Dinsdag, 8 December 2009
Feyenoord moet opschieten als het daadwerkelijk Zsolt Korcsmár wil contracteren. De Hongaarse verdediger heeft tijdens een stage in Rotterdam-Zuid een goede indruk achtergelaten op Mario Been. Inmiddels hebben echter ook Everton en Werder Bremen de verdediger uit Hongarije een proefperiode aangeboden. Bij Feyenoord wil men de karige liquide middelen liever besteden aan de komst van een aanvaller.
 (Diverse Hongaarse media)
Waarheidsgehalte:
Totaal 120 stemmen.
Mark Hughes doet er goed aan om meer overwinningen als afgelopen weekeinde op Chelsea te boeken. De continuïteit van de oefenmeester van Manchester City blijft onzeker, vooral omdat de eigenaren uit het Midden-Oosten van mening zijn dat hij niet het maximale uit de spelersgroep haalt. Rafael Benitez wordt gezien als de ideale plaatsvervanger. Zijn komst is echter afhankelijk van de prestaties van Liverpool. (The Sun)
Waarheidsgehalte:
Totaal 110 stemmen.
Goed nieuws voor Ruud van Nistelrooij. Real Madrid is bereid de spits in de komende transferperiode transfervrij te laten vertrekken, mits hij de overstap naar AS Roma maakt. De Serie A-club had in de zomer reeds interesse, maar toen had de Geffenaar geen trek. Om de goede verstandshouding met de Romeinen niet te verstoren, heeft preses Florentino Pérez nu ingestemd in met een kostenloze overgang in januari. (AS)
Waarheidsgehalte:
Totaal 132 stemmen.
Fiorentina hoopt te profiteren van de sportieve malaise bij Hertha BSC. Gojko Kacar twijfelt namelijk over een voortzetting van zijn carrière in Berlijn nu de Bundesliga-club zichtbaar in verval is geraakt. De middenvelder uit Servië staat al geruime tijd op de verlanglijst van de Italianen, die denken dat januari het juiste moment is om hun belangstelling te concretiseren. Hertha verlangt echter minimaal veertien miljoen euro. (Corriere dello Sport)
Waarheidsgehalte:
Totaal 81 stemmen.
/
In Zuid-Europa lijkt men goed op de hoogte te zijn van de kwaliteiten van Balázs Dzsudzsák. Na de eerder vermeende interesse van Real Madrid zou nu ook Benfica in de markt zijn voor de aanvaller van PSV. De Hongaars international wordt in Lissabon gezien als een uitstekende vervanger voor Ángel Di Maria, die volgend jaar zomer naar Engeland lijkt te verkassen. Oudgediende Simao Sabrosa is ook een optie.  (A Bola)
Waarheidsgehalte:
Totaal 143 stemmen.
De naam van Elton Rodrigues Brandão klinkt in Europa niet bekend in de oren, maar in Brazilië des te meer. Met zeventien goals had de aanvaller een belangrijk aandeel in de promotie van Vasco da Gama naar het hoogste niveau. Inmiddels zouden Schalke 04, PSV, VfB Stuttgart en nog enkele clubs uit Europa oriënterende gesprekken hebben gevoerd met diens zaakwaarnemer, die momenteel in Europa verblijft.  (Globo Esporte)
Waarheidsgehalte:
Totaal 80 stemmen.
De tijdelijke overgang van Breno naar São Paulo is weliswaar nog niet officieel, maar Bayern München heeft achter de schermen al besloten wie de opvolger van de Braziliaan moet gaan worden. Voor een bedrag van 12,5 miljoen euro moet Simon Kjaer de overstap naar de Allianz Arena maken. De verdediger van Palermo wordt echter ook door tal van Engelse topclubs begeerd, terwijl ook Sevilla in de markt is. (TZ)
Waarheidsgehalte:
Totaal 77 stemmen.
Anatoliy Tymoschuk overweegt in ieder geval de Beierse contreien te verlaten. De middenvelder kwam afgelopen zomer over van Zenit Sint-Petersburg en heeft door dat Mark van Bommel niet zomaar uit de basis wordt gespeeld. De Oekraïener wordt bovendien als hij binnen de lijnen komt veelal als rechtermiddenvelder gebruikt, en niet centraal op het middenrif. In Rusland houden diverse clubs de situatie in de gaten. (Sport-Express)
Waarheidsgehalte:
Totaal 87 stemmen.
/
Een aanbieding van River Plate uit Argentinië zag hij niet zitten, en ook een terugkeer naar de Premier League geniet niet de voorkeur van Julio Baptista. De aanvallende middenvelder annex aanvaller van AS Roma staat wel open voor de belangstelling van Atlético Madrid. De tweede club uit Madrid wil volgend jaar zomer proberen de oud-speler van Sevilla en Real Madrid uit het Stadio Olimpico los te weken. (Diverse Spaanse media)
Waarheidsgehalte:
Totaal 76 stemmen.
Manuel Pellegrini is tevreden over de aanpassing van Karim Benzema in zijn eerste maanden bij Real Madrid, maar bij AC Milan en Juventus is men desondanks van mening dat het verstandshuwelijk binnen afzienbare tijd op de klippen gaat lopen. Beide Italiaanse clubs hebben de zaakwaarnemers van de Fransman reeds laten weten dat zij bereid zijn om volgend jaar zomer diep, heel diep, in hun geldbuidel te tasten.
 (Corriere dello Sport)
Waarheidsgehalte:
Totaal 110 stemmen.



8 december 2009 om 09:19
#1

Benzema naar Ac Milan zou ik heel erg toejuichen. ik ben echt een fan van Benzema, en laat hem maar naar AC gaan. dan staat die Altijd in de basis en kan die net als bij Lyon gewoon zijn ding doen en dat is scoren!!

R. Van Nistelrooij naar As Roma zou ook mooi zijn, met totti als voorbereider en nistelrooij als afmaker hebben ze écht een killer-voorhoede!

Aangepast op Dinsdag, 8 december om 09:21 door FCTreds.

8 december 2009 om 11:22
#29

het lijkt mij niet te geloven dat ze eerst van nistelrooij laten gaan voorn niks.
(daar geloof ik helemaal niks van)
En dan hun andere spits verkopen....
En ac Milaan wil helemaal geen spits er meer bij, die hebben huntelaar nog zitten en die gaat het na de zomer helemaal maken.

En als Psv Dzsudzsák laat gaan in de winter worden ze geen kampioen, dat zijn fouten die ajax de afgelopen jaren ook hebben gemaakt.
Hun beste speler verkopen op het laatste moment of halver wege en dan geen gelijk waardige opvolger hebben.
Dat scheelt je al snel 6 a 9 punten op het einde.
Maar dat doen ze bij psv toch niet daar zijn ze veel te berekenend voor.
Wat ik niet snap is als een Dzsudzsák of een afellay bij ajax zouden spelen waren ze al lang verkocht.
Afellay is een grootse voetballer maar heb het idee dat hij in eindhoven geremd word sinds afgelopen jaar. Het is net of hij tegen een transfer aan zit maar dat het hem net iedere keer niet word.

8 december 2009 om 11:43
#34

snap wat je bedoelt met die opmerkingen over Affelay. Ik ben zelf een Psv'er dus ben ieder jaar weer bang dat hij weggaat, en dus blij als hij blijft, maar nu lijkt zijn ontwikkeling een beetje te stagneren. Neemt natuurlijk niet weg dat hij geweldig belangrijk kan zijn voor PSV in goede doen.

Wat Dszudzsak betreft, die jongen is heel belangrijk gebleken dit jaar, na een wat minder laatste gedeelte van het vorige seizoen. Ik weet de precieze cijfers niet maar ik denk aan een goal of 7 en ook een aantal assists? alleen afgelopen wedstrijd al weer 2 assists.

Hoop dat ze allebei nog een tijdje blijven, zijn belangrijk voor Psv, maar mogen wat minder snel geïrriteerd zijn van mij, vooral Dszudzsak. Laat zich snel uitlokken, niet zo slim.

8 december 2009 om 12:02
#37

klopt was mij als niet psv'er ook al op gevallen.
En snap dan niet dat 2 spelers die ver boven de rest van het team uit steken beide zich zelf soms verliezen.

Maar ben bang dat ze niet lang meer bij psv spelen.
of eerlijk gezegt hoop ik dat ze niet lang meer bij psv spelen.

want krijg het idee dat de ontwikkeling stil valt.
En nu krijgen ze bij ajax vaak de kritiek dat spelers het hoog in hun bol hebben en te snel de stap maken.

Bij psv heb ik het idee dat die stap bijna te laat gemaakt word.

want als afellay na dit seizoen niet weg gaan en volgend seizoen een slecht seizoen draait word het hem al bijna niet meer.

kijk naar van persie waar die nu is zo ver is afellay nog lang niet.
maar as hij vorig jaar weg was gegaan was hij er al een stuk dichter bij.

Aangepast op Dinsdag, 8 december om 12:03 door bertyusuf.

8 december 2009 om 09:20
#2

Benzema bij Milan? Lijkt mij erg onwaarschijnlijk, spitsen als Pato, Borrielo, Inzaghi en Huntelaar. Mits een van deze heren of meerdere de deur uitgaat. Ik denk dat Milan eerder zo'n constructie voor ogen heeft een ruildeal Pato-benzema.

8 december 2009 om 12:03
#38

Snap niet hoe je er op komt dat Milan waarschijnlijk pato in een ruil met Benzema wil betrekken. Pato is een van de beste bij Milan en veel beter dan Benzema. Milan zal juister alles aan doen om Pato te behouden. Dus nee, geen ruildeal Pato-benzema!!!

8 december 2009 om 09:23
#3

Dzsudzsak naar real of benfica? daar is hij niet goed genoeg voor. Misschien Deportivo of Villareal, daar zou hij meer speelminuten krijgen en zich nog verder ontwikkelen om een paar jaar later die stap wel te maken als volwaardig basisspeler van een topclub.

8 december 2009 om 10:43
#24

ik denk dat Dzsudzsak dat niveau makkelijk aankan. hij zal er misschien even tijd voor nodig hebben netals zijn begin bij Psv, maar hij bezit de kwaliteiten wel. ben het wel met je eens als je bedoeld dat het nog te vroeg is. ik zie hem liever, zoals Suarez, de Eredivisie ontgroeien en dan die transfer maken...

8 december 2009 om 11:40
#32

Niet mee eens. Dzsudzsak is een goede voetballer maar heeft niet iets waarvan je zegt 'wow'. Leuke traptechniek maar is niet buitengewoon technisch of snel. Real is veel te hoog gegrepen..

Aangepast op Dinsdag, 8 december om 17:08 door Ziani.

8 december 2009 om 15:45
#57

Een benfica moet hij aankunnen. Daar zal hij prima doorgroeien en nog meer leren om het niveau aan te kunnen!!!
Overigens blijf ik het raar vinden dat mensen niks in Dzsudzsak zien...hij is dusdanig belangrijk dat je zonder hem heel wat doelpunten en assists mist.

Overigens moet half Nederland die naam eens gaan leren spellen want jou variant: Dzduszak wijkt wel heel erg af van de uitspraak.

8 december 2009 om 17:08
#64

Haha ja, typefoutje. Heb het gecorrigeerd

8 december 2009 om 18:19
#67

Nederland hoeft helemaal niet zijn naam te leren, we hebben het niet hier over een speler van wereldklasse. Dat hij het goed doet is leuk, maar zo belangrijk is die jongen helemaal niet voor het voetbal in Nederland. Misschien voor Psv, maar supporters van PSV is nauwelijks 1/10e van Nederland.

8 december 2009 om 09:22
#4

Benzema gewoon bij Real laten voetballen. Huntelaar moet in de basis spelen bij AC, zij hebben dus ook geen versterking nodig !

8 december 2009 om 09:24
#5

@martin Jol
niet goed genoeg voor benfica ?? Ik heb psv toch echt wel hoger staan als Benfica, dus lijkt me dat dzsudzsak het niveau van benfica makkelijk aan kan

9 december 2009 om 07:43
#76

psv Hoger staan dan de koploper uit Portugal?, die het fantastisch doen in Europa League o.a 6-0 op Everton, en jij beweert dat psv beter is ?

Kijk alleen al naar het verschil in spelers Dzsudzsak is een leuke speler, maar als je die vergelijkt met Di Maria, Di Maria is toch wel een stuk verder.
Cardozo en Saviola zijn wel 3 klasse's beter dan Reis, Toivonen, Koevermans of Lazovic.
daarnaast heeft Benfica ook nog een spits als Nuno Gomes op de bank zitten

Aimar is een fantastische speler, veel verder dan Affelay, Ramires is een beest op het middenveld, Engelaar is misschien sterker in de lucht enzo door zijn lengte, maar Ramires kan veel beter meevoetballen dan Engelaar.

Luisao en David Luiz is een van het beste verdedigingskoppel van Europa, de twee Brazilianen.
een stuk verder dan Rodriguez en kunnen beter meevoetballen dan Ooijer.

psv is een enorm sterke ploeg in Nederland, maar Benfica is toch een stukje verder net als Porto overigens, Sporting is de laatste tijd zwak, je kan ze hebben, maar het probleem is dat NL clubs ze nooit hebben omdat het altijd fout gaat in de laatste minuten

Aangepast op Woensdag, 9 december om 07:44 door Trochowski10.

8 december 2009 om 09:28
#6

Als Benzema in Milaan terechtkomt dan zal Huntelaar het mogen vergeten en kan hij nog eens proberen bij een andere topclub. Benzema is een klasbak en het is nog maar de vraag of hij weg wil uit Madrid. Hij krijgt vaak zijn kansen en maakt al eens een goal. Qua statistieken was Huntelaar wel beter bezig in Madrid dan Benzema nu. Wel best een grappig feit vind ik. Zegt dit dan iets over Benzema, Huntelaar of Madrid?

8 december 2009 om 09:31
#7

Benzema naar Milan, hahah dat mag ik niet hopen. Speelt erg slecht Real Madrid. Als er een spits naar Milan komt is het Dzeko wel!

8 december 2009 om 09:33
#8

Je kan het Portugese voetbal niet vergelijken met de Nederlandse competitie. In Portugal speel je draken van wedstrijden ook tegen de kleinere clubs! daar leeft het voetbal echt bij de fans en die druk oefent zich ook uit op de spelers van de grotere clubs als Sporting, Benfica, Porto, Braga, Lissabon en Boavista. In mijn optiek speel je daar toch wat vaker topwedstrijden en bovendien doen de portugese clubs vaker mee aan de champions leauge.

8 december 2009 om 19:56
#70

Whahaha Martin_jol dit meen je niet. Daar leeft het voetbal echt bij de supporters? Heb je wel eens een wedstrijd uit de Portugese competitie gezien? Daar kun je de supporters bijna horen echo'en zo leeg zijn die stadions! Alleen de top 3..
In mijn optiek zijn de competities min of meer gelijkwaardig maar de topclubs aldaar doen het beter want ze scouten efficienter en behouden hun spelers ook zo lang mogelijk. En niet zoals bijv Ajax in december hun topscorer verkoopt (huntelaar).

Verder hoop ik dat Dzsudzsak blijft. Is erg belangrijk voor het team en wie zou hem moeten vervangen als hij gaat? Amrabat? dan lever je toch stevig in qua kwaliteit hoor!

Aangepast op Dinsdag, 8 december om 19:56 door vvvrules.

8 december 2009 om 09:33
#9

Ik snapte de aankoop van Tymoschuk toch al niet. Bayern zit redelijk ruim in de middenvelders en met Van Bommel hebben ze een vergelijkbare speler al in huis. Maar volgens mij was hij ook al gekocht voordat Van Gaal was aangetrokken?

8 december 2009 om 09:34
#10

haha dat bericht van dudszak naar r.madrid slaat echt nergens op benfica mischien maar veel meer zou die ook niet aan kunnen

8 december 2009 om 09:35
#11

Als we als Nederland zijnde ooit nog iets willen betekenen, dan moeten spelers als Dzudzak gewoon bij de Nederlandse top blijven. Hij is namelijk nog niet uitgegroeid tot absolute lieveling en speelt nu pas in zijn eerste seizoen echt concequent voor de prijzen.

Hem nu laten vertrekken voor een middelmatige som geld zou enkel beleid van korte duur betekenen.

8 december 2009 om 09:46
#14

Heb je helemaal gelijk in, zulke mensen moeten in Nederland willen blijven om het Nederlandse voetbal in de lift te krijgen. Maar goed, voor mij als Ajax supporter toch één van de weinige kansen dat Ajax nog kampioen kan worden

8 december 2009 om 09:44
#12

Ik hoop dat Anatoly Tymoschuk gaat slagen in Beieren, want ik vind hem beter dan Mark van Bommel. Tymoschuk is overal aanvoerder geweest, overal was hij het verlengstuk van de trainer en nooit heeft hij ergens mot of bonje gehad. Tymoschuk is een geweldige spelverdeler met een fantastische mentaliteit en pakt bijna nooit rode kaarten en maakt zelden domme overtredingen. Tymoschuk speelt met zijn hoofd, niet met zijn voeten. Een kostenplaatje van vijftien miljoen euro is reëel. Dinamo Moskou en FC Zenit volgen hem immers op de voet, maar Bayern is voor Timo zeker niet te hoog gegrepen. Ik zie hem zelfs nog uitgroeien tot Kapitän in Duitsland; net als zijn idool Lothar Mattheüs.

8 december 2009 om 10:03
#15

Klopt. Je kan beter elke maand een half uurtje in het eerste van Real spelen en de rest op de bank/tribune zitten.

RvN is inmiddels op een leeftijd gekomen dat hij geen hele carriere meer voor zich heeft als voetballer. Je kan dan kiezen om de rest van je carriere op de bank te zitten bij Real of op zoek te gaan naar een club waar je wekelijks speelt.

8 december 2009 om 19:58
#71

Tijd dat Ruud dus terugkeert na Eindhoven!

8 december 2009 om 10:07
#16

Benzema naar Italie!?
Geloof ik niks van.
Benzema heeft al een goeie tijd in Madrid.
Waarom zou hij weggaan?

8 december 2009 om 10:10
#17

Tymoschuk presteert tot nu toe onder zijn kunnen, maar alsnog vind ik hem beter dan van Bommel, van Bommel vind ik een overschatte voetballer. Ik vind het daarom ook raar dat vgaal hem maar blijft opstellen.

8 december 2009 om 10:10
#18

Als Ruud nog enige waarde voor psv wil zijn moet hij deze winter naar Eindhoven komen. Zal voor hemzelf ook beter zijn met het oog op zijn Wk-wens.

Het gerucht van Dszudszak icm Madrid wordt steeds hardnekkiger. Ik heb m'n twijfels of hij het daar gaat redden maar hij heeft zich goed ontwikkeld onder Rutten.

Aangepast op Dinsdag, 8 december om 10:16 door LEB0WSKI.

8 december 2009 om 10:32
#19

Kjaer is een held! Het probleem voor Palermo wordt nu of zij hem moet verkopen voor 12,5 miljoen euro of behouden en wellicht hopen op een beter bod + het genieten van zijn kwaliteiten de rest van het seizoen.

8 december 2009 om 10:32
#20

Wat betreft Dszudszak: Vorig jaar viel hij best terug de tweede helft van het seizoen.
Als hij kan laten zien dat hij een heel seizoen top kan spelen, dan maakt hij kans op een leuke overstap denk ik.

8 december 2009 om 10:34
#21

Als Benfica 40 mijoen durft te vragen te vragen voor Di Maria, mag PSV er 30 vragen voor Balasz. Maar ik denk niet dat Benfica een stap vooruit is. De competitie is niet veel beter dan de Nlsehij zou beter passen in Duitsland of Spanje.

8 december 2009 om 10:35
#22

@joshepke .. PSV beter dan Benfica vind ik een Hele gewaagde Uitspraak Di Maria staat in belangstelling van Hele Top van de Wereld echt een Top speler daarnaast heb je nog Topspelers als Aimar Saviola Luisao Ramires David Luiz
nee Joshepke je kijkt te erg door een PSV Bril ..
Niet lullig bedoelt maar geen een Nederlandse Club zie ik van Benfica op dit moment winnen die hebben dit jaar een Echt Hele goede Ploeg zelfs Keirrisson (gehuurd van Barcelona ) komt niet in aanmerking op een basisplek dat tekend hoe goed ze zijn op het moment

8 december 2009 om 10:42
#23

PSV moet gewoon vasthouden aan niemand verkopen in de winterstop. En stel dat PSV dan 1e of 2e wordt en CL speelt is Benfica echt geen stap omhoog voor Dzudszak. Dan kan ie het beste nog een jaar bij PSV blijven, in CL zich bewijzen en dan naar Manu oid.

@westend. Dzudszak nog geen absolute lieveling van Psv? Dat dacht ik dus van wel. In het stadion wordt ie alleen maar toegejuicht en toegezongen. Meer dan elk andere speler.

8 december 2009 om 10:49
#25

@morfe0
Dat Kerrisson niet in de basis staat is geen reden om te zeggen dat Benfica beter is dan PSV .. Rajkovich werd door PSV gehuurd van Chelsea en hij kwam niet in aanmerking voor een basisplaats bij PSV ..betekent dat dan ook dat PSV zo geweldig is dat niemand uit Portugal ze kan verslaan?? PSV , Benfica en als die andere topclubs uit de kleinere landen zijn allemaal van het niveau Europese subtop..van PSV naar Benfica is geen vooruitstap en andersom ook niet..de beste europese subtopper is naar mijn mening Porto, maar bij een stap vooruit hoort ook een grotere competitie..vind ik

Aangepast op Dinsdag, 8 december om 10:59 door wassabi.

8 december 2009 om 10:50
#26

Benzema naar Milan..
Als dat zo is kan Huntelaar opnieuw op zoek naar een nieuwe club.

Die verdediger die bij ons op proef is, ik heb ergens gelezen dat Been ze niet wilde hebben....

8 december 2009 om 11:41
#33

Niet waar. Been heeft gezegd dat ze niet in aanmerking komen voor de aanstaande transferperiode. Dat betekent niet dat hij ze niet wilt hebben.

8 december 2009 om 11:47
#35

Ja, hij wou zich orienteren, dan komt het er dus op neer dat hij hem niet wil want haalt hij hem nu niet dan is de vogel gevlogen, helaas.

8 december 2009 om 12:08
#39

Je weet toch wel dat Feyenoord geen geld heeft? Er is een groot verschil tussen willen en kunnen..

8 december 2009 om 12:14
#40

Been wil een aanvaller.
Dus waarom zou hij dat kleine beetje wat er misschien ligt uitgeven aan een verdediger?

8 december 2009 om 12:26
#43

Omdat hij wellicht ook een verdediger wilt met hulp van investeerders. Waarom denk je dat hij proef komt lopen? Voor de gezelligheid? *zucht*

8 december 2009 om 11:03
#27

Ik denk niet dat Kjaer (maar) voor 12,5 miljoen verkocht. Voor zo'n speler zou je toch wel rond de 20 miljoen kunnen vangen denk ik (ook al is het een verdediger).

8 december 2009 om 11:26
#31

Daarnaast wil hij ook gewoon zijn minuten maken om in aanmerking te komen voor een selectieplaats tijdens het WK met Denemarken. Daarna zal hij zeker vertrekken, maar hopelijk kan zijn clausule verhoogd worden, zodat wij meer kunnen vangen voor hem.

8 december 2009 om 11:07
#28

totti en van nistelrooy in een team, garantie voor blessures...

8 december 2009 om 11:48
#36

En doelpunten

8 december 2009 om 11:25
#30

Waarom liep Zsolt Korcsmár stage bij Feyenoord??
Als Feyenoord zijn geld toch wil uitgeven aan een spits.

8 december 2009 om 12:17
#41

Gek dat Benfica interesse toont voor Dzudszak. Van Psv naar Benfica lijkt me nou niet echt een stap vooruit. Blijf dan lekker waar je zit tot er misschien een echte topclub komt. De Portugese competitie is nou niet echt je-van-het.

8 december 2009 om 12:21
#42

Nu weet ik dat er in de wandelgangen heel vaak grote onzin verkondigd mag worden, maar ik dacht dat het dan de artikelen betrof.
Lees ik dat PSV een betere en grotere club is dan Benfica, laat er nu in 2007 een onderzoekje zijn geweest over de clubs die zich het grootst mogen noemen, wat denk je, staat Benfica bovenaan als club met de grootste aanhang en hoogste naamsbekendheid in de wereld, let wel, het laat clubs als Man U, Real, Indipiente en Vasco di Gamma ruim achter zich, maar komen enkele posters hier die zeggen dat het geen stap hogerop is van PSV naar Benfica. Gaat het over hun eigen clubje, dan moeten wij altijd kijken naar geschiedenis, en prijzen die de betreffende club in het verleden hebben gehaald, nou doe dat dan zelf ook.

8 december 2009 om 13:01
#46

Dat Benfica een grotere club als PSV is, mag zo zijn. Beter is de club echter niet. PSV en Benfica zijn van een vergelijkend niveau. Er wordt te vaak minachtend gedaan over de Nederlandse clubs. Zou Benfica uit kunnen winnen bij Fenerbache? Nee, normaal gesproken niet. Is FC Twente dan beter en groter als Benfica? Nee. Kan FC Twente winnen van Benfica? Ja, FC Twente is tegen niemand van de Europese subtop kansloos in deze vorm.

8 december 2009 om 13:57
#47

Beter is de club echter niet? Als ik jou was zou ik echt eens in de prijzenkast van Benfica gaan kijken, met als laatste prijs het Amsterdam Tournament.
Waarom zou Benfica niet van Fenerbahce kunnen winnen?
Volgens mij zit er tussen minachting en realisme een behoorlijk verschil, ja op een goede dag kan Psv, Twente of welke Nederlandse ploeg dan ook Europees gezien van Benfica winnen, maar dat wil niet zeggen dat dan de betreffende club dan beter is dan Benfica, kom op zeg. 34x landskampioen, 24x de beker, 3x de supercup 2x de CL gewonnen, het aantal finale, halve en kwart finale plaatsen van de tegenwoordige CL en EL kan een Nederlandse club alleen maar van dromen. Maar als jij PSV beter vindt dat mag hoor, alleen heb ik mijn twijfels over het realisme daarvan.

Aangepast op Dinsdag, 8 december om 13:58 door wandering.

8 december 2009 om 20:05
#73

Ja realisme is ook iets.. als je met een prijzenkast komt zegt helemaal niets over de huidige vorm. Nottingham Forest heeft ook een aardige prijzenkast maar wil niet zeggen dat ze gelijk van Real Madrid kunnen winnen. Kom op zeg!
Verder wil het Amsterdam Tournament ook niet veel zeggen dat is in de voorbereiding van het seizoen! Zo won PSV ook de Railway Cup in Rusland van clubs als AC Milan, Real Madrid en nog enkele grote clubs!
Zoals gezegd prijzen zeggen niets over de huidige vorm. Er zijn nog legio voorbeelden van..
Ik schat Benfica vrij hoog in maar ik zie PSV in deze vorm ongeveer gelijkwaardig aan Benfica. Ook al moet ik wel toegeven dat Benfica een hoop grote namen en talent in de selectie heeft.

8 december 2009 om 23:53
#75

als je toch in het verleden kijkt, kjk dan toch ook ff de champions league finale van '88

8 december 2009 om 12:30
#44

Benfica is een club met een grote aanhang maar het gaat nu om het feit wat er word gepresteerd dzsudszak kan nu wellicht de overstap maken en in deze tijd kijken we wat benfica laatste paar jaar heeft gepresteerd dan zie je dat psv vaker landskampioen is geweest en verder in de champions league is gekomen dus zie ik het niet als een sportieve vooruitgang maar financieel is het miss wel aantrekkelijk maarja ieder ze mening.

8 december 2009 om 12:43
#45

Als Real Madrid komt is Dzsudszak moeilijk in Eindhoven te houden. spelen in het maagdelijke witte shirt van Real is nu eenmaal het allerhoogste wat je als voetballer kan bereiken.

Maar Benfica zie ik ook niet als een stap omhoog voor Dzsudzsak. Natuurlijk moet ik sommige posters hier gelijk geven: Benfica is een enorm grote club. Maar wel een club die speelt in een competitie die qua niveau niet beter is dan de Eredivisie. Het is wel zo dat de Portugese top drie veel beter is dan onze top drie. FC Porto, Benfica en Sporting presteren altijd beter in Europa dan Psv, Ajax en Feyenoord.

Balasz moet niet naar Benfica gaan. Zit onze Hongaarse vriend nu echt te wachten op Rio Ave-uit of Marítimo Funchal- thuis? Wacht dan gewoon op de echte top.

Aangepast op Dinsdag, 8 december om 13:04 door AapiePSV.

8 december 2009 om 14:11
#48

Voor een club als PSV wordt altijd druk gescout door buitenlandse clubs dus vind ik het niet echt opmerkelijk dat ze Dzsudszak op het oog hebben.

8 december 2009 om 14:15
#49

Dam en weer heb ik me rot gelachen op sommige verhalen :
Zsolt Korcsmár kan misschien wel een goede verdediger zijn, hoe moeten ze dit betalen? Ze hebben geen geld en ik heb gehoord dat feyenoord de knvb moet inlichten als ze meer dan 50.000 euro uitgeven aan iets en dat de Knvb dat moet goedkeuren. En het is beter als Leo Beenhakker zijn connecties met topclubs uit Europa gebruikt om spelers te huren, als ze die ook daadwerkelijk nodig hebben want feyenoord heeft op het moment een aardig goede selectie.

Met Mark Hughes zie ik het wel goed uitzien voor Man City. Zon winst op chelsea geeft vertrouwen en ze zijn al 8 wedstrijden ongeslagen. Als Man city in de winterstop 5e staat komt het wel goed met ze.

Van Nistelrooy heeft weinig keus dan vertrekken naar AS Roma, aangezien hij met zijn leeftijd zit en het feit dat hij nooit speelt + geblesseerd is. AS Roma zou hun seizoen met v. Nistelrooy kunnen redden en misschien eindigen met CL voorrondes. Met naast Totti v. Nistelrooy zou je een goed duo hebben. Maar aangezien zowel Totti als RvN blessuregevoelig zijn vraag ik me af hoeveel wedstrijden hij daar bij As roma zou spelen.

En nou over Dzsudszak echt een indrukwekkende speler, elke wedstrijd garant voor assists en af en toe een hele mooie pegel. Maar Benfica is geen goede team. Hij moet PSV verruilen voor een ploeg als Werder Bremen, en van daar uit naar een topclub als Real Madrid (diego heeft het via Werder Bremen naar Juventus geschopt).

En ik zie die Brandao echt niet naar PSV gaan, is alleen kapitaalsvernietiging als je zowel koevermans, toivonen en reis tot je beschikking hebt. En je hebt ook nog Nijland ofzo en nog een hele beloftenteam, dus waarom in een speler investeren waarvan je al 3á5 van in je selectie hebt zitten?

En nu Julio Baptiste was bij Sevilla echt een prachtige speler. Jammer dat hij dat niet heeft laten zien bij Real M en ook Arsenal. Hoewel iedereen heb als een last op de schouders van Roma beschouwd vind ik hem tog aardig spelen zeker vorig seizoen toen hij mijn voorspellingen over hem wel overtrof met 9 doelpunten. Maar dit seizoen heeft hij er na 7 wedstrijden 0 inzitten dus hij zou gewoon wegmoeten bij Roma. Maar Athelico Madrid is lijkt mij ook niet egt de juiste ploeg voor hem aangezien ze Simao, Forlan en Aguero hebben, dus meer dan 5 á 6 doelpunten dit seizoen zit er niet in.

En nou over Benzema. Met Ronaldo en Kaka was het de bedoeling de doelpunten voor Real te maken. Maar Higuain is de laatste tijd ook heel belangrijk voor Real. Benzema heeft in 11 matches 4 goals gemaakt opzich heel aardig, maar ze staan 2e in de Primera Division en een verlies tegen Valencia betekent dat ze 3e staan. Tevens hebben ze nog 0x van echte goede tegenstanders gewonnen en Benzema was bij al die wedstrijden invaller, aangezien Higuain toen in de basis begon. Hij doet het niet slecht bij Real, maar Perez van Real wil nog meer van hem dus een transfer zou er aardig in kunnen zitten. Real Madrid kocht Benzema eigenlijk alleen omdat de supporters een heel nieuw team eisten en ik denk dat als je Huntelaar op Benzema's plaats zou zetten Huntelaar evenveel doelpunten zou hebben gemaakt. Benzema deed het ook heel goed bij Lyon en dat team presteerde te wisselvallig dus dat was een van de vele redenen van zijn vertrek. Maar Ac milan is veel minder concreter dan Juve aangezien milan pato, huntelaar, inzaghi en borrielo al heeft en niet zomaar ergens een bedrag rond de 30miljoen (zoveel kostte benzema) vandaan haalt.

8 december 2009 om 14:23
#50

Ik zou graag Ruud van Nistelrooij bij psv willen zien dat zou goed zijn voor zijn plek in oranje. Ook zou ik liever Benzema bij Arsenal zien dan Dzeko. Benzema is een speler die technisch uitblinkt en van de combinaties houdt wat je veel bij arsenal ziet. Dus ik zou zeggen Wenger grijp je kans!!

8 december 2009 om 14:56
#51

@wandering
Een prijzenkast zegt niks over hoe goed een club is. Ajax, Psv, Twente en mss nog meer ploegen maken gewoon kans tegen Benfica. De portugese competitie is niet veel beter als die van nederland (zie coëficentielijst). Als PSV dan CL speelt is Benfica echt geen stap omhoog. Een stap omhoog zijn ploegen die altijd Europees meedoen voor de prijzen of een of een subtopper uit engeland of spanje (tottenham, man city, athletco madrid, villareal). In Nederland moeten we minder doen alsof we een slecht voetballandje zijn en uitgaan van onze krachten. PSV is niet beter dan Juve maar zou ze nooit kansloos achtten.

8 december 2009 om 15:04
#52

Volgens mij bepaalt een prijzenkast hoe goed een club is, maar ook jij mag PSV beter vinden hoor, zal er in ieder geval niet wakker van liggen.
Misschien is dit wel wat Poulsen een paar bedoelde dagen terug, over ons Nederlanders.

8 december 2009 om 15:05
#53

Zou een mooie competitie zijn voor Dzsudzsak, naar Benfica. Daar kan hij zijn snelheid kwijt en kan hij laten zien of hij nog een stap kan maken. Verder heeft hij de acteerbewegingen ook al in huis. Real lijkt me echter wel te hoog gegrepen voor hem. Zo goed is hij (nog lang) niet.

8 december 2009 om 15:29
#54

@ Josephke

Meen je nou serieus dat je PSV hoger inschat dan Benfica?! Benfica heeft een zeer goede selectie die in een sterkere competitie spelen. Ook spreekt Benfica buitenlandse spelers veel meer aan dan (met alles respect) Psv!

ot:
Het wordt steeds duidelijker dat Oost-europa stijgt in voetbalniveau. Jongens als Dzsudszak, Korcsmar en Kacar zijn jonge spelers uit het Oosten en staan onder belangstelling van grote clubs. Ook zie je het aan clubs als Dinamo Kiev, Shakthar, Zenit, Cska en ook de Roemeense clubs spelen de laatste jaren goed me in Europa. Binnen een paar jaar zal je zien dat de ex-sovjet- en voormalig Joegaslavische landen weer gevaarlijke outsiders zijn voor de plaatsing en fases in grote internationale toernooien.

8 december 2009 om 15:33
#55

Dat vind ik nergens op slaan de prijzenkast zegt wel wat maar niet over de positie van de club momenteel ajax heeft ook een grote prijzenkast maar laten de laatste jaren veel liggen. Evenals Real Madrid met de meeste prijzen zou dan veruit de beste ploeg zijn. Maar op dit moment is Barcelona de beste team dat kan iedereen zien dus je prijzenkast heeft geen invloed op wat je nu presteert. Zegt alleen wat over de Historie van de club en geeft de club een naam maar heeft geen invloed op het spel van nu. Voetbal veranderd de bal is rond dus benfica vind ik gelijkwaardig aan psv als je het over porto hebt dan kan er geen nl club aan tippen maar benfica speelt niet het mooiste voetbal van portugal.

8 december 2009 om 16:25
#61

Met dit verschil dat Ajax de laatste jaren geen prijzen heeft gewonnen en Benfica wel, dus lijkt mij dat de prijzenkast er nog steeds toe doet, vooral je argument Voetbal veranderd de bal is rond dus Benfica vind ik gelijkwaardig aan PSV is echt sterk, maar ook jij mag in tegenspraak met de feiten PSV hoger aanslaan hoor.

8 december 2009 om 15:40
#56

Ik zie dudszak niet C. Ronaldo uit de basis spelen. Voor real is hij lang niet goed genoeg. Benfica vind ik persoonlijk niet echt een (grote) stap vooruit. Gewoon nog een jaartje in Eindhoven blijven en dan hopen op een leuke europese subtopper.

8 december 2009 om 16:23
#58

feyenoord heeft geen verdediger nodig ze moeten gewoon calabro halen.

8 december 2009 om 16:24
#59

Als die Di Maria vertrekt naar Man.city of Man.utd . zal Dzsudszak wel een goede vervanger van Di Maria zijn.

8 december 2009 om 16:25
#60

Ten cate ontslagen!!

8 december 2009 om 16:44
#62

Dszudzak zou over een jaar een topclub zeker aan kunnen

8 december 2009 om 16:45
#63

Dszudzak naar R.madrid Whahahhaha me dag is weer goed !

Leuk voor de Eredivisie maar laat het daar maar bij.

8 december 2009 om 17:42
#65

Ik beweer niet dat pas beter is dan benfica Wandering ik vind alleen dat het sportief geen vooruitgang is voor dszudszak om naar benfica te gaan ik acht psv niet minder aan benfica. Als psv in de portugese competitie speelden zou het ook om de titel srijden samen met sporting, benfica en topfavoriet porto. Ik vind alleen de portugese competitie minder als de duitse, spaanse, franse of engelse. Dat zie ik als sportief vooruitgang maken omdat daar meer tegenstand word geboden.

8 december 2009 om 17:44
#66

pas is psv

8 december 2009 om 19:21
#68

die hongaar is wel goed ik denk dat hij niet bij real ofzo maar bij hamburger sv zou kunnen bij elia.

Aangepast op Dinsdag, 8 december om 19:22 door miga.

8 december 2009 om 19:27
#69

Juve was al bezig met benzema. Dus ik hoop dat die komt einde van het seizoen. Ik ben de oude mannen zat aan het worden. Camoranesi iaquinta trezeguet del piero. Heb liever jonge spelers met techniek en snelheid. Diego komt meer tot zijn recht zo. Zijn spel is soms te snel voor bepaalde spelers bij juve. Amauri en benzema voorin daarachter diego. Zeer mooie aanval. Camoranesi mag ook vervangen worden voor een snelle technische sterke vleugel speler. Forza juve

8 december 2009 om 20:02
#72

@wandering
gast waar heb je het over?? welke prijs heeft benfica gepakt?? en de amsterdam tournament telt niet kan ik je alvast verklappen..de laatste keer dat ze kampioen waren was in 2005 en de keer daarvoor 1994..de beker hebben ze voor het laatst gewonnen in 2004 en de keer daarvoor 1996..europees hebben ze voor het laatst iets gewonnen in 1962..is de prijzenkast nu nog steeds zo'n belangrijk argument voor je??

Aangepast op Dinsdag, 8 december om 20:11 door wassabi.

8 december 2009 om 20:15
#74

Jammer dat clubvoorkeuren de perceptie zo sterk kunnen beinvloeden. Dzudzak is wekelijks de bepalende speler bij de mogelijk aanstaande landskampioen. En ja, ook ik heb een hekel aan hem. Matennaaier, paljas en schopper en hoogst verongelijkt als hij eens moet incasseren. Maar die mentaliteit heb je juist nodig om het hogerop te maken. Die jongen heeft naast techniek, snelheid, positioneel inzicht en een Beckham-voorzet ook nog eens een absolute winnaarsmentaliteit. Voor mij de tweede revelatie van het seizoen nu Suarez zo terug zakt (of met zakken vanwege zijn nieuwe positie). Hij zal het overal maken dus een tussenstop bij Benfica is helemaal niet nodig, nog afgezien van de karige prijzen die portugezen doorgaans betalen. Wat mij betreft gaat hij in de winterstop al weg. Ik erger mij mateloos aan zijn gedrag op het veld, maar misschien erger ik mij nog meer aan het feit dat hij niet bij mijn club speelt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalreizen

'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'

"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.46875 seconden.