Voetbalzone

Vitesse zet Westerhof op straat

Dinsdag, 30 december 2008 om 15:17

Vitesse gaat op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. De kwakkelende Arnhemmers spraken dinsdag over coach Hans Westerhof en concludeerden dat het beter was dat beide partijen uit elkaar zouden gaan. "Er was geen basis om met elkaar verder te gaan", rea...

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Boek je voetbalreis via Voetbalreizen.com
30 december 2008 om 15:18

Dit was te verwachten.

30 december 2008 om 15:25

Bedankt Hans, voor de bewezen diensten. Ik tip Atteveld als opvolger.

30 december 2008 om 15:36

atteveld? brands is een betere optie denk ik....

maar die van hintem mag ook weg daar.

30 december 2008 om 16:29

waarom moet van Hintum ook weg bij Vitesse?
Van Hintum heeft tog een mooie selectie bij elkaar gebracht. het enige probleem is dat het team niet draait

30 december 2008 om 17:48

Van hintum? een mooie selectie?

ik kan je verzekeren, die man heeft denkt dat hij vele dingen weet, en heeft westerhof beinvloed, eigenlijk had de directie een beslissing moete nemen, hij en westerhof weg... en een mooie selectie heeft die inderdaad gebracht, maar hij heeft niet erop gelet, of ze voetballend bij elkaar passen..

30 december 2008 om 18:18

brandts moet idd komen

brandts is zo'n type trainer die met zijn manier van werken veel goodwill verkrijgt bij spelers waardoor ze voor elkaar door het vuur gaan dit was ook te zien bij volendam en Nac. al moet ik zeggen dat toen vitesse in breda speelde ik het echt los zand vond ik denk niet dat vitesse snel een samenhangend geheel zal worden

30 december 2008 om 20:21

Welk koninginnenbijtje moet er nu weer in dit wespennest komen ?
Hans Westerhof is een zacht aardige man, zonde van zijn tijd geweest dit laatste half jaar. Ik zit voor Vitesse te denken aan een opkomende trainer met een Vitesse verleden............john van de Brom of een echte voetbal dier die ontzag afdwingt bij dit soap selectie........willem van Hanegem. Nou Vitesse sterkte en beterschap.

30 december 2008 om 20:24

Van Hintum moet juist blijven. Hij is een man van Vitesse. Hij weet in ieder geval wat er speelt.

31 december 2008 om 08:10

Die 2 die jij nu opnoemt, vind ik dus totaal niet geschikt voor deze klus.
Van de Brom: een onervaren trainer. Er zit van alles mis bij Vitesse, dus er moet iemand komen die gepokt en gemazeld is in het trainersvak.
Wvh: heeft bewezen juist een soap te zijn!

Ik hoorde ook Cocu zijn naam voorbij komen. De kans is groot dat je hier bij je 1e klus al je trainersgraf graaft...

Ik zeg een ervaren, strenge coach.

30 december 2008 om 15:18

moest er een keer van komen

30 december 2008 om 15:19

Niet verassend, maar erg jammer voor de persoon Westerhof.. Hoop dat hij ooit nog een leuke club vindt. Ben ook benieuwd wie zijn opvolger wordt, Misschien Erwin Koeman?

30 december 2008 om 15:42

Die gaat echt niet zijn nieuwe avontuur bij Hongarije opzeggen voor Vitesse, Hij staat er goed voor.

30 december 2008 om 15:20

Was te verwachtten maar blijf het ongelovelijk vinden.
Ik neem aan dat Van Hintum nu ook zijn conclusies trekt en opstapt.
Vitesse staat natuurlijk veel te laag maar om dit alles aan de trainer op te hangen vind ik veel te ver gaan. Van Hintum heeft De Mos versleten en nu naar een half jaar ook al Westerhof. Hij haalt die spelers binnen en die trainers. Dus als van Hintum man genoeg is trekt hij ook zijn conclusies al ben ik bang dat zijn stoel te lekker zit..

30 december 2008 om 15:24

Welke club zet er op zo'n belangrijke positie dan ook een Brookie neer. Ik heb altijd het idee gehad dat die Van Hintum totaal niet geschikt is en geen idee wat die aan het doen is.

Van Hintum zou laf zijn als hij nu niet zijn conclusies trekt en zelf inziet dat hij niet geschikt is voor het betaalde voetbal.

Een en al wanbeleid in Arnhem !

30 december 2008 om 15:25

Van Hintum heeft wel aardig ingekocht hoor!

30 december 2008 om 15:31

Van Hintum heeft redelijke spelers deze zomer naar Arnhem gehaald. Helaas kon Westerhof het niet doen met deze selectie! Maar ik denk dat Westerhof een prima coach verder is, hij had alleen beter op moeten letten bijv. toen hij ook met Van Gaal praatte.

Van Hintum heeft toch Jenner gehuurd van Az bijv. en Molhoek naar Arnhem gehaald dat zijn wel goeie spelers die Vitesse beter kunnen maken, dat het niet loopt kan altijd gebeuren kijk naar Roda Jc dit seizoen.

30 december 2008 om 17:29

Je kijk teveel Studio voetbal, van Hintum staat hier compleet buiten en heeft toch een zeer goede selectie gebracht

30 december 2008 om 17:51

ja maar passen de voetballers bij elkaar??

en dat is het belangrijkste.

30 december 2008 om 17:51

wat te denken van Stewart bij Nac?!?! doet het niet slecht....

moeilijk om te zeggen of van Hintum wegmoet, ik denk dat er veel subtoppers/middemoters spelers als Hofs, Jenner en Molhoek gehaald hadden... dus dat heeft hij prima gedaan, maar uiteindelijk is hij verantwoordelijk voor het technisch beleid...

30 december 2008 om 15:24

Vitesse heeft een selectie waarmee ze voor Europees voetbal moeten gaan spelen; Jenner,hofs,molhoek,verheagh,vanwolfswinkel,kolk,c. zijn allemaal aardige spelers die stuk voor stuk hoger op kunnen dan Vitesse. Ik vind dat je met dit materiaal, en dan nog zo laag staat het wel degelijk aan de trainer moet hangen.. Een beter moment om Westerhof op straat te zetten zou misschien na het nieuwe jaar zijn.

30 december 2008 om 15:33

Niet mee eens. Goede voetballers bij Vitesse, maar Europees voetbal is veel te hoog gegrepen. Eind linker rijtje is momenteel het hoogst haalbare voor Vitesse. Dat het niet loopt is jammer, maar ik heb het idee dat dat niet alleen gelegen heeft aan Westerhof.

30 december 2008 om 15:36

Nee Vitesse heeft het erg goed gedaan als ze in het linker rijtje eindigen. Voor europees voetbal komen ze veel te kort.

De oude top 3 + Az , Twente , Groningen , Heerenveen , Nec en Nac hebben toch betere selecties. Dan heb je nog Clubs als Utrecht en willem Ii enz enz.

30 december 2008 om 16:03

Vitesse heeft inderdaad veel te goede spelers om onderin mee te bungelen. Of het aan Westerhof ligt weet ik niet, maar ik vond het vanaf het beginal een irritant manneke..
Zoals "het slippertje" na de persconferentie.. ik vind dat echt niet kunnen als coach..

30 december 2008 om 15:25

Wat je nu zegt is regelrechte onzin. De Mos zat er al voor hij kwam en lag met veel spelers overhoop. Hij maakte zichzelf ook onmogelijk.
Westerhof is idd een misser gebleken, maar de keuze was op zich te begrijpen. Een rustige man die zich niet snel van de wijs laat brengen.

De aankopen of de spelers die gehuurd zijn zijn ook allemaal te billijken. De enige waar ik mijn twijfels bij heb is Tarvajarvi.

Dus waarom zou van Hintum zijn conclusies moeten trekken?

30 december 2008 om 15:20

Jammer dat Vitesse zo kwakkelend presteert. Met spelers die zeker veel kwaliteit hebben had ik wel verwacht dat ze voor het linker rijtje zullen strijden. Westerhof heeft tijd zat gehad en heeft het niet waar kunnen maken. Als Vitesse slim is, halen ze Ernie Brandts.

30 december 2008 om 15:21

Was inderdaad te verwachten vind het wel jammer voor Westerhof ik gunde het hem wel denk dat de opvolger het niet super veel beter zou doen maar ik geef toe op deze plaatst hoor Vitesse ook niet te staan..

30 december 2008 om 15:21

Laf van Vitesse , Ik denk toch echt dat de slechte resultaten niet aan Westerhof lagen maar meer aan het al jaren falende beleid in Arnhem. Het lijkt wel alsof ze totaal geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Ze kunnen beter vak mensen aannemen op de technische positiespel in plaats van elk jaar de trainer eruit te gooien. Na zoveel jaren falend beleid zou ik er ook geen seconde om rouwen als Vitesse degradeert.

Owja Sébastien Sansoni en Civard Sprockel zijn zeer dramatisch en niet Eredivisie waardig !

30 december 2008 om 15:27

Leg eens iut wat het al jaren falende beleid in Arnhem is volgens jou? Bij mijn weten heeft dat falende bestuur Vitesse net van een zekere ondergang ggered door tegen alle stromen in een credteurenakkoord voor elkaar te krijgen waardoor er tenminste nog een toekomst is...

30 december 2008 om 16:08

vitesse is gered over de rug van belastingbetalers ,en de mensen die in de arnhemse gemeenteraad zaten zijn bedreigd voor als ze tegen zouden stemmen tegen de redding van vitesse.zeg nou niets over een crediteurenakkoord het was een akkord onder bedreiging met het mes op de keel.en een toekomst die hebben ze dan te danken aan de burgers van arnhem en niet van zogenaamde beleidsbepalers.wie betaald de handruk voor westerhof hoppa weer een zak met duiten zo weg gegooid

30 december 2008 om 16:10

Ja, allemaal dankzij de gemeente Arnhem. Oftewel, de Arnhems belastingbetaler. Met de komst van Aalbers is het bergafwaarts gegaan, een zeepbel die eens moest spatten.
Het is dat de gemeente een aantal keer te hulp is komen schieten, anders was er al lang geen Vitesse meer of een Vitesse als amateurclub.
Belachelijk voor woorden, falend beleid wordt door de gemeente beloond met leningen en garantiestellingen.
Nog even voor de duidelijkeheid, Vitesse is een bedrijf. Bedrijven kunnen failliet gaan, dat heet ondernemersrisico.

30 december 2008 om 16:54

Ja en volgens mij moeten wij ook in Gelderland belasting betalen voor speeltuintjes, plantsoenen, en zelfs 52 miljoen voor een drugsboot, waar 20 personen op leven. Ga toch weg. Ik denk dat niemand wakker ligt van die paar euro per maand. Ik weet niet precies hoeveel het was, maar dit heb je altijd in gemeentes, of je het nu wilt of niet

30 december 2008 om 19:24

Ik ben dat ge-emmer over een paar belastingcenten ook helemaal zat. Nederland is een erg welvarend land, en we zijn al sinds mensenheugenis gewend om maandelijks belasting af te dragen. Toch blijft iedereen klagen over die paar belastingcentjes.
Daarnaast wil ik hieraan toevoegen dat het voor de gemeente Arnhem gewoon erg aantrekkelijk is om de Bvo Vitesse in leven te houden omdat een Bvo gewoon een extra stukje uitstraling voor een stad betekent. Zowel intern als extern. Een faillissement is dus gewoon een stuk gezichtsverlies.

On: Logisch natuurlijk dat Westerhof de laan uit is gestuurd. Totaal geen uitstraling deze man, en daarnaast denk ik dat de selectie meer heeft aan een harde trainer. Daarnaast vind ik niet dat van Hintum eruit moet. Een echte clubman, die naar mijn mening ook zeer goed werk heeft verricht tot nu toe. Hij heeft een aantal leuke spelers naar vitesse weten te halen. Aan de tot nu toe slechte resultaten kan hij ook weinig doen

30 december 2008 om 19:35

Ik sluit me aan bij Afcarnhem en ebbie07, mensen hebben het altijd maar over die belastingcenten, verdiep je er eens wat meer in. Wat mensen hierbij ook altijd vergeten is dat het echt niet beter wordt op het moment dat je geen belasting betaald. Dat betekent namelijk dat je hele hoge kosten hebt, kijk maar eens naar Amerika, wat mensen daar kwijt zijn aan verzekeringen, ziektekosten, scholing en wat er met deze mensen gebeurd als ze ziek worden of ontslagen en dan wordt daar nog wel wat belasting betaald.

al dat belastinggeld biedt ons sociale zekerheid, bovendien relatief zou je niet meer geld overhouden. Een minimuminkomen zal altijd voldoende zijn om je te verzorgen en naar mate je hoger komt houd je steeds iets meer over om extra zaken te kopen. Natuurlijk wordt er af en toe belastinggeld uitgegeven aan iets waarvan jij denkt waar is het voor mogelijke, maar die betreffende bedragen staan doorgaans in een schil contrast tot de totale rijksbegroting. Het enige nadeel dat het progressieve belastingsstelsel wel heeft is dat je in Nederland niet écht rijk wordt, wel miljoentjes maar geen miljarden.

30 december 2008 om 21:24

Ik lees hier wat reacties van mensen die kennelijk een tijdje onder een steen hebben gelegen. Het is heel gebruikelijk in de voetbalwereld dat als een club slechte resultaten boekt de trainer wordt ontslagen. En bij elk bericht over Vitesse weer over de belastingbetaler te beginnen is ook zo gemakkelijk. Er zijn meerdere clubs die overheidsteun hebben ontvangen maar bij Vitesse weet men zich dat altijd weer haarfijn te herinneren.

31 december 2008 om 12:38

sorry maar vitesse is nu niet bepaald een visite kaartje voor arnhem en dat is al een paar jaar zo ,en over dat belasting geld draven jullie wel heel erg door,een club moet gewoon haar huishoudboekje op orde hebben net zoals jij en ik ,laten ze die belasting centen maar aan de minima geven die het echt hard nodig hebben ipv aan een paar profs die hun zakken vullen.en nu door de arnhemse bevolking betaald wordt.

30 december 2008 om 15:22

Idd een kwestie van tijd! Wedstrijden waren vaak niet om aan te zien en hij past ook niet echt bij Vitesse. Loopt er toevallig niet ergens in Nederland een 2e Ron Jans of Mario Been rond! Graag melden bij v. Hintum dan

30 december 2008 om 15:23

Is eigenlijk ook wel logisch dat hij weg moet. Hoe kunnen spelers ook vertrouwen hebben in een trainer als hij zo over zijn spelers praat (in het openbaar.
Als dan de prestaties ook nog slecht zijn kan je er op wachten.

30 december 2008 om 15:23

Het was het bestuur weg of Westerhof weg, tja wat doe je dan als bestuur? Iedereen had het denk ik al zien aankomen, het was alleen nog de vraag wanneer. Hopelijk krijgt het bestuur nu ook door dat het zo echt niet verder kan, en dat ze ook eens in de spiegel gaan kijken.

30 december 2008 om 15:23

Was te verwachten, al is het wel een beetje laat. Op het moment dat Westerhof die uitspraken deed over zijn spelers, toen had Vitesse hem meteen moeten ontslaan.

30 december 2008 om 15:26

Die microfoon affaire was natuurlijk vervelend en als de resultaten dan tegenvallen kan je beter weg gaan. Op de foto lijkt hij zonder al te veel spijt afscheid van Vitesse te nemen. Persoonlijk denk ik dat de wedstrijd tegen Psv de druppel al was, die had hij gewoon moeten winnen.

30 december 2008 om 15:28

Ik denk dat die foto uit het archief te voorschijn is getoverd.

30 december 2008 om 19:27

Haha de wedstrijd tegen Psv had hij moeten winnen? Wordt wel een beetje vreemd als een trainer van Vitesse ontslagen wordt omdat hij een wedstrijd niet wint van een topclub. Het is de stand op de ranglijst na een half seizoen die hen heeft doen besluiten de trainer te ontslaan. Heel veel meer kunnen ze op korte termijn ook niet doen, ze willen ten kosten van alles voorkomen dat ze degraderen, wat ook wel een schande zou zijn met deze spelersgroep. Al denk ik niet dat de trainer alleen debet aan deze malaise is, maar je kan moeilijk je spelers gaan ontslaan. Het ontslaan van een trainer is doorgaans toch het eerste middel waar een club naar grijpt als het slecht gaat.

30 december 2008 om 15:26

belachelijk of hij er wat aan kan doen met zo een spelersgroep ... ach het is nooit rustig in arnhem nu moeten ze andere trainer hebben ze daar wel geld voor ben benieuwd maar vitesse zakt steeds verder weg .. er moet wat op bestuurlijk vlak veranderen en snel ook want gemeente en de stad arnhem steken er geen geld meer in ze hebben leuk stadion maar die is al niet meer van hun .. zie het zwaar in voor vitesse

30 december 2008 om 15:30

Tuurlijk kan hij er wat aan doen. De spelersgroep is beter dan dit!

30 december 2008 om 15:28

En van Hintum dan? die haalt toch de spelers en trainers? Lijkt mij dan toch ook een motie van wantrouwen tegen hem.

30 december 2008 om 15:29

Jammer voor Westerhof, vind het een sypmhatieke man.

Ik denk dat Vitesse de opvolger binnenshuis al heeft, Edward Sturing. De vraag is alleen of hij solidair is met Westerhof. Maar hij heeft de papieren, de know-how en hij kent Vitesse van binnen en buiten.

30 december 2008 om 15:32

Edward Sturing lag zo mogelijk nog slechter in de groep, dus die wordt het zeker niet!

30 december 2008 om 16:13

heb je eens opgelet hoe sturing op de bank zit ,ik heb nog nooit zo een ongeinteresseerde assistent zien zitten helemaal onderuitgezakt ,nou sorry nee maar sturing zal het niet worden en dat hoop ik ook niet voor vitesse.deze groep heeft gewoon een flink pak op zijn donder nodig ,een trainer met harde hand ,en als er spelers zijn met tere zieltjes gaan ze maar naar het leger des heils kunnen ze heilsoldaat worden ,in arnhem moeten er eens een paar vechters komen die de mouwen opstropen en geen halfwatjes die alleen aan zakkenvullen denken. dat heeft het vitesse legioen (en daar bedoel ik de hondstrouwe supporters mee en niet die supporters die denken dat ze het zijn zie mijn vorige reaktie) wel verdiend die trouwe supporters hebben het recht op rust en vooral prestaties met hun cluppie.

30 december 2008 om 15:30

Jammer voor Westerhof, maar het is moeilijk slagen in Arnhem.
Misschien kan Hans de analyses op Sport1 overnemen van Marc van Hintum, dan kan die wat meer tijd vrijmaken voor zijn technisch Directeurschap bij Vitesse. Door dat geschnabbel bij de tv is Marc ook debet aan de Arnhemse problematiek.
Ben benieuwd welke trainer/coach deze club wel naar het gewenste niveau kan tillen.

30 december 2008 om 15:34

Lul toch niet over geschnabbel man. Weet jij hoeveel uren iemand in zijn takenpakket steekt bij een bvo?

30 december 2008 om 15:32

Wanneer je naar de feiten kijkt heeft westerhof het gewoon niet goed gedaan met deze spelersgroep. Op papier is er genoeg kwaliteit om in ieder geval bovenin het rechter rijtje goed mee te draaien. Wanneer je spelers zoals hofs, molhoek en Jenner haalt is er van ter voren niet te verwachten dat je misschien wel voor degradatie moet gaan spelen. Ik vind het daarom ook terecht dat hij ontslagen is. Ik vind dat het Westerhof ontbeert aan charisma en ook de chemie met de spelersgroep was totaal niet aanwezig. Amper tot geen geluiden om Westerhof te behouden Ook heeft Westerhof gewoon pech gehad met een paar vervelende incidenten. Jammer voor deze vaak toch sympathieke man. Wens hem veel succes met zijn volgende baan.
Wat vitesse betreft, op papier hebben ze een aardig elftal staan dat vooral aanvallend voetbal moet gaan spelen. Verdedigend schort het er nog aan bij Vitesse maar aanvallend hebben ze veel meer kwaliteit dan bijvoorbeeld een Heracles, de Graafschap of Volendam. Mij lijkt een aanvallende trainer, dus niet Ernie Brandts, de beste optie voor Vitesse. Ik verwacht eigenlijk gewoon dat ze aan het eind van de rit gewoon op een nette 12e 13e plaats terechtkomen.

30 december 2008 om 15:34

Wat ik ook nog heb gehoort dat Edward Sturing waarschijnlijk ook zijn koffers mag pakken en dat meschien John van den Brom asistent word en Theo Bos hoofdtrainer. Ik durf niet te zeggen dat het de waarheid is maar ik kwam het ook maar ergens tegen tijdens het surfen. Maar het lijkt mij een reële optie omdat ze de club kennen en ze willen allebei presteren wat ik de laatste maanden misten van de trainers!

30 december 2008 om 15:35

Was te verwaachten en ik denk dat het misschien ook het beste is, alleen nu moeten ze een trainer aantrekken die er vel boven op zit en zo weer omhoog gaan, want met dat materiaal moet je minimaal bij de middenmoot zitten.

30 december 2008 om 15:41

Ja, pfff alsof vitesse nu ineens beter gaat presteren.
Westerhof had veel meer respekt verdiend van de vitessesupporters.

30 december 2008 om 15:37

Ik denk dat Vitesse hier haar eigen ondergang nu heeft bekrachtigd.
1) in dit geval ligt het niet aan trainer maar aan kwaliteit van spelersgroep (waarbij alleen Hofs, Wolfswinkel en Veldhuizen eredivisie waardig zijn
2)er werd gisteren in Vi al melding gemaakt dat het duo Van den Brom /cocu deze motor weer aan de praat moet krijgen. Wat ik niet geloof.
3)westerhof heeft zijn sporen al verdiend, Van Hintum maakt er juist een zooitje van. Eerst Aad de Mos daarna Westerhof eruit zetten....

30 december 2008 om 15:44

Beetje rancuneus van je Aad. Er zit veel meer eredivisiewaardigheid in dan jij noemt.
Aad moest eruit want die lag met de spelersgroep overhoop door zijn wispelturige karakter en Westerhof nu ook vanwege all overduidelijke redenen. Daarnaast: de Vi heeft ook niet altijd gelijk...

30 december 2008 om 15:37

Jammer, toch een hele sympatieke man die ervaring had, heeft bij veel clubs gewerkt maar is er nooit in geslaagd om echt goed te presteren.
Vind het altijd raar dat de trainer wordt onslagen, maar je kunt slechtst je hele team op straat zetten wat ook geen zin heeft.
Ze hebben opzich wel een aardig elftal alleen moeten de spelers elkaar vertrouwen en ingespeeld zijn op elkaar en dat missen ze nog.
Er zit geen doel achter om lekker te voetballen het is alleen maar hopen dat je niet verliest en dat de supporters niet boos worden want dan krijg je het zeker te horen.
Denk dat het een leuke 2de seizoenshelft wordt voor Vitesse, zie ze nog wel terugkomen tot de 10de plaats maar meer ook niet hoor.

30 december 2008 om 15:38

ik zag het al aankomen, het gaat niet goed met vitesse en dan krijgt de trainer meestal z'n ontslag wie denken jullie wie de nieuwe trainer van vitesse moet zijn?

30 december 2008 om 15:39

Hij heeft in ieder geval de kerst gehaald!!!

Maar nu moeten we dan maar zien of Sprockel en co wel echt zo goed is!

30 december 2008 om 15:39

wens hans veel succes toe het is een sympathiek persoon die ten onrechte door een paar riool journalisten onderuit gehaald is net zoals zijn voorganger overigens die minder sympathiek was.

30 december 2008 om 15:39

En wat gaat er met van Hintum gebeuren, hij heeft Westerhof aangesteld, draagt hij nu geen enkele verantwoording?
Overigens is eht terecht dat Westerhof weg moet, de resultaten zijn gewoon te slecht en het lijkt erop of hij het niet kan keren.

30 december 2008 om 15:41

Logisch, maar ook Van Hintum moet zijn conclusies trekken. Die heeft hem zelf aangesteld en is verantwoordelijk voor alle onrust...maar ja, die manouvreert zich er wel weer als de gladde jongen doorheen...

30 december 2008 om 15:41

Achja ken Vitesse in 2009 met een schone lei beginnen.
Misschien stanley menzo?

30 december 2008 om 15:55

Ik denk het niet, hij zit net een paar maanden bij Cambuur.

30 december 2008 om 15:44

Dit zat er aan te komen, onwerkbare situatie was het inmiddels gewonnen.

Hoewel ik Westerhof in het verleden een goede trainer vond, vind ik dat hij niet het maximale uit het huidige spelersmateriaal heeft gehaald.

Het feit dat in een half jaar spelers als Jenner, Hofs, Molhoek en Verhaegh niet hun niveau halen, mag de trainer worden aangerekend.

Met deze groep, maar ook Van Wolfswinkel en Veldhuizen hoort Vitesse sowieso in de middenmoot te staan.

30 december 2008 om 15:47

Waar wat je zegt, ik vind zelfs dat Vitesse ook gewoon 5de of 6de kan worden, alleen snap ik die opgehypte V Wolfswinkel in Nederland totaal niet, wat heeft hij nou gepresteerd???? 2 goals in 14 wedstrijden en nooit een leuke actie van hem gezien, tsjonge jonge, ik zou liever Kolk en een Oper in de spits zien bij Vitesse

30 december 2008 om 15:55

Nou, die jongen heeft wel potentie hoor.
Goede acties en goede looplijnen. Het feit dat een spits niet veel scoort kan ook aan zijn medespelers liggen.

30 december 2008 om 15:57

De medespelers moeten die ballen er niet voor hem inschieten, dat moet hij zelf doen, heb hem veel kansen zien verprutsen, dat is niet de fout van ze medspelers. Ik zie in hem echt geen beter spits als Jack Tuyp,everton of V Beukering om maar wat te noemen. Ik zie die potentie niet, ik zie hem ook geen mooie acties maken ofzo

30 december 2008 om 15:44

Vitesse heeft goed ingekocht alleen zijn ze 1 ding vergeten te selecteren, spelers met mentaliteit.

30 december 2008 om 15:45

Logische keuze, Westerhof heeft nog nooit wat gepresteerd namelijk!
Maar nog onlogischer is het aanstellen van deze zachtaardige man!
De Td heeft gefaald!

30 december 2008 om 16:01

Ons Sneek
Acv
Fc Groningen
Psv
Psv (hoofd opleidingen)
Fc Groningen
Afc Ajax (hoofd opleidingen)
Afc Ajax
Willem Ii
Chivas de Guadalajara
Chivas Usa
Club Necaxa

Dat is toch een carrière waar menig trainer nog een puntje aan kan zuigen hoor.

30 december 2008 om 22:38

Wat een onzin reactie zeg. Die man wordt kwaad wanneer het moet en is tegen de pers gewoon een vriendelijke man. Hij heeft een grote lijst als trainer!

30 december 2008 om 15:46

terecht ook! lekker wegwezen westerhof! wat een baggertrainer! voor mij helemaal door de mand gevallen na uitspraken sprockel en sansoni..

30 december 2008 om 16:03

Klopte het niet wat hij zei dan? Spelers als Sprockel en Sansoni hebben toch ook helemaal niks in de eredivisie te zoeken.

30 december 2008 om 15:47

ik kan alleen zeggen dat ik het ermee eens ben!

30 december 2008 om 15:47

Ik denk dat dit de juiste keuze is, ik denk niet dat Van Hintum veel te verwijten valt. Misschien dat de keuze voor Westerhof fout was maar dat leek mij vooraf ook wel een juiste beslissing, een rustige man met de nodige bagage. Dat dit niet goed uitpakt is jammer te noemen. Verder denk ik dat Vitesse genoeg goede voetballers heeft om een mooie plaats te bemachtigen in de eredivisie. Bijvoorbeeld; Velthuizen, Verhaegh, Hofs, Molhoek, Buttner, van Wolfswinkel, Junker. Claudemir, Yakubu en Jenner zijn spelers die het niveau van de eredivisie makkelijk aankunnen. Ik zou nog wel graag echte versterking zijn in de achterhoede, een Drost, Sansoni en Sprockel maken nog teveel pijnlijke fouten die vitesse (te) veel doelpunten kosten dit seizoen.
Ik hoop dat vitesse de juiste trainer kan vinden om bij Vitesse de kopjes weer omhoog te krijgen en er weer wat voetbal in kan brengen.
Ik ben zeer benieuwd met welke oplossing ze op de proppen komen, ik verwacht een beetje dat Sturing voorlopig de kar zal gaan trekken. Maar hoop eigenlijk meer op een andere naam.

30 december 2008 om 15:50

Niet tefilmen dit!!
Die marc van hintum moet er uitgeschopt worden!
In 1 jaar tijd,2 trainers er uit,eerst was het ad de mos volgens van hintum dat was de trainer,de afloop weten we!
En nu zetten ze westerhof op straat schaamachtig noem ik het!~!

30 december 2008 om 16:06

De positie van De Mos was niet te houden, spelers moesten hem niet.
En trouwens, hij is er niet uitgegooid maar zn contract is gwn niet verlengt.
Dit jaar heeft ie prima spelers gehaald, dat het niet loopt is dan toch niet zijn schuld.

30 december 2008 om 15:50

oke westerhof eruit en Nu?

Wie wil er bij die club werken? is toch geen fundament? geen Niks,
Spelers die over hun medespelers zeggen dat ze niet functioneren?
ik zeg laat wat jeugd door stromen.. slechter dan het nu gaat zal het dan niet gaan.. maar goed dat is mijn mening , veel sterkte daar in arnhem ik zie het somber in..

30 december 2008 om 15:51

Terecht. Waardeloze vent. Onwerkbare situatie = Vertrekken!

30 december 2008 om 15:54

Edward sturing terughalen

30 december 2008 om 15:56

Uuhh die is al vanaf het begin van het seizoen de assistent daar

30 december 2008 om 15:56

dan word het nu tijd dat van hintum zelf ook het boetekleed aantrekt, en ook opstapt.
Immers hij is verantwoordelijk voor het aantrekken van de trainer en van westerhof zijn voorganger die hij ook al vroegtijdig loosde.

30 december 2008 om 15:59

He He Eindelijk! ik zat al elke dag te kijken wanneer het nou bevestigt werd. wat ben ik blij dat die flapdrol weg gestuurd is. ajuu westerhof, ga maar met pensioen

30 december 2008 om 16:00

ik vind het niet terecht! ik vond hem een goede trainer maar het materiaal is neit geweldig!

30 december 2008 om 16:01

2-0 vittesse - volendam, 2-1 meteen spandoeken Westerhof weg blabla.

30 december 2008 om 16:30

Dan heb je duidelijk niet opgelet. Een deel van die spandoeken hingen er al voor aanvang van de wedstrijd (o.a Passie?beleid?toekomst?) en een deel van de doeken ging ook na de doelpunten van Vitesse omhoog (het is nog steeds crisis en Westerhof, Van Hintum en Van der Kraan ongeschikt)...
Wij als supporters (die nota bene al 8 jaar als oud vuil behandelt worden) komen nog steeds in redelijk grote getale. Ik moet bij de meeste clubs na 8 jaar wanbeleid, slechte sportieve resultaten en steeds weer als supporters geschoffeerd worden door een paar overbetaalde jochies nog maar zien dat er dan nog steeds elke thuiswedstrijd 18000 man op komt dagen. Ik denk dat dat bijna nergens gebeurt namelijk...

30 december 2008 om 16:02

Was te verwachten, vanaf dag1 liep het niet met vitesse en eik was dat microfoonincident de druppel. Maar goed, sommige zeggen v.hintum moet weg( vi gekeken zeker ), vind ik niet.. heeft gwn goede spelers gehaald hoor alleen de verdediging valt door de mand.
Maar met een stel goede verdedigers erbij zou vitesse al een eind op weg zijn.

30 december 2008 om 16:02

Niet treuren Hans, van dat zooitje daarzo valt toch niets te bakken

30 december 2008 om 16:03

ik vind het niet terecht! ik vond hem een goede trainer maar het materiaal is neit geweldig!

Het is geweldig genoeg voor een normale trainer
De spelers hebben echt wel kwaliteiten genoeg
Maar westerhof past gewoon niet bij vitesse

30 december 2008 om 16:37

Ik denk niet dat veel coaches hun vingers wensen te branden aan Vitesse. Het is er altijd wat. Spelers liggen met elkaar overhoop, liggen met de trainer overhoop en ook buiten het veld bouwen sommige spelers niet een beste reputatie op. De bijnaam Fc Hollywood komt niet zomaar uit de lucht vallen. Daarbij worstelt Vitesse nog steeds met een erfenis uit het verleden waar de verwachtingen nog zeer hoog waren. Het reslutaat is dat men speelt in een modern stadion dat steeds voor de helft gevuld is. Vitesse lijkt me op dit moment voor haast geen enkele trainer een aantrekkelijke club.

Ik durf niet te zeggen hoe lang het contract van Westerhof nog liep maar dit gaat Vitesse natuurlijk wel weer geld kosten. Geld dat volgens mij niet in overvloede aanwezig is in Arnhem.

30 december 2008 om 16:08

Balen het lag ook niet altijd aan Westerhof wat kun je doen als je centrale verdedigers elke keer maar weer blunderen.... maar dit zal dan wel de beste oplossing zijn geweest voor vitesse...

30 december 2008 om 16:10

Niet onverwacht, maar ik vraag me af of dit de oplossing is.

Het mag duidelijk zijn dat Vitesse onder haar kunnen presteert. Als je kijkt wat er in het veld staat hoort Vitesse geen 15e te staan. Westerhof is hoofdverantwoordelijke voor de resultaten en hij heeft het dus niet goed gedaan, ik kan de beslissing aan de ene kant ook wel begrijpen. Aan de andere kant: hoe vaak heeft het ontslaan van de trainer echt het gewenste schokeffect teweeg gebracht bij de betreffende club? Soms kan het juist verstandig zijn een trainer de tijd te geven, kijk maar eventjes verderop, naar N E C en Mario Been.

Wel heeft Westerhof zich door bepaalde uitspraken en daden niet populair gemaakt bij de spelersgroep, dus dat het bestuur wat anders begrijpt kan ik dan weer wel snappen. Ik hoop dat dit het gewenste effect teweegbrengt want Vitesse staat gewoon te laag. Succes, Vitesse!

30 december 2008 om 16:10

Weet nog wel een trainer voor Vitesse.
Kom Theo Bos maar halen,mister Vitesse himself.
Was toch al de bedoeling dat hij ooit hoofdtrainer in arnhem zou worden,wat mij betrefd hoe eerder hoe beter..

Iedereen fijne Jaarwisseling en een goed 2009.

30 december 2008 om 16:13

Westerhof had gewoon moeten blijven. Soms draait het even niet zoals het moet. Vooral met een nieuwe en jonge groep. Het spel was bij vlagen niet beroerd. Potentie genoeg voor een plek bovenin rechts. Zonder zelfvertrouwen wordt het natuurlijk moeilijker, maar geduld is een schone zaak! Dit ontslag is korte termijn politiek. Misschien is het balletje gaan rollen, omdat Marc door zijn 'verkeerde' vriendjes (o.a. spelers?) is ingefluisterd? Het is en blijft paniekvoetbal.

30 december 2008 om 16:15

vind dit zeer onterecht om een trainer te ontslaan.....en waar betalen ze dit van?????
weet niet hoelang hij een kontrakt had getekend maar dit gaat ten koste van 1 a 2 basisspelers want westerhof gaat natuurlijk niet voor niks weg....

maar tja zal mij benieuwen wat het gaat worden en die spelers moeten eens wat vaker in de spiegel gaan kijken............

30 december 2008 om 16:15

Nou Vitesse, Van Hintum en Van der Kraan, lekker bezig daar. Eerst De Mos eruit kegelen, nu Westerhof.

Trainers lijken in Arnhem net voedingsmiddelen.

30 december 2008 om 16:16

ach ach ach Westerhof toch na zijn 1ste periode bij fc groningen heeft hij alleen maar slecht werk afgeleverd jammer jammer jammer alleen moet hij nu toch echt gaan inzien dat hij gewoon de touche niet meer heeft en gewoon iets anders moet gaan doen want net als van hanegem werkt hij alleen maar clubs (verder) de afgrond in.

30 december 2008 om 16:18

Erg jammer van Westerhof was niet zo slecht (az 1-1, Psv 1-1 enz) ik vond dat hij het niet slecht deed.

30 december 2008 om 16:18

Schandalig! Deze actie toont maar weer eens het falende beleid van Vitesse aan. De heren verantwoordelijk voor dit beleid blijven gewoon zitten. Een regelrechte schande! En die spelers? Die heb ik maanden geleden al uitgekotst! Sansoni, Sprockel, Kolk, Junker en de rest van dit amateuristische zooitje! Dat wordt nog een heel karwei om nieuwe trainer aan te stellen. Ik zou als trainer zijnde nooit in deze slangenkuil die Vitesse heet willen stappen. Of laat Sturing weer als h**r gebruiken door de club? De meest voor de hand (en goedkoopste!!!!!!) oplossing! Weer een teleurstellende actie gezien vandaag van de professionele voetbalclub die Vitesse heet....

30 december 2008 om 16:18

tuurlijk als je zo me spelers omgaat zoals sprockel en sansoni verdien je ht ook niet

30 december 2008 om 16:21

Johan Neeskens werd vorige week al genoemd als mogelijke opvolger. Maar als De Nees dit doet, is hij flink gestoord.

30 december 2008 om 16:32

en bovendien waar willen ze het van betalen.....neeskens gullit rijkaard(echtscheiding) zijn veel te duur voor een cluppie als vitesse en als ik zie hoe leeg het stadion is.....dan zijn er maar een heel weinig mensen die in vitesse geloven

30 december 2008 om 16:22

als sprockel en jenner vertrouwen krijgen en prijor krijgt een kans krijgt dan is dit een goede opstelling lijkt mij reacties

velthuizen
verhaegh
vd struik
sprockel
kuiper
jenner
kolk
prijor
schreuder
buttner
wolfswinkel
30 december 2008 om 22:14

goede opstelling, alleen budner en jenner vervangen en er staat een leuke ploeg die zichzelf wel omhoog zal spelen!

31 december 2008 om 09:56

afgelopen weekend was buttner toch echt wel de beste aan vitessezijde...

Ont: Ik neem aan dat ze hem niet ontslaan als er nog geen geschikte nieuwe kandidaat was gevonden. Dus die zal vandaag dan wel gepresenteerd worden?
Ik heb geen idee of dit nou de oplossing is, maar eigenlijk was er na de microfoonaffaire al geen draagvlak meer binnen de ploeg om de trainer te behouden. Ik ben benieuwd, hopelijk wordt het een kanjer van een trainer.....ronald Koeman?

30 december 2008 om 16:26

was wel te verwachten maar niet alles ligt aan de trainer hoor. moet je nu maar naar az kijken zegt al genoeg. vorig jaar waren ze niks, maar nu winterkampioen. en ook met nec vorig jaar in de winterstop 17e en een jaar later uefa cup. been en van gaal hebben het ook weer recht gekregen dus waarom hij niet.

30 december 2008 om 16:28

de zo lijkende goeierd is er eindelijk uit, nu hoeft er geen strenge trainer te komen , maar 1 die kijkt naar het kunnen van de spelers en ze het vertrouwen weer terug geeft, van de brom zou zo gek nog niet zijn

30 december 2008 om 16:34

Hmm...khad wel vetrouwen in Westerhof. Komt rustig over, maar er is altijd wel wat aan de hand.
Ook de leiding gaat inderdaad niet vrijuit.

Met deze opstelling moet het toch gaan lukken lijkt me? Kwaliteit voldoende volgens mij. Jenner en buttner op de vleugels!!

Velthuizen
Verhaegh
Sprockel
V/d Stru
Drost
Jenner
Claudemir
Buttner
Molhoek
Wolfswinkel
Kolk
30 december 2008 om 16:34

Jonges ik zal het nog 1 keer zegguh. Ronald Koeman maakt dit seizoen af ,dit was al lang in kannen en kruiken.dit wordt 1 januari bekent gemaakt.

30 december 2008 om 16:35

wat van hintum is goed? hij haalt spelers van n kwaliteit die bedenkelijk is en dan moet westerhof het er maar mee doen...ik zeg van hintum ook weg

30 december 2008 om 16:39

Diegene die Westerhof heeft aangesteld moeten ze ook per direct de laan uitsturen. Op basis waarvan is hij eigenlijk trainer geworden bij Vitesse?! Heb het nooit in die man gezien.

30 december 2008 om 16:42

Dan kunnen er wel meer weg in het hedendaagse voetbal, dus wat jij zegt slaat weer nergens op

30 december 2008 om 16:39

Jenner heeft mij nog nooit overtuigd. Westerhof weg is niet de oplossing. Je kan nog beter van Hintum de laan uitsturen, die maakt er al een lange tijd een puinhoop van

30 december 2008 om 16:40

Ach ja, Vitesse heeft ook geld genoeg om een ontslagen trainer af te kopen!!

30 december 2008 om 16:41

Toen ik het las, dacht ik meteen aan Theo Bos als opvolger

30 december 2008 om 16:44

Theo Bos, dat zou zo maar kunnen... Brabo Van Hintum- Theo Den Bos(ch)

30 december 2008 om 16:43

Van Hintum is de Rotte Appel, wat heeft die man nou gepresteerd op beleidmatig vlak??? Nada, zero, Nul dus... eb een beetje praten op sport 1 kan zelfs een kieft nog ...

30 december 2008 om 16:49

Ga toch fietsen. Mede door zijn hulp bestaat Vitesse nog. Hij heeft het hele zooitje weer fris gemaakt in Arnhem. De hele hectiek alles. Maar ook deze man kan niet alles in zijn 1-tje. Hij heeft uitstekend ingekocht afgelopen zomer, daar was heel Nederland het mee eens, maar nu hij het zacht gekookt eitje Westerhof dumpt, is hij opeens ''nada nul zero''.

30 december 2008 om 16:44

Ik vind dat vitesse toch een aardige selectie heeft en dat er goed is ingekocht door
marc van hintum. ik vind deze selectie echt niet minder dan bv nac , utrecht , heerenveen , of bv nec. de selectie van nec vind ik persoonlijk veel minder maar daar staat gwoon een toptrainer. als mario been daar weggaat wil ik het nog wel eens zien.
ikzelf denk dat Theo Bos wel geschikt is voor Vitesse, misschien in combi met John v/d Brom. met deze selectie moet het wel goed komen in ieder geval.

30 december 2008 om 16:46

Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken. Westerhof was een sympathieke kerel , maar veel te lief voor Vitesse.

Over opvolgers wil ik niet spreken maar ik snap niet dat mensen Theo Bos noemen, of Atteveld.

Theo Bos - Doet het niet echt goed met Den Bosch ( Jupiler club ), en heeft verder ook weinig ervaring. Aan een Vitesse-hart alleen, heb je niet genoeg
Atteveld - Is ontslagen bij de club die nog wel onder ons staat, dus niks verbetering!

En voor de mensen die janken dat van Hintum weg moet. Heel Voetbalzone schreeuwde dat van Hintum prachtige aankopen had gedaan, en nu moet hij weg omdat de trainer gefaald heeft met deze selectie? En ja, hij is verantwoordlijk voor het aantrekken van Westerhof, maar zullen we dan maar iedere Technische Directeur er uitgooien die een trainer eruit gooit? Dan blijft er niet veel over, en het is totaal onterecht dat iedereen zijn rug toekeert naar de man die afgelopen zomer nog zo fantastisch slagvaardig was op de transfermarkt.

Toch iets meer woorden vuil gemaakt, dan dat ik zou willen..

30 december 2008 om 16:46

Vitesse...dit zat eraan te komen. Maar het is jammer voor een 'heer' als deze trainer. Echter, wie komt er nu? Ze hebben een harde bikkel nodig. Atteveld! Geen Koeman, want die kletsen voor 100, maar op het veld zijn ze nooit optimaal. En zeker geen Gullit, dat halfzachte 'ei'. Nee, een kerel van stavast hebben ze nodig, die dit team aan het voetballen krijgt. Want er zitten best goede spelers in die selectie.

30 december 2008 om 16:48

Probeer Co, Rijkaard, Menzo en Brandts. Alleen met deze 4, kan ik tevreden zijn.

Geen halve trainers zoals Gullit, Bos, Koeman of Atteveld

30 december 2008 om 18:03

Met alle respect, maar voor het huidige Vitesse staan Co Adriaanse en Frank Rijkaard echt niet te trappelen. Het schijnt dat laatstgenoemde (of liever gezegd, zijn vrouw waarvan hij thans druk aan het scheiden is) afgelopen voorjaar bedankt heeft voor Fc Twente, dus waarom zou hij dan wel naar Arnhem komen? En Adriaanse wacht op een grotere club. Dus van de trainers die jij wenst zijn Menzo en Brandts wellicht wel waarschijnlijk. Gullit zou ik ook niet willen, maar Koeman deed het toch nog niet zo gek in Arnhem?

30 december 2008 om 19:03

Precies, zijn vrouw heeft daarvoor bedankt, maar hij is nu onafhankelijk als hij gaat scheiden, dus is hij vrij in zijn keuzes. Ik weet dat het bijna onmogelijk is om hem binnen te halen, want qua trainerskwaliteiten kan hij veel hogerop, en ik verwacht ook dat hij binnen een jaar een grote club heeft.

Over Koeman valt te twisten. Bij Vitesse deed hij het goed ja. Ajax redelijk. Psv teerde hij op het succes van Hiddink en bij Valencia is het uitgelopen op een fiasco.

30 december 2008 om 16:50

Wel jammer, vond dat hij het aardig deed....

30 december 2008 om 16:55

3 overwinningen in 17 wedstrijden. Heel aardig ja!

30 december 2008 om 16:50

zal toch moeilijk worden om en toptrainer te halen. dus vergeet co , rijkaard en brandts maar. en menzo is echt niet beter dan T.bos

30 december 2008 om 16:57

Door Menzo zit Volendam nu te ballen in de Eredivisie, en is Cambuur op de weg terug van de afgrond. Wat heeft Theo Bos nu gepresteerd bij Den Bosch dan?

In mijn ogen kan je beter Menzo dan Bos hebben

30 december 2008 om 16:51

ze moeten een coach hebben die goed vast staat wat die wil
want de mos ging weg westerhof komt en ze gaan niet goed dat zegt wel wat

30 december 2008 om 16:51

was te verwachten, vind het een trainer met zeer weinig uitstraling, maar ze kunnen bij vitesse ook eens de falende beleidsbepalers doorlichten.

30 december 2008 om 16:55

Denk dat ze een trainer moeten aanstellen die veel van de eredivisie afweet, want ze hebben geen tijd meer om nog veel punten te verspelen. Lijkt me dat Ernie Brandts gewoon de beste kandidaat is op dit moment. Hij weet nog precies hoe alle andere ploegen spelen en past daar wel denk ik.

30 december 2008 om 16:55

Volgens teletekst is John v.d. Brom een belangrijke kandidaat. Mag hij meteen zijn grote vriend Peter v. V. meenemen om heel Vitesse naar de afgrond te helpen.

30 december 2008 om 16:58

Ik smeek voor Ernie Brandts

30 december 2008 om 17:03

Ik smeek met je mee.. Wat zou dat geweldig zijn zeg.. Op naar een goed 2e helft van een seizoen.. Te beginnen met Twente..

30 december 2008 om 17:04

Hopelijk hebben we in Enschede al wel een trainer op de bank zitten!

30 december 2008 om 17:44

Brandts zou geweldig zijn voro Vitesse, rust, realisme en punten...volgens mij was dat we graag zouden zien. Maar ik gok dat Van Hintum voor Jonhnie zal gaan...net zo onervaren als hij, kan geen hoge eisen stellen en ter verdediging hij heeft natuurlijk wel een Vitesseverleden!!

30 december 2008 om 20:07

Ja inderdaad! Dat hoop ik ook! Ik ben er in ieder geval bij.. En gionelli.. Als hij Nac aan het voetballen krijgt is er toch zeker een grote kans dat hij Vitesse aan het voetballen kijkt..

30 december 2008 om 18:15

brandts ga toch weg man, die heeft 1 jaar goed gepresteerd bij nac en meer ook nooit, vitesse moet gewoon iemand met een harde hand hebben en die de selectie tot een eenheid kan smeden, dat zie ik brandts niet doen, volgens mij wordt het geen van de trainers die hier genoemd wordt maar een verassende, net als westerhof was, vitesse heeft volgens mij ook al lang een opvolger klaar, net als dat het al bekend was dat westerhof weg moest, ongeacht de uitslag tegen volendam, zonder vertrouwen van de selectie houd het op

30 december 2008 om 17:02

Trouwens, wat ik ook een fantastische trainer vind, dat is Jan Everse van Zwolle. Zeer eigenzinnig en geroemd om zijn enorme kennis. Als Vitesse het echt over een andere boeg wil gooien, moeten ze Everse aanstellen, maar dan moeten ze hem wel geheel de vrije hand geven!

30 december 2008 om 17:30

Everse kun je echt uit je hoofd zetten. Hij wil met Zwolle iets neerzetten en is echt niet van plan om in de slangenkuil te stappen die Vitesse heet.
Hij is inderdaad wel een uitstekende trainer.

30 december 2008 om 17:03

was te verwachten.
maar moet Vitesse Westerhof nog geld mee geven?
verwacht het wel toch....
wel jammer, ze zitten al niet te ruim qua geld.

30 december 2008 om 17:05

wat een onzin om deze man te ontslaan, dit is een vakman. Een beetje tijd en vitesse was er weer bovenop gekomen,zelfs met de matige selectie die ze hebben. Zwak, om uit nood dan maar de trainer te ontslaan, want er moest perse wat gebeuren. Had die man vertrouwen gegeven, ipv te luisteren naar de vitesse supporters die volgens mij geen echte redenen hadden om westerhof weg te willen behalve de wat mindere resultaten. Kortom had deze man vertrouwen gegeven.

30 december 2008 om 17:05

@tommyvites

Twente wint gewoon met gemak van Vitesse.


Ontopic:

Waarom zegt iedereen dat Brandts de trainer moet zijn. Dat is totaal geen goede keus. Hij maakt de spelers niet beter. Selectie van Vittesse is nog jong... Als ze Everse aantrekken wat in mijn ogen onmogelijk is omdat Van Hitum een technische directeur is... Everse is de ideale kanditaat... Theo Bos kan ook het zijn. Het gaat om dat Vitesse een trainer aantrekt die spelers beter maakt.

30 december 2008 om 18:05

Hoogmoed komt voor de val Tukker053. Na een winterstop kan er van alles gebeuren. Maargoed, ontopic: waarom zou Brandts geen spelers beter maken? Mijns inziens zou een trainer met de ervaring als Westerhof heeft spelers al beter moeten maken, maar dat is ook niet gebeurd. Ik denk dat Vitesse geen baat heeft bij een trainer à la Theo Bos. Everse lijkt me niet haalbaar.

30 december 2008 om 20:08

Ja, en dat is nou net wat Heerenveen ook dacht.. Mocht je het niet meer weten.. dat was 0-2. Vorig jaar was het 4-3 na een spannende wedstrijd en een blunderende keeper. Tuurlijk verwacht ik niet dat we winnen, dat zou gek zijn.. Maar een gelijkspel zit er misschien wel in.. En 1-0 verliezen na een goede pot voetbal vind ik ook geen probleem.

30 december 2008 om 17:09

Tenenkrommend, wat een gebrek aan visie. Ze proberen maar wat daar in Arnhem. En ijdeltuit Van Hintum zit nog gewoon op z'n stoel... Als ik in mijn bedrijf steeds slechte resultaten haal kan ik ook niet steeds mijn medewerkers de schuld blijven geven en zelf lekker blijven zitten!! Nee, dan ben Ik de lul.
Een elftal koop je niet bij elkaar in een zomer. Bovendien investeer je daar waar je het zwakst bent en vandaaruit bouw je verder. Bouwen kost tijd en dan presteer je minder en als het moet soms een jaartje Jupiler divisie. Maar een visie hebben en daarin geloven past niet in het straatje van ijdeltuiten. Die willen alleen maar lachend voor de Tv. Jammer voor de mensen die een echt hart voor Vitesse hebben.

30 december 2008 om 17:10

Eindelijk..
17 januari tegen Twente, tot dan moet Vitesse nog wennen aan de nieuwe trainer, dus als ze verliezen is het geen probleem.. Als we maar tegen Nek weer op gang komen. en met gemak winnen

30 december 2008 om 17:11

Erg domme zet om Westerhof aan te stellen, die man is veel te beschaafd voor die slangenkuil. Een nog veel dommere zet om v.d. Brom aan te stellen. Beginnend trainer die een zwalkend schip op koers moet krijgen, dat is vragen om degradatievoetbal. De kop van van Hintum is de volgende die gaat rollen, wat ik je Brom.

30 december 2008 om 17:11

Van Hintum mag naar mijn mening nu ook zijn conclusies trekken. Hij heeft De Mos weggebonjourd omdat die niet voldeed en in - dat mag ik toch hopen - al zijn wijsheid stelde hij Westerhof aan. Je weet dan precies wat voor een type je in huis haalt, want Westerhof is nu niet bepaald een groentje. Die is al meer dan twintig jaar bezig.

Sowieso vind ik het nog veel te snel voor een ontslag. Beetje afgezaagd, maar zie nec vorig jaar: een trainer plus spelersgroep vertrouwen geven, kan ook de oplossing zijn. Nu neemt de onrust toe en moet een nieuwe trainer op nul beginnen, zijn spelers leren kennen etc.

Goede verdediger erbij en Theo Bos en/of John van den Brom als trainer. Dan komt het wel goed, want kwaliteit genoeg.

30 december 2008 om 17:18

Had je kunnen verwachten... Ernie Brandts haaft wat laten zien bij Nac Breda, miss kan hij daar iets betekenen.

30 december 2008 om 17:19

ik zou attevelt als nieuwe trainer aanstellen
heeft ernie nou eigelijk al een club?

30 december 2008 om 17:22

We kunnen in ieder geval zeggen dat hij niet de juiste man was op de juiste plaats. Hij had vrij weinig aanzien bij de supportersgroep de spelers en bij de media, en dat doet je reputatie dan ook niet ten goede. Misschien was hij te lief, maar het spel gaat nu pas beginnen, wie wordt de opvolger, wat gaat van Hintum doen, wat gaat er gebeuren in de winterstop?
Ik neem aan dat van Hintum gewoon op zijn plek blijft zitten omdat volgens hem, hem niets valt te verwijten. Ik zou zeggen laat hem daaar nog even zitten, hij zit er pas net en zoveel kan hij nog niet hebben gedaan. Daarmee doel ik op slechte dingen, maar ook zeker op goede dingen. Als Vitesse dadelijk onder hun nieuwe trainer nog uefa cup gaat halen (net zoals Nec vorig jaar) dan is hij weer de gevierde man (hypothetisch gezien he.) Verder heeft de club aangegeven een ervaren trainer te willen die de club vertegenwoordigt naar buiten toe, en overwicht heeft op de spelersgroep. Co Adriaanse heeft al aangegeven dat hij niet geïnterreseerd is, wie blijft er dan nog over?: Koeman misschien, Beenhakker had er ook geen oren naar, Jan de Jonge misschien? Of Sturing die doorschuift. Atteveld is een optie of ernie Brandts.
En wat gaat Vitesse doen in de winterstop? Gaan ze versterkingen halen of zal de trainer de enige nieuwkomer zijn. Ik denk zelf dat hun spelersgroep goed genoeg is om in ieder geval in de eredivisie te blijven en misschien wel in het linkerrijtje te eindigen.
Maar ja jammer voor deze sympathieke (te lieve) trainer, maar dit hing natuurlijk al weken in de lucht.

30 december 2008 om 17:28

Ik ben niet verrast, alleen wel door het moment wanneer hij de laan uit gestuurd werd. Zo vlak voor nieuwjaar.. gun hem dan nog 2 dagen nu krijgt ie een vervelend eind van het jaar. En hij word ontslagen nadat hij zijn tweede thuiszege had geboekt. Haha!

Nee dit is de beste manier zoals hij en Sturing onderuit zitten en geen enkele emotie tonen wanneer het slecht gaat ben je voor mij niks meer waard. Ik dacht dat Van Hintum heel goed had ingekocht en vind dat nog steeds zo. Laat het dan maar een andere trainer proberen met dit materiaal. '
In mijn ogen zijn er 2 grote mogelijkheden.. of we halen Brandts die heeft geen club of we gaan voor Van de Brom zoals ook op teletekst stond ( met Peter van Vossen??). Of een optie is onze eigen clubicoon Theo Bos maar die heeft een contract en kost dus wat. Of Jan Everse kan voor mooi voetbal zorgen in Arnhem. Voorderest zijn er geen opties die betaalbaar/haalbaar/geschikt zijn.

Ik denk dat het bestuur deze winterstop wel de bezem door de selectie moet halen en de overbodige spelers de deur te wijzen, Megreschvilli, Yakubu, Sansoni mogen zo weg, en spelers als Kaya, Pryor, Van Mourik kan je het best een half jaartje minimaal verhuren.. scheeld ook salaris. Junker vond ik ook niet belangrijk maar in zijn tweede duel als invaller tegen Volendam scoorde hij wel.. dus misschien kunnen we hem zijn laatste kans gunnen tenzij er een goed bod komt. ( Roda Jc is onzin want die hebben geen cent te makken zeggen ze allemaal behalve Roda zelf) Sprockel heeft twee aardige duels gespeeld en krijgt van mij nog een kans zijn niveau van het eerste jaar op te pakken. Daarnaast denk ik dat er zowieso een centrumverdediger moet worden aangetrokken. Maarja zorgen voor later.

Iedereen van Voetbalzone.nl en bezoekers van voetbalzone een gelukkig nieuwjaar toegewenst!!

Velthuizen
Verhaegh
Sprockel
V. d Struijk
Kuiper
Claudemir
Molhoek
Jenner
Hofs
Kolk
vWolfswinkel
30 december 2008 om 18:13

Te aanvallend. Moet Yakubu er nog bij. Of een bijtertje kopen als Takak. Iemand die niet opgeeft.
Voor de rest goed besluit van van Hintum en directie, ook al hebben ze deze trainer zelf aangenomen..

30 december 2008 om 17:30

Dit is het harde wereld van de voetbalwereld, ... overigens hard? hij krijgt er vast geld genoeg voor, waar mening burger 2 tot 3jaar hard voor moet werken ter dispensatie....
Vitesse wilt nog steeds een club zijn die constant voor Europees voetbal speelt, en als je dan eventjes niet presteert moet de coach meestal als eerste de laan uit....

Ernie Brandts lijkt me een prima opvolger.

30 december 2008 om 17:34

Sneu voor Westerhof, alsof t alleen aan hem ligt. Maar ja, dat is voetbal tegenwoordig, keihard. Vind de keuze voor de foto wel briljant overigens!

30 december 2008 om 17:35

Dit is niet goed voor vitesse maar als de spelers groep het niet meer in de trainer ziet zitten houdt het op .
Maar deze spelersgroep heeft geen ruggengraat en mentaliteit en zou zich moeten schamen tegen over de sup en de ontslagen trainer.
Nu heb ik begrepen dat v.d Brom de nieuwe trainer wordt.
Ook 1 zonder ruggengraat sup van vitesse sterkte.

30 december 2008 om 17:44

Ohh dit maakt m'n dag zo goed. Heerlijk dit!!! Het zal inderdaad vd Brom worden en waarschijnlijk Sturing richting Apeldoorn!

30 december 2008 om 17:49

ik denk dat het wel een goede keuze is om westerhof te ontslaan, maar dat het ook zeker met de mentaliteit te maken heeft van de splers dat het niet draait, ik hoor verschillende namen, theo bos, phillip cocu, atteveld, brandst, vd brom, daarbij zijn er nog zat namen vrij, o
a van hanegem, rijkaard, neeskens zou het kunnen zijn, jan everse , menzo, als het maar geen koeman word, van mij mag het theo bos worden met john vd brom, dan gelijk dries mertens meenemen, en een paar splers verkopen, dan denk ik dat het best goed kan komen met vitesse, wat vinden jullie??????

velthuizen
verhaegh
struik
aankoop
drost
sansoni
claudemir
molhoek
mertens
hofs
wolfswinkel
30 december 2008 om 17:58

Theo Bos of Brandts is een goede keuze, maar ik mis Santi in je basiself.

Zat er natuurlijk aan te komen. slecht presteren geeft alleen in Nijmegen aanspraak op contractverlening!

30 december 2008 om 17:52

Vitesse moet nu Ronald koeman die heeft toch geen Team.
en die kerel was ook lekker aardig tegen zijn Centrale verdedigers.
Ik moet wel toe geefen dat het wel hele slechte zijn maar ja dat moet hij als Coach voor zich houden.rshij is wel drama Coach.

30 december 2008 om 17:56

Dit was natuurlijk te verwachten... Eigenlijk al aan het begin van het seizoen...

En nu??? Zie kolk molhoek en consorten niet door het vuur gaan voor een John van den Brom.....

Hoop nog steeds op theo bos.... Maar mischien is dat nog niet aan de orde...

30 december 2008 om 18:05

ja maar ronald koeman heeft het niet bepaald goed gedaan paar jaar terug, en hij is ook niet zo geliefd meer, theo bos is echt het lieverdje van de club, is ook iemand die met de vuist op tafel kan slaan en daarnetegen een rasechte arnhemmer, ik denk dat theo samen met vd brom er wel een geheel van kunnen maken, theo is altijd een leider geweest, en wie geen respect geeft aan theo bos, wordt gelijk naar beloftenteam gezet, hij is wel hard genoeg voor deze groep

30 december 2008 om 18:09

volgens mij is theo bos geen arnhemer maar komt hij uit wijchen bij nijmegen

30 december 2008 om 18:13

van hintum moet ingrijpen natuurlijk, en dan is het meestal de trainer die het schuld is.
westerhof heb ik altijd een prima trainer gevonden die duidelijk veel verstand van zaken had.. in dit geval dus niet terecht dat de trainer weg moet.

30 december 2008 om 18:14

Goed dat die weg is
de jongens nemen niks meer van hem aan

tijd voor iemand die het nu kort houd
zodat vites weer gaat vlammen

30 december 2008 om 18:18

en nu contact opnemen met ronald koeman, of ernie brandts.. ze lijken me de enige goeie opties

30 december 2008 om 18:18

wou zeggen, theo bos is een echte geitenkamper, die nog elke week in het stadion zit, doodnormale gast en hoop echt dat hij het gaan worden, is een man die duidelijk veel verstand van voetbal heeft

30 december 2008 om 18:29

Ik heb het even voor je opgezocht :
Theo Bos
Geb : 05-10-1965 te Nijmegen

30 december 2008 om 18:34

Hij is geboren in het ziekenhuis van Nijmegen
Zijn hele leven woont hij al in Anrhem.

Hij woont nu zelfs op de plek waar vroeger Nieuw monnikenhuizen stond. Op yout tube is een mooi filmpje te zijn over het afscheid van het stadion met zijn prachtige trappen.......

30 december 2008 om 18:45

Ha ha ik vind Theo Bos in ieder geval wel een geschikte gast met een vitesse hart al moet ik zeggen dat ik sturing ook wel ok vind.
In ieder geval twee kerels zonder kapsones .

30 december 2008 om 22:22

ik zou balen als ik een echte arnhemmer was maar geboren zou zijn in nijmegen,haha. als ik alle discussie's lees over de eventuele nieuwe trainer dan denk ik dat bos de enige echte man is om vitesse er bovenop te helpen! De rest gaat nu hun hoofd niet stoten aan vitesse. Bos is ook de man die respect afdwingt op de club, echte arnhemmer en oud speler, er staat echt iemand! Ik zou hem aanstellen!

30 december 2008 om 18:22

Ik zou ook gaan voor koeman of brandts.. dat is tenminste nog wat.

30 december 2008 om 18:24

Eindelijk. Ongelooflijk dat deze trainer zo lang mocht aanblijven.
Hopen op Koster, Brands of wie weet Ronald Koeman weer.
Stiekeme hoop op Adriaanse, maar deze man is natuurlijk absoluut niet haalbaar.

30 december 2008 om 18:35

geboren in nijmegen ja
maar voor de rest een echte arnhemmer

en laat atteveld of neeskens maar komen

30 december 2008 om 18:45

dit zat er wel een beetje heel erg aan te komen!! want Vitesse had in de zomer vond ik persoonlijk heel goed in gekocht,, en ik had gedacht dat ze wel in de Subtop zouden mee draaien...
maar als hij met die mooie spelers materiaal zo laag staat dan zou ik heb ook ontslaan.

30 december 2008 om 18:45

Van Hintum zal nu zelf ook moeten opstappen, dit is meer de schuld van Van Hintem dan dat van Westerhof.
Alle aankopen zijn gehaald door Van Hintum dus.

30 december 2008 om 18:50

westerof is gewoon slecht kijk 15de man wat is dat aad de mos was zelfs beter

30 december 2008 om 18:55

Er wordt gesuggereerd in andere bladen dat Sturing de tussenpaus wordt. Dat lijkt mij niet de allerbeste oplossing gezien zijn houding langs de lijn samen met Westerhof. Wel de goedkoopste en daar zal wel voor gekozen worden. Zal dit een verbetering zijn?

30 december 2008 om 18:56

Hans Westerhof kan mooi terug naar Leeuwarden en zijn club Cambuur helpen met de weg omhoog inslaan! :-)

30 december 2008 om 18:56

Hans, bedankt voor de mooie 6 maanden! We hebben er van genoten, je bent een echte Achterhoeker!

30 december 2008 om 18:56

karel aalbers moet komen
van der kraan weg van hintum weg

aalbers heeft tenminste conexies waar veel geld mee te krijgen is

en neemt zelf 60 miljoen mee

30 december 2008 om 20:53

Dit meen je toch zeker niet serieus?

30 december 2008 om 18:58

De spelers moeten maar eens goed in de spiegel kijken, want de instelling, dicipline en werklust laten te wensen over.ik ben al van heel lang een vaste supporter van deze club maar na de nederlaag in lienden ben ik niet meer in het stadion geweest.ik moet er ook hard voor werken om deze seizoenskaart te betalen, en als ik dan die slappelingen op het veld zie da schieten mij de tranen in de ogen.
Laten ze Hans Kraaij maar halen, want vd Brom zie ik ook niet zitten

30 december 2008 om 19:14

Het enige postieve wat Vitesse nog had, is nu ook weg,van hintum ga aub

30 december 2008 om 19:30

terecht en nu van hintum nog wat het loopt niet goed. het is een zooitje aan het worden bij sommige clubs.
ik denk dat nu van de brom het gaat worden. maar goed misschien dat ze beter achter brands aan kunnen gaan.

30 december 2008 om 19:48

ik denk dat dit de goede beslissing is, westerhof was gewoon te lief.

qua opvolgers zijn er wel wat mogelijkheden:

Ronald Koeman: te duur??
Johan neeskens: zal dit niet willen denk ik
Ernie Brandts: te weinig ervaring
Raymond Atteveld: goede optie als je het mij vraagt
Stanley Menzo: hoog in de bol, ongeschikt als je het mij vraagt

qua selectie zijn er ook veel vraagtekens van mijn kant:

Junker: veel beter dan tarvajakkie
van wolfswinkel: goeie wissel maar te weinig scorend vermogen voor de basis
nicky kuiper lijkt mij beter dan drost achterin
ik vind van diermen beter dan sprockel

dus in de winterstop, sansoni, megrilishvili verkopen
pryor verhuren, ceizer verhuren

luijks halen van Az, als ie nog weg mag, husut meric halen van ado ( type takak en snel, beweeglijk )
oper is een optie maar vraag me af of ie beter is dan junker

dus als het aan mij ligt:

pietje in de goal

verhaegh, ( luijks )van diermen, v/d struijk, kuiper
centraal: molhoek en claudemir
linksvoor: buttner, hofs rechts achter de spitsen, of hofs links achter de spitsen en meric op rechts
voorin gewoon kolk en junker ( oper )

30 december 2008 om 19:57

Westerhof heeft het gewoon bar slecht gedaan, het werd eens tijd dat hij wegging. Heeft vanaf het begin af aan niks gebracht, vervolgens nog een blunder begaan door Sprockel in de media af te serveren als een dramatische verdediger (een etiket dat wat mij betreft beter op Sansoni geplakt kan worden) en bleef maar ondermaats presteren met goed spelersmateriaal! Ik weet niet wat deze Westerhof in zijn carriere allemaal al heeft bereikt en of het wel of niet een goede coach is (ik kende hem totaal niet), maar ik ben niet overtuigd. Ik ben blij (voor Vitesse) dat ie weg is, die club hoort toch niet onderin te staan.

30 december 2008 om 20:01

Van Hintum verdiend meer krediet! De Mos wilde Td worden en maakte zich onmogelijk toen bleek dat dat niet ging gebeuren, een onslag was daarom onvermijdelijk. Vervolgens worden er in mijn ogen redelijk goede spelers aangetrokken die niet of nauwelijks het niveau halen wat je van ze mag verwachten.
Westerhof heeft meer dan genoeg tijd gehad om het team op poten te zetten en daarin heeft hij hopeloos gefaald!

30 december 2008 om 20:02

Ik denk dat iedere zichzelf respecterende trainer niet naar het huidige Vitesse wil. Een druiloor als Van Hintum met in zijn kielzog een aantal andere vinden zichzelf veel te belangrijk. Wat hans kraay gisteren aangaf, de zweep erover, te beginnen bij de administratieve leiding. Vuilnisman, kunnen deze zakken ook mee vandaag ??. Ja zeker, spoedje van maken.

30 december 2008 om 20:13

logisch, als speler zou ik niet voor zo'n auraloos persoon door het vuur kunnen gaan..
Hans heeft geen uitstraling, en dat had hij bij andere clubs ook al niet..
Hij zal best het spelletje goed snappen, maar ik heb echt niks met westerhof, een man zonder temperament en een onstabiel persoon. Een grijze man

30 december 2008 om 21:17

Als speler zou jij niet voor een auraloos persoon als Westerhof door het vuur gaan?
Je gaat toch voor Vitesse en de supporters door het vuur en voor je salaris!!
Daar heeft een trainer toch niets mee te maken of wel, dat is toch je eergevoel en honger naar winnen!
Vind het een beetje slappe opmerking van je Semafoor!

30 december 2008 om 20:23

Maar de vraag is ook of een nieuwe trainer wel kan helpen?... Hans zit er amper 6 maanden, zo kort nog en dan wil men gelijk goede resultaten zien en ook nog met middelmatig materiaal, ik ben nooit voorstander van een trainer ontslaan na amper half jaar.

30 december 2008 om 20:51

Het zat er natuurlijk al lang aan te komen, maar toch was het een grote opluchting toen ik het vandaag op de radio hoorde. Had vanaf het begin al twijfels over deze man. Veel te soft voor een club als Vitesse en in mijn ogen ook geen toptrainer.

Ik zie namen als Gullit en Koeman voorbij komen. Alsjeblieft niet zeg. Gullit komt denk ik nooit meer ergens aan de bak en als men het over Ronald Koeman heeft: hebben we al gehad en heeft er ook niet veel van gebakken in het verleden.

Ik hoop en denk dat Theo Bos of John van den Brom de nieuwe trainer worden. Echte Vitessemannen met hart voor de zaak. Ze hebben zich dan wel (nog) niet bewezen als echte toptrainer, maar ze weten wel hoe Vitesse in elkaar steekt en zo soft als meneer Westerhof kunnen ze niet zijn.

30 december 2008 om 21:00

Dat Westerhof eruit zou vliegen kon je allang aan zien komen, helaas voor van hintum won Vitesse het afgelopen weekend anders kon vitesse hen vh weekend al ontslaan.
Dat met die open microonaffaire is dikke onzin, als dat zo was geweest had Vitesse Westerhof meteen moeten ontslaan.
Ik ben bang dat de problemen veel dieper zitten bij Vitesse dan de 15e plaats en het ontslaan van de trainer.
Er is met name de laaste misschien wel 10 jaar een beleid gevoerd van saneren en vechten tegen schulden,te hoge verwachtingen, geen standvastigheid en zo voorts enz.
het vechten tegen de erfenis Aalbers die zn geest ook na zn aftreden bleef rondwaren met beloftes van tientallen miljoenen die niet waargemaakt konden worden, maar wat wel hoop en een enorm verwachtingspatroon bij de supporters losmaakte.
Het was een luchtkasteel, er was geen geld er moest met zeer beperkte middelen gewerkt worden, maar voor de buitenwereld werden wel grote namen als trainers aangesteld De Mos, Westerhof,koeman.
Dat schept een verwachtingspatroon maar in feite heeft Vitesse altijd ook in de laatste jaren boven zn stand geleefd,of het zo doen laten lijken.
Waar Vitesse denkt nog altijd voor de top 5 te kunnen gaan is een sprookje, we leven niet meer in de gouden 90 er jaren.
Waar Vitesse zich een aantal jaren nog kon meten met Heerenveen,groningen, Twente is de wekelijk nou dat die clubs niet stil zijn blijven staan.
Feit is nu dat Vitesse zich moet meten aan Sparta,ado,heracles, de Graafschap dat is realiteit!
van Hintum moet het boetekleed aantrekken voor het inkoopbeleid dat heeft gefaald en dan kun je wel zeggen er is goed ingekocht,plaaats 15 is nu de plek waar Vitesse staat.
Plus dat Vitesse eens realistisch moet zijn,de club is ontsnapt aan een bankroet vh zomer dan kun je echt niet meer om 6 tm 9 meedoen dan is handhaven het devies!
Hoop dat het realisme nou eens terugkeert in Arnhem!
Het is een pracht club met trouwe supporters!ik wil wel eens een club buiten de klassieke top 3 om die na jaren wanbeleid nog steeds 17000 mensen op de tribunes heeft, dat is Vitesse.
Het duurt nog jaren voordat Vitesse ook maar weer voor plaas 6tm 9 kan spelen,dit materiaal faalt tot op heden hopeloos!
De spelers mogen het zichzelf heel hard aanrekenen.

30 december 2008 om 23:14

Echt een goed stukje mepper jij snapt het .vitesse en al zijn sup moeten eindelijk zich eens gaan realiseren dat vitesse niet meer dan een middenmoter is.
Pas dan kan een trainer en elftal weer aan iets gaan bouwen .
Anders blijf je in dit cirkeltje rond gaan en wordt het nooit meer wat.

30 december 2008 om 21:05

je kan beter een trainer vervangen dan 11 voetballers,veel goedkoper
elke trainer zou het met dit materiaal slecht doen

30 december 2008 om 21:42

Dat laatste ben ikvolkomen met je eens! Het is mi dan ook een uiterst ineffectief besluit.

30 december 2008 om 21:38

Theo Bos, Ronald Koeman, Ruud Gullit, John vd Brom, Hans v Arum, Hans Kraaij
Raymond Atteveld, etc etc etc etc etc

Heel veel namen zie ik voorbij komen, wat heb je eraan, als er geld is haal je versterkingen eerst toch ? Want de defensie is 't probleem bij vitesse

Hebben ze nog wat te besteden daar in Arnhem dan ?

Ik denk dat Sturing het karwei mag afmaken

30 december 2008 om 22:56

helemal mee eens, ik dacht ook direct aan sturing, wel jammer voor westerhof, maar ik vond het direct al niks.

30 december 2008 om 21:41

Ten eerste is het zeer jammer dat het Hans Westerhof niet het gewenste effect heeft gebracht. Ik zou het heel erg raar vinden als Vitesse nu Jan Everse of Ernie Brandts haalt want beide trainers werden in de zomer niet goed genoeg gevonden. John v.d. Brom en Theo Bos zouden wel kunnen maar dan moet Edward Sturing wel weg want dat klikt helemaal niet. Ik ben zeer benieuwd wat Vitesse gaat doen want de meeste trainers kosten veel geld en dat is er niet. Wat betreft Marc v Hintum die zou in de winterstop moeten laten zien dat hij wel een goede Td kan zijn en de dure spelers zoals Yakubu en Megrilishvili te verkopen en toegeven dat zijn aankopen Drost en vooral Tarvajärvi echt niet geschikt zijn voor Vitesse. Iedereen heeft het er over dat de verdediging te slecht is maar Verheagh, Sprockel, v.d. Struijk en Kuiper zijn zeker goed genoeg voor de eredivisie. Ik hoop juist dat Vitesse in de winterstop een spits weet te halen zodat v.wolfswinkel rustig kan worden gebracht.

30 december 2008 om 21:48

Van Hintum is een slang een overlever, deze man zit er voor zichzelf en alleen voorzich zelf als hij in het belang van Vitesse had gedacht was hij vandaag op opgestapt, hij heeft Westerhof binnengehaald en heeft gezorgd dat Westerhof trainer bij Vitesse moest worden en nou valt hij hem openlijk af!
hij wil zn eigen hachje redden, deze man is niet de man die Vitesse op een hoger peil kan brengen, hij is ongeloofwaardig geworden.
Op papier is het allemaal leuk maar een leuk elftal op papier pakt geen punten,er is gewoon verkeerd ingekocht en dat is de Td aan te rekenen!

30 december 2008 om 21:47

Voor Aad de Mos wilde Vitesse Johan Boskamp halen..maar dat kon niet doorgaan, omdat hij niet de juiste papieren had. Nu is dat geloof ik wel het geval, dus ik vraag me af of Vitesse nog in hem geinteresseerd is?? Reacties?

30 december 2008 om 23:47

Is hij niet gestopt met het trainerschap?

31 december 2008 om 11:00

Jan Boskamp is fysiek niet meer in staat om training te geven. Bij Dender heeft hij het al uit handen moeten geven. Vriend van Streuer, vandaar dat hij toen in beeld was.

30 december 2008 om 21:54

Het allerliefst zie ik zelf Johan Neeskens naar Vitesse komen, maar hij is in eerste instantie te duur. Als eventuele oplossing: Megrelishvili, Yakubu en Sansoni verkopen (in ieder geval van de hand doen). Dan spaar je 3 dure salarissen uit. Als je Neeskens dan niet kunt halen, dan snap ik 't ook niet.
Verder zou ik Junker houden, sterker nog, in de basis zetten, naast v Wolfswinkel. Ook zal ik proberen Kaya en Pryor te verhuren aan een club boven in de eerste divisie.
Koeman hoeft van mij echt niet meer terug te komen naar Vitesse, na de streek die hij leverde door midden in het seizoen naar Ajax te gaan.
Bos en vd Brom lijken mij te ligt. Brandts is wel een type dat meteen de 'rotte appels' uit een selectie kan halen.

Velthuizen
Verhaegh
Sprockel
vd Struijk
Kuiper
Molhoek
Claudemir
Kolk
Hofs
Junker
v Wolswinkel
30 december 2008 om 21:59

Haha zat zeker te roddelen over van hintum toen microfoon aanstond

30 december 2008 om 22:02

Met dit beleid zal geen trainer overleven!
Met van Hintum als technisch directeur heb je gewoon geen kans van slagen, van Hintum is een man die je in de rug steekt heeft ie met de Mos gedaan nu weer met Westerhof.
Vitesse heeft dringend behoefte aan een sterke technische man die er streng op na ziet dat de clubfilosofie wordt nageleeft, van Hintum is niet de juiste man op de juiste plaats op dit moment!

30 december 2008 om 22:23

Toch wel opvallend. Alleen Westerhof eruit. Van Hintum mag dan van mij betreft ook weg. Met hem als directeur komt er denk ik toch weinig goeds. Van Hintum heeft Westerhof toch gekozen? Hij is wel zo coulant als hij er nu zelf ook mee stopt. En ach, had Westerhof gewoon door laten gaan. Nu wordt het er niet beter van.

30 december 2008 om 22:43

Wat speelt er toch altijd op de achtergrond bij Vitesse mee? Er is altijd onrust. Dat is jammer, want het is een mooie club met pretenties. Een solide beleid en een goede trainer hebben ze nodig. Westerhof is een goede trainer, maar past blijkbaar niet bij deze spelersgroep, zoals De Mos dat blijkbaar ook niet deed, maar die past(e) eigenlijk nergens bij. Een trainer als Brands past dan volgens mij ook niet. Misschien Van der Brom wel, samen met Sturing?

30 december 2008 om 23:31

Ernie brandts zal een goede opvolger zijn
Hij heeft het bij Nac ook goed gedaan, waarom dan niet bij Vitesse..?

30 december 2008 om 23:40

Wat ik heel opvallend vind is dat, als mensen zeggen 'brandts is zo goed, Brandts is beest, dit dat' dan is het ok, maar als er een trainer wordt ontslagen en andere mensen die van die club geen aanhangers zijn en met de suggestie komen dat Brandts een goeie opvolger is, zijn de meeste van (in dit geval) Vitesse-aanhangers gelijk van 'nee' blabla, meteen een ander gepraat en een ander voorstel voor een ander trainer. Dat is pas opvallend.

31 december 2008 om 00:10

Wie het ook mag worden bij Vitesse, het wordt een helse klus om deze kar weer vlot te trekken als trainer, wat het nog moeilijker maakt is met zo n Td boven je, lijkt me een schier onmogelijke taak.
Als je geen resultaten haalt steunt deze Td je zeker niet!
Het klinkt gek want ik vind Vitesse een pracht club maar welke trainer wil in godsnaam hier zn handen nou aan branden aan dit Vitesse wat als een ronddolend schip rondvaart, ik zie geen visie op dit moment, geen filosofie, geen herkenbaarheid, er wordt geschreeuwd we willen naar plaaats 6 of 9.
Maar op wat voor manier hoe denkt men dat te bereiken?
Niets wordt uitgelegd,de positieve vibe ontbreekt totaal ook bij de Td, niets wijst er op dat het beter wordt helaas!
Ik wens de trainer die deze klus aandurft alle geluk en alle moed van de wereld, want met van Hintum in je rug kon het voor de volgende trainer zomaar eens een brug te ver zijn!

31 december 2008 om 00:17

zonde voor westerhof sympatieke trainer goeie uitstraling de beoogde opvolger van aad de mos en dan dit ontslag geen draag vlak meer om verder te gaan mischien hebben ze oogkleppen op daar in arnhem maar mischien moeten ze er een paar spelers uit knikkeren zoals sansoni ,sprockel,molhoek,jenner ,de laatste 2 hebben geen moer gepresteerd bij az en komen met en vedette gevoel bij vitesse voorlopig raakt jenner geen knikker en is molhoek niet eens vitesse waardig over de twee verdedigers heeft westerhof gelijk zijn mening heeft die recht op als dat de reden is dat hij eruit moet puffffff ik denk dat het edward sturing wordt wie anders gaat het aan het voetballen krijgen of raymond atteveld .

31 december 2008 om 02:39

Ik heb uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat John van den Brom trainer wordt waar ik zelf niet echt al te blij mee ben omdat Vitesse een harde trainer moet hebben die de spelers echt op hun flikker geeft want de hele verdediging zoals sprockel,drost,vd struik en zelfs Verhaegh is waardeloos er zit geen karakter in die jongens en molhoek en jenner moeten zich ook waarmaken alleen pietje blijft kalm en claudemir,kolk en buttner werken keihard ik stem voor neeskens.

31 december 2008 om 04:37

Het begrip "trainer"is in deze de juiste. Westerhof is een trainer, een goede en sociale trainer. Maar tegenwoordig moet je meer en anders zijn. Nederland beschikt over vele coaches, maar slechts weinig zijn nog trainer. Vitesse moet inderdaad een pas op de plaats maken. Er is gewoon te weinig kwaliteit. Veldhuizen is de beste. Maar gezien zijn instabiele seizoen niet echt een topper. Misschien komt het nog, maar dat is off topic. Trainers en coaches zijn de eerste slachtoffers bij uitblijvende resultaten. Dit betekent maar 1 ding. Doelstelling en beleid liggen hemelsbreed uit elkaar. Van Gaal kwam in conflict met het Ajax bestuur, omdat hij vondt dat de club de visie en beleid moet voeren, en niet de trainer. Dus met andere woorden: als een trainer faalt, heeft de club gefaalt. Volgens mij een eerlijke rolverdeling.

Nederland telt vele clubs, en iedereen mag van mij deel uitmaken van de eredivisie. Maar dan wel clubs met een duidelijke visie. Worden we ook eens Wereldkampioen.

31 december 2008 om 10:40

Tja in eerdere berichten heb ik al eens geschreven dat ik dit ontslag zwaar onnodig vind. de complete spelersgroep is verantwooordelijk.
over het paard getilde jongens lijken het wel allemaal.
maar goed , en nu? haal jongens als John van de Brom , Peter Van Vossen, Cocu naar Vitesse en ga er weer voor.
helaas lijkt het erop dat dit pas in het volgend seizoen echt kan gebeuren,nu is het dweilen met de kraan open.
eerste wat ik zou doen als technische staff/management is ingrijpen op de spelers.
selectie maken met de nieuwe trainer wie te houden en een grote schoonmaak inzetten aldaar.

31 december 2008 om 10:56

laten we eerlijk zijn Vitesse kan doen wat het wil maar het word nooit meer wat, het is een op luchtkastelen terende vereniging met supporters die denken dat ze een hele grote club zijn en beter dan de rest maar wel even vergeten dat bv Nec ze aan alle kanten voorbij gaat. Vooral die supporters komen me de strot uit, je kunt het nauwelijks supporters noemenze zijn zo verschrikkelijk negatief met een waanzinnige grootheidswaanzin. ik spuug op die club. nu gaat westerhof eruit, ben benieuwd welke grote naam ze nu gaan halen om de boel te repareren, de mos gefaalt, westerhof gefaalt, in het verleden jorge gefaalt, neumann gefaalt. het is te triest voor woorden haha

1 januari 2009 om 13:19

vind het goed dat ze die westerhof hebben ontslagen , wat een slappe zak is die kerel zeg

31 december 2008 om 11:01

Co aadriaanse stenge ervaren coach kan wel te min voor hem zijn maar hij heeft waarschijnlijk al geld genoeg en het is wel een uitdaging om Vitesse op de reels te krijgen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Vitesse

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
7.Vitesse148
9.AZ13-2
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Arnold KruiswijkVerdediger90
Kelvin LeerdamVerdediger92
Marko VejinovicMiddenvelder94
Denys OliynykMiddenvelder92
Voor de complete selectie: Clubpagina Vitesse.

In de wandelgangen

Donderdag 23 oktober
Real Madrid was in de zomer van 2013 bereid om meer voor Neymar te betalen dan Barcelona. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...


Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.4023438 seconden.