Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nijhuis geniet van schouderklopjes en complimenten

Laatste update:

Bas Nijhuis verblijft op een roze wolk. De scheidsrechter toonde afgelopen zondag de nodige lef door twee directe rode kaarten te geven aan Feyenoord-spelers Sekou Cissé en John Dahl Tomasson. “Ik ben bedolven onder de complimenten'', vertelde de inwoner van Enschede aan AD/Sportwerld. “Ik heb er werkelijk honderd procent van genoten.''

Nijhuis was de leidsman bij de Rotterdamse derby tussen Feyenoord en Sparta Rotterdam, die na rust rood aanliep. Cissé en Tomasson moesten per direct het veld verlaten na harde overtredingen op Rydell Poepon en Emmanuel Boakye en Poepon zelf moest even later vertrekken met een tweede gele kaart.

De scheidsrechter bekeek na thuiskomst de opgenomen tv-beelden. Daar kreeg hij de bevestiging dat hij drie terechte rode kaarten had gegeven. “Ik merkte na afloop al dat de beslissingen goed waren gevallen. Ook bij Studio Voetbal proefde ik die mening.''

Nijhuis kreeg veel schouderklopjes. “Van vrienden, familie en kennissen, maar ook uit de voetbalwereld. Van oud-scheidsrechters die bij de KNVB werken als René Temmink, Hans Reijgwart en Jaap Uilenberg. Rien Koopman kwam mij al in de kleedkamer opzoeken. En Mario Been toonde klasse door de schuld bij zijn spelers te leggen. Ik hoop dat ik komend weekeinde weer een mooi duel mag fluiten. Dit smaakt naar meer.''

Niet iedereen loopt echter mee in de polonaise. “Als je deze rode kaarten niet trekt, heb je als scheidsrechter helemaal niets op de voetbalvelden te zoeken”, zei Dick Jol bijvoorbeeld. “Daarbij vond ik dat André Bahia weldegelijk een duwfout maakte bij Erik Falkenburg bij de 0-1 van Feyenoord. Die treffer had afgekeurd moeten worden. De KNVB ziet dit waarschijnlijk als het hoogtepunt van de arbitrage dit seizoen. Maar Nijhuis mag er niet lang op teren, zaterdag begint hij weer gewoon op nul.''

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En gelijk heeft ie. Eindelijk word er weer eens wat met rood gegooid! dat mag best, want het is af en toe niet om aan te zien!

20 oktober 2009 om 14:10

En nu maar hopen dat scheidsrechters dit ook eens aandurven als Feyenoord thuisspeelt....

20 oktober 2009 om 14:20

Feyenoord krijgt ook genoeg kaarten in de kuip

20 oktober 2009 om 14:24

Dus jij suggereert dat scheidsrechters dat niet durven?
Alsof feyenoord een schop ploeg heeft.

20 oktober 2009 om 14:33

ergens heeft hij wel een punt vind ik omdat scheidsrechter nog steeds de grote clubs vaak bevoordelen als ze thuis spelen...
Netjes dat nijhuis zo optrad en die rode kaarten trok..dat gebeurd lang niet vaak genoeg !!

20 oktober 2009 om 14:35

Hij wil iets duidelijk maken, maar slaat de plank helemaal mis. Waarom zou een scheids dat niet aandurven? Denk je, dat als wij thuis spelen, en Tomasson maakt zo'n belachelijke overtreding, dat we dan na de wedstrijd de man gaan belagen met zijn allen?

Op het moment dat de actie plaatsvind, en er wordt rood getrokken, natuurlijk gaat dan iedereen te keer (herinner de tackle van Nieveld op van de Laak dacht ik, vorig jaar tijdens Feyenoord - Groningen. Iedereen ging los, terwijl het donkerrood was.) Maar zodra er gerelativeerd word, is niemand boos op de scheids, maar op de spelers.

20 oktober 2009 om 14:36

Tuurlijk krijgt Feyenoord ook kaarten in de Kuip, maar ze zullen dan minder snel rood krijgen omdat ze dan onder druk staan.
Dit is overigens niet alleen in de Kuip, maar ook bij thuiswedstrijden van Ajax en Psv.

20 oktober 2009 om 14:40

Heb je mij horen zeggen dat Feyenoord een schopploeg is dan? Dat staat er toch niet? Maar er zijn diverse wedstrijden geweest in het verleden waarbij de scheids (met name Vink) niet durfde te fluiten in het voordeel van de tegenstander. En zoals 21071984 ook zegt gebeurt dat niet alleen bij Feyenoord.

20 oktober 2009 om 14:42

Niet elke support relativeerd na de wedstrijd en soms zelfs niet als ze de beelden hebben gezien..ze willen gewoon wat ....... hebben en sturen dan bedreigigen naar de scheids,bond enzv.,..gebeurd niet alleen bij feyenoord maar elke club heeft wel zn gek er tussen zitten...maar ook ik twijfel of nijhuis 2 man had weg gestruurd als feyenoord thuis had gespeeld

20 oktober 2009 om 19:22

@braampie

en bij thuiswedstrijden van twente, utrecht, heerenveen, nac en ..
laten we zeggen dat het vooral bij thuisspelende clubs gebeurd.

en het valt allemaal reuze mee hoor. arbiters maken gewoon vaker fouten dan dat ze bewust partijdig zijn.

Ja, de Knvb vindt het vast prachtig dat Nijhuis hun geholpen heeft om Feyenoord te elimineren voor dit seizoen. Wat een triest zooitje zit daar in Zeist zeg, meten met twee maten is echt te walgelijk voor woorden. Ik vind die 4 wedstrijden van Cissé en Tomasson terecht, waren forse tackles. Maar een Ceulaer krijgt alleen maar geel voor dezelfde tackle en Urby kreeg ook maar 1 wedstrijd voor dezelfde soort tackle.

En dan kunnen jullie wel weer roepen 'eigen schuld dikke bult', maar hoe kan het onze schuld zijn dat het daar corrupt is? Maarja, wij zijn Feyenoord en laten ons niet door zoiets tegenhouden...hoop ik.

20 oktober 2009 om 14:08

dat 'corrupte' kan je Zelf voorblijven door niet van die laagvliegende tackles te maken! Waren gewoon terechte kaarten!
En dat van de Ceulaer had zwaarder bestraft mogen worden, maar een scheids+grens kunnen er ooit eens niet goed voor staan en niet alles zien! (geen idee of dat hier aan de hand was..)

20 oktober 2009 om 15:20

Dat is makkelijk zeggen, maar het is niet helemaal waar wat je zegt. Tuurlijk had de Ceulear zwaarder gestraft mogen/moeten worden voor die tackel. Tomasson maakte inderdaad een laagvliegende tackle, Cissé was niet eens een echte tackle maar meer een halve val met een trap die richting bal was, ook hier kun je rood voor trekken daar vind ik niks mis mee.

Maar als er dan 4 wedstrijden en 4 wedstrijden waarvan 3 voorwaardelijk gegeven wordt, waarom mocht Urby Emanuelson dan wel na 1 wedstrijd weer voetballen? Omdat Martin Jol hem geen schopper vond en Mario Been zo eerlijk is om te zeggen dat het domme overtredingen waren?

20 oktober 2009 om 14:08

Ik ben echt niet onder de indruk van die corrupte rommel in Zeist, maar die tackle was niet zo'n benenbreker als die twee tackles van Tomasson en Cissé.

20 oktober 2009 om 14:17

Don heeft toch gelijk dat het naar corruptie of ets ruikt. Kijk de kaarten waren rood maar de straf is te hoog is mijn mening. Nijhuis goede wedstrijd maar ga dit niet lopen roepen of hij heeft echt last van zijn boeren verstand het is hoe dan ook een eng mannetje.

20 oktober 2009 om 14:17

Het zegt al genoeg dat nu er 2 spelen geschorst zijn dat Feyenoord in eens niet meer meedoet voor de titel in jou ogen. Blijkt dus maar dat de selectie niet zo breed is om uberhaupt in aanmerking te komen voor de titel. Waande de supporters van Feyenoord zich niet ook al op een roze wolk om na een paar goede wedstrijden meteen te zeggen dat ze titelkandidaat zijn? Bij een seizoen hoort nu eenmaal tegenslagen en met alle respect maar die 2 tackels waren vrij fors en vrij logisch dat er zware straffen op staan.

Daarnaast van de Ceulaer ben ik het helemaal mee eens waarom daar maar geel voor gegevens was is gewoon helemaal verkeerd maar vergeet niet dat dat een belgische scheids was en ik weet niet of die ook in dat overleg zaten van de Nederlandse scheidsrechters (wat Hans Kraay jr. gisteravond vertelde bij Vi).

Laten we hopen dat dit vanaf nu altijd gebeurd dan ben je snel van dit soort overtredingen af! Moet ook zeggen dat Studio Voetbal dus uiteindelijk wel helpt als je maar vaak genoeg die zware herhaald en er over zeurt dat er rood voor gegeven moet worden dan gebeurt het uiteindelijk ook! Goede actie.

20 oktober 2009 om 14:19

@ Wandu
Hoezo wordt Feyenoord geëlimineerd? Je geeft zelf aan dat de kaarten terecht zijn. Het is dus hun eigen schuld. Wat er bij Rkc is gebeurd heeft niets met deze wedstrijd te maken.

20 oktober 2009 om 17:25

@wandu hieronder 14.17, je moet niet altijd naar anderen wijzen. Kijk eerst maar eens naar jezelf, zowel de kaarten als de schorsingen zijn helemaal terecht. Dat het op een ander veld fout is gegaan daar kan niemand van de betrokken partijen wat aan doen.

On: Mooi dat Nijhuis nu kan genieten. Ik hoop dat hij dit nog een lange tijd kan doen. Dat hij dus zo goed kan blijven fluiten. Het kan ook na 1 wedstrijd helemaal andersom zijn.

20 oktober 2009 om 14:17

Dat heeft daar toch niks mee te maken?

Het gaat om het feit dat andere spelers bij andere clubs kunnen wegkomen met zulke tackles en bij Feyenoord worden er gelijk 2-3 wedstrijden bovenop gedaan.

En dat waren niet zulke benenbrekers? Heb je die van de Ceulaer wel gezien jongen?

20 oktober 2009 om 14:18

Het waren terechte rode kaarten ik ga me niet verschuilen of de schuld bij iemand anders leggen, maar alsnog 4 wedstrijden slaan nergens op terwijl andere mensen zoals Wandu zegt maar 1 wedstrijd krijgt is wel raar..

Buiten het feit dat deze kaarten meer dan terecht waren vind ik het wel een eng mannetje. Kijk dt hij blij is dat hij goed heeft gefloten of goede beslissingn heeft gemaakt ga je dat niet lopen roepen gatver wat een engnek die nijhuis

"ik hoop dat ik komend weekeinde weer een mooi duel mag fluiten."

Az - Ajax dan maar of niet meneer Nijhuis!?

Hij heeft gewoon zijn werk gedaan in 1 wedstrijd en daarmee klaar.

20 oktober 2009 om 14:44

Inderdaad, het lijkt er wel op tegenwoordig dat we allemaal zeiken (ik ook) als er slecht gefloten wordt, maar als men goed fluit moet er een compliment komen:s Ik geef de postbode toch ook geen compliment dat hij de brief bij me in de bus heeft gedaan:s
Ze moeten gewoon hun werk normaal uitvoeren!

Het zegt genoeg over de Nederlandse arbitrage dat er bij twee goede beslissingen al een feestje gevierd wordt, in een weekend dat de arbitrage het helemaal niet zo geweldig deed. Ik noem een Braamhaar die zaterdag onbegrijpelijke dingen deed.

Nou niet doen alsof Feyenoord het slachtoffer is van het toepassen van de spelregels. Je hebt helemaal gelijk dat die de Ceulaer ook rood had moeten krijgen en hij zou ook zeker zwaarder geschorst zijn geweest als hij geen geel had gehad. Maar strafopleggen bovenop geel mag niet van de Knvb/fifa dus dan houdt alles op.
Dat is een gebrek in de regels waar Feyenoord, mocht het zo uitkomen, ook voordeel van kan hebben.
Nijhuis begint zaterdag met fluiten gewoon weer op nul, maar hoop wel dat de andere scheidsrechters hier een voorbeeld aan gaan nemen!

Nou wees er blij mee!
Je bent een waardeloze scheids die nu een keer wel goed iets aanpakt.
Ga er maar niet van uit dat dit nog veel vaker voorkomt!

eng ventje die nijhuis
iedereen heeft het maar over die rode kaarten maar heb hem weer fouten zien maken zoals elke week. dit parade pardje van de Knvb loopt telkens in de weg, fluit wedstrijden dood omdat hij nog nooit van de voordeelregel en duels heeft gehoord.
hij mag blij zijn met die veren in ze kont, zal hem niet snel meer gebeuren

20 oktober 2009 om 14:26

Kom eens met concrete voorbeelden van zijn 'slechte' fluiten.
En vind je 'm eng om z'n uiterlijk?

Hier zouden helemaal geen complimenten voor gegeven moeten worden, dit moet gewoon de standaard zijn.

Regels zijn regels.

20 oktober 2009 om 14:31

Ja, en we gaan voortaan ook niet meer vertellen hoe goed een voetballer gevoetbald heeft, hij dient zich immers altijd 100% in te zetten en altijd als een voorbeeld prof zijn wedstrijden te spelen. Niets meer, niets minder.

Hij heeft in die situaties gewoon goed gehandeld en heeft die complimenten ook verdiend. Beetje jammer dat sommigen meteen suggereren dat hij iets tegen Feyenoord heeft of iets dergelijks.

Vaak krijgen scheidsrechters iets over zich heen en ik vind dat ze dan ook wel een keer gecomplimenteerd mogen worden.

Wat de gemiddelde bezoeker hier weer allemaal insinueert, dat Nijhuis uit Enschede komt, en dat de K N V B Feyenoord hiermee elimineert, kan je afdoen als regelrechte nonsense. Nijhuis heeft gedaan wat hij moest doen, 3 rode kaarten uitgedeeld. In onze ogen is het toch nooit goed, en moet er altijd wat te zeiken zijn. En dat Nijhuis blijkbaar door de K N V B zou worden geinstrueerd om juist Feyenoord in deze wedstrijd keihard te benadelen, dan heeft Feyenoord daar zeker aan meegeholpen. De akties van Cissé en Tomasson waren echt afschuwelijk, al ben ik nog het meest teleurgesteld in Jon Dahl. Zo'n voorbeeldige prof en dan doe je zoiets. Onbegrijpelijk.

20 oktober 2009 om 19:46

Je verwoord het goed denk ik, Jon Dahl is een voorbeeldige prof en juist daarom is zo een overtreding van zijn kant onbegrijpelijk.
Niet dat het de overtreding minder ernstig maakt, maar het getuigd echter toch ook weer van klasse om meteen te zeggen dat het stom van hem was en blij te zijn dat de andere speler niets heeft opgelopen.

Nijhuis heeft inderdaad de complimenten verdiend. Uiteraard vervelend voor de feyenoorders dat het bij hun club gebeurd, maar terecht waren ze absoluut. Maar dit zouden ze bij elke wedstrijd zo kort moeten houden, dan kon er weer fatsoenlijk gevoetbald worden.

En die Jol moet eens ophouden met dat eeuwige gezeik en commentaar van hem. Net of hij altijd zo goed floot, die arrogante thuisfluiter. Jol was zelf pas een drama.

laat hem lekker blij zijn dat hij een keer een redelijk foutloze wedstrijd heeft gefloten. ik vind wel dat hij iets te hard van stapel loopt. ik hoop dat hij en de rest van de nederlandse scheidsrechters wat vaker een goede wedstrijd kunnen fluiten in de toekomst.

ik vind het overigens wel goed dat hij het lef heeft om direct rood te trekken de meeste scheidsrechters durven dat niet. de goal van bahia was geldig, falkenburg sprong niet eens de lucht in bij die hoge bal en hij werd ook niet weggeduwt in mijn ogen

Hier geniet hij inderdaad van. Een ijdeltuit is het. Staat graag in de belangstelling. Daarom fluit hij normaal gesproken ook altijd waardeloos. Wil altijd invloed op een wedstrijd uitoefenen. Echt een ballerina. Bah. Nu heeft hij eens goede beslissingen genomen, maar normaal toch niet. Eng mannetje

ok hij floot goed maar dit is overdreven heb hem vaak zat klote zien fluiten dus ja, snap het ergens wel het niveau is heel slecht kwa scheidsrechters (na mijn mening) en al dat gezeik tegen ze dan is dit een lkkr gevoel, maar toch

Nijhuis, van een speler hoorde ik het volgende: Voor de wedstrijd, schalmt uit de kleedkamer van Nijhuis: I'm a Sexbom, van Tom Jones. Tijdens het nummer gooit hij zijn haar nog even in de plooi, de borst gaat voorruit, de schouders naar achteren en bij de laatste toon rent hij het veld op. Vreselijk arrogant baasje, die Nijhuis.

20 oktober 2009 om 14:26

Nou zeg, hij ziet er misschien niet geweldig uit, en zijn uitstraling is ook niet zo 'stoer'. Maar hoe vaak hoor je een voetballer niet zo praten? Mag een scheidsrechter dan nooit eens over zichzelf praten? Ik kan die kritiek en haat tegen scheidsrechters maar moeilijk begrijpen.

20 oktober 2009 om 14:28

Arrogant omdat het niet in jouw straatje past? Als dat zijn manier van voorbereiden is, heb jij daar geen flikker mee te maken. Laat die man zijn werk doen, en focus je vooral op je het aanmoedigen van je eigen club. Het eeuwige gezanik altijd.

20 oktober 2009 om 14:29

Als scheids moet je denk behoorlijk sterk in je schoenen staan. Uitgescholden worden, soms fysiek bedreigd door spelers en dan heb ik het nog niet eens over de "supporters". Dus dan zullen ze best een manier van oppeppen nodig hebben voor de wedstrijd. Niks mis mee.

En terecht, zoals ik al eerder in ik geloof het Sparta - Feyenoord topic zei.. Als scheidsrechters doodsverwensingen over zich heen ''mogen'' krijgen, mogen ze toch zeker ook complimentjes vangen. Nijhuis floot een zeer goede wedstrijd, dat Jol er alsnog foutjes uit haalt is niet meer dan logisch, maar het gaat om de beslissingen over de rode kaarten. Hij heeft er 3 getrokken en dat zie je niet zo vaak, helemaal niet in een duel als Sparta - Feyenoord, waar het grote Feyenoord er gewoon 2 kreeg, terecht.
Critici als Johan Derksen of Hugo Borst noemen een scheids soms schandalig, trainers worden naar tribunes gestuurd na onwenselijke woorden, en dat allemaal als de scheids kut fluit. Nu doet hij vrijwel alles goed in zo'n derby, en dan is het niet meer dan logisch dat de complimentjes binnenkomen, gezien het zelden voorkomt dat een scheidsrechter echt een fantastische wedstrijd fluit en de nodige gele en rode kaarten geeft. Nijhuis mag hier ook best van genieten, maar zoals Jol zegt.. In de volgende wedstrijd begint hij gewoon weer op nul en mag hij het opnieuw laten zien.

20 oktober 2009 om 14:30

Helemaal mee eens, maar omdat wij Nederlanders niet graag complimenten uitdelen als het niet over onszelf gaat, graven we maar wat graag in het verleden van desbetreffend persoon, om die complimentjes weer ongedaan te maken met onrelevante zaken uit het verleden.

Nijhuis, goede scheidsrechter maar een mens, en een mens maakt fouten. Zodra de Nederlandse voetbalfan dat is accepteert, word het allemaal stukken mooier.

waarom moet je in godsnaam trots zijn op het geven van de rode kaarten..lijkt wel of meneer nijhuis en compleet orgasme krijgt..als de terechte rode kaarten 2 gebroken benen hadden opgeleverd was nijhuis dan nog steeds zo trots als een pauw??..hou toch op meneer nijhuis..

20 oktober 2009 om 14:40

Het geven van rode kaarten is een taak van een scheidsrechter. Als de beslissing van het trekken van een rode kaart juist is, mag je daar best trots op zijn. Net als jij op je werk bijvoorbeeld een goede beslissing neemt, je daar complimenten van collega's voor ontvangt.

Daarbij vind ik dat je best een beetje meer respect voor Bas Nijhuis kunt opbrengen, en niet op de manier zoals je hierboven doet.

20 oktober 2009 om 14:35

als jij je werk goed uitvoert en je krijgt een compliment van je baas vindt je dat toch ook prettig? alleen wordt bij voetbal alles naar buiten gebracht en dus weet iedereen dat deheer nijhuis blij is met alle complimenten.

on: het is niet gek dat dhr nijhuis blij is met de complimentjes, maar eigenlijk is het toch raar dat de beste man zoveel complimentjes krijgt voor het uitdelen van 3 rode kaarten die alle 3 heel duidelijk rood waren. het zou juist raar zijn als de man de rode kaarten niet had gegeven. want zowel cisse als tomasson gaf een verschrikkelijke doodschop waarbij de slachtoffers van geluk mogen spreken dat ze er heelhuids mee weg komen.

20 oktober 2009 om 14:37

Dat hangt vooral van de vorm en formaat af denk ik zo

Ik vind het helemaal niet verkeerd dat hij hiervoor een schouderklopje krijgt. Het gaat er niet om dat hij schouderklopjes krijgt omdat hij rode kaarten trekt. Het gaat erom dat veel scheidsrechters niet in zo'n korte tijd 3 rode kaarten durven te trekken. Vaak zie je dat als er 1 gevallen is een harde overtredigng eigenlijk te zwak bestraft wordt. Zelfde geldt overigens vaak voor 2e gele kaarten.

Ik ben alleen benieuwd of zijn ballen groot genoeg zijn om dit in een overvolle kuip te doen.

20 oktober 2009 om 14:38

@vakkie e,

als ze het verkeerd doen valt iedereen over hun optreden. Nu doet ie iets goed (terecht rood geven) is het weer niet goed.

Als een speler goed speelt, komt daar ook het journaille op af. En zal de desbetreffende speler ook zeggen tegen de journalist dat het heel goed ging. Nu komt die journalist bij een scheidsrechter, en dan is het ineens uit den boze dat hij over zijn eigen optreden spreekt.

dat heeft totaal niets met het in belangstelling willen staan. Maar als men iets goeds heeft gedaan, mag dat best uitgelicht worden. En natuurlijk is het zijn werk, maar als jij het goed doet op je werk, dan hoor jij dat ook. Dus wat is nou precies het probleem?

en trouwens, waarom geef je zo af op Nijhuis? Je kan beter boos zijn op de 2 Feyenoordspelers die die rode kaarten terecht verdienden. Maar daar praat je dan weer niet over.

20 oktober 2009 om 19:09

de terechte rode kaarten....begin van de derde zin..goed lezen...

Ik moet zeggen dat ik best gecharmeerd ben van Bas Nijhuis. Een aantal jaren geleden zag ik hem al in de Jupiler League wedstrijden van Fc Eindhoven fluiten. Hoewel elke scheidsrechter zijn up's en down's kent, maakte hij best indruk op me. Nu hij regelmatiger op het hoogste niveau fluit blijf ik hem goed vinden.

De rode kaarten voor Cissé en Tomasson waren zeer terecht. Wat dat betreft mogen van mij meer scheidsrechters zo daadkrachtig zijn. Grindheim kwam er tegen Psv met geel van af en dat is dan weer inconsequent. De kaart voor Poepon was op Tv moeilijker te beoordelen, maar gezien de reacties van iedereen zal het wel goed zijn geweest.

Klasse ook van Mario Been dat hij de schuld bij zijn spelers legt. Als voetballer vond ik hem een vrolijke vrijbuiter, af en toe een irritant mannetje, een brutaal straatschoffie. Als trainer en als mens is hij voor mij de laatste jaren erg gegroeid: klasse!

De reacties van Dick Jol vind ik spijtig. Ik herinner me hem als de een van de beste scheidsrechters van Nederland, een autoriteit op het veld. Hoewel ik ook van mening was dat Bahia bij de Feyenoord-goal een duwfout maakte, kan ik me ook voorstellen dat het doelpunt niet afgekeurd werd. Voetbal is emotie, en moet vooral zo blijven.
Jol is op een vervelende manier weggezet door de Knvb. Jammer dat Dick Jol zich als een naar zuur mannetje blijft profileren en dat de kleine lichtpuntjes van de Nederlandse arbitrage door hem de kop in wordt gedrukt.
Jol heeft wel gelijk als hij stel dat Nijhuis de volgende wedstrijd weer op '0' begint. Maar geldt dat niet voor ons allemaal?

Resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Dick Scheringa schijnt daar over mee te kunnen praten.

Wat is hier nou zo geweldig aan hij fluit gewoon voor drie overtredigen,
Of zijn die complimenten omdat het om feijenoord spelers gaat.
schijnt een soort leed vermaak te zijn wat ik hier proef.

Ach ja, enerzijds natuurlijk goed hoor, dat een scheidsrechter ook complimenten krijgt als hij goede beslissingen neemt, maar ik hoop dat Nijhuis zich ook beseft dat als hij komend weekend een beslissende blunder maakt, hij ook weer keihard van zijn roze wolk wordt afgedonderd. Net als bij een voetballer geldt: je bent zo goed als je laatste wedstrijd!

Hij fluit eindelijk eens een goede wedstrijd, zou hij vaker moeten doen! Gezien zijn reactie gebeurt het niet vaak dat hij complimenten krijgt van meerdere mensen. Misschien moet hij er eens over nadenken hoe dat komt. Gelukkig houdt Dick Jol wel zijn hoofd koel.

luky luke ( uitspraak groenendijk ) zweeft eens op een roze wolk. ik heb echt geen hoge pet op voor deze man. een keer een goede wedstrijd mag ook wel eens na 10 speelrondes.

Dit smaakt naar meer zegt hij, nou dadelijk staan er bij Az - Ajax nog maar 6 man ofzo op het veld.

Sinds Dick Jol gestopt is als scheidsrechter komt hij alleen maar in het nieuws met kritiek op z'n ex-collega's. Deze man heeft zoveel last van wrok en verkropte woede jegens Uilenberg en consorten dat hij beter professionele hulp kan gaan zoeken in plaats van zo door te gaan

Nijhuis is een geweldige scheids.
Dat dick Jol er iets van zegt is te schandalig voor woorden. Dick Jol heeft ooit ook eens een spa-fey gefloten en dat hebben ze geweten ook. De wedstrijd werd beslist door vele fouten van dick jol.
Verder werd dick jol vervolg door de justitie doordat hij gokte op eigen wedstrijden. Ook werd dick jol oneervol onslagen bij de knvb , omdat er verdenkingen waren dat hij wedstrijden verkocht. De media (nos) moeten zich doodschamen dat ze zo'n crimineel aan het woord laten. Hij is een huisvriend van jack van gelder(nos) en hierdoor kreeg hij veel zendtijd en weinig landelijke kritiek.

20 oktober 2009 om 19:13

Volgens mij klopt er niet veel van wat je hier over Dick Jol beweerd.

Er waren geruchten dat hij op zijn eigen wedstrijden zou wedden waarna de K N V B hem een tijdje op non-actief heeft gesteld omdat door die geruchten er een smet aan hem en de bond kleefde. Jol werd uiteindelijk door de rechter in het gelijk gesteld: er was geen bewijs voor het zogenaamde wedden, de K N V B had hem ten onrechte op non-actief gesteld en moest hem vergoeden voor het geleden verlies van inkomen. Jol heeft uiteindelijk zelf een punt achter zijn carriere gezet en is niet oneervol ontslagen.

Nou Drama scheidsrechter die Nijhuis, En nu die een keertje goed heeft gefloten is ie aandacht,s geil? Laat hem dit maar eens wekelijks zien

20 oktober 2009 om 17:26

Als iemand 3 rode kaarten geeft ,heeft hij dan goed gefloten ??

Dat het al zo opvalt dat een scheidsrechter een goede beslissing maakt zegt al genoeg over het Nederlandse scheidsrechterskorps. Wij discussieren met z'n allen wel eens over de scouting van de clubs, maar de scouting van het scheidsrechterskorps laat ook nog wel eens de wensen over bedenk ik me dan.

20 oktober 2009 om 15:32

Ik snap het wel hoor, de scheidsrechters staan zo vaak negatief in het nieuws (niet altijd terecht overigens) dat een positief bericht ook wel eens mag. Over de scouting van scheidsrechters heb je trouwens el een punt...

20 oktober 2009 om 15:35

Scheidsrechters krijgen gewoon vaker kritiek dan complimenten.dit is overal in de wereld zo. Kijk recent na het jeugd wk (rode kaart finale), argentinie(buitenspel goal tegen peru) en engeland(strandbal) etc.. Overal worden fouten gemaakt.

"ik hoop dat ik komend weekeinde weer een mooi duel mag fluiten. Dit smaakt naar meer.''

Lees net dat zijn volgende wedstrijd Az-ajax is. Hij is dus beloond voor zijn goede prestatie bij Sparta-feyenoord door de Knvb, door deze wedstrijd te mogen fluiten. Ik vind wel dat er nu wel erg overdreven word gereageerd als een scheidsrechter een keer een redelijk/goede wedstrijd fluit. Zegt wel veel over het gebruikelijke niveau...

Mee eens. Als een scheidsrechter een goede wedstrijd fluit mag dat ook gezegd worden! ik moet bekennen dat ik de overtreding van Cissé in eerste instantie geen rood vond, maar bij herhaling diep rood. Nijhuis heeft geen herhaling dus het is knap om dit goed te zien.

Zijn collega's lieten echter wel steken vallen dit weekend, dus laten we ze niet teveel ophemelen.

De enige flauwekul aan deze hele gang van zaken is dat er een bericht over in de media verschijnt.

Dat deze meneer de scheidsrechter een goede pot heeft gefloten is heel fijn maar eigenlijk niet meer dan normaal. Dat hij daarmee een mooie wedstrijd verdiend heeft is ook allemaal prima maar houdt dat allemaal lekker binnenskamers.

Scheidsrechters moeten fluiten, over de volledige linie vaak een stuk beter dan ze nu doen en vooral niet te veel lullen. En zeker niet groot met interviews bejubeld worden als ze een keer een aardige wedstrijd hebben gefloten.

De man in zwart heeft voor mij geen naam; is slechts de scheidsrechter die het spel waar wij van houden en voor betalen faciliteert en mogelijk maakt. Net zoals de doelpalen en cornervlaggen dat doen. Daar schrijven we toch ook geen berichten over, dat de vlaggetjes een wedstrijd goed en scherp hebben staan wapperen?!

tofting daar wil ik toch even op in haken,
scheidsrechters worden altijd met de grond gelijk gemaakt als ze foute beslissingen nemen. nou mogen ze wel keer de lucht in geprezen worden!
Hij wil hiermee zegge en ik denk de hele voetbal wereld dat de scheidsrechters meer lef moeten tonen door eerde rode kaarten te geven. en niet te milt zijn voor deze smerige overtredingen en daar valt john dahl toch echt onder cisse heb ik me twijfels.

20 oktober 2009 om 16:36

Mee eens. Ik vind die kritiek op scheidsrechters ook geregeld zwaar overtrokken, vooral als de kritiek strekking heeft op de persoon achter de scheidsrechter.

Beoordeel de scheidsrechters lekker op hun fluiten; heb kritiek op hun fluiten en uit de kritiek waar nodig. Maar maak het nooit persoonlijk.

In het verlengde daarvan vrees ik dat de scheidsrechterbond met zo'n jubelbericht ten aanzien van Nijhuis, als tegengeluid tegen al die negatieve berichtgeving, de heren in het zwart alleen maar nog kwetsbaarder maakt.

Dit worden bijna sterren (of losers) op deze manier. Persoonlijkheden die bepalend kunnen gaan zijn voor het verloop van een wedstrijd.

Houdt de heren nu gewoon eens lekker zo veel mogelijk in de anonimiteit; laten fluiten als scheidsrechter en niet laten lullen als Nijhuis, Vink of Luinge.

Nou nou wat een held, die rode kaarten waren zeker terrecht alleen vind ik die wedstrijden schorsing van cisse te veel, want was zeker niet opzettelijk!!!
Nu maar hopen dat elke scheids gewoon zijn werk doet ,want dames en heren, waarom kan je zo blij zijn, als je gewoon met je werk bezig bent.
Ik denk dat elke scheids hier rood voor had gegeven.
pff wat een blijdschap hier

Nijhuis was zo messcherp in dat duel Sparta-feyenoord.. De meeste scheidsrechters zien dat soort overtredingen niet en bestraffen het minstens met geel of zelfs met niets! Terecht dat Nijhuis de complimenten kreeg na afloop want het waren echt vreselijke overtredingen!. En die complimenten van z'n dappere beslissingen heeft hij echt meer dan verdiend.

Bij de knvb zijn ze zeker zijn schandalige optreden tijdens roda jc- cambuur vergeten. Als nijhuis toen lef had getoond was roda nu een jupiler league club geweest. Zo zie je maar hoe snel je van schlemiel weer de held kan zijn.

Jol moet eens ophouden met zijn misselijkmakende verweer tegen het huidige scheidsrechterskorps dat hem volledig terecht aan de kant heeft geschoven.

Vind dat Nijhuis terecht rood heeft gegeven zowiezo aan Tomasson die had 6 wedstrijden mogen krijgen. Cisse daarintegen was volgens mij te laat en Ja daar kan je rood voor geven. Alleen jammer dat De Ceular voor een dezelfde overtreding 1 wedstrijd krijgt en Cisse 3. Wat ik ook jammer vind is dat Affelay de eerste wedstrijd van het seizoen tegen Vvv eenzelfde overtreding heeft gemaakt en "slechts"geel krijgt. Eigenlijk word er met 2 maten gemeten en eigenlijk moet de tuchtcommissie na de wedstrijde alsnog anders moeten kunnen besluiten. Neemt niet weg de kaarten waren terecht en de schorsing van Tomasson te weinig.

het is wel terecht rood maar die kerel heeft zich zelf ook wel erg hoog in de bol.
hopen dat ie zoon besluiten volgende x ook neemt en niet dat het dan in het tegendeel van feyenoord is dan vindt ik alles goed.

dus maar hopen dat ie deze besluiten ook neemt in andere wedstrijden niet alleen tegen mijn ploeg.

Wanneer een scheidsrechter een goede wedstrijd heeft gefloten, mag hij daar ook best waardering voor krijgen. Het is namelijk een hondenbaan, je doet het namelijk vrijwel nooit goed. En na een wedstrijd als die van Feyenoord is het enige waar het gros van de "fans" toe komen het erbij halen van de moeder van de scheidsrechter.

dit waren uitstekende beslissingen.

@abe84 het is seker geen honden baan.
juiste een mooi baantje die gast die fluit 2 wedstrijden in de week en voor de rest ziet ie alleen zen bankrekening oplopen.
scheidsrechters hebben het goed voor elkaar hoor.

20 oktober 2009 om 17:36

Ze verdienen prima, maar weer niet zoveel als je het afzet tegen het salaris van de doorsnee (beperkte eredivisie) voetballer. Daarbij heeft de scheidsrechter een grotere kans publiekelijk door het slijk gehaald te worden.

Is het al zo slecht gesteld met de Nederlandse arbitrage dat het in het nieuws moet komen als een scheidsrechter eens een goede wedstrijd heeft gefloten? Dat is eigenlijk te triest voor woorden. Het zou andersom moeten zijn... namelijk dat er eens in de zoveel tijd in het nieuws komt dat een scheidsrechter een slechte wedstrijd heeft gefloten. Het is blijkbaar de normaalste zaak van de wereld dat de arbitrage bijna elke wedstrijd fout na fout maakt. Dit gaat de verkeerde kant op mensen!

Nou Dick Jol. Hij floot de derby beter dan jij deed 2 jaar terug.

Scheidsrechters in nederland verdienen doorgaans gewoon geen complimenten. Ik vind het ook zwaar overdreven dat de knvb voor dit eenmalige optreden de slingers uithangt. Ronduit belachelijk. Het is een doodnormale wedstrijd geweest met 2 roodwaardige overtredingen en er wordt dan ook 2maal rood gegeven.

het knvb feest zegt meer over de gebruikelijke blunders van de arbiters dan over deze 2 simpele rode kaarten die iedereen getrokken zou hebben.

En dan zal je zien dat hij Az - Ajax heel slecht zal gaan fluiten. Dat gebeurd in meeste gevallen heel erg vaak. Als er complimenten en schouderklopjes worden gegeven aan scheidsrechters, nou nou dan zijn we wel erg ver van niveau qua scheidsrechters. Ik denk dat het de normaalste zaak van de wereld is dat een scheidsrechter een wedstrijd naar eer en geweten fluit. Het is natuurlijk leuk voor meneer Nijhuis, maar dit soort dingen hoort meneer Uilenberg op kantoor te doen. Nodig hem uit, geef hem een gebak en een kopje koffie en sta op en geef een schouderklopje. Maar om het dan nu zo naar buiten te brengen van hey kijk mij nou eens, ik heb een schouderklopje gehad, nee dat vind ik heel erg overdreven...!

Inderdaag mag ook wel een keer gezegd worden dat een scheids goed fluit, meestal is het altijd negatief en dan word het nog erger gemaakt door de media, mijn complimten ook voor nijhuis die een goed duel fluit.

Nijhuis floot uitstekend, niet alleen wanwege de rode kaarten, maar hij zat overal ook bovenop. Bij iedere (belangrijke) beslissingen stond hij binnen een straal van 5 meter. sowieso vind ik dat de arbitrage de laatste weken beter en beter wordt. Laten we hopen dat het scheidsrechterskorp het niveau nog verder weet te verbeteren, want een goede wedstrijden verdienen een goede arbitrage. Sterker nog ik ben ervan overtuigd dat goede arbitrage welhaast een voorwaarde is voor een goede wedstrijd.

Als Nijhuis dit volhoudt komt hij op termijn misschien wel in de buurt van het niveau van een De Bleeckere, Busacca, Rosetti of Nielsen

Bas gewoon de 3 vuistregels hanteren:

1. De spelregels consequent toepassen.
2. Afwachten of er voordeel te halen valt.
3. aanslagen op ledematen direct bestraffen met Rood.

Hij mag idd trots zijn dat hij goed heeft gefloten, maar wel snel weer met 2 beentjes op de grond en voortaan ook toegeven als je een keer slecht hebt gefloten, want als je dat kan toegeven wordt je pas echt een toparbiter!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren