Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Serie A-revelatie Huijsen wordt door ander land benaderd voor interlandcarrière

Laatste update:

Dean Huijsen kan op korte termijn een uitnodiging van de Spaanse voetbalbond verwachten. De centrumverdediger, die momenteel door Juventus wordt verhuurd aan AS Roma, heeft zich met zijn goede prestaties in de kijker gespeeld. Huijsen speelde tot nog toe achttien jeugdinterlands voor Oranje.

De momenteel achttienjarige verdediger werd geboren in Amsterdam, maar verhuisde al op zijn vijfde met zijn familie naar Spanje. Daar kwam hij op de radar van Málaga, waar hij in de jeugdopleiding ging spelen.

De verdediger stond in de zomer van 2021 in de belangstelling van verschillende Europese topclubs, waaronder Real Madrid, maar koos uiteindelijk voor Juventus. La Vecchia Signora verhuurde hem deze winter aan AS Roma, waar Huijsen nog meer naam voor zichzelf maakt.

Volgens Marca wil de Spaanse voetbalbond nu werk van de Nederlandse verdediger maken. Naar verluidt kan Huijsen op korte termijn een uitnodiging van de RFEF verwachten voor de interlands van Spanje Onder 21 tegen de leeftijdsgenoten van Slowakije en België.

De sportkrant schrijft zelfs dat Spanje al dicht bij een naturalisatie van Huijsen is en dat de mandekker de kleuren van La Roja wil vertegenwoordigen.

Het gerucht mag opmerkelijk worden genoemd, aangezien Voetbal International ruim een jaar geleden met Huijsen over het topic sprak. Het toptalent liet toen juist weten dat een keuze voor Spanje was uitgesloten.

“Thuis spreken we Nederlands en mijn hele familie komt uit Nederland, dus die keuze was niet moeilijk. Spanje was een optie, maar ik ben blij dat ik voor Oranje mag spelen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou persoonlijk voor Spanje kiezen. Heb zelf niet zoveel met interlandvoetbal maar als je de Cb's bij Oranje ziet en dan bij La Roja, heb je bij Spanje gewoon veel meer kans. Bovendien sinds zijn 5e in Spanje gewoond.

20 februari 2024 om 12:11

Komt uit een echte Amsterdamse familie toch?
En woonde in een Nederlandse penoze enclave in Marbella 😉

20 februari 2024 om 12:30

Heb dit eens uitgezocht, vader is geen lieverdje geweest nee...

20 februari 2024 om 12:22

Lekker daar gaan ballen waar hijzelf zichzelf het best bij voelt. Je kan hem niets kwalijks nemen als hij ervoor kiest om voor Spanje uit te komen. Hebben wij ook niet dergelijke discussies hier gevoerd over buitenlandse jongens die in Nederland wonen maar uiteindelijk toch kiezen voor het land waar hun ouders vandaan komen. Uiteindelijk weet hij het best waar zijn hart ligt.

20 februari 2024 om 13:03

Tja, de Spaanse voetbalbond heeft hem wel altijd links laten liggen waar de KNVB hem al heel snel heeft ontvangen om voor Nederland te voetballen. Dit is die ook altijd blijven doen. Nu blijkt het opeens toch wel echt een heel groot talent te zijn en komt de Spaanse voetbalbond polshoogte nemen.

20 februari 2024 om 12:30

Een speciale reden waarom je niet veel hebt met interlandvoetbal (oprechte vraag)? Gezien het feit dat geld meer en meer regeert en daardoor alle topvoetballers in een competitie of een handjevol clubs plaats, vind ik het interlandvoetbal steeds leuker te vinden.

20 februari 2024 om 12:45

Heb niet zo heel veel met dat nationalistische. Daarbij moet ik ook toegeven dat ik de CL ook aantrekkingskracht vind verliezen, telkens dezelfde clubs. Voor mij zijn topwedstrijden de wedstrijden van Ajax en Arsenal, mijn clubs sinds ik klein ben. De rest kan me eigenlijk gestolen worden, al zie ik de charme van een Afrika cup/ek/wk ook wel in. Heb er zelf alleen niet veel mee.

20 februari 2024 om 12:56

Grappig. Ik vind dat nationalistische juist wel wat hebben. Uiteraard op een gezonde manier welteverstaan. Het is veel meer een sportieve passie en inzet dan een financiële zoals in het clubvoetbal. Echte club spelers bestaan zelden meer, voor je land uitkomen blijft een eer.

20 februari 2024 om 13:34

Ik begrijp die insteek ergens ook wel. Maar ik voel me bijvoorbeeld ook eerder Amsterdammer dan Nederlander. Komt nog bovenop dat ik een groot deel van de voetballers in Oranje momenteel ook erg plichtmatig vind voetballen, omdat het maar moet. 2010 het WK, al was ik toen nog kind, staat me veel meer op m'n netvlies dan de afgelopen jaren inclusief nations league finale.

20 februari 2024 om 13:39

@ajaxf1 dat herken ik wel. Ook ik verlies de interesse in de CL omdat dat toch wel een heel select gezelschap is. Ooit begon men er mee omdat ze vaker top affiches wilden. Nu haak ik af omdat ik wel klaar ben met die telkens terugkerende namen. En ik haak al helemaal af als beide clubs ook nog uit hetzelfde land (niet NL) komen.

20 februari 2024 om 13:50

Ik heb denk ik wel ongeveer hetzelfde, ik voel me ook veel meer Tukker dan dat ik Nederlander ben. Kwalificatie wedstrijden van Oranje vind ik al zelden heel interessant, laat staan oefenwedstrijden. Voor Ek's en Wk's blijf ik graag thuis, maar ik zat verre van in zak en as toen we in 2010 geen wereldkampioen werden.

20 februari 2024 om 13:54

Ook de hoeveelheid topspelers is gewoon minder dan 20 jaar terug. Toen had de hele top 20 clubs wel een of meerdere wereldtoppers lopen. Nu zijn clubs als bayern, united, chelsea, barca, psg en de Italiaanse topclubs allen een stuk minder. Buiten city, real en liverpool is het sws niet heel bijzonder nu. En al het voetbal is zo tactisch dat je amper nog mooie acties ziet.

Voordat er een discussie komt over welk land hij 'moet' kiezen. Wij hebben er allen niets mee te maken alleen die jongen zelf. Hij is niemand verantwoording schuldig.

20 februari 2024 om 12:13

Er is ook nog iets als ethiek. Hij heeft vanaf 2021 tenminste 18 interlands gespeeld voor Oranje jeugd. Het is dan gek om opeens te switchen. De KNVB heeft hem vast wel op de radar voor het grote Oranje sinds zijn begin bij Roma

20 februari 2024 om 12:18

En hij heeft heel zijn jeugd in Spanje gewoond en gebruik gemaakt van Spaanse accomodaties! Al zal dat nu niet meer relevant zijn voor sommigen waarschijnlijk.

20 februari 2024 om 12:21

Wat ethiek? Die jongen heeft sinds z'n 5de in Spanje gewoond en daar alle jeugdopleidingen gevolgd, behalve de jeugdelftallen van NL dan. Dan kunnen de Spanjaarden precies dezelfde argument gebruiken als die van jou. Kortom, gewoon niet mee bemoeien en al zeker niet roepen dat het niet ethisch is om voor Spanje te kiezen.

20 februari 2024 om 12:24

Juist, die jongen is eigenlijk in niets Nederlands, behalve z'n ouders. Spreekt die gast überhaupt Nederlands?

20 februari 2024 om 12:25

@lierse: uiteraard niet zijn hele jeugd. 5 jaar in Nederland,11 jaar in Spanje en 2 jaar in Italië.

20 februari 2024 om 12:26

@parelmoer: dat staat toch gewoon in de tekst? Daar staat dat hij zelf heeft gezegd zich volledig Nederlands te voelen en zijn leven langs thuis Nederlands te hebben gesproken. Dat is een stuk Nederlandser dan Frimpong

20 februari 2024 om 12:32

Lijkt me sterk dat die op zijn 0 is beginnen voetballen.

20 februari 2024 om 12:32

@lierse
Nee, dat gold alleen voor Zyjech....

20 februari 2024 om 12:33

@parelmoer ff lezen maat: “thuis spreken we Nederlands en mijn hele familie komt uit Nederland, dus die keuze was niet moeilijk. Spanje was een optie, maar ik ben blij dat ik voor Oranje mag spelen.”

20 februari 2024 om 12:46

Jij zegt dat ie zn hele jeugd in Spanje heeft gewoond ..ik niet. @jaja: Ziyech is toch gewoon in Nederland geboren ?

20 februari 2024 om 12:51

Ik doelde vooral op het gebruik maken van de voetbalaccomodaties, die me het relevantst lijken voor een voetballer.

Sowieso was het met een knipoog. Het is naar mijn idee volkomen irrelevant. Maar vaak wordt het aangehaald door sommigen als een speler die lang in Nederland gevoetbald heeft in zijn jeugd voor een ander land kiest.

20 februari 2024 om 12:17

Oranje is van ons allemaal! Dus ik zal me er van achter mijn computer lekker mee blijven bemoeien. Ik wil de beste spelers zodat we straks meer kans hebben om te juichen en minder kans hebben om te huilen.

20 februari 2024 om 12:38

Jawel hoor hij is Spanje het schuldig, hij heeft zijn hele jeugd in Spanje gewoond, gevoetbald bij spaanse clubs, dus min of meer gefaciliteerd door spanje, dus is hij het bijna verplicht om voor spanje te kiezen, want hij heeft alles te danken aan Spanje. Of geldt dat alleen voor Marokkaanse spelers die opgroeien in Nederland…

20 februari 2024 om 12:54

Die argumenten heb ik nooit gesnapt. Alsof heel het land en alle clubs hem hebben gefaciliteerd. Ziyech heeft gewoon contributie betaald en is op een gegeven moment gescout vanwege zijn eigen talent en prestaties. De BVO clubs die hem daarna faciliteerde deden dat niet uit de grond van hun hart, maar omdat ze in hem een potentieel product zagen die op den duur waarde kan vertegenwoordigen. Thats it. Hij was/is het Nederlands voetbal helemaal niks schuldig.

20 februari 2024 om 12:55

Je mist alleen het feit dat Huijsen niet in Spanje geboren is en ook niet over een Spaans paspoort beschikt en dus ook niet over alle sociale verzieningen beschikte waar een Spanjaard recht op heeft.

20 februari 2024 om 13:00

Hij is in Nederland geboren,heeft een een kwart van zijn jeugd in Nederland gewoon,een gedeelte van zijn jeugd in Italië gevoetbald en een groter gedeelte in Spanje. Kortom: geen enkele verplichting richting Spanje...dit in tegenstelling tot spelers die in Nederland zijn geboren,hier tot hun 20e hebben gewoond en gevoetbald en dan beslissen voor een land te spelen waar ze nooit hebben gewoond.

20 februari 2024 om 13:55

Los van dat het ook bij Marokkanen een onzinnige discussie is, zit er natuurlijk wel een verschil in. Pak hem beet Ziyech heeft vanaf geboorte een Nederlands paspoort, kon uitkomen voor de jeugdteams in Oranje etc. Die kiest uiteindelijk een ander pad (en dat mag) maar die heeft vanaf het begin wel alle mogelijkheden gehad om voor NL te kiezen. Daarnaast heeft hij ook een paspoort van Marokko en is dat dus ook altijd een optie geweest en gebleven.

Huijsen is geen Spanjaard en heeft ook geen Spaans paspoort. Die zou zich dus bewust moeten gaan laten naturaliseren tot Spanjaard om voor Spanje uit te mogen komen. Dat is toch ook wel weer net een andere situatie zou ik zeggen.

20 februari 2024 om 14:12

Mijn persoonlijke mening is dat spelers lekker moeten doen waar ze zichzelf goed bij voelen, en hun gevoel moeten volgen; echter is het meten met twee maten, als je iedereen die zijn voetbal opleiding in Nederland heeft genoten en uitkan komen voor het NL elftal te verplichten om voor NL te kiezen, als NL interesse heeft in de speler in kwestie. En andersom is het wel oke om een speler als Frimpong, en nu dus Huijsen voor NL te laten kiezen, ondanks dat zij hun voetbal opleiding ergens anders hebben genoten. En de plek waar ze zijn geboren was nooit relevant, het ging volgens de kenners en analisten er om dat NL in hun had geïnvesteerd, en hun voetbal carrière gefaciliteerd had, net zoals Spanje bij Huijsen.

20 februari 2024 om 16:10

De plek waar je bent geboren en een paspoort van hebt is juist waar het om draait. Het bepaald namelijk je nationaliteit. Dat is het hele idee van een nationale elftal.

Er wordt niet gemeten met twee maten, wat jij doet is appels met peren vergelijken. Huijsen en Frimpong zijn beide geboren in Nederland en dragen de Nederlandse nationaliteit en hebben/spelen in de Nederland vertegenwoordigende jeugdelftallen. Het was wel hetzelfde geweest als Huijsen in Spanje was geboren en een Spaans paspoort heeft en uitkwam voor de jeugdelftallen van Spanje. Maar daar is hier geen sprake van.

20 februari 2024 om 12:40

Spijker op de kop geslagen, inderdaad. Niemand kan voelen wat hij voelt.

Als hij zich daadwerkelijk Nederlands voelt ga als KNVB eens met hem praten en dan hoor je het wel. Nederland? Roep hem op voor Jong Oranje. Spanje? Veel succes daar.

20 februari 2024 om 13:47

In een van zijn laatste interviews heeft hij aangegeven voor Nederland te willen spelen. Dus de vraag of hij bij zijn woord blijft. Of dat hij zich bedenkt. Maar ik zou hem nu nog zeker niet oproepen voor oranje.
Jong oranje heb ik even geen beeld bij wie hij voor zich zou hebben. Maar daarvoor is het ook nog wat vroeg. Speelt net paar leuke potjes dus zou het niet haasten.

20 februari 2024 om 17:43

Nouja, hij speelt die potjes wel bij Roma op zijn 18e. Hij speelt dus gewoon in de Serie A terwijl zijn concurrenten 2e niveau Engeland en bij FC Basel spelen.

Je moet even opzoeken waarom hij vanaf zijn 5e in Spanje woont. Zijn vader was een goede voetballer en een groot talent alleen kwam in het Holleeder milieu.

20 februari 2024 om 12:25

Hmmm. Zou je hier wat meer over willen vertellen?

20 februari 2024 om 12:31

Google Donny Huijsen en je krijgt al heel veel info.

20 februari 2024 om 12:32

Zijn vader is opgegroeid met Mike Offenbach.
Speelden samen bij Haarlem en komen uit het ouderwetse penoze milieu.
Onder de hoede van van hout en Holleeder.
Zijn vader Donny is ook eerder gestopt.
En zoals veel mensen uit de oude onderwereld naar zuid Spanje gegaan.

Als ik mij niet vergis oude vrienden van de stiefvader van de jongens kluivert, Angela gaat al even met Danny K

20 februari 2024 om 14:32

Klopt, heeft enige tijd terug een interessant artikel over gestaan op VZ!

Die gaat natuurlijk gewoon voor Spanje voetballen, qua land, cultuur, natuur en alles natuurlijk 100x beter dan Nederland.

20 februari 2024 om 12:26

Ik zou er dan maar heen verhuizen als k jou was.

20 februari 2024 om 12:27

Ik denk dat je tijdens interlands weinig meekrijgt van de natuur en cultuur...dan loop je namelijk in een voetbalstadion

20 februari 2024 om 12:28

Spreek je uit ervaring? Ik namelijk wel en ik kan je zeggen dat je uitspraak grote onzin is.

Ik zal nooit begrijpen waarom Nederlanders vaak zo negatief zijn over Nederland. Dit land scoort op bijna alle fronten in de top 5 wereldwijd, van infrastructuur, leefgenot, acceptatie, rijkdom, vrijheid tot hoe alles organisatorisch goed is geregeld, Nederland is gewoon top geregeld.

Behalve het weer heeft Nederland echt alles imo.

20 februari 2024 om 12:41

Precies!

Heb jaren in verschillende landen gewoond.
En ben zo blij dat ik terug ben in NL.
Mensen denken aan een ander land al gauw aan de vakantie daar. Wake up. Er wonen is heel anders.

NL is echt super!

20 februari 2024 om 13:05

Infrastructuur is top maar echt niet speciaal voor zo'n klein land. Leefgenot, acceptatie en vrijheid zijn subjectief. Jouw perceptie is niet persee een ander z'n realiteit. Met de rest wel eens verder.

20 februari 2024 om 13:14

Allereerst zeg ik duidelijk in mijn ogen, dus probeer ik mijn mening nergens als een absolute waarheid over te brengen.

Daarnaast is het niet subjectief wat ik zeg, want het wordt ieder jaar door verschillende, onafhankelijke instanties gemeten. Daarin komt Nederland op bovengenoemde aspecten standaard als een van de beste landen naar voren. Bovendien reageer ik vooral op het feit dat hij zegt dat Spanje 100x beter is dan Nederland, dat is gewoon pertinent niet waar.

Het enige in mijn post dat subjectief is dat is mijn opmerking over het weer in Nederland. Sommige mensen zullen het weer hier dikke prima vinden.. en zelfs dat verkondig ik als mijn eigen mening.

20 februari 2024 om 13:30

Niet speciaal voor zo'n klein land? Ben je wel eens in Belgie geweest?

Qua infrastructuur is Nederland een van de beste landen uit de wereld. Wij zijn een voorbeeld om te volgen.

20 februari 2024 om 13:48

Naja leefgenot, acceptatie en vrijheid zijn natuurlijk soortvan subjectief, maar ook wel meetbaar op bepaalde punten en op die punten scoort Nederland zeer goed. Wat ons Nederlanders vooral kenmerkt is een gigantische capaciteit voor klagen over dingen, omdat we geen flauw idee hebben hoe goed we het hier hebben tov vrijwel de gehele rest van de wereld.

In Spanje is het wel lekkerder weer, al is zelfs dat subjectief. Ik houd bijvoorbeeld erg van schaatsen op natuurijs en das lastig in Spanje.

20 februari 2024 om 14:01

Als ik uit eigen ervaring spreek is leefgenot grotendeels iets wat je uit jezelf moet halen, waar je ook woont. Andere factoren zoals het weer of de cultuur zijn dingen die je niet kunt beïnvloeden maar hoe je ermee gaat wel.

20 februari 2024 om 14:06

Leefgenot, acceptatie en vrijheid zijn alleen subjectief als je je eigen voorkeuren laat meewegen, doe je dat niet zijn dit aspecten die prima objectief te meten zijn.

En dat is dan ook wat deze instanties doen. Is er toegang tot medicijnen? Zijn deze betaalbaar? Leeft een groot gedeelte van de bevolking in armoede? Wordt je opgepakt of vervolgd voor het uiten van je mening? Mag je dragen wat je wil in het openbaar? Mag jij trouwen met wie je wil? Zijn journalisten vrij in hun werk? Is voedsel en drinken er in overvloed en goed te krijgen? Heb je toegang tot een gebedshuis van jouw religie? Heb je toegang tot onderwijs? Zomaar wat vragen waarbij je objectief antwoord kunt geven en gradaties kunt bepalen.

Dat jij vervolgens het onderwijs niet goed genoeg vindt, Nederlands eten niet lekker vindt, de wachtrijen bij de huisarts te lang vindt of Nederlandse huizen te klein en te duur vindt of het ergens anders beter vindt is van ondergeschikt belang voor het objectief te kunnen bepalen van deze aspecten.

En in die objectieve beoordeling doet Nederland het uitermate goed vergeleken tov de rest van de wereld.

20 februari 2024 om 18:41

Er wordt jaarlijks 4,9 miljard(exc boetes) aan wegenbelasting binnengehaald en ongeveer de helft daarvan gaat weer terug de infrastructuur in. Een voorbeeld om te volgen? Hoe moeten landen waar er wel meer dan 15km tussen de steden zitten die wegen dan onderhouden volgens jou? Lekker makkelijk lullen met 2500km aan snelwegen tov bijvoorbeeld 15000 in Frankrijk.

20 februari 2024 om 18:54

Omdat er een aantal lijstjes worden gemaakt is het objectief? Onafhankelijk zegt mij in deze helemaal niets. De metingen die zij doen zijn obv punten die voor hun objectief zijn en voor de ander niet. Laatste verkiezingen meegekregen? Heerlijk die acceptatie en vrijheid hier. Geertje pleit openlijk voor minder Marokkanen en krijgt de meeste stemmen. Jouw vrijheden zijn de mijne niet. Ik houd van Nederland en ga hier nooit meer weg maar dat chauvinistisch gelul komt me m'n strot uit.

20 februari 2024 om 19:44

Dus omdat de lijstjes je niet aanstaan zijn ze op voorhand al niet objectief? Ja dan is de geest wel gedwaald in deze discussie.

En je doet een hoop aannames in die post maar je praat tegen iemand die ook niet bepaald Diederik-Jan heet, pas op zijn 16e naar Nederland kwam en een kleurtje heeft, denk je dat het voor mij altijd een feest is geweest hier? Ondanks dat alles en gewoond hebbende in twee landen met aanzienlijk minder vrijheden ben ik erg blij met wat ik en mijn familie hier hebben nu.

Dus voordat je met allemaal aannames en dat ‘chauvinistische gelul’ prietpraal aan komt zetten is het misschien een goed idee de volgende keer even uit je slachtofferrol te kruipen en je blik te verruimen. Maar je reactie zegt me al dat dat er niet in zit.

20 februari 2024 om 20:23

Wat jij wil jongen. Op je 16e hierheen gekomen is dus een reden om niet op het argument in te gaan? En verder bevestig je eigenlijk alleen wat ik zojuist heb gezegd. En slachtofferrol obv wat? Jij hebt het over acceptatie en hoe speciaal het hier wel niet is en ik geef aan dat dat echt niet altijd voor iedereen zo is.

20 februari 2024 om 20:47

Het is geen argument imo. Een populistische politicus en drie miljoen mensen die op hem stemmen doen voor mij niet teniet waar Nederland voor staat, want er zijn namelijk ook 15 miljoen mensen die niet op hem hebben gestemd. En Wilders wil óók mij en mijn familie weg hebben dus het raakt mij net zo zeer als jou.

Verder verzin je, net zoals hierboven, weer woorden erbij daar ik nergens zeg dat het speciaal is hier. Ten eerste bevestig ik niks, ik zeg dat ik ondanks tegenslagen alsnog objectief kijk naar het land an sich. Daarna zeg ik dat Nederland objectief gezien goed scoort op bovenstaande aspecten, maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn om op te lossen of dat het perfect is hier, maar dat we het simpelweg niet zo slecht hebben hier vergeleken met veel andere landen.

Als 1995 je geboortejaar is ben je 28, maar je praat alsof je al die 28 jaar iedere dag in een regime hebt geleefd dat jou straft voor wie je bent. Ik ken je verhaal niet en er zit kennelijk veel onvrede bij je, maar ik hoop dat je uiteindelijk je rust vindt.

Je hebt het over de onder 21, dan mag hij daarna toch gewoon nog voor oranje uitkomen?

Ik denk dat Koeman hem nooit voorbij heeft zien komen met het bord op schoot, dus die zal niet in aanmerking komen voor oranje.

Is zijn pa Donny? Die Donny die ook 'onderdeel' uitmaakte van '1995' maar amper aan spelen toekwam

20 februari 2024 om 13:56

Ja zijn vader is Donny die 1 wedstrijd voor Ajax speelde.

20 februari 2024 om 15:01

Zieke generatie was dat eigenlijk hè 😂

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren