Voetbalzone

Fener is Italiaanse top voor en strikt Santos

Maandag, 20 juli 2009 om 23:23

Juventus, AC Milan en Internazionale werden in de voorbije weken met hem in verband gebracht, maar André Santos zet zijn carrière voort in Turkije. Fenerbahçe zorgde maandagavond voor een verrassing door op de officiële website bekend te maken dat de gewilde linksback op weg is naar Istanbul. In zijn kielzog trekt ook ploeggenoot Cristian Oliveira Baroni naar Fenerbahçe.

Beide Brazilianen komen voor een onbekend bedrag over van Corinthians. Fenerbahçe maakt bekend dat Santos en Baroni (beide 26 jaar oud) woensdag in Turkije zullen aankomen en vervolgens medisch gekeurd zullen worden. Wanneer zij de tests zonder problemen doorkomen, zullen zij beide voor meerdere jaren tekenen. Baroni speelde slechts één seizoen voor Corinthians, terwijl Santos twee jaar voor de club uitkwam.

Vooral de transfer van laatstgenoemde mag opmerkelijk genoemd worden. Carlos Dunga liet Santos op de afgelopen Confederations Cup debuteren in het Braziliaanse elftal en de linksback maakte een ijzersterkte indruk. Santos verdween niet meer uit het elftal, pakte met de Goddelijke Kanaries de gouden plak en had vervolgens de clubs voor het uitkiezen. Zeker in Italië stonden de clubs in de rij, maar de back gaat verder in Turkije. Het is nog niet bekend voor hoeveel jaar de spelers zullen tekenen.

20 juli 2009 om 23:26

Het was ook nodig fener miste achterin veel kwaliteit miss zal die wel een beetje lugano doen vergeten.. Maar hij zal wel goed genoeg zijn voor de turkse competitie denk ik.

21 juli 2009 om 00:41

dos santos speelt op de linkerflank. hij is dus niet gehaald als een vervanger van lugano

21 juli 2009 om 11:13

Off: Waar is Lugano dan heen??ik dacht dat hij nog steeds bij Fener voetbalde(al volg ik het turkse voetbal ook niet)

On: Ontzettend goed gespeeld.goede handelingssnelheid en 1op1 Ijzersterk!! 26 jaar is voor een verdediger mooi om uit Brazilie te vertrekken.!!

21 juli 2009 om 12:37

Lugano heeft te veel eisen... jaarsalaris van 4miljoen, terwijl het bestuur niet meer wilt betalen dan (max) 2.5miljoen
in die 4miljoen zit overigens ook 1miljoen salaris van zijn manager in begrepen, en Fener heeft altijd een gezeik met die managers.

On:
Leuk dat we de Italiaanse clubs voor waren, maar nu moet hij het maar eens zien waarmaken, en laten zien dat hij geen 1 dag-vlieg is
en die andere ken ik al helemaal niet, hoop dat het geen Josico'tje/maldonado'tje word

21 juli 2009 om 14:29

Geweldig nieuws! Dit had ik dus echt never verwacht..

Een Braziliaan die het uitstekend deed met de Selecao op de Confederations Cup, speelt bij Fener.
Ik denk dat ik dit voortaan als normaal moet beschouwen.
Ik ben gewoon verbijsterd, top transfer!

dat word zondag in Istanbul een shirt van Santos aanschaffen..

22 juli 2009 om 12:13

We hebben al goede vervanging voor Lugano, deze is meer voor Ugur Boral.
En Lugano komt misschien nog terug.

20 juli 2009 om 23:27

Goeie speler die santos turkse clubs kopen tegenwoordig steeds meer toppers deze competitie is aan het groeien.

20 juli 2009 om 23:46

Brazilianen doen dat telkens weer.. onbekende spelers mee laten doen in internationale wedstrijd waardoor er altijd wel clubs in aanmerking komen om ze te contracteren!! Dit is gewoon een simpelweg spelletje van hen. Dit was ook het geval bij andere spelers zoals Kleberson...

20 juli 2009 om 23:28

helemaal mee eens volgens mij gaat fener het dit jaar helemaal maken! veel succes!

20 juli 2009 om 23:29

Prachtige speler die Dos Santos.afgelopen Confederations Cup had ik hem zien spelen en toen vroeg ik me af wie het nu echt was en waar hij eigenlijk speelde omdat hij wel degelijk goed kon ballen.zeker een goede speler , goed gedaan van Fener wel jammer voor Milan

20 juli 2009 om 23:29

Opvallend sterke transfer. Goed gehandeld van Fener. Baroni lijkt me wat minder, speelde enorm weinig de laatste jaren. Maar een extra speler kan nooit kwaad.

20 juli 2009 om 23:31

soww zeg als die speler Fenerbahce kiest in plaatst van de Italiaanse top dan vindt ik het een goede zaak van Fenerbahce dat ze die jongen hebben kunnen halen.
En om eerlijk te zijn vind ik dar de Turkse competitie veel spannender aan het worden is dan de Nederlandse.
Jammer dat we de wedstrijden niet op tv kunnen volgen.

20 juli 2009 om 23:43

Turkse competitiewedstrijden zijn niet echt populair bij de Europese tv zenders.ik heb (autochtone) vrienden die het wel eens voor de gein kijken als ze bijv toto hebben gespeeld, maar voor de derby tussen Fener en Gala gaan ze er wel serieus voor zitten. Dat kan ik je wel aanraden als je de competitie wil volgen.

On: deze transfers gaan voor veel concurrentie zorgen en door concurrentie word het team en ook de competitie alleen maar sterker door en laten we hopen op een heel spannend seizoen.

21 juli 2009 om 00:07

Ja, die concurrentie begrijp ik niet helemaal. Heeft Fener niet ene Roberto Carlos onder contract staan? Ik dacht dat dat een linksback was. En Wederson kan ook al linksback spelen. Nu heeft Fener drie Braziliaanse linksbacks. En Santos zal vast niet gekomen zijn omdat hij altijd al voor Fener wilde spelen, dus die derde linksback kost ook nog aardig wat. Maar goed, ik hoef het niet te betalen, dus laten we maar afwachten hoe dat gaat uitwerken.

En Baroni begrijp ik eerlijk gezegd ook niet helemaal. Dat gaat er, vermoed ik, een in het rijtje Maldonado, Josico worden. Waarom niet juist op zijn plek, verdedigende middenvelder, flink geinvesteerd? Ik zie de logica niet...

21 juli 2009 om 00:28

Santos is een linkshalf van nature, maar je gaat mij niet vertellen dat Santos bij Brazilie Robinho uit het elftal gaat kunnen spelen. Hij kan prima uit de voeten als linksback, dus de opvolger van Carlos is waarschijnlijk ook binnen. Als Özer over een paar jaar de vaste linkshalf kan worden, dan kan Santos naar de linksback en dan is Carlos weg

21 juli 2009 om 00:42

wederson is genaturaliseerd tot turk leonov.

20 juli 2009 om 23:31

Fener heeft een sterke verdediger binnen. Goed van ze dat ze hem hebben
binnen gehaald.

21 juli 2009 om 00:40

Hij is een middenvelder.. en Santos is een linkshalf meneer lima2

21 juli 2009 om 01:05

Jongen kom niet met mij in discussie want hij is een linksback.

21 juli 2009 om 01:27

Hij kan zowel linkback als linksbuiten spelen

21 juli 2009 om 04:18

Maar hij speelt (bijna) altijd linksback.

21 juli 2009 om 12:42

en aangezien Fener maar 1 probleem heeft, en dat is linkshalf (ugur boral is namelijk te schandalig, en Vederson kan gewoon niet het spel lezen (dus niet timeren) )

20 juli 2009 om 23:31

Goeie transfer van fener hebben ze nog 1 braziliaan erbij volgens mij word het geen Turkse elftal maar een braziliaanse met al die braziliaanse spelers

20 juli 2009 om 23:36

Ze hebben er nu in totaal 8 , inclusief Vederson die genaturaliseerdis. En dan nog 1 Spanjaard Guiza.

20 juli 2009 om 23:43

Vergeet Josico niet (tweede Spanjaard) en Maldonado (chileen).
Fener mag maar 8 buitenlanders hebben en ze hebben er op dit moment 11 (maldonado, Josico, Deivid, Edu, Alex, Guiza, Carlos, Santos, Cristian, Lugano* en Bilica).

* Lugano's contract loopt binnenkort af en het zal niet worden verlengd wegens zijn te hoge salaris-eisen.
Ik heb Wederson niet meegeteld omdat hij genaturaliseerd is.

Dat Aziz Yildirim een goede zakenman is, wist iedereen al. Maar daarmee ben je er nog lang niet. Ik ben benieuwd op de sportieve prestaties dit seizoen.

20 juli 2009 om 23:50

Ze hebben er op dit moment 8 hoor, Josico en Maldonado zijn al weg. Josico is denk terug gegaan naar Spanje, en Maldonado heeft nog steeds geen club gevonden.

En de contract van Lugano is afgelopen , en is officieel geen speler van Fenerbahce.

21 juli 2009 om 00:01

Mehmet C

Volgens mij maak je een foutje want Josico en Maldonado zijn al weg bij Fener? Maar misschien heb ik niet gelijk, ik wheet het niet echt zeker. En als je Lugano niet meetelt heeft Fener er precies 8.

Ik had deze jongen alleen op de Confederations Cup gezien en vond hem wel sterk spelen.
Goeie aankoop van Fener. De Turkcell Super lig word alleen maar leuker door al die transfers.
Vraag me af hoeveel Fenerbahce ervoor heeft betaalt.

Een blije Fenerbahce fan.

21 juli 2009 om 00:09

Josico gaat zowiezo weg dat is zkr. maldonado is in onderhandeling met een club uit chili ofz , contract van lugano word niet verlengt. Jmmr eigenlijk dat contract niet word verlengd had liever achterin centraal lugano en bilica gezien. maarja irtegun bekir mag er ook wezen natuurlijk!

20 juli 2009 om 23:33

Had ik echt niet verwacht, ben eerlijk gezegd als Gs-fan best jaloers geworden...

Gefeliciteerd Fb met deze prachtige transfer, ben benieuwd wat er nu met Roberto Carlos gaat gebeuren!

20 juli 2009 om 23:33

Soow , die Santos is wel een goede voetballer. Netjes van Fenerbahce ik heb hem paar keer gezien met Corinthias. Hij viel gelijk op. En hij heeft natuurlijk ook bij de Conferdations Cup gespeeld.

Cristian ken ik alleen van zijn gebaren na zijn doelpunt, ik dacht dat hij ervoor nog geschorst was. Maar deze transfer is denk ik een pure gok.
Maar mischien kan hij bij Fenerbahce bloeien net als Deivid een paar jaar geleden.

Enuh Fenerbahce is de Italiaanse top wel voor , maar ik denk dat ze wel een aardige prijs hebben betaald voor Santos, ik denk zo aan een bedrag van ongeveer 10 miljoen. Cristian is niet zo duur denk ik.

20 juli 2009 om 23:35

Eindelijk, twee transfers van formaat! Ik ben erg blij, en zeker als ik nu lees dat we de Italiaanse top voor zijn geweest. Wat ben ik trots dat de Turkse competitie elk jaar beter en beter word. Kom op Fener, pak de Europe League-cup dit jaar!

21 juli 2009 om 00:46

niet gelijk te blij worden beste vriend
maar eerlijk is eerlijk. fener heeft grootse werk verricht. deze speler viel mij al op op de confederations cup. wel ben ik benieuwd wat er nu met roberto carlos gaat gebeuren. fenerbahce heeft nu 4 spelers op de linkerflank (carlos, dos santos, wederson, ugur boral) ook vind ik het weer grappig dat turkse voetbalsites dos santos bestempelen als een jonge speler, terwijl die al 26 is.

21 juli 2009 om 02:07

De Gs-fans feliciteren ons, de Bjk-fans zeggen dat we niet te blij moeten worden. Bang dat jullie weer 6 jaar achter elkaar geen kampioen gaan worden?
Fener heeft op dit moment gewoon een ijzersterk team gekregen. Waarom zouden ze de Europa League niet kunnen winnen?

21 juli 2009 om 18:07

vriend, ik feliciteer fener ook. maar dat je een paar goede spelers koopt betekent niet gelijk dat je de euroleague kan winnen. er zijn meer clubs die goede transfers maken. gs had vorig jaar ook een ijzersterk team. volgens mij snappen jullie er niks van.

20 juli 2009 om 23:37

Vooral Santos vind ik een goede en slimme transfer. Om eerlijk te zeggen ken ik Cristian niet maar laten we hopen dat het geen miskoop word net als Maldonado en Josico. We kunnen nu wel zeggen dat Roberto Carlos eindelijk serieuze concurrentie gaat krijgen door de komst van Santos. Aangezien hij de hele flank kan bestrijken moet Ugur Boral dus ook uitkijken voor zijn linkshalf positie. Verder denk ik dat het bestuur nog een echte toptransfer gaat maken. Ik hoop op Hernanes met wie zie ook bezig schijnen te zijn. En ik hoop dat Hamit niet komt, want dat word veels te veel geld voor hem en bovendien ben ik er voorstander van dat een type Hamit zich nog verder moet ontwikkelen in Europa. En bovendien heeft Fener al genoeg spelers op de rechterflank met Deivid, Kazim, Mehmet Topuz en desnoods Ali Bilgin.

20 juli 2009 om 23:37

Goede transfer van Fb ze moeten nu een team gaan vormen willen ze iets bereiken, want vorig jaar hadden ze net zo goede spelers met Gs maar lag het aan teamgeest en trainer natuurlijk, dit jaar word het een mooie strijd in de Tsl als Gs fan.

20 juli 2009 om 23:39

Zeker sterke transfers.... die Santos maakte een goede indruk toen ik m zag op Confederatios Cup... Ik denk niet dat hij bij Fb Carlos gaat vervangen, eerder dat hij als linkshalf word gebruikt, en Ugur Boral vervangt. De linkerkant van Fener was ookal niet zo sterk.

Christian zou volgens een paar bronnen ook een sterke speler zijn.. Hoop dat hij goed uitpakt voor Fener, want in die positie heeft Fener een goede speler nodig.

Nogmaals: sterke transfer van Fb, word een sterker team volgend jaar.

20 juli 2009 om 23:40

Hij maakte op de Confederations Cup een goede indruk op mij is denk ik wel een aanwinst voor Fenerbahce, dit zijn nog eens aankopen die Fener weer kampioen kunnen gaan maken van Turkije.

20 juli 2009 om 23:40

Santos gevolgd op confederations cup.. niet eens aan ged8 dat wij hem zouden halen
denk dat hij wel linkervleugel zal nemen en carlos gewoon achter hem speelt..

die andere speler ken ik niet zo heel goed..
maar werder bremen had interresse in hem en hij heeft 13 x gespeeld dit seizoen en 2 x gescoord.. en heeft ook een aardig schot..

20 juli 2009 om 23:43

@zafer_fb

Helemaal gelijk heb je als je over Hamit spreekt, Fener heeft genoeg spelers aan de rechterkant. Beter als ze een speler kopen voor een positie die ze nodig hebben.

Trouwens: Let op Özer Hurmaci, deze speler is gruwlijk, als hij eenmaal mag spelen, wordt hij De speler van Fb. Hij is masterlijk.

20 juli 2009 om 23:52

Ik kan ook niet wachten op Ozer. Jammer dat hij nu geblesseerd is. Hij kan met gemak de opvolger van Alex worden en zelfs nog beter. Hij mist alleen nog de nodige ervaring, maar dat gaat wel goedkomen.

Zoals jij ook al zegt hebben we genoeg man op de rechterflank. Ik heb het liefst nog een defensieve versterking. Edu is heel lang out. Over Bilica ben ik wel tevreden, maar Bekir zorgt voor vraagtekens bij mij. Of je moet Onder naast Bilica laten starten, maar ik zou zeggen neem het zekere voor het onzekere en koop een buitenlandse centrale verdediger bij een topclub.

20 juli 2009 om 23:45

Wat een transfer van fener.
Die santos is de nieuwe roberto carlos.
Hij kan heel goed schieten en techniek heeft hij ook en ook snelheid.
Precies wat fener nodig had.
Cristian Oliveira opvolger van Aurelio de juiste keuze.
Had hem paar keer gevolgd op ligt tv braziliaanse competitie.
Speelde heel goed bij corinthians.

20 juli 2009 om 23:45

Ik ben geen Fenerbahce fan , maar ik dat Fener zo gaat spelen. Dos Santos gaat niet op linksback , maar Roberto Carlos denk ik.
Verdedigend Cristian, en daarnaast Emre. Voorin toch Guiza inplaats van Semih, en daarachter natuurlijk Alex. Topuz rechtshalf, alleen centraal achterin is het niet echt 100 %zeker. Edu is lang geblesseerd alleen weet ik niet tot hoelang.

Plus hebben ze op de bank aardige spelers zoals: Edu , Deivid, Ozer en Semih.

Volkan
Gokhan.G
Bilica
Bekir
R.Carlos
Topuz
Emre
Cristian
Dos Santos
alex
Guiza
20 juli 2009 om 23:50

goeie opstelling maar kom op wat doet Bekir daar beter dat Önder daar speelt

21 juli 2009 om 00:01

Daum laat Semih zeker geen wissel, ik denk dat Fenerbahce met 2 spitsen gaat spelen. Dos Santos en Roberto Carlos gaat een goeie duo vormen, en ik denk dat Alex en Emre voor een plaats moeten vechten.

Onder zal ook wel de voorkeur hebben boven Bekir omdat Onder een goeie oude vriend is van Daum.

Volkan
Gokhan
Onder
Bilica
Carlos
Topuz
Oliviera
Dos Santos
Alex/Emr
Guiza
Semih
21 juli 2009 om 00:37

Omdat je een oude vriend ben betekent het niet dat je de voorkeur zal krijgen. Wie harder werkt wie beter presteert die krijgt de voorkeur. Of er moet een wereld van verschil inzitten.

22 juli 2009 om 19:00

chrıstıan kan ook als centraal verdedıger spelen.

20 juli 2009 om 23:45

Mooie aankoopen van Fener , Santos speelt ook links vleugel denk wel dat hij daar zal spelen . Nooit gedacht dat hij bij Fener zou komen Want maakte wel een mooie indruk op de Confederations Cup .

20 juli 2009 om 23:52

Santos dodelijke voetballer , goed voor concurrentie en maakte echt indruk op mij bij de Confed Cup . Ik zag hem spelen en dacht wie is dat waar speelt hij enz . Christian ken ik niet kan iemand mij info geven over hem , hij lijkt me wel een stevige speler en hij heeft beetje een Appiah uitstraling . Hopelijk is hij net zo goed als hem .

20 juli 2009 om 23:56

Özer Hurmaci (l)... mischien eerst Alex, maar later steeds vaker Özer.
Mehmet Topuz is goed, maar daar kan ook Kazim of Deivid.
In de spits zou ik zelf voor Semih kiezen, maar zoals iedereen weet, Semih is altijd 2e keuze, ookal scoort hij meer dan Guiza.

Opstelling:

VOlkan D,
Gökhan G.
Bilica
Önder/Be
Carlos
M Topuz
Emre
Christian
Santos
Özer !
Guiza/Se
20 juli 2009 om 23:59

Özer zou ook moeten spelen vind ik wanneer hij volledig hersteld is..
Alex een wissel ?

21 juli 2009 om 00:02

Netjes gedaan van Fenerbahcee!! aankomend seizoen ins, allebei de beker in turkije en hopelijk komen we ver in het buitenland, en natuurlijk de andere clubs die in het buitenland gaan meedoen om bekers hoop toch dat ze ver komen.

Volgens mij is fenerbahce klaar voor het volgende seizoen, genoeg spelers ingekocht!

Fbli!!!

21 juli 2009 om 00:03

Onbegrijpelijk, hoe kan de Italiaanse top het afleggen tegen Fener, met alle respect hoor. Zouden ze zo veel meer neer tellen voor die jongen dan?

21 juli 2009 om 00:12

Ik hoorde van een vriend van me die fenerbahce-fan is dat er rond de 25miljoen is betaald voor beide spelers.

21 juli 2009 om 00:26

Ik denk niet dat echt rond de 25 miljoen is betaald voor deze 2 spelers.ik denk meer iets rond de 11 miljoen ofso. Want 25 miljoen is wel wat te veel voor deze spelers.

21 juli 2009 om 00:50

25 miljoen denk ik niet. zo goed zijn ze ook weer niet. die santos kost denk ik wel rond de 10,11 miljoen. christian zou ik schatten op zo'n 4 miljoen.

21 juli 2009 om 13:34

@ Instamatic

25 Miljoen wouden ze voor Hernanes betalen, voor deze 2 jongens is er vast een bedrag tussen 10/15 miljoen neergeteld.

21 juli 2009 om 00:13

Wat is het verschil op dit moment tussen de italiaanse top en de turkse top!!?? Italiaanse top gaat achteruit maar turkse top vooruit!!

21 juli 2009 om 00:21

Hij heeft het over de Italiaanse top en Fener en het verschil is Europees succes wat Fener niet heeft maar Fener weer daarintegen betaald weer abnormaal veel waardoor deze jonge jongens voor de doekoe gaan.

21 juli 2009 om 00:56

eee lees dan goed ik schrijf Op Dit Moment!!!!!

21 juli 2009 om 00:03

@ ki18
Alex een wissel>?
niet eens 1e 11 niet eens wissel hij moet gewoon weg van fb hij is te oud hij kan niet meer voetballen hij moet gewoon stoppen

21 juli 2009 om 00:04

netjes van Fener. Eindelijk 2 transfers in het buitenland waar iedereen op zat te wachten. Santos zeer goede en snelle speler met een hard schot. Hopen dat hij het helemaal waar gaat maken bij Fener.

21 juli 2009 om 00:54

Eindelijk heeft Fener buitenlandse tranfers gedaan. Fenerbahce heeft nu veel te veel middenvelders vind ik. Wie moet er in de basis beginnen? Ik ga ervan uit dat Daum met 1 spits gaat spelen en ik denk dat Daum Guiza basisplek gaat krijgen. Of Guiza en Semih moeten elke wedstrijd wisselen.

Volkan D.
Gokhan
Edu/Onde
Bilica
R. Carlos
Deivid/T
Emre
Deivid/O
Santos
Alex/Oze
Guiza/Se
21 juli 2009 om 01:36

Fbelifim ik zie geen verdedigende middenvelders, ookal speel je met 1 spits je hebt een stofzuiger nodig op het middenveld.

De grootste reden waarom Fener zo slecht was afgelopen seizoen, is omdat ze speler als Aurelio niet hadden, en met Cristian is dat probleem wel opgelost.

21 juli 2009 om 00:05

heerlijk dit gevoel speler wegplukken bij de Italiaanse top prachtig dit en die andere ken ik niet echt

21 juli 2009 om 00:05

Betekend dit dat Roberto Carlos moet gaan banken of staat hij inmiddels op het middenveld?

21 juli 2009 om 00:19

Nee Santos gaat waarschijnlijk linksmid staan.

21 juli 2009 om 00:07

Santos is een hele goeie aankoop van Fener die andere ken ik niet dus zal er niks over zeggen.nu hopen dat ze slagen, aanpassingsproblemen zullen ze niet hebben met Alex , Bilica , Wederson , Roberto Carlos , Deivid. Alleen ik vind Deivid wat minder als ze hem weg kunnen sturen moeten ze dat gelijk doen en een buitenlander voor een andere positie halen. Nogmaals gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten fb supporters.

21 juli 2009 om 00:08

ik vind het helegoeie transfers santos vooral die man viel op in confration cup hij is snel en een heel hard schot verwacht veel van hem en die andere ken ik niet fb heeft veel brazilanen zeg zo

21 juli 2009 om 00:10

@ de mensen met opstellingen

toch denk ik dat aan de rechter kant Kazim gaat spelen

On:

Geweldig als je de strijd om deze speler wint en dan zeker als concurrenten zoals Milan,inter en juventus.
Dankzij de Confederation Cup zijn er toch wat (onbekende) spelers verkast naar een topclub bijvoorbeeld Onyewu en nu Santos.
Hopelijk voor fenerbahce en Turkije zijn het allebei goeie transfers.
Ik hoop dat andere Club's zich ook nog een beetje versterken met goede spelers ik verwacht nog een transfer van Bjk en Gs.

Off:

Guiza is ook toegevoegd aan de trainingskamp van Fenerbahce.

21 juli 2009 om 00:14

en santos is een linkshalf dus er is niks met carlos aan de hand hij speelde alleen in confration cup linksback

21 juli 2009 om 00:15

iedereen zet christian op middenveld maar die speler kenne we dus niet dus moet niet gelijk basis

21 juli 2009 om 00:17

Wat ik hier alleen maar lees is "op de Confederations cup speelde ie goed" maar dat zegt niet veel over zijn kwaliteiten. Ik ken ze beide niet heb er ook nooit van gehoord en er zullen ook weinig mensen zijn die ze echt een paar weken achter elkaar live op tv hebben zien voetballen. Maar als er top clubs achter je aanzitten dan heb je wel weer wat.

21 juli 2009 om 00:19

@turkishfb : "nogmaals: sterke transfer van Fb word een sterk team dan vorig jaar".
Ik als Gs-fan wil je zin verbeteren : Fb word een "sterkere" team dan vorig jaar

21 juli 2009 om 00:23

Fb wordt een sterk team, volgend jaar.
Sommigen hier op Vz hebben wat probleempjes met leestekens, maar je leert er mee leven.

On:
Is het al bekend wanneer ze zullen tekenen?

21 juli 2009 om 00:29

Ze moeten eerst nog medisch gekeurd worden een van deze dagen en dan tekenen !

21 juli 2009 om 00:21

Fener zal deze jongen ongetwijfeld een financieel zeer aantrekkelijke aanbieding hebben gedaan, want sportief gezien is de keuze tussen de Italiaanse top enerzijds en Fener anderzijds natuurlijk niet zo moeilijk.

21 juli 2009 om 00:54

je kan het ook zo zien. hij kiest voor fener waar die meer speelminuten zal krijgen dan bij bijv. een juventus. hij ziet fener denk ik als een tussenstap en na een jaar of 2 is die klaar voor de echte top. er zijn genoeg braziliaanse spelers die zijn geflopt doordat ze te snel grote stappen hebben gemaakt. en doordat er zo veel brazilianen bij fener spelen komt hij terecht in een 'vertrouwde omgeving'. het gaat niet altijd om geld.

21 juli 2009 om 00:22

Ik hoor/lees vaker dat de turkse liga goede spelers haalt, zelfs de 'kleinere" clubs. Zelfs Rijkaart, die ik toch meer gedacht had bij bijv. een Chelseao.i.d.
Ik snap het niet helemaal, ik vind de turkse competitie toch nog niet zo enorm veel groter als die van Nederland, zou geld dan toch alles kunnen maken

21 juli 2009 om 00:24

Je zegt toch ook niet waarom iemand liever wil werken bij een grote bedrijf als Albert Heijn waar je meer verdient, dan bij een supermarkt om de hoek?

Tuurlijk gaat het om de geld, als Psv en Ajax ook veel zouden betalen dan zouden ze naar Nederland komen. Het is alleen dat de Turkse clubs veel meer geld hebben, en alleen Ajax eeen beetje kan tippen.

21 juli 2009 om 00:40

Conclusie: En doordat de Turkse competitie meer geld heeft, word hij ook steeds aantrekkelijker!!

21 juli 2009 om 00:46

@kanaryam
Als je in geld denkt ben ik het volledig met je eens, maar is het ook zo aantrekkelijk om tegen o.a.denizlispor, ankaragucu, kasimpasa, manisaspor, buyuksiher, etc te spelen?

21 juli 2009 om 00:49

@ Pah74,

Je hebt wel gelijk over kleine clubs in Turkije, maar denk zo na, ik zou geen verschil zien om te spelen tussen Kasimpasa dan Valenciences van Frankrijk of een lage club uit Portugal. Als je naar een top-competitie wil, dan Italie of Engeland of Spanje.

21 juli 2009 om 01:03

Ik volg veel voetbal uit alle lande , ook 2e divisie dus bijna alle clubs zeggen mij wel wat. Ik denk alleen dat clubs als Valenciences, mompellier, nantes,cean,belenese, pacos, setubal bekender zijn Qua naam en history, maar dat kan ook mijn idee zijn.

21 juli 2009 om 01:10

misschien komt dat doordat die competities bekender zijn door clubs als porto, benfica, lyon en marseille? als porto niet zo succesvol was in europa had niemand gehoord van belenenses, zelfde geldt voor valenciennes.
ook is er eeen grote verschil: turkse clubs mogen maar 8 buitenlanders hebben. als dat niet zo was, zou het nu heeeeellllllll anders zijn, geloof mij maar

21 juli 2009 om 01:19

dat is volgens mij precies wat ik zeg in mijn vorige post, wat betreft naam en history. En begrijp me goed ik ben het ook grotendeels met jou en andere eens over de groei van de turkse competitie , maar vergeet niet dat landen als duitsland, Engeland, Frankrijk etc. meer clubs heeft voor een kampioenschap dan alleen mar een top 3, dat scheelt er op dit moment nog aan bij de Turkseclubs.
Ps, Portugal heb ik niet genoemd als "grote" Dit land vind ik wel vergelijkbaar met Turkije, maar vergeet niet dat het niet alleen om porto draait, ook Benfica en sporting lisabon hebben al een lang, groot verleden.

21 juli 2009 om 02:11

Ik wil niet iritant doen maar.
Geen een club uit die rijtje heeft een betere geschiedenis dan Genclerbirligi of Gaziantepspor. All1 Nantes en Montepellier

21 juli 2009 om 14:42

Turkije heeft geen Top 3.

1. Fenerbahce
2. Galatasaray
3. Besiktas
4. Sivasspor
5. Trabzonspor

spelen voor de kampioenschap.
Natuurlijk zijn er clubs die beter zijn en vaker kampioen worden, maar dit geld ook voor de Engelse, Spaande en Franse voetbal als voorbeelden; Real Madrid of Barcelona, Manchester United, Lyon.

21 juli 2009 om 18:15

dat zeg ik ook. clubs als porto en benfica als je goed leest. je noemt wel portugese clubs op zoals belenenses en pacos.

21 juli 2009 om 22:01

@isocan
Als je goed mee leest in de discussie gaat het over het dichterbij komen van de turkse clubs richting Eng, duits, etc. Op Europees niveau dus en dan vallen Sivas en Trabzon op dit moment nog wel af en blijven alleen de 1e 3 over.

21 juli 2009 om 00:27

@pah74

Probeer maar is een wedstrijd van een turkse club te bezoeken uit of thuis de supporters zijn er overal , Ze staan altijd achter de club. Turkse Top club's hebben gewoon een andere sfeer en ja natuurlijk speelt de rol van centjes ook mee

21 juli 2009 om 00:41


@kaantjeuh
Suporters in alle landen staan achter hun club daar is niets bijzonders aan.

21 juli 2009 om 00:56

wat kaantjeuh probeert te zeggen is dat turkse fans bij de meest fanatieke fans van de wereld horen. maar ik denk niet dat dat een rol speelt bij zijn keuze.

21 juli 2009 om 01:08

Net als de fans uit Engeland, italie, spanje, en alle andere landen.
Dit zal idd geen rol spelen bij een keuze. Maar ik ben benieuwd hoe de turkse clubs zich gaan ontwikkelen en of er buiten de top3-4 evt. andere clubs iets gaan betekenen op europees gebied.

21 juli 2009 om 01:12

engeland?? bij engelse wedstrijden hoor je de fans geeneens. ze zijn alleen bekend door hun hooligans. dat is niet fanatiek zijn. kijk maar eens naar turkse wedstrijden van vooral bjk,gs en fb. de fans stoppen geen minuut met zingen. dat bedoel ik met fanatiek zijn. niet een paar mannen die elkaar in elkaar slaan.

21 juli 2009 om 01:32

@cassi14
Nooit van anfield road, Wembley, higbury, en bijv. st james park gehoord zeker.
Ik denk dat de meeste fans zich de beste fans van de wereld vinden, ik vind dat je dat je dat allemaal niet zo nauw moet nemen. De ene bevolkingsgroep is rustiger, nuchterder vooral in het westen van Europa en de andere zijn temperament voller en uitbundiger, als meer in het zuiden.
Dit betekend niet dat de ene beter is dan de andere, idereen uit zich op zijn manier.
Kijk naar die irritante toeters in z-afrika met de conf.cup, ik vond het rete irritant, maar die mensen daar vonden het prachtig, Niet beter, maar anders!

21 juli 2009 om 02:11

Wat denk je van Sivasspor en Trabzonspor dan? Turkije is al lang uit de periode van de 'grote 3' gestapt.

21 juli 2009 om 04:04

@carsi14

nou nou niet overdreven dat alle engelse hooligans zijn. Hooligans zijn overal ook in turkije.

Bij deze transfer heeft wel degelijk geld gespeeld maar als het niet om het geld ging kan het wel zijn dat het voor de sfeer was en dat deze jongen nog een tussenstap wilt maken.

21 juli 2009 om 13:42

Ik volg veel wedstrijden van Liverpool, maar vind Anfiel road eerlijk gezegd niks. Alleen omdat het uitsteekt in Engeland samen met Aston Villa. Maar je kan ze niet vergelijken met de sferen in de stadions van een Fener, Besiktas of Galatasaray.

Eerste filmpje dat in me opkwam:

21 juli 2009 om 14:45

@lampard,

In elke transfer speelt er geld.
Want ookal is jou club zijn naam zo groot, als je iemand niks betaald zal hij niet komen.
Je moet niet vergeten dat dit hun baan is! en wie het meest geeft heeft ook meeste kans om de speler binnen te halen.

Als hij bij Inter als voorbeeld € 50 zou verdienen en Fener geeft € 100 dan kiest hij natuurlijk voor Fener. Hetzelfde met andere clubs.

21 juli 2009 om 17:04

@pah74
heb jij ook ooit toevallig van de supportersgroep 'carsi' gehoord, dat zijn de supporters van Besiktas. De besiktas supporters hebben een wereldrecord van 132 decibel onder hun naam staan.
En heb je nooit de uitspraak van Quaresma gehoord na wedsttrijd tussen besiktas-porto, Quaresma zei: Als de Cl ging om de supporters, dan wordt Besiktas elke jaar kampioen. Dus zo te zien zijn turkse supporters een van de meest fanatiek supporters van de wereld, dit een feit en geen mening

21 juli 2009 om 18:18

@pah14
ik zeg niet de beste in de wereld. ik heb het over fanatieke supporters. engelse supporters zitten 90 minuten lang op hun stoelen. dat zie ik niet als fanatiek zijn. wat de zuid-afrikanen deden vind ik wel fanatiek zijn. iedereen zijn eigen mening toch?

21 juli 2009 om 21:56

" iedereen zijn eigen mening toch? "

Idd dat vind ik ook alleen een beetje jammer , wanneer ik mijn mening geef er direct erg veel andere direct een weerwoord hebben over hoe erg ik er wel niet naast zit en hoe het wel is. gekgenoeg zijn de meeste ook "turkse"reacties dus niet echt opjectief. Ook lampart1 krijgt meteen een weerwoord.
Nu is dit ook een discussieforum, maar idd blijkt nu hoe fanatiek de meeste zijn, als het hun club/land betreft.
Geeft verder niet, ik ben ook niet negatief geweest over het turkse voetbal en zal dat ook niet worden.
Ik blijf alleen zeggen dat buiten de Fenerbache en galatasaray Turkije "nog" niets betekend op europees niveau, en dat is mijn mening en volgens mij ook een feit.

21 juli 2009 om 23:24

@pah74
jij hebt toch ook een weerwoord op mijn mening door vragen of ik nooit van anfield enzo heb gehoord. en de enige turkse club die iets heeft bereikt op europees niveau is galatasaray. fener is tot de kwartfinale cl gekomen en besiktas tot kwartfinale uefa cup maar dat kun je geen succes noemen.

21 juli 2009 om 00:29

Fenerbahce weer met de zogenaamde braziliaanse toppers. Ik zou niet te veel verwachten hoor, gasten gaan volgens mij voor het eerst buiten de landsgrenzen voetballen en zullen eerst moeten wennen aan het Europese en Turkse voetbal. Een team vol met overbetaalde brazilianen gaat echt niet strijden, dus wederom gaat fener voor de derde plaats spelen in de Turkse League.

21 juli 2009 om 00:32

Als Besiktas een onbekende tranfer doet reageer jij altijd goed over de transfer. Altijd van die hatelijke berichten typen over Fener. Wees een man en wens ze succes en feliciteer de Fenerbahce supporters.

On: Fenerbahce heeft nu zoveel middenvelders! Ik ben benieuwd wie er allemaal in de basis gaan spelen.

21 juli 2009 om 00:34

Wat is er Southsider , voel je soms de hete adem van Fener in je nek ? Want jij weet ook wel van binnen dat Bjk volgend jaar geen kampioen gaat worden .. Let maar op je eigen transfers , jullie zijn degene die een verdediger halen die niet kan koppen en ik zou niet op Fink vertrouwen .. Mja we zullen volgend jaar wel zien . Wens jullie wel succes in de Cl , zullen jullie hard nodig hebben .

21 juli 2009 om 00:58

ik ben het niet eens met southsider, maar dat je zulke spelers koopt wil niet gelijk zeggen dat je kampioen wordt Ademfb. vorig jaar had gs de beste selectie maar ze zijn 5e geeindigd. dus we moeten afwachten, net als bij keita.

21 juli 2009 om 00:34

Jij hebt me vandaag weer laten lachen, dankjewel ! We hebben 2 turkse toppers binnengehaalt, en 1 Brazliaanse topper en 1 normale speler. 2 matige Vm's zijn weg, en de beste verdediger uit Turkije ook.

Volkan
Gokhan
Onder
Bilica
Carlos
Topuz/De
Oliviera*str
Santos/O
Alex/Dei
Guiza
Semih
21 juli 2009 om 00:35

grappig zo te merken ben je geen fan van fener en ben je jaloerss
Is nicht good jaloers hea walla is nightt geod/

ins. gaat die schitteren tege rivalen en scoort die 1tege rivaal
en guiza 2 en semih 1,

21 juli 2009 om 00:42

Southsider heeft gelijk.. bij het kopen van Maldonado en Josico waren de Fener fans ook heel erg blij... Zogenaamd aanvoerder van Chili gekocht.. Ik zou zeggen juig niet te vroeg jongens..

21 juli 2009 om 00:46

@ Anadolu

Dan kan je bij geen een transfer van te voren juichen. Dan mogen de Real Madrid fans ook niet van te voren juichen omdat hij nog niet gespeeld heeft bij Real( een gekke voorbeeldje ). Fenerbahce fans waren toen blij omdat we op dat moment veel doelpunten tegen kregen en Aurelio was toen al weg. Dus we moesten goeie verdedigende middenvelder hebben. Tuurlijk zijn we dan blij ook al was het een onbekende.

21 juli 2009 om 00:49

Wil je zeggen dat elke speler hetzelfde is ofzo . We hadden gwn pech met Maldonado dat hij niet kon aanvallen.. En met Josiko dat hij na 5 minuten al geblesseerd was . Oliviera lijkt me een stevige mid/verdediger in tegenstelling tot josiko en maldonado die slap waren . Verder is het al duidelijk dat je Fener niks gunt maja iedr zn eigen mening he ? .

21 juli 2009 om 13:58

@ Southsider,

Dit is nou een Fb-hater. Wat Fbelifim al zegt je hebt meestal van die hatelijken berichten over Fener, waarom kan je het gewoon niet toegeven dat Fenerbahce op z'n minst 1 goeie transfer heeft gedaan van deze 2 spelers?

Mijn opstelling:
Keeper en de verdediging is logisch. (carlos speelt deze jaar vast linksback en denk dat ie de volgende jaar verterkt en stopt met voetbal dan zakt Santos naar linksback en dan heb je een open plek waar een aantal spelers voor kunnen strijden.

Ver.mid wil ik eerst wel zien hoe die Baroni speelt, Emre kan je daar ook zetten maar die is meer een controlerende mid, hij is wel goed maar weet niet waar je hem anders zet.

Kazim is goed bezig met de voorbereidingen, als ie zo doorgaat dan kan hij wel verschoppen alleen hij moet een beetje minder arrogant doen. Je kan Deivid Of Topuz als invaller gebruiken voor.

Alex kan de concurrentie aangaan met Ozer, Ozer is nu geblesseerd dus heeft Alex genoeg tijd om te laten zien dat hij het dit jaar serieuzer neemt dan de afgelopen competitie.

Santos vindt ik een hele goeie speler, heeft indruk op me gemaakt en ook op mensen van de rest van de wereld.

Guiza en Semih spelen goed samen dus ze kunnen samen voorin spelen, als het niet gaat kunnen ze altijd met 1 spits spelen; Semih en dan kan er een extra mid erbij.

En over sommige mensen die zeggen dat Fener dit jaar het zelfde gaat worden omdat ze spelers haalden met veel geld, zeg ik alleen klopt niet, afgelopen seizoen hadden we Aragones die de spelers niet eens motiveerde, die sommige van hem uitschold, en niet eens logisch nadacht, hij had niet eens controle over z'n eigen elftal, dat heeft Daum wel die weet hoe die zijn spelers moet aanpakken en doet dat dan ook goed.

ps: Mijn fout het is geen Rubini ofzo mr Cristian Oliveira

Volkan
Gokhan
Onder
Bilica
R.Carlos
Baroni/E
Kazim
Santos
Alex
Guiza
Semih
21 juli 2009 om 00:32

Hij is wel goed , jammer dat Boral uit de basis word gespeeld omdat hij niet op een constante niveau kan spelen , de ene keer speelt hij de sterren vd hemel en de andere keer slecht . Verder heeft dit transfer een beetje positieve iets voor Boral , hij heeft er namelijk een grote concurrent bij en zal stinkend zijn best doen , en meer gretig worden om in de basis te komen .

Hier een filmpje van Santos , heeft een harde schot en maakt af als een spits

21 juli 2009 om 01:43

Als ik dit filmpje zo zie dan vind ik echt dat Fenerbahce een fantastische speler heeft binnengehaald.
Ik was echt onder de indruk, zou makkelijk mee kunnen bij de echte grote competities zoals spanje, engeland, italie.
Als die zo goed blijft spelen zal die die overstap wel maken.

21 juli 2009 om 00:32

Die Santos is fantastische speler.
Hij kan heel goed schieten.
hij gaat schitteren bij fener.
Let maar op.
Dunga laat hem niet voor niks op alle wed spelen.
Hij is ook in brazilie de beste linksback gekozen.

21 juli 2009 om 00:35

Gewoon niet normaal dat die Santos naar Fenerbahce is gekomen, echt ongelofelijk wat ben ik toch blij, Had dit totaal niet verwacht ik dacht hij gaat zeker naar een italiaanse Topclub, maar wat heeft ie gedaan? Hij is gewoon naar Turkije gekomen, Wat ben ik toch enorm blij dat zulke namen naar Turkije komen, Vooral zo'n speler die zich heeft bewezen, en gewoon van Dunga een basisplaats heeft gekregen, Petje af voor Fenerbahce, Zeker een Versterking en zo maken ze 2 enorm belangrijke transfers, Had stiekem wel gehoopt dat die Links back Santos naar Galatasaray zou komen.

Ik als Gs - fan ben erg blij dat zulke spelers naar Turkije willen komen, Je ziet gewoon dat de Turkcell super lig steeds maar sterker aan het worden is, veel kleinere clubs proberen sterren te halen, Galatasaray, Fenerbahce, Besiktas doen laatste tijd de gekste dingen, Trabzonspor en Sivasspor zijn bezig om de team te versterken hoewel deze clubs vooral Sivasspor geen geld heeft, doen ze toch redelijke transfers, om volgend seizoen weer een goed spel neerteleggen, en te strijden om in de top 3 te komen. En dat Ankaragucu verassende transfers doen, maakt me alleen maar blij zo is de Turkcell Super Lig veel leuker en heeft meer kwaliteit, hopen dat de komende jaren zo doorgaat. Petje af voor Fenerbahce, Gefeliciteerd Fb fans, al met al dodelijke transfers, Ik verwacht een spannende seizoen, waar de 3 grootste clubs gaan strijden om de kampioenschap (!)

p.s. Ik vraag me alleen af of R. Carlos nu wissel gaat?

21 juli 2009 om 00:43

Prachtig gezegd . Als ik compliment kon geven, zou ik het geven.

Ik denk ook dat Dos Santos eerlijk gezegd linkshalf gaat. Carlos en Santos super duo olur bence. Ik hoop ook zoals Ademfb zegt dat het op Ugur Boral een positieve uitwerking zal hebben.

21 juli 2009 om 01:19

Ugur Boral doolt al jaren nutteloos rond bij Fener, die gozer mag weleens opzouten want op 1 wedstrijd na tegen Sevilla heeft hij helemaal niets gepresteerd.

21 juli 2009 om 00:43

Tja, wie had ooit verwacht dat Rijkaard naar Gala zou verkassen? Grote namen idd, maar of ze ook zo goed presteren is en blijft de vraag.
Ik vraag me af of Besiktas hun fans in de transferperiode ook zal vermaken.

21 juli 2009 om 01:01

ik denk het niet. wat het bestuur van bjk doet is de beste voorbeeld van hoe je een kampioensteam kapot kan maken. ze geven veel te veel geld uit. alleen als ze quaresma halen ben ik tevreden.

21 juli 2009 om 02:24

Wat ik me afvraag is hoe die turkse clubs aan zoveel geld komen want het is wel duidelijk dat het geen koopje was he. lenen ze dat van de bank of zijn de eigenaren rijk ofzo.

21 juli 2009 om 06:01

Fenerbahce verkoopt jaarlijks zo'n 30.000 aan seizoenkaarten.
Stadion capaciteit is zo'n 55.000 en zit heel vaak vol.
Naast kaartenverkoop , wordt er clubkaarten verkocht(wat ook enorm veel wordt verkocht).daarnaast heeft Fenerbahce winkels genaamd 'fenerium' in verscheidene steden.jaarlijks heeft Fenerbahce zo'n 60 miljoen euro inkomsten al alleen van deze winkels.
Fenerbahce heeft een eigen Tv kanaal , genaamd; Fbtv.
Fenerbahce heeft een eigen telefoon provider , genaamd ; Fenercell.
Fenerbahce heeft jaarlijks een totale inkomsten van ongeveer 135 miljoen euro.
Fenerbahce heeft ongeveer zo'n 25 a 30 miljoen aan supporters.
Het is dan logisch dat het een groot sportclub is , niet alleen voetbal maar er wordt ook veel succes geboekt in andere takken van sport..pingpon/zwemmen/tennis/volleyba. en andere takken van sport waar ze elk jaar in Turkije succes boeken en ook weer hiervandaan inkomsten aan verdienen.
Fenerbahce Sk , is een sport klub en niet alleen een Voetbalclub.
Verzamel dit alles en zie het voor je , er stroomt natuurlijk geen olie uit de grond zoals landen als qatar Puur dikke inkomsten via de supporters en de succesvolle projecten van Fenerbahce.men is hard bezig met het bouwen naar Fenercity(een soort van winkelcentrum) ,het bouwwerk is al begonnen en men verwacht dat het over een jaar de klus geklaard wordt.fenerbahce groeit met de dag , bestuurders geven ook elk jaar aan dat hen doel in de volgende jaren verdubbeld gaat worden.we will see.

21 juli 2009 om 00:36

Ja dat begrijp ik ook wel, maar turkije heeft niet de staus als bijv. Duitsland, engeland, frankrijk etc.
En wat betreft het kiezen voor het geld, ik vind dat raar, als je al als "grote' speler binnen bent zou ik kiezen voor plezier en kwaliteit, met alle respect voor de turkse liga.

21 juli 2009 om 00:40

Wat je zegt is waar maar Turkije is een competitie dat aan het groeien is . Ik zou wel willen zien hoe ze er over 10 ervoor staan . Dan zijn ze echt wel te vergelijken met minimaal Frankrijk of Duitsland .

21 juli 2009 om 00:55

@ademfb
Ben ik ook wel benieuwd naar, maar 10 jaar geleden draaide het in turkije ook al om fener, galatasary en besiktas, Nu is dat zo, met daarbij Sivaspor en ik denk dat het over 10 jaar ook nog zo zal zijn.
Ook duitsland, Frankrijk groeien in10 jaar door hoor denk niet dat ze deze in kunne halen.
Alleen competities als de Nederlandse, belgische, scandinavische etc. blijven achter en die zijn ze qua geld al lang voorbij geschoten.

21 juli 2009 om 01:02

pah74
check mijn post hierboven. geld is niet de enige reden om voor een club te kiezen.

21 juli 2009 om 01:47

Je moet begrijpen dat niet alleen geld een belangrijke rol speelt.
Ook omdat Turkije in de verleden grote namen heeft gehaald willen ze naar Turkije komen en zeg nou eerlijk welke brazilaanse linkspoot zou niet met R.carlos in een team willen spelen. Dus dat speelt ook allemaal een rol.

21 juli 2009 om 00:59

Frankrijk? volgens mij kan je de turkse competitie nou al vergelijken met de franse competitie maar over 10 jaar zowiezo duitsland miss wel hoger

21 juli 2009 om 00:37

hehe fenerbahce koopt jonge spelers de einge oude speler die ze tot nu toe hebben gekocht is billica

santos is een goed speler voor aan de linkerkant vind het opvallend dat hij naar fener komt eerst zou Armero misschien komen

en olivera vind ik een beetje onbekent de einge wat ik overhem weeet is dat hij als stopper kan spelen maar ook als 'ön libero'

ik denk dat we dit jaar een goede kans hebben op de 1ste plaaats

ik hoop dat fener nog hernanes koopt en dan zijn we klaar

off: ik denk dat Alex volgende jaar een dubble nationaleteit gaat nemen of anders kan hij basisplaats misschien vergeten

Ps: let niet op spellingsfouten

Volkan
Gokhan
Olivera
bilica
carlos
Kaz/topu
hernanes
Emre
Dos
Alex/oze
Semih/gu
21 juli 2009 om 16:20

Ik denk niet dat dat van de fifa mag want Alex heeft al 50 caps voor Brazilie.

21 juli 2009 om 00:40

Top 11 Transfers in Turkije

1.andre Santos van Corinthians Naar Fenerbahce
2.kader Keita Van Lyon Naar Galatasaray
3.nihat kahveci van Villarreal naar Besiktas
4.mehmet Topuz Van Kayserispor Naar Fenerbahce
5.leo Franco Van Atletico Madrid Naar Galatasaray
6.matteo Ferrari Van Genoa Naar Besiktas
7 razak Omotoyossi Van Fc Metz Naar Sivasspor
8.darius Vassel Van Manchester City Naar Ankaragucu
9.ozer Hurmaci Van Ankaraspor Naar Fenerbahce
10.cristian Oliveira Van Corinthians Naar Fenerbahce
11 ivan Ergic Van Fc Basel Naar Bursaspor

Gs En besiktas zijn nog bezig met transfers.
En fenerbahce gaat ook hernanes halen heb ik gehoord op Ntv.

21 juli 2009 om 00:45

Broer, volgens mij vergeet je onze eigen held Nihat van het Ek. Die mag zeker wel op plaats 1/2/3. Ik vind een plaats 3 omdat hij toch wel ietjes oud is en Keita en Santos wel echte goeie spelers zijn. Maar Nihat mag er ook wel wezen. Verder klopt je lijstje wel.

21 juli 2009 om 00:47

De transfer van Es-es (umit karan) kan er ook wel bij denk ik

21 juli 2009 om 00:41

De meeste Brazilianen presteren goed bij Fenerbahce hoop voor deze twee dat ze er ook in slagen om succes te hebben voor Fenerbahce !

21 juli 2009 om 00:42

Had dit totaal niet echt verwacht.
geld zou zeker hier een rol hebben gespeeld want welke speler zou nou juventus milan en inter afwijzen voor fenerbache(met alle respect). dit is wat ik denk he. het kan zijn dat ik het juist fout heb.

21 juli 2009 om 00:44

Misschien is hij wel een van de weinige "slimme" spelers die zich eerst wil bewijzen bij een sub-club in Europa en daarna naar een Top Club verkassen

21 juli 2009 om 00:48

zo ahaha sorry jongens die crhistian moet zeker in opstelling zag hem op fb tv wat een schoten

21 juli 2009 om 00:55

Alexgfb

Volgens mij heb je helemaal gelijk. Eerlijk gezegd kende ik Cristian helemaal niet maar ik zag hem net ff op Fb tv. Wat een schoten heeft die man tog ook. Ben blij dat hij naar Fener is gekomen.

21 juli 2009 om 01:09

Op Fbtv was Maldonado ook een toptransfer, nou we hebben het allemaal gezien.

21 juli 2009 om 01:21

Alsof iedereen Maldonado is, wat zeg je dan over de transfer Alex, Deivid, Lugano, Gokhan Gonul?

Kan hij niet zo worden?

21 juli 2009 om 01:31

ik zeg dat je niet je conclusies op één of ander optimistisch Filmpje van Fbtv moet trekken. Je kunt er wat te weten komen maar je moet het met een korrel zout nemen.

21 juli 2009 om 01:00

Wat ik me nu afvraag is wie gaat voortaan de vrijtrappen nemen ???

21 juli 2009 om 01:03

nou duidelijk volgens mij The legends : R.carlos of Alex

21 juli 2009 om 01:13

Ookal komt Beckham, Alex heeft bij Fenerbahce patent op vrije trappen. Zo af en toe neemt Carlos hem als het een verre vrije trap is. En ik als Gs-fan feliciteer Fb met deze transfer, natuurlijk had ik liever gewild dat hij naar Gs kwam. Dan maar hopen dat Fener een slecht team gaat vormen. Kan nu al niet wachten op het seizoen en vooral 10e speelweek: Fenerbahce - Galatasaray . Het is in Kadikoy dus ik vrees nu al het ergste.

21 juli 2009 om 14:14

Je zegt dat je hoopt dat Fb een slechte team gaat vormen, maar vind je niet dat het juist beter is voor de Turkse voetbal dat de meeste teams een goeie team kunnen vormen?

1. Dan heb je grotere concurrentie met Gs, Bjk enzo en dat levert je dan een mooiere strijd op.

2. Als je een mooie team hebt kan je ook ver komen in Europa

21 juli 2009 om 01:03

Goede versterking van fb gefeliciteerd fb fans.

21 juli 2009 om 01:07

Fener wordt wel erg zo, wij zijn nog steeds bezig met klunzen als Mehmet Guven en Aydin Yilmaz een kans te geven!!! Galatasaray-bestuur word wakker en haal wat transfers, Fener staat op dit moment 1-0 voor qua transfers en aangezien we bij Fenerbahce ieder jaar op de broek krijgen blijft het niet bij 1-0!! Haal eens wat transfers!!!!

21 juli 2009 om 01:21

!!!! Wat extra uitroeptekens aangezien ik het hier roerend mee eens ben. Fener staat nu niet 1-0 voor que transfers, maar 5-0. Wij spelen nog steeds met Jupiler League/duitse amateur divisie spelers als Yaser Yildiz, Aydin Yilmaz, Mehmet Guven, Baris Ozbek, Alparslan Erdem, Serkan Calik, Volkan Yaman en de 24/7 geblesseerde Linderoth. Geen van deze spelers heeft een noemenswaardige prestatie geleverd, alleen Baris zo heel af en toe. En met transfers als Sarp en Zan kom je er ook niet. Het is hopen op de jeugd.

21 juli 2009 om 01:24

Inderdaad, ze mogen wel met eem toptransfer aan komen want zo gaat het echt niet. Competitie begint al bijna met een lastige uitwedstrijd en Maccabi Netanya is ook niet de makkelijkste.

Gaan ze zeker weer wachten tot de laatste dag, zo'n last-minute aankoop wordt het zeker Weer.

21 juli 2009 om 01:41

Jij denkt al na over Netanya? Ik hoop maar eerst dat ze Tobol afmaken! Met zo een selectie weet je het nooit.

21 juli 2009 om 01:11

Southsider, jou haat is gewoon onverstelbaar. Waarom ga je hier nou haat zaaien? Het is toch beter als Turkse teams betere spelers kopen. En jou redenering van dat hun moeten wennen aan Europese en Turkse voetbal is ook onzin. Dos Santos heeft bewezen met brazilie op een hoog niv wat die kan en heeft Conf cup gewonnen vriend en dan moet je niet komen met ozin, ik merk dat je dood van binnen gaat omdat Fenerbahce goeie spelers contracteert.

21 juli 2009 om 01:15

ze moeten wel wennen broer. er zijn genoeg zuid-amerikaanse spelers die het niet goed doen in europa. maar ik denk niet dat dat een probleem gaat worden voor dos santos. er zijn genoeg brazilianen bij fener.

21 juli 2009 om 01:20

Als Bjk fan wil ik alle Fenerliler en Fenerbahce feliciteren. Geweldige aankop dos Santos. Leuk om te zien dat ze kunnen concureren met het Italiaanse top.

Al ben je voor Bjk,galatasaray of whatever, je hoort blij te zijn. Zulke spelers zorgen er ook voor dat de competitie aantrekkelijker wordt.

Anyhow, alle Besiktaslilar;

www.sayinbaskanduysesimizi.com

Zet hier je handtekening Baskan Demioren is namelijk bereidt een fors bedrag op te hoesten voor Quaresma.

21 juli 2009 om 14:17

Ik als Fener supporter ga ik het zeker doen, maakt de competitie nog mooier, al geloof ik niet dat ie naar Turkije wilt komen. Maar hopen van wel

21 juli 2009 om 01:28

Top 15 Transfers in Turkije

1.andre Santos van Corinthians Naar Fenerbahce
2.kader Keita Van Lyon Naar Galatasaray
3.nihat kahveci van Villarreal naar Besiktas
4.mehmet Topuz Van Kayserispor Naar Fenerbahce
5.leo Franco Van Atletico Madrid Naar Galatasaray
6.matteo Ferrari Van Genoa Naar Besiktas
7 razak Omotoyossi Van Fc Metz Naar Sivasspor
8.darius Vassel Van Manchester City Naar Ankaragucu
9.ozer Hurmaci Van Ankaraspor Naar Fenerbahce
10.cristian Oliveira Van Corinthians Naar Fenerbahce
11 ivan Ergic Van Fc Basel Naar Bursaspor
12 Umit karan van Galatasaray naar Eskisehirspor
13. Ersen Martin van Recreativo naar Sivasspor
14 Bekir van Gaziantepspor naar Fenerbahce
15 Jimmy Dixon van Malmo naar Manisaspor

21 juli 2009 om 01:34

Als Quaresma komt jongen.
Dan hebben we gelijk de speler in Turkije.
We zouden hem heel goed kunnen gebruiken in Cl.
Fantastische speler.
Hij heeft alles Techniek.schot,snelheid.
Cristiano Ronaldo deel 2.

21 juli 2009 om 01:36

Vassel mag wel mat hogerin op het lijstje vind ik..
en Bilica staat er helemaal niet bij

ik hoop dat deze 2 spelers zich snel thuis voelen bij Fenerbahce zodat ze 100 kunnen geven..

21 juli 2009 om 01:44

Als we Quaresma binnen halen, en Sosa of Buananotte op positie Delgado hebben we het sterkste middenveld in Turkije. Tijdens Carsi Sabaha Karsi hebben de fans duidelijk gemaakt dat ze Quaresma willen. Yildirim Demiroren heeft ook duidelijk gemaakt door al eerder te zeggen dat hij Quaresma binnen wilt halen. Inter vraagt een prijs van 14 mlj, Demiroren was al eerder bereidt om 11 mlj te betalen. Met was onderhandelingen kan het wel rond 12 afgerond worden.

Dan zal het strijd tussen Fenerbahce en Besiktas gaan. Weer is anders dan Fenerbahce en Gs

21 juli 2009 om 02:12

Quaresma zou zeker een versterking zijn , sterker nog als hij zou komen zou hij de beste vleugelspeler in Turkije zijn . Verder vind ik dat ze kostte wat kostte Buanotte moeten halen echt een toptalent .

21 juli 2009 om 01:47

Ik vind Santos zeker een goede speler. Alleen nog zien of die het bij fener gaat maken. En voor degenen die door videobeelden op fb tv, Cristian in de basiselftal willen zien..
Als ik ook een video montage zou maken van mij op de Johan Cruijf veldje en zou opsturen naar Laporta, was ik nu bij Fc Barcelona)
Dus let niet op die beelden ( welliswaar steeds dezelfde beelden ) wat fb tv laat zien. Ze laten 8 keer dezelfde goalen zien en beweren dat hij tot nu toe 8 keer heeft gescoord, terwijl hij in paar seizoenen er 4 keer heeft gescoord
Ik hoop dat ze goed uitpakken, zodat de Turkse League een stuk aantrekkelijker wordt.
Gefeliciteerd fb supporters met jullie nieuwe aankopen..

21 juli 2009 om 02:26

je hebt helemaal gelijk, beelden zeggen nix, het gaat om of hij in een teamspel bij fener kan spelen, maar ik heb er alle vertrouwen op, daum en aykut kocaman weten wat ze doen.
echt top transfers van fenerbahce mijn mening, al weken wachten op goed nieuws..turkse comp. is nou om te smullen..ik kan niet wachten op de europese wedstrijden

21 juli 2009 om 01:55

@bjkdelgado

Besiktas supporters riepen steeds van Quaresma, maar Demiroren heeft verder helemaal niks gezegd. Hij wist niet meer wat hij moest zeggen en verliet het podium
Ik zou Quaresma zeker wel in Turkije zien voetballen, maar denk eerlijk gezegd niet dat hij zou komen.
Zowiezo maken fb en bjk minder kans dan Gs om bekende spelers binnen te halen. Dit komt voornamelijk, doordat Gs bekender is mede door een aantal successen dat ze hebben behaald in Europa. Fb haalt opzicht ook wel bekende spelers, maar moet wel bijna het dubbele betalen in vergelijking met andere geinteresseerde teams.

21 juli 2009 om 02:03

goeie aaankoop voor die turken

21 juli 2009 om 02:05

Er zijn hier mensen die geen verstand hebben van fener de systeem..

De tijd van Zico was er Aurelio en de wissel van aurelio wou Zico Maldonado
Beste voorstopper van Zuid-amerika gekozen Aanvoerder van Chili elftal.. top speler maar niet genoeg tijd gekregen..
Aureilo ging weg Zico ging weg Aragones kwam Josico kwam
Door de komst van Aragones werd maldonado een miskoop omdat hij eerder josico wou laten spelen..
Josico raakte geblesseerd maar 2-3 x zien spelen ofzo en komen jullie beweren dat ze alle2 zo slecht zijn terwijl jullie ze nie eens hebben zien voetballen.. maarja

Ot:
Heb ze beiden alleen gezien via Youtube dus wil er niks over oordelen
Geen tijd gehad om Confederations Cup te volgen vanwege arbeid enz.
hoop dat ze alle2 succesvol zullen zijn bij Fener.

21 juli 2009 om 02:06

@ ua_36 je hebt gelijk over die videobeelden want toen maldonado kwam waren er ook prachtige beelden met zijn schone tackels enz.

maar ik wil deze speler niet vergelijken met hem en hoop dat hij het zal maken werder bremen had interesse in hem maar dat is een gierig club om geld uittegeven

hij heeft bjina alle wedstrijden dit seizoen gespeeld voor corinthians en heeft 2 doelpunten gemaakt..

we zullen zien hoe ze het gaan maken..
maar ik ben nog steeds positief over beide spelers en hoop dat het ook zo blijft...

21 juli 2009 om 02:21

Fenerbahce moet zo spelen , en dan heb je nog Ugur Boral , Onder , Ozer , Kazim , Semih enz. op de bank . En nee je moet niet via videobeelden enz. beoordelen maar als Juventus enz. interesse hebben in je doe je het wel goed . Wel zou ik wat meer willen weten over Oliviera .

Volkan
Gokhan
Bilica
Bekir
Carlos
Emre
Oliviera
Topuz/Ka
ALEX
Santos
Guiza
21 juli 2009 om 02:26

ua_36,

De reden dat de fans Quaresma graag willen is omdat Demiroren al eerder duidelijk had gemaakt dat hij Quaresma wilt. En laten we eerlijk zijn, voor een zakenman als Demiroren is een bedrag van 10-15 mlj geen extreem bedrag.

Zou wel mooi zijn voor Bjk en het Super Lig. Quaresma zei na Porto-bjk wedstrijd ; "als je wedstrijden kon winnen met je supporters dan zou Besiktas de Cl winnen" Hij is nog jong, heeft slecht gepresteerd bij Chelsea en Inter, Inter denkt er zelfs aan om hem te verhuren aan Genoa, dus een kans dat Bjk hem binnehaalt zit er wel in.

Zou wel een mooie Bjk-fb derby worden

21 juli 2009 om 02:31

dos santos! wat ben ik tog blij dat hij is gekomen..zkr veel kwaliteit. over oliveira gaan we nog zien.

off: ik zou het mooi vinden als queresma naar besiktas zou komen maar, ik weet nog goed dat mourinho een uitspraak had 3 weken terug ongeveer, dat hij queresma nog 1 kans wou geven bij inter..en ik ben bang dat hij dan ook daar blijft...maarja besiktas kan altijd voor de talenten in zuid amerika gaan

21 juli 2009 om 02:31

Zoooo irritant dat de meesten mensen het steeds hebben over '' geld '' !!
Laten we het hebben over de groei van Fenerbahce de groei van de Turkse lige.
Dat zo een speler voor fenerbahce kiest in plaats van juv, milaan & inter wilt tog niet zeggen dat hij meteen voor het geld gaat? Tuurlijk speelt geld een rol maar ik denk niet dat deze man paar miljoenen meer zal krijgen dan dat juv, milaan & inter hadden geboden.
Misschien wilt hij gewoon een tussenstap zetten en vind hij fenerbahce ideaal omdat er al veel brazilianen rondlopen? en misschien hebben de brazilianen bij fenerbahce een goed woordje gedaan over de club en speelt dat een groot rol bij zijn transfer?
Wel jammer dat heel veel mensen meteen voer geld beginnen! geld speelt overal een rol dat is duidelijk maar dat hoeft niet altijd de reden te zijn.

Ik weet zeker dat als deze man naar ajax of psv was gekomen de meeste mensen zouden zeggen dat het als een tussenstap bedoeld zou zijn!
De turkse lige word gewoon steeds aantrekkelijker voor de meeste voetballers, en ja waarom zal het niet zo zijn? er lopen al behoorlijke namen rond in de turkse lige.. goeie trainers.. prachtige voetbalsfeer.. nivo is zeker niet laag & ja ze hebben ook geld!

Het is mooi om te zien dat de turkse lige aan het groeien is!
Ik als een Galatasaray fan vind het een hele goeie transfer alleen ik ben overtuigd over zijn verdedigende kwaliteiten als een linksbek ( omdat hij opgevallen was door zijn verdedigende kwaliteiten en niet door zijn aanvallende kwaliteiten )
naar mijn mening zal hij niet goed functioneren op de linkshalf positie en dat zal dan wel voor problemen zorgen want je hebt al r.carlos op de linksbek positie.

Nu nog hopen dat mijn club ook nog een goed transfer voor de verdediging doet.

21 juli 2009 om 03:55

ik wil het wel geloven maar ikzie geen andere reden dat hij nara turkije gaat i.p.v naar de italiaanse top. miischien boden de italianen gewoon een laag salaris en fener juist veel. niemand weet het.

21 juli 2009 om 11:09

je kan gelijk hebben, maar wat een feit blijft, fener zal niet hoger dan 4.5 miljoen perjaar aan een speler betalen..juve milan en inter doen dat wel!..
een belangerijke rol dat dos santos naar fener is gekomen, is volgens mij omdat fenerbahce heel bekend is in brazilie, wordt gezien als een soort kleine brazilie.
fenerbahce heeft ook veel plannen voor in de toekomst, zoals europese succes behalen en dit kan een speler toch wel aantrekken vind ik. of mischien had hij het gevoel dat inter, juve en milan niet hard hun best deden voor hem en voelde dat hij als een bankspeler werd behandeld.

21 juli 2009 om 02:34

Gewoon 4-4-2
Beste opstelling op dit moment
sterke verdediging en lekker aanvallend

Volkan D
Gökhan G
Önder T
Bilica
R.Carlos
Oliviera
« Kazim
Santos »
Alex
Semih S
D. Guiza
21 juli 2009 om 03:10

Ik ben het met jou opstelling eens, maar we hebben ook nog Mehmet Topuz die nog op rechts kan, Emre die nog op links kan, Selcuk en Deniz die nog als verdedigende middenvelders uit de voeten kunnen, Edu die nog terugkomt van een blessure, en Ozer Hurmaci, een geweldig talent, die momenteel nog geblesseerd is. Fenerbahce heeft voor het eerst sinds lange tijd een spelersoverschot op elke plek van het veld.

21 juli 2009 om 17:20

Daarom en volgens mij vind ik dat juist een +punt voor fener..
meer concurrentie elke speler gaat 100 % om een basisplek strijden..
we gaan 't allemaal zien..
hopen dat we dit jaar weer een spannende league hebbe..

21 juli 2009 om 02:47

dat zijn 5 nieuwe spelers in 1x op het veld..
wel mooie opstelling daar niet van maar
ik denk dat dat niet zo gaat lopen als ze zo spelen..
en ik heb liever ozer ipv kazim achter de spitse die steekpasse van ozer
zijn niet normaal bro op die plek van kazim kan hij gevaarlijke dinge doen

21 juli 2009 om 02:59

Ik zie Ozer liever in een Xavi rol Ik heb Santos liever als rechtsback en Topuz en Ozer midden. Ozer is minstens even technisch als Santos.
Kazim speelde als spits in zijn tijden in Engeland. Onder Zico speelde hij Rm. Daarom dat ik hem liever achter de spitsen zie spelen.

21 juli 2009 om 03:17

Ik had dit niet verwacht van fenerbahãƒâ£ã‚â§e, Dos santos zal zich vast vermaken bij fener. Lekker in istanbul wandelen, samen met R.carlos , Alex. Voetballen ik denk dat fener dit jaar ver zal komen.. verder heeft fener nog 2 rotte appels... Ugur Boral + Gokhan Gonul.. ik snap niet wat die twee daar doen.. Ugur boral heeft totaal geen inzicht hij zou het niet eens maken bij cambuur leeuwarden, en gokhan gonul. Veels te licht, geen techniek, denkt dat ie een spits is ipv een verdediger, ik zie hem voorin mislukte actie's maken, Arsenal - fb Adebayor speelde met hem.

gsliyim

21 juli 2009 om 03:24

Meen jij die ? Gokhan Gonul is op dit moment de best rechtsback van Turkije en jij wilt hem weg ? En Ugur Boral zal je wel zien als hij gaat invallen , dan gaat hij spelen als een beest om weer in de 1e 11 te komen .

21 juli 2009 om 11:12

dos santos zal zich zeker vermaken en ons vermaken met zijn voetbal hoop ik..

off: gokhan gonul is opdit moment de beste back van turkije

21 juli 2009 om 03:36

Dat van Ugur boral geloof ik wel, hij zal 100 moeten geven. ik herken hem als een harde werker, alleen heeft ie niet echt een zuivere pass, Gokhan Gonul. nop ik vind hem gewoon 3x niks, als het kon belde ik Terim op en zou ik hem zeggen dat ie Gokhan Gonul niet meer moet oproepen, ik kan zo betere verdedigers voor je opnoemen als je wil

21 juli 2009 om 14:28

Hahaha je vindt hem 3x niks, dan zou je eens meer voetbal kijken want ik vind hem de beste speler want het afgelopen seizoen + hij heeft een echte Fb-hart, zelfs als hij ziek is speelt hij en alleen omdat er dan niemand hem kan vervangen.

21 juli 2009 om 08:29

alsof de turkse competie zo veel voorstelt ik had hem toch liever bij een italiaanse topploeg gezein bijvoorbeeld bij ac milan want anders moet die favilli weer linsback spelen en cishokko werd ook al niet binnengehaald.

21 juli 2009 om 11:14

nou ik ben erg blij met zijn aankomst,
maar dat is dan een eigen fout van het bestuur van milan.
ze hebben een hoop te leren van het bestuur van fenerbahce

21 juli 2009 om 09:13

dos santos op linsk dan en carlos door schuiven naar linker vleugel middenvelder word een top jaar!! Bekijk Die Opstelling:$
Wat mij opvalt is dat er geen Cv is gekocht dus ik denk dat ze al een nieuwe verbintenis hebben gemaakt met Lugano. Ik ben benieuwd hoe Daum gaat spelen zo veel goede spelers zo weinig plek

Volkan
Gökhan Gönul
Lugano?(e
Bilica
dos santos
Deivid
Bogado/E
R.Carlos
alex
semih
Güiza
21 juli 2009 om 11:11

8 Buitenlanders.

Je mag er maar 6 opstellen hoor.

21 juli 2009 om 16:30

bedankt voor de info man

21 juli 2009 om 12:20

Beytos, je wilt bijna de hele braziliaanse elftal opstellen
Je mag maar 6 buitenlanders opstellen

21 juli 2009 om 09:42

dit zal een goeie aankoop sijn voor fener, fener heeft altijd goeie aankopen gedaan als het gaat om brazilianen. maar dat fener ac milan en juve voor is met deze tranfser is aardig apart maar deze jonge komt er wel.

21 juli 2009 om 09:59

vz hij heet niet Dos santos zo als jullie hem noemen hij heet gewoon andré santos. geweldig gespeeld op de conferdurations cup. mooie transfer voor hem vond hem eigenlijk meer iets voor juventus of ac milan.

21 juli 2009 om 10:18

Jaa hij heet André Dos Santos

21 juli 2009 om 10:23

Voor de duıdelıjkheıd , Maldonado en Josıco zıjn transfervrıj vertrokken..

21 juli 2009 om 12:15

goeie transfer Andre dos santos haha ik kon het eerlijk gezegd niet geloven. Maar iedereen heeft het hier over wat voor goede aankoop andre dos santos is. Hoe is die andere gast? kan iemand daar info over geven ?

21 juli 2009 om 12:22

Goeie aankoop voor Fener omdat ze al krap in de verdedinging zaten. En Andre Santos heeft op de confereration cup bewezen dat hij ook opp hoog nivuea goed op de been kan blijven. Hij heeft aanvallende potentie en heeft een goede trap. Mooie aankoop voor Fener.

21 juli 2009 om 12:24

Gefeliciteerd Fener-fans, aan de videobeelden van Corinthians te zien zijn ze beide degelijk, leuke acties, mooie goals, De Tsl wordt steeds sterker, Fener doet erg goede zaken in Brazilie, Fener en Brazilianen is een mooie koppel
Als heb ik ze niet gedurende de 90 minuten gezien, aan de videobeelden te zien zijn we wel beter dan Josico en Maldonado,
Oliveira Baroni en Andre Santoss

21 juli 2009 om 12:31

Fenerbahce heeft 10miljoen euro uitgegeven voor deze spelers. Dos santos: 6miljoen en Oliveira 4 miljoen. Staat op de officieele website van fenerbahce

21 juli 2009 om 12:51

pfff Fener doet wel goede zaken hoor!!!

Fener vs Gs worden mooie potjessss

21 juli 2009 om 12:57

goeie transfers van Fb..

voor diegene die het niet weten.. je mag 6+2 buitenlanders...met dat bedoel ik 6 op het veld en 2 reserve...

de transfers in turkije zijn nog niet afgerond..gs Bjk Fb zijn nog steeds bezig met een goeie aankoop binnen te halen..
Turkse competitie word sterker en sterker... er komt meer strijd in en dat gaan we hopelijk dit seizoen zien..

Ik hoop dat alle turkse clubs in Uefa en Cl ver komen..

21 juli 2009 om 13:00

ik heb gehoord dat Emre Colak weer volgend seizoen weer bij B team gaat spelen....serdar Eylik blijft wel bij de A team..

ua

21 juli 2009 om 17:50

Die emre colak had wel een goeie linker man , jammer dat hij terug moet.

21 juli 2009 om 13:03

Owww jongens mijn geluk kan niet op.. Santos is echt geweldig en die Baroni had ik nooit van gehoord maar ik ben toch blij met hem want hij gaat als verdedigende middevelder spelen en santos waarschijnlijk op links.. maar wat moet R.carlos dan vraag ik me af.. ?
Santos hebben ze voor 5 miljoen overgenomen en Baroni voor 7 miljoen!
maar ik zag dat zijn waarde maar ongeveer 3 miljoen was dus het zal vast niet waar zijn van die 7 miljoen en k denk dat die 5 miljon ook niet klopt aangezien Santos zijn waarde 6 miljon is maar het boeit niet want Fb heeft Cker 2 versterkingen!
Maar mijn geluk kan niet op..
Veel suc6 Fb!

Forza Fb!

21 juli 2009 om 13:20

ottoman 1990: precies zelfde type als andre santos hij is ook een bikkelaar en heeft ook een monsterschot

21 juli 2009 om 13:54

josico en maldonado zijn transfervrij weggestuurd en lugano is transfervrij, dus op het moment zonder club, hij had te hoge eisen, zo hoog dat geen van top club in europa hem wou, dus op het moment clubloos

r.carlos, edu,bilica, alex, guiza, dos santos, christian oliveira ben ik iemand vergeten? volgens mij kunnen we nog 1 buitenlandse transfer maken..

21 juli 2009 om 13:58

Je bent Deivid vergeten.
Ik geloof dat Aziz Yildirim gelijk heeft, zijn beloftes lijken uit te komen. Hij had het over een team dat meer zou strijden. Met zoveel spelers op 1 positie lijkt dat ook te gaan gebeuren. Geniale formule haha!

21 juli 2009 om 14:18

Fener heeft gewoon een verdedigende middenvelder nodig. En ik denk dat we al lang weten dat het 1-spitsen systeem niet werkt.

21 juli 2009 om 14:08

devid mag wissel liever ozer of mehmet daar.
zelfs uefa heeft het gezet op hun site
http://www.uefa.com/competitions/u.

21 juli 2009 om 14:18

yay! fenerbahce is weer lekker bezig. Waarom haten jullie? fenerbahce koopt transfer gelijk haten. Maar een ding is zeker, Als hun twee tegen Besiktas spelen verliezen we. Ze zijn nog niet fit. Maar Daum weet wel wat hij doet. @kanarya07, je hebt Deivid vergeten. We kunnen geen buitenlander meer kopen. jammer. Een ding is wel zeker: Fenerbahce gaat geen buitenlanders meer kopen. Misschien nog turken. Ook nog ff reageren op Alex: allen Ozer Hurmaci kan alles wissel zetten en nog iets Xd.
Die 2e transfer heet: Cristian Oliviera. niet baron ofzoiets.

21 juli 2009 om 14:21

lijk me beste opstelling maar dan moet emre wat meer helpen in verdediging . lijk me het beste opstelling.

volkan
gokhan
bilica
edu/onde
roberto carl
kazim
cristian*str
emre
A.Santos
alex/oze
guiza/se
21 juli 2009 om 14:23

Ik vraag me nogsteeds af dat hij Ac Milan, Juventus en Inter heeft afgewezen, als ik hem was zou ik eerder voor deze 3 topclubs kiezen dan Fenerbahce, maar het kan ook dat hij eerst bij een middenmoot van Europa wilden beginnen en zo steeds maar bij een betere club te komen, lijkt me zeer verstandig. Of heeft Ac Milan weer een lachwekkende bod uitgebracht net zo als ze bij Luis fabiano

21 juli 2009 om 16:29

Dat had ik ook gedaan als ik keita was!
Maar ja hij had niet veel keus zoals Dos santos he???@?
Dat zegt ook al genoeg!!
Weer jalousie dus....

21 juli 2009 om 14:23

cristian/mehmet topuz moest het zijn sorry foutje

21 juli 2009 om 14:32

En over Quaresma: Toen Besiktas fans Quaresma riep, was Yildirim Demioren stil en ging hij er vandoor. Maar het lijkt me wel leuk als hij naar Besiktas gaat.

21 juli 2009 om 14:32

We hebben goed aankopen gedaan maar we moet nog een Cv kopen en hernanes als we deze twee spelers kopen zijn we absoluut klaar dan hoeft fener niemand te kopen alleen paar te verkopen zoals baris & deivid want deze spelers zijn niet meer nodig want voor rechtshalf hebben we kazim en topuz en desnoods ali en ozer kan daar ook spelen

21 juli 2009 om 14:33

Ac Milan zit diep in de schulden en heeft niet zo veel geld om uittegeven..
En ik vind Ac Milan ook een gierig club die altijd spelers gratis binnen wil halen en bijna nooit geld wil uitgeven..
Juventus en Inter zie ik sneller miljoenen uitgeven dan Ac Milan..

21 juli 2009 om 14:37

Zeker goede transfers
En zeker nu Lugano ook misschien terug komt (de manager van Lugano wou 12miljoen voor Lugano wat Fener niet geaccepteerd had, maar ze zaten nog in gesprekken) Fener krijgt deze jaar een eizersterke verdedeging nu Bilica er ook is.

En volgens mij komen geen transfers meer, want Aziz Yildirim zou bij Arena ''ozel'' dat er nog 2 transfers zouden worden gemaakt en dat zijn zo te zien deze 2.

Fener naar de top

21 juli 2009 om 14:38

Daum gaat denk ik gewoon standaard 4-4-2 spelen of 4-5-1. Maar ik zou voor deze opstelling gaan. Hij lijkt veel te aanvallend maar Santos kan samen met R. Carlos de linker kant schoonhouden. Rechts Gokhan en Mehmet Topuz moeten rechter kant schoonhouden. Verdedigende middenvelders zijn Emre en Oliveira. Wat vinden jullie van mijn opstelling?

Volkan D
Gokhan
Bilica
R. Carlos
Mehmet/K
Oliveira
Emre
Santos
Semih
Alex
Guiza
21 juli 2009 om 15:48

De bedragen die zijn betaald zijn nog niet bekend, maar uit sommige bronnen is waargenomen dat: Dos Santos èn Christian Oliveira voor 10mil zijn gehaald.
En dat beiden spelers per jaar 1,5 mil gaan verdienen.

Ik zelf vind 1,5 mil wel een beetje aan de lage kant, maar als dit waar is heeft Fener 2 goede (goedkope) transfers gemaakt, afgezien van 10mil.

21 juli 2009 om 15:48

Enige Nadeel is dat ze zolaat zijn gekomen..
ze hebben heel de trainingskamp gemist..

21 juli 2009 om 16:03

Hier alle buitelandse toppers in T S L :
Santos ( Fenerbahce )
Ex Lugano ( Fenerbahce )
Carlos ( Fenerbahce )
Guiza ( Fenerbahce )
Baros ( Gala )
Kewell ( Gala )
Ex- Meira (gala )
Keita ( Gala )
Lincoln ( Gala )
Delgado ( Besiktas )
Ernst ( Besiktas )
Ferrari ( Besiktas )
Holosko ( Besiktas )
Bobo ( Besiktas )
ex = Pas weg of in winterstop.

21 juli 2009 om 16:05

Jongens Guiza is weer bij trainingskamp vandaag tegen Hoffenheim allemaal kijken!

21 juli 2009 om 16:07

Fenerbahce gaat goede zaken doen en dat zeg ik alleen omdat daum er is hij heeft spirit terug gebracht in het team.

On: Inter, Milaan, Juventus zijn rijker dan fenerbahce en het zijn clubs die ook meer bieden op spelers ik begrijp niet waarom dos santos dan naar fenerbahce is gekomen waarschijnlijk om het feit dat roberto carlos bij fenerbahce speelt k vind dat als roberto carlos volgend jaar weg gaat fenerbahce 100% ronaldinho of een speler die minstens even beroemd is als hem naar fenerbahce moet komen want roberto carlos speelt egt veel in keuze's van spelers die naar fenerbahce komen

een paar spelers om op te noemn:
- Guiza
- Dos Santos
- olivieira

21 juli 2009 om 16:28

Ik zou eerder Aykut Kocaman bedanken voor deze transfers hij is un weekje naar Brazilie geriest

21 juli 2009 om 16:25

Ben er echt blij mee!!
Ik denk zelf dat hij meer links vleugel gaat spelen (ipv U Boral) dan als verdediger.
Maar ja, dat wordt afwachten!!

21 juli 2009 om 16:57

Jongens na deze toptransfer zou denk ik later in de dag een bericht komen van Honda voor vijf miljoen naar Gala.

21 juli 2009 om 17:36

ken cristian niet, maar die andre santos liet een goede indruk achter vorige maand.
denk alleen niet dat fener hoge ogen gaat gooien in de champions league

21 juli 2009 om 17:44

Inderdaad, ik denk zelfs dat Fener geen een punt gaat pakken omdat Fener niet in de C L uitkomt maar in de E L prettige dag nog verder.

21 juli 2009 om 17:41

Pracht aankoop , mag van mij meteen Carlos opvangen :
Dm : Wolkan / Volkan Cv : Bilica Onder Lb : Santos Rb : Gokhan Rh : Topuz Lh : Ozer maar nu Emre voor 1 maand Ozer gebleseerd. Vm : Olivieira Am : Alex Spits Guiza & Semih.
Zo heb je overal een duo van Brazilianen & Turken :
Lb & Lcv Brazilienen
Rb & Rcv Turken
Vm & Am Brazilianen
Halven : Turken
Alleen de spits maar hoop dat een Braziliaanse spits wordt aangetrokken opstelling :

Demirel
Gonul
Onder
Bilica
Santos
Olivieira
Topuz
Ozer/Emr
Alex
Semih
Onbekend
21 juli 2009 om 18:11

We hebben al 8 buitenlanders , geen keuze maar je moet Guiza opstellen in je Opstelling . Denk wel dat hij het beter gaat doen dan vorig jaar nu daum er is

21 juli 2009 om 18:40

santos en oliveira is het zelfde gevalletje als keita, door een gemonteerde video inclusief een redelijke muziek erbij lijken ze wel vele malen beter dan wereldtoppers. ( zie video keita op youtube). Ik hoop dat ze aan de verwachtingen voldoen zodat volgend seizoen genietbaar word.

off:
van de meeste reactie lees ik dat het titelstrijd tussen besiktas en fenerbahce zal verlopen, nou volgens mij heeft galatasaray sterkste team op papier, euh ik weet ook niet vanuit waar jullie dat vandaan halen. In mijn ogen heeft galatasaray niet echt een versterking nodig behalve een rechtsback, als er geen versterking wordt gehaald dan zou ik sabri nooit opstellen.

21 juli 2009 om 18:44

Kom op Fener bahce nog 3 man uit brazilie dan word Fenerbahce --> Brazilbahce

jullie hebben nu 8 braziliaanen jullie mogen lincoln er ook wel bij

de oude 6 :vederson, Bilica, Alex, Deivid, Edu Dracena en Roberto Carlos

Nou gefeliciteerd en weer geen kampioen worden

21 juli 2009 om 21:56

haha gelijk heb je zeker, echt een Brazilie Ii
maar Roberto Carlos gaat over een jaar of een of twee stoppen, dus je hebt er nog 7 over
haha Lincoln, die zouden ze zeker hebben , past precies bij Fener

22 juli 2009 om 00:01

wat maakt het uit of je 8 brazilianen hebt of 8 van verschillende landen?..ze blijven allemaal buitenlanders..
voor de rest begrijp ik je jaloezie wel is te begrijpen

21 juli 2009 om 19:10

Zoiezo zal de titelstrijd lopen tussen Fenerbahce en Galatasaray. Dit jaat deden beiden teams het zeer slecht, en daardoor kon Bjk kampioen worden, dit zal de komende jaren niet meer gebeuren.

En trouwens: waarom zeurt iedereen over de brazilianen van Fb?! Iedereen koopt buitenlanders, en Fenerbahce vond het blijkbaar goed uitpakken met Brazilianen.
(sjaktar heeft trouwens ook vele brazilianen.)

John84, mooie opstelling. ipv topuz kan ook kazim, ipv alex kan ook özer.
En als je meer aanvallend wilt gaan spelen, haal je emre of christan eruit, en zet je semih erin.

21 juli 2009 om 23:29

dus omdat fb en gs het slecht deden kon bjk kampioen worden? je kan het ook zo bekijken: de voorgaande jaren deed besiktas het altijd slecht en daardoor werden of gs of fb kampioen. is hetzelfde toch?

21 juli 2009 om 20:04

Goed nieuws voor de Turkse competitie! Geweldig steeds betere spelers we zijn echt op weg om een top competitie te worden! Fener heeft een goed team maar het is te druk teveel spelers voor de zelfde positie..en hoor net dat Quaresma een akkoord heeft bereikt met Besiktas! Besiktas is denk het meest favoriet volgend jaar omdat het al kampioen was en omdat het gewoon een goed team is. Galatasaray doet het niet goed is ook te zien aan de oefen duels etc.en over Sivasspor 5-0 veloren tegen Heereveen 2-2 gelijk tegen Chivas 3-1 verloren tegen Olympiakos en 3-0 veloren tegen Psv zegt denk ik al genoeg.

21 juli 2009 om 21:19

je trekt echt verkeerde conclusies nou, ik kan je een voorbeeld geven waarbij oefenduels geen betekenis hebben.

in het jaar dat liverpool champions leaugue won hadden ze tijdens voorbereiding 5-0 van fc mainz verloren.. In mijn part denk ik dat besiktas weer eens 10 jaar moet wachten voor het voglende kampioenschap.

21 juli 2009 om 20:36

Elk x probber jij ons te overtuigen dat Quaresma of andere toppers bij Besiktas zijn , ik zou jou abbonnoment of Fotomac maar afschaffen.

21 juli 2009 om 20:43

Turkpride ik heb het niet van fotomac...een van de besturıngs lıd van Besiktas heeft het gezegd en k heb het van haber1903 dat ıs soort van tweede sıte van Besıktas zelf...dus ga jij je zelf maar abooneren op fotomac...

21 juli 2009 om 22:27

Goede slag geslagen van fenerbahce. Maar of oliviera emre uit de basis kan spelen is nog maar de vraag. We hebben op dit moment de beste middenveld van de competitie. Teveel goede spelers die allemaal een kans gaan krijgen omdat fenerbahce heel veel wedstrijden moet spelen dit jaar... Uefa cup competitie beker super cup zeker 45 wedstrijden... Dus iedereen krijgt een kans. Maar ik zou zo beginnen met op de bank volkan b, onder,bekir,ugur,deivid,kazim,guiza. Ik vind semih beter dan guiza en voor 2 spitsen is er geen plek.

Ik verwacht nog 1 goede verdediger en Daum heeft gezegd dat hij nog een transfer niet uitsluit.

Opstelling:
4 Verdedigers met 3 pure middevelders. Topuz, Emre en Dos Santos kunnen verdedigen en aanvallen. Alex Ozer en Semih als de bermuda driehoek. Vooral van alex en ozer mogen we heel veel verwachten.

Geloof me ozer gaat dingen laten zien dit jaar!!!

1 Volkan
8 Gokhan
2 ?
4 Bilica
3 R.Carlos
6 Topuz
5 Emre
11 DosSantos
7 O.Hurmaci
10 Alex (K)
9 Semih
22 juli 2009 om 12:39

Ik feliciteer hier alle Fenerbahce fans met deze aankoop !!
Uitstekende transfers !

22 juli 2009 om 12:40

Ik denk niet dat er een transfer nog komt, want Aziz Yildirim zei dat ze nog 2 transfers wouden doen, en dat zijn deze 2.

Opstelling lekker aanvallend, Fenerbahce moet stoppen met 4-4-1-1 systeem, als je een topclub bent moet je minstens met 2 aanvallers spelen vind ik, mijn mening.

oliviera zet ik niet bij, omdat ik niet weet hoe hij voetbalt

Volkan D
Gokhan G
Bilica
Bekir
R.Carlos
Kazim/To
Ozer
Alex
Santos
Semih
Guiza
22 juli 2009 om 14:24

aziz zegt nog dat er 1 transfer bij komt maar ja ik weet niet of ik hem moet gelofen dit is mijn iedeaale opstelling alleen ik weet niet of oleivera goed is dus ik zet hem er niet bij

22 juli 2009 om 14:33

dit is mijn ideale opstelling

volkan
gokhan
bilica
on/edu*s
carlos
kaz/dei*
alex(c)
santos
emre
semih
guiza
22 juli 2009 om 14:43

Gefeliciteerd Fener fans ik kende beide spelers niet maar Santos had ik tijdens de Confederations Cup hij speelde zeker wel goed maar verwacht niet dat jullie deze jaar van Gs gaan winnen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Fenerbahçe

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Besiktas5816
4.Bursaspor5411
Voor de complete stand: Spor Toto Süper Lig
SpelersPositieW
Dirk KuytAanvaller318
Cristian Mark Junio...Middenvelder305
Moussa SowAanvaller3015
Caner ErkinMiddenvelder290
Gökhan GönülVerdediger263
Mehmet TopalMiddenvelder263
Voor de complete selectie: Clubpagina Fenerbahçe.

In de wandelgangen

Zondag 19 mei
Het is AS Monaco echt menens, dat wordt alsmaar duidelijker. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Pagina gegenereerd in 0.40625 seconden.