Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Marcos Senesi en Lisandro Martínez op voorpagina Mundo Deportivo

Laatste update:

Feyenoord-verdediger Marcos Senesi en Ajacied Lisandro Martínez staan donderdag op de voorpagina van Mundo Deportivo. De krant brengt de twee verdedigers uit de Eredivisie in verband met een transfer naar Barcelona. De Catalanen zijn op zoek naar een linkercentrale verdediger en zodoende zou het tweetal in beeld zijn bij de clubleiding van Barça. Ook AC Milan-verdediger Alessio Romagnoli lijkt een serieuze optie voor de huidige nummer drie van Spanje.

De prioriteit van Barcelona de komende transferperiode ligt bij het aantrekken van een aanvaller. Daarnaast wordt gekeken naar een linksbenige centrumverdediger. Samuel Umtiti, wiens contract doorloopt tot medio 2023, mag vertrekken uit het Camp Nou en gekeken wordt naar een ‘goedkoop’ alternatief. De komst van een nieuwe verdediger staat los van het aantrekken van Eric García. De twintigjarige Spanjaard komt na dit seizoen transfervrij over van Manchester City.

Martínez werd de afgelopen maanden al vaker in verband gebracht met Barcelona. De vermeende interesse in Senesi is nieuw. In de Italiaanse media werd hij al regelmatig in verband gebracht met een transfer naar Napoli. La Gazzetta dello Sport schreef eerder zelfs al over een persoonlijk akkoord van Senesi met de club uit Napels. Behalve de twee verdedigers uit de Eredivisie zou ook Romagnoli in beeld zijn. De 26-jarige aanvoerder van AC Milan ligt tot aan de zomer van 2022 vast in het San Siro en uitzicht op een nieuw contract is er vooralsnog niet.

De Catalaanse sportkrant noemt ook Real Betis-verdediger Aïssa Mandi als kandidaat om de selectie van Ronald Koeman te versterken. Hij is rechtsbenig, maar heeft reeds bewezen dat hij in alle posities in de achterhoede uit de voeten kan. Hij heeft een aflopend contract in Sevilla, wat hem een goedkope optie maakt. Tot slot wordt Jorge Cuenca genoemd als alternatief. De jeugdinternational vertrok van Barcelona naar Villarreal omdat hij Koeman niet wist te overtuigen. De Spaanse grootmacht heeft een terugkoopoptie op de 21-jarige mandekker, die dit seizoen op huurbasis voor Almería speelt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als dat het niveau is wat Barca nastreeft, zeker Sensesi, dan is dat d=toch wel een paar stappen terug van de absolute top. Het worden lastige jaren voor de Barca supporters als deze spelers in je selectie zitten.

15 april 2021 om 07:41

Ik vraag me af of ze er beiden klaar voor zijn. Verwacht het niet. En denk niet dat ze elkaar veel ontlopen. Het is bij Ajax natuurlijk wel wat makkelijker voetballen. Daarnaast is martinez 1,78, dat is doorgaans te klein als CV voor de absolute top.

15 april 2021 om 07:43

Verder prima dit soort berichten, ook al is het wellicht onzin, het zal de marktwaarde en interesse alleen maar ten goede komen

15 april 2021 om 07:47

Ik vind lengte echt weinig uitmaken. Je speelt bij Barcelona 40/50 wedstrijden bijna uitsluitend op de helft van de tegenstander. Als verdediger moet je dan kunnen doordekken, spelintelligentie hebben en voetballend vermogen. Dat heeft Martinez allemaal. Ik snap je punt wel, maar de momenten dat Martinez (zeker in een driemansdefensie) in de lucht getest gaan worden zijn nihil.

15 april 2021 om 07:47

Snap ik, maar zou je Senesi kwijt willen raken? Zo'n sterke CV krijg je niet snel weer

15 april 2021 om 07:49

Willen niet natuurlijk, maar in dit geval is het de voordelen afwegen tegen de nadelen.
Als je 20m kan krijgen voor Senesi, dan kunnen daar heel veel andere dingen mee gedaan worden.
O.a. het negatief budget aanvullen, en misschien een vervanger.

15 april 2021 om 07:52

Ik snap hoe je er naar kijkt Suarez, maar ik kan me geen absolute topverdediger met die lengte herinneren. Maar wellicht zie ik er een aantal over het hoofd? Het gaat bij de topclubs juist om de benarde momenten als de bal voor de pot wordt gegooid.

15 april 2021 om 07:54

Mascherano. Umtiti was een tijdje top en is 2 centimeters groter. Een Thiago Silva is niet bizar groot. Puyol en Cannavaro ook niet.

15 april 2021 om 07:58

Netjes haha, ik had ze echt even niet. Cannavaro is zelfs 1.75. Bizar. Maar we zullen zien. Uiteindelijk zullen ze allebei een mooie transfer maken

15 april 2021 om 08:00

Je hebt natuurlijk wel een punt hoor. Het is ook geen toeval dat Puyol, Mascherano en Umtiti bij Barcelona spelen/speelden. Als je ver op de helft van de tegenstander speelt dan is lengte gewoon niet de belangrijkste factor. Als je gisteren Real ziet bussen dan kan Martinez moeilijk doen wat een Militao wel kan lijkt me.

15 april 2021 om 08:33

Grotendeels gelijk alleen gaat het er wel om of je er staat in de wedstrijden waar het er om gaat staat. Hier zal lengte over het algemeen wel belangrijker zijn dan in 80% van de westrijden. Overigens niet het aller belangrijkste want Ramos is ook niet zeer lang..

15 april 2021 om 08:40

Als er alleen op basis van lengte geselecteerd wordt dan kan 3/4 van de Latijnse voetballer wel naar huis sturen.

15 april 2021 om 08:52

@suarez:
Dan noem je er ook even 2! haha

Puyol en Cannavaro waren positioneel zo sterk en hadden een timing ongekend!
Maar lengte zegt zeker niet alles als verdediger. Helemaal niet als je een lange naast je hebt . Maar het is wel een voordeel als je wat langer bent

15 april 2021 om 09:48

Die lengte altijd. Martinez heeft geen enkele moeite met die lengte. Net zoals Nico. Die komen makkelijk boven hun tegenstanders uit en zijn goede koppers. Die lengte is totaal geen issue

15 april 2021 om 09:56

@soccerfan_1 en tegen welke spits of welke club is hij hier echt op getest?

15 april 2021 om 10:26

@soccerfan_1 dat vraag ik me toch af hoor. als je een verdediger van 1.78 meter tegen een Van Dijk ofzo zet die ook kopsterk is en over de 1.90 meter dan denk ik wel dat je als verdediger kansloos bent in de lucht

15 april 2021 om 11:43

@suarez7: Exact de reden om dus niet voor Senesi te gaan. Die is zo slecht met ruimte in zijn rug. Sowieso een matige verdediger. Zou altijd voor Martinez gaan.

15 april 2021 om 11:57

Ene Carlos Puyol was ook 1,78. en dat was toch echt geen koekenbakker.

15 april 2021 om 12:18

Ik zie zelf ook liever een verdediger lengte in het centrum. Bij Ajax is het probleem dat ze geen van allen lang zijn. Ze hoeven niet allemaal 190 te zijn maar eentje is wel lekker. Met timing en sprong kracht kun je best iets compenseren maar lang niet alles.
Uiteindelijk is Martinez net zo lang als Puyol die het daar niet slecht deed.

15 april 2021 om 12:37

Martinez is natuurlijk niet zo lang, maar heeft wel een goede timing en positioneert zich steeds beter in de duels (vond ik altijd een zwakkere kant van hem). Daarnaast kan hij prima naast Araujo spelen die bijna 190cm is. Voetballend denk ik dat Martinez sowieso prima mee komt bij Barcelona. Wat ik heb gehoord is dat hij bij het Argentijnse elftal ook elke training een van de betere is en zich erg snel optrekt aan het niveau. Ik zie Martinez dan ook wel bij een topclub eindigen. Wat betreft Senesi denk ik dat hij qua hardheid in de duels en het korter dekken nog grote stappen moet zetten om klaar te zijn voor de Europese top. Aan de bal is hij redelijk goed, maar in de duels dekt hij vaak niet kort genoeg en is hij niet medogeloos genoeg

15 april 2021 om 07:42

Zeker Martinez. Ik denk dat Senesi nog wel eens kan verrassen. Vind ik de beste CV in de Eredivisie. Toch denk ik dst beide spelers tekort komen. Snap niet dat ze hierop uitkomen. En Eric Garcia komt toch al?

15 april 2021 om 08:06

Nope, staat op losse schroeven

15 april 2021 om 08:54

Ja omdat ze minder salaris kunnen bieden. Maar lijkt me toch dat Garcia dit nog steeds wel doet?
Anders blijf je 4de/5de keus bij City en nu kan je in je thuis land spelen bij 1 van de grootste clubs.

15 april 2021 om 10:27

Garcia komt denk ik al helemaal tekort. die kan totaal niet verdedigen en wint al helemaal nooit een kopduel

15 april 2021 om 10:31

García is transfervrij dus die zal naar genoeg clubs kunnen..

15 april 2021 om 10:31

Garcia is positioneel sterk en kan prima naast Araujo gaan spelen.

15 april 2021 om 11:07

@tilburg:
Maar bij welk ander top team zou hij verder in beeld zijn?
Denk dat er letterlijk niet 1 ander top 10 team hem zou willen hebben.

Ja of een plekje als 4de/5de verdediger weer.

15 april 2021 om 15:34

Arsenal (geen topteam momenteel) en Chelsea hadden ook interesse. Geen verkeerde clubs om te spelen lijkt me..

15 april 2021 om 08:10

Ik vind persoonlijk Senesi van hoger niveau dan Martinez, het enige verschil is dat Martinez in een gespreid bedje terecht is gekomen en Senesi in zijn eentje alles moet opknappen. Maar dat je Senesi even aandikt verklapt je clubvoorkeur wel een beetje. Maar verder beide niet van het Barca niveau, althans niet het niveau waar Barca weer naartoe wil.

15 april 2021 om 09:47

Hm ja, ik snap wat je bedoelt. Al komt Martinez wel wat stabieler over. Senesi is soms wel nog echt te druistig en neemt teveel risico, maar dat zou inderdaad kunnen komen door het team om hem heen, maar ik vind het wel een type dat juist in dat fel erop zitten lekker in een wedstrijd kan komen. Ik vind Martinez beter bij Barca passen en acht m ook meer kans van slagen toe.

15 april 2021 om 10:09

Ik vind Martinez dus echt heel druistig. Die gaat soms het duel aan op een manier waardoor hij gegarandeerd zijn man kwijt is. Verder denk ik dat beide niet voldoen. De enige cv die ik eventueel mee zie komen uit de Eredivisie is Blind.

15 april 2021 om 11:44

Op basis van wat? Senesi is echt zwaar overschat. Het is een aardige verdediger, maar echt niet de geweldenaar die mensen eerst van hem maakten. Leuk in Nederland, maar zou hem echt niet heel snel eerder in de basis willen zien dan Martins Indi bijvoorbeeld. Dus bij lange na niet goed genoeg voor topclubs als Barcelona.

15 april 2021 om 11:56

@goalski, Senesi is wellicht een betere verdediger dan Martinez, maar hij past absoluut niet in het spel van Barcelona. Hij mist snelheid om te spelen met ruimte in zijn rug en is technisch en qua handelingssnelheid gewoon slecht. Martinez zie ik wat dat betreft bij Barcelona eerder slagen.

Echter ben ik van mening dat beiden totaal niet kunnen tippen aan het niveau dat nodig is om in de top van de Spaanse competitie en CL te spelen. Beiden zouden dan ook weggegooid geld zijn voor Barcelona. Laat ze nou eens investeren in een echte topverdediger, dan hadden ze wellicht ook weer wat meer kans in Europa. Een speler als Koulibaly of Alaba hebben ze nodig om een echte stap vooruit te kunnen zetten.

15 april 2021 om 12:19

Als je hem niet liever in de basis zou willen zien dan Martins Indi, zou ik vaker Feyenoord kijken. Al moet je dan voor lief nemen dat het spel niet om aan te gluren is 😉. Je wekt nogal de indruk dat je hem alleen tegen AZ hebt gezien, en niet tegen Dinamo, CSKA, Ajax en PSV

15 april 2021 om 12:22

Het zijn natuurlijk compleet andere types. Aan Martinez heb je vanwege zijn snelheid meer als je met veel ruimte in je rug speelt en ook aan de bal is hij beter, zoek je iemand die fysiek sterk is en die je rond de 16 bijna niet voorbij komt dan kom je eerder bij Senesi uit.

15 april 2021 om 12:26

Inderdaad London Calling. Ik vind Martinez ook geschikter voor Barcelona om die reden

15 april 2021 om 12:31

''maar zou hem echt niet heel snel eerder in de basis willen zien dan Martins Indi''. goeie god dan raad ik je toch aan om wat meer wedstrijden te gaan kijken. Senesi is echt een uitstekende verdediger hier en daar een foutje wat dan uitvergroot wordt maar scoort 8 van de 10 wedstrijden een 7+.

15 april 2021 om 08:20

Waarom nou weer "zeker Senesi"... Dat is zo onnodig provoceren. Beide spelers zijn van een redelijk vergelijkbaar niveau (persoonlijk vind ik Senesi beter) en hebben totaal nog niet het niveau wat Barca zou moeten nastreven.

15 april 2021 om 08:35

Kan je onderbouwen waarom je Senesi beter vindt? Persoonlijk vind ik dat hij nog lang niet zover is als onze vriend van Ajax, ook al voetbalt hij in een veel beter team. Martinez heeft redelijk wat rust aan de bal, kan aardig mee voetballen en wordt sinds januari steeds beter.
Senesi kan stappen gaan maken maar vindt hem zeker niet met kop en schouders boven iedereen uitsteken..

15 april 2021 om 08:49

Sensesi is veel te traag om bij Barca te voetballen, en heeft het ook Europees nog niet laten zien.

15 april 2021 om 09:22

Zet jij je bril maar eens af. Zeker door het team waarin Senesi speelt lijkt niets erop dat hij per definitie beter is...
Ik zeg niet perse dat Martinez beter is maar die maakt wel zichtbare stappen terwijl Feyenoord lekker aan het tobben is.
Martinez zie je aan alles dat hij het spelletje beheerst en wedstrijden over het algemeen goed leest. Senesi is dit alles nog niet volledig zichtbaar. Je kan dit twee kanten op beredeneren bij hem, of hij steekt er als nog met kop en schouders boven uit omdat hij zo goed is, of hij wordt pas beter als hij in een ander team speelt.
Ook wil ik Senesi wel eens met meer ruimte in de rug zien spelen want zodra hij daar echt zwak in is zijn er maar een handje vol clubs waar hij terecht kan als hij een stap hoger op wil

15 april 2021 om 09:57

Henkdetank. Het heeft denk ik ook wel met een persoonlijke voorkeur te maken. Ik hou wel van een no-nonsense verdediger die een man bewaakt en de bal wegschiet als het moet en niet te lang gaat breien en te proberen te voetballen. En misschien is het ook wel clubvoorkeur . Martinez speelt bij Ajax bijna altijd op de helft van de tegenstander en heeft niet zo heel veel te doen. Senesi heeft tijdens wedstijden veel meer te doen, omdat hij in een Feyenoord speelt wat een stuk stroever draait en hij weet zich daarin zeer goed staande te houden. Natuurlijk maakt hij af en toe een foutje, maar meer te doen wil ook zeggen dat de kans op fouten groter is.

15 april 2021 om 10:11

Precies! Het is zeker bij Senesi moeilijk in te schatten hoe goed hij nou is omdat het allemaal stroef gaat in het team. Hopelijk zijn de geruchten waar en wordt hij 20+ verkocht zou goed zijn voor de competitie.

15 april 2021 om 12:40

Volgens mij mis je het punt. Barca heeft geen geld. Noem anders een andere verdediger op die beter is dan deze heren en onder de twintig miljoen moet kosten.

Je kan wel een speler van een hoger niveau willen maar met welk geld ga je die aanschaffen?

Dan kun je net zo goed iemand uit de jeugd doorschuiven. Dit zijn geen spelers die Barca verder gaan helpen.

Martinez is een uitstekende voetballer, ook voor Barcelona. Senesi kan ik eigenlijk niet over oordelen. Feyenoord zie ik alleen als ze tegen Ajax spelen.

15 april 2021 om 11:22

Ik denk ook dat Martinez prima mee kan bij Barcelona. Past wel bij dat spel. Vind ook dat hij 't bij Ajax nu uitstekend doet, ook in Europa. Maar ook in z'n 1e seizoen al. Senesi heb ik wel iets vaker gezien dan alleen tegen Ajax, maar ik zie 't nog steeds niet echt. Heeft wel momenten dat je denkt, hey, hij kan wel wat, maar het is veel te inconsistent en ook ietwat traag allemaal. Toegegeven, hij speelt ook in een matig team. Dus het is moeilijk om goed in te schatten. Toch verwacht ik dan wel wat meer als hij inderdaad zo goed is als Martinez. Ik denk dat als je Martinez inruilt voor Senesi bij Feyenoord dat hij meer verschil zou maken.

Martinez zou een goede versterking kunnen zijn. Hij heeft zich in Europa al bewezen en lijkt me de ideale speler voor een driemansverdediging. Hij zit kort op de huid van aanvallers, verdedigt probleemloos met ruimte in de rug en is voetballend erg goed. Martinez heeft een goeie inspeelpass en kan vooral de bal goed afschermen. Senesi komt wel echt tekort voor Feyenoord. Een tussenstap naar Napoli (als hij al goed genoeg is voor de absolute top) zou hem goed doen. Hij is niet zo comfortabel aan de bal als een Martinez en ik heb hem toch wat foutjes zien maken in topwedstrijden die ik Martinez niet zag maken. Overigens vraag ik me af waarom je als Barcelona zijnde een verdediger nodig hebt. Met Mingueza, Araujo, Pique, Lenglet en Eric Garcia is de verdedigingslinie volgend seizoen goed gevuld. Daar doet een vertrek van een oude Umtiti niks aan af.

15 april 2021 om 07:48

*Senesi komt wel echt tekort voor Barcelona. Het is nog vroeg :-)

15 april 2021 om 07:49

Nou Suarez, Senesi komt helemaal niet tekort voor Feyenoord. En toen het lekkerder liep bij Feyenoord was hij juist wel comfortabel aan de bal, maar ik heb er vorige wedstrijden extra op gelet waar het mis gaat. Hij heeft een goede inspeelpass, maar er is met deze opstelling/dit middenveld en deze spits (Linssen) gewoon vrijwel geen beweging en geen aanspeelpunt. Dan wordt het wel erg lastig om comfortabel te voetballen.
Verder denk ik wel dat hij nog te kort komt, maar dat hij verdedigend ook lekkerder staat zonder de traagste verdedigers van de eredivisie naast hem. (Spajic of Botteghin) Hij moet nu te veel oplossen en is daardoor de laatste weken ook minder en minder. Dat hij talent heeft is duidelijk, afwachten waar zijn niveau ligt.

15 april 2021 om 07:51

Ja, my bad. Beste verdediger van Feyenoord. Vind hem alleen tekort komen voor Barcelona doordat ik hem toch aardig wat flaters heb zien begaan en hij de verfijndheid mist die een Martinez wel heeft. Ik vermoed dat hij in de Serie A bij een Napoli wel erg sterk zou kunnen zijn.

15 april 2021 om 07:55

Ja, hij heeft nog niet consistentie die er zou moeten zijn. Maar als je kijkt naar het seizoen en spelopvatting van Feyenoord en wat er naast hem staat denk ik dat hij het bij Ajax ook beter zou doen. Aan de bal is hij echt niet slecht, maar als je de bal niet kwijt kan is het wel erg lastig. Verder moet hij wel meedogenlozer zijn. Dat heb ik in een aantal wedstrijden wel gezien, maar hij is er nog niet.

15 april 2021 om 07:58

Ik vind hem ook niet slecht aan de bal trouwens. Op de helft van de tegenstander kan hij prima indribbelen. Ik zie hem op een hoger tempo met meer druk op de bal niet de verfijndheid en spelintelligentie hebben om mee te komen. Daar heeft Martinez wel een streepje voor voor mij. Ik denk dat Senesi alles heeft om een hele goeie verdediger te worden in de Serie A bij een club als Napoli, Roma of Atalanta.

15 april 2021 om 08:26

Suarez7. Om het op foutjes van Senesi te gooien bij de vergelijk tussen Martinez en Senesi is ook niet helemaal eerlijk vind ik. Senesi speelt bij een Feyenoord wat niet lekker loopt en heeft daarom veel meer te doen in vergelijking met Martinez. Meer te doen geeft ook meer kans op fouten. Overigens ben ik het met je laatste bericht wel eens. De Serie A vind ik voor hem een geschikte competitie. Senesi kan heel goed een man bewaken en de bal wegwerken, echt een beetje no-nonsense. Dat wordt in de Serie A wel meer gewaardeerd dan in vele andere competities.

15 april 2021 om 10:22

Senesi is eigenlijk juist niet de 'slager' (no nonsense) die je van hem maakt in je reactie. Juist een erg rustige verdediger die veel liever de voetballende oplossing zoekt en amper ballen wegrost.

15 april 2021 om 11:06

No-nonsense wil niet per se zeggen dat het een slager is. Hij is heel rustig, maar ik zie hem met regelmaat een bal wegrossen, gewoon om de bal weg te hebben.

15 april 2021 om 11:08

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik te weinig Feyenoord kijk om er gewoon een objectieve mening over te hebben maar op basis van wat ik gezien heb, zit hem het verschil tussen de twee niet in wat jij zegt. Beide voetballers zoeken de voetballende oplossing, en zeker bij Martinez, zie ik het dat ze echt veel aan de bal kunnen. Ik denk dat het grootste verschil zit in de manier van verdedigen? Senesi meer de mandekker die niet teveel ruimte in zijn rug moet hebben? Daar lijkt mij Martinez veel comfortabelere bij, al ligt dat misschien ook wel aan de spelopvatting van beide ploegen. Had Senesi bij Ajax gezeten had hij er (hoe stom dat ook is) beter opgestaan waarschijnlijk.

15 april 2021 om 09:11

@suarez7: Senesi heeft hogere pieken en diepere dalen gehad dan Martinez. Senesi vind qua inzicht/positionering en voetballend juist beter dan Martinez. Martinez is de betere mandekker en sneller. Het is maar net wat je zoekt. Het afbreukrisico met Senesi is misschien wat groter, maar als het goed uitpakt is een speler als Senesi in mijn ogen waardevoller. Voor beiden lijkt Barca me op dit moment te hoog gegrepen.

Het lijkt er echt steeds meer op dat kranten kosten wat het kost verhalen moeten publiceren.. misschien om de snelle internet only platforms bij te houden? Er komen steeds meer berichten gebaseerd op niks.

Ik ben voor Feyenoord maar Senesi voor Barcelona, die heeft misschien potentie maar heeft echt nog een tussenstap nodig. Martinez zie ik eigenlijk alleen in de champions league en hij is best degelijk maar wilt Barcelona weer mee doen tegen clubs als Bayern en PSG (wat waren dat goede wedstrijden zeg) moeten ze hier echt niet aan beginnen. Schuif inderdaad dan je jeugd door.

Wat zou ik verschrikkelijk balen als Martinez deze zomer vertrekt zeg..
Een van mijn favoriete spelers uit ons elftal op dit moment, verzaakt nooit gooit altijd de beuk er in en kan echt meer dan goed voetballen.

vraag me wel af wat Barca als "goedkoop" alternatief ziet, over het algemeen hoef je voor goedkope alternatieven niet bij Ajax aan te kloppen tegenwoordig.

Absoluut mooie reclame voor Senesi in Spanje, maar realistisch is het in elk geval niet. Althans, in de toekomst wellicht. Een mooie tussenstap zou een stuk beter zijn.

Misschien willen ze dan Rosario ook wel kopen als opvolger van busquets. Lijkt me niet dat dit gaat gebeuren

Wie had dat ooit kunnen bedenken, maar Barca kan Martinez helemaal niet betalen. Ze zullen voor goedkopere alternatieven moeten gaan. En wat Senesi betreft, die lijkt me voetballend te kort komen voor Barca, die past beter in Italië.

15 april 2021 om 12:37

Ik denk dat ze eerder bij deze spelers uitkomen omdat ze goedkoop zijn, voor 20 of max 30 miljoen kom je een heel eind, dat zijn zelfs voor een top club zonder geld bedragen die te overzien zijn.
Als ze wel geld hadden kwamen ze eerder bij spelers als van Dijk, Dias, De Ligt of Bastoni of zo uit.

Dit is niet waar joh. De link wordt gewoon gelegd tussen koeman en een Nederlandse enclave. Barca moet dan wel op zijn geld letten maar die gaan dan eerder voor transfervrij lijkt mij

Zaakwaarnemers zijn weer lekker bezig.

Martinez en Senesi zijn echt nog niet klaar voor de absolute top..
Martinez moet zich eerst eens een volledig seizoen doorontwikkelen op 1 positie.
Senesi moet eerst eens meer Europese ervaring op doen tegen wat grotere tegenstanders of wellicht een tussenstap maken.

Mandi ken ik niet zo goed, dus die daargelaten, denk ik dat Romagnoli het meeste zou toevoegen aan Barcelona, van de 4, al is dat niet zo'n spannend uitspraak. Voorwaarde is wel dat hij over zn vormdip heen is; invorm is hij voor bijna elk club bruikbaar zij het als basisspeler, zij het als wisselspeler. Alleen kunnen die andere 3 wel spaans/Portugees, Romagnoli natuurlijk niet, dus die zal meer aanpassingstijd nodig hebben

Als ik dit soort berichten lees, krijg ik steeds meer heimwee naar het "echte" Barcelona.
Het tiki taka voetbal, 75% balbezit elke wedstrijd, nooit inzakken, dat is voor mij Barcelona.
Waarschijnlijk zullen wij een team nooit meer zo goed voetbal zien spelen als het "echte" Barcelona.

15 april 2021 om 10:35

Bayern is voor mij ook van dat niveau. Het tiki taka komt nooit meer terug. Maar la Masia maakt wel een come-back. Er spelen echt juweeltjes in het B team. Het zou mooi zijn als Barcelona weer met grotendeels een team uit la Masia zou kunnen spelen.

15 april 2021 om 11:01

Bayern is idd van een heel hoog niveau. Maar in mijn ogen komt het niet in de buurt bij het Barcelona onder Guardiola. Laten we hopen dat deze juweeltjes hun potentie waarmaken.

15 april 2021 om 11:11

Deels gedwongen door de pandemie voorzie ik wel dat Koeman een paar spelers uit het B team aan zal laten sluiten volgend seizoen.

Senesi is in vrijwel elke topper en in de EL door de mand gevallen, die is veel beter gemaakt door de fans en media door de lange ongeslagen reeks tegen de mindere clubs. Martinez zou bij barca een prima aankoop zijn als je er een grote kerel naast zet, alleen is hij toch veel te duur.

15 april 2021 om 09:06

Dan heb je niet opgelet of je wil het niet zien. Tegen zowel Ajax als psv was hij gewoon goed. In de EL was hij enkele wedstrijden juist de beste en in de andere zijn we genaaid. Hij was geen enkele wedsrijd in de EL echt zwak, onzin. Tegen AZ stond het tactisch 2x verkeerd dus kan je hem niet aanrekenen.

15 april 2021 om 10:19

Dat is echt hetzelfde als wat Bozenik nu gebeurt (kan er niks van terwijl hij amper kansen krijgt), wat Bijlow een tijd had (één fout tegen Ajax en er werd geroepen dat hij aardig wat fouten maakte) en Senesi nu ook heeft. Iemand roept wat, dat wordt herhaald en het wordt voor algemene waarheid aangezien.

15 april 2021 om 10:21

Nee, het is nooit de schuld van Senesi. Heb jij überhaupt weleens kritiek op een speler van Feyenoord. In elk topic over een Feyenoord-speler zie ik jou iedere scheet verdedigen. Bozenik een groot talent met een neusje voor de goal, Senesi die sterk was in de El; koop een keer een nieuwe televisie is mijn advies.

15 april 2021 om 10:33

Ik kijk gewoon naar gehele situaties. En ik ben meer dan kritisch op spelers als Linssen, Diemers en Fer, maar wel op het moment dat het terecht is. Ik heb overigens nooit gezegd dat Bozenik een groot talent is, je leest selectief. Ik heb letterlijk geschreven dat hij geen eerlijke kans heeft gehad, maar dat hij vorig seizoen en in de voorbereiding liet zien een neusje voor de goal te hebben. En over Senesi ben ik benieuwd welke wedstrijd in de EL je hem slecht vond. En begin niet over die rode kaart, want dat sloeg nergens op. Overigens onderbouw ik ook altijd waarom ik iets vind en zeg ik in reacties hierboven ook dat hij de laatste weken minder is, maar zoals gezegd...je leest selectief.. maar ben benieuwd naar welke wedstrijden hij slecht was en waarom

15 april 2021 om 10:40

Eens MGMV, twee weken geleden zag Martinez er ook niet geweldig uit daar lees je niets over, maar zodra er positief (of negatief) gepraat wordt over Feyenoord spelers zijn er vooral ajacieden als de kippen bij om ze naar beneden te praten. Gebeurde gisteren ook bij een artikel over Antonucci.
Onnodig en kinderachtig. Ajax blijft echt wel de beste, daarvoor hoeven ze anderen niet naar beneden te praten.

15 april 2021 om 10:42

Tegen Ajax maakt hij de fout bij de tegengoal en als je de wedstrijd tegen Psv benoemt vraag ik me af of je zelf wel oplet, was een mooie overwinning maar had niets met goed verdedigen te maken met de hoeveelheid kansen die PSV mist voor open goal. Het geld is jullie gegund hoor maar hij is hooguit materiaal voor subtop Seria A op dit moment.

15 april 2021 om 11:15

Die discussie over die fout tegen Ajax ga ik nog een laatste keer aan. Als je zelf hebt gevoetbald als CV dan begrijp je hoe lastig het is als je uit stapt op het laatste moment in een uiterste poging omdat je collega zijn werk niet doet je kwetsbaar bent als iemand snel kapt. Maar ook als je die fout aan hem toewijst speelde hij verder geweldig en kan je dus, als je het wil zien, zien dat hij een behoorlijk niveau haalt. Over PSV is het helemaal onzinnig om de kansen die men tegen krijgt enkel aan hem te wijten. Hij was toen gewoon goed, hij kreeg bijvoorbeeld van Voetbalprimeur een 8 en van andere sites een 6,5. Dan kan je toch niet zeggen dat hij slecht was en al helemaal niet dat hij "door de mand valt"? Overigens zeg ik nergens dat hij wel klaar is voor Barcelona, maar vind ik het wel weer stuitend om te lezen dat j edat wel denkt over Martinez en dat je zomaar wat roept.

15 april 2021 om 15:46

ErikdeBosz, spelers verdedigen moet soms omdat veel mensen hier élke speler van Feyenoord als kwaliteitsarm beschouwen als het collectief niet draait. Dan is Bijlow ineens matig, Senesi een matige verdediger, Berghuis iemand die het niet laat zien, Sinisterra overschat. FR010FRDAM en MGMV zijn echt wel objectief hoor, die praten geen onzin. Senesi was tegen PSV echt goed, tegen Ajax al helemaal. En hij heerste tegen Dinamo Zagreb

15 april 2021 om 12:54

hahaha zet die bril eens af jo,
senesi doet echt niet onder voor martinez. heeft er niet voor niets een tijd niet ingestaan

Tja als je al je spelers koopt op afbetaling en geen cent daarvan betaalt.
Barcelona leeft op een steeds grotere luchtbel. Zou het mooi vinden als andere clubs gewoon alles weigeren te verkopen aan hun.

Denk dat Barca achteraf bezien beter voor de Ligt had kunnen gaan dan voor Frenkie. Maar dat is makkelijk praten natuurlijk. Wie had voorzien dat Pique er zo lang uit zou liggen.

15 april 2021 om 09:57

Volgens mij had Barcelona ook wel interesse maar ging de voorkeur van de Ligt (raiola) uit naar Juventus.

15 april 2021 om 10:20

Mwa, hoezo Raiola er tussen haakjes bij plaatsen? Barcelona spreekt altijd meer aan in Nederland, maar om het verdedigende aspect nog beter te leren was de stap naar Juventus hartstikke logisch. En volgens mij heeft de Ligt dat ook genoeg benadrukt.

Voor het B team misschien. Zelfs bankzitters haal je niet van dit niveau voor Barca, okay Martinez misschien wel maar die gaat echt wel 25 miljoen kosten en dan kan je beter elders shoppen dan bij Ajax.

Ik kijk alleen Ajax, dus heb alleen over Martinez een mening. In mijn ogen gewoon niet goed genoeg (op dit moment) voor de absolute top. Maakt nog teveel fouten. Maar ja, als Barca al Braithwaite gaat halen, ligt daar de lat niet zo hoog meer.

Barcelona is gewoon geen absolute top team meer en dat zal nog even zo blijven door de financiële situatie waarin het zich bevindt. Koeman haalt er gewoon het maximale uit met dit team. Het bestuur heeft keihard gefaald in het beleid is dan ook de reden dat Barcelona zich moet richten op spelers als Senesi, Lisandro Martinez etc.

15 april 2021 om 10:44

Toch zijn de verschillen klein. Met een goede spits (of met aanwezigheid van Fati) had Barcelona er wel een paar gescoord tegen PSG. Barcelona zat ook erg dicht tegen een gelijkspel aan tegen Madrid ondanks het onervaren team.

Ik hoop en denk toch dat dit grote onzin is. Beiden zijn hier absoluut niet klaar voor en dit is absoluut niet het niveau waarop Barca moet mikken. Het is wel lekker makkelijk om de geruchtenmolen aan te slingeren voor journalisten overigens, neem een willekeurige speler uit de competitie van het land van Koeman en link hem aan zijn huidige club en huppa.

15 april 2021 om 10:31

Haha, in het buitenland hebben ze dan ook in elk geval nog veel keuze om spelers aan de clubs te linken en krijg je nog eens wat verrassends. In Nederland komen ze nooit verder dan spelers uit de eigen Eredivisie.

15 april 2021 om 10:46

Het ging ook om een goedkope backup optie. Martinez zal overigens niet echt goedkoop zijn.

Ik vind het wel grappig hoezeer sommige mensen de stap van de top van de eredivisie naar de top van Europa blijven onderschatten. Dat is qua niveau echt een wereld van verschil. Alleen 'once in a generation' talenten, de De Jongs en De Ligts van deze wereld, plus misschien een unieke uitzondering kunnen die stap relatief eenvoudig maken. Deze spelers zijn hier nog lang niet klaar voor en gaan daar waarschijnlijk ook nooit komen. Misschien eens proberen bij Betis, Everton en Lazio en als dat goed gaat verder kijken.

Barca wil en kan niet veel geld uitgeven, er staat dat zij van Umtiti af willen en daarvoor in de plaats een low cost alternatief willen .

Ze zullen toch wel moeten betalen niks meer in termijnen betalen in 1 x aftikken

Als Dest al de overstap kan maken, dan denk ik Senesi sowieso ook wel. Sterkste centrale verdediger van de Eredivisie. Laat veel leuke dingen zien waarbij je ziet dat hij veel kwaliteiten en talent heeft.

Is het weer tijd voor de Ajax PR machine ja? Weer even gefeinste markwarktwaarde en interesse in hun spelers pushen? Barca is altijd bijzonder genoeg, geïnteresseerd in iedere speler van Ajax. Zelfs Blind was van de zomer een target. Met alle respect maar wie neemt die roddels nog serieus?

Martinez past beter bij BARCA dan Senesi...Martinez technischer en straalt rust uit en als het moet is het een sloper. Senesi daarentegen is wat teruggehouden en minder technisch en in kleine ruimte veel en veel minder dan Martinez

15 april 2021 om 12:20

Senesi heeft meer techniek

15 april 2021 om 12:50

senesi is juist technisch en goed in kleine ruimtes,
Qua snelheid en inzicht mist senesi het voor mij gevoel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren