NEC-supporters willen boete UEFA ophoesten

Woensdag, 25 maart 2009 om 17:37

De supporters van NEC gaan collecteren om een zo groot mogelijk deel van de boete op te hoesten die de Europese voetbalbond UEFA deze week aan oplegde aan de Nijmeegse club. De UEFA legde NEC een boete van vijftigduizend euro op vanwege de ongeregeldheden tijdens het UEFA Cup-duel met Hamburger SV van 18 februari.

Tijdens die 3-0 thuisnederlaag in de derde ronde van het toernooi kreeg scheidsrechter Darko Ceferin vanuit het publiek een voorwerp tegen zijn hoofd gegooid. De arbiter hield hieraan een bloedende hoofdwond over. "Dat was niet de schuld van de club, het is niet eerlijk dat NEC daarvoor opdraait", benadrukt Rob Schevers, voorzitter van de Supportersvereniging NEC, woensdag aan de Gelderlander.

"Het is niet zo dat wíj ons verantwoordelijk voelen, maar het was wél een supporter die de aansteker gooide. Daarom willen we de club helpen." Het is de bedoeling om op 3 april, bij het thuisduel tegen FC Twente, te gaan collecteren in het stadion. NEC kreeg ook een voorwaardelijke straf. Indien er in de komende drie jaar opnieuw een incident plaatsheeft in De Goffert, moet NEC één duel zonder publiek afwerken.

Het is voor de tweede keer dit seizoen dat de UEFA een straf uitdeelde aan NEC. Tijdens het thuisduel met Dinamo Boekarest op 18 september misdroegen Roemeense aanhangers zich in De Goffert. NEC moest toen vijfduizend euro betalen.

Wed gratis €50 via Unibet met hoogste noteringen

25 maart 2009 om 17:38
#1

Prachtig gebaar van deze echte supporters, Hulde!!!

25 maart 2009 om 17:39
#2

Dit vindt ik een geweldig initiatief, maar om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat het werkt. De goede supporters worden al benadeeld, doordat ze dadelijk een wedstrijd niet mogen bijwonen. Ik neem aan dat die mensen denken, dat de supporters die gooiden ook voor de centen moeten zorgen en niemand anders!

25 maart 2009 om 17:41
#9

wedstrijd zonder publiek is voorwaardelijk dus waarschijnlijk zal dat niet gaan gebeuren

25 maart 2009 om 17:48
#13

Zal waarschijnlijk wel gebeuren , Nec speelt zelden Europees maar de keren dat ze het doen misdragen ze zich elk jaar.

25 maart 2009 om 17:51
#19

De voorwaardelijke straf loopt maar 3 jaar.

25 maart 2009 om 17:53
#22

Het is onzin dat ze zich altijd misdragen. In de wedstrijden voorafgaand aan hsv is er niks voorgevallen!

Aangepast op Woensdag, 25 maart om 18:06 door Oomjeroom.

25 maart 2009 om 18:09
#31

Dus jij denkt dat N.e.c. zich in de komende 3 jaar kwalifceerd voor europees voetbal. Jij bent optimistischer dan de meeste N.e.c ers.

25 maart 2009 om 18:30
#38

Ik snap een ding niet , Misschien kan iemand mij dit uitleggen,roemeense aanhangers die misdragen zich in het uitvak,en Nec moet daarvoor een boete betalen,stel Ik reis met Groningen af naar de Arena en ik hang daar de beest uit samen met nog een paar supporters ( wat we niet zullen doen maar goed) Moet Groningen dan ook 5 duizend euro betalen voor zulkse beesten?beetje vaag

25 maart 2009 om 18:44
#42

de club die de uitsupporters ontvangt is verantwoordelijk voor die supporters,omdat zij de kaartjes verstrekken aan de uitsupporters, een club is nooit verplicht kaartjes aan de andere club aan te bieden, doen ze dat wel, dan zijnj ze daar gewoon verantwoordelijk voor

25 maart 2009 om 18:52
#46

@ Grunole.

Ik kan het verkeerd hebben, maar om de een of andere reden lijkt het jou erg veel moeite te kosten iets positief te zeggen over Nec, zeker in combinatie met Europa.

Ik vind het overigens een goede actie. Dit laat in ieder geval zien dat wij als supporters ook niet blij zijn dat de club wordt beschadigd door een paar van die idioten. De volledige 50.000 zal niet gaan lukken, een substantieel bedrag is al mooi.

25 maart 2009 om 19:33
#54

@bjornce Hoewel dit geheel offtopic is wil ik hier wel op reageren. Clubs zijn wel degelijk verplicht om een bepaald percentage aan kaarten voor de tegenpartij te geven. Dat is in de competitie en al helemaal in Europees verband!!

Ik snap daarom ook niet dat Nec de boete heeft gehad!

On: Ik vind dit wel een heel mooi gebaar. Ook al heb je nix gegooid, dan kan je nu mooi je kleingeld in de collecte bus gooien Lijkt me niet dat de goede supporters lijden onder deze aktie, want niemand is verplicht hier aan mee te doen. Dus als je Necer bent die niets heeft gedaan en hier niets mee van doen heeft, hoef je niets te betalen. Wil je je club een hart onder de riem steken, doe je een kleine bijdrage, heb je werkelijk gegooid met iets in die wedstrijd, zorg dan voor een hele mooie bijdrage, want jij ben hier debet aan!!

25 maart 2009 om 19:33
#55

Ik denk te weten wat er scheelt aan grunole. Misschien kan hij het niet verkroppen dat Nec in de play offs zijn fc van de mat speelde..

Anders zou ik het echt niet weten waarom hij zo'n hekel aan Nec heeft

25 maart 2009 om 19:58
#58

En daar hebben we ons zonnetje in huis grunole weer.
Wederom niets positiefs te melden over nec.
Er staat in het stukje hierboven dat de roemeense fans zich misdroegen en niet nec.
Maar lezen blijft een kunst.

25 maart 2009 om 20:20
#64

chek ff vorm nec laatste 6 en zeg dan dat ze zich gaan kwalificeren voor uefa cup voetbal

25 maart 2009 om 17:39
#3

dat is heel mooi van de supporters als je een echte N.e.c fan bent als je betaalt bij het collecteren.

25 maart 2009 om 17:39
#4

Geweldig initiatief! Ik doneer 10 euro!

Aangepast op Woensdag, 25 maart om 17:41 door NECNMGN85.

25 maart 2009 om 17:39
#5

Wat was de boete? 50.000 euro of heb ik dat mis? Ik denk dat de club bij dit bedrag weinig hoeft te betalen, want 50.000 is wel op te hoesten door supportersinzamelingen

25 maart 2009 om 17:40
#6

Sorry zie het al staan. Was op zoek naar getallen, maar het staat voluit geschreven.

25 maart 2009 om 17:40
#7

Op het eerste gezicht natuurlijk een goed initiatief, maar als je erover gaat nadenken is het natuurlijk van de zotte dat je moet betalen omdat er één mafkees op de tribune zit...

25 maart 2009 om 17:42
#10

Daar heb je wel gelijk in, maar je hoeft natuurlijk niet te doneren het is je eigen keuze.
het is erg jammer dat een paar 'supporters' het verpesten voor de rest.

Aangepast op Woensdag, 25 maart om 17:49 door tompsv.

25 maart 2009 om 17:41
#8

Dit vind ik echt geweldig, Nec kan er als club zelf weinig aan doen en dat een paar supporters het zo verpesten vind ik echt niet kunnen!
Ik hoop dat er veel geld bij elkaar word gehaald, dat Nec zelf niet meer zo veel bij hoeft te leggen

Aangepast op Woensdag, 25 maart om 17:49 door tompsv.

25 maart 2009 om 17:45
#11

Hoop voor Nec dat ze het halen.
Wat een prachtig gebaar van de supporters.
Dit zijn echte supporters

Respect(a)

25 maart 2009 om 17:45
#12

Beetje armzalige boel , alsof de club geen 50.000 euro kan betalen. Ik zou nooit iets aan zo'n actie geven je betaald juist voor de mensen die het hebben verpest. Nooit doen.

het was trouwens ook geen 1 supporter maar meerdere supporters gooiden dingen , Lekker makkelijk om het allemaal op 1 af te schuiven als misschien wel 50 man ze'n broekzakken leeggooide.

Aangepast op Woensdag, 25 maart om 17:47 door GrunOLE.

25 maart 2009 om 17:48
#15

Zo kan je het ook bekijken maar vind je dan dat de club de boete van 50.000 dat toch een best hoog bedrag is, zelf moet betalen?
Ik vind dat de club hier weinig aan kan doen, een paar mensen verpesten het voor de rest..
Echt niet iedereen zal wat geld geven, maar degene die dat doen helpen alleen maar de club

Aangepast op Woensdag, 25 maart om 17:49 door tompsv.

25 maart 2009 om 17:52
#20

Je kan wel vinden dat de club er weinig aan kan doen maar zei zijn verantwoordelijk voor wat er in het stadion gebeurd. Als er dan tientallen mensen dingen op het veld gooien en de club kan er geen 1 aanwijzen via camera beelden dan moet Nec zich ook maar afvragen wat ze verkeerd doen.

25 maart 2009 om 18:29
#37

Goede opmerking om te melden dat het niet om 1 supporter gaat, maar om een groepje, komt het verhaal in een heel ander perspectief.
Ik vind het goed dat de supporters voor het geld op gaan draaien en dat ze dit gebaar maken. Echter, moet je het ook niet teveel romantiseren, want diezelfde supporters hebben het zover laten komen.

Een beetje meer sociale controle in stadions mag van mij wel. Je hoort iedereen klagen dat het maar een select groepje is die het verpest voor een ander, dan kan je toch ook in het stadion zelf al zorgen dat die mensen stoppen met rotzooi gooien? (dit overigens niet alleen bij nec, kan bijvoorbeeld ook bij het biergooien van twente supporters in de beker tegen de graafschap en bij veeeeeel meer clubs.)

Als laatste is het misschien opmerkelijk dat maar 1 iemand raak weet te gooien, naast nep-supporters kunnen de meesten dus ook niet mikken.

25 maart 2009 om 20:01
#59

En daar hebben we ons zonnetje in huis grunole weer.
Wederom niets positiefs te melden over nec.
Er staat in het stukje hierboven dat de roemeense fans zich misdroegen en niet nec.
Maar lezen blijft een kunst.

25 maart 2009 om 17:53
#23

maar als het bij feyenoord gebeurt dan zou de club wel de schuld krijgen, omdat ze dan wordt verweten dat ze nix doen tegen de harde kern....
On: ik vind dit geweldig initiatief, net als dat de feyenoorders ook geld kunnen storten op een rekening om het te geven aan feyenoord, om er wat nuttigs mee te doen (staat na anderhalve week ofz 40000 op)

25 maart 2009 om 17:48
#14

Ik vind het geen goed idee, het was niet alleen een aansteker die op het veld werd gegooid. Ook was er geen sprake van, dat er door slechts één supporter iets is gegooid.
Ik vind het wel een begrijpelijk initiatief van de goedwillende supporters, maar het lijkt mij toch ook, dat men wat beeldmateriaal hiervan heeft, zodat men één of meerdere daders kan aanhouden. Het lijkt mij dus logischer, dat daar dus ook het geld van de boete vandaan komt.

25 maart 2009 om 17:49
#16

mooi gebaar, clubliefde

25 maart 2009 om 17:49
#17

Ik vind dit wel heel netjes van de mensen die wel wat doneren.. alleen natuurlijk wel weer zonde dat jullie daar weer de dupe van moete zijn van die mensen die allemaal dingen op het veld gooien

25 maart 2009 om 17:50
#18

Je gaat toch niet betalen voor de daden van zo'n 'supporter'? Wereld op zijn kop.

25 maart 2009 om 18:10
#34

Waarom niet? Dit noemen ze nou club liefde , de club kan hier niks aan doen en omdat 1 persoon die zich suporter noemt zich niet kan gedragen geven de goed willende supporters het voorbeeld door te laten zien hoe het wel moet , als suporter zijnde sta je er in goede en slechte tijden in de zon en zoals nu in de regen , respect voor de suporters die geld lappen voor de club!

25 maart 2009 om 23:17
#78

@degoey

Ik ben van mening dat menig feyenoord-supporter hier toch wel een voorbeeld aan zou kunnen nemen.

de supporters van Nec nemen hun verantwoording, ook al gaat het slechts om enkele personen die dit veroorzaakt hebben.

Als feyenoord-supporters ook maar enige verantwoording voelden, hadden jullie nu er misschien nu niet zo slecht op gestaan.

25 maart 2009 om 17:52
#21

Zeer mooi gebaar.
Laat goed zien dat deze supporters échte supporters zijn, en zich distancieren van de actie van die mafkees.

25 maart 2009 om 18:00
#24

mag dan wel een mooi gebaar wezen... maar in die wedstrijd hebben sommige zich gewoon misdragen

25 maart 2009 om 18:00
#25

gewoon doen wat ze ook bij ajax doen, supporter achterhalen, en die laten opdraaien voor de kosten.

25 maart 2009 om 18:03
#26

Mooi gebaar van de supporters, geeft toch aan dat ze hun club door dik en dun steunen!

25 maart 2009 om 18:04
#27

Mooi gebaar , zowel de suporters als de club staan machteloos tegen 1 malloot die een aansteker gooit , het zou mooi zijn als we in iedergeval de helft op kunnen halen zodat de club en de goedwillende sporters fifty fifty doen , maar ik kan het ook goedbegrijpen dat er suporters zijn die niet op willen draaien voor de daad van 1 malloot , maar een goed idee van de suporters en een mooi gebaar naar de club toe

25 maart 2009 om 18:04
#28

En terecht. Er waren meerdere supporters die meerdere aanstekers weg smeten, is goed dat de supporters daar dan ook verantwoording voor opeisen.

Maar eigenlijk zou degene die de grens heeft geraakt het op moeten hoesten

25 maart 2009 om 18:04
#29

Dit is natuurlijk een geweldige actie van de echte supporters, maar nu gaan zij collecteren omdat een andere gek met een aansteker heeft staan gooien... Ik hoop zo dat ze die kerel nog een keer kunnen pakken en hem alles laten betalen, want nu zijn de jongens die van hun club houden de lul.

25 maart 2009 om 18:08
#30

Ik vind het zeker een goed initiatief, maar ben er nog niet over uit of ik wat ga doneren. Ik heb heel veel voor mijn club over, maar ik vind het eigenlijk van de zotte dat ik voor een paar mafkezen moet gaan betalen. Maar ik heb nog even om erover na te denken

25 maart 2009 om 18:09
#32

Hulde!

25 maart 2009 om 18:10
#33

Nu is het nog dommer dan eerst, ipv de echte man ervoor laten opdraaien alle supporters. Nu lijkt het net alsof ze zich verantwoordelijk voelen en allemaal hetzelfde zijn!

25 maart 2009 om 18:15
#35

@ Vincerd,

Dat vind ik dus nergens op slaan! Als ze het in de beelden toch niet achter konden komen. Ik vind het juist een fantastische actie, en ik zal zelf ook wat doneren. Zo laten de andere supporters zien dat het een vergissing was van de mensen die gooiden. En als je dat niet snapt kun je jezelf geen supporter noemen (want elke supporter van een club zou dit begrijpen)

25 maart 2009 om 18:29
#36

Goed van de supporters, geven aan dat ze echt om de club geven, zie je niet wanneer groote clubs een boete krijgen, maaja die hebben natuurlijk ook het grote geld.

25 maart 2009 om 18:35
#39

bij zoiets gaat het niet om het geld, maar om het gebaar.
De feyenoordsupporters collecteren ook niet om de club te redden, maar om een gebaar te maken dat iedereen achter de club staat.

25 maart 2009 om 18:49
#44

Off: Ik kan me trouwens niet zo lang geleden nog een collecte herinneren. Toen het financieel slecht ging met Ado zette Haagse Sjonnie een actie op. Zijn idee was dat iedereen in Den Haag 2 euro gaf (ik dacht 2 euro). Tel maar hoeveel je dan kán ophalen.
Ook een mooi gebaar.

25 maart 2009 om 18:39
#40

Mooi gebaar

25 maart 2009 om 18:42
#41

Dit is mooi zeg. Nu maar hopen dat de supporters er ook zo over denken en nog geld in die bus gaan gooien.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er werd gegooid. Nec speelt Europees en is ver gekomen, en uit woede dat ze dan eens achterstaan wordt er maar gegooid met een aansteker. Die supporter die dat deed is gek dat hij zijn club hiermee benadeeld, maar al helemaal omdat er geen reden voor was. Hij moet blij zijn dat zijn club het zo goed deed Europees!

25 maart 2009 om 23:20
#79

Beste Pibe,

Lees je eigen reactie nog eens, en bedenk dan eens wat feyenoord-supporters wel niet allemaal hebben aangericht. Zowel tegen de club feyenoord zelf als tegen andere clubs.

Je wil toch niet zeggen dat er bij feyenoord wel reden is om rellen te veroorzaken / aanstekers te gooien of wat dan ook?!

25 maart 2009 om 18:45
#43

heel mooi gebaar, dit is echt heel mooi. Het waren meerdere supportes die gooiden en 1 van hun heeft de scheids geraakt, dus ik vind dat je het ook niet allemaal op 1 persoon moet schuiven. Egt een hele mooie actie van de supportes.

p.s ben benieuwd wie het meeste geeft, zal dat mss de supporter zijn die hem gegooid heeft ?

25 maart 2009 om 18:53
#48

Degenen die met die aanstekers gegooid hebben mag je niet eens supporters noemen. Als dat echt supporters zouden zijn gooien ze niet met aanstekers en als ze dit dan toch nodig achtten, zouden ze de boete op zich moeten nemen.

25 maart 2009 om 18:49
#45

Vindt het een goed initatief, maar ik had het wel anders gedaan!

Het is niet één supporter, maar ongeveer 50. De supporters die komen om een lekker potje te kijken willen de boete grotendeels ophoesten en ik durf te wedden dat de verantwoordelijken niks geven.

Nec moet gewoon met behulp van de camera's die ong. 50 man aanhouden en allemaal een boete van 1000 euro geven!!

25 maart 2009 om 18:53
#47

Tuurlijk is het mooi dat er supporters zijn die voor de kosten willen opdraaien.
Toch vind ik nog steeds,dat Nec zelf achter die gooiers aan moet gaan en die voor de kosten op moet laten draaien.
Die gasten hebben het al verkloot voor ons en komen nu ook nog eens hã©ã©l gemakkelijk van het probleem af. Waarschijnlijk lachen ze zich kapot omdat er mensen zijn die het voor hun oplossen.
Iedere keer als ik weer aan die nepsupporters denk dan wordt ik alweer chagrijnig en ik vertik het om voor die klootzakken die boete te betalen.
Dus Nec moet alles in werking zetten om die gasten te pakken en ze een stadion verbod voor het leven geven en als ze dat voor elkaar hebben dan wil ik best geld doneren om in spelers te investeren maar niet in een boete

Aangepast op Woensdag, 25 maart om 18:54 door NECBEMMEL.

25 maart 2009 om 18:53
#49

Ik word een beetje moe van al die nieuwsgeving rond om Nec en been etc.
Ik heb me de laatste tijd een beetje in de club geïnteresseerd en op het oog lijkt het een symphatieke, leuk voetballend club. Maar eigenlijk is Nec niet meer dan een Willem Ii of Fc Utrecht.

25 maart 2009 om 19:00
#50

Haha komt er ook een achter. Nec supporters denken dat ook niet hoor, de "echte" supporters zijn allang blij als ze niet degraderen. Al ik vind ik Nec wel een sympathieke leuk voetballende club, maar goed.

En dat er meer nieuwsgeving om Nec is is natuurlijk omdat Been naar Feyenoord gaat, niet omdat Voetbalzone Nec voortrekt ofzo, want dat bedoel je toch>?

Aangepast op Woensdag, 25 maart om 19:00 door Kass.

25 maart 2009 om 20:09
#61

nou nee niet persee, maar ik heb toch wel het idee alsof Nec in de Media helemaal wordt neergezet als een leuke club die mooi voetbal speelt etc. en ook dat constante gezeur dat Been weer een speler naar het tweede neerzet, ik weet het niet, maar ik wordt er een beetje gek van. Ik heb een beetje teveel Nec nieuws gezien de laatste tijd

25 maart 2009 om 19:15
#51

Heel mooi gebaar, maar waarom die boete niet betalen van de boetes die aan de spelers zijn gegeven na de wedstrijd tegen Ado?

25 maart 2009 om 19:32
#53

persoonlijk vind ik dat je dan een verkeerd signaal afgeeft. De spelers hoesten dan het bedrag op dat 1 (of eigenlijk iedereen die zn zakken leeg gooide) supporter heeft veroorzaakt. Doneer dat geld maar aan een goed doel wij zamelen denk ik de helft in.

25 maart 2009 om 20:55
#68

Ja, maar nu betalen een x aantal supporters mee, aan een boete van een mafkees die zijn emoties niet in bedwang kon houden. En dit hoeft niet publiekelijk bekend gemaakt te worden.
Maar ik bedoel eigenlijk met deze reactie dat ik het zonde zou vinden als het bestuur het zou moeten betalen van geld wat bijvoorbeeld bestemd zou zijn voor nieuwe aankopen etc.

25 maart 2009 om 19:17
#52

Leuk gebaar van de echte supporters, op deze zeer terechte straf.

Jammer dat er bij elke club wel een paar van die oerang oetangs rondlopen, die het moeten verpesten voor de overgrote meerderheid, die wel goedwillend is.

25 maart 2009 om 19:40
#56

Mooi gebaar, vooral degene die de aansteker daadwerkelijk gegooit had zal maar eens flink geld in die bus moeten gooien!

25 maart 2009 om 19:56
#57

Mogen ze veel gaan hoesten Kuch

25 maart 2009 om 20:06
#60

Lullig voor al die supporters die hun aansteker gewoon gebruikte om hun peukie aan te steken.

Ik zou dus nooit gaan betalen omdat er 1 gek rondliep die een aansteker wilde gooien.
Verhaal die boete gewoon op die gast.

25 maart 2009 om 20:19
#63

Dat hadden ze ook graag gedaan, maar ze weten niet wie er heeft gegooid..

25 maart 2009 om 20:15
#62

ik zou nooit of te nimmer betalen
beetje betalen voor het gedrag van iemand anders

25 maart 2009 om 20:29
#65

Inderdaad, denk dat er relatief niet heel veel opgehaald gaat worden.
Ja betaald toch niet met 10 duizenden mensen voor 1 debiel die een aansteker gooit!
Laten ze die gooier achterhalen en het hem laten betalen!
Leuk gebaar, maar de gedachte erachter is natuurlijk heel vreemd...

25 maart 2009 om 20:38
#66

Ik vind het een hele mooie actie en doe er zeker aan mee.
Komen we weer een keer positief in het nieuws.
En ik vind juust dat de sup met deze actie laten zien dat wij ''de echte ''nec sup tot de trouwste en beste sup van ned behoren .

Aangepast op Woensdag, 25 maart om 20:40 door theNECer.

25 maart 2009 om 20:42
#67

netjes van de supporters
is door 1 van hun veroorzaakt maar steunen de club nu met deze inzameling mijn complimenten

25 maart 2009 om 21:05
#69

En anders lenen ze het bedrag toch even bij Dsb bank, daar gaat het ondanks de economische crisis financieel nu voor de wind(sportief gezien)!

25 maart 2009 om 21:08
#70

wellicht wil gemeente sponsor zijn, is in Gelderland meestal niet zo 'n probleem....;-)

25 maart 2009 om 22:48
#77

Als het om de club die in de hooftstad van gelderland gaat niet nee

25 maart 2009 om 21:36
#71

Mensen die het hebben over de camera's die de schuldenaar moeten aanwijzen, hebben natuurlijk een punt als er één iemand was die wat gooide. Het probleem echter is dat meerdere mensen gooiden en dus nooit gezien kan worden van wie de desbetreffende aansteker kwam. Daarbij is iedereen die wat gooide natuurlijk schuldig, want van ieder was de bedoeling om een speler of de scheidsrechter te raken. Helaas is het één iemand ook gelukt, maar ik wil er niet één persoon voor aanwijzen.

Als we op een brug gaan staan met 50 man en bakstenen naar beneden gooien en van die bakstenen is er daadwerkelijk maar één raak, verdienen ze allemaal dezelfde straf.

Het is gewoon van de zotte dat dit in stadions gebeurd. Want nu gebeurt het bij Nec, maar ik zie overal in stadions van alles vliegen naar het veld. Het is een wonder dat er maar zo weinig incidenten zijn.

Ik zit mezelf ook wel eens op te vreten als een scheidsrechter hopeloos fluit, gooi ik verwensingen er uit die je eigen niemand toewenst, maar iets op het veld gooien? Nee, kom op zeg. Laten we een keer een grens stellen als supporters. Door dit soort dingen maken we de sport belachelijk en brengen clubs schade toe. Ik neem aan dat dit als supporter het laatste is wat je wil (ondanks je woede).

Daarom vind ik dit ook een mooi gebaar, om te laten zien dat je als supporters de handen ineen slaat voor je club.

25 maart 2009 om 21:37
#72

Ik doneer zeker volgende week vrijdag een eurotje of 5 in de collectebus... heb namelijk ook weleens uit woede wat op het veld gegooid en eigenlijk hoort dit natuurlijk niet + ik wil mijn club helpen.
Prima initiatief dit!

25 maart 2009 om 21:42
#73

Wat een gejank om iemand die toevallig wel goed kan mikken... Boete is buitenproportioneel. Emotie hoort bij het voetbal (iig ook bij Nec). Ik stond vooraan bij het gebeurde en maakte ook wegwerpgebaren (heb niets gegooid, maar had mij ook kunnen gebeuren als ik toevallig een aansteker inm mijn hand had gehad). Een dergelijk incident is natuurlijk niet goed te keuren, maar de dag dat ik naar de Goffert ga en er alleen klapvee om me heen vind, kap ik er zelfs mee! Tendens is dat er steeds meer Thialfpubliek zijn weg naar de stadions vindt en de echte supporters ontmoedigd worden...
En dan maar klagen over de sfeer in het stadion; iemand nog een klapper?

26 maart 2009 om 09:31
#83

Dus jij meent dat je met een wegwerpgebaar een aansteker op een hoofd van iemand gooit kans van 1 op 1 miljoen denk ik. Nee je snapt het niet je kan ook een keer vloeken en dan zingen om je club te steunen. Hoef je geen klapvee voor te zijn. ik vind het een heel slappe reactie.

25 maart 2009 om 21:48
#74

Het is voor de tweede keer dit seizoen dat de Uefa een straf uitdeelde aan Nec. Tijdens het thuisduel met Dinamo Boekarest op 18 september misdroegen Roemeense aanhangers zich in De Goffert. Nec moest toen vijfduizend euro betalen.

Omdat de supporters van Boekarest zich misdroegen, moest Nec een boete betalen?
Een beetje raar lijkt mij of niet?

25 maart 2009 om 21:55
#75

Groots gebaar van hun supporters maar het was meer een beetje de schuld van degene die em gooit en Nec komt in 3 jaar heel misschien in de Uefa cup dus dat moet ik nog eerst zien en dan nog ze zijn hier wel van geschrokken anders hadden ze niet zon actie gedaan

25 maart 2009 om 22:22
#76

Hoe bedoel je hypocriet.
Als er rellen zijn of wat dan ook, dan is er altijd te horen de goeie lijden onder de slechte.
En nu willen de supporters geld inzamelen bij de echte supporters.
Nec kan beter overal camera's ophangen zodat de volgende keer de echte raddraaier voor de volledige boete kan opdraaien.

25 maart 2009 om 23:22
#80

@mareveld
Dit is toch juist een mooi gebaar dat wij als supporters onze club willen stenen door eventjes 50.000 euro binnen te halen met collecteren?
Nog meer camera's? Nog even en we leven in een politiestaat!
Je mag tegenwoordig al niet meer blowen in de Goffert, straks mag je niet eens meer roken. Ik bedoel het gooien van een aansteker naar een scheidsrechter is natuurlijk niet normaal maar ik wil nog wel lekker met mn vrienden naar Nec gaan zonder tussen allemaal klapvee te zitten

26 maart 2009 om 00:30
#81

@nmgnultra
Tuurlijk ik bewonder het ook zeer zeker, maar aan de andere kant is het wel vreemd.
Een iemand die het verziekt voor jullie, die uit de brand wordt geholpen door medesupporters verdiend wel respect.

Enne wees blij dat je nog mag roken, in de Arena is het andere koek.

Aangepast op Donderdag, 26 maart om 04:08 door Orwell.

26 maart 2009 om 09:26
#82

Ik vind dit echt schandalig, omdat er een enkele debiel rondhuppelt in het publiek moet het hele publiek er voor ophoesten, ik zou zeggen als de gooier een vent is maakt ie zich bekend, dan kan ie zelf het grootste deel ophoesten.

26 maart 2009 om 10:12
#84

aller eerst vind ik dit een prima idee ik ga zelf ook wat doneren
maar wat mensen zeggen dat ze de mensen moeten achterhalen met camera beelden hebben niet gelijk want Carlos Aalbers aangegeven dat ze alles hebben geprobeerd om de dader te achterhalen maar dat is niet gelukt omdat iedereen voor de camera's zwaaiden en daardoor niet te zien was wie wat gooide en van dat boekarest incident wij hebben ook een boete gekregen omdat wat lui die stoeltjes en al die rotzooi weer terug gooide in hen vak maar echt jammer dat er weer wat is gebeurd in de uefa cup wat niet door de beugel kan tegen wisla krakow ging het ook al mis met de supporters dat is gewoon heel jammer en Het gironummer is 2732329 voor mensen die iets willen storten

Aangepast op Donderdag, 26 maart om 10:57 door psvnec4.

26 maart 2009 om 12:51
#85

huh ik weet niet wat ze moeilijk doen maar 50 duizend is niks hoor

26 maart 2009 om 12:56
#86

daar gaat het niet om een groepje supporters heeft het voor de rest verziekt en voor een club als nec is 50.000 best veel daar kan je wat maansalarisen van betalen elk kwartje wat je moet uitgeven door stomiteiten is dom

27 maart 2009 om 00:10
#87

Dit had Feyenoord ook een paar jaar geleden maar Feyenoord moest toen in een leeg stadion spelen

27 maart 2009 om 17:49
#89

sorry Vervolg: Toch een bewijs dat de supporters van Nec een goed moraal hebben over het team van Nec. Zo kunnen we onze verrondschuldige aanbieden vanwege en schandala van de nepsupporter die dit heeft gedaan, waarom kijken ze niet in camera's om te kij
ken wie de dader was en geven ze hem die boeten niet?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

NEC

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6

Shop

AZ Alkmaar
Bestel NU
Nu € 24.95

Voetbalreizen

'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'

"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.671875 seconden.