Okada: 'Van Marwijk vroeg of ik echt de bondscoach van Japan was'

Maandag, 7 december 2009 om 09:15

Afgelopen vrijdag vond er een opvallend tafereel plaats bij de WK-loting in Kaapstad. Bondscoach Bert van Marwijk herkende zijn Japanse collega Takeshi Okada niet en vroeg aan Okada waar de bondscoach van Japan zich bevond.

/

“Hij vroeg me af of ik wist wie de bondscoach van Japan was en of ik ook misschien wist waar hij zich ophield”, vertelde Okada aan journalisten in Tokio. “'Ik zei vervolgens dat ik de bondscoach was. Hij vroeg vervolgens of dat echt waar was”, zei de verbaasde oefenmeester van het nationale elftal van Japan.

Twee maanden eerder hadden beide keuzeheren elkaar in Enschede ontmoet tijdens de vriendschappelijke interland in Enschede. Het Nederlands elftal versloeg Japan toen met 3-0. ''Voor dat duel heb ik zijn hand geschud'', zei Okada. ''Hij vertelde me toen nog dat hij het Japanse voetbal en alle spelers goed kende.''

Okada toonde zich bijzonder optimistisch over de kansen van Japan tijdens het WK. De ploeg werd ingedeeld bij Nederland, Denemarken en Kameroen, maar toch zet Okada zeer hoog in op de kansen van het land. “Het is de vierde keer dat Japan meedoet aan een WK en we gaan voor de laatste vier.”

Live wedden op voorbereidings wedstrijden

7 december 2009 om 09:20
#1

Niet zo netjes van van Marwijk.

7 december 2009 om 09:20
#2

haha, Geniaal!
Toch wel opmerkelijk dat je binnen 3 maanden zoiets vergeet.

7 december 2009 om 09:39
#21

Geniaal?
Dit is gewoon slecht. Komt lekker over naar je collega's.
Zou hij de bondscoach van Argentinië wel kennen?

7 december 2009 om 10:06
#29

Tuurlijk kent hij de bondscoach van Argentinie, maar die war er niet. Kom nou, je kunt niet van v.marwijk vrwachten dat hij elke aanwezige bondscoach van gezicht kent. Sommige bevolkingsgroepen lijken daarbij, in de ogen van ons, "allemaal op elkaar".
Ben er trouwens zeker van Robbb, dat de bondscoach van Argentinie, de bondscoach van Nederland niet kent hoor.

7 december 2009 om 10:53
#37

Ik denk ook niet dat Maradona, v. Marwijk kent. hahaha

7 december 2009 om 10:56
#38

Sommige bevolkingsgroepen lijken daarbij, in de ogen van ons, "allemaal op elkaar".

Jammer van die opmerking.... hoezo iedereen over 1 kam scheren... vind ht nog iets wat rasistisch ook.

Ken gebeuren als je iemand 1x ziet hem niet gelijk herkend heb ik zelf ook wel eens last van.
Gewoon een misverstandje vz publiceerd het net of er een rel is geboren

7 december 2009 om 11:27
#44

Waarom bestaan er van die simpelen die iedere uitspraak over een ras racistisch noemen...
Hij zegt toch ''in onze ogen'', andersom geldt dat ook wel eens hoor dat een ander ras ons moeilijk uit elkaar kan houden. Ik kan sommige aziaten of afrikanen onder elkaar ook wat moeilijk herkennen. Dat kunnen zij weer bij ons hebben. Dat kan gewoon en daar is niets ergs aan. Gewoon een vermakelijk misverstand idd.
Maar goed, op zich fijn dat je tegen racisme bent, maar schaal niet alles wat over een ras wordt genoemd als negatief in....
M

7 december 2009 om 11:33
#46

Wat is daar nu rasistich aan? Ik heb hetzelfde met chinezen/japanners. Ik kan ze ook moeilijk uit elkaar houden. Dus ik vind het wel begrijpelijk dat Van Marwijk deze vergissing kan maken.

7 december 2009 om 11:34
#47

@ 21071984

Het is gewoon zo, veel mensen vinden dat Aziatische volken er op elkaar lijken. Natuurlijk kun je ze allemaal wel onderscheiden, maar over het algemeen lijken ze allemaal wel op elkaar. En ik snap dat v. Marwijk deze fout maakt, het was 3 maanden geleden en ik denk niet dat hij op de manager heeft gelet maar wel op het voetbal. En ik denk dat veel Nederlanders, Europeanen en zelfs Aziaten zelf deze fout wel eens hebben gemaakt

En dat die Japanner zegt dat van Marwijk zei dat hij alle spelers goed kende is toch goed? Hij heeft niet gezegd dat hij de coaches goed kende. Plus Japan heeft voetballers die we allemaal kennen, zoals Nakamura, Honda en ik weet niet of Morimoto al in het 1ste zit?

7 december 2009 om 11:34
#48

Ik weet niet maar de bondscoach van Japan heeft een bril. Dan is het toch niet zo moeilijk om deze man te onthouden als bondscoach van Japan of niet niet soms.
Bert heeft gewoon een korte termijn geheugen dat is het gewoon.

7 december 2009 om 11:42
#51

Het is wetenschappelijk bewezen dat de uiterlijke kenmerken van het gezicht van Aziaten minder divers zijn dan die van blanken en negers. Zo'n rare opmerking was het dus niet.

7 december 2009 om 11:43
#53

Ja, ik denk ook dat deze Okada de enige Japanner is die een bril draagt.

7 december 2009 om 11:44
#54

toontje.micoli,vak306

Heb het niet over van marwijk die rasistisch is .
Zeg dat de opmerking van sodegrun wat van rasisme heeft .
De fout van van marwijk ken die maakt iedereen wel eens

7 december 2009 om 11:49
#55

Nee maar als je 3 maanden geleden tegen hem gespeeld hebt? Dan heb je wel een slecht geheugen.

7 december 2009 om 12:43
#68

Wat makkelijk en achterbaks om alles wat je niet bevalt op racisme te schuiven. Het stoort me hoe vaak een dergelijke drogreden gebruikt wordt, voornamelijk in de politiek. Het is wetenschappelijk bewezen dat je gezichten van mensen van andere rassen moeilijk kunt herkennen en onderscheiden. Japanners hebben precies hetzelfde met ons.

7 december 2009 om 12:46
#69

Ik begrijp niet waarom al die ophef over gemaakt word, totaal onnodig.

Just face it; They all look-a-like.

Ik ben gewoon eerlijk, als ik de verschil niet kan zien in een korean/japanner en een chinees kan ik er niets aan doen. En dat is helemaal niet rasistisch maar eerder een misverstand.
Het enige wat hier niet aan juist is, is dat V.marwijk onrespectvol over komt, omdat hij hem nog zijn hand schudde 3 maanden terug, en nu al vergeten is.

Aangepast op Maandag, 7 december om 12:48 door Footy.

7 december 2009 om 17:31
#83

Dit slaat helemaal nergens op zeg wat een overdreven reactie. Helemaal niets racistisch aan en heeft ook niks met over 1 kam scheren te maken. Aziatische mensen vinden ook dat mensen uit het Westen verdomd veel op elkaar lijken en de meeste van ons vinden dat Aziaten als 2 druppels water op elkaar lijken.

7 december 2009 om 19:20
#84

Geloof me het is wel racistisch volgens Aziaten als je tegen een Jappaner vraagt of hy chinees is gaat hij daar niet blij mee worden Wong Chun Su!!hahahaagjajaja ze lijken wel op elkaar maar zijjn slimste mensen op aarde dus van marwijk je ziet zeker ook geen verschil tussen de jong en Seedorf want hy hoort erbij op het WK Nederland komt niet ver op het wk max kwartfinale je gaat zien ze hebben type Seedorf nodig niet 'brama' Mendes Da Silva ' oooh my god schokkend . en dat Seedorf niet eens op stand-by staat helemaal gek voor woorden laat staan bank.

7 december 2009 om 09:21
#3

haha stunt van onze bert
ik ben toch echt heel erg benieuwd hoe hij het gaat doen als coach op het Wk... Ik weet nog steeds niet of ik nou happy moet zijn met bert of dat we beter iemand anders zouden moeten hebben..
Maar eerlijk is eerlijk, de resultaten zijn er wel tot nu toe!

7 december 2009 om 09:21
#4

Lol...lekker bij de les Bert.

Vreemd, want zo lang is het toch niet geleden dat we tegen japan speelde. Of zal Bert ook gedactht hebben dat al die gasten op elkaar lijken?

Moet zeggen dat ik wel te spreken ben over de loting. In deze poule moeten we eerste worden.

7 december 2009 om 09:29
#13

Japanners mogen we absoluut niet onderschatten. Japan is de beste van Azie met zeer techinische spelers. Ze proberen te voetballen als Brazilianen en dat zie je terug aan hun mooi spel. Nee, ze kunnen ons nog lelijk verrassen als we niet oppassen.

7 december 2009 om 09:47
#24

Je mag ze zeker niet onderschatten, maar desondanks hoor je als oranje zijnde wel gewoon van ze te winnen.

7 december 2009 om 12:50
#70

Nakamura ben ik zeer gecharmeerd van.
Strafte Man utd 2 jaar terug genadeloos af, was ook heerlijk om te zien die trap in zijn benen. Wat een vrije trap die man kan nemen.
Honda kennen we hier ook, die kan ook aardig voetballen. etc.

7 december 2009 om 14:21
#79

we moeten japan ook zeker niet onderschatten maar vergeet niet dat Namaura ook al wat ouder wordt , en niet meer is zoals hij toen was.

7 december 2009 om 09:21
#5

Kortetermijngeheugen?
Moeten we nou een extra gemotiveerd Japan verwachten straks in Zuid Africa? Raar verhaal maar kan me enigziens wel goed voorstellen. Van Marwijk is ook een mens en kent niet veel Aziaten.

7 december 2009 om 09:22
#6

Wat een dombo zeg:-s

Aangepast op Maandag, 7 december om 09:22 door DavidSCC.

7 december 2009 om 09:22
#7

Kan van Marwijk toch ook niet echt helpen. Het is voor Nederlanders sowieso al moeilijk Aziaten te onderscheiden. Laat staan een bondscoach die van Marwijk pas 1 keer heeft gezien. Bij het bestuderen van je tegenstander ga je niet de beelden van de coach bekijken.

7 december 2009 om 09:24
#8

Al die Aziaten lijken ook op elkaar... Ik snap het wle dat het kan gebeuren...

7 december 2009 om 09:24
#9

Lekker knullig van van Marwijk, koren op de molen voor de Japanners. Ik zie al helemaal voor me hoe de Japanse bondscoach ala Koeman een briefje in de kleedkamer ophangt met de boodschap dat de Nederlandse bondscoach de Japanners niet herkent en de Nederlanders daarmee laten zien dat ze de Japanners onderschatten.

7 december 2009 om 10:10
#30

En dan? Dat zo'n briefje niet helpt hebben we een paar maand geleden wel gezien. Koren op de molen of niet, als je van Japan niet kunt winnen, moet je sowieso niet naar Zuid Afrika. Dit wordt weer zwaar overtrokken.

7 december 2009 om 09:24
#10

Lekker hautaine houding van Van Marwijk die geen enkele moeite neemt om vooraf even te informeren hoe de Japanse bondscoach eruit ziet. In het bedrijfsleven is zoiets ondenkbaar,het minste wat je kunt doen is even snel een fotootje bestuderen van de betreffende persoon. Hiermee toon je tenminste aan Belangstelling en Respect voor je tegenstander te hebben. Hoe professioneel is Bertje daadwerkelijk ? of is zn hele timide houding slechts schone schijn ?

7 december 2009 om 10:27
#35

scheelt dat dit het bedrijfsleven niet is. Voetbal en het bedrijfsleven kun je niet eens met elkaar vergelijken...

Ik kan het me wel voorstellen. Denk je dat de bondscoach van Argentinie en Brazilie onze bondscoach bij naam en gezicht kennen? misschien omdat bertje zo'n opvallend kapsel heeft, maar anders vast niet...

7 december 2009 om 09:25
#11

Kan gebeuren... fouten maken is menselijk...

7 december 2009 om 09:28
#12

Maakt niet uit Bert, al die jappaners lijken ook zoveel op elkaar haha !!
We gaan voor de 4e plek ? Hebben ze stiekum Guus Hiddink aangetrokken dan ? LOL !!

7 december 2009 om 09:29
#14

ach.... wie zegt dat dit klopt? Misschien maakte van Marwijk wel een grapje en heeft Okada het verkeerd begrepen! Kan me ergens niet voorstellen dat van Marwijk zo'n "blunder" zou maken!

7 december 2009 om 09:31
#15

Wat een tactloze sul is die van Marwijk toch. Ik heb echt geen hoge pet op van deze bondscoach, wat mij betreft zijn er 20 anderen die het nog beter zouden doen op zijn positie. Zijn selectiebeleid roept ook altijd vragen bij me op.

7 december 2009 om 09:36
#17

Precies. Zoiets als dit kan een keer gebeuren. Maar als je 3 maanden geleden nog hebt geroepen dat je het Japanse voetbal goed kent, en je maakt vervolgens zo'n fout, dan is dat bijzonder onbenullig. En dat terwijl Van Marwijk mede aangesteld is om het Nederlands voetbal een goed gezicht te geven.

7 december 2009 om 10:00
#26

Dat jij hier een compliment voor krijgt roept ook vragen bij me op.....

7 december 2009 om 10:10
#31

Mwah hij extremeert zijn opmerking waardoor iemand die anti van marwijk is zich er uitermate in kan vinden en hem daardoor een compliment geeft. Want ik zie totaal geen problemen met het selectiebeleid van, van marwijk.

Van Nistelrooij en vd Sar hebben afgezegd en willen (Nu we al geplaatst zijn) nu weer terug komen. Ik zeg niet doen, is oneerlijk tegenover Stekelenburg, en Kuyt/huntelaar. Nu vraag je misschien af Huntelaar... Nou dat is vrij simpel als van nistelrooij mee gaat moet er iemand thuis blijven en ik denk dat van Marwijk dan Huntelaar weg zou moeten doen, en hoe matig hij momenteel ook speelt dat verdiend hij zeker niet.

Seedorf heb je daarna nog die mogelijk erbij zou kunnen maar zoals gezegt de huidige aanvallende middenvelders zijn gelijkwaardig en dynamischer dan Seedorf. Seedorf daarin tegen ziet altijd de makkelijke optie maar ik kan inzien waarom hij sneijder/vdv/robben in de aanvallende linie zet.

Bovendien begrijp ik ook waarom hij Seedorf thuis laat, hij had gezegt dat iemand met een status als seedorf het niet verdient om op de bank te zitten bij welke club dan ook. Ondanks dat er ietwat beter spelers zijn. Ik kan me overigens ook herinneren dat toen seedorf een keer op de bank zat (bij vanbaste)hij licht begon te mopperen(als ik het mis heb verbeter me dan alstublieft).

Maar voor de rest is deze selectie perfect. Betere spelers hebben wij gewoon niet. Verdediging staat gewoon als een huis, Middenveld is het beste dat nederland in jaren heeft gehad met bikkelaars als de jong en van bommel. En dan de 4 aanvallende spelers... om je vingers bij af te likken. Als we dit jaar falen is dat misschien de laatste kans op een wk in lange tijd... want nu hebben de bepalende spelers de leeftijd gekregen dat ze op hun hoogtepunt moeten zijn. Nu alleen nog hopen dat het eruit komt op het WK.

Aangepast op Maandag, 7 december om 16:06 door DHummel.

7 december 2009 om 11:55
#56

Dhummel je hebt gewoon helemaal gelijk! En wat je zegt over dat we nu het meeste kans hebben met het Nl-elftal klopt ook 100%, want welke goeie spelers hebben wij nu in opkomst? Wie gaat Van Bommel straks vervangen? Wout Brama? Ik vind het een prima knul maar die jongen is toch nooit van niveau Nederlands elftal? Of iemand zoals Affelay die al iets van 20 wedstrijden voor NL heeft gespeeld en iets van 6x in de basis heeft gestaan maar in geen 1 van die wedstrijden maar ook iets goeds heeft gedaan. Dan hebben we ook nog braafheid die veels te vroeg naar het buitenland is gegaan. De enige spelers waar ik echt op hoop zijn: Bruma, Krul en Barazite.

7 december 2009 om 10:58
#40

Wat een nutteloze opmerking. Je kan er geen eens 5 opnoemen.

7 december 2009 om 11:37
#49

Ik vraag me dus echt af wie voor zulke reacties als jij geeft een compliment geeft.
Verder had Van Marwijk wel even beter zijn huiswerk mogen doen maar om hier nu zo'n drama van te maken is ook weer niet nodig.
Mocht Nederland wereldkampioen worden is iedereen zijn reacties op dit voorval al weer lang vergeten.

7 december 2009 om 11:42
#52

Echt ongelofelijk dat voor dit soort opmerkingen een compliment wordt gegeven!
Er zit totaal geen argumentatie in dit commentaar, dit zijn gewoon wat zinloze kreten die niet onderbouwd zijn! Zwak hoor voetbalzone!!!

7 december 2009 om 09:32
#16

Kijk... dit is knap stukje psychologische oorlogsvoering. Voor Van Marwijk is het WK direct na de loting begonnen. Hij zet zijn collega meteen op z'n plek.

7 december 2009 om 09:37
#19

En of dat nu zo gunstig is...

On: Onhandige actie van Van Marwijk, maar dat kan iedereen natuurlijk wel ovekomen. Wel is het heel lullig dat hij heeft gezegd dat hij veel van het Japanse voetbal weet.

7 december 2009 om 09:37
#18

Cliché, cliché.. die lui lijken ook allemaal op elkaar!
Of zou van Marwijk dat niet gedacht hebben toen Osaka hem vertelde dat hij de bondscoach is?
Nu maar hopen dat hij straks bij de wedstrijdvoorbereidingen voor het wk onze verdediging vraagt om de japanse verdedigers te dekken.... niet werken met beelden, maar met een bordtekening en nummers dus, dan kan je ook geen verkeerde gezichten herkennen.

7 december 2009 om 09:38
#20

Haha respectloos en kijk hoe lacoiek er gereageerd wordt, en dan na de uitspraak van Poulsen dat Nederlanders ietwat arrogant zijn allemaal ontkennen..

Een foutje kan gebeuren, maar vind dit toch wel heel lelijk, helemaal omdat hij nog vraagt of dat echt waar is, jezelf een beetje voorbereiden kan geen kwaad (al wist hij natuurlijk niet dat we Japan zouden loten) maar je hoort als bondscoach van het Nl-elftal toch gewoon je mede bondcoaches te kennen? Zeker als je 3 maanden geleden nog tegen elkaar hebt gespeeld!?

7 december 2009 om 09:42
#22

We hebben nog geen reactie van Van Marwijk hierover gehoord dus om hem meteen te veroordelen als onbenul etc zoals sommigen hier doen vind ik nogal voorbarig. Hoor en wederhoor en dan beoordelen dat is objectiever. Indien dit echt heeft voorgevallen vind ik het onbelangrijk. Het gaat maar om een ding en dat is winnen. Boeien als je een keer een coach niet terug herkent.

7 december 2009 om 09:45
#23

Mensen maken fouten, fouten maken level...

Zoiets kan nu eenmaal gebeuren, punt uit. Verontschuldigen en weer doorgaan.

7 december 2009 om 09:48
#25

hahaha die Bertje het maakt ook niet uit hoe die man eruit ziet, als we maar winnen

7 december 2009 om 10:02
#27

Ach ja ze lijken allemaal opelkaar. en ja er waren zoveel mensen dat wanneer je ze 1 x gezien heb niet meteen kan herkennen...haha onze Bert uit Deventer

7 december 2009 om 10:02
#28

Dat zou erg slordig zijn geweest. Ik snap dat je niet alle gezichten kunt oonthouden, maar 32 moet toch te doen zijn?

7 december 2009 om 10:22
#34

''hij vertelde me toen nog dat hij het Japanse voetbal en alle spelers goed kende.''

Haha, voortaan zullen coaches van andere landen wel ff vragen wat ie dan allemaal zo goed kent

Slordig natuurlijk, maarja moeten er maar niet te zwaar aan tillen.

7 december 2009 om 12:04
#57

Maar hij zegt toch niet dat hij alle coaches van de Japanse spelers goed kende? En dit is gewoon zo'n standaard uitspraak, net zoiets als "moge de beste winnen" terwijl je gewoon wilt dat je zelf wilt, het zijn van die gewenste uitspraken

7 december 2009 om 10:46
#36

je moet je eens voorstellen dat je die Bondscoach van Japan bent, dat moet erg lullig gevoel zijn.
hopelijk kan ie erom lachen

7 december 2009 om 10:57
#39

lullig, maar ze lijken ook allemaal op elkaar. Bovendien ziet hij er ook ook meer uit als een hulpje.

Maar het is natuurlijk een slechte beurt van van Marwijk. Aan de andere kant kan het ook wel zo zijn dat dit bij de psychologische oorlogsvoering hoort natuurlijk he.. kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.

7 december 2009 om 11:02
#41

ach...al die japanners lijken om mekaar....foutje is zo gemaakt dus

7 december 2009 om 11:03
#42

Beetje droevig. Zoveel look-a-likes liepen daar waarschijnlijk niet rond bij de loting. 2 Koreaanse coaches en een Japanner. Misschien nog wat andere officials, maar veel zullen het er niet geweest zijn. Best sneu van Bert dit, zeker omdat ie kortgeleden deze man nog de hand heeft geschud.

Aangepast op Maandag, 7 december om 11:09 door Abe84.

7 december 2009 om 11:11
#43

heerlijk, gelijk beginnen met die psychologische oorlogsvoering...haha

7 december 2009 om 11:40
#50

Wat een onzin is dit weer zeg... ook al zou bert zich vergist hebben... so what.. dat kan toch gebeuren, net alsof we met de trainer rekening moeten houden... zolang bert en de technische staf alle spelers van japan maar goed kennen... en weten hoe ze bestreden kunnen worden. ben ik tevreden. En ik geloof helemaal niet dat v marwijk hem niet kent...

7 december 2009 om 12:06
#58

Maakt het wat uit of hij hem herkent of niet? Het enige dat van echt belang is, is dat je weet hoe die ploeg speelt en wie er spelen en daar een goed tactiek tegen uitdoktert. Het is misschien wat sneu voor deze japanner maar niet meer dan dat. Daarbij lijkt het erop dat, al dan niet aangedikt door de media, deze japanse oefenmeester de psychologische oorlogsvoering verkiest, m.n. door te zeggen: ''hij vertelde me toen nog dat hij het Japanse voetbal en alle spelers goed kende.'' Daar zit toch een ondertoon in dat Bert maar wat in het wilde weg liep te neuzelen. Ik denk eerder dat Bert respect toonde voor de tegenstander.
En hij zal heus wel genoeg weten over het japanse voetbal - zeker na die oefenpot.

Aangepast op Maandag, 7 december om 12:09 door Pompey1898.

7 december 2009 om 12:08
#59

Ahhh boehoe wat zielig dat Bert je niet herkende. Lekker belangrijk. Drie kwart van de wereld heeft nog nooit van je gehoord.

Zolang Bert de elf tegenstanders kent is het prima. Dan zou hij wat mij betreft strak langs Diego Maradonna mogen lopen zonder hem te herkennen.

7 december 2009 om 12:10
#60

Haha, om jouw reactie kan ik lachen. Je hebt wel gelijk op een iets wat groffe en grappige manier haha. Ik denk ook inderdaad dat meer dan 3/4 van de wereld hem niet kent.

7 december 2009 om 12:11
#61

Dat van Marwijk zijn collega niet herkent is allemaal leuk en aardig, maar het meest opvallende wat in dit stuk staat is toch wel dat Japan voor de laatste 4 gaat. Volgens mij overschatten ze zichzelf een beetje.

7 december 2009 om 12:59
#72

Misschien bedoelt hij wel de laatste (4e) plek in de poule

7 december 2009 om 12:19
#62

Het klinkt wel grappig maar als v. Marwijk ook nog zegt dat hij het Japanse voetbal goed kent , vind ik het wel slordig wat het zowiezo is want als bondscoach mag je zeker verwachten dat je moeite doet om je tegenstanders te kennen

7 december 2009 om 12:20
#63

Bertje kan beter ff aan die Japanner vragen wat ze tacktiek was. Volgens mij werden we een beetje weggespeeld eerste helft. Maargoed, lekker onderschatten en stoer doen Bertje, zo kom je er wel.

Zoals je hier boven merkt heb ik geen hoge pet op van deze man. Ik zie geen stijgende lijn in het spel van Oranje, misschien de verdediging. Maar het is geen team, ik ben realistisch en zeg de beste 8/16.

7 december 2009 om 12:28
#64

De koude oorlogsvoering is begonnen. Denk dat ze van Japan moeten winnen!

7 december 2009 om 12:30
#65

Beetje amateuristisch van van Marwijk.
Daarbij is die bondscoach van Japan niet goed wijs, de laatste 4 is onmogelijk een een land als Japan.
Overschatting is ook een vak apart.
Ze hebben alleen in Nakamura een goede speler, maar die is ook al redelijk op zijn retour en speelt, met alle respect, ook maar bij Espanyol.

7 december 2009 om 13:43
#74

Amateuristisch? Ik vind het wel humoristisch (ook flauw). Je moet die Japanners niet het gevoel geven dat ze iets zijn voetballend gezien. Klein houden, want klein zijn ze. Laatste vier voor Japan? Dan eet ik mijn vloerkleed op.

7 december 2009 om 16:50
#82

Bewaar je voor mij ook een stukje?

Nee, inderdaad lijkt het mij niet niet dat Japan dat dit Wk gaat bereiken. Je weet natuurlijk nooit, maar nee, lijkt mij niet.

7 december 2009 om 12:39
#66

Hahaha! Wat een meesterlijke bak! Wel lullig voor die bondscoach van Japan, maar zij weten toch ook dondersgoed dat zij meer op elkaar lijken dan kaukische mensen? Veel zwart haar, spleetoogjes. Ik kan me de vergissing van Bert wel voorstellen, hoe genant ook. Wat ik dan wel weer een beetje flauw vind van Van Marwijk: dat hij in Enschede loopt te beweren het Japanse voetbal goed te kennen en de spelers ook. Hij kletst uit zijn nek, want ik weet zeker dat Van Marwijk zich geen lor in het Japanse voetbal interesseert. Zijn enige ervaring met Japan is dat hij Shinji Ono in zijn Feyenoord-selectie had. Maar wie werkelijk het Japans voetbal zou kennen en volgen zou toch op zijn minst de bondscoach van het land herkennen.

7 december 2009 om 12:39
#67

Dat werd ook gezegt van v.basten maar die had overtuigende overwinningen tegen zware teams.
Tot Guus met rusland kwam en alle nl. se spelers kende en daarom kon winnen

7 december 2009 om 12:54
#71

Ach jah kan me wel voorstellen dat hij niet meer precies wist wie de bondscoach van Japan is. Aziaten lijken ook zo verdomd veel op elkaar.

Aangepast op Maandag, 7 december om 13:03 door plesner2k4.

7 december 2009 om 13:45
#75

Van Marwijk kent veel coache's en soms 1 vergeten is toch niet erg .. of wel dan

7 december 2009 om 13:49
#76

Japanners lijken ook veel op elkaar Dus ik kan de ''blunder'' van Van Marwijk wel een beetje begrijpen.

7 december 2009 om 13:50
#77

Die japanse bondscoach is wel erg zelfverzekerd haha. Hy gaat ervanuit dat ze de halve finales halen. Zou knap zijn als hun dat lukt. Maar hij gaat het heel erg lastig krijgen in de poule. Ben benieuwd hoe dat afloopt.

7 december 2009 om 15:23
#80

Er genant. Ik lees dit met een plaatsvervangend schaamtegevoel. Hoe kun je nou maanden op dit evenement voorbereid, dit soort incidenten laten voorkomen als bondcoach. Erg slecht van onze Van Marwijk. Daarnaast werd hij geinterviewd en er werd hem gevraagd naar een reactie. Vervolgens kwam hij met de opmerking dat dit een groot circus was. Toen doorgevraagd werd hoe hij dat bedoelde, kwam hij met Robbeneiland aanzetten. Hoe kun je dat nou plaatsen in een vraag die over het circus gaat. Nee, al met al een slecht optreden van Van Marwijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Japan

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6

Shop

Feyenoord Rotterdam
Bestel NU
Nu € 24.95

Voetbalreizen

'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'

"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.625 seconden.