Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Voor Arsenal raakt de tijd op

Laatste update:

Geduld. Dat woord staat nu al enkele jaren centraal bij Arsenal. In 2004 is door Arsène Wenger een traject ingezet dat tijd, geld en vooral geduld kost. Er is bewust gekozen voor het bouwen van een nieuw stadion, om op de lange termijn verder te kunnen groeien. Op het fraaie maar gedateerde Highbury was het plafond letterlijk en figuurlijk bereikt. De komst van de nieuwe voetbaltempel heeft de club op korte termijn de nodige financiële beperkingen opgeleverd, wat Wenger ertoe dwong ook op het veld een andere weg in te slaan. Over het algemeen wordt deze visie begrepen en gewaardeerd, en op de lange termijn zal dit project de club structureel naar een hoger niveau tillen. Vijf jaar lang werd alles gedoogd, maar het geduld raakt op.

Dat heeft niet eens zozeer met het ontbreken van prijzen te maken. Hoewel je eigenlijk kan stellen dat de eindzege het enige is dat telt in de voetbalwereld, is een beetje perspectief wel gewenst. Er kan er maar één de beste zijn, en het is helemaal geen schande om daar een paar jaar net even onder te zitten. Gelukkig zien de hoge heren in de bestuurskamer dat ook in, en worden er geen overhaaste beslissingen genomen. De lange termijn is heilig, en zo hoort het ook bij een voetbalclub. Alles staat bij Arsenal in het teken van de toekomst, maar die komt nu wél ernstig in gevaar.

Het project van Wenger is op zich een zeer nobel en bewonderenswaardig iets. De beste jonge spelers uit binnen- en buitenland worden met dank aan fantastische faciliteiten en begeleiding gevormd naar de filosofie van de club. Hierdoor krijgen spelers echt een connectie met de club en uiteindelijk zorgt deze gang van zaken voor het herkenbare Arsenal-voetbal, beter bekend als Wengerball. Ondertussen worden op financieel niveau elk jaar flinke winsten geboekt, terwijl sportief de aansluiting nooit helemaal verloren is gegaan. Dat laatste is van cruciaal belang om het imago en de status van de club hoog te houden. Juist daar begint de schoen nu ernstig te wringen. Je kan van Manchester City, Aston Villa en Tottenham Hotspur zeggen wat je wil, maar ze komen eraan. Het gekozen beleid van die clubs mag dan misschien geen schoonheidsprijs verdienen, en volledig terecht minder respect, bewondering en waardering opleveren dan het Arsenal-beleid, maar het valt die clubs niet kwalijk te nemen en ze plukken er nu wel de vruchten van.

Aston Villa timmert met Martin O’Neill al jaren aan de weg, en hoewel je zeker je vraagtekens kan zetten bij zijn ietwat chauvinistische transferbeleid, is Villa inmiddels een stabiele subtopper geworden en vaste bestormer van de Engelse top. Een combinatie van ijzersterke tactieken, pure fysieke kracht, snelheid en vooral vastigheden heeft ertoe geleid dat The Villans inmiddels tot vaste concurrent gerekend mogen worden. Vorig jaar schoten ze uiteindelijk net te kort, maar vroeg of laat zullen ze dat laatste stapje wel zetten.

Tottenham Hotspur ligt voor de Gooners een stuk pijnlijker. Na jaren van wisselvalligheid en heen en weer geschommel is Harry Redknapp er eindelijk in geslaagd om The Spurs naar het niveau te tillen waar ze thuishoren. Ook hier geldt overigens dat het transferbeleid bij vlagen dubieus genoemd mag worden. Jermain Defoe werd aanvankelijk voor vijf miljoen pond aan Portsmouth verkocht, om een jaar later voor het driedubbele weer terug te keren op White Hart Lane. Robbie Keane werd in de zomer van 2008 aan Liverpool verkocht, maar kwam een half jaar later met hangende pootjes terug. Ondanks dat staat er geen maat meer op de groei van de aartsrivaal. De huidige selectie bevat topspelers en er wordt attractief en aanvallend voetbal op de mat gelegd. Ook Tottenham zal een nieuw stadion laten bouwen en mits de juiste mensen daar aan het roer blijven, zullen ook zij op de korte termijn een bedreiging voor Arsenal gaan vormen. Manchester City behoeft verder geen uitleg.

Al met al kun je stellen dat het bij Arsenal met het oog op de toekomst wel goed zit. Het is echter van cruciaal belang dat het andere clubs voorlopig achter zich laat om het gat niet te groot laten worden. Het gekozen beleid verdient alle lof en krediet, maar het is niet de enige manier om succesvol te zijn en de drie eerder genoemde clubs staan op het punt om die theorie te bewijzen. Het is bekend dat de mogelijkheden op financieel gebied beperkt zijn, maar is het nou daadwerkelijk nodig om veertig miljoen pond winst te boeken als dat ten koste gaat van één of twee nieuwe spelers die de club ook op de korte termijn naar een hoger niveau kunnen brengen? Januari zal voor Wenger een belangrijke maand zijn om te laten zien wat hij met deze club voor ogen heeft. Arsenal heeft voor volgende week geregeld dat haar schaapjes veilig en wel op het droge staan, maar helaas dreigen diezelfde schaapjes in de huidige situatie morgen of overmorgen al te verdrinken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk artikel.

Ik neem aan dat je Everton niet noemt omdat die club de financiële middelen niet heeft om nét dat laatste stapje te maken? Met uitzondering van dit lopende seizoen hebben ze altijd net onder de top gehangen, 1x zelfs 4e geworden.

Als Moyes echter wegvalt zullen zij denk ik wel een grote klap krijgen, waar vooral Tottenham en City genoeg geld hebben om alles op te vangen (met korte termijn beleid).

Verder mis in nog dat in mijn ogen Liverpool eerder buiten de top 4 zou vallen dan Arsenal, dus stel City wordt 3e, dan zal in mijn ogen Arsenal nog eerder 4e worden dan Liverpool.

Ik denk dat de schaapjes dus het weekend nog wel halen, misschien begin van volgende week een beetje pootje baden, maarja, over een week is het weer droog volgens jou, dus dat komt wel goed

4 sterren trouwens. Leuk om te lezen

10 december 2009 om 21:11

Inderdaad, daarom noem ik Everton niet. David Moyes verricht daar fenomenaal werk, ze stijgen al jaren boven zichzelf uit.

Een uitstekend stuk. Het leest lekker door en is ook voor de niet - Arsenal kenner te begrijpen.

Je alinea over Tottenham vind ik nog het best. Knap dat je eerlijk en onpartijdig blijft ook al heb je het over de aartsrivaal, dat doet niet iedereen. Op korte termijn zie ik City als grootste bedrijging, maar op lange termijn zal Villa voor het nodige gevaar zorgen, verwacht ik. Tottenham zal zowel op korte termijn maar ook in de toekomst rond de 6e plaats gaan eindigen denk ik.

Verder sluit je met een goede slotzin waardoor ik uitkijk naar je volgende artikel
Van mij krijg je 5 sterren.

Heb trouwens nog wel een vraag voor je;
Wat denk jij, gaat Wenger nog een spits kopen, of neemt hij de gok?

10 december 2009 om 21:12

Nu blijkt dat Bendtner er ook nog wat langer uit blijft, vermoed ik dat Wenger sowieso op zoek gaat naar een spits, maar we weten hoe kieskeurig hij is en het zou mij niet verbazen als 1 februari de selectie identiek is aan de huidige.

Redelijk goed artikel,
het belangrijkste punt is naar mijn mening dat Wenger bezig is met de toekomst maar nu niet hun status als topploeg mogen verliezen omdat de jeugd anders wegtrekt.
Maar Arsenal speelt gewoon mee voor alle hoofdprijzen, vorig jaar kwamen ze te kort voor de PL en de CL konden ze alleen winnen als alles mee zat, nu is dat naar mijn mening al een stul verbeterd.
Ook ligt arsenal in mijn ogen een straat lengte voor op clubs als tottenham en villa, maar city kan een echte bedreiging gaan vormen met al dat geld.
En dan heb je een probleem, namelijk er zijn dan 5 topploegen die voor CL willen spelen, en dr is maar plek voor 4. De club die dat niet haalt loopt enorme bedragen mis. Vooral voor Liverpool is dat een groot gevaar, arsenal staat er financieel zo goed voor dat dat geen financiele ramp veroorzaakt, alleen is de uitstroom van talent een gevaar dat dan zou dreigen.

Is iets om over na te denken, maar zoals arsenal nu speelt vind ik ze de beste van Engeland op Chelsea na en het belooft alleen maar beter te worden.

leuk stuk, goed te lezen!

dat wat je schrijft klopt helemaal.

1 ding, in je alinea over Tottenham, schrijf je Gooners?! is het niet Gunners!? of heb ik het nou fout.
mocht ik gelijk hebben, doet dit niks aan de kwaliteit van je stuk.

kijk uit naar je volgende artikel.

10 december 2009 om 21:13

Gooners is de bijnaam van de achterban

Leuke schrijfstij,l maar de inhoud is niet erg vernieuwend. De PL is dit seizoen een stuk spannender dan de voorgaande jaren, waar de top 4 vrijwel vaststond en er wellicht 1 serieuze uitdager was. Dit jaar zijn dat er een stuk meer en ook teams als Everton (als ze fit zijn), Sunderland en zelfs Fulham zijn lastige tegenstanders. Overigens denk ik niet dat Arsenal dit seizoen bang moet zijn om zijn top 4 plek kwijt te raken. Tegen zwakkere tegenstanders worden nauwelijks punten verspeeld en dat levert je ontzettend veel op over een heel seizoen gezien (zo is Man Utd vorig jaar kampioen geworden).
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je vind dat Arsenal dan moet veranderen in hun koerswijziging. Dient er een karrevracht aan nieuwe spelers binnengehaald te worden, een ervaren kracht (vieira bijv.), of een speler in de bloei van zijn carriere?

10 december 2009 om 21:14

Geen koerswijziging, maar één of twee cruciale gaten die op korte termijn gedicht moeten worden. Als het op deze manier doorgaat, wordt januari een nachtmerrie.

10 december 2009 om 21:15

dubbel

Jammer. Ik kan het niet opbrengen om het objectief te lezen. Ik zal het misschien nog een keer proberen en dan een cijfer geven maar ik kan me niet vinden in wat je zegt, en wat je zegt doet pijn. Dat jij niet meer geduld kan opbrengen, is echt heel erg.

Vooral omdat je een aantal team noemt (terecht) die in de buurt komt van de top 3(4) zonder te noemen dat Liverpool er al ver buiten is gevallen en de andere teams (zogenaamd wel rijk) van de top 3 hebben het ook verre van makkelijk.

9 december 2009 om 18:34

ongelofelijk, ik kan me vaak vinden in wat je zegt, maar je steekt nu wel een bepaalde grens over. wat ik niet snap: iemand verkondigt hier zijn mening, die niet eens zo uitdagend is, ik vind het meer tegen het objectieve aan, en jij reageeert alsof hij een regelrechte ramp verkondigt. Misschien moet, en dit klinkt misschien wat hard, maar eens de feiten onder ogen zien. Feiten als het feit dat Arsenal natuurlijk een fantastisch attractief en op het oog toekomstig geniale ploeg heeft, maar iedereen ziet, dat stelt Arsenal al jaren voor. Harstikke leuk natuurlijk, en prima als ze niet voor de prijzen maar voor het publiek spelen, maar wees op zn minst wel zo reeel om te zien dat Arsenal toch wel enigszins lijkt te worden bijgehaald op de manier waarop andere ploegen zich ontwikkelen, of in ieder geval nog lang niet zo ver lijken te zijn als Chelsea en Manu. Geduld? Hoelang nog? Geduld stilt de honger niet van de supporters. Laten we hopen dat het Arsenal niet zo zal vergaan zoals Liverpool dit seizoen, maar op een realistische wijze graag.

9 december 2009 om 18:55

Hij heeft eigenlijk gewoon gelijk martolze. Spurs, City en Villa komen steeds dichter bij ons qua resultaten enz. en wij lijken tegelijkertijd de aansluiting bij Chelsea en Man Utd beetje bij beetje kwijt te raken.

9 december 2009 om 19:49

helemaal mee eens! ik kan me der ook niet in vinden

9 december 2009 om 21:35

Que? Ik vind het een goed artikel, en het komt dicht bij de werkelijkheid. Dat je zegt dat Liverpool al ver buiten de top 4 is gevallen is gebaseerd op een paar maanden tegenwind, daarvoor stonden we in lengte van jaren in de top 4. Verder is Arsenal een ontzettend talentvol team, maar er is geen mentor. Ik zeg al jaren dat Arsenal een routiner a Vieira, Cambiasso of nu Gattuso moet kopen, willen ze iets winnen. 5*, want het artikel is op pure feiten gebaseerd.

10 december 2009 om 03:29

@ Lfcdutchy: Liverpool is een paar jaar geleden ook nog buiten de top 4 geindigd (het jaar dat ze de CL wonnen) en ook onder Houllier zijn ze een aantal keren in de subtop geeindigd. Dus het klopt niet helemaal wat je zegt. Wat betreft een mentor: Wenger gelooft niet in individuele leiders, maar in teamleiderschap. Of dat werkt of niet kun je niet zeggen, maar ik vind dat Arsenal dit seizoen niet ten onder is gegaan door een gebrek aan leiderschap. In alle verloren wedstrijden is tot het einde geknokt om de punten (tegen Man City had het nog makkelijk 4-4 kunnen worden).

@ Suri: Ik zie niet dat de teams de jij noemt dichterbij komen. Vorig jaar was het slechtste jaar van Arsenal onder Wenger (in de competitie) en nog zijn we comfortabel 4e geworden. Dit jaar staan we in verliespunten maar 3 achter op Man Utd en 5 op Chelsea. Het gaat naar plek 2 is kleiner dan naar plek 4.

@ Martstolze: ik denk dat Goonernl wel een punt heeft. Als je zag wat voor effect de aankoop van Arshavin vorig jaar op het team had, dan zou dat in januari van dit jaar ook wellicht kunnen helpen. Zeker een vervanger van de onmisbare Song tijdens de Afrika Cup is erg belangrijk. Of denk je dat Eastmond of JET er al klaar voor zijn?

10 december 2009 om 21:21

Cijfers boeien mij sowieso niet, je kan het waarderen hoe je het wil waarderen. Verder wil ik niet dat de hele filosofie overboord gaat, maar ik maak me ernstig zorgen over de korte termijn. Op deze manier gaat Arsenal het in januari niet redden, en dan kan de schade daarna hoog oplopen. Je kan wijzen naar blessures, maar feit is dat die er zijn en dat je ermee moet leven, en het kan ongelukkig zijn, maar dat neemt niet weg dat je er niets aan hoeft te doen. Er zijn nu een paar zeer grote gebreken (doelman, verdedigende middenvelder, spits) die opgevuld Moeten worden als Arsenal na januari niet achter de feiten aan wil hobbelen. Dát is wat ik zeg, niet dat de manier van werken verkeerd is.

Nee, ik vind dat je geen gelijk hebt met dit artikel. Misschien kan jij als Gunner objectief kijken, persoonlijk vindt ik je verhaal niet goed. Ten eerste heb je het over de bedrijging van City, Spurs en Villa voor Arsenal. Arsenal gaat elk jaar bij de top 4 komen, want ik zie Liverpool niet als beter team dan City. Ik zie het zo: Chelsea Manu, dan Arsenal, dan Liverpool. City dan Spurs, Everton(hoewel zij in een wat mindere fase zitten). Arsenal kan de stap naar Chelsea en Man Utd maken, daar ben ik van overtuigd, maar dat heeft tijd nodig. Met recordwinsten worden de schulden in moordtempo afgelast, en ik denk dat we alleen maar geduldig kunnen zijn (ik heb zelf pas 2 prijzen bewust meegemaakt, en dat waren niet de grootste, dus misschien mijn 'geduld' komt vanwege mijn leeftijd toen Arsenal prijzen won)

9 december 2009 om 19:35

Je zegt dat je City als 5e ziet eindigen. Feitelijk geef je daar toe dat je het eens bent met Goonernl, want ik kan me niet voorstellen dat je ze ook al als 5e zou zien eindigen voor ze werden overgenomen. Dus ja, City valt de big 4 aan, hoe pijnlijk het ook is.

goed artikel, alleen tog iets negatief..
arsenal kan het wel, maar mede door veel blessures zit het gewoon niet mee.
als iedereen fit is hebben ze het beste team van de Pl (verdediging keeper iets minder), aanvallend gezien.
maar het wordt indd tijd dat er wat gaat gebeuren. jarenlang al 3e,4e plaats, een Cl ticket, maar dat avontuur strand meestal in de kwartfinal/halve finale. prijzen moeten we hebben en dan doel ik op het kampioenschap. wenger moet eens inzien dat hij iemand Moet halen. hij ziet dat nu ook in, maar begint weer te klagen over het feit dat hij een spits wilt die ook in de Cl mag uitkomen. een spits van wereldformaat die nog niet in de Cl is uitgekomen vind je niet.
hij weet dat hij Dzeko wil, maar dan zegt hij dat hij wel erg duur is. heb geen idee hoeveel, maar het geld is er en durf eens een keer diep in de buidel te tasten. er is niet een topclub die dat nog niet heeft gedaan..
hopen dat hij in januari komt en dat wenger beseft dat dzeko de juiste man is en dat het nu eens moet.
volgend seizoen wil ik een prijs zien. heeft lang genoeg geduurd. er komt nu een hele goeie lichting aan, maar dat duurt nog 2 jaar voordat die lichting goed genoeg is voor het echte werk en dat is te lang. vertrouwen op de talenten mag, maar je moet ook eens geld uitgeven want anders is het niet te doen.

ben het er niet mee eens dat je zegt dat arsenal financieel niet genoeg heeft. arsenal heeft (geloof me) veel geld en als ze een speler zouden halen van 40 miljoen zou dat geen enkel probleem zijn.

Ben wel van mening dat arsenal dit jaar nog de Cl gaat winnen. tegen de mindere ploegen gaat het een stuk beter en worden zo goed als geen punten verspeelt, tegen de grote ploegen (man utd, chelsea en mss ook lliverpool) wordt verloren, maar als je uit die 6 wedstrijden 6 punten haalt en tegen de mindere niet veel verspeeld, wordt je kampioen (kijk naar manchester vorig jaar). denk dat het dit seizoen gaat lukken, al ben ik nog niet tevreden met meneer wenger en z'n beleid met transfers.

heb even mijn verhaal gedaan hoe ik erover denk, sorry dat het niet egt over je artikel gaat, maar moest het even kwijt .

goed artikel, 4 sterren. (waarom kan ik niet de beoordeling geven ?)

Het punt is dat we dat al jaren denken maar wenger blijft altijd wel talent halen en weet dat bijna altijd tot een geweldig team te smeden dus ik maak me geen zorgen eerlijk gezegd , trouwens wel een goed stukje.

mooi artikel, al ben ik als Arsenal fan zeker wel vol vertrouwen dat het goed komt.
ik snap niet helemaal wat je met je laatste zin bedoeld zou je die willen toelichten?

10 december 2009 om 21:25

Arsenal heeft een ontzettend sterk fundament voor de toekomst gelegd, maar datzelfde fundament kan voordat de toekomst daar is al teveel schade oplopen.

ik snap dat je prijzen wilt maar dan moet je niet gaan praten dat arsenal buiten de boot gaat vallen want liverpool zal eerder met city,villa en spurs te maken krijgen.

9 december 2009 om 23:47

Klopt, dat zal Arsenal ook niet overkomen.

Helemaal mee eens, die vraag stel ik mezelf ook zovaak... zou een eenmalige investering van 40 miljoen niet gelijk een hoop prijzen en daarmee meer geld opleveren. Maar ik denk dat Wenger gewoon geen risico's wil nemen. Hij speelt het op safe, helaas.

Ben overigens niet bang voor Spurs of Villa, wel voor City in de toekomst. Al moet ik helaas toegeven dat het nieuwe stadion van spurs echt een super plan is.

goede schrijfstijl, leuke invalshoek, goede zelfkritiek!

Erg goed stuk, en niet alleen door de informatie die je erin geeft maar ook zeker door je objectieve schrijfstijl. Ik bewonder het spel van Arsenal al een aantal jaar, maar die laatste stap moeten ze mijns inziens inderdaad nu toch eens gaan maken. Jammer voor Arsenal dat Van Persie er voorlopig uit ligt, hij was dit seizoen toch iemand die regelmatig het verschil maakte en anderen beter liet spelen.
Maar als Manu fan vind ik het verder ook weer niet zo erg, het maakt onze titelstrijd namelijk weer wat makkelijker

Nou nou nou. Keurig keurig artikel.

Het feit dat je de andere clubs ook credits durft te geven getuigt gewoon van grote ballen. Respect daarvoor.

Ik ben het echter niet met je eens dat je Villa in het rijtje van de Spurs en City zet. Villa is wat betreft mij een club die gewoon gestaag door bouwt en zich niet gek laat maken. Ze smijten niet zo over de balk als de Spurs en City. Ze gaan meer gestaag door. Daarnaast is O'neill gewoon een fantastische trainer in mijn ogen. Die man verdient ook credits. Villa was jaren geleden niet zo sterk als ze nu zijn. Hebben ze met gestaag beleid gewoon erg goed gedaan. Heb ik erg veel respect voor.

De Spurs hebben een manisch beleid. Het is alles of niks. We kopen en we kopen ze gerust een jaartje later weer terug. We verkopen Keane. We kopen hem weer terug. Half jaar later na de bank teveel van dichterbij bekeken te hebben wil hij alweer weg. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dit heeft echter ook met stabiliteit te maken. Trainers komen en gaan veel te snel. En die willen allemaal hun eigen spelers hebben. Hoop dat Redknapp langer blijft. Dat hij langer kan doorbouwen aan een team. Hoeven we niet elke zomer uitverkoop te houden en allemaal mensen te halen. Daarnaast haalt hij Engelse spelers. Dan hoor je mij niet klagen. Dat stukje Engelse identiteit hou ik van.

Qua Arsenal. Is het gewoon jammer dat Wenger soms net iets te ver doorschiet in zijn beleid. Ik snap dat je talenten moet halen omdat je het geld niet hebt. Maar op een gegeven moment moet je toch ook inzien dat je team routine nodig hebt. Waarom niet gewoon ervaren spelers halen? Oké misschien krijg je dat geld niet terug. Maar als je team daardoor beter gaat voetballen? Als dat ervoor zorgt dat je beter rendement haalt uit je talentvolle spelers. Dan worden die jongens ook meer waard waardoor uiteindelijk die investering in die routine uit kan. Waarom halen ze nou niet bijvoorbeeld een Viera? Die speelt nou niet veel bij Inter. Hij is een echt Arsenal gezicht. Daarnaast een speler die een wedstijd kan lezen. Body heeft. Een echte aanvoerder is. Goed voor de opbouw is. Zou gewoon perfect passen bij wat nodig is. Daarnaast hebben ze nu een spits nodig. Waarom niet een van Nistelrooij. Creativitieit genoeg in dat team. Ze hebben nu een speler erbij nodig die de ballen er gewoon in klets zonder geouwehoer. Als je iets meer routine in je linies zet kom je zoveel verder met het talent dat je hebt.

Het bericht is trouwens uitstekend. zonder een moment van twijfel 5 sterren.

10 december 2009 om 11:09

Villa heeft in het eerste jaar van O'neill met het geld van Lerner een gigantische inhaalslag gemaakt. Desalniettemin getuigt hun visie zeker van doordacht beleid met een typische speelstijl en spelers die daar binnen passen. O'neill zou wat mij betreft ook de perfecte opvolger van Wenger zijn mocht het ooit zover komen, mits hij enigzins vasthoudt aan de stijl van voetbal van Arsenal.
Wat betreft Spurs is het afwachten wat Redknapp doet. Hij staat nou niet bekend om zijn loyaliteit tov zijn werkgever, maar zet wel iets uitstekends neer. Aan de andere kant zijn er bij zijn twee laatste clubs na zijn vertrek grote financiele problemen geweest (southampton en Portsmouth). Je mag er vanuit gaan dat Spurs dit beter opvangt. Overigens ben ik niet een Spurs hater zoals veel Arsenal supporters. Ik waardeer hun visie op voetbal zeer en vindt het leuk dat ze met aanvallend voetbal bovenin meedraaien, zo lang het maar onder Arsenal is uiteraard.

Wat betreft het leiderschap. Wenger gelooft niet in een sterke leider in een team. Bovendien zijn leiders vaak ook geen aankopen maar word je dat vanzelf naar verloop van tijd. Ik denk niet dat Cesc hier voor geschikt is, maar misschien van Persie wel. Iets verbaler aanwezig, alhoewel een aanvaller zelden captain is.
Vieira en RvN zijn denk ik geen goede aankopen, simpelweg omdat ze niet zullen spelen als de eerste keus fit is. Ik ben sowieso van mening dat je als echte topclub geen spelers terug moet halen die op hun retour zijn (in Eredivisie kan dat wel, omdat het niveau gewoon lager is). Ook kun je bij de fitheid van RvN en Vieira een vraagteken zetten. En Wenger koopt geen twijfelgevallen, hij heeft de laatste jaren zelden een paniekaankop gedaan.

De ideale aankoop voor Arsenal op het moment zou Flamini zijn in mijn ogen. Speelt niet veel bij Milan, maar heeft een geweldige motor, kent de club en kan op zowel de positie van Song als Denilson goed uit de voeten. We zullen zien.

Goed artikel vooral betreft Arsenal's beleid dat maar niet zijn vruchten wil afwerpen.
Heb toevalig gisteren tijdens de Olympiakos wedstrijd een bericht naar Irianiangangster gestuurd met 'geduld raakt op'
Sommige veelbelovende spelers pakken hun kansen niet met beide handen wanneer het nodig is. Met de absentie van Van Persie en Bendtner zijn er uitgelezen mogelijkheden voor Eduardo, Vela en Walcott om er te staan maar alle drie laten het afweten en moet Wenger X-man Arshavin (aankoop) centraal in de spits opstellen om zijn gezicht te redden .

Er niets mis met kopen (30 tot 40 mil zelfs) en dat te combineren met het talent dat je hebt om zo resultaten te verzekeren vooral als Arsenal regelmatig met blessures te maken heeft.

Alleen betreft Aston Villa en Spurs ben ik het niet mee eens dat ze een echte gevaar vormen. Aston Villa heeft niet veel talent en ook weinig geld waardoor ze een lange seizoen niet kunnen vol houden en na de winterstop de weg naar beneden wandelen.
Spurs heeft geen structuur en spelen senstatie voetbal afgewisseld met baggere wedstrijden vooral uitwedstrijden. Aankoopbeleid is ook slecht en spelers spelen zonder echte teamspirit.

Alleen Mancity is de te vrezen ploeg vooral om hun koopkracht en vele alternatieven. Ze hebben spelers als Kompany en Onuah op de bank die het niet erg vinden omdat ze dik betaald worden en dat geldt ook voor Cruz en Robinho. Met Given als topkeeper hebben ze achterin ook een zekerheid.
Ze hebben alleen wat tijd nodig om helemaal op elkaar ingespeeld te raken maar ze gaan 100% voor CL plaatsing.

Liverpool is uit de boot gevallen

5 sterren

en voor de mensen die martstolze en mij niet goed begrijpen, hier is iemand die het heel goed uitlegt in het engels:

http://blog.emiratesstadium.info/2009/12/why-so-pr...

Gewoon goed
meer kan ik nie zeggen

Met de aansluiting verliezen zal het wel meevallen denk ik. Misschien een aantal jaar bij goede prestaties van ander teams. Maar is het niet zo dat Arsenal daarna het stadion voor een behoorlijk gedeelte afbetaald heeft dat er daarna flink geinvesteerd kan worden? Want Arsenal is natuurlijk een erg rijke club met een mega-omzet en niet afhankelijk van grote investeerders, een bijzonder stabiele club. De winst die nu naar de afbetaling van de lening toevloeit zal steeds meer aan de selectie ten goede komen. Het bedrag om in de selectie te investeren kan na enkele jaren al behoorlijk groeien omdat de rentedruk op de lening behoorlijk afneemt door de aflossingen.
Als je daarna ieder jaar je selectie met één of twee topspelers kunt versterken aangevuld met twee toptalenten dan kan Arsenal volgens mij echt niet stuk en zeker niet ingehaald door clubs als Aston Villa.'die presteren goed maar lopen gewoon te veel stappen achter op Arsenal. Ik denk dat juist Arsenal de grootste stappen gaat maken van alle (sub)topteams in Engeland...
PS. Ik ben het persoonlijk nog steeds niet eens met het beleid van Arsenal om jeugdspelers uit heel Europa naar Londen te halen, en neem dit hen kwalijk al is het volledig legaal. Voor Arsenal is dit wel goed natuurlijk, behalve dat enige Engelse identeit wordt ingeleverd, maar vooral de rest van het Europese jeugdvoetbal wordt er door verkracht. Ik weet dat andere teams dit ook doen, maar dat vind ik geen goed excuus, bovendien doet niemand het op de schaal waarmee de Londenaren te werk gaan, dit is trouwens voor de andere teams weer geen excuus. Wenger en tevens het beleid om jeugdige splelers in zijn elftal te brengen genieten ook bij mij veel respect, maar ik hoop echt op een verbod op de transfers van -18 spelers, omdat daardoor de Europese concurrebtie volledig wordt uitgeschakeld. Verder hoop ik dat er meer Engelse spelers in het team komen.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren