (Duitsland), Philipp Lahm (Duitsland), Maicon (Brazilië), Lionel Messi (Argentinië), Thomas Müller (Duitsland), Mesut Özil (Duitsland), Carles Puyol (Spanje), Arjen Robben (Nederland), Bastian Schweinsteiger (Duitsland), Wesley Sneijder (Nederland), David Villa (Spanje) en Xavi (Spanje).

Wint Wesley Sneijder de Gouden Bal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wesley Sneijder (nederland),
Wesley is voor mij de grote kanshebber indien men de waarde, kracht en snelheid van Wesley Sneijder op de juiste manier weet in te schatten.

26 oktober 2010 om 09:57

Sneijder is een pure momentvoetballer, Hij zal niet de hele wedstrijd schitteren.
Voor mij is Xavi de absolute topfavoriet, wat een geweldige voetballer.

26 oktober 2010 om 10:04

Het gaat om voetballer van het jaar, niet om meest veelzijdige speler van het jaar ofzo.
Het afgelopen jaar was hoe dan ook absoluut het jaar van Wesley Sneijder. Winnaar van de Champions League, Bekerwinnaar, kampioen en finale van het WK.
Hoe goed Xavi natuurlijk is. Het gaat om het afgelopen jaar. En Daarin is Sneijder de winnaar. In mijn ogen althans.

26 oktober 2010 om 10:09

Wat een onzin zeg. Momentenvoetballer? Hij is fantastisch in het positiespel en de passing net als Xavi. Als je bedoeld dat hij meer momenten (lees: goals) heeft dan Xavi klopt het inderdaad wel. En volgens mij was Sneijder vorig jaar de sterspeler van Inter, heeft hij de beker gewonnen, heeft hij de supercup gewonnen, heeft hij het landskampioenschap gewonnen, heeft hij de CL gewonnen, was hij beste middenvelder van de CL en was hij topscorer op het WK . Die cijfers heeft Xavi zeker niet.

26 oktober 2010 om 10:20

Xavi heeft naar mijn gevoel meer inzicht en een betere passing.
Je kunt toch ook zeggen dat Eto'o alles heeft gewonnen?
Dat Milito alles heeft gewonnen?
Sneijder valt in sommige wedstrijden gewoon totaal niet op en zie je niks van hem.
Terwijl als je Xavi op de bank zet je het meteen merkt.
Overigens heeft Xavi het landskampioenschap gewonnen, de Supercup en het Wk.
Valt ook niet tegen of wel?

26 oktober 2010 om 10:35

Je vergeet wel even dat Milito en Eto'o geen rol hebben gespeeld op het Wk.

Terwijl just Sneijder het landskampioenschap, de beker, de super cup, de Champions league en de finale van het WK heeft behaald. Waar hij toch echt een groot aandeel had met zijn goals.

Ik vind dus ook dat Sneijder het verdient, als je dit afweegt tegenover Xavi. Of dit ook gebeurt door de jury is een tweede.

26 oktober 2010 om 10:38

Trouwens forlan maakt ook echt een goede kans.. door zijn Europees avontuur

26 oktober 2010 om 10:43

Sneijder deed het alleen bij Inter. Xavi had hulp van andere spelers.

26 oktober 2010 om 11:08

Ja inderdaad Bomba je hebt helemaal gelijk! Ik bedoel Sneijder maakte alle goals zelf, ook prachtig hoe hij altijd een assist gaf en dan teleporteerde om hem zelf af te maken. En dat Diego Milito bijna alle belangrijke doelpunten maakte en ook de twee goals in de CL finale is gewoon een leugen van de Uefa! Zucht.

26 oktober 2010 om 11:39

Ja Murku Sneyder is een momenten voetballer geworden, die gewoon teert op 3 a 4 momenten in een wedstrijd en dat ging hem vorig jaar natuurlijk fantastisch af bij inter en daarom past de italiaanse competitie perfect bij hem maar desalnietemin vind ik niet dat hij de gouden bal moet krijgen die moet gewoon naar een speler van barcalona gaan vind ik want dan beloon je ook de schoonheid van het voetbal want die spelen toch het voetbal wat het mooist is om naar te kijken of niet dan. neem het nederlands elftal tijdens het wk dat deed toch gewoon pijn aan je ogen en Sneyder scoorde dan wel 5 bkeer maar zoveel geluk krijgt hij nooit meer bij een eindtoernooi en tijdens het wk kon je echt duidelijk zien dat Sneyder echt alleen maar op zijn momentjes wachte.

26 oktober 2010 om 12:04

Volgens Mourinho was Sneijder de topspeler, ik neig toch naar een hogere waardering van zijn mening dan die van jou. Dat Sneijder een momentenvoetballer is is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord over hem. Hij is juist een speler die constant betrokken is in het spel, is uitermate dwingend, dat zie je ook bij het Nederlands elftal.

26 oktober 2010 om 12:52

+1 voor de teleport geniaal!
On:
Ik denk dat Sneijder een goede kans maakt omdat ze bij de Fifa nogal kijken naar prijzen en commercieel interessante spelers, Sneijder heeft natuurlijk veel gewonnen het afgelopen jaar en is commercieel iets interessanter dan de andere kanshebbers..

26 oktober 2010 om 12:58

Nee sorry Murki maar je zit er echt naast. Het is onverstandig om je blind te staren op statistieken aangezien Sneijder echt meer dan wie dan ook een momentenvoetballer is. Sneijder verdeelt helemaal niet het spel bij Inter, echt gewoon totaal niet. Altijd balletje breed of een verre dieptepass (die wel vaak erg goed zijn) die hij hoogstens 1 á 2 keer per wedstrijd verstuurd. Daarvoor staat hij er ook, om eens per wedstrijd de spits te lanceren met een geweldige bal. Sneijder is dus een speler met een hoog rendement (alhoewel qua goals niet, staat al bijna een jaar droog in de Serie A) maar is absoluut niet een spelverdeler a la Xavi, Van der Vaart of Fabregas.

26 oktober 2010 om 12:59

Sneijder is verkozen tot de beste middenvelder van Europa, zou het dan niet raar zijn dat een andere middenvelder de beste voetballerter wereld is

26 oktober 2010 om 13:05

Sneijder speelt meer in een momententeam, zeker vorig jaar. Barca is een team dat 70-80% de bal heeft, Inter was zeker vorig jaar tijdens de grote wedstrijden een wat afwachtende ploeg. Op het moment dat Inter de bal heeft en naar voren gaat is Sneijder in percentage denk ik net zo vaak betrokken bij de gevaarlijke aanvallen als Xavi. Dat hij minder aan de bal is en minder bepalend lijkt, komt volgens mij puur doordat het team Inter minder met de bal speelt.

26 oktober 2010 om 13:20

@tristanajax:

Ten eerste, op welke statistieken staar ik me blind als het gaat om positiespel en passing? Juist, geen. Mijn mening basseer ik op de wedstrijden die hij speelt en de manier waarop hij dat doet. Zijn resultaten draag ik slechts aan als argument voor de prijs, niet als argument voor zijn manier van spelen.

Ten tweede, sinds wanneer zijn balletjes breed of dieptepasses geen acties die het spel verdelen? De passing is juist Sneijder zijn grootste kwaliteit en die gebruikt hij ook dusdanig.

Ten derde, je kan niet 20 keer per wedstrijd een spits voor de keeper zetten, ook Xavi/fabregas/vdvaart niet, dat blijven schaarse momenten voor elke voetballer. Maar dat maakt Sneijder dus geen momentenvoetballer.

Ten vierde, Sneijder, Xavi, van der Vaart en Fabregas zijn wat mij betreft vergelijkbare spelers, de grootste kwaliteiten van dit kwartet zijn passing, overzicht, positiespel en techniek. Vind jij van niet dan?

Ten slotte, Sneijder is vaak beslissend met steekpasses en schoten, dat zijn per definitie momenten, het hele voetbal bestaat uit momenten, dat maakt Sneijder niet meer een momentenvoetballer dan de rest die jij opnoemt. Dat hij vaker beslissend is is juist een pre. Maar hij is ook een speler die de gehele wedstrijd zijn kwaliteit toont en zich absoluut niet verstopt en wacht op een moment.

26 oktober 2010 om 14:06

Toch is xavi beter. xavi laat het elke wedstrijd zien en niet alleen vorig jaar maar gewoon elk jaar. Sneijder niet.

26 oktober 2010 om 14:36

Het gaat hier toch om de voetballer van het Jaar. Niet om de beste voetballer aller tijden dus jouw argument dat Xavi het elk jaar laat zien is een beetje raar. Ik vind Xavi ook beter hoor, maar in dit geval gaat het om de voetballer van dit jaar en niet van de andere jaren.

Wesley Sneijder wint niet hoewel hij de champions league heeft gewonnen en de beker landskampioen met Inter, maar WK weegt toch zwaarder en denk dat een Iniesta of een Xavi wint.

26 oktober 2010 om 10:02

Sneijder kopte Brazilie anders wel uit het Wk

26 oktober 2010 om 10:10

nee echt waar?

Ja dat was een fijn gevoel en die Brazilianen zitten er nog steeds mee, maar toch ik weet niet of dat veranderd is, maar 4 jaar gelden kreeg Canavaro de gouden bal terwijl hij volgens mij bij Juve echt geen goed seizoen had. Ik had hem 4 jaar geleden aan Pirlo gegunt. En nu is Spanje winnaar geworden en ondanks dat Iniesta blessure heeft gehad maakt hij toch grote kans en zit ie sowieso in de top 5.

26 oktober 2010 om 10:53

Klopt, voor 3/4 wordt er gekeken naar het WK, anders zaten spelers als Klose en Inieste (die het halve seizoen geblesseerd was) er niet tussen.

26 oktober 2010 om 10:59

crazylegs

Hiermee bedoel ik dat Sneijder belangrijker is geweest voor Nederland dan Xavi voor Spanje, alleen Iniesta is een held geworden voor Spanje maar Xavi niet.

26 oktober 2010 om 20:00

Ja of bijvoorbeeld Gyan: vrij aardig WK maar wat doet hij echt in deze lijst.
Verder ook Klose, wissel bij Bayern.

27 oktober 2010 om 11:12

Dat snap ik ook niet Kooreman. Zoals Dedre zegt wordt er voor 3/4 gekeken naar het WK ik denk dat dat de reden is waarom Gyan er in zit maar hij wint hem toch niet dus hij heeft er helemaal niks te zoeken

ik denk persoonlijk dat iniesta hem wint en ik hoop het ook een beetje of andres wel lionel messi

26 oktober 2010 om 10:04

ik zal het raar vinden als iniesta hem wint. Niet dat hij geen geweldige voetballer is, maar omdat hij bijna het hele seizoen geblesseerd is geweest.

Als je puur kijkt naar prijzen die spelers hebben gepakt, dan heeft sneijder de grootste kans. Zelf denk ik dat Xavi de gouden bal wint.

26 oktober 2010 om 12:32

dat zou echt de wereld op zijn kop zijn , een winnend doelpunt maken in de WK finale is mooi en een goed toernooi hoort beloond te worden. Maar over een heel jaar lijkt het me dat van de Spanjaarden toch echt alleen Xavi , en heel misschien Villa.

Xabi Alonso , Daniel Alves , Iker Casillas , Didier Drogba , Cesc Fabregas , Asamoah Gyan , Andrés Iniesta , Júlio César , Miroslav Klose , Philipp Lahm , Carles Puyol en Bastian Schweinsteiger zijn met alle respect goede en grote voetballers maar niet degene die aanspraak maken op deze troffee. , ik denk Xavi , ik wil absoluut niet Iniesta en wil bovenal dat Sneijder hem pakt. Mocht Sneijder het niet worden ? Robben dan graag
(en het liefst geen Spanjaard )

26 oktober 2010 om 14:01

Ik snap eigenlijk niet dat iniest uberhaupt geselecteerd is! Hij heeft echt een rampseizoen gehad, hij was vaak geblesseerd en nooit in vorm. Ook bij Spanje was hij nooit erg goed, ook al maakte hij de beslissende goal in de wk-finale. Begrijp me niet verkeerd, iniesta is een prachtige en een van de beste spelers ter wereld, maar dit was echt zijn slechtste seizoen tot nu toe, en voor mij hoeft hij dus niet in dat rijtje ts staan.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar:
1.ronaldo( de enigste reden dat real vorig seizoen 96 punten heeft behaald!en heeft zijn beste seizoen ooit gespeeld)
2.drogba ( de man bij chelsea, topschutter premier leuage, zeer veel assists, en een goed wk gespeeld)
3.messi (spreekt voor zich)

Maar ik denk toch dat sneijder hem gaat winnen, simpel weg omdat hij alle prijzen heeeft gewonnen in clubverband, en een super wk heeft gespeeld.

Over de trainer bestaat geen twijfel natuurlijk: Mourinho

edit: Ik zie net dat piqué niet is geselecteerd en dat begrijp ik echt niet. Hij was veruit de beste verdediger dit seizoen( vooral in clubverband, maar ook op het wk, ookal kende hij een slechte start.)

50 procent kans dat het iemand van Barca word Lol!

is dit alleen een beoordeling op het WK

26 oktober 2010 om 09:56

nee, dit is voor het afgelopen seizoen, althans dat hoort het te zijn! daarom vind ik het raar dat die gyan er in staat..

ik ga voor Xavi of Messi..

Xavi heeft t voordeel dat ie t wk gewonnen heeft... Messi vind ik gewoon de aller beste..
Als je puur alleen naar de prijzen kijkt dan doen Robben, Sneijder en eto'o ook nog mee..
Eto'o uiteraard (klein land) geen opvallend wk..robben geen CL winnaar.
Sneijder 2e op wk + tripple..en nog 5 goals op t wk..

Wel weinig spelers van Inter trouwens.. En wat doet Klose erbij? Redelijk wk gespeeld...bij bayern voornamelijk de bank waar gehouden. Das nou niet iemand waarvoor ik naar t stadion kom (t is knap wat ie allemaal presteert op wilskracht, maar vind t geen bijzondere voetballer)

lijkt me duidelijk dat het messi is! die man was het afgelopen seizoen echt geweldig! voor mij is het al duidelijk..

26 oktober 2010 om 10:05

Messi heeft Niks gewonnen afgelopen jaar...

26 oktober 2010 om 10:08

ooh gaat het nu opeens daarom? kijk naar het spel.. die man heeft zo goed gespeeld vorig seizoen! als je hem deze prijs eigenlijk niet geeft is dat een belediging.. dat jullie allemaal sneijder willen kan ik begrijpen, maar messi was toch echt de beste, daarna komen xavi, sneijder, robben enz. iniesta is een geweldige speler maar was vorig seizoen erg veel geblesseerd en ik zou het raar vinden als hij het word.. het is wel 1 van mijn lievlingspelers!

26 oktober 2010 om 10:19

Haha beste vriend. Het gaat helaas in het voetbal over prijzen winnen. Sneijder is daar als beste in geslaagd het afgelopen seizoen. Natuurlijk is Messi de beste voetballer die er momenteel rondloopt. Maar daar koop je 'volgens mij' niks voor als je in een jaar niet veel wint.

26 oktober 2010 om 12:05

Logisch dat het gaat om prijzen winnen, maar aangezien dat dit een puur individuele prijs is en geen teamprijs ben ik van mening dat messi of xavi em moeten winnen.... ik ben misschien voor barca maar ik vond messi en xavi 10 x beter voetballend gezien dan sneijder (ook het afgelopen jaar).... sneijder superbelangrijk op het wk en Cl.. ik was vroeger ook een grote fan van hem... maar men is ook vergeten hoe belabberd hij speelde in de eerste ronden ondanks zijn goals (de een van richting veranderd, de ander fout van de keeper etc.)

maja ieder zn mening he

26 oktober 2010 om 13:39

UHM La Liga misschien!!
Prijzen win je niet alleen, win je met je team. Snijder heeft de CL gewonnen samen met Inter, hij was niet de grootste en niet de reden dat Inter dat won dat was Mourinho..

Messi> Meeste doelpunten, een van de en naar mijn mening de reden dat vorig jaar Barca La Liga won, Europees topscorer. Had op een gegeven moment de laatste 12 doelpunten ofs voor Barca..

Het ligt er aan waarom je een prijs geeft als het alleen om het Winnen van prijzen gaat is het Xavi geen twijfel over mogelijk. WK gewonnen en Laliga, plus was voor beide van groot belang..

Maar is dit een prijs voor de beste voetballer dat zich op het moment op de velden beweegt is het niemand maar dan ook niemand anders dan Messi. En laten we hopen dat Messi hem krijgt want hij verdient deze prijs gewoon. Toen C.R hem won en je vroeg aan mensen in die tijd wie de beste is zeiden ze CR. vorig jaar zeiden ze Messi en als je nu op straat gaat vragen wie is de beste hoor je Messi..

26 oktober 2010 om 10:07

Heeft Messi de Champions League finale gehaald? Heeft Messi de finale van het WK gehaald? Nee he? Drie keer raden wie dat wel heeft gedaan. Sneijder verdient het 10x meer dan Messi dit jaar. Vrijwel álles gewonnen, en ook nog eens de finale van het WK gehaald. In beide teams had hij zowat de hoofdrol.

Lijkt me een vrij duidelijke zaak dat Wesley het verdient. Gezien jouw naam en avatar is het niet verassend dat jij op Messi zou stemmen, denk dat we jouw mening maar niet zo serieus moeten nemen... als je objectief kan zijn, weet je dat Sneijder het moet winnen.

26 oktober 2010 om 10:09

ik zeg het nog een keer: kijk naar het spel en niet de prijzen! als er iemand is die het verdient vanwege het spel is het messi! en daarna xavi, sneijder etc.

26 oktober 2010 om 10:13

Ja maar zoals iedereen al zegt het gaat om prijzen. Prijzen is een belangrijke misschien wel de belangrijkste factor om de gouden bal te winnen en ik hoop Sneijder en niet Messi, maar denk Xavi.

26 oktober 2010 om 13:02

De prijs heet niet wie heeft de meeste prijzen gewonnen afgelopen jaar.
Maar wie is beste voetballer van het jaar 2010.(gouden bal)
Dus ik snap helemaal niet zo dat er naar prijzen wordt gekeken al kan ik het wel begrijpen aangezien dat een groot onderdeel erbij is. Maar ik vind dat dat niet bepalend moet zijn, maar de kwaliteiten van iemand.

26 oktober 2010 om 13:06

Niet omdat Sneijder een Nederlander is ,moet je zo voor hem pleiten, want het WK telt het meest en wie heeft dat gewonnen????????????
toen Cannavaro beste speler werd, waaraan had hij dat te danken het WK toch?
En als je al naar deze lijst kijkt, zie je Klose en Gyan staan , wat hebben zij bereikt met hun clubs?
Hierbij ga ik ervan uit dat het Xavi word anders Iniesta

26 oktober 2010 om 14:08

Nee het gaat helemaal niet om de prijzen. Het gaat om de beste voetballer van het jaar. Niet de meest-prijzen-winnaar voetballer. Messi en Xavi waren de beste.

26 oktober 2010 om 10:58

Nee, want als je naar het spelt kijkt, dat van Messi is mooier maar dat van Sneijder is veel effectiever. Sneijder moest elk team dragen waar hij speelde dit jaar, dat heeft hij met verve gedaan. Ik hoef het rijtje niet nog een keer op te noemen want dat weet je nu zo langzamerhand ook wel. Maar als Messi echt de beste was, dan had hij ook z'n team op die manier gedragen en had hij Barca naar de CL geloodst en Argentinië naar de wk finale. Maar dat kon Messi niet. En om nou te zeggen dat z'n team niet goed genoeg was, is onzin.

Gouden Bal is meer dan het WK. En aangezien Sneijder veel belangrijker voor zijn land is geweest dan Xavi en Iniesta denk ik dat Sneijder hem wint. Zijn zeer sterke prestaties met Inter zal ook meehelpen.

26 oktober 2010 om 11:51

Als de Gouden Bal meer is dan het WK, kun jij mij dan uitleggen waarom Miroslav Klose en Asamoah Gyan erin staan?? Hebben die het zo fantastisch gedaan bij hun clubs?

Uiteraard verdiend Sneijder deze prijs. En niet omdat ik door een Nederlandse bril kijk maar op basis van de gewonnen prijzen en zijn aandeel in die gewonnen prijzen. 2010 was het jaar van Wesley Sneijder uit Utrecht.

26 oktober 2010 om 14:26

ik kan je nu al vertellen dat Klose en Gyan het niet worden.
De beste spelers van het WK zijn gewoon geselecteerd.
En de winnaar komt uit de finale van Nederland - Spanje.

26 oktober 2010 om 16:41

Inderdaad, deze selectie is puur op basis van een goed WK.

Sneijder verdient de gouden bal op basis dat hij met Inter alles gewonnen heeft en tevens de WK finale heeft bereikt, Robben mag van mij ook wel in de top 5 eindigen gezien zijn invloed bij Bayern en zijn prachtige en vooral belangrijke goals. Fantastisch gewoon een gouden bal ontvangen.

Wat zal Louis blij zijn met de prijs ''trainer van het jaar''
Zal zijn ego weer strelen.

26 oktober 2010 om 10:43

Ja inderdaad
Weet iemand trouwens waar er de shortlist van trainers te vinden is?

Lionel Messi - Geweldig seizoen met Barcelona
Diego Forlan - Groot aandeel in de Europa League en Wk
Wesley Sneijder - Treble + geweldig WK

Iniesta zou ik echt raar vind aangezien hij enorm veel gebleseerd is geweest en niet zo belangrijk was als Xavi op zijn goal in de finale na. Ook heeft Iniesta amper gescoord afgelopen seizoen en zijn assists vallen ook wel mee. Xavi verdient hem dan meer in mijn ogen. Ik ga voor sneijder omdat hij alles met Inter gewonnen heeft en in de finale van een WK stond met 6 goals

26 oktober 2010 om 12:01

Volgens mij had Sneijder er 5 gemaakt tijdens het WK maar hij was in ieder geval gedeelde topscorer. Hij werd tijdens het WK 3 keer uitgeroepen voor Man of the Match.

Kampioen van Italie
Beker van Italie
Italiaanse Supercup
Champions League
WK Finale

Bij al deze prijzen had Sneijder een groot aandeel.

Uitgeroepen tot beste speler van de CL 2009/2010

Zo'n rijtje heeft geen andere speler dit seizoen!!!

Ik denk dat Sneijder de gouden bal verdiend. Tijdens het WK heeft Sneijder meer dan bewezen dat hij het Nederlands elftal op sleeptouw kan nemen. Het zou erg goed zijn voor het Nederlands voetbal zijn als Sneijder die Gouden bal toegereikt krijgt.

Ik denk dat Sneijder een goede kans maakt. Hij heeft voor zowel club als land een belangrijke rol gespeeld in de successen. Daarnaast mogen zijn prestaties er ook zijn: beker, kampioen en Champions League winnaar met Inter en Wk-finalist met Oranje.

Kampioen van Italië
Beker van Italië
Champions League
Beste middenvelder van Europa
Gedeeld topscoorder Wk
Finale Wk

Lijkt me vrij duidelijk dat Sneijder de grootste kanshebber is. Natuurlijk zijn Xavi en Iniesta betere voetballers, maar daar gaat het bij deze prijs niet om. Sneijder was in 2010 de beste en illustreerde dat door de vele prijzen die hij met Inter en hij persoonlijk won. Zou dus volkomen terecht zijn.

26 oktober 2010 om 10:36

Hij heeft volgens mij ook nog de supercup gepakt, 3-1 tegen roma toch?

Noemen ze dit een shortlist? Echt short is hij anders niet, mensen als Gyan, Alves en Klose hebben hier niets te zoeken. Klose had bij Bayern niet eens een basisplaats!

Ik vind het dit jaar een moeilijke keuze, ik hoop natuurlijk dat het een Nederlander word, maar ik denk dat Messi hem wel meer verdient.

Wat een stelletje chauvinisten posten hier zeg!!sneijder is nog lang niet van het niveau Xavi!daar moet je gewoon realistisch in zijn!op het WK heeft Sneijder alleen tegen brazilie een leuke pot gespeeld maar tegen de andere b landen was het niet zo veel bijzonder!!daarnaast speelt sneijder ook heel vaak matige potjes zoals afgelopen zondag weer tegen Sampdoria..en europees kampioen worden met anti voetbal is niet iets om zo trots op te zijn!ik blijf als hollander objectief en daarom zijn Xavi en anders Messi met stipt de grote kanshebbers!daarnaast vind ik een WK winnen meer Status hebben dan een Champions League ook al win je 3 keer de Champions League op rij dan is dat nog steeds niet evenredig aan een Wk!dus zeker geen sneijder want die moet echt constanter gaan worden en wedstrijd naar zich toe trekken door meer rust te stralen.

26 oktober 2010 om 10:19

De Gouden Bal gaat niet over de afgelopen jaren, maar over 2010 en Sneijder is landskampioen geworden beker gewonnen CL gewonnen en de finale WK bereikt met gedeelde topscorer.
Xavi is beter als Sneijder en is ook grote kanshebber en als je wedstrijden op het WK en Inter hebt gezien is hij toch vaak beslissend geweest. Dit heeft niks met objectief te maken, maar een hekel hebben aan Sneijder dacht ik zo.

26 oktober 2010 om 10:24

ben het eens met crazylegs. Sneijder was het hele WK en seizoen beslissend voor Inter. Ik zou zeggen groen randje voor crazylegs

26 oktober 2010 om 12:12

Sneijder is totaal niet constant en heeft zo afentoe een momentje waarin die een mooie passe geeft, maar daarbij schiet hij ook 6x van 85 meter op doel, daarnaast lijdt hij regelmatig balverlies.

Xavi daarintegen haalt altijd een hele dikke voldoende, hem kan je niet betrappen op oogkleppen, egoisme of balverlies. De man is werkelijk een fenomeen op het middenveld en daar komt een momentvoetballer als Sneijder bij verre niet in de buurt.

Bovendien was Milito degene die elke beslissende bal voor inter erin had geprikt, niet Sneijder.

wtf waarom in wayne rooney niet genomineerd hij was wel de grootse aandeel in de eerste helft van het jaar. en wtf heeft asamoah gedaan en klose en schweinsteiger als zij erop staan dan moet rooney er ook opstaan. hij werd genoemd samen met messi en ronaldo echt schandalig!

26 oktober 2010 om 10:29

hahaha ja dat valt me ook op Rooney was voor die enkel blessure dodelijk en nu zie ik ook Klose apart had liever Rooney op die lijst gezien dan Klose...

26 oktober 2010 om 13:37

Er zitten sowieso maar 2 spelers uit de Premier League bij, terwijl dit altijd als de sterkste competitie wordt gezien. De Primera Division is echt een stuk beter vertegenwoordigd zeg dit jaar. Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe lang het geleden is dat er een speler uit de eredivisie is geslecteerd

Wat een onzin..omdat ik vindt dat Xavi het als voetballer beter is ben ik nu meteen een Sneijder Basher??sneijder was beslissend tegen de de b landen slavakije en Japan..en in de eerste helft tegen brazilie werd hij constant voorbij gelopen..dus waar heb je het over?!wees zelf eens objectief?!was hij zo beslissend tegen Barca in de Cl??2 lucky goals maar verder onzichtbaar?waar was Sneijder tegen Spanje??met zijn gedachte bij yolanthe misschien kom op zeg!in het afgelopen seizoen was Xavi constant de dirigent bij barca en spanje!altijd rust aan de bal superconstant en daarnaast de WK gewonnen en dan kun je wel met 10 kampioenschalen,3 Champions Leagues komen en toch is dat niet te vergelijken met het hoogst haalbare voor een voetballer!!wereld Kampioen zijn..ben trots op Sneijder en ben echt supertrots dat het een landgenoot is maar met alle respect nog lang niet van het nivaue Xavi daar ben ik gewoon realistisch in!en gelukkig zullen ze dat wereldwijd ook zo zien in plaats door een oranje bril zoals jij dat doet.

26 oktober 2010 om 10:37

Je probeert te provoceren je mening geven ok, maar dit slaat echt alles
Heb het zelf ook niet met Sneijder, maar hij is wel degene geweest die beslissend is geweest op het WK en heeft zelfs in de finale 2 keer Robben voor Casillas gezet. Je zegt B-landen als Slowakije en Japan wat moet Italie dan wel niet zijn en Frankrijk. De landen die jij zegt hebben niet eens zo'n slecht WK gespeelt. Dat Xavi beter is als Sneijder ben ik met jee eens, maar je moet niet raar staan te kijken als Sneijder de Gouden Bal wint. Leuk 10 kampioenschalen en 3 CL voor Xavi, maar nogmaals en het gaat over 2010 en niet over de afgelopen 10 jaar.

26 oktober 2010 om 11:01

Precies Crazylegs. Als het om de meest technische of vaardige voetballer gaat dan moet Messi die titel de komende 10 jaar winnen(of er moet een nog betere voetballer opstaan). Het gaat om de combinatie van kwaliteit, prijzen en hoe belangrijk je voor een team bent. Sneijder verdient duidelijk de Gouden Bal. Ik heb Xavi ook geen belangrijk doelpunt zien maken dit WK. En je moet het ook zo zien: zonder Sneijder was Inter geen Cl-winnaar geweest en was NL niet zover gekomen en zonder Xavi was Spanje waarschijnlijk ook tot de finale gekomen.

26 oktober 2010 om 13:10

met alle respect, ik weet niet wat voor een WK jij hebt gekeken maar ik zag spanje toch echt dikke moeite hebben met alle landjes waar zij tegen moesten, en dat was op Duitsland en Portugal na nou niet landen die op papier sterk waren. Ik vind hoogst persoonlijk dat ondanks dat Spanje zichzelf wereld kampioen mag noemen, Nederland en Spanje ongeveer allebei een even sterk WK hebben gedraaid. (die Finale had nederland net zo goed kunnen winnen als je naar de wedstrijd kijkt). Xavi heeft in het WK misschien wel het hardst gewerkt maar heel efficient was die niet, niet veel assists en geen goals, Xavi is natuurlijk beter dan sneijder op het gebied van pasjes enzo, maar sneijder is tog wat completer.

Maar als we allemaal eerlijk moeten zijn dan geven we die prijs lekker aan Diego Forlan. Die viel toch wel het meeste op op het WK.

26 oktober 2010 om 14:31

Krijg je dat groene randje voor een record aan spelfouten? (ik vindt...., kom op.. echt? -dt bij de ik-vorm)

Jij mag vinden dat Xavi een betere speler is, dat is jouw goedrecht.

Je kan iemand er echter niet van beschuldigen door een oranje bril te kijken als hij Sneijder een betere voetballer vind. Het WK winnen is misschien wel het hoogst haalbare voor een voetballer maar het niveau van een WK haalt het lang niet bij het niveau van de Champions League. Ik snap daarom niet dat jij daar zoveel zwaarder aan tilt als de Champions league winnen.

26 oktober 2010 om 15:33

Nou, je kan iemand wel degelijk van beschuldigen door een oranje bril te kijken als die persoon Sneijder een betere voetballer dan Xavi vindt. Is het niet vooringenomenheid en subjectiviteit dan is het gewoon waanzin, onwetendheid of misschien zelfs domheid. Een mening is een mening, maar daar blijft het ook bij, een mening kan ook onwaar zijn en wel degelijk door vooringenomenheid zijn beïnvloedt.

Alle feiten laten zien dat Xavi van een absoluut hoger niveau is dan Sneijder. Betere techniek, betere passing, meer creativiteit, hogere balsnelheid, betere aanname, meer assists, veel dominantere aanwezigheid, beter inzicht en zo kan ik nog wel even doorgaan. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het jarenlange, constante presteren van Xavi en een Sneijder die gewoon vorig jaar één derde van de competitiewedstrijden niet heeft gespeeld omdat hij het blijkbaar fysiek niet aankan. Hoe noem jij mensen die tegen beter weten aan hun 'mening' vast blijven klampen? Ik heb daar wel een woord voor. Dit laat alleen maar zien hoe overschat een mening is, vooral de mening van mensen die niet van mening kunnen veranderen.

Als we moeten kijken wat iemand maar vindt, dan zouden we er niet uitkomen, dat doet er ook niet toe. De feiten spreken voor zich. Enige waar Sneijder Xavi in overtreft is het scorendvermogen, maar Xavi compenseert dat door het opzetten van tussen de 70 en 80 van de aanvallen waar Barca uit scoort.

En wat er nu raar is waarom iemand meer waarde hecht aan een wereldbeker dan aan een jaarlijks toernooi? Ik zou het niet weten hoor, maar misschien heeft het er iets mee te maken dat een WK maar ééns in de 4 jaar is en een speler daar met veel geluk 3 keer aan mee kan doen, wat ook vrijwel alleen maar uitzonderlijke spelers lukt, en de CL een jaarlijks toernooi is, misschien is dat maar een gekke gedachte hoor ik weet 't niet....

26 oktober 2010 om 19:24

''betere techniek, betere passing, meer creativiteit, hogere balsnelheid, betere aanname, meer assists, veel dominantere aanwezigheid, beter inzicht''

sorry kan je mij even uitleggen hoe je het bovenstaande als feiten kan beschouwen?

Verder haal je wel het jarenlang constante presteren van Xavi aan maar volgens mij is de prijs berust op het afgelopen seizoen en heeft het helemaal niets te maken met de loopbaan van de speler.

Het is vrij duidelijk dat je een groot fan van Xavi bent maar ik vind wel dat je Sneijder hier tekort doet door te stellen dat Xavi in elk opzicht beter is. De volledige tweebenigheid, de traptechniek, de lange pass en inderdaad het scorend vermogen zijn toch echt aspecten waar ik Sneijder vele malen beter in vind dan Xavi.

Ga nou niet meteen denken dat ik Xavi geen fantastische voetballer vind maar het afgelopen jaar is Sneijder gewoon een van de absolute uitblinkers in alle competities die er maar te vinden waren. Xavi was dat niet, vandaar mijn voorkeur voor Sneijder

Ik denk dat Sneijder en Robben beiden een goede kans maken om de gouden bal te winnen.

Beide spelers dragen het team waar zij in spelen, als ze spelen.
Helaas moet ik constateren dat dit bij enkele van de buitenlandse spelers ook het geval is.

Veel succes voor de Holandse glorie!

Als het om prijzen winnen gaat dan beoordeel je toch de club? Net of Sneyder in zijn eentje de Champions league heeft gewonnen! Tuurlijk niet heel de ploeg waaronder Sneyder heeft dat voor elkaar gekregen! Hoe valt de beste speler van de wereld op of beoordeel je hem? Op prijzen doelpunten en assists?
Ik denk het totaal en als het om doelpunten assists en belangrijke momenten gaat dat Sneyder hoog eindigt maar toch verliest van Messi of Xavi.

Waarom selecteren ze zoveel spelers? Een speler als Klose gaat toch never nooit winnen? K zou zeggen maak een top vijf! Dat telt pas echt!

Ik denk dat Wesley Sneijder wint, misschien Diego Forlan of heeeel misschien Lionel Messi. Dit is waarom:

Ik vind het apart dat mensen zeggen dat een Spanjaard op basis van het WK de gouden bal zou moeten winnen en niet Sneijder, er zijn namelijk op het WK ook individuele prijzen uitgedeeld waarbij de belangrijkste graadmeter voor deze gouden bal me de gouden bal van het WK lijkt, die de volgende top 3 heeft:

1. Diego Forlan
2. Wesley Sneijder
3. David Villa

Diego Forlan zou dus als er puur naar het WK gekeken zou worden moeten winnen en Wesley Sneijder zou meer krediet moeten krijgen voor het WK dan elke individuele Spanjaard. Sneijder heeft daarnaast buiten het WK, naar mijn mening, duidelijk beter gepresteerd dan elke Spanjaard, dus het lijkt me dat het objectief gezien niet mogelijk zou moeten zijn dat een Spanjaard de gouden bal wint dit jaar aangezien Sneijder individueel beter gepresteerd heeft dan elke Spanjaard in internationaal voetbal en in clubvoetbal.

Forlan heeft het (schijnbaar) beter gedaan dan Sneijder in internationaal voetbal, maar ik denk dat Sneijder het beduidend beter heeft gedaan (ondanks de Europa league overwinning van Forlan) in clubvoetbal (sneijder heeft niet alleen de treble gewonnen maar is ook uitgeroepen tot beste middenvelder van het clubvoetbal in 2009-10). Alleen Diego Milito die tot clubvoetballer van het seizoen is uitgeroepen heeft (schijnbaar) individueel meer erkenning voor prestaties in het clubvoetbal gehad dan Sneijder. Maar die is niet genomineerd voor deze prijs (wat eigenlijk dus heel vreemd is). Daarnaast heeft Lionel Messi de Europese gouden schoen gewonnen, wat misschien wel prestigieuzer is dan beste middenvelder, dat vind ik een beetje moeilijk om te zeggen.

Dus als er bijna alleen naar het WK gekeken zou worden dan zou een Spanjaard niet moeten winnen maar Diego Forlan. Als het WK een (zeer) grote factor is naast het clubvoetbal dan is Wesley Sneijder de duidelijke winnaar van de gouden bal dit jaar. Ik denk niet dat het gaat gebeuren, maar daarnaast zou je denk ik nog kunnen beargumenteren dat Messi ook een kansje heeft als er een enorme waarde aan het clubvoetbal zou worden toegekend.

26 oktober 2010 om 13:17

Ben het volledig met je eens. We moeten ook niet gaan kijken wie nou eigenlijk beter is.
Gewoon naar de statistieken, en op basis daarvan zou ik toch echt wel vinden dat sneijder gewoon die prijs hoort te krijgen en niet Xavi.. ik bedoel sneijder is verkozen tot beste middenvelder van het WK en Seizoen..., Xavi is niet gekozen tot beste middenvelder en heeft ook minder gepresteerd op het WK (vind de fifa althans).

Als je de peiling op goal.com bekijkt (waar ze al zo'n verkiezing gehouden hebben) dan zal het waarschijnlijk Sneijder of Messi worden. De top 5 was daar Sneijder, Messi, Xavi Robben en Forlan volgens mij...

Iniesta is praktisch het hele seizoen geblesseerd geweest dus die heeft geen recht op de gouden bal.

Persoonlijk hoop ik niet dat de prijs naar Sneijder gaat, mag hem totaal niet. Helaas maakt hij wel een grote kans. En hier op vz wordt zoooo vaak gezegd dat je spelers op verschillende positites niet met elkaar kunt vergelijken, maar met deze prijs moet je dat dus weer wel doen, beetje hypocriet allemaal.

Hahaha, wat een grap. Wel Xabi Alonso, maar niet iemand als Mark van Bommel. Deze man was de leider van Bayern die met geweldig voetbal een topseizoen hebben gedraaid en daarnaast speelde hij een geweldig WK. Alonso is een geweldige voetballer hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dan moet Van Bommel er ook zeker tussen staan.

26 oktober 2010 om 11:06

Ja, maar helaas gaat het daar niet meer om in het hedendaagse voetbal... Ze kijken niet naar de effectiviteit van spelers. Deze lijst is sowieso lachwekkend... Klose is het grootste lachertje en wat Gyan (alleen al ten opzichte van Suarez) er te zoeken heeft weet ik ook niet...

Drogba staat erin omdat die zich anders op zijn teentjes getrapt voelt, maar die heeft dit jaar ook niet dusdanig gepresteerd om hem nou uberhaupt bij de beste 20 te zetten. Veel geblesseerd... Ozil heeft niet veel gewonnen, is eigenlijk sinds het Wk pas echt bekend geworden. Dani Alves, wissel bij Brazilie.. en bij Barca in de kleine ruimte heel sterk, maar op het moment dat hij zelf ruimte heeft slingert hij weer een voorzet de tribunes in.

Nee... als er dan toch zoveel spelers op een shortlist staan (23) waar zijn dan indd..
*van Bommel
*bobby Zamora!!!
*maarten Stekelenburg... vind ik ook beter gepresteerd hebben dan heel wat hier op deze lijst.
*lucio (fantastisch seizoen bij inter) meer gepresteerd dan puyol op het wk na!

Maargoed... wat me wel opvalt is dat mensen hier zo negatief over Schweinsteiger zijn... het is dan wel een duitser, maar die gozer was dit jaar echt briljant goed !! CL finale, goede wedstrijden op het wk gespeeld... Duitse dubbel..

1. Sneijder
2. Forlan
3. Messi/schweini

Er is maar één voetballer die de afgelopen jaren doorgaans werd gelinkt aan een drietal legendes als maradonna, pele en cruiff. Dat is Messi.

Messi was diegene die er in de CL 4 per wedstrijd in poeierde. Messi was diegene die weer 4 hatricks op zijn naam schreef. Hij speelt het beste voetbal en is de beste voetballer op het moment, echter had hij niet een team op het WK als NL of Spanje, maar hij deed het nog steeds veel beter dan Cr9, Torres, Drogba, Roonay.. die zijn allen niet gezien.

Sneijder en Xavi zijn 2 fantastische voetballers, echter niet van het kaliber Lionel Messi. Het zal een overweging worden van voetballers die vorig seizoen prijzen hebben gepakt en het trekken van conclusies qua voetbal techniek (beste voetballer).

In afwachting verblijf ik,

26 oktober 2010 om 10:52

Ben het met je eens dat Messi de beste speler op de wereld is de afgelopen jaren samen met C Ronaldo. Alleen wat je zegt Torres Rooney en dat soort wereldspelers hebben zich niet laten zien en ook Messi niet dat hadden ze bij Studio voetbal gezegd en ook bij VI. Alle sterren hebben het zich af laten weten ook Messi, maar er zijn wel weer nieuwe opgestaan Muller Ozil Gyan Honda. Ik zeg niet dat deze splelers gelijk wereld spelers zijn, maar hun hadden we niet verwacht op het WK en we gingen er maar van uit dat Rooney C Ronaldo en ook Messi opstond helaas heb ik ze niet op het WK gezien.

26 oktober 2010 om 13:30

Die 4 goals tegen arsenal waren echt troep hoor eerst een assist van een arsenal verdediger en dan via een klutsbal die pedro met geluk krijgt die vervolgens messi de bal aanspeelt en die hem erin kan tikken... 2 goals waren wel goed dat was de 3e lobje. en de 4 goal was wel een mooie solo maar ook weer geluk dat hij hem er in de rebound in mag schieten..

begrijp mij niet verkeerd messi is op het moment wel de beste dat wel maar nee.. vind persoonlijk dat hij niet in het rijtje hoort van: Maradonna, Pele, Cruijff, Zidane, Ronaldo, Ronaldinho. Deze spelers waar ze ook spelen internationaal of competitie en welke club dan ook, ze presteren voortreffelijk en dat doet messi nu nog niet.. maar ik zeg je wel ik denk wel dat messi nog beter gaat worden dan dat hij op het moment is en misschien komt hij er dan ook wel tussen... hoogst persoonlijk hoop ik dat messi ooit transferred naar een andere club...

26 oktober 2010 om 16:37

Je moet alleen naar de statistieken al kijken (laat staan de kwaliteiten) dan weet je dat hij met twee vingers in de neus in die rijtje thuis hoort.

27 oktober 2010 om 11:19

Dat kan je ook zeggen over: Ruud van Nistelrooy...
Als je kijkt naar zijn statistieken.... Daar gaat het alleen niet om.
En kwaliteit laat die tot dusver alleen zien bij barca, en dat vind ik jammer.(op Argentinie onder de 21 na).

Ik vind messi geen persoonlijkheid hebben, iets wat Maradonna bv. wel heeft. Geen leider.. daarom vind ik niet dat die in dat rijtje thuis hoort.

Hoe Asamoah Gyan daar tussen komt is voor mij toch de grote vraag. Leuke WK, voor de rest niets.

De laatste keer dat ik een wedstrijd keek verkeerde ik in de veronderstelling dat het een teamsport is.
Deze prijs slaat dus sowiezo nergens op.
En als je iemand kiest, kijk dan naar het spel en niet naar de prijzen, want die heeft hij niet in z'n eentje gedaan.
Voor mij:

1 Messi,weer bewezen dat hij een klasse hoger is dan de rest
2 Fabregas heeft ook een heel effectief seizoen gedraaid, geweldige speler, geniaal, mijn favoriet
3 Xavi is natuurlijk ook geweldig.

Ik denk dat het tussen Sneijder, Xavi, Messi en Forlan gaat. Daarnaast zie ik Robben en Schweinsteiger als outsiders..

Dit zal gek klinken voor velen, maar waarom staat Suarez hier niet tussen. Nu kan je wel zeggen dat ik niet zo door een Ajax-bril moet kijken. Maar Asamoah Gyan heeft in clubverband veel minder gepresteerd dan Suàrez en op het Wk hebben Suarez en Gyan het beiden even goed gedaan, Suarez zelfs beter (halve Finale-kwartfinale)

Ik vind het een vreemde lijst. Rooney kendde vorig jaar ook een geweldig seizoen, eigenlijk het seizoen van zijn absolute doorbraak, het verbaast me dan ook dat hij er niet tussen staat, op de plek van bijvoorbeeld Klose, die al helemaal niks heeft bereikt.

Suarez was op Messi na de meest productieve speler als ik me niet vergis.. En Van Bommel had er van mij ook wel tussen gemogen, wat een geweldige speler is dat toch, zowel bij Bayern als bij Oranje.

Prestaties zijn meestal de graadmeter bij dergelijke verkiezingen en niet zozeer het vertoonde spel. Er wordt meestal een speler gekozen uit het team/land dat 'het meest' heeft gewonnen. Daarom is Sneijder de grootste favoriet. Met Inter de landstitel, beker en CL en in alle competities doorslaggevend. Met Nederland de Wk-finale gespeeld en (gedeeld) topscorer van het WK. Kijkend naar resultaten verdient hij het daarom ook wel.

Ik denk dat Xavi hem het meest verdiend heeft voor het afgelopen jaar, want wat hij heeft laten zien en ook nog steeds blijft laten zien daar tipt geen enkele speler aan.

Iedere wedstrijd weer laat hij het zien en dan is hij ook nog eens de speler met de meeste balcontacten iedere wedstrijd komt hij minimaal aan 80 balcontacten toe en dat is ongelovelijk wat hij er dan ook nog mee doet.

Hij is ook nog eens de meest constante speler geweest en voor de tweede plaats zouden Sneijder en Iniesta het uit mogen vechten, want beide hebben het ook fantastisch gedaan.

Zowel in de competitie, CL en op het WK was hij de uitblinker iedere wedstrijd weer samen met een 'andere'(the man of the match dan) uitblinker uit zijn team. Ook in de verloren halve finale was hij de beste man op het veld tegen inter en hield zich gewoon simpel staande.

Het zou voor iedereen duidelijk moeten zijn wie de beste was afgelopen seizoen!!!

Hoop dat Forlan of Xavi het winnen.

Xavi gewoon omdat hij het al jaren verdient, bovendien was hij vorig seizoen gewoon weer geweldig. Won de titel in Spanje met tientallen assists en won voor Spanje het WK. Forlan won de Euro League en maakte daar de belangrijkste goals, ook in La Liga weer veel goals. Maar vooral omdat hij de gouden bal won op het WK door mede topscorer te worden en zijn kleine land te leiden naar een halve finale.

Dit is echt werkelijk waar een belachelijke lijst. Hoe komen ze erbij dat Klose en Gyan geselecteerd moeten worden? Het gaat toch om het jaar, niet alleen om het WK en Klose heeft naast het WK het hele jaar bij Bayern op de bank gezeten en presteert helemaal niks. Gyan, net zo min heeft hij gepresteerd. Deze lijst is naar mijn idee puur gebaseerd op het WK en dat is eigenlijk wel een slechte zaak. Als je trouwens puur kijkt naar de prestaties van afgelopen jaar zou ik toch zeggen dat Sneijder het zou moeten winnen.

Het zou een schande zijn als Sneijder deze prijs niet wint. Het kan me geen reet schelen of hij daadwerkelijk de beste voetballer was het afgelopen jaar, deze prijs wordt alstijd gegeven aan de speler die het meest heeft gepresteerd en dat is Sneijder met afstand.

De CL, de Serie A, de Coppa , de finale plek op het WK en topscorer van dat toernooi......geen enkele andere speler kan dit voorleggen en dus zou het een grap zijn als 1 van die andere het winnen!!!

Dat ze mensen als Klose erop zetten, maakt duidelijk dat deze nominaties sowieso een schande zijn!

- Lionel Messi
- Mesut Ozil
- Iniesta
- Xavi

Een van deze moet hem gewoon winnen,, dit waren zeker weten de absolute uitblnkers afgelopen jaar.

Ik vind overigens dat Klose erop staat een beetje raar, dan verdient Torres ofzo het meer.

Sneijder maakt op zich ook wel een kans aangezien hij de finale heeft gehaald en belangrijk is geweest bij
Inter. Robben heeft mooie momenten gekend bij Bayern dit seizoen maar ik vind die andere vier boven gewoon veel beter.

26 oktober 2010 om 12:02

Heb je Torres wel op het Wk gezien?

26 oktober 2010 om 19:03

Nee, want hij zat op de bank.

28 oktober 2010 om 19:10

Is niet aleen op basis van WK he,,
Deze prijs heeft ook betrekking op het afgelopen seizoen.

De prijs voo rhet WK is al vergeven aan Diego Forlan.

Wordt lastig voor de jongens, maar wat zou het toch weer fantastisch zijn als een Nl'ers de gouden schoen wint.

Het zou absoluut onterecht zijn als deze momenten voetballer er vandoor zou gaan met de Gouden Bal want Xavi is 1000 maal beter en speelt altijd consistent. Ga alleen al de statistieken maar na en je zal versteld staan van het aantal assist's op naam van Xavi. Vind het echt jammer dat deze geniale voetballer niet de waardering krijgt die hij verdient want hij moet gewoon de Gouden Bal winnen.

Als er een Nederlander de Gouden Bal zou moeten winnen laat dat dan Arjen Robben zijn want hij heeft Bayern München eigenhandig kampioen gemaakt en ze persoonlijk naar de CL finale geleid.
Sneijder is overschat, een hyve die echt begint te vervelen.. zijn teamgenoot Coutinho laat al zien meer talent te hebben en gaat hem binnenkort uit de basis schoppen.

26 oktober 2010 om 12:34

Je hebt gelijk over de waardering, alhoewel het de laatste jaren wel is toegenomen. Men ziet (gelukkig) steeds vaker in dat Xavi de absolute motor is van zowel Barcelona als Spanje.

Als je Gyan en Klose er al in zet neem ik deze verkiezing niet meer serieus... van Gyan heb ik het hele seizoen niks gehoord behalve het WK waar hij het wel aardig deed, van Klose ook niet.
Suarez daarentegen heeft een geweldig seizoen bij ajax gespeeld en ook nog een aardig (beter dan Gyan en Klose) WK. Dan snap ik niet waarom die 2 er wel in staan en suarez niet.

Niet dat het wat uitmaakt, maar waarom geen Van Bommel in dit lijstje?
Ik bedoel bijna de Treble met Bayern en de Wk-finale behaalt.
Als je dan ziet dat spelers als Klose en Gyan ertussen staan had Van Bommel er voor mij ook wel bijgemogen.

En wat doet Dani Alves daar eigenlijk bij?

Maargoed we zien wel wie het word, het is maar net waar ze naar kijken.

Ik denk dat het gaat spannen tussen Messi,xavi,iniesta,robben en Sneijder. En mischien ook nog Ozil.
Maar ik hoop dat Robben of Sneijder wint, er is al een tijdje geen Nederlander geweest die de gouden bal heeft gewonnen. Het zal ook wel helpen als het WK naar Nederland moet komen, als een van hun de gouden bal wint.

Hallow, Nederlanderssss waarom zo kritisch over je eigen landgenoot (wesley)???!!!!

Het is idd waar dat Xavi wellicht een nog iets slimmer betere voetballer is dan wesley, maar dat komt ook door zijn ervaring, xavi is al 30jaar??? en wesley nog maar 25/26 jaar??!!

Het is idd ongeloofelijk wat voor een inzicht xavi heeft en de steekpasses zijn dodelijk, absoluut mee eens. Maar wesley heeft een net zo goed inzicht en net zo goede pass, en nog een betere schot als xavi, en spelers van dat soort kaliber ontwikkelen zich tot hun 30ste jaar, want hun hoeven het niet te hebben van de snelheid of elke keer weer een speler passeren, nee zij moeten het hebben van passes inzicht en techniek. En dat hebben deze 2 spelers allebei!! xabi op dit moment meer(ervaring) maar wesley gaat miss nog wel beter worden!!

En om terug te komen op wereldvoetballer van het jaar: vind ik dat wesley het verdient, omdat hij idd dit jaar alles heeft gewonnen behalve het WK. En wesley was zeer belangrijk voor inter als oranje dit jaar!!

Poll slaat nergens op !(vind ik)
ik denk dat sneijder de gouden bal niet gaat winnen wel een kanshebber
het gaat denk ik tussen Xavi,iniesta,sneijder,robben,messi,ronaldo en özil(misschien).

Xavi wint naar mijn mening!! geweldige voetballer!!

Het zou mooi zijn als een nederlander weer eens de gouden bal won?
Wie is de laatste?

26 oktober 2010 om 12:00

Van Basten

Voor mij zijn er twee spelers die afgelopen seizoen duidelijk de beste waren - Xavi Hernandez en Lionel Messi. Messi werkelijk een fenomeen bij Barcelona. Ook al zijn ze maar tot de halve finale gekomen in de Champions League en was Argentinie snel uitgeschakeld op het Wk is deze man werkelijk de God van de hedendaagse voetbalvelden. Xavi is naast Messi in mijn ogen de meest dragende speler van Barcelona die elke wedstrijd een hele ruime voldoende haalt, daarnaast is hij wereldkampioen geworden en gewoon een allround fenomenale middenvelder. In mijn ogen kanshebber nummer 1.

Tja Robben heeft Bayern kampioen gemaakt, een hele prestatie natuurlijk, maar wordt je daarmee voetballer van het jaar? Ik denk het niet, het was namelijk niet zijn WK en ik denk dat dit toch wel erg zwaar meetelt.
Sneijder heeft een geweldig jaar achter de rug, heeft bijna iedere prijs gepakt die hij maar kon pakken, was voor zowel het Nederlands elftal als Inter erg belangrijk als spelverdeler, zijn splijtende passes hebben veel goals opgeleverd. Sneijder maakt uiteraard veel kans op deze prijs.
Messi, tja wat moet ik hier over zeggen, heeft alles wat een voetballer moet hebben. Maar is met Argentinie natuurlijk niet al te ver gekomen en dit maakt hem toch een mindere kanshebber.
Xavi laat wat mij betreft nooit een steekje vallen en is een geweldige voetballer en dan ook een grote kanshebber op deze prijs.
Forlan. Wat kan ik toch altijd genieten van die man, geweldige voetballer. Deze man heeft Uruguay naar de halve finale geloodst wat natuurlijk een geweldige prestatie is.

Wat mij betreft zijn Sneijder, Messi, Xavi en Forlan de grote kanshebbers, en ik hoop als Nederlander natuurlijk dat Sneijder de prijs gaat pakken.

de enige grote verrassing die ik zie staan is asamoah gyan, hij zal dan wel niet gaan winnen, maar ik kan zo 10 spelers opnoemen die beter zijn dan hem, met alle respect.

ik denk dat de grootste kanshebber toch messi is, ik ben geen fan van hem maar hij heeft echt ongelofelijk veel kwaliteit, maar het zou me ook niks verbazen als forlan of sneijder hem wint, forlan is altijd gevaarlijk en sneijder heeft echt een geweldige steekpass.

edit: schweinsteiger maakt denk ik ook wel een goede kans

Het gaat om Xavi en Sneijder, deze twee middenvelders hebben zich dit jaar het meest laten zien. Aangezien Sneijder de prijzen heeft gewonnen denk ik dat hij ook de Gouden Bal wint.

26 oktober 2010 om 12:28

Sneijder was beslissender als Xavi afgelopen seizoen. Enige waarom Xavi hem kan winnen is omdat Spanje wereldkampioen is geworden. Maar Sneijder heeft Inter op sleeptouw genomen naar al die prijzen!

26 oktober 2010 om 16:52

xavi heeft barca op sleeptouw genomen in hun eigen achievements en het buitenaardse voetbal dat er gespeeld werd! Sneijder kan daar nog een puntje aan zuigen.... iedereen vergeet hoe ernstig slecht sneijder speelde in de eerste rondes van het wk...maar hey statistieken he! ze vergeten de blunder van de keeper van japan, de 3 keer van richting veranderde schot tegen uruguay, de vrije trap tegen brazilie wat eigenlijk een eigen goal was van felipe melo:s, en door het goed drukzetten van kuyt het klusje die zelfs mijn oma geklaard zou hebben, namelijk balletje in een leeg doel rammen....de kopbal tegen brazilie was misschien zijn enige normale goal op dat wk..... heyy die goals waren wel onder andere zijn verdiensten hoor.... maar ik vind dat er niet alleen naar statistieken gekeken moet worden maar ook duidelijk naar het voetbal (net als toen cannavaro won en geen zidane :s)! Daarom moet messi of xavi em zeker winnen!!

26 oktober 2010 om 17:44

Deze verkiezing gaat over 2010 en niet van d evoorgaande jaren. Natuurlijk is Xavi een geweldenaar maar wees eerlijk. Waar zou Inter afgelopen seizoen zijn zonder Sneijder? Hun hebben de CL gewonnen dankzij hem. Hij heeft die seizoen alles gewonnen wat er te winnen was. Natuurlijk ziet het voetbal van Barca er gelikter uit maar dat houd niet in dat elke speler dan zogenaamd ''vanzelf sprekend'' beter was. Snapje?

Veel mensen zijn hier iets te subjectief. Ten eerste is het belangrijk dat er naar prijzen wordt gekeken, maar dat is niet het belangrijkste. Het slaat toch nergens op om te zeggen, hij won de meeste prijzen dus hij verdient de prijs. Zoiets gaat ook niet gebeuren, dat zag je namelijk ook op het wk(forlan won de individuele prijs terwijl uru 4de eindigde). Het gaat om het totaalplaatje.
Als je kijkt naar individueel beste speler, dan is het voor mij duidelijk dat Messi en Xavi de beste zijn(sneijder daaronder). Op dat moment ga je kijken naar de prijzen. En dan zie je dat xavi het wk heeft gewonnen (wat sowieso al zwaarder weegt dan de CL want het toernooi vind niet elk jaar plaats). Dus vind ik dat Xavi de prijs verdiend en ik denk ook dat hij de prijs krijgt.
Bovendien zijn er ook nog een paar andere (meer onzichtbare) redenenen die denk ik ten gunste zijn voor Xavi. Xavi is vrij oud, zijn niveau zit nu waarschijnlijk op het hoogste punt. Xavi heeft een geweldige carriere, en stond vaak in de schaduw van de opvallende spelers als ronaldinho eto'o messi omdat zij de goals scoorden. Deze individuele prijs zou hij absoluut, meer dan al die spelers op de lijst, verdienen.

Het kan toch bijna niet anders dan dat Robben deze prijs gaat pakken, die was zo bepalend voor zowel Nederland op het WK als bij Bayern München waar hij in zijn eentje de ploeg naar de finale schoot met zeer belangrijke goals o.a. op Old Traffort. Daarbij is het natuurlijk zo dat het een individuele prijs blijft in een teamsport hetgeen ik toch nog altijd wat vreemd heb gevonden. Maar ik zet mijn geld in op Robben.

Sneijder verdient de gouden bal. Deze man heeft alles gewonnen in 1 seizoen en was iedere keer beslissend,
Tijdens het wk scoort hij 5! x als middenvelder. Als robben de bal er inschiet wint sneijer ook het wk en was hij weer beslissend in de finale.'

Spanje heeft het wk wel gewonnen , maar wonnen bijna alles maar met 1-0 en hadden veel hulp van de arbitrage (kan ook niet anders met een spanjaard als baas van de scheidsrechterscommissie).

In deze shortlist mis ik in ieder geval toch echt van Bommel en wellicht ook Stekelenburg! Sneijder is een grote kanshebber. Presteert ook na de WK heel goed en kan profiteren van het feit dat er veel Spanjaarden en Duitsers op de lijst staan, zodat de voorkeursstemmen voor Spanje en Duitsland over een grotere groep verdeeld worden.

26 oktober 2010 om 12:54

Klopt wat je zegt over Van Bommel, lachwekkend dat Schweinsteiger er dan wel in zit terwijl Van Bommel na Robben de belangrijkste man bij Bayern was. Ook op het WK kwam Van Bommel verder en daarin vond ik hem één van de betere aan de kant van Nederland.

26 oktober 2010 om 13:05

Schweinie staat er terecht bij vind ik. Een geweldige speler. Maar als ik zie dat Klose er bij zit. Dan klopt het zeker wat je zegt: Klose zat gewoon reserve bij Bayern en vloog er met Duitsland in de halve finale van de WK al uit!

Ook onbegrijpelijk sommige andere nominaties. Zoals Alves en Gyan. Alves was reserve bij de Selecao en heeft bij Barcelona een niet heel bijzondere rol gespeeld. En het meest memorabele dat Gyan heeft gedaan is een beslissende penalty missen.

Inderdaad een aanfluiting dat van Bommel niet is genomineerd.

26 oktober 2010 om 15:17

@ayoze

Je maakt een grap toch? Een voetballer als van Bommel als kanshebber op de gouden bal? Dat is toch een minachting en belediging van de prijs en de vroegere winnaars en kandidaten. Je zegt het goed inderdaad, van Bommel presteerde goed, met zijn teams inderdaad, of hij persoonlijk goed presteerde? Volgens de selectiegroep niet en volgens mij al helemaal niet. Je hebt de CL wedstrijden van Bayern toch gekeken? Daar speelde van Bommel gewoon uitermate matig, met als dieptepunt de finale, op het WK speelde heeft hij alleen maar balletjes breed en terug gespeeld, hooguit 5 ballen vooruit, het hele WK. Tegen Zweden leuk statistiekje weer, van de 40 passes stuurde hij een ongelooflijk aantal van 4 vooruit! Van Bommel staat er alleen om mensen te provoceren, te beuken en zichzelf te laten vallen, voetballend voegt hij amper iets toe, in Bayern niet, en al helemaal niet in het Nederlands elftal. Het mag dan ook geen wonder zijn dat hij niet geselecteerd is voor de gouden bal, wat jij ons wil doen laten geloven. Schweinsteiger droeg met Khedira het Duitse middenveld en compenseerde met aanvallende impulsen in Bayern het spel van van Bommel waarin het verboden is om over de middellijn te komen, of heb je niet gemerkt hoe vrijer hij met Khedira speelt? Is toch anders, iemand die je aanspeelt in plaats van het balletje balletje terug, of alleen maar breed naar Robben tikt.

26 oktober 2010 om 15:51

Weet je wat jij eens moet doen: de Duitse bekerfinale van afgelopen seizoen eens in zijn geheel bekijken. Dan zie je dat van Bommel wel degelijk heel erg goed kan voetballen en een schitterende passer is. Verder heeft de beste man natuurlijk al een hele trits schitterende doelpunten gemaakt, was hij in het seizoen dat PSV de halve finale van de CL bereikte absoluut in geweldige vorm (waarmee hij ook een transfer naar Barcelona verdiende) en is hij aanvoerder van Bayern Muenchen. Je kunt er over discussiëren of hij wel of niet genomineerd moet worden (zeker als ik zie dat iemand als Klose wordt genomineerd), maar ga nou niet vertellen dat Mark van Bommel niet kan voetballen en/of voetballend niets toevoegt aan een team.

26 oktober 2010 om 16:08

Ik heb de Duitse beker finale gekeken. Dat was counterwerk, het balletje naar Robben en rennen jongen.... Of je daar nu uit zou moeten concluderen dat hij zo'n schitterende passer is.... Overigens had ik het over zijn matige aanvalsspel. Die transfer naar Barca, leuk dat je die er bij haalt. Hij was helemaal geen basisspeler en óók nog eens gehaald door een Nederlandse trainer, en mocht weer na een jaartje weg, omdat hij een noodvoorziening was voor een Barca in opbouw, dus daar kan je je vraagtekens bij zetten. Hij was bij lange na niet goed genoeg voor Barca, zelfs niet voor het Barca op dat moment. Dat Klose geselecteerd is, is geen geldig argument voor je stelling dat van Bommel ook zou moeten zijn geselecteerd. Het is raar inderdaad dat Klose er bij staat, vind ik ook, maar wat dat er mee heeft te maken? Verdedigend is van Bommel niet super, aanvallend en opbouwend gewoon matig. Wat van Bommel doet is niet uitzonderlijk, dat doet zowat elke verdedigende middenvelder of denk je nu echt dat van Bommel beter is dan Tymoshuk of hoe hij ook heet?. Daarom is hij er juist niet bij, hij voegt niets extra's toe. Hij kan mee doen, hij kan niet het verschil maken. Dan voeg je niets toe inderdaad. Het zou eigenlijk helemaal geen discussie moeten zijn. Maar de beeldvorming is dus wel dusdanig dat van Bommel er ook echt iets van kan, wat gewoon niet waar is. Zet daar Palombo, Vukojevic, de Jong of een willekeurige verdedigende middenvelder van de bank van Juve er in, of zelfs Brama van mijn part, en er zal niets veranderen ten negatieve van het spel van Bayern, in tegendeel. Maar moeten zij ook allemaal de gouden bal krijgen dan?

26 oktober 2010 om 13:11

Schweinsteiger staat er zeker terecht bij, alleen maak ik de vergelijking omdat ze beide op dezelfde positie spelen bij Bayern. En zeg nou eerlijk, wat heeft Schweinsteiger meer gepresteerd dan Van Bommel bij Bayern? Op het WK waren ze ook beide goed, maar kwam Van Bommel wel verder waar je gezien een aantal spelers in deze lijst wel op wordt afgerekend.

Vind het dus heel raar dat Van Bommel er dan niet in staat maar Schweinsteiger wel, waren toch minstens gelijkwaardig zo niet was Van Bommel beter/belangrijker.

Sneijder is de enige die hem verdiend, draagt in zn eentje Internazionale richting de Champions league, en heeft een schitterende paas in zijn benen. En al die mensen die zeggen dat iemand van Barcelona hem moet verdienen voor de schoonheid van het voetbal? Als Sneijder over 50 meter een paas perfect aflevert bij Eto'o, lik ik mijn vingers daarbij af.

voor mij is messi absoluut zonder twijfel de beste speler ter wereld..speelde ook vorig jaar weer een prima seizoen..maar ik ben niet zeker dat hij kans maakt op deze titel..hij was niet doorslaggevend op het WK, en ik denk dat het WK zeker een belangrijke rol speelt bij deze verkiezing..
Daarom denk ik ook dat sneijder zeker een goede kans maakt op deze titel, is ontzettend veelzijdig gebleken en heeft een fantastisch seizoen gedraaid..heeft scorend vermogen, heeft het inzicht en een pass/steekpass om van te smullen..ik ben benieuwd

Deze prijs gaat overduidelijk tussen Sneijder en Xavi en heel misschien nog Forlan of Messi, maar laatstgenoemde zal hem denk ik niet twee keer op rij krijgen. Xavi zou hem naar mening moeten winnen, maar hij heeft de schijn tegen dat hij veel minder beslissende goals heeft gemaakt wat Sneijder wel heeft gedaan. Xavi is de absolute motor van zowel Barcelona als Spanje en zet bijna alle aanvallen op maar dat valt wat minder op dan als je er bijvoorbeeld twee inlegt tegen Brazilië. Om die reden krijgen keepers, verdedigers en veel middenvelders hem niet.

Ik zou kiezen voor Arjen Robben
Met Bayern een rot begin gekend van het seizoen maar uiteindelijk toch de beker en de schaal gewonnen.
Plus in de bekerfinale gestaan van zowel de Champions als de WK

Hoewel Sneijder de Champions heeft gewonnen lijkt het mij moeilijker om met Bayern daar te komen dan met Inter.

maar dat is mijn keus natuurlijk

Echter denk ik dat de strijd gaat tussen Sneijder en Xavi die beide een zeer goed seizoen hadden (xavi met de WK en Sneijder met Inter en ook Oranje)

ik ben het met schaars eens
want robben heeft zo'n beetje in zijn eentje met van bommel bayern het kampioenschap gegeven en de finale van de champions leaque.
al ben ik bang dat de meeste mensen dit niet inzien
maar ik zou ook prima kunnen leven als sneijder het word.

messi verdient het niet op basis van het wk..
tuurlijk is hij de aller beste maar wat bijv robben dit jaar gepresteerd heeft op basis van de champions leuque. kampioenschap, en het WK verdient hij het veel meer want ik ben nog steeds van mening dat zonder robben hadden we brazilie niet verslagen want ze paste zich duidelijk aan op de snelheid en de acties van robben.

winnen doe je met het beste team niet met individuele spelers en die worden nu individueel beoordeeld, dus Messi moet het worden, ookal wil ik Sneijder,en denk ik Xavi

Onderschat Mesut Ozil niet, als je naar hem kijkt continue in een wedstrijd.
zie je wat voor geweldige inzicht hij heeft en zijn uitvoering. Er zijn tegenwoordig weinig van zulke rustige koelbloedige spelers, deze jonge neemt ooit wel de 1e prijs in handen. Maar momenteel denk ik toch dat messi #1 is. Ik gok dus op Messi.

Ik vind dat veel mensen hierboven Sneijder ongelofelijk onderschatten. Sneijder is echt geen moment voetballer, hij is de hele wedstrijd aanspeelbaar en lijd vrijwel nooit balverlies. Zijn passing is uitstekend en weet blijkbaar ook nog hoe je moet scoren.

Echter vind ik niet dat Sneijder hem moet winnen. Mijn 3 favorieten zijn Xavi, Messi en Ronaldo. Deze 3 hebben gewoon het beste gepresteerd.

Messi heeft het meest gescoord van heel Europa, wat een fantastische prestatie is.

Ronaldo heeft het beste doelpunten gemiddelde van Europa en bovendien nog een behoorlijk aantal assists erbij.

Xavi heeft geen uitleg nodig. Wat een geweldige speler.

Ik ben blij dat ik niet in de jury zit, want ik zou niet kunnen kiezen.

Ik denk dat de gouden bal naar Xavi gaat en het zou dan ook eens verdiend zijn zeg.. Die man is/was niet alleen vorig jaar goed voor talloze assists maar is dat wel jaar in jaar uit.. Ondanks dat hij een paar prijzen heeft gemist met Barca vorig jaar was hij toch de belangrijkste speler daar en had een groot aandeel aan de ''wel'' gewonnen prijzen..

Daarbij komt er nog eens het WK bij.. dat zal dit jaar wel zwaar tellen want dat is toch de prijs der prijzen..

Het is ook een beetje raar dat men dan altijd kijkt naar het afgelopen jaar.. Als dadelijk iemand 1 goed jaar draait dan kan hij zomaar de gouden bal winnen.. maar zoals ik zeg als je het over een iets langere periode zou bekijken een jaar of 2.. dat zou dan beter zijn.. vind ik persoonlijk..

Want om je toch echt ''de beste'' te noemen vind ik dat jij dan ook wel over een langere periode moet laten zien dat jij constant vol bent aan het houden.. en altijd alles geeft..

Maargoed dat is mijn mening dan.. Ik denk niet dat dit jaar het winnen van de alle prijzen met de club en alleen het behalen van het WK doorslaggevend zullen zijn.. want dan zou in principe elk jaar de CL winnaar ook de gouden bal moeten krijgen en dat vind ik onzin..

Je kan ook uitstekend presteren zonder ook maar 1 prijs te winnen..

Zoals ik zeg ik gok op Xavi.. en Messi zou het ook zomaar weer kunnen worden.. gezien het aantal goals dat hij vorig jaar maakte die jonge presteerde ondanks het mislopen van een paar prijzen toch wel buitenaards.. 53 wedstrijd 47 goals is niet niks in 1 seizoen..

Ik ben benieuwd..

Kan iemand mij vertellen wat Cristiano Ronaldo doet tussen al die namen?

26 oktober 2010 om 14:04

Goh ik vroeg mij af wat Asamoah Gyan daar deed, maar blijkbaar is dat terecht en hoort Ronaldo er niet.

Ronaldo had alleen maar het beste doelpunten gemiddelde in de Champions League & Spaanse competitie, meer niet..

Ik hoop van harte dat een Nederlander die bal wint. Sneijder maakt dan wel een veel grotere kans dan Robben. En dat is terecht. Wat een seizoen heeft die Sneijder gedraaid zeg. Waar ik dacht dat hij na zo'n pittig seizoen met Inter, misschien wel wat anoniem zou zijn op het Wk.. Knalt hij er daar ook nog 5 in en haalt ie de finale. Fenomenaal!
Maar eigenlijk vind ik dat er maar één man is, die hem na al die topjaren ook eens verdiend: Xavi. Wat een geweldige voetballer! Zijn steekpasses, assists, combinaties en inzicht zijn echt van een ongekend niveau. Daar is er maar een van. En die verdiend in mijn ogen de titel van beste voetballer ter wereld.

In mijn ogen zijn dit ook de twee grootste kanshebber op de prijs. Zowel bij hun club, als bij hun land beslissend. Het hele jaar lang.

In mijn ogen vallen Daniel Alves, Cristiano Ronaldo, Phillip Lahm, Xabi Alonso, Asamoah Gyan, Carles Puyol, Miroslav Klose, Cesc Fabregas, Didier Drogba en Samuel Eto'o meteen af.
Sommige hebben een goed wk gespeeld en sommige van deze weer niet, maar geen enkele van al deze namen heeft een heel seizoen gespresteerd.

Sneijder, Xavi, Iniesta en Messi zijn de absolute favorieten , en Forlan een gevaarlijke outsider (beste speler WK gekozen en de Europa League gewonnen met Atleti, waarin hij heel veel had bijgedragen)

26 oktober 2010 om 14:44

@ diego_forlan
Maar het probleem vind ik dus, dat het een prijs is die wordt bepaald door 2 x een half seizoen + evt. een eindtoernooi. In mijn ogen zijn dat 3 momenten.

Ookal speelde hij een bout van een wk, ik vind Cristiano die kalenderjaar bij Real toch heeeeeeeeel goed spelen.

Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen het in hun hoofd halen om Sneijder te noemen. Wat Xavi, Cristiano en Messi dit kalenderjaar 2010 voetballend hebben laten zien in zijn totaliteit is dus echt vele malen beter dan wat Sneijder laat zien.
Sneijder was zeker goed, maar neem nou de laatste weken: vdvaart speelt veel beter dan Sneijder - en Sneijder speelt niet veel minder dan voorheen; oftewel, zo bijzonder speelt Sneijder niet.

Robben, Messi, Xavi, Forlan zijn wat mij betreft de grote favorieten en Ronaldo en Sneijder als 2 outsiders. Wel grappig dat Schweinsteiger, Lahm en Robben van Bayern genomineerd zijn en niet van Bommel, wat vrij terecht is natuurlijk, maar op basis van de beeldvorming, in ieder geval in Nederland, en de ophemeling van zijn 'goede' spel zou je denken dat hij toch meer kans zou maken dan Schweinsteiger of Lahm...
Zegt dit nu iets over de deskundigheid van de selectie groep of de vooringenomenheid van de Nederlandse 'deskundigen' en 'analisten'?

Robben was vorig seizoen echt geweldig en ik ben er vrij zeker van als hij niet geblesseerd was geraakt en nu nog steeds zo speelde hij naar robben ging. maar doordat hij nu gebleseerd is, is de kans denk ik klein dat hij hem krijgt.
Ik denk dat hij weer naar messi gaat.

Sneijer heeft een topjaar gehad,en heeft op het WK goed gespeeld(weliswaar met heel veel geluk). Maar heel veel van die mensen op die lijst hebben een heel goed jaar gehad. De ´loting´ is pas op 10 januari,dus we moeten niet te voorbarig zijn,want het is nog een paar maanden. Op de Europese velden vond ik Messi de beste,m.u.v. die wedstrijden tegen Inter was hij geweldig. Dat was natuurlijk ook voor een groot deel te danken aan Xavi. Forlan heeft op het WK met een relatief slechtere ploeg laten zien wat hij kan en ook nog de Supercup en Europa League gewonnen, en in die finale 2x gescoord.

Voor mij vallen Robben, Gyan, Alves, Alonso, Drogba, Eto´o, Cesc, Iniesta, Cesar, Klose, Lahm, Muller, Ozil, Puyol en Schweinsteiger af.

Ronaldo heeft vorig jaar in de CL en in de competitie behoorlijk wat laten zien,maar op het WK wilde het niet vlotten. Messi heeft een beetje hetzelfde. Robben heeft op het WK maar een paar wedstrijden gespeeld en is nu out. Casillas is een keeper en zal het waarschijnlijk niet worden. Hij maakt ook af en toe blunders tegen kleinere ploegen.

Dus Sneijder, Xavi, Alonso of Forlán zullen het dus worden. Ik denk dat het nipt Xavi wordt.

Ik vind het nogal een rare lijst en dat is om 1 reden , waarom is Rooney niet geselecteerd?

Hij hielp Manunited echt en was de belangerijkste speler , scoorde veel en gaf assist etc.
En nu zie ik tot mijn verbazing Miroslav Klose!?
Die man heeft het op het WK goed gedaan inderdaad , maar hij stond bijna nooit in de basis bij Bayern , daarwaar Rooney er altijd bij United in stond. Maar jah, Rooney was daar- en tegen een flop op het WK , maar alsnog hoorde Rooney vorig jaar gewoon een paar maanden bij het rijtje van Lionel Messi en Cristiano Ronaldo, hij is stukken beter dan Klose dat zeker , maar het is de Fifa die dit alles zo beslist .

Mensen hierboven noemen Forlan als kandidaat sorry hoor , maar ik vind niet dat hij hem mag winnen , hij is is 4de geworden met Uruguay , maar alsnog als je kijkt naar tegen wie ze moesten met alle respect Zuid Korea en Ghana waarbij ze ongeloofelijk veel geluk hadden tegen Ghana.

En hij heeft de Europa League gewonnen met Atletico Madrid en hij is wel ontzettend belangerijk geweest , maar ik vind niet dat hij na Kaka , Cristiano Ronaldo en Messi de wereldvoetballer van het jaar mag worden , omdat hij gewoon onder doet van die 3 . Ook hadden die drie de Champions League gewonnen in tegenstelling tot Forlan. Hij heeft weliswaar de Super Cup gewonnen tegen Inter , maar dat kwam meer doordat Inter zo slecht was , dan Aletico zo goed.

Ik zou dolblij zijn als Robben hem wint , hij verdient het in mijn ogen .
Hij heeft Bayern echt naar de Champions League geschopt , kijk naar die doelpunten tegen Fiorentina en Manunited , Ribery zou hem dat echt niet na doen . Xavi heeft Barca niet echt naar iets toegeschopt dit jaar , misschien de Primera Division , maar hij is wel gewoon een speler van wereldklasse. Sneijder heeft bijna alles gewonnen , maar ik vind hem geen goeie speler dat hij altijd zijn man voorbij komt etc , maar ook hij is net als Xavi met z'n passjes erg belangrijk geweest.

Op dit moment zie je het Bayern ook slecht doen en het is gewoon een feit dat het komt doordat Robben niet speelt . Zijn dribbels , passjes en goals ,daar heb ik echt een zwak voor.

Vorig jaar was het zo makkelijk te voorspellen wie het zou winnen.
Dit jaar weet ik het gewoon niet..
Ik denk dat dit de top drie zal worden:

1:sneijder, heeft de CL , Seria A en de beker gewonnen , dus de triple plus het feit dat hij een Wk-finale gespeeld heeft en gedeeld topscorer was op het WK. En ook nog Middenvelder van het jaar , moet ik nog doorgaan?

2.xavi, Deze man verdiende het in mijn ogen vorig jaar , maar Messi was toen zo ongeloofelijk goed . Dit jaar heeft hij het WK gewonnen en de Primera Division , dus 2 prijzen tegenover de 4 a 5 prijzen van Sneijder .

3.robben, nam heel Bayern inclusief van Gaal op sleeptouw naar de Bundesliga, Champions League finale en naar de Duitste Beker. Maar op het WK was hij niet zo goed , als dat hij zou moeten zijn , hij miste ook een aantal wedstrijden. Dus dat maakt hem onder Xavi en Sneijder.

Hoop zo Robben wat een prachtvoetballer

Maar Sneijder als Wereldvoetballer van het jaar zou het ook niet misstaan , als het maar weer eens een Nederlander wordt ben ik blij

Deze keuzes zijn wel gebaseerd op het wk. Kijk maar naar het plaatje voor deze topic. En als het over het hele jaar ging waarom zit wayne rooney er dan niet bij? Diego milito? Geen goed wk maar wel een top seizoen voor hun club.

Als ik de lijst zie, weet ik zeker dat 1 van deze spelers em zal winnen :
Forlan, Messi, Sneijder, Xavi, Drogba, C. Ronaldo, Özil, David Villa en Eto'o.
César heeft zn kansen verspeeld tegen Tottenham (vind ik, want als je echt iets van 5 kansen tegen krijgt en er 3 doorlaat is dit wel heel slecht en ook tegen NL was ie nie só goed). Iniesta en Robben hebben dit jaar te weinig laten zien. Robben helemáál niks op het WK (vergeleken met allé spelers die ik genoemd heb) en ook nog geblesseerd voor dit jaar. En Iniesta was vorig seizoen voor een vrij lang gedeelte geblesseerd, hoewel die het nou ook weer goed doet. Ronaldo heb ik erbij gezet omdat ie vorig jaar 1 op 1 stond, ondanks een blessure iets van 30 goals en dit seizoen zéér goed is. Forlan heeft ook kans, maar zal em denk ik uiteindelijk niet winnen, omdat ie ook dit seizoen niet in de CL uitkomt. Özil maakt ook veel kans met Duitsland zeer goed en ook nou met Real werelds, hij heeft laten zien dat de transfer van Kaka onnodig was (vind ik). David Villa, Eto'o en Drogba maken ook een goede kans. Ik begrijp niet waarom de lijst eigenlijk zó lang is, want 10 spelers hier worden het zoiezó niet.
Van alle genoemde spelers vind ik Messi, Sneijder en Xavi het meeste kans maken. Daarachter Etoó, Drogba en Ronaldo en daarachter Villa, ozil en forlan
Ik hoop als Barcelona-fan dat het Xavi of Messi wordt. Sneijder vind ik de laatste tijd het ook minder doen dan vorig seizoen. Ik denk dat het komt doordat Mourinho daar nie meer de trainer is. Etoó daarentegen doet het nou héél goed, niet normaal. Xavi presteert constant op 1 lijn, absurd gewoon, ik vind dat hij hem verdient. Zowel met Barça als Spanje dé belangrijkste op het veld en meest aanwezige. Messi ook wel, speelde ook geen zwak WK, maar eerder een matig WK. Had veel kansen, maar had nie het geluk om ze af te maken. Met barça speelt ie ook weer goed.
Ik denk dat Xavi het word, zoniet (misschien) Sneijder en zoniet Sneijder dan Messi.

mooi dat de 2 spelmakers van oranje zijn geselecteerd, maar denk toch dat mark van bommel erbij had mogen staan ipv gyan. ook denk ik niet robben een grote kans maakt, aangezien hij de helft van dit seizoen geblesseerd is.

Vind dat Drogba hier wel wat meer krediet verdiend.
Lees dat hij bij sommige niet eens bij de 20 beste hoort, belachelijk want dat is klinkklare onzin.
Was in mijn ogen de beste spits ter wereld afgelopen seizoen. Kun je ook in de statistieken terugvinden, alleen is hij toevallig geen liefhebbertje. Moet ik jullie eens wat vertellen, hier gaat het niet om de voorkeur van de fans maar om de prestatie. Hij is een ongewaardeerde speler maar hij presteerde als beste, ja jullie lezen het goed. Dat Chelsea wel wordt geprezen komt zowat door deze man en daarnaast maakt hij ook nog eens zijn teamgenoten beter o.a. Malouda en A.cole

Meest compleetste spits die ik heb gezien in Engeland sinds het vertrek van Thierry Henry. Laat dat eens duidelijk zijn, en Robben was ook ongelooflijk goed. Milito het meest efficiente en Messi het meest overschatte(barca kwam ver dankzij Xavi). Wordt wekelijks aangebeden door z'n fans maar weet niet hoe hij langs Zanetti (met alle respect) moet komen. Terwijl hij het jaar daarvoor weldegelijk het beste was.

ps; Zie Eto'o paar keer staan wat mij werkelijk tranen in me ogen geeft.

28 oktober 2010 om 11:23

Messi overschat?

Messi is niet totaal afhankelijk van Xavi. Het klopt dat zijn doelputeaantal voor een deel aan Xavi heeft te danken, maar dat betekent niet dat hij het zonder hem niet kan. Zie de goal van afgelopen week tegen Copenhagen, daar kwam Xavi niet aan te pas, om maar een voorbeeld op te noemen.

Mijn persoonlijke favorieten zijn Drogba en Fabregas. Ik vrees alleen dat deze het niet gaan winnen.

Drogba is gewoon absoluut de beste spits ter wereld. Dat heeft hij vorig seizoen laten zien en dit seizoen is hij ook weer goed bezig. Hij verdient veel meer credits dan hij krijgt.

Fabregas is gewoon de ultieme middenvelder. Helaas word hij zo ondergewaardeerd omdat hij bij Arsenal geen prijzen pakt. Dit is zonde voor hem maar ik denk dat dit seizoen dat anders zal zijn.

Ik snap niet waarom Sneijder als favoriet word genoemd. Hij heeft tegen Zweden eindelijk laten zien dat hij wél kan voetballen en daarvoor had hij VDV nodig. Voor de rest heeft hij bar weinig laten zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren