Edwin van der Sar had in 1996 ook al de kans om de belangrijkste clubcompetitie twee keer op rij te winnen. De destijds doelman van Ajax kon echter niet voorkomen dat Juventus in de Europese missie van de Amsterdammers dwars lag en zodoende de prolongatie van de Champions League als sneeuw voor de zon verdween.
In dienst van Manchester United heeft de oud-international opnieuw de kans om de beker met de grote oren de lucht in te steken. "Ik denk dat dit Manchester United een beter team is dan Ajax in 1996", citeert Voetbal International de doelman. "We hadden toen veel geblesseerden en moesten met veel jonge spelers spelen die de plekken van ervaren spelers moesten opvullen vanwege blessures en schorsingen."
"Ik ga niet zeggen dit is een grotere kans, maar we zijn wel beter uitgerust." In de halve finale zal eerst moeten worden afgerekend met het eveneens Engelse Arsenal. "Het is niet gewoon een Premier League wedstrijd, het is een halve finale in de Champions League. "Laat duidelijk zijn dat de inzet groot is. We willen naar de finale in Rome en beide teams zullen er alles aan doen om dat te bereiken."
Meer nieuws
- Nasri herstelt vlot en kan na interlandonderbreking mogelijk aansluiten
- Franse internationals verplicht tot meezingen van La Marseillaise
- ‘Iedereen hier kijkt uit naar de komst van Van der Vaart’
- Van Veldhoven trots op erkenning voor aanvalsduo Junker en Skoubo
- Seedorf: ‘Ibrahimovic heeft overal zijn waarde laten zien’
Clubnieuws
- Ferdinand en Anderson maken rentree bij trefzekere avond Macheda
- Hargreaves zit ondanks blessures bij Premier League-selectie United
- Man Utd verkoopt minder seizoenskaarten en haalt gestelde doel niet
- Ferdinand na negentig dagen afwezigheid klaar voor rentree
- ‘Mancunian’ Cleverley blij dat hij ervaring op mag doen bij Wigan
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.
In de wandelgangen
Donderdag 2 septemberManchester City maakte 24 miljoen euro verlies op Robinho, maar in de Eastlands ziet men dat anders. Lees verder
'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'
"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder
Clubexperts
-
Manchester City is nog lang geen topclub
Door jwderuiter (10 reacties) -
Et tu, Edgar?
Door LFCDutchy (66 reacties) -
Verliefd op de bal
Door Bonevacia (36 reacties) -
Feyenoord, het heeft in onze ogen iets magisch
Door DennisdeW (19 reacties)
Bekijk onze Clubexperts
Achtergronden
- Boymans: 'VVV-Venlo is niet veel zwakker dan afgelopen seizoen' 20
- Stewart: 'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa' 67
- Pieters: 'PSV moet voor niets minder gaan dan het kampioenschap' 106
- Zuiverloon: ‘Terugkeren naar Nederland zag ik als een vlucht’ 26
- 'Spelen voor NAC is een droom, terugkeren naar PSV een ambitie' 29





Tja, wat schieten we met deze informatie op? Dan heeft dat Ajax het met een finaleplaats niet slecht gedaan. Man U is er nog niet.
Zonder twijfel beter dan ajax in 1996....als je ziet dat ze vorige jaar Cl+kampioen zijn geworden en nu ook gewoon voor allebei open staan...en de favorieten zijn....
Aangepast op Woensdag, 29 april om 08:55 door thokiesaq.
Dat zie ik ook wel. Maar waarom Ajax uit exact 1996 wordt aangehaald in een halve finale van 2009 is mij niet helemaal duidelijk.
Omdat v.d Sar daar toen ook in zat & hij dus een vergelijking kan & mag maken met "zijn" team toen & "zijn" team nu...
van der Sar zat in dat team, en had toen eveneens de kans om voor de 2e keer op rij de Cl te winnen. Manutd heeft dat nu ook.
@ Manufanforever + daafitt
Maar dat team stond in de finale, dit team (nog) niet.
Daarnaast kon hij ook de vergelijking met team uit 95 of 97 maken. want daar zat hij ook in en die haalde ook de halve finale.
@thokie ik zal je iets zeggen in 1995 was ajax Cl winnaar Kampioen Wereldbeker winnaar... met Eigen jeugd ....
daarnaast in 1996 verloor ajax van een bende van Juventus die aan de drugs zaten die wedstrijd .. doormiddel met penaltys...
Man United daarentegen heeft nu een team wat bijna allen maal is ingekocht en weinig eigen kweek ...
is dat knap vind je ??? ik vind van niet ... daarom vind ik zowiezo niet een beter elftal ... Ajax in 1995 was allemaal eigen jeugd en was een Heel goed team en wij verdienen eigenlijk alsnog die 5e Cl van 1996 maar goed daar even niet over hebben ...
Man united is voor 80% ingekocht ... nou knap ,.. Not!!!
Thokiesaq dat Ajax bestond ook alleen uit talenten met rijkaard en blind als Ervaren mannen.
Als alles nog 3/4 jaar bij elkaar gebleven was dan weet ik niet of hij dit ook had gezegd.
Niet alles was zelf opgeleid bij Ajax, maar toch zeker de helft:
Van der Sar: tot z'n 19e bij Noordwijk ->niet zelf opgeleid
Blind: kwam van Sparta
Kanu: ergens in Nigeria gevonden
Litmanen: van Mypa
Finidi: ook uit Nigeria
Overmars: van Willem Ii gehaald
Bogarde: van Sparta
eigen jeugd:
Reiziger
Rijkaard
F. de Boer
R. de Boer
Seedorf
Kluivert
Davids
En manchetsre presteerde het ook in 99 met veel spelers uit de jeugd. Tijden zijn veranderd
Met ingekochte spelers ben je er nog niet, je moet ervoor zorgen dat het er een team staat die voor elkaar willen knokken, en dat staat er. Nou knap? Zeker wel.
Wat hij zegt klopt helemaal. Toen Ajax voor de 2e keer in 2 jaar de finale speelde waren er spelers geblesseerd of net terug van blessures. Het liep allemaal niet zo lekker. Bij Utd loopt het nu allemaal wel lekker en daarom vind hij het Utd van nu sterker dan het verzwakte Ajax van toen.
Maar naar mijn mening zeker niet beter dan het ajax van 1995. Dat team speelde Ac Milan, Bayern Munchen en Real Madrid van de mat in hun eigen huis nota bene. Het Manchester van nu speelt ook wel goed, vooral een aantal maanden geleden, maar dat niveau hebben ze helaas niet vastgehouden.
De overeenkomst is dat het ajax van 1996 kans had om de Cl 2x op rij te winne(is geen enkele club gelukt tot nu toe), die kans heeft ook man U dit jaar.
Als Top 3 rijkste club ter wereld ,blameert Man.united het voetbal door op een zeer abstracte wiskundige wijze de wedstrijden in te gaan. Het komt bij mij over als een degelijke (saaie) geoliede machine met gedegen onderdelen. Dit in tegenstelling tot het jonge Ajax dat met een klein budget smulvoetbal liet zien. Van der Sar benadrukt slechts de kwaliteit van de geoliede machine,en je kunt je afvragen wat we daarmee opschieten.
Man u saai, dan weet ik niet hoeveel hele wedstrijden je hebt gezien dit seizoen? Manu speelt echt wel goed voetbal zeker op het midenveld met carrick, giggs, scholes en ronaldo. Enige probleem voor man u is dat ze te weinig scoren. Als ze 2x meer doelpunten zouden maken als dat ze nu doen roept iedereen dat ze Fantastisch zijn.
Vorig seizoen speelde ze het mooiste voetbal van de wereld mooier dan Arsenal mooier dan Barcelona dat het dit seizoen minder gaat tja ik weet ook niet waar dat aan ligt, maarja kijk maar ze zijn nog steeds de beste!(staan 1e Pl en zitten nog in de Cl)
kom nou nie zeggen dat manu mooier voetbal speelt(speelde) dan Arsenal
Ja en als Volendam 2x zoveel zou scoren zouden ze ook geweldig zijn wat een vergelijking is dat nou weer
Lekker Belangrijk!!!!
Dit is echt nutteloze info... We leven 13 jaar verder, zorg maar gewoon dat je nu presteert, wat toen gebeurde win je nu de Champions League niet mee...
Aangepast op Woensdag, 29 april om 09:25 door Phermes.
Heel opmerkelijk wat Vd Sar zegt. Het Ajax van 1996 speelde overigens wel de wedstrijd van de eeuw door Real Madrid met 0-2 te verslaan. 80.000 Real supporters klapten en waren helemaal lyrisch van het briljante Ajax spel. Dat kan Munited dit jaar niet zeggen.. zo overtuigend spelen ze dit jaar niet.
sowieso een rare vergelijking. andere tijden, ander soort voetbal.
Daarnaast stond Ajax in de finale en Man U in de halve. Ze moeten de finale eerst nog maar halen om de prestatie van Ajax te evenaren.
Het zal wel iets zijn van, zeg van der Sar, als je deze ronde met manchester doorgaat is het de 2e keer in je carriere dat je 2 jaar achter elkaar in de finale staat, zie je overeenkomsten tussen beide elftallen?
Het maakt me niet uit of we beter of slechter zijn als het Ajax van '96, het gaat mij om de Beker met de Grote Oren optillen, dat is wat Man United moet bereiken, want we leven al 13 jaar verder.
Ik weet niet wat voor info dit is maar ik denk toch echt dat we in 2009 zijn en 1996 is verleden tijd en toen zat ie bij Ajax en Ajax is een wereld van verschil vergeleken met Man utd.
Man utd is al zenuwachtig voor de wedstrijd begint, met name van de sar, volgens mij heeft ie een trauma gehad van de weergaloze doelpunten van Samir Nasri (arsenal) tegen Man utd. Uitslag 2 - 1.
haha ben het met je eens, hij heeft die trauma nog hy weet niet watie precies moest zeggen.
twijfelvallig
Vandaag ik heb er echt zin!
dit is het zwakke aan manchester united
haal van de sar ,c ronaldo,en ferdinand eruit en je veegt er met 4-0 overheen
en het leuke is van de sar is bijna einde loopbaan
c ronaldo vertrekt naar real ofzo want die wil echtt wel bij de allerbeste voetballen
en ferdinand de houden ze dan nog
als je het vergelijkt met arsenal de tegenstander voor vanavond
groot gemis als van persie er niet is
maar ze hebben altijd wel een opvolger
en manchester heeft geluk dat onze goede rus
arschavin niet mag mee doen
want hij heeft egt veel talent goede acties goed inzicht en goed schot
dat is het mooie aan arsenal
arsenal zet gewoon jonge mensen erin die willen zich bewijzen voetballen wedstrijd van het jaar en tada
uitslag
1-2 vanavond voor arsenal
Vd Sar eraf-foster erin
Ferdinand eraf-evans erin al vaak genoeg positief uitgepakt dit seizoen.
Ronaldo eraf-aanvallend zooooveel opties....al genoeg wedstrijden zonder Ronaldo winnend afgesloten.
Als je deze drie eruit haalt dan veeg je er met 4-0 overheen haha...ben wel blij dat jij dat zegt eigenlijk...dan hoef ik die 1-2 voorspelling ook niet serieus te nemen, want je snapt het echt niet
Aangepast op Woensdag, 29 april om 09:36 door threelions.
c ronaldo vertrekt naar real ofzo want die wil echtt wel bij de allerbeste voetballen
Dan mag die ook gelijk van zijn premie een tijdmachine aanschaffen want de superieure real is echt ver verleden tijd....franco tijdperk, of toen de Ec1 nog met z'n 3tjes werd uitgevochten.
Als Ronaldo naar Real gaat, doet die dat omdat die dat persoonlijk graag wil, maar sportief gezien gaat die gewoon keihard achteruit
Hah man, maak je toch niet zo belachelijk.
Net de breedte van de selectie is dit jaar Manchester's sterkte. We hebben met pakken blessures af te rekenen gehad maar staan nog steeds eerste in de competitie en staan in de halve finale van de Champions League.
Een beetje respect mag wel.
Waarom je precies Van Der Sar, Ferdinand en C Ronaldo neemt is mij ook een raadsel. Van de laatste geef ik je gelijk, maar Vds is lang niet zo goed of zo belangrijk als velen hier willen geloven. Ferdinand is dit seizoen vaak geblesseerd geweest en heeft zelden zijn vormpeil van vorig seizoen gehaald. Mocht je het Engels voetbal ook maar een beetje volgen zou je weten dat Vidic dit seizoen veruit de belangrijkste speler was bij United.
Daarin heb je gelijk Joshie. Haal die drie eruit, en je houdt een matig eftal over. I
- Foster = matige keeper komt erin voor een wereldtopper
- Evans = is geen leider, zonder Ferdinand speelt Vidic ook slecht
- Ronanldo eruit = Nani, Gigs, Park zijn allemaal 10stappen achteruit.
Dus Treelions wat je beweert is onjuist, ze kunnen dat nooit opvangen.
Ik ontken ook niet dat United zonder Ferdinand en Ronaldo minder sterk is. Maar dat je dan maar even met 4-0 over ze heen loopt is onzin. is al vaak genoeg gebeurd zonder Ronaldo/ferdinand en dan wedr manchetser echt niet opzij gezet (laat staan met 4-0).
Dus Jason wat jij beweert is onzin...ze hebben het namelijk al vaker opgevangen. Ze zijn weliswaar zwakker, maar United heeft zoveel kwaliteit in de selectie...echt niet alleen in de eerste 11. Zoals King_eric ook zegt, Manchester forte is dit jaar juist de breedte in de slectie.
Daarnaast is het ook wel grappig om te constateren op wat voor manier een Arsenal supporter hier de zwaktes van Manchetser laat zien.. Wat is de zwakte van United? Nou haal vd Sar, Ronaldo en Ferdinand eruit.....
Maar die spelen gewoon vanavond, dus wat is ook alweer de zwakte???
Aangepast op Woensdag, 29 april om 12:11 door threelions.
Vidic speelt helemaal niet slecht zonder Ferdinand. Evans en Vidic hebben samen heel wat wedstrijden gespeeld in die 'clean sheet' recordreeks en hebben het er altijd perfect vanaf gebracht.
Evans is wel nog niet zo constant als de twee anderen. Maar wat wil je, het is het eerste seizoen dat hij op dit niveau uitkomt.
En zoals threelions zegt, niemand ontkent dat we zwakker zijn zonder dan met. Nogal logisch gezien ze alle 3 wereldtop zijn. Maar ik denk dat wij die blessures toch beter kunnen opvangen dan Arsenal pakweg het gemis van Fabregas, Van Persie en Gallas zou opvangen. En om te zeggen dat we zonder hen met 4-0 overlopen zouden worden is al helemaal belachelijk.
Eerlijk gezegd vind ik dat niet. Het spel van Manchester United is zo anders vergeleken met dat van Ajax in 96. Je kan het eerder vergelijken met dat van Barca. 4-3-3, snel combinatiespel, aanvallend. Manchester moet het meer hebben van individuele acties via de flanken. Scorend vermogen ligt dan ook vele male lager bij hun.
Hou toch op. Scorend vermogen is dit seizoen laag inderdaad, maar vorig seizoen en de seizoen daarop was het gewoon doelpunt na doelpunt. En Man Utd speelt ook gewoon door het midden.
13 jaar later is het voetbal ook veel moderner geworden en er is veel veranderd, ook zijn er nieuwe regels bij gekomen. Of Manchester beter is dan Ajax in 1996 weet ik niet. ik denk dat je het ook niet kunt vergelijken. Ajax speelde met een heel andere filosofie en formatie/tactiek dan het Manchester van nu. bovendien is het als Nederlandse club ook veel moeilijker om succesvol te zijn op zo'n niveau. de beste spelers spelen immers in de grote competitie's, het was toen al knap dat Ajax veel van haar spelers wist te behouden na het winnen van de Champions League in 1995. Manchester kan dat veel beter, die horen steevast bij de absolute top. hoe dan ook zou het wel een prestatie van formaat zijn om de Cl 2x achter elkaar te winnen! en ik gun het Van Der Sar ook, een Levende Legende is hij nu al!
Dit kun je niet vergelijken. Wat hietbrink62 ook zegt, het voetbal is veel moderner geworden. Ajax had in '96 een topteam en Man Utd nu ook. Maar het voetbal is gewoon heel anders geworden, daarom kun je het niet vergelijken. En zoals hier ook al wordt gezegd Man Utd moet eerst nog de Finale halen + kampioen worden.
Ik kan in ieder geval van beide elftallen genieten!
wel eeuwig zonde dat Ajax die finale in 96 zo bagger voetbalde
en jammer dat de Van der Sar van toen nog niet zo'n penalty killer was...
Aangepast op Woensdag, 29 april om 09:52 door Martiiiiin.
Ik vind het een beetje een vreemde vergelijking. Weet ook niet hoe die quote precies is ontstaan. Zal wel op een vreemde vraag van een journalist zijn.
Man Utd is dit seizoen niet meer die aanvalsmachine die het vorig seizoen en (nog meer) in 06-07 was. Het is dit seizoen toch allemaal wat gecontroleerder, meer op automatische piloot de resultaten eruit sleuren.
Maar goed, als we zo ook prijzen pakken zal ik er niet om treuren.
Vreemde vergelijking het succes van Ajax was veel knapper mede door het flinke aantal jeugdspelers en het feit dat 'het voetbal' destijds minder afhing van hoeveel je voor welke speler betaalde. Niks ten nadele van Manu u. die een prima ploeg hebben met 1 of 2 eigen kweek jongens maar het is natuurlijk een bij elkaar gekocht pleog voor de rest maar goed dat geldt voo rbijna alle grote ploegen je redt het niet met enkel eigen jeugd. Dit soort artikelen zijn meestal onstaan door vreemde vragen van journalisten.
Haha, wat een onzin weer. 1 of 2 uit eigen kweek. Ga eens heel snel op onderzoek uit, want je kraamt volledige onzin uit, en jij bent niet de enige.
Noem er eens 5 die wekelijks spelen?
De basis van de terugkeer naar de top werd gelegd in de begin jaren 90 met als hoogtepunt de Treble van 95 met de jonge spelers uit eigen jeugd Giggs, Scholes, Beckham, Butt, Neville, Neville. Dat deze mensen ouder worden of de club verlaten kan gebeuren. Ferguson moest dus aankopen doen als er niet gelijkwaardige spelers uit de eigen jeugd komen...want dat kan ook natuurlijk na een super lichting een mindere te hebben.
Manchester heeft in hun selectie denk ik (uit me hoofd dus niet miereneuken) 90 die of uit eigen jeugd komt of op zeer jonge leeftijd (18 of lager) al bij de club is gekomen. Dit komt omdat ferguson een bepaalde visie heeft en ergens naar toe wil bouwen.
Is niet te vergelijken met een Chelsea paar jaar geleden of nog erger real madrid dat gewoon overal de vedettes koopt, ze opstelt en dan verbaast is dat ze geen prijzen pakken
Hij koopt zelden vedettes of gevestigde namen maar bouwt en koopt voor de toekomst...geen Ballack/deco/sheva etc als bij Chelsea of Zidane/ronaldo/beckham etc etc bij Real. Maar aankopen met een bepaalde visie. Miskoopje was Veron...natuurlijk ook wel wat kleinere (djemba/kleberson etc) en een Forlan, die toch laat zien dat die verschikkelijk goed kan voetballen.
Aangepast op Woensdag, 29 april om 12:36 door threelions.
Hahah blabla kortom ze hebben ooit een lichting van 5 gehad die deels aan de basis lagen van het succes. Nu ook een gekocht elftal goedemiddag en veel plezier vanavond...
Ja natuurlijk is het huidige man u beter dan ajax 12 jaar geleden. Dat waren pikkies van in de begin 20 met wat uitzonderingen. Bij Man U zitten wereldsterren die al een gevestigde naam hebben. Bij Ajax kwamen ze net kijken. Dat is het verschil....
met andere woorden als je het echt zwart op wit gaat vergelijken was dat ajax van toen beter dan dit manu, we zijn 13 jaar verder en het voetbal heeft niet stil gezeten, het is nog verder ontwikkeld en wat ajax toen geflikt heeft met een ontzettende jonge en onervaren groep met een veel mindere budged dan manu nu heeft dan is ajax 96 eigenlijk beter als je het echt zwart op wit gaat vergelijken, dus flappie volgende keer beter vergelijken haha
Hallo flappie, we hebben het hier over een vergelijking van de elftallen en dus spelers en niet hetgeen daar om heen. De vraag is niet wie het beter heeft gedaan, de vraag is wie heeft/had een beter team. Als je die gaat vergelijken heeft Man Utd een beter team dan Ajax toentertijd.
Een team dat bestaat uit louter wereldsterren of een team vol met broekies...wie is er beter. Lijkt me vrij duidelijk toch?
Dus Flappie, volgende keer als je een 'slimme' opmerking probeert te maken even twee keer nadenken voordat je met een dom antwoord komt
Ik denk toch dat Arsenal wint. Da's een leuk voetballend elftal, dat druk zet naar voren. Liverpool en Porto hebben al laten zien hoe kwetsbaar United is als de tegenstander aanvallend voetbalt. Snij in het elftal van Manchester Ronaldo weg, en je levert 25% van je voetballend vermogen in. Verder heeft Arsenal duidelijk meer toekomst dan Manchester.
Volgens mij volg jij het Engelse voetbal niet zo erg he? Arsenal duidelijk meer toekomst dan Manu, laat me niet lachen. Manu heeft een Anderson, een Nani of een Welbeck op de bank zitten. Verder zit Evans nog op de bank. En spelers als Macheda komen er ook. En in de toekomst speeld Geld ook een rol he. Manu heefft ook een veel grotere begroting dan Arsenal, wint meer prijzen dus jouw toekomst plannen voor Arsenal kunnen regelrecht de prullebak in.
Satireking....ik heb wel eerder posts van je gelezen en die waren vaak slechter dan deze. Jij bent echt zo'n kerel die gelooft dat manchester helemaal om Ronaldo draait...dan snap je het echt niet. Dat mensen dat vorig jaar dachten klopten al niet, al kan ik dan begrijpen met zoveel doelpunten, maar dat je dat nu nog beweert. Afgelopen weekend wedstrijd gemist...er is genoeg voetballend vermogen buiten Ronaldo.
En meer toekomst??? Dat is echt een stelling van niks. Echt zo van....wacht maar...over 3 jaar. kan je helemaal niks mee. ja Arsenal heeft veel jonge spelers met potentie maar heeft Manchester die ook niet met Evans, Wellbeck, macheda, Rooney, Ronaldo, da silva x2, nani en nog tal van talenten in de alom bekende en gerespecgteerde Academy van United...
Ik kon twee maanden geleden niet op voetbalzone kijken zonder jouw super Liverpool posts te lezen...werd er gek van. Na die overwinning op United en Real...
Maar ik had al een tijdje niets meer van dat gelezen...vervelend maandje achter de rug??
Gelukkig zegt ie Ajax 1996. Want Ajax 1995 was een mytische elftal.
Ik mis die tijden
elke voetballen van tegenwoordig is beter dan die van vroeger.
de kwaliteit van voetbal is gewoon beter geworden
Altijd moeilijk om te zeggen.
Maar hij heeft het over het Ajax van 1996 en niet van 1995. Het Ajax van 1995 vond ik toch echt beter dan dit Manchester. Ajax won 3x op superieure wijze van Ac Milan. Ook nog eens met veel eigen kweek, al zegt v/d Sar daar natuurlijk niets over.
Ook in 1996 had Ajax een aardig elftal hoor. Real Madrid kreeg voetballes in eigen Bernabue.
Ik kan niet zeggen welk elftal ik beter vind, maar ik denk dat dit Manchester United en het Ajax van toen erg aan elkaar gewaagd zijn. Ik denk daarom ook dat V/d Sar bewust het jaartal 1996 noemt in plaats van 1995.
Real kwam daar nog goed weg. Hoe vaak Ajax de paal of lat wel niet raakte zeg.. En ook nog 2x goal (al dan niet terecht) afgekeurd voor buitenspel. Ajax toen, Ronaldinho bij Barça in 2006 ofzo. Dat zijn de enige keren dat Bernabeu een staande ovatie gaf aan de tegenpartij. Respect.
Daarom zegt hij ook 1996. Hij bedoelt het Elftal dat op de dag van de finale in het veld kwam. Dat was op Die Dag slechter dan normaal door blessures.
In 1996 speelde Ajax met vrijwel zijn sterkste opstelling in Madrid tegen Real en dat elftal was veel beter dan het elftal dat de finale speelde.
Kijk alleen de begrotingen al van Manu nu en Ajax toen.
hij vergelijkt dit elftal met die van 96. lijkt me ook een logische opmerking. alhoewel ze niet zo geweldig spelen als in het begin v/h seizoen. ben beniuwd naar vanavond. manu heeft laten zien dat het kwestbaar is inde wedstrijd tegen porto. plus arsenal komt langzaam in vom, missen alleen 2 belangrijke spelers, arshavin en v. persie.
Hmm ben het er niet mee eens. Manchester heeft er teveel wedstrijden tussen zitten waarin hun fysiek of zelfs de geluksfactor een grote rol spelen. Ajax van 1994/1995 (1996 wonnen ze de Cl niet ,,,) was een van de beste elftallen die in de Cl actief zijn geweest. Ze beheersten zo'n beetje elk facet van het voetbal en won van iedereen. En bijkomend feit is dat ze ook nog mooier voetbal speelden, al doet dat er niet toe want zoals we tegenwoordig zien is dat lang geen garantie voor succes meer. Helaas.
Het is echt onbegrijpelijk hoeveel onzin er nu wordt uitgekraamt als het over Man Utd gaat hier. Echt, niet normaal. Als je verstandig bent ga je eerst wat op onderzoek uit en bekijk je wat wedstrijden van Man Utd, voordat je onzin begin uit te kramen over de eigen kweek of het voetbal ervan. Ik moet toegeven dat ze dit seizoen minder goed spelen, maar dat was vorig seizoen en helemaal het seizoen daarvoor echt niet het geval. Toen speelden ze nog mooier voetbal en beter dan Arsenal (vooral seizoen 2006/2007). En ga me nou niet vertellen dat Man Utd geen mooi voetbal kan spelen, want dat doen ze wel degelijk met dat elftal.
Onzin? mensen vinden het Ajax van toen beter..en ik kom nu niet verder bij Man u qua eigen kweek (basisspelers geen opvulling vand e selectie) dan scholes euh ronaldo, rooney,berbatov, Tevez, nani, anderson, carrick, vidic, ferdinand, van der sar, evra allemaal sowieso niet! Giggs ook geen eigen kweek euh poeh ja dan wordt het moeilijk...
Als je al zegt dat Giggs geen eigen kweek is, dan mag je al stoppen met je onzin uit te kramen.
Giggs is eigen kweek, net zoals Neville en Scholes van die generatie. De generatie daaronder zitten Brown, Fletcher en O'shea. Daaronder zitten Evans, Welbeck, Gibson, en nog een paar spelers.
En als basisopvulling was Neville ook basis, maar die is de laatste jaren geblesseerd. Fletcher speelt ook vaak dit seizoen, O'shea ook. Brown is net zoals Neville veel geblesseerd geweest dit seizoen. Evans heeft vaak gespeeld als vervanger van Ferdinand, Gibson heeft zo zijn wedstrijdjes meegespeeld, Scholes heeft ook wedstrijden gespeeld, net zoals Giggs. Welbeck heeft ook een paar wedstrijden gespeeld. Dat sommige geen basisopvulling zijn maakt helemaal niks uit, ze hebben genoeg gespeeld dit seizoen.
Kom op zeg, minstens de helft die jij nu opnoemt is toch bij lange na niet het niveau dat United nastreeft ? Ik heb soms het idee dat het een liefdadigheids clubje aan 't worden is, Ferguson geeft elk zelf opgeleid talent een kans. Die gaat dan mee in een flow, lijkt een goeie te worden, en 3 jaar later blijkt dat het gewoon lang geen speler is met de kwaliteiten voor United. Goedkope opvulling inderdaad !
Brown speelde vorig seizoen vast als rechtsback, O'shea is niet goed inderdaad, maar kan wel op vele plaatsen gebruikt worden, Fletcher speelt dit seizoen ook goede wedstrijden. Evans is nog maar 21 jaar, maar heeft puike wedstrijden gespeeld, Welbeck is nog 18 jaar, maar heeft in de League Cup en in de Premier League ook zijn visitekaartje afgegeven. Gibson heeft ook goede wedstrijden gespeeld in de League Cup. Maar, Battyboy, jij ziet hier talloze kutnamen staan zeker en bestempeld ze al als onwaardig voor Man Utd. Ik stel voor dat jij eens wat meer op onderzoek uitgaat.
Hou toch op...o shea en fletcher halen niveau niet en spelen amper ..de rest speelt Leag, Cup dat is geen vergelijkbaar niveau daar speel je vaak tegen 1st 2e of derde klassers...haah visite kaartje afgegeven nou ik vind het maar niks..
jij met je onderzoek conclusie is dat er nu 1 a 2 spelers zelf opgeleid in de basis staan (indien iedereen fit ) dat is en blijft de conclusie!
Nu is er enkel scholes nog de rest is kopen kopen 10 miljoen hier , daar 40 miljoen voor berbatov..zoveel miljoen voor Rooney...
Aangepast op Woensdag, 29 april om 13:14 door madrid99.
Haha, ik heb zo'n beetje alle wedstrijden van United gezien dus waar héb je het in godsnaam over ! Eerst geef je me gelijk, en dan ga je even de nieuwe generatie (waarmee over een tijdje precies hetzelfde mee gebeurd) bestempelen als toptalenten. Je doet wel erg je best om United te verdedigen, maar je moet die rode bril gewoon even afzetten. Sneu zeg.
Misschien moeten jullie ook een beter gaan beoordelen en niet maar op namen gaan teren. Sommigen zien Fletcher staan in opstellingen en zeggen dan al meteen dat het niks wordt met Utd. Zo'n gasten mogen meteen opdoeken van mij. Gasten die niks met Utd te maken hebben en geen enkele wedstrijden volgen, maar wel cliche's en vooroordelen als een epidemie rond zitten te sturen zijn pas sneu. En ja, het niveau op de Fp is heel erg laag en van dat niveau zitten hier ook heel veel mensen.
Beticht je mij er nu van geen niveau te hebben ? Nogmaals, zet die rode bril af en leer eerst objectief te zijn voordat je gaat oordelen over anderen. Fletcher wordt geprezen door Ferguson, het is een landgenoot en zelf opgeleid. Maar ik ken makkelijk 25 betere middenvelders in de Engelse competitie. Voor Brown en O'shea geldt uiteraard hetzelfde, ook zij zijn niet van het niveau dat United waardig is. Dat je niet je zin krijgt, wil nog niet zeggen dat anderen het fout hebben.
Voor Brown geldt hetzelfde? Ik dacht het toch niet. Het is dat Brown veel geblesseerd was dit seizoen, maar anders was Brown ook dit seizoen zeker de vaste rechtsback. En Fletcher kan makkelijk mee in het elftal van Utd en zal dat ook simpel kunnen bij subtoppers. O'shea is geen topper inderdaad, maar is wel handig als back-up. Ach, ik ga geen aandacht hieraan besteden.
Jullie spelen teveel computerspelletjes en kijken alleen naar namen. Fletcher/brown/o'shea zijn gewoon goede krachten bij United. O'shea ben ik zelf geen groot fan van omdat die soms wat lomp is in de opbouw, maar toch scoort die altijd wel een voldoende omdat die zijn taak vervult. Fletcher is een goede middenvelder, zowel aanvallend als verdedigend en Brown vind ik een van de betse rechtbacks in de comp. Die is echt enorm gegroeid.
Jullie kijken naar een rooney, tevez, henry, Messi, Eto'o en namen namen namen. Jullie zouden de perfecte president zijn van Real Madrid. Die kopen ook voor elke positie een naam. Maar je hebt spelers nodig als Park/fletcher/brown/o'shea. Spelers waar je op kunt bouwen, die geen fouten maken, en werken in het belanmg van het team en van de grote namen binnen het team. En als je dat niet begrijpt dan moet je maar weer lekker verder je football manager of je pro evo spelen....
Aangepast op Woensdag, 29 april om 18:17 door Thomas83.
Jullie jullie jullie... Hoe weet je dat allemaal ? Gast nogmaals, ik kijk zo'n beetje alle wedstrijden in Engeland en ben precies op de hoogte. Ik kijk niet naar grote namen, juist naar de spelers die er toe doen. Bij United zijn Carrick, Vidic, Van der Sar voor het Team meer waard dan Rooney, Tevez. Waarom je Eto'o en Messi er nu bij haalt en over Real Madrid begint is mij volstrekt onduidelijk. Wellicht omdat je op een irrelevante manier je gelijk probeert te krijgen. Zwak. En ja, Battyboy is idd synoniem voor 'mietje'. Problemen mee ? Het gaat hier om een inside joke, die sommige mensen op Vz kennen, en daar om kunnen lachen. No offence dus graag. Park heb je mij nog nooit iets over horen zeggen. Fletcher doet het goed, maar is niet het niveau dat United graag zou willen, Brown staat er omdat ze niemand anders hebben ! De rest is allemaal leuk en aardig, maar het is en blijft opvulling.
Lamer.
Sterk dat je er geen aandacht meer aan gaat besteden als je je gelijk niet kan halen. Het is algemeen bekend dat Fletcher een lieveling is van Ferguson. En Brown staat er omdat ze niemand anders hebben. De enige club die een tijd terug in hem geïnteresseerd was, was Newcastle. En laat men daar nu net bekend zijn vanwege hun Geweldige aankoopbeleid. Misschien zou je eens wat meer vakgericht moeten lezen of kijken. Engelse media kan geen kwaad, dan zie je ook eens analyses van échte kenners ipv. Sopcast linkjes kijken...
Ik zou zeggen, laat iedereen in z'n waarde! Wat wil men met dit soort vergelijkingen zeggen? Ik weet ook niet waarom v.d Sar dit moet zeggen, vergeet even niet het verschil van de nummertjes op de bankrekening...ajax was in 1996 een apart verhaal, het huidige united is gewoon een standaard verhaal in een competitie waar de rijke clubs de lakens uitdelen. De keeper verget ook even dat in 1996 het Bosman arrest nog niet bestond...deze ploeg van the United had dus nooit in die tijden bij elkaar gekomen dus in mijn mening is het Ajax van 1996 zelfs beter!
Tenslotte ben ik altijd dankbaar voor de tijden van Edwin bij Ajax, maar hij had gewoon z'n carriere moeten afsluiten bij de club die hem groot heeft gemaakt. Hij had Ajax echt zo meer kunnen helpen, maar waarschijnlijk is geld belangrijker. Persoonlijk vind ik Sar net zoals Bergkamp niet de echte Ajacied zoals Rijkaard of Davids.
Aangepast op Woensdag, 29 april om 12:24 door 007.
Wow nu doe je 2 helden (bergkamp en Van der sar) toch echt tekort. Je moet niet vergeten dat Rijkaard terug kwam naar Ajax en in een geweldig team kwam onder een topcoach. Davids kwam terug omdat ie transfervrij was en bijna niemand hem nog wou hebben... Als er concurrentie was had Ajax hem niet aangetrokken. Van der Sar en Bergkamp zaten in een fase dat ze bij een betere club zaten, en bij Ajax er flink op achteruit zouden gaan op sportief en financieel vlak. Dat laatste zou je weg kunnen strepen als je Ajax wilt helpen inderdaad, maar er moet wel draagvlak zijn, oftewel een goed team en geen gerotzooi zoals de laatste 10 jaar............
Daarbij weet je ook totaal niet of Bergkamp en Van der Sar ooit benaderd zijn.
Ik vind dat Ajax vroeger een betere team hadden een ploeg dat echt wat betekende voor Nederland, kijk wat voor spelers er vandaar kwamen en hoe het ploeg mooi in mekaar gespeeld is dat zie je de Ajax van nu niet meer, maar je kan deze twee teams niet vergelijken namelijk heeft Manchester United een ploeg met veel meer kwaliteiten en Ajax word meer gezien als subtopper van Europa als we realistisch moeten zijn.
Van de Sar maakt gewoon de vergelijking omdat hij in allebei de teams heeft gespeeld. Zijn mening is dat Man U nu een beter team is, dan Ajax in 96. Dat is zijn menig en daar valt weinig tegen in te brengen (tegen zijn mening dan ) je kan het ermee eens zijn of niet. Maar ik denk dat Van de Sar het meeste recht van spreken heeft.
Aangepast op Woensdag, 29 april om 13:05 door Biggles.
Ik gun het v/d Sar wel om de Cl te winnen, maar dat is het enige ook. De kans is heel groot dat wel een club van de Premier League de Cl wint
Wat een onzin vergelijking. Dit Manchester heeft ook het 10 tot 20 voudige budget van Ajax 1996. Ik hoop op Barca. vd Sar heeft genoeg gewonnen en hopelijk vliegt Manchester eruit tegen Arsenal
dit is het ideale team voor man u ik denk dat ze weer zullen winnen want dit team is zo goed in elkaar ingespeelt. en gabstra heeft wel gelijk ze hebben een veel groter budget. maar let maar op ze winnen hem weer. al hoop ik op arsenal maar het word man u
Machester Utd. zal op dit moment vast beter zijn dan het Ajax van '96. Ik bedoel; hij was erbij, dus hij zal het zeker weten. Maarja dat zegt niks... het is nu 2009 en andere clubs hebben ook niet stil gezeten en zijn ook beter geworden. De vergelijking heeft dan ook, naast het frustreren van Ajacieden, geen enkele waarde.
Nou ik weet het nog zo niet ajax was toen heel sterk alleen gelukkig voor ons dat we ons konden prijzen met de cl te winnen van ajax
mjaa dat is lang geleden en er moeten nieuwe gevold worden maar niet met dit team!!
Verder : Man u is ook niet slecht maar ook al winnen ze weer de cl ik vind ze nog steeds niet beter dan ajax (toen)ik weet ook niet waarom is mijn mening!!
Maar wel leuk van Van der Sar dat hij al zoveel heeft kunnen winnen echt respect voor deze man!!
Succes Vanavond..
wat het artikel duidelijk aangeeft, is dat ajax een goed elftal had, maar door alle blessures en schorsingen jonkies op moest stellen. Wanneer Man Utd nu blessures of schorsingen hebben, hebben ze een goede vervanger achter de hand, van een relatief beter niveau dan de vervangers destijds bij ajax. Wat hij aangeeft is dat de groep van 22 spelers van Man Utd ongeveer gelijkwaardig zijn, en dat was destijds bij ajax niet het geval.
vergelijkingen met dat ze van real wonnen, wie ze uitschakelden en begrotingen gaat dus helemaal nergens over.
Daarnaast vindt iedereen ajax destijds beter op basis van chauvinisme, ook niet onbelangrijk natuurlijk.
Aangepast op Woensdag, 29 april om 15:19 door Villian.
dit manchester is echt niet beter als het ajax van 1996.!!
Ik vind het een moeilijke vergelijking. De teams waren ook heel anders bijeengebracht. Misschien is dit Manu inderdaad beter, hoewel ik het betwijfel. Ik vind de prestaties van ajax in die tijden wel veel indrukwekkender. Zij deden het met een veel kleinere begroting.
Ja maar niet beter als het Ajax van 1995!
Hmm misschien komt dit antwoord voort uit een vergelijking in een vraag van een journalist. Aangezien Ajax destijds voor het 2e jaar op rij in de finale stond, en United dit ook zou kunnen evenaren, maar omdat Ajax verloor zegt Van der Sar dat United beter is dan dat Ajax dat was in hun 2e jaar. En daarom acht hij de kans nu groter.
Zoiets
Om de vergelijking überhaupt te maken tussen dit huidige Manchester United en het Ajax van de midden jaren 90 is al belachelijk. Zoals al gezegd wordt, toen was het voetbal veel anders dan het nu was.
Ajax haalde toen de finale, door Ac Milan en het jaar daarop Real Madrid te vernederen. Twee grootmachten in het voetbal, zulk soort prestaties heb ik bij Manchester United nog niet gezien. Zij hebben de halve finale bereikt door Porto te verslaan, moeizaam nog wel. Het kan zo zijn dat de individuele klasse bij United hoger ligt, maar ze beschikken nog niet over de échte klasse van het voetbal; presteren als een hecht team.
Dat wordt dan een hele grote kans op een soort deja vu voor Van der Sar. ik zie ze nog wel van Arsenal winnen, maar de ploeg die de Champions League gaat winnen komt toch echt uit het duel tussen Barcelona en Chelsea. Barcelona heeft als team gewoon betere voetballers en Chelsea heeft een veel slimmere coach...
Voorlopig zal Manchester eerst moeten afrekenen met Arsenal en daarna met de winnaar van Barca tegen Chelsea.
En als Sar toch aan het vergelijken is.......
Ajax won in 1995
Ajax was finalist in 1996 (zoals al aangegeven is verloren op penalties)
Ajax was halve finalist in 1997
Tot nu toe is er geen enkele club in Europa die sinds de invoering van de C L een dergelijk succesvolle periode aaneengesloten heeft gekend. Dus voorlopig zal Sar en Manchester het eerst maar moeten bewijzen door dit jaar de C L te winnen....
Reiziger was overigens de finale in Rome tegen Juve geschorst silooy speelde