Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De bekerfinale hoeft al niet meer

Laatste update:

Ik schrijf 20 april 2010. Vijf dagen voor de nu al beruchte bekerfinale Ajax-Feyenoord, dik een week voor de andere bekerfinale Feyenoord-Ajax. Het gevoel wat er normaal heerst voor een bekerfinale of Klassieker mis ik gewoon. Deze dagen geen zenuwachtig gelach wanneer het onderwerp finale aandringt. Louter woede. Woede richting het naar mijn mening laffe bestuur van Feyenoord. Woede richting de KNVB die het plezier wederom uit het voetbal haalt. Woede richting de politiek. En ook woede richting de zogenaamde hooligans van het voetbal.

Ik ben een echte Feyenoord-supporter, ga al jaren naar De Kuip en heb al jarenlang een seizoenskaart op Vak T. Maar dit slaat werkelijk alles. Een kleine groep betreedt het trainingsveld om eventjes te vertellen hoe het zit. Mario Been maakt er dan maar een grapje van door te zeggen dat ze om een proeftraining kwamen vragen en dat hij ze om hun gewicht heeft afgewezen maar ook onze Mario is woedend. Dat er zomaar eventjes 150 mensen het trainingsveld betreden om de spelers te imponeren. Is dat waar het supporter zijn om draait? Is dat waar mensen hun tijd en geld in steken?

En dan de situatie bij Ajax. Men loopt al wekenlang het vuurtje op te stoken, niks mis mee als het op gepaste wijze gebeurt. En daar schort het hem juist aan. Er verschijnen op diverse sites allerlei berichten die gewoon kwetsend zijn. Hoe moeten mensen die de bombardementen op Rotterdam hebben meegemaakt zich voelen? Denken deze leeghoofden die zogenaamd Ajax supporter zijn niet na over de gevolgen? Hebben zij echt een plaat voor hun kop? En als je dan leest dat iedere 'kakkerlak' die zich in Amsterdam meldt om een kaartje te kopen voor een bekerfinale compleet doodgemaakt moet worden. Door blijven trappen tot hij niet meer beweegt? Dan lees ik een paar dagen later op een Feyenoord fansite dat er circa honderd Feyenoord-supporters hun kaartje in Amsterdam hebben gekocht en dan staat erbij dat er niks is gebeurd. Enkele mensen hebben zelfs overnacht voor de Primera in Amsterdam. Zou het dan toch puur internet hooliganisme zijn?

Vervolgens worden er kaarten aangeboden voor de neutrale vakken via Ajax én Feyenoord zijde. De KNVB denkt eventjes slim te zijn en maakt er twee finales van. Een messteek in het hart voor iedere voetbalsupporter. Een finale hoort een momentopname te zijn. Twee ploegen die elkaar bestrijden in negentig minuten vol passie en vuur. Een wedstrijd waarin het publiek zich van zijn beste kant laat horen. De twee grootste clubs van Nederland (ja, dat durf ik nog steeds te zeggen), die het tegen elkaar opnemen. Het enigste wat je nu krijgt zijn twee wedstrijden waarin er een dusdanige vijandige sfeer is tegen de spelers dat je je moet afvragen of dit wel goed is. Wat nou als Feyenoord in de ArenA wint? Ik denk dat je je dan niet lekker voelt als speler hoor. 51.000 Ajacieden die pisnijdig zijn. Of wat als Ajax in De Kuip de beker wint? Ik denk dat ze dan mogen rennen voor hun leven.

En voor de mensen die de FA Cup in Engeland, die lang in twee finales is gespeeld, als voorbeeld aanwenden: denk er ook bij na wáárom deze FA Cup nu nog maar in één finale gespeeld wordt. Ik weet niet hoe andere supporters hierover denken maar wat mij betreft hoeft deze bekerfinale niet meer. Alle lol is er al af. Het boeit me echt hélémáál niks meer wat de uitslag wordt. Ik ga gewoon lekker naar Rotterdam een feestje vieren. Wat de uitslag ook wordt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben het niet helemaal eens met alles wat je zegt, maar het gevoel herken ik wel.

Ben al helemaal klaar met deze bekerfinale voordat er ook maar 1 bal getrapt is.

20 april 2010 om 15:05

Ik ben het wel met hem eens. Alles wat hij zegt dacht ik ook. Het is een gewoon een verkeerde beslissing van de Knvb door paniek. Jammer, ik hoop de volgende keer op iemand die slimmer is om zo'n finaleprobleem op te lossen

21 april 2010 om 09:49

Het grootste probleem is dat het niet ligt bij de knvb zoals menig supporter van Feyenoord denkt, ook ligt het niet bij Ajax of Feyenoord of de gemeente Rotterdam. Nee de overheden op grotere hoogte hebben bepaald dat de veiligheid niet gewaarborgd kon worden.
Dit terwijl Aboutaleb een heel plan klaar had liggen en 7700 bezoekers uit Amsterdam geen probleem was geweest.
Ajax en de NS al overeenstemming hadden bereikt over het vervoer.
De Knvb altijd uitgesproken heeft dat de bekerfinale maar over 1 wedstrijd kan gaan.

Dus er wordt weer eens naar de verkeerde mensen gewezen helaas.

24 april 2010 om 17:29

je bent goed op de hoogte wou ik ook zeggen heb vi gekeken en daar kreeg je duidelijk te horen dat dit uit den haag komt.

Wat ik nou niet begrijp: Besturen is vooruit zien, toch?

Ze hadden voordat het bekertoernooi begon al moeten weten dat de mogelijkheid bestond dat Feyenoord en Ajax elkaar konden treffen in de bekerfinale.

Maar nee, de heren bestuurders hebben al die tijd hun kop in het zand gestoken. Feyenoord-ajax in de finale? Dat gebeurt toch nooit!

Ze hadden in de zomer al aan een oplossing moeten denken. Als ze nou in de zomer al gezegd hadden: Joh, een finale in de Kuip tussen Feyenoord en Ajax gaat nooit goed, in dat geval spelen we hem over twee wedstrijden, dan had niemand er commentaar op gehad.

Nu waren ze gewoon veel en veel te laat.

20 april 2010 om 12:03

Sterker nog, voor dat de halve finales gespeeld werden was er al contact tussen Aboutaleb,kesler en Asscher. (tijdelijke burgemeester van A'dam)

Ik heb er ook nog maar weinig zin in, het is voor mij al helemaal verkloot door een paar randebielen.

Mooie samenvatting van de afgelopen weken.

Ik denk dat beide partijen precies weten hoe ze kunnen kwetsen zonder daarbij de ander direct te raken. Of het nu bommen op Rdam of joden aan het gas zijn. Degenen die dit kwetst zijn denk ik toch vaak degenen die het zelf niet uitlokken.

Ach zo erg is het toch allemaal niet. Het kan best spannend zijn om over 2 wedstrijden uit te maken wie de beste is. Kijk maar naar de Champions League.

Gezien de omstandigheden is dit gewoon een van de beste oplossingen.

Edit:
Ter verduidelijking: Ik doel op de 1/8e, kwart en halve finales van de CL, niet op de finale. Mijn punt is dat een ronde die over 2 wedstrijden gaat ook spannend kan zijn.

20 april 2010 om 11:36

de champions League finale is toch ook 1 x dus die vlieger gaat niet op.

verder denk ik dat ajax het al afmaakt in de 1ste wedstrijd
maar het is jammer dat het allemaal zo moet lopen. en of je nou voor ajax bent of feyenoord eigenlijk is er op 2 mei geen echte winnaar

20 april 2010 om 12:48

Ik bedoel ook de 1/8e, kwart en halve finales....

20 april 2010 om 14:12

Het gaat hierom een finale niet om een 1/8, kwart of halve finale... De finale hoort in één wedstrijd beslist te worden niet in twee.

20 april 2010 om 11:40

Inderdaad, de finale van de Champions League bedraagt ook slechts één wedstrijd. Daarbij, de charme van het bekervoetbal schuilt 'm onder andere in die ene finalewedstrijd, die gespeeld wordt in het mooiste stadion van Nederland.

Het stuk is erg goed geschreven. Je gevoel als Feyenoord-supporter komt duidelijk naar voren. Grotendeels ben ik het ook met je eens. Alleen vind ik jouw laatste zin wel een anti-climax, omdat je in het verhaal stelt dat het je totaal niets meer interesseert, wat je volledig weerlegt door te stellen dat je hoe dan ook wel een feestje gaat vieren, ongeacht de uitslag. Ookal ben ik zelf neutraal in deze bepaalde tweeluik, snap ik volledig wat voor frustraties en woede dit teweeg kan brengen. Je krijgt het voordeel van de twijfel: vier sterren.

20 april 2010 om 11:56

Over die laatste zin. Daarmee bedoel ik dat ik hoe dan ook die dag aanwezig zal zijn in Rotterdam om gewoon met de rest van de supporters een feestje te vieren tijdens de wedstrijd. De wedstrijd zelf interesseert me al niet zoveel meer.

21 april 2010 om 11:55

Ik vind het dan wel weer jammer dat je jezelf vijf sterren geeft om het gemiddelde op te krikken. Ik respecteer een clubexpert als hij/zij kritisch naar zichzelf durft te kijken en daar vervolgens naar oordeelt. Jammer.

20 april 2010 om 12:23

Waarom is de Champions League finale dan 1 wedstrijd?
Als ze alle wedstrjiden behalve de finale over 2 wedstrijden zouden spelen zou ik het enigsinds kunnen begrijpen. Je houdt het wat eerlijker op die manier, je krijgt wel stukken minder kans op bijvoorbeeld Go Ahead in de halve finales maar goed. Een finale over 2 wedstrijden? Zonde!
Verder, goeie column. Ik denk dat je wel verwoordt hoe een groot aantal voetbalfans / feyenoordsupporters zich voelen. Tis gewoon van de zotten, deze situatie en we moeten maar hopen dat het volgend jaar beter is.
Laten we eerlijk zijn, een bekerfinale tussen Ajax en Feyenoord is toch het mooiste wat er kan zijn?
Mooiste wat er is gebruik ik in dit geval zeer bewust Niet.

Ik herken je frustratie en zoals altijd verpest een klein groepje randdebielen een evenement dat zo mooi had kunnen zijn. Het wordt dan ook hoog tijd dat de politiek eens vaart maakt met het invoeren van de zogenaamde voetbalwet zodat dit soort mensen aangepakt kunnen gaan worden en het voetbal weer van de echte supporters wordt.

Volledig mee eens, mis ook echt het gevoel van een echte bekerfinale ( ben zelf ajax-fan).
Ik ga denk ik niet eens kijken.
Ook ongelooflijk zijn de shirts en de diverse bedreigingen die zijn geuit. Zo gaat het alleen maar langer duren voordat er een keer een "normale" ajax - feyenoord gespeeld kan worden.

Zelf verwacht ik dat het na de eerste wedstrijd gespeeld is.
Ajax is in vorm, vooral thuis en dan nog tegen feyenoord 51.000 man achter je, denk ik dat ajax ruim wint en de 2e westrijd er niet eens toe doet.

Maar al met gewoon is dit alles een belediging voor de "normale" voetbalfans

Ik vind het maar een matige column. Deels omdat ik dat gezeik over die bekerfinale een beetje zat ben. Maar ook omdat je column eigenlijk vooral een droge opsomming van frustaties is. Je benoemt een aantal problemen en irritaties en geeft er eigenlijk geen eigen draai aan. Ik zou je column best wel kunnen samenvatten in één zin: je vindt de bekerfinale van dit jaar k*t. En dan hoef ik dat verhaal niet meer te lezen.

Kom dan met gestructureerde oplossingen voor het probleem. Of accepteer het, hou je mond en bekijk het positief. Geniet gewoon van de komende twee wedstrijden waar nu al een aparte spanning over hangt.

20 april 2010 om 12:27

Een column draait om iemands eigen mening hoor.

20 april 2010 om 12:55

Een column kan inderdaad om iemands eigen mening draaien. Echter, buiten dat vind ik dat de schrijver iets moet toevoegen om het lezen echt de moeite waard te maken. Ik vind niet dat deze column nou echt iets toevoegt aan de discussie over de bekerfinale. En dat vind ik al een erg uitgekauwde discussie. Ik weet ondertussen wel dat de bekerfinale over twee wedstrijden gespeeld wordt.

20 april 2010 om 14:58

Dat kan niet het is zo. Een column draait om de mening van iemand zelf. Dat jij het niks toe vindt voegen wil niet zeggen dat het een waardeloos stuk is. VZ heeft het zelf doorgenomen en vond het wel de moeite waard.

20 april 2010 om 16:46

Dan verschillen wij van inzicht. Een column moet mijn inziens prikkelend zijn. Dat kan door bijvoorbeeld pijnlijk goed vast te leggen wat er precies aan gedaan had kunnen worden, of door op een humoristische manier de schuldigen aan te wijzen, of... etc. Dat mis ik in dit verhaal.

Maar dat is mijn (onderbouwde) mening.

Hou op met huilen over de bekerfinale, daar ga je toch niets aan veranderen. Praat over het voetbal dat gespeeld gaat worden.

20 april 2010 om 18:28

Inderdaad, het gaat erom (vind ik) om wat jij vind, en niet wat anderen vinden in een colum.

21 april 2010 om 13:18

Een column (dit geval ook bij vz als expert) is het de bedoeling dat je iets kwijt wilt over je favoriete ploeg. Of algemene dingen over voetbal waar je graag je mening wilt laten weten aan andere leden van VZ. De bedoeling is dat iedereen die zich meldt als clubexpert, z'n eigen mening kan verkondigen. Totaal niks mee, ja soms wat meningsverschillen maar dat is juist het leukste.

20 april 2010 om 12:45

Inderdaad, genoeg gezeik over die bekerfinale, het is nu eenmaal zo en niet anders...kunnen we wel 1000en columns schrijven en van iedereen dezelfde mening horen, dat gaat er niks aan veranderen...basta, spelen die boel en vergeten na 6 mei.

rivaliteit mag er zijn, maar die haat tussen Feyenoord en Ajax gaat er gewoon kilometers ver over. Als je dat vergelijkt met Anderlecht - Brugge in België, dan gaat het hier toch een pak gemoedelijker aan toe. Zelfs toen anderlecht kampioen speelde op het veld van Club, bleef het nog tamelijk rustig.

Uit je stuk is zoals je al aangeeft, duidelijk te merken dat je een Feyenoord-supporter bent. Wat ik zeer naief van je vind is het volgende.
Ik citeer: Hoe moeten mensen die de bombardementen op Rotterdam hebben meegemaakt zich voelen? Denken deze leeghoofden die zogenaamd Ajax supporter zijn niet na over de gevolgen? Hebben zij echt een plaat voor hun kop? En als je dan leest dat iedere 'kakkerlak' die zich in Amsterdam meldt om een kaartje te kopen voor een bekerfinale compleet doodgemaakt moet worden. Door blijven trappen tot hij niet meer beweegt?

Dat dit gebeurd weet ik ook wel en ik ga het absoluut niet verdedigen, want deze teksten slaan nergens op. Het probleem is dat jij hiermee Ajax in kwaad daglicht stelt. Jij zegt het op een manier dat alleen Ajax schuldig is aan dergelijke uitspraken. Er zijn ook genoeg Feyenoord supporters die zulke uitspraken over Ajax fans hebben gedaan.

Verder leuk geschreven maar ik wordt er niet warm of koud van.

De Feyenoorders zijn ook gewoon ziek omdat ze zichzelf kansloos achten over 2 wedstrijden tegen Ajax. Dat zegt ook wel iets over de krachtsverhoudingen. Daarnaast zou een lesje Nederlands geen kwaad kunnen. Ik blijf erbij dat er geen andere optie meer was dan de bekerfinale op deze manier te houden. Dat hebben de Ajax en Feyenoord Hooligans beiden wel weer bewezen(internet en het "protesteren”

20 april 2010 om 16:04

Ben het wel met je eens...

Ik als ajax supporter vind dat je wel gelijk hebt op sommige punten. Ik vind alleen dat je ook had uit moeten leggen waarom de feyenoord supporters zo boos zijn? Zo boos omdat ze nu minder kans hebben om te winnen?
Verder wil ik graag nog zeggen dat je een goed stuk hebt geschreven en dat we gewoon weer naar de originele bekerfinale moeten!

Het is een redelijk verhaaltje. Mis wel wat punten! Zoals de kostenpost voor de gemeente Rotterdam! Voor de rest vind ik persoonlijk dat de Feyenoord supporters niet zo moeten klagen over het feit dat ze nu minder kans hebben! Je speeld 1x uit en 1x thuis. Allebei zonder uitpubliek! Inprincipe kan het niet eerlijker! Alleen het hele idee van Finale is weg. En dat is jammer en pijnlijk! Erg jammer en vooral tekenend voor het Nederlandse beleid, door de knvb, de clubs! Ik heb dat de spelers van Feyenoord en Ajax er 2 hele mooie wedstrijden van maken. Ben bang dat het na de 1ste wedstrijd is beslist, dat het een zooitje word in de Kuip. Met 1 en al spreekkoor jegens de knvb, ajax en derden!

20 april 2010 om 15:35

Ik klaag nergens over de kansen van Feyenoord. Ik vind het gewoon niet eerlijk. Een bekerfinale hoort 1 wedstrijd te zijn en daarmee klaar. Maakt niet uit wie er in de finale staan.

Het volgende stuk over de bekerfinale krijgt van mij promt 1 ster. Ik lees gewoon 6 keer hetzelfde"p!

Waarom zeurt iedereen steeds over die 150 man van beide zeiden. Die moet je gewoon nergeren anders krijgen ze macht. Hetzelfde zie je bij onze blonde geert. Die provoceert lekker krijgt aandacht en stemmen. Supporters provoceren en krijgen Ajax. Als je ze negeert houd het vanzelf op!

20 april 2010 om 15:36

Als je het niet wilt lezen waarom doe je het dan? Ik schrijf gewoon een verhaal rechtstreeks uit mijn hart.

En waarom er aandacht aan wordt besteed? Omdat ze alles verzieken.

''hup hup Joden aan het gas''

Dat zingen de Feyenoorders altijd, dus kan je niet gaan lopen zeggen dat Bommen op Rotterdam erg is. Terwijl het eigenlijk hetzelfde is.

20 april 2010 om 15:49

Kan ik niet zeggen dat het niet erg is? Ik distantieer me van de supporters die hamas hamas joden aan het gas roepen in het stadion en ik wéét dat het fout is. Maar dit artikel is vanuit een Feyenoord oogpunt geschreven. En rondom deze bekerfinale is er nog niks Anti Semitisch tevoorschijn gekomen op een Feyenoord fansite (m.u.v. reacties).

21 april 2010 om 08:20

Dennis, jwz wel wie ik ben.

Maar gangster, waarom doe je bommen op rotterdam in het column terwijl de Feyenoorders precies het zelfde doen?

20 april 2010 om 21:57

nee, dus jij kan vrolijk mee gaan roepen. de rest roept het ook allemaal. heeft je moeder je niet geleerd: als hij in een sloot springt doe jij dat dan ook? misschien wel leuk om te onthouden als je de volgende keer mee gaat roepen.

Geen onaardige column, maar wat mij wel bijzonder irriteert is dat je wel aangeeft dat Ajacieden die kwetsende teksten over het bombardement een plaat voor hun kop hebben, maar je vergeet voor het gemal even al die Feyenoord supporters die "joden aan het gas" roepen. Ik heb nieuws voor je; Hoe denk je dat de joden dat vinden? Hoe moeten joden die in concentratiekampen hebben gezeten dat wel niet vinden. Als dat al niet erger was dan het bombardement, dan toch minimaal hetzelfde.

Verder ben ik het met je eens, maar ik denk dat één finalewedstrijd ook niet goed mogelijk was. Dat was onherroepelijk op rellen uitgelopen en daar zit ook niemand op te wachten.

Het is gewoon uitermate pijnlijk dat een stel randdebielen, met een matige opvoeding het tot zover hebben gekregen. Van biede kanten uiteraard en ik noem die lui nooit supporters, maar gewoon kanslozen. Die relschoppers uit Hoek van Holland bijvoorbeeld. Mocht ik morgen lezen dat ze onder een trein komen dan zal ik verdrietig zijn voor hun nabestaanden, maar om de personen zelf kan ik totaal niets voelen. Sterker nog, ben ze liever kwijt dan rijk!

Afspraken zijn gemaakt toch door de knvb??? 5 jaar lang geen ajacied in Rotterdam.. 5 jaar lang geen Feyenoorder in Amsterdam.

Wat doet de knvb vervolgens als de finale al 100 jaar lang in de Kuip is. Ze maken er gewoon 2 finales van!! alleen maar omdat ajax moet spelen.
Ze hadden gewoon alleen feyenoorders moeten toelaten.
Knvb = Ajax
Ik verdenk de knvb ervan dat ze ajax een makkelijke loting hebben gegeven + de zeeuw niet schorsen in de competitie.

20 april 2010 om 16:10

Tja, je naam zegt het al....

Word je daar nu zelf niet eens moe van, dat gelul met Knvb=ajax. Daar zijn echt totaal geen voorbeelden van en als ze er wel zijn, dan graag ook met feiten onderbouwen en kijk dan gelijk even naar alle clubs die voordelen en nadelen hebben van de Knvb. Zal je verbazen...

Denk gewoon ff na. Er is een bekerfinale en daar moeten toch supporters van beide clubs bij zijn. Zou jij andersom ook vinden. Dit is dus een uitzonderlijke situatie en daar hebben die stakkers van een hooligans het zelf naar gemaakt. Maar goed, jij noemt jezelf hooli dus zal je dat wel niet begrijpen!

Hoe zit het met de uitdoelpunten of is dit nu nie van toepassing? Hoop het niet anders wordt de eerste wedstrijd wel saai.. thuisclub wilt geen tegendoelpunt en de uit spelende club zal ook geen al te groot risico nemen dan..

Ik begrijp je gevoel heel goed, heb het zelf ook behoorlijk gehad met de finale.. Maar door de kans die bestaat dat we winnen, blijf ik toch zeer geïnteresseerd in de finale. Maar het klopt dat er foute beslissingen zijn genomen en dat het mooie van de beker er nu wel uit is..

Vind alleen dat je wel een beetje weinig echt verteld hebt in dit column. Het is, zoals kippie al zei, een beetje een opsomming van gebeurtenissen. Maar dat kon misschien ook niet echt heel anders in dit geval.

de mensen die een kaartje hadden voor de finale.. moeten meer dan alleen hun geld terug krijgen.
het slapen buiten voor een winkel, het vroege opstaan. bij mij voor de Primera stonden allemaal Rotterdammers. sommige waren blijve slapen andere stonden eral sinds 6 uur. dus ik vind dat mensen die benzine moeten terug krijgen, en schade vergoeding voor het slapen buiten. ze kiezen er zelf voor ok. maar ze wisten niet dat het zal worden afgelast.

on:
ik ken het gevoel wat jij zegt. ik was eerder echt zenuwachtig ervoor. er vroeg uit. heb staan juiche als een kind van 5. toen ik het kaartje had. en ik leefde die week in zenuwen, krijg ik een week later te horen dat het niet doorgaat.. en als ze er nu over beginnen word ik boos verdrietig of hoe moet ik hem noemen.
ik vind het een sterk artikel.

Ik geef je 1 ster om een paar redenen:
* Ik ben het onderwerp helemaal zat
* Feyenoord doet niks anders dan klagen over de finale!
* Je geeft jezelf 5 sterren

En serieus kap met zeuren over de finale, het is nogal zielig!

20 april 2010 om 17:19

Tja ik geef je gelijk. Niet meer huilen om de westrijd maar gewoon spelen die hap. Feyenoord moet zich gaan richten op het volgende seizoen, waarin ze weer mee moeten doen om de derde plek en zeker de 4e plek moeten vast kunnen houden.

Collumn zelf niet eens zo slecht, een beetje afgezaagd onderwerp, maar ach het hoeft niet altijd vernieuwend te zijn, dat doet Johan Derksen zelfs niet elke week. 3 Sterren.

Ik begrijp je wel, maar ze moeten die wedstrijd gewoon afschaffen. Zo straf je die supporters hard. Of gewoon een voetbalwet waardoor ze tenminste worden opgepakt. Dat komt er niet echt in voor, beetje jammer.

Een echte feyenoorder in hart en nieren dat ben jij lees ik zo. Die kijkt naar het voetbal en hoe het met de club gaat. Niet of ajax nou wel of niet de bekerfinale haalt of nou wel of niet kampioen wordt, Zolang wij Feyenoord maar onze doelstelling haalt.

' Het boeit me echt hélémáál niks meer wat de uitslag wordt. Ik ga gewoon lekker naar Rotterdam een feestje vieren. Wat de uitslag ook wordt'

Dit is hoe jij dit stuk eindigt,lachwekkend,als je een Echte Feyenoord-supporter bent dan maakt het wel Heel veel uit als je tegen Ajax speelt en dan boeit het niet of 1 een finale is over 1 wedstrijd,2 wedstrijden of 200 wedstrijden,feyenoord-supporters willen met Alles winnen van Ajax,en andersom natuurlijk,dus wat een onzin.
Valt me op dat meer Feyenoorders zo praten,ach boeit me al niet of we verliezen,als we winnen is het leuk meegenomen,alsof ze het verlies al vrezen en niet meer willen laten blijken hoeveel het hun boeit.
Dus als het je echt helemaal niks boeit hoe het eindigt zoals je zegt zul je ook niet juichen als Feyenoord-supporter als ze 0-1 voorkomen in de Arena,geloof je het zelf?
Zwak artikeltje,die medelijden opwekt op een onaardige manier.

Heel goed stuk, denk dat je voor veel mensen hun gevoel aardig goed hebt voorwoord.
Ben het helemaal met je eens.

Ik ben het met je eens. Ik keek echt ontzettend uit naar de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax. Voor zowel de neutrale supporter als de Feyenoord/ajax fans is dit een prachtig affiche voor een finale. Nu het over twee wedstrijden is uitgesmeerd is dat gevoel van een finale er totaal niet meer.

Edit: ik wilde 3 sterren geven, maar ik klikte perongeluk op 4. Die extra ster is je gegunt

Een echte Feyenoorder en zoals al die andere alvast excuses aan het verzinnen voor als ze de finale niet mochten winnen.

20 april 2010 om 19:46

Doe niet zo zielig man!

Het is toch verdomme hartstikke triest dat we in Nederland zo'n probleem hebben om een spelletje
Daar mag best over geschreven worden
Hij veroordeeld vooral de hooligans van beide kanten

En er worden helemaal geen excuses verzonnen door de schrijver
Ajax is sportief gewoon beter dan Feyenoord
En daarom heeft Feyenoord minder kans over 2 wedstrijden

En spelen over 2 wedstrijden is niet eerlijker dan spelen over 1
Als je 1 wedstrijd speelt met evenveel supporters van beide kanten is het een moment opname met voor beide kanten dezelfde omstandigheden
Nu begint Feyenoord in Amsterdam en als ze verliezen speelt Ajax de tweede wedstrijd heel behoudend en is Feyenoord in het nadeel
Als Feyenoord wint speelt Feyenoord de tweede wedstrijd heel behoudend en is Ajax in het nadeel

En voor iedereen gaat zeggen dat dit ook in 1 wedstrijd kan gebeuren
Je kan in de tweede wedstrijd 11 andere spelers opstellen dan in de eerste
Dus een verschil is er wel degelijk
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de een mag beginnen met supporters en de ander niet
Afhankelijk van het verloop van de wedstrijd geeft dit ook een voordeel aan 1 van beide partijen
Een voordeel dat er niet zou zijn als je de finale over 1 wedstrijd zou spelen

op sommige punten ben ik het met je eens , maar voor de rest is het weer veel te veel van een kant bekeken. ik lees niets over de afbeeldingen op diverse feyenoord sites over de jodenjacht , met leuzen als zie je een jood sla hem dood enz enz.
wel de achterlijke poster van afca.nl even bespreken waar trouwens 95 procent van de ajax fans ook aanstoot aan nemen en zich ervan distantiéren.
veel te veel dus van de feyenoordkant bezien dit verhaal , maar gezien je mening over de hooligans toch maar 3 sterren.

Wedden dat de supercup gewoon in de arena word gehouden als het zover mocht komen. Misschien nog wel zonder uitpubliek zo is de Knvb ook nog is een keer.ik ben geen rotter of amsterdammer. maar ik hoop dat 020 helemaal niks wint.

Ik vind het gewoon dom over 2 wedstrijden,
Want wat hellemaal niet slim is is dat ze de tweede wedstrijd in Rotterdam doen,

Denk je de amsterdamers zijn zo dom om niet te komen?
ze gaan heus wel naar Rotterdam en ze zoeken daar wel de pleures op.

Ik heb als Feyenoord supporter het zelfde gevoel, de Knvb luistert in mijn ogen teveel naar Ajax. Die bekerfinale kunnen we al niet eens meer winnen. Ajax is gewoon te sterk voor Feyenoord in de Arena dat maken ze in de Kuip nooit meer goed.

Ik heb precies het zelfde gevoel als jou bij de finale, ik hoop ook dat het een groot feest word en dat de uitslag niet uitmaakt, de beker boeit me ook niet meer. ik kan er niet bij zijn vanwege vakantie.

Je woede klinkt er te sterk in door.

Niet helemaal het idee dat je er even uit kunt stappen en vernieuwende visie op het geheel hebt kunnen loslaten op het onderwerp. Je bent nog steeds de woede zoals ze zo mooi zeggen. Ik geloof dat de emotie woede an sich een paar minuten duurt. Indien je langer boos bent lijkt het meer te raken dan waar je alleen boos om bent.

En voor helemaal niemand hoeft de finale meer. Als de Knvb stoer was geweest had men gezegd. Jongens we gaan loten wie er thuis of uit gaat spelen (hebben ze al gedaan.... Feyenoord speelde thuis). Indien Feyenoord thuis geloot wordt dan een finale in de kuip zonder ajacieden. Was Ajax thuis geloot dat een finale in de Arena zonder Feyenoord supporters.

Nu al dit geheisa is die hele nutteloze haat onderling weer aangewakkert. Waar ik persoonlijk helemaal geen behoefte aan heb. Iets in mij hoopt dat Feyenoord helemaal met de grond gelijk gemaakt wordt in de finale na wat ze in Twente geflikt hebben. Rivaliteit oké maar doe in ieder geval je best. Dit leek helemaal nergens naar.

En we zitten te zeuren over die Afca site. Laten we even heel eerlijk naar elkaar zijn jongens. Als je bij de gemiddelde harde kern site van Feyenoord komt krijgen we precies dezelfde posters over Ajax. Het is gewoon weer een kleine groep die het aan het verzieken is voor de rest. Zoals gewoonlijk. en daar moeten we harder tegen optreden. Op het veld komen bij de training? Stadionverbod voor het leven en gelijk op laten pakken door de politie. Veel harder aanpakken.

En kunnen vele mensen gaan zeuren dat het aan Ajax ligt. Dit was het idee van meneer Hirsh Ballin. Omdat we 2 miljoen aan politiekosten kregen voor een potje voetbal. Dat zoveel politie nodig is dat is alleen al triest. Iedereen is hier boos op het symptoon (2 bekerwedstrijden) maar ze moeten boos zijn op de ziekte (verharding, agressie, rellende supporters).

Je stukje is niet bijzonder. Je bent gewoon erg boos. Niet aan zelfreflectie gedaan. Niet geprobeerd vanuit verschillende kanten te bekijken. Ik kan er dan ook absoluut niet meer dan 3 sterren voor geven.

Edit: ik zie dat jij jezelf 5 sterren geeft. Ook dat stukje zelfkritiek is niet aanwezig. Vandaar mijn 1 ster.

Hele goede column, ik baal er ook als een stekker van dat het twee wedstrijden zijn geworden.

Zo sfeer als AZ - Ajax in 2007 krijg je nooit meer op deze manier. Wat een feest was dat een zenuwslopende penalty serie die Ajax uiteindelijk won, niets geen ongeregeldheden na afloop. Van mij hadden ze geld mogen uittrekken voor de beveiliging, liever dat ze het uitgeven aan beveiliging dan dat ze er weer mensen mee helpen die thuis zitten omdat ze niet willen werken.

Dank je Ajax om een traditie in Nederland weer te verknallen.

Men zeurt over de supporters van Feyenoord omdat ze willen dat hun club verliest maar er word gezwegen over de Ajaxsupporters die de zaak zo verkloot hebben dat de bekerwedstrijd gewijzigd word (heb wel een idee wie erachter zit)

21 april 2010 om 11:58

Media halen (enkele) Ajax-supporters als boosdoener naar voren, maar er zullen ongetwijfeld (enkele) Feyenoord-supporters zijn die minstens zulke incompetente randdebielen zijn. Waar er twee vechten, daar hebben er ook twee schuld.

deze situatie over de bekerfinale is een smet op het geslaagde seizoen voor feyenoord,die bekerfinale
hadden ze beter kunnen boycoten.
en dan willen ze nog een wk organizeren (droevig)

Maar als beker finale in Arena was zou menig ''supporters'' van Feyenoord ook gezeurd.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren