Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars hoort uitspraak FIFA over beroep tegen wereldwijde schorsing

Laatste update:

Het beroep dat Marc Overmars had aangespannen tegen de wereldwijde schorsing die voetbalbond FIFA hem had opgelegd is afgewezen. Dat heeft zijn woordvoerder Frank Neervoort na eerdere berichtgeving van Het Parool bevestigd.

Begin januari moest Overmars zijn werkzaamheden als technisch directeur van Royal Antwerp FC per direct neerleggen. De oud-aanvaller was in Nederland op dat moment al geschorst, maar de schorsing werd wereldwijd van kracht - en dus ook in België - op moment dat de FIFA de straf overnam.

Het Instituut Sportrechtspraak (ISR) had Overmars op 16 november een schorsing van twee jaar, waarvan één jaar voorwaardelijk opgelegd. Overmars mag zijn functie als technisch directeur bij voetbalclub Antwerp na de overname van de schorsing door de FIFA in de tussentijd niet uitvoeren.

Overmars mag een jaar niet werken vanwege grensoverschrijdend gedrag in zijn tijd bij Ajax. De directeur voetbalzaken vertrok begin februari 2022 totaal onverwachts uit Amsterdam toen het nieuws bekend werd. Sinds de zomer van 2022 is Overmars werkzaam voor Royal Antwerp.

Reactie van zaakwaarnemer Rob Jansen


Rob Jansen, die als zaakwaarnemer alle grote transfers van Overmars als voetballer begeleidde, sprak zich ruim twee weken geleden in de podcast KieftJansenEgmondGijp uit over de straf van Overmars. “Ik vind het uit z’n verband getrokken, dit is echt te gek. Ik vind het krankzinnig.”

“Hij wordt neergezet als een soort rolmodel. Zo van: tot hier en niet verder”, vervolgde Jansen zijn betoog. “Ze moeten Marc gewoon laten werken. Klaar met die kolder. Het is nu gebeurd, hij heeft dubbel geleden. Het is niet goed te praten wat hij gedaan heeft, want dat is heel raar gedrag, maar dan nog... De reputatieschade en zijn gezin heeft geleden… Hij heeft een hartkwaal gehad. Ik zal niet zeggen dat dat daardoor komt, maar het zal niet geholpen hebben.”

Jansen is van mening dat bekende persoonlijkheden extra lijden na een verkeerde actie. “De straf die dat soort mensen krijgen als je bekend bent, dat is maal tien vergeleken met wat er in de gewone maatschappij gebeurt. Nu is het klaar, het is over.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit was bij voorbaat natuurlijk al kansloos voor overmars… Los daarvan lijkt het mij wel netjes om als fifa zijnde uitleg geeft waarom men het beroep afwijst.

7 februari 2024 om 13:08

Ze wijzen het af omdat de FIFA geen fouten maakt. Dat is waarschijnlijk de gedachte erachter. Als ze namenlijk ingaan en het uberhaupt behandelen zullen ze eigenlijk al toegeven dat met dit soort gedrag wat hij heeft vertoond, je nog je gelijk kunt halen.

de FIFA heeft besloten dat zijn straf wordt overgenomen tot een wereldwijde ban en daar wil de FIFA haar gelijk in halen.

Zoals ik al zei, wat er ook is gebeurd de FIFA maakt geen fouten.....

7 februari 2024 om 17:28

De consequente houding van de FIFA is wel te prijzen. Echter, je kunt je afvragen of het wel of niet mogen uitoefenen van een functie omwille van deze reden bij een orgaan als de FIFA moet liggen. Ik snap de tuchtcommissie bij zaken als overtredingen in functie (als voetballer), dit neigt gevoelsmatig meer naar civiel.

7 februari 2024 om 20:08

Hij deed deze dingen to h vanuit zijn functie als technisch directeur?

7 februari 2024 om 19:45

Waarschijnlijk omdat hij geen miljoenen heeft zoals Quatar bijvoorbeeld.

Het zou mooi zijn als de man eindelijk de verantwoordelijkheid voor zijn acties zo dragen. Prima uitspraak dus.

7 februari 2024 om 12:46

Zou ook fijn zijn als de fifa dat zelf eens zou doen. De nieuwe poppetjes na Blatter zijn minstens zo erg. Om die reden heb ik persoonlijk wel wat problemen met het gebruiken van deze nationale zaak van de FIFA.

7 februari 2024 om 13:17

@sjoerd1987 - Maar in die context zou de FIFA dus compleet nutteloos zijn. De FIFA is verplicht om dit soort zaken aan te pakken en dat ze zelf niet schoon zijn, vind ik geen argument om een zaak als deze anders te benaderen.

7 februari 2024 om 14:29

Fout is fout, maar betreft de FIFA vind ik het persoonlijk ook niet de juiste organisatie die over dit soort zaken zich moet buigen gezien de grote misstanden waar zij zelf voor verantwoordelijk zijn.

Verder vind ik het lastig om een oordeel te hebben in deze casus. Wij als publiek weten niet het fijne in deze zaak, althans ik niet en dan is het lastig om een oordeel te geven over dhr. Overmars (hoe is het gebeurt, wat was de aanleiding, etc.).

Al met al is Antwerpen hiermee flink genaaid, maar dat kon je ook verwachten met het aantrekken van Overmars als TD met zijn achtergrond. Overmars blijft naaien

7 februari 2024 om 18:32

@sjoerd: wat je nu doet is whataboutism. De Fifa is zeker geen vlekkeloze organisatie en ik zou graag zien dat de corruptie aangepakt werd, maar dat doet niets af aan de casus Overmars.

7 februari 2024 om 13:03

Helemaal eens. Zelf bij een amateurclub moet je een verklaring van goed gedrag hebben om als vrijwilliger aan de slag te gaan. Voor dit soort gedrag is geen plaats in de samenleving. Knetterhard straffen én een tweede kans bieden; maar wel in die volgorde.

7 februari 2024 om 13:04

Waarom zou de man verantwoording moeten pakken? Hij is toch ontslagen bij Ajax? Dat is toch daar de casus.... Als ik hier op de schreef zou gaan op mijn werk, ontslaan ze me ook en dan heb ik inderdaad een aantekening maar is de kous af.

Waarom moet er dan een tuchtcommissie een extra straf geven aan de heer Overmars?

7 februari 2024 om 13:12

Overmars is toch zelf opgestapt? Mocht dacht ik onder bepaalde voorwaarde, zoals therapie, aanblijven maar kon hij niet aan voldoen.

7 februari 2024 om 13:13

Wat hij heeft gedaan is natuurlijk niet netjes. Het gedrag wat is vertoond moet nooit goedgekeurd worden maar ben ook van mening dat er tot op heden gaan aangifte is gedaan tegen Overmars.

De man is niet gearresteerd en er is ook geen rechtzaak geweest? met andere woorden blijkbaar vind de andere partij het ook niet zo erg dat het strafrechtelijk onderzocht moet worden.

We zullen geen aannamens doen betreft hoe de relatie in elkaar zat, of het gedwongen contact is geweest of wederzijds geflirt maar er wordt wel erg veel gejaagd op overmars maar ik zie tot nu toe geen politie onderzoek of rechtzaken.

Dus waarom hij zo gestraft moet worden via de KNVB en FIFA vind ik wel apart.

7 februari 2024 om 13:19

Omdat het hier overkoepelende organisaties betreft en daarnaast is Overmars niet ontslagen bij Ajax, althans niet officieel. Als jij aan de slag gaat bij 1 van de vele onder-ondernemingen bij bijvoorbeeld een Pepsico, kun je de klok erop gelijkzetten dat je daar bij geen enkele onder-onderneming aan de bak komt zolang de straf duurt.

7 februari 2024 om 13:21

je vergist jezelf. de voetbalbonden vallen allen onder de fifa. als je bij 't ene bedrijf ontslagen wordt en vervolgens bij een ander bedrijf aan de slag wil, wat een dochteronderneming is van hetzelfde grote bedrijf als waar je vorige werkgever onder valt, is het hun goed recht om je te weigeren/ontslaan. dus je verhaal klopt niet

7 februari 2024 om 13:50

Het verschil is dat ik in elke andere sector gewoon kan gaan werken bij een conculega maar in het voetbal kan dat niet. De fifa accepteert namelijk niet dat er clubs zijn die geen lid van hun zijn. Dus als ik volgens de ene cola fabrikant iets mis doe kan ik “gewoon” bij de andere aan de slag. In het voetbal kan dat kennelijk niet. Vergis je niet, tot op heden is er geen strafrechtelijke actie en dus gaat het over “interne” regels.

7 februari 2024 om 14:09

Er is geen aangifte nodig (de vrouwen in kwestie ijn door Ajax afgekocht) om bestraft te worden. Rechtspraak heeft niets te maken met wel of geen aangifte.

7 februari 2024 om 14:31

Er is binnen de voetbalwereld gewoon sprake van tuchtrecht. Dat is binnen de advocatuur, geneeskunde en bijvoorbeeld de bankensector ook zo. Als je de tuchtregels overschrijdt kun je binnen zo’n sector een schorsing krijgen.

7 februari 2024 om 18:30

@adro: als jij in het onderwijs over de schreef gaat kom je echt niet meer aan de bak en zeker niet binnen een jaar.

Het gaat hier trouwens niet over extra straf, maar over of de initiële schorsing terecht is en wereldwijd. Ik denk van wel.

7 februari 2024 om 13:09

De opgelegde straf wordt dus serieus genomen.

Ik ben benieuwd hoe andere gevallen die nu in de picture staan (npo, red bull) , gaan uitpakken.

7 februari 2024 om 18:27

Ik ook. Hopelijk gaan we dit soort gedrag serieus nemen, maar als ik sommige comments hier lees hebben we nog een lange weg te gaan.

7 februari 2024 om 13:14

En dat doet hij niet - volgens jou - omdat hij gebruikt van een rechtsmiddel waar een ieder in die situatie gebruik van kan maken? Beetje kort door de bocht.
On: of de straf terecht is of niet zal een punt van discussie blijven. Al met al een bittere pil voor de club; denk niet dat ze hier destijds rekening mee hebben gehouden.

7 februari 2024 om 18:26

Ik neem hem zijn beroep niet kwalijk. Dat staat ook nergens in mijn opmerking. Maar dat de schorsing wordt doorgezet en wereldwijd is vind ik terecht.

7 februari 2024 om 13:20

Ik snap het ook echt niet. Alleen al uit schaamte zou hij eigenlijk een jaar of twee even undercover moeten leven en daarna misschien rustig terug komen met een duidelijke spijtbetuiging. Maar nope hij heeft 0,0 verantwoordelijkheid genomen en blijft publiekelijk zijn gezicht vertonen.

7 februari 2024 om 13:53

Wat voor verantwoordelijkheid? Hij heeft zijn lesje inmiddels wel geleerd, denk je niet?

7 februari 2024 om 13:59

Waaruit blijkt dat hij z'n lesjes heeft geleerd? Want ik zie hem alleen maar in de slachtofferrol kruipen

7 februari 2024 om 14:05

Welk lesje heeft hij nou weer geleerd? Je zou maar het slachtoffer zijn en zien dat je aanrander binnen no time weer zijn gezicht publiekelijk durft te vertonen alsof er niks is gebeurt.

7 februari 2024 om 14:13

Slachtoffer? Hoezo dan? Er is werkelijk 1 iemand die er een melding over gemaakt heeft en je gaat mij niet vertellen dat dit niet met wederzijds goedvinden is gebeurd. Slachtoffer van een plaatje. Lachwekkend

7 februari 2024 om 14:15

Hij is helemaal geen aanrander. Mensen hier verzinnen echt van alles erbij.

7 februari 2024 om 17:17

Aanrander nog wel. Gelukkig voor jou is de publieke opinie inzake smaad nog niet zo zwaar. Overmars heeft vanalles gedaan, maar handtastelijkheid behoort niet tot een van de klachten....

7 februari 2024 om 17:22

Dat hoeft niemand jou ook te vertellen, dat staat namelijk gewoon in het rapport. 1 plaatje? 3,5 jaar idioot seksueel grensoverschrijdend gedrag.. met wederzijds goedvinden? Niet dus.. beter inlezen.

7 februari 2024 om 14:11

Wat heeft ie gedaan dan? Iemand vermoord? Doe even normaal zeg....

7 februari 2024 om 18:24

Dus alleen moord is een moreel verwerpelijke daad? Ik vind het niet erg dat je het niet met me een bent, maar komt dan wel met echte argumenten.

7 februari 2024 om 14:56

@joddit,

Hij draagt toch ook de verantwoordelijkheid ?
Als jou rijbewijs word afgenomen omdat je roekeloos hebt gereden, probeer je toch ook zo'n laag mogelijke straf te krijgen ?

7 februari 2024 om 18:22

Ik neem hem niet kwalijk dat hij in beroep gaat, want dat is een grondrecht. Dat zeg ik ook nergens in mijn opmerking, maar ik denk wel dat de juiste beslissing is genomen naar aanleiding van het hoger beroep.

8 februari 2024 om 08:34

Maar jij zegt dat hij zijn verantwoordelijkheid moet dragen, precies wat hij momenteel doet.

Gewoon lekker naar de CAS gaan.

7 februari 2024 om 22:17

Kan hij zichzelf weer belachelijk maken, wanneer het beroep wordt afgewezen.

Terechte sanctie, ware het niet dat de Fifa zelf een schurkenorganisatie is en geen enkel recht van spreken heeft als het aankomt op ethische kwesties.

7 februari 2024 om 12:58

Dus dan moeten ze dit soort zaken maar gewoon laten lopen? Mooi signaal naar de slachtoffers zeg!

7 februari 2024 om 12:59

Nee, dat moeten ze niet. Vandaar dat ik het ook een terechte sanctie noem.

7 februari 2024 om 13:09

Goed punt, iets te vlot in mijn reactie.

7 februari 2024 om 13:21

Natuurlijk wel. Dat de FIFA zelf een schimmige organisatie is, doet niets af aan het feit dat ze betreft dit soort zaken haast verplicht zijn om in te grijpen. Dat mag dan hypocriet ogen en zijn, maar het is wel een juiste actie. Ik snap die gedachtegang wel hoor, maar die twee dingen moet je los zien.

Marc moet deze milde straf gewoon accepteren. Hij doet net alsof hem onrecht wordt aangedaan en roept altijd dat zijn imago schade in zijn familie straf genoeg is. Zo werkt het natuurlijk niet. Kom je bij de rechtbank en heb je gestolen, zeg je dat je al genoeg straf hebt gekregen omdat je familie je nu ziet als dief. Zo werkt het natuurlijk niet. Terechte straf, nu op de blaren zitten. Ook een duidelijk signaal dat alle vrouwen veilig moeten kunnen werken, zonder te hoeven vrezen dat een man ongeschonden zijn gang kan gaan.

voordat we weer reacties krijgen over dat het maar om een aanklacht gaat, en dat deze straf wel heel zwaar is. Moeten we ook even erbij halen wat hij nog meer heeft gedaan wat gewoon weg niet bewijsbaar is. Zoals foute grappen, seksistische opmerkingen, ongewenste aanrakingen van zijn adres en ook op ongewenste momenten in de massageruimte lopen bij de ajax vrouwen. Ook heel kwalijk van Overmars is natuurlijk dat hij naar alles en iedereen wijst behalve naar zichzelf. Overmars is nog steeds diegene die nog geen enkele vorm van excuses heeft aangeboden en ook 2x vervroegd gestopt is met zijn behandeling.

Het zou grappig zijn als het CAS in de uitspraak een advocaatpic zou zetten. Voor de rest mag Marc niet klagen dat de straf niet hoger is uitgevallen. Hij heeft helemaal niets gedaan om weer in het reine te komen.

Iedereen die deze zaak inhoudelijk volgt snapt dat dit aparte uitspraak is.

1 anonieme dame beweert dit en er is heel weinig direct bewijs geleverd en toch geschorst.
Fifa die al jaren open en bloot steekpenningen aanneemt en arbeiders dood laat gaan bij bouwen van stadions gaat hierin vrijuit.

7 februari 2024 om 12:52

Hij is geschorst op basis van zijn eigen getuigenis meen ik. Is die dan plots niet betrouwbaar?

7 februari 2024 om 13:25

Tja, de beargumentatie bij een dergelijke invalshoek is ook bijzonder lachwekkend eigenlijk. Op basis van sentiment in het wilde weg selectieve argumenten zoeken die voor Overmars spreken, terwijl je niet eens per se het bewijs hoeft te zien om door te hebben dat meneer zich meermaals misdragen heeft jegens personeel. Echter is er wel degelijk bewijs. Het feit dat Ajax hem vriendelijk verzocht te vertrekken, de straf van de KNVB en het overnemen van die straf door de FIFA toont aan dat er genoeg bewijs is voor een straf.

7 februari 2024 om 13:26

Ajax heeft zelf aangegeven dat er een hele reeks slachtoffers is. Dit hoeft voor een veroordeling niet meegenomen worden, omdat deze ene zaak al voldoende bewezen is. 300 pagina's aan berichten enzo..

Hij heeft het wel zwaar te voorduren deze Marc, of niet? Accepteer gewoon je straf man. Een beetje zelfinzicht zou je niet misstaan. Aanrader trouwens voor 't volk hier, kijk de Morning Show, daar worden dit soort topics enorm goed behandeld, wellicht goed voor het gros hier (marc incluis).

7 februari 2024 om 13:29

Mensen met een beetje zelfinzicht hoeven ook geen talkshow te kijken om te snappen dat dergelijk gedrag niet alleen slecht voor jezelf is, maar ook voor anderen. Aangeleerd gedrag is moeilijk af te leren, je naasten zijn de dupe en je zorgt voor een onveilige sfeer voor slachtoffers. "jijzelf" weet wellicht dat je niet gevaarlijk bent (bij wijze van spreken), maar het/de slachtoffer(s) weet dat niet. Dat is ook de reden waarom een drukke agent zelfs bij relatief lichte vormen van stalking al bij de dader op bezoek komt.

Vind het niet meer dan logisch dat hij op deze wijze zijn straf uitzit. Een moordenaar moet toch ook zijn welverdiende juridische straf uitzitten (celstraf)? Dat hij daarbij emotionele schade lijdt en zijn familie daarbij ook moet lijden is toch een logische consequentie? Vind het echt een belachelijke redenatie van zijn zaakwaarnemer...

Ik weet niet wat ik hiervan vind. Tuurlijk mag overmars best wel even op de blaren zitten, maar er is maar van 1 persoon een bewijs. En niet dat ik niet geloof dat hij nog vaker de fout in is gegaan maar persoonlijk vind ik het aan de clubs zelf of ze wel of niet in zee willen gaan met een man als overmars. Dat de Fifa zonder dat er in Nederland nog een veroordeling (naar mijn weten) is van dit strafbare feit Overmars een schorsing oplegt van iets wat gewoon in het bedrijfsleven in NL is gebeurd zit mij gewoon niet zo lekker. Als Pietje in de Albert Heijn in Zandvoort zn pielemuisje tentoonstelt aan Janneke is er ook geen probleem als Pietje een aantal maanden later gewoon bij de Jumbo in Sittard aan de slag gaat, en al helemaal geen probleem als hij bij de Rewe in Keulen gaat werken.

7 februari 2024 om 12:58

Is hij niet veroordeeld omdat hij tegen een code of conduct inging waarmee hij zelf heeft ingestemd?

7 februari 2024 om 13:00

Dat is er wel, de Jumbo en de Appie zijn lid van een retailregister waarin mensen staan die door bepaalde misdragingen zijn ontslagen.

7 februari 2024 om 13:09

Ja, maar ik neem aan dat dat een register is die desbetreffende ketens kunnen raadplegen ipv dat het een wettelijke schorsing is binnen die sector? Elke club die met Overmars in zee wil gaan weet (of iig, kan weten) wat er rond hem speelt. Dan vind ik het persoonlijk hun verantwoordelijkheid om te beslissen of ze Overmars, inclusief alle heisa en problemen rond zijn persoon, willen binnenhalen. De meeste clubs zullen op dit moment hun vingers er nog niet aan willen branden (terecht). En als ze dat wel doen weet je ook direct hoe de club tegen dit soort vergrijpen aankijkt. Eigenlijk is het alleen maar slecht voor het imago (sportieve daargelaten). Ik vind niet dat de Fifa hier aan te pas hoort te komen als ik eerlijk ben

7 februari 2024 om 20:17

Leuk voorbeeld met de plaatselijke supermarkt, maar dit is beter te vergelijken met de advocatuur en de medische wereld bijvoorbeeld waar een overkoepelend orgaan toezicht houdt. Doe je daar zulke dingen, mag je ook gewoon nergens binnen die wereld werken tot je de straf van het overkoepelende orgaan hebt uitgezeten.

7 februari 2024 om 13:17

Ook wederom hier ook weer, hij is wel veroordeeld. Namelijk tuchtrechtelijk. Dat maakt deze straf daarom ook terecht en dat FIFA het overneemt is niet meer dan logisch. Hou eens op met het argument dat hij niet strafrechtelijk veroordeeld is. Dat komt omdat het gepleegde delict niet zwaar genoeg is. Het gaat echter wel tegenin de regels die binnen zijn bedrijfstak gelden. Op basis daarvan is hij dan ook veroordeeld en bestraft. Hij staat vrij om technisch directeur te worden bij een retail winkel.

En wat Migi ook al zei, zelfs bij een retailzaken houden ze rekening met misdragingen en kom je echt niet zomaar bij een andere zaak weer aan de slag. Daar hebben ze gewoon een register die bijhoud of je in het verleden iets op je kerfstok hebt staan.

“De straf die dat soort mensen krijgen als je bekend bent, dat is maal tien vergeleken met wat er in de gewone maatschappij gebeurt. Nu is het klaar, het is over.”

Misschien had hij hier even bij moeten stilstaan alvorens hij zijn soldaat uit zijn broek toverde.
Bekend zijn is ook een mes dat aan twee kanten snijdt: misstappen worden uitvergroot, daar staat dan weer tegenover dat die bekendheid ook vaker en sneller deuren opent.

7 februari 2024 om 12:59

In de originele strafzaak is ook gewoon rekening gehouden met de publieke ofhef.. dit staat zo in de uitspraak.

7 februari 2024 om 13:16

Rob Jansen leeft heerlijk in zijn eigen geprivilegieerde ivoren toren. Als hij het belang van zijn cliënten moet vertegenwoordigen, komt daar de laatste jaren niet veel edels uit.

7 februari 2024 om 14:48

Een van de grootste redenen waarom ik ben afgehaakt bij de podcast Kieftgijpjansenegmond. Jansen die al smakkend alles recht lult wat krom is en vooral Gijp die gewoon niet luistert naar verhalen. Kieft en Egmond zijn prima te doen.

Geen enkel orgaan gaat zijn straf schrappen. PR-technisch zou dat een gigantische flater zijn. En die schorsing is ook gewoon prima. Het was eerst een wassen neus en nu moet ie echt een jaar iets anders doen. Accepteer het en kom over een jaar terug.

Belachelijk!
Niet zo zeer dat hij niet gestraft mag worden. Maar je peuter laten zien en dat soort gedrag, of als Fifa landen steunen waar vrouwen minder waard zijn als varkens en om het minste gestenigd worden

Als Overmars eens zou stoppen met wrijven in een vlek, gewoon berouw had getoond en zijn straf niet had proberen te ontlopen door onmiddelijk naar Antwerpen te verkassen, dan had hij zijn straf al uitgezeten.

Accepteren die straf. Het is niet alsof Marc een jaar de gevangenis in moet en op een houtje moet bijten. Hij mag voor lange tijd niet werken. Dat klinkt niet als een doodstraf. Dit zal 'ie vast wel overleven ;-)

7 februari 2024 om 13:20

Sterker nog, hij mag een jaar lang niet werken bij een voetbalorganisatie. Kan nog genoeg andere dingen doen.

Terecht. Jammer marc, had je eerder over moeten nadenken over 1 ding

Rob Jansen is een populistische engnek. Overmars heeft "dubbel geleden". Wat een idioot.

En nog de voetballers zoals Promes en Vloet die in mijn ogen ergere dingen hebben gedaan ook schorsen. Houd wel in wat Overmars heeft gedaan niet kan en gestraft moet worden maar er zijn ergere gevallen waar niets aan gedaan wordt.

7 februari 2024 om 13:28

Promes en Vloet worden bestraft volgens het Strafrecht, daar staat de FIFA buiten. Overmars is bestraft volgens Civiel recht.

Het Instituut Sportrechtspraak (isr) had Overmars op 16 november een schorsing van twee jaar, waarvan één jaar voorwaardelijk opgelegd. Overmars mag zijn functie als technisch directeur bij voetbalclub Antwerp na de overname van de schorsing door de FIFA in de tussentijd niet uitvoeren.

Overmars mag een jaar niet werken vanwege grensoverschrijdend gedrag in zijn tijd bij Ajax. De directeur voetbalzaken vertrok begin februari 2022 totaal onverwachts uit Amsterdam toen het nieuws bekend werd. Sinds de zomer van 2022 is Overmars werkzaam voor Royal Antwerp.

Als ik dit goed lees is hij per 16 november 2023 geschorst, dat is dus ander half jaar na zijn vertrek in februari 2022. Enigszins laat maar goed. Betekend dat dit hele gebeuren ook alweer meer dan 2 jaar geleden is... Goede nieuws is dat hij 16 november 2024 weer aan de slag mag, kortom over 8 maanden mag hij weer werken voor Antwerp.

Het argument van, ik ben bekend en wordt dubbel gestraft slaat natuurlijk nergens op. Je krijgt die bekendheid nou eenmaal bij de baan die je uitvoert, en daarom wordt je ook rijkelijk betaalt. Accepteer de straf gewoon, want feitelijk doet de FIFA gewoon waarvoor het is opgericht namelijk dit soort schorsingen overnemen.

Wel vreemd dat messentrekkers, drankrijders en anderen van dat soort, wél gewoon door kunnen gaan. Zij het in een ander land maar ja, FIFA drukt wel n oogje toe.

7 februari 2024 om 22:33

Je haalt civiel en strafrecht even door elkaar.

Eerlijk zijn ze niet hoor, wederhoor is nooit gedaan, is allemaal 1 kant op, als de KNVB of de andere commissie een fout heeft begaan, wordt die zo over genomen. Ben blij dat ons recht systeem in Nederland , niet zo werkt, je kan beter iemand in elkaar slaan als dit, te gek voor woorden hoor.

FIFA :Straf voor Overmars blijft staan.
Vraag mij dan af welke straf de persoon die Ocampos toucheren krijgt. In een vol stadion er zijn beelden, dus duizenden getuigen.

7 februari 2024 om 22:34

Waarschijnlijk een levenslang stadionverbod.

Vind dat genoeg gestraft is, je kan niet achterom blijven kijken, geloof dat hij dit heel zijn leven mee zal dragen. Dus dan heb je al levenslang. Fifa moet eerst naar zijn eigen misstappen kijken daar gebeurt ook zoveel. Worden die bestraft?.

Zeer rare en kwalijke reactie van de FIFA. Uit andere media blijkt dat er geen enkele onderbouwing voor dit besluit is geleverd. Je kunt je ook afvragen wat die "proceskosten" precies zijn zij hij moet betalen, want ze hebben blijkbaar een standaard afwijzing van maar liefst twee hele regels gestuurd. Het zou de FIFA sieren als ze deze zaak van beschuldigingen van grensoverschrijdend gedrag op zijn minst serieus zouden behandelen, maar het is blijkbaar nog steeds een corrupte bende daar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren