Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Theo Janssen is totaal verrast: Xavi Simons weigert interview

Laatste update:

Xavi Simons heeft woensdagavond voor verbazing in de studio van RTL7 gezorgd door een interview met de zender te weigeren, na afloop van Real Madrid – RB Leipzig. Volgens presentator Marcel Maijer wil de twintigjarige middenvelder überhaupt niet met de Nederlandse pers praten, iets wat analisten Theo Janssen en Jan Boskamp niet snappen.

Leipzig werd woensdag uitgeschakeld in de achtste finales van de Champions League. De Duitse club speelde knap met 1-1 gelijk op bezoek bij Real Madrid, maar dat was niet genoeg na de 0-1 nederlaag van vorige week.

"We hebben ook uiteraard gevraagd of we Xavi Simons mochten interviewen. Die heeft dat geweigerd, want hij wil niet met Nederlandse pers praten", vertelt Maijer na de wedstrijd op RTL7. Waarom Simons weigerde, vertelt de presentator niet.

Janssen en Boskamp begrijpen de keuze van Simons niet. "Slecht, zwak", vindt eerstgenoemde. "Als Nederlandse speler die ook bij het Nederlands elftal speelt, die in aanmerking komt voor het Nederlands elftal, moet je altijd de Nederlandse pers te woord staan. Altijd. Er is geen excuus om het niet te doen."

"Dus ik vind dit heel zwak, en ik vind ook dat de persvoorlichter bij Leipzig en de club moeten ingrijpen", gaat Janssen verder. "Die moeten zeggen dat hij daarnaartoe moet, al is het maar twee minuten."

Boskamp sluit zich aan bij zijn collega. "Het Nederlandse publiek, de voetballiefhebbers, hebben recht op zijn mening. En die moet hij gewoon geven. Hij moet boven mafkezen staan die zeggen: die is niet goed. Hij moet zeggen dat hij Xavi Simons is, Champions League speelt, en in de nationale ploeg speelt."

"Dit is niet slim, ook niet van zijn club", besluit Janssen. "Als Nederlandse speler moet je gewoon altijd de Nederlandse pers te woord staan. Altijd. En er is geen excuus om het niet te doen."

Snap jij de beslissing van Xavi Simons?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik begrijp het wel. Wat er tegenwoordig als "analist" zit bij die zenders is werkelijk te gek voor woorden. Die Theo Jansen, Sneijder, Van der Vaart etc. Nooit een inhoudelijke opmerking maar het gaat altijd op de man zelf. Begrijp wel dat hij daar geen trek in heeft. Want uiteraard zou het niet gaan over de wedstrijd. Maar weer of hij bij PSG Mbappe moet gaan opvolgen, of dat hij na de wedstrijd net iets te lang met de arbitrage bezig was.

Nee, dan kan je beter fatsoenlijke buitenlandse media te woord staan dan Nederlandse riooljournalistiek.

7 maart 2024 om 00:11

Terwijl ik juist zou denken dat een voetballer liever praat met andere voetballers. En dan zeker degene die je opnoemt. Alhoewel ik xavi wel een stuk intelligenter inschat.

Ik denk dat hij hier vooral gewoon knetter hard baalt en gewoon geen zin had.

7 maart 2024 om 00:55

@Keyboardheld
Je kan op X zijn interview met TNT bekijken en het heeft geen restricties. Hij had geen zin Jansen of Boskamp eerder 🤣

7 maart 2024 om 18:43

Ah, gelukkig heb ik dat hele Twitter gebeuren nog nooit aangeraakt, en ook geen behoefte aan.

7 maart 2024 om 00:14

Is een interview voor RTL, weetjewel die zender die betaald voor CL en indirect bijdraagt aan de miljoenen die meneer verdient. Maargoed, meneer raakt realiteitszin kwijt.

7 maart 2024 om 00:22

Vraag me af wie hier nou echt de realiteitszin kwijt is als je dit concludeert na 1 simpele afwijking. Een interview om de Donald duck niveau vragen van RTL7 een keertje niet te beantwoorden nadat je zojuist onnodig bent uitgeschakeld.

7 maart 2024 om 00:53

@genieterr
Als je het zo redeneert. Hij had een interview met een Britse betaalzender(TNT) na de wedstrijd. Bijdraagt ook miljoenen aan de CL. Hij doet zijn werk maar heeft geen zin Veronica.

7 maart 2024 om 06:56

Xavi is niets verplicht tegenover RTL. Dat RTL heeft betaald voor haar uitzendrechten is haar eigen beslissing. Spelers worden daardoor geen willoos object. Die naar de pijpen van RTL moeten dansen.

7 maart 2024 om 07:32

Nee ze zijn geen willoos object. Ze zijn werknemers met een arbeidscontract waar verplichtingen in staan met een ruime compensatie. Hij hoeft niet naar de pijpen van rtl te dansen maar boskamp mag net zo goed zijn mening hierover geven en op lange termijn helpt dit Xavi niet.

7 maart 2024 om 07:40

In zijn contract staan ongetwijfeld verplichtingen naar de media, echter heeft een speler in mijn optiek altijd zelf de keuze welke wel en welke niet. Dat hij voor een andere zender wel een interview geeft is volledig aan hem toch. Die volgevreten Janssen, Sneijder en van der Vaart die overal wat van vinden mag ook wel een keer stoppen. Ze doen het namelijk echt nooit goed. Alles voor de kijker om even de spelers op hun plek te zetten. Ongelooflijk.

7 maart 2024 om 08:20

/maargoed, meneer raakt realiteitszin kwijt./

Weet je eigenlijk wat de reden is dat hij een interview heeft geweigerd met RTL?

7 maart 2024 om 10:23

Volgens die logica moet Xavi ook maar een interview verplicht afnemen bij mij, ik draag indirect ook bij aan het geld dat hij verdiend.

7 maart 2024 om 01:25

Sneijder en van der Vaart oké, maar Theo Janssen is dan juist een heel goede analist. Uiteraard heeft het daar ook niets mee te maken.

7 maart 2024 om 12:12

Vind Van der Vaart anders ook een prima duo met Van Hooydonk. Luistert lekker weg, ze krijgen weleens wat kritiek maar ben het daar niet mee eens.

8 maart 2024 om 09:34

Dat kan! Je hebt er ongelijk in- van der Vaart raaskalt maar als een supporter van Hooijdonk is een pompeuze narcist, maar goed, ieder zijn mening.

7 maart 2024 om 02:00

Analisten van tegenwoordig zijn gewoon een stel fanboys, belangrijker is de diversiteit in oa topclub voorkeur, etnische achtergrond en man vrouw, dat analyseren komt later wel.

Wil hier absoluut niet zeggen dat welk afkomst dan ook bete is dan de andere, El Ahmadi en Kwakman en zijn in mijn ogen de betere ‘analisten’, journalistiek gezien Pieter Zwart en Suley van Vi voor de analyses.

Perez, vdvaart, Affelay, Andy, Sneyder, Luycx, Boussabon is een drama, maar het allergrootste zit bij Rijnmond Sport tegenwoordig, Beugelsdijk!..die moet zo snel mogelijk naar Maaskantje in zijn Opel Manta!

7 maart 2024 om 12:15

Afellay en Van der Vaart zijn prima analisten. Luister ik wel naar. luicks kan ik geen mening over geven, Boussavoun heb ik een vooroordeel over, Perez is altijd zuur, Sneijder is een aso en Andy was in zijn eerste jaar leuk met zijn auto-afleveringen maar vind ik ook niks nieuws brengen.

7 maart 2024 om 06:28

Je hebt het toch over de journalist die het interview afneemt die dezelfde vragen stelt. En ik denk dat de buitenlandse pers nog wel erger kan zijn maar dat zal je vast niet dagelijks volgen. Gewoon slecht van Xavi als voetballer hoort dit bij je werk hoe teleurgesteld je ook bent. Geeft meteen aan dat deze type speler totaal geen aanvoerder type is en meer een mooi weer voetballer.

7 maart 2024 om 06:50

Ik begrijp het niet. Vind Jansen en Boskamp sympathieke gasten en Xavi laat hier denk ik weer eens zien zichzelf belangrijker te vinden dan de rest. Moet ie zelf weten, maar als hij zo doorgaat en straks op 20 interlands 0 goals staat dan hoeft hij geen zekerheidje meer te zijn bij Oranje.

7 maart 2024 om 08:22

/moet ie zelf weten, maar als hij zo doorgaat en straks op 20 interlands 0 goals staat dan hoeft hij geen zekerheidje meer te zijn bij Oranje./

Wat heeft dit met het weigeren van zijn interview te maken?

7 maart 2024 om 11:09

Veel mensen vinden eigen interpretaties feiten. Helaas.

7 maart 2024 om 08:25

Dat kan wel wezen, maar het is eigenlijk altijd slecht voor jezelf als je je zo laat kennen. Daarnaast speelt Xavi gewoon goed en is hij één van de betere Nederlandse voetballers van dit moment. Geen idee waar hij zich dan zorgen over had moeten maken tijdens een interview met de Nederlandse pers.

7 maart 2024 om 08:33

Wat een onzin. Alsof Xavi überhaupt wist wie er als analisten aan tafel zaten bij RTL. Het ging dan ook helemaal niet om Boskamp of Janssen. Op het moment dat Pieter Zwart daar had gestaan, had hij ook geen vraag beantwoord. Want 'Nederlandse pers'.

Een totale minachting van niet alleen de pers hier, die jij tussen neus en lippen overigens even beoordeelt als riooljournalisten, maar ook van de Nederlandse voetballiefhebber.

De voetballiefhebber die hem vorig seizoen zo heeft opgehemeld, maar door zijn prestaties in het Nederlands elftal iets kritischer is geworden. En dat kan deze verwende baby niet handelen. Wát een triest gebeuren. Het zou voor mij een reden zijn om hem niet meer op te roepen.

7 maart 2024 om 08:43

Erg triest vind ik het om hem weer als verwende baby te omschrijven. Hij is een winnaar (je zag het ook toen Olmo de bal achter hem speelde ipv in de loop) en had bijna real verslagen!
Logisch dat hij niet achter de camera wilde gaan staan.
Hij speelde beide potjes erg goed, wat het nog zuurder maakt voor hem persoonlijk. Zo'n talent moet je respecteren!

7 maart 2024 om 08:50

Ja, zal allemaal wel, maar wat is er zo logisch aan het feit dat je wel de Engelse, Duitse, Spaanse en Oegandese pers te woord wil staan, maar de Nederlandse niet? Of hoort dat bij 'absolute winnaars'?

7 maart 2024 om 10:11

@fredvmourik, de Oegandese pers komt niet voor hem. Eerlijk ik zie Xavi echt als merk en ik hou er eigenlijk echt van hoe hij dat opbouwt. In dat oogpunt is het eigenlijk wel logisch ook voor de grote landen die kiezen ipv het miezerige Nederland. Zeker voor het Engelse TNT

7 maart 2024 om 14:21

De Oegandese pers was bij wijze van spreken, omdat hij iedereen te woord wilde staan, maar specifiek Nederlandse pers niet. Neem een voorbeeld aan Robben en Sneijder, die waren ook niet bezig met zulke onzin en werden een 'merk' door goed te voetballen én zich normaal op te stellen. Ook ten opzichte van het 'miezerige Nederland'.

7 maart 2024 om 17:13

Robben is geen merk, wel een hele goeie voetballer natuurlijk. Dat je uitgerekend Sneijder als voorbeeld noemt als voorbeeld die zich normaal opstelt vind ik dan weer wel grappig. Robben is wel een hele nuchtere jongen en dat is ook allemaal prima. Ieder moet het voor zichzelf weten maar niemand bepaald dat het onzin is om een merk te willen zijn behalve de speler. Een merk zijn is meer dan alleen een uitstekende voetballer zijn.

Natuurlijk hoef je het niet belangrijk te vinden dat je een merk wordt, sommigen vinden van wel en ik ben een van die mensen die het leuk vind om het te volgen

7 maart 2024 om 18:26

Sneijder gedurende zijn carrière als prof richting de media: inderdaad, heel normaal. Waarom is Xavi wel een merk? Omdat 'ie volgers heeft op Instagram? En wat zou een interview richting Nederlandse pers voor afbreuk doen richting dat merk?

‘hebben recht op zijn mening. En die moet hij gewoon geven’

Nee dat hoeft hij niet en daar hebben wij geen recht op.

‘Als Nederlandse speler moet je gewoon altijd de Nederlandse pers te woord staan. Altijd.’

Hij moet dat helemaal niet.

7 maart 2024 om 00:17

Toch betaald rtl voor de champions league en is het logisch dat je dan ook wat interviews wil doen met spelers

7 maart 2024 om 01:21

Er betalen wel meer zenders, de Champions League wordt nota bene in bijna 200 landen uitgezonden. Die hoeft hij toch niet allemaal te woord te staan omdat ze betalen? Waarom RTL dan specifiek wel?

7 maart 2024 om 08:33

Omdat dit een Nederlandse zender is en je mag hopen dat hij iets heeft het met land waar hij voor uit mag komen. Helaas lijkt ook hij zichzelf te goed te vinden, net als vele verwende miljonairs in het voetbalwereldje.

7 maart 2024 om 00:47

De televisiekijkers hebben er misschien geen recht op, maar het is wel minachting van diezelfde kijkers, die er mede voor zorgen dat voetballers van die belachelijk hoge salarissen verdienen... Het hoort er gewoon bij om zo'n interviewtje te doen.

7 maart 2024 om 00:50

Ja, maar je kan toch niet met alle zenders praten. Ik betaal goed geld voor een tv-abonnement en dan komen ze met Jansen en Boskamp aanzetten. Wij zorgen ervoor dat die zenders zoveel geld verdienen, dan kunnen ze toch iets van niveau daar plaatsen.

7 maart 2024 om 00:55

Ik vind Jansen altijd nog wel prima te pruimen als analist. Is ook een kwestie van smaak. Ik zie ook niet hoe dit relevant is.

Die is gewoon teleurgesteld na de uitschakeling en heeft nu ff geen zin er in
De ene weet sneller en beter om te gaan met teleurstellingen als de ander en iedereen weet dat Xavi niet tegen zijn verlies kan. Beetje natrappen is ook wel typisch voor de journalistiek. Eigenlijk kunnen en xavi en de journalisten in kwestie beide niet tegen hun verlies .

7 maart 2024 om 01:13

@jer oen

ik kan Xavi teleurstelling gewoon begrijpen hoor vooral omdat Leipzig gewoon hoorde te winnen en de betere partij was. maar helaas hebben ze niet gewonnen

7 maart 2024 om 01:23

Ik vind het knap hoe men zo snel aan aannames kan doen. Beetje logisch nadenken bestaat niet meer.
Ik zocht na het lezen van dit artikel op of hij niet elders een interview gaf en jawel hoor. Hij zat bij TNT bij de Britten na de wedstrijd. En jij schrijft een groot betoog dat ie niet om kan gaan met teleurstellingen.

Doodzonde wat voor beeld er gecreëerd wordt door Nederlandse media. Ik snap volkomen nu waarom hij juist koos voor Britse media.

7 maart 2024 om 06:47

Jij doet nu eenzelfde aanname. Een aanname waarvan de kans net zo groot is dat hij fout is. Wellicht had hij net die interview en was hij er nadien klaar mee. Hij heeft dan niet gekozen voor de Britse pers, maar waren ze gewoon eerder. Hij was daar al chagrijnig, dus die kans is vrij groot.

7 maart 2024 om 07:34

Lees beide berichten maar even opnieuw. Het is onzin om te stellen dat hij geen zin had en niet om kan gaan met teleurstellingen. Want hij gaf wel een interview.
Of de Britse pers eerder was dat weten we niet.

7 maart 2024 om 08:05

Als ik beide berichten opnieuw lees, kom ik nog steeds tot de conclusie dat wat ik zeg compleet waar is. En in feite onderstreep jij dat gewoon met jouw laatste zin. Jij hebt al conclusies getrokken, terwijl dat exact hetgeen is waar jij anderen op aanspreekt. Dat is op zijn zachtst gezegd "bijzonder".

Hij kan dus prima geen zin meer hebben gehad. Of inderdaad niet de Nederlandse pers te woord hebben willen staan. De kans op 1 van 2 is even groot.

Dit gebeurt vaker. Spelers die interviews weigeren. Boskamp en Jansen zijn dik teleurgesteld dat hij ze niet wil spreken. Xavi stond TNT uit Engeland wel te woord na de wedstrijd.

Hij moet helemaal niets! De verwende jongetjes aan de tafel zijn ook weer eens beledigd dat iemand het anders doet

Velen nederlandse spelers spreken niet met de nederlandse pers, door wat er eerder is voorgevallen met bijvoorbeeld de heer derksen etc.

Geen speler is verplicht met welke pers dan ook maar te praten.

Laat hem toch. Hij is net uitgeschakeld in de champions league. Sneijder en van der Vaart zijn toch ook weleens uitgeschakeld in de ucl. Weten ze niet dat je ook verdrietig bent ofzo

Hij moet juust niks

Nee gewoon pers te woord staan, wat een flauwekul! Wij moeten eerlijk zeggen dat ie 0 interlands goed heeft gespeeld en thuis tegen real niet best was! Hij krijg buiten die 2 punten genoeg complimenten l als t goed gaat op de eerste rij. Persoonlijk ben ik niet geïnteresseerd in Xavi Simons na de wedstrijd, ik heb ook geen sociaal media maar andere mensen wel

Voetballers zijn niet van de fans omdat ze toevallig veel geld verdienen. Wat een onzin dat hij zwak is omdat hij geen interview wil geven. Hij zal er z’n redenen voor hebben. Mijn inziens is de enige taak van een voetballer om te voetballen en niet alles eromheen.

Ik zie dat er vanuit de kant van de analisten direct een oordeel wordt gegeven. De reden waarom Xavi dit niet doet is nog niet eens bekend, wellicht heeft hij hele goede redenen om geen interview te geven. Typisch om weer direct een stempel op te plaatsen.

Ipv die jongen af te vallen moet je je gaan afvragen waarom die niet met de nederlandse pers wil praten.
Met deze reactie is het logisch dat ie iig niet met rtl7 wil praten.

Prima als ie dat niet wil hoor, maar dan zou ik hem als ie straks bij Oranje een keer een hattrick maakt (of uberhaupt eindelijk een acceptabel niveau haalt) ook voorbij lopen.

Dit is ook een bepaalde minachting naar het land van herkomst en het land waarvoor je je internationale wedstrijden mag spelen in de nationale ploeg. Hier had ik als bondscoach zijnde ook hard ingegrepen.
Hierin laat Xavi maar zien wat voor persoon hij is en niets anders dan een klein verwend kind.

Meneer zal zich wel weer tekort gedaan gevoeld hebben op een of andere manier. Dat is toch een beetje de houding die aan hem kleeft. Dat eeuwige verongelijkte. Ook in het veld.

Pers te woord staan is toch gewoon “part of the job”? Hij moet zich er gewoon overheen zetten, elke baan heeft zijn mindere kanten… Nu gaan veel mensen denken dat ie een verwaand jongetje is met sterallures… Als ie gewoon zijn pers training skills gebruikt kan ie 3 minuten als een zombie nietszeggende antwoorden geven en is iedereen weer blij…

Ik snap hem wel, als er iets giftig is zijn het wel die Nederlandse analisten en pers. Die maken spelers van eigen bodem enkel met de grond gelijk.

Zolang het niet expliciet in het contract staat , moet hij niks.

Die voetbalanalisten lijken alleen in eigen belang te denken. Zoals zovelen haha.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren