Doelman juicht na gestopte strafschop die toch nog binnenvalt

Vrijdag, 10 september 2010 om 19:09Bart Kruyt

Khalid Al Askri zal voortaan pas juichen wanneer hij een gestopte strafschop klemvast heeft. De doelman van Mas de Fés dacht in de Marokkaanse beker een penalty van Muhammad Ali Benaamar en klopte zichzelf kort na zijn save eens stevig op de borst. Wat Askri niet zag, was dat de bal door een vreemd effect alsnog binnen rolde.

Bij een 6-6 tussenstand in de strafschoppenreeks dacht Askri uit groeien tot de held van de avond. De keeper keerde de strafschop van Benaamar en richtte zich al naar het publiek achter het doel, klaar om de bedankjes in ontvangst te nemen. De gestopte bal kreeg echter een vreemd effect, waardoor hij alsnog binnenrolde.

Benaamar hield het speeltuig scherp in de gaten en stormde op de scheidsrechter af toen hij zag dat de bal alsnog was binnengerold. De arbiter keurde het doelpunt uiteraard goed, waarna Askri met stomheid geslagen was. Voortaan zal hij zich nog wel even bedenken voordat hij juichend wegloopt.



95 reacties (laatste reactie door vishalbec)

Wow dan voel je je echt genaaid zeg haha.
nooit te vroeg juichen he...

10 september 2010 om 19:41

Hij is al helemaal genaaid want het doelpunt had niet toegekend mogen worden. De bal maakte namelijk een voorwaartse beweging en dan is het geen goal. Houd de keeper hem tegen maar rold hij naar achter erin is het wel een goal. Zodra de bal naar voren gaat is het een gemiste penalty.

11 september 2010 om 21:03

oke.. en als de bal tegen de lat komt en dan via de keeper in de goal gaat is dat dan ook geen goal? nl wel een voorwaartse beweging of heb ik het mis?

bijv: ek 2004 oranje - zweden in de strafschoppenserie

10 september 2010 om 19:42

hij is genaaid maar hij is ook zo dom hij kon die bal natuurlijk daarna heel makkelijk weer oppakken als hij beetje had opgelet

weet iemand misschien hoeveel het is afgelopen want als ze hebben verloren vind ik het helemaal prachtig voor deze keeper

11 september 2010 om 01:22

deze 'goal' had niet goedgekeurd mogen (omdat de bal een voorwaartse beweging maakt) worden omdat dit een panaltyreeks is, als deze penalty gewoon in de wedstrijd was dan gaat het spel natuurlijk gewoon door en zou die natuurlijk wel tellen
Wel lachen dit hahahaha

11 september 2010 om 10:24

De club van de keeper heeft alsnog gewonnen,dus gelukkig voor hem is het goed afgelopen.

11 september 2010 om 11:00

Heb gelezen dat ze met 7-6 hebben gewonnen dus de blunder had geen gevolgen,

10 september 2010 om 19:49

Ja dubbel genaaid dus.

Omdat eerst de redding van de keeper er is en de bal daarna de grond raakt in een voorwaardse beweging had deze goal helemaal niet goedgekeurd mogen worden.
Tenzij de regels sinds kort zijn veranderd??

10 september 2010 om 21:43

Tuurlijk wel. Weet niet wanneer het was. Nederland - Zweden. Ljungberg schoot de bal op lat de bal maakte een voorwaardse beweging en raakte van de Sar aan.

Juiste beslissing van de refferee.

10 september 2010 om 22:05

De bal raakte de grond niet direct, hij raakte eerst de rug van Van der Sar en daardoor werd de strafschop alsnog beoordeelt als officieel doelpunt. Daarom was het een juiste beslissing.

Geweldig geweldig dit! Wat een geweldige beelden kan er niet meer over zeggen

Ben ik misschien de enigste die dit toch een beetje vreemd vind niet zo zeer dat het een wel of geen goal is maar als je goed kijkt zie je de keeper een 2e keer naar de bal kijken. Hij draait wel heel sterk weg met zijn hoofd...

Ik ben dus gewaarschuwd voor morgen! Dit zijn van die momenten waar je als keeper nooit aan denkt, maar toch kunnen gebeuren.

10 september 2010 om 20:22

Uit mijn ervaringen als keeper (vroegâh) weet ik nog wel dat je een bal nooit die kant op moet stompen, als hij goed had gedoken was de bal over de achterlijn gegaan.
Veel succes morgen.

10 september 2010 om 22:40

Uit mijn ervaring als keeper, moest ie gewoon even in de goal blijven staan

10 september 2010 om 22:49

Inderdaad, of in ieder geval even kijken waar de bal heen gaat...

Haha geniaal dit, en hij was nog zo trots ook.

Haha vraag me af wat er zou gebeuren tijdens de beslissende penalty in een finale die er op deze manier ingaat, en als de keeper en al zijn teamgenoten al kei hard aan het juichen zijn

Huh, dit is raar

2 a 3 jaar geleden, bij mijn club Voorschoten, schoten ze een penalty binnen nadat die door de keeper was tegengehouden, 2x stuiterde voor de doellijn en toen in de goal ging, en niet telde.

De scheids zei : hij mag maar 1x stuiteren.....

weet iemand hier de regel voor?


Edit: Dank je wel

10 september 2010 om 19:23

Ik dacht eerlijk gezegd dat een terugkomende bal helemaal niet voor de doellijn mag stuiteren. Maar ik weet het ook niet.

11 september 2010 om 10:27

Dan heb je een scheidsrechter gehad die de regels niet kent.

De regel is dat de bal éénmalig getrapt mag worden, en de penaltie is pas voorbij op het moment dat deze over de doellijn verdwijnt, over de achterlijn verdwijnt, in het bezit is van de doelman, of reeds door een andere speler beroerd is.

Heeft niets met stuiteren te maken.

Haha briljant filmpje. Weet iemand of ze de wedstrijd uiteindelijk ook verloren? Want als ze hem alsnog wonnen dan zal de keeper er achteraf ook om kunnen lachen.

11 september 2010 om 14:13

Bij Voetbal International zeiden ze gisteravond dat ze ook nog eens verloren. Dus hij zal wel helemaal balen dan haha.

Als dit een penaltyreeks betreft waar een beslissing moet worden geforceerd via penalties is dit geen geldig doelpunt en heeft de keeper gelijk. Als de bal na tussenkomst van de keeper een voorwaartse beweging maakt (en dat doet ie), is de doelpoging voorbij.

Geen geldig doelpunt dus.

10 september 2010 om 19:25

.wanneer de bal de grond raakt is het ongeldig na een voorwaartse beweging toch ? Niet dat het veel uitmaakt, aangezien het bijna onmogelijk is om na een voorwaartse beweging terug het doel in te gaan zonder te stuiteren.

10 september 2010 om 19:26

Wat de man boven mij zegt, een voorwaartse beweging in de bal maakt alles wat er na komt onnodig. Geen doelpunt dus, lekker benadeeld worden door de scheids

10 september 2010 om 19:30

Ik zat het ook na te kijken, en volgens mij is het inderdaad ook geen geldige goal. Op het moment de keeper de bal stopt moet de scheids affluiten.

''vi.
de bal wordt duidelijk tegengehouden door de doelverdediger; de scheidsrechter moet dan onmiddellijk de wedstrijd affluiten.''

Het enige twistpunt lijkt me dan of de handeling van de keeper beschouwt kan worden als duidelijk tegenhouden. Doordat hij zijn hand onder de bal krijgt komt het effect aan de bal, dus misschien niet goed genoeg gestopt.

Maar het blijft een hilarisch filmpje!

10 september 2010 om 19:34

Zoiets dacht ik dus ook al!

Aandachttrekkertje die keeper verder..

Ook nog bij de een penaltyreeks waarbij de stand 6-6 is. Dat maakt het extra bijzonder vind ik. Heel lullig voor de keeper natuurlijk, hij had de bal gehouden, maar de bal die gaat via de stuit en rollend heel langzaam over de doellijn. Het ziet er heel komisch uit.

Geweldig moment, ook erg pijnlijk voor de keeper...

Soo die keeper haat zijn leven wel. Nooit te vroeg juichen. Mas Fes heeft geluk dat ze hier een doelpunt voor krijgen, een ander zou dit miss akeuren maar het is wel een geldig doelpunt hoor.

Deze mag toch eigenlijk nooit tellen? Vreemd. Weet iemand wie de wedstrijd uiteindelijk won?

Hehe. Mooi he. Vooral die keeper.....
Daar zakt je broek van af!

Hahahah , ik zou die keeper niet willen zijn hoor ! Wat een naai moment.

Hij zit zichzelf helemaal schouderklopjes te geven en fokt het publiek op, maar ligt het nu aan mij of zijn de tribunes aan die kant helemaal leeg? :D

Zelden heb ik zo'n mooi voorbeeld gezien van hoe het voetbal tegenwoordig in elkaar zit. Het egocentrische van de doelman, het ongelooflijke effect aan de bal, de spelregels. Maar vooral de houding en uitstraling van de doelman. Niet omkijken, maar op de borst kloppen. En zichzelf daar indirekt natuurlijk mee strelen. Kijk eens wat een liefde voor de club. Ik stop de penalty, ik ben goed, ik doe het voor de club. Ik hou van de club en sla op mijn eigen borst. De bal rolt in de goal, de scheidsrechter stoicijns, een goal. De schutter die de scheids vraagt om de goal.. Het is niet een goal van hemzelf, want het was waardeloos ingeschoten. Ook de schutter heeft hulp nodig van in dit geval de regels. Beide spelers laten mooi zien hoe dom ze zijn. Typisch voetballers. Ze denken dat ze heel wat zijn, maar in werkelijkheid schutteren ze van domheid.

Echt geweldig. Zo prachtig op hoe hij vanaf 32 sec. borstkloppend wegloopt terwijl je de bal gewoon in de goal ziet liggen haha dat ligt zover van elkaar af maar toch zo dichtbij, heerlijk.

'benaamar hield het speeltuig scherp in de gaten en stormde op de scheidsrechter af toen hij zag dat de bal alsnog was binnengerold.'

Helemaal fout. Hij zag de bal pas toen het in de doel was gerold, dus hoezo scherp in de gaten? Ook stormde hij niet op de scheidsrechter, hij liep rustig naar hem toe. Lekker overdreven weer Voetbalzone. Voor de laatste alinea was het duidelijk moeilijk om iets op te schrijven...

hahaha geweldig, dit is zo'n moment die je over 20 jaar nog weer terugziet.

Geweldig haha, erg sneu voor die keeper maar dit is lachen, doet me denken aan dat moment dat die aanvaller scoorde en aan het juichen was terwijl de bal in een modderpoel bleef liggen. Dit zijn echt leuke voetbalmomenten.

Dat is wel balen voor de beste man.

Weet iemand of zijn club heeft gewonnen of verloren.

10 september 2010 om 19:53

De beste man heeft helaas verloren, FAR alsnog uitgeschakeld haha dacht ik maar weet niet zeker.

11 september 2010 om 10:29

Nee MAS heeft nog gewonnen met 7-6.

Haha echt geweldig dit. Knap lullig voor die keeper haha

'De arbiter keurde het doelpunt uiteraard goed.'

Dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend want deze penalty telt volgens de regels helemaal niet.

10 september 2010 om 20:04

Inderdaad, zo uiteraard is dat niet.

11 september 2010 om 10:23

Volgens de regels telt hij wel!!!

Als tijdens een strafschoppenreeks, een bal via de doelman in het doel verdwijnt telt hij toch ook? Hier gebeurd niets anders dan dat. De speler die de penaltie neemt, heeft hem maar één keer getrapt.

Terrecht doelpunt.

11 september 2010 om 10:42

Omdat de bal op een gegeven moment vanaf de keeper terug komt, dus niet meer vooruit gaat, en vervolgens voor de lijn de grond raakt, is in een strafschoppenserie de penalty voorbij. Maakt niet uit wat er daarna nog gebeurd.

11 september 2010 om 12:11

Totale onzin!

Als dan de bal door de doelman op welke manier dan ook aangeraakt wordt zou hij niet tellen. Want als doelman hem omhoog in het doel tikt, of links of rechts aanraakt, makt bal ook geen voorwaartse beweging meer.

Het is wel zo, dat als de bal tijdens een wedstrijd, dus niet tijdens een strafschoppenserie, via de lat of paal zonder aanraking van een doelman of andere speler terug in het veld komt, en dezelfde speler die de strafschop genomen heeft de bal dan in doel schiet is dat geen geldig doelpunt, want dan heeft de strafschopnemer de bal twee maal beroerd.

het zou maar de winnende goal van het wk finale zijn joh

Whahaha lig dubbel. Zuur voor de doelman, maar leuk voor de penalty nemer en ons kijkers lol!

''we join the action during the penalty shoot-out of the Moroccan Cup match between MAS Fes and FAR Rabat on Thursday night.

A 1-1 draw between the two sides saw the game head to the dreaded penalty kicks and Khalid Askri is now set for infamy worldwide following one of the worst goalkeeper blunders you will ever see.

To rub salt into the wounds of Khalid Askri, his side eventually lost the shoot-out 7-6 and his name is likely to go down alongside Rob Green.''

Haha, hij heeft nog verloren ook haha!

De meest lullige treffer die ik ooit heb gezien. Dit is heel zuur voor de keeper. Die scheidsrechter moeten ze ook schorsen want zulke ballen horen gewoon niet te tellen.

Tja, het kan de beste overkomen hè .

''de keeper keerde de strafschop van Benaamar en richtte zich al naar het publiek achter het doel, klaar om de bedankjes in ontvangst te nemen.''

Dit vind ik ook mooi, je ziet helemaal geen publiek haha.

Ben ik nou de enige die zich afvraagt wie deze confrontatie uiteindelijk heeft gewonnen?

10 september 2010 om 20:32

De keeper heeft verloren Lees m'n reactie hier boven maar!

Ik woon zelf in fes in marokko en ze hebben een mooie stadion met een capaciteit van 45.000 man. Maar marokkanen zitten altijd hoog in de stadion, waarom weet ik niet ? Maar daarom zie je ze niet op de camera.

This maar wachten op Raja/wydad casablanca- Mas fes, dan zit de stadion bomvol.

11 september 2010 om 02:32

ik woon zelf ook in fes maar vraagje wie heeft deze partij gewonnen onze mas of rabat?

Haha dit is echt grappig. Die keeper overdrijft wel met zijn gejuich zeg .verdiend dat deze doelpunt zat als je zo dom doet. Tjaa logisch.

Deze stond ook op dumpert Als je stoer wil doen, moet je wel zeker weten dat je iets goeds gedaan hebt

Wat een moment, dit kan iedereen gebeuren. Reina maakt de laatste tijd ook enorme blunders. Dit is gewoon echt heel erg dom. De bal rolt nog weg, hij kan de bal zo tegen houden.

Van held tot schlemiel.. ik snap ook niet waarom die blijft staan, doe maar gewoon overigens had het doelpunt nooit toegekend mogen worden

Wat ik heb gelezen, is dat juist de ploeg van deze keeper wel heeft gewonnen, nl met 7-6..dus de blunder had geen gevolgen!

10 september 2010 om 22:09

Voetbalzone heeft het fout..dit is namelijk niet de keeper van MAS Fes maar van FAR Rabat en die heeft de penaltyserie uiteindelijk met 7-6 verloren..dus zijn blunder heeft zeker wel gevolgen!

haha geweldig, best wel lullig, maar ja eigenschuld.
Maar als de goal eigenlijk niet mag tellen dan, heeft hij dubbelpech, genaait dus.

Ik zag dit moment vandaag bij Editie NL. Echt ongelooflijk. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat zou missen. Gewoon zeker weten en dan pas juichen. Net zoals ik hierboven vaak lees dacht ik ook dat het doelpunt niet had mogen tellen. Dat maakt het nog eens extra zuur voor die keeper. Aan de andere kant is het gewoon helemaal z'n eigen schuld. Gewoon beter opletten de volgende keer. Dit is nog meer dan een blunder omdat hij alle tijd had het te herstellen.

Hoezo als ie een beweging terug maakt mag ie niet goedgekeurd worden? Stel voor ik schiet op de lat en via de rug van de keeper gaat ie in het doel (tja ook een teruggaande beweging) dan telt die ook. Geldig doelpunt dus.

Dit is dus ontzettend dom! Altijd de bal volgen als je een penalty stopt! Maar goed, de schlemiel van het jaar.

Dat is een grappige blooper... Maar wel geheel volgens de regels...

Echte Marokkaanse keeper. Marokko heeft laatste tijd problemen met keepers. Beter gaan ze keepers opleiden. Wel grappig,maar kan dit wel volgens de regels.

Khalid al Askri is keeper van FAR en niet van MAS de Fes,zoals voetbalzone zegt. Dus de keeper heeft wel verloren,maar MAS heeft gewonnen. Ik heb hierboven de hele tijd fout gezegd,maar dat komt omdat ik d8 dat VZ gelijk had.

haha schitterend, net goed voor deze egoistische keeper! moet hij maar niet eerst gaan juichen en daarna pas weer met voetbal gaan bezighouden! boontje komt om zijn loontje zeggen ze dan

wie heeft er nou gewonnen ?

Haha, het ziet er in ieder geval erg komisch uit. Voor die keeper is het een drama natuurlijk.

Deze mag niet eens tellen.. Wat een prutsers zeg daar die arbiters..

maar ze hebben wel gewonnen met 7-6 in de strafschoppen serie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

In de wandelgangen

Vrijdag 24 juni
Manchester United is in de markt voor Yannick Carrasco. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren