Wisgerhof: ‘Gelijkspel bij Ajax-PSV zou het mooist zijn’

Vrijdag, 12 maart 2010 om 11:17

De selectie en technische staf van FC Twente kan, als vrijdagavond wordt gewonnen van ADO Den Haag, dit weekend op het gemak voor de televisie gaan zitten. De Tukkers zijn momenteel koploper en hebben twee punten voorsprong op PSV; Ajax volgt op zes punten achterstand. Alle reden voor verdediger Peter Wisgerhof om te hopen op een remise.

/

In gesprek met Voetbal International stelt de Enschedeër verdediger echter wel dat FC Twente haar eigen ontmoeting in de Grolsche Veste eerst tot een goed einde dient te brengen. “Het is duidelijk dat wij vanavond móeten winnen”, stelt de verdediger. “Wij kijken op het moment echt van wedstrijd tot wedstrijd. Dat is belangrijk, aangezien wij onze duels de laatste weken niet heel gemakkelijk over de streep trekken.”

Weet Twente thuis te winnen van nummer zestien ADO, dan ligt de druk er voor Ajax en PSV extra op om ook drie punten te pakken. “In dat geval zit ik zondag thuis vrij relaxed voor de televisie”, stelt Wisgerhof. “Een gelijkspelletje zou het mooiste zijn.” Dat de topper tussen Ajax en PSV fungeert als bliksemafleider voor koploper Twente, ziet ook Wisgerhof. “Dat komt ons mooi uit. Maar het lijkt me nu wel duidelijk dat ze ons serieus moeten nemen.”

Live wedden op voorbereidings wedstrijden

12 maart 2010 om 11:18
#1

Hij kan toch maar echt het beste hopen dat PSV verliest lijkt me. Als Twente wint dan komen ze 5 punten los van de nummer 2.

12 maart 2010 om 11:21
#5

Dat is waar, maar hij weet ook dat hij nog naar Eindhoven moet he! Daar zie ik twente niet winnen!

12 maart 2010 om 11:29
#14

Twente gaat daar zeker ook niet winnen, maar een gelijkspel is niet onhaalbaar. Ik zie Twente daar wel een puntje aan overhouden zodat PSV in ieder geval niet dichterbij komt.
Daarom is een gelijkspel ook het beste scenario zondag.

12 maart 2010 om 11:30
#15

Voor Psv & Twente komen sowieso lastige wedstrijden aan.
Denk dat daarin Ajax-psv een minder belangrijk duel is dan Psv-twente.

12 maart 2010 om 11:31
#19

gelijkspel is het beste. of je nou 4 of 5 punten ervoor staat dat maakt weinig uit.

12 maart 2010 om 11:50
#47

het enige dat zondag echt beslist kan worden,
is of ajax definitief afhaakt.

verder is het te vroeg om iets zinnigs te zeggen
en dat zal nog wel even zo blijven.

12 maart 2010 om 12:09
#70

Eindelijk een nuchtere/verstandige uitspraak. al die speculaties zeggen helemaal niks!

12 maart 2010 om 12:44
#104

@moeilijk: Een nuchtere/verstandige uitspraak? Of je nu 4 of 5 punten op Psv voorsprong hebt maakt weinig uit....je hebt dan nog steeds dat je een wedstrijd mag verliezen en gelijkspelen. Alleen Ajax zet je dan op 8 punten inplaats 6 punten. En dan win je een extra verliespartij.

Al met al denk ik dat de kans op een gelijkspel niet groot zou zijn, ook omdat Ajax daar niets mee opschiet. Ajax moet namelijk winnen en ik verwacht ook dat als in de 75ste minuut het nog 0-0 of 1-1 ofzo zou staan dat ze gewoon alles op niets gaan spelen. Simpelweg omdat met een gelijkspel de titel voor Ajax voorbij is.

En ik vind deze reactie ook nog raar: “dat komt ons mooi uit. Maar het lijkt me nu wel duidelijk dat ze ons serieus moeten nemen.”

Ze worden pas serieus genomen als ze zelf ook naar buiten komen van we staan er goed voor en willen kampioen worden. En niet elke keer dat gezeur van Psv of Ajax staat er beter voor en wij hoeven niet zonodig kampioen te worden. Als iedereen van je club dat maar blijft roepen word je inderdaad niet serieus genomen.

12 maart 2010 om 11:22
#6

ja maar dan komt ajax er ook nog eens bij, kan je beter 4 om 6 punten voor staan, bij winst van ajax komen hun op slechts 1 punt van psv

12 maart 2010 om 11:37
#26

Een gelijk spel zou zeker mooi zijn en dat jullie dan zondag verliezen en ook tegen Psv

12 maart 2010 om 15:18
#129

Twente speelt zondag niet. Die spelen vanavond tegen ADO

12 maart 2010 om 11:38
#27

lijkt me het beste voor psv en ajax als twente ook een paar keer verliest!

12 maart 2010 om 12:25
#87

een verlies van fc twente tegen ado zou een mooi begin van het weekend zijn. ik heb zin in zondag.

Aangepast op Vrijdag, 12 maart om 12:25 door aroe.

12 maart 2010 om 14:08
#120

The Fanthom

Dat is waar. Maar ik denk dat hij het baseert op het schema van PSV en Twente. Daarmee bedoel ik dat als PSV wint, lopen Twente niet uit. Maar als Ajax wint, lopen ze punten in op PSV en op Twente. En aangezien Ajax een relatief makkelijk schema heeft vergeleken met PSV en Twente, vind ik de reactie begrijpelijk,

12 maart 2010 om 11:19
#2

Hoezo jullie zijn toch geen kandidaat?

12 maart 2010 om 11:30
#16

@ Doelpalen
Begin van het seizoen waren we ook geen kandidaat. En nu wel ja. En als jij nu doelt op de uitspraken van Ruiz. Die zij dat PSV en Ajax meer favoriet waren!

12 maart 2010 om 11:24
#8

Nee, normaal gesproken niet, maar mag hij hopen? Mogen ze er nog wel voor gaan..dat ze niet als kandidaat gezien worden blijkt wel uit allerlei polls..maar je mag het tegendeel wel proberen te bewijzen..

12 maart 2010 om 11:34
#24

heb je hem ook weer. Kun je niet normaal reageren? gisteren haakte je ook opeens af in de discussie als het te heet wordt onder je voeten.

Wij zijn zeker wel kandidaat, maar hebben er niet zo''n grote mond over, omdat dat totaal geen zin heeft. Wisgerhof zegt niet voor niets dat Ajax en PSV ons serieus moeten nemen..

12 maart 2010 om 11:41
#34

Wie gaat er een keer realistische uitspraken doen bij Twente? De spelers apen allen Mclaren na... Geloof me als ik zeg dat ik Mclaren een goede coach vind, maar waarom willen jullie zo graag die underdog positie? Waarom?
Het komt over alsof jullie je schamen voor die 1ste plek, of het nog steeds niet kunnen geloven...

P.s. het is ook wel een gevoelige snaar bij jullie merk ik...

Aangepast op Vrijdag, 12 maart om 11:43 door doelpalen.

12 maart 2010 om 12:04
#63

het is wel duidelijk dat wij voor het kampioenschap gaan, dus wat wil jij er nog meer over horen?

Daar komt bij dat grote uitspraken uiteindelijk tegen je kunnen werken? wat heeft het voor zin om het van de daken te schreeuwen dat we bijv. dé favouriet zijn en het vervolgens niet waar maken?

Van de 3 ploegen spelen wij op dit moment ook nog eens het slechtste voetbal, hebben het zwaarste programma, dushet heeft geen zin om nu al verder te kijken. Wedstrijd voor wedstrijd is beter, want het kan over 2 weken wel voorbij zijn. Als we nu 2 keer verliezen zijn we zeker kansloos..

12 maart 2010 om 12:09
#72

Zwaar programma.... Het is op papier een zwaar programma voor Twente, maar dat geldt ook voor Psv. En Ajax kon nog geen eens van Sparta thuis winnen.

Ik zeg ook echt niet dat ze arrogant moeten roepen dat ze de schaal in Zeist al kunnen poetsen.
Wat ik wel zeg is dat ze wel kunnen zeggen dat ze de meeste punten hebben en nu die underdog positie wel eens kunnen laten varen... Dat zou in deze fase van de competitie wel kunnen of is de eindstreep nog steeds ver weg?

Alle drie de ploegen gaan punten verliezen, vraag is hoeveel. En dan heeft Twente een riante voorsprong...

Aangepast op Vrijdag, 12 maart om 12:10 door doelpalen.

12 maart 2010 om 12:15
#78

ja oke, dat zou inderdaad kunnen.

Het is nog wel wat vroeg, helemaal omdat het zo spannend is. het kan zo snel voorbij zijn, terwijl we er nu eens heel dichtbij zijn.

Eerst vanavond maar eens afwachten..ik acht ajax trouwens in staat op dit moment om geen punten te gaan verliezen. Wij daar in tegen zijn slecht bezig en met PSV is het ff afwachten. Als we vanavond winnen en tegen psv niet verliezen doen we goede zaken.

Dan praten we tegen die tijd er nog wel een keer over, oke

12 maart 2010 om 12:19
#81

Twente wint van ADO en zal wel gelijk spelen tegen PSV en Feijenoord. AZ winnen we en Heerenveen ook.

Ja, wij worden kampioen en het voetbal zal beter worden de komende tijd.
.

Aangepast op Vrijdag, 12 maart om 12:27 door Phermes.

12 maart 2010 om 12:27
#89

Laten we zondag rond uurtje of 7 verder praten idd... Ik gok toch voor jullie een 3-0 tegen Ado. Hoop wel dat Toornstra een goede wedstrijd speelt!

12 maart 2010 om 12:43
#102

ik zie twente eerder van feyenoord winnen dan az maar het blijven kansloze voorspellingen. afwachten dus.

12 maart 2010 om 11:20
#3

Geeft aan dat Twente meer vreest van Ajax van van Psv. Want normalitair zou een overwinning van Ajax betekenen dat Ajax op 6 punten blijft en PSV op 5 ...

12 maart 2010 om 11:32
#22

ajax is ook het beste in vorm he en heeft het makkelijkste programma. Maar een gelijksepl is ook gewoon het beste. hebben we op beide partijen een grotere marge.

12 maart 2010 om 11:51
#49

Klopt maar een gelijkspel betekend Ajax op 8 en psv op 4. Psv op 5 heeft weinig extra voordeel, dan zijn wij met 2x verliezen ook ingehaald. Voordat Ajax ons inhaalt moeten we dan al 3x verliezen. En dat laatste zie ik niet meer gebeuren. En dan is de Cl-voorronde weer binnen

12 maart 2010 om 12:15
#77

Misschien spelen we vanavond wel gelijk tegen Ado. dan kloppen al die getalletjes hier niet meer he

12 maart 2010 om 12:38
#99

Denk niet dat je het zo mag stellen. Bij een gelijkspel zondag in de Arena loopt Twente op allebei uit en blijft Ajax op gelijke afstand van Psv. De grote winnaar in deze scenario is dan toch Twente. Ajax en PSV schieten er dan niks mee op en PSV weet dat het dan zondag tegen Twente moet winnen. Een gelijkspel voert de druk bij zowel PSV als bij Ajax het hoogst op.

Voor de spanning van de competitie zou het leuk zijn als alledrie de clubs nagenoeg evenveel punten hebben na volgende wee kzondag. Als supporter van je clubbie wil je natuurlijk dat je los komt van de rest. We shall see hoe de competitie zich zal ontwikkelen.

12 maart 2010 om 11:20
#4

Het zou nog mooier zijn als Twente uitging van hun eigen kracht en zelf al hun wedstrijden zou winnen. Niet dat ik dat wil, maar ik snap niet goed wat zij aan een gelijkspel zouden hebben als ze zelf niet winnen.

Aangepast op Vrijdag, 12 maart om 11:20 door bommmel.

12 maart 2010 om 11:27
#12

psychologisch gezien heeft hij gelijk, want beide ploegen schieten er voor hun gevoel niks mee op als ze niet winnen..als 1 van de 2 wint stijgt het zelfvertrouwen enorm.. Snap het wel..en beide ploegen met 2 verliespunten is altijd goed voor Twente uiteraard.. sommigen proberen teveel te analyseren hier.

12 maart 2010 om 11:25
#9

"stelt de Enschedeër verdediger"

is dit een nieuw soort verdediger?

ON: 2 scenarios zijn wel gunstig......als PSV maar niet wint

12 maart 2010 om 12:27
#88

Het beste zou zij dat ze allebei geen punten zouden halen.

12 maart 2010 om 12:38
#100

ach...vraag het Kessler, die regelt dat wel ff

mag wel een mooie 2-2 worden....wil natuurlijk als "neutrale" toeschouwer zondag wel een leuke pot te zien krijgen

12 maart 2010 om 11:26
#10

Tuurlijk hopen ze op een gelijkspel. Want hij weet ook zodra Ajax alles wint zijn ze kampioen. Misschien kort door de bocht maar zo is het.

12 maart 2010 om 11:29
#13

Zeker kort door de bocht, want als Twente ook zijn wedstrijden wint, kan Ajax nog zoveel winnen, Twente zullen ze dan niet meer inhalen!!

12 maart 2010 om 11:31
#17

Inderdaad Ronadinges.

Laat Ajax en PSV maar vechten om het bekende been, dan loopt de derde er mee heen

12 maart 2010 om 11:35
#25

Dat bedoel ik aangezien het speelschema van Twente en Ajax zit er wel degelijk een verschil in. De kans is wel even wat kleiner dat Twente alles wint dan Ajax.

Maar we zullen zien ben benieuwd!

12 maart 2010 om 11:38
#29

De kans is inderdaad kleiner, helemaal mee eens, maar dat wil niet zeggen, dat als Ajax al zijn wedstrijden wint Ajax ook kampioen is.
Ze hebben het niet in eigen hand in ieder geval!!

12 maart 2010 om 12:17
#79

En dan moet jij je afvragen wie de derde is???

Namelijk niet twente, dat is veel eerder ajax, die echt in een rotvaart komen opstomen. Twee maanden geleden was ajax door vele helemaal afgeschreven, nu doen ze weer mee, maar zeker niet volop twente en psv hebben toch een zeer riante voorsprong. Ze kunnen zondag pas aanhaken of afhaken en verder nog helemaal niks.

12 maart 2010 om 12:29
#90

rotvaart opstomen? ze zijn welgeteld 3 punten ingelopen op Twente sinds de winterstop...

12 maart 2010 om 19:22
#140

Precies Epo en dat was in negen wedstrijden. Denk niet dat Ajax deze speelronde verder inloopt, eerder dat het gat weer wat groter wordt. En dan zijn er nog maar zeven ronden te spelen.

Ben het met Wisgerhof eens dat een gelijkspel bij Ajax - PSV mooi zou zijn. Als Twente wint van Ado komen ze dan op 4 punten van PSV en 8 punten van Ajax. Denk dat Ajax dan niet meer in staat zal zijn Twente te achterhalen. En dan denk ik dat Twente volgende week in Eindhoven aan een gelijkspel genoeg heeft om PSV ook voor te kunnen blijven.

12 maart 2010 om 11:31
#18

Als je al kan voorspellen dat als Ajax alles wint dat ze dan ook kampioen worden; waarom voorspel je dan niet even de kampioen

12 maart 2010 om 11:31
#20

als ajax alles wint worden ze kampioen? geloof dat ze toch nog echt achterstand hebben..

on: ik hoop winst voor ajax.. al is het alleen maar om de spanning te bevorderen bovenin.. dat zeg ik ook een beetje als twente-supporter

12 maart 2010 om 11:39
#30

Kort door de bocht zoals je zegt..ajax moet dan alles nog wel ff winnen he..en ajax is nou ook niet echt bijzonder.. Ajax kan zo weer punten verspelen tegen een middenmoter ofzo..maar dat kunnen alle ploegen..steekt eigenlijk niet 1 ploeg bovenuit..ook ajax niet..

12 maart 2010 om 11:31
#21

Heeft hij ook gelijk aan. Ik zou het ook beter vinden dat Ajax punten laat liggen zodat de tweede plek ook dichter bij komt. Het moge duidelijk zijn dat wanneer Ajax verliest, ze helemaal uit beeld zijn voor zowel de eerste als tweede plek.

12 maart 2010 om 11:32
#23

Twente staat bovenaan en toch voelt het alsof ajax-psv de wedstrijd van het jaar wordt. Ik kan me niet voorstellen dat twente de resterende wedstrijden blijft winnen. ik vind het mooi er een goed team bij te hebben in nederland maar hoop toch niet dat twente nederland vertegenwoordigt in de cl volgend jaar, daar vind ik ze toch echt te slecht voor. Dus laat zondag de beste winnen en kampioen worden.

12 maart 2010 om 11:39
#31

@ onkel Maar de andere 2 hebben meer kans?ze hebben zo'n slecht team daarom staan ze 1e.
Wil niet zeggen dat we het beste team hebben,want dat is helaas niet zo. Maar jou clubje maakt ook niet zoveel klaar hoor in de cl ben ik bang!

12 maart 2010 om 11:41
#35

onzin, alsof ajax ons wel ff gaat vertegenwoordigen in de Cl..alsjeblieft zegt..die presteren ook in Europa niks..ik gun het Twente wel..liever dat dan ajax. Kom op zeg, wat stelt ajax nog voor, in Europa niks, en in de competitie ook niet bijzonder meer..anders waren ze wel wat vaker kampioen geworden de laatste jaren he.

12 maart 2010 om 11:45
#38

vergeet niet dat Ajax en PSV ook flink verzwakt zullen worden in de zomer. Twente kan de boel als hetm oet wel bij elkaar houden en europees gezien kunnen wij best wat voor elkaar boksen. Bremen was de eerste wedstrijd sinds tijden dat we kansloos waren.

Slechter dan andere nederlandse club kunnen we het trouwens ook haast niet doen.

12 maart 2010 om 12:19
#82

@tt

Heel leuk, maar jullie waren de enige Nederlandse club die (laat staan) in de EL al werden vernederd. Jullie kwamen voetballend gewoon tekort. Het wezenlijke verschil tussen Twente en Ajax/psv in de CL is de naamsbekendheid, Twente wordt al gauw als de zwakke broeder in een poule gezien.

Of twente moet echt countervoetbal gaan spelen A la Anderlecht. dan zie ik kansen. Maar dat kunnen jullie tukkers over je hart krijgen?

Ik weet zeker dat dit weekend beslist wordt wie kampioen word. Ajax moet zich opladen voor de laatste topwedstrijd van het seizoen en voor Twente en PSV komen nog een paar lastige wedstrijden. Wordt leuk.

12 maart 2010 om 12:31
#91

Ik weet zeker dat dit weekend nog niet beslist wordt wie er kampioen wordt!!!
Na dit weekend zijn er nog 7 wedstrijden te spelen, en de maximale voorsprong van Twente na dit weekend bedraagt 5 punten, terwijl er in 7 wedstrijden nog 21 punten te halen zijn... knap van jou dat jij al de kampioen weet na dit weekend!!

En volgens mij werd Ajax in eigen huis ook aardig vernederd door Anderlecht hoor!!?!??!

Aangepast op Vrijdag, 12 maart om 12:31 door Ronaldinges.

12 maart 2010 om 12:43
#103

ach...we hebben Ruiz toch? die lepelt er in de CL ook wel in de 84ste minuut een stifjtje tegen aan.

12 maart 2010 om 12:51
#107

@ronald.

De wortels van het kampioenschap groeien dit weekend voor het eerst ja. Dat mag ik denken toch? 21 punten zijn er te behalen ja, maar ik reken in verliespunten en niet het aantal punten wat er te behalen valt.

Daarbij is de speelstijl van Anderlecht Funest voor die van ons Nederlanders. Want niet alleen Ajax kreeg de deksel op de neus van onze belgische vrienden maar ook twente in de winterstop (5 - 0!).

12 maart 2010 om 11:38
#28

Twente heeft dit weekend een makkelijk weekend, winnen van Den Haag moet geen probleem zijn alleen zullen ze dan wel met de juiste instelling het veld in moeten (niet zoals tegen Rkc) Dan kunnen ze achterover leunen tijden Ajax-psv om te zien hoe de concurrenten punten morsen. Toch is het dan zeker niet gedaan, zij krijgen nog lastige wedstrijden en de druk neemt ook toe, men moet blijven winnen en daar kunnen niet alle spelers mee omgaan.
Ik voorspel dat de competitie tot de laatste dag spannend blijft en hoop uiteraard dat Ajax als kampioen wordt gekroond.

12 maart 2010 om 11:40
#32

Ik heb het programma puur op logica bekeken.
Als Ajax gewoon zijn ding doet eindigen ze met ongeveer 86 punten, PSV met 85 punten en Twente 83. Twente Moet stunten. Bijvoorbeeld bij PSV 1 punt pakken en winnen bij AZ Uit. Dus die klus is nog heel lastig. De moeilijkste klus voor Ajax is PSV en NEC uit. Voor PSV is dat Ajax, Twente, Venlo (uit), Feyenoord, Heerenveen (uit), AZ (uit), En dan voor Twente Psv(uit), Venlo (uit), Heerenveen, AZ (uit), Feyenoord, Nac (uit).

Ik zie Venlo toch als een pittige uitwedstrijd. Moeten ze kunnen winnen maar dat kan nog wel is raar lopen. Je ziet dat Twente en PSV een ontzettend pittig programma voor de boeg hebben. Daarom is het totaal niet verstandig om met reactie's te komen van: "ajax doen die nog mee dan?". Ja Ajax doet nog mee en hoe. Qua programma hebben ze zelfs de beste papieren en al heel wat moeilijke wedstrijden gehad. Vandaar dat ze nu derde staan. Ik zie Ajax nog kampioen worden. Twente verliest van PSV en AZ uit en dan heb je een probleem. Voor PSV geld dat het zelfde verlies van Ajax en AZ uit of Heerenveen dan heb je een probleem. Het gaat gewoon gelijk op. PSV en Twente hebben op dit moment de punten maar Ajax heeft het programma. Wat is voordeliger?

12 maart 2010 om 11:47
#41

Moet het nog wel ff gaan zoals jij allemaal zegt he.. Alsof ajax alles wel ff wint en Twente en PSV niet. Normaal gesproken winnen Twente en PSV ook gewoon bij Vvv. We zien het wel.. Twente kan in hun goede doen van dit seizoen al de komende wedstrijden ook winnen of amper punten verspelen.

12 maart 2010 om 11:52
#50

Ik trek ook geen conclusies. Maar zeg nou zelf als je het allemaal nuchter analyseerd dan heeft Ajax net zoveel kans als PSV of Twente. Wat ik wil zeggen is dat Ajax gewoon nog vol op mee doet

12 maart 2010 om 12:34
#97

klopt er is nog niets beslist. Maar zoals al eerder werd gezegd is het wel aannemelijk dat als Ajax verliest van PSV ze afhaken. Dus Mc Claren heeft weer gelijk door te stellen dat je 5 weken voor het einde pas kunt gaan kijken wie er meedoen om het kampioenschap.

12 maart 2010 om 12:52
#109

@ Paddepoel
Alleen Ajax heeft uit bij VVV gewonnen, voor de rest heeft nog niet een club de 3 punten meegenomen uit Venlo, dus waar jij op baseert dat Twente en PSV dit wel even zullen doen is mij een raadsel.

12 maart 2010 om 12:11
#74

@ Fct,

Psv onvangt Feyenoord thuis, won eerder in de kuip met 1-3, in de beker ontvingen ze Feyenoord thuis.

12 maart 2010 om 19:31
#141

@fct-tim

Dat zou wel knap van Ajax zijn als ze op 86 punten uitkomen. Ze hebben er nu 61, met nog acht speelronden te gaan. Kunnen dus als ze alles zouden winnen maximaal 85 punten kunnen halen.

Ik schat in dat Twente op 85 punten moet kunnen eindigen. Mogen ze nog twee keer verliezen of drie keer gelijkspelen. Zou lullig zijn als dat gebeurt en als Ajax alles wint (wat ik niet verwacht), want dan gaat Ajax Twente op doelsaldo voorbij.

In dat geval zou PSV op maximaal 86 punten uitkomen, maar dan zouden ze dus ook alle wedstrijden moeten winnen na dit weekend.

Kortom: alles is nog mogelijk en er zullen nog vele zinloze speculaties volgen de komende weken. Eerst vanavond maar eens zien te winnen van Ado.

12 maart 2010 om 11:44
#37

een nederlaag van twente tegen ado zou het mooist zijn.

12 maart 2010 om 11:46
#39

Ik denk dat ze zich niet bezig moeten houden met Twente. Die verspelen de nodige punten nog wel. Ik ben een Twentefan maar wel realistisch. Ik zie Ajax winnen van Psv.

12 maart 2010 om 11:46
#40

... of Suarez breekt een been tijdens een training (wat ik niet hoop) en Pantelic krijgt 2x geel tegen PSV en Eriksen wil nog steeds niet verlengen... wat dan? Wie wordt er dan kampioen?

12 maart 2010 om 11:47
#42

we zullen echt gecontretreerd moeten voetballen en respect tonen voor de tegenstander doe je dat niet! dan heb je de kans op een gelijkspel. normaal zou ik deze wedstrijd gokken op een 1-0 maar tegen ploegen die alleen maar verdedigen is het alleen maar lastiger. ik wens ADO veel succes en Ajax en PSV ook

12 maart 2010 om 11:48
#44

spelen jullie dan gelijkt tegen Ado, dan kan ik er mee leven..

12 maart 2010 om 11:50
#46

ik vind het wel allemaal leuk hoe de twente fans hier alle scenarios uitrekenen,maar hebben ze al gewonnen van ado den haag? volgens mij moet twente ook nog maar eens zien te winnen,daarna kunnen ze praten over welke uitslag het beste tussen ajax en psv is voor twente..ik zie twente namelijk ook niet zomaar winnen van ado,natuurlijk zullen de tukkers nu op mijn reactie reageren,maargoed als ik de laatste weken bekijk dan hebben ze steeds weer geluk,en mogen ze blij zijn met boschker want die man houdt twente vaak in de wedstrijd..dus eerst zelf winnen en dan scenarios uitrekenen.

12 maart 2010 om 11:55
#54

En daar heb je volkomen gelijk in. Maar ik zie Twente wel van Ado winnen. En als je het goed leest bereken ik niet eens een senario in het voordeel van Twente. Twente in eigen huis zie ik niet verliezen. Maar er komen toch een paar wedstrijden dat het verstandig is als Twentesupporter om niet te vroeg gaan te juichen.

Iedereen is zo uitgelaten omdat wij dit niet meer gewend zijn.

12 maart 2010 om 11:50
#48

Met de week word het duidelijker.
na zondag weten we meer

12 maart 2010 om 11:52
#51

wat nog mooier is als twente verliest van ado en dat ajax wint van psv

Aangepast op Vrijdag, 12 maart om 11:52 door jerryb.

12 maart 2010 om 11:55
#55

Ja, dat of misschien dat Ado wint en psv verliest. Jaha, dat kan ook..!

12 maart 2010 om 11:54
#53

Mooi dat die Wisgerhof lekker met zondag bezig is... Hoop dat mijn cluppie de competitie nog spannender kan maken door Twente punten af te sprokkelen.

Vind het trouwens voor het Nl-voetbal beter dat Ajax en PSV CL ingaan. Twente leuk een paar x geprobeerd maar met oude spelers als Perez, Boschker en Kufo die alleen maar midner worden (en Ruiz/stoch die weggaan) zie ik het somber in.

12 maart 2010 om 11:57
#56

we staan ook stil bij Twente... kopen ook niets....
wordt nou eens wakker man!

12 maart 2010 om 11:58
#57

Geen enkele Nederlandse club kan op dit moment de Champions League aan dus dat is de grootste onzin. Dat hebben we de afgelopen 10 jaar wel weer gezien.

12 maart 2010 om 12:58
#110

waarom is dat beter dan? die hebben daar net zo weinig in te brengen.

als je het dan wilt bekijken, kun je haast beter twente rechtstreeks hebben en ajax of psv in de voorronde CL, die zie ik daar nog wel door kunnen komen.

Vanavond eerst maar eens zien te winnen van Ado, hopelijk met een betere instellingen en beter spel dan tegen Rkc.

En zondag zit ik zeker voor de buis, erg benieuwd wat dat gaat worden.

12 maart 2010 om 13:01
#112

Ook dan staat er een ploeg die top 5 kan spelen, Stam heb ik eruit gelaten omdat ik hem ietwat vind tegenvallen, op de bank hebben we dan nog Stam, Rajkovic (die zie ik nog wel een jaar blijven) Bannink, Tiote, Akram, Carney, Parker en mochten er 5 weggaan worden er ook weer 5 gekocht of gehuurd, maar die kan ik uiteraard nog niet opstellen aangezien ik de kwaliteiten van de nieuwe spelers niet ken.

Mihaylov
Tiendalli
Wisgerhof
Douglas
Kuipers
Brama
Rendla
Janssen
Arnautovic
de Jong
Javadov
12 maart 2010 om 11:59
#58

Heerlijk al die discussies!!
Ajax moet gewoon winnen in eigen huis van psv.. Daar heb ik ook de volste vertrouwen in.. Als je ziet hoe makkelijk wij scoren.. Het hele seizoen en vooral thuis. Wij geven thuis bijna geen kansen dus ook geen goals weg.. De arena zal 90 minuten lang zingen en springen.. Daar ben ik zeker van.. Als onze belangrijkste spelers in vorm zijn...

Suarez voor de doelpunten!
De zeeuw voor de passes en de rust op het veld!
Vd Wiel Dzsudzsák in zijn broekzak heeft!

Dan moet het allemaal goed komen voor Ajax. Als vanavond Ado op vechtlust voor een stunt kan zorgen... dan krijgen we een top slot van het seizoen! Ik ga niet voorspellen wie er kampioen word. Het kan nog alle kanten op!

12 maart 2010 om 12:03
#62

Ik ben het helemaal met je eens. Op dat van Ado na. Maar ik begrijp dat je dat hoopt. Maar ik denk niet dat het zo ver komt. Ik denk ook dat Ajax wint! Ik hoop in iedergeval Ajax of FC Twente die aan het eind met dit seizoen met de schaal ervandoor gaat!

Succes zondag!

12 maart 2010 om 12:09
#71

misschien stunt Psv ook wel... dat zou gaaf zijn.

Leuk ook wat je zegt:
...de arena zal 90 minuten lang zingen en springen.. Daar ben ik zeker van.. Als onze belangrijkste spelers in vorm zijn...

Toch niet helemaal zeker dus.....brrrr

12 maart 2010 om 12:17
#80

@fct_tim

Ik ga er ook niet vanuit dat ado wint.. Maar de bal is rond en Ado heeft die punten keihard nodig... Ik denk niet dat ze zich als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden.. Ik zit voor de buis vanavond!!

@boon67

Ik ben er zeker van dat we gaan winnen.. En tuurlijk zou psv kunnen stunten in de Arena.. Ik acht die kans erg klein.. Psv niet in goede doen.. Ajax in vorm en in volle Arena bijna niet te verslaan.. Idd de jongens die ik hierboven noemde moeten in vorm zijn.. Lijkt me logisch.. Maar daar ben ik niet bang.. Komt helemaal goed!

12 maart 2010 om 12:20
#83

Juist omdat ze thuis niet te verslaan zijn en dat al lang niet gebeurt is komt de kans steeds dichter bij dat het wel gaat gebeuren.

Ik wens je succes!

12 maart 2010 om 14:47
#124

psv niet in goeie doen? ze verliezen 1 wedstrijd en iedereen gilt dat psv niet in goeie doen is, sorry hoor maar dat slaat echt helemaal nergens op, psv gaat dan ook zonder angst naar amsterdam toe en laten zich niet afleiden door dit geschreeuw, laten we het zondag maar zien

12 maart 2010 om 12:11
#75

je klinkt wel als een echte ajacied, dat moet ik je nageven................zelden zoveel arrogantie samengeperst gezien in zo´n kort berichtje.
Je kunt zelfvertrouwen hebben en geloof in een goede afloop maar dat klinkt toch wat anders naar mijn mening....

12 maart 2010 om 12:22
#84

@djstoffel

Arrogantie?? omdat ik vertrouwen heb ik mijn cluppie!! Omdat ik denk dat ze van Psv winnen... Omdat ik hoop dat Ado kan stunten tegen Twente... Leg is uit dan?
Wat is hier arrogant aan! Of kon je geen ander woord bedenken als arrogant... Ik noem dit:

Vastberaden!!!

12 maart 2010 om 12:32
#92

Ach op zulke reacties moet je niets uit doen. Ik begrijp wel wat je bedoeld!

12 maart 2010 om 12:40
#101

@fc_tim

Het is gewoon diep triest dat dit doort gasten niet normaal kunnen reageren.. Ik zeg gewoon wat ik vind zonder ook maar arrogant te doen.. En zit ik niet te wachten op dit soort reactie's. Heeft inderdaad geen zin om daar op te reageren.. Misschien kan ik hem een nieuw woord leren.. Dan hoeft hij niet iedereen Arrogant te noemen.. Misschien zoekt hij het woord Vastberaden nu op in het woordenboek!

12 maart 2010 om 12:51
#108

zelfgenoegzaam misschien een optie ?

12 maart 2010 om 12:05
#65

hoop het ook, vooral voor die de zeeuw met zn praatjes.
Hij vergeet gewoon dat ze nog altijd een straatlengte achter twente staan die ze bovendien niet meer op eigen kracht kunnen benaderen......

Aangepast op Vrijdag, 12 maart om 12:36 door Phermes.

12 maart 2010 om 12:06
#66

Barcelonista: Verlies tussen Twente- Ado Den Haag zou het mooiste zijn.

12 maart 2010 om 12:06
#68

Spanning in de top 3 hoop gewoon dat ze bij Twente hun ding gaan doen en niks gaan verspelen, na topper meer te weten. (h)

12 maart 2010 om 12:06
#69

Iedereen heeft het over het 'makkelijke' programma van Ajax, en het 'moeilijke' programma van PSV en Twente. Vergeet niet dat het rechter rijtje als de laatste wedstrijden worden gespeeld rare sprongen kan gaan maken. Kan me vorig jaar nog herrinneren dat Roda zo goed als gedegradeerd waren en toen nog wonnen in de kuip wat niemand verwacht had. Vanaf nu is helemaal niks makkelijk of moeilijk. En er worden nog 7 wedstrijden gespeeld en wij (twente) hebben wel een voorsprong op ajax van 6 punten en die hebben wij zeker nodig. Zelf zie ik Ajax ook niet alle 21 punten pakken die nog te krijgen zijn.

12 maart 2010 om 12:22
#85

Hoe kan iemand het hier nou niet mee eens zijn?
Dit gebeurt ieder jaar.
Ik kan me Excelsior nog herinneren tegen wie ook alweer.....?

12 maart 2010 om 12:23
#86

Ik twijfel er niet aan dat Twente vanavond zal winnen, zij het weer met 1-0 of 2-1. Maar dat mag geen geluk meer genoemd worden. Mochten Ajax en PSV inderdaad gelijk spelen, dan verwacht ik niet dat zij het kampioenschap nog uit handen geven. Maar de bal is rond en dingen kunnen raar lopen! We gaan het zien!

12 maart 2010 om 12:33
#94

Ben het met je eens, als er een gelijkspel zou komen maakt Twente een grote kans op de schaal. en dan CL in en natuurlijk flink smak geld wat er bij komt kijken. Maar inderdaad de bal is rond en kan alle kanten op.

12 maart 2010 om 12:33
#93

Als nou vanavond maar winnen, dat is het belangrijkste. Niet te positief.
Voorstel een moeiljke wedstrijd met een 2-1 als uitslag.

Ik denk dat Ajax gaat winnen in de Arena en anders een saaie 0-0 wedstrijd. Als je kijkt naar de overige toppers was alleen ajax - feyenoord een mooie wedstrijd om te zien met de geflatteerde 5-1.

12 maart 2010 om 12:34
#96

Als ado den haag vanavond bij jullie wint/gelijkspeelt. en psv wint van ajax dan zou dat Prachtig zijn.

12 maart 2010 om 12:36
#98

De laatste wedstrijden van een competitie zijn zo onvoorspelbaar!
Degradatiekandidaten zullen het de top erg lastig maken met het bekende vechtvoetbal.
Hoe gaan ze met de druk om bovenin?

Daarom is het voor Twente van groot belang dat ze vanavond winnen en dat zondag de topper in een mooie 4-4 eindigt (in ieder geval een gelijkspel maar voor een 10 als kijkcijfer). Dan heb je zo goed als zeker voorronde CL en is de kans op de schaal een stukje verhoogd.

ervanuitgaande dat Twente van Ado Den Haag wint;

4 punten op PSV en 8 op Ajax bij een gelijk spel
2 punten op PSV en 9 op Ajax wanneer PSV wint
5 punten op PSV en 6 op Ajax wanneer Ajax wint

Gelijkspel is dus zeker wel het beste als je alleen naar de cijfers kijkt. dan mag je nog 2 wedstijden verliezen voor CL voetbal en wanneer je van PSV wint zelfs 2 wedtrijden voor de schaal.

12 maart 2010 om 12:44
#105

Voor Twente is het idd t mooiste als zowel PSV als Ajax hun werk niet doet. Als PSV haar werk niet doet is dat het gunstigst voor Twente Dus hun ideale rijtje zal zijn:
1. Gelijk
2. Winst Ajax
3. Winst Psv
Ik ga op het Twentste worstcase scenario!

Aangepast op Vrijdag, 12 maart om 12:44 door Entombed.

12 maart 2010 om 12:50
#106

Scenarios zijn allemaal leuk en aardig, maar twente moet gewoon van haar eigen kracht uitgaan.
Zelf de wedstrijden zien te winnen. Hoe? Maakt niet uit, gewoon winnen! Erop en erover. Bloed zweet en tranen en dan een geweldige climax in Breda. Het zou geweldig zijn.

Minimaal drie dagen vrij en 4 dagen een fikse kater als het zover komt.

12 maart 2010 om 12:59
#111

Ik heb liever Twente kampioen dan Psv, ik heb niets tegen Psv, maar ik vind het wel terecht als Twente een keer een prijs wint na zeer goed voetbal de laatste jaren. Het liefst zie ik Ajax natuurlijk kampioen worden, maar tweede keus is dan toch Twente.

12 maart 2010 om 13:03
#113

Twente gelijk vanaaf tegen ADO en PSV winnen in A'dam, dat zou echt heel mooi zijn en dan volgende week thuis winnen van Twente

12 maart 2010 om 13:16
#114

Heerlijk om al dat heerlijk 'gevoorbeschouw' en mogelijke mitsen en maren te lezen.... niemand kan dit in deze fase voor 100% voorspellen, maar ik vind het heerlijk en kan niet wachten voor de resterende wedstrijden... football, just loving it.

12 maart 2010 om 13:33
#115

Een gelijkspel zou gunstig zijn Wisgerhof ben ik helemaal met je eens. Maar wat als ADO vanavond punt/en afsnoept van Twente ? Zo denderend speelt Twente namelijk niet.

12 maart 2010 om 13:47
#119

dan nog zou een gelijk spel heel gunstig blijven

12 maart 2010 om 13:38
#116

twente moet nog uit bij psv en uit bij nac en az . Feyenoord komt ook nog langs dus je kan ervan uitgaan dat twente in hun huidige vorm zeker nog punten gaan verspelen. Deze week kunnen ze zich mischien nog releaxd voelen maar volgende week begint voor twente de ellende en ajax gaat er als lachende 3e ervandoor met de titel en psv wordt 2e

12 maart 2010 om 13:39
#117

ik zeg maar zo ,, er word tog maar een team kampioen.

12 maart 2010 om 13:39
#118

ik hoop dat natuurlijk dat ajax kampioen word, maar als ajax definitief afhaakt. hoop ik dat twnte kampioen wordt. rustige, normale,goeie club. psv gun ik het helemaal niet. verliezen ze een keertje
staan de spelers de pers niet te woord.

12 maart 2010 om 15:04
#127

verliezen jullie een keertje en dan krijgt de scheids of de grasmat de schuld

12 maart 2010 om 14:36
#121

Een gelijkspel zou ik een anti-climax vinden als kijker. Maar goed, voor wisgerhof is het natuurlijk mooi.
Ik zie Twente als favoriet voor de titel, ze staan niet voor niets nog steeds bovenaan.

12 maart 2010 om 14:37
#122

dat gedoe over makkelijk programma en moeilijk programma, Twente moet dit nog:

vrijdag 12-03-2010 20:45 FC Twente - ado Den Haag belangrijk voor beide
zaterdag 20-03-2010 19:45 psv - FC Twente Belangrijk voor beide
zaterdag 27-03-2010 20:45 FC Twente - sparta Belangrijk voor beide
zaterdag 03-04-2010 18:45 vvv-venlo - FC Twente niet noodzakelijk als vvv gewoon punten pakt dan zitten ze veilig.
zaterdag 10-04-2010 18:45 FC Twente - sc Heerenveen afhankelijk weer hoeveel punten heereveen pakt, als ze veilig zitten dan is het goed.
dinsdag 13-04-2010 20:00 AZ - FC Twente afhankelijk hoe het gaat tussen heracles veilig of niet
zondag 18-04-2010 14:30 FC Twente - feyenoord ik verwacht dat feyenoord dan veilig staat, dus relaxt de wedstrijd in kan gaan.
zondag 02-05-2010 14:30 nac Breda - FC Twente voetbalt op dat moment nergens meer voor als ik het goed heb dus zal ook relaxt voetballen.

programma ajax bestond voornamelijk uit rechter rijtje kandidaten? succes ik verwacht dat ajax toch een stuk moeilijker zal krijgen dan Twente/psv. op basis van is goed kijken en niet naar de clubs -.-

12 maart 2010 om 19:36
#142

hehe, eindelijk iemand die ook ziet dat de 'moeilijke tegenstanders' die Twente in de laatste drie wedstrijden treft misschien wel eens helemaal niet zo moeilijk zullen blijken, omdat er tegen die tijd waarschijnlijk niet veel meer te winnen of verliezen valt voor hen.

12 maart 2010 om 14:46
#123

Het gaat sowieso lekker spannend worden, helemaal als Twente onverwacht 2puntjes verliest bij ado.. wie weet

12 maart 2010 om 14:48
#125

Laat we het er ophouden dat het spannend word de laatste weken....
Mooiste is toch een soort ontknoping als 2 jaar geleden...tot op de laatste speeldag onbeslist ook leuk voor de kijkcijfers van eredivisie live

Interessant is dat PSV juist nu punten gaat morsen, Nu kan Ajax laten zien wat ze waard zijn!
Twente krijgt een enorme druk...

Het leukste zou zijn vind ik als Ajax zou winnen die worden al weer een seizoen afgezeken door alles en iedereen terwijl ze toch echt het mooiste voetbal spelen(resultaat daargelaten) Ik kijk voetbal toch echt om het spel en de schoonheid daarvan. Ja kun je wel zeggen ja maar de resultaten zijn er niet...nee nog niet maar als ze hem pakken pffff dan heeft het voetbal wel gewonnen (mijn mening) Psv speelt afschuwelijk voetbal en Twente speelt bij vlagen mooi maar heeeeeel veel goals in het laatste kwartier met enige geluksfactor....

12 maart 2010 om 15:03
#126

Maarja laten we wachten met zinloze discussies over mogelijke resultaten. Zondag weten we alles en dan kunnen we er weer lustig op los discuseren.

Off:
Psv is ook gevaarlijk geworden met Andy erbij moet je ook niet vergeten

12 maart 2010 om 15:05
#128

Laat hem hopen, vanaf ongeveer de tachtigste minuut wordt PSV toch Suk gespeeld.

On: Ik hoop dat Ajax wint en PSV volgende week, leuk voor de competitie.

12 maart 2010 om 15:18
#130

Het is in ieder geval weer een boeiende competitie dit jaar, normaliter sta je met de punten die PSV en FC Twente nu hebben in iedere competitie in Europa met afstand op 1.
Ajax in de winning mood, PSV de weg een beetje kwijt, en Twente dat in tegenstelling tot voorgaande jaren de punten tegen het rechterrijtje welliswaar niet gemakkelijk, maar wel wint.
Ik denk dat het kampioenschap 18 april beslist is.

12 maart 2010 om 15:46
#131

ik ben bang dat het zondag beslist is. Als PSV verliest dan wordt FC Twente "gewoon" kampioen. Als PSV wint schat ik de kans heel groot dat PSV het kampioensschap binnensleept. Ik zeg dat PSV met 0-2 wint.

12 maart 2010 om 17:50
#134

Dan gaat het nog altijd tussen Ajax en Twente. Maar Psv is dan wel zo goed als gezien. Ajax heeft een heel makkelijk programma. Twente moet nog uit naar Az en Psv, die verliezen we beide en dan staat Ajax gelijk in punten maar wel boven ons

12 maart 2010 om 16:15
#132

Ja dat zou het mooist zijn voor twente(supporters), maar het zou de competitie er niet leuker op maken en ik hoop sowieso natuurlijk dat psv wint. Maar ik denk niet dat dit een alles of niets wedstrijd is voor Psv, maar vooral voor Ajax, Als ajax dit verliest doen ze voor mij niet meer mee met het kampioenschap, winnen ze dan zijn ze er echt heel dichtbij. Maar Twente moet ook nog naar Eindhoven en ik denk niet dat Twente hier kan winnen hoor! Als PSV dit wint, worden ze kampioen, want Twente gaat ook nog zat punten verliezen, en verliezen van PSV uit! Maar PSV moet eerst maar zien te winnen en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren in Amsterdam, Ajax is in vorm en zijn dodelijk in de Arena.

12 maart 2010 om 16:31
#133

Heb deze week met vrienden ook deze discussie gehad en eigenlijk maakt het geen bal uit wat de uitslag word. Als Psv wint ben je definitief van Ajax af. Wint ajax dan kun je tegen psv nagenoeg de titel binnen spelen en bij gelijkspel blijft alles zoals het is.

12 maart 2010 om 17:52
#135

Gelijkspelletje is wel het leukst ja. Als Ajax gelijk speelt is die klaar en worden ze geen kampioen meer. Twente komt dan als het goed is op 4 punten. Dan staat Twente nog altijd bovenaan als ze volgende week verliezen of gelijk spelen tegen Psv. En als Twente volgende week wint, durf ik te zeggen dat Twente zo goed als kampioen is.

12 maart 2010 om 17:53
#136

Niemand weet nog iets, misschien strijden AZ en heracles nog volop voor Europees voetbal en die zullen er alles aan doen. Mocht AZ al zeker Europees voetbal hebben, zullen ze het PSV niet erg lastig maken de laatste wedstrijd. Ook nec en willem 2 zullen volop streden om nacompetitie te ontlopen, dan gebeuren er gekke dingen!
Als het zondag gelijk wordt óf PSV wint, is Ajax zo goed als afgehaakt en worden ze wéér geen kampioen. Ik denk dat PSV uiteindelijk redelijk makkelijk kampioen wordt, als ze aankomende zondag niet verliezen.

12 maart 2010 om 18:12
#138

"als het zondag gelijk wordt óf PSV wint, is Ajax zo goed als afgehaakt en worden ze wéér geen kampioen. Ik denk dat PSV uiteindelijk redelijk makkelijk kampioen wordt, als ze aankomende zondag niet verliezen"

Daarin heb je gelijk. Maar over motivatie aan Amsterdamse kant, denk ik, hoeft nioemand in te zitten. Immers staat bij ieder selectielid aan Ajax kant de (ook in hun ogen) discutabele 4-3 van 3 augustus op het netvlies èn, misschien wel belangrijker, de reeds verloren gewaande kans op het kampioenschap is juist door het puntverlies van PSV bij NAC (gezien vanuit Amsterdams standpunt bonuspunten, daar verlies onverwacht was) weer opnieuw leven ingeblazen en zal springlevend zijn bij een winst zondag in de Arena. Tuurlijk, Twente blijft (bij winst op ADO vanavond) trotse lijstaanvoerder met 6 punten vóór. Echter Twente en PSV komen elkaar volgende week tegen en puntverlies (gelijk of verlies van Twente) betekent dan alleen maar dat Ajax weer een stappie dichterbij komt bij het verloren gewaande einddoel: kampioenschap. Een kampioenschap, dat wel degelijk springlevend is wanneer de hele top-3 na volgend weekend binnen de 3 a 4 punten staan. Vergelijken we de programma's in de laatste 6 wedstrijden.....dan heeft ontegenzeggelijk Ajax het meest eenvoudige traject op papier.

12 maart 2010 om 18:03
#137

Heel begrijpelijk, dat Wisgerhof het liefst een gelijkspel ziet. Dat is immers meer dan voordelig voor zijn Twente. Maar het zijn open deuren(!). Laten we eerlijk zijn.....vraag je het aan een psv-speler òf aan een ajax-speler dan hebben die ook echt wel een voorkeur.
En vermoedelijk zal een ajax-speler (bij eventuele winst op psv dit weekend) ook graag een gelijkspelletje zien tussen PSV en Twente een week later. Logisch.

12 maart 2010 om 18:56
#139

Alsof een eventueel gelijkspel tussen ajax en Psv al beslissend zou zijn.
Psv thuis winnen van Twente is het verschil maar 1 puntje als het zondag gelijk wordt in Amsterdam.
Ik zie Twente wel punten verspelen tegen AZ of Feijenoord.

12 maart 2010 om 20:52
#143

Wisgerhof en anderen kunnen niet goed nadenken. Natuurlijk is 5 punten voorsprong op je naaste belager beter dan 4. Het argument dat je bij een gelijkspel meer voorsprong hebt voor een eventuele tweede plek snijdt geen hout. De tweede plek is namelijk voor geen enkele club nog wat waard sinds afgelopen seizoen. Je mag dan zonder wedstrijdritme twee wedstrijden ballen in de voorronde CL tegen een topploeg uit een A-land en dat was het dan. Geen van de drie clubs zal die voorronde overleven. Dus daarmee rekening houden is onzin. Een tweede plek betekent enkel een verstoorde voorbereiding en een extra recette. Kortom, hoe meer voorsprong op welke nummer twee dan ook hoe beter. Een Twentenaar kan dan beter hopen op verlies van Psv. Kun je een keer extra gelijk spelen.

13 maart 2010 om 09:02
#145

Wisgerhof blijkt goed te kunnen rekenen,
indien beide een punt verliezen is dat gunstiger dan dat Ajax of PSV wint, dan is er altijd 1 ploeg die drie punten pakt en daardoor altijd korter op FC Twente kruipt!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

FC Twente

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6
1. Ajax10
2. PSV10
3. FC Twente8
5. Feyenoord7

Shop

Arsenal FC
Bestel NU
Nu € 41.95

Voetbalreizen

'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'

"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.75 seconden.