Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Yaya Touré ruilt Barcelona in voor Manchester City

Laatste update:

Yaya Touré maakt met onmiddellijke ingang de overstap van Barcelona naar Manchester City. De 27-jarige Ivoriaan tekent een contract voor vijf seizoenen bij de Citizens; hoeveel de club voor hem betaalt, maakt het niet bekend. In Manchester wordt Yaya herenigd met oudere broer Kolo, die een jaar geleden Arsenal al inruilde voor dezelfde club.

/

City laat via de officiële kanalen weten dat Touré de medische keuring reeds heeft doorstaan in Spanje. Ook de financiële details zijn reeds in orde gemaakt. In drie jaar tijd veroverde Touré vele prijzen bij Barcelona, maar de moordende concurrentie op het middenveld zorgde ervoor dat hij lang niet altijd van speeltijd verzekerd was onder trainer Josep Guardiola.

Begin vorige maand onthulde Dmitri Seluk, zaakwaarnemer van de Ivoriaanse middenvelder, al dat zijn cliënt de overstap naar Engeland zou maken. Hij wilde destijds alleen nog niet zeggen om welke club het ging. Het gebrek aan speeltijd heeft Touré doen besluiten om de wijk te nemen naar het City of Manchester Stadium. In zijn drie Barcelona-jaren kwam Touré, die op het WK alle groepsduels speelde van Ivoorkust, tot 74 wedstrijden.

Yaya Touré is een topversterking voor Manchester City

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zal dit nog nadelige gevolgen hebben voor Nigel???

2 juli 2010 om 13:22

Ik denk het wel, behalve als hij nog sterk speelt op het wk en het wk wint zal toure altijd meer aanzien hebben. Maar goed, ik geloof niet in een overwinning voor nederland vandaag.... dus koffers inpakken nigel, in Zuid afrika en man city

3 juli 2010 om 10:49

haha gelukkig hebben we toch gewonnen

3 juli 2010 om 12:22

Wat was het een gekke wedstrijd hahah en de jong speelde sterk.

Van Bommel en de Jong zijn echt heerlijk agressief.... Vond het alleen jammer dat boulahrouz niet in de basis stond ipv van der wiel. Van der wiel leed de laatste 2 wedstrijden zoveel balverlies. Niet normaal

2 juli 2010 om 13:44

Hodgson mag hem wel halen voor een zacht prijsje als die verrader van een mascherano vertrekt ^^

2 juli 2010 om 15:36

Nadelig? Dit opent deuren mijn vriend, Arsenal kan wel een bikkel gebruiken.

2 juli 2010 om 15:50

Denk het wel ze hebben tal van Verdedigende middenvelders.

Ik vind het jammer dat Yaya Toure Barca heeft verlaten. Zeker omdat hij niet minder is dan een Keita of Busquets. Manchester City zal wel lachen, ik denk ook niet dat zij enorm veel geld hebben moeten betalen voor hem. Ik denk dat dit betekend dat Nigel De Jong ofwel op de bank vliegt of dat hij naar een ander team kan vertrekken. Ze zijn in ieder geval goed bezig daar, al vind ik het jammer dat een Arabier zoveel geld moet pompen in een club.

2 juli 2010 om 13:37

33 miljoen.

nu staat een transfer fabregas -> Barca niets meer in de weg denk...

2 juli 2010 om 13:24


Toch wel, Arsenal zelf en een Cesc die het niet erg vind om te blijven

Moordende concurrentie? Hij had 1 concurrent op't middenveld, en dat was Sergi Busquets. Zeer spijtig dit, ik vind het een geweldige speler en ga zeker genieten van hem @ City.

Ik snap het nog steeds niet. Die man was zo belangrijk in 08-09, en dan begint seizoen 09-10 en speelt hij zelden. Wanneer hij speelde dit jaar kon ik tenminste met een gerust hart kijken.

Jammer dat deze man Barca verlaat. Vond hem uitstekend voor het evenwicht in het team. En laat City gewoon doorgaan met spelers halen. Hebben ze er net zoals Ajax het afgelopen seizoen een stuk of 60. Begin zolangzamer hand van City een nog grotere afkeer te krijgen dan van Real Madrid. Bah wat een nare clubs. Kopen om te kopen. Nigel de Jong ga a.u.b. naar een echte voetbalclub.

En opnieuw is er een grote speler gevallen voor het grote geld..

Hij had wat mij betreft een veel betere transfer kunnen verdienen. Maarja, laat ik niet te snel oordelen.. De aanwezigheid van Kolo zal ook een belangrijk aspect zijn geweest.

Als het zou doorgaat wordt deze club Real Madrid 2. Ik vind nog steeds dat je geen team bij elkaar kunt kopen. Ook bij deze club zal de jeugd geen kans krijgen, zonde.

2 juli 2010 om 13:35

Onee,volgens mij was het chelsea dat een middenmoter was in engeland en door aankopen een topclub is geworden waar het nu is.

Oke je moet het niet zoals Real aanpakken.
Maar hoe city het tot nu doet op de markt is gewoon normaal om hogerop te willen komen.
Want Toure en Silva zijn niet wereldtop.

2 juli 2010 om 13:37

Precies, Chelsea deed het zelfde(lijken veel mensen vergeten te zijn) en op korte termijn werkt het niet altijd, maar ik zie Man. City komend seizoen absoluut voor de hoofdprijzen spelen. Ze zijn ondertussen ook betere dan Arsenal vrees ik

2 juli 2010 om 14:00

De aankopen van Chelsea waren nog geen garantie voor succes. Dit zie je wel bij Real Madrid en Manchester City. En persoonlijk zie ik weinig verschil tussen het aankoopbeleid van Real Madrid en dat van Manchester City. Misschien dat Real Madrid meer geld betaalt aan spelers. Wel worden deze spelers gebruikt, Manchester City koopt een hele hoop aanvallers waarvan ze er maar drie opstellen.

Daarnaast leven we in het jaar 2010, het jaar waar het kopen en verkopen van spelers voor zulke bedragen als normaal wordt gezien. Barcelona doet eigenlijk precies hetzelfde maar verspreidt haar aankopen over een bepaalde periode. Als je kijkt naar wat ze de afgelopen jaren hebben gekocht en verkocht, dan vind ik dat frappant.

Wat betreft Touré vind ik het leuk dat hij wordt herenigd met zijn broer - Kolo. Ik hoop voor Nigel dat zijn plaats niet in gevaar zal komen. Eventueel zouden ze zelfs samen in de basiself kunnen staan.

Kijk jongens: Door dit soort transfers komt Engeland niet ver tijdens een WK.

laat Mascherano maar komen (L)

Jezus. City wordt echt een club om rekening mee te houden komend seizoen. David Silva, Yaya Touré. En als je ziet wat er al loopt. Ik denk dat ze komend seizoen echt hoge ogen kunnen gooien.

Ach en dat mensen meteen City gaan afzeiken is ook wel erg kinderachtig. Ze hebben dit seizoen David Silva en Touré gehaald. Zijn net geen absolute wereld top dus past prima bij de club City. Ik vind nou niet echt dat ze met honderden miljoenen over de bank gooien.

2 juli 2010 om 13:31

het commentaar op City komt meer door de spelers die ze er de afgelopen periode al doorheen gejaagd hebben. zo'n club is leuk voor je bankrekening, maar een ramp als je een contract hebt en nooit speelt omdat de coach liever een ander op je plek zet. bovendien ben je dan ook veels te duur voor een andere club die je dan wel goed kan gebruiken. je komt er dus alleen fatsoenlijk weg met een transfervrije status. maar al met al blijft het de keus van de speler om daar te gaan tekenen. of dat slim is is een 2e...

2 juli 2010 om 13:31

Net geen absolute wereldtop? Wat is er dan wel wereldtop?

2 juli 2010 om 13:35

Juist, Yaya en David zijn beide toppers.

2 juli 2010 om 15:50

wereldtop zijn clubs die constant meedoen om de de eerste 4 plaatsen en ook europees (dus Champions League) minimaal kwart of halve finale halen. clubs die elk seizoen en meerdere jaren dit kunnen volhouden zijn wereldtop. het hebben van een aantal goede spelers maakt je dat dus niet...

3 juli 2010 om 03:18

Het ging over of de spelers wereldtop zijn of niet.. en volgens je eigen bewering zijn ze dat dus wel.. Of wil je beweren dat een basisspeler van Spanje en Valencia geen wereldtop is ??

Dat Yaya wereldtop is lijkt me logisch.. vind hem beter dan Sergi en als barca geen wereldtop is (ja ze komen van een andere planeet, weet ik)

3 juli 2010 om 15:31

Het ging over spelers, niet over clubs slimmerd.

@dvd1: +1

OT: Nou nigel heeft concurentie gekregen, hoop dat arsenal nigel koopt

2 juli 2010 om 13:43

Dat zou voor Nigel ook voor zijn ontwikkeling geweldig zijn, reken er maar op dat Wenger er streng op zal toezien dat Nigel die harde (onnodige) overtredingen niet maakt. Ook zal hij voetballend zich not meer kunnen profileren onder Wenger - iets dat wat onderbelicht is bij De Jong. Vind het een hele sterke, felle, dynamische middenvelder die zeker nog een niveau hogerop kan komen.

2 juli 2010 om 14:01

Voor Nigel De Jong zou Arsenal een goede stap zijn. Niet alleen omdat hij dan misschien rustiger wordt in zijn tackels maar ook qua voetbal zelf. Arsenal is een team dat net zoals Barca het accent legt op het voetballende aspect, iets wat voor De Jong voordelig kan zijn.

Yaya Toure maakt toch wel een flinke stap achteruit. Barca is zowat het hoogste qua teams samen met enkele andere. City zit daar toch nog een groot stuk achter maar langs de andere kant snap ik Toure wel. Hij wil voornamelijk spelen en bij City kan dat, ook al krijgt hij daar een enorme zak geld. Dat is dan dubbel meegenomen en hij komt er zijn broer tegen, misschien driedubbel meegenomen.

Goede speler, ben benieuwd of De Jong blijft of weggaat.

2 juli 2010 om 13:27

T'' lijkt me niet dat City Nigel laat gaan. Touré kan als het moet namelijk ook centraal achterin spelen, en in Engeland speel je erg veel duels.

@ Dhummel

Een team kun je niet kopen en daar is Manchester City de afgelopen jaren wel mee bezig geweest! Alleen omdat ze in de top van de Premier League willen komen.

2 juli 2010 om 13:43

Een team, en succes, kan je wel degelijk kopen.
Kijk naar bijvoorbeeld Chelsea, die door het geld van Abramovich doorgestoten zijn naar de top.
Of in Nederland, AZ, die met het geld van Scheringa hetzelfde deden.

Daarnaast hebben vrijwel alle grote clubs hun teams bij elkaar gekocht, ook degene met goede jeugdopleidingen zoals Barcelona. Kijk maar naar hoeveel geld die over de balk gegooit hebben voor Villa, Ibrahimovic, Chygrynskiy, Milito, Dani Alves etc.
En neem Champions League winnaar Inter, ook gewoon een (over de jaren heen) bij elkaar gekocht team.

Dus zeggen dat een team niet te koop is is onzin.

2 juli 2010 om 13:54

Een team koop je niet, wereld spelers wel. Dat is het grote verschil.
Bij Chelsea deed Mourinho het, bij AZ deed van Gaal het.

Met andere woorden als je geen manager hebt die het aan kan, dan zul je losse zandkorreltjes hebben, heb je een trainer die het wel kan, dan krijg je cement en kun je wel degelijk een team vormen.

2 juli 2010 om 14:15

Dan is het succes dus alsnog gekocht, want zo'n trainer kan ook niets zonder goed materiaal.

En ik kraak Manchester City niet af, vind het alleen jammer. Zie liever dat de jeugd meer kans krijgt dan dat er per seizoen 5 a 7 nieuwe spelers worden gehaald.

hoeveel verdedigende middenvelders wil je bij een club laten spelen!

Ik vind het jammer dat City Toure haalt want voor die positie heb je al genoeg spelers. Ik denk dat De Jong nu een plek op de bank moet gaan nemen omdat Toure betere verdedigende middenvelder is. Maar hij past wel in de Premier League. Als ik De Jong was zou ik nu een nieuwe club gaan zoeken want denk dat hij nu plekje op de bank moet nemen. Met dat geld van Toure kunnen ze beter Mascherano halen dat is echt een fantastische controlerende middenvelder en ik heb hem liever dan Fabregas want hij is veel meer aanvallend ingesteld en dan gebeurt hetzelfde als bij Spanje moet hij plekje op de bank nemen want hij heeft Iniesta en Xavi voorzich.

2 juli 2010 om 14:16

Ja maar City speelt met twee verdedigende middenvelders. Twee controleurs. Ik zie graag Nigel en Yaya spelen. Barry en Ireland zijn toch wat aanvallender ingesteld. Dan heb je nog Tevez en Adebyor voor in de aanval. Echt angstaanjagend die selectie van City.

2 juli 2010 om 14:25

Je hebt absoluut gelijk maar ik denk dat ze Vieira niet voor niks hebben gehaald. Ik ben gewoon bang voor Nigel dat hij zijn basisplek kwijt raakt aan Toure en dat Vieira daar naast speelt. Maar ik hoop voor Nigel De Jong wel een basisplek want hij is een goede verdedigende middenvelder.

2 juli 2010 om 14:28

Sorry, maar waarom denk je dat? Vieira gaat al bijna weg omdat hij geen minuten krijgt. Nigel is sowieso 2 keer beter dan (met alle respect) die ouwe rot.

Mensen onderschatten Nigel de Jong gauw. Het is gewoon een wereldspeler voor zijn positie.

1. Yaya Touré
2. Cambiasso
3. Mascherano
4. Nigel de Jong

2 juli 2010 om 15:01

Komaan zeg: De Rossi, Fellaini, Palacios, Essien. Allemaal beter dan De Jong.

2 juli 2010 om 20:04

@ Horwi

Vieira gaat helemaal niet bijna weg omdat hij geen minuten krijgt dat is echt onzin ik weet niet waar je dat vandaan hebt.
Ik vind Nigel De Jong zeker 2x beter dan Vieira maar ik denk dat de trainer niet zo denkt.

Ik onderschat Nigel helemaal niet het is een van de beste op zijn positie. Hij pakt veel ballen af op het middenveld en werkt keihard voor zijn team.

Je hebt zeker niet gelijk in die top 4. Nigel zal wel ergens in de top 10 staan.

1. Mascherano.
2. De Rossi
3. Essien
4. Yaya Toure
5. Cambiasso
6. Fellaini
7. Mark van Bommel
8. Xabi Alonso
9. Busquets
10 Nigel De Jong

3 juli 2010 om 11:32

Met alle respect voor De Rossi en Essien, maar Yaya Touré is echt wel de beste controleur van de wereld. Yaya is veel beter dan De Rossi en wat iedereen in die Essien ziet weet ik ook niet. Wel goed, maar komt niet in de buurt van Touré.

Nigel de Jong is zeker beter dan Busquets en Alonso is niet eens een controleur.
En rot op met die Fallaini. Nigel troeft hem op alle fronten af.

Dan wordt het waarschijnlijk gewoon met middenvelders doorschuiven,
Toure. Barca -> City
De Jong. City -> Arsenal
Fabregas. Arsenal -> Barca

Misschien is het juist goed van City, hierdoor kunnen andere clubs weer de spelers van City kopen die niet meer nodig zijn voor minder dan hun eerdere waarde.

En nu staat vast: De Jong komt naar Arsenal of mag weer naar Ajax komen

Ik vind het triest dat Manchester City kampioen wil worden met allemaal topspelers aantrekken. Kijk, Az & Twente, die zijn met mindere middelen kampioen geworden en hebben Ajax etc verslagen.

2 juli 2010 om 14:09

De Jong verdient 8 mil bij Man City. Lijkt me sterk dat Arsenal dat wil gaan betalen aan salaris voor hem. Over Ajax ga ik niet eens beginnen.

Ik zou De Jong gewoon naast Touré op het middenveld zetten in het systeem wat Oranje ook speelt

Echt wat een topteam zal dit zijn volgend seizoen, de pionnetjes zullen ze hebben, nu nog zien of ze een ploeg gaan vormen. Ik verwacht dat ook nog Dzeko aan de selectie zal toegevoegd worden, en Kolarov. Ze maken grote kans op de titel me dunkt. Niet dat ik de manier van handelen van City toejuich, maar niemand die er wat kan aan doen.

Ik snap 't wel:

- Hij kan z'n zakken vullen bij City.
- Zijn broertje speelt er ook dus hebben ze meer contact met elkaar.
- Bij Barca kwam hij niet aan spelen toe.

Wel jammer voor Nigel, die komt waarschijnlijk niet veel meer aan bod. Moordende concurrentie met Gareth Barry, Patrick Vieira, Vincent Kompany en nu dus ook Yaya Toure. Dat krijg je met die sjeiks die zo veel geld hebben dat ze het beste van het beste willen. Maar... Real Madrid had ook geen succes. En ze hadden misschien dit geld beter kunnen investeren in de verdediging. Richards, Lescott, Toure, Bridge, Zabaleta, Onouha, Kompany, Garrido en Boateng. Dat kan beter!

2 juli 2010 om 14:13

Richards is een groot talent en nu al erg goed en Kompany ook. Touré is een topper, dat weet iedereen.
Spelers als Boateng en Lescott vind ik overschat.

Al met al is de verdediging van City niet slecht voor een subtopper.

Als Barca-fan vind ik het zeer zeer jammer...
Hij was één van de steunpilaren, zeker tijdens het succesjaar. Fabregas is geen vervanger voor Touré,
dan kunnen ze beter Mascherano halen.
Het is natuurlijk niet goed hoe Man. City het aanpakt, maar ze zijn toch bezig er iets van te maken en ze hebben toch al een aardig elftal voor het volgende seizoen (en er zullen er nog wel bijkomen...)
Kwalitatief toch zeker bij de top 4 in Engeland op dit moment.

Deze elf van Man. City heb ik opgesteld. Dan zitten er nog talenten als Richards, Onuoha, Ireland en Jö op de bank. Viera, de Jong en Lescott gaan denk ik hun best mogen doen om in de ploeg te staan.
Given;j. Boateng - K. Touré - Kompany - Kolarov; Barry - Y. Touré; Robinho??? - Silva; Carlitos - Adebayor

Manchester City wordt echt een top team. Manchester United moet echt gaan uitkijken voor hun stadgenoten.

Ik vind dit een schande van barca, net als hoe Makalele bij madrid is weggegaan gaat Toure ook weg.
En dan is het middenveld toch wel een stuk minder.
Nu moet Febregas of Masherano of cambiasso komen.
Of busquets moet echt beter gaan spelen.
Toure was top in 08/09 en dan de hele tijd op de bank.
Succes bij City, en wat krijgt city toch steeds meer een team, Adebayor,robinho,tevez,toure,silva,kolarov(bijna dan) alleen de keeper moet worden vervangen door een type Cassilas.

Richards en Jo mogen vertrekken dacht ik? Viera zal een basisplaats wel mogen vergeten denk ik. Benieuwd of het Given of Hart in doel zal worden. Verder vind ik Zabaleta nog de zwakke schakel, speelt Boateng niet rechts ook of vergis ik me?

Daar gaat de plek van Nigel.. Yaya Toure is echt goed. Raar dat ze bij Barca Busquets boven Yaya verkozen.

Man Utd zal hun dominante positie tegenover City verliezen, want met hun grote schuldenberg moeten we niet veel nieuwe toppers verwachten. Maar eerlijk kan je de manier natuurlijk niet noemen, met zo'n berg geld kan iedereen beter worden dan gelijk welke ploeg.

2 juli 2010 om 15:19

En Man United heeft niet bergen geld aan spelers uitgegeven wil je zeggen? die schulden zijn echt niet zomaar ontstaan hoor.

En ja, ik ken het Glazer parkeert schulden bij United verhaal.

Daar gaat een basis plek voor Nigel, ze halen hem niet voor de bank.

Ik snap dit echt niet hoor. Nigel de Jong doet het geweldig en dan ga je Toure halen voor zoveel geld? Ook hebben ze nog Barry, Viera en Kompany die daar kunnen spelen. Ik snap het echt niet, dit is echt niet gericht transferen als je het mij vraagt. Ik zou het echt sneu vinden voor Nigel als hij gewoon de bank beland, want het is een geweldige speler!!!

Toch wel een verlies voor Barcelona en eveneens een versterking voor City want ik schat Touré hoger in dan De Jong.

Busquets ontwikkelde zich imo goed bij Barcelona en toch blijf ik ook van mening dat ondanks die goede ontwikkeling van Busqets, Touré meer speelgelegenheid verdiende bij Barcelona.

Je kan De Jong niet vergelijken met Toure
Toure is veel beter
Ze halen hem zeker niet voor de bank warm te houden
dat word basisplaats inleveren voor De Jong

Echt jammer dat hij weg is gegaan, Toure zag ik persoonlijk liever in de basis staan dan Busquets. Ik vind het echt zonde. Toure die nog heel erg jong is en nog zoveel kan betekenen voor Barca, weg laten gaan zodat een Busquets kan spelen vind ik dom. Je hebt Xavi en Iniesta tog al, waarom zou je nog zo een type speler in de basis willen. Je hebt juist een sterk verdedigende blok nodig naast die twee. Ik had liever Keita weg zien gaan als er tog iemand moest vertrekken.

2 juli 2010 om 13:59

Toure heel erg jong? volgens mij is hij 27jaar maarja.
De Jong mag zijn basisplaats nu wel vergeten Toure en Barry.

2 juli 2010 om 14:12

Barry is ook niet een type Touré of De Jong. Maar dan nog.. wie hebben ze er allemaal? De Jong, Vieira, Kompany, Ireland...
En 27 is ook niet oud. Wat Damse bedoelt is dat hij nog zeker drie tot vier jaar mee had gekund. Dan was Busquets langzaam (en voor Touré begrijpelijk!) op zijn plek gekomen.
In plaats van een spontane ommekeer. Het ene seizoen is Touré nog dé man en de breker en geweldig en het volgende seizoen zit hij doodleuk op de bank te kijken naar een man die eens per wedstrijd de bal zomaar geeft aan de tegenpartij, wat soms dodelijk kan zijn.

2 juli 2010 om 14:17

@jusuf

Klopt, ik zie dat ook nu pas. Ik heb altijd gedacht dat hij pas 22 jaar is, dankzij een arabische commentator. 27 jaar is trouwens niet eens zo oud, Robben is ook zo oud en die zal ook nu pas beginnen te schitteren. Zoals Horwi al zegt, Toure kon nog jaren mee op topniveau, en dan zou je Busquets langzaam erin brengen. Maar Barca wou waarschijnlijk gewoon zo snel mogelijk geld ontvangen voor deze man. Is natuurlijk wel handig als je nog een aantal andere toppers wil kopen. Blijft wel jammer vind ik.

2 juli 2010 om 14:37

Haha hoe kun je ooit denken dat Toure 22 was dan heb je ook wel onder een steen geleed hoor sorry, als Barcelona fan nog wel haha.

Robben vanaf z´n 27 pas schitteren? Volgens mij schitterde hij toch echt al bij Chelsea toen hij begin 20 was, en heeft ze aan een aantal prijzen geholpen.

Ik zeg Javi Martinez als opvolger.

2 juli 2010 om 14:07

Ik denk niet dat Javi wilt komen om op de bank te zitten.

Zou wel geestig zijn als je dadelijk een Clásico hebt met Xavi, Xabi en Javi.

Jammer ik vind Touré een sterke speler maar opzich heeft Barca altijd nog Busquets. je zou zeggen dat hij voor het geld is gegaan (het is en blijft ten slotte Manchester City) maar ik denk dat hij heeft gekozen voor het spelen met zijn broer, en dat is een goede rede.

Moordende concurrentie... ik kan me 1-2-3 niemand in m'n hoofd halen wie er beter is op zijn positie. Niet eens op de wereld, dus laat staan bij Barça. Toch ziet Pep meer in Busquets; dat snap ik niet.

Ik blijf erbij: Touré kopen was één van de beste transfers van de afgelopen jaren. Touré wegdoen is de domste actie. Niet alleen van Barça maar ook Touré zelf.

2 juli 2010 om 14:13

Kijk ik had Toure er liever ook bij gehad maar als Pep vindt dat Busquets opstellen de juiste keus is moet hij dat gewoon blijven doen. Ik vertrouw 100% op de beste man. Vervolgens wil Toure weg zoas Laporta al een paar dagen geleden zei wij willen alleen spelers die op dit moment bereid zijn voor de club te spelen wij houden niet mensen tegen hun zin hier. Dan kan je niets anders doen dan volle pond vragen (33 miljoen) en afwachten.

2 juli 2010 om 14:19

Ik vertrouw Pep ook wel, maar Busquets niet.
Hij had ook gewoon Yaya in de basis kunnen zetten en Sergio op de bank, want die zeurt niet.
Maar ja zo kon het niet langer door gaan en eigenlijk is het dan ook logisch dat Touré weg gaat. Alleen ik begrijp nog steeds niet waarom hij niet in de basis stond.

Off topic:
wel grappig van Voetbalzone. Nu krijg je berichten als iemand op je reacties reageert. Daar zat ik al heel lang op te wachten.

Voor hen die het vervelend vinden dat er een nieuwe topclub bij komt in Engeland : zet je schrap, de komende weken zullen Milner, Kolarov en Dzeko volgen.

Man. City begint last te krijgen van luxe problemen, die hadden zij al maar met David Silva en Toure Yaya heeft Mancini wel hoofdpijn. Man. City wil koste wat het kost CL spelen en met zo'n selectie moet het wel lukken, het liefst zie ik Nigel de Jong naar Arsenal gaan, dat middenveld kan wel wat spierkracht gebruiken.

Dat Barca hem nu al verkoopt wijst er volgens mij op dat er al met een vervanger een accoord is bereikt,kan me niet voorstellen dat Barca hem zo maar laat gaan zonder een vervanger aan te trekken...
Nu maar hopen dat dit artikel geen invloed heeft op de laatste 3 wedstrijden bij De Jong,leuk nieuws is dit niet voor hem...

Iemand enig idee hoeveel ze uiteindelijk betaald hebben? Ik las dat het rond de 30 miljoen zou liggen..

2 juli 2010 om 14:45

33 miljoen

2 juli 2010 om 14:52

Mooi, da's dan de duurste uitgaande transfer ooit voor Barça!
Ondanks dat record vind ik het toch heel spijtig dat hij weg is. Speelde idd niet genoeg. Ik vind Yaya toch nog beter dan Busquets. Kben wel benieuwd wie er nu in z'n plaats komt..

Zeker een versterking voor Manchter City,
Nu snel Fabregas binnen halen!

Go Barça!

2 juli 2010 om 15:33

Hoezo barca heeft toure toch niet verkocht aan arsenal.
Ik snap het verband wel maar dit ging niet over barca.

Ik vind het jammer dat Yaya Toure weg moet bij Barcalona want ik vond hem vele malen beter dan Busquets en Keita. Bij Manchester City zullen er meerdere pseler moeten vertrekken want op deze plaats kunnen nu Barry,kompany,toure,johnson,de Jong en Ireland kunnen op de plek spelen.

Pff barcelona dit is een hele domme zet ik vond toure echt een van de beste hij is een geweldige speler die durft te voetballen zeer jammer... Ronaldinho,eto'o,deco,dos Santos,sylvinho,zambrotta en henry en nu toure weg treurig.. vooral voor Ronaldinho eto'o zambrotta en Toure zijn nog steeds geweldige spelers..

Ik vind dit toch wel een hele goed aankoop van City. Ik vond ze vorig jaar niet zo heel denderend en dacht dat ze ook dit seizoen nog niet mee konden doen om de plaatsen 1t/m3 maar ik ga nu toch serieus rekening met ze houden. Ik vond het middenveld van hun altijd wat mindergoed, maar nu ze Toure en Silva gehaald hebben, hebben ze echt een top middenveld. Echt van grote klasse. Ik vind dit heel goed gedaan allemaal van City. Toure kan nog wel even mee en City heeft nu een heel goed middenrif. Ik verwacht veel van ze komend seizoen en ik ben benieuwd hoe ze gaan spelen.

off:
Ik snap niet dat, dit nog mogelijk is in het voetbal, Manchester city smijt met hun geld terwijl er zoveel clubs op de wereld zijn die flinke schulden hebben.
Ik snap niet dat er niet tegen op wordt getreden tegen het opkopen van clubs door miljardairs.
Ik weet dat real dat ook doet en eigenlijk is dat ook schandalig, maar als een club gewoon word gekocht en ze dan ook nog al dat geld uit gaan geven dat is te gek voor woorden.

On: Goede aankoop maar niet hoognodig ze hebben al de jong om die postitie in te vullen.

Ik denk niet dat Nigel de Jong op de bank komt.
Hij kan eventueel ook de rechtsback positie innemen, Yaya Toure kan ook centraal achterin.
Bovendien spelen minimaal 60 wedstrijden en dan is het weleens handig om een goede vervanger te hebben en wat te denken van blessuregevallen.

Dit vind ik spijtig nieuws. Van dag 1 dat hij bij Barça gekomen is vond ik hem zeer sterk. Hij is op het middenveld een defensieve zekerheid. Busquets heeft die potentie ook maar maakt nog teveel foutjes die tot een mogelijk doelpunt kunnen leiden. Achja, de supporters kunnen niet mee beslissen wat er met welke speler gebeurt natuurlijk. Touré Yaya, het gaat je goed en bedankt voor de mooie jaren bij Barça!!!

Jammer .(dom van Barca dat je hem laat gaan )
Yaya Toure vond ik Beter dan Sergio Busquets want Yaya is meer voetballend vindt ik en duikt het gat in wanneer het nodig is neemt goed de posities over die weg vallen .
Bij Man City zou hij ben ik bang voor egt tegen vallen omdat het anders voetballen is .
Maar Fysiek kan hij het aan ! maar voetballend idk .

Sjonge jonge toch.. strakt lezen we morgen in de krant ''kolo blij met hereniging: Yaya''

on. wordt wel een goede daar bij City al doet hij et vast en zeker voor het geld. Iedereen die meer om geld geef zou momenteel een Manchester City speler willen zijn.

geweldige speler hadden ze nooit moeten laten gaan

Zeer jammer dat hij weggaat, vond het ook onbegrijpelijk dat hij zo weinig speelde. hij is gewoon een wereldklasse speler en zou in het sterkste elftal altijd een plekje hebben. Maar Barcelona kiest liever voor de eigen jeugd en dus Sergio Busquets, daar hebben ze alle recht toe en Sergio doet dat ook niet slecht, maar weet altijd dat Yaya Touré van een ongekend niveau is, iets wat maar voor weinig spelers weggelegd is. Hem vervangen zal zwaar worden, en veel geld en tijd kosten. Dit is gewoon een topspeler. Hopelijk heeft Barcelona toch echt minstens die 35 miljoen voor hem gevangen, want dat is hij zeker waard. ik vraag me alleen af wat City met 4 controleurs van wereldklasse moet(kan er wat vergeten zijn), want nu hebben ze Touré, Barry, De Jong en Vieira.

geweldig dat Yaya Ture bij Man City gaat voetballen. Ook heel leuk dat hij samen met zijn broer gaat spelen. ik hoop alleen wel dat City nog Dzeko en 1 of 2 goede verdedigers haalt. zoals Chielini, Daniel Alves of Van der Wiel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren