'Feyenoord gaat in de winterstop nieuwe spits halen'

Maandag, 23 november 2009 om 14:21
/

Bij Feyenoord is men intern tot de conclusie gekomen dat het eerste elftal een nieuwe spits behoeft. AD Sportwereld meldt maandag dat de Rotterdammers in januari de transfermarkt op zullen gaan om de voorhoede van een nieuwe impuls te voorzien. De huidige opties zouden volgens de technische staf niet voldoen.

Feyenoord trok afgelopen zomer Sekou Cissé aan van Roda JC, maar de Ivoriaan komt beter uit de verf op de flanken. Daarnaast is Jon Dahl Tomasson blessuregevoelig en lijkt Roy Makaay uit de gratie geraakt bij trainer Mario Been. De talentvolle jongeling Luc Castaignos werd afgelopen weekend bij de selectie gehaald voor het treffen met FC Utrecht, maar is nog niet helemaal klaar voor het grote werk.

Feyenoord staat momenteel vierde in de Eredivisie, maar wist in veertien wedstrijden slechts 21 keer te scoren. FC Twente, PSV en Ajax, momenteel de top drie van de rangschikking, scoorden respectievelijk 28, 37 en 45 maal. Topscorer van Feyenoord is Tomasson, die tot op heden vijf maal doel trof.

Wed gratis €50 via Unibet met hoogste noteringen

23 november 2009 om 14:21
#1

Van welk geld dan?

23 november 2009 om 14:22
#2

Hoogste tijd voor Makaay dus om te vertrekken lijkt me. Welke spitsen zijn geschikt voor Feyenoord en betaalbaar?

23 november 2009 om 14:54
#89

Duplan van Sparta werd laatst over gesproken, maar die lijkt mij te licht. Benschop van RKC is in het verleden al eens aan Feyenoord gekoppeld. Lijkt mij een goede spits, maar niet één die er direct staat.

Aangepast op Maandag, 23 november om 18:53 door wwelover.

23 november 2009 om 16:49
#203

@ woeke,
duplan is ook een vleugelaanvaller

23 november 2009 om 17:45
#233

Benschop Moet eerst maar een constant jaartje spelen bij RKC en dan kijken we verder want dan denk ik dat Castaignos niet slechter is .

23 november 2009 om 20:10
#276

@woeke,
ik denk dat duplan en benschop te licht zijn voor het feyenoord dat weer naar de top wil.
lijkt me voor feyebnoord een mooie aanstelling al heb ik niet heel veel verstand van feyenoord, maar ik heb me toch aan deze opstelling gewaagd.

Darley
Fernandez
Bahia
Vlaar
Gio
Landzaat
El Ahmadi
Babovic
Cisse
Wijnaldum
Cvitanich

Aangepast op Maandag, 23 november om 23:37 door Marcore.

24 november 2009 om 09:21
#324

Ik zie geen Fer!

23 november 2009 om 15:05
#113

Bij HSV zijn ze toch zwaar ontevreden over die Berg en volgens geruchten zelfs op zoek naar een extra spits. Misschien een mogelijkheid om hem in de winterstop te huren.

Verder hebben de meeste topclubs wel een spits in de selectie die aan spelen moet toekomen maar bij zijn huidige club 3 topspitsen voor zich heeft. Feyenoord zal in ieder geval erg creatief moeten zijn om met weinig geld een spits te vinden die er direct staat.

Aangepast op Maandag, 23 november om 16:35 door Dennuss.

23 november 2009 om 15:29
#141

@ Heijsfijn

Bij HSV zijn ze echt niet zeer ontevreden over Berg meer hoor. In het begin misshien maar hij begint zich nu juist een beetje in z'n oude vorm te komen. Dat ze een nieuwe spits willen halen komt ook door het feit dat Berg ook de énige spits is op dit moment door het vertrek van Olic en de blessures van Petric en Guerrero.
Bovendien zal Berg echt niet naar feyenoord willen.

23 november 2009 om 15:38
#151

Mario been lijkt gewoon willens en wetens niet met makaay te willen werken.
best vreemd, er zijn toch heus wel opdrachten te bedenken om meer gebruik te maken van een spits die toch een aardig schot in de benen heeft...

we zullen zien.

Aangepast op Maandag, 23 november om 16:36 door Dennuss.

23 november 2009 om 17:43
#231

mario been werkt elke dag met Makaay op de training/. Denk toch wel dat hij zal weten of makaay al dan niet functioneert in de basisopstelling.

23 november 2009 om 17:47
#234

Nou ik denk niet dat HSV Berg gaat verkopen zeker niet gezien de prijs die ze voor hem betaalde.

23 november 2009 om 15:27
#136

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Makaay zit te wachten op een vertrek. Heb het idee dat hij het allemaal wel prima vindt in Rotterdam. De geruchten die we kennen over zijn salaris (voor zover ik die ken rond de € 2.000.000,-) zullen misschien niet voor de volle 100 procent waar zijn, maar hij zal er ongetwijfeld te veel verdienen voor een bankzitter in de eredivisie. Bij welke club je dan ook voetbalt.

Daarmee is één argument voor Makaay genoemd om te blijven, daar bovenop komt nog dat zijn zoontje in de jeugd speelt van Feyenoord (corrigeer me als dit niet klopt). Al hoeft dit aan de andere kant geen argument te zijn om een stapje terug te doen en bij een wat kleinere club in Nederland te gaan ballen.

Naar het buitenland wil hij niet meer denk ik, dus denk ook niet dat Feyenoord hoeft te hopen op een plotselinge zak geld vanuit het Midden-oosten of iets dergelijks. Al is niets voor 100 procent zeker in de voetballerij. De club zal heel creatief moeten zijn met het aantrekken van een nieuwe spits, ik ben in ieder geval benieuwd.

Aangepast op Maandag, 23 november om 15:38 door Riknac.

23 november 2009 om 16:50
#205

de koef??
off.
Al hoop ik persoonlijk dat H'veen eens iets doet > Een kwaliteitsinjectie die direct voelbaar is en dan denk ik aan een Wielaert en Koevermans...

23 november 2009 om 14:22
#3

Zou mooi zijn, Feyenoord kan er inderdaag wel een gebruiken.
Hoop dat de externe financiers Feyenoord willen bij springen,
want Feyenoord heeft toch bijna geen geld?

23 november 2009 om 14:23
#4

Ik ben benieuwd.
Ze zullen zeker weer een geldschieter nodig hebben,anders is het niet mogelijk om een spits te halen.
Vind dit enigzins opmerkelijk dat Feyenoord een nieuwe spits gaat halen. Makaay kan echt nog wel mee. Je moet hem gewoon vertrouwen geven en hij zal dat belonen met goals.

23 november 2009 om 14:23
#5

Gewoon Castaignos voor de leeuwen gooien, wie weet pakt het goed uit net als bij Lukaku.

23 november 2009 om 14:28
#13

Castaignos zal misschien best presteren een paar keer maar zal ook zijn dip krijgen. Verdermoet je hem eigenlijk rustig kunnen brengen. Je kunt nog niet van die jongen eisen dat hij het verschil even gaat maken.
Vraag me wel af van welk geld ze dit gaan doen? Zouden ze achter de schermen al bezig zijn met de verkoop van enkele spelers? Makaaij, Hofland, de Cler?
Verder vraag ik me af wie ze dan moeten halen?
Misschien heeft Beenhakker wel wat opties maar ik heb zelf geen idee op het moment. Benschop misschien? Of Amoah die bijna transfervrij is? Of Wolfswinkel die waarschijnlijk veel kost en ook nog niet eens een garantie is voor goals?
Vraag me af of dat wel de toppers zijn die we nodig hebben maar ik noem nu maar gewoon wat namen. Iemand nog andere opties?

23 november 2009 om 14:29
#16

precies gewoon die castaignos een kans geven. Als die andere aanvallers het af laten weten. Maar mario had dit kunnen inzien. Met slory,biseswar had hij al genoeg aanvallers voor de flanken en dan nog koopt hij cisse ipv een centrumspits. Ik zou met alle respect of Makaay of Castaignos opstellen. Het geld voor een goede spits is er denk ik niet.

23 november 2009 om 14:37
#39

Bij Feyenoord is er nou al zoveel jeugd mislukt doordat ze voor de leeuwen worden gegooid en het dan niet waar kunnen maken. Vaak bloeien ze op bij andere clubs. Castaignos is een groot talent, maar nog steeds erg jong. Breng hem gewoon rustig dan heb je er in de toerkomst veel meer aan.

23 november 2009 om 17:04
#212

ik denk eerder dat feyenoord een type calabro van vvv of demouge gaat halen. van die niet te duren spelers. ik denk zelf dat amoah een goede keuze is, nog een half jaar contract, en scoort ook redelijk de laatste tijd. en is international, dus waarschijnlijk ook wel weer redelijk door te verkopen eventueel.

23 november 2009 om 17:56
#238

Ik vind dat Amoah veel kansen nodig heeft en in mij ogen kan je dan beter Makaay opstellen.

23 november 2009 om 14:56
#93

Je kunt hem toch 'rustig' brnegen naast Tomasson. Die speelt als ie fit is en ander Castaignos. Hoop dat ze bij mijn club ook is in gaan zien dat net niet top kopen altijs slechter is dan eigen jeugd. Al helemaal qua financiën en laat dat nou net het probleem zijn bij jullie!

Aangepast op Maandag, 23 november om 14:56 door Fritsie81.

23 november 2009 om 14:57
#95

Zeker niet Castaignos tot eerste spits bombarderen. Dit soort talenten kun je beter volgens de ”wenger-stijl” met enige voorzichtigheid brengen. Ongeacht welke spits er ook gehaald gata worden, er moet gedacht worden aan Castaignos. Deze competitie ene paar keer invallen, ruiken aan het rgote werk en volgens jaar zo'n 15x binnen de lijnen komen.

Misschien kan Feyenoord Zigic huren, hij wil niet meer naar Santander en speelt weinig bij Valencia, moet naar een WK (dus moet spelen) en is een fysiek sterke speler, die doen het meestal goed met lopende jongen om zoch heen (biseswar, Cisse, Wijnaldum, Slory).

Aangepast op Maandag, 23 november om 14:57 door DonPedro.

23 november 2009 om 15:03
#110

Mee eens. Gewoon Makaay opstellen. Die man kan echt nog wel scoren. Ik neem als voorbeeld de laatste periode van afgelopen seizoen. Feyenoord presteerde drama en Makaay legde (als 1 van de weinigen) alsnog geregeld een goal in het netje. (begin a.u.b niet over dit seizoen, die man heeft amper een kans gehad, ik meen 2x in de basis) En als je het echt niet ziet zitten dan maar Castaignos erin. Die man stond niet voor niets in de belangstelling van Arsenal. Er is op hem ingepraat dat het beter is voor zijn ontwikkeling om hier te blijven maar 'geven' hem er tot nu toe weinig voor terug. (in mijn ogen) Als ik nu slap praat dan hoor ik het graag.

Aangepast op Maandag, 23 november om 15:04 door GTPVMadnes.

23 november 2009 om 14:26
#7

geef luc castaignos toch een kans en bespaar je miljoenen

23 november 2009 om 14:27
#8

Misschien Zaki die niet naar Portmouth wou, is niet al te duur.

23 november 2009 om 14:38
#42

haha, ben je niet helemaal goed ? Heb je zijn salaris wel eens gezien ? Dat kan Feyenoord nooit betalen.

Ik heb die Castaignos nog niet zien spelen, maar ik zou hem toch wel een kans geven. Het is een speler uit de jeugd, en zo kan je je geld nog even in je zak houden.

En als Feyenoord wat spelertjes verkoopt die bijna een fortuin verdienen, dan kunnen ze altijd nog kijken.

Ze moeten eerst goed scouten, anders is de kans op een miskoop, en hierbij dus het weggooien van broodnodig geld, aanwezig.

23 november 2009 om 14:47
#70

Ben JIJ niet helemaal goed?

Je geeft aan dat je Castaignos nog nooit hebt zien spelen .. en Toch durf je een reactie
te geven dat Feyenoord (ja een club die meedraait in de top van de eredivisie) een jonge van 17 jaar op moet stellen.. die je nog nooit hebt zien spelen!!!

dan vraag ik me af.. als jij die jongen nog nooit hebt zien spelen waar bazeer jij dan deze reactie op??? Meningen van andere? Meningen van TV presentatoren?? of is het echt puur natte vinger werk??

Feyenoord spelers verkopen die een fortuin verdienen?? Wie bedoel je daar precies mee..?! Er zijn maar een aantal spelers die een fortuin verdienen.. en daarvan loopt van een groot deel de contracten af.. verkopen kan dus niet..
Alleen de contracten van grootverdieners Hofland en de Cler lopen nog door.. maar die zullen met hun leeftijd niet veel meer opleveren bij een eventuele verkoop.

23 november 2009 om 18:19
#243

Wijnaldum stond er toch ook meteen toen hij 16 was, zelfde voor Fer die 18 was toen hij debuteerde. Als je goed genoeg ben, ben je oud genoeg.

23 november 2009 om 20:50
#294

Ja maar die krijgen ook een vormdip (wijnaldum zit er in) en Feyenoord zoekt een speler die er altijd staat. Ik zou zeggen: Kijk eens in de kleinere competities.

Aangepast op Maandag, 23 november om 23:43 door Marcore.

23 november 2009 om 21:39
#309

Precies, ik geef alleen aan dat je de jeugd een kans moet geven. Of dat nou castaignos is of de buurman van je oma, dat doet er niet toe .

Dus het gaat mij er mij helemaal niet om hoe oud hij is, of hoe goed hij is, maar dat Feyenoord zijn geld in zn zak houd als het niet nodig is om het te spenderen.

Degene die een fortuin verdienen zijn hofland, de cler, landzaat en makaay. Die moeten ze verkopen om in ieder geval wat salarisruimte te creeren. En als zoals jij beweert, hun contracten aflopen, dan moeten ze sowieso proberen om ze in de winterstop te slijten. Anders vangt Feyenoord er nul komma nul voor in de zomer.

En ze hebben al zo'n ruime begroting....

23 november 2009 om 21:43
#310

Ja, en een jaar later is hij alweer tweede keus. Aan zo'n spits heeft Feyenoord momenteel niets. Leuk voor de toekomst maar ze moeten een jongen hebben die er nu kan staan en goals kan maken. Altijd lastig om te zoeken met een lege portemonnee...

24 november 2009 om 08:59
#323

De jeugd een kans geven is geen slecht idee.. maar zeggen dat ze iemand op moeten stellen van 17 jaar terwijl je hem zoals je zelf zegt nog nooit hebt zien voetballen is natuurlijk gewoonweg te gek voor woorden. Hoe kun jij nou zonder iemand te hebben zien voetballen zeggen dat hij in het eerste van een traditionele top 3 uit de eredivisie moet staan..... DAT vraag ik..

24 november 2009 om 14:36
#331

DAT hoef je niet te vragen, want dat zeg ik niet.

Het feit is dat ze een nieuwe spits willen halen, omdat JD te vaak geblesseerd is en omdat Makaay over zn top heen is. Wat ik dus zeg, is dat ze beter een jongen uit de eigen jeugd een kans moeten geven, waarbij ik dus Castaignos als voorbeeld noem, ipv dat ze een dure spits kopen waar de kans bij bestaat dat hij niet gaat presteren.

23 november 2009 om 14:28
#9

Is ook wel nodig iig. Makaay is ook wel dramatisch zeg!

Aangepast op Maandag, 23 november om 14:29 door ronspl.

23 november 2009 om 14:58
#97

Makaay is dramatisch omdat hij zelden speelt dit seizoen. Pantelic deed het ook niet meteen goed bij Ajax omdat hij spelritme mist.

Aangepast op Maandag, 23 november om 15:41 door Fritsie81.

23 november 2009 om 20:46
#290

Laat ze doelpunten is weg en tel is hoeveel van zijn passes daadwerkelijk aankomen..?

Juist 9 van de 10 ballen zijn gewoon goed, ik ben er van overtuigt dat als je hem opstelt in een goed(of misschien beter uitgedrukt voordat iedereen mij weer op de feiten drukt) een beter spelend Feyenoord dat hij echt wel doelpunten gaat maken.

Denk gewoon dat Been zich daar nu te goed voor voelt, maar daar kan ik naast zitten!

Onder de Supporters nog altijd gelieft

23 november 2009 om 14:28
#10

Als je een spits wilt halen, neem ik aan dat hij beter is dan Mackaay, dan kom ik op de simpele vraag hoe gaan we dat betalen?
Nu word er ook al een a-junior bijgehaald, alsof die beter is dan Mackaay!
Been maakt foutjes, (tiendalli) maar goed het is een aankomende trainer, dus misschien redt ie het wel.

23 november 2009 om 14:41
#48

Tiendalli voetbalde 3 seizoenen ver onder de maat, krijgt nu een kans om zonder druk te voetballen en dat lukt hem wel aardig, maar zo begon hij ook bij Feyenoord!!

23 november 2009 om 16:52
#207

Tiendalli heeft bij feyenoord nooit om de eerste plaats gevoetbald. Dus zonder druk is niet waar. Hij speelde bij feyenoord zonder vertrouwen. Zelfs bij een spits van wereld formaat als Makaay is het zichbaar dat je zonder vertrouwen van de trainer en medespelers niet kunt presteren.

Been heeft gewoon een ander type spits in zijn hoofd en daar kan makaay niet aan voldoen. Het is echter de vraag of met de beperkte middelen vanfeyenoord ze een spits kunnen halen die wel aan die eisen kan voldoen en 30 wedstrijden fit blijft.

23 november 2009 om 21:45
#311

Waarom is spelen bij FC Twente. momenteel duidelijk een stap hoger dan Feyenoord, 'zonder druk' voetballen?

24 november 2009 om 07:41
#321

Achterban en hun druk om prijzen, alleen ajax kun je hierbij vergelijken (waar de druk misschien wel nog groter is).

Het is leuk dat Twente bovenaan staat, maar als ze aan het eind van de rit met lege handen staan is er niemand die er om maalt. De spelers zullen nog steeds gehuldigd worden voor een fantastisch seizoen. Kijk naar AZ, vorig jaar kampioen en voor het nieuwe seizoen dezelfde ambitie als Twente, namelijk top 5. Tuurlijk hoopt iedereen op een kampioenschap, maar top 5 is de doelstelling.
Bij Feyenoord dien je elk seizoen voor de prijzen te voetballen en het legioen smacht er ook naar. Alleen is het niet realistisch op de korte termijn, maar de druk van het legioen blijft wel.

23 november 2009 om 14:41
#49

Het is een aankomende trainer???? leg uit?

23 november 2009 om 14:53
#86

Ik snap niet dat Makaay niet gewoon begint. Been wil zo nodig met snelle spelers op de flanken ballen. Posteer Makaay in de spits en laat hem in de 16 van de tegenstander staan. Bruins / Tomasson of Wijnaldum als 2e spits er omheen laten aansluiten en je hebt in Makaay voor Nederlandse begrippen een prima spits.

Als we dan toch mogen gissen. Mocht PSV slagen om van Nistelrooij terug te halen (wat bijna onmogelijk lijkt) zou Koevermans een goede optie zijn voor Feyenoord.

Aangepast op Maandag, 23 november om 16:41 door Dennuss.

23 november 2009 om 14:52
#84

@ashcroft: Ik moet je hier toch wel in verbeteren dan Been echt geen fout heeft gemaakt ten opzichte van Tiendalli. Hij heeft vaak genoeg de kans gekregen bij Feyenoord maar heeft niets laten zien en dat hij het nu toevallig bij Twente goed doet zegt natuurlijk niets. Misschien voelt hij zich beter bij een club waar de druk wat minder groot is dan bij Feyenoord waar er altijd druk is.

Er zijn legio voorbeelden die bij Twente wel geslaagd zijn maar bij 'grotere' clubs waar meer nadruk is op het moeten winnen niet gelukt zijn.

ontopic: Ik zou toch pleiten voor die jongen Castaignos, Tomasson speelt nog regelmatig en die geef je gewoon voorkeur nummer 1 maar als die geblesseerd is kan je die Castaignos mooi laten debuteren. Volgens mij zijn Fer en Wijnaldum en Biseswar op die manier ook aan hun speelminuten gekomen door nood en dat heeft goed uitgepakt. Dus waarom niet een spits die door veel topclubs begeert was gewoon de kans geven?

Iedereen weet dat die jongen niet meteen de redder is van Rotterdam en dus zullen ze hem echt wel de kredit geven om langzaam te kunnen groeien. Dit lijkt mij (wat ik weet in ieder geval) de beste oplossing.

23 november 2009 om 19:22
#262

Tiendalli heeft een mooie goal gemaakt bij Twente en verdedigd redelijk nu. Deze jongen is niet wat Feyenoord na moet streven, en dat meen ik. Bovendien heeft de beste jongen 3 seizoenen dramatisch gepresteerd en dan is het keuzes maken

23 november 2009 om 14:28
#11

Dat lijkt me sterk. Denk toch echt dat ze eerst iemand moeten verkopen. Wat betreft Cisse; beetje raar verhaal, of een hele slechte scouting! Bij Roda speelde hij namelijk ook aan de zijkant en of in een 2-spitsen systeem!

23 november 2009 om 14:28
#12

Inderdaad gewoon Cataignos proberen.

23 november 2009 om 14:28
#14

Eigenlijk gewoon onvoorstelbaar. De club is zo goed als failliet, heeft een paar spitsen in huis, maar kan het zich permitteren gewoon te zeggen dat die niet goed genoeg zijn en dat er een nieuwe zal worden aangetrokken. Moet je eens proberen in een echt bedrijf!
Dan zal wel weer ene externe financier opduiken, maar het lijkt mij beter externe financiers te betrekken bij het algehle beleid van de club en niet op ad-hoc basis. Dit is namelijk totaal niet duurzaam en Feyenoord zal zonder structurele oplossingen nog jaren door blijven ploeteren. Bovendien is het binnenhalen van externe financiers op ad-hoc transfers uiterst dubieus (bij andere clubs ook).
Ik pleit voor een transferstop onder dezelfde voorwaarden als met Portsmouth is gedaan. Financiële huishouding niet op orde = geen transfers.

23 november 2009 om 14:35
#29

De financiele huishouding is aardig op orde hoor. Tuurlijk zitten ze niet ruim in het geld maar integendeel zelfs maar volgens mij zijn de lijnen voor de toekomst aardig uitgestippeld.
Na dit seizoen gaan er al dure spelers weg, volgend seizoen de laatste 2 geloof ik. Als er dan europees gehaald wordt (en ze staan nu dus op de goede plek) dan krijgt men steeds meer ruimte. Schulden worden sowieso ieder jaar afgelost en nu is het nog wachten op een toptransfer van 1 van 1 van d esupertalenten en dan zit je weer aardig op de rails.
Verder komt het nieuwe stadion steeds dichterbij en als dat er is zullen de problemen snel over zijn.
Tot die tijd is het roeien met de riemen die je hebt. Beenhakker weet wel wat die aan het doen is lijkt mij.

23 november 2009 om 19:24
#263

Mag ik vragen welke supertalenten jij bedoeld. Fer, Wijnaldum en Biseswar? Ik heb er niet veel kijk op hoe het bij Feyenoord zit en of dit de supertalenten zijn maar als dit zo is is het droevig gesteld met de doorstroming van de jeugd van Feyenoord

23 november 2009 om 14:50
#76

Ik zou als ik feyenoord was een sterk aanspeelpunt kopen(papadopoulos) van heerenveen is duur maar dat is een perfecte aankoop voor feyenoord, misschien moeten ze maar eens durven te investeren, in plaats van halve spelers te kopen die het meestal niet halen.
Anders castaignos een kans geven(al ben ik daar minder voorstander van)

Aangepast op Maandag, 23 november om 16:45 door Dennuss.

23 november 2009 om 14:29
#18

Feyenoord moet juist spelers hebben die een bal voor een spits klaar leggen.
Nu komt er geen fatsoenlijke bal voor de goal wat moet je dan met een nieuwe spits?

23 november 2009 om 14:36
#33

Ze moeten juist een spits hebben die de ballen vasthoud en kan scoren. Cisse leed gistere veel eenvoudig balverlies en Makaaij deed precies hetzelfde. Voor de goal zijn het ook geen echte killers dus ik denk dat ze hier wel goed aan doen.

23 november 2009 om 14:30
#19

Vraag me af waar ze die spits van gaan betalen. Er is toch geen geld?

Aangepast op Maandag, 23 november om 16:49 door Dennuss.

23 november 2009 om 14:31
#20

Makaay moet dus blijkbaar weg. En dat terwijl hij toch bekend staat als een goalgetter. Been wil waarschijnlijk een systeem spelen waarin Makaay niet past. Maar Makaay heeft aangetoond in ieder systeem mee te kunnen (vitesse, Deportivo en Bayern speelden toch allemaal verschillend). Goed, als hij weggaat dan komt er waarschijnlijk geld vrij. Maar weke goede spits (beter dan Makaay) komt voor weinig geld? Dan moet het een groot onondekt talent zijn, dunkt me. Ik heb daar een hard hoofd in, maar ik wens Feyenoord alle succes. En Makaay ook overigens.

23 november 2009 om 14:32
#22

Ik zou ook gelijk denken aan Koevermans. Jongen van de regio...en kan overbodig worden mocht van Nistelrooy komen in de winterstop, wat ik toch zie gebeuren....

23 november 2009 om 14:32
#23

Koevermans zou een goede spits voor Feyenoord zijn, zeker nu hij minder speelt bij PSV

23 november 2009 om 14:41
#47

Hij speelt minder bij PSV omdat hij geblesseerd was, ik denk dat hij zo weer eerste spits gaat worden, want voor zijn blessure was hij echt verschikkelijk lekker bezig!

23 november 2009 om 14:32
#25

wel knap om dat te doen zonder geld...of hewbben ze alle bier/fris flessen bewaard om t statiegeld en leveren ze dat nu in

23 november 2009 om 14:34
#27

Ik dacht ook gelijk aan Koevermans, hoeft waarschijnlijk niet zoveel te kosten maar heeft wel een neusje voor de goal.

Aangepast op Maandag, 23 november om 14:34 door 055dutch.

23 november 2009 om 14:34
#28

Feyenoord mist inderdaad wel iemand die er 15 tot 20 inlegt in een seizoen. Makaay is over de top (toch als spits beter dan Tomasson) en verder heb je wat hardlopers aan de zijkanten.

Vraam me wel af of ze voor weinig geld een spits kunnen kopen die veel scoord. Meestal kom je dan uit op een 30+ die over de top is.

Als ze het geld hebben, zou ik Van Wolfswinkel halen. Dat is een echte spits die veel kan scoren met de juiste aanvoer.

23 november 2009 om 14:36
#36

Feyenoord kan Wolfswinkel nooit betalen. Denk je echt dat Utrecht mee zou werken aan een vertrek voor het bedrag dat Feyenoord zou kunnen betalen? Nee dus. En Wolfswinkel zou zelf die overstap ook niet willen maken.

Aangepast op Maandag, 23 november om 14:38 door Abe84.

23 november 2009 om 14:45
#63

Als je het zo bekijkt heeft Feyenoord helemaal geen geld om uberhaubt een spits te halen. Maar waarschijnlijk is er weer met een investeerder gesproken en krijgen ze misschien wat ruimte met de verkoop van De Guzman in de winterstop.

Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar ik zie Van Wolfswinkel wel naar Feyenoord gaan, mocht er serieuze interesse zijn.

23 november 2009 om 14:58
#98

Ik niet, zelfs al zou Feyenoord al het geld van de wereld hebben. Wolfswinkel doet dit sowieso al niet, na een half jaar em weer peren bij Utrecht.

23 november 2009 om 15:38
#152

Zowiezo heeft van Wolfswinkel een paar miljoen gekost (2 of 3) dan willen ze het dubbele ervoor terug.

24 november 2009 om 02:28
#319

Van Wolfswinkel ligt ver buiten het bereik van Feyenoord.
Feyenoord gaat echt geen miljoenenaankoop doen.
In de huidige recessie zijn heel veel clubs genoodzaakt om de selectie in te krimpen, dus er zijn genoeg spitsen beschikbaar die voor een betaalbare prijs te halen zijn.

Groter probleem lijkt me het salaris.
Feyenoord zal eerst dure spelers moeten lozen om ruimte in het salarishuis te genereren, voordat er spelers aangetrokken kunnen worden.

23 november 2009 om 14:35
#30

Tja. Erasmus wordt het ook niet denk ik, dus is best wel een goede keus. Maar van welk geld zeggen jullie? Van het geld dat wordt losgemaakt door Beenhakkers praatjes.

23 november 2009 om 21:48
#312

Gebakken lucht verkoopt niet zo goed hoor, ook niet in Rotterdam en omstreken ;-)

23 november 2009 om 14:36
#31

Een spits die niks kost zal lastig te vinden zijn of zoeken ze weer een speler waarvan de familie zijn salaris gaat betalen?

23 november 2009 om 14:38
#40

Ik denk dat Feyenoord ook niet extreem veel geld over heeft en kan hebben voor een nieuwe spits. Misschien Koevermans als ze het geld hebben.

Aangepast op Maandag, 23 november om 16:56 door Dennuss.

23 november 2009 om 14:38
#41

Feyenoord gaat dus in de winterstop verder met de grote schoonmaak.
Landzaat, Hofland en Makaay zullen vertrekken en daarvoor zal 1 spits gehaald worden.
Ben het niet eens met de mensen die zeggen gooi castaignos maar voor de leeuwen.
Laat deze jonge nou eerst dit jaar lekker afmaken bij ze leeftijdgenoten lekker meetrainen met het eerste en volgend jaar staat hij er gewoon.

Ik persoonlijk dat Feyenoord voor Calabro gaat omdat dit relatief een goedekope oplossing is.
Of het verstandig is tjah dat zal de tijd moeten leren maar Feyenoord moet creatief zijn.

Lens is echt niet haalbaar voor Feyenoord die kost na dit weekend weer een miljoentje meer
Misschien tovert Beenhakker wel 1 of ander toverkind ergens vandaan je weet het niet.
Ze hebben natuurlijk ook nog Kermit bij Excelsior lopen die kunnen ze in de winterstop ook terughalen.

Aangepast op Maandag, 23 november om 14:39 door snoop.

23 november 2009 om 14:40
#45

Landzaat zou ik niet weg doen, die speelt juist weer een beetje goed de laatste weken.

23 november 2009 om 14:42
#51

Ik zou Landzaat ook houden hoor. Is laatste paar weken toch een van de stabiele factoren op het middenveld.

Kun je beter afscheid nemen van Hofland bijvoorbeeld.

23 november 2009 om 18:44
#251

landzaat behouden? ben je helemaal gek ofzo . ten eerste is hij één van de grootverdieners bij feyenoord , als ik het goed heb kost hij 1,3 mil per jaar!
nauw met die geld kan je beter in jonge aanstormende talenten gaan kopen en die spelers veel vertrouwen geven ! Dat is goed voor de club , dat is goed voor de spelers zelf!
Ik ben een voorstaander om alle 30 plussers uit feyenoord te halen! met 1 uitzondering van bronckhorst! Om voor de jonge jongens klaar te staan en als captain te gedragen.
Laat ze maar een jonge spits kopen , zoals Paulo Henrique Geeft die jongen vertrouwen en dan gaat hij presteren!

zal dom zijn als feyenoord een bekende spits gaat halen boven de 30 jarige die alles al heeft bereikt! Want DIE Presteren Toch Geen ENE Shit!!

HET IS NU Tijd Voor DE Jonge Generatie!!

23 november 2009 om 17:38
#226

wie wil Makaay en Hofland nou hebben? Zijn oud en kosten relatief daardoor nog veel geld, spelen waardeloos, en willen veel salaris

23 november 2009 om 14:42
#53

Eerst maar eens geld zien te krijgen, wie weet betekent dit wel dat er stiekem een akkoord is over de Guzman?

Aangepast op Maandag, 23 november om 16:59 door Dennuss.

23 november 2009 om 15:49
#160

Ik vind dat feynoord geen nieuwe speler moet halen want het gaat nu redelijk a goed en ze kunnen beter het geld ergens anders voor gebruiken(voor nutterige dingen)

Aangepast op Maandag, 23 november om 17:07 door Dennuss.

23 november 2009 om 14:43
#58

Jongens, dit moet een gerucht zijn en speculeren over namen is voor een club die op zwart zaad zit al helemaal zinloos.

Aangepast op Maandag, 23 november om 16:51 door Sampdoria.

23 november 2009 om 15:04
#112

Jan Koller ligt er 9 maanden uit met kruisbandblessure, slimmerik.

Benschop moet je ook niet te veel van verwachten, en Smolarek is geen spits.

23 november 2009 om 15:07
#117

Ach, Smolarek speelde wel degelijk voorin de laatste jaren. Het mag dan geen targetman zijn, maar het is wel degelijk een aanvaller. Wat betreft Koller heb je gelijk (was ik vergeten, maar was ook niet echt serieus bedoeld), maar Benschop is toch best een optie? Je kunt van Feyenoord moeilijk verwachten dat ze zonder geld een wereldspits kunnen contracteren. Elke speler die je afzet tegen een Tomasson of een Makaay is minder. Dat heb je nu eenmaal. Benschop zou best een slimme investering kunnen zijn. Amoah gezien zijn aflopende contract wellicht ook (alleen zit Twente ook op hem te azen).

Aangepast op Maandag, 23 november om 15:10 door Abe84.

23 november 2009 om 16:01
#167

Smolarek heeft bij Dortmund ook als spits gefungeerd en was daar 3 seizoenen een vaste waarde, waarbij het vrij naar behoren deed. Bijkomend voordeel is dat Smolarek (nog steeds) transfervrij is. Wat daar de reden van is is mij echter onbekend.

23 november 2009 om 14:44
#59

laat die maakay gewoon spelen met tomasson die andere drie gasten voorin scooren ook niet echt biesewar slory

23 november 2009 om 14:44
#60

Denk dat Smolarek een mogelijkheid kan zijn. Kent Leo goed, transfervrij en heeft eerder al aangegeven dat hij bereid is salaris in te leveren.

Aangepast op Maandag, 23 november om 14:47 door utregisok.

23 november 2009 om 14:47
#69

Ja, maar dat is denk ik niet het type speler dat ze zoeken. Ik denk dat je beter een kopsterke/balvaste spits kan halen, een type Dost alleen dan eentje die verder is in z'n ontwikkeling.

23 november 2009 om 14:56
#92

Smolarek zou best kunnen. Zag hem zaterdag nog bij zijn huis in de regio R'dam. Weet niet precies of en waar hij momenteel speelt, maar niet ver weg, anders zou hij niet thuis rondlopen.

23 november 2009 om 14:59
#101

Hij is clubloos. Kan dus zo tekenen voor Feyenoord.

23 november 2009 om 16:04
#168

en een echte feyenoorder in hart en nieren

23 november 2009 om 14:45
#61

"nu serieus, misschien moeten ze even kijken bij Roda en Vvv, lopen toch een paar aardige jongens bij die bij een betere club misschien iets beter uit de verf komen..

23 november 2009 om 14:45
#65

Feyenoord heeft volgens mij vooral een spits nodig die een balleltje voorin kan vasthouden, een echt aanspeelpunt. Daarnaast met een neusje voor de goal en de nodige fysieke (snelle, wendbare spelers hebben ze zat). ik zeg: Frank Demouge. Hij lijkt misschien geen topspits, maar volgens mij komt dat meer door de clubs waar hij voor gespeeld heeft dan zijn eigen kwaliteiten: kleinere clus komen minder tot aanvallen en daarmee krijgt een spits minder bruikbare ballen. Met betere passing en zijn eigen trek- en sleurwerk kan Demouge uitgroeien tot een nieuwe held in Rotterdam.

23 november 2009 om 14:46
#66

Calabro zou onder dezelfde redenatie eveneens een behoorlijke optie zijn.

23 november 2009 om 17:40
#227

Haha! Calabro is echt niet beter dan Makaay!! Haha

23 november 2009 om 14:47
#68

Sorry hoor maar je kan echt niet bij je achterban aankomen met Calabro lijkt me. Dat is toch niet het niveau wat ze nastreven. Koef is de beste optie. Als ruudje komt zie ik dit wel gebeuren. Al hoop ik dat niet als Ajacied zijnde.

23 november 2009 om 14:50
#77

Je moet mijns inziens kosten en baten afwegen. Feyenoord kan niet al teveel kosten maken, maar met de verkoop van Makaay en het halen van een balvastere spits kunnen ze beduidend beter gaan presteren, Netals Demouge zijn er tal van spitsen bij de 'kleintjs' die makkelijk een versterking kunnen zijn voor Feyenoord en van Feyenoord-niveau zijn, maar het niet kunnen tonen doordat ze gelimiteerd zijn door hun clubmogelijkheden.

23 november 2009 om 14:48
#72

Koevermans is de enige realistische optie in Nederland, als PSV hem wil laten gaan voor een klein bedrag. Alle andere namen zijn of te duur (wolfswinkel, Ari) of niet goed genoeg (benschop, Amoah). Dan krijg je een aankoop zoals ze in het verleden een hoop hebben gehad. David Mitchell, Farrington, Charisteas, Connolly, Damaschin. Dat nivo.

Maar zoals het er nu uit ziet, moeten ze met deze selectie ook wel 4e kunnen worden. Zeker als AZ en Heerenveen ondermaats blijven presteren. Dus waarom geld steken in spelers die op lange termijn toch tekort komen.

23 november 2009 om 14:49
#73

Nou dan denk ik dat er onderling misschien toch een akkoort is over de Guzman en dat Makaay misschien al aanbiedingen heeft zoals bv Herta Bsc. Daarvan kan Beenhakker misschien nog ergens een spits halen uit Polen of er word op een andere creative manier wel een spits gevonden.

23 november 2009 om 14:49
#75

ik denk dat feyenoord en makaay uit elkaar gaan. het past gewoon niet.

amoah en calabro zijn niet te dure maar toch prima spitsen die ik wel bij feyenoord zou willen zien spelen. en dan kan tomasson er in staan als hij niet geblesseerd is. of anders kan tomasson op de tien ivm met vertrek de guzman.

23 november 2009 om 14:51
#78

Ze kunnen proberen om die ben sahar te huren van espanypol omdat hij niet veel speelt en werd vorig jaar door de graafschcap ook al gehuurd toen die van chelsea was die gast kan veel scoren en heeft enorm veel talent.

Aangepast op Maandag, 23 november om 14:53 door suriboy-10-r.

23 november 2009 om 14:51
#79

Je hoeft de druk nu niet bij Castaignos te zetten, maar hij kan ook wel z'n minuten meepikken. gooi Castaignos er dan in ipv Makaay.
Aan de andere kant; als de duurdere spelers vertrekken of een lager salaris accepteren, kan feyenoord met het vrijgekomen geld wel weer een spits halen. Maar daar staat dan weer tegenover dat het geen topper zal zijn!

Kortom: Feyenoord zit in een spagaat (al jaren). Ben benieuwd wat ze zullen doen!

23 november 2009 om 17:18
#219

Als je (te) dure spelers weg doet wil dit niet zeggen dat het geld vrij komt, het betekent alleen dat je de (te) dure salaris huishouding weer op orde kunt brengen. Zolang de schuld nog ruim 20 miljoen is zal de R v C verstandig moeten zijn en niet weer in de fout vervallen om (te) dure spelers aantrekken.

23 november 2009 om 14:51
#80

Als ze nou eens bij wat topclubs gaan kijken om een spits te huren. Ik denk dat daar best wel wat te halen valt.
En anders mag er wel weer eens een zuid amerikaan komen, zoals cruz toen

23 november 2009 om 14:51
#81

Zal wel Benschop worden dan.
Maar volgens mij moeten ze nog steeds een nieuwe keeper hebben.

23 november 2009 om 14:51
#82

Ik waag de gok op Charlison Benschop. Makaay zullen ze nu wel willen / moeten verkopen. Ben benieuwd.

23 november 2009 om 14:53
#88

Tsja het wordt denk ik lastig voor Feyenoord om een echt hele goede spits voor Feyenoord te halen. Aan de ene kant wil je voor zekerheid gaan en iemand aantrekken die al heeft aangetoond op het hoogste niveau mee te kunnen voetballen, maar aan de andere kant kosten deze jongens wel meer geld.

Het is maar net welke afweging je als club wilt maken.... Ik zou overigens gaan voor Carraciolo (als ik het goed spel).

23 november 2009 om 14:55
#90

Ik vind het in ieder geval goed dat Feyenoord eindelijk tot de juiste conclusie is gekomen. Makaay heeft het goed gedaan de eerste 2 jaar, maar past inmiddels niet meer in het systeem dat Been voor ogen heeft. Ik vind het daarom terecht dat Makaay zijn transfer krijgt omdat ik het hem gun nog een paar mooie seizoenen te voetballen ergens waar ze hem wel goed kunnen gebruiken.
Castaignos is te jong om nu al voor de leeuwen te werpen op het moment dat er geen echte spits aanwezig is. Die jongen moet je rustig brengen wanneer het loopt binnen de ploeg. Hij kan dan telkens het laaste kwartiertje meedoen of iets in die zin.
Een vervanger kan ik niet 1, 2, 3 noemen, maar feit is wel dat van de transfer van Makaay alleen niet voldoende is om een nieuwe spits van te halen, ik denk dat er dus weer beroep moet worden gedaan op een suikeroompje.

Aangepast op Maandag, 23 november om 15:00 door Feyen0ord.

23 november 2009 om 15:02
#107

Geheel mee eens wat betreft Castaignos. Maar waarom nu ineens een nieuwe spits halen. Fyenoord zit financieel aan de grond. Het lijkt wel of er nooit lering getrokken wordt wat betreft financieel wanbeleid. Laat de ploeg maar eens Europees voetbal halen. Een plek bij de eerste vijf is met deze selectie goed te doen. Dan in de zomerstop van de dure jongens af en misschien een talentvolle spits erbij.

23 november 2009 om 15:50
#162

Misschien heeft Been geen vertrouwen in deze spitsen en wilt hij een nieuwe spits halen om Europees Voetbal veilig te stellen?

23 november 2009 om 14:56
#91

Ik weet zeker dat Beenhakker met een zeer onbekende naam gaat komen !

23 november 2009 om 20:28
#282

Ja, een of andere poolse houthakker waarschijnlijk

23 november 2009 om 14:57
#94

Ik denk dat Calabro wel een geschikte zou zijn. Maar ik weet niet of ze geld genoeg hebben.

Waarom proberen ze niet Castaignos ( ik weet niet hoe je het schrijft)? Die wilt zich bewijzen. Makaay en Tomasson weg doen!

23 november 2009 om 17:43
#232

ouwe zeg nou ff serieus, vind jij calabro beter dan makaay of tomasson?! dan weten we wie er hier verstand van voetbal heeft: jij niet!

23 november 2009 om 14:59
#99

Zo lang makaay nog in de selectie zit is er weinig geld. Misschien kan F'noord Zigic voor ene half jaar huren (zie mijn eerdere betoog). Als Makaay weg is dan kan men komende zomer ene nieuwe spits halen.

23 november 2009 om 14:59
#100

Castaignos zou ik eerst is een keer laten invallen misschien dat het wat word.

23 november 2009 om 15:00
#103

Ik hoop dat Luc Castaignos een kans krijgt. Hij zit al in het eerste elftal en geef hem het vertrouwen! Maar ik hoorde dat er problemen zijn omdat hij dan niet meer voor Feyenoord onder 18 mag spelen... :S weet iemand daar meer van?

23 november 2009 om 15:01
#105

Een ding is zeker: Castaignos kan het niet slechter dan Makaay en Tomasson gaan doen. Die 2 kunnen weinig goed doen (met alle respect).

23 november 2009 om 15:03
#111

Tomasson is wél gevaarlijk. Over makaay ben ik het gedeeltelijk eens. in het systeem van Feyenoord past hij niet. Hij zou bij Ajax beter uit de verf komen.

23 november 2009 om 15:05
#114

Ja dat is waar. Tomasson is redelijk gevaarlijk. Maar ook niet iemand die de beslissende man is. Makaay bij Ajax zou ik nooit van mijn leven willen zien.

23 november 2009 om 15:06
#115

Twente scoort eigenlijk ook bar weinig. Toch knap dat ze wel zo hoog staan. Niet echt sprankelend, maar prima verdediging blijkt wel. Vraag me wel af of ze het hele seizoen zo volhouden.

Ben benieuwd wie Feyenoord wil halen. Zijn niet echt heel veel opties voor handen die betaalbaar zijn en aan de wensen zal voldoen. Makaay heeft in ieder geval zijn beste tijd wel gehad. Ik geloof dat Kluivert nog wel een jaartje wil voetballen

Aangepast op Maandag, 23 november om 15:09 door nino25.

23 november 2009 om 15:07
#116

Gaan ze nu echt door met dat wanbeleid? Kampioen worden ze toch niet dus gewoon doorgaan met bouwen met wat er nu is. Ze hebben met Cisse, Tomasson en Makaay redelijke spitsen.
Een betere spits dan deze 3 kan je alleen halen met heel veel geld maar ook dan blijft het onzeker.
Als de Guzman in de winter weggaat en Makaay gaat weg is er misschien wat geld. In het allerbeste geval zou je dan misschien een spits van Bayern kunnen huren voor 6 maanden. Maar dan zou je gaan voor de 4e plaats. Moet je AZ achter je laten. Zal heel moeilijk worden.
Dus gewoon rustig om je heen kijken en dan in de zomer een spits halen die past. Dus toch in Scandinavie waarschijnlijk omdat die jongens zich het snelste aanpassen.

23 november 2009 om 15:07
#118

Ik verwacht toch echt Matthew Amoah, aflopend contract dus is wel een mogelijkheid.

23 november 2009 om 15:10
#120

Ik denk dat ze zich weer tevergeefs voor Koevermans gaan melden.

23 november 2009 om 15:11
#121

Ik denk dat Roy Makaay terug gaat naar Vitesse.
Hij heeft wel een Vitesse verleden dus.
Ik denk dat Feyenoord Amoah/ Bensschop gaat halen.

Aangepast op Maandag, 23 november om 15:15 door Maikiew.

23 november 2009 om 15:16
#123

Mooie tijd om Robin Nelisse terug te halen, uitstekende spits voor Feyenoord en ook een echte Rotterdammer.

23 november 2009 om 15:21
#124

Ik ben benieuwd. Ik gok erop dat Beenhakker een grote verrassing uit zijn hoge hoed gaat toveren...

23 november 2009 om 15:22
#127

Als ze een nieuwe spits halen moet het een topper zijn! Iemand die er gelijk staat!
De spits moet balvast en kopsterk zijn. Ook moet deze zelf zijn kansen kunnen creeren.
Ik kan me niet voorstellen dat het feyenoord gaat lukken om een spits te halen die meer gaat toevoegen dan de huidige spitsen doen!

23 november 2009 om 15:23
#129

Gelukkig maar... Je ziet gewoon dat Feyenoord 1 ding mist: Scorend vermogen.

Don Leo, doe je werk! :D Ik verwacht geen spits uit de eredivisie maar een onbekende spits ergens uit scandinavië?

23 november 2009 om 15:29
#139

@dennisdew,

Net zoals Schalke heeft Feyenoord ook niet veel geld te spenderen. Aan de namen te zien gaan deze personen wel wat salaris kosten en aangezien Feyenoord niet meer dan 1 miljoen aan salaris wilt gaan geven lijkt me dit bijna onmogelijk.

23 november 2009 om 15:29
#140

Duidelijke zaak, amoah is een geschikte kandidaat, waarom? Het is een redelijke sterke spits, kan gemakkelijk scoren, en zijn contract loopt af, dus veel zou hij niet kosten. Daarnaast weet hij hoe Nl-compititie is, hoeft hij ook niet te wennen. Alle respect naar Makaay, hij moet gewoon uit zelfrespect weggaan van Feyenoord! Hij verdient meer respect! En Castaignos, ach goed talent, maar je kan niet iemand zomaar voor de leeuwen gooien. Breng hem rustig in, anders krijg je wijnaldum effect. Jammer dat tommason zo vaak geblesseerd is!

23 november 2009 om 15:49
#159

Tomasson is dit seizoen voor de eerste keer geblesseerd geweest. Zo vaak is hij dus niet geblesseerd.

23 november 2009 om 16:30
#188

als tomason 5x 1 op 1 staat raakt die mischien als je geluk hebt 1x dus dat is echt een scheit spits

23 november 2009 om 15:31
#142

Als Feyenoord een nieuwe spits haalt moeten ze hem wel huren vind ik. In de jeugd loopt Castaignos die goed is en dan hebben ze nog verschillende spelers verhuurd aan Excelsior. Denk aan Erasmus, Janota en Schet. Ik zie het toekomstige Feyenoord al voor me op die manier.

Aangepast op Maandag, 23 november om 15:32 door Robinhod.

23 november 2009 om 15:32
#145

Misschien Erasmus terughalen in de winterstop??

23 november 2009 om 15:45
#156

Zou goede optie zijn ja. Maar ik denk dat Feyenoord Erasmus rustig wilt laten opbloeien in de Jupiler League.

23 november 2009 om 15:33
#146

Hoe gaan ze dat doen dan? Weer het handje ophouden bij mensen met een dikke portemonnee? Ik vind dat de Knvb clubs die financiën niet op orde hebben een transferverbod moet opleggen. Laat ze maar wat geld realiseren voor de tekorten en zorg dat alles financieel gezond is en dan weer kijken naar de spelersgroep.

Clubs moeten zelf rond kunnen komen zonder de hulp van de gemeente of iemand met teveel geld.

23 november 2009 om 15:33
#147

Mooi....dat betekent dat ze iemand op het oog bhebben....nu maar hopen dat Beenhakker een mooie deal sluit.

Aangepast op Maandag, 23 november om 17:08 door Sampdoria.

23 november 2009 om 15:49
#161

Misschien moeten ze een speler huren met optie tot koop en Makaay verkopen. Zo hebben ze voor een korte periode de kosten gedekt. Want Makaay kost genoeg en zit nu alleen maar op de bank.. Als ze nou een speler huren ( vraag me niet van welk geld ) en dan een optie tot koop erin laten zetten en dan het geld hebben om hem te kopen lijkt het mij een goede actie.

Aangepast op Maandag, 23 november om 17:09 door Sampdoria.

23 november 2009 om 15:44
#155

Hehe het werd wel eens tijd zeg. Gisteren werd het maar weer eens duidelijk hoe hard ze een spits nodig hebben. Oneindige passjes en dribbels die tot niks leiden, om moedeloos van te worden. Je heb gewoon iemand nodig die de bal erin kan schieten ( naast Makaay).

Ook niet erg slim van Been om Fer op 10 te zetten, dit terwijl hij juist een magistrale controlerende middenvelder is. Nu koos hij hiervoor met als controleurs El Ahmadi en Landzaat., wat dus niet bepaald sterk uitpakte. Nadat Bruins en Makaay erin waren gekomen zat er veel meer lijn in het spel en dus ook meer gevaar.

Dus als Been persee zijn campagne tegen 'de grote namen' wil voortzetten moeten ze inderdaad een spits halen die voor dit seizoen al nuttig is en die bovendien nog een behoorlijke toekomst voor zich heeft (hoeft niet eens persee maar is natuurlijk de ideale situatie).

23 november 2009 om 15:46
#157

Fer stond niet op 10. Feyenoord speelde met de punt naar achter.

24 november 2009 om 10:35
#326

Daar staat hij normaal ja maar als je goed heb gekeken, naar alleen al de opstelling, zag je dat Landzaat en El ahmadi de twee controlerende midenvelders waren, Fer op 10 (aanvallende centrale middenvelder en Wijnaldum en biseswar op de flanken.

23 november 2009 om 15:47
#158

Ik denk dat Koevermans wel mag vertrekken bij P S V. Lijkt mij een prima speler voor Feyenoord. Scoort altijd en overal en P S V ziet Feyenoord toch niet als een concurent.

23 november 2009 om 15:52
#163

Geef de jeugd een kans. Houdt het publiek ook altijd van en het is de goedkoopste optie. Een ervaren spits is te duur en na de slechte ervaringen met Makaay, Hofland etc zullen ze daar ook niet snel aan beginnen. Maar een spits uit de eredivisie met een doorlopend contract kost ook al gauw een paar miljoen. Te jonge spelers is ook weer een risico. Moeilijk. Bankzitters van clubs zitten er ook niet op te wachten om een bak geld in te leveren om bij Feyenoord te spelen.

23 november 2009 om 15:55
#164

Ik denk dat gaan zoeken in Scandinavië omdat Beenhakker laatst nog zei dat dat mooie landen zijn voor de scouten. Was toen in Studio voetbal als ik me niet vergis.

23 november 2009 om 15:55
#165

Mijn opties:
- Demouge: Sterke werkende spits
-amoah: waarschijnlijjk de meest reele optie
- Ari: Ik denk iets te duur
- Smolarek: Zit toch zonder club???

23 november 2009 om 16:31
#191

demouge ja ze hebben daar nog niet genoeg bejaarden?

23 november 2009 om 16:45
#201

Is 27 tegenwoordig al bejaard?

Als supporter zal ik als eerst mijn vraagtekens zetten bij zijn scorende kwaliteiten.

23 november 2009 om 17:49
#235

Misschien Emnes?? die kunnen ze vast huren.

Aangepast op Maandag, 23 november om 17:54 door Marty10.

23 november 2009 om 16:06
#170

Laat PSV en Feyenoord elkaar helpen: Koevermans zou een goede aanvalsleider voor dit Feyenoord zijn...

23 november 2009 om 16:13
#175

En wat moet Feyenoord daar voor doen dan? Koevermans is een leuke spits dat zeker, maar levert nooit weer geld op!!

23 november 2009 om 16:09
#172

Lijkt me bijna 100% dat dit Koevermans moet gaan worden. PSV heeft op dit moment teveel centrumspitsen met Reis, Toivonen en Koevermans. Lazovic is zelfs al omgebouwd tot rechtsbuiten. Wat ie overigens perfect doet.

23 november 2009 om 17:37
#225

@felipe,
Lijkt me niet dat het Koevermans gaat worden.
Kopen is voor Feyenoord gezien de leeftijd van Danny geen optie
Verhuren is voor PSV dom, Koevermans is niet zomaar een supersub hij heeft een gigantisch moyenne per speelminuut gerekend en zou in het verloop van de competitie wel eens meer dan bruikbaar kunnen zijn.

23 november 2009 om 16:11
#173

"sc Heerenveen is niet de enige Nederlandse ploeg die Wanderson op de korrel heeft. De Braziliaanse topschutter van het Zweedse Gais staat ook op de lijstjes van AZ en Feyenoord. "we hebben gesprekken gestart met geïnteresseerde clubs. Wie dat zijn kan ik niet zeggen", zegt algemeen directeur Tony Persson. Chelsea behoort ook tot de gegadigden om Wanderson in te lijven. (göteborgs-posten)"

Dit stond enkele weken geleden op Vz!!

23 november 2009 om 16:12
#174

mag ik vragen waar ze het geld vandaan gaan halen ???
en natuurlijk komt kanu niet naar feyenoord en al helemaal smolarek enz niet gewoon demouge is betaalbaar voor feyenoord

23 november 2009 om 16:13
#176

Ik kan mij niet voorstellen dat makaay uitgescoort is. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van een dure speler weg en een goedkopere weer terug. Maar goed wie zit er nou te wachten op een spits van 33 die ook nog es niet in vorm is. Been is er bij gebaat om Makaay te laten spelen en te hopen dat hij er nog 10 intikt misschien dat er dan een spaanse club een paniek aankoop wil doen. Speculeren over een nieuwe spits is lastig want je weet niet wie dit x de eventueele aankoop moet financieren. Makaay weg en Nevland huren?

23 november 2009 om 16:15
#177

Geweldig hoe mensen speculeren over eventuele spitsen die in de winterstop worden gehaald. Je kan in ieder geval stellen dat het een speler moet zijn die er gelijk staat, en dat is wel logisch ook. Hoe ik Amoah elke week zie spelen bij NAC zou ik het een aanwinst vinden, maar ik ben altijd weer bang voor dergelijke aankopen dat ze in Rotterdam niet presteren.
Een tijdje geleden grapte René vd Gijp in VI over Cvitanich die een goede zou zijn voor Feyenoord, en dat Makaay dan de omgekeerde weg bewandelde. Dat laatste gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar ik vind Cvitanich daarentegen een uitstekende speler. Hij komt bij Ajax simpelweg niet aan bod omdat Suarez niet weg te denken is, en Pantelic is simpelweg te duur om op de bank te zetten.
Die Braziliaan uit Scandinavië, ben zijn naam even kwijt maar zou op het scoutingslijstje staan. Verder vind ik ook Ari interessant. Jammer dat we geen indicatie kunnen maken van het te besteden bedrag

Aangepast op Maandag, 23 november om 16:16 door Ferh.

23 november 2009 om 16:19
#178

Amoah zou heel goed passen daar, maar dan zullen ze wel een ruil met makaay moeten voorstellen aan nac. Geld hebben ze niet dus moeten ze creatief te werk gaan. Roy zou nog goed van waarde kunnen zijn bij nac, win-win situatie

Aangepast op Maandag, 23 november om 16:20 door stefanototti.

23 november 2009 om 17:07
#214

alsjeblieft niet !! dan zie ik nog liever mols naar NAC komen!
maar ik denk niet dat amoah in nederland blijft. hij zal het seizoen afmaken bij NAC en dan richting het buitenland gaan.
maar is boukhari geen optie voor feyenoord?

23 november 2009 om 16:25
#182

Ik denk toch echt dat ze Amoah willen, al hoop ik dat van niet

23 november 2009 om 16:27
#183

Gaat Leo Beenhakker zijn voetbalschoenen weer aandoen??

23 november 2009 om 16:30
#190

jee,wat een voetbalverstand hierzo,leo beenhakker,ingelsten,skoubo zag zelfs jack tuyp en mark de vries staan,jongens feyenoord is niet zooo ver gezakt.
Persoonlijk moeilijk om te zeggen aangezien ze de weg omhoog willen,in het systeem van feyenoord moet een afmaker zijn maar ook iemand met sneldheid (zo wilt been het denk ik die snelle spitsen voor in),zoals iemand al zei is amoah daar ideaal voor zeker kwa transfervrije status,zo me dus niets verbazen.
Anders wordt het waarschijnlijk een gescoute speler,kan in de eredivisie niet 1,2,3 iemand opnoemen die en feyenoord kan betalen en aan de eisen voldoet.

23 november 2009 om 16:34
#192

Leo Beenhakker kan Feyenoord betalen, wordt zelfs al betaald. Voldoet aan alle eisen volgens mij misschien alleen iets te oud.

23 november 2009 om 16:38
#195

Dat makaay niet rendeneert bij feyenoord ligt heel simpel aan het systeem waar makaay veel scoorde stond er een balvaste spits in een 442 systeem.bij Bayern Pizzaro en bij depor had je Tristian of Pandiannie. En in het systeem past het niet echt want feyenoord speelt met Slory,biseswar,wijnaldum. cisse. Dat zijn buitespelers behalve wijnaldum niet echt. En ik vind Thomasson ook niet een balvaste spits. In 433 en 442 is zoon speler juist nodig die de balvast houd. Ik zou niet echt weten welke spits daar in aan merking komt vind in iedergeval amoah geen typen spits voor feyenoord.en benschop is het zelfde als cisse. Ze moeten een typen sibon hebben maar dan een jongere versie. En aangezien het geld er niet in overvloed is word het er moeilijk. Maar hoop wel dat er zoon spits komt.

23 november 2009 om 16:39
#196

Wat een spitsen komen hier voorbij zeg ongelofelijk.
Of Feyenoord ook maar een beetje geld heeft om te besteden aan een spits.
Als je met Kjh, Pato, Vagner Love of Kanu komt begin ik toch lichtelijk te twijfelen aan de realiteitszin waarmee sommige mensen door het leven gaan.
Platje en van Beukering alsjeblieft zeg, volgend jaar maar vrijdagavond richting de Kuip?
Costaignos als spits posteren lijkt me echt een slecht idee.
17 Jaar en dan wekelijks voor 50.000 man spelen brengt echt teveel druk met zich mee voor zo'n jongen, met een jongen die miljoenen vertegenwoordigt moet je voorzichtig omspringen.

Ik denk gewoon dat Feyenoord zit seizoen uit moet spelen met de huidige spitsen.
Het heeft geen enkele zin om een dure paniekaankoop te doen en nóg een jaartje met mindere resultaten kunnen ze in Rotterdam ook nog wel aan.
In de zomer kan er misschien dan nog worden gekeken naar transfervrije opties zoals Amoah van NAC maar nu investeren in een dure spits is financieel onverantwoord.

23 november 2009 om 16:40
#197

volgens mij is hier sprake van misplaatste arrogantie, Ik gun feyenoord het allerbeste hoor, maar de namen die hier staan zijn gewoon niet te betalen voor Feyenoord. Misschien binnenkort weer als Feyenoord elk jaar weer Euopees haalt of weer successen viert, want voetbal is gewoon de waan van de dag. En voetballers denken de laatste jaren alleen aan geld, clubliefde is aan hun niet meer beteed, een paar daar gelaten. Voetballers willen succes op korte termijn zodat dat weer goed voor hun carriere is, als ik die El-ahmadi ? zie, is toch voor 5 mio gehaald en kan de druk ook niet aan. Nogmaals een club met zo'n achterban zou iedere club trots op zijn, maar de naam feyenoord heeft toch behoorlijk wat deuken opgelopen de laatste jaren. Dus als ik hun was zou ik het geld op zak houden en met jeugdspelers werken tot er weer geld is om wel goede spelers te halen, dat is nu eenmaal de nasleep van het financiele wanbeleid van de laatste jaren van die club, maar ik hoop dat het ze lukt hoor. Succes.

Aangepast op Maandag, 23 november om 16:41 door Almanzio.

23 november 2009 om 16:47
#202

Koevermans is als hij fit is basisspeler van PSV

23 november 2009 om 16:42
#199

zie het wel weer een hoop 'feyenoord' scouts onder ons hier,
ben echt geen feyenoord fan maar jullie hebben een technisch directeur die behoorlijk capabel is en echt wel met weinig geld een redelijke spits kan regelen.
maar blijf wel realistisch he mensen, huntelaar na zijn ajax periode denk het nie, van nistelrooy gaat niet in nederland voor een andere club dan psv spelen
heb vertrouwen in don leo feyenoord fans!!

23 november 2009 om 16:51
#206

Ik vind het zowel een grove belediging naar Makaay toe als een dappere zet door Feyenoord tegen morele bezwaren in beter te maken.

23 november 2009 om 16:58
#209

koevermans lijkt me een goede optie. die is nu tog uit beeld en voor psv overbodig gezien de spitsen reis toivoinen en eventueel ook nog lazovic. koevermans is iemand die altijd op de goede plek staat en elk seizoen goed is voor min 15 doelpunten mits hij een basisplek heeft.

23 november 2009 om 17:02
#210

Wat ze ook halen, als het maar geen Servische spits is. Bij Ajax en PSV lopen er een paar (pantelic, Sulejmani, en Lazovic) en die bakken er niks van. Hopelijk maakt Feyenoord niet dezelfde fout.

Een zuid-amerikaan heeft mijn voorkeur. 2e divisie Argentinie lopen er een paar goede.

met een hartelijke groet,

Dhr. R. Jansma

23 november 2009 om 21:24
#303

lazovic speelt de laatste tijd fantastisch!!!

23 november 2009 om 17:02
#211

Als Been niet een spits als makaay kan gebruiken dan is ook Koevermans niet het type dat hij zoekt. Ook Koevermans is alleen belangrijk en gevaarlijk rond de 16 niet een mee voetballende spits maar net als makaay een doelpunten machine. Been wil spelen met veel bewegende spelers en diepgang en snelheid. Zo heeft Been al eerder aangegeven. Waarom dan niet met 2 spitsen spelen?

23 november 2009 om 17:42
#230

Waarom word van Wolfswinkel zo vaak genoemt als toekomstig top spits,
hoeveel doelpunten heeft hij tot nu gemaakt in het betaalt voetbal 10 of 12? in 2 jaar ,kun je toch geen spits noemen.

Aangepast op Maandag, 23 november om 23:45 door Marcore.

23 november 2009 om 18:02
#240

koevermans is te oud en is een type als makaay, dus voor mario en zijn visie onbruikbaar!!

Aangepast op Maandag, 23 november om 19:18 door wwelover.

23 november 2009 om 18:59
#254

het moet een type zijn als ,cor v d Gijp.ruud Geels ,peter Houtman.
een ouderwetse midvoor die er 30 per jaar in kegelen.
dat is het manco bij feijenoord,en dit is waar Ajax en Psv ,twente een streepje voor zijn.

Aangepast op Maandag, 23 november om 23:44 door Marcore.

23 november 2009 om 17:10
#215

Amoah speelt al een heel jaar beroerd en zijn 2 goals van afgelopen zaterdag verbloemen de zwakke wedstrijd die hij speelde. Bovendien is ie veel geblesseerd en ook nog vaak weg voor zijn land.
In al die jaren heeft ie ook nooit meer dan 15 goals gemaakt op een seizoen. De laatste 2 jaar bij NAC 11 en 12 goals. Dan kunnen ze net zo goed Makaay erin gooien, die maakt er ook wel 12 als ie het hele jaar een basisplaats heeft.

23 november 2009 om 17:11
#216

Ik snap niet waarom de naam Koevermans zovaak valt..
Koevermans deed het aardig bij psv en toen is hij gebleseerd geraakt.
Nu staat hij net voor zijn comeback en aangezien hij voordat hij gebleseerd raakte ook goed speelde, Hij nu misschien ook wel kansen gaat krijgen en psv hem helemaal niet weg doet

23 november 2009 om 17:12
#217

Met welk geld wil Feyenoord dan een nieuwe spits halen? Gaan ze spelers verkopen ofzo?
Denk ook niet dat Feyenoord er ook maar iets mee opschiet. Want een goede spits kost nogal wat...
de namen die Spray noemt zijn misschien wel betaalbaar voor Feyenoord maar eigenlijk niet echt een toevoeging.

23 november 2009 om 17:17
#218

Zal het niet doen, kost veel geld en uiteindelijk weer meer schulden.
Feyenoord scoort weinig, maar dat is dan maar even zo.

Wacht gewoon tot het einde van het seizoen, dan ben je ook wat duurbetaalde spelers kwijt en heb je financieel weer wat meer ruimte en wie weet breekt castaignos wel door en hoeven er geen miljoenen worden gespendeerd.

23 november 2009 om 17:41
#228

Ik denk dat ze financieel alleen maar types als Benschop (R K C), Calabro (V V V) of iemand op zijn retour zoals Sibon (heerenveen kunnen veroorloven, maar ik betwijfel of deze meerwaarde zullen hebben in het huidge Feyenoord, hoewel ik wel gecharmeerd ben van Benschop.

Ebi Smolarek is nog steeds zonder club, terwijl Beenhakker ook misschien types als Pawel Brozek (wisła Krakow) of Robert Lewandowski (lech Poznan) zou weten over te halen; dat zijn overigens zeer geschikte en betaalbare spitsen voor het 'nederlandse systeem' (lees; drie spitsen, of punt-van-de-aanval)