Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ridgeciano Haps hakt met keuze knoop door over interlandloopbaan

Laatste update:

Ridgeciano Haps gaat zijn interlands voortaan voor Suriname spelen, zo meldt de Surinaamse voetbalbond dinsdag op Twitter. De vleugelverdediger van Feyenoord beschikt over een dubbele nationaliteit en speelde tot dusver alleen één wedstrijd voor Nederland Onder-20. Haps volgt met zijn keuze het voorbeeld van Mitchell Te Vrede, die maandag al bekendmaakte zijn interlands voor Suriname te willen spelen. Te Vrede staat momenteel onder contract bij Al-Fateh in Saudi-Arabië.

"We zijn verheugd met het feit dat Ridgeciano Haps en Mitchell Te Vrede zijn toegevoegd aan de selectie", schrijft de Surinaamse bond. Haps geldt dit seizoen niet meer als vaste waarde bij Feyenoord, waar hij in de pikorde voorbij is gestreefd door Tyrell Malacia. Het is een luxepositie voor trainer Dick Advocaat, die beide verdedigers onlangs nog betitelde als potentiële spelers voor het Nederlands elftal. "En dat meen ik ook", aldus de oefenmeester van Feyenoord. "Alleen doet Malacia het uitstekend als linksback op dit moment. Maar wat ik eerder gezegd heb, als ik bij een andere club zou zitten, zou ik Haps altijd halen voor het geld waar je hem waarschijnlijk voor kunt ophalen. Hij is een uitstekende linksback."

De selectie van Suriname begint met de komst van Haps en Te Vrede steeds meer vorm te krijgen op weg naar het WK en herbergt intussen verschillende voormalig Eredivisie-spelers. Zo maken onder andere Florian Jozefzoon, Kelvin Leerdam, Ramon Leeuwin, Warner Hahn, Ryan Donk en Diego Biseswar onderdeel uit van de selectie van bondscoach Dean Gorré. Suriname kent een goede start in de WK-kwalificatiereeks en wist de eerste twee duels vrij eenvoudig te winnen van de Kaaimaneilanden (3-0) en Aruba (0-6). In juni wachten de volgende twee wedstrijden op weg naar de eindronde in Qatar.

Na twee duels gaat Canada aan kop in de groep, gevolgd door Suriname. Op 8 juni treffen beide landen elkaar in een onderling duel. De groepswinnaars plaatsen zich voor de volgende ronde, waarin wordt gespeeld tegen een van de andere vijf groepswinnaars. Als ook deze ronde wordt overleefd, dan volgt een finaleronde. Hierin wachten duels met toplanden zoals Costa Rica, Mexico en de Verenigde Staten. De beste drie landen plaatsen zich direct voor het WK, de nummer vier komt in de play-offs terecht.

Verstandige keuze van Ridgeciano Haps?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Slimme keuze als hij ooit nog eens interlands wil spelen. Had gedacht dat hij een grote toekomst zou hebben toen hij nog bij AZ speelde.

4 mei 2021 om 18:29

Was in het begin van het seizoen voor zijn blessure echt goed bezig. Verdedigend sterk en aanvallend van waarde. Zat echt wel tegen het Nederlands elftal aan, zeker omdat de concurrentie op die positie ook niet super groot is. Daarna niet meer op linksback gespeeld en als linksbuiten bracht hij niks. Vind het vooral voor hem vervelend, te veel blessures.

4 mei 2021 om 18:42

Jammer van al die blessures. Denk dat hij het anders veel verder had geschopt. Wel een typische oranje back qua aanvallende intenties en snelheid. Slim dat hij nu voor suriname kiest, oranje gaat hem toch niet meer worden door blessuregevoeligheid en leeftijd

4 mei 2021 om 19:29

Ik begrijp er niets van dat hij niet in de basis staat. Met Senesi, Berghuis en Bijlow was Haps sterkhouder in de eerste maanden van dit seizoen. Had in mijn ogen altijd opgesteld moeten worden. Dan had je nu een mooi bedrag kunnen innen en dán verder met Malacia

4 mei 2021 om 19:32

Ja, Malacia deed het niet slecht, maar heeft aanvallend nog heel veel te leren. Verdedigend waarschijnlijk wel net beter dan Haps (al scheelt het nooit veel), maar daar heb je je antwoord eigenlijk al. Dick kiest altijd voor defensieve zekerheid.

Lijkt me prima. Een bankzitter van een subtopper in de ED voegt niets toe in het NL elftal, zelfs niet in deze staat. Goede keus van Haps. Bij Suriname voegt hij wellicht wel wat tie.

4 mei 2021 om 17:50

Wat een onnodige sneer weer. Liverpool staat dit seizoen ook 7e, noem je dat dan ook een Premier League subtopper?

Ik zie zelf ook wel dat het bij Feyenoord niet zo best gaat, maar ze een Eredivisie subtopper noemen gaat me wel heel ver.

4 mei 2021 om 17:52

we zijn dit jaar subtopper maat. t is niet anders. liverpool is dat dit seizoen ook. dat betekend net als voor liverpool niet dat we dit structureel zijn

4 mei 2021 om 17:56

Enkel spelers van Ajax, Steven de Vrij en wellicht Mitchel Bakker zijn nu goed genoeg voor Oranje. De spelers die bij liverpool, juventus, Lyon en waarschijnlijk bij Barca spelen zijn niet goed genoeg aangezien ze geen kampioen zijn geworden.

4 mei 2021 om 18:02

Peer, met respect, maar denk dat Feyenoord dit seizoen toch echt wel een subtopper is. En wat Liverpool ermee te maken heeft ...

4 mei 2021 om 18:03

Bakken hahaha. Hou toch op. Nooit bij een goal betrokken. Tikkeltje breed altijd, weinig risico in z’n spel. Wel belangrijk in het huidige voetbal.

4 mei 2021 om 18:08

@peerberwers
Gast, los van dat kampioenschap en die tweede plaats, wat heeft Feyenoord de afgelopen 15 jaar bereikt? Ook Europees spelen ze elk jaar weer heel anoniem. Liverpool daarentegen heeft vaak genoeg voor de landstitel gestreden. De cl hou ik buiten beschouwing, omdat dat geen eerlijke vergelijking is.

4 mei 2021 om 18:09

Peer, niet zo gevoelig, klein plaagstootje is toch niet zo erg. Ik vraag me eigenlijk oprecht af, en nee dit is geen sneer, of Feyenoord nog echt die topclub is? Tuurlijk, ze horen bij de traditionele top drie en qua stad, achterban, geschiedenis en mogelijkheden zeker een topclub. Maar alles wat ik hier zeg zou ook voor een HSV gelden, in nog grotere mate, maar die zijn ook al lang geen topclub meer. Feyenoord is de afgelopen 20 jaar 1x kampioen geweest. En misschien wel de helft van de tijd buiten de top 3, maar dat weet ik niet precies uit mijn hoofd. Maar het gat met de echte/andere (doorhalen wat niet van toepassing is) topclubs in Nederland is gigantisch. En het ziet er niet naar uit dat dit snel anders gaat worden. En misschien zit ik mis hoor, maar kan je me uitleggen hoe jij dat bv ziet? En anderen hier op de site?

4 mei 2021 om 18:10

Lefr12, hij heeft het alleen over spelers die kampioen zijn geworden (en Bakker wordt dat evt). Het is een reactie vol cynisme.

4 mei 2021 om 18:26

Feyenoord is een mooie club die mijn inziens altijd bij de top 3 zal toebehoren. De redenen die je zelf benoemd, maar ook de grote spelers die daar hebben gespeeld spelen voor mij mee. De Eredivisie heeft Feyenoord ook nodig om een eventuele dominantie van Ajax te voorkomen, Psv gaat dit niet alleen kunnen afwenden. Ik zie Feyenoord ook eerder kampioen worden dan AZ, ondanks ontwikkelingen van de laatste tijd.

5 mei 2021 om 12:21

@peerberwers: alle spelers die zijn gehaald zijn stuk voor stuk geflopt; hoe kun je dit in hemelsnaam een topteam noemen?

5 mei 2021 om 17:49

Eduard, het punt dat ik probeerde te maken is dat een slecht seizoen van een topclub niet meteen een subtopper maakt.

In mijn ogen vallen minimaal de beste 3 clubs van een league in de categorie topclub. (van die league) Over het algemeen hoort Feyenoord daar als nummer 3 van de Eredivisie gewoon bij.

5 mei 2021 om 17:53

Jeffrey, Liverpool heeft ook afgelopen jaar voor het eerst in 30 jaar een landstitel gepakt en toch zien we dat allemaal als een premier League topclub.

Ik zie ook wel dat Feyenoord de afgelopen 20 jaar weinig prijzen heeft gepakt, maar het is echt niet zo dat ze in die jaren nooit echt hebben meegedaan om de landstitel.

Verder hoef je wat mij betreft niet per se prijzen te pakken om een topclub binnen een land te zijn. In mijn ogen is Lyon bijvoorbeeld een Franse topclub, ook al komen die er sinds de dominantie van PSG niet meer aan te pas.

5 mei 2021 om 17:55

Formus, het raakt mij niet zo erg hoor. Zelf ben ik Ajax fan, dus ik vier gewoon lekker het kampioenschap. Ik vind het alleen zo flauw dat sommige supporters het nodig vinden om Feyenoord in een jaar waarin ze weinig te besteden hadden en het duidelijk moeilijk hebben nog even extra af te kraken.

Als je naar de geschiedenis kijkt, maar ook naar de resultaten van de afgelopen 20 jaar, dan hoort Feyenoord er gewoon als nummer 3 bij en dat verandert echt niet zomaar.

5 mei 2021 om 17:58

Ikbengoed, ik heb nergens gezegd dat ik vindt dat Feyenoord een topteam heeft, ik heb gezegd dat het een topclub is.

Manchester United heeft ook de afgelopen jaren een topclub onwaardig elftal gehad, maar dat maakte niet ineens dat het geen topclub meer was.

4 mei 2021 om 18:00

Een beetje een onnodige sneer. Als we zo ongenuanceerd gaan redeneren, kun je iedere speler in de Eredivisie wel afschrijven voor Oranje.

4 mei 2021 om 18:13

Sirius, spelers uut de eredivisie van andere clubs dan Ajax, Feyenoord, PSV en de laatste jaren AZ worden ook maar heel sporadisch opgeroepen. Of het zijn keepers

4 mei 2021 om 21:56

Hoe is dit een antwoord op de mijne? Ik had het nergens over specifieke clubs. Jij bent diegene die Feyenoord (naar mijn idee heel bewust) een subtopper noemt.

5 mei 2021 om 00:03

Huh? Het is geen antwoord, want je stelt geen vraag. Het is een reactie op jou, maar misschien heb ik je reactie verkeerd begrepen? Ik interpreteer hem als dat je alleen spelers van Ajax, PSV, AZ en Feyenoord (topclubs) kan selecteren. Of bedoel je dat niet? En ik noem Feyenoord nergens een subtopper, hoe kom je daar bij? Ik zeg alleen dat Rochus een plaagstootje uitdeelt. En daarna vraag ik me objectief af of Feyenoord nog echt een topclub is? Een vraag die ik aan iedereen stel. Ik twijfel en waarom leg ik uit. Nergens zeg ik verder dat Feyenoord een subtopper is. Anders mag jij mij wijzen waar, want jij zegt dat ik dat wel doe.

5 mei 2021 om 12:17

@formus - Mijn excuus. Ik dacht dat ik antwoordde op de schrijver van de reactie waarop ik reageerde. Ik haalde jullie simpelweg door elkaar.

Groot gelijk. Boetius, Riedewald en Kerk ook binnekort. Krijgen wel een leuk team zo.

4 mei 2021 om 18:05

Mag Riedewald nog overstappen? Heeft die 3 wedstrijden voor Oranje al gespeeld en dat waren ook nog officiële kwalificatie wedstrijden.

4 mei 2021 om 18:08

Surinaamse bond is er iig mee bezig.

4 mei 2021 om 18:38

Ik weet niet of de fifa het al heeft aangepast, maar als hij ze voor zijn 21e heeft gespeeld dan is het mogelijk.. ik had een tijd terug gelezen dat de fifa de regels wou versoepelen

5 mei 2021 om 08:59

Is het niet zo dat als je 5 jaar lang geen interlands meer hebt gespeeld dat je dan vrijgegeven mag worden door je bond? Benzema zou als de Franse bond dat toestaat toch voor Algerije mogen spelen?

is enorm blesurregevoelig en is mede daarom nooit echt in beeld geweest bij oranje, zo zonde. maar zal bij suriname al snel een van de sterkhouders worden denk ik zo

Logisch. Bij Oranje totaal niet in beeld en met een Wijndal zie ik daar op korte termijn niet veel verandering in komen. Als je echt in de knel komt op die positie kun je ook nog altijd gaan voor Malacia, die hem momenteel ook al bij Feyenoord uit de basis heeft gespeeld.

4 mei 2021 om 18:05

Toch blijf ik erbij dat de Fifa de regelgeving daar omtrent moet verscherpen. Het begint zo langzamerhand op de transfermarkt te lijken. De geboren en getogen Jan Janssen, John Johnson of Yusuf Yilmaz kan ook niet ineens van land veranderen omdat 'ie in Nederland, Engeland of Turkije niet in aanmerking komt. Gelijke monniken, gelijke kappen.

4 mei 2021 om 21:32

Dat vind ik toch altijd zo'n lastige uitspraak. Tuurlijk, mits je gelijke monniken hebt, moet je gelijke kappen uitdelen. Echter heb ik nog nooit twee gelijke 'monniken' ontdekt. Overigens ben ik het met je eens omtrent het verscherpen van die regels. Niet om het eerlijker te maken, maar om het mooier te maken. Voor mij zou een keuze voor je nationale elftal altijd een uit het hart moeten zijn. Niet een met het verstand. Al die Britten die op hun 26e 'toch maar voor ierland kiezen' of de Nederlanders die 'dan maar voor Suriname' gaan. Als je heel je leven in Nederland hebt gewoond, maar je hebt een Poolse opa en je wil per se voor dat land uit komen, be my guest. Doe wat goed voelt. Wacht je eerst nog 10 jaar om te kijken of Oranje op de deur klopt voor je die keuze maakt, dan voelt dat raar voor mij.

4 mei 2021 om 21:53

Nou ja, we hebben altijd onze mond vol als een Turkse of Marokkaanse jongen voor die landen kiest, terwijl daar in ieder geval een binding bij zit. Kijk bijvoorbeeld naar een Lars Veldwijk. Dat is werkelijk een gelegenheidsinternational pur sang. Die wist niets van Zuid-Afrika tot de bond 'm belde. Tja, dat vind ik nog vele malen erger. Dat soort onzin moet je voorkomen naar mijn mening.

4 mei 2021 om 22:52

De situatie van Suriname en Surinaams/Nederlandse spelers is wel anders dan die van bijvoorbeeld de Britten. Nederlandse Surinamers konden simpelweg niet voor Suriname uitkomen. Suriname accepteert namelijk (als één van de weinige landen op de wereld nog) geen dubbele nationaliteit. Sinds 2 jaar is er een zogenaamde sportpaspoort. Dus de spelers die nu voor Suriname kiezen hadden daarvoor nooit de mogelijkheid. Maar ik ben het wel eens dat de FIFA deze regels wel mag aanscherpen.

Had toch meer verwacht van Haps aan de hand van zijn tijd bij AZ. Was vrijwel altijd fit en een van de dragers van het team. Dacht daardoor wel dat hij vanaf Feyenoord binnen 2 jaar naar een Europese topcompetitie door zou gaan. Jammer voor hem dat het (voornamelijk door blessures) niet zo gelopen is, maar een interlandcarrière bij Suriname is natuurlijk ook hartstikke mooi.

4 mei 2021 om 18:22

Als je kijkt hoe het andere spelers vergaat, zou het rechter rijtje van de Premier League zo'n beetje het maximaal haalbare zijn. Haps was ook niet piepjong toen hij bij AZ vertrok. We gaan er altijd blind vanuit dat spelers nog zoveel beter worden en zich elk jaar verder ontwikkelen, maar het gebeurt de laatste jaren veel vaker niet dan wel. Ik zie ook niet zo wat Haps nou zo bijzonder moet maken, als ik eerlijk ben. Natuurlijk geen slechte speler hoor, maar het is allang gebleken dat de stap naar relevantie op Europees niveau heel erg groot is.

4 mei 2021 om 19:55

Hij was net 21 toen hij naar Feyenoord vertrok. Met een paar goede jaren zou hij toentertijd nog steeds vrij jong naar het buitenland kunnen. Haps vond ik wel een back die vrijwel alles had. Hij bestreek zonder moeite week in, week uit de hele linkerflank. Hij had ook nog een goede voorzet en passeerde z’n directe tegenstander heel makkelijk. Verdedigend iets minder, maar toch zelden op blunders te betrappen. Maar wat je zegt klopt hoor, het gebeurt zelden dat spelers hun stijgende lijn ook lineair doorzetten. Ik zie er nu ook niet zoveel meer van terug, al helpt het ook niet dat hij vaak linksbuiten wordt gezet. Daar rendeerde hij bij GAE en AZ jaren geleden ook al totaal niet.

4 mei 2021 om 21:37

Haps was 24 jaar toen hij naar Feyenoord vertrok. Hij is geboren op 12 juni 1993 en kwam aan bij Feyenoord op 18 juli 2017.

4 mei 2021 om 21:57

Ho oeps, je hebt gelijk. Dat is inderdaad wel al aardig op leeftijd om nog een stap te maken in de Eredivisie.

Dom dom en nog eens dom. Advocaat stelde hem weinig op en dan ook nog eens als linkerspits
Een andere trainer stelt hem op waar hij hoort en voor je het weet speelt hij bij het Ned. elftal
Een goede transfer en hij vliegt weer omhoog

4 mei 2021 om 18:25

Haps is geen 21, maar wordt over 6 weken alweer 28 jaar. Die gaat geen meerwaarde meer voor Oranje worden naar alle waarschijnlijkheid. Niettemin ben ik sowieso geen fan van gelegenheidsinternationals. Daar moet de Fifa echt iets tegen doen, want het zorgt voor oneerlijke concurrentie.

4 mei 2021 om 18:33

Ik wist niet dat hij al 28 werd. Kan hij nog 5 jaar mee.
Tegenwoordig gaan voetballers langer mee. Dat komt denk ik door beter begeleiding.
Voetbal is voor het volk, de jeugd kan zich optrekken aan spelers en denken dat wil ik ook.
Suriname speelt straks alleen met voetballers uit den vreemde.
Motivatie voor de jongeren wordt vernetigd.
Een man of vijf als toevoeging. Ok, dan gaat het niveau omhoog, maar allemaal "buitenlanders", gaat mij veel te ver.

4 mei 2021 om 19:59

Ik denk dat dat allemaal wel mee valt met die motivatie. In Nederland zijn we als (redelijk) groot voetballand niet anders gewend dan dat spelers allemaal uit Nederland komen of in ieder geval binding met Nederland hebben. In veel kleinere landen speelt dit helemaal niet. Denk bijvoorbeeld aan het Ierland van Jackie Charlton. Dat team bestond voornamelijk uit Britten die ergens nog een verre Ierse grootouder hadden waarvan ze in sommige gevallen zelfs niets afwisten. Die stonden ook massaal achter dat team. Uiteindelijk zijn alle fans vooral blij met resultaten en maakt het ze niet zo veel uit waar die vandaan komen. Daarnaast verbinden we dit in Nederland al snel aan de discussie over dubbele nationaliteiten en wie wel of juist niet Nederlander zou moeten zijn. Dat is iets wat in Nederland heel sterk leeft. In veel landen speelt dit helemaal niet (of ze hebben het zelfs omgekeerd, hoe meer mensen hun paspoort hebben hoe beter).

4 mei 2021 om 20:49

Weet je het zeker? Klinkt mij toch vrij vreemd en eerlijk gezegd onwaar in de oren... Ieren die stonden te juichen voor hun ploeg bestaande uit spelers van hun aartsvijand? Wellicht Noord Ierland dat je bedoelt?

4 mei 2021 om 21:36

@london Calling - Ik kan dan ook niet voor andere fans oordelen. Wel kan ik m'n eigen kijk erop loslaten. Ik ben van mening dat elke speler vast moet hebben staan waar hij speelt op het moment dat de betreffende speler 18 jaar is. Voor mij speelt het in ieder geval wel degelijk. Ik heb er geen enkele moeite mee dat een speler binding heeft met meerdere landen en ik vind het ook vrij logisch als je er roots hebt, maar ik ben wel van mening dat je er vroeg bij moet zijn om te zorgen dat die spelers niet onbedoeld plaatsen innemen van een ander die juist dolgraag onder de vlag speelt. Ik vind het dus niet erg dat spelers met meerdere nationaliteiten een keuze hebben, maar dat wil niet zeggen dat zoiets maar voort moet gaan duren.

4 mei 2021 om 21:39

@Pavol alsof wij niet hadden staan juichen bij iedere assist van Gosens of elke goal van Asensio als zij die keuze hadden gemaakt. Nee, ik denk dat het meer gaat om met welke passie je in een team speelt. Als je alles geeft voor je land en liefde hebt voor het logo en de kleuren, maakt het niet meer uit of je in dat land geboren bent, of dat daar enkel een overgrootmoeder een leuke nacht heeft beleefd met de lokale dorpsgek. Of laat ik het zo zeggen, dat zou mij dan in ieder geval niet meer uitmaken.

Best geinig dat een groot deel van de leden dit wel een goede keus vindt. Als meneer Haps een Turkse of Marokkaanse voetballer was, zou hij tot de grond worden neergehaald, omdat zij een ontwikkeling hebben verkregen vanuit Nederland. Opmerkelijk, niet?

4 mei 2021 om 18:20

Misschien omdat meneer Haps niet het niveau heeft voor het NL elftal, over Ozyakup, Labyad en Dervisoglu heb je toch ook niemand gehoord?

4 mei 2021 om 18:41

Ach dit is weer een zo’n gebruikelijke opmerking van iemand die vooral verschillen wil benadrukken en zich hoogstwaarschijnlijk slachtoffer voelt...Ik moet zeggen dat ik het overigens wel vreemd vind, dat iemand zo makkelijk kan overstappen. Logische stap vanuit hem dat wel. Daarnaast zit er natuurlijk ook wel een groot verschil tussen iedereen tussen 17-23 lukraak uitnodigingen sturen of iemand die 28 is. Maar als hij hiervoor ineens een paspoort krijgt van Suriname is het wat mij betreft vreemd en niet wenselijk.Ook vind ik dat er een enorm verschil tussen een Suriname en een Turkije zit. In geval Suriname is er een historisch koloniale band en heeft Nederland wel een bepaalde verantwoordelijkheid (tov Suriname). Ook hebben alle Surinamers in feite ooit een Nederlands paspoort gehad. Dus dat je tussen Suriname en NL een uitzonderingspositie zou kunnen hebben, daar kan ik begrip voor opbrengen, maar daar zaten ze in Suriname zelf volgens mij niet op te wachten.

4 mei 2021 om 22:21

Nee, maar spelers als Ziyech of Ihattaren kregen zeker wel al het gezeik om de oren. Best wel hypocriet eigenlijk. Dus alleen wereldtoppers mogen meedoen met Oranje en de rest wordt dan de laan uitgestuurd.

4 mei 2021 om 22:55

Kreeg Ziyech echt gezeik? Volledig terecht dat die na drie keer overgeslagen te zijn geweest voor Marokko kiest. Wel ontzettend jammer voor Nederland dat wel.De rest wordt de laan uitgestuurd kan ik niet plaatsen, wat bedoel je daarmee? Net zoals een jens toornstra, per schuurs, remko pasveer die waarschijnlijk ook nooit voor NL zullen uitkomen en met hen nog 99,999% van de Nederlanders?Ik vind het daarentegen wel tegen het schooien aan wat voor je gevoel Turkse & Marokkaanse bonden vaak doen door iedereen die een representatieve wedstrijd onder 17 heeft gespeeld voor Frankrijk, Duitsland, Nederland en België direct een uitnodiging te sturen voor de nationale ploeg... een idrissi, abouklal, kokcu komen in Nederland bij me op. Begrijpelijk van die bonden maar zeker niet chique. De discussies (die wij nu ook hebben) eruit voortkomend komen wat mij betreft de integratie niet ten goede en juist daar kunnen we altijd goed nieuws gebruiken.Ander voorbeeld wat je noemt is terecht. Alleen vind ik de uiterste vorm van hypocrisie dan toch de Nederlandse Marokkanen die een Ihattaren als verrader afschilderen.

De Surinaamse voetbalbond begint langzaamaan ietwat aantrekkelijker te worden bepaalde jongens.
Deze stap lijkt iedereen fijn te vinden en te begrijpen, omdat, met alle respect, de 'mindere' goden vooralsnog de oversteek maken, maar ik vraag me af wat er gaat gebeuren als de SVB over, laten we zeggen, 20-25 jaar z'n 'administratie' goed op orde heeft, een paar eindtoernooien heeft gehaald en spelers als Frank Rijkaard, Ruud Gullit, Clarence, Winston, Edgar, Aaron Winter, Georgino Wijnaldum, Virgil van Dijk, Ryan, Eljero, Steven Bergwijn etc. weet te strikken...

4 mei 2021 om 18:19

Als ze zulke spelers weten te strikken over een jaar of 20 zijn ze vroeg thuis verwacht ik, tegen die tijd is een deel van die namen al toen aan een rollator

4 mei 2021 om 18:28

Maar ligt dat aan die bond of aan het feit dat spelers die daar niet geboren zijn tegenwoordig weer uit mogen komen voor Suriname? Ik vind het een vrij kwalijke zaak dat jongens zomaar kunnen switchen, enkel omdat ze bij het ene land niet in aanmerking komen. Het gros moet het ook gewoon doen met die ene nationaliteit. Ik blijf het oneerlijke "concurrentie" vinden. Het internationale voetbal moet geen transfermarkt gaan worden.

4 mei 2021 om 19:45

Het 'nationale team' van het land Suriname begint onderhands Oranje 2.0 te worden

4 mei 2021 om 19:55

@Nr.11 Niet zo gek als een van je ouders hier op groeit of andere naasten hier op groeien. Het valt echter nog mee, hoe erg Suriname een Nederland 2 is. Meeste van deze spelers hebben enkel een jeugd interland gespeeld, of een vriendschappelijke partij in sommige gevallen.

@Sirius Ik ben het met je eens dat het kwalijk is dat ze zomaar zouden kunnen switchen, maar is dat nu het geval? Bij Haps vind ik niet, maar er zouden wel bepaalde normen of regels moeten gelden voor dit.

4 mei 2021 om 21:29

@rgb7 - Je kunt gewoon heel veel discussies oplossen door spelers te laten kiezen als ze 18 jaar zijn. De discussie over de leeftijd gaat naar mijn mening niet op, want alsnog heb je dan in ieder geval nog iets te kiezen. 95 procent (bij wijze van spreken) van de voetballers heeft die keuze helemaal niet.

4 mei 2021 om 22:22

Mmm, te simpel in mijn ogen. Sommige van deze 5% (bijv) heeft niet zelf altijd gekozen om hier op te groeien of komt hier door andere omstandigheden. Zulke jongens kan je niet verplichten, nogmaals ik hoop zelf ook dat er wel een norm of restricties komt bij kijken. Dat van Veldwijk vind ik vreemd, staat in het veld en kan nauwelijks waarschijnlijk communicatie hebben met zijn teamgenoten.

4 mei 2021 om 23:08

Klopt, maar je verplicht ze ook niets. Je stelt ze op hun 18de enkel voor een keuze die de overgrote meerderheid niet eens heeft.

Dat Suriname begint nu wel al redelijk wat bekende namen te krijgen in hun elftal. Ziet er ondertussen ook niet naar uit dat die nog in aanmerking zou komen voor oranje door de ontwikkeling van wijndal. Maar leuk nieuws voor het Surinaamse elftal!!

Wow dit is toch wel een aardige versterking voor Suriname. Hij kan aanvallend enorm bijdragen. Misschien dat Suriname toch kans maakt tegen Canada,

Zonde, in potentie de beste linksback van Nederland. Jammer dat die door Advocaat en de bondscoach niet op waarde wordt geschat, hij had zeker wat toegevoegd aan het Nederlands Elftal.

4 mei 2021 om 18:44

Je hoeft maar 3 minuten van haps tegen Glasgow rangers als verdediger te zien en je ziet direct dat die als verdediger door het ijs zakt. Als wingback zou die wellicht wel mee kunnen, maar een wijndal/ van aanholt/blind zijn wmb een stuk beter.

Slimme keuze! Tevergeefs lang genoeg gewacht.

Dat wordt steeds interessanter met het oog op de wedstrijd tegen Canada.

Tjaronn Chery en Nigel Hasselbaink ontbreken ook nog in die lijst, niet de minste.
Begint een leuk team te worden zo!

Ik lees in verschillende posts dat er voor Haps zijn plaats betere spelers zoals Wijndal beschikbaar zijn. Ik lees ook de namen Doekhie en Stengs (andere positie) . Maar ik weet niet of de schrijvers dat weten, maar deze heren zijn ook Surinamers. Als Suriname successen boekt, kan alles in een keer anders zijn.

Wat zou ik dat mooi vinden suriname op het Wk!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren