In reactie op de uitlatingen van Thierry Henry, die een replay van het duel Frankrijk-Ierland het eerlijkst vindt, heeft de Ierse voetbalbond vrijdag opnieuw de mondiale voetbalbond FIFA gevraagd het omstreden WK-kwalificatieduel over te spelen. Een eerder verzoek werd juist vrijdag afgewezen.

Woensdag maakte William Gallas in de verlenging van het duel in Parijs de 1-1, waardoor de bezoekers uiteindelijk het mondiale eindtoernooi misliepen. Aan de treffer van de verdediger ging echter een duidelijke handsbal van Henry vooraf, wat resulteerde in veel woede en onbegrip van de Ieren.
Volgens de FIFA kan er van een replay geen sprake zijn. "Als we dat zouden toestaan, zouden we chaos in het voetbal creëren. De regels van de FIFA zijn volkomen duidelijk. De beslissing van de scheidsrechter is heilig", zo liet een woordvoerder vrijdagmorgen in een officiële verklaring weten.
De Ieren geven echter niet op en vragen daarbij steun van de Franse voetbalbond (FFF). ''We vragen de Franse voetbalbond om dit verzoek, samen met die van beide aanvoerders, Robbie Keane en Thierry Henry, richting de FIFA te steunen'', luidt de tekst in een verklaring.
Winst Ierland: 30%
9% gelijkspel.
Meer nieuws
- Lahm ontkent teleurgesteld te zijn na verliezen van aanvoerdersband
- Spanje maakt nu al kans op titel ‘Elftal van de Eeuw’
- Bos: ‘Het is kort dag om zoveel nieuwe spelers in te passen’
- Carvalho beschouwt Nani als sleutelspeler na wegvallen Ronaldo
- Bilic: ‘Tegen Letland zijn we alleen geïnteresseerd in de zege’
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.
In de wandelgangen
Donderdag 2 septemberManchester City maakte 24 miljoen euro verlies op Robinho, maar in de Eastlands ziet men dat anders. Lees verder
'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'
"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder
Clubexperts
-
Manchester City is nog lang geen topclub
Door jwderuiter (10 reacties) -
Et tu, Edgar?
Door LFCDutchy (67 reacties) -
Verliefd op de bal
Door Bonevacia (36 reacties) -
Feyenoord, het heeft in onze ogen iets magisch
Door DennisdeW (19 reacties)
Bekijk onze Clubexperts
Achtergronden
- Boymans: 'VVV-Venlo is niet veel zwakker dan afgelopen seizoen' 21
- Stewart: 'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa' 67
- Pieters: 'PSV moet voor niets minder gaan dan het kampioenschap' 106
- Zuiverloon: ‘Terugkeren naar Nederland zag ik als een vlucht’ 26
- 'Spelen voor NAC is een droom, terugkeren naar PSV een ambitie' 29






De Fifa bedoelt denk ik: "commerciële belangen en geblaaskaak van Blatter zijn heilig."
Ongelooflijk! Het zijn wel volhouders zeg!
Dit is een kansloze missie. Als dit wordt gehonoreerd, dan is het einde zoek. Scheidsrechters worden op deze manier ondermijnd. Los het gewoon op met camera's en videobeelden!
Aangepast op Vrijdag, 20 november om 20:59 door zvob5best.
Precies, maar als je het laat overwaaien zal de Fifa denken dat het weer mooi in de doofpot zit. We moeten met z'n allen blijven klagen bij die conservatieve bobo's. Voor mijn part gaan andere bonden ook achter het initiatief van Ierland staan.
De Fifa moet gaan begrijpen wat voor belangen er allemaal meespelen. Een heel Iers volk is nu gedupeerd. Dat zal niet opwegen tegen een paar kul argumenten tegen video beelden gebruiken.
Dat is nou zo mooi aan het voetbal in Ierland. Het zijn altijd al volhouders geweest. Op het veld maar blijkbaar ook buiten het veld.
Tuurlijk is het een kansloze missie, maar zo wordt in ieder geval heel duidelijk onder de aandacht gebracht wat een aanfluiting de arbitrage was woensdag, en hoe vaak de arbitrage van grote invloed is, en er dus iets moet gebeuren. (technologie bijvoorbeeld).
Ieren wel, wij Nederlanders niet. Wat hebben wij over ons heen laten lopen na rusland-nederland waarbij ten onrechte de rode kaart werd teruggetrokken.
Waarom kan bij het hockey wel camerabeelden gebruikt worden en bij voetbal niet? Het spel bij hockey gaat minstens 10x sneller. Elk team mag 3x (per helft)een videofragment opvragen, de tijd kan gewoon worden stilgelegd.
Heel Iers volk gedupeerd gaat wat ver, er had dan een verlenging gekomen dus nniemand weet wat er gebeurd had.
Maarja, het is indd neit eerlijk zo
Dit wordt al toegepast kijk maar naar de goal van Italie tegen Nederland, de scheidsrechter keurt samen met de grensrechter de hands goal goed en later gaat hij naar de grensrechter toe en onderwijl zij samen praten wordt er via het oortje vanuit de vierde man gesproken dat het een handsbal is.
@ weggie
het gebeurde al in de verlenging en had dan waarschijnlijk op penalty's uitgelopen..
Betwijfel of de Fifa het standpunt blijft verdedigen wanneer iets dergelijks in een Wk-finale zou plaatsvinden!
ja maar 4 jaar geleden was er het zelfde geval bij oezbekistan - bahrein. Toen is die wedstrijd wel overgespeeld
Je gaat voor een schwalbe toch ook geen wedstrijd opnieuw spelen ? Fifa heeft gewoon groot gelijk .. Het is idd niet eerlijk tegenover Ierland maar dit kunnen ze niet maken tegenover andere landen . " id="bw15">Heb je dit wel gelezen ?:
Volgens de Fifa kan er van een replay geen sprake zijn. "als we dat zouden toestaan, zouden we chaos in het voetbal creëren.
Je gaat voor een schwalbe toch ook geen wedstrijd opnieuw spelen ? Fifa heeft gewoon groot gelijk .. Het is idd niet eerlijk tegenover Ierland maar dit kunnen ze niet maken tegenover andere landen .
Aangepast op Vrijdag, 20 november om 21:09 door AdemFB.
Het zou wel ongelooflijk mooi zijn van Henry om dit toe te staan. Hij zou er heel wat zieltjes mee kunnen winnen, en normaliter moet Frankrijk van een kaliber zijn om Ierland in deze replay dan helemaal weg te spelen
Maarja, met Domenech weet je het nooit....
Frankrijk hoeft zich idd geen druk te maken om een replay,
Ierland stelt helemaal niets voor en wordt normaal weggespeeld door Frankrijk.
kan me wel voorstellen van Ierland, maar wat ze ermee bereiken zal niet veel zijn
Dan heb jij Frankrijk de laatste wedstrijden niet zien voetballen. Frankrijk is echt niet goed bezig hoor.,
Ierland stelt helemaal niets voor? Frankrijk won afgelopen woensdag met het nodige geluk van de Ieren, het had net zo goed de andere kant op kunnen gaan.
En misschien kan je nog 2001 herinneren waarin Oranje ook in Dublin onderuit ging en zodoende het WK van 2002 op haar buik kon schrijven?
ON: Als de Fifa met dit voorstel instemt dan is het einde wel ver te zoeken. Ik vind het erg zuur voor de Ieren maar voetbal blijft wel een spel waarbij de scheidsrechter het laatste woord heeft. Dit voorval is dus niet door de scheids en zijn assistent waargenomen.
In de toekomst zou er wel iets anders voor bedacht moeten worden zoals meer camera's.
Gast, die camera's staan er al. De beelden zijn geregistreerd, iedereen zag vrijwel direct na het doelpunt dat het een handsbal was. Iedereen, behalve de scheidsrechter. Het wordt dus tijd dat die scheidsrechters de beelden ook consequent gaan meenemen in cruciale beslissingen, zoals wel of niet een doelpunt!
@ Thomas_az
Hoezo mooi?
Henry weet zelf ook wel dat het duel nooit van zijn leven zal worden overgespeeld dus vandaar komt hij met die uitspraak. Nee hij had het meteen moeten zeggen na afloop van de wedstrijd maar toen wist Henry niet dat de uitslag zou blijven staan en durfde hij die uitspraak niet te zeggen omdat de Fifa nog niet had beslist.
Platini wil gewoon dat Frankrijk naar het wk gaat.
Blatter heeft denk ik meer belangen.
ot: Sneu voor Ierland, maar het gaat allemaal helaas gewoon door.
Jah Natuurlijk! Fifa heeft de Euros uit frankrijk al lang en breed binnen! dat gaan ze echt niet even terugstorten hoor! ben jij gek!
Klets toch niet zo: heb jij de afschriften? Natuurlijk was het een vuile handsbal en had de goal afgekeurd moeten worden, maar Keane heeft in dezelfde wedstrijd twee keer hands gemaakt in het andere strafschopgebied! En wat te denken van de penalty tegen Georgië (daar kwam nota bene Roy Keane mee)? Heeft de Ierse bond na die wedstrijd een replay aangeboden? En was die scheidsrechter niet van de Fifa?
Al dat complotgeneuzel zonder een greintje bewijs, al die verdachtmakingen op basis van hersenspinsels: ik word er een beetje moe van. Ja, fouten zijn meestal in het voordeel van grote ploegen/grote landen, maar dat is nu eenmaal een psychologisch verschijnsel. Het enige waar dit specifieke incident toe mag leiden, is het invoeren van technologische hulpmiddelen. Ga maar staken, even zien of Blatter dan nog tegen kan blijven stribbelen. Zolang de bonden en voetballers dat niet durven, neem ik ze niet serieus.
Gewoon leuk natrappen van Henry. Als hij echt zo sportief was geweest, had hij tijdens de wedstrijd al aangegeven dat dit hands was! Allemaal slap gelul wat er nu plaats vindt, het is nu eenmaal gebeurt en daar gaat ook deze keer geen verandering in komen, als de Fifa consequent is...
Eerlijkheid loont..dus Henry hoeft zich geen zorgen te maken, ze gaan gewoon naar het WK.
Het zou misschien wel eerlijk zijn, maar het lijkt me dat de Fifa hier echt niet aan kan beginnen. Het is heel jammer dat zulke dingen gebeuren, maar als de Fifa akkoord gaat is het hek van de dam. Deze dingen gebeuren nou eenmaal. De enige oplossing voor dergelijke voorvallen zijn hulpmiddelen voor de scheids tijdens de wedstrijd.
Een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen. Ierland wel?
Stel dat de fifa concludeert dat de scheids dat zei dan gaat de wedstrijd echt alsnog niet overgespeeld worden. Dan krijgt die scheids gewoon een paar 'slechte' wedstrijden toegewezen of wordt hij voor onbepaalde tijd op non-actief gezet. Naja we kijken dit wel weer even aan om morgen te horen dat fifa zoals het hoort zegt dat er geen rematch komt. En terecht ook.
Aangepast op Vrijdag, 20 november om 21:06 door Synergetix.
Inderdaad, dit zal de Fifa nooit doen. Ten eerste hebben ze wel gelijk, de scheidsrechter floot niet voor hands, en ten tweede is een belanrijk man in het voetbal, Platini, een Fransman.
Alleen als beide bonden akkoord gaan met een replay, moet de wedstrijd overgespeeld worden. In dat geval vind ik dat de Fifa niet mag weigeren. Dit gaat natuurlijk nooit gebeuren. De fransen hebben dan wel excuses gemaakt voor de handsbal, ze zijn niet gek..
henry is echt een stiekemert hij zegt dat hij spijt heeft van zijn daden maar daar geloof ik niks .want toen frankrijk had gescoort ging henry voledig los .henry moet niet zo schijnheilig doen als hij echt spijt had gehad dan had naar de scheids moeten gaan en toe geven dat hij hands heeft gemaakt .die bordjes die de fifa ophangt fairplay kunnen net zo weg gehaalt worden dit is het vervuilen van het voetbal .de franse komen weg met vals spel
Ooit van emoties gehoord?????
eerlijkheid is ver te zoeken soms.
Uitermate zuur voor Ierland maar ik denk dat ze hier niks meer tegen kunnen doen. Beslissing van de scheids is nou eenmaal de beslissing van de scheids.
Ik snap best dat de Fifa zegt dat het einde zoek is indien de wedstrijd wordt overgespeeld. Echter, je verliest je geloofwaardigheid als je altijd maar praat over ''fair play''. Het is gewoon een schande dat een dergelijke omissie zulke grote gevolgen kan hebben. Ik zeg overspelen.
De Fifa doet niks! Dit is hetzelfde als dweilen met de kraan open! Ik geen andere organisatie dat zo achterloopt op de ontwikkelingen in haar eigen branche.
Ken ook geen organisatie die zo groot is als de Fifa en geen branche die zo een wereldpopulariteit geniet. Ga er maar aan staan om wereldwijd veranderingen door te voeren ermee rekening dienend te houden dat het overal gelijk blijft zodat je geen verschillende bonden met andere regels krijgt. Zie bijvoorbveeld de rugby league en union, waar ze elkaar meer voor de voeten lopen dan elkaar steunen. Iedereen zeikt wel makkelijk maar denkt niet echt na voordat ze als schapies achter iedereen aanlopen.
Enne Ierland moet gewoon stoppen met janken. Het was niet zo dat ze gewonnen hadden zonder dat doelpunt en heb nog nooit een Ierse speler eerlijk tegen de scheid horen zeggen als ie een overtreding maakte die de scheids niet zag. Schijnheilig hypocriet gedrag.
Dit maakt het voetbal wel wat het is: vreugde, verdriet, emoties. Fantastisch toch? Welke sport is er nu boeiender dan voetbal, in het voetbal valt er tenminste te discusseren over dit soort dingen.
Platini is Frans, dus subjectief, dus moet het door die seniele randdebiel van een Blatter, de Stalin van de voetbalwereld opgelost worden. Het zou me niks verbazen als dit doorgestoken kaart blijkt te zijn. De Fifa moet gewoon het Hawk-eye-systeem invoeren. Dan zal Blatter het over de 'charme van het spelletje' hebben, maar ik vind er weinig charmants aan, valsspelers op het WK en niet een eerlijke winnaar, ik weet niet wat jullie ervan vinden?
De Fifa zal nooit instemmen met het overspelen omdat andere teams die zich ook in zo'n positie bevinden zich hierop gaan beroepen.
heel zuur voor Ierland, maar ik denk niet dat de Fifa een replay toe zou staan.
Ik hoop wel dat Fifa hierdoor serieus gaat kijken of er binnenkort videobeelden kunnen worden gebruikt in dit soort situaties.
2 extra lijnrechters hebben wij al gehad (weliswaar door de Uefa niet de Fifa), waarom niet experimenteren met videobeelden.
Het is haast kinderachtig hoe de Fifa zich opstelt tegenover het gebruik van tv beelden, voetbal moet met zn tijd mee gaan, zoals alle andere sporten dat ook doen.
realistisch gezien zullen wij voetbalfans waarschijnlijk moeten wachten totdat Blatter opstapt voordat dit soort veranderingen zullen plaatsvinden, heel jammer.
Aangepast op Vrijdag, 20 november om 22:46 door Ajaxhvv.
@ajaxhvv:

Jij denkt dat: "ik denk --niet-- dat de Fifa --geen-- replay zou toestaan?" foutje zeker?
Vind ook niet dat het over moet worden gespeelt. erg zuur voor de Ieren, maar als ze gewoon zorgen dat zo'n bal niet aankomt in de 5 meter bij het goal, is er niks aan de hand.
Bij Italië tegen Nederland werd dat doelpunt met de hand uiteindelijk afgekeurd, terwijl scheidsrechter en grensrechter er al vanuit gingen dat het een doelpunt was. Dan neem ik aan dat de 4e official iets op de beelden heeft gezien of niet soms? Waarom wordt dit dan ook niet tijdens deze wedstrijd toegepast. De 4e official had toch duidelijk op de beelden kunnen zien dat het hands was.....
Gemiste kans voor de Fifa om eindelijk eens een keer een statement te kunnen maken tegen Vals spel.
Geen replay. Dan moet Henry maar geschorst worden voor het komende WK. Lijkt mij voor de Ieren voldoende genoegdoening toch.
De Fifa kan hier natuurlijk nooit aan beginnen. In bijna elke competie wordt wekelijks een vergelijkbare arbitrale fout gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan een overduidelijk buitenspeldoelpunt. Als deze wedstrijd over moet, is het hek van de dam.
Echt eerlijk is het niet, maar dat is helaas ook voetbal....
Dus gewoon extra scheidsrechters in het doelgebied, werkt in de europa league ook prima
Heb je die wedstrijden wel gezien? wat een regelrechte ramp is dat experiment..die gozers staan daar kou te lijden, en het helpt voor geen meter.
Niet allemaal, maar dat het helemaal niet helpt is natuurlijk onzin. Dat zou betekenen dat de hoofdscheidsrechter dus helemaal niks ziet en dus overbodig is. Camera's nemen de charme van het voetbal weg, maar er moet wel iéts gebeuren. Die extra scheidsrechters zijn dan een prima oplossing.
Die staan toch echt voor de kat z´n .... je kent m wel .... staan ze er zien ze nog niets, wat een waardeloze shit is dat zeg !
ben ik niet met je eens
weet niet meer zo gelijk welke wedstrijd het was maar er stond een 5e of 6e official bij bal wel / niet over de lijn kijken of er ergens water brandde
Ierland heeft er zelf ook niets aan om de partij over te laten spelen dat staat buiten kijf
Maar dat je er op deze manier afgaat is wel erg lullig natuurlijk
Deze wedstrijd was natuurlijk wel wat belangrijker dan de 1 of andere competitiewedstrijd
Maar als ze gewoon de camerabeelden zouden gebruiken zou elke officiele wedstrijd veel eerlijker verlopen
En hoe kun je nou zeggen dat het by het voetbal hoort dat het niet eerlijk gaat? Als je de camerabeelden gebruikt gaat het zeker weten wel veel eerlijker
Maar snapt de Fifa dan echt niet dat als ze zolang er geen camerabeelden gebruikt worden, de scheidsrechters veel fouten blijven maken. Dus hoe kunnen de (foute) beslissingen van de scheidsrechter dan heilig zijn???
De Fifa is bang om een chaos te creeren, maar ze (blatter) willen blijkbaar ouderwets blijven. De hele voetbalwereld is toe aan een revolutie in de voetbalwereld (gebruik videobeelden) want iedereen heeft er profijt bij.
De regels zijn toch niet gemaakt voor de bazen van de Fifa die alleen maar in hun nette pak toekijken maar voor de voetballers zelf!!!
Tja de Fifa-top heeft er geen last van dat er geen camerabeelden worden gebruikt. Dus waarom zouden ze het veranderen? Wie moeten er nu het belangrijkst zijn in de voetbalwereld, de spelers of de Fifa? Pas als heel veel voetballers van over de hele wereld gaan protesteren tegen de Fifa (dat men gewoon geen wedstrijden meer gaat spelen die onder de vlag van de Fifa gespeeld worden) dan kan er misschien ooit eens wat gaan veranderen!!!
"en hoe kun je nou zeggen dat het by het voetbal hoort dat het niet eerlijk gaat? Als je de camerabeelden gebruikt gaat het zeker weten wel veel eerlijker"
Ik zeg niet dat het een charme van het voetbal is begrijp me niet verkeerd. Wellicht had ik moeten zeggen: dat is helaas ook voetbal...
Hoewel ik een absolute voorstander ben van het toepassen van hulpmiddelen, denk ik dat het gebruik van camerabeelden killing kan zijn voor een wedstrijd. Haalt natuurlijk het btempo verschrikkelijk uit een wedstrijd als de scheids voor ieder twijfel geval naar de zijlijn moet....
Henry kan achteraf wel spijt betuigen, maar hij veegt daarmee zijn eigen straatje schoon.
Als hij een grote was, had hij het meteen al toegegeven en niet zo hard gaan juichen.
Videobeelden!!
Je kan dan ook de wereldtitel van Argentinie (hand van God) terug draaien en nog 1000 wedstrijden. Betere oplossing zou zijn om de scheidsrechter niet te kwalificeren voor het WK. Hij heeft duidelijk verloren en moet vind ik een stapje terug. Op het stapje terug mag deze goede man zich weer terug proberen te knokken om weer kwalificatiewedstrijden te mogen fluiten.
Neem hierin 2 grensrechters en de 4e man ook mee, want 4 man hebben het niet gezien woensdag.
Videobeelden constant ben ik op tegen. Laat een team max. 2 tot 3 momenten van protest hebben in een wedstrijd, een aanvraag van de video-beelden. Dit werkt denk ik het beste.
Ook met videobeelden verwacht ik discussies, maar bijvoorbeeld niet in het geval van gisteren.
Vroeger kon je na afloop protest indienen en mocht je na de wedstrijd een penalty nemen. Een protestcommissie boog zich dan over de zaak, zie 2 teksten uit onze historie die ik jullie niet wil onthouden:
Tenslotte moest de wedstrijd Cvv-vuc in Rotterdam de beslissing brengen. Het was mudvol op “charlois” waar men de spanning kon snijden. VUC opende de score maar een zich fraai herstellend CVV leek op rozen te zitten toen het een kwartier voor tijd met 4-2 voorstond. Een knal van Calamé veroorzaakte echter een enorme dreun in het Rotterdamse kamp en toen Jelle Dill de gelijkmaker liet aantekenen was het hek van de dam. Het werd een smijtpartij van jewelste en buiten de lijnen ging het publiek op de vuist. De politie moest er zelfs aan te pas komen om de gemoederen tot bedaren te brengen.
In deze fase van de strijd beging de CVV doelman een enorme blunder door in zijn doelgebied Van Leersum een klap op zijn oog te geven. De Rotterdammer werd terecht van het veld verwijderd. De heer Van Bisselick, één van de beste scheidsrechters in die tijd, was blijkbaar door het gebeuren ook over zijn kookpunt en kende VUC een vrije schop buiten het strafschopgebied toe, die niets opleverde. Maar aangezien de overtreding zich in het strafschopgebied had afgespeeld, diende VUC na afloop een protest in. Van Bisselick werd gedwongen alsnog een strafschop te laten nemen maar niet alvorens het hele terrein van publiek was gezuiverd. Koos van der Wildt moest zich in deze geladen atmosfeer met het vonnis belasten. Hij hield het kopje koel en dreunde het leder tegen de touwen.
De protestcommissie kon aan het werk. Voorzitter Willem Burgwal kon op 21 mei 1926 bekend maken dat na de zitting in “terminus” het protest van VUC was toegewezen. De uitslag werd 4-5 in het voordeel van VUC en zodoende kon de zwart-witte aanhang toch nog een verlate promotie naar de Eerste Klasse vieren. Het knusse terrein van VUC aan de Loosduinseweg kon zich gaan voorbereiden op voetbal in de top.
1956
We verliezen de op de laatste competitiedag bij Sparta met 1-0, dat hierdoor kampioen werd, en komen één punt tekort om ons te plaatsen voor de eredivisie. Dat punt was ons echter ontnomen door de protestcommissie. Hoe was men tot dit besluit gekomen? Welnu, de thuiswedstrijd tegen Fortuna'54, gespeeld in oktober 1955, wonnen we met 1-0 door een benutte strafschop van doelman Sjra Jacobs. Vanwege een protest van Fortuna'54, omdat de stip niet op de juiste plek zou liggen, moest Sjra na de wedstrijd de penalty opnieuw nemen. Door een haag van toeschouwers die zich rond het strafschopgebied verzameld hadden moest hij zich een weg banen om vervolgens de bal tegen de paal te schieten. De toentertijd bestaande protestcommissie bepaalde dat de strafschop genomen na de wedstrijd rechtsgeldig was ondanks de honderden toeschouwers op het speelveld. Door deze beslissing moesten we in de 1e divisie gaan spelen. Het A2 elftal werd kampioen.
Het heeft niks met Frankrijk - Ierland te maken, maar wel dat er vroeger in ieder geval de mogelijkheid was op gerechtigheid. Met de belangen van het hedendaagse voetbal en de techniek die er is kunnen we niet meer om videobeelden heen. Wanneer wordt er eens aktie gevoerd?
Wordt grappig als ierland die replay wint. dan heb je het hele franse volk op de voetbalbond! Of als Frankrijk het EK wint. Dan zal iedereen zeggen door die handsbal!
WK *, maar nee. de wedstrijd zal niet overgespeeld worden.
Ik hoop van niet, ook al had ik liever Ierland op het WK gezien. Maar speel je deze over dan wordt het een erg lang WK.
Respect voor Ierland, gewoon volhouden.
Hoe graag ik ook gehoopt had dat Ierland door zou gaan, dit zal helaas niet meer gaan gebeuren. De fifa heeft gelijk als ze zeggen dat ze dan bij elke verkeerde beslissing clubs/landen op hun dak krijgen en zo wil elke club/land de wedstrijd opniew laten spelen.
Het is erg dat het zo is gegaan maar je kunt het niet meer terugdraaien, of Frankrijk moet ok naar de Fifa gaan om een verzoek in te dienen.
Reactie van de Franse bond:
De Franse bond reageerde onmiddellijk met de mededeling dat het besluit van de Fifa - om geen replay toe te staan - bindend is voor beide federatie
was al te verwachten natuurlijk
Aangepast op Vrijdag, 20 november om 23:03 door DeBaarsjes.
je kan hier tegen protesteren wat je wilt maar die goal die is gemaakt..
dat is dan een fout van de scheidsrechter hij had beter op moeten letten.
lijkt me niet dat je hiervoor een speler een boete kan geven toch ?
Ik hoop trouwens dat Ierland alsnog naar het WK gaat, ze verdienen het gewoon na het slechte spel van Frankrijk. " id="bw57">Als de Ierse voetbalbond slim is gaan ze aan de desbettreffende scheidsrechter (die zal de fout ook wel inzien) vragen om van gedachte te veranderen en daarna naar de Fifa stappen. Aangezien de beslissing van de scheids "heilig" is.
Ik hoop trouwens dat Ierland alsnog naar het WK gaat, ze verdienen het gewoon na het slechte spel van Frankrijk.
Aangepast op Vrijdag, 20 november om 23:35 door nummer49.
dit waait wel over na morgen,weer volop wedstrijden en niemand kijkt meer om.
het was wel leuk alle spanningen en uitlatingen te zien,maar uiteindelijk was het gewoon een goal die Telt.
hoop dat frankrijk ver op het wk(moet lukken met nasri,ribery erbij)
Ierland kan wel protesteren maar heeft er zich zelf ook schuldig aan gemaakt.
”ierland is nog altijd in rep en roer vanwege de handsbal van Thierry Henry. Maar daarbij lijkt het land te vergeten dat het zelf ook goedkoop aan een treffer kwam tijdens de Wk-kwalificatiereeks.
Woensdag maakte William Gallas in de verlenging van het duel Frankrijk-ierland de 1-1, waardoor de bezoekers uiteindelijk het WK misliepen. Aan de treffer van Gallas ging echter een duidelijke handsbal van Henry vooraf, wat resulteerde in veel woede en onbegrip van de Ieren.
Op 11 februari tijdens het thuisduel met Georgië was het juist Ierland dat profiteerde van een arbitrale blunder. Zurab Khizanishvili werd door scheidsrechter Jouni Hyytiä ten onrechte bestraft vanwege een handsbal, waarna aanvoerder Robbie Keane (foto) onberispelijk de strafschop benutte.
Net als de Ieren woensdag tijdens het duel met Frankrijk, protesteerde de ploeg van Georgië hevig. Hyytiä weigerde zijn beslissing echter terug te draaien. Ierland kwam door de penalty in de 72ste minuut op 1-1, waarna het de wedstrijd uiteindelijk met 2-1 wist te winnen.
Mede dankzij deze gelukkige overwinning bleef Ierland bovenin Groep 8 van de Wk-kwalificatie meedraaien en eindigde het uiteindelijk op de tweede plaats, waardoor de ploeg van bondscoach Giovanni Trapattoni in de play-offs twee wedstrijden tegen Frankrijk speelde”
Dus als deze wedstrijd zou moeten worden over gespeeld zou deze ook opnieuw moeten.
Ik zou ook graag het duel overspelen , maar andere landen hebben dit ook gezien en zullen dus veel sneller naar de Fifa gaan als er een fout is gemaakt wat bepalend kan zijn . Door nee te zeggen , houden ze dit tenminste nog tegen . Anders zou dit wel door zijn geweest . En over die ***-nederlanders van Henry dat die schijnheilig is : hij weet dat hij hands maakte maar hij hoopte zelf erg hard dat het niet werd gezien en gaf de bal voor en Gallas kopte binnen waardoor het 1-1 werd . Henry is natuurlijk erg blij , want ze hadden het moeilijk . Hoe moet hij dan doen op het moment dat hij scoorde ? Niemand hier zou vragen om zijn goal af te keuren , dus wees gewoon allemaal realistisch en probeer geen ideaal mens te zijn .
Inderdaad ik ben het volkomen met jou eens Pr-man, Henry zou het niet op zijn geweten willen hebben omdat hij een eerlijk haantje wilt zijn hij toe gaat geven tijdens de wedstrijd dat het hands was.
Die Ieren moeten niet zeiken... andersom hadden ze ook niet gezeikt..
Dan kan Ajax ook wel zeiken de laatste Jaren.. dan hadden we elk jaar wel kampioen geweest
Ik ben het met de helft van je reactie eens. Die Ieren hadden ook niet gezeurd als het andersom was. Waar leg je de grens voor het overspelen van een wedstrijd. Onterecht doelpunt, onterecht afgekeurd, niet gegeven penalty, oneterechte rode kaart? Dat zal een drukke voetbalkalender worden.
Het is alsof iedereen bij Ajax geïnfecteerd is met een virus. Nu ik je naam zie begrijp ik het ook jij bent al besmet. Alleen nog maar klagen klagen klagen in Amsterdam en presteren ho maar.
ik vind het zo jammer voor de ieren dat zij niet maar frankrijk naar het wk gaan, maar komaan dit kan niet. als de fifa dit goedkeurt dan is dit het startschot voor andere clubs die zich bestolen vinden en dan heb je de poppen aan het dansen. je hebt gewoon geluk of pech in het voetbal, daar kan je niet om heen.
De Ieren hebben inderdaad pech, maar zo zijn de regels nu eenmaal. De scheids ziet de handsbal niet en keurt de goal goed. De 4e man mag hier niks van zeggen.
Heb net trouwens nog even de penalty gezien die Ierland tegen Georgie kreeg en dat leek helemaal nergens op!! Zeer onsportief gedrag van Keane en nog wat spelers door te appeleren voor een handsbal, terwijl het dit in de verste verte niet was!! En nu zit die Keane als een kindje te zeuren over de goal van Frankrijk.
Ierland word nu wel hard gen***d door de Fifa en Henry.... want als je kijkt naar de 2 gespeelde wedstrijden dan had ierland het eerder verdiend dan frankrijk. bij de europa league zijn ze al bezig met een 5e en 6e arbiter.. had hier ook mooi gekund.... want dan was ierland gewoon gegaan.
Ik snap niet waarom iedereen zo boos is op Henry. Dan kan je net zo goed ook boos zijn op Bacuna van Groningen die scoorde toen hij hands maakte tegen Heracles. En wat hebben Nederlanders hier mee te maken iedereen wil dat het overgespeeld omdat ze zogenaamd de eerlijke winnaar willen zien. Maar ik denk dat Nederland liever geen Frankrijk op het WK wilt omdat dat toch een moeilijkere tegenstander wordt.
Blatter en Platini zijn nu wel blij frankrijk heeft duidelijk steun van de fifa.het is overduidelijk paar weken geleden zat Blatter nog te roepen dat een wk zonder frankrijk of portugal geen wk meer is ik zeg WEG MET DE Fifa.
Er zijn al veel handsballen de geschiedenisboeken in gegaan. Door het beleid van de Fifa zal Henry niet de laatste zijn.
Henry had gewoon zijn mond moeten houden. Het is makkelijk scoren op deze manier als je weet dat er toch geen replay komt.