Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Seedorf bood Surinaamse voetbalbond miljoenen'

Laatste update:

Clarence Seedorf heeft de Surinaamse voetbalbond (SVB) begin van dit jaar drie miljoen euro geboden in ruil voor zeggenschap binnen de bond. Dat zegt vice-preses Ronald Koorndijk in de nieuwste editie van Hard Gras, die donderdag verschijnt.

Seedorf, die zijn zaakwaarnemer Jeffrey Schuhkraft liet bemiddelen, wilde voorzitter worden van een nieuw te installeren Raad van Commissarissen binnen de SVB. Ook wilde de oud-Ajacied het Essedstadion overnemen. De Surinaamse voetbalbond heeft het aanbod afgeslagen, aldus de reactie van Koorndijk.

De veelvuldig Oranje-international is een held in Suriname. De middenvelder van AC Milan liet het Clarence Seedorf Stadion bouwen en steunt met zijn Champions for Children Foundation vele goede doelen in Suriname. Vorig jaar werd hij tijdens een bezoek bevorderd tot Commandeur in de ere Orde van de Gele Ster.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

en wat is nou de reden dat hij er niet in zit? want dat staat niet in het stuk

Nou Seedorf. Is dat niet gewoon.. omkopen??

3 november 2008 om 16:28

nee hij biedt zich aan om die baan te doen en ook nog eens 3 miljoen te geven aangezien ze krap zitten met geld

3 november 2008 om 16:33

'heeft drie miljoen euro geboden in ruil voor zeggenschap binnen de bond. '

Dat staat er niet hoor.

Maar als het is wat ji zegt dat het is en Vz gewoon slecht verteld, dan ben ik t eens met Loco; zo een baan is een fulltime baan. Niet iets dat je nog naast je werk doet.

3 november 2008 om 16:35

ik oordeel alleen maar hoe ik seedorf ken. als iemand een beetje oplet hoe hij met suriname om gaat dan bedoelt hij dit alleen maar goed willend.

3 november 2008 om 17:06

das gewoon omkopen,jij gat ook geen geld geven aan een baas om een baan te mogen krijgen lol

3 november 2008 om 17:14

@ grunnpride

Daar geef je helemaal gelijk in! Seedorf doet verdomde goed werk soms buiten het veld nog beter dan op....dus ik denk dat dit alleen maar goedwillend is.

3 november 2008 om 17:56

Omkopen heeft een veel te negatieve toon voor wat Clarence hier doet. Trouwens het geld gaat niet in de zakken van de bondsleden daar, maar in het voetbal, geen omkoping dus maar sponsoring. Hij wil het voetbal in Suriname helpen en heeft blijkbaar geld en visie ervoor. Als voetballer op hoog niveau en met een geweldige carrière heeft hij ongetwijfeld meer inzicht in wat voetbal in zijn land groot kan maken dan de mensen die er nu zitten. Hij kan ook gewoon het geld geven, maar als hij zich niet kan vinden in de visie van deze bond dan is het geld min of meer weggegooid.

3 november 2008 om 16:33

Nee, Je kunt die bond geen 3miljoen geven en dan geen controlle uitvoeren. Ik snap dat hij een vinger in de pap wilt hebben over hoe die 3mil wordt uitgegeven.

3 november 2008 om 17:08

Nou ja omkopen omkopen, voor een half miljoen ben ik het met je eens!

3 november 2008 om 17:38

Het is geen omkopen. Seedorf is begaan met Suriname en wil de voetbalbond graag helpen.
Het is overigens vrij normaal dat iemand die ergens in investeert zeggenschap wil. Op die manier kan je in de gaten houden en meebeslissen over wat er met je geld gebeurt.

3 november 2008 om 17:40

lijkt mij niet echt. Je moet het meer in het perspectief zien van de trits die vroeger bij de nederlandse waterschappen telden. 1. belang 2. betaling 3. zeggenschap

is toch logisch, een commisaris hoort er altijd te zijn, hij is nu nog voetballer

3 november 2008 om 17:12

Dan weet jij niet wat het beroep van een commisaris inhoudt. De directie hoort altijd aanwezig te zijn, niet een rvc.

Beetje dom, want volgens mij kunnen ze het geld echt wel gebruiken en Seedorf lijkt me niet iemand die wanbeleid zou uitvoeren, als ie een positie met invloed had.

Hoop voor het Surinaamse voetbal dat er een x afspraken worden gemaakt, want in potentie zou het een topploeg zijn als je naar het aantal goede surinaamse spelers in Nederland kijkt, dat niet bij het Nederlands elftal zit. dan heb ik het over spelers als Donk, Drenthe, Zuiverloon, Sno enzovoort.

3 november 2008 om 16:31

deze jongens hebben wel allemaal al eens voor jong-oranje gespeeld, dus mogen zowiezo niet meer voor suriname voetballen

3 november 2008 om 16:38

Je kan nog voor je 21e van land veranderen.. oke dit waren misschien slechte voorbeelden maar er lopen weldegelijk genoeg spelers rond die wel in aanmerking komen voor Suriname.

3 november 2008 om 16:31

Donk, Drenthe, Zuiverloon zijn allen jongens voor de toekomst en die zullen hoogstwaarschijnlijk nooit voor Suriname spelen.

3 november 2008 om 17:31

Het gaat ook niet om die lichting, als Seedorf een professionele bond neerzet en daar met geld ook nog eens in mee wil helpen, dan betekent dat in de toekomst dat spelers zoals Zuiverloon, Donk, etc. de keuze kunnen overwegen om voor Suriname uit te komen. Als de Nederlandse surinamers dit allemaal zouden doen, is Suriname namelijk een serieuze kandidaat om bij Wk's zelf aanwezig te zijn i.p.v. via spelers binnen het Nederlands Elftal.

Ik vind het i.i.g. doodzonde dat de Surinaamse bond dit niet wil. Wie kan mij een beter uithangbord voor Surinaamse voetballers geven dan Seedorf? roep maar..........

4 november 2008 om 13:43

Denk dat de bond bang is voor de macht van Seedorf. Als Seedorf na zijn actieve carriere inderdaad een positie beoogt te bekleden in de Surinaamse bond kan het wel eens zijn dat de hoge piefen die daar nu zitten van hun troon gestoten worden door de zeer invloedrijke Seedorf.
Met zijn miljoenen kan Seedorf vele deuren openen voor het Surinaams voetbal maar ook voor de sociale cohesie in Suriname want voetbal verbindt mensen. Mocht het geld van Seedorf eventueel later hem nog een positie verschaffen in een of andere hoge positie dan kan het wel eens een belangrijk aandeel worden in de groei van Suriname als voetballand.
Ik hoop natuurlijk dat de Surinaamse jongens lekker voor Nederland kiezen. Vind trouwens Surinamers ook echte Nederlanders. Cultureel gezien zijn er verschillen maar we leren van elkaar. Hoop dat we een zelfde soort band kunnen kweken met Marrokanen en andere etniciteiten in ons land.

Hup Suriname Hup, laat de leeuw..

4 november 2008 om 09:31

He tgaat niet zo zeer dat die jongens dan kunnen..
Suriname zal zijn regels hierover eerst moeten aanpassen..

sur. zegt dat als je 1x het land uit bent gegaan om je daar te vestigen je geen aanspraak meer maakt..
Kortom..je moet in Suriname wonen en voetballen eer je voor het Surinaams team mag en kan uitkomen..

mijn mening hierover? Its Sucks..

Ik weet niet precies wat zijn achterliggende gedachte is? Maar als hij al met geld gaat gooien dan heeft hij het waarschijnlijk ook al eeerder gevraagd. En hebben ze hem toen ook al de deur gewezen. Snap niet waarom hij dan zo graag bij de bond wil zijn, wil hij zijn stempel drukken? Of heeft hij een idee?

Wat een geweldige vent is die Seedorf toch eigenlijk!!
Waren er maar meer rijken die het geld lieten rollen, maar wel in combinatie van je hersenen te gebruiken en de mensheid te helpen.

omdat seedorf een nederlanse Surinamer is.
Surinamers hebben het niet zo met ''overlopers'' die in nederland wonen (waarvan ik er zelf ook een van ben)

Zij ziet de overname van seedorf als een machtsvergroting van nederlanders op de surinaamse samenleving (dat nogsteeds erg groot is)

De zelfoverschatting van de heer Seedorf gaat niet alleen binnen het voetbalveld maar nu zijn carriere bijna voorbij is ook buiten het veld zijn intrede doen.

Met zijn matige capaciteiten mag die zijn handen dichtknijpen dat die een Aron Winter achtige carriere opluisterd met een grote mond en de journalistiek daar volledig op inhapt.

Straks gaat de heer seedorf steeds meer op de bank belanden bij Milan. Ik voorzie dat meneer Seedorf zich te groot voelt voor een stapje terug (afbouwen in nederland om maar wat te noemen) en meteen denkt een groot trainer, bestuurslid of ambasadeur te worden.

De goede man kan aardig ouwehoeren. Maar voetbal verstand en visie heb je in mijn ogen zeker niet als je je eigen falen in oranje wijdt aan het slechte bondscoach schap van achtereenvolgens Hiddink, Advocaat, Rijkaard en van Basten!

3 november 2008 om 16:37

heeft aron winter ook 4x de champions league gewonnen?
goh dat wist ik nog niet.

tss

3 november 2008 om 16:40

Matige capaciteiten?

Dat is ook de reden natuurlijk dat 2 jaar geleden Seedorf door coaches in het Cl elftal als 1e middenvelder werd opgesteld.

Ik denk dat het met zijn capaciteiten wel snor zit, maar van jouw analytische capaciteiten ben ik totaal niet onder de indruk!

3 november 2008 om 16:46

Ik ben blij dat je met je hoofd al ziet wat gaat komen en hoe Seedorf is als mens.

3 november 2008 om 16:48

Jij bent echt een lachertje, de man heeft werelds grootste voetballers gespeeld en bij de grootste clubs ter wereld.

3 november 2008 om 16:53

@ Tonooier: Ton Ooijer ken ik van Tvnh, daar gaf hij regelmatig ongezoute kritiek, maar er zat altijd een kern van waarheid in. Wat Seedorf behaald heeft in zijn carriere is uniek. Dat hij wellicht in het Nl-s elftal niet uit de verf kwam staat daar los van. Zelfs met een Kaka en een Ronaldinho bij A C Milan is Seedorf nog vaak van grote waarde en zelfs beslissend.

Zijn actie om de Surinaamse voetbalbond te redden is alleen maar goed en dat hij zeggenschap wil (in de raad van commissarissen) is begrijpelijk. De Surinaamse politiek is er een van vriendjespolitiek en corruptie. Een goede controle daarop door een financieel onafhankelijke Seedorf is alleen maar toe te juichen.

Wat Wierie_g aangeeft zou zomaar eens een belangrijke rol kunnen spelen.

Seedorf zou een standbeeld horen te verdienen voor zijn steun aan diverse goede doelen, in Nl én Suriname! Amen!

3 november 2008 om 17:09

Het is precies hetzelfde als de Nl'se regering met de antillen; Nl wil wel geld geven, maar daar tegenover wil het toezicht en inzicht. Antillianen zien dit; overdreven; als ondermijning van eigen gezag en kappen het af.

3 november 2008 om 17:01

Ik vrees dat u een wat oudere man bent die de opkomst van Seedorf heeft meegemaakt.
Een 16-jarige jongen met een levenservaring waar een gemiddelde 28jarige niet eens op kan bogen.
Dat is de reden waarom Seedorf op jonge leeftijd eigenwijs over kon komen.
Seedorf is echter een topmens, waar u waarschijnlijk een voorbeeld aan zou kunnen nemen.

Daarnaast is natuurlijk de vergelijking tussen de eeuwige 12e man Aron Winter en één van Neerlans beste voetballers in de laatste decennia volkomen misplaatst.

Om nog even on-topic te reageren;

Seedorf heeft bewezen tot nu toe het beste voor te hebben met het Surinaamse voetbal. Ik neem aan dat hij met name een adviserende rol had willen spelen bij de Svb. Seedorf kent namelijk als geen ander het klappen van de zweep in het internationale/europese voetbal

3 november 2008 om 17:03

Jij hebt duidelijk een gebrek aan voetbalverstand, als je Seedorf zo afschilderd. Ook heb je een gebrek aan visie, en hoe het er aan toe gaat in de wereld van het grote geld.
Seedorf is bereid om een groot bedrag te schenken aan de Surinaamse bond, maar wil wel toezien en mee kunnen denken/beslissen hoe dit geld gebruikt wordt. Het is niet zo dat hij hieraan verdient, zoals je zelf zou kunnen bedenken als je niet verblind zou zijn met je anti-seedrof gezever!

3 november 2008 om 17:37

Doe niet zo raar. Overschatting???? Volgens mij overschat jij jouw kwaliteiten als analist van voetbal, want Seedorf is een heel grote jongen in het hedendaagse voetbal. Als ik madrid vraag wie Ton Ooier is weet niemand dat hoor, vraag ik wie Seedorf is heb ik direct antwoord... Hij heeft zijn sporen verdiend!

Ik ben met je eens dat hij dat nooit gebracht heeft bij het nederlands elftal, maar om daarom de Voetballer (en dus niet de Nl elftalspeelert) op deze manier compleet af te branden....

En afgelopen weekend was hij gewoon 1 van de beste op het veld hoor, dus hij kan straks ook nog bij andere clubs terecht, altijd wel een Manchester City voor een speler als Seedorf te vinden.

3 november 2008 om 19:43

ga jij je mond even spoelen met zeep bijna niemand heeft zo mooie carriere als hij dat heeft en het is gewoon een top speler 2 jaar geleden was hij een van de draagende krachten van Ac Milan dus mondje dicht

3 november 2008 om 20:58

Te laat,of ie straks nog op de bank beland of niet ,seedorf zal later in Milaan als legendarisch bestempeld worden ,net als Van basten ,gullit ,maldini ,rivera , Rijkaard, sssuperpippo Baresi Ancelotti enz enz

Hij heeft nog hart voor Suriname, mooi om te zien. Al die gasten hier noemen zich Surinamer, maar zijn er hoogstens 1 keer geweest, en zetten daar gelijk een extra suri accent op. Respect voor Seedorf.

Nik mis mee toch, dat Seedorf een bepaald bedrag geeft en daarna plaats neemt binnen het bestuur.

Het is toch zelfde als je groot-aandeelhouder bent van een groot bedrijf. Dan mag je gelang jou percentage-aandeel ook mee beslissen over tal van zaken.

Ik denk dat seedorf dit allemaal bedoelt om voetbal in suri te stimuleren. Ik denk dat seedorf iets nuttig smet geld wil doen en dn is dit een mooie en leuke oplossing

Clarence ''steekpenningen'' Seedorf

3 november 2008 om 17:41

Het is weer geen oudfeyenoorder hè, een beetje lage opmerking van een fan van de club die er om bekend staat dat het steekpenningen uitdeelde en aannam.....

Clarence wil het voetbal in Suriname stimuleren, dat lijkt me duidelijk. Anders bied je niet 3 miljoen van je eigen geld aan om de boel op gang te helpen. En 3 miljoen is voor de Knvb al heel veel geld, moet je voorstellen hoeveel het voor de Surinaamse bond is. Domme keuze van de bond dus..... Alleen maar omdat het "hollandse" Surinamer is.... Wordt hij hier niet gediscrimineerd daarom, is het daar wel

Wel goed van Seedorf, maar hij kan deze functie na zijn carriere alsnog aangeboden krijgen, wel zou ik hem Adviseur laten worden als dat mogelijk is, want hij is een echte held daar!

Het stadion langs de Highway thv Domburg met die levensgrote foto van Clarence haha.. Heb dr zelf nog een potje gevoetbald met de jongens van mn stagebedrijf, 't is best goed wat die man doet voor de Surinaamse samenleving.. Vind dan ook dat hij het niet verdient om hier afgekraakt te worden want zonder hem hadden ik en al die jongens op een oud plantageveld moeten voetballen en dat voetbalt niet fijn denk ik zo.. Heel goed voor de ontwikkeling van Surinaamse jeugd.

3 november 2008 om 17:42

Amen, dit is ook de mening die ik erover heb. En jij spreekt als 1 van de weinigen hier uit ervaring......

De reden dat de Svb hier niet mee akkoord gaat is heel simpel: Wanneer Seedorf iets te vertellen krijgt bij de Svb, krijgt hij ook inzicht in de financiele huishouding, daaruit zal blijken dat er jaarlijks 600.000 dollar van de Fifa wordt ontvangen als subsidie. Wat er met deze subsidie gebeurt is volstrekt onduidelijk, het is ieder geval zeker dat dit niet in het voetbal wordt gestoken. De bestuursleden zullen door een persoon als Seedorf ten val gebracht worden vanwege zijn invloed en naamsbekendheid.

Seedorf erin, huidig bestuur eruit.

Ik zie hier alleen maar negatieve reacties op een daad die goed bedoeld is.. Seedorf zet zich constant in voor Suriname. Hij is ook degene die de Surinaamse voetbal weer op de kaart wilt zetten. Want je kan zeggen wat je wilt.. Surinamers kunnen voetballen.. En nog goed ook. Alleen om een enkele regel in de Surinaamse wet wat betreft dubbele paspoorten kunnen velen niet voor Suriname uitkomen.. En dat wilt hij aanpakken.. Structureel veranderen van alle afdelingen van de Surinaamse bond. Dat de bond als een stelletje schijtlijsters bang zijn om hun macht te verliezen. En zo hun eigen belang voorop te stellen aan de Surinaamse belang, is Seedorf niet de schuldige. Ook al word er nu geprobeerd om hem te demoniseren.

is dit dan niet hetzelfde als bijvooreeld van nistelrooy 3 miljoen aan knvb geeft en dan zeggenschap eist? en heb ik het verkeerd...

Ik heb hier al vaker voor geopperd. Maar wil je mij op andere gedachte brengen over de heer Seedorf begin dan niet over de Cl.

Seedorf wordt altijd meer opgehemeld dan spelers als Paul Scholes, Ambrosini, Delveccio en nog meer van dit soort waterdragers. In Italie vindt iedereen seedorf geweldig omdat hij nooit zeurt en spelers als Pirlo en kaka (de echte sterren) beter laat renderen. Seedorf voert daar echt zijn taken uit.

Zodra meneer Seedorf op Nederlands grondgebied komt voelt hij zich groter dan welke Nederlandse voetballer uit de historie dan ook. Alleen Pele zou nog net aan hem kunnen tippen (bewijzen van) Meneer Seedorf moest altijd op "10" voetballen in oranje, elke corner, vrije trap moest hij nemen. De witte haarband op het Ek 96 daar begon het al mee. Volgens de heer Seedorf was er 10 jaar lang geen een bondscoach die er ook maar iets van begreep.

Het spijt mij, maar ik heb me altijd mateloos geirriteerd aan de voetballer Seedorf en daarbij behorende praatjes van die gast. Ek 96, Wk 98, Ek 2000, Ek 2004 heb die niets begedragen en alleen maar lopen rellen op zijn eigen ego.

Noemen jullie seedorf liefhebbers dan ook maar even 5 grote wedstrijden van hem op waarin hij een beslissende rol heeft gespeeld!???

Elke grote voetballer heeft namelijk dit soort wedstrijden in zn carriere. Seedorf is in mijn ogen een ordinaire waterdrager met heel veel teamsuccessen! Zelf nooit Europees of wereldvoetballer van het jaar geweest zoals de alle grote! Jammer maar helaas voor dhr Seedorf die zichzelf wel die credits geeft.

3 november 2008 om 17:44

Tsja, en Inzaghi kan ook niet voetballen, volgens velen. Toch is het maken van doelpunten, net zoals het controleren van het middenveld, een wezenlijk onderdeel van het spelletje. Dus noch Inzaghi, noch Seedorf is een matig voetballer.. want zij beheersen hun specialiteiten gewoon perfect. Zet Messi maar eens op zijn positie neer. Krijg je een middenveld dat zo lek als een mandje is.

3 november 2008 om 17:46

Je snapt niet echt veel van het spelletje dat voetbal heet he?

Dus jij vindt dat Dennis Bergkamp, Raul, Van Nistelrooij, Beckham, Gerrard, Messi, Nedved en ga zo maar door allemaal geen grote spelers zijn, omdat ze geen Europees of Wereldvoetballer van het jaar zijn geweest?!?!?

5 wedstrijden?!? Wat dacht je alleen al van de Champions League die ze wonnen in het seizoen 2006-2007. Daarin was Seedorf van beslissende factor in de wedstrijden in de kwart (munchen) en halve (manchester) finales.
Seedorf die bij de 20 beste spelers van Real Madrid staat volgens de socios van Real. Weet je wel wie daar allemaal hebben gespeeld en uitgeblonken?!?
Seedorf die inderdaad in het Nl elftal niet altijd heeft kunnen brengen wat we misschien van hem verwachtten. Zo zijn er wel meer spelers in de wereld die bij hun land iets minder presteerden dan van ze verwacht werd. Dat maakt hem nog niet direct een ordinaire waterdrager?!?!?
Je vergelijkt hem met Delvecchio?!?!? Whahahaha, dat is echt way to much voor Delvecchio.
Daarnaast is Seedorf bij Milan absoluut een van de vedettes in het team. Heeft een behoorlijk vrije rol in het team, dus je weet echt niet (en dan bedoel ik ook echt niet) waar je het over hebt.

3 november 2008 om 17:48

Nee, inderdaad, nooit voetballer van het jaar geweest. Slechts beste middenvelder 2006/2007 van de Champions League, oh daar mocht ik niet over beginnen hè. Loop toch niet zo te zwetsen, Ooier!!!

Wat hij doet voor Suriname is meer dan jij en ik ooit voor Nederland gedaan hebben of zullen doen. Want hier gaat het namelijk om, niet om wat hij in het veld heeft gedaan, dat is volstrekt irrelevant.

En dan nog iets..... In het bestuur van Suriname kunnen ze wel wat voetbalervaring gebruiken, juist om bepaalde deuren te openen. En met de Naam (dus niet de "waterdrager" Seedorf open je deuren in voetballand die anders gesloten blijven. En dat is gewoon waarheid....

Dus praat niet zo raar. Het is ook niet mijn favoriete speler, maar wat jij allemaal loopt uit te kramen......

3 november 2008 om 19:50

Hij wint in 95 Cl met ajax daarna maakt die de overstap naar sampdoria zegt ook wat

3 november 2008 om 20:49

Alsjeblieft en als je zelf ff zoekt dan zie je dingen die geen enkele andere Nlse speler heeft bereikt. En om iemand te beoordelen zul je toch verder moeten gaan dan de periodieke toernooien die één keer in de 4 jaar worden gespeeld. Ik bedoel jij vind bijvoorbeeld Milan Baros zeker heel goed omdat hij vaak bepalend is geweest voor zijn land??

Zou Seedorf niet kennen wachen tot z'n carriere voorbij is en hij ook daadwerkelijk een actieve rol heeft binnen de bond

3 november 2008 om 17:53

Weet jij wat een commisaris doet binnen een bedrijf? Google maar eens, dan zul je zien dat dit een functie is die Seedorf er prima bij kan doen...

Er is meer nodig dan alleen Seedorf en wat geld om het Surinaamse voetbal te laten leven, maar goed een begin moet gemaakt worden en ik vind dat Seedorf een goede eerste stap gezet heeft.

Veel respect voor de voetballer en de mens Seedorf, die goeie dingen met zijn geld en bekendheid wil doen.

Zelden zo'n maatschappelijk betrokken voetballer gezien. Als je dood bent telt het niet of je championsleague-voetballer jaargang 2006/2007bent geweest, maar of je wat betekend hebt voor de ander / maatschappij. Al die mensen die hun afgunst tonen jegens Clarence, bah.

3 november 2008 om 19:55

Juistem, iedere voetballer van zijn kaliber kan een voorbeeld hieraan nemen. Clarence bedoeld dit goed, hij heeft het beste voor met zijn vaderland, dit kunnen we alleen maar aanmoedigen toch?

Dom van de surinaamse bond om zo een bod af te slaan zij kunnen zijn hulp goed gebruiken. Zijn naam zou een hoop deuren openen en sponsors aantreken plus hij lag altijd goed bij zijn ploeg genoten. wie weet kan hij nog wel meer spelers van surinaamse afkomst betreken bij de surinaamse bond.

Ton ooijer ik weet niet wat seedorf je heeft aangedaan. Maar vind wel dat dit bij omkoping in de buurt komt ook al bedoeld hij het goed. Want hij wilt in een functie komen te zitten waar mensen jaren mischien wel aan gewerkt hebben. Maar jongens volgens mij zit het mr. ton dwars dat seedorf die penalty miste bij oranje en met zulke nuttelose aspecten komt. Je hebt wel gelijk in het nederlandse elftal heeft ie niet kunnen schiterren elke wedstrijd maar dan schilder je hem af als slechte voetballer omdat hij een beetje kritiek uit ? Jongen Denk dat jij een van de weinige bent die alleen naar de kritische dingen kijkt.

Ik ken Ton Ojers persoonlijk en die zou nooit dit soort onzin over Seedorf verkondigen.
De zogenaamde voetbalkenner die hier aan het woord is heeft zichtbaar een ongefundeerde mening over de voetballer, maar vooral de persoon Seedorf. Hij laat zich hier van z'n beste kant zien. Als je ergens investeert wil je ook zeggenschap, dat is toch normaal.

Jammer dat ze het niet gedaan hebben. Deze man is echt een held. Met zijn vermogen had ik ook het land van mijn ouders willen helpen. Ze moeten een keer de Wet daar veranderen, dat de jongens van Surinaamse afkomst die niet in aanmerking voor het Nederlands 11 tal gewoon voor Suriname mogen uitkomen. Dat is een van de dingen die Seedorf wil veranderen.

Het aantal positieve reacties verbaasd me, toen jong Oranje het Ek won konden de meeste mensen de Surinaamse vlaggen niet hendelen die omhoog gehesen werden, wees nou eens redelijk 75% van dat elftal bestond uit Surinaamse jongens, nogal raar dat niemand hier zijn ongezouten mening over velt, iedereen lijkt het maar goed te vinden, niet dat het verkeerd is hoor integendeel, Seedorf weet waar zijn roots liggen en daar heb ik diep respect voor.

4 november 2008 om 02:43

Dat is appels met peren vergelijken.
Als je uitkomt voor Jong Oranje vertegenwoordig je Nederland en is het ongepast om na toernooiwinst met de Surinaamse vlag rond te gaan rennen.
Dat is op geen enkele manier te vergelijken met iemand die veel geld heeft verdiend met voetballen en een deel daarvan gebruikt om goede doelen in zijn geboorteland te ondersteunen.

4 november 2008 om 10:15

idd appels met peren! zwaar ongepast!
jammer dat dit soort geweldige initiatieven niet veel vaker genomen worden.
Diep respect!!
Jammer dat dit geweldige initiatief niet geaccepteerd is...

Appels en peren zijn beide fruit en ook in deze situatie zie ik een verband, Seedorf is in Nederland opgegroeid en geschoold, je zou dan mensen moeten krijgen die gaan roepen dat die geen band met Suriname zou moeten hebben en dat die het Nederlands voetbal moet gaan helpen, blijkbaar is het wel te vergelijken met wat ik net noemde maar willen jullie het niet inzien

4 november 2008 om 13:36

Natuurlijk voel je je een Nederlander op de 1e plaats, als je hier geboren en getogen bent, maar dat neemt ook niet weg dat men bepaalde gevoelens voor het "vader of moederland" blijft hebben.
Als dat land veel minder niveau, geld, en opleidingen heeft dan Nl kan daar 3 mil enorm veel uitmaken.
Daar hebben we hier wel wat meer voor nodig.
Dáár is toch niks mis mee.
Alleen als je voor oranje speelt moet je niet voor groenwit gaan juigen.
Je ziet Clifton Sandvliet toch ook niet met een Nederlanse vlag rondrennen als ze een wedstrijd gewonnen hebben?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren