Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Karim El Dramatisch

Laatste update:

Op zondag 21 maart was Robin van Persie te gast in het NOS-programma Studio Voetbal. Uit zijn vele uitspraken daar viel me één uitspraak in het bijzonder op: "Karim El Ahmadi is klaar voor de Premier League". Ervan uitgaande dat hij het niveau van teams als Arsenal en Liverpool bedoelde, en niet Blackburn Rovers of Wolverhampton Wanderers, besloot ik deze week nog maar eens te kijken of ik het de afgelopen twee seizoenen dan zó verkeerd heb gezien.

De anderhalf jaar dat El Ahmadi tot nu toe in De Kuip heeft gespeeld, heb ik hem namelijk drie, misschien vier écht goede wedstrijden zien spelen, met de bekerwedstrijd tegen PSV als meest recente voorbeeld. Dat zou nog niet zo'n groot probleem zijn als hij in de meeste andere wedstrijden een goed niveau haalt. En dat terwijl hij vijf miljoen euro heeft gekost. Hij is verdedigend niet zo slecht, maar ik zie een speler die in balbezit veel te lang dribbelt, moeilijk doet, en over het algemeen de snelheid uit de éigen aanval haalt, en dat kan de bedoeling toch niet zijn.

Hij heeft één sterk punt, en dat is dat hij nagenoeg altijd aanspeelbaar is - maar als je die bal dan weer inlevert, is het bijna een nadeel dat jij de ballen krijgt die misschien ook verder naar voren gespeeld hadden kunnen worden. Nog een punt van kritiek - ik heb in de wedstrijd tegen NEC geturfd (met het schrijven van dit stuk in het achterhoofd), en meer dan de helft van zijn passes ging naar achteren, en dat terwijl er vaak een aanvallende optie open was. Of dit een plan van Mario Been is, of dat het in El Ahmadi's hoofd zelf opkomt, durf ik niet te zeggen, maar onder Gertjan Verbeek en Leon Vlemmings ging het vorig jaar ook zo. En dat terwijl hem bij FC Twente nog zo'n mooie toekomst werd voorspeld.

Dus, wat is er dan precies gebeurd na die transfer? Heeft El Ahmadi last van 'Kuipvrees'? Denkt hij, zoals Hossam Ghaly deed, dat hij de Koning van het Nederlandse voetbal is? Nee, ik denk gewoon dat hij niet in het systeem past. Dat is niet erg, maar betekent wel dat Feyenoord wéér slecht gescout heeft. Van Persie heeft misschien wel gelijk, misschien is hij wel op zijn best in de Premier League. John Obi Mikel, ook een beperkte voetballer, kan bijvoorbeeld aardig mee bij Chelsea. Hetzelfde geldt voor Alexandre Song bij Arsenal. Misschien krijgt Feyenoord wel iemand zo gek om El Ahmadi voor een miljoentje of twee á drie op te halen.

Tot die dag zal ik me blijven ergeren aan elke verspilde bal, elk zwak schot en vooral aan de naam van El Ahmadi op het wedstrijdformulier, elke wedstrijd weer. Ik pleit voor Luigi Bruins, maar dat is stof voor een volgende keer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje kort Maar ik vind het een matige speler. Hij kan veel beter, dat zag je al tegen Psv. Als hij dat niveau constant haalt, dan is zijn 5 miljoen prijskaartje snel weer terug verdiend

3 Sterrennnnn

29 maart 2010 om 08:47

Een artikel hoeft niet altijd lang te zijn om daardoor voor meer sterren in aamerking te ke komen. Ik ben het met je eens dat het een hele vreemde uitsrpaak is van Van Persie, maar vind je stuk niet erg sterk. Bovendien noem jij spelers als Mikel en Song beperkte voetballers, dat je vervolgens helemaal niet uitlegt. Beide spelers hebben regelmatig een basisplaats en zijn zowel positioneel als technisch totaal niet te vergelijken met de speler van Feyenoord.

29 maart 2010 om 16:47

Een matige speler op basis van wat? Karim El Ahmadi is in deze tweede seizoenshelft erg sterk bezig en ontwikkelt zich eindelijk tot de speler waar Feyenoord hem destijds voor kocht. Deze jongen is van onschatbare waarde volgend seizoen, niet omdat hij goals zal maken maar puur omdat het een uitstekende voetballer is die de laatste tijd ook ontzettend hard werkt op het middenveld.

Dat kan je van Luigi Bruins niet zeggen, de speler die door de schrijver van dit stuk geopperd wordt als de vervanger van El Ahmadi. Bruins is de meest futloze voetballer uit de historie van Feyenoord, hij toont op trainingen geen inzet en in wedstrijden idem. Die jongen blijft bij wijze van spreken 5 minuten met z'n kop in het gras liggen na balverlies of een slechte pass. Maar terugknokken ho maar, Bruins moet zo snel mogelijk verdwijnen uit De Kuip. Dat is beter voor hem en voor Feyenoord.

29 maart 2010 om 22:30

flikker op man, kijk even hoe hij speelde tegen nec. Je speelt hem aan je gaat doe hoek in en hij kapt en draait en is de bal kwijt en je kunt weer terug lopen en dat gaat al weken zo. tegen PSV heeft hij een super wedstrijd gespeelt en dat was zijn eerste van al zijn wedstrijden bij Feyenoord. Ik zie liever een babovic of een bruins(is tenminste nog jong en kan nog wat worden).

30 maart 2010 om 14:57

Allereerst: je hoeft iemand niet uit te schelden als je het niet met hem eens bent.

El Ahmadi is typisch een moderne verbindingsspeler en liet al zijn potentieel zien bij zijn laatste jaar bij FC Twente. Waarom komt dat er nu niet uit? Omdat hij daar veel betere spelers om zich heen had, vooral wat betreft positiespel. Waarom speelt El Ahmadi vaak te laat de bal in? Omdat hij geen goede aanspeelmogelijkheden heeft. Een deel van zijn medespelers (vooral Wijnaldum, die contre coeur op de flank staat, en Biseswar staan zelden goed) kan niet op het niveau mee. Zijn zwakte is dat hij dat toch voetballend wil oplossen en de bal daardoor te vaak aan de voet houdt. Hij verliest daardoor vaker dan wenselijk is de bal en lijkt (let wel: lijkt) het spel te vertragen.

Voor wie mij niet gelooft: haal er eens een wedstrijd van Twente bij met Engelaar en El Ahmadi. Bekijk maar eens hoe snel hij de bal daar speelde.

Overigens zie je duidelijk dat hij beter gaat spelen bij Feyenoord als het algemene niveau stijgt. Waar hij wel duidelijk in tekort komt is in zijn doelpogingen. Maar overall is El Ahmadi echt een klassespeler die helaas alleen tot zijn recht komt met goede medespelers. Het zou mij ook inderdaad niet verbazen als hij het geweldig zou doen in de Premier League.

Als je denkt dat El Ahmadi niet in het systeem past en als je weet dat Makaay niet in het systeem past, is het dan niet iets om het systeem te veranderen?
Verder sla je de plank volledig mis, wanneer je Mikel en Song beperkte voetballers noemt. Je moet maar misschien echt kijken naar wedstrijden van Chelsea en Arsenal, voordat je dit soort rare, onjuiste uitspraken doet.
Overigens moet je niet teveel maken van zo'n uitspraak van Van Persie. Hij moest snel op de proppen komen met wat spelers en dan kwam hij dus met El Ahmadi en Afellay. Maar hij weet zelf ook wel dat er niemand in de Eredivisie loopt, die het niveau Premier League-top aankan.
Het stukje leest trouwens een beetje raar weg. Je introduceert bijvoorbeeld meerdere argumenten in een alinea en dat maakt het lastig om je punt te begrijpen.

30 maart 2010 om 10:48

Belachelijke vergelijking met Song en Mikel.

En zijn Colum gaat ook nergens over.... Beetje napraten van mensen.

Zoals hier beneden staat eigenlijk geen ster waard dit!

Ik vind dat voetbalzone een beetje op kwaliteit moet selecteren en niet zomaar alles publiceren wat wordt geschreven.

Misschien eens wat verder kijken. El Ahmadi moet het spel verdelen, krijgt een bal ingespeeld en wat gebeurd er in het elftal? Juist iedereen staat stil, onze buitenspelers stappen in de bal, om vervolgens te vergeten over de man heen te gaan, maar nog dichter naar El Ahmadi toe te komen. We hebben weinig creativiteit, El Ahmadi kan dit wel, maar onze spelers hebben weinig beweging en voetbalvernuft. Ook Fer kan die passes geven, vleugelspelers die eerst instappen en dan weg draaien en over hun man heen gaan, maar bij Feyenoord gebeurd dat niet. Terwijl Biseswar het wel kan bij jong-oranje samen met Fer.

Je kunt niet 1 iemand de schuld geven van alle problemen, het team is niet meer in balans zoals het was in de eerste helft van de competitie. Wat is de reden? Vermoeidheid, Tomasson afwezig, Makaay die eigenlijk niet goed genoeg is, Biseswar en Wijnaldum uit vorm? Zeg het maar?

Het draait niet om 1 speler. el Ahmadi speelt niet altijd even goed, maar kan als hij in een voetballend team zit, wel de juiste beslissingen maken. PSV in de beker bijvoorbeeld.

El Ahmadi is ook nog eens een heel behoorlijk loper en bal afpakker, wat door veel mensen nog wel eens regelmatig over het hoofd wordt gezien.

El Ahmadi is een geweldige speler in een goed draaiend team. Ik snap daarom de opmerking van van Persie wel, want in een team als Arsnela komt El Ahmadi veel beter tot zijn recht.

Het is echt wel een hele goede voetballer....alleen geen Feyenoordvoetballer.

29 maart 2010 om 10:00

Wij Feyenoorders moeten ons eens wat minder blind staren op dat harde werken. Veel supporters verguisden Bruins, omdat hij neit hard werkt, maar net als El Ahmadi heeft deze speler zoveel voetballend vermogen, daar zou je als supporter juist trots op moeten zijn. Maar o nee straks vergaat het Feyenoord gezicht van hard werken. Jongens met alleen hardwerkenden Feyenoordvoetballers, zoals ververwoord, komen we er nooit van zijn lang-zal-ze-leven.

29 maart 2010 om 10:11

Klopt Deze spelers zijn misschien niet diegene wie altijd hard werken, maar hebben wel het inzicht waar Makaay wat mee zou kunnen. Verder vind ik dit stukje beetje onzin en is het gewoon napraten wat andere zeggen. El ahmadi is tenminste de enigste wie de laatste wedstrijden er met 100% tegen aangaat,naddel van El ahmadi is wel dat hij soms iets te lang de bal vast houd, terwijl hij fantastisch kan passen en acties maken.

29 maart 2010 om 10:21

Het probleem van te lang de bal vasthouden, heb ik in mijn post over zijn column al beschreven. Fer doet het net zo, maar kan bij jong-oranje het wel.
Sowieso vind ik het vrij kansloos als je als fan je eigen speler El Ahmadi El Dramatisch gaat noemen. Wij zijn er altijd en overal voor alle spelers, of ze nou perfect zijn voor Feyenoord of niet!!

El Ahmadi lijkt soms te vaak te kappen en draaien, maar de ruimtes worden bij Feyenoord vaak klein gehouden door onze eigen spelers, daar heb je als spelverdeler werkelijk helemaal niks aan.

Jammer dat jij de onmiskenbare kwaliteiten van Karim niet ziet, Harm Jan 1983 geeft precies aan waar het aan schort bij Feyenoord, te weinig creativiteit.
Ik denk dat Twente hem voor 2 á 3 miljoen zo weer wil ophalen, als opvolger van Perez.

Jammer dat jij de onmiskenbare kwaliteiten van Karim niet ziet, Harm Jan 1983 geeft precies aan waar het aan schort bij Feyenoord, te weinig creativiteit.
Ik denk dat Twente hem voor 2 á 3 miljoen zo weer wil ophalen, als opvolger van Perez.

Eerlijk gezegd weet ik niet eens waar dit allemaal over gaat. Je praat meer over het niveau wat El Ahmadi heeft terwijl bijna de helft van de spelers bij Feyenoord zelf slecht hebben gepresteerd. Karim El Ahmadi is een zeer sterke balvaste jonge. Daarbij toont hij veel inzet, en als speler hoort dat ook gewoon. Gewoon napraten gedoe.

29 maart 2010 om 12:02

iid, scheelt weer, hoef ik geen toelichting te geven.

29 maart 2010 om 13:23

Inderdaad, en Karim El Dramatisch als titel zit er voor mij geen humor in.

29 maart 2010 om 22:36

Ik vind het ook een sympathieke goede voetballer, beetje flauwe titel maar voor de moeite 2 sterretjes

Ik pleit voor Luigi Bruins, maar dat is stof voor een volgende keer.

Waarom? Had dat erbij gedaan, waarom je voor Bruins pleit, je stuk is namelijk erg kort, waarschijnlijk zit je nog niet aan de helft van de duizend woorden die je stuk mag bevatten, dat had het wat langer gemaakt en wat leuker.

El Ahmadi past niet bij Feyenoord. Het is naast een harde werker ook een goede technicus. Maar als je in een elftal als Feyenoord speelt wordt het moeilijk om dat tot uiting te brengen. En je opmerking over Mikel en Song slaat de plank volledig mis. Kijk een keertje 90 minuten naar een wedstrijd in plaats van de samenvattingen waar dit soort spelers niet opvallen.

Er is hier blijkbaar niemand die het concept 'beperkte voetballer' begrijpt. Een beperkte voetballer kan namelijk van onschatbare waarde zijn voor welke club dan ook, maar niet door een geniale bal te spelen of mooie acties te maken, maar juist door sobere, conservatieve passing, het winnen van duels en het opbreken van de aanvallen van de tegenstander.

El Ahmadi, Mikel en Song zijn precies dit soort voetballers.

29 maart 2010 om 13:32

Maar Song is helemaal niet beperkt het enige wat hij niet heeft is een sterk schot verder is hij bijna compleet. Hij is sterk, snel, kan zo 2,3 mannetjes voorbij komen en heeft de inzicht van een aanvallende middenvelder. Nee hij slaat de plank echt mis hier.
Mikel is verdedigend een beest en El Ahmadi is zeker wel een redelijke speler.

2 sterren omdat de vergelijkiingen echt belachelijk zijn.

29 maart 2010 om 16:51

Als je El Ahmadi een beperkte voetballer vindt, wat ik overigens niet met je deel omdat hij behoorlijk veelzijdig is, dan is het toch volstrekt onlogisch dat je hem in de titel 'dramatisch' noemt?

31 maart 2010 om 08:51

@pjhoutman

Wíj begrijpen wel wat een beperkte voetballer is, maar jij kan geen beperkte voetballer van een sober spelende voetballer onderscheiden. De drie voetballers die je noemt kunnen meer met een bal dan de gemiddelde Braziliaanse aanvallende middenvelder, maar doen dat niet omdat dit niet bij hun rol past. Een beperkte voetballer K A N dat überhaupt niet, maar is nuttig door andere kwaliteiten. Voorbeelden: Grindheim, Hans Mulder, Enoh, vroeger Jan van Dijk, Eugene Hanssen etc etc.

31 maart 2010 om 08:51

edit:

-- sorry dubbelpost --

Misschien moet jij wat beter naar de wedstrijden kijken. Een pure gebrek aan beweging in de voorhoede, het middenveld van Feyenoord loopt zelf standaard naar voren op El Ahmadi na. Letterlijk de enige die altijd blijft controleren, de enige die overzicht blijft behouden!
En het lijkt dat hij meer balverlies heeft, maar dat komt omdat vrijwel álles via hem gaat!

Daarbij, is je column erg klein.

1*

Ik ben persoonlijk van mening dat het 'probleem' bij Feyenoord is dat men te weinig gebruik maakt van het overtikken en zodoende naar voren te spelen. Er wordt teveel met de bal gelopen en met name spelers als Elahmadi, Wijnaldum en Biseswar proberen nog teveel een mannetje uit te spelen. Op zich niet erg, maar ze zoeken de volgende ook nog op. El Ahmadi is technisch erg sterk, maar lijdt daardoor ook te vaak balverlies. Of het nou komt dat de voorhoedespelers te vaak stilstaan en zich onvoldoende vrij spelen weet ik niet, maar het valt me wel op dat men gaat wachten op die acties. In die zin vind ik met name ajax en FC Twente meer gebruik maken van het team, namelijk door sneller de vrije man te zoeken ipv het mannetje voorbij te spelen. Het risico is gewoon te groot.

Om die reden vind ik Luigi Bruins, ondanks zijn laconieke houding een prettigere voetballer. Hij doorziet het spelletje beter en zal eerder gebruik maken van het snelle doortikken. Hij zou wel wat meer moeten mee verdedigen.

Goed stuk, ben het met de meeste dingen wel eens.

29 maart 2010 om 13:43

Kun je me dan vertellen welke? Want het meeste punten wat hier vermeld wordt ben ik het zeker niet mee eens, maar goed mening verschilt he.. alhoewel ik verder benieuwd ben naar jou mening. Heeft inzicht en heb zelfs live beelden gezien hoe sterk hij in z'n schoenen staat. Zeker een belangrijk speler voor Feyenoord, en maar roepen dat het een miskoop was van vijf miljoen sjonge.. heel Feyenoord heeft bijna niks gepresteerd. Komen ze met hun vingers wijzen naar Karim El Ahmadi.

Kortom:

Geen ster, want het is geen ster waard.

Heel feyenoord presteert inderdaad niet al te sterk, al vind ik El Ahmadi wel altijd 1 van de betere. Beweegt veel, gaat ervoor en probeert er wat van te maken. Verder is zijn balgevoel van ee hoog niveau.

Had hij maar naar psv gekome

Song en Mikel beperkt? El Ahmadi maar 3 of 4 goede wedstrijden gespeeld?

Wat een flut column zeg.

30 maart 2010 om 18:48

Inderdaad. Heel slechte column.
Krijg verstand van voetbal

Is natuurlijk wel stukke beter als bruins.. maar volgend jaar met een el ahmadi die de nr. 10 uitschakelt en de auasar met de technische oplossingen zie ik hetw el gebeuren , eenn mooi koppe; op het middenveld

Ben het totaal niet met je eens, Song en Mikel zijn echt wel goeie voetballers, en l Ahmadi ook.

Wat een lachertje..

Ik citeer: 'john Obi Mikel, ook een beperkte voetballer, kan bijvoorbeeld aardig mee bij Chelsea. Hetzelfde geldt voor Alexandre Song bij Arsenal. Misschien krijgt Feyenoord wel iemand zo gek om El Ahmadi voor een miljoentje of twee á drie op te halen.'

Hahahaha, kerel ik lag gevouwen toen ik dit las, Mikel een beperkte voetballer evenals Song? Kijk jij wel eens naar duels van Chelsea of Arsenal? El-ahmadi is een zeer goede speler, balvast heeft een mooie pass in huis en houdt het middenveld goed in balans, daarnaast kan hij gevaarlijk uithalen als hij de kans krijgt en kan een tegenstander passeren, dat je Bruins als de oplossing ziet was het dieptepunt, kom op zeg..

*, meer kan ik er niet van maken.

El Ahmadi speelt de laatste weken enorm goed. Hij jaagt op elke bal, loopt het hele veld over en is ook aanvallend steeds beter geworden. Hij verliest weinig ballen en probeert alles voetballend op te lossen. Helaas staan er af en toe alleen luie prutsers om hem heen, waardoor dit niet kan. El Ahmadi wil het dan vaak alsnog voetballend oplossen, waardoor hij moet gaan pingelen, waardoor hij dus de snelheid eruit haalt. Vind dit niet direct zijn schuld.

Mensen zien vaak niet wat ze daadwerkelijk zien. Mensen zien iets, maar vullen wat ze zien aan met ervaringen, aannames e.d. Ik denk dat je daar nu ook last van hebt. Je vond el Ahmadi al slecht, dus nu kun je zijn kwaliteiten niet meer zien. Ik kan ernaast zitten hoor, maar dat is hoe ik er tegenaan kijk.

Verder vind ik je stuk aan de korte kant, veel open deuren intrappend, weinig inhoud hebben, en de vergelijkingen niet kloppend.

2 Sterren voor de moeite.

Vind het artikel maar aan de korte kant, en dat is niet het belangrijkste wat vind dat je el ahmadi zwaar tekort doet.
Sinds zijn super wedstrijd tegen psv speelt hij elke week wel een goede partij.
Als hij dit vol kan houden en door kan trekken naar volgend seizoen gaat hij heel belangrijk worden voor Feyenoord.
Het is sowieso al de meest technische voetballer van Feyenoord.

Je stuk haalt hetzelfde niveau als feyenoord doorgaans haalt, en als karim volgens jou doet.
Kort, open deuren die niet altijd kloppen, een paar rare zinnen.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan
1 ster is nog gul

29 maart 2010 om 21:34

020 in je naam zegt al genoeg =)

Als je kritiek hebt, moet je wel die onderbouwen en de fouten weergeven. Zo kan iedereen elkaar blijven afkraken. Zo van, ja je doet wat fout, wat dan? en dan loop je weg.

Het stukje klopt volledig, El dramadi, maar wanneer meneer de winnende scoort in de bekerfinale tegen Ajax is het de held van seizoen jaargang 2009-2010.

Momenteel is het middenveld van Feyenoord zeer ver weggezakt in vergelijking met begin van dit seizoen. De Guzman is al tijden geblesseerd, Wijnaldum verspilt steeds meer ballen die leiden tot tegen doelpunten, Fer ligt meer met zijn voeten in de knoop dan dat hij voetbalt, El Ahmadi heeft elke wedstrijd Allah tegen zich, Bruins wordt niet voor niets patatboy genoemt op woudenstein want hij sjokt misschien niet meer dan 1km over het veld in 90min.

30 maart 2010 om 12:44

Wat een domme reactie zeg. Wijnaldum verliest juist minder ballen dan aan het begin van het seizoen. Fer doet het de laatste tijden minder goed, maar in de media wordt al snel geroepen dat hij minder speelt. En daar zijn de papegaaien om hen weer na te praten. Je reactie over el Ahmadi vind ik respectloos en klopt niet, maar daar wil ik verder niet op ingaan. Bruins sjokt inderdaad over het veld, maar heeft kwaliteiten die andere spelers missen bij Feyenoord. Hij kan namelijk wel de beslissende eindpass geven.

Problemen:
Fer en Wijnaldum: Van hen wordt verwacht dat ze het team nu al kunnen dragen. Bij een iets mindere wedstrijd worden ze meteen afgekraakt door de media en de grote kudde loopt achter die mening aan. Wijnaldum heeft een heel slap seizoen gedraaid, maar is enigszins op de weg terug. Fer heeft een paar matige helften gespeeld, maar speelt over het algemeen niet enorm slecht. El Ahmadi heeft bewegende spelers om hem heen nodig. In wedstrijden waarin iedereen scherp is, is hij de beste van het veld. Zonder bewegende spelers om hem heen is hij echter nutteloos.
Bruins wordt te weinig gebruikt en als hij wordt gebruikt zie je hem ook vaak als vleugelaanvaller terwijl hij een pure '10' is. De laatste wedstrijden dat hij speelde kwam het gevaar toch voornamelijk van zijn voeten. Hij heeft nu echter de schijn tegen, omdat hij heel lang slecht is geweest.

El Ahmadi is een van de betere bij Feyenoord.ik denk dat hij volgend seizoen echt gaat vlammen. Maar vaak moet de bal ook terug,omdat de spelers van Feyenoord allemaal gedekt staan. Hij moet het spel verdelen,maar als niemand zich aanbiedt moet de bal terug. Hij is toch wel meer dan 2 a 3 miljoen waard. Hij heeft veel meer dan 4 goede wedstrijden gespeeld. In het begin moest hij wennen en speelde hij idd niet goed. Maar dit seizoen speelt hij op een redelijk niveau(wel slechter dan bij Twente)
2 sterren omdat ik het gedeeltelijk met je eens ben,maar het grootste gedeelte niet. En de vergelijking vind ik niet zo sterk.

Ik had net ook reactie gegeven, alleen kon niet stemmen. Dus bij deze...

Sorry hoor, maar je gaat toch geen artikel schrijven over een uitspraak van Van Persie. Zeker niet deze, dit is toch lang niet de moeite waard. Van Persie krijgt een vraag op zich afgevuurd, en die geeft snel zonder lang na te denken snel antwoord. Ik zag Hugo Boss nog weg kijken, en ik weet zeker dat hij dacht 'hier ga ik maar niet op in'. Iedereen weet en ziet toch zeker wel dat de Premier League veel te hoog begrepen is voor El Ahmadi. In de Premier League ligt het tempo veel hoger en is fysieke kracht heel belangrijk. Hier komt Karim echt veel te veel tekort. Als je El Ahmadi gaat vergelijken met centrale middenvelders als Bullard (hull), Murphy (fulham), Parker (west ham), Ferguson, Bowyer (bir. City) of Cattormole van Sunderland dan komt hij al veel te veel tekort, in dan heb ik het nog niet eens over de eerste 8 van de PL gehad....

Ik hoop wel dat hij mij in de toekomst ongelijk kan geven, hij speelt niet voor niets iedere thuiswedstrijd voor 40000-50000 man

Twente haalt El A. zo weer op in deze zomer voor 2 mio.
Alleen ik vond El A. wel erg uitbundig juichen bij de 2 Feyenoord treffers.

30 maart 2010 om 08:30

So what? Hij speelt voor Feyenoord en niet voro FC Twente. Hij mag als speler toch blij zijn dat hij wint van de tegenstander, ook al is dat zijn oude werkgever? Moet hij soms ook op halve kracht gaan voetballen, uit respect minder spelen zodat Twente kan winnen? Ik vind het wat anders als hij mismakende gebaren zou maken naar de aanhang van zijn oude club. Prachtig juist, ook voor hem, dat ze na een helft slecht spelen en een achterstand toch de boel weten om te draaien. En als je de sfeer in het stadion merkt op het moment van zo'n goal, ga je daar ook als voetballer in mee.

Tuurlijk, balen dat Nicky Hofs vorig seizoen uit een vrije trap scoorde tegen mijn club, maar toegeven dat het gewoon een mooi goal is. Van mij mag hij blij zijn.

ik vind de vergelijkingen vreemd, en het stuk is erg kort en niet goed opgebouwd.
Omdat ik het op bepaalde punten toch met je eens ben, krijg je 2 sterren.

Ik vind El Ahmadi niet echt goed, maar dat je dan zegt ik pleit voor Bruins valt mijn mond van open. Je kan beter een stuk maken met de titel: Luigi Dramatisch. 100000x liever El Ahmadi dan die domme amteur voetballer Bruins.

El Dramatisch slaat op je stuk wat je geschreven hebt. Afgezaagd, kort door de bocht niet sterk onderbouwd.

Je pleit voor Bruins maar waarom moet je eerst over nadenken. Kan me voorstellen dat je daar eerst een maand of wat over na moet denken. Deze meneer heeft namelijk niet de ionzet van Karim. En als hij dat wel heeft dan moet hij dat is tonen en niet zo laks voetballen. Zelf zegt ie dat het bij hem past en als dat zo is dan moet hij per direct stoppen en weer lekker bij een eerste divisieclubje gaan voetballen want je speelt tenslotte wel op het hoogste niveau van Nederland. En wanneer iemand zegt dat het niveau in Nederland wel meevalt en dat Bruins er bij past.....het Nederlandse niveau komt juist door Bruins en andere spelers. Als je dit soort spelers toelaat dan haal je zelf je eigen niveau naar beneden.

Verder zie ik El Ahmadi steeds meer groeien dit jaar (niet dit seizoen). Maar hij moet de mogelijkheid krijgen om door te kunnen lopen tot de plek van de schaduwspits. Verder moet hij leren durven te schieten. Krijgt veels te vaak de optie om te rammen maar dan kapt hij weg en wilt hij hem voorleggen. Een leuke gedachte natuurlijk als je iemand anders liever laat scoren maar dan moet die pass wel aakomen. En dat gebeurd veels te weinig. Tot aan de 16 is Karim goed.

Verdedigend begint hij steeds sterker te worden en begint hij van zich af te bijten. Tegenstandertje lekker irriteren. Ff tegenaan lopen. Ik noem maar wat waardoor je steeds meer ziet dat hij minder bang word. Dat Kuipvrees vind ik niet op Karim slaan. Daarvoor is het woord te groot. Te onzeker is hij nog wel maar dat vond ik ook al bij Twente. Karim gaat volgens seizoen groot worden bij feyenoord. Bij Mario heeft hij zijn draai gevonden. Niveau lekker vasthouden en daarna naar een grotere club in Europa.

Je moet andere punten van el ahmadi bekijken, want hij is een van de spelers die blijven druk zetten als de tegenstander de bal heeft, en die man heeft een prachtconditie.

Zo heeft hij in vele wedstrijden als saboteur gewerkt, hiermee bedoel ik dat hij druk bleef zetten zodat de tweede bal voor feyenoord werd.

Waardeloos stuk dit.

El Ahmadi heeft een loopvermorgen waar je u tegen zegt.
Zet vaak druk op de bal, verovert veel ballen.
Het 'dribbelprobleem' is niet de schuld van El Ahmadi, zie twente thuis in de beker, 1e helft.
3 Feyenoorders zetten druk op 1 man, El Ahmadi verovert de bal, maar kan hem niet kwijt. Omdat er 2 spelers van zijn eigen team voor z'n neus staan. Dus moet die terug, en krijgt El Ahmadi een fluitconcert over zich heen.

El Ahmadi heeft het lastig gehad bij Feyenoord omdat die door vele te snel werd afgeschreven.
Ik ben blij dat die z'n hoofd niet heeft laten hangen, en terug geknokt naar een basisplaats.

Zeker niet mee eens.
Sinds PSV speelt hij gewoon heel goed voor Feyenoord.
Wat jij hier doet is meningen van anderen in een artikel zetten..
1 ster voor jou.

30 maart 2010 om 14:36

is dat erg? Bovendien moet je de schrijfkwaliteit beoordelen niet zijn mening

30 maart 2010 om 16:34

Ja en nee.

Je beoordeelt het stuk als geheel. Hoe is het geschreven en hoe is het inhoudelijk beargumenteerd, waarbij het iedereen vrij staat om het belang van elk onderdeel daarvan in te vullen.

Ik ben het alleen met de schrijver eens als hij stelt dat El Achmadi niet klaar is voor een Premiership. Verder heeft de schrijver eigenlijk maar 2 hoofdargument zijnde het vertragen van het spel en achteruit spelen, en 1 argument voor wat de aanspeelbaarheid betreft. de beargumentatie van deze puntjes is erg magertjes.

Daar komt bij dat het stuk warrig is opgebouwd met positieve en negatieve punten door elkaar heen, erg kort is en nalaat behoorlijk gespierde uitspraken (de veel genoemde -beperkte- Mikel en Song) fatsoenlijk te onderbouwen.

Het stuk heeft op zich best potentie, en het ergens mee oneens zijn is geen reden weinig sterren te geven, het is pers lot van rekening een column. Het stukje is alleen niet zo geweldig zoals ik hierboven al heb beschreven. Ik hou het daarom op anderhalve ster, dat gaat niet, dus maar voordeel schutter en dan 2 sterren.

30 maart 2010 om 16:34

dubbel

Jij maakt teveel van die uitspraken van Van Persie. Hij moest er gewoon een paar noemen en kwam op El Ahmadi omdat hij ook toevallig zijn vriend is. El Ahmadi zou in een beter team veel beter functioneren met zijn techniek, dat weet ik zeker.

Het zegt eigenlijk al genoeg dat alle Feyenoorders het niet met je eens zijn. Omdat het stuk buiten de slechte onderbouwing ook heel kort is, kan ik niet anders dan een lage beoordeling geven.

een grote grap dit stuk.. eigenlijk niet eens ster waard

allemaal leuk en aardig maar ik wil het toch even opnemen voor song
want dit zeker geen beperkte voetballer, heeft meer techniek dan de meeste verdedigende middenvelders, een betere passing en ook een behoorlijk inzicht..
dus eve beter kijken voordat je dat soort dingen gaat zeggen

al gereageerd maar kon niet stemmen.

Ik snap al die ophef rond El Ahmadi niet. Ik ergerde me elke 2 weken kapot in de kuip om deze jongen, kappen, draaien, goed leggen, nog is kappen en ach heel even de kin omhoog om te kijken of je em ergens kan afpspelen, bal kwijt. NU die eindelijk dat eeuwige gedraai en onnodig balverlies aan het afleren is (nog lang niet helemaal) valt iedereen ineens over hem heen. el a is bezig aan zijn beste periode voor feyenoord. en zoals eerder gezegd werd door mensen die regelmatig in de kuip komen, als er 9 standbeelden om je heen staan wordt het lastig afspelen.

Om te beginnen ben ik het volstrekt oneens met je stelling. Karim El Ahmadi is de enige speler die de bal écht graag wil hebben en er dan ook iets goeds mee doet. Natuurlijk loopt hij soms iets teveel met een bal, maar ik ben uitermate ontevreden over de beweeglijkheid van andere spelers en helemaal over de formatie van Been. Al het vuile werk moeten El Ahmadi/fer opknappen omdat Been iedereen maar tegen die zijlijn heeft vastgeplakt. Ik snap dat Mario met buitenspelers wil spelen, omdat hij daar gecharmeerd van is, maar dan moet je er wel de spelers voor hebben. We hebben nu Cissé en Wijnaldum op de buitenkanten, maar dat zijn geen buitenspelers. Cissé is een spits en Wijnaldum een middenvelder die graag de weg naar voren inslaat. Het is geen wonder dat hij vorig jaar veruit de gevaarlijkste man van Feyenoord was. Mario moet 4-4-2 gaan spelen met Tomasson en Cissé, maar vooral met de juiste mensen op de juiste plaatsen!

Verder vind ik de schrijfstijl niet uit het oog springen en dat is het enige wat een stukje, waarvan je op voorhand weet dat het tot protestreacties kan leiden, kan camoufleren.

Mwah, matig stuk. Wat je zegt klopt wel (behalve dat over Obi Mikel en Song), want ik vind El Ahmadi ook geen briljante voetballer. Maar je stuk is zo kort en je geeft niet veel beargumentatie.
Als je nou het middenveld van Feyenoord op de korrel had genomen had je ook kunnen zeggen wat er anders kon, bijvoorbeeld Bruins voor El Ahmadi. Maar dit zeg je in een zinnetje, je had er een afgerond langer stuk mee kunnen schrijven als je dit nader uitgelegd had!
Je weet zelf ook dat er meer in gezeten had en dat je meer in je mars hebt.
DAT is stof voor de volgende keer.
Net 3*.

Wat me opvalt is dat veel mensen een ster geven gebaseerd op hun eigen mening en niet op de column opzich. Nou is deze column niet echt heel lang en ook niet echt vernieuwend. Maar beoordeel een column eens op de column an sich en niet gebaseerd op je eigen mening. Als jij het beter kan dan de schrijver, bewijs het dan. Kritiek leveren is makkelijker dan kritiek krijgen.

Tjaa kan het niet met je eens zijn aangezien El Ahmadi toch steeds belangrijker voor het team wordt. Het is inderdaad een sobere voetballer die niet opvalt, maar die wel gewoon zijn taken invult en uitvoert. Die uitspraak van V.persie vond ik ook een lachertje, zullen wel vrienden in het priveleven zijn. Maar dat El Ahmadi kan voetballen is zeker, nu nog hopen dat hij zijn niveua kan vasthouden.

30 maart 2010 om 19:38

Veel mensen geven inderdaad sterren op de mening, maar de column opzich is ook niet meer dan 2/3 sterren waard. Het is kort, voor een deel geschreven door een reactie van Van Persie die je eigenlijk niet al te serieus moest nemen en het is bijzonder slecht onderbouwd. Bovendien zegt de schrijver dat Song een beperkte voetballer en legt in een reactie uit dat hij meer een opruimer is, maar Song kan juist heel goed meevoetballen.

Tsss lekkere supporter ben jij, je moet blij zijn met Karim. Hij laat het heus nog wel zien en hij is echt wel een goede speler

alleen de titel is al 4 sterren waard

Leuke titel!
Ik snap niet wat men in El Ahmadi ziet. Hij loopt constant met de bal en geeft het als hij hem niet is kwijtgeraakt breed of naar achteren. Goede mogelijkheden gaan vaak verloren omdat hij de bal steevast net te lang vasthoud. Omdat Feyenoord met Biseswar en Wijnaldum nog 2 spelers heeft staan die hier sterren in zijn, speelt Feyenoord zo bedroevend slecht en kunnen ze weinig druk naar voren zetten.

Jan en alleman zijn allemaal wel lyrisch over Feyenoord maar ze staan 20 punten achter op de nummer 1 en er zijn nog 2 ploegen met 15 punten of meer voorsprong.

voldoende en erg kort stuk
wel een erg leuke titel.
ik vind karim een matige voetballer sinds zijn vertrek bij twente.
3 sterren

gast jij hebt mazzel ik heb perongelijk 5 sterren aangeklikt. want mijn computer deed raar.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren