Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'FC Groningen heeft vijfde Zweed in het vizier'

Laatste update:

Het kwartet Marcus Berg, Andreas Granqvist, Fredrik Stenman en Petter Andersson kan komende zomer mogelijk als gastheer optreden voor Emil Johansson. Volgens de maandageditie van Aftonsbladet staat de linkerverdediger van Hammarby IF in de belangstelling van FC Groningen, dat hem al enige tijd in het vizier heeft.

Johansson (22) debuteerde vijf jaar geleden in de hoofdmacht van Degerfors IF en maakte in 2007 de overstap naar Hammarby. Daar werkte hij zich op tot basisspeler en wekte hij interesse van diverse clubs uit Europa. In het afgelopen weekend begonnen nieuwe Zweedse seizoen vond de jeugdinternational tegen IF Elfsborg (1-1) het net.

De Zweedse krant blijkt goed ingelicht. FC Groningen, dat aan de linkerkant alleen over Fredrik Stenman beschikt, zou ook belangstelling hebben voor Mike Zonneveld van PSV. De linkspoot komt in Eindhoven nauwelijks aan spelen toe. Hammarby IF is overigens de voormalig werkgever van de momenteel geblesseerde Andersson.



Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar blijven de Nederlandse talenten? Groningen, maar ook een Heerenveen halen altijd weer talenten uit Scandinavië, alleen had liever gezien dat er weer eens een talent kwam uit de Nederlandse opleiding, zoals Robben bijv.

6 april 2009 om 08:42

Holla, Hiariej en Metaj misschien? Je kunt niet verwachten dat de hele jeugd opleiding gelijk een versterking is voor het 1e. Dat heeft tijd nodig, een jaartje eerste divisie dat soort dingen.

6 april 2009 om 08:44

Groningen koopt ook Nl-talenten in, Koc en Kluin bijvoorbeeld. Probleem is echter dat die ongeveer hetzelfde kosten als een Zweed die gelijk de basis in kan. Groningen is achter Wisgerhof, Janssen, Meeuwis gegaan het afgelopen jaar, en allen waren te duur. Even geduld, met slim inkopen in Zweden wordt Groningen rijker en rijker en dan komt er heus ook wel geld vrij voor Nederlandse spelers.

6 april 2009 om 14:01

Wisgerhof, Janssen en Meeuwis wilden ze niet voor die prijs kopen, want er is zo'n investeringsfonds. Daarbij moeten ze spelers die ze aankopen ook met winst verkopen en aangezien die spelers ver in de 20 zijn, zal dat moeilijk gaan. En je zult toch ergens je talenten vandaan moeten halen en vaak vissen Engelse clubs ook in deze vijver. Maar idd, Groningen heeft weinig Nederlanders.

idd martyn b: Hier gaat het nederlands voetbal nou kapot aan
kijk wat er gebeurt is in engeland die hebben alemaal buitenlanders gehaald en de engelse laten weg rotten en zie het resultaat : engeland haalt het Ek niet

6 april 2009 om 09:29

dus nu is het opeens de schuld van de subtoppers als het niveau van het nederlands elftal zogenaamd volgens jou omlaag gaat? volgens mij is het alsnog de verantwoordelijkheid van de grote clubs in nederland om zulk espelers op te leiden hoor.. daarbij zijn het die clubs die de buitenlandse spelers allemaal overkopen, die daardoor dus beter worden, niet de Nederlandse talenten hoor!

6 april 2009 om 18:46

Waar denk je dat de grote clubs in Nederland de spelers vandaan halen? Zeker niet allemaal uit eigen jeugd. Ajax doet dat wel veel, maar zeker niet allemaal. En een Suarez, Lindgren en Silva die het bij jullie goed deden worden dan gekocht in plaats van de Nederlandse talenten.

6 april 2009 om 23:41

Het is ook niet alleen maar Groningen of een Heerenveen. Ik moet zeggen dat het scoutings apparaat van bijv. een Groningen in Scandinaviã« goed werkt. De talenten worden eruit gehaald. Ook een ajax laat zijn eigen opleiding kapot gaan door het aantrekken van buitenlandse spelers en het vroegtijdig laten gaan van Nederlandse talenten, waarvan de helft verdwijnt in bijv. een Engeland. Bedoel alleen maar aan te geven dat ik het jammer vind dat er tegenwoordig veel gescout wordt in het buitenland, terwijl Nederland toch altijd bekend stond om zijn goede jeugd kweek.

Ik vind het wel mee vallen met die zo genaamd briljante scouting van de noordelijke clubs waar men altijd over spreekt. Zoeken ze iemand voor een bepaalde positie? Hup gewoon ff kijken wie er bij Zweedse clubs rondlopen.

iedere club kan dat makkelijk overnemen. Maar ik vind het geen van alle toppers die ze halen. En die Zweden denken dat ze allemaal een goede zaak doen om naar groningen te gaan maar als ze zien dat ze lang niet altijd succes hebben via die trap, en dat Groningen altijd moeilijk doet bij het verkopen, houdt dat ook wel weer op.

6 april 2009 om 08:46

Groningen doet niet moeilijk bij verkoop, als het maar netjes gaat. Afgelopen jaren hebben we helaas alleen maar met een club van doen gehad die zakelijk helemaal niet netjes was. En ach, wat stelt de scouting van Ajax voor? We hebben een speler nodig, we gaan es kijken bij Heerenveen, Groningen of Twente en we zijn klaar. In Zweden spelen gewoon goede spelers, die qua cultuur goed bij Grun passen.

6 april 2009 om 09:07

Is dat een scandinavische cultuur?

Je mag blij zijn als ze een Nederlander opstellen, het is echt een vreemdelingenlegioen. En dan hoef je nog niet eens goed te scouten om goede Nederlandse spelers te krijgen, je kan ze gewoon opleiden! Ze zouden daar in Groningen misschien iets meer aandacht aan moeten besteden.

6 april 2009 om 14:04

Dat eerste van jou is een beetje raar. Ajax kan daar toch net zo goed kijken, maar die doen het gewoon niet, omdat ze het talent niet zien. Het is wel een briljante scouting.

Natuurlijk doet Groningen moeilijk, ze willen een keer hogerop. En daarbij, de speler zelf heeft met z'n volle verstand getekend.

6 april 2009 om 16:10

Moeilijk doen bij verkoop? Lijkt me dat ze toch recht van spreken hebben bij onderhandelingen of niet? zoals elke club dat heeft trouwens, misschien dat dr bij die onderhandelingen een club bij betrokken was waar jij fan van bent?? Tijd dat spelers voor een appel en een ei naar ajax, psv of feyenoord gingen is voorbij, dr zal gewoon meer betaald moeten worden!

6 april 2009 om 16:12

Noem ze dan maar ff op allemaal!!

6 april 2009 om 09:25

Wat een enorm kort door de bocht reactie van notabene een Ajaxied. Jou club ook alles wat los en vast zit bij de subtop weg... er worden enorme bedragen gevraagd voor redelijke nederlandse voetballers en Groningen is gewoon slim om in het buitenland spelers te halen en die dan door te verkopen (ze zijn niet achterlijk om bijvoorbeeld een luuk de Jong voor 4miljoen te halen terwijl hij nog niets gepresteerd heeft)... Volgens mij staan er ook maar weinig nederlanders bij Ajax in de basis....

ten slotte heeft groningen de laatste 2 jaar 3 talenten uit de jeugd zien doorbreken te weten Holla, hieariej en Metaj,,,

dus niet echt een onderbouwde reactie murki...

6 april 2009 om 09:27

Misschien moet je je wat beter op de selectie van Groningen inlezen voor je keer op keer hetzelfde punt probeert te maken. Holla, Hiariej en Metaj. Drie spelers die geregeld in de basis staan en opgeleid zijn door Groningen.

6 april 2009 om 09:30

Drie spelers, nou fantastisch! Bij Ajax hebben we er 17, dus kom niet met Ajax vergelijken, I rest my case...

6 april 2009 om 09:34

17 die zijn doorgebroken???? waar is de nieuwe van der vaart dan.....
Heel leuk allemaal maar jullie draaien al 5jaar teleurstellend dus misschien is goed scouten niet overbodig om te leren, want 30miljoen uitgeven aan spelers die nu nog geen 3de van het bedrag waard zijn is een lekker beleid... maar jullie zullen over 2 jaar wel weer op de stoep staan om deze speler te willen overnemen...

6 april 2009 om 09:36

@ murki

ach man de pot verwijt de ketel hoor ongelovelijk! als ajax op volle sterkte is, dan speelt er ook maar 1 of hooguit 2 nederlanders mee, en dat zijn vd wiel en vermeer.

doe nou maar niet alsof ajax geen vreemdelingen legioen is, want die hebben ook genoeg wedstrijden gehad dit seizoen dat ze met 10 buitenlanders op het veld stonden, toen vd wiel geblesseerd was! ik zal er even een opstellinkje bij zetten om het duidelijk te maken..

Vermeer
Vd Wiel
Oleguer
Vermaelen
Verthongen
Gabri
Aisatti
Enoh
Suarez
Cvitanich
Sulejmani
6 april 2009 om 09:40

@ murki

het is gewoon heel simpel, als ajax nog meespeelde om het kampioenschap en er niet zoveel van je buitenlanders geblesseerd waren, dan hadden het hele seizoen nooit zoveel nederlandse talenten meegespeeld als dat nu is gebeurd.

daarbij mag jij van mij van je 17 'doorgebroken' talenten er 10 opnoemen die echt doorgebroken zijn, dus ik bedoel niet die een keer tot een invalbeurtje zijn gekomen.

en kom nou niet met siem de jong, daley blind, jan-arie vd heijden ofzo inzetten, maar écht doorgebroken spelers (waar ik zelfs anita niet onder zou durven zetten als ik ajacied was, maar goed)

6 april 2009 om 09:42

@jasongrunn:

Ja, dat is lekker makkelijk, je gaat uit van het worst case senario, dan kan je bij elke club wel 11 buitenlanders opstellen. (tussen haakjes: je stelt wel 5 zelf opgeleide spelers op!) Het wrange voor jouw is dat Groningen in Europa bij de clubs hoort die gemiddeld het meeste buitenlanders opstellen, stond laatst nog op deze site en het gemiddelde lag rond de 10! Denk daar maar eens over na!

@ lord:
Zeventien ja! En de spelers die jullie scouten hebben nog lang het niveau van Ajax niet en daardoor heeft het voor ons weinig zin om ze te halen.

6 april 2009 om 09:50

En welke van die 17 hebben dan ook werkelijk een ajax waardig niveau?
Heel leuk hoor, veel van je eigen jeugd erin, maar ze moeten wel wat toevoegen aan je selectie en bij Ajax is daar op dit moment weinig sprake van. (let wel dat het gaat om Nlse jeugdspelers, niet die Belgen die jullie op 15 jarige leeftijd naar Nl toveren)

6 april 2009 om 09:53

wat een onzin, het is juist voor jullie de best case scenario als je het zo wil noemen, maar omdat jullie om geen prijs meer meespelen en al jullie spelers tegelijk geblesseerd zijn ofzo stelt v basten uit noodzaak bijna, die nederlandse talenten op, maar dat ze tot een invalbeurtje komen wil niet zeggen dat ze meteen zijn doorgebroken, zou wel heel mooi worden zo!

daarbij was het al snel duidelijk dat spelers als Luis Suárez, Marcus Berg, Miralem Sulejmani (behalve dit seizoen dan als ik de ajacieden mag geloven..), enzovoorts, allemaal meteen het niveau van ajax aan konden zonder dat ze eerst een jaar bij groningen of heerenveen hoefden te spelen..

en als ajax een keer zelf gaat proberen te scouten, dan komen ze met een cvitanich die het hele seizoen nog geen pepernoot heeft geraakt.

kijk bijvoorbeeld naar psv, die hebben douchedak en toivonen (eerder ook bijv. simons, farfán en beasley en koné) bijvoorbeeld zelf gescout, marcellis zelf opgeleid (dat is nou wel een doorgebroken speler) en die kunnen het niveau ook meteen aan.. dus dat is onzin wat je zegt..

6 april 2009 om 10:06

@mozias:

Natuurlijk hebben ze nog niet allemaal het A-niveau, maar wat verwacht jij dan? Wel realistisch blijven! Trouwens, zelf opgeleide belgen zijn ook jeugdspelers!

@jasongrunn:
We stellen niet uit noodzaak talenten op, heb je een bord voor je kop? Wij hadden ook allemaal scandinaviers kunnen kopen en dan hadden we die "uit noodzaak opgesteld". Zoiets heet geen noodzaak maar beleid en die verschilt dus duidelijk tussen Groningen en Ajax. Ajax leidt op en Groningen koopt hun talenten. (generaliserend) Ajax heeft gewoon veruit de succesvolste opleiding maar we krijgen toch wel kritiek. En ik heb nooit gezegd dat alle 17 zijn doorgebroken. Zijn Hiraiej, Holla en Metaj wel doorgebroken dan? Vind ik ook maar matige spelers. En Cvitanich geen pepernoot geraakt? Misschien omdat hij lang geblesseerd was? Hij heeft trouwens qua goals een van de hogere gemiddeldes in de Eredivisie per minuut, dus wat versta je onder "geen pepernoot geraakt"?

Ik hou na deze op met discussieren want dit gaat nergens heen. Maar ik zal jullie even gelijk geven: Groningen doet het fantastisch, geweldig drie Nederlandse spelers en ze stellen er soms ook nog wel eens eentje op! Heel goed beleid, en jeugdopleidingen zijn sowieso overschat, heb je niets aan! rs

6 april 2009 om 10:12

Granqvist en Berg zouden anders niet misstaan in jullie basiselftal...

Vind gewoon dat Ajax supporters vooral Niet moeten zeuren over het beleid van Groningen en juist eerst even heel goed naar het beleid van hun eigen club moeten kijken...
deze speler kost Groningen misschien een aantal ton en het kan best zijn dat hij in 2 jaar al 4miljoen waard is, dan kan groningen wel een zonneveld willen halen maar ik begreep dat die al3miljoen moest kosten, dan is het toch logisch wanneer je een goed Zweeds talent die ook al in nationale selecties zit kan halen voor een schappelijke prijs i.p.v. 3miljoen uitgeeft aan een 2de rangs speler bij Psv...

6 april 2009 om 14:58

meer aandacht besteden aan de jeugd? Groningen heeft niet voor niets een van de beste jeugdopleidingen van Nederland. En ze zijn nu ook samen gegaan met Bv Veendam waardoor ze ook grotere rijkwijdte hebben, en ze hebben vorig jaar ook toestemming gekregen om net over de grens in Duitsland te gaan scouten. dus dat wat betreft besteden ze daar genoeg aandacht aan. Maar als er niet veel (potentieel) talent rondloopt op de amateurvelden in het noorden, dan worden ze ook niet gehaald. Op het moment dat er een talent is, duurt het niet lang voordat hij bij Groningen/veendam speelt.
Groningen heeft gewoon (nog) niet genoeg geld om opgeleide talenten uit Nederland te kopen. Daarom kopen ze spelers uit landen waar ze goedkoper zijn, die verkopen ze weer met winst door. uiteindelijk heeft Groningen wel genoeg geld om reeds opgeleinde Nederlandse talenten te kopen. Maar zover zijn ze gewoonweg nog niet.

Je zou bijna zeggen dat er toch een tiental clubs in Nl. enorm liggen te slapen! Ook voor clubs als Nac,roda,vitesse vallen er veel versterkingen te halen. Deze speler ken ik niet maar Groningen heeft hem op de korrel en dat biedt persectief

6 april 2009 om 08:28

Fries je hebt gelijk, voor dat soort clubs vallen er hele bruikbare spelers te halen, alleen het probleem van die clubs is dat ze geen netwerk hebben in die landen, Groningen heeft dat weer wel.

6 april 2009 om 08:54

Plus het feit dat Groningen en Heerenveen een veel grotere begroting hebben dan Nac, Roda (!) en Vitesse.

6 april 2009 om 10:39

Valt mee. Afgerond naar miljoenen, Groningen 16, Vitesse 15 en Nac 13. Verder drukt een salaris als zo'n speler minder op de begroting dan die van een Boukhari, Lurling, Nilsson of Meeuwis. Maar denk ik ook een kwestie van beleid. Nac bijv. doet het prima voor hun begroting met deels "geariveerde" spelers en deels goed opgepikte spelers. Vitesse heeft even niks te kopen, evenals Roda.

6 april 2009 om 11:24

Even ter verduidelijking, de hoogte van een begroting heeft niets te maken met hoeveel transferbudget je hebt. Zegt dus helemaal niets.

6 april 2009 om 14:38

Roodbloed.
Clubs als Vitesse of Utrecht kunnen best rond een miljoen inversteren in 1 speler en dat die clubs geen netwerk hebben klopt maar Utrecht speelt met Silberbauer, Dickoh en Nesu en die zijn allemaal zonder ''netwerk'' gehaald, daarbij vind ik Silberbauer en Nesu ook de betere spelers bij Fc Utrecht. Groningen had ook geen netwerk een paar jaar geleden dus dat is een beetje bullshit.

lijkt op een goed speler ik hoop voor hem dat hij door kandoorbreken in nederland

6 april 2009 om 09:08

Omdat hij die goal maakt? Die goals zie je ook wekelijks bij de amateurs hoor.

6 april 2009 om 11:51

je moet goed lezen want ik zeg Lijkt

6 april 2009 om 14:25

Ja, dat heb ik gelezen voordat ik het bericht schreef.

hebben ze pas 4 zweden?

Halen die Johansson! Tot nu toe zijn bijna al onze Zweden toppers, het zijn op dit moment de uitblinkers van ons team + Holla.

Ik zie liever die Johansson komen dan Zonneveld die niet goed genoeg is voor Psv

Haha al die jaloerse blikken hier. Heerenveen en Groningen pikken zomaar een talentje uit Zweden die bij Ajax, Psv en Feyenoord onbekend zijn, om ze vervolgens voor 5 miljoen of meer aan Ajax, Psv en Feyenoord te verkopen.

Ik zie de reacties alweer voor me als Djuricic zich straks goed gaat ontwikkelen. En dan komt men met de drogreden dat we geen Nederlands talent hebben.. Roorda, Drost, Drost, Janmaat, Beerens, Jong a Pin, Deekman, Zeinstra en van Anholt zijn er maar een paar van..

6 april 2009 om 09:36

Je loopt alweer mooi op de zaken vooruit..

Jij weet net zo goed dat clubs als Ajax en Psv alleen de krenten uit jullie pap halen en de meerderheid van jullie 'talenten' het niveau niet halen.

6 april 2009 om 09:44

dus jij vindt bruno silva, rasmus lindgren, sulejmani (16,5 mil..!!!) de krenten uit de pap?? die vind ik toch vies tegenvallen eerlijk gezegd.. laat staan dat je van ze kan zeggen dat ze bij jullie het niveau halen..rs

6 april 2009 om 10:08

Dat waren jullie beste spelers, dus valt je eigen niveau je vies tegen?

maar ons niveau halen ze niet? Ik dacht dat ik veel Groningers nog hoorde zeggen dat Ajax geen niveau hoger was?

6 april 2009 om 10:13

Murki

Wat ben jij een vreselijk gefrustreerd mannetje. Waar Haal je het lef vandaan om jullie hofleverancier zo te kleineren. Zonder ons (lees Fc Groningen) was Ajax dit jaar nog onder Feyenoord geeindigd. Wees blij dat wij over de grens scouten. Kun je over een jaar weer bij ons komen shoppen. Trouwens, Sulejmani halen voor de hoofdprijs vind ik wel een compliment. Veel te veel geld voor veel te weinig rendement. In ieder geval succes verder. Ik denk dat jullie straks heel ver gaan komen met jullie Nederlandse "talenten". Zie opstelling. Daar spelen wel 2 Nederlanders in.... Knap hoor.

Vermeer
Wiel
Vertonghen
Oleguer
Vermaelen
Gabri
Lindgren
Aissati
Suarez
Cvitanich
Sulejmani
6 april 2009 om 10:21

Wat noem je gefrusteerd? Ik uit redelijk terecht kritiek denk ik, hoef jij het niet mee eens te zijn, maar ik ben daar oprecht in, ik zeg niet dat Groningen slechte spelers haalt. Ik zeg dat ze wel iets meer uit hun eigen jeugd moeten halen.

Ik noem het gefrusteerd als alle Groningers zich zo aangevallen voelen dat ze zich genoodzaakt voelen om de jeugdopleiding van Ajax te gaan bekritiseren, terwijl die juist erg succesvol is! Ik bekritiseer toch jullie scouting ook niet, die is best goed! Ik bekritiseer alleen dat er niets uit de jeugd komt! Ik denk trouwens dat veel van jullie deze laatste zin niet door hebben en daarom zo reageren. Je kan het toch moeilijk met me oneens zijn over de opleiding van Groningen: die doet het niet geweldig!

6 april 2009 om 10:37

Mwa Holla is onomstreden basisspeler en al 1 van de dragers van Groningen, kan geen andere club verzinnen die een speler 1 a 2 jaar geleden uit de jeugd heeft gehaald die nu al 1 van de peilers van het team is...

Hopen dat deze speler wat is... Links kunnen we wel wat versterking gebruiken

6 april 2009 om 11:27

En ze gaan volgend jaar weer die grote muil open trekken van We Worden Dit Jaar Kampioen.laat ze maar mooi duur inkopen doen in het noorden.voor 16.5miljoen kun je aardig wat spelers opleiden.

6 april 2009 om 11:40

Geen club bedenken? Sterker nog: elke club heeft dat ongeveer!

6 april 2009 om 12:13

die er al na 2 jaar een peiler in het elftal is??????? wie dan?

6 april 2009 om 14:28

Doe nou niet alsof Holla een toptalent is. Elke club heeft jonge dragende spelers man! Dat is zo duidelijk dat voorbeelden geven zelfs overbodig is... Volg jij het voetbal?

6 april 2009 om 14:50

Hij wordt anders wel geselecteerd voor het Nederlands-b elftal... dan moet je wel boven de middelmaat uitsteken.

6 april 2009 om 16:18

Zal het toch wel aan de technische staf liggen dat men hun niveua niet haalt , ze voetballen tegen dezelfde tegenstanders nota bene , en over sulejmani maar niet te spreken voor die 16.5 miljoen... Dus praat niet over ja maar we eisen meer etc want das bullshit tegen dezelfde tegenstanders nogmaals moeten ze bij ajax ook goed kunnen voetballen, mag jij me vertellen wrom ze nu geen deuk in pakkie boter trappen dan lindgren, silva en sulejmani en bij respectiefelijk groningen en heerenveen wel??

Wat een verrassing, weer een Zweed! Misschien moet Fc Groningen ook maar verkassen naar Zweden?

Naast het goede scouten moet Groningen ook zorgen dat de talenten weer doorstromen. Wat dat betreft zou het stallen van talenten bij Cambuur een oplossing zijn. De subtop wordt steeds breder. Heerenveen, Groningen, Nac, Psv (dit seizoen). Heerenveen scout de laatste tijd ook veel in Oost Europa (vooral voormalig Joegoslavie). Alleen al de verkoop van Sulemani laat zien dat het erg rendabel is.

Het zal mij allemaal een zorg zijn dat er geen talenten uit eigen jeugd komen.
Als deze man komt en het goed gaat doen haalt Ajax hem over 2 jaar toch wel weer op voor minimaal 5 miljoen euro. Tel uit je winst

@ Murki

Wat ben jij een vreselijk gefrustreerd mannetje. Waar Haal je het lef vandaan om jullie hofleverancier zo te kleineren. Zonder ons (lees Fc Groningen) was Ajax dit jaar nog onder Feyenoord geeindigd. Wees blij dat wij over de grens scouten. Kun je over een jaar weer bij ons komen shoppen. Trouwens, Sulejmani halen voor de hoofdprijs vind ik wel een compliment. Veel te veel geld voor veel te weinig rendement. In ieder geval succes verder. Ik denk dat jullie straks heel ver gaan komen met jullie Nederlandse "talenten". Zie opstelling. Daar spelen wel 2 Nederlanders in.... Knap hoor.

Vermeer
Wiel
Vertonghen
Oleguer
Vermaelen
Gabri
Lindgren
Aissati
Suarez
Cvitanich
Sulejmani
6 april 2009 om 10:34

Vergelijk eens de hele selectie in plaats van de opstelling, dan kom je wel tot een andere conclusie. Wij hebben veel meer Nederlanders dan Groningen in de selectie.

Mijn naam genoot Emil! Koop 'm!

Hij lijkt me goed en hoe meer spelers vanuit hetzelfde land, hoe beter de Chemistry van een club

@murki , onze spelers die zijn doorgebroken hebben volgens jouw z'on laag niveau dat wel te verstaan Danny Holla een doorgebroken jeugdspeler de winnende treffer maakt tijdens Fc Grunn - Ajax 1-0 , en groningen heeft een scoutbeleid waar ajax een voorbeeld aan kan nemen

Zweedse spelers doen het meestal erg goed in Nederland ik zal er een paar op een rijtje zetten die van waarde waren voor club's in Nederland..
Henrik Larsson (feyenoord)
Petter Hansson (heerenveen)
Lasse Nilsson (heerenveen)
Johan Elmander (heerenveen/feyenoord)
Zlatan Ibrahimovic (ajax)
Daniel Majstorovic (fc Twente)
Erik Edman (heerenveen)
Markus Alback (heerenveen)
Stefan Petterson (ajax)
Ola Toivonen (psv) (vind ik het goed doen op dit moment..)
Marcus Berg (fc Groningen)
Andreas Granqvist (fc Groningen)

En over Andersson,stenman.. Vind ik persoonlijk nog niet echt geweldig.. Maar dat is best een aardig rijtje met Zweedse spelers die het goed hebben gedaan in Nederland mij benieuwen of deze speler voor Fc Groningen kiest..

6 april 2009 om 11:07

Henrik Larsson flopte bij Feyenoord en Johan Elmander heeft nooit voor Sc Heerenveen gevoetbalt. Hij flopte eveneens bij Feyenoord. Maar voor de rest heb je gelijk, Zweden levert Nederland uitstekende spelers. Ik vind het dan ook vreemd dat dit land met zoveel talent maar zo weinig internationale toppers van wereldformaat voortbrengt.

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat de Fc hier weer een topper aan de haak gaat slaan. Want wat Nijland en Veldmate aanraken verandert in de regel in goud. Als Psv'er vind ik het wel goed, maar als Fcg-liefhebber ben ik overigens niet echt blij met het voornemen van de heren om Zonneveld te contracteren. Helemaal als het om de linksbackpositie gaat. Die gast kan helemaal niks.

6 april 2009 om 18:18

en dan vergeet hij nog isaksson ook, en ibrahimovic flopte eigenlijk ook wel bij ajax...

groningen is goed bezig ... ajax is gewoon jaloers dat wij een goede scouting hebben .. en zij niet .. daarom word ajax de eerste 10 jaar ook geen kampioen meer ... denk eerst dat die pannekoek weg moet ...

Wellicht bruikbaar voor Groningen, maar is Groningen niet gebaat bij een sterke, lange verdediger? Misschien verrast hij, maar hij is 1.72 en 67 kg. Het huidige "moderne" voetbal eist fysiek sterke spelers. Vooral verdedigend. Mede Daarom zijn die Scandinaviã«rds geliefd geworden en kunnen ze veel aan balbezit winnen in persoonlijke duels.

Wat maakt het uit, die zweden passen zich snel aan, zijn goedkoper vaak en zijn vaak een succes gebleken, dus als je een goeie kunt halen waarom niet.

Fantastische goal, als hij dat ook bij Groningen kan doen hebben we er weer een fantastische speler bij in Nederland. zo te zien heeft hij dus ook een goed schot in de benen en kun je hem dus een beetje met Zonneveld vergelijken, uit de meerdere filmpjes heb ik gezien dat hij erg veel op komt, dus dat zal de (top)aanvallers van Groningen veel goed doen. hij staat verdedigend ook nog zijn mannetje, als hij naar Groningen toekomt en zich zo door ontwikkeld dan denk ik niet dat hij lang in ons landje te bezichtigen zal zijn. Groningen mag hem wel halen, een topper is het nu al!

Waarom weer een Zweed? Zijn d'r geen goede nederlandse talenten op zonneveld na die op deze positie. Gun het die zweed van harte maar vind dat ze buitenlands talent moeten halen als er geen nederlands talent beschikbaar is. Of ze moeten van het caliber Romario , Ronaldo maar die mannen gaan voort ergens anders heen.

Nou over topaanvallers verschil ik wat met mening met jou. Persoonlijk vind ik dat er op dat vlak nog wel iets bijgehaald mag worden. Ben namelijk niet overtuigd van Pedersen. Anedersson daarentegen is een voltreffer, die komt wel terug. En verder hebben we het probleem Femi nog ... Maakt tot dusver zijn transfersom absoluut niet waar (miskoop?)

@020ajaxxx
Over stenman heb je gelijk dat ie nog niet echt doorbreekt.
Maar nu is Anderson geblesseerd en ik vond hem in het begin de beste van groningen samen met Granqvist. Maar je ziet wel dat zweedse spelers goed kunnen ontwikkelen in Nederland. Als die zweedse spelers even die Emil Johansson overhalen. ik zag ook weer dat ze een australische jongen op proef hadden.
Doet groningen weer goed!
Ga zo door en volgend seizoen proberen in top 5

Toch wel raar dat ze nu terecht zijn gekomen bij een linksback. Ze hebben Stenman toch nog? En ik denk toch niet dat ze deze jongen gaan halen voor de bank. Dan hadden ze net zo goed Martijn Van der Laan kunnen houden en die op de bank laten zitten.

Ik weet verder weinig over deze speler, zie alleen dat hij een goed schot heeft, dus weet ook niet of hij als linksmid zou kunnen spelen. Zonneveld daarintegen heb ik altijd al een goede speler gezien en snap eigenlijk ook niet waarom hij z'n plek links achterin bij Psv is verloren. Van hem weet ik daarbij dat hij wel ook als linkermiddenvelder kan worden ingezet, want daar speelde hij tijden bij Nac. Zou hem graag naar Groningen zien gaan. Echter Panathinaikos had afgelopen zomer interesse en toen wou Psv hem niet laten gaan, dus weet niet of dat zo makkelijk gaat. Dat hij een versterking voor Groningen zou zijn staat vast.

Luciano
De Roover
Sankoh
Granqvist
Stenman
Van de Laak
Holla
Lovre
Zonneveld
Andersson
Berg

Het gaat hier toch niet over het beleid van een club?
De jeugdopleiding van Ajax staat trouwens aardig onder druk!
En het scoutingsapparatuur van Grun is gewoon goed.
Laat die Johansson maar naar Nederland komen.
Aardige speler, links en beste traptechniek.
Groei mogelijkheden, wat willen we nog meer?
Grun zet hem op!

Waarom zou een club als Fc Groningen een jeugdspeler van een mindere kwaliteit boven een zweeds talent met met betere kwaliteiten en groeimogelijkheden verkiezen? De nederlandse talenten komen echt wel! bijv, Holla! Als club ga je toch altijd voor het beste team, om het beste resultaat te kunnen halen?! als dat niet met eigen talenten kan dan haal je ze toch uit het buitenland, Zou ajax ook moeten doen, anders moeten ze die spelers een paar jaar later weer voor Veel geld bij groningen of heerenveen weghalen.

Groningen doet dit gewoon slim. Ze halen spelers op die nog niet de ervaring, maar wel het talent hebben mogelijk fors hoger te spelen. Als Ajax of Psv zo'n gast haalt en hij speelt vier wedstrijden niet goed, wordt ie meteen afgefikt.

Bij clubs als Groningen krijgen spelers veel meer tijd en vertrouwen. Groningen kan dit alleen doen doordat het verwachtingspatroon veel minder hoog is dan bij de topclubs.

Topclubs weigeren talenten over het algemeen de tijd te geven, omdat er per se gewonnen moet worden. Daarom kopen ze liever spelers die al wat bewezen hebben op eredivisieniveau. En dan kom je dus uit bij spelers die in de subtop tijd en vertrouwen hebben gekregen aan hun carriere te werken.

Voor mijn gevoel heeft Groningen dus geen betere scouts dan de topclubs, maar geven ze hun nieuwe spelers en talenten gewoonweg meer tijd en vertrouwen.

Positief dat Psv dit kunstje met Toivonen probeert af te kijken. Die gast speelt elke week en dat lijkt tot zover vruchten af te werpen.

Goede linkspoot, misschien beter dan Stenman. Schijnt wel blessure gevoelig te zijn, dus de vraag dan is of hij sterker kan worden. Ik vind het iig goed dat de fc zu alvast aan het scouten is, aangezien je ze nu nog kan zien spelen (althans de meeste competities).

Wat een gezanik over het zogenaamde vreemdelingenbeleid van Sc Heerenveen en Fc Groningen. Ik lees hier reacties dat het Nederlandse voetbal hieraan kapot gaat. Ten eerste vind ik dat in het geval Fc Groningen wel degelijk voor Nederlandse jeugd en opleiding ervan gekozen wordt. In de Groningse selectie zit met Metaj, Hiariej, Kluin, Holla en tot voorkort Stef Nijland veel eigen talent, die voor 4 miljoen naar Psv vertrok. Dat de club buitenlanders is nu ineens een probleem? De zogeheten provincieclubs in de subtop halen tenminste buitenlanders die ook werkelijk een versterking zijn voor de basis, in sommige gevallen van een kaliber Nederlandse top. Luciano, Granqvist, Bak Nielsen, Sankoh, Berg, Elm en Grindheim zouden niet misstaan bij pakweg Psv of Ajax. Als ik naar Psv kijk, ben ik jaloers op de succesvolle scoutingstrips van de Noordelijke clubs. De buitenlanders die in Eindhoven rondlopen zie ik liever gaan dan blijven. Isaksson, Bréchet, Rodrigues, Méndez, Lazovic, Koevermans en Addo. Allemaal topclub-onwaardige spelers die de kansen voor de eigen jeugd verpesten en intussen het niveau van de club omlaag halen. De topclubs maken het Nederlands voetbal eerder kapot dan de succesvolle subtoppers.

Is Garcia uit de picture?
Een van de betere spelers uit de eredivisie.
het talent, inzicht en de techniek dat die man heeft voor dit spelletje is geniaal.

koevermans is een nederlander maar je hebt wel gelijk. de scouting van de noordelijkse clubs zijn zeer goed. kunnen andere clubs, bijv ajax een voorbeeld aan nemen

ontopic: hmm hopelijk wordt dit wat en hebben we weer een groeibriljant in huis.

offtopic: @ de zeurende Ajax fans (sommige dus) bemoeien jullie je nou maar lekker met je eigen team want dat begint ook steeds meer en meer op een vreemdelingen legioen te lijken en dan een grote mond over Groningen stelletje jaloerse stakkers jullie kunnen het volgens mij gewoon niet hebben dat Groningen de toppers in spe eerder ondekt dan jullie zodat jullie er jaren later miljoenen voor moeten betalen (aan ons) waar wij er slechts enkele tonnen voor hoeven te betalen.

i rest my case.

7 april 2009 om 01:40

Goed gesproken!

Iedere club moet doen wat binnen haar mogelijkheden ligt. Groningen haalt scandinaviers omdat de mentaliteit goed matcht met die van de Noorderlingen. Bij Heerenveen idem dito. Een club als Groningen kan geen goede Nl-ers halen, omdat deze onbetaalbaar zijn. Groningen wil graag vooruit in de vaart der volkeren en denkt op deze wijze dat te kunnen realiseren. Dat is m.i. hun goed recht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren