Voetbalzone

Italië loopt zich stuk op Al Hadari

Donderdag, 18 juni 2009 om 22:23

Voor Wereldkampioen Italië wordt het nog een behoorlijke opgave om de volgende ronde van de Confederations Cup te bereiken. De ploeg van Marcello Lippi creëerde in de tweede helft van de wedstrijd tegen Egypte de nodige kansen, maar stuitte keer op keer op Essam Al Hadari. De keeper van de Afrikanen verdedigde zijn doel met verve en hield de 1-0 voorsprong, die vlak voor rust op het scorebord was verschenen, in stand. Egypte heeft hierdoor uitstekende papieren om de halve finales te bereiken.

Italië en Egypte hebben nu beide drie punten gehaald uit twee wedstrijden. De Afrikanen staan er echter een stuk beter voor, daar zij in de laatste groepswedstrijd tegen hekkensluiter Amerika uitkomen. Italië heeft met het reeds tot de halve finales doorgedrongen Brazilië een moeilijkere opgave en moet zodoende vrezen voor een vroegtijdig afscheid van Zuid-Afrika. De ploeg heeft dat aan zichzelf te wijten, daar zij in de tweede helft de fraaiste mogelijkheden om zeep had geholpen.

In de eerste helft toonde Italië zich nog zo mak als een lammetje. De ploeg trok zich terug op de eigen helft, loerend op een counter, maar omdat ook Egypte vanuit haar verdediging speelde kwam er nauwelijks ruimte. De bal bevond zich voornamelijk op het middenveld en de momenten van opwinding kwamen dan ook enkel door schoten vanuit de tweede lijn. De openingstreffer van Egypte, vijf minuten voor rust, kwam dan ook als een daverende verrassing.

De eerste helft leek zonder doelpunten afgesloten gaan worden toen uit een hoekschop alsnog de openingstreffer viel. Mohamed Homos ontsnapte aan de aandacht van de verkeerd timende Daniele de Rossi, die zijn directe tegenstander via de binnenkant van de paal raak zag koppen. Italië toonde zich aangeslagen en verbeterde zich in de beginfase van de tweede helft nauwelijks. Toen de kansen echter begonnen te komen groeide Al Hadari uit tot de held van Egypte.

Vooral Vicenzo Iaquinta had last van de doelman. De spits van Juventus kreeg zeven minuten voor rust zijn eerste grote mogelijkheid, maar stuitte op Al Hadari. De keeper was zijn tegenstander vervolgens nog twee keer de baas, terwijl hij ook een antwoord had op een poging van Riccardo Montolivo. Vijf minuten voor tijd verkeek Al Hadari zich nog wel op een mislukte voorzet van Gianluca Zambrotta, maar nu bracht de lat redding, waardoor Egypte stand hield. De Afrikanen hebben de volgende ronde in het zicht.

18 juni 2009 om 22:23

Wat is Italie zwak, op het Wk worden ze niet serieus genomen met dit spel.

18 juni 2009 om 22:29

dat slaat nergens, heb je wel eens gekeken?
italie speelde goed voetbal, heel aanvallend,
zeker voor hun doen, ze hadden kansen maar geen geluk
verdediging stond ook sterk, won bijna alles

kansen waren 3-20 ofzo, voor italie, balbezit was ook 80%

en wat is egypte een walgelijk elftal zeg, niet normaal,
ik heb al erge dingen gezien, maar dit slaat alles

die gasten vallen bij bosjes neer, ook al is de tegenstander ver weg,
je kunt wel zien dat swalchbes nieuw zijn voor hun,
want ze bakten er helemaal niets van

italie kan brazilie wel hebben hoor, brazilie is erg zwak aan het spelen,
en kan zich zo stuk lopen op de verdediging

18 juni 2009 om 22:31

Italie is gewoon zwak en Lippi moeten ze eruit gooien.

18 juni 2009 om 23:15

Italie neemt dit niet seriues..
Is gewoon Warming up
En italie gekend. Hoe belangerijker hoe harder ze spelen. Je zag ook op het Wk tegen Amerika 1-1 nu 3-1 Revanche.

Brazilie gaat ook pakslaag krijgen. Als het goed is..
Del Piero is niet geslecteerd als het goed is..
..

19 juni 2009 om 10:04

ze waren best wel klungelig bezig die italie.

19 juni 2009 om 18:14

Egypte speelde goed

18 juni 2009 om 23:31

zohoooo dit is voor het eerst dat jij dit volgens mij zegt, dat het feit is dat egypte met 1-0 wint?!! of niet....
als itale zo zou winnen zoals egypte dat gedaan zou hbben vandaag dan zou jij iets heeeeel anders zeggen of niet dan....
dan zou je roepen italie speelt laf en antivoetbal, en dat ze niet anders zouden kunnen, als nederland zo zou verliezen van egypte zou je ook zeggen dat nederland beter was en meer balbezit had duzzz, zeg nou maar gewoon dat je een hekel heb aan italie dat kan ik meer waarderen door nu ineens te zeggen dat het een feit is dat egypte, weliswaar met geen mooi voetbal, wint slecht slecht slecht sparnaaij

18 juni 2009 om 22:33

ach bianco jij met je onzinnige commentaren weer. 1 italie verliest van zichzelf door die laffe anti voetbal van ze is echt lekker voor ze dat het afgestraft is en 80 porocent bb is ook overdreven egypte had allang de 2 de kunnen maken als ze niet slordig waren in de counter.

18 juni 2009 om 22:33

Italie kan Brazilie zeker hebben en uit het verleden van de Azzuri weten we dat hoe belangrijker de wedstrijd, hoe beter ze gaan spelen.

Ben het echter niet eens met het spel van Italie. Aanvallend spelen is goed maar het spel was onder niveau. Zeker als je naar de spelersmateriaal kijkt. Is Del Piero trouwens niet gesecteerd??

18 juni 2009 om 23:00

Italie kreeg alleen kansen doordat Egypte slordig/nonchalant met de bal omgingen. Egypte was gewoon beter en verdient gewonnen. Als Egypte nog iets volwassener wordt kunnen ze het best ver schoppen. Goh wat hebben ze mij verrast dit toernooi, nooit van ze gehoord.

18 juni 2009 om 23:09

Heb Jij wel gekeken?
Eerste helft - onder hun niveau.
Tweede helft - Beter, een paar goede kansen maar je moet ze ook kunnen afmaken (de keeper van Egypte speelde een zeer verdienstelijk match)

En wat zeg je nou brazilie speelt zwak?
Ok tegen Egypte was het een moeilijke match maar je ziet wat voor een stugge ploeg Egypte is en tegen de Vs heeft Brazilie gwn rustig de match gewonnen zonder al te veel inspanning.
En de verdediging van Italie maakte nou ook geen blunders maar ze stond er ook niet steenvast.
En 80!!!!???? heb je ooit al eens naar statistieken van een match gezien hoogstens is het 35 - 65 mar meestal 45-55.
Dus denk eerst na.

18 juni 2009 om 23:14

Bianco, sorry.

Balbezig kan best 80% zijn (volgens jou). Zelfs al was het 99,9% feit is egypte wint. Gewoon door een mooie goal. Het was geen mooi voetbal, maar rendement had het wel.

19 juni 2009 om 08:35

het leuke is dat echte kwaliteit op het scorebord terecht komt

19 juni 2009 om 08:43

@ Bianco,

helemaal mee eens!!
Italiã« was veel gevaarlijk, maar Iaquinta had duidelijk zijn wedstrijd niet zeg! Verder vond ik Egypte en laf voetballend team om naar te kijken, of heeft iemand al eens eerder een keeper met kramp gezien? Of die uittrappen aan het eind van de wedstrijd, allemaal rechtstreeks naar Buffon! En dat hij telkens naar het hoekje van het strafschopgebied rende met de bal was ook niet bepaald de fairplay-prijs waard, al met al een laf, maar slim spelend zo blijkt, voetballend Egypte, met wel hulde voor de aanval, die bij vlagen mooi combinatie voetbal speelde en veel slimme paasjes hadden waar de Italianen eventjes niets op terug hadden.

19 juni 2009 om 09:57

Alle zuidelijk landen spelen walgelijk; italianen, portugezen, spanjaarden en dus ook egyptenaren doen er alles aan om hun tegenstander een kaart aan te smeren. Dus Italie is met eigen taktiek verslagen. maar goed, wat is de waarde van de confederations cup. Niets toch; Als italia op een wk van egypte zou verliezen, dan mogen ze zich meer schamen. Nu zal er amper iemand van wakker liggen.

19 juni 2009 om 12:15

Nou vriend, in de 87ste minuut kwam er iets over balbezit te staan en dat was gewoon 46-54 dus..

18 juni 2009 om 22:24

al haddden ze zoveel pech met afwerking toch Pure schande van deze ploeg!!! En waarom speelde Santon niet?!!!!

18 juni 2009 om 23:48

Ehhmm... omdat ze Grosso en Zambrotta ook hebben

19 juni 2009 om 00:26

nou ik vind Santon meer talent hebben zeker beter dan Grosso en Zambrotta heeft zijn beste tijd gehad.

19 juni 2009 om 00:35

drie kwart van de selectie van Italie heeft zijn beste tijd wel gehad. Pirlo, Cannavaro, Zambrotta, Camoranesi, Toni etc. Ik vind het echt niks bijzonders hoor, dat team van Italie.

19 juni 2009 om 08:10

@dirtymind

ben het niet geheel eens met wat je zegt over dat drie kwart van de selectie zijn beste tijd heeft gehad,
cannavaro ben ik het wel met je eens maar waarom op zijn positie dan niet materazzi?
over zambrotta kan je nog discusieren omdat hij toch een goede rechtsback blijft.
toni heb ik nooit een goede spits gevonden dus zie liever daar gilardino of cassano.
pirlo is toch wel de spelmaker op het middelveld en kan nog een paar jaartjes meedraaien.
camoranesi speelde een goede eerste helft tegen vs (2 de helft niet gezien dus kan daar niet over oordelen) en hoe hij bij juventus speelt is ook leuk om naar te kijken.

wat een goede keeper zeg die Al Hadari en dat hij ook maar pas onder de lat staat bij egypte zou je niet zeggen.

die laquinta had er wel minstens 1 a 2 mogen inschieten. hij speelt zichzelf goed vrij is sterk aan de bal en in de lucht maar de afronding ontbreekt er nog aan, en dat is jammer

18 juni 2009 om 22:24

Egyte gefeliciteerd...laat italie nu maar een van brazilie winnen

18 juni 2009 om 22:24

Wat had Iaquinta toch kansen gehad! Mocht er minimaal 1 maken. Vond Grosso en Zambrotta ook heel slecht spelen en Rossi hoort ook bij het rijtje thuis.
Volgende week moet Italie tegen Brazilie. Dat word hoe dan ook een mooie wedstrijd

18 juni 2009 om 22:24

wat een keeper zeg egt geweldig zonder die keeper had italie wel gescoord egt geweldig.
die kan zo in Europa aan de slag.

18 juni 2009 om 22:25

Die keeper speelt ook in europa

18 juni 2009 om 22:39

Hij speelt volgens mij bij Al Ahly en dat ligt in Egypte, dus Afrika

18 juni 2009 om 22:42

Nopez, hij speelt bij Fc Sion in Zwitserland!

19 juni 2009 om 02:06

Hij speelde vorig jaar bij Fc Sion in Zwitserland, maar is weer terug bij zijn oude club Al Ahly in Egypte.. zoek maar op google, wat mij wel opvalt dat hij al over de 35 is

18 juni 2009 om 22:25

misschien mooie titel: vergrijzing italie is een feit!

nee maar even to the point. alle respect voor onze keeper van egypte(op die bal waar hij zich bijna verkeek op de lat na dan)

18 juni 2009 om 22:27

Misschien een betere titel: Onderschat Egypte niet.


Niks schande voor Italie, mensen moeten niet denken dat Egypte slecht is ofzo.
Het was ook niet een schande toen ze hadden verloren van Nederland.

18 juni 2009 om 23:36

Of nog mooier: Het voetbal is niet meer wat het is

Maar ik moet toch zeggen dat egypte zeker niet slecht is, een paar verbeteringen inbrengen en ze maken een grote kans op de eerste plaats.

19 juni 2009 om 08:22

de vergrijzing van italie is dan misschien wel een feit, maar zij hebben ook weer voldoende talenten die de komende jaren definitief doorbreken: santon, balotelli, montolivio, giovinco etc...
Maar wordt inderdaad wel tijd dat die jongens meer kansen krijgen, Italie zal op het wk dus wel goed voor de dag komen verwacht ik. In ieder geval beter dan ze nu doen.

18 juni 2009 om 22:25

Echt schandalig!! Wat ben ik blij als inter supporter dat chiellini cannavaro legrotagglie bij juventus spelen!! echt niemand was goed , nog niet een beetje!! Belachelijk dat gattusso nog mag spelen, loopt al 2matchen verdwaald... mjaaaaa lippi lippi toch

18 juni 2009 om 22:28

Legrottaglie speelde niet eens en de vorige wedstrijden speelde hij sterk, vraag me af waarom je zijn naam noemt?

18 juni 2009 om 22:31

kweet dat hij vanavond niet meespeelde, maar ik zag het maar gewoon! En zo sterk speelde hij zeker niet hoor, anders stond hij vdg gwn in de basis hoor

18 juni 2009 om 22:32

gebrek aan kennis daarom,
want idd hij speelde helemaal niet.

Lippi mag idd wel weg, del piero moet weer terug

en waarom zeur je over chiellini en cannavaro?
beiden spelen goed voetbal, en ik ben blij dat ze bij ons, juve, spelen, want de verdediging is 10x sterker als inter

18 juni 2009 om 22:38

Lol drm heeft inter al 2seizoen minder doelpunten en al gekregen en zal volgend jaar net hetzelfde zijn, gans italia vind dat de verdediging op niets trekt, maja dat zal je wel niet weten he

18 juni 2009 om 23:40

Hmm.. Interista misschien geen slimme opmerking over Chielini en Cannavaro maar @ Bianco: Juve sterkere verdediging dan Inter?! hahaha, begin nu niet weer met je onzin want bij elk topic dat ik kijk zie ik de onzinnigste dingen bij jou eruit komen, en iedereen zegt het ook tegen je! Als je een echte Juventino bent dan had je ook kunnen toegeven dat Juve dit seizoen verdedigend vrij zwak was. Misschien ben je zon supporter die de wedstrijden van zijn ploeg niet volgt, dat je daarom maar zegt dat Juve's verdediging sterker is (triest)...
Heb Italie - Egypte niet gezien helaas maar als ik het goed begrijp heeft Italie toch kansen gehad om te scoren. Jammer dan dat het niet gebeurde maar ik hecht niet zoveel waarde aan de Confederations Cup. Hopelijk kunnen we op het W K laten zien waarom wij verdiend regerend wereldkampioen zijn. Forza Azzurri!

19 juni 2009 om 00:36

Als we op de man gaan spelen.
Sommige mensen hebben ook verplichtingen.

Op papier is dit 'een schande' maar aangezien ik de wedstrijd niet gezien heb kan ik daar niet over oordelen. Ik had namelijk ook verplichtingen.

Oogkleppen.

18 juni 2009 om 22:30

Van Interspelers kunnen we niets zeggen eh want daar spelen amper Italianen. Cannavaro en Chiellini waren niet op hun best vandaag maar is dat een reden om hun zo af te schrijven? Ik denk het toch niet. Dat Gattuso mag spelen vind ik ook niet normaal, hij heeft totaal geen wedstrijdritme en ik snap niet waarom Lippi dit niet ziet. Luca Toni is een kluns die amper op zijn benen kan lopen en Iaquinta stond vandaag niet scherp maar blijft ondanks de kansen een zeer goede spits. Egypte hun doelman had vandaag de avond van zijn leven denk ik

18 juni 2009 om 22:34

Ik schrijf hun zeker niet af!! Kben een supporter!! Op die positie hebben we niet veel keuze ! kzeg gwn als interfan ben ik blij dat da de verdediging van juve is, want zijt eerlijk, zo sterk is dat niet?? als ge de verdediging van 2006 zag!!

19 juni 2009 om 03:35

Ik vond Cannavaro anders wel aardig spelen. Zat kort op zijn man en verloor bijna geen duels. Alleen zat er te weinig inspitatie in het elftal. Er mag ook wel gezegd worden dat Egypte weer goed speelden. Ik denk dat ze nog wel eens ver kunnen komen op het Wk.

18 juni 2009 om 22:37

Gattuso is beter dan jullie hele middenveld bij elkaar En wat ik grappig vind: je bent blij dat die spelers bij Juve spelen... Welke speelden bij Inter dan? Hoeveel Italianen hebben ze in hun basiselftal?? Jij hoefte je sowieso geen zorgen te maken over de spelers in de Azzuri

18 juni 2009 om 22:41

Lol, Serieus echt grappig hier! Gattuso in vom is zeker heel goed en moet altijd in de basis staan, mah hij de laatste 6maanden amper gespeeld! En nix mee te maken dat inter geen italianen heeft, mah echt nix! Santon en balotelli, das al genoeg!

18 juni 2009 om 22:46

Het gaat erom dat je andere clubs uitlacht omdat de spelers minder spelen maar Inter haalt de spelers uit alle delen van de wereld, begin eens in de jeugd te kijken en je kan meer spelers vinden als de 2 die jij opnoemt.

18 juni 2009 om 22:53

Ik lach echt niemand uit, ik ben 100% inter en italia fan, en heb respect vr elke tegenstander!

18 juni 2009 om 23:20

Lippi wilt Gatusso misschien wedstrijd ritme geven wat denk jij wel niet.

Voor gaan de jaren wouden landen niet eens meedoen aan deze Cup. Dus denk je echt dat mensen dit seriues nemen. Dit is gewoon oefenwedstrijd. Alleen je kan er een beker mee winnen. Woow leuk hoor

18 juni 2009 om 23:47

@ Ac_milann
De jeugd van Inter is samen met Juventus de sterkste van Italie, dus daar hoef jij je niet over te uitten vind ik. Met Santon, Balotelli hebben we gelukkig 2 (jonge) Italianen in onze ploeg en Marco Materazzi natuurlijk niet te vergeten. Ook Acquafresca (die helaas wss naar Juventus gaat), Bolzoni, Napoli etc. moet je niet vergeten. Inter heeft genoeg goede eigen opgeleide spelers, helaas breken die vaak niet bij Inter door. Ik vind wel dat Inter moet gaan 'italianiseren' maar met Mourinho (de kluns) zal het wel niet gaan lukken die Deco en Carvalho wil gaan halen (2 over the top Portugezen, en laten we Quaresma niet vergeten)... We zullen volgend jaar zien wie dan de sterkste is!
Ook al zijn we allemaal voor Inter, Milan of Juve voor de Azzurri zijn we toch allemaal en dan moeten we als Italianen samenkomen en dan geen gediscussieer tussen verschillende clubs.

19 juni 2009 om 08:59

stel je eens voor dat de 6+5 regeling een feit wordt....

giovinco.. de ceglie.. acquafresca.. santon.. balotelli.. marchisio.. bolzoni.. paolucci.. ga zo maar door

als dit soort spelers meer kans krijgen (dat dus door de 6+5) om door te breken bij hun huidige clubs (juve en inter).. dan zullen ze zeker weten over een paar jaar in squadra azzurri spelen

19 juni 2009 om 12:40

Heb je helemaal gelijk in drughi, en ik hoop ook dat die regeling gaat komen ook al komt Inter dan op het begin wel in de problemen aangezien er weinig Italianen in de selectie zitten maar op de langere termijn is het wel beter voor de Italiaanse identiteit van de clubs.

18 juni 2009 om 22:26

Onbegrijpelijk dat Lippi niet begint met Montolivo en Toni.. Lippi kan zichzelf nu echt achter de oren krabben want deze nederlaag is zijn schuld. Van dit matige Egypte mag je gewoon niet verliezen. Ze waren nog onsportief ook en die keeper hield er met geluk een paar knappe ballen uit. Waardeloos dit.

18 juni 2009 om 22:32

Toni ?
Heb hem de hele match niet gezien, ook al viel hij in.
Ohh toch wel, hij kan goed vallen.

18 juni 2009 om 22:45

Toni is sterk aan de bal en wint elk (lucht)duel. Je kinderachtige reactie geeft je slechte voetbalvisie goed aan. Met Toni heeft Italie veel meer stootkracht en balvastheid voorin, spelers kunnen aansluiten. Als Toni niet speelt wordt er veel van afstand geschoten en de aanvallers staan op eilanden.

18 juni 2009 om 23:17

Exuseer me maar volgens mij heeft Toni als diepe spits die volgens jou stootkracht brengt enz..... niet eens 1 keer op doel geschoten, sterker nog hij heeft de bal niet eens geschoten richting doel!!! En volgens mij waren ong; de helft van de schoten buiten de 16m baklijn dus.....

19 juni 2009 om 03:39

@ azrael.

Toni heeft vandaag geen enkel duel gewonnen en amper een bal aan de voet gehad. Sterker nog, bijna elke aanval van Italië werd opgezet door een lange bal, maar deze bal kwam telkens niet bij Toni terecht. Met Toni voorin bij Italië konden ze zeer zeker geen potten breken.

18 juni 2009 om 22:27

Zwak hoor van italië en proficiaat voor Egypte de Italiaanen hebben nog een jaar om te bouwen aan een goed team anders gaat het fout denk ik.

18 juni 2009 om 22:27

Ik moet Egypte feliciteren met hun geweldige doelman want zonder hem waren ze toch ten onder gegaan. Zoals Italie in de 2de helft heeft gespeelt, met zo'n aanvallende intenties moeten ze 90 minuten voetballen. Iaquinta jammer dat zijn kansen niet binnen gingen, maar hij is echt wel een heel goede spits. Vandaag pech in de afwerking maar Brazilie is al geplaats. Mocht Italie winnen van Brazilie dan zie ik Italie nog wel doorgaan.

18 juni 2009 om 22:28

Geloven jullie nou nog steeds niet dat Egypte gewoon een sterke ploeg is.
Egypte heeft tegen brazilië gespeeld en ongelukkig verloren en nu tegen Italië winnen ze wel gewoon.
Dat komt niet alleen door de keeper, maar door elke speler. Als Egypte eruit wilde komen dan kwamen ze er ook uit met een paar goede acties en 1,2'tjes enz.
Dus Egypte Klopt Italië is een passender titel.
Probz voor Egypte!

18 juni 2009 om 22:28

Die commentator wilde zo graag dat Italie won, die zal straks wel een kater oplopen, wel jammer dat ie niet neutraal is bij zo'n wedstrijd

De titel klopt ook niet echt, hadary verrichte misschien 3 of 4 goeie reddingen, dat is eigenlijk normaal in een wedstrijd, Egypte stond gewoon goed en spelers speelden een puike wedstrijd, 2e helft beetje nonchalant maar toch al met een al een goeie wedstrijd

18 juni 2009 om 22:29

Leuke goal van Homos, de Keeper van Egypte daar zal een Piramide naar worden vernoemd. En Italie speelt voetbal waar je een grappig achtergrondmuziekje bij moet zetten.

18 juni 2009 om 22:31

Tijd voor een verjonging. Gattuso, Iaquinta, Camoranesi, Toni, enz. wegdoen.
Giovinco, Cassano, Motta, Aquilani, Osvaldo, Abate oproepen.

18 juni 2009 om 22:44

Balotelli?

19 juni 2009 om 00:51

Balotelli moet eerst maar bewijzen zonder problemen bij Inter mee te kunnen

On; Die keeper was echt goed zeg! wel een vieze duikelaar, maar ook een grandioze ballenstopper!

19 juni 2009 om 03:46

Balotelli draait ook moeiteloos mee bij Inter, dus wat is je punt? Moet hij meer doelpunten maken, of moet hij meer ervaring krijgen? Oproepen kan toch geen kwaad. Een Balotelli is nog altijd beter dan een Toni die er weer niks van bakte.

Italië miste vandaag ook wat spelers. Materazzi, Del Piero en Totti waren er niet bij. Ik weet niet of deze spelers bewust buiten de selectie zijn gelaten, maar deze spelers zijn sowieso een toegevoegde waarde aan dit Italië.

19 juni 2009 om 07:38

Ik geef juist aan dat Balotelli ook opgeroepen moet worden omdat derossi123 hem niet noemde...

19 juni 2009 om 08:02

Wel pijnlij dat je nu een paar dikke dertigers noemt die van toegevoegde waarde zijnvoor dit elftal, zegt al genoeg...

19 juni 2009 om 00:45

helemaal mee eens derossi....de azzuri is toe aan vers bloed, want deze generatie heeft sinds het wk 2006 niks meer laten zien, met als dieptepunt de 3-0 tegen Nederland op ek

18 juni 2009 om 22:31

Mooie overwinning van Egypte, dankzij hun nog een aardige bedrag gewonnen. Maar sommige beelden gingen mij te ver. Huilende supporters en die trainer van Egypte na de wedstrijd. Vond het allemaal een beetje raar, is de Conferdations cup zo belangrijk geworden?

18 juni 2009 om 22:34

Zie het gewoon als een puike prestatie dat egypte heeft gehaald.. De spelers huilen meer om hun trots, kunnen we over velen landen weinig over zeggen.. Zo zie je maar hoe belangrijk deze wedstrijd was voor de egyptenaren.. winnen van de wereldkampioen!

18 juni 2009 om 22:35

Ik snap het, ik hoop dat ze de nog ver komen. Kunnen we meer genieten

18 juni 2009 om 22:31

Ja, Ik had ook het idee dat hij wilde dat Italië won. En hij praat over Egypte alsof het helemaal geen sterke team heeft, en als ze winnen van een (top)land, dan hadden ze gewoon geluk.
En jongens, we moeten niet vergeten dat het zomaar 4,5-0 kon worden als Egypte zuinig met de kansen omging en efficiënter.
Succes, from an Iraqi!

18 juni 2009 om 22:32

Hoezo schandalig?? Omdat die spelers niet in europa spelen? Je moet de afrikaanse competitie niet onderschatten, ook al volg je het niet.. Je kan nu zeggen dat door de keeper Egypte geluk heeft gehad maar ik betwijfel of jullie dat zouden zeggen als het andersom was. Egypte heeft het gewoon goed gedaan en halen de halve finale wel.

18 juni 2009 om 22:33

Je hebt van de wereld kampioen gewonnen, ik denk dat jij ook zou gaan huilen als turkije won van een wereldkampieon, wat denk ik niet zou gebeuren.

18 juni 2009 om 22:33

Ik vind het echt zalig van Egypte dat ze winnen! Maar die keeper is echt een irritant ventje en een showventje, hij heeft goed gepakt, maar ik enerveerde me echt aan hem.
Toen hij geblesseerd was: Hoe hij zo riep tegen de verzorger getuigd van geen respect, en dit doet hij gewoon omdat hij eens een match goed pakt(met geluk) en zijn uitrappen helpen ook niks! En zijn uitdagend tijd winnen
Toch proficiat voor Egypte!!

18 juni 2009 om 22:36

haha geluk?? dat is zijn kwaliteit, ooit van ' reflexen' gehoord! Dat hebben de keepers van nederland namelijk ook! Mede dankzij hem hebben ze ook de africacup gewonnen. Gewoon een geweldige keeper

18 juni 2009 om 22:34

egypte combineerde aardig. wat een tecnhniek hebben die spelers geweldig ze waren voetballend de betere ploeg maar italie probeerde wel kon het niet

18 juni 2009 om 22:35

wat een walgelijk team zeg dat Egypte, zelden een ploeg zo onsportief zien spelen.

de ene schwalbe na de andere en dat tijdrekken

18 juni 2009 om 22:38

Alsof andere landen dat niet doen, moest je nou zonodig zeggen dat Egypte een walgelijk team is? Dan is elke team voor mij walgelijk, het hoort eenmaal bij het spel beste gozer.. Of je er nou tegen kunt of niet, elke land zou hetzelfde doen.

18 juni 2009 om 22:40

Tijdrekken hoor gewoon bij voetbal, je moet het gewoon accepteren. Italie doet dat zelfs als de besten.

18 juni 2009 om 22:40

je kan ook overdrijven welke team zou dat niet doen als een team met 1-0 voor staat en koester je de 1-0

18 juni 2009 om 22:35

Egypte had het geluk aan hun zijde en dat is afgedwongen door Hadary met name. Mensen die zeggen dat Egypte geweldig voetbalden enz hebben blijkbaar de wedstrijd niet gekeken. Ze hebben hooguit 3 kansjes gehad en 1 keer gescoord. Prima effectief voetbal dus. De ploeg heeft een klasse keeper. Dit is niet de eerste keer dat die man zoiets flikt. Italië speelde niet eens zo slecht, maar oh oh Iaquinta wat heeft die man een kansen nodig om de bal eens tussen de palen te krijgen. Egypte speelde eigenlijk het spelletje zoals Italië het graag doet die tweede helft.word nog leuk die laatste wedstrijden. Brazilië gaat denk ik winnen van Italië en Egypte verslaat Usa en dan is het exit voor de heren van Lippi.

18 juni 2009 om 22:35

Italie verliest door eigen schuld:1) niet beginne zoals ze geeindigt zijn
2)totaal gebrek aan positionering tijdens die corner. Heel alleen in koppen + geen enkele man te bbespeuren aan de 1ste en 2de paal. (dit leren ze je als je 11 jaar bent op het voetbalplein.
3)kansen niet afmaken.

18 juni 2009 om 22:35

Wat een pech, Wat een Pech..als die keeper van Egypte geen standbeeld verdient weet ik het ook nietmeer. Ik vond Iaquinta tegen Usa Al tegenvallen maar voor mij part mag hij na vandaag terug Naar Italie gestuurd worden. En die peppe..hoe kom jij nu in squadra azzura terecht?? ik hoop tot ze uit deze nederlaag leren, voor met volle moed tegen het Wk op te gaan. Ook al is dit "maar" confidiration cup. Er zijn sommige spelers die wat bijgeschroefd moeten worden. Ik hoop echt op Inzaghi En Cassano, weg met Peppe en Toni.
Proficiat aan Egypte !! ze brengen mooi voetbal. Maar ik weet zeker als we ze op het Wk tegenkomen, staat geluk aan onze kant.

Forza Italia !!

18 juni 2009 om 22:36

Egypte heeft in de twee wedstrijden bewezen een stugge team te zijn. De winst van de Africa Cup is dus allerminst een toevallige prestatie geweest. Deze overwinning is mooi voor de spanning in de groep!

Maar Brazilie is nog alles behalve zeker van de halve finales! Als Brazilie vs Italie al niet het affiche van de Confederations Cup was zal dat nu absoluut het geval zijn. De verliezer loopt het risico om vroeg naar huis te gaan. Dat wordt zeker kijken!

18 juni 2009 om 22:36

italie zocht hopeloos naar een doelpunt ahahah lekker hoor beste man van het veld was die keeper waar in europa speeltie nou?

en hatersssssssss stress maar iedereen zou tijdrekken als die 1-0 voor staat tegen wereldkampioen

18 juni 2009 om 22:36

ligt het aan mij ? of is toni behalve dat hij kwa fysiek net als een boomstam is maar verder als een voetballer er echt niks van bakt ? kom op zeg tegen america had hij ook genoeg kansen, en vandaag weer tegen egypte zo zwak speelt hij zeg

toen die mislukte voorzet van zambrotta op te lat terecht kwam ging hij gelijk huilen als een kind inplaats dat hij de versnelling inzet om nog wat van die bal te maken( en dat kon echt) gaat ie' staan aanstellen als een kleine kind echt onproffesioneel gedrag.

ik vond hem verreweg de zwakste schakel in de aanval, en in de verdediging was chiellieni de zwakste schakel.

montolivo en Pepe vielen allebei goed in zorgden voor veel dreiging maarja als je toni als spits hebt dan is het ook einde verhaal.

rossi kon het veel beter doen.

18 juni 2009 om 22:37

Niemand zeuren. Egypte verdient gewonnen. Klaar. Egypte had meer kansen. Heb je het over schwalbes, dan moet je is naar Portugal gaan kijken mensen. Canavaro houdt ook de hele tijd sneaky mensen vast enzo. Aboe Treika kon allang 3x naar Ac milan maar hij wilt in egypte blijven.

Egyptee

18 juni 2009 om 22:46

Ik snap je enthousiasme vanwege de overwinning, maar Ac Milan is denk ik net te hoog gegrepen voor Aboutreika. Hij is op sommige momenten net te nonchalant en kent daarmee onnodig balverlies.

Hij blijft natuurlijk een goede voetballer die eigenlijk Afrikaans voetballer van het jaar moest worden al was het alleen vanwege zijn optreden in de Africa Cup!

18 juni 2009 om 23:03

Ac Milan te hoog gegrepen? k neem aan dat je een grap maakt.. Zet hem maar bij Milan dan zul je zijn echte kwaliteiten zien, ga aub niet alleen over deze wedstrijd zitten te beoordelen.. Want Pirlo en gatusso waren ook niet bepaald goed..

18 juni 2009 om 22:37

El Haddary, de doelman die al zo geweldig keept als in de Afrika Cup het is een doelman dat goeie reflexen heeft en z'n vorm nog steeds weet te behouden vooral met zo'n leeftijd, ik ben zeer trots voor mijn Egyptische broeders en wens ze een succesvolle toernooi.

18 juni 2009 om 22:37

welkom in afrika, net als egypte heb je landen als, marokko, ghana, algerije kameroen, senegal, angola, togo, gabon, burkina faso, ivoorkust, guinea, nigeria, tunesie. Allemaal landen die dit niveau aan kunnen maar er mogen maar 5 naar een wk echt schandalig en europa mag 13 landen sturen. slaat nergens op.

18 juni 2009 om 23:36

nou er mogen er 5 meedoen, en met geluk haalt er 1 de volgende ronde en daarin worden ze direct uitgeschakeld. Herinner je nog het wk 2006?? 4 europese landen in de halve finales...
En van al die landen die jij opnoemt wint er geen 1 van Nederland, Duitsland, Portugal, Italie, Frankrijk, Spanje, Engeland, Kroatie, Rusland. Althans in 90% van de gevallen want uitzondringen als vandaag zijn er altijd. Afrika heeft een paar leuke landen, met goede spelers , maar het verschil tussen Europa en Afrika is enorm en zal de komende 30 a 40 jaar niet overbrugt worden.

19 juni 2009 om 01:07

Wat een beetje het probleem is bij Afrikaanse landen is dat ze maar een paar (europese) toppers in de selectie heeft. Als je kijkt naar de Europese landen, dan voetballen die allemaal in de beste competities.

Ik vind wel dat je gelijk hebt hoor dat de kwalificatie anders moet.

On:
Dit Italie is echt geen schim meer van de Wereldkampioen van 2006. Vandaag ook weer een plichtmatige wedstrijd, waarbij alle sterren het wel weer geloofde. Egypte terechte winnaar.

18 juni 2009 om 22:38

Eyy ik ben altijd super geirriteerd als itaie gewonnen heeft en hier altijd van die vervelende mannetjes zitten die roepen dat italie antivoetbal speelt en zooo verdedigend.
Maar nu zie ik niemand roepen dat egypte met 8 man achterin stond en ballen naar voren loeide enzo..... echt niemand, nee iedereen feliciteerd egypte en zegt nogmaals dat italie slecht speelde, beetje vaag, maar goed, zal nu wel geroepen worden dat het normaal is dat egypte zo speel, omdat italie wereldkampioen is natuurlijk.

Forza Italia!!


18 juni 2009 om 22:43

Ben het met je eens. En dan durven mensen nog te beweren dat Egypte meer kansen heeft gehad. Het zat Italië niet mee vanavond,want eigenlijk had het minimaal 1-1 moeten zijn en misschien nog wel meer. Egypte speelde zoals je zegt met 8-9 man achterin. Maar als hun het doen is het prima en Italianen het doen vind men dat hier anti-voetbal. Rare gedachtes hier op vz.

18 juni 2009 om 22:38

Heel mooi Egypte. Ik gun Italië het gewoon niet.

18 juni 2009 om 22:39

haha het is dat amerika met 10man kwam te staan anders hadden ze maandag ook al verloren, het lijkt wel of italië de tik die wij vorig jaar hebben uitgedeeld op het ek nog steeds niet te boven is gekomen ze voetballen nog steeds niet naar hun kunnen, want laten we eerlijk wezen een italië zou gewoon van egypte, anyway in italië lukte het ons ook niet op het wk rs

18 juni 2009 om 22:40

Wat een wissevallig italie in deze wedstrijd :$ 1e helft schandalig 2e helft ietjes beter maar wat een kansen zeg, mijn felicitaties aan de doelman van Egypte.

Forza Italie..

18 juni 2009 om 22:40

zwak van italie, veel kansen niks afmaken. Was dit nou Wk kampioen 2006 ??

18 juni 2009 om 22:41

En zo zie je maar weer dat topnamen en topclubs gewoon ook geen rol spelen, Fifa Ranglijst is leuk om het aan je kinderen te laten zien maar voor de rest is het een nutteloos statistiek wat nergens op gebasseerd is, Egypte zet Italie gewoon aan de kant en daarin valt er niet mee te bespotten, Egypte verdiend gewonnen thats it!

18 juni 2009 om 22:42

inderdaad, vond italie vanavond geen schim van he italie dat een paar jaar geleden het wk won..

19 juni 2009 om 07:40

Leuk... Hoevaak wint Egypte een Wk en hoveaak wint Italia er 1? Dusja trek je conclusies Italia zal 9 van de 10 keer winnen van Egypte en die statistiek zegt dus zeker wel iets.

18 juni 2009 om 22:41

Dat is nou de kracht van afrika... Afrika is over ene paar jaar de bron van s'werelds beste nationale elftallen.!!!

18 juni 2009 om 22:48

jah tuurlijk, dat roepen ze al sinds 1990 toen cameroon eendroom Wk speelde en to de kwart finales kwam. tis nu 15 jaar verder en jij roepn nog steeds dat het over een paar jaar de bron word

18 juni 2009 om 23:50

@imerrouni
Wat een onzin rs Alleen omdat Egypte een keertje wint van Italie. Nederland won met 3-0 van Italie en werd toch ook niet Europees kampioen... Het Afrikaanse voetbal is altijd heel aantrekkelijk geweest, alleen het niveauverschil binnen de teams is te groot en zal ook echt niet binnen 10 jaar verdwijnen!

Ot: Leukste aan deze wedstrijd vond ik vooral dat Italie eens een keertje verliest ondanks de vele kansen. Meestal krijgen ze een kans, scoren ze en gooien ze de wedstrijd dicht door alleen maar te verdedigen. Deze keer scoorde Egypte die ene en kreeg Italie genoeg 100% kansen om minimaal gelijk te spelen, maar misten ze. Altijd leuk om een anti-voetbalploeg als Italie te zien verliezen

19 juni 2009 om 02:55

@swompie...

De meeste Afrikaanse topspelers en zelfs de mindere onder hun spelen in s'werdelds grootste competities. In Afrika is het probleem simpel,het Geld. Als ze geld hadden konden ze in betere stadions spelen de grote spelers in Afrika houden en de jeugd word zeer sterk. Als ze dit allemaal konden doen dan waren ze nu allemaal minstens net zo goed als een Europeesche topploeg.

Ik gun het wel ene keer ene Afrikaans land om een grote prijs te pakken internationaal, ben het zat dat iedereen maar zeikt dat dit land klein is en vrij onbekend en dan wetne te winnen van ene wereldkampioen.
Trouwens,, de meeste mensen hier noemen Italie slecht na de nederlaag tegen Nederland,maar ik schat een Egypte otch wel minstens zo hoog in als een Nederland.
Betekenen niks qua clubs in continentale toernooien maar de interland wedstrijden hebben ze ene ploeg waar je U tegen zegt.

19 juni 2009 om 03:38

Ben jij wel lekkr?? Egypte net zo goed als Nederland, droom lekker verder! Nederland speelt met Spanje het beste voetbal internationaal! jah zelfs beter dan een Brazilie en helemaal argentinië, want hoe Nederland vooruit is gegaan en naar elkaar is toe gegroeit is gewoon geweldig! Op dit moment denk ik dat er maar 1 land is dat Nederland kan verslaan en dat is Spanje en duzz helemaal geen Egypte!

19 juni 2009 om 13:14

Je vergeet Portugal.. Iedereen kan van Nederland winnen hoor, tis niet zo dat Nederland opeens zo onverslaanbaar is.. ga niet zo denken omdat Nederland in een makkelijke poule zit, tegen tunesie hadden ze het ook erg moelijk.

18 juni 2009 om 22:43

en de scheidsrechter egt heh
die was ook voor italie aan het eind wou hij niet eens fluiten voor een overtreding
proficiat egypte mmoi spel en goeie keeper

18 juni 2009 om 22:49

Welke schwalbe vond jij een overtreding dan??? Schandalig hoe de spelers de lucht in dookten zodra een speler in de buurt is, maar ik geef ze aan de andere kant gelijk. 1-0 voor tegen Italie ga je natuurlijk letterlijk alles doen om dat vast te houden.

De Egyptenaren zouden zo voor een stunt kunnen zorgen in de toernooi. Deden het goed tegen Brazilie en weten hier een overwinning uit te slepen

18 juni 2009 om 22:45

Terecht dat Egypte heeft gewonnen. Italië was te afwachtend en Egypte deed wat ze kon. De wedstrijd zelf was niet echt boeiend.

18 juni 2009 om 22:48

Echt ongelofelijk weer hoe basaal sommige fouten zijn. Waarom staat er geen man bij de tweede paal bij corners, dan valt die goal dus nooit. Dat doen ze bij Oranje goed, stond Gio niet bij de tweede paal tegen Italië dan was die schitterende 2-0 nooit geval. Altijd een man bij de paal!

Wat mij verder opviel was het onvermogen van Italië om ruimtes aan de zijkant te benutten. Minstens vijf keer loopt een de Rossi sterk met bal aan de voet door het midden maar komt er niemand mee op rechts om gevaarlijk te worden, dan wel ruimte te creeeren. De linksback van Egypte had een makkelijke avond, vraag me af of Zambrotta het nog kan belopen.

Verder leuk voor Egypte, Italië speelde niet echt goed maar verdiende zeker een punt. Ik zie Egypte niet zo snel van de Usa winnen evenals Italie de kanaries niet zal kloppen. Bij gelijkspel Italie dan door.

Het is knap om te zien hoe Egypte trouwens de vooroordelen over Afrikaanse ploegen te niet doet. Geen opportunistisch spel gebasseerd op techniek en kracht maar solide teamspel. Geen mooi voetbal maar in dit geval reclame voor het Afrikaanse continent.

18 juni 2009 om 22:51

Ik zie Egypte wel winnen omdat ze toch meer veel strijdlust tonen dan de Amerikanen, tja de Egyptenaren hebben twee wedstrijden goed gespeeld, nadat ze een doelpunt gemaakt hebben tegen Italie waren de Italianen veel meer gemotiveerder om alles uit de kast te halen om een doelpunt te kunnen maken, je kan het zien als een mooie affiche voor het Afrikaanse voetbal en Egypte heeft namelijk wel een team dat goed met mekaar gehecht is.

18 juni 2009 om 22:55

Amerika is sowieso een zwak team. Met dat lichtgewicht driemansmiddenveld van ze met Beasley, Bradley en die andere speler.

Ik vind het alleen vreemd dat Amr Zaki niet meedoet: die man is veel sterker dan Zidan.

18 juni 2009 om 23:02

Amr Zaki is wel fysiek die z'n tegenstander wel ff een duwtje kan geven om verder de bal naar voren te brengen terwijl Mohamed Zidan een harde werker is dat soms goede assisten kan geven.

18 juni 2009 om 23:09

Was Zaki niet ook geblesseerd geraakt vlak voor het toernooi? Ik denk trouwens niet dat Egypte zomaar over Usa heen loopt, dat zit niet in de Amerikaanse mentaliteit, ze willen vast bewijzen dat ze op dit toernooi thuis horen

18 juni 2009 om 23:14

En de Amerikanen zullen de Egyptenaren zeker gemakkelijk aan de kant zetten, ach zet dat bril van je af en kijk zelf hoe strijdig de Egyptenaren er tegen zullen gaan, tja Usa kan verassingen maken voor de fans maar Egypte is een stugge ploeg.

18 juni 2009 om 23:22

Niemand heeft hier een bril op en niemand zegt dat Usa over Egypte heen zal lopen. Uit bovenstaande reactie kun je juist lezen dat ik onder de indruk ben van de tactiek en strijdwijze van Egypte.

Verschil met de komende wedstrijd is dat Egypte nu zal moeten komen en nu de favorietenrol op zich gericht weet. De druk die hiermee gepaard gaat kan soms verlangend werken. Ik haal weer Oranje naar boven, vanuit het niets winnen van Italie en Frankrijk en in de kwartfinale niets presteren omdat we toen ineens de gedoodverfde favoriet waren.

Egypte is ervaren en wint 2x achter elkaar de Afrika Cup waarmee ze bewezen hebben dat de overwinning in eigen land geen lucky was dus dat spreekt in hun voordeel. Ik moet het allemaal nog maar zien.

19 juni 2009 om 11:33

Zaki is geblesseerd. Met zaki en zidan in de spits hadden ze brazilie ook gehad. Weet ik 110% zeker, zaki is een topspits, fysiek snel, oog voor de goal. Zidan is heel erg technisch en hij speelt iets slimmer.

18 juni 2009 om 22:48

Die keeper is echt geniaal!
Alleen de uittrap was iets minder

on: Egypte terechte winnaar, Italie moet gewoon de kansen afmaken en Egypte had de counters ook beter moeten uitspelen

18 juni 2009 om 22:49

Sjonge Sjonge wat speelde Italie vanavond bar zwakjes ik hoop dat ze op het Wk beter gaan spelen. Ik vind het nog geen echt team die klaar staat voor het Wk

18 juni 2009 om 22:49

ik gun egypte de overwining want ze speelde met het hart en passie .ik vond mooi om te zien de beleving van egypte .het was bijna ontroerend

18 juni 2009 om 22:51

welke club speelt die keeper?

18 juni 2009 om 22:54

Fc Sion, geweldige keeper maar is 35 jaar.

18 juni 2009 om 22:51

Italier had zeker genoeg kansen aleen konden zie die niet echt benutten en jaa die keeper had ook wel een beetje geluk want die bal kwam steeds tegen ze knie of hij had die bal nog net voor de lijn te pakken of het was net aan lat maar egypte zelf speelde ook wel mooi voetbal maar de betere team was wel italie dat zie je ook in de statistieken

18 juni 2009 om 22:56

kom op zeg, nu is het opeens geluk ?? De bal kwam tegen hem aan ??hij stond gewoon telkens goed !!!wat een onzin!!! Als het andersom was was Buffon wereldkeeper ? Gewoon respecteren dat dit Egypte de wereldkampioen verslagen heeft en een wereldkeeper heeft die goed op zijn plaats staat. Mensen gunnen niet jongen sjonge jonge

18 juni 2009 om 22:54

Als je de tweede helft ziet vraag ik mij toch of waarom Italie niet zo kan spelen in de eerste helft. Bakken kansen gehad, het had gemakkelijk weeral 3-1 kunnen worden. Egypte heeft totaal niet laten zien, een doelpunt op stilstaande fase en een goed schot op doel dat was het dan. Als Italie had gespeeld zoals Egypte vandaag was iedereen weer aan zeiken over anti voetbal. Nu is het een geweldige ploeg en is Italie ondanks overduidelijk de betere kansen, de enige ploeg die probeerde te voetballen de klunzen??

Ik lees zelfs een reactie dat Egypte meer kansen had??? Ik bedoel maar waar slaat dit op?? Is er dan echt zo'n jaloezie op het succes van Italie vraag ik mij af!!
Dat Egypte vandaag wint heeft het aan de keeper te danken en aan niets anders. Italie was beter, had meer kansen en had het zelf moeten afmaken. Maar ook dan zouden er hier lompe reacties komen. Dat ben ik al gewoon en ik begrijp het wel, moet frustrerend zijn geen bal winnen, altijd maar die "oranje gekte" voor niets ik begrijp het wel.

Iaquinta had er zeker 2 moeten/kunnen inleggen en dan was de match gespeeld. Egypte was onmachtig, van in het begin met zijn 5 vanachter en praktisch 5 ervoor. Of zag niemand die doeltrappen van Egypte die direct bij Buffon uitkwamen??????of ben ik scheel??? Egypte heeft gewoon geen voetbal gespeeld en als we zien dat Italie nog zoveel kansen kreeg geef ik ze geen ongelijk. Wat zou het zijn moesten ze voluit gaan?
Zo is het en niet anders. Je kunt het tegenovergestelde zeggen maar dan is het gewoon lachwekkend.

18 juni 2009 om 22:58

Je zegt gewoon hoe het is. Veel haters hier merk ik. Tuurlijk leuke prestatie van Egypte maar totaal onverdient op voortoonde spel. Ik hoop dat Italië het alsnog tot de halve finales haalt, maar word heel moeilijk tegen Brazilië.maar welke spitsen moeten er spelen bij Italië vind je? En dan met name de diepste spits, want Iaquinta met alle respect maar pffff wat een faalaapje was hij de eerste 2 wedstrijden.

18 juni 2009 om 23:04

ze kunnen mohammed zidan inhuren?

18 juni 2009 om 23:04

Iaquinta is goed als diepe spits maar er moet één rond hem zoals Del Piero bij Juventus. Het is de opstelling die lichtjes aangepast moet worden imo. Iaquinta diep met Rossi net erbij, of iemand als Balotelli met een Rossi erbij snap je. Verder moet Pirlo zich beperken tot zijn verdedigende taken en de bal simpel inspelen.

18 juni 2009 om 22:56

ik kan jou zeggen dat egypte ook veel kansen heeft gehad laten we eerlijk zijnn ,,,,11leoni

18 juni 2009 om 23:06

Oh ja? Welke dan? Die halve counters die al aan de middencirkel eruit gehaald werden? Nee nee buiten dat doelpunt en het schot ronde de 40ste minuut dacht ik heeft Buffon geen bal moeten pakken.

18 juni 2009 om 23:11

11leoni haat en stress maar Hoeveel wedstrijden heeft italie op deze manier gewonnen/gespeeld in het verleden koekje van eigen deeg jongen!!! en uiteindelijk gaat het bij voetbal niet om Kansen maar Resultaat

18 juni 2009 om 23:16

Wat je zegt is dikke zever, elke ploeg heeft zo'n wedstrijd gewonnen op deze manier waar kom je mee af? Het gaat mij of het feit dat als Italie dit had neergezet deze avond waren ze neergebliksemd waar of niet? Veel haters hier maar ik zal uw voorbeeld volgen enkel resultaat telt dus.... aan alle haters check het embleem van Italie en kijk daarna naar het embleem van uw respectievelijke landen. Bedoel je dit Safas??

18 juni 2009 om 23:22

Iedereen weet dat Italie verdedigend speelt dus denk niet dat ze neergebliksemd zouden zijn... En wees eerlijk wereldkampioen moet makkelijk of ze nou voor staan of achter over dit soort landen heen walsen maar je ziet dat het allang geen wereldkampioen is.... Spanje net zo gister tegen Irak 4 verdidigers tegen 1 spits ? kom op man waar al die angst voor? Ze bleven maar verdedigen die Irakezen ze konden niet anders... Maar toch nog goed gedaan zowel egypte als irak spanje brazilie en italie horen met gemak door te gaan als ze Echte kampioenen waren

19 juni 2009 om 11:11

juist jah italie speelt altijd zo, en is 4 keer wereldkampioen geworden, jah echt!
maar ik hoor jou niet klagen over dat egypte zo heeft gevoetbald safa...
duzzz

18 juni 2009 om 22:56

Op basis van de eerste 2 groepswedstrijden staat Egypte terecht op de 2de plaats.

18 juni 2009 om 22:56

Mensen boven mij vinden dat als egypte speelt op de Italiaanse manier, het dan goed is en als Italie het doet dat het walgelijk voetbal is. Daar heb je gelijk in, maar Italie heeft meer kwaliteit in huis, dus is het geen excuus dat als 8-9 egyptenaren achter de bal staan. Italie heeft deze vorm van ''voetbal'' zelf uitgevonden en dan moeten ze niet gaan zeuren als het nu opeens tegen hun word gebruikt. Petje af voor Egypte=) en denk nou is zelf goed na... : Als jij Egypte zou zijn, zo'n ''kleine voetbal-natie'', ten opzichte van de Regerend wereldkampioen Italie, en je scoort 1 goal, is het toch logisch dat je die voorsprong koestert, of ben ik nou gek? En wat dat tijdrekken betreft: Dat zou Italie ook doen als ze voor hadden gestaan, egypte nogmaals petje af. Jullie vertegenwoordigen het Continent Afrika zeer goed, en ben dan ook trots ook al ben ik een marrokaan

19 juni 2009 om 11:15

juist daarom vriend youbie....
als italie het doet, klaag jij net zohard mee.
doet egypte het tegen marrokko, dan klaag jij ook, duzz

18 juni 2009 om 22:57

ik vond pepe en vooral montelivo goed invallen.

18 juni 2009 om 23:03

Ik ben zo blij dat Egypte heeft gewonnen.
Ze speelde eerste helft in mijn ogen veel beter.
Einde van de 2e helft domineerde Italie wel.
En alle haters stop het en alle mensen die Egypte steunen jullie zijn Baas!!!(vooral African)
Inshallah haalt Masr de halve finales, maar dan moeten ze wel winnen van Usa.

masr!!!!!!!!!!!!!!!!

18 juni 2009 om 23:07

ewa Vs is al buitenspel maar ja die amerikanen arabb haters wordt een leuke wedstrijd brazilie italie overigens ook maar Inshallah gaat egypte door en mag europa zich zorgen maken om de strijders van afrika!!!!!en zeuren over schwalbes en tijdrekken!!!!

18 juni 2009 om 23:04

betere kop "'egypte wint op zijn italiaans '' Ik geniet gewoon echt van de reacties met ja egypte dit en dat echt geweldig jongens het verandert de stand niet

18 juni 2009 om 23:05

mooie wedstrijd.
op naar de volgende Brazilië - Italie
italie gaat zeker laf spelen en Brazilië aanvallen.

18 juni 2009 om 23:06

heeeeeerlijk
mooi dat Egypt gewonnen heeft, zo denegrerend als sommigen hier over hun praten en zelfs die domme commentator!!

zelfs de scheits hielp italie door aan t eind met gele kaarten te strooien!!!!!

Egypte heeft ze gewoon bij vlaggen weg gespeeld: prachtig!!!

18 juni 2009 om 23:06

Egypte verdiend gewonnen en zo zie je maar dat egypte ook niet minder is dan de topploegen in de toekomst gaat het echt veel veranderen ik zie al marokko en egypte,tunesie enz ze zijn erg veel aan het groeien en die el hadari is voor mij een topkeeper wat is die goed zeg hij is 35 jaar maar kan makkelijker nog 3 a 4 jaar meedoen een goeie keeper voor ac milan sinds ze een vervanger zoeken

18 juni 2009 om 23:09

guti 91@,
overdrijven is ook een vak italie is gewoon laatste tijd bar en bar slecht .!

18 juni 2009 om 23:10

Lippi heeft gegokt met de opstelling en heeft daarmee verloren.

Op naar Braziliã«...

18 juni 2009 om 23:10

Als Italie meer kwaliteit had dan hadden ze die wedstrijd gewonnen, ik snap niet waarom vele steeds een soort ''uitweg'' te kunnen vinden om de schuldgevoelens bij de Italianen weg te halen, dit is gewoon slecht, Italie kon veel druk zetten maar het waren soms afstand schoten wat dreigend was, ik zeg altijd, de beste wint het wedstrijd dus je kan janken en huilen maar de score zijn feiten.

18 juni 2009 om 23:12

Xijn jullie doorgewinterde Italiafans, om zo ongelooflijk onzinnig te reageren.
Feit is dat Italie een aantal oudere spelers, die Italie voorheen op de been hielden verloren heeft en aan het verliezen is. Ze zullen echt hard moeten werken om meer talent te creeren, aners zal het echt bergafwaards gaan met ze.
Maar de discussie wie er nu beter was, en verdiende te winnen met de wedstijd van vanavond is natuurlijk nutteloos. Egypte heeft gewonnen, daar is geen speld tussen te krijgen.

18 juni 2009 om 23:18

Die uittrappen van El Hadari waren om tijd te rekken, en welk team zou nou geen tijdrekken als je voor staat tegen wereldkampioen Italie.
En mensen die praten over schwalbes enz. die vind ik echt raar want dat is zo normaal geworden in de voetbalwereld.
Egypte maakte niet eens veel schwalbes en ze winnen gewoon met 1-0.

18 juni 2009 om 23:21

Egypte heeft met geluk gewonnen maar ook die tellen. Voor de rest leuke 2e helft, jammer dat er niet meer doelpunten vielen

18 juni 2009 om 23:24

Geluk ? ahahahah mensen speculeren zomaar ze hebben gewoon goed gespeeld tegen de 'wereldkampioen' accepteer het gewoon

18 juni 2009 om 23:22

Wat een anti voetbal van dat Egypte zeg!bah bah en nog eens bah!

Italie heeft 4 opgelegde kansen gehad en hadden dan ook meer verdient.
Van sommige reacties hier snap ik dan ook helemaal niks .

18 juni 2009 om 23:26

jongen je mag gaan haten drie punten zijn gewoon terecht naar egypte gegaan en de drie gestolen punten voorheen van brazilie waren onterecht egypte speelde brazilie gewoon weg

19 juni 2009 om 11:18

zou het andersom zijn geweest safa, had jij net zo hard meegeklaagd met de anderen, duzz

18 juni 2009 om 23:23

italie heeft terecht verloren ze waren gewoon matig en egypte was suprieur .zelfs toen italie achter stond speelden ze verdedigend ze hebben terecht verloren italie

18 juni 2009 om 23:25

@badmaster Heb jij met je ogen dicht gekeken ofzo??

18 juni 2009 om 23:27

ik bedoeld ermee te zeggen dat italie niet vol voor de aanval ging omdat ze bang waren om veel ruimte te geven aan egypte de tweede helft

18 juni 2009 om 23:29

Friulo, als jij met je ogen open hebt gekeken dan zag je zelf dat Italie zeer zwak speelde en dan toch terecht hebben verloren..

19 juni 2009 om 11:20

italie speelde niet zwak, italie heeft gewoon niet gescoord, dan zeg jij dat ze zwak gespeeld hebben. klaar

19 juni 2009 om 13:24

Oh dus je bent niet zwak omdat je de kansen niet hebt benut? Je zou de hele wedstrijd nog eens moeten bekijken, ze waren te bang om te voetballen en dat is nogal zwak vind ik en hoe de goal inviel was ook uitermatend zwak verdedigt, en hoe chiellini speelde was ook erg zwak en de vrije trappen van Pirlo ook en dan nog meer fouten was leidde tot balverlies.. zal ik nog doorgaan of is het wel goed zo?

18 juni 2009 om 23:23

De hele wedstrijd gezien, Italy was 1e helft simpelweg te bang om aan te vallen, hun favoriete spelletje ging helaas niet door, doordat Egypte zonder faalangst en met hun hart speelden, de 2e helft dachten de mannen van Lippie wel ff de zaken recht te trekken, mja, wanneer de italianen tegen hun aard in moeten aanvallen gaat het vaak mis, en ze hadden de pech dat de keeper "toevallig"in goede vorm stak!!! Sjapoo!! voor Egypte, ben blij dat ze gewonnen hebben, zij waren immers die wilden voetballen. deksel op de neus voor Italy, arriverdeci!! Greetzzz. (een nuchtere hollander).

18 juni 2009 om 23:34

@ safas Ik ben nog voor italie nog voor egypte als neutrale toeschouwers zag ik dat egypte eigenlijk geen kans heeft gehad. italie daartegen heeft alleen via iaquinta 2 100% kansen niet afgmaakt. In de 2e helft moest italie afstand nemen maar dat hebben ze niet gedaan mede dankzij de doelman en een beetje geluk met die bal op de lat. Nogmaals ik wil egypte feliciteren met deze mooie overwinning met geluk jah maar who cares ze hebben gewonnen

18 juni 2009 om 23:35

Inderdaad wat een haatzaaiers hier. Mij maakt het niet uit wie er won, vind het meestal wel leuk als een underdog wint, maar gunde die irritante keeper eigenlijk wel (minimaal) een goal om zijn oren. Maar ja, cijfers liegen niet, Egypte heeft toch maar mooi gewonnen.
Maar niet overdrijven zeg, winnen ze een keer in de 34 jaar van een Europees land, moeten we ineens bang worden van Afrika. Nou, ik bibber niet hoor.
Tot slot, wat een ongelooflijke teringherrie die muggen in het stadion. Schei daar eens mee uit en laat je vrouw thuis eens tijdens een wedstrijd 90 minuten op zo'n kreng blazen ! Kijken hoelang ze dat vol mag / kan houden !
Groeten aan zowel Italianen als Egyptenaren.

18 juni 2009 om 23:37

Ik ben zo blij dat Egypte heeft gewonnen! Vraag me af wat mn Egyptische collega morgen voor iets geks gaat doen

18 juni 2009 om 23:42

nou lachen jullie maar italie uit, net als voor het W. Want dan is Italie op z'n sterkst. En let op het Wk is pas over 1 jaar en dan praten we verder!

P.s : goed gedaan egypte

18 juni 2009 om 23:43

Egypte was gewoon sterker, Itialiaanse voetballer kunnen beter de film industrie ingaan. In acteren zijn zijn ze goed zoals nep vrijtrappen claimen en onterechjte doelpunten claimen.

Egypte heeft terecht gewonnen en als Italie echt zo goed kan voetballen moeten ze maar van Brazil winnen wat ik ze trouwens niet zie doen.

18 juni 2009 om 23:51

@adompi

Wie waren de hele 2e helft aan het acteren?volgens mij toch echt Egypte...op de grond liggen ,zogenaamd niet in de gaten hebben dat je gewisseld moet worden ,keeper die opeens kramp heeft enz enz.

18 juni 2009 om 23:46

@adompi vind je dat echt. Kun jij me dan kansen van egypte opnoemen of reddingen die buffon moest verichten ..??

Ik begrijp dat je blij bent maar als je objectief blijft zullen andere meer respect voor je krijgen

18 juni 2009 om 23:50

zo zie je dat de afrikaanse voetbal sterker is geworden. Egypte maakt het brazilie moeilijk en wint van de wereldkampioen italie. terwijl Egypte in de groep om de wk kwalificatie laatste staat met landen als zambia, algerije en rwanda

19 juni 2009 om 00:48

Op het vorige Wk vielen de Afrikaanse landen anders weer aardig door de mand.
De passing was op beslissende momenten in de counter ook erg slordig.

19 juni 2009 om 01:54

Ik vond anders van niet, Tunesië en Togo vond ik idd te kortkomen, Angola en Ivoorkust hadden gewoon dikke pech dat ze in de groep met respectievelijk Portugal/mexico en Argentinië/nederland zaten.
Maar Ghana heeft volgens mij toch echt de 2e ronde bereikt waarin ze verloren van Brazilië. Ze werden wel tweede in de groep met Italië, Tsjechië en de Vs

Ivoorkust-argentinië was misschien wel de mooiste wedstrijd van heel t Wk 2006

18 juni 2009 om 23:59

Netjes hoor van Egypte, de 2 wedstrijden tegen Brazilië en Italië toch zeker hun visitekaartje afgegeven. Het was niet hoogstaand vandaag, maar het gaat om het winnen en dat tegen de Italianen. Nu laatste wedstrijd tegen Usa winnen en dan is halve finale zo goed als binnen. Toch wel netjes van de ploeg die het doet zonder topscoorder Zaki. Maar goed het belangrijkste blijft het Wk voor Egypte. Als ze er volgend jaar bij zijn, dan zijn ze in staat tot hele gekke dingen geloof mij, maar dat wordt nog een heel karwei. Het zou goed zijn voor het vertrouwen van Afrika als beide Afrikaanse ploegen de halve finale halen. Zuid-afrika krijgt hun droom halve finale tegen Brazilië, lijkt me 1 groot feest voor het land.

19 juni 2009 om 00:13

Egypte staat nog ook laatste in hun poule en Italie eerste in hun poule, zullen we nu maar de een paar tickets vanur Europa aan Afrika leveren? Zo kortzichtig wordt er nou eenmaal gereageerd, Italie is echtminder en Egypte verrast me toch wel, een outsider voor dit toernooi

19 juni 2009 om 00:16

Egypte is gewoon een hele goed ploeg anders win je ook niet 2x achter elkaar de Afrika cup lijkt mij.ze zijn echt goed op elkaar ingespeeld.als Italie mee wilt doen voor de wereldtitel dan moeten ze toch echt nog veel gaan sleutelen aan dit elftal.
Cannavaro bijvoorbeeld heeft toch echt zijn beste tijd gehad.kan zich nog redelijk staande houden tegen ''mindere" aanvallers, maar als hij tegen de spitsen van Barca of Liverpool kwam te staan werd hij helemal zoek gespeeld.italie heeft ook geen topspits.luca Toni heeft zijn beste tijd gehad en Rossi,iaquinta en Quaquarella (of hoe je dat ook schrijft) zijn aardige spitsen maar niet van topniveau.lippi kan beter Del Piero gewoon weer oproepen en Totti eens lief aankijken voor een terugkeer.

19 juni 2009 om 00:19

@ milanoblu

"misschien ben je zon supporter die de wedstrijden van zijn ploeg niet volgt, dat je daarom maar zegt dat Juve's verdediging sterker is (triest)...
Heb Italie - Egypte niet gezien helaas
Forza Azzurri!"

Wie volgt de wedstrijden van zijn ploeg niet?

19 juni 2009 om 00:23

Respect for Egypt

19 juni 2009 om 01:05

Italia had al geluk tegen Usa Brazil mag misschien wel slecht spelen tegen Egypte maar Brazil wint zeker van Italy.

19 juni 2009 om 01:48

Egypte had al minimaal een punt verdiend tegen Brazilië, op basis van de tweede helft

19 juni 2009 om 02:36

Egypte speelt momenteel toch echt tegen hun beste spel aan, en ik vind dat wij als Azzurri zijnde niet in vorm zijn en misschien toch wat oud beginnen te worden. Maar als ik kijk naar de jongere spelers die wij rond hebben lopen ben ik toch erg positief. Met de wat oudere spelers moeten wij in goede vorm zeker mee kunnen doen om het Wk en daarop volgend Ek. Maar wanneer onze jeugd nou wat meer door komt en kansen krijgt weet ik zeker dat wij een goede kans maken, ik durf zelfs te stellen dat wij als azzurri zijnde een van de sterkste "komende" jeugd hebben ter wereld! En ik denk dus zeker dat wij van Brazilië kúnnen winnen, en als supporter zijnde zeg ik dat wij van Brazilië gáán winnen! En daarnaast: Italia Campioni del mondo! (nog 'n keer ;-)!!)

19 juni 2009 om 02:49

ik sta straks niet raar te kijken als egypte en iraq de finale spelen.

19 juni 2009 om 06:47

Nou zit Italie in het nauw, en niet zo'n beetje ook! Ja, deze Rolling Stones mogen volgend jaar hier hun afscheidstournee doen, daarna moeten deze oudjes eruit en nieuw bloed erin..

19 juni 2009 om 07:07

oudjes vervangen??? dus jij wil gattuso, pirlo, buffon enz enz gaan vervangen? Die zijn onvervangbaar kan ik je alvast vertellen

on: leuke wedstrijdt en ik vind het wel leuk dat italie een keer weer in het nauw zit

ps1 ben ik de enige die van die toeters gek wordt?

19 juni 2009 om 07:53

Ik vond dat Italie moest winnen veel meer kansen maar wat een verdediging van egypte en keeper natuurlijk. Maar die oude spelers zijn gewoon goed alleen De Rossi en Zambrotta moesten gister wel gewisseld worden maar andere wedstrijden zijn ze wel topspelers.

19 juni 2009 om 08:01

italie gaat dr tegen brazilie gewoon net zoals tegen nederland op het ek dr af gespeeld worden, ze moeten daar nodig wat veranderen en wat meer jonkies dr ingooien. Weg met de vedettes die niet willen lopen....brazilie heeft ook zo zijn oudere vedettes maar heeft ook een stel jonkies in de selectie die dr voor gaan, verder vind ik Kaka een briljante voetballer die niet de steralures heeft wat menig ander speler van zijn kaliber wel heeft....heb beetje gevoel dat het spelen voor hun eigen land in Egypte 10 keer belangrijker is dan voor de club terwijl dat in italie omgekeer zal zijn...maar dat kan ik ook verkeerd zien...

19 juni 2009 om 08:02

Ik kan maar een ding zeggen! Ik heb me kapot geschaamd voor dit italiaans elftal. Wat een voetbal. Sorry ik ben zelf italiaan, maar dit, nee verschrikkelijk.

19 juni 2009 om 08:44

Mijn vriendin is ook Italiaans en die ergerde zich ook kapot. Ze vond het spel van Italie nog irritanter dan die toeters op de tribune en dat zegt toch wel wat. Nu moet wel gezegd worden dat die keeper van Egypte wel een topavond had, anders had Egypte gewoon verloren. Het wordt een heet voetbalavondje voor Italie tegen Brazilie !

19 juni 2009 om 08:15

Egypte had gistere gewoon dik en dik verdiend gewonnen.
Stelletje countervoetballers hè?
Heleltijd maar grote mond hebben van ' We maken ze wel ff in ' maar als het echt moet gebeuren in de praktijk hoo maar, dan lopen ze als mensen rond die niks gezegd hebben van te voren.
Nee, Egypte was heer en meester over dit duel, dat het maar 1 - 0 blijft mag Egypte zich zelf aanrekenen, want het had zo 2 of 3 - 0 kunnen worden voor Egypte, en dan overdrijf ik niet.
Italie was gisteren nergens, het was geen team, niemand speelde samen, iedereen wou voor z'n eigen kunstje gaan, niemand had er vertrouwen in, ja wel vertrouwen, maar vertrouwen op een slechte manier, je tegenstander namelijk onderschatten.
Zoiets moet je nooit doen, of het nou Brazilië is of San Marino, je moet altijd vol d'r in gaan en nooit je tegenstander onderschatten.
Nu hoop ik voor de Egyptenaren dat ze door gaan naar de halve finales en dat ze die Italianen naar huis hebben gestuurd, dat is pas klasse!

19 juni 2009 om 10:58

ga jij effe je mond spoelen zeg.....
heer en meester, haha.... jij ben gewoon jaloers dat italie 4 sterren op het shirt heeft staan, en nederland niet.
als je heer en meester over een duel bent, dan heb je minimaal meer % balbezit dan je tegenstander.
Egypte heeft gewoon gewonnen, dankzij hun keeper, die gewoon een perfecte avond had. 1 wat gelukkige bal op de lat, maar zeker 4 of 5 goeie reddingen. Italie had gewoon zeker 2 of 3 kansen moeten scoren. klaar
Mocht italie op de manier als Egypte 1-0 gewonnen hebben, dan zou je nog roepen dat italie nergens was, puur omdat je een hekel aan het soort voetbal heb zoals italie al vanaf het begin van zijn bestaan voetbal speelt.
En wie heb jij van het italiaanse team gevraagd of ze egypte onderschat hebben dan, denk jij nou echt dat iedere wedstrijd in het nationale of internationale topniveau geval, een team of land word onderschat door spelers en trainers, pffff, je weet gewoon niet wat je zegt, mens.
Zeg dan gewoon, ik ben blij dat italie verloren heeft omdat ik ze niet mag.
klaar.

19 juni 2009 om 08:59

Ze hebben verdiend gewonnen die Egyptenaren, Italie kreeg in de slotfase veel kansen, maar ze hadden in de eerste helft gas moeten geven.
Ik vond Italie niet goed, ze wilden heus winnen, en als Italianen een 1-0 achterstand niet kunnen ombuigen is er wel wat aan de hand.
Italie zal met deze mentaliteit zeker niet winnen van de Brazilianen, die ook liever Egypte dan Italie in de halve finale zien.
Toni vond ik echt slecht invallen gister, elke bal springt van zijn voet en hij lijkt soms wel een verspringer ofzo..

19 juni 2009 om 09:04

Egypte was gewoon goed gister, het is niet zo dat egypte ineens beter is dan italie maar het was gewoon beter.
Zou Italie op een 1-0 voorsprong komen hadden zij hetzelfde gedaan.

19 juni 2009 om 09:19

Egypte heef het gewoon verdient en speelde 1 ste helft beter dan
Italie het kom zo 2 of 3 nul worden

19 juni 2009 om 09:22

Het verlies van Italie hebben ze aan zichzelf te danken. De eerste helft van hun was Te nonchalant! De tweede helft vond ik ze wel goed spelen maar ja toen was het kwaad al geschied. (1-0) Het is dat Al Hadari goed opgesteld stond elke keer maar weer anders had het wel 3 tot 4 -1 geworden. Als als als, telt echter niet.

Toch is de ervaring bij Italie dat ze Altijd op tournooien in de poule fase's alle 3 de wedstrijden nodig hebben om zich te kwalificeren. Tegen Brazilie zal weer een heel ander Italie op het veld staan. Het verbaasde mij dat de scheidsrechter toch aardig zijn kaarten op zak gehouden heeft tegen al deze schwalbes.

Maar nu een algemene vraag: Als wij lippi nu wegdoen, wie moet daarvoor in de plaats komen dan? Er lopen momenteel weinig goede Italiaanse trainers rond zonder werk die ook de ervaring hebben. En een van de eisen die de Figc wil is dat het wel een italiaanse coach is dus kom niet met een buitenlandse trainer aanzetten.

19 juni 2009 om 09:39

Hij keepte echt een superwedstrijd, maar het is wel een showmannetje. Hij deed mij wat betreft denken aan Ricardo van Portugal, alleen kan deze Egyptenaar beter keepen. Het is daardoor wel spannend in deze poule, omdat Brazilie er ook nog uit kan vliegen.

19 juni 2009 om 13:31

Brazilie kan er niet uitvliegen want die won van Egypte.. Het onderlinge resultaat telt als eerst!

19 juni 2009 om 09:52

verbaasd met niets dat Italië niet gewonnen hebben, ze hebben geen één goede spits die een goal kan maken.

19 juni 2009 om 09:55

Whaha echt die keeper had echt een super wedstrijd wat een keeper hij hield echt alles tegen..!!

en bij vlagen speelde Egypte super goed had ik trouwens niet verwacht mooi dat egypte met 1-0 heeft gewonnen van Italie !!

19 juni 2009 om 10:49

itallie wereldkapioen geweest nou met zoon inzet zal je het niet geloven maar het was zeker een geweldige keeper dank zij hem hebben ze niet verloren

19 juni 2009 om 11:01

@ Alle italie haters: Praat en haat maar zoveel jullie willen. Elke keer heeft iedereen hier commentaar op italie en beginnen ze van Italie is zwak en toekomst gericht zullen ze niet voorstellen. Jullie moeten maar eens dringend een aantal zaken gaan opzoeken want toekomst gericht is italie 1 van de sterkste landen ter wereld!

Egypte mag dan wel gewonnen hebben mede omdat Italie heel erg zwak speelde in de 1ste helft maar op basis van de hele wedstrijd verdiende Italie de overwinning want de 2de helft mistte Italie enorm veel kansen. Mochten de spitsen in vorm zijn dan hadden ze hier gemakkelijk gewonnen met 3-1.

19 juni 2009 om 11:19

Zo heel erg zwak waren ze nou ook weer niet in de eerste helft.egypte heeft op 1 corner na helemaal geen kans toen gehad.tweede helft eigenlijk precies hetzelfde.italië moest komen en zelfs met dat spel hebben ze nauwelijks wat weggegeven en zelf redelijk wat kansen gehad.als de bal er dan niet in gaat kan je dat op twee manieren omschrijven.hadary was geweldig én de spitsen niet scherp genoeg.ze hadden minimaal 1 keer moeten scoren.en eigenlijk als je het zo bekijkt zelfs 2 keer.maar goed dit verlies is weer voer voor de haters van voetbal wat ze niet kennen.italië wordt er alleen maar sterker van nu ze nog kunnen sleutelen.de kwalificatie voor het wk gaat goed, dus volgend jaar zomer zijn ze weer erbij en word het helemaal top.talent is er en kan zich nu langzaam gaan inspelen in het elftal.verder hoop ik van harte dat Del Piero nog zal terugkeren in deze ploeg.

19 juni 2009 om 11:06

jullie kunnen er allemaal niet tegen dat egypte is gewonnen. Egypte won de afrika cup vorige jaar en volgens mij had italie niet veel gedaan op het ek. egypte is gewoon beter en al hadari is een wereldkeeper viva de arabieren en leve el hadari

19 juni 2009 om 11:16

@ Abiest

Maar geef maar toe El Haddary had heel heel heel veel geluk!
Ok.. hij keepte ook wel goed maar Italie had er zo 5 kunnen maken maar hij had heel veel geluk..
En ik vind dat je wel erg overdrijft..

19 juni 2009 om 12:15

Ik volg het Afrikaanse voetbal ook lang en het valt me altijd op dat Egypte altijd als een echt team speelt. Vaak hebben andere Afrikaanse landen meer grote namen in hun team maar weet Egypte ze toch te verslaan, vaak als basis een ijzersterke verdediging. Ik hoop dat volgend jaar ook op het wk zullen meedoen, ze laten zien dat voetbal nog steeds een teamsport is.

19 juni 2009 om 11:12

Die keeper had gewoon heel veel mazzel want 3 pogingen van Iaquinta waren perfect en de keeper was eigenlijk kansloos maar had steeds het nodigge geluk.. 2x recht op de keeper geschoten (vond ik echt jammer, want ik vind een heele goede speler!) en 1x was eigenlijk een voorzet maar hij belandde op de kruising.. =s

Hierbij Feliciteer ik de Egyptenaren en de anderen die voor Egypte waren..

19 juni 2009 om 11:39

Veel haters die te veel naar wilders hebben geluisterd hier. Ze waren vast bang tijdens het volkslied dat er iets zou ontploffen of toen ze gingen bidden.

On: egypte is gewoon goed. Maarja ik wil nog wel zien wat ze gaan doen tegen spanje in de halve finale

19 juni 2009 om 11:55

@ napolitano

je kan niet met 11 jonge spelers in de basis beginnen alleen maar omdat het een verouderde ploeg is voor zover je van verouderd kan zeggen. De huidige selectie is gemiddeld 28 jaar! Dat vind ik niet oud hoor! Je moet er een compremis in vinden. Ik ben van mening dat je juist mannen als Cannavaro, Pirlo, Gatusso wel nodig hebt in deze ploeg. Dit zijn de ervaren mannen die elk team wel nodig heeft. Wat denk je wat er met Italie gebeurd als we tijdens het Wk met alleen maar mannen als: Santon, Rossi, Pepe, Foggia en al die andere jonge "onervaren" krachten het veld op gaan? Maar ook aan jouw de vraag dan, Lippi weg....en dan????? wie gaan we optrommelen? Daarbij jij als italiaan zijne weet net zo goed als ik als italiaan zijne dat de italiaanse pers ongeloofelijk hard kan uithalen als het ergens niet loopt. Als Italie tegen Brazilie met 1-0 wint in de laatste minuut met een penalty is de pers weer lovend ongeacht hoe ze gespeeld hebben. Dat is nou eenmaal de media in Italia.
ferrari werd de eerste 4 wedstrijden van het F1 seizoen ook helemaal de grond in getrapt tot ze een podium hadden in Monaco. Zo zit dat roze krantje oa nou eenmaal in elkaar. Ze moeten iets te schrijven hebben! Dat even offtopic dus.

19 juni 2009 om 12:02

Heb even snel door dit draadje gescrolled, maar kwam zo snel niks tegen over het volgende: Waarom is Brasil al zeker door (zoals in het bericht gemeld wordt)? Weet iemand de confed-cup regels voor rangorde in de pools?
Als het al ergens staat: sry voor de ouwe koeien, maar toch graag een re-uitleg of tijdstip van de vorige post daarover. thnx!

19 juni 2009 om 12:31

Dan wordt het toch tijd voor Lippi om de eendagsvliegen Iaquinta en Rossi maar eens op te offeren en Toni eindelijk eens in de basis te laten starten , want dit kan echt niet...:@

19 juni 2009 om 12:50

@ Yorajax: Wat heb jij een visie op voetbal man. Luca Toni is een clown die niet eens op zijn eigen benen kan staan en bovendien veel te traag is. Iaquinta en Rossi zijn veel beweeglijker en kunnen bovendien veel beter meevoetballen dan Luca Toni.

Toni hoort volgens mijn mening niet eens thuis bij de 23 koppige selectie van Italie. Mocht ik 7 aanvallers selecteren dan had ik toch liever G Rossi, Iaquinta, Gilardino, Pazzini, Cassano, Quagliarella en Del Piero

19 juni 2009 om 17:47

Wow Toni heeft gister echt veel laten zien man.
Die clown kan echt niks, zelfs 1 op 1 tegen de vs kan hij niet eens afmaken.
Ik hbe liever Rossi en laquinta dan die toni, die deugt echt van geen kant.

19 juni 2009 om 13:18

@ napolitano

als je pirlo gaat vergelijke met je oma kan je je beter je mening voor je houde en een andere hobby zoeke? die pirlo is het ideee bij milan en het idee bij italie!!

als je over gatusso zegt dat ie geen bal kan trappe dan begrijp je er helemaal al niks van!! gatusso is de meest gerespecteerde gatendichter in de wereld!! hij is betrokke bij elke onderschepte aanval van de tegenstander, en dat ie niet de beste voetballer is dat wete we....

en luca toni, het is geen behendige speler maar wel een uitstekende aanspeelpunt die belangrijk kan zijn als breekijzer en een hele verdediging bezig houdt!!

dus stop aub met het uite van frustraties op deze site, accepteer dat italie verlore heeft en stop allemaal aub met het afkraken van egypte!! egypte heeft gestrede voor wat ze waard zijn en dat daar het nodige theater bij komt kijke, okee!! dat hoort bij het hedendaagse voetbal.....

19 juni 2009 om 13:26

triest dat dat er tegenwoordig bij hoort ja...waar is dat eergevoel gebleven...winnen met valsspelen is zooo kansloos, win je bij mij geen respect mee.

19 juni 2009 om 21:24

Dat hij de verdediging goister bezig hield hebben we gezien.
Die valt alleen maar.
Hij is echt geen goeie speler, iets voor de 2de divisie.

19 juni 2009 om 13:47

italie won ook niet terecht de wk dit waren de cijfers na de groepsfase

1-0 94ste minuut gescoord
1-0
2-0 2 minuten voor penaltys 2 doelpunten
1-1 gewonnen door penaltys

egypte won verdiend ze konden ook wel winnen van brazilie maarja als je dan prongelijk een hands bal maakt in de laatste minuut zit dat er niet in

19 juni 2009 om 13:58

@ronaldc

Waar jij nou je verhaal vandaan haalt is mij ook een raadsel. Ten eerste kom je over alsof er in de laatste minuten van een wedstrijd of ver in blessure tijd niet meer gescoord mag worden want dan is dat onverdiend.

Ten tweede de 1-0 snap ik even niet. Het werd volgens mij gewoon 3-0 tegen oekrainie.

de 2-0 tegen Duitsland was meer dan terrecht aangezien je naarmate de verlening voorderde je duidelijk zag dat Duitsland op de penalty kicks wilde spelen. Iets wat Italie de laatste toernooien niet goeds gedaan heeft en dus alsnog alle risico's hebben genomen om te scoren.

1-1 Puur over de gehele wedstrijd gezien was Italie de betere dan Frankrijk.

Volgens mij heb jij de wedstrijd Egypte - Brazilie niet gezien. Hier was helemaal geen sprake van per ongeluk! Hij tikte gewoon de bal uit het doel en greep daarna naar zijn hoofd alsof hij hem tegen zijn hoofd aan kreeg.

19 juni 2009 om 15:20

Er zijn veel woorden voor het spel van Egypte te vertellen, maar wat mij betreft is het een team dat uitstekend naar zijn mogelijkheden speelt met passie en strijd.
Ik vind Egypte een leuk team om naar te kijken,, ondanks Italie de veel betere ploeg was. Het is leuk om te zien dat de Italianen wat meer aanvallende implulsen hebben.

19 juni 2009 om 15:47

@ whatzupg
milan: pirlio spelmaker en gatusso breker , milan speelt ook anders middenveld en aanval ,daar heb je met kaka pato ook ronaldinho snel bewegelijk spelers

verdediging:zaccardo,barzagli,santon,

goeie jongen spelers heeft italie middenveld ;ignazio Abate,matteo brighi,alberto aquilani,claudio Marchisio,de rossi,gaetano d agostino,

aanval; pazzini,cassano,robert Acquafresca,sebastian giovinco,raffaele palladino ,
pasquale foggia,gilardino,fabio quagliarella ,

en als hij toch oude spelers mee moest nemen had hij zeker del piero mee moeten nemen voor de linker kant en het groot gemis van , antonio di natale

de opvolger voor lippi ;luciano Spalletti,

waar zijn die mooie voetballers gebleven zoals;zola ,gianluca Vialli ,pierluigi Casiraghi,en mij beste favoriet speler roberto baggio

19 juni 2009 om 15:51

jongens wat is Italie in godsnaam!!!!!!!!!!!!!!!! Het is Italië!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

On topic: Al Hadari was super goed!!! Dikke reddingen hier en daar!!

19 juni 2009 om 15:54

Iedereen, ik ben super blij dat Egypte heeft gewonnen.
het is prachtig vooral, omdat Egypte het eerste Afrikaanse land is dat Italie heeft weten te verslaan.
ik heb vertouwen in Egypte en hoop dat we Usa kunnen verslaan en de halve finales bereiken.inshallah!
inshallah gaat Egypte door naar de halve finale.

19 juni 2009 om 17:37

Het is raar te zien dat iedereen een zo'n heisa maakt omdat Italië verloren heeft van Egypte in zo'n klein toernooitje. Vele spelers zitten er met hun hoofd denk ik niet echt bij zo na het seizoen, en ik denk niet dat ze wakker liggen van dit verlies... Het is uiteraard wel mooi dat Egypte kon winnen van mijn blauwe helden, en het is niet omdat de manier waarop niet zo leuk was, alsin weinig mooi voetbal zoals sommigen zeggen (?), ze hebben gewonnen dus proficiat. Ik vind het wel grappig maar het maakt voor mij geen verschil, ik hoop gewoon op een mooie wedstrijd tegen Brazilië en meer hoeft niet perse Italië mag zich nog wel een tijdje Wereldkampioen noemen, tot volgend jaar, en ik twijfel er niet aan dat ze er volgend jaar dan ook weer gaan staan! We worden gewoon weer Wereldkampioen haha nee ik weet het niet, maar het is eens tijd dat al die 'italië speelde weer laf, Italië speelde weer slecht'-kindjes hun mond eens gaan houden, alle landen hebben slechte periodes (nu bijvoorbeeld Portugal ook) en hebben goede periodes. Er is uiteindelijk maar 1 team dat in 2006 het langst in het toernooi kon blijven en dat was toen terecht Italië

Italia!

19 juni 2009 om 18:31

nou nou nou zeg... egypte....wat een keeper..kijk dat soort keepers moet je hebben.neem maar van mijj aan Egypte gaat et nog ver schoppen.

20 juni 2009 om 08:03

@ napolitano

Ik vind spaletti niet geschik voor dit werk. Tis een goeie coach maar eerder een goeie club coach dan bondscoach. Maar buiten dat, wat heeft hij nou eigenlijk echt gewonnen met Roma?

Als je oudere spelers gaat noemen dan noem je ook periode's. Wilde je nou zeggen dat Italie in 1994 zo geweldig heeft gespeeld? ja we kwamen tot in de finale en we verloren de loterij maar zo goed was het spel niet. Het was dramatisch zelfs. Sacchi had met Italie het mooie voetbal moeten laten zien wat het met Milan speelde maar eenmaal bondscoach week hij daar gigantisch vanaf met sterspelers als Baggio, Signori en Massaro. Het Ek in 96 was er niet veel beter op, wat heet. De eerste wedstrijd was goed van Italie daarna presteerde diezelfde Sacchi om 7 (!) basisspelers in te wisselen voor de 2e wedstrijd. Zeker nooit van de slogan: "never change a winning team gehoord". Dus ook toen waren ze ontzettend slecht!
Als je echt een goed Italie herrinerd dan moet je terug naar de notte magice van 1990. Toen speelde Italie pas echt goed. En toen waren andere landen pas echt bang om Italie tegen te komen tijdens het toernooi. Het trio Naninni op het middenveld met voorin Baggio en Schillachi deed andere teams beven! Daar had Italie wereldkampioen moeten worden maar verloren ze weer de loterij in de halve finale. Als ik dan de jaren erna erbij pak dan is het Italie van 2006 het Italie wat er het meest in de buurt komt, maar verder ook niet.

20 juni 2009 om 19:48

Nu is het een "verdiende" overwinning voor Egypte. Maar ik ben zeker dat als Italiã« zou gewonnen hebben door te scoren uit 1 van hun 2 kansen in de eerst helft en dan een hele 2de helft achteruit kruipen en duiken... dat het een ongelofelijk laffe manier van spelen was en dat het schandalig was dat ze nog gewonnen hebben.

Verder vind ik dat het toch echt wel tijd word om een verregaande wijziging van de selectie door te voeren. Check mijn elftal maar. Misschien dat Pirlo beter nog start op de plek van Montolivo, maar Gattuso... moeten er echt uit.

Buffon
Motta
Cannavaro
Chiellini
Grosso
Montolivo
De Rossi
Pepe
Cassano
Giovinco
Iaquinta

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Italië

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Andrea BarzagliVerdediger50
Claudio MarchisioMiddenvelder50
Andrea PirloMiddenvelder51
Leonardo BonucciVerdediger40
Emanuele GiaccheriniMiddenvelder40
Pablo OsvaldoAanvaller43
Voor de complete selectie: Clubpagina Italië.

In de wandelgangen

Zaterdag 25 mei
Wayne Rooney kan in Parijs een duizelingwekkend bedrag gaan verdienen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.296875 seconden.