Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Loovens in voorselectie Oranje

Laatste update:

Glenn Loovens mag hopen op zijn debuut in het Nederlands elftal. De verdediger van Celtic, die nog nooit eerder werd opgeroepen voor Oranje, is opgenomen in de voorlopige selectie van Bert van Marwijk voor het oefenduel met Japan en de laatste WK-kwalificatiewedstrijd in en tegen Schotland. Loovens is de enige debutant in de 24-koppige groep.

Het oefenduel met Japan staat voor zaterdag 5 september op het programma. In de Grolsch Veste wordt dan om 14.00 uur afgetrapt, waarna de voorbereiding op het laatste WK-kwalificatietreffen met Schotland begint. Op woensdag 9 september is Oranje te gast in Glasgow.

Loovens is de enige debutant in de voorlopige selectie, die op vrijdag 28 augustus definitief wordt gemaakt. Piet Velthuizen van Vitesse zit weer bij de groep: samen met Michel Vorm (FC Utrecht) en Maarten Stekelenburg van Ajax mag hij gaan uitmaken wie er gaat keepen. Het Nederlands elftal is reeds geplaatst voor het WK van 2010.


De voorlopige selectie:

Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Piet Velthuizen (Vitesse), Michel Vorm (FC Utrecht)

Verdediging: Edson Braafheid (Bayern München), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), John Heitinga (Atlético Madrid), Glenn Loovens (Celtic), Dirk Marcellis (PSV), Joris Mathijsen (Hamburger SV), André Ooijer (PSV), Gregory van der Wiel (Ajax)

Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Nigel de Jong (Manchester City), David Mendes da Silva, Stijn Schaars (beide AZ), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Demy de Zeeuw (Ajax)

Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Eljero Elia (Hamburger SV), Klaas-Jan Huntelaar (AC Milan), Dirk Kuyt (Liverpool), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Real Madrid).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan iemand my meer vertellen over Loovens ??

19 augustus 2009 om 16:31

Heb je hem gisteren niet zien spelen tegen jou club Arsenal??

19 augustus 2009 om 16:36

ik was vergeten dat ze gingen spelen pas laatste 10 minuten keek ik maar hij was me niet opgevallen,,

19 augustus 2009 om 16:39

Als je goed gekeken had, was je opgevallen dat jullie spitsen onzichtbaar waren, grotendeels vanwege Loovens...

19 augustus 2009 om 16:32

Hij is de boezemvriend van Robin van Persie.
(dat werd gisteren tot vervelens aan toe gemeld bij de wedstrijd tegen Arsenal).

Ik was verbaasd toen diezelfde verslaggever zei dat het een Nederlander was, dacht eigenlijk dat het een Belg was...

Maakte wel een goede indruk, en wat verdedigende kracht kunnen we zeker gebruiken. Want als je het mij vraagt zijn die mannen die nu geselecteerd zijn allemaal uit de categorie 'net niet'. Afgezien van Van Bronkhorst.

19 augustus 2009 om 16:47

Heitinga vind ik anders een goede verdediger!! En ook van der wiel heeft goede toekomst, moet vooral verdedigend slimmer worden! En ver mis ik Maduro in de selectie!
Heitinga, Maduro, Loovens, van Bronkhorst. Lijkt me dan een prima verdediging!

Vind sowieso persoonlijk dat van marwijk zo veel mogelijk de (ex)-ajacieden wil vermijden en de Feyenoorders extra voorrang geef! maar dat kan aan mij liggen hoor!

19 augustus 2009 om 18:08

Van Marwijk kent hem van zijn periode bij Feyenoord toen was het een talent nu komt het er via Cardiff city en Celtic uit.

19 augustus 2009 om 18:19

Iedereen gaat wel eens in de fout.als alleen spelers die altijd foutloos zouden spelen geselecteerd zouden worden hebben we niet eens een elftal bij het Wk.

Heitinga is gewoon een klasse verdediger.

dit is trouwens een reaktie op steef36 een paar reakties hieronder. Is niet helemaal goed gegaan.

19 augustus 2009 om 18:21

Volgens mij zijn er 12 (ex)-ajacieden

Stekelenburg
Sneijder
Van der Vaart
Heitinga
Van der Wiel
De Jong
Mendes da Silva
De Zeeuw
Babel
Huntelaar

En uit de jeugdopleiding maar die volgens mij niet hebben gespeeld:

Ooijer
Elia

19 augustus 2009 om 18:52

Hij heeft ook nog een seizoen (dacht 2004) bij de Graafschap gespeeld.
bijzonder goede traptechniek en kan zijn mannetje uitschakelen.
Ik hoop dat hij een kans krijgt.

19 augustus 2009 om 19:06

Jeugdopleiding bij Feyenoord,
Debuut Feyenoord 2001
2004 verhuurd aan de Graafschap.
Helaas verkocht aan Cardiff City.
Sind vorig seizoen bij Celtic.

Prima verdediger met een mooie traptechniek, kan zijn mannetje uitschakelen en is aardig snel.

Hoop dat hij een serieuze kans krijgt en dat Elia eens wat speeltijd krijgt want ik erger me dood aan Robben

Stekelenburg
vd Wiel
Vlaar
Loovens
Drenthe
Bom/d Ze
Schaars
Kuyt
v Persie
Elia
Huntelaar
19 augustus 2009 om 16:55

Denk inderdaad dat aan jou ligt

De enige (ex)ajacied die ik, en ik ben blijkbaar niet de enige, mis is Maduro. Voor de rest tel ik er 9, das best een hoop.

Heitinga is ook wel een goede verdediger, maar geen wereldtop.
Van der Wiel is een mindere versie van Heitinga, veel minder zelfs als je hem vergelijkt met de Heitinga voor zijn blessures.

19 augustus 2009 om 16:59

Als je nou eerst eens gaat tellen dan kom je toch echt op een andere conclusie, namelijk: 9 (ex) ajacieden en 4 (ex) feyenoorders.

Ik zou voortaan eerst goed kijken voor je een conclusie trekt

19 augustus 2009 om 17:23

Martiiin:

Dat jij niet eens weet dat Loovens een Nederlander is, is toch wel echt te gek voor woorden. Die vent heeft een tijd bij Feyenoord gespeeld en is toen naar Schotland gegaan. Daar nu furore gemaakt en als je dan geselecteerd word heeft dat niets met exfeyenoorder zijn of wat dan ook te maken. Gewoon op kwaliteit geselecteerd.

19 augustus 2009 om 17:26

ik weet niet als je de wedstrijd tegen engeland gezien hebt maar heitinga ging 2x in de fout uitslag 2-2

19 augustus 2009 om 17:45

Als je dan toch iemand op zijn plek gaat zetten, doe het dan tenminste goed.

Loovens is eerst naar Cardiff City gegaan (voor de mensen net zoals Hephaistos niet weten waar dat ligt: dat is de hoofdstad van Wales.)

Na 3 sterke seizoenen bij Cardiff is hij pas naar Celtic gegaan.

19 augustus 2009 om 18:07

Ben het met je eens. Uitzonderingen daargelaten. Ik had eerlijk gezegd nog niet aan Loovens gedacht, maar dat kan maar zo een goede optie zijn.

Ik dacht zelf aldoor aan Maduro, die blijft toch aardig overeind bij Valencia. Als hij komend seizoen weer regelmatig gaat spelen, kan ik me niet voorstellen dat ie niet geselecteerd zal worden.

Dat v Marwijk hem voorlopig selecteert, geeft wel aan dat ook hij zich niet helemaal happy voelt met de huidige defensie. Zou ie na Engeland tot dit inzicht zijn gekomen?

19 augustus 2009 om 18:21

Daar ben ik het helemaal mee eens. Loovens speelde gister erg goed. Helaas voor hem speelt ie dit seizoen geen Cl. Daarnaast moet Maduro zeker weten een kans krijgen. Elke week basis bij Valencia is andere koek dan Hsv, Psv of Ajax.

19 augustus 2009 om 20:11

Vind dat van Marwijk toch wel een beetje vasthoudt aan zijn 'feyenoord' favorietjes en schoonzoon....
- Bronkhorst is echt te oud voor de basis. Ik had eerder Maduro geselecteerd (speelt in een aanzienlijk betere competitie dan Schotland) en heeft m.i. meer potentie.
- Kuijt. Prima werker en zou ik gebruiken om de rechterkant te beteugelen als je een wereld linksback tegenover je hebt op het Wk. Is tegen de grote landen niet goed genoeg voor in de spits
- De Jong is gewoon beter dan Bommel en ik zou niet met twee verdedigende middenvelders spelen

Dit gaat goed zolang Nl-elftal blijft winnen.

Sar(please)
v/d Wiel
Heitinga
Mathijsen
Drenthe
Kuijt
Sneijder
Robben
de Jong
Persie
Huntelaar

Een nieuwe verdediger kan nooit kwaad! Weet niet hoe hij speelt, maar een ding, zet alsjeblieft Ooijer er niet in!!!

Minder dan Ooijer en Heitinga zal hij het niet doen! Trouwens een sterke optreden van Loovens gisteren!

Loovens wel en Maduro niet? erg opmerkelijk.
Verder geen bijzonderheden.

19 augustus 2009 om 16:30

Ik mis Maduro ook idd. Doet het erg goed in Spanje en het kan geen kwaad om hem ook weer eens op te roepen.

19 augustus 2009 om 16:46

Idd Maduro en Loovens zouden denk ik een goed koppel kunnen vormen met het oog op het Wk. Wellicht zou v.marwijk Vlaar ook nog wel kunnen laten debuteren.

19 augustus 2009 om 17:00

Vlaar heeft al gedebuteerd.. en van mij hoeft hij voorlopig niet opgeroepen te worden, laat hem eerst 20 wedstrijden heel blijven.

19 augustus 2009 om 17:39

idd opmerkelijk dat Maduro nog niet in de voorselectie heeft gezeten afgelopen tijd. Zou van Marwijk het niet in hem zien zitten? Hij is toch basisspeler bij Valencia en speelt daar erg goed.

19 augustus 2009 om 18:32

Ik denk dat v Marwijk nog even het verloop van de Primera Division af wil wachten! Staat Maduro dan nog steeds in de basis, kan ie haast niet om 'm heen, mits ie het ook goed doet natuurlijk. Maar daar mag je wel vanuit gaan als je wekelijks in de basis staat.

19 augustus 2009 om 18:50

ach v. marwijk kan om iedereen heen. We hebben nl. ook nog spelers in de basis bij grote clubs die er niet bij zitten deze keer van: Real (drenthe), Valencia(maduro), Ac Milan(seedorf), Olympique (zenden), Wigan (melchiot) enz. enz.

Heeft hij verdiend. Laat de laatste weken bij Celtic zijn dat hij een verdediger is die zijn mannetje staat. Maakte het van persie gister ook ongelofelijk lastig.

Die bondscoach heeft er veel verstand van vind ik. Ik ben het daarom ook eens met de beslissing om Loovens te selecteren. De volgende keer mag Vlaar er ook wel bij lijkt me. Maar Van Marwijk is goed bezig. Ik ben blij met eindelijk een bondscoach die stabiliteit brengt, hopelijk kan hij het typisch Nederlandse kwaaltje - telkens naïef en onnodig uitgeschakeld worden in de 2e ronde op een Ek of Wk- verbeteren.

19 augustus 2009 om 16:32

hoezo vlaar? wat heeft hij nu gepresteerd? hij heeft 3 competitiewedstrijden gespeeld waarin feyenoord weinig indruk maakt en vlaar speelde redelijk maar om dan meteen te worden opgeroepen voor het nederlands elftal vind ik wel heel overdrevenrs

19 augustus 2009 om 16:32

@jvdl93 Vlaar?????die heeft er net 3 wedstrijden opzitten ,dan denk ik dat Wisgerhof of Stam eerder in aanmerking komen ,die gasten spelen al een heel jaar goed.

19 augustus 2009 om 16:59

Dat je Stam noemt (middenvelder van origine) kan ik wel begrijpen, maar Wisgerhof, die is niet beter dan Ooijer, Vlaar of Loovens. Loovens is wel een typisch Engelse verdediger die er nog wel eens belangrijke ballen tussen uit pikt.

19 augustus 2009 om 17:03

Loovens speelde toch ook goed, anders zit hij niet bij Celtic. Dat is voor hen een goede aankoop zo gebleken.

19 augustus 2009 om 17:06

Overa Stam geef ik je gelijk de beste rechtsback die we hebben. Ik zou dan eerder kiezen voor Heitinga centraal dan Wisgerhof.

19 augustus 2009 om 17:55

Vlaar en Loovens zou een geweldig duo zijn voor het wk volgend jaar. Hopen dat Vlaar de goede lijn door kan zetten en dat ook Loovens zijn kansen pakt.
Dan heb je tenminste 2 beren achterin staan die het de tegenstander moeilijk kunnen maken.
Ooijer, Hofland, Cler, Wielaert, Wisgerhof, Boulahrouz, Matthijsen, Heitinga, Bouma, Maduro, Marcellis hebben het gewoon (nog) niet of niet meer.
Wie er op de bank zit zal moeilijk worden Boulahrouz Mathijsen Heitinga en Maduro? Of toch maar met Marcellis of Braafheid??
Heerlijk als vpersie en Kuyt ook nog meedoen

.
Wiel
Vlaar
Loovens
Gio
.
.
.
.
.
.
19 augustus 2009 om 19:00

Prima verdedigers en een stuk jonger en sneller dan wat er nu staat. mischien een idee om drenthe ook eens een kans te geven.

Opkomende Backs en centrale middenvelders die de gaten kunnen belopen. en laat die robben Aub een keer thuis

Stekelenburg
vd Wiel
Vlaar
Loovens
Drenthe
v Bommel
Schaars
Kuyt
v Persie
Elia
Huntelaar

Had toch eerder Maduro wel een keer verwacht.

19 augustus 2009 om 16:30

De Spaanse competitie is nog niet eens begonnen of we beginnen al om Maduro te schreeuwen .zullen nu eerst maar eens een paar wedstrijden in competitieverband afwachten? Lijkt me wel zo handig.

Loovens terechte selectie dunkt me. Doet het al een jaar goed bij Celtic en blijkt ook goed uit de zomerstop zijn gekomen.

19 augustus 2009 om 16:41

De Spaanse competitie bestond verleden jaar ook al. En daarin deed Maduro veelvuldig mee waarin hij een uitstekende indruk achterliet. Om die reden zien veel mensen, waaronder ik, hem graag een keer in het Nederlands elftal, mede doordat wij toch al geplaatst zijn en dit in feite oefenwedstrijdjes zijn.

Is wel nodig ja na het brakke verdedigen tegen engeland

Heel erg goed nieuws. Hij heeft het verdiend, als je bij celtic goed in de basis speelt ben je naar mijn mening toch beter dan Andre Ooijer de op allerlei manieren probeert te maskeren dat hij niet meer zo goed is.
Nu hopen dat Maduro ook in de toekomst wordt geselecteerd.

Loovens is een sterke fysieke verdediger die het goed doet bij Celtic!

Gister speelde hij ook een prima partij tegen Arsenal ik vind het terecht dat hij een kans krijgt in deze oefenduels.

niemand gistern naar Celtic arsenal gekeken?
hij speelde mee hoor.

verder hoop ik dat hij er bij komt, weet niet of hij moet spelen maar mee trainen zou al heel wat zijn.

Laten we het hopen het maakt me eigenlijk niet uit. Loovens of Maduro. Normaal gesproken heb je Boulahrouz ook. Ik hoop toch echt dat Ooijer er eindelijk een keer uitgaat. Met hem in 2010 winnen we geen wedstrijd.

Loovens speelde gister best goed bij Celtic. Had hem nooit eerder in actie gezien.

Uitproberen kan geen kwaad.
Met alle respect voor Ooijer, ben zelf psv'er. Maar die is volgend jaar weer een jaartje ouder en dan presteert ie minder en is nu ook al niet in zijn beste vorm.

Jammer, dat Boularouz en Maduro geen kans krijgen.

waarom Ooijer, Mendes da Silva en Elia dan?
Selecteer dan:
Boulahrouz
van Bommel
Maduro

19 augustus 2009 om 16:30

bouhlarouz is geblesseerd en dat duur volgens mij wel even dus die kan niet meedoen en van bommel is ook geblesseerd dus die kan ook niet meedoen

19 augustus 2009 om 16:33

Van Bommel ook geblesseerd

19 augustus 2009 om 16:31

Van bommel is geblesseerd aan zijn teen.

Normaal anders ook de eerst keus voor controleur.

19 augustus 2009 om 16:32

Boula en van Bommel zijn bijde geblesserd dus gaat nogal lastig.
Maduro had ie ook best wel eens kunnen proberen

19 augustus 2009 om 16:33

Om eerlijk te zijn ben ik blij dat Babel erbij is.
Bij Liverpool valt hij wel tegen maar als hij invalt bij Oranje doet hij het erg goed. Een speler die de achterlijn haalt en de bal teruglegt zoals het hoort. Hoop dat hij erin komt.

19 augustus 2009 om 16:33

Boulah en van Bommel zijn geblesseert, dat van Ooier ben ik met je eens! Weet niet of jij Elia al hebt zien spelen maar hij doet het heel goed in de Bundesliga!
Ik hoop ook dat Loovens zijn debuut maakt miss is die wel de missende schakel in de verdediging. Ik hoop dat van Marwijk een keer wat gaat experimenteren met Elia en Loovens e.d.

20 augustus 2009 om 17:35

@ Ibbo
Over Ooijer en Mendes da Silva ben ik het wel eens, maar over Elia niet. Ik weet niet of je het Duitse voetbal volgt, maar onze Eljero speelt de sterren van de hemel. Wordt in Hamburg gezien als een zeer goede aankoop.

Van Bommel is geblesseerd, Boula dacht ik ook. Alleen waarom Maduro er nog niet bij zit snap ik niet.

On: Mooi voor Glen dat hij nu een kans krijgt. Beetje uit het beeld geraakt bij de Nederlanders nadat hij naar Cardiff gegaan was. Gister speelde hij trouwens uitstekend. Heb van Persie bijna niet gezien door Loovens. Kan zomaar een verrassing zijn in Oranje.

Om eerlijk te zijn ken ik hem niet zo goed,maar waarom niet eens een keer Stam of Wisgerhof proberen.
En van Ooijer snel afscheid nemen veels te traag.

Volledig terrecht, Vorig seizoen al meerder goede wedstrijden gespeeld en ook dit seizoen zeer sterk begonnen. Gister 1 van de betere van Celtic

Boulahrouz en van Bommel zijn geblesseerd. Maduro heeft nog niet gespeeld deze maand.

goede keus van van marwijk loovens is groot en sterk goed seizoen gedraaid.

Mooi. Altijd goed om zo iemand een kans te geven. Nu Maduro nog een kans, Wisgerhof en Ronnie Stam (beetje een rode bril maar goed). Je weet het maar nooit! Maduro zal heus niet voor niks zoveel spelen bij Valencia, en Stam is eigenlijk de beste (daadwerkelijke) rechtsback die Nederland heeft. Heitinga, Ooijer, Boulahrouz, Marcellis, het zijn allen geen rechtsbacks en naar ik weet is Van der Wiel het van nature ook niet! De personen waar hij mee zou moeten concurreren zijn jongens als Verhaegh en Zuiverloon, dus ik zeg; geef die jongen een kans!

Ik heb hem enige malen live in Engelang gezien en is daar uitgegroeid tot een zeer goede en betrouwbare verdediger en die daardoor een transfer naar Celtic afdwong en zich ook op dat nivo staande weetr te houden. Goed gezien van Markwijk.

Theo Janssen had ik er nu ook wel eens een keer bij willen zien. Stam ook wel.

19 augustus 2009 om 17:30

Janssen heeft zijn debuut toch al gemaakt in Oranje. Heeft iig bij de selectie gezeten. Alleen denk ik niet dat hij beter is dan de b-selectie van Oranje. Aangezien dat daar nog spelers staan van de categorie Affelay, Schaars, De Zeeuw. Hij is ook in verhouding vrij oud.

On: Loovens erbij in de verdediging. Waarom niet? Iemand die het in de Schotse competitie goed doet in de verdediging moet iemand zijn die zich niet zomaar opzij laat zetten. Jammer alleen dat hij niet op linksback kan, want daar liggen de problemen vaak.

Mooi hij speelde echt goed tegen arsenal, nu nog hopen dat er nog een vervanger voor ooijer komt hij is te oud aan het worden meschien maduro of Vlaar??

19 augustus 2009 om 17:32

Sorry, maar laat Vlaar aub bij Feyenoord eerst maar eens een seizoen goed spelen. Was een talent maar is mede door blessures ver weggezakt.
Maduro kan v Marwijk ook wel eens proberen. Maar dan een andere keer. Je moet niet teveel debutanten tegelijk in je team hebben, want das niet goed voor de balans.
En het is natuurlijk ook te hopen dat Boularouz weer een goed seizoen draait.

De hele selectie zitten weinig verassingen in op twee na.
De eerste wordt hier genoemd en dat is Loovens. Is eigenlijk onomstreden bij de topclub Celtic, dus niet raar dat hij eens een kans krijgt.

De tweede verassin (wat eigenlijk nauwelijks meer een verassing is) vind ik dat Maduro er niet bij zit.. Echt ongelooflijk. Staat bij de 3e (of 4e of 5e) club van Spanje wekelijks in de basis centraal achterin (de plek waar hij ook in de jeugd bij Ajax heel veel speelde).
Geef die jongen weer eens een kans!! Snap echt de beweegredenen niet om hem niet eens een keer een kans te geven. Kan je beter hem oproepen dan van der Wiel.
Ooijer en Marcelis kunnen ook op rechts uit de voeten en van der Wiel maakt nou niet echt een goede indruk de laatste weken (maanden).

Voor de Ajacieden die weer over mij heen gaan vallen over mijn "kritiek" over van der Wiel: Ik ben Ajacied en heb een seizoenskaart. Ik zie elke week spelen, dus ik weet op zich wel waar ik het over heb (dus niet alleen over afgelopen zondag tegen Dzsuzsak).

Verder vind ik dat ten Rouwelaar misschien een keer een kans verdient ten opzicht van óf Velthuizen óf Vorm. ten Rouwelaar is (mede door zijn defensie) een heel erg moeilijk te kloppen keeper geweest. Was ooit een heel groot talent en laat het nu (weliswaar op een iets minder hoog niveau dan wat er van hem werd verwacht) heel veel indruk door heel vaak de "0'" te houden.

19 augustus 2009 om 16:42

Dat jij zegt dat je weet waar je over praat, kan dan wel zo zijn maar dat hoeft niet altijd juist te zijn want ik vind dat onzin wat je zeg over v.d Wiel, tegen Psv was hij miss wat minder maar vorig seizoen al heeft hij een super seizoen gespeelt, zijn voorbereiding was goed en de wedstrijden voor Psv speelde hij heel degelijk. Maar dat is mijn mening

Verder ben ik het ook helemaal eens met Wobbo..

19 augustus 2009 om 17:36

Over vd Wiel. v Marwijk heeft gezegd dat je Oranje niet makkelijk haalt. Daarentegen zegt hij ook dat je als je bij Oranje zit, je ook niet al te gemakkelijk erbuiten gezet zal worden.
Dat idee kweekt rust en die heeft de ploeg nodig. Het komt de prestaties ook ten goede (uitgezonderd de laatste wedstrijd dan, maar daar kun je niets uit afleiden omdat er nog zoveel competities/spelers niet begonnen waren aan het seizoen).
Das hetzelfde als iemand meteen wisselen als hij het even niet heeft: dan maak je een speler kapot. V Marwijk weet dat omdat hij ook een clubtrainer is geweest.

ag die jongen is tog neit goed genoeg voor het nederlands elftal. hij is geen slechte speler maar op een wk tegen een rooney tegen een cristiano ronaldo is die gewoon onder de maat.

19 augustus 2009 om 16:58

Nee, dan moet je Ooijer maar tegen rooney of Cristiano ronaldo zetten.
Afgelopen zondag zag je dat Suarez de baas was.
Loovens kan nog beter worden, Ooijer niet.

19 augustus 2009 om 17:40

Suarez de baas? Hij heeft niet gescoord toen hij tegenover Ooijer stond. Dus kan hij nooit de baas zijn geweest.
Maar verder heb je gelijk: Ooijer is te traag aan het worden. Misschien kan hij beter gebruikt worden als controleur op het middenveld met iemand achter zich. Per slot van rekening is hij van origine middenvelder en kan hij aardig opbouwen.

On: en dan Misschien loovens op die plek als hij het goed doet.

Als Maduro volgende paar maanden weer in de basis speelt dan krijgt ie echt wel een oproep. Als Krul 1e keep van Newcastle word wint ie volgens mij in notime de strijd met Stekelenburg.

Ja, Als Boulahrouz fit is, is hij verreweg de beste verdediger van Nl! Hij heeft nooit echt vertrouwen gehad van de bondscoaches.. helaas. Als ik de verhalen over Loovens mag geloven, verdient hij deze uitverkiezing inderdaad! nu nog wachten op Maduro!

Opstelling voor Wk

Steek
Vd Wiel
Boulahrouz
Maduro
Braafheid
Van Bommel
De Jong
V. Persie
Sneijder
Robben
Huntelaar
19 augustus 2009 om 16:40

Ik vind Boulahrouz geen centrum verdediger. Ik zie hem veel liever als rechtsback. Maarja, daar staan Heitinga en Van der Wiel al. En die doen niet onder voor hem hoor.

19 augustus 2009 om 16:48

Leuke opstelling, maar dan wordt het tijd dat ze een keer in die samenstelling aantreden voor de poulfase.

Realistisch is anders, een fitte Mathijsen zal spelen en terecht. Als Ooijer zich op het veld zo vervelend gaat gedragen als tegen Ajax en fysiek/verdedigend tekort komt in de topwedstrijden, dan zal Bart toch ook zijn conclusies wel trekken. Ik zie ook in Boulahrouz een goede vervanger, moet ie wel veel gaan spelen bij z'n club..

19 augustus 2009 om 16:49

Grapje mag ik hopen zeker ,
Van Bronckhorst nog steeds beter als Braafheid en ik zou toch echt ook spelen met een linksbenige centrale verdediger

Er zijn wel wat twijffelpunten, waarbij spelers ook echt moeten spelen bij hun club.

Anders De Zeeuw (of evt. Engelaar) voor de Jong
en Sneijder voor V.d. Vaart

Evt. Zelfs nog Hunter voor Kuyt

Stekkie
Heitinga
Boularouz
Mathijssen
V. Bronckhor
V. Bommel
De Jong
v. Persie
V.d. Vaart
Robben
Kuyt
19 augustus 2009 om 20:36

Je hebt zeker de wedstrijd Nederland-engeland niet gezien? Hij was de beste man van het veld. Hoe hij de spitsen van Engeland aftroefde, geweldig hoor! Er komt een tijd dat Van Bronckhorst voorbij gestreefd wordt. En zolang Van Bronckhorst het niet beter gaat doen bij Feyenoord wordt die keuze voor Van Marwijk alleen maar makkelijker.

Opmerkelijk. Maar wat weerhoud ons er van hem eens een kans te geven. Of heeft iemand betere suggestisch?

Waarom Elia Ibbo?
Omdat hij volgend jaar op het Wk wel eens hoge ogen kan gaan gooien.
Als hij zich zo blijft doorontwikkellen dan is hij van grote meerwaarde.
In Duitsland zijn ze nu al lyrisch over hem. Dan zou ik in de loop der tijd eerder babel thuis laten.
Mendes en Ooijer hoeft van mij ook niet.

van mij mag er wel een hele nieuwe defensie komen geef jongens als drenthe,loovens,vlaar,stam,boulahouz en maduro maar de kans en schop marcellis en ooijer er maar uit.

19 augustus 2009 om 16:57

Waarom Marcellis dan als ik vragen mag? Hij is op het moment niet geheel in vorm maar toch één van de meest belovende verdedigers die we hebben... Ooijer kan ik me wel helemaal in vinden, wat een dweil is dat.

Jammer dat er geen twente speler bij zit om voor het nederlands elftal te spelen in hun eigen Grolsch Veste, had het brama, janssen of stam wel gegund.

19 augustus 2009 om 16:51

Tja, ik had het je gegund maar de concurrentie voor de des betreffende spelers is gewoon veel te groot. Vergelijk Brama, Janssen en Stam eens met Sneijder, De Jong, Van Bommel en Van der Vaart...

Beter ook, met ooier en mathijsen gaan we never een ek of wk winnen. Loovens mag een kans krijgen. Maduro speelt trouwens ook centraal achterin en goed ook, dus die moeten we ook in de smiezen houden.
en vlaar als hij de lijn bij feyenoord doortrekt ook natuurlijk

Loovens, goede keuze. Sterke verdediger, vooral omdat hij ervaring heeft in Engeland en Schotland. Zal me niks verbazen dat als Vlaar weer een tijdje fit is en wat meer wedstrijden heeft gespeeld ook weer in aanmerking komt.

als je hem al in je voorselectie zet, dan gaat er iets niet goed in de verdediging van oranje
de verdediging is zeer slecht gesteld nu

van marwijk heeft altijd een excuus nodig. gelukkig speelt nederland tegen schotland, dat is het excuus om een nieuwe centrale verdediger die in schotland speelt op te nemen. Hopelijk krijgt hij een kans. Nooit meer Ooijer!

@diaster

jij hebt er verstand van want als we ver willen komen op het wk en niet in de achtste finale uit willen worden geschakeld dan vind ik dat je heitinga en ooijer van mij wel uit de basis mag zetten en trouwens braafheid speelt ook niet wrm geef je dan drenthe niet de kans die jongens speelt linksback bij de beste spelers van de wereld. ook de jong speelde afgelopen zaterdag niet zat op de bank wat wel jmmr is mishien moet gio wel eens een keer op het middenveld als controleur want met de jong en van bommel heb je twee dezelfde spelers.

van der sar
boulahouz
maduro
mathijsen
drenthe
v.bommel
gio
v.persie
sneij/va
robben
kuyt

Zoals vele hier terecht opmerkten verwacht ik dat Maduro op het Wk een van de centrale verdedigers wordt... Hij heeft afgelopen seizoen bovenmatig gepresteerd! Hij zou wel eens kunnen gaan verassen! Ik zie de verdediging het liefst zo:

Stekelenburg
Boularouz
Maduro
Mathijssen
Gio
van Persie
van Bommel
De Jong
Sneijder
Huntelaar
Robben

Loovens is een zeer goede verdediger...was het tatent met van persie sprockel en hij in de jeugd van feyenoord..heeft het helaas nooit gered bij feyenoord..maar toch zeer goed ontwikkeld en begint een vaste waarde te worden voor celtic..

Maduro doet het ook goed...maar is nooit goed geweest in het nederlands elftal..

Boulahrouz moet gewoon spelen als hij fit is..verreweg beste verdediger van Nederland en bovenal geen enkele spits wel tegen hem spelen(denk maar aan C Ronaldo die die lachend de wedstrijd uit trapte)

Het zal me dan ook niks verbazen als van marwijk weer een beroep gaat doen op het wk op routine..

Van der Sar heeft nog niks uitgesloten over het wk..het zal me dan ook niks verbazen als dit zijn laatste jaar wordt bij Manchester en dan afsluit op een groot toernooi a la Zinedine Zidane..

van Nistelrooij is denk ik ook wel warm te maken voor het wk ondanks hij gestopt is...tenzij huntelaar zich dit jaar zo manifesteert bij Ac Milan dat niemand meer om hem heenkan..

dit wordt denk ik de opstelling voor op het wk..

groetjessss

vd sar
heitinga
boulahrouz
matthijsen
v bronckhors
van bommel
de jong
van persie
sneijder
robben
nistelrooij

Nu we toch al gekwalificeerd zijn is het prima om eens wat andere namen te selecteren.
In principe een goede selectie, maar van mij had hij nog wel wat andere namen mogen selecteren. Maduro, Drenthe of andere spelers die in de toekomst nog wel een versterking zouden kunnen zijn. Lopen ook bij feyenoord spelers rond die er veel op zouden kunnen steken.
En dan de spelers die aftakelen, of toch nooit een toegevoegde waarde zullen worden wegdoen. Dan denk ik aan Ooijer en Mendes da Silva.
Namen als Affelay, Babel, de Zeeuw en Schaars zouden ook best een keer een wedstrijdje kunnen missen om nieuwelingen eens aan oranje te laten ruiken.

Weer typerend voor Feyenoord waar hij nooit goed genoeg was en nu speelt hij bij het (grote) Celtic. Wel goed en leuk dat Glenn zo'n goede ontwikkeling heeft doorgemaakt.
Zie in hem wel een versterking voor het Nederlands Elftal om op ten duur Ooijer of Heitinga te vervangen.

Dit vindt ik een goede opstelling voor Nederland
p.s.
van Bommel ipv De Zeeuw
en looven of Heitinga paste er niet naastrs

Reacties Graag!

Stekelenburg
vd Wiel
Loovens/
Ooijer
Gio
De Zeeuw
Sneijder
Robin/Ku
vd Vaart
Robben
Kuyt/Rob
19 augustus 2009 om 17:28

Leuke opstelling, maar wie heb je nou als spits gezet?
Robben of Robin van Persie? Want bij die eerste zou ik het niet snappen..
En ik zie liever Huntelaar in de spits, is toch wat meer een spits!

ik denk dat als vlaar zo door gaar dat hij zoiezo mee gaat naar het Wk hij is een stabiele verdediger en nog vrij jong dus kan altijd beter
en hij was al intenational voordat hij die vervelende blessures kreeg

dus wie er op het Wk in staan dat weet niemand ik hoop persoonlijk vlaar zoiezo

Met Ooijer-mathijssen gaan we het niet redden op het Wk. Aardige verdedigers voor tegen B-landen maar tegen de topploegen als Engeland schieten ze absoluut te kort. Ben dan ook blij dat Van Marwijk verder kijkt dan zijn neus lang is en eens voor de "onbekende" namen kiest in plaats van de gevestigde orde. Nu nog Maduro en een fitte Boula erbij en misschien kan er eindelijk een sterke verdediging opgebouwd worden.

maar drie spelers van ajax als ik goed getelt heb.
kvind ivergens weinig spelers uit de eredivisie zegt genoeg denk ik.

Kgun het Loovens wel... en eigenlijk gun ik ook Stam wel eens een oproep, hij speelt de laatste tijd toch goed...?!

ik snap niet waarom onze bondcoach ..elia niet opstelt..je moet hem niet onderschatten..hoe hij bij hsv speelt met ze actie's , assisten enzo voort is het gwoon een top talent/speler gun hem de kans.. wk is weer tijdje verder ..

Omg!!! Waarom niet Maduro die aan het eind vh seizoen heel goed verdedigde bij Valencia?? Van Marwijk, let es op man!!

Goede zet. De centrale verdediger van Celtic verdiend zeker een kans in oranje. Ooijer en heitinga kunnen gewoon niet mee op het hoogste niveau. Dus moeten we iets anders proberen. Wel vreemd dat Ooijer en heitinga nog bij de voorselectie zitten. En Ronnie Stam van Twente hoort er ook bij. Hij is echt de motor van Fctwente en dat als rb. Is echt een stuk verder dan van der wiel.

van der sar
Stam
boulhlarouz
mathijssen
braafheid
de jong
v bommel
kuyt
sneijder
robben
v Persie

Als ik mocht kiezen zou ik met dit elftal naar het Wk gaan.
Al zie ik het liefste vd Sar in het doel, maar denk niet dat dat gebeurd.
Robben is een geweldige voetballer, maar zit me (te) vaak te ergeren als ik hem op het veld zie of als hij weer eens geblesseerd is. Echter als hij in vorm en fit is is hij niet weg te denken in het elftal.
Als Huntelaar zijn draai heeft gevonden bij Ac Milan en zijn doelpunten pakt (15+) dan zie ik hem het liefste in de spits en dan v Persie i.p.v Babel.

Stekelenburg
Heitinga
Boularouz
Mathijssen
Braafheid
v Bommel
Sneider
Kuyt
v d Vaart
Babel
v Persie
19 augustus 2009 om 17:13

ik snap niet waarom je babel er in voor robben. .ja dat kan als hij geblesseerd maar zouw je dan niet beter elia doen die is 3 x zo beter als babel ?

Hier dit is mijn opstelling zoals ik het graag zou zien

Maduro Moet ook mee..
Ooijer hoeft niet perse meer mee imo

En ik zou eens snel gaan werken met Tim Krul

Ben nieuw hier overigens

Stekelenburg
Bouhlarouz
Loovens
Mathijssen
Gio
Van Bommel
De Jong
Van Der Vaar
Van Persie
Robben
Huntelaar

En terecht ook dat Loovens er bij zit. Ik zou zeggen: Ooijer er uit en Loovens op zijn plaats. Ooijer is te oud. Bij het Wk is ooijer al 36 en hij wordt er echt niet meer sneller op. Loovens is nog maar 24 en kan nog veel beter worden. Het is beter voor het team dat Loovens er dan wordt ingezet, zeker met het oog op het Wk.

bovendien snap ik niet waarom Seedorf niet meer bij de selectie zit. Seedorf is iemand die in elk team thuishoort en zeker bij het Nederlands Elftal. Seedorf brengt rust in het elftal en dat is zeker nodig. Zet Seedorf met v. Bommel op het middenveld en je hebt een goed controlerend middenveld. Bovendien heeft Seedorf ook uitstekende aanvallende capaciteiten.

niet voor niets dat Seedorf vrijwel altijd in de basisopstelling staat van Ac Milan.

onbegrijpelijk dat Seedorf er niet bij zit.

19 augustus 2009 om 17:32

Seedorf begrijp ik ook niet echt nee is misschien wel oud maar nog wel goed. Nu Van der Sar, Van Nistelrooij en Boulahrouz er nog bij halen en dan hebben we een meesterlijke opstelling

19 augustus 2009 om 17:35

Opstelling vergeten

Van der Sar
Boulahrouz
Ooijer
Loovens
V Bronckhors
Seedorf
Van Bommel
Van persie
Sneijder
Robben
Nistelrooij

Glenn loovens is een goede vervanger van andré ooijer aangezien de beste man heel vervelend begint te voetballen in mijn ogen, hij kan simpel weg geen verandering brengen.

Is het trouwens geen tijd dat Roysten Drenthe ze opwachting maakt?
denk wel dat hij in aanmerking komt in dit elftal.

Ik zou blij zijn als van Marwijk Loovens laat debuteren, het is in ieder geval een stuk beter dan Ooijer.

Is het proberen waard, zal vanzelf duidelijk worden of hij het niveau aan kan

Goede zaak dat Van Marwijk een nieuwe verdediger er bij haalt. Ziet ook wel dat dit wel een beetje het pijnpunt in het elftal is. Is echter nog wel de vraag of je met Loovens het verschil gaat maken om wereldkampioen te worden. Zelfde geldt voor Maduro. Doen het bij hun club prima, maar of dat echt zo'n wereld van verschil is met wat er zit, blijft de vraag. Ooijer heeft natuurlijk ook andere kwaliteiten dan alleen verdedigen. Ervaring heb je ook nodig. Loovens en Maduro hebben nog amper Cl-ervaring.

Niet meer dan logisch, zat er gisteren tijdens het kijken nog aan te denken.. hoop dat die ook echt kan debuteren

Weer eens weinig verassingen. Pffff snapt die man het dan niet. In zulke wedstrijden kan je proberen en er zijn genoeg kandidaten die tegen het Nl elftal aan zitten maar op deze manier natuurlijk geen kans krijgen. Er zitten er weer een paar bij die wat mij betreft gewoon lekker thuis mogen blijven die voegen al jaren niets meer toe bij oranje en er zitten er zelfs een paar bij die niets toevoegen bij hun club. Wordt helemaal niets met die v Marwijk zo...

geef peter wisgerhof eens een kans. weet zeker dat die het goed zou doen bij oranje.

ik vind Glen een goede verdediger maar vergeet niet dat hij al un stap van de championship naar de schotse League heeft gemaakt en nou ook nog opgeroepen worden voor oranje hij heeft tot nu toe een lekker jaar en van Maduro de competitie is Spanje is nog niet begonnen dus is het begrijpelijk dat hij Ooijer en van de wiel oproept

Ik denk dat het verstandig is dat van Marwijk nu gewoon zijn basisopstelling en systeem gaat spelen, die hij op het Wk ook gaat spelen. Tuurlijk kan er iemand geblesseerd afhaken op het Wk of hij kan uit vorm zijn, maar dan heb je automatisme in je team en dat is erg belangrijk. En tuurlijk je kan af en toe een paar spelers laten ruiken een het grote Oranje.

Op het Wk zou ik zo gaan spelen:
Velthuizen: Goede keeper, ik ben zelf niet zo'n fan van Steek. Maar Steek is ook een goede keeper.
?: Ik heb geen idee wie er rechtsback zou moeten worden.
Bouhla: Een lekker harde verdediger, zou iemand is altijd fijn om in de verdediging te hebben.
?: Ik ook geen idee wie geschikt is als linkercentrumverdediger.
Gio: Laatste heeft de meeste ervaring, maar het wordt waarschijnlijk wel zijn laatste basisplek op een eindronde.
De Jong: Toen van Basten hem bij de selectie haalde, was ik er niet mee eens. Maar hij heeft mij positief verrast.
Van Bommel: Een harde middenvelder is ook vaak nuttig op die plek.
Kuijt: Heeft een uitstekende vechtlust waarmee hij misschien de ploeg op sleeptouw kan nemen.
Van Persie: Gewoon een uitstekende speler, met een goede techniek.
Robben: Er gaat vaak veel dreiging van hem uit (hij moet missien af en toe meer oog hebben voor zijn medespelers).
Van Nistelrooij: Dat is gewoon een klasse spits.

ik zou Sneijder en van der Vaart allebei op de bank zetten.

Velthuizen
?
Boula
?
Gio (c)
De Jong
Bommel
Kuijt
Persie
Robben
Nistelrooij
19 augustus 2009 om 19:55

Toen ik Van Nistelrooij in je opstelling zag vond je verhaaltje niets meer waard. Is sinds het afgelopen Ek namelijk gestopt bij Oranje. Heeft wel eens lichtjes aangegeven wel wat te voelen voor het Wk, maar als meneer te beroerd is om kwalificatie en vriendschappelijke wedstrijden te spelen hoef ik hem ook niet op het Wk te zien.

Sinds Ooijer bij Psv is beland vinden opeens veel meer mensen hem ineens niet goed genoeg voor Oranje. Zover ik weet heeft het centrum Ooijer-mathijsen vaak genoeg bewezen een degelijk koppel te zijn. Het zijn geen topverdedigers, maar met hun in het team hebben we wel bijna geen tegendoelpunten gehad. Het feit dat we zelden getest worden door de grote voetballanden vind ik dat een beetje onzin, want op het afgelopen Ek kregen we in slechts 1 tegendoelpunt in 3 groepswedstrijden (italië, Frankrijk en Roemenië). Ooijer is natuurlijk op z'n retour, maar hij moet niet te vroeg afgeschreven worden.

Voor de rechtsback zou ik gewoon voor Van der Wiel gaan. Komt verdedigend wel vaak nog tekort, maar is wel de enige rechtsback van niveau die we in Nederland hebben. Heitinga stelt me vaak genoeg teleur op die positie en ook Boulahrouz vind ik niet geschikt. Melchiot schiet tekort.

Velthuizen op doel ipv. Stekelenburg vind ik ook een beetje onzin. Maarten maakte 1 fout waaruit afgelopen zondag een doelpunt uit ontstond en opeens is hij niet goed genoeg meer voor Oranje en moet Vermeer weer op doel bij Ajax omdat die zogenaamd betere reflexen heeft. Dat Vermeer verschrikkelijk onzeker keepte op het Amsterdam Tournement is men dan alweer vergeten.

Zo jammer en appart dat supporters zo kortzichtig kunnen zijn door na 1 slechte wedstrijden te kunnen zeggen dat iemand opeens niet meer goed genoeg is voor het 1 of ander. Van Marwijk moet gewoon verder met waar hij begonnen is en misschien 1 of 2 rotte appeltjes eruit vissen (zoals Heitinga op rechts, die stelt gewoon teleur). We hebben ons ontzettend simpel gekwalificeerd voor het aankomende Wk met mooi, dominant en aanvallend voetbal. Eindelijk hebben we dat opelkaar ingespeelde team, wat van Basten eigenlijk niet wist te smeden is zijn veel te lange tijd als bondscoach. Waarom zou je dan weer de heleboel overhoop halen, omdat iemand misschien nu even een wat mindere periode kent?

Stekelenburg
V/d Wiel
Ooijer
Mathijsen
Gio
V. Bommel
De Jong
V. Persie
V/d Vaar
Robben
Kuijt

ookal zijn er mensen die nu raar op kijken op mijn opstelling.. maar als je logisch denk..vooral omdat je volgend jaar aan die oudere niet zoveel heb dit de sterkste opstelling is..maarja ik ben geen nl bondcoach

Krul
boulahrouz
vlaar
maduro
braafheid
de jong
v.bommel
robben
sneijder
elia
v.persie
19 augustus 2009 om 20:00

Krul zit nu op de bank bij een club uit het 2e niveau van Engeland. Het kan hard gaan in de voetballerij, maar ik denk niet dat een keeper in een krap jaar tijd zulke grote stappen kan maken. Daar heeft hij de potentie ook nog niet toe.

Hopelijk wordt dit het definitieve afscheid van Andre Ooijer uit de basis, als die Suarez nog niet kan houden, dan wordt het wel heel moeilijk op het Wk tegen een Torres of een Ibrahimovic die net een klasse beter zijn. Mooi dat Loovens erbij zit, maar ik ben meer gechameerd van Hedwiges Maduro, hij samen met mandekker Mathijsen in de basis en je hebt de perfecte achterhoede.

boulahrouz-maduro-mathijsen-gio

Ik snap niet waarom Van Marwijk ooijer en van Bronkhorst nog oproept? Met zulke spelers win je echt geen wk! Mijn opstelling ziet er zo uit:

Ik zat toevallig gisteren te kijken en toen vroeg ik me al af waarom Loovens niet een keer opgeroepen werd. Veel minder dan Mathijsen is hij zeker niet. Ik denk dat Van Marwijk even een signaal af wil geven aan Mathijsen dat hij niet zomaar zeker is van een plaats en wel gewoon goed moet spelen. Lijkt me zeer verstandig. Daarbij is Loovens natuurlijk een aanwinst in de selectie. Ik had eigenlijk ook wel graag Maduro bij de (voor)selectie gezien. Die maakt ook een mooie tijd door bij Valencia.

Het kan natuurlijk ook in plaats van Ooijer zijn. Dat hoop ik persoonlijk, Ooijer heeft zijn tijd gehad en Loovens (of wellicht Maduro) zou een prima vervanger voor hem in het centrum zijn. En dan heb je natuurlijk ook nog Marcellis achter de hand.

@ Deuf,

zal ik je wat zeggen? Nederland heeft geen team om een Wk te winnen. Of je nou Ooijer of Loovens oproept, of Van Bronckhorst of Braafheid, deze spelers zijn niet opgewassen tegen de Torressen, Messi's en Ronaldo's. Simpel zat.

19 augustus 2009 om 17:38

Je moet wel blijven hopen, en met een hoop geluk en met die juiste mensen kun je tog ver komen hoor.. (hoop ik)

19 augustus 2009 om 17:58

Zeker weten, ook ik heb hoop. Alleen als je het realistisch bekijkt, is het valse hoop. Geluk zal in elk geval een sleutelrol spelen in een eventueel kampioenschap.

19 augustus 2009 om 18:15

Afgelopen Ek winnen we ruim van: Italië en Frankrijk. Ik vind dat ons team alleen maar beter is geworden behalve de keeperspositie, die is minder geworden na het vertrek van van der Sar.

19 augustus 2009 om 23:32

Ronaldo's kun je wel weglaten hoor.
Want waarom zou Nederland niet van Portugal kunnen winnen? Portugal staat zelf 3e in de poule..

hm ik moet het nog maar bezien, maar hij loovens heeft op mij alvast wel een goede indruk gemaakt iig.. verder zou ik tog maduro en misschien stam gaan selecteren want ik vind dat van der wiel ook nog niet de perfecte rechtsback is voor het Nl elftal, misschien wel in de toekomst.. En helaas met stekelenburg op goal, maargoed we hebben helaas geen betere.. Dan zou ik zo gaan spelen als ik van marwijk was:

Stekelenburg
Stam?
Matthijsen
Maduro
Braafheid
Van Bommel
De Jong
Van Persie
Sneijder
Robben
Huntelaar

Toch mis ik Ronnie Stam een back die zowel aanvallend en verdedigend altijd zijn man staat en in mijn ogen meer toevoegd dan Heitinga. Ook zou ik graag Wout Brama of Theo Janssen willen zien aangezien we toch al zijn geplaatst.

19 augustus 2009 om 17:44

Waarom zou je Brama oproepen als je Van Bommel, De Jong, Schaars, en De Zeeuw hebt? Dubbele bezetting heb je al...

Theo Janssen is zwaar overschat, of in ieder geval geen wk-materiaal. daar hebben we genoeg uitstekende spelers rondlopen.

19 augustus 2009 om 18:01

Misschien omdat Brama van hetzelfde niveau als schaars en de zeeuw is en ook al voetbald hij bij twente hij ook een eerlijke kans verdient.

19 augustus 2009 om 18:31

Ronny Stam hoort er absoluut bij, bwen bij twente-psv geweest en was onder de indruk van hem.

Leuk voor die jongen. Altijd een zwak voor hem gehad na die pot tegen de Rangers.helaas was hij toen gewoon te matig voor Feyenoord en is hij nu pas in de bloei van z'n leven.

Ik wens hem in ieder geval veel succes in Oranje.

Loovens kan een concurrent worden voor Matthijsse en Ooijer. Dat is op zich al niet verkeerd. Hij is van postuur langer en sterker dan beide genoemde spelers. Kopvast ook en hij dekt goed af. Nou, daar kan Mathijssen nog heel wat van leren...

Niet meer dan logisch dat Loovens geselecteerd wordt. Uitstekende speler, en absoluut het type verdediger dat we missen in het Nederlandse elftal. Verder vind ik dat Maduro pas geselecteerd moet worden als hij een aantal wedstrijden heeft gespeelt dit seizoen, ook Elia vind ik opvallend aangezien hij wedstrijden gemist heeft bij H S V wegens blessures. En hij is pas net weer hersteld. Ook hoop ik dat van Marwijk Kuijt weer op rechts zet, en Huntelaar als centrum spits. En van der Wiel als rechtsback ipv Heitinga die ik er niet goed uit vond zien tegen Engeland. Loovens en Mathijssen centraal, Ooier werd namelijk zoek gespeelt tegen Ajax en maakt domme onnodige overtredingen hetgeen ons nog doelpunten gaat kosten. Dit is dan ook mijn ideale opstelling, met nog twijfelgevallen afhankelijk van de tegenstander.

Stekelenburg
Van der Wiel
Loovens
Matthijsen
Braafheid
De Jong
van Bommel
Persie/K
sneij/va
Robben
Huntelaar

Hoe oud is loovens, weet iemand dat?

19 augustus 2009 om 17:58

Hij is 25, over een maand wordt ie 26 jaar

En terecht!
Erg goede verdediger geworden, heb hem liever in het centrum dan Ooijer... dat vind ik een vrij matige verdediger. Ik hoop dat hij in de basis gaat starten.

ik zou dit een mooie opstelling vinden.

Stekelenburg
v.d. Wiel
Loovens
Matthijsen
Braafheid
De Jong
De Zeeuw
Kuyt
Sneijder
Robben
Van Persie

Tsja weer een knap staaltje koop- verkoopbeleid van Feyennoord

19 augustus 2009 om 18:14

t heeft anders jaren geduurd, voor ie z'n huidige niveau had bereikt. iets te makkelijk dus om te roepen dat feyenoord t niet goed heeft gedaan

19 augustus 2009 om 18:23

Inderdaad zoefffhethaasje.dat gebeurd bij elke club wel eens.je hebt nou eenmaal soms te maken met laatbloeiers.

Sneijder als controlerende mv, want bij Madrid heeft hij vorig seizoen ook regelmatig (naar behoren) op die positie gespeeld. Verder lijkt deze verdediging mij een goede balans van "jeugd" (loovens, Braafheid) en ervaring (heitinga en Mathijsen).
De aanval spreekt voor zich, lijkt me. Eventueel kunnen Kuyt of van Persie ook als diepe spits spelen. Jammer genoeg heeft Nederland naast v.d. Sar geen topkeepers meer, voornamelijk talenten die zich nog moeten bewijzen op een groot toernooi. Met de rest van de selectie ben ik het grotendeels eens.

Mendes da Silva, Schaars, Elia en Ooijer mogen van mij thuis blijven. Om deze reden ben ik benieuwd naar de ontwikkeling van jongens als bijv. Beerens, Wijnaldum, Fer, Marcellis, van der Wiel, de Guzman, Drenthe en Bakkal. Als deze jongens een goed seizoen draaien, denk ik dat ze een goede kans maken op een plek in de Wk-selectie ondanks hun jonge leeftijd. Marcellis en vd. Wiel zullen er sowieso wel bij zijn, verwacht ik.

Stekelenburg
Heitinga
Loovens
Mathijsen
Braafheid
de Zeeuw
Sneijder
Kuyt
v. Persie
Robben
Huntelaar

Waarom wil iedereen ineens Maduro erbij? Dat is absoluut niet het type verdediger waar Nederland baat bij heeft. We hebben een beest nodig achterin, iemand die een mannetje kan uitschakelen. Maduro is niet zo'n type verdediger. Maduro is opbouwend sterk maar defensief geen topper. Loovens kan wã©l een spits uit de wedstrijd spelen, dat is gisteren duidelijk geworden.

Overigens moet ik nog maar zien of Maduro basisspeler word bij Valencia. Ik meen dat Valencia drie centrale verdedigers heeft gekocht. Dus zo tevreden zullen ze niet zijn over Hedwiges Maduro.

Loovens is een goede vedediger geworden in de laatste jaren, ik denk dat hij of Boulahrouz samen met Maduro het hart van de verdediging moet gaan vormen. Ik ben niet zo'n fan van Ooijer of Mathijssen.

Stekelenburg
van der Wiel
Loovens
Maduro
Braafheid
de Jong
van Bommel
van Persie
Sneijder
Robben
Kuyt

Je moet kuyt in je team hebben dat is iemand met power en je zag het bij het ek hij is van grote waarde

zie opstelling

en dan dat van der vaart tussen sneijder en van persie in speelt



reacties graag?

Voor de iets ouderen onder ons is dit de zoon van oud Svv speler Hans Loovens. Deze jongen heeft potentie en zit er verdiend bij. Z"n optreden was gisteren uitstekend.

19 augustus 2009 om 18:38

Ja, Glenn is een zoon van Hans Loovens.

Ik was Loovens helemaal vergeten om als categorie vervanger Ooijer neer te zetten. Wat is hij goed geworden nadat hij bij Cardiff City echt opgeleefd is. Loovens laat zien dat Feyenoord hem veel te vroeg afschreef en dat was ook gisteren weer goed te zien.

Maar wel weer triest dat Ooijer er zelf weer bij is. Die man hoort niet meer in het Nederlands Elftal. Hij is veel traag en veel te kwetsbaar om hem nog in het Nederlands elftal te zetten. En dat routine gedoe vind ik onzin want dan kan je net zo goed George Boateng oproepen voor het middenveld voor meer routine of Clarence Seedorf.

dus wat mij betreft schopt van Marwijk Ooijer eruit en zet hij Loovens in het veld.

19 augustus 2009 om 18:39

Onzin joh, Feyenoord moet keuzes maken als een speler op zijn 21e nog niet het niveau haalt wat men nastreeft. Hij had die stap naar het buitenland waarschijnlijk nodig, want het heeft zeker nog 2 á 3 jaar geduurd voor Loovens op een degelijk niveau beland was. Het is gewoon een laatbloeier en dat kun je Feyenoord echt niet toeschrijven!!

Deze jongen heeft onverwacht op latere leeftijd toch nog de doorbraak gevonden. Hij had de potentie in zich dat was al langer zichtbaar, helaas kwam t er bij Feyenoord nooit uit, want heb altijd wel iets in hem gezien. Is uitgegroeid tot een prima verdediger, keihard geworden en zelfs mét spelinzicht. Misschien ontwikkeld hij zich nog wel verder door, dan hebben we er in oranje een prima verdediger bij, die wat mij betreft Ooijer uit de basis mag houden, want die gozer die ik liever In de bus stappen dan eruit...

Ik moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik altijd gedacht heb dat het een Belg was. Vandaar ook niet meer gevolgd toen ie naar het buitenland ging. Gelukkig dat Van Marwijk wel wist dat het een Nederlander is, haha. Ben benieuwd wat hij gaat laten zien!

Ik vind het gewoon jammer dat Ronnie Stam niet bij Oranje zit. Deze jongen heeft veel meer kwaliteit dan Heitinga op het rechtsbackpositie. Ook kan hij op het middenveld spelen. V.d Wiel vind ik aanvallend zeer zwak. Het is een groot talent. Maar het is niet een echte rechtsback. Maduro zie ik ook nog niet. Deze jongen komt nog wel bij het oranje samen met Vlaar.

Waarom ook niet?
We moeten toch vooruit kijken, andre ooijer is geen 25 meer. Dit zijn toch wedstrijden waar je wat uit kunt proberen, en bovendien speelt deze jongen bij een grote club, altijd Europese wedstrijden. Bovendien zal hij fysiek sterk moeten zijn in de Schotse competitie. Test hem maar, misschien wel de nieuwe verrassing?

Goed voor Loovens , was een aardig talent bij feyenoord en laat hem zich nu maar eens bewijzen.

Het is ook jammer dan ronnie stam nog niet bij oranje zit , maar dat ie nou meer
kwaliteit heefd dan heitinga vind ik overdreven.
Stam komt er nog wel ..

Opstelling voor het wk :

Vd sar ?
Heitinga
Vlaar
Mathijsen
Gio
De Jong
Van Bommel
Van persie
Vd Vaart
Robben
Kuijt

ja mensen, de tijden van v. basten zijn definitief voorbij. Onder zijn leiding werd je als middelmatige speler gewoon opgeroepen voor oranje. Spelers van ado en excelsior hadden in 2008 op het laatste moment hun vakantie nog niet geboekt omdat ze nog stiekem hoopten op een uitverkiezing voor ek 2008!!
v.marwijk is denk ik erg geschrokken van ooijer tegen engeland en in de eredivisie, dat hij nu direct een jongere speler wilt proberen. Hij kan dan kiezen uit Vlaar, Maduro en Loovens. Het is dus Loovens geworden....ben benieuwd hoe hij het gaat doen in oranje. Denk wel dat hij beter is dan Ooijer.

19 augustus 2009 om 19:12

en volgende keer is het waarscheinlijk vlaar of maduro

ik blijf hopen dat vlaar het Wk haalt is een groot talent (24 jaar oud is nog talent)

Loovens komt ook gewoon tekort als een topverdediger.
Spitsen volgend jaar wordne niet warm of koud ervan.
Typisch een verdediger van 10 in het dozijn.

Goeie zaak!!
Ooijer en Mathijsen zijn niet goed genoeg, en hebben al genoeg kansen gehad.
Nou nog een 2de goede centrale verdediger (maduro,vlaar) en een keeper die wat uitstraalt.
Want man man wat is die stekelenburg een drama.
Kan je wel een mooie voorhoede hebben, en een fantastisch middenveld.
Maar met zo'n verdediging en keeper, haal je misschien net de kwart finale.

Geef die jongen maar een kans, Ooijer en Mathijssen word ik totaal niet warm of koud van. Zodra Boulharouz fit is dan hoort hij er sowieso bij. Maduro mag ook wel weer een kans krijgen doet het prima centraal achterin. Maar blijkbaar is Mathijssen Heilig en de selectie van Ooijer pff kom op man..wat gaat hij doen tegen Torres, Villa, Messi, Aguero, de brazilianen etc etc helemaal niets..misschien dat zijn gesmak van het kauwgom kauwen de spitsen afschrikt :clown

Concurentie hebben we zeker nodig, Bouhla erbij, Maduro erbij en het liefst ook snel Brama van Chelsea. Die moet echt gaan spelen nu!
Van Aanholt en Drenthe ben ik ook benieuwd naar!

Stam moet zeker erbij samen met Maduro, stam is beter dan van der Wiel. En Maduro is beter dan Ooijer.
Verder wordt het ook spannend voor de linksback positie, dat wordt of gio of braafheid. Maar als Drenthe het goed gaat doen bij Real als links back waarom dan geen Drenthe?

Als Keeper zou ik toch proberen van der Sar te halen, zo niet dan gewoon Stekelenburg keeper.

Controleurs: Van Bommel en ... De jong? Alleen de jong speelt niet meer bij Mancester City en aangezien van Marwijk liever mensen heeft die spelen bij hun eigen club zal het moeilijk voor hem worden.
Ik zou ook Brama in de gaten houden dit seizoen, aangezien hij een speler helemaal uit de wedstrijd kan halen. (afellay Fc Twente - Psv)

Aanval zou ik v. Persie in de spits zetten, links robben en rechts Kuijt. En Huntelaar kan natuurlijk makkelijk invallen voor v. Persie.
En Elia meenemen en geen Babel! Want Babel zal altijd het logo talent dragen, die jongen gaat nooit doorbreken.
Verder kan ook Sneijder op de positie van V.d. Vaart

V.D Sar
Stam
Maduro
Mathijssen
Braaf/Gi
V. Bommel
de jong
Kuijt
v.d Vaart
Robben
v. Persie

lijkt me wel leuk om hem een keer in het Nl elftal te zien, maar ga niet gelijk overdrijven en hem gelijk in de basis zetten zoals al doen, waarschijnlijk hebben de meesten hem alleen gister zien spelen voor het eerst( zoals ik zelf ook ), hij liet wel een goede indruk achter maar niet gelijk overdrijven denk ik dan..
verder vind ik dat babel wel weggelaten kan worden hoor, er zijn zat alternatieven voor die positie.
ik zou ook graag maduro nog wel eens zien spelen, de meesten hier zeggen dat hij het de laatste tijd goed doet( ook al word er hier heel veel nagepraat want echt niet iedereen volgt de spaanse competie die hier vanalles zeggen) .

succes Oranje!!

Ik denk dat de opstelling van Oranje er over een tijdje zo uit zal zien:

Argumenten:
In de goal Steekie omdat hij de beste is ook al vind ik dat ie niet Oranje waardig is. Helaas wil van der Sar niet meer...

2 cenrale verdedigers: ik snap niet waarom iedereen hier nu over Vlaar praat want die gozer heeft net 3 wedstrijden goed gespeeld en dan moet ie van sommige gelijk in Oranje? Ik hoop dat die Loovens of Maduro Ooijer zal gaan vervangen want hij is veels te langzaam voor de top. Maduro houdt zich nu goed staande dus die mag wel een kans. Mathijssen vind ik dat die gewoon centraal achterin in Oranje moet omdat hij heel constant speelt.

Heitinga en Braafheid moeten op de back-posities. Heitinga is wel een stuk beter dan van der Wiel en dan vooral in verdedigend opzicht, onze aanval is goed genoeg dus ik denk dat we dan beter een verdedigend sterkere speler erin moeten zetten. Ik weet dat Heitinga fouten maakte tegen Engeland maar dat is waarschijnlijk ook omdat hij nog geen ritme had.
Ik denk over Braafheid dat die veel beter is dan Gio. Gio wordt veels te oud en ik denk dat Braafheid doorgaat breken bij Bayern dit jaar.

De 2 verdedigende middenvelders worden natuurlijk van Bommel omdat elk team zo iemand nodig heeft en omdat ie gewoon wekelijks speelt bij Bayern Munchen. De andere verdedigende middenvelder wordt De Jong als hij tenminste blijft spelen bij Mancity.

De 3 aanvallende middenvelders hoop ik vlnr Robben, Sneijder en Van Persie die goed kunnen roteren met van der Vaart als ie een club vind en ook met Kuyt. Dit zijn natuurlijk stuk voor stuk fantastische voetballers.

In de spits moet Huntelaar, gewoon beter dan Kuyt en denk dat ie veel gaat spelen bij Ac. Het zou ook nog kunnen dat van Persie misschien de spits ingaat als Huntelaar tegenvalt bij Milan.

Stekelenburg
Heitinga
Loov/Mad
Mathijssen
Braafheid
van Bommel
De Jong
van Persie
Sneijder
Robben
Huntelaar

Uitstekende zaak vind ik dit! Na zijn vertrek richting Celtic kon een selectie niet lang meer uitblijven. Zijn vertrek bij Feyenoord is geen verkeerde keuze geweest, fysiek heeft hij zich geweldig ontwikkeld. Natuurlijk is het geen verdediger van wereldklasse, maar wel een verdediger die zich denk ik minimaal de gelijke mag noemen van een Andre Ooijer.

Ik hoop dan ook dat Van Marwijk eindelijk wat wijzigingen doorvoert in de defensie. Zo mag Braafheid wat mij betreft vaker de rol van linksback vervullen, laat vooral in defensief opzicht heel weinig steekjes vallen, iets waar Van Bronckhorst bij Oranje nog wel eens een handje van heeft.

Verder hoop ik dat Gregory van der Wiel zich dit seizoen doorontwikkelt om op het Wk de rol van rechtsback over te kunnen nemen van Heitinga, want Heitinga kan aanvallend toch veel te weinig brengen in vergelijking met de wat meer wendbare en bewegelijke Van der Wiel.

Goede speler, fysiek zeker sterk. Dan mag de steeds zwakkere wordende Ooijer definitief uit de selectie en zet je Heitinga centraal neer. Tenzij Boulah weer eens fit is die is dan de vervanger van Ooijer.
Gisteren speelde Loovens al erg sterk tegen Arsenal, misschien is een overstap volgend jaar zomer naar een Pl-club handig.

Prima! ik vind dat deze man een kans verdiend en laat hem zichzelf nu maar waarmaken in oranje. Mathijsen ontwikkelt zich ook nog goed door bij Hsv, maar ik vind dat ooijer tekort komt, en als Loovens dan indruk kan maken waarom dan niet?
Gister met Celtic - Arsenal heeft Celtic heel weinig kunnen doen aanvallend, maar verdedigend stond het goed! en dit kwam ook echt mede dankzij Loovens. Zou zeer leuk zijn als hij wat speelminuten kan maken in Oranje en dan meteen indruk kan maken!

wordt van marwijk van basten 2????????

Belachelijke selectie....de jongen heeft nog maar weinig getoond.

Als dit weer de crterias gaat worden .....kennen we het weer schudden

maduro mis ik echt en ik erger me rot aan ooijer en robben
ooijer eruit maduro erin
robben uit elia in!
en ik vind dat je hem gewoon een kans moet geven!(loovens._

zeer terechte selectie! Loovens is al een tijdje goed bezig en is mijn optiek beter dan Ooijer in de verdediging, hij is minder houterig en wat sneller, met hem naast Mathijsen heb je een goede verdediging, Maduro als backup, want die doet het de laatse maanden ook niet mis als verdediger vind ik, dan moeten we klaar zijn voor het Wk!

iederrreeen weer zoooo positief?? nee nee mensen. goed middenveld en aanval. maar verdediging en keepers zeer matig hoor.. ik denk 8 e finale hoogstens kwart en en het is weer eens voorbij............. kom op zeg?? loovens? vraag me af wanneer wisgerhog bijv er bij komt? te gek voor woorden dit

Ach het zal wel niet veel slechter zijn dan de huidige verdedigers, want die bakken er echt helemaal niks van. We hebben eens echte verdedigers nodig en dan niet van die heitinga's, maar echte beesten zoals in Italie met gewoon enorme lichamen en waar je als aanvaller gewoon bang van word. Want welk land word nou bang van een verdediging met Heitinga-ooijer-braafheid-v.d.wiel? Volgens mij niemand.

We zitten niet dik in de verdedigers en helemaal niet in de goede verdedigers. Verder hebben we te maken met een coach die steeds maar de zwaar over zijn-top-heen-zijnde Ooijer, die steeds gefrustreerder gaat spelen, omdat hij steeds meer te laat komt (zoals Davids destijds in zijn laatste jaar bij Ajax). Ooijer probeert zijn gemis aan kwaliteieten te compenseren door ruzie te zoeken en heeft nu nog steeds het voordeel van de scheidsrechters in Nederland, die denken dat hem nooit geen blaam treft, omdat hij vroeger aardig kon voetballen en nog steeds in Oranje speelt. Bij Psv zie je dat hij geen rust brengt en simpele fouten gaat maken. Nu hebben we niet zoveel verdedigers, maar toch hebben we betere dan Ooijer. Bijvoorbeeld Loovens, die gisteren de lijn van vorig seizoen doortrok door solide te spelen. Als je zo tegen de aanval van Arsenal kunt spelen, dan ben je beter dan Ooijer. Maar er zijn er wel meer. Heitinga speelt in het centrum veel beter dan als back (waar je bijvoorbeeld Van der Wiel ner kunt zetten of Boula. Verder speelde Maduro in de laatste maanden erg sterk achterin (vaak in het centtrum en soms als linksback. Mathijsen speelt redelijk solide in Duitsland maar schuift voor Nederlandse begrippen te weinig in. Vlaar is sterk teruggekomen na zijn lange blessure. Braafheid is goed voor de andere backpositie waar hij nu echt wel beter is dan Van Bronckhorst. Van Marwijk doet er dus goed aan om de andere jongens eens de kans te geven. Dit is met Loovens een goed begin.

De opstelling blijft altijd afhankelijk van de tegenstander.

Ik zou zo spelen tegen een minder land: 1 controleur die niet bang is om iemand een keek te geven(van Bommel) met een Duitse mentaliteit, en 1 opbouwende controleur die door kan schuiven en combinaties aan kan gaan, goeie pass en afstandsschot in huis heeft en ballen diep kan spelen over de flanken. Verder opkomende backs en een centrale verdediger die kan opbouwen en de lange bal kan spelen(heitinga).

Speel je tegen een sterk land verandert de opstelling enorm.

Stekelenburg
van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Braafheid
van Bommel
Sneijder
van Persie
VanDerVaart
Robben
Huntelaar
19 augustus 2009 om 23:26

Minder creativiteit in de ploeg maar meer de beuk erin.
Boularouz als stopper 1op1 met de spits van de tegenstander. Vervolgens De Jong of De Zeeuw op de gevaarlijkste man van de tegenstander. Vooral de Jong heeft bewezen dat deze rol hem goed ligt. Daarnaast van Bommel voor de rugdekking. Controlerende backs, dus een andere rol voor Braafheid. Mocht Loovens zich doorontwikkelen eventueel hij of Maduro in de plaats van Mathijsen.
Verder op rechts Kuyt als sleurhut die de tegenstander uitput en later in een wedstrijd vervangen kan worden voor bijv. een Affelay. Op links toch het gevaar houden van Robben(mits fit mits in vorm). van Persie achter de diepe spits Huntelaar, kan bijsluiten en heeft snelheid en een actie, Sneijder zou ook kunnen maar is minder goed als schaduwspits. Verder ben ik blij met de ontwikkeling van Elia, veel meer rendement dan schaartje binnendoor-babel.

Stekelenburg
Heitinga
Bouhlarouz
Mat/Madu
Braafheid
De Jong/
v Bommel
Kuyt
v Persie*str
Robben
Huntelaar

Theo Janssen mag van mij geselecteerd worden , speelt al 2 jaar constant en is fit , alle vrij trappen en corners zullen gevaar opleveren. Beerens als ie weer in vorm komt , echte rechtsbuiten Met goede voorzet , zeer zeldzaam..huntelaar altijd basis en Nr 9 . Kuijt hoeft vooor mij niet eens mee. Van persie zou de bank weleens mogen zien , gewoon mentaliteit kweken , lijkt me geen winaarstype. Vlaar met sowieso een kans bij de slectie krijgen , en Fer ook. Zeker als mensen als de zeeuw en schaars mee mogen doen.

Velthuizen
Marcellis
Ooijer
Vlaar
Braafheid
Vd Vaart
De Jong
Sneijder
Van persie
Robben
Huntelaar
20 augustus 2009 om 11:09

wel een beerens en geen kuyt rs

doe dan maar denneboom :clown

Haal Maduro er nou ook eens bij. Als Ooijer zich op het wk net zo gedraagt tegen Benzema, Aguero of een andere grote spits als tegen Suarez dan zitten we snel thuis

'k heb heel de wedstrijd tussen arsenal en celtic gezien,
en het mooie vond ik dat van persie niks in te brengen had tegen loovens.
enige irritante was wel, dat de presentator bleef hameren op de boezemvrienden Gaap.
ik zou in ieder geval maduro weer is een kans geven, heel veel slechter in het centrum kan het toch niet!
ooijer moet lekker naar het bejaardenhuis gaan, en mathijsen mag wel is zijn tegenstander echt uitschakelen, hij is veel te soft.
overigens vond ik braafheid wel heel sterk, dus de voorkeur voor hem op links.
ik vond heitinga 3x niks op rechts, zet daar liever een speler die zijn actie langs de zijlijn kan maken, zoals van der wiel of stam.
keeper, blijft een probleem, er is geen 1 keeper die er boven uit steekt, vond vorm afgelopen weekend ook zwak, en velthuizen is meer een show keeper, dus dan kies ik voor de ervaren stekelenburg met als 2de keeper velthuizen.
ik zou vanaf rechts spelen met van der wiel met als back up stam, rechts in het centrum geef ik de voorkeur aan heitinga met als back up maduro, links in het centrum zou ik de gok durven nemen met loovens maar mathijsen als back up want al word hij wat feller is het een aardige verdediger, op de links back zou ik kiezen voor braafheid hij is lekker snel, en verdedigend staat die zijn mannetje als back up dan gio, word oud en steeds minder dus eigenlijk net niet..
het blok voor de verdediging moet bestaan uit de jong en van bommel, 2 pittbuls, die beide ook nog is een goede opbouw hebben, dan heb je als back up nog de zeeuw en schaars.
vanaf rechts moet van persie spelen met als back up elia/babel, achter de spits van der vaart want hij speelt altijd goed bij nederland als back up dan sneijder, vanaf links heb je dan robben zolang hij fit blijft en daar als back up elia/babel.
de nummer 9, moet gewoon huntelaar zijn niemand is zo koelbloedig in en rond de 16, als back up heb je dan kuitenbijter kuyt nog, maar blijft te weinig bij de laatste man voor een echte spits.

stekelenburg
van der wiel
heitinga
loovens
braafheid
de jong
van bommel
van persie
van der vaar
robben
huntelaar

zeer goede verdediger die zijn mannetje staat zag de 2e helft tegen arsenal daarin hij toch goed speelde. alleen won arsenal door 2 ongelukkige goals.

maarja die ooijer moet er gewoon uit te oud geen snelheid en hij speelt dramatisch. daarom zie ik ook graag loovens er bij komen, nu nog maduro er bij en we zitten weer goed voor het Wk.

stekelenburg
Heitinga
Loovens
Mathijsen
Braafheid
V.bommel
Sneijder
Kuyt
Van persie
Robben
Huntelaar

loovens is een goeie speler maar vlaar vind ik niet goed genoeg voor oranje.
sneijder gwn naar inter en van der vaart gwn naar liverpool.
dit vind ik een goeie opstelling voor wk

stekelenburg
van der wiel
loovens
mathijsen
braafheid
van bommel
de jong
van persie
vaart
robben
kuyt

ik ben echt zeer tevreden, dit omdat ik me realiseerden dat over een jaartje of 4 nederland éindelijk weer is een verdediging heeft van europese top.

V.d Wiel
Braafheid
Douglas
Fer
Heitinga
Matthijsen
Loovens
Marcellis
(aldeweireld?)

Ik ben er toch behoorlijk zeker van dat 4 vd 9 definitief zullen doorbreken (heitinga en Matthijsen zijn dit al maar die gaan zowiezo de komende 4 jaar nog vlink groeien in kwaliteit).

20 augustus 2009 om 13:09

Toby is een belg toch?
fer is geen verdediger
douglas is een braziliaan?

hij msag ook ten rouwelaar of krul selecteren vindt ze op dit moment toch beter als velthuizen.

Selectie
Doel: Stekelenburg, Velthuizen, Vorm en misschien Krul.
Verdediging: Braafheid, Heitinga, Mathijsen, Van der Wiel, Van Bronckhorst, Vlaar, Loovens, Marcellis en misschien Maduro,
Middenveld en Aanval: Blijft hetzelfde

Van Bronckhorst ben ik niet meer helemaal weg van.
Maakt redelijk wat fouten bij Feyenoord.

Van Marwijk vergeet Vlaar en Maduro helemaal.
Vooral Vlaar vind ik op dit moment een topper bij zijn Feyenoord.

Op Linksbuiten wil ik het proberen met Van Persie,
Maar hij kan ook weer wisselen met Kuyt.

Ik weet dat Van Persie geen Linksbuiten is.
Maar ga het gewoon proberen.

Wissels:
Vorm, vd Wiel, Loovens, Drenthe/ Maduro. de Zeeuw, vd Vaart, Babel

Steek
Heitinga
Vlaar
Mathijsen
Braafheid
De Jong
Schaars
Kuyt
Sneijder
Van Persie
Huntelaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren