NEC en FC Utrecht allebei één helft goed

Woensdag, 30 september 2009 om 22:06

FC Utrecht is er niet in geslaagd om zich in de top vier van de Eredivisie te melden. De ploeg van Ton du Chatinier was bij een overwinning op NEC op gelijke hoogte gekomen met Ajax, maar in Nijmegen werd het 1-1. Dat was een uitslag waar beide ploegen vrede mee konden hebben, daar de wedstrijd twee gezichten had gekend. In de eerste helft was Utrecht de bovenliggende partij, maar na de thee was NEC de sterkere. Erton Fejzullahu zorgde uiteindelijk voor de puntendeling.

Daar had hij in de eerste helft nog niet aan kunnen denken. Vanaf de eerste minuut toonde NEC zich niet scherp en Utrecht kreeg al na veertig seconden een goede kans na een verkeerd breedtepassje van Lorenzo Davids. Ricky van Wolfswinkel vond Gabor Babos echter op zijn pad. De doelman moest even later ook handelend optreden bij een gevaarlijk schot van Michael Silberbauer. De middenvelder van Utrecht had niet lang hierna een strafschop verdiend toen hij werd neergetrokken door Domenique Kivuvu, maar scheidsrechter Ben Haverkort floot niet.

NEC liet, behoudens één goed schot van Bjorn Vleminckx, niet veel zien. Het was dan ook niet verwonderlijk dat Utrecht nog voor de theepauze op voorsprong kwam. Jacob Lensky kreeg veel te veel ruimte, stormde richting het strafschopgebied en beproefde zijn geluk. Het schot was matig, maar het optreden van Babos nog veel minder: 0-1. Het inspireerde NEC om een stuk scherper uit de kleedkamer te komen voor de tweede helft.

Bij de hand genomen door de hardwerkende Vleminckx zocht de thuisploeg meer de aanval, maar tot echte kansen leidde het lange tijd niet. Aan de overkant had Utrecht weer een strafschop verdiend, maar Haverkort vond ook de overtreding van Ramon Zomer op Van Wolfswinkel geen strafschop waard. Daar zal nog over nagepraat worden, aangezien Fejzullahu aan de overkant via het lijf van Sander Keller de gelijkmaker binnenknalde.

NEC ging na deze treffer op zoek naar meer. Utrecht, dat in de eerste helft toch geen enkel probleem had met haar opponent, werd steeds meer naar achteren gedrukt en ontsnapte toen Fejzullahu een ruim kwartier voor tijd de paal raakte. Uit een hoekschop kreeg Vleminckx nog een goede mogelijkheid, maar de Belg ramde de bal over, waardoor de score in evenwicht bleef. Daar konden beide ploegen over mopperen, maar ook tevreden over zijn.

Wed op wedstrijden, ontvang €50 bonus

30 september 2009 om 22:08
#1

utrecht had 2 penalty's moeten hebben

maar helaas

30 september 2009 om 22:08
#2

Havenkort toch weer wat steekjes laten vallen, met name die overtreding op Silberbauer, had gewoon echt een pingel moeten zijn.

Verder, ja Utrecht 1ste helft goed, komen verdiend op voorsprong, Nec de 2de helft gewoon beter en kwamen terecht gelijk.
Wel een heerlijke wedstrijd om te zien qua inzet!

30 september 2009 om 22:09
#3

mooie uitslag voor mij als twente supporter

30 september 2009 om 22:11
#4

gunstige uitslag

30 september 2009 om 22:14
#5

Jammer had meer in gezeten, als de de penalty's krijgt sta je met 3-0 voor en ga je met 3 punten weg maar wij mogen ook niet klagen met de overtreding van van dijk op davids nu met een puntje...

30 september 2009 om 22:14
#6

Zeer gunstig voor ons, maar als ik zo eens lees dan zie ik dat Nec goed is weg gekomen ivm de 2 penalty's? Ik heb het zelf nog niet gezien, maar het is voor ons gunstig

30 september 2009 om 22:19
#8

Ja en voor ons nu staat Ajax alleen 3e.. Maar ze hadden zeker 1 penalty moeten hebben! Overtreding op Silberbauer zonder twijfel, maar de '2e' vond ik niks Zomer liet ze been staan maar v.wolfswinkel viel iets te graag naar mijn mening, maar valt over te discussieren..

30 september 2009 om 22:25
#11

Inderdaad, vond ik ook. Van Wolfswinkel begint onderhand nare trekjes te krijgen met al die valpartijen.

Ot: gelijkspel is volgens mij wel een terechte uitslag voor deze wedstrijd. Beide teams hadden meer, maar ook minder kunnen krijgen en over de hele wedstrijd genomen is de puntendeling denk ik wel verdiend. Ben benieuwd of Utrecht de strijd met Feyenoord om de 4e plaats gaat volhouden.

30 september 2009 om 22:41
#18

hoe wat strijd om de 4 plaats met Feijenoord?
Schat utrecht in op plaats 7 a 9.

30 september 2009 om 22:49
#28

Utrecht gaat idd niet om plaats 4 voetballen...

met 9 zou ik niet tevreden zijn, maar denk dat je idd met plek 6 of 7 dichter in de buurt komt.

30 september 2009 om 22:22
#10

als fc utrecht supporter, dit is echt triest.
en waarom is het triest, omdat fc utrecht hier gewoon had moeten winnen.

in een woord pffffffffffffffffffffffff

Aangepast op Woensdag, 30 september om 22:23 door kampongnr9.

30 september 2009 om 22:27
#12

Achteraf gezien een terechte uitslag maar die Havekort heeft Utrecht 2 x een 100% penalty onthouden.
Ach hij had wat goed te maken in Nijmegen he?
Volgende keer mag je ons weer matsen Bennie..

30 september 2009 om 22:32
#13

nec had 2 penalty's moeten krijgen en Utrecht 2 rode kaarten(van Dijk/silberbauer)

1 oktober 2009 om 04:00
#68

Geen onzin posten alsjeblieft.

Fc Utrecht had recht op twee penalties, al kan ik me best voorstellen dat van Wolfswinkel hem niet kreeg omdat hij te graag naar de grond ging.
Er is geen enkele situatie geweest waarbij Nec aanspraak op een penalty zou kunnen maken.

Voor rust was Utrecht heer en meester en de ruststand had veel hoger kunnen zijn dan 0-1.
De tweede helft was Nec beter en is Utrecht een paar keer goed weggekomen.
1-1 is dus een terechte uitslag.

30 september 2009 om 22:34
#14

schande dat zo'n haverkort aangesteld wordt.. die was meer met de gunst van het publiek bezig dan met objectief een wedstrijd fluiten.

30 september 2009 om 22:36
#15

inderddad ik neem aan dat er geen een nec suporter meer mag zijn die jankt over haverkort. want deze man was wel heel erg voor nec. nec is in de westrijd gehouden door haverkort. en dan komt die iritante belg op tv met we hadden moeten winnen. hoe durft hij het uit te spreken. vlemminx foei.

Aangepast op Woensdag, 30 september om 22:37 door fcutreg2.

30 september 2009 om 22:42
#19

Wat een onzin. Van Wolfswinkel had geel moeten krijgen voor die valpartij. Het gebeurde voor mijn neus. Utrecht heeft niets te klagen gehad met deze scheidsrechter, een gelijkspel was de terechte uitslag. Wel jammer dat de 2-1 maar niet wilde vallen, zelfs niet die rebound van de bal op de paal.

30 september 2009 om 22:47
#27

duidelijk een opmerking gezien door een nec bril want je ben een van de weinige die niet gezien heb dat het een 100% strafschop was. door iedereen bevestigt zeer goed te zien in de herhaling. maar jij heb het wel goed gezien. nou kijk na de herhaling dan zal je zien dat je er vreselijk naast zat. en kijk ook nog even nnar de herhaling van de eerste helft. toen silberbauer onderuit werd getrokken die was nog duidelijker. doe je best en kom dan met een gepaste mening

30 september 2009 om 22:51
#30

Haha, volgens kijken jullie met een gekleurde (rood-witte) bril. Er had ook nog een rode kaart kunnen zijn voor Van Dijk, waarom hoor ik je daar niet over? Nee, slaap er nog maar eens een nachtje over en kom dan met een reactie ;-)

30 september 2009 om 23:20
#47

Die krijg je dan alleen zonder het slapen.
Had van Dijk rood moeten krijgen? Ja in mijn ogen wel..
Was het een strafschop bij van Wolfswinkel, Ja!

Einde verhaal.

1 oktober 2009 om 00:04
#54

Feit is gewoon dat Utrecht twee strafschoppen hoorde te krijgen en over de tweede, van Wolfswinkel was zomer voorbij en die zet gewoon zijn been ervoor, wat heet een strafschop. Lijk me misschien meer een idee om je groen/rode bril af te zetten en realistisch te gaan beoordelen. Utrecht eerste helft beter, nec tweede bedrijf de betere, maar Utrecht moest een Ss hebben (zelfs 2maal) dus nec mag ze over het algemeen het gelukkigst prijzen. maar we komen jullie nog wel een keer tegen in galgenwaard

30 september 2009 om 22:36
#16

ja je kon inderdaad merken dat haverkort een goed voetje wilde zetten bij het nijmeegse publiek......iets wat niet moet kunnen

30 september 2009 om 22:42
#20

dat Haverkort achteraf niet voor de camera van eredivisielive wilde verschijnen zegt mij voldoende.. hele slechte scheidsrechter zonder ruggegraat. bah!

30 september 2009 om 22:38
#17

Haverkort..... oh wat erg!

30 september 2009 om 22:42
#21

haverkort deze man mag eigelijk niet fluiten zo slecht en partijdig is deze man. zelden heb ik een scheids gezien waarvan je kon zien dat hij wat goed te maken had. een schande deze man moet geschorst worden door de knvb.

Aangepast op Woensdag, 30 september om 22:43 door fcutreg2.

30 september 2009 om 22:43
#22

Ik vond die van Utrecht beide geen penalty's. Dat zag Haverkort goed. Daarentegen had hij Van Dijk wel rood moeten geven, en ontnam hij Nec een penalty bij de laatste corner van Nec werd Vleminckx duidelijk vastgehouden door Keller. Dus Utrecht mag helemaal niet klagen. Ze mogen met heel veel geluk met een puntje naar huis.

30 september 2009 om 22:46
#25

hahaha, nec fan zeker. Beide geen penaltys. komop zeg, zet die rood groene bril eens af! Je zet jezelf voor schut hier

30 september 2009 om 22:51
#31

Absoluut geen penalties. Gele kaart voor Van Wolfswinkel, dat wel.

1 oktober 2009 om 00:06
#55

tsjaa, wat moet je hier nou op zeggen? De laatste stuiptrekkingen van een middenmoter???

1 oktober 2009 om 00:15
#57

Hahaha , ze doen het ook een keer leuk in de competitie meteen kapsones. Laat me niet lachen man....
utrecht is al 5 jaar niets anders dan een middenmoter.

Aangepast op Donderdag, 1 oktober om 00:16 door Nijmeguuh.

1 oktober 2009 om 00:20
#59

nee, ben gewoon heel realistisch. Als we de mindere zijn hoor je mij ook als 1 van de eerste en doen we het goed dan ook. heeft niets met kapsones te maken, die hebben ze in 020

ps. vond jullie het leuk doen onder Been, maar hij heeft wel het uiterste eruit gehaald uti de groep, mee eens?

1 oktober 2009 om 09:50
#79

Haha wat een kapsones Wel ja. Utrecht start even leuk en dan krijg je gelijk dit soort reacties. Die worden de komende weken wel minder, want jullie ploeg heeft helemaal Niets laten zien. Éã©n fout van Babos en het is 0-1.

Heel grappig dit, wat een grootheidswaan oppeens, alsof Utrecht een topclub is. Moet je toch die Loval zien invallen, jullie hebben wat aardige spelers maar dat was het ook. Vergelijkbaar met Nec dus.

geef gewoon toe dat Utrecht heel slecht speelde op een paar situaties na die ontstonden na grote fouten van Nec en hou op met dat gelul over die penalty, Nec kan ook zeiken over die doodschop en bal op de paal die er net niet invalt, grote fout van Babos.

Aangepast op Donderdag, 1 oktober om 09:52 door Kass.

30 september 2009 om 22:45
#23

Wel een terecht gelijkspel denk ik uiteindelijk.

Toch heeft Utrecht hier punten laten liggen. Als je in de eerste helft niet die 0-2 en 0-3 maakt blijft nec er in geloven. Dan gaan ze opportunistisch spelen, veel de lange bal hanteren, en dan komen er kansen.
Jammer dat je hier geen 3 punten hebt gepakt, maar ook geen schande hoor. We zijn nog lang niet top en spelen gewoon voor de plaatsen 6 en 7. Komt ook ongetwijfeld nog een dipje.

En ook de scheidsrechter speelde weer een hoofdrol, al mag het tegenwoordig niet meer opvallend genoemd worden dat scheidsrechters alleen voor de thuisploeg de bal op de stip durft te leggen. Waren 2 100% penaltys, en je maakt mij niet wijs dat hij het niet gezien heeft.
Ook jammer van de kaarten. Die van Silberbauer en van Dijk waren absoluut terecht en niet nodig.

30 september 2009 om 22:45
#24

Haverkort is gewoon een schande.. wat een mislukkeling.

Ot: tevreden met een punt ? nee..

30 september 2009 om 22:46
#26

terechte uitslag! utrecht 1 pingel onthouden, maar waarschijnlijk ook een dikke vette rode kaart voor of van dijk of silberbauer! dat mag je zelf kiezen en dan was de wedstrijd anders gelopen! 2e helft stonden onze jongens er weer en was er nog maar 1 baas in eigen huis! jammer maar ben ook realistisch en tervreden met 1 punt

30 september 2009 om 22:50
#29

geen terechte uitslag ik zal ook proberen uit te leggen waarom. als je op deze manier door een scheids in de westrijd geouden word kan je niet spreken over een eerlijke westrijd. dat is voetballen tegen 12 man. als hij gewoon had gedaan waar hij voor betaalt word fluiten voor een strafschop staat het 3-0 en is de westrijd gespeelt. nu houd hij ten onrechte nec in de westrijd.

30 september 2009 om 22:53
#33

Allebei en helft goed?
Tuurlijk was Utrecht de baas in de 1e helft maar hebben ze dan werkelijk ook zoveel kansen gecreëerd?
N E C speelde gewoon weer net zoals afgelopen zondag de 1e helft, maar echt goed uitgespeelde kansen heeft Utrecht niet gehad.
De 2e helft werd N E C steeds sterker, Utrecht heeft de gehele 2e helft geen druk gezet en ging ook niet voor de 0 - 2.
Als N E C de kansen afmaakt die ze kregen hadden ze op basis van de 2e helft verdiend gewonnen met Erton op de paal en daarna in de rebound nog in de handen van Vorm.
Al met al blij dat we een puntje hebben weten over te houden tegen Utrecht, wat ik trouwens zéér matig vond spelen, en nu op naar zaterdag voor Willem I I uit, als we zo spelen als de 2e helft zie ik een overwinning in Tilburg wel zitten.
Come on Eniesee!

30 september 2009 om 22:56
#37

moet je nagaan hoe matig nec was

30 september 2009 om 22:54
#34

laat me niet lachen man! als hij gedaan had wat hij moest doen dan hadden jullie in de 1e helft al met 10 man gestaan! 1 pingel vindt ik terecht die andere van wolfswinkel tja wat moet je erover zeggen! dat heeft hij in arhnem geleerd dat showduiken! en op basis van de 2e helft mag je blij zijn met een punt voor utrecht! je kunt de schuld niet bij de scheids leggen

30 september 2009 om 22:57
#38

Ik heb me trouwens ook aan Haverkort geergerd, hoor. De Utrecht spelers (met name vorm) waren nogal opzichtig aan het tijdrekken, en Haverkort maar dreigen en naar z'n klokje wijzen. Gele kaart? Nee. Hoeveel tijd erbij? Twee minuten... hadden er minimaal vijf moeten zijn. Nec kreeg de beste kansen in de slotfase..

1 oktober 2009 om 04:12
#70

In de term showduik kan ik me wel vinden.
De beoordeling of sprake is van een penalty hangt daar echter niet van af.
Het is de vraag of hij geraakt werd en het antwoord daarop is: Ja.
Daarover kan na het zien van de tv-beelden geen enkele discussie bestaan.
Van Wolfswinkel had dus een penalty moeten krijgen.

1 oktober 2009 om 10:12
#80

En daar ga je al, na het zien van tv-beelden. Ik dacht in eerste instantie ook dat van Wolfswinkel zich liet vallen, omdat daar dat been was. Na de beelden gezien te hebben in de herhaling begon ik ook te twijfelen. De scheids moet alles in 1 keer beoordelen.
De ander was gewoon een zuivere penalty, daar is geen discussie over mogelijk.
Maar Utrecht had ook gewoon met 10 misschien wel 9 man kunnen staan, dus ik vind de 1-1 gezien de tekortkomingen van Haverkort een terechte uitslag.

30 september 2009 om 22:54
#35

De laatste keer dat Haverkort een wedstrijd van Nec floot naaide hij Nec door toen een 100% penalty niet te geven. Goedmakertje dus?

30 september 2009 om 22:56
#36

Haha, de Nederlandse arbitrage, daar kan je toch alleen maar om lachen. Zomer liet zijn been staan en dus zou het een strafschop zijn. Het moment van Silberbauer heb ik nog niet eens gezien.. Maar uit andere situaties kon ik al wel afleiden dat Haverkort de slechtste man van het veld was (en dat terwijl beide ploegen de tweede helft belabberd speelde.

Ik heb de wedstrijd vanaf minuut 30 gezien en werd er niet echt blij van. Wat speelde onze Fc slecht, vooral de tweede helft. Wat was het; durfde Utrecht niet, kon Utrecht niet, wilde Utrecht niet? Nec mocht steeds zonder lastig te worden gevallen opkomen tot halverwege de helft van Utrecht.

30 september 2009 om 22:59
#39

pfff wat komt utrecht goed weg zeg die tweede helft. en het waren toch geen zuivere strafschoppen. nec krijg te weinig had 3 punten verdiend.

1 oktober 2009 om 00:10
#56

Pfff wat komt Nec goed weg zeg in de eerste helft. met 2 zuivere strafschoppen die we hoorden te krijgen, utrecht krijgt te weinig met 1 punt.
We kunnen allemaal door onze gekleurde brillen gaan kijken. Maak jullie nu eerst maar druk of je nog wel kunt bij blijven bij de middenmoot van nederland, vind jullie selectie namelijk vrij matig en dunbezet. gaan sowieso nog een paar clubs over jullie heen (zie groningen, heerenveen etc.)
groetjes

30 september 2009 om 23:01
#40

en geloof me ik ook zo reeel om te zeggen gezien de eerste helft utrecht en de tweede helft nec dat ik die gelijk spel meer dan verdiend vond. alleen het had nooit zo ver moeten komen door twee zeer grote blunders van de scheids. en op die manier kan ik het geen verdiende gelijk spel noemen. daar had de scheids namelijk een te grote invloed op. en ik kan de reactie,s van de nec suporters wel begrijpen. maar als je eerlijk ben weet je precies wat ik bedoel

30 september 2009 om 23:01
#41

Ik snap niet waarom er hier geouwehoerd wordt over een penalty wel of niet gegeven. Zo lang er geen gebruik wordt gemaakt van camerabeelden zullen deze fouten gewoon aanblijven.
Nu heeft Nec een keer geluk en de volgende keer zijn ze de pineut.
Gezien de wedstrijd is een gelijkspel terecht.
Het was wel mooi om te zien dat Nec zich uitstekend heeft herpakt na die blamage van afgelopen zondag.
Nec is een jonge ploeg die soms heel goed kan spelen en soms heel beroerd.
Zaterdag mogen ze het weer proberen in Tilburg

30 september 2009 om 23:07
#42

Jammer van die scheids.. maar obv van het spel van de 2 ploegen dan is het een terechte uitslag...

Silberbauer is 100% strafschop... Het is het ontnemen van een vrije scoringskans.. hierop staat volgens de regelementen een strafschop/vrije trap en zelfs een rode kaart!! Daarbij mag je als Fc Utrecht zijnde in de handen knijpen dat ie voor van Dijk en Silberbauer geen rood trekt....

Die overtreding van Zomer op van Wolfswinkel was er zeker een... al valt van Wolfswinkel zeker gemakkelijk... maar Zomer laat zijn been toch echt staan en dat is dus een overtreding...

Dus mensen... rood/witte bril of groen/zwart/rode bril afzetten en realistisch wezen! gelijkspel is terecht!!! En Haverkort zonder doorbetaling van loon schorsen!!

30 september 2009 om 23:07
#43

even nog voor alle nec suporters die het maar steeds over die rode kaart hebben ik vraag een eerlijke mening. loval gaat op het doel af radomski duwt hem onderuit het belangrijkste haverkort erkent dat en fluit voor een overtreding. radomski had al geel nu komt mijn vraag en jullie voelen hem al aankomen. waarom kreeg radomski niet zijn tweede gele kaart voor het ontnemen van een scoringskans. nou ben benieuwd.

30 september 2009 om 23:08
#44

en het was vooral aan utrecht te danken en niet aan het spel van nec. nee utrecht was de tweede helft gewoon slecht.

30 september 2009 om 23:15
#45

Nee, Utrecht was niet goed de eerste helft, Nec was gewoon slecht ;-)

30 september 2009 om 23:16
#46

Over de hele wedstrijd gezien is een gelijk spel een terechte uitslag, eerste helft voor Utrecht, de tweede voor Nec. Maar wat moet je in vredesnaam doen om bij Haverkort een strafschop te krijgen. In de eerste helft wordt Silberbauer compleet om ver getrokken, in de tweede helft wordt van Wolfswinkel onderuit gehaald in de 16 meter. Het lijkt er sterk op dat Fc Utrecht de dupe is geworden van een eerder voorval in Nijmegen waarin Haverkort de gebeten hond was. Het feit dat de scheidsrechter geen commentaar wilde geven bij Eredivisie live onderstreept deze gedachte gang. Het enige wat Utrecht zich mag aantrekken is het afmaken van de kansen in de eerste helft en vergeten te voetballen in de tweede helft. Om een goed resultaat te halen tegen Psv moet er duidelijk meer gebracht worden

30 september 2009 om 23:25
#48

fcutreg2, je hebt je punt gemaakt joh.
We weten het nu wel.
De volgende keer beter zou ik zeggen en geniet van jullie record, 17 punten in 9 wedstrijden

30 september 2009 om 23:34
#49

Siberbauwer had een strafschop moeten hebben en aan het begin van de 2e helft een rode kaart.
Dat van van wolfswinkel was geel maar dan voor een showduik geleerd in arnhem.
Ja en van dijk had ook heel makkelijk rood kunnen krijgen.
Ik ben het wel met de fc Utrecht sup eens dat als utrecht op 3 - 0 was voor gekomen het over en sluiten was geweest.
Maar 1-1 had ik van te voren voor getekend na die wedstrijd van zondag .
En ik denk dat 1-1 ook een terechte uitslag is.

Aangepast op Woensdag, 30 september om 23:36 door theNECer.

30 september 2009 om 23:38
#50

Tjonge jonge wat een gejank hier over een al dan niet terechte strafschop. Als Utrecht echt zo'n goede ploeg heeft als ze blijkbaar zelf vinden daar in de Domstad dan hebben ze blijkbaar een erg grote rood witte bril op.
Ik, als neutrale toeschouwer, heb in de tweede helft toch echt maar éã©n team zien voetballen en dat was N.e.c.
Als, als, als.......als Fejzulahu die bal niet tegen de paal schiet wint N.e.c., als, als, als....dat telt niet heren!
Utrecht is zoals N.e.c. gewoon éã©n van de.....

Aangepast op Woensdag, 30 september om 23:40 door Proldinho.

30 september 2009 om 23:46
#51

Iedereen weet toch dat Utrecht ver boven hun stand staat. Beetje mazzel gehad in de eerdere wedstrijden maar als een club met een beetje kwaliteit (zoals Nec in de 2e helft) aanzet zijn ze meteen statisch en staan ze onder druk. Ik snap ook niet waar die hoge verwachtingen vandaan komen. Mertens? Volstrekt onzichtbaar. Wolfswinkel? Alleen gezien bij een schwalbe. Goede keeper hebben ze maar voor de rest zijn ze echt niet beter dan vorig seizoen. 10/11e eindigen ze, net zoals de seizoenen ervoor.

1 oktober 2009 om 00:01
#52

verschrikkelijke overtreding van die silverbauer, hopelijk word hij alsnog geschorst ik walg van zulke overtredingen

1 oktober 2009 om 00:02
#53

Penalty's?? Heb ik niet gezien.. Heb nu het moment van van Wolfswinkel teruggezien, die mag blij zijn dat ie geen geel krijgt. In eerste instantie lijkt het misschien een pingel, maar als je goed kijkt, zie je dat hij niet wordt geraakt. Matennaaien noemen ze dat..

1 oktober 2009 om 04:04
#69

Dat van Wolfswinkel de penalty niet krijgt heeft hij te danken aan het feit dat hij te gretig valt.
Op de beelden was echter heel duidelijk te zien dat hij geraakt werd en dat sprake was van een zuivere penalty.
Daar kan geen enkele discussie over bestaan.

1 oktober 2009 om 00:15
#58

Nec "supporters",
Wat is dat met jullie? Jullie praten hier alsof jullie als een barcelona hebben zitten spelen en Utrecht helemaal van de mat afgetikt hebben. Strafschop, nee zeker niet, maar als het aan de andere kant gebeurt was dan natuurlijk wel he? laat me niet lachen. Kom hier met zinnege en zinvolle analyses of reageer anders hier niet en ga je agressie op een bushokje af reageren.

1 oktober 2009 om 00:20
#60

Eerlijkheidshalve gebiedt te zeggen; één penalty, één gele kaart en zeker ook één rode kaart. In dit geval betreft de score was de balans dus negatief uitgevallen voor N.e.c. Zoals ik het hier lees zijn de diverse brillen lastig af te zetten maar als N.e.c. supporters durf ik te zeggen dat je de eerst helft door het oog van de naald gekropen bent. Wie weet als Utrecht één van beide penalty situaties wel in zijn voordeel beslecht had gezien hoe de rest van deze wedstrijd verlopen was. Ik denk al met al dat we in Nijmegen onze handen dicht mogen knijpen met deze 1-1 en ons vooral tevreden moeten stellen met het vertoonde spel. Dit vooral in vergelijking met de dramatisch slechte wedstrijd tegen de zwart-witte tukkers van afgelopen weekeinde.

1 oktober 2009 om 00:45
#66

Het is dat ik je geen compliment kan geven, anders had je hem allang gehad want je verdient het met deze reactie!

1 oktober 2009 om 00:26
#61

Daarnaast is het altijd uitermate komisch om te zien hoe beide supportergroepen elkaar verbaal proberen te bestrijden na een wedstrijd. Duld eens wat kritiek, iedereen kan de wedstrijd anders zien en niet iedereen heeft de capaciteiten dit objectief te doen. Kevin, als je supporters van de door jou bekritiseerde club wenst aan te spreken op hun ??zinnege/zinnige?? reacties; vanwaar de verwijzing om hun agressie te uiten op een bushokje, vindt je dit een zinnige reactie in diezelfde context?

Een mening blijft een mening; hetzelfde geld 'die van mien'

1 oktober 2009 om 00:28
#62

nou utrecht heeft al meer 100%penalties niet gekregen dit seizoen al een stuk of 6 en vandaag weer twee ik vond dat utrecht had moeten winnen maar ik heb een clubbril op vraag me toch af waneer utrecht wel een penaltie krygt want een doodschop is nog niet genoeg en dan heb ik het niet over vandaag

1 oktober 2009 om 00:35
#64

Ik ben het eens wat betreft de supporters van utreg. Ik had zelf als Nec supporter erg het gevoel dat Haverkort vandaag een paar verloren vriendschappen in Nijmegen weer probeerde te herstellen (ik refereer naar de wedstrijd tegen Twente twee seizoenen geleden). Toen naaide Haverkort in de 90e minuut compleet Nijmegen door een 100% (door critici erkende!!) penalty niet te geven, uit de counter hiervan scoorde Twente de gelijkmaker. Door vanavond een beetje onopvallend een rood/groen/zwart fluitje in sommige gevallen te hanteren heb ik het gevoel dat Haverkort het evenwicht enigszins probeerde te herstellen. Helaas Haverkort, ik hou niet van naai- en matsstreken; voor mij blijf je een waardeloze scheidsrechter!

1 oktober 2009 om 00:38
#65

Eindelijk een stukje tekst waar ik me in kan vinden.
Doel ik vooral op het eerste gedeelte, werd redelijk moe van het eeuwige gezeik om ditjes en datjes.

Bedankt Pothuizen!

1 oktober 2009 om 00:52
#67

Geen ruzie mensen,

Utrecht stond op basis van de eerste helft verdiend op 1-0 en had mss wat meer verdiend. de 2e helft heeft Nec met strijd gespeelt want goed voetbal wil ik het niet noemen. Utreg had een 2e strafschop moeten krijgen via v Wolfswinkel was het 2-0 geweest en beslist geweest.

Gebeurt niet:

Dus Nec heeft op basis van de 2e helft een gelijkspel verdiend.

Als Utrecht gewoon door had gedrukt en ook met dezelfde strijd als Nec had gespeelt hadden ze gewoon gewonnen want ze zijn kwalitatief een stuk beter.

Ik ben voor Utreg en dit lijkt mij de meest neutrale en eerlijke analyse.

ps Vlemminx heeft zo nu en dan wel nare trekjes

1 oktober 2009 om 07:10
#71

hoop dat utreg in de winterstop spelers als loval,vande berg,george en somers kan verkopen om nog wat scorend vermogen vermogen te kunnen halen, want daar ontbreekt het nog aan volgens mij.
had utregt bijvoorbeeld een type koevermans gehad,dan hadden we nu boven aan gestaan.(vvv, twente en nec)
ben er wel trots op dat zo een jong elftal, zo goed meedraait en dat er dan nog jongens als van de maarel,nijholt en maquire dicht tegen een basisplaats aan zitten.
kortom er gaan nog mooie dingen gebeuren in galgenwaard !!! alleen ben ik bang dat silberbauer in de winterstop naar een topclub toegaat, wat een wereldvoetballer is dat!!!!liverpool,arsenal, man.united,city wake up!!!en graag een miljoentje of 6 meenemen.

Aangepast op Donderdag, 1 oktober om 07:31 door statsie.

1 oktober 2009 om 08:16
#72

Een gelijkspel in deze wedstrijd is een terechte uitslag.

Als Utrecht supporter was ik blij met de 0-1 ruststand en was er geen vuiltje aan de lucht behalve dat Utrecht eigenlijk meer had moeten scoren en een penalty werd onthouden.

Aan de andere kant was de overtreding van Silberbauer erg ongelukkig en daar was een rode kaart op zijn plaats geweest.

Tweede helft was Nec door strijd de betere en vergeet Utrecht simpel te spelen. De onthouden pingel van van Wolfswinkel is 1 van de weinige mogelijkheden die Utrecht nog kreeg terwijl Nec 2/3 aardige kansen kreeg naast de treffer die ze maakten.

Wat mij betreft dus een terechte uitslag en hoop dat iedereen die er een nachtje over heeft geslapen dezelfde mening deelt

Ben het eens met Lazroma trouwens. Ik stoorde mij mateloos aan Vleminckx.!

Ballen met de hand aannemen en vervolgens met veel misbaar klagen bij de scheidsrechter dat het niet zo was...

Bij elke ingooi of actie bij het Utrecht doel dat eindeloze gewapper met zijn armen richting het publiek terwijl er 9 van de 10 keer niets uitkomt. Kan mij voorstellen dat het een "cultheld" is voor het Nec publiek met zijn grote inzet maar voor een tegenstander is het een heel vervelend mannetje, puur kijkend naar zijn gedrag.

1 oktober 2009 om 09:03
#73

ik stoor mij een beetje aan vleminckx,
het is mooi dat hij zo meeleeft emt het spel maar hij loopt de hele tijd het publiek op te fokken alsof ze niet genoeg sfeer maken.(dat zegt dus wel wat over de supporters in de goffert) en niet alleen vleminckx deed dat ook el achoui,
verder kon utrecht er ind e eerste helft meer uithlen

1 oktober 2009 om 09:18
#74

heel mooi dit!
utrecht had bij een overwinning in de top meegedraaid maar gelukkig is dat niet gebeurd en zijn de verhoudingen weer even rechtgezet!
dat utrecht nog zeker niet bij de top van nederland hoort, wat ze wel allemaal al denken.

1 oktober 2009 om 09:37
#75

In utrecht denkt men dat niet hoor alleen we zijn wel enthousiast over wat er gebeurd op dit moment.

Jouw reactie lijkt afgunst te zijn, nergens voor nodig denk ik. Hou je lekker met je eigen club bezig ipv een andere vereniging succes te misgunnen

1 oktober 2009 om 09:39
#76

ja inderdaad iedereen zegt nu dat iedereen in utrecht denkt dat we de top van nederland zijn en dat slaat echt nergens op.
ik denk egt wel dat we nog ene dip krijgen en dat we zeker dit neit ene heel seizoen volhouden dus waar iedereen het vandaan haalt dat utrecht zichzelf top vind?
dat zegt alleen de media.
als we 6e of 7e worden ben ik tevreden

1 oktober 2009 om 09:45
#77

terechte uitslag!utrecht 1e helft duidelijk beter, nec 2e helft beter..silberbauer had idd een penalty mee mogen krijgen, maar aan de andere kant had utrecht ook 2x rood moeten hebben van dijk en silberbauer (ik zag de enkel van kivuvu al bijna gaan..)maargoed.. dat van wolfswinkel geen penalty kreeg vind ik terecht want dat was een suarez actie..

1 oktober 2009 om 09:48
#78

Tja, Vleminckxs is typisch een speler waarvan het heerlijk is om die in je ploeg te hebben, maar waaraan je je als (supporter van de) tegenstander enorm kunt ergeren. De hele wedstrijd sleuren, de tegenstander proberen op te naaien en het publiek proberen op te zwepen, dat is zijn spel.

Wat de wedstrijd betreft. Terechte uitslag natuurlijk gezien het spelbeeld. Alleen na de gelijkmaker had ik wel verwacht dat Nec door zou drukken. Dat lukte niet en de wedstrijd ging een beetje uit als een nachtkaars. Jammer van die bal op de paal.

Utrecht had inderdaad een strafschop verdiend, maar komt aan de andere kant ook goed weg dat Silberbauer en Van Dijk slechts geel krijgen, want dat waren smerige overtredingen.

Aangepast op Donderdag, 1 oktober om 09:50 door nec77.

1 oktober 2009 om 10:23
#81

Eindelijk een goede analyse, dank

Ps: Moet wel zeggen dat de overtreding van van Dijk geen rood was en dus terecht 'slechts' een gele kaart opleverde.

1 oktober 2009 om 11:59
#82

Denken ze in Utrecht soms dat ze een kampioenskandidaat zijn? laat me niet lachen voor rust hebben ze 2 kansen gekregen door een foute pass van Davids en een glijpartij van El Ach. en het doelpunt was een giga blunder van Babos.
Verder heb ik die jankerd van een van Wolfwinkel alleen maar zien duikelen (en omdat het de 6e keer was, kreeg hij die terechte penalty niet), topaankoop Mertens heb ik niet gezien (deed hij eigenlijk wel mee?) en 2 schandalige overtredingen van van Dijk en Silberbauer. de eerste helft ging gelijk op en de tweede helft was er maar 1 ploeg die voetbalde en dat was N E C ,
Mijn verwachting is dat Utrecht eindigt rond plaats 12-14 gezien het vertoonde spel.
Deze ploeg eindigt

1 oktober 2009 om 17:18
#84

Ja, en mijn gevoel zegt dat dit Nec zeker bij de top drie moet meespelen!rs

1 oktober 2009 om 17:54
#85

Geef je helemaal gelijk! zeer goede En sterke analyse van je. Je vergeet er alleen bij te zeggen dat nec kampioen gaat worden. hahah, wat een zinloze trieste analyse van je.
12 tot 14? waar basseer je dat op? op het vertoonde spel? moet je eens na gaan dat wij zo'n slechte wedstrijd Uit tegen jullie spelen en gewoon nog een punt meenemen! zodra je ook je slechte wedstrijden niet verliest begin je langzaam een zeer goede team te worden!

1 oktober 2009 om 13:32
#83

Ongelooflijk dat de Knvb Haverkort voor deze wedstrijd stuurt, terwijl ze zo goed als iedere andere scheidsrechter kunnen sturen omdat er maar een wedstrijd op het programma staat. Hij laat toch al jaren zien dat hij structureel slecht fluit. Mist de overtreding op van Wolfswinkel wat een penalty moest zijn, en die overtreding van Silberbauer op Kivuvu is diep rood.

Al met al kan ik leven met de puntendeling, heb Nec 500x beter zien spelen dan tegen Heracles thuis en Utrecht heeft eigenlijk heel erg weinig echte kansen gecreã«erd. Met een beetje geluk had Nec er nog een tweede ingelegd.

Aangepast op Donderdag, 1 oktober om 17:03 door boomherder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

FC Utrecht

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6

Shop

Brazil
Bestel NU
Nu € 69.95

Voetbalreizen

'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'

"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.765625 seconden.