Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman komt in opstand: ‘Ik ga samen met grote landen lobbyen, dit is absurd...’

Laatste update:

Ronald Koeman komt in opstand tegen de regels voor het komende Europees kampioenschap. De UEFA heeft bepaald dat het aantal selectiespelers per land teruggaat van 26 naar 23. "Ik vind het echt belachelijk dat het naar 23 is gezet", zegt Koeman direct na de wedstrijd Duitsland - Nederland (2-1) bij de NOS.

Vanwege de coronapandemie werd het aantal selectiespelers voor het EK 2020 (dat een jaar later plaatsvond) en het WK 2022 uitgebreid van 23 naar 26. Omdat de pandemie inmiddels voorbij is, werd besloten dat het aantal komende zomer weer met drie spelers afneemt.

Koeman is het daar absoluut niet mee eens. "Ik vind gewoon dat je 26 spelers moet kunnen selecteren. Ik vind het absurd... Je ziet bij alle landen zoveel blessures. Je gaat naar het einde van het seizoen. Met een selectie van 23 man, als er dan één wegvalt kun je geen elf-tegen-elf meer spelen op de training. De keeper mag je wel inwisselen bij een blessure, maar een speler niet."

Landen gaan op het EK in de problemen komen door de beperkte selecties, vreest Koeman. De bondscoach van het Nederlands elftal trekt alles uit de kast om de regels voor het EK aangepast te krijgen. "Ik ga wel een lobby voeren. Ik had het er ook met Julian Nagelsmann (de bondscoach van Duitsland, red.) over, die vindt dat ook."

"Met de intensiteit en het aantal wedstrijden dat je gaat spelen vind ik gewoon dat je naar 26 moet." Koeman wijst daarbij naar afgelopen interlandweek, waarin Nederland tegen Schotland en Duitsland speelde.

"We zijn deze periode met 26 spelers begonnen en we zijn nu met 22. Op 7 juni moet je de definitieve lijst maken voor het EK. Dat is negen dagen voor de eerste wedstrijd. Als er wat gebeurt in die negen dagen, wat dan? In deze periode van een week zijn we drie jongens kwijtgeraakt aan blessures, nog buiten Brian Brobbey." De spits van Ajax meldde zich anderhalve week geleden al op zondag af met een spierblessure.

Koeman heeft nog lang niet al zijn keuzes definitief gemaakt. "We gaan er rustig de tijd voor nemen. Ik weet inmiddels dat het hele moeilijke keuzes worden op een aantal posities."

Een van die plekken is de nummer 10-positie, waar Tijjani Reijnders, Xavi Simons, Georginio Wijnaldum en Quinten Timber voor in aanmerking lijken te komen. Wijnaldum stond in de basis tegen Schotland, maar speelde in Duitsland niet.

"Ik heb nog geen knoop doorgehakt over Wijnaldum", zegt Koeman. "Ik wilde zoveel mogelijk spelers aan het werk zien. Iedereen zien is lastig, maar ik wilde Timber ook zien in een gedeelte van deze wedstrijd." De Feyenoord-middenvelder maakte zijn debuut als invaller.

Uit hoeveel spelers moeten de EK-selecties bestaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik wil even een lans breken voor Koeman.Iedereen praat elkaar maar na en maakt hem helemaal belachelijk. Ik heb echt geeen idee waar dit ineens vandaan komt, die hetze slaat helemaal nergens op. In vergelijking met Van Gaal maakt hij hele logische keuzes, en elke bondscoach heeft zo zijn voorkeuren.Dat hij wat rustiger (volgens velen futloos) is geworden is toch ook volkomen logisch? Die man is 61 jaar geworden en heeft recent nog flinke hartproblemen gehad.Iedereen is zo enorm kritisch, ga gewoon eens achter Nederland (een outsider voor de titel) staan, en doe niet alsof we een wereldelftal hebben.Prima pot gespeeld, moeilijke keuzes te maken. Op naar het EK, ik heb er vertrouwen in!

26 maart 2024 om 23:39

Sorry , maar wat zei je? Hij maakt logische keuzes? Volgens mij gaat het niet goed met je voel is aan je voorhoofd?

26 maart 2024 om 23:42

Amen. Wat een zeikland zijn wij zeg, ongelofelijk. Ga eens achter het team staan. De beste stuurlui staan aan wal….

26 maart 2024 om 23:46

Ik ga er heus wel achter staan maar Koeman is wel gewoon ontzettend Conservatief en koppig. 3 cm’s voor 5 verdedigers is geen logische keuze. Dan moet je een cam opstellen want het was aanvallend gewoon te mager, en dat weet je van te voren. Ook uitspraken dat Brobbey niet met Depay zou kunnen spelen vind ik erg vreemd. Zegt gewoon rare dingen en maakt rare keuzes. Voor de wedstrijd apetrots op zijn koppeltje Reijnders op Kroos. Was gewoon de slechtste speler vandaag die Reijnders en dat komt omdat Koeman elke wedstrijd een ander elftal opstelt, in een andere formatie, met compleet andere opdrachten. Vind ook dat we het NL elftal meer mogen steunen, maar Koeman maakt het ons wel lastig haha.

26 maart 2024 om 23:48

Niet spelen met Brobbey snap ik weer volkomen. Dat is echt totaal geen bijzondere spits. Wel beter dan Weghorst. Maar qua aanval hebben we al Depay, Gakpo, Zirkzee, Malen en Simons. Daarna komt toch Brobbey pas een keer.

26 maart 2024 om 23:52

Het uitsluiten is toch vreemd. Zouden best wel eens complementair aan elkaar kunnen zijn. Van de spelers die je noemt zijn Depay en Zirkzee de enige spitsen. Ik ga je niet proberen te overtuigen van dat Zirkzee beter is dan Brobbey, want ik weet hoe jij er in staat; maar ik geloof echt niet dat Koeman Zirkzee meeneemt. Vind je Brobbey trouwens écht totaal geen bijzondere spits? Zijn specifieke kwaliteiten zijn toch juist bijzonder. Hoe veel spitsen ken je zoals hij?

26 maart 2024 om 23:59

Ik vind het belangrijk dat een spits kan voetballen.

Brobbey als breekijzer ben ik voor. Hij is snel. Hij is sterk. Hij maakt oorlog. Hij is een niveau beter dat Weghorst. Dus sowieso meenemen. Weghorst blijft dan thuis.

Zirkzee kan natuurlijk veel, veeeeeeeel beter voetballen. Die gaat de absolute top halen. Puur om zijn voetballende kwaliteiten. Zijn gedans. Het is echt prachtig. Zeldzaam talent en een immens vaardigere speler dan Bonkige Brobbey. Zirkzee is een basisspits. Brobbey een invaller.

27 maart 2024 om 00:50

Wat is er nou zo bijzonder aan die jongen. heeft in mijn ogen te veel kansen nodig om een goal te maken en dan praat ik over de eredivisie snap trouwens überhaupt niet waarom die jongen geselecteerd is voor oranje

27 maart 2024 om 10:07

Volgens mij leef jij nog in oktober 2024 carlito. Inmiddels is Brobbey gewoon wekelijks al maanden lang de uitblinker bij Ajax. Houdt voortdurend 2 a 3 verdedigers bezig, wint veel duels, houdt een bal vast tussen 2 a 3 man in en laat spelers aansluiten tot de 16. Als jij niet kunt ziet wat er zo bijzonder is aan hem, dan kan ik je beter adviseren om naar schaken te gaan kijken, want dan snap je het spelletje echt niet.

Let eens een hele wedstrijd op hem of begin überhaupt eens naar Ajax te kijken en je zult zien hoe sterk Brobbey is en hoe goed hij speelt. Na de winterstop 14 wedstrijden (12basis, 2x invaller) 8 goals, 4 assists. Dan doe je het gewoon uitstekend.

26 maart 2024 om 23:43

Netjes. Wel geheel met jou oneens. Vandaag zie je ook weer vreemde keuzes. Blind op linksback in dit systeem. Reijnders op 10. Deze spelers scoren zo laag door Koeman zijn spelopvatting. Vrijdag: Frimpong, geen idee wat hij daarmee wilde. Niet in zijn kracht gezet. Simons ook als soort rechtsvoor (?). Dit zijn vreemde keuzes. Wisselbeleid: Schouten was je beste middenvelder. Die haal je eraf? Je moet Duitsland pakken met diepgang en je komt met Wout Weghorst? Je wisselt in een oefenwedstrijd 2 spelers in de 88e minuut. Waarom zo laat? Koeman laat veel steken vallen. Vooral op tactisch vlak. Het is ook geen dramatische coach, maar ook zeker geen topper. Verre van. Het is een nipte voldoende. En met een nipte voldoende moet je al het geluk van de wereld hebben om echt goed te presteren op het EK

26 maart 2024 om 23:44

Ik vind dat we wel een wereldelftal hebben. De basis dan. In de breedte is het helaas wat minder. Ik ben geen fan van 5-3-2, maar dit lijkt het best te passen bij deze selectie. Hoop dat hij voor de volgende basis gaat:
Verbruggen; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Ake, Hartman; Reijnders, Frenkie, Simons; Malen, Memphis. Dan heb je met spelers als Gakpo, Koopmeiners, Frimpong, De Vrij etc op de bank nog echt wel top kwaliteit hoor.

27 maart 2024 om 00:04

De spelers die jij noemt zijn helemaal geen wereldspelers dus hoezo een wereldelftal? Er zijn maar een paar die in de absolute top uitblinken.

27 maart 2024 om 00:21

Meer topspelers dan bijvoorbeeld in 2014 hoor. Alleen op andere posities. Robben was eigenlijk de enige die écht nog op topniveau presteerde in 2014. Nu kun je dat stellen voor Van Dijk, Aké, FdJ. Op het niveau waar destijds van Persie en Sneijder internationaal presteerden heb je nu een Malen, een Gakpo, een aantal cv’s, Reijnders, Frimpong en dan vergeet ik er vast nog wat. Je speelde toen gewoon een halve finale met spelers als cillessen, Vlaar, Martins-Indi, Blind, Wijnaldum, Janmaat en Clasie. Perceptie is natuurlijk wel anders omdat Sneijder en van Persie helden zijn. Maar van Persie scoorde 13x in een seizoen bij een united dat 7e werd en Sneijder zat al bij Galatasaray.

26 maart 2024 om 23:47

Maar het zou wel mooi zijn als hij onderweg in een leercurve zat. Het oogt allemaal zo sloom en stroperig op het veld. Ik was ook wel voor een 3-5-2, maar NL komt helemaal niet meer aan voetballen toe. Komt ook door het gebrek aan de juiste wingbacks. Blind voldoet daar zeker niet! Tijd voor wat anders! Misschien 4-2-3-1? En dan maar Brobbey in de spits. Was ik ook geen fan van, maar de laatste maanden vind ik hem wel onwijs gegroeid.

26 maart 2024 om 23:51

Toevallig vandaag onder een ander artikel ook over gehad. Dan roepen ze dat hij er tactisch niks van kan, terwijl hij zich meermaals bewezen heeft bij verschillende clubs.
Daarbij is de selectie niet meer zo goed als in 2014 en daarvoor en moet hij dus dingen proberen en andere spelers de kans geven.
Zijn selectie is vrijwel helemaal logisch en toch wordt hier op alles wat hij zegt of doet gezeken. Zwaar overdreven.
En dat mensen niet snappen dat je in de laatste 20 minuten nog spelers brengt die mee zijn en nog geen minuut hebben gespeeld ligt meer aan die mensen zelf. Zoiets doe je in een oefenwedstrijd.

27 maart 2024 om 00:03

Nederland - Argentinië WK 2014:Cillessen, Kuyt, De Vrij, Vlaar, Martins Indi, Blind, Clasie, Wijnaldum, Sneijder, Van Persie, Robben.Wat je mist is de absolute wereldtop voorhoede. Maar voor de rest is het nu beter. Vooral de achterhoede is nu toch klasses beter? Van Gaal had het alleen erg goed dicht gemetseld destijds. Maar op vrijwel iedere positie achterin hebben we luxe en uitstraling van een grootmacht. Met Frenkie er bij hebben we nog een absolute dirigent. En Sneijder was destijds natuurlijk een grote naam, maar moest helemaal klaargestoomd worden want was te dik en uit vorm. Robben moest klaargestoomd worden want het hele seizoen geblesseerd.

27 maart 2024 om 00:26

@MyVision Van Persie werd 7e bij een united waar hij nog geen 15x per seizoen wist te scoren. In naam was voor ons die voorhoede wereldtop, in praktijk was alleen Robben dat in de grotere Europese competities.

27 maart 2024 om 00:44

@myvision, Daar stond nog wel een echte sloper op het middenveld tussen die heel veel weghaalde, al dan niet wat benen, Nigel de Jong, valt me van je tegen als Ajax fan ;p Dat was wel ander niveau dan de Wieffers en de Roons. Clasie stond alleen basis in de troostfinale en viel een keer in omdat Nigel uitviel, nadat ze Nigel op de een of andere manier wonderbaarlijk hebben opgelapt

27 maart 2024 om 10:02

Eens, Koeman is inderdaad gewoon een prima coach, die met deze spelers zelfs bovengemiddeld heeft gepresteerd in het verleden. Hopelijk kan hij dit kunstje nog één keer herhalen.

Maar het is erg nice om dit te roepen, maar uiteindelijk laat hij het toch na om vervangers voor de geblesseerden op te roepen

27 maart 2024 om 07:05

Dan heb je het artikel niet helemaal gelezen? Ja dat had hij kunnen doen, maar bij het EK mag dat dus niet (behalve een keeper). Dus ik denk ook dat het daar mee te maken heeft.

Helemaal eens met Koeman. Hij geeft goede argumenten, het seizoen is heel lang en bij blessures blijft er weinig over. Maar zoals zo vaak verwacht ik geen veranderingen.

27 maart 2024 om 00:18

Joh je speelt 3-7 wedstrijden. Dan lijkt een dubbele bezetting mij gewoon ruim voldoende diepte.

27 maart 2024 om 16:33

Toen hij zelf het EK won hadden selecties nog maar 20 man.
De selecties van 23 man werden vrijwel nooit al helemaal gebruikt, en als dat al gebeurd is het in de regel omdat een team zijn eerste 2 wedstrijden wint en vervolgens de reserves (deels) de derde groeps wedstrijd mogen spelen.
Op het afgelopen WK werden de selecties in principe eenmalig vergroot naar 26 man door Covid en ook daar werden veel spelers niet gebruikt. Frankrijk gebruikte er meen ik de meeste, 22, ook weer met de aantekening dat er, als ze die eerste 2 groeps wedstrijden niet hadden gewonnen, waarschijnlijk 3 of 4 spelers minder het veld op waren gekomen.
Het seizoen is misschien lang, maar niet langer dan het de afgelopen 20 jaar geweest is.

Vreemd dat ze het weer aanpassen naar 23, en dat niet afgelopen WK gedaan hadden. Naar mijn weten waren de covid-regels in de meeste landen al vrijwel helemaal teruggeschaald.

Zijn punt dat je met één blessure al geen 11-tegen-11 meer kan oefenen is een valide punt.

27 maart 2024 om 16:39

De maatregelen waaren afgeschaald, maar Covid was er nog wel, een van de redenen dat Cillessen het WK miste bijvoorbeeld. En daarnaast kampten veel spelers fysiek met de naweeen van de lockdowns en hadden we een periode met boven gemiddeld veel (spier) blessures.

Dat je niet meer 11 tegen 11 kan spelen is natuurlijk een goed punt, maar daarvoor hoef je de selecties niet groter te maken. Bij een club trekken ze er dan een jeugdspeler bij die vervolgens ook geen minuten kan maken. Er is niemand die ze er van weerhoud om al dan niet tijdelijk iemand in te vliegen die niet op het wedstrijd formulier staat. Genoeg landen die op een trainingskamp voor een toernooi een 4e keeper meenemen bijvoorbeeld zodat ze onderling 2 wedstrijdjes kunnen spelen.

Hij moet gewoon keuzes maken en een paar teleurstellen..klaar!

26 maart 2024 om 23:46

Hij moet de Roon, Wijnaldum en Weghorst gaan afbellen en ik heb het gevoel dat Koeman daar veel moeite mee heeft. Zonder deze drie is onze selectie niet veel zwakker dus ik zie het probleem niet zo.

26 maart 2024 om 23:48

Exact! En laat Blind dan ook maar thuis.

26 maart 2024 om 23:49

Jij snapt mij!!!

26 maart 2024 om 23:55

Eens Blind mag ook thuisblijven. Ake en van de Ven voor LCV en Hartman en Maatsen als linker wingbacks

26 maart 2024 om 23:58

Hij durft misschien een De vrij of De Ligt niet te slachtofferen wanneer Van de Ven terug is en een Wijnaldum De Roon

27 maart 2024 om 16:48

Het probleem is dat hij er als iedereen fit is denk ik nog een stuk of 5 moet afbellen. De huidige groep van 26 moeten er al 3 afvallen, en dan komen in principe, mits fit, F. de Jong, J. Timber, Hartman, Bijlow en vd Ven hier nog bij. En dan heb je nog een lijst met twijfel gevallen die mits fit ook bij de selectie zouden kunnen komen, Gravenberch speelt dit seizoen, mits fit, vrijwel alles bij een van de beste teams in Europa, Zirkzee maakt indruk in Italie, Maatsen staat niet voor niets op de radar bij Bayern, Lang maakt in de momenten dat hij fit is een goede indruk bij PSV, ik zou zelfs Bergwijn en Berghuis niet 100% afschrijven.

Ik denk zelf overigens dat de Roon en Weghorst mee gaan en niet bij de afvallers zitten. Niet omdat ze zo goed zijn maar omdat ze de enige spelers zijn in hun soort.

Als het alleen gaat om 11 tegen 11 op de training dan kan je toch extra spelers meenemen die niet worden geselecteerd. Gewoon goed betalen, er zijn genoeg die mee zouden gaan…

Stel je voor dat het 23 worden. Dan worden er een paar grote namen geslachtofferd. Verschrikkelijk lastige keuze

27 maart 2024 om 10:04

De enige grote namen die we hebben zijn Van Dijk, Frenkie De Jong en Aké. Die gaan denk ik alledrie gewoon mee.

We deden niet onder voor Duitsland en Koeman doet het verder gewoon goed als bondscoach en hij steekt zijn nek uit, zoals in deze kwestie. 23 spelers is ook veel te weinig. Alleen al tijdens trainingen , wanneer met 11 tegen 11 speelt en er vallen spelers uit, dan heb je al een probleem.

Kleine opmerking die ik er bij wil maken is dat voor mijn gevoel voor nutteloze oefenwedstrijden wel gemakkelijker gezegd wordt dat men geblesseerd is, zodat ze weer fit zijn als een belangrijke periode bij de club aan breekt.

Dat 11 tegen 11 argument vind ik wel valide overigens. Maar voor corona was het toch ook al 23?

3 man minder? Mooi zo! Blind als eerste nokken.

27 maart 2024 om 10:01

Persoonlijk heb ik toch liever dat wijnaldum als eerste doorgestreept wordt

Deze man heeft zelfs na blessures geen spelers opgeroepen dus we hebben er niet eens 26 in totaal voor een toernooi dus wat maak je je druk?

Ben het zeker eens met Koeman. Alleen kijkend naar zijn huidige selectie en als hij daardoor Blind, Wijnaldum en de Roon thuis laat dan ben ik helemaal voor 23 spelers.

Mee eens met Koeman over dit punt. Waarom laat je het niet gewoon zoals het is. Enorm veel blessures dit seizoen en met een selectie van 26 heb je ook gewoon wat opties achter de hand als ze uitvallen. En ook zou het voor meerdere spelers gewoon een hele mooie ervaring zijn als ze erbij zitten. Rare keuze weer van de Uefa.

27 maart 2024 om 01:06

Precies. Of verander dan de regels omtrent vervanging, wat Koeman ook terecht zegt. Als je per se selectie van 23 wil, laat ze dan bij afhakers gewoon vervangers mogen oproepen.

Zou nog minder moeten zijn joh, kan er maar 11 opstellen en je mag maar 5 keer wisselen wat al veel is was eerst 3 wissels. Is geen excursie, alleen een hecht team meenemen.

‘Als er dan 1 weg valt kan je geen 11 tegen 11 spelen’
11 plus 11 is toch 22 😝

Werd er voor de corona tijd dan ook geklaagd dat je maar 23 spelers mocht selecteren?

Hij heeft natuurlijk wel een punt, tegenwoordig met zoveel wedstrijden zijn er meer blessures..

27 maart 2024 om 06:47

Van die 22 zijn er dan 3 keepers, tenzij je geblesseerde man een doelman is.

Na de trein naar Barcelona had hij nooit mogen terugkeren bij ons Oranje.

27 maart 2024 om 08:10

Als je ambitieloos bent snap je niet dat hij de kans bij Barcelona pakte.
Als je daarnaast onvolwassen bent blijf je zeuren over een trein en haatdragend over die keuze.
Stel je niet zo aan en probeer jezelf eens te ontwikkelen.

Kunnen zij niet gelijk gaan lobbyen om het EK weer terug te brengen naar 16 landen. Scheelt ook weer een wedstrijd.

Waarom heeft hij 26 keuzes nodig terwijl hij toch star gaat vasthouden aan zijn memphis wijnaldum kliekje?

27 maart 2024 om 08:12

Zwaar op overdreven, hij heeft al veel meer door geselecteerd dan andere bondscoaches de jaren ervoor.

Ben voor Koeman als bondscoach hoor, maar heb het idee dat hij dit onderwerp gebruikt om maar niet over zijn dramatische wissels te praten. Ook de posities waar Reijnder, Timber moeten spelen is gewoon onlogisch. Net als het laten staan van Veerman de hele wedstrijd. Of het nou verder 23 of 26 spelers zijn maakt niet veel uit. In de meeste gevallen worden niet eens alle spelers gebruikt tijdens een toernooi.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren