Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax en FC Omniworld gaan intensief samenwerken tot medio 2015

Laatste update:

Ajax en FC Omniworld zullen vanaf deze zomer een intensief samenwerkingsverband aangaan. De bedoeling is dat de Amsterdammers en Almeerders vanaf dat moment op voetbaltechnisch gebied nauw met elkaar samen zullen gaan werken. Dat meldt Ajax via de officiële kanalen.

/

Onder meer de scouting, het laten doorstromen van talenten en het verhuren van spelers zal onder de samenwerking gaan vallen. Er wordt dus aandacht besteed aan zowel de jeugdopleiding als aan het eerste elftal. De jeugdopleiding van FC Omniworld zal de aankomende jaren een onderdeel worden van de opleiding van de Amsterdammers.

“We denken dat FC Omniworld een zeer geschikte club is om mee samen te werken”, aldus Rik van den Boog, algemeen directeur van Ajax. “Het was voor ons primair van belang dat we een club zouden vinden waarbij spelers zich verder kunnen ontwikkelen en waarmee we onze jeugdopleiding en ons scoutingnetwerk zouden kunnen uitbreiden.”

Van den Boog denkt dat het belangrijk is dat Ajacieden, die de boot net missen, elders speeltijd opdoen. “Er zitten jongens in Jong Ajax en in onze A1 voor wie het beter is om in het eerste elftal van FC Omniworld te spelen. Spelers die speelminuten moeten opdoen in een competitie waar hun fysieke en mentale weerbaarheid verbetert. Dat bevordert de ontwikkeling van onze spelers en maakt het eerste elftal van FC Omniworld beter.”

FC Omniworld
De Jupiler League-formatie, die met ingang van volgend seizoen Almere City FC gaat heten, vindt het een ‘eer’ om met Ajax te mogen werken. “Ajax is net als wij ambitieus en er was vanaf de eerste gesprekken een klik”, zo stelt voorzitter René ten Borgh. “Deze samenwerking biedt onze opleiding een platform om door te groeien, wat goed is voor de verdere ontwikkeling van de gehele club. Daarnaast moet de selectie van ons eerste elftal sterker worden.”

Deze samenwerking is voor zowel Ajax als FC Omniworld een opsteker

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

goede zaak voor beide partijen!

Lijkt me een goede zaak. Nu kan Ajax mooi al zijn spelers die nog nét niet goed genoeg zijn stallen bij Omniworld. Het niveau van de Eerste divisie is toch altijd hoger dan dat wat de A1 of Jong Ajax speelt. Nu hopen dat Ajax kan helpen Omniworld in de hogere rangen van de Eerste divisie te brengen en eventueel dat er misschien in een aantal jaren wel een promotie inzit

4 juli 2010 om 16:35

vind ik niet als ik eerlijk ben.

Na Feyenoord 2 (excelsior), AZ 2 (telstar), Twente 2 (gae) en H**veen 2 (emmen) dus nu ook Ajax 2!

Leuk, zo'n reserve elftallen klasse

11 mei 2010 om 12:57

Inderdaad, wordt zo wel een beetje een reserve competitie. Wie gaan volgen? Vitesse 2 (agovv), PSV 2 (FC Eindhoven/helmond Sport), Groningen 2 (veendam)

Natuurlijk is het een win-win situatie voor beide partijen, maar het is aan de andere kant ook wel jammer dat er zoveel spelers overal gestald worden.

11 mei 2010 om 13:01

Vind ik niet, ik vind dit juist een goed initiatief. Zo krijgen de kleinere clubs ook (tijdelijke) beschikking over de talenten die veelal zijn weggekaapt door de grote clubs. Het niveau gaat dus omhoog in de Eerste divisie en voor de ontwikkeling van de jonge spelers is het ook beter om in de Eerste divisie uit te komen dan op de bank zitten of spelen tegen mindere tegenstanders. Dit komt de jeugd afkomstig uit Nederland alleen maar ten goede in mijn ogen.

11 mei 2010 om 14:23

@ tristanajax. als ik het kon had ik je hiervoor een groen randje gegeven. btw; fijn dat je terug bent. has been a while! haha

On

ik denk dat het een goede ontwikkeling is dat eredivisie clubs nauwer gaan samenwerken met eerstedivisieclubs. de nivelering tussen de eredivisie en de eerstedivsie wordt zo tegengegaan omdat de jongens die gestald worden bij deze clubs maar al te vaak van toegevoegde waarde zijn voor die 'satelietclubs'.

11 mei 2010 om 16:58

Laten ze het net zo doen als in Duitsland. Het 2e elftal kan niet promoveren om competitievervalsing tegen te gaan. Zouden ze hier ook moeten doen met die satellietclubs. Dan blijven er trouwens weinig clubs over die kunnen promoveren...;-)

11 mei 2010 om 12:59

Wat zal er gaan gebeuren als Excelsior van Sparta wint... Zullen de verhuurde spelers dan in de wedstrijden tegen Feyenoord verstek laten gaan? Wie weet boort Jules Reimerink volgend jaar FC Twente wel punten door de neus? Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

11 mei 2010 om 13:15

hou op met je gemekker man, in Spanje spelen de 2de elftallen van de profclubs gewoon in de reguliere competitie zo is villareal 2, 5de!!! geworden in de segunda division. Het is maar waar je voor kiest als competitie, voor de hurende clubs is het ideaal aangezien die gewoon niet 18 fullprofs kunnen betalen.

11 mei 2010 om 13:48

Sorry kerel, dat ik mekker...
Ik weet hoe het er aan toe gaat in andere competities.

Huren is best en dat juich ik ook toe. Maar een compleet elftal "krijgen" van je partner vind ik érg overdreven!
Ik zou dan zeggen: stel een maximum in van bijvoorbeeld 3 huurspelers per seizoen.

En ja, ook dát wordt in andere competities gedaan.

11 mei 2010 om 16:33

Het is wel leuker als een club ook zijn eigen spelers heeft, maar in de JL is het op dit moment gewoon zo dat er veel financiële problemen zijn. Zo'n samenwerking met een eredivisieclub die veel voetballers opleidt is dan een geschenk uit de hemel.

En bovendien wat jij zegt is waarschijnlijk ook een beetje overdreven. Ik denk niet dat Omniworld een compleet elftal gaat krijgen van Ajax, ze zullen ook heus wel hun eigen spelers houden, dit wordt alleen minder. Zie GAE die een samenwerking heeft met Twente, er spelen relatief veel Twente-spelers, maar er spelen nog steeds genoeg Gae-spelers.

Dit zal ook gebeuren bij Omniworld, als ze een betere speler kunnen huren, zullen ze dit vast niet nalaten, maar als dit niet het geval is, is de kans groot dat er gewoon een eigen speler op het veld staat.

Het is van alle kanten een win-win situatie, goedkoper goede spelers halen voor Jl-clubs en betere spelers krijgen voor de Eredivisie-clubs.

11 mei 2010 om 13:26

Niet vergeten dat er al een Ajax 2 was (haarlem)....

11 mei 2010 om 14:11

daarnaast zijn ze bezig met het versterken van de zaterdag 1, naar horen zeggen, dat er een ton in wordt gestopt, om dit team naar de topklasse te krijgen zodat hier ook talenten kunnen worden gestald.

11 mei 2010 om 14:23

Onzin, bij Emmen lopen er misschien nog 5 spelers rond van Heerenveen. Moet je vaker komen kijken bij de club, kan je zien hoe het er voor staat en wat er allemaal rondloopt ..

11 mei 2010 om 18:09

In de VI seizoensgids staan 13 (!) namen, die gehuurd zijn van H**veen..

Dat er nu nog maar 5 rondlopen, dat zal best. Maar het waren er dus nogal meer...

11 mei 2010 om 20:17

5 is toch hartstikke veel!?

11 mei 2010 om 20:37

Vind ik dus ook teveel

ajax moet wat na de deceptie in haarlem ( wat overigens erg jammer is ).. het is goed voor jongere spelers om zich daar te ontwikkelen. nu zorgen dat ze niet gaan degraderen naar de topklasse ..

Nú gaat Ajax de Champions League winnen.

11 mei 2010 om 12:59

Ach ja, als je kijkt wat voor talenten er weg kwamen bij Omniworld/zwarte Schapen nog voor ze prof werden zit die kans er best in hoor...

Ik weet het zo net niet. Ajax heeft spelers die Eredivisie -waardig zijn en verhuurt ze liever aan een Eredivisieclub. Daar worden ze beter van, heeft Jol ookgezegd.

Ik kan me niet voorstellen dat een A speler eerst aan Omniworld wordt uitgeleend, en misschien een jaar later aan een Eredivieclub. Dat zal zo'n speler niet leuk vinden.

Dus ik zie meer voordeel voor Ajax (scouten en "ophalen" van jonge spelers bij Omniworld) dan voor Omniworld.

11 mei 2010 om 13:18

Ik denk dat ze onderscheidt zullen maken een speler als Daley Blind kan gewoon mee op eredivisie niveau net als Goossens en van der Heijden en in mindere mate Donald.

Het gaat om de talenten die net onder deze groep zitten, ook zou het kunnen gaan over mensen die technisch redelijk onderlegt zijn maar totaal geen vechtersmentaliteit hebben.

11 mei 2010 om 13:52

Aissati en Sulejmani naar Alemere City volgend jaar?

Niet meer dan logisch. Nu Haarlem weg is zal er een nieuw clubje moeten komen in de Jupiler League waarmee Ajax samenwerkt en de banden met Omniworld waren al goed.

Wel ongelooflijk dat VZ deze foto elke keer weer gebruikt, vd Boog lijkt hier net een puber van 17.

Je houd weer een JL club levende met dit samenweringsverband. Zal wel geld daarin gepompt worden zodat deze club kan blijven bestaan maar voor de ontwikkeling van talenten is het wel een goed middel om daar speel ritme op te doen. Ajax zal niet zomaar een samenverwerkings verband aan gaan om daar later van te profiteren.

Je hebt dus twee tevereden clubs, de een kan daar talenten stallen en de ander word er misschien beter van?

Goede zaak. Van der Wiel is toch een goed voorbeeld van een speler die baat heeft gehad bij een uistapje naar de eerste divisie.

Almere City kijkt al reikhalzend uit naar de komst van Sno, Kennedy en Luque ...

11 mei 2010 om 13:40

Het gaat hem om talenten.. Reken er maar op dat die 3 verhuurd of verkocht wordt, die maken geen kans in het 1e van Ajax.

Kunnen talenten van Ajax mooi gestald worden bij Omniworld. Worden beide partijen normaliter beter van.

dat denk ik ook,
met Omniwold achter je. of zoals het nu gaat heten: Almere City Fc,
ik zie het nut er alleen niet van in,
want als ik het goed heb, betaald Ajax zeker nog de salarissen van de spelers die ze gaan verhuren..
dus ze missen spelers maar betalen er wel voor..

Almere City FC speelt niet op eigen kracht..
dus als er een jonge van Ajax uitblinkt zit hij het volgende jaar niet meer bij hun,
dus je kan niet echt bouwen aan een team..

Top!

Ajax kan mooi zijn jonge talenten laten ontwikkelen bij Almere Cite FC en de ontwikkelde jongens uit Almere kunnen eerder een stap zetten naar de Eredivisie.

Beide partijen halen hier voordelen uit..

ze zouden ook volemdam aanzich moeten binden. Maar dit is wel handig, als je kijk na talenten als manucharyan die was gestalt bij haarlem en nu gewoon hartstikke goed speelt.

De Jupiler League-formatie, die met ingang van volgend seizoen Almere City FC gaat heten, vindt het een ‘eer’ om met Ajax te mogen werken. “

Financieel erg welkom denk ik ook.

Hopen dat het meer succes heeft als bij Haarlem iig.

Jammer dat er weer een club zijn identiteit hierdoor verliest.
Ik had liever gezien dat de Knvb de beloften elftallen van de Bvo's had samengevoegd met het amateurvoetbal. Op langere termijn zouden deze dan net zoals in Spanje gewoon tot de in de topklasse kunnen promoveren.

11 mei 2010 om 15:31

Identiteit verliest?
Moet je me toch even vertellen welke identiteit FC Omniworld had dan.
Als ik namelijk een club in het betaalde voetbal moet opnoemen die momenteel nou juist geen eigen identiteit bezit dan is het wel FC Omniworld.
Door de komst van Ajax zou dat nu kunnen veranderen.

Goede zaak, de Jupiler League is nog altijd een hoger niveau dan de reserve competitie. Neem van der Wiel. Deed het leuk bij Haarlem en heeft zich daar prima ontwikkelt. Voor jonge spelers is het spelen van veel wedstrijden + enige vorm van druk alleen maar goed voor de ontwikkeling. Laat ze daar maar 1 a 2 seizoenen rijpen en haal ze dan terug.

Voor Omniworld zelf is het ook goed. Minder kosten qua salaris en transfers, dus minder kans op slechte resultaten qua financiën. Niveau gaat wellicht omhoog, komen meer mensen kijken, dus financieel kan het ook een boost zijn.

Goede zaak voor beide partijen

Kan aan mij liggen, maar ik had liever een andere club gezien met in mijn ogen wat meer potentie. Op zich leuk om je spelers daar te kunnen stallen maar met alle respect speelt Omniworld jaarlijks nergens voor. Ik had voor een wat hoger aangeslagen team gekozen om zo ook wat meer druk te krijgen op de spelers i.v.m. periodekampioenschappen of misschien wel het spelen om de titel.

11 mei 2010 om 14:25

Als er een club is met potentie is het Almere City wel.
Almere één van de grootste steden van Nederland. Alleen moeten de mensen meer naar het stadion toe.

Dan kan die 4e keeper van Ajax mooi verhuurd worden aan Omniworld

Eerst zou het FC Volendam zijn die samen zou gaan werken, vervolgens Telstar, toen Haarlem, nu weer Acfc... Who is next?

11 mei 2010 om 15:00

Had begrepen uit eerdere berichten dat ze ook met agovv gesprekken aan het voeren waren, helaas gaat dat nu dus niet door.

Ajax heeft in de hele wereld met clubs waar ze samenwerken.
Dit is juist de kracht van Ajax hier kunnen jonge spelers rijpen.

Altijd een goede zaak, Jonge spelers kunnen veel ervaring opdoen in de Jupiler league. Ik denk dat dit samenwerkingverband nog wel eens verrassend positieve resultaten kan voortbrengen.

Even voor de mensen die bang zijn voor competitievervalsing in de eredivisie als omniworld zou promoveren. Dit is niet mogelijk. Het is in Nederland verboden om een satelliet club te hebben die in dezelfde divisie speelt!! Op het moment dat Omniworld zou promoveren zullen de banden verbroken moeten worden. Dit is ongeveer hetzelde systeem als wat de ajax A2 had gehad. Ze stonden op een plaats om te promoveren maar doordat Ajax a1 al in die klasse speelde konden ze niet promoveren om belangenverstrengeling te voorkomen.

goed zaak , misschien gaat het straks ook beter met omniworld daar hoop ik dan op.

Omniworld had toch de naam veranderd? Ach nu de samenwerking met Ajax er komt, kan Omniworld die walgelijke naam toch nog veranderen naar AFC City. Supporters kunnen daar nu weinig bezwaar tegen hebben lijkt me.

Uitstekend plan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren