Lodeweges: 'Goed dat we Utrecht nu treffen'

Woensdag, 30 september 2009 om 14:15

NEC kan woensdagavond revanche nemen voor de wanprestatie die de ploeg afgelopen zondag leverde tegen Heracles Almelo. De Nijmegenaren gingen in het eigen Gofferstadion kansloos met 0-2 onderuit tegen de Tukkers, maar krijgen de kans iets goed te maken tegen FC Utrecht. Die ploeg verkeert echter wel in uitstekende vorm.

NEC-coach Dwight Lodeweges vindt dat geen nadeel. “Het is misschien wel goed dat we Utrecht nu treffen”, zegt hij in De Gelderlander. “Zij staan vijfde. Als ze winnen, komen ze gelijk met Ajax. Winnen wij staan we zomaar weer zevende, want alles zit bovenop elkaar in de eredivisie. Over de laatste training ben ik in ieder geval tevreden. Tactische zaken doorgenomen. Af en toe gelachen. Ik reken op een getergd NEC.”

De Gelderse club blinkt dit seizoen vooral uit in wispelturigheid. Zo won NEC afgetekend van SC Heerenveen (4-1) en werd er verrast bij AZ (0-1), maar werd er puntverlies geleden tegen mindere goden als Roda JC en Heracles Almelo. Wanneer NEC woensdag weet te winnen, stijgt het wel naar de zevende plek in de Eredivisie.

Wed gratis €50 via Unibet met hoogste noteringen

30 september 2009 om 14:18
#1

Wordt een leuke wedstrijd met in een vorm verkerend Utrecht. Verbaasd me sowieso dat ze momenteel erg degelijk spelen.

30 september 2009 om 14:23
#2

Utrecht doet het erg goed tot nu toe. Denk dat ze deze lijn wel door kunnen trekken tegen Nec, maar wat ik mij afvraag. Hoelang gaan ze dit nog volhouden, ik ben bang dat als er blessures komen(en die komen er zeker) dat het dan niet opgevangen kan worden.

30 september 2009 om 14:40
#7

als bijvoorbeeld van wolfswinkel gebleseert raakt vindt ik dat Utrecht tog nog goeie vervaning heeft , ik zie utrecht wel top 5 komen dit jaar...

30 september 2009 om 14:26
#3

Rare redenering hoor: “het is misschien wel goed dat we Utrecht nu treffen, zij staan vijfde. Als ze winnen, komen ze gelijk met Ajax. Winnen wij staan we zomaar weer zevende, want alles zit bovenop elkaar in de eredivisie." Ik snap echt niet helemaal wat ie bedoelt...

Aangepast op Woensdag, 30 september om 14:27 door SjakieWolfs.

30 september 2009 om 14:29
#4

Inderdaad, ik word er ook niet bepaald wijzer van. Je maakt er juist uit op dat Utrecht erop gebrand is te winnen, dus dat moet dan gunstig zijn?

30 september 2009 om 17:26
#21

Inderdaad, hij verwoord het niet helemaal lekker.

Hij heeft in essentie wel gelijk, Nec heeft aan Utrecht dé tegenstander om zich op te richten. De Nijmegenaren kunnen zich niet permitteren om afgedroogd te worden (zoals niemand in de eredivisie dat kan) en dus zul je tegen Utrecht 120% moeten geven. Zij (utrecht) zullen namelijk strijden voor elke meter en daar moet Nec in mee. Dit kan natuurlijk voor een beetje vuur in de ploeg gaan zorgen, waar ze afgelopen weekend nog niet eens een waakvlammetje waren.

30 september 2009 om 14:33
#5

Utrecht is tot nu toe uitstekent bezig. Ze hebben zich prima versterkt en kloppen nu serieus aan de deur van de subtop. Ik zou het mooi vinden wanneer ze zich daar permanent vestigen. Als er al sprake is van een sleeping giant in Nederland dan is het Fc Utrecht wel. Ze hebben zelfs de potentie om zich aan te sluiten bij de top in Nederland maar dat zal zeker niet van vandaag op morgen gebeuren. Tegelijkertijd ben ik er ook van overtuigd dat ze dit seizoen een terugslag krijgen. Daarvoor is de selectie gewoon te smal. Ben overigens benieuwd naar de uitslag van deze wedstrijd in Nijmegen. N E C zal weer eens een keer moeten winnen. Maar met zo'n onproduktieve voorhoede zal dat moeilijk worden. Ook Sibum wordt volgens mij node gemist.

30 september 2009 om 15:27
#14

Laat van Seumeren zijn gang maar gaan. Die weet precies waar hij mee bezig is. Als columnist hoor ik nog wel eens wat en als datgene wat ik hoor waarheid wordt, dan hebben we over vijf jaar waarschijnlijk een top bestaande uit Ajax, Psv, Twente en Utrecht, gevolgd door een subtop met Feyenoord, Az en Heerenveen.

Ontopic:
Nec zal vanavond iets recht willen zetten, maar blaakt natuurlijk niet van het zelfvertrouwen.
Vanavond zal het eerste kwartier daarom heel belangrijk zijn.
Komt Nec dat kwartier goed door, dan kunnen ze in de wedstrijd groeien en zal sprake zijn van een gelijkopgaande strijd.
Scoort Utrecht in de beginfase, dan verwacht ik dat Nec instort en Fc Utrecht een heel eenvoudige overwinning zal behalen.

30 september 2009 om 15:44
#17

goed gezegd!

30 september 2009 om 14:39
#6

Als ik Nec was zou ik nu eerder een mindere tegenstander willen na dit weekend! Ze hebben echt niet goed gespeeld. En dan moet je ook nog tegen Utrecht! Dan konden ze beter (met alle respect) tegen Rkc ballen om zelfvertrouwen op te doen.

30 september 2009 om 14:41
#8

Utrecht verbaast me echt dit seizoen, ik had niet verwacht dat ze het zo goed zouden doen. Inderdaad hopen voor utrecht dat het met eventuele blessures dezelfde koers kan blijven varen

30 september 2009 om 14:48
#9

Ik denk dat Nec als de verliezer van het veld stapt. Ik vindt Fc Utrecht verrassend sterk dit seizoen. Ze hebben ook een paar goede aankopen gedaan. Met van der Wolfswinkel eindelijk weer een jonge, beloftevolle centrumspits. Als hij wat beter aangespeeld wordt gaat deze jongen er makkelijk 15+ maken dit seizoen. Ik zie hem regelmatig goed vrijlopen, maar de pass komt dan maar niet of veels te laat. Mertens is een leuke dribbelaar en verbazingwekkend hoe zijn goede spel weet door te zetten op een hoger niveau. Wuytens is een prima centrale verdediger en Lensky is ook een stuk beter dan het schoppertje van een Nesu. Nesu had afgelopen seizoen iets van 10 gele kaarten verzameld in de competitie. Het is voor de rest niet heel bijzonder wat er rondloopt, maar het is een hecht team met een goede spirit.

30 september 2009 om 14:59
#13

Mertens is een snelle dribbelaar top dat hij bij Utreg zit! Van Wolfswinkel komt er wel, eerste seizoen. Moet toch ook wennen staat er blijkbaar niet gelijk maar scoort wel zo nu en dan hij valt me ook positief op. Wat je zegt over Lensky klopt pakt minder kaarten dan Nesu maar als ik eerlijk ben vind ik Nesu wel een stuk sneller. Nec heeft wel Vleminckx die levensgevaarlijk kan ingooien. Wat betreft dat er verder niks bijzonders rondloopt ben ik niet met je eens. Mulenga is echt een werkpaard, loopt verschrikkelijk hard en valt vaak positief op, het enige hoe je hem stopt is om hem niet ze spel te laten spelen.

30 september 2009 om 15:40
#16

@ Centaurus

Ik vind dat je diverse spelers tekort doet door te stellen dat er naast de door jou genoemde spelers niet veel bijzonders bij Fc Utrecht rondloopt.
Silberbauer heb je bijvoorbeeld niet genoemd, terwijl dat toch echt de belangrijkste speler is.
Michel Vorm mis ik ook in jouw opsomming.
En wat dacht je van Asare? Dat wordt echt een toppertje!
Verder zijn spelers als Cornelisse, Keller en van Dijk erkende Nederlandse subtoppers.

1 oktober 2009 om 08:46
#24

Michel Vorm had ik inderdaad even over het hoofd gezien. Dat is zeker een groot talent. Silberbauer vindt ik weinig bijzonders aan en dat geldt ook voor de rest van de namen die jij opnoemt.

30 september 2009 om 14:48
#10

Als Utrecht een paar wedstrijden verliest is de hosanna stemming weer over , dus eerst maar eens zien wat m'n cluppie gaat doen.

30 september 2009 om 14:53
#11

Nec-utrecht zijn van oudsher altijd heel erg leuke wedstrijden met veel strijd, een fanatiek thuis -en uitpubliek en veel strijd op het veld.

Afgelopen weekend was het nogal een tamme bende en dat zul je niet zo snel zien tegen Utrecht. Beide supportersgroepen hebben (een gezonde) rivaliteit naar elkaar toe en mede daardoor staan ook op de spelers altijd op scherp.

Ik neem aan dat Lodeweges dat bedoelt, omdat Nec de laatste wedstrijd tegen Heracles niet vooruit te branden was. Dat zal tegen Utrecht minder snel gebeuren door de sfeer rondom de wedstrijd.

30 september 2009 om 14:55
#12

Als Nec net zoals afgelopen weekend speelt dan lopen ze het gevaar om met een grotere score dan 0-2 te verliezen. Ik denk dat Lodeweges wel geleerd heeft van afgelopen weekend en heeft opgelet naar het duel tussen Utrecht en Az waardoor hij dus weet dat hij Mertens geen ruimte moet geven ( wat de fout was van Koeman om het wel te doen ) en Mulenga uit ze spel moet halen.

30 september 2009 om 15:44
#18

Iedere mogelijkheid die Mertens heeft om een meter te pakken is teveel. Zodra die jongen met de bal op snelheid is..poehee..
Hou je hart maar vast, dat wordt echt een hele "grote" jongen :-)
Van Wolfswinkel is nog jong en moet nog wat groeien voor een centrumspits, maar die komt er zeker ook wel. Zeker aangezien hij gewoon week na week ervaring op blijft doen nu.

On:
Wel leuk lijkt me deze wedstrijd. Nec vol erop omdat ze moeten willen ze aansluiting houden bij de subtop (ook al staat alles inderdaad lekker dicht op elkaar), en Utrecht vol erop omdat de stemming goed is, alles lukt de laatste tijd en ze gelijk kunnen komen met Ajax! (tuurlijk ook omdat ze moeten, maar dat is bijzaak)

30 september 2009 om 15:37
#15

Nec had Heracles duidelijk onderschat, ze dachten dat ze wel ff met 70 procent van Heracles konden winnen, maar dat kunnen ze blijkbaar niet. Daarom vind ik het ook wel positief dat ze nu tegen Utrecht moeten, die kunnen ze iig niet onderschatten.

Toch denk ik dat Utrecht wint, ze hebben gewoon meer kwaliteit. Vooral Van Wolfswinkel vind ik een goede spits, hij gaat nog veel scoren dit seizoen.

30 september 2009 om 15:58
#19

ik ben het met Orwell eens..het eerste kwartier zal heel belangrijk zijn..de voorhoede van nec heeft vertrouwen nodig..de eerste wedstrijden tegen feyenoord en heerenveen was duidelijk dat er wel degelijk voetbal in zit..ook de terugkeer van radomski zal schelen..maar utrecht is levensgevaarlijk met die kleine mertens en mulenga..zal een boeiende wedstrijd worden vanavond!
Forza Nec!

30 september 2009 om 16:10
#20

ben erg benieuwd wat Nec vanavond kan brengen. Hoop op een spannende en mooie pot voetbal. Ze zullen toch wel wakker geschud zijn na die blamage van afgelopen weekend......kijken of ze vanavond wel willen bewegen! En ergens is het maar goed dat ze Utrecht op bezoek krijgen vanavond, van sterkere teams wil er nog wel eens gewonnen worden!!! We shall see.....ik hoop en gok op een hele krappe overwinning van Nec.

30 september 2009 om 18:26
#22

Ik denk dat utrecht dit met speels gemak gaat winnen.
Nec heeft nl. niet zo'n best elftal.
Ik denk dat utrecht bij de eerste 6 eindigd en nec tussen plaats 12 en 15.

30 september 2009 om 18:27
#23

tja, als ze ook maar een glimpje laten zien van afgelopen weekend kun je met zekerheid zeggen dat ze met wel meer als 0-2 verliezen, het moet allemaal strakker, sneller en feller. En ik wil toch ook wel melden dat el Ak echt wakker geschud moet worden, dit spelertje is zo slecht sinds hij vorig jaar de aanvoerdersband heeft gekregen, en afgelopen zondag was hier dus echt het toppunt van.
Nec moet gewoon knallen en vechtlust tonen dalijk dan kan Nec-utrecht een hele leuke pot worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

NEC

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6

Shop

Ajax Amsterdam
Bestel NU
Nu € 19.95

Voetbalreizen

'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'

"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.6875 seconden.