Uiterste krachtinspanning Nesu houdt Feyenoord van scoren af

Feyenoord is er niet in geslaagd om de druk op Ajax wat op te voeren. De ploeg van Mario Been speelde zondagmiddag in eigen huis voor de overwinning, maar kwam niet tot scoren tegen FC Utrecht (0-0). Dit was vooral aan Mihai Nesu te danken, die met een uiterste krachtinspanning een poging van Luigi Bruins van zijn doellijn haalde. Door de puntendeling blijft Feyenoord Utrecht voor op de ranglijst.
Ondanks dit feit zal men in Rotterdam niet erg gelukkig zijn met de remise. Beide ploegen kregen in de tweede helft wel hun kansjes, maar de beste mogelijkheid was toch duidelijk voor Bruins. De invaller was een kwartier na rust helemaal vrijgelaten door Tim Cornelisse en kon de bal simpel binnenschieten. Michel Vorm werd wel gepasseerd, maar Nesu was net op tijd terug om de bal voor de doellijn weg te halen. De score bleef zodoende in evenwicht.
De momenten van opwinding kwamen uit de tweede helft. Na een bijzonder matig eerste bedrijf, met nauwelijks kansen en geen duidelijk betere ploeg op het veld, probeerden Feyenoord en Utrecht na de thee meer op zoek te gaan naar doelpunten. Al na drie minuten spelen zorgde Dries Mertens ervoor dat het gebrek aan kansen in de eerste helft al vergeten werd. Hij kwam oog in oog met Darley te staan, maar schoot op de voeten van de keeper.
Vervolgens was het de beurt aan thuisploeg Feyenoord, dat hoopte op de hulp van Pieter Vink. Eerst dachten de supporters uit Rotterdam dat Jan Wuytens een rode kaart had moeten krijgen na een overtreding op Sekou Cissé en vervolgens schreeuwden zij moord en brand om een vermeende handsbal van Nesu. Diezelfde Nesu maakte even later de gevaarlijkste poging van de middag onschadelijk. Aan de overkant was het antwoord van Jakob Mulenga, die net naast kopte.
Feyenoord ging in het laatste half uur het meest op zoek naar de overwinning, maar werd nauwelijks echt gevaarlijk. Bruins probeerde het nog een paar keer van afstand, invaller Roy Makaay was één keer dichtbij met een puntertje en Diego Biseswar hoopte weer op een strafschop na een handsbal van Gregoor van Dijk. Scheidsrechter Vink nam zijn fluit echter opnieuw niet in de mond, waardoor de wedstrijd eindigde zoals hij begon. Het verschil tussen Feyenoord en Utrecht blijft twee punten.
Winst FC Utrecht: 21%
9% gelijkspel.
Meer nieuws
- Lahm ontkent teleurgesteld te zijn na verliezen van aanvoerdersband
- Spanje maakt nu al kans op titel ‘Elftal van de Eeuw’
- Bos: ‘Het is kort dag om zoveel nieuwe spelers in te passen’
- Carvalho beschouwt Nani als sleutelspeler na wegvallen Ronaldo
- Bilic: ‘Tegen Letland zijn we alleen geïnteresseerd in de zege’
Clubnieuws
- Biseswar weigerde op slotdag verhuurd te worden aan Excelsior
- ‘Fans hard getroffen door einde samenwerking Feyenoord en regiozender’
- Been schaart recent 'penalty-incident' onder de noemer jeugdigheid
- Been ziet verdediging weer aansterken met Bahia op het trainingsveld
- Feyenoord maakt einde aan samenwerking met regionale omroep
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.
In de wandelgangen
Donderdag 2 septemberManchester City maakte 24 miljoen euro verlies op Robinho, maar in de Eastlands ziet men dat anders. Lees verder
'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'
"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder
Clubexperts
-
Manchester City is nog lang geen topclub
Door jwderuiter (10 reacties) -
Et tu, Edgar?
Door LFCDutchy (67 reacties) -
Verliefd op de bal
Door Bonevacia (36 reacties) -
Feyenoord, het heeft in onze ogen iets magisch
Door DennisdeW (19 reacties)
Bekijk onze Clubexperts
Achtergronden
- Boymans: 'VVV-Venlo is niet veel zwakker dan afgelopen seizoen' 21
- Stewart: 'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa' 67
- Pieters: 'PSV moet voor niets minder gaan dan het kampioenschap' 106
- Zuiverloon: ‘Terugkeren naar Nederland zag ik als een vlucht’ 26
- 'Spelen voor NAC is een droom, terugkeren naar PSV een ambitie' 29






Jammer! Matige wedstrijd hoor, tempo van Feyenoord lag echt te laag!
Had wel een penal mogen komen en rood voor die overtreding op Cissé.
Maar, dat mogen we niet de schuld geven, gewoon te weinig gebracht.
Saaie pot voetbal, terecht gelijkspel.
De hele westrijd bij elkaar was matig.
Grote kansen werden om zeep geholpen.
Er was geen rust in het spelen van ballen.
Dan is het meer dan terecht dat dit duel zonder een winnaar eindigt.
Aangepast op Zondag, 22 november om 14:28 door Sil95.
Netjes hoor van de Fc een gelijkspel in de Kuip na verlies tegen Heracles, Heerenveen knap hersteld.
Feyenoord kon niet, Utrecht wou niet.
en de arbiter wilde ook niet gewoon zn werk doen, zoals inmiddels gewend.
2 handsballen waarvan 1 duidelijk in de 16 bij utrecht.
maar goed, Feyenoord speelde zwak maar wel overwicht en het meeste recht op de overwinning.
Laat de scheidsrechter er nou eens een keer buiten! Ik hoor vaak dat de scheids het schuld is dat Feyenoord of Ajax niet wint. Als deze clubs zijnde moet je niet rekening houden met een of twee momenten in de wedstrijd. Als ze eerst zelf eens goed voetballen, dan kun je eens naar andere gaan kijken. Terecht gelijkspel !
@wietzak: Ik denk juist precies andersom: feyenoord wou niet en Utrecht kon niet!
@ Axispolisa
Ik weet niet of je naar de 2e helft gekeken hebt, maar toen wilde Feyenoord echt wel hoor
Aangepast op Zondag, 22 november om 15:02 door Michael92.
Klopt, maar ik mag dan wel Feyenoordsupporter zijn, maar ik ga het niet ophangen aan de zogenaamde penalty's die er gegeven hadden kunnen worden, maar steek de hand in eigen boesem. Wat speelde Feyenoord ontzettend slecht, vooral de opstelling waarmee gestart werd vond ik erg matig. Feyenoord middenveld was veel te afwachtend, met van nature allemaal verdedigende middenvelders en diep spelende aanvallers, kon je er opwachten dat er veel balbezit was, maar dat er gewoon in de tussenlinie veel ruimte was om te voetballen maar dat daar geen spelers liepen, de typische 10 was er niet. Bruins had van mij gewoon mogen starten in plaats van Landzaat of El Ahmadi, omdat je dan veel dwingerder naar voren kunt spelen. Ik had ook een snelle wissel verwacht toen duidelijk werd dat Utrecht voor een punt kwam. De wisselwerking voorin loopt wel, maar heeft totaal geen nut op het moment dat het erg druk is, omdat je dan alle spelers het centrum in trekt als je de wisselwerking doorvoert.
Castaignos was mijn inziens de ontbrekende schakel, sterk aan de bal, kan koppen en dat is net wat Feyenoord miste.
Een sterke spits en een echte 10, terwijl deze gewoon op de bank voor handen waren.
Edit: mijn reactie was op Spionkop daar stond deze eerst ook maar waarom staat hij nu hier?
Aangepast op Zondag, 22 november om 15:11 door HarmJan1983.
@ Rudie_91
Jaja laat de scheidsrechter er nou eens een keer buiten, hoe voel jij je eigen?
Wuijtens had eraf gestuurd moeten worden, hij haalt Cissé onderuit terwijl hij zo kan doorlopen op de keeper,
Er waren inderdaad twee handsballen waarvan sowieso een die had op de stip gemoeten!
Het kan zijn dat hij niet alles ziet maar de Scheidsrechter heeft toch niet voor niks assistenten?
Verder vind ik het ontzettend jammer dat het hier op 0-0 blijft steken, maar op basis van het aantal kansen van beide teams is het wel terrecht.
Aangepast op Zondag, 22 november om 15:12 door AceHood.
heel jmmr maarja feyenoord was toch de meest aanvallende ploeg
wij hadden deze wedstrijd moete winnen.
Slechte wedstrijd. Feyenoord was beter. Wel knap hoe Nesu die bal van de lijn afhaalde. Helemaal geen kansen.
Het is knap als je de bal eruit ramt wanneer iemand er hard inpoeierd. Het is Niet knap wanneer je een zachte rollertje met je rechterbeen uithaalt, vervolgens met je linkerbeen bijna inschiet en daarna met wat rol- en klimwerk de bal wegramt. Alsnog goed gedaan, maar niet knap. Wel knap veel geluk.
De bal werd ook nog van richting veranderd door Vorm. Dus daardoor is het knap. Als de bal zacht recht over de grond gaat vind ik het ook niet kanp maar Vorm veranderde de richting.
van dijk heeft duidelijk sympathie voor henry, wat een handsball. desalniettemin heeft feyenoord zelf verzuimd te scoren.. tempo lag veel te laag en de 1e helft was niet om aan te zien.
Was een onbewuste handsbal en nog eens expres aangeschoten.
de eerste handsbal of de tweede?
eerste klopt, tweede was overduidelijk een penal.
2e ook
Diego wou een actie maken en werd zo tegen gehouden.
Was gewoon een penal!
Klopt, Nesu man van de wedstrijd.
Feyenoord verdiende hier ook geen winst, als er voor Mulenga een betere spits zou staan dan had het gewoon verloren.
Als voor Bruins een andere speler had gestaan was het ook een ander verhaal geweest.....
Als er voor Bruins een betere spits had gestaan had Feyenoord gewonnen.
Als Vink 2 penalties gaf dan had Feyenoord gewonnen.
Als als als... Als m'n tante een snikkel had was t m'n homofiele oom. Feyenoord speelde af en toe nog best aardig voetbal, jammer dat Bruins de kans niet afmaakte, verder maakte de scheids naar mijn mening een fout bij de overtreding op Cisse. Maarja, als het andersom was geweest zou je mij ook niet horen klagen dus doe ik dat bij deze ook niet.
Niks Nesu! vink kan gwn niet fluiten en bruins was niet in vorm!!!
Bruins is de afgelopen 2 jaar niet in vorm geweest. Als trainer weet je dat en laat je hem niet invallen tijdens een brilstand.
Feyenoord had een penalty kunnen krijgen, maar met of zonder penalty. Feyenoord had dit wel gewoon moeten winnen. Maar wat is er met Bruins gebeurd joh, kreeg in zijn Excelsior tijd nog de rang als de nieuwe Van der Vaart, maar dit is gewoon een zoutzak die de naam Luigi Bruins draagt.
Verder matige wedstrijd, had er wel wat meer van verwacht
leuke slotfase maar terechte puntenverdeling.
en een echte topploeg heeft geen penalty nodig om te winnen toch? @spindrift: was ook echt opzet van vandijk! ot: wat een draak van een wedstrijd!
Waarom zegt iedereen dat deze westrijd saai en slecht was. Het was misschien niet wat de supporters hadden gehoopt van Feyenoord. Maar tot de laatste min. bleef het spannend en boeiend. Feyenoord heeft redelijk gespeeld. Pech dat Bruins niet wist te scoren en de we een zuivere handsbal over het hoofd werd gezien waardoor we met een 0-0 tevreden moeten zijn.
Volgende week beter =)
BTW Bruins en Makaay vielen niet slecht in. Zeker de eerste niet.
Deze 2 jongens komen terug!
Aangepast op Zondag, 22 november om 14:33 door Jolle.
bruins had gewoon moeten scoren. viel me echt tegen.
het was een slechte wedstrijd omdat Feyenoord een te laag tempo speelde.
weinig vertrouwen en onnodig balverlies.
daarbij waardeloze vrije trappen en kansloze schoten van afstand op de goal.
Ook nog eens een snuiter van de knvb die zn werk wederom niet doet, kennelijk lag zelfs dit tempo te hoog voor de knvb leidsman.
En tot slot, een fc utrecht die het echt voor elkaar kreeg om nog slechter te voetballen.
kortom, voldoende redenen om over een slechte en saaie wedstrijd te spreken.
En tot slot, een fc utrecht die het echt voor elkaar kreeg om nog slechter te voetballen.
3 mlj euro in mijn ogen nog geen 3 euro waardelose miskoop en bij jong oranje kan ie het ineens wel vaag
ik wil niet veel zeggen maar ik vind dat utrecht daarintegen heel goed speelde als je het vergelijkt tegen hereveen en heracles was het niet slecht aleen we moeten gewoon een scorende spits kopen enigste wie ik alweer slecht vond was van wolfswinkel niet een kans gehad
als ze direct de eerste helft het niveau hoger hadden gebracht had er veel meer in gezeten voor feyenoord maar ja in ieder geval nog een punt! dat hadden we goed kunnen gebruiken.
tsjah! in dit soort wedstrijden moet je ook geluk hebben! sommige clubs spelen absoluut niet goed, maar weten wel steeds in de slotfase te scoren!
In dit soort wedstrijden moet Feyenoord voor eigen publiek Utrecht kunnen verslaan. Silberbauer speelde notabene niet eens mee bij Utrecht!
Ik vind Silberbauer niet de belangrijkste speler van Utrecht, Feyenoord zorgde er vooral goed voor dat Van Wolfswinkel niet in het spel kon voor komen. Echter was het verdedigend nog aardig zwak aangezien de kansen die Feyenoord als nog kreeg.
Dan versterk je juist mijn mening, door te zeggen dat Feyenoord nog aardig wat kansen kreeg, dankzij een zwakke Utrechtse defensie. Silberbauer gebruikte ik als argument om mijn punt te versterking en ik ben van mening dat Silberbauer een zeer belangrijke -zo niet dé belangrijkste- speler voor Utrecht is.
Ik ben het met je eens dat Feyenoord had moeten winnen.
Maar wat een onzin dat je zegt dat Silberbauer nota bene niet meespeelde, alsof Feyenoord daardoor makkelijker had kunnen winnen, bij Feyenoord deden Tomasson, De Guzman, Slory en Fernandez niet mee. Voorin komt Feyenoord met deze afwezigen gewoon te kort.
Wat heeft Silberbauer te maken met verdedigen, Silberbauer is een middenvelder en kan zich dus onderscheiden door van Wilfswinkel vrij te zetten voor de keeper, maar dat was niet het probleem bij Utrecht, dat was dat ze lange ballen gingen spelen, omdat Feyenoord druk naar voren zette.
Fr_jurre, touché. Je hebt gelijk. Dat is zijn stuk voor stuk capabele voetballers.
Harmjan1983, Silberbauer heeft niet expliciet iets met de verdediging te maken, maar wel met het totale spel c.q. voetbal van Utrecht. Silberbauer is een belangrijke schakel in het team van Utrecht en ik gebruikte dat punt dus als algemene versterking voor mijn mening, omdat ik vind dat Feyenoord algemeen gezien thuis van Utrecht had moeten winnenn.
Achja. Feyenoord mist De Guzman, Fernandez, Tomasson, Slory en Babovic.
tegen van wolfswinkel heb je niet echt een verdedeging nodig scoort toch niet O:
Kwaliteiten noemt men dat
en die ontbreken duidelijk bij jullie. Niet zeuren dat jullie altijd de scheids tegenhebben, want bekijk dan Feyenoord Twente nog maar eens. Ook was het een onbewuste handsbal, want je zag hem zijn hand hard wegtrekken.
Ja Mossink nadat hij de bal hard op de grond had gesmasht trok hij inderdaad zijn hand terug. Die jongen zou nog eens Nederlands kampioen volleyballer kunnen worden.
Dat was overduidelijk hands. Alleen de vrije trap ervoor was geen vrije trap.
Feyenoord had vandaag duidelijk geen mazzel. Het enige mazzel dat Feyenoord had is dat Mulenga een prutser is. Die jongen heeft een punthoofd.
Aangepast op Zondag, 22 november om 14:44 door kx22.
@mossink!
achja dit heeft natuurlijk wel iets met kwaliteit te maken maar feyenoord heeft zat kwaliteit!.... alleen komt het er nie uit! En ze misten tomasson natuurlijk!
Daarbij zie ik niemand zeuren op dit moment hoor! Staat ook 1x in de 50 jaar 1e en gelijk een grote bek! hou het eerst maar is vol tot eind van het jaar! je mag nog op bezoek bij psv en ajax en daarbij ga je nog andere punten laten liggen.... vandaag ging het goed..
valt ook wel mee hoor ik vind van wolfswinkel slechter dan mulenga julie mogen hem wel kopen 1 euro ach jij is te duur :O
ja dat geluk hebben wij nog niet gehad!!
Wat heb ik me lope ergere.
Echt klote dit als je nog wat wou moet je natuurlijk van Utrecht winnen.. Je kan nog discussiëren over een penalty maarja als Bruins gewoon had gescoord was er niks aan de hand.
Zo zie je maar als het echt moet weten ze het gewoon niet meer. Dat komt doordat we natuurlijk wel wat spelers missen maar ach zo zie je maar dat we nog een lange weg te gaan hebben. Hopen dat we volgende week weer eens winnen..
Aangepast op Zondag, 22 november om 14:36 door Brian8.
precies.
bruins, ongeveer 10 seconden de tijd om eens te gaan bedenken in welke hoek hij de bal zal plaatsen. Een bal en hij kan zn zelfvertrouwen verdubbelen. Een goaltje voor de neus van het meest fanatieke legioen.
maar nee.
zoals wel vaker, hij laat het afweten. ramt de bal niet door het net maar probeert hem halfzacht zonder enige overtuiging erin te ballen. Jammer bruins, je hebt je weer niet bewezen.
je was een van de 11 die niet konden overtuigen. Misschien hunker je weer naar de bank? Misschien had je niet in de gaten dat je jezelf even kon onderscheiden? Ga maar weer trainen, hopelijk leert Mario nog iets over onverbiddelijk en dodelijk zijn in de spits of kort daarachter.
man wat loop je nou te zeuren man, ze hebben gewoon redelijk goed gespeeld, feyenoord kan er toch ook niet aan doen dat dat laffe utrecht alleen maar wil counteren? ik ben tevreden over het spel, en ik denk mario ook wel, er is gevochten en gestreden tot het laatste fluitsignaal maar utrecht wou gewoon niet voetballen. volgende week gewoon weer de 3 punten pakken in den haag en niks aan het handje. Wat had jij dan gedacht dat Feyenoord nog kans maakt op het kampioenschap?
Consulic> alsof utrecht afhankelijk is van 1 speler? tomasson, dani, babovic ? daar hoor je niemand over.
get over it.
Utrecht is niet afhankelijk van Silberbauer, maar hij is wel de beste speler van Utrecht op dit moment. Daarbij, ik gebruikte dat om mijn argument te versterken. Feyenoord hoort in eigen huis te winnen van Utrecht, het spijt me wel.
je vergeet de belangrijkste De Guzman die kon waarschijnlijk wel mee doen maar dus niet.
Maarja dat is allemaal achteraf je moet thuis natuurlijk van Utrecht winnen.
Achjah, we hadden het vandaag gewoon verdient om te winnen, er was (vooral in de laatste fase van de wedstrijd) maar 1 ploeg die duidelijk wou winnen, er was maar 1 ploeg blij na het laatste fluitsignaal van de slechtfluitende vink blij was met het punt(utrecht) en dat zecht genoeg. Volgende week gewoon in Den Haag weer de 3 punten pakken en niks aan het handje, de 4e plek gewoon vasthouden, dat hebben we gedaan maar toch vind ik het jammer dat we niet hebben gewonnen vanmiddag.
Ik vond Fer goed en daarmee is alles gezegd over de wedstrijd.
Niet goed gespeeld door Feyenoord. Te laag tempo en te weinig steekpasses en lopende mensen. Jammer. Er was ook erg weinig ruimte. Als Vink had gezien dat Keller Cisse onderuit haalt, doorgebroken speler, net buiten de 16 en gewoon rood voor Keller hoor.. Dan had het heel anders geweest, maargoed, Vink stond wel heel ver weg..
dat was wuytens
was gewoon op de bal hoor wij hebben zo vaak de arbiter tegen dus mogen andere clubs het ook wel is hebben O:
gewoon simpel slechte westrijd feyenoord zoals het hoort in eigen huis meer balbezit .maar de meeste kansen waren toch voor utrecht gezien de hele westrijd. dus moet feyenoord niet mopperen dat utrecht niet gescoord heeft. wat overgens niet vediend was geweest. gewoon een punten deling meer kan ik er niet van maken. volgende week weer een nieuwe westrijd dus nieuwe kansen .
We hadden pech dat Bruins die bal niet door het net heen knalde maar Nesu redde prima anderzijds had Mulenga ook een paar ballen erin kunnen schieten dus kan ik leven met een puntendeling.
Aangepast op Zondag, 22 november om 14:55 door watta.
Het is toch jammer hoe Feyenoord inkakt, na de goede start in de competitie. Had gehoopt dat Feyenoord weer beter zou gaan spelen, maar helaas...
Jezus, wat was die van Wolfswinkel weer waardeloos. Zou Du Chatinier het nou echt niet zien dat ie geen bal raakt of is Wolfswinkel gewoon te duur om op de bank te worden gezet?
Mogelijkheid is ook nog dat jij het gewoon verkeerd ziet.....
ik ben erg overtuigd van vwolfswinkels kunnen, maar eerlijk is eerlijk. Hij speelde vandaag (weer) dramatisch. Het lijkt ook wel of hij zijn eigen krachten niet kent. Hij is gevaarlijk door zijn goede loopacties, maar probeerde telkens balletjes te kaatsen. Zon spits is hij simpelweg niet.
Ook is het jammer dat hij zo langzaam is. Vaak krijgt hij een bal goed in de diepte, en waar een iets snellere speler dan door kan naar de goal, moet hij eerst nog een keer kappen, waardoor het grote gevaar weg is.
Vond Mulenga vandaag trouwens wel aardig spelen. Tuurlijk verprutste hij weer om knullige manier enorme kansen, maar hij was wel degene die ervoor zorgde dat we de bal voorin vast konden houden, en dus de verdediging ontlasten. Hij nam veel hoge ballen goed aan of kopte ze goed door.
Toch vind ik Mulenga gevaarlijker als er een type Mertens omheen staat. Mertens is gevaarlijk bij die ballen die Mulenga doorkopt, hij kan goed om hem heen zwerven. De combo Mulenga - vwolfswinkel loopt minder...
1e helft was matig. 2e helft stukken beter. Jammer dat Utrecht een beetje anti-voetbal speelde. Constant tijdrekken en met z'n 11e 90 minuten lang op eigen helft tegenhouden op een paar counters na.
Jammer dat de regels alleen gehanteerd worden tegen Feyenoord i.p.v voor Feyenoord. (doorgebroken speler/ handsbal)
Was gewoon een correcte tackle op de bal. Commentator sprak deze wedstrijd ook erg in het voordeel van Feyenoord.
Nou dan moet jij eens via een neutrale bril kijken want dit was gewoon rood!
Hij was er langs, niks tackle op de bal.
(als ajax fan) had ik in het begin van het seizoen de indruk
dat feyenoord weer de oude zou worden.
verloren geen wedstijd en speelden weer eens
degelijk voetbal.
Maar nu gaat het met feyenoord weer hetzelfde
als vorig seizoen.
ik zie ze ook niet als bedreiging voor de titel,
die gaat denk ik dit jaar naar
ajax, Psv, of twente.
feyenoord heeft wel goeie spelers.
maar dat laten ze op het veld neit zien.
Ik vin Diego Bisseswar een goede speler.
maar zij talent laat ij op het veld neit echt zien.
Feyenoord gaat ook niet voor de titel? En de inzet en het voetbal is stukken beter dan vorig jaar.
Ben jij echt zo dom?
Ze spelen stukken beter.
Vorig jaar stonden ze rond deze tijd 14e ofzo.
Nu 4e, dus denk eens na.
Was van beide kanten een saaie wedstrijd. Utrecht had meer durf moeten tonen, want zo sterk is dit Feyenoord niet. Utrecht heeft 4 goede kansen gehad en Feyenoord 1 super kans en een halve kans.
Schot van Bruins was prima ingeschoten. Je kan zeggen dat dit slecht was, Maar je kan ook zeggen dat dit een goede verdedigende actie was van Nesu.
Gelijkspel is verdiend. Feyenoord had meer balbezit maar kon dit niet omzetten in kansen. En Utrecht had kunnen profiteren maar hebben dit niet gedaan
Utrecht heeft gewoon naar z'n mogelijkheden gespeeld en in feite meer kansen gehad dan Feyenoord. Ik vond Feyenoord erg zwak in de combinatie, het tempo was te laag en het was allemaal te doorzichtig.
Als Mulenga een killer was geweest was het 0-3 geworden met het naieve spel van Feyenoord. Utrecht speelde daaringtegen slim en ook wel een beetje laf/angstig, maar wat wil je op bezoek in de Kuip.
Eerste helft hadden ze net zo goed op papir af kunnen handelen. Tweede helft was leuk, maar werd beinvloed door Vink. Dat ze die achterlijke, zelfingenomen ******hond nog laten fluiten vind ik onbegrijpelijk. Ten eerste eerst een rode kaart voor het neerhalen van een doorgebroken speler en ten tweede was er hands van Nesu. Blijkbaar is het tegenwoordig toegestaan om ook met de hand te spelen in voetbal.
Feyenoord speelde niet goed, maar had gewoon moeten winnen vandaag. Als je beste van de rest wil worden, moet je wel winnen van de rest.
En Mario, ik weet dat je dit niet leest, maar haal alsjeblieft die Leerdam eruit en zet er een paal neer. Daar kan je ook mee kaatsen.
Darley...niet veel gezien, 1 goede redding, al met al voldoende
Bronckhorst...voldoende, niet meer
Bahia...voldoende, nog steeds beter als vorig jaar
Vlaar...leider van defensie, goed
Leerdam...deed ie mee?
El Ahmadi....zaalvoetballer, matig/voldoende
Landzaat...ook niet echt gezien, terecht gewisseld
Bruins...grote kans, niet gemaakt dus matig
Fer...wekelijks samen met Vlaar de betere
Wijnaldum....1e helft bijna niet aangespeeld, 2e helft voldoende
Biseswar...geen rendement en onrustig aan de bal
Cisse...1e minuut goeie actie, dat was het dan ook weer voor vandaag
Al met al een zeer matig Feyenoord, de hele Kuip leek wel verdoofd. Ik hoop dat dit 1 van de mindere wedstrijden van Feyenoord was, anders zie ik het nog somber in om beste van de rest te worden.
Utrecht had ook een paar kansen die erin konden, maar had verder ook weinig initiatief.
0-0 niet onterecht, wel balen.
Aangepast op Zondag, 22 november om 15:34 door tingtong.
Vind dat je Bahia wel wat meer credits mag geven. Die gast speelde echt weer een topwedstrijd.
samen met Gio(!) en Fer (2e helft) toch wel de betere vandaag. Wijnaldum begint weer een beetje te draaien en Vlaar doet wat hij moet doen maar voor de rest was het eigenlijk weer niet om aan te zien.
Je wordt volgens mij wel weer genaaid met 2 handsballen en de niet gegeven rode kaart maar daar kan ik nog weinig over zeggen omdat ze geen herhaling hebben in de Kuip..
Ik vind dat Leerdam wel wat credits mag krijgen, zijn directe tegenstander was Mertens, nou kun je mij veel wijs maken, maar Mertens is gewoon een goede voetballer en die werd uitgeschakeld door Leerdam. Daarnaast deed hij waar hij kon mee om de aanval te ondersteunen.
Uitschakelen...ik noem het gewoon meerennen en af en toe voetje voor de bal wat Leerdam doet. Mertens had vaak een ongelukkige balbehandeling en was ook vaak in het centrum of op de rechterflank te vinden waar Leerdam dan niet was. Dus dat Leerdam hem heeft uitgeschakeld ben ik niet met je eens. Leerdam is nog erg jong, hij verdiend misschien wel wat meer credits dan ik hem geef maar ik zie hem ook niet groeien in de 6-7 wedstrijden die hij nu gespeeld heeft. Nog steeds alle balletjes kaatsen en 9 vd 10 keer terug. Ook toen Slory speelde kwam er van Leerdam alleen een safe balletje in de voeten bij Slory, nooit een diepe bal de ruimte in. Ok, we wachten af, maar ik vind hem momenteel de zwakste schakel.
harmjan, Ik ben het wel met je eens over Leerdam. Iedereen zeikt die jongen af maar hij staat verdedigend gewoon zn mannetje. Aanvallend is het nog wat ontzeker maar dat komt wel. Die jongen is niet eens een back eigenlijk.
Aangepast op Zondag, 22 november om 19:11 door SCF_zuid.
ik zie mensen de hele tijd piepen over die tackle van wuytens terwijl het netjes op de bal was maar ja ik zou hetzelfde als utrecht zoiets gebeurd was dus ik begrijp het wel maar in mijn ogen en in die van een beetje realischtische neutrale toe schouwer was het op de bal en die handsbal zag er wat onhandig uit maar meer dan dat niet we moeten een scorende spits hebben verdedeging is goed het middenveld is goed maar de aanval is brandhout
Klopt ik zeur erverder niet over, maar Wuytens zet de tackle in van achter, als je een tackle in zet van achter mag je alleen de bal raken en niet de man. Want Wuytens raakt de bal inderdaad, wat gebeurd er dan, de bal rolt zo zacht terug dat Cissé er misschien wel tussen had kunnen komen. echter door dat Wuytens zijn tackle inzet van achter kan Cissé hem niet ontwijken, en tikt Wuytens Cisse nog steeds aan, resultaat Cissé uit balans en geen kans om de bal voor dat Vorm er bij is van richting te veranderen.
Mij gaat het tever om de scheids de schuld te geven, we speelden een draak van een wedstrijd en dat mag je mij inziens de spelers aan rekenen, als je dan nog gaat klagen over de scheids in een woord: bah!
Lekker Utrecht! Had dit eerlijk gezegd niet verwacht, na de zwakke wedstrijden tegen Heracles en Heerenveen. Nu staan we er weer prima voor. Volgende week NAC thuis, een must win want dan kun je een gat van 5 punten slaan. Daarnaast is het essentieel om van NAC te winnen aangezien de wedstrijd erop Ajax thuis is.
Had vooraf getekend voor een gelijkspel, en denk dat het uiteindelijk een terechte uitslag is. Ik lees hier dingen over handsballen enzo, maar ik kom uit het stadion, en heb het dus niet gezien.
Eerste helft was Utrecht duidelijk bezig de 0 te houden en kwam feyenoord er totaal niet doorheen, wat in de counter nog tot een kansje of 2 leidde. 2e helft een meer open wedstrijd, met kansen over en weer.
Mooi om alle feyenoord fans al te horen juichen, toen nesu die bal nog van de lijn haalde. Het zogenaamde legioen is me verder erg tegengevallen als Utrecht-supporter (dit bedoel ik zonder te provoceren, is gewoon een constatering). Waar wij de longen uit ons lijf schreeuwden, heb ik feyenoord geen moment gehoord. Is dit altijd zo de afgelopen jaren, want ik kan me de feyenoord supporters toch heel anders herinneren van vroeger? Zou toch jammer zijn van wat zon mooie supportersgroep was.
De sfeer was nou niet bepaald geweldig nee maar ik heb utrecht ook niet veel gehoord hoor.
En ik heb de beelden nu dus wel terug gezien en het is belachelijk dat er geen rood gegeven wordt en dat er een overduidelijke penalty onthouden is. Ach jah ze moeten ons wel vaker hebben de laatste tijd.
kunnen wij al 3 seizoenen zeggen dus ik klaag er ook niet over?
Je mag er van mij over klagen hoor. Als het zo is dan mag het gezegd worden.
Het was een saaie wedstrijd tussen kan niet en ik wil niet.
Kortom het beste is er bij Feyenoord en Utrecht er nu een beetje af. Beide kenden een prachtige seizoensstart maar snakken nu naar de winterstop.
Meer puntenverlies voor beiden zit er de komende weken dan ook dik in.
Het verschil tussen de echte top en de subtop is inmiddels al erg groot. Feyenoord moet het dus met Utrecht , NAC en AZ gaan uitvechten wie zich direct plaatst en wie de play offs in mag.
Als dit seizoen zo verder gaat zijn alle prijzen voor europees voetbal al vroeg vergeven .
Degradatie voetbal kan wel nog heel leuk worden nu de nr 10 t/m 17 zo kort op elkaar staan en RKC zowaar aansluiting lijkt te gaan krijgen.
met deze selectie mag feyenoord zich geen top club noemen want ze kunne momenteel net zo goed van rkc verliezen en over 2 seizoen is er niks meer over van feyenoord want v bronckhorst (tekent 1 jaar) hofland,makaay,de cler en landzaat,thomasson (gaan weg of stoppen) wat blijft er dan over een ja een hele jonge groep want er is ook geen geld om iets nieuws te kopen en aangezien er zoveel concurrentie is op de transfermarkt van o.a chelsea,man u ,arsenal zulle ze de meeste jeugdspelers ook wel kwijt zijn voor ze het 1e bereiken. ik vind momenteel dat utrecht qua club verder is als feyenoord want utrecht is geen topclub maar draait wel mee in top 5 en feyenoord prijst zich tegenwoordig met een 4e plek dat kan niet en mag niet feyenoord hoort altijd voor kampioenschap te gaan en als dat niet gaat zoals de laatse 3-4 jaar dan is feyenoord geen topclub meer.