Wenger wil na duels met AZ geplaatst zijn

Woensdag, 30 september 2009 om 11:00

Arsenal zit na twee groepswedstrijden al bijna met het hoofd in de knock-outfase van de Champions League. De ploeg won dinsdagavond ook haar tweede duel en heeft nu al een voorsprong van vijf punten op Standard Luik en AZ. Laatstgenoemde ploeg komt Arsenal nu twee keer tegen.

Manager Arsène Wenger hoopt dat zijn team na het tweeluik met de Alkmaarders zeker is van de volgende ronde. "We spelen de komende periode twee keer tegen AZ. Laten we proberen om onze plek in de volgende ronde zo snel mogelijk veilig te stellen", zei hij tegen de BBC. Arsenal komt eerst op bezoek bij AZ en speelt vervolgens thuis.

Wenger hoopt dat zijn ploeg in deze duels wél direct de kansen weet af te maken. Tegen Olympiakos Piraeus duurde het tot twaalf minuten voor tijd voordat Robin van Persie de score opende. “Vooral in de eerste helft speelden we erg goed”, vond Wenger. “Eigenlijk hebben we van de eerste tot de laatste minuut gedomineerd. De 1-0 bleef lang uit, maar ik had de hele partij het gevoel dat de goal heus wel zou vallen."

Nieuwe seizoen, nieuwe kansen! Wed en ontvang €50 bonus

30 september 2009 om 11:02
#1

hiervan zal A Z dus geen punten gaan pakken

30 september 2009 om 11:03
#2

haha robin gaat weer eens scoren in het stadion van az

maar arsenal zal thuis sowiezo wel winnen van az en in az minimaal gelijkspel dan zitten ze al op 10 punten dus ja ze zijn door

30 september 2009 om 11:03
#3

Ik denk dat Az misschien in 1 van de 2 wedstrijden wel voor een verrassing zou kunnen zorgen. Tegen Arsenal zijn ze eindelijk weer terug in hun oude rol: underdog.
Dat zou wel eens goed uit kunnen pakken.
Die verrassing zou waarschijnlijk thuis moeten komen, hoewel Arsenal in het 2e duel misschien wat minder scherp is omdat ze tegen die tijd al zo goed als geplaatst zijn.
Ik wens ze veel succes, ze hebben eigenlijk zeker 3 punten nodig uit deze 2 duels om uberhaupt een kans te maken! (op de volgende ronde van de Cl)

Aangepast op Woensdag, 30 september om 11:04 door Dirk89.

30 september 2009 om 11:04
#4

En dan de laatste twee wedstrijden wat jonge talenten als Carlos Vela, Jack Wilshere, Kieran Gibbs en Aaron Ramsey de kans geven om te presteren tegen St. Luik en Olympiakos Althans dat hoop ik. Arsenal gaat twee keer winnen van Az. Als zij zo goed blijven spelen als tegen Olympiakos gisteren, dan krijgt Az het heel moeilijk.

Aangepast op Woensdag, 30 september om 11:05 door thierry2004.

30 september 2009 om 11:09
#8

Az krijgt het sowieso moeilijk, maar laten we niet te hoog van de toren gaan blazen. Az gaat ongetwijfeld op de counter loeren en dan is Arsenal best kwetsbaar. Ik zie het in Alkmaar best gelijk worden, in Engeland wordt het een ander verhaal.

30 september 2009 om 11:14
#11

Idd, we mogen hun niet onderschatten. We weten dat hun kwaliteiten voorin liggen. De omschakeling vind ik die van hun niet zo snel. Wenger moet Song op Schaars zetten. Ik denk dat Arsenal Diaby eruit moet en Sagna erin dan Eboue naar voren schuiven. Hebben we wat meer defensieve/offensieve mankracht op het middenveld.

30 september 2009 om 11:19
#14

Wellicht is het je ontgaan maar speelt A Z voor Nederland in de C L. Als dit helemaal verkeerd gaat slaat dit uiteindelijk terug op alle Nederlandse ploegen. Thierry speelt in Barcelona en Arsenal gaat hopelijk 6 punten laten liggen tegen A Z.

Aangepast op Woensdag, 30 september om 13:36 door Marcore.

30 september 2009 om 11:28
#17

@ Zooman:

Steun Nederlandse ploegen in Europa wel maar wanneer ze tegen Arsenal moeten dan ben ik voor Arsenal. Dat je op mijn nickname let snap ik niet. Die nickname had ik bedacht toen Henry nog bij Arsenal speelde en die kun je niet meer wijzigen. En die laatst, toen ging de wekker zeker? A Z zal maximaal 1 punt pakken over twee wedstrijden.

30 september 2009 om 11:33
#18

Az mag blij zijn als ze 1 punt overhouden aan deze 2 wedstrijden.

Aangepast op Woensdag, 30 september om 17:16 door Dennuss.

30 september 2009 om 13:48
#38

Ik wil ook best dat Nederlandse ploegen het goed doen, maar als ze tegen Arsenal moeten, ben ik net als Thierry2004 voor Arsenal, omdat dat mijn favoriete club is. In Nederland heb ik geen favoriet. Er bestaan ook mensen die buitenlandse clubs supporten.

30 september 2009 om 13:51
#39

Arsenal is een van de gezondste clubs van Engeland, die hebben heus geen 300 miljoen schuld. En als Arsenal een 'clubje' uit Londen is, wat is Az dan? Een lokaal vereniginkje uit het onbekende stadje Alkmaar? rs

Aangepast op Woensdag, 30 september om 13:51 door Football4Eva.

30 september 2009 om 19:20
#43

zooman, jij gaat er direct van uit dat iedere nederlander voor een nederlandse club is.

30 september 2009 om 11:04
#5

hmm ik weet het niet, als az zich hersteld en de vorm van vorig jaar weer te pakken kunnen krijgen, zijn ze zeker in staat om thuis van arsenal te winnen hoor, ik vind arsenal ook verzwakt na het vertrek van adebayor maar dat is mijn mening!

30 september 2009 om 11:05
#6

Zo gedurfde uitspraken , dit legt denk ik minder druk op az,
natuurlijk hoort arsenal deze wedstrijden te winnen maar toch is de bal rond ,
koeman heeft hem al is eerder geflikt met ajax .

30 september 2009 om 11:08
#7

Het klinkt vreemd maar ik denk wel dat Az kansen heeft in de thuiswedstrijd vooral. Een goede tegenstander zal ze erg motiveren. Spelers als El ham, Schaars en Dembele zullen een niveau bijschakelen. En wie weet kan er een stunt inzitten.

Zoals Hansen al zo mooi verwoordde: Als Arsenal goed/sterk speelt, weet je nog altijd niet of ze de wedtrijd winnen itt tot de de andere 3 Engelse toppers.

Dus laten we hopen dat ze punten gaan pakken, want ze hebben nu 2x achter elkaar de ongelukkige moeten zijn, wie weet draaien de rollen zich om volgende keer....

Aangepast op Woensdag, 30 september om 11:09 door EPL_Prof.

30 september 2009 om 11:52
#23

Inderdaad, ik zou niet weten waarom Az geen kans maakt. Arsenal is zwak in de omschakeling, en juist daar ligt de kracht van Az. We doen nu allemaal wat denigrerend over Az omdat ze in een dipje zitten, maar ze zijn nog steeds de kampioen van Nederland. De afgelopen jaren heeft Az het menig (sub)top clubs in Europa lastig gemaakt (vorig seizoen even niet ofcourse). Ook tegen Standard en Olympiakos hebben ze bewezen mee te kunnen op dit niveau.

Overigens, Epl_prof, wat betreft je quote van Hansen... zo te zien heeft Az diezelfde ziekte.

30 september 2009 om 11:12
#9

Lukt makkelijk in de poule waarin zij nu zitten, en gezien de stand.

30 september 2009 om 11:13
#10

ik weet het eigenlijk niet, ik vind ze beide nog niet goed spelen. Arsenal zal thuis wel winnen van Az, maar uit weet ik zo niet

Als az weer gaat lopen zoals vorig jaar, en Arsenal gaat ook weer beter spelen, dan krijg je doelpuntrijke wedstrijden

30 september 2009 om 11:14
#12

Arsenal gaat gewoon tweemaal winnen van Az en is dan door. Vervolgens geven ze geen 100% meer, komen er andere spelers op het veld en kan het zijn dat ze nog ergens wat punten laten liggen. Ik vrees dat dit voor Az de meest vervelende situatie is.

30 september 2009 om 11:18
#13

Ik zie helaas precies hetzelfde scenario opdoemen. Enige voordeel voor Az is dat ook de reserves van Arsenal erg goed zijn en tegen Standard en Olympiakos nog best wel eens zouden kunnen winnen.

30 september 2009 om 11:19
#15

Als Arsenal nu twee keer van Az wint kun je donder op zeggen dat Wenger het Carling Cup elftal de wei in stuurt, vooral omdat die dan waarschijnlijk al zijn uitgeschakeld door Liverpool en toch speeltijd moeten krijgen, ze kunnen pas na de groepsfase worden verhuurd. Helaas voor Az zie ik Arsenal dan nog best onderuitgaan in Griekenland op de laatste speeldag.

30 september 2009 om 11:38
#19

Arsenal is aan zijn stand verplicht binnen twee wedstrijden verder te zijn.

Az eigenlijk ook als ze in vorm zijn. Ben niet onder de indruk van Olympiakos en al helemaal niet van Standard.

30 september 2009 om 11:44
#20

jaja al dat az kan en moet en slechte tegenstanders blabla....laat het dan zien?? dat is nou eenmaal voetbal laten zien door te Winnen!!!

Dus Ik voorspel gewoon 2 nederlagen tegen arsenal, tenzij iets gebeurt en arsenal bezwijkt ofso maar als arsenal zijn niveau haalt dan kan Az alleen maar zorgen dat zij niet teveel tegenkrijgen( doelsaldo).

30 september 2009 om 11:47
#21

Met alle respect Koekenbier maar ik ben ook niet onder de indruk van Az.

30 september 2009 om 11:47
#22

Laat Az eerst maar eens zijn oude vorm terug vinden. Met het hotseknotse voetbal van gisteren win je geen wedstrijd en zeker niet tegen Arsenal. Ik moet ook eerlijk zeggen dat de trainer hier ook veel schuld aan is. Hij begon immers aanvallers/middenvelders te wisselen voor veredigers. Dan roep je het ook gewoon over jezelf af. Maar dat terzijde. Als ze tegen Arsenal weer beginnen in de vorm waarin ze nu verkeren (ik doel op een pasen over 15 meter die niet goed aankomen) krijg je in Londen gewoon met 4 a 5 - 0 aan de broek.

30 september 2009 om 12:08
#25

Nou Wenger, dat gaat je wel lukken hoor, ik voorzie geen problemen.

30 september 2009 om 12:10
#26

Het wedstrijdschema is voor Az gewoon dramatisch. Beginnen met een uitwedstrijd, eindigen met een uitwedstrijd, en Arsenal twee keer op volle sterkte. Az moet er nu zelf voor zorgen dat Arsenal de laatste twee wedstrijden geen reserves op pad stuurt.

30 september 2009 om 12:34
#27

Dat mag dan wel zo zijn maar Arsenal pakt toch geen prijs dit seizoen, zijn ze gewoon weg niet goed genoeg voor. Al dat mooi talent ja, maar die leuke voetballers hebben met uitzondering van een paar nog steeds niet het niveau bereikt van topspeler en daar zal toch geen verandering in komen als Wenger niet eens een paar oudere topspeler erbij haalt. En spelers als Fabregas en V Persie houden ze toch niet voor altijd bij die club die zien straks ook wel in dat er niks valt te halen qua prijzen. Aankomende zomer in ieder geval Fabregas weg voorspel ik.

30 september 2009 om 12:45
#28

Ik hoop zo dat Arsenal dit jaar een prijs pakt, ik word zo moe van dit soort opmerkingen in elk topic dat het over Arsenal gaat. Onjuist, onwaar en voorspelbaar.

30 september 2009 om 12:49
#29

Als Az niet van Ado den haag en fc utrecht kan winnen win je niet maar ook helmaal niets in de Champions League!!

30 september 2009 om 12:56
#30

Wat een kansloze logica. Toen Psv in 2005 de halve finales haalde konden ze ook niet van het zwakke Roda winnen. Pfff

30 september 2009 om 13:00
#32

Iedere Cl wedstrijd is er eentje op zich. Zag je gisteren wel..onverdiende gelijkspel. Wie zegt dat Az Arsenal geen (onverdiende) nederlaag toedeeld. Dat anti-chauvinisme kan ik slecht tegen, want iedereen weet...en dat zeg ik als Ajacied..az een van de best voetballende ploegen van Nederland heeft en die kan een aanvallend Arsenal (en dus niet zoals 10 manverdediging als Sl en in mindere mate Olympiakos) nog best pijn gaan doen. Ik denk 4 punten..en dan is alles en iedereen ineens anders

Aangepast op Woensdag, 30 september om 17:22 door Dennuss.

30 september 2009 om 13:08
#34

ik vrees het ergste voor az

een zwaar programma en ze zitten gewoon niet in de flow.
in de championsleage hebben ze nu al 3 onnodige punten verspeeld op hele knullige manier, tegen arsenal zullen foutjes nog sneller afgestraft worden.

30 september 2009 om 13:36
#37

Gaat makkelijk lukken voor Arsenal, Az is niet meer zo goed, moeten de schade beperkt houden in deze wedstrijden en in de poule zelf. Jammer, maar het Az van vorig seizoen had het Arsenal zeker lastig gemaakt

Aangepast op Woensdag, 30 september om 13:37 door vandervaart.

30 september 2009 om 14:50
#40

Inderdaad, maar het kan toch absoluut niet liggen aan het vertrek van 1 persoon. Dat is gewoon onmogelijk. Maar net zoals vorig jaar hoeft Az maar in goede wedstrijd te spelen en ze zitten weer in die flow. Dat hebben ze vorig jaar bewezen. Het ligt volgens mij meer aan het zelfvertrouwen van de spelers. Toen ze hadden gescoord gingen ze ineens goed spelen. Hoop dat ze deze lijn door kunnen zetten ook tegen Arsenal. Hoop voor het Nederlandse voetbal dat Az gaat stunten tegen Arsenal. Het moet toch mogelijk zijn om de volgende ronde te halen. Deze uitspraak van Wenger zal de spelers van Az natuurlijk meer motiveren om van ze te gaan winnen

30 september 2009 om 18:40
#42

Ben ik met je eens, Koeman remt gewoon de spelers van Az af, bij Psv had hij daar nog (moeizaam) succes mee, maar bij Az lopen er geen 30-ers, dus moet hij ze hard aanpakken maar vrij laten voetballen en niet die verdedigende tactiekjes enzo. Ik had voor deze seizoen gezegd dat Az de enige in de poule is die punten tegen Arsenal kan pakken, dus laten we hopen op een revival of op Co

1 oktober 2009 om 01:01
#44

Leuk he? Zo iedereen napraten.

Maar zeg nou eens vandervaart. Hoe verklaar je dan dat hij Ajax (in 2004 geloof ik) zo liet vlammen in nederland én in de Cl (kampioen en 1/4 finale remember?) Prachtig voetbal met Pienaar, de Jong, Zlatan, Maxwell, vdv en noem maar op. Spelers die stuk voor stuk niet uit de verf kwamen onder zijn (oh zo geprezen voorganger) Co Adriaanse.

Verklaar dat dan eens voordat je gaat roepen dat Koeman spelers remt.

30 september 2009 om 14:50
#41

arsenal haalt normaal gesproken 6 punten en heeft er dan 12..
komt erg slecht uit voor az dat arsenal dan op 't laatst waarschijnlijk al geplaatst is, want dan moeten ze tegen standard en olympiacos en daartegen speelt wenger waarschijnlijk met het jongste team en die moeten ook kunnen winnen, maar tegen een standard of olympiacos die persã© willen winnen, dan kan het ook zijn dat de jonkies het niet halen.. maarja wie weet,, gewoon een vervelend schema voor az..

@3heitinga3,, jij schat az (of de eredivsie) tog egt te hoog in, of arsenal te laag.. standard en az zijn van hetzelfde niveau, maar arsenal en az is een heel verschil. arsenal hoort bij de top van europa en az ligt daar ruim en ruim onder..

Aangepast op Woensdag, 30 september om 14:53 door Gooner4.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Arsenal

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6

Shop

Arsenal FC
Bestel NU
Nu € 41.95

Voetbalreizen

Voetbalreizen Arsenal

'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'

"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.375 seconden.