Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Luque verdient zelfs te weinig bij Ajax'

Laatste update:

Met de komst van Miralem Sulejmani is het lot van de vorige verlosser Albert Luque in Amsterdam definitief bezegeld. Van Ajax móét de aanvaller niet weg, maar als er een prijs wordt betaald die marktconform is dan neemt de club graag afscheid van de speler.

De grootverdiener van de hoofstedelingen wil echter helemaal niet weg, zo meldt vader en zaakwaarnemer in het tijdschrift Sportweek. "De club heeft niks van zich laten horen en er staan ook geen gesprekken gepland", vertelt Rafael Luque. "Albert wil niet weg, hij wil zijn contract uitdienen en triomferen. Van een vertrek is absoluut geen sprake. Mijn zoon heeft het goed naar zijn zin in Amsterdam.”

Luque kwam aan het begin van de vorige voetbaljaargang over van Newcastle United. Maar de kostbare Spanjaard heeft vooralsnog weinig indruk gemaakt. In zijn eerste seizoen stond hij in competitieverband negen keer in de basis en zeven maal mocht hij invallen. Van zijn in totaal vier treffers scoorde hij op 25 november 2007 de laatste.

De voormalig international zou alleen willen vertrekken als hij elders een gelijkwaardig salaris krijgt, zo zou hij volgens Sportweek vlak voor de zomerstop in de Ajax-kleedkamer hebben laten vallen. “Dat Albert veel verdient, vind ik onzin", stelt Rafael Luque. "Sterker nog: hij verdient te weinig bij Ajax! Als de nieuwe trainer Albert opstelt, zal iedereen dat zien. Hij is nog steeds een absolute topspeler, zelfs nog beter dan in zijn Deportivo-tijd."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

strik erom en wegwezen
vorig jaar was er betis sevilla die hem wou hebben dus er komt wel een club hoop ik
ajax en luque is verleden tijd denk ik

8 juli 2008 om 09:50

papa heeft boter op het hoofd!

8 juli 2008 om 12:48

pettersson - Dinsdag, 8 juli om 09:50
papa heeft boter op het hoofd!



hahaha beste uitspraak van het jaar!

Apart verhaal inderdaad Luque en Ajax.. Tegen Vvv speelde hij geweldig, en tegen Feyenoord ging het ook aardig goed, tot dat opstootje met Suarez.. Tjah ik weet het niet, als hij het vertrouwen zou krijgen denk ik dat hij best een aanwinst is.. Als stand in voor de diepe spits positie ofzo?

8 juli 2008 om 15:16

Papa spreekt als een ware zaakwaarnemer.. Hopelijk is er een Spaanse middenmoter die interesse heeft en hem kan betalen.

8 juli 2008 om 10:10

whaha, tijdens het lezen van dit artikel was ik aan het denken: Als luque nog steeds een topspeler is, is de Mickey Mouse competitie zo goed dat zelfs Colin beter dan hem speelt??

Lekker laten weggaan, maar hoe? Hij zit wel lekker en verdient nog goed oook

8 juli 2008 om 10:50

Jaa het zal moeilijk worden om het kwijt te raken, want Ajax heeft 9 miljoen hiervoor betaaltd, en hij heeft de beste salaris van de selectie enspeelt nooit, dus het zal moeilijk worden om bij deze speler winst te maken, want ik zie geen clubs die hiervoor 10 miljoen optafel zetten

8 juli 2008 om 11:20

hoe kom jij aan die 9 miljoen?
2,5 miljoen transfer
2,2 salaris is 4,7 miljoen en geen 9

8 juli 2008 om 11:30

Als hij zijn contract uitdient kom je wel op 9 miljoen denkik(a)

Gaaaaap, helaas moeten we constateren dat Luque het niet heeft waargemaakt. Persoonlijk vind ikd at wel erg jammer, ik had gehoopt dat hij oude tijden zou doen herleven......

Hij heeft onder Koster nooit een echte kans gehad...!
Zo kan ik iemand ook wel afschepen. Zijn klasse is echt nog niet verdwenen.
Geef hem vertrouwen, dan zullen we het zien.

8 juli 2008 om 17:50

Vorm kan zoiets heten, maar je als hij zo goed is dan zal hij toch echt wel opgesteld worden hoor! Die trainers zijn allemaal vakmensen....
Kijk naar Ronaldinho(lekkere vergelijking trouwens), die speelt nu ook niet en niemand zeurt...omdat ie uit vorm is...majah nog steeds geweldige voetballer toch!?

Geef hem dan een kans joh.....-.-

8 juli 2008 om 09:05

Ja, goed idee! Dan zetten we huntelaar een poosie wissel! Kan die een beetje uitrusten! :-s

8 juli 2008 om 11:24

Dit is natuurlijk een reactie van Niets! Luque is een aanvallende middenvelder die het liefst van de flanken komt (r/l). Huntelaar is een diepe spits!

Bij Newcastle heeft ie nooit echt een kans gehad door blessure gevoeligheid etc. Echter is deze aardige man 1000x beter als Kennedy of de andere vleugelspelers alla, Mitea, Manucharyan? Geloof dat deze speler de strijd aan zal moeten met Suarez en Leonardo...

8 juli 2008 om 16:54

Voor wie dan?

8 juli 2008 om 18:27

Weinig kans.. beetje teveel aan zichzelf denken die gast.. Kijk maar deze opstelling hoe meesterlijk ajax dan kampioen wordt..
Als wissels voor de 3 aanvallende middenvelders hou je dan: Leonardo, Perez, evt Emanuelson en Kennedy. Die heeft juist geen kans gehad. We hebben Luque dus helemaal niet nodig. Gauw weg doen die gast

Stekelenburg
Bruno Silva
Henrique
Vermaelen
Vertonghen
Gabri
Lindgren
Suarez
Cvitanich
Sulejmani
Huntelaar
8 juli 2008 om 14:14

en sulejmani...

luque heeft de kansen die hij kreeg niet gepakt. het is logisch. hij was er al twee jaar 'uit' en bij ajax heeft hij ook geen 5 wedstrijden achter elkaar gespeeld. jammer en er zit vast meer in dan wij hebben kunnen zien, maar er is nou eenmaal geen tijd om daarop te wachten.

Die kan nog wel eens opfleuren. Spelers niet te snel afschrijven. Een trainerswissel kan veel doen. Vaak ook een mentale kwestie, hij kan het voetballen niet verleerd zijn.

jammer dat hij het niet heeft waargemaakt bij Ajax, ik denk ook niet dat hij zijn
oude nievau noch terug kan krijgen.

Nog steeds erg blij dat Psv hem destijds niet gehaald heeft..

Ajax moet luque gewoon weg doen,
hij speelt volgend seizoen toch niet in de hoofdmacht van ajax.
Dus het lijkt me beter dat ze hem gewoon verkomen voor
10- 13 miljoen

8 juli 2008 om 08:12

Als ze al eens de helft krijgen mogen ze in hun handjes klappen, 10 milj krijgen ze er echt niet meer voor..

8 juli 2008 om 14:15

je hoeft geen cent voor hem te krijgen. als hij weg gaat bespaar je 2,2 miljoen per jaar dat zijn contract nog liep, dat is het mooiste waarop je kan hopen.

8 juli 2008 om 08:24

als je niet aan spelen te komt hoe wil je je dan bewijzen?

8 juli 2008 om 08:38

Haha, grapjas. Wie geeft er nu 10 miljoen voor een bankzitter van Ajax??? Als ze er nog 3 à 4 miljoen voor krijgen hebben ze veel geluk.

8 juli 2008 om 16:18

Whaha
10 mln voor een speler die op leeftijd is en al jaren niks meer presteert??

Heb je boter op je hoofd??

Hij verdiend te weinig bij Ajax, hmmm.
Hij verdiend meer dan genoeg. Ajax heeft een grote gok genomen met het contracteren van hem, had het goed uitgepakt had iedereen het transferbeleid gelooft. Nu hij minder presteert dan men had verwacht is het een 'absolute' miskoop. Ik vind het een ongelukige gok. Ik snap wel dat hij nu wat drukt op de kosten.

De enige fout die ajax volgens mij gemaakt heeft zijn de enorme salariseisen in te willige. Je had hem volgens mij beter op prestatie kunnen belonen en niet een basisbedrag geven van 2.2 mil.

Dat hij graag voor ajax wil blijven spelen en er zou willen triomferen siert de speler wel. Hij heeft ook gezegd dat hij naar ajax gekomen is wegens de naam en faam, beter dus dat hij daar in ieder geval niet van afstapt.

het sou b est kunnen dat hij dit seizoen weer gaat vlammen hoop het voor hem anders is het nu echt einde carriere

luque is een goede speler, hoe meer hij speelt hoe beter hij het gaat doen. Hij is ook beter als Perez, veel beter zelfs. Daarom vind ik dat luque in de basis moet. Als hij zijn oude voetbal terug krijgt, wat na veel wedstrijden zeker kan, dan is hij van zeer grote waarde voor Ajax.

Hij heeft het wel naar zijn zin in amsterdam.........hij bedoeld denk ik het stappen.....

8 juli 2008 om 19:21

Ja idd.. en friso; hij is echt niet beter als perez kom op nou zeg..
alleen als ie een sprint moet trekken dan is ie al moe..
net zoals urzaiz, ook blij dat die weg is!

Wat een onzin!!! Allang over zijn top heen en verdient veeeeeeeeeeeel te veel geld voor die paar invalbeurten!!!

Goeie speler heeft alleen nooit echt de kans gekregen..
hij viel redelijk goed in maar miste gewoon vertrouwen..
doen ze goed aan om hem te behouden de jeugd kan nog veel van hem leren

8 juli 2008 om 08:47

Wat moet de jeugd van hem leren? Hij heeft geen handelingssnelheid, geen passeerbeweging, niets. Zijn traptechniek is zijn enige pluspunt. Verder kan hij ze misschien leren om met beperkte kwaliteiten het maximale salaris te verdienen.

8 juli 2008 om 11:01

nooit kans gehad? aan begin heeft die genoeg gespeeld alleen niet waargemaakt
geen zelfvertrouwen? durf je dat na dit bericht te zegge.. als je geen zelfvertrouwen hebt ga je niet zegge als dikbetaalde speler dat je te weinig verdiend
en jeugt van hem leren? daar hebben bergkamp en van barsten voor.. dit is zo een jongen die als eerste weg is na de training

gwn wegdoen voor paar miljoen aan spaanse degredatie ploeg in nood...

Kansloos verhaal. Luque heeft nooit kunnen imponeren. 1 leuke wedstrijd tegen Vvv.... Hopelijk kan Ajax dit soort spelers lozen, het wordt tijd voor een nieuw tijdperk en dit soort ballast werkt alleen maar vertragend.

De wedstrijden die hij gespeeld heeft vond ik hem het wel goed doen. Er komt zeker dreiging bij hem vandaan en hij is ook nog heel slim als speler. Ik denk dat deze jongen gewoon nog een kans moet krijgen bij Ajax want het is jammer om te zeggen dat hij het niet heeft waargemaakt. Hij heeft het ook niet waar kunnen maken omdat hij de kans van Koster niet kreeg.

Ik kan me voorstellen dat deze speler alleen wil vertrekken bij een gelijkwaardig salaris. Hij heeft een mooi inkomen, bij een mooie club. Misschien dat hij onder Mvb een kans gaat krijgen, maar met de komst van lijkt me dat vrijwel uitgesloten. Het blijft natuurlijk een goede voetballer, al heeft ie (nog) niet veel kunnen laten zien.

hij krijgt gewoon geen speelminuten,, het is best een goede speler maar hij krijgt geen speelminuten

Je kan hem volgend seizoen eventueel op 10 zetten, dan heb je geen geld nodig voor een creatieve middenvelder en is iedereen blij.
Of je kan Sulejmani op 10 zetten en Luque linksbuiten

Stekelenburg
Bruno Silva
Verm/Wie
Oleguer*
Vertonghen
Gabri
Lindgren
Suarez
Luque
Sulejmani
Huntelaar
8 juli 2008 om 09:55

En Perez dan? Die heeft het afgelopen seizoen veel meer laten zien als Luque.

8 juli 2008 om 10:49

Ja Luque is minder dan Perez vind ik. Perez achter Huntelaar, en naast Suarez en Sulejmani. Dodelijke aanval!

8 juli 2008 om 11:04

perez komt te kort... zelf cvitanich daar maar neer die kan volgens eigen zegge op 10 spelen.. toch hoop ik dat er nog een creatieve middenvelder komt voor de nummer 10 positie.. misschien goed als huntelaar verkocht wordt voor 25.. we hebben cvitanich voor de spits al... en dan kan je voor dat geld goede middenvelder en verdediger kopen en 2e spits...

8 juli 2008 om 11:38

wat wil je dan doen met de speler die 7 miljoen heeft gekost

ik hoop dat van basten hem de kans geeft en gewoon hem een aantal wedstrijden in de basis laat starten en dan pas oordelen en niet oordelen na invalbeurtjes van 5 minuten. Het is een goeie speler en hopelijk laat hij dat komend seizoen zien.

Te weinig.. hij verdient meer dan Huntelaar, Makaay en Koevermans. En die scoren en spelen wel. Ik als Feyenoorder ben blij dat hij niet naar Makaay geluisterd heeft, wat een prutser. Het zou voor heel Nederland beter zijn als hij weggaat.

Ik denk dat van Basten en hij niet door 1 deur kunnen.... Luque; veelste grote ego. Denkt de allerbeste te zijn, maar heeft nog geen 1 minuut gepresteerd. Had toch hoge verwachtingen van deze man. Hopen op dit seizoen dat hij zijn "deportivo" kwaliteite kan showen.

Ben echt blij at Psv hem destijds niet heeft weten te contracteren!!! Drukt op je begroting 0,0 waarde voor je elftal.

Luque gaat dit jaar gewoon vlammen als in zijn tijd bij Deportivo ik voel het gewoon

Strik eromheen en op naar Quatar waar ze B-voetballers maar al te graag voor veel te veel zien voetballen. Ik zet liever Leonardo op linksbuiten dan Luque. Die gast moet gewoon weg als hij het in de voorbereiding niet meteen laat zien.

Stekelenburg
Bruno Silva
Henrique
Vermaelen
Urby
Gabri
Lindgren
Suárez
Cvitanich
Suljimani
Huntelaar
8 juli 2008 om 10:13

zo zie ik het elftal ook het liefst, alleen ik zie liever vertonghen op links.
Urby zou je dan, bij blessures of als je spelers rust geeft, op de plek van Mickey laten spelen. In een Drenthe achtige rol.

8 juli 2008 om 10:20

Ik denk niet dat van Basten z'n "nederlands elftal-systeem" meeneemt naar Ajax. Daarbij komt, dat je geen mensen achter de hand hebt voor de plekken Cvitanich, Suarez en Sulejmani, mochten daar een paar van geblesseerd raken. Als je dat systeem wilt spelen moeten er nog minimaal 2 van dat soort spelers bij komen.als Luque blijft, heb je er al een. Ik wil Luque nog neit helemaal opgeven, die man kan echt wel voetballen en moet eigenlijk gewoon een kans van 10 basisplekken achter elkaar krijgen. En het zelfde geldt eigenlijk voor de controlerende positie, daar heb je dan ook nog een versterking nodig.

8 juli 2008 om 18:22

uhm leonardo perez kennedy (rommedahl, mitea). Kennedy heeft net als luque nog niet echt een kans gehad. Bij twente in zijn goede periode speelde die altijd. Deze man heeft wedstrijdritme op niveau nodig om te kunnen presteren. En Leo en Perez zijn zeker wel spelers die erbij passen om als wissel te hebben.

Ondanks dat hij weinig gepresteerd heeft kan Luque toch behoorlijke cijfers overleggen. 9x in de basis, 7x invallen en dan evengoed 4x scoren is best netjes voor iemand die weinig speeltijd heeft gekregen en zich ook nog eens aan diende te passen aan de N'l'se stijl van leven en voetballen.
Maar ja, als je zo goed verdient mag je er ook wel iets tegenover stellen en dat deze jongen kwaliteiten heeft/had is ook geen geheim als je kijkt naar zijn verleden bij Deportivo.
Toch zou ik graag zien dat van Basten hem een kans zou geven. Kijken wat hij daadwerkelijk nog kan. Maar, als je Suarez, Sulejmani en (nu nog) Huntelaar voor je hebt vrees ik dat het een gelopen zaak is voor Luque.

Laat maar zo snel mogelijk vertrekken of omscholen tot verdediger, Lees alleen maar dat Ajax de aanval wil versterken maar volgens mij hebben ze toch echt wel het probleem achterin als de hunter gewoon blijf en met de 2 nieuwe aankopen maken ze zeker de meeste goals a.s seizoen. maar het verlies van Heitinga is wel groot!!

al die mensen die hier afgeven op luque,zijn echt kortzichtig!!
wat hier geschreven word over luque zegt niks over die jongen,maar over al die jaren dat er Wanbeleid Is Gevoerd!!!
nu allemaal maar afgeven op luque,strik er om en weg wezen,verdiend veelste veel,geen 10 maar 3 a 4 miljoen waard,sorry hoor die jongen kan het niet helpen dat ajax hem wou!!
nee dat ... bestuur,de scouts enz.. die hem toen gehaald hebben die hebben aan alle kanten gefaald.
dat bewijst zich maar weer met suljemani!
van 300.000 euro naar 16,5 miljoen!

Een hopeloze voetballer. Te slecht voor woorden. Het bewijs dat er echt iets he-le-maal mis was met de ajax-scouting......echt goed mis.

8 juli 2008 om 09:29

Luque is een prima speler, zoals hij al talloze keren heeft bewezen. Er spelen hier andere dingen die ervoor zorgen dat hij nog niet alles heeft kunnen laten zien.
Wees toch eens geduldig, mensen. Ajax moet ophouden met het in recordtempo afschrijven van voetballers. Dat is pas kapitaalverspilling.

8 juli 2008 om 09:32

juist eindelijk iemand die wel weet hoe het balletje moet rollen daar bij ajax!
tis puur wanbeleid daar en verder niks!

8 juli 2008 om 09:34

Hier kan ik me helemaal in vinden. Je gaat mij niet wijsmaken dat een spits die bij Mallorca en Depor de schrik van menig topverdediger in de Primera Division en de Cl bij Ajax niets klaar zou spelen. Hij heeft sowieso te weinig gevoetbald om een goed oordeel te geven, ik denk dat hij echt wel een meerwaarde voor Ajax kan zijn. Maar geef hem eens wat krediet Ajacieden.

8 juli 2008 om 12:04

Ik was altijd gecharmeerd van Luque en snap ook niet dat hij ook nooit echt een kans hebt gehad bij Ajax, inderdaad ik ben het eens met Carlosroa hij was echt een topper bij Depor .. hij zal heus niet het voetballen verleerd zijn hoor.. Geef hem tijd, want een echte kans heeft hij nooit gehad.

8 juli 2008 om 15:35

Helemaal gelijk! Ik weet zeker dat hij meer kan dan hij tot nu toe heeft laten zien! Het is alleen jammer dat hij geen kans krijgt, helaas zelfs van menig supporter! Ik denk dat hij komend seizoen gewoon tijd nodig heeft en een constanter wedstrijdritme (dus enkele wedstrijden achter elkaar laten voetballen) nodig heeft, dan zal hij zijn meerwaarde heus wel kunnen bewijzen!

luque is juist een goeie voetballer, maar hij past niet in het spel van ajax.

Gaat het gebruikelijke gebrek aan geduld er opnieuw toe leiden dat een prima voetballer niet de kans krijgt om te acclimatiseren voordat hij de emmers met poep over zich heen krijgt?
Een speler als Luque heeft een gezellige werkomgeving nodig zonder al te veel drama. Als Van Basten dat terug kan brengen, dan moet Luque zeker nog niet afgeschreven worden.

8 juli 2008 om 10:15

ik hoop ook echt dat hij onder v basten de kans krijgt om te spelen. Koster maakte veels te weinig gebruik van Luque wat echt zonde is. Hij heeft nu 1 seizoen gehad om zich aan te passen en nu is het uur van de waarheid aangebroken. Als hij komend seizoen niet brengt wat hij moet brengen dan pas moet die weg, maar hij moet natuurlijk wel de kans krijgen.

ben benieuw of hij de kansen krijgt van Mvb eerlijk gezegd niet je gaat hem natuurlijk niet wisselen voor sulejmani die je voor een gigantisch bedrag hebt gekocht of voro een suarez die het goed doet spits achter de spits zou kunne maar je hebt perez ook nog en meschien aimar nog ik zou hem verkopen ook omdat hij zoveel verdiend het zal wel moeilijk zijn om een club te vinden die dan ook daadwerkelijk zijn salaris zal bieden ik begin het idee weer te krijgen dat hij het voor het geld doet. ook al zegt hij van niet. ik denk ook niet dat hij zijn ouwe vorm weer zal vinden begint toch een beetje een vloek te worden daar in newcastle spelers die daar falen toch jammer!

Maar een ding: Als luque speelde voor Ajax: Scoorde Altijd.

8 juli 2008 om 10:15

Dat is echt onzin. Hij heeft 4x gescoord in 16 optredens, waarvan twee tegen Vvv wat allebei ongelooflijke blunders waren van ik geloof Wintjens.

8 juli 2008 om 20:04

naa daar zit je tog heel erg fout. het was begios ^^.

Luque moet gewoon blijven in Amsterdam en flink cashen en daarvoor hoef je niet eens veel te spelen. Snel verdiend zo

Ik dacht dat hij goed zou spelen in Amsterdam. Hij was wel een van mijn favorieten toen hij voor Deportivo speelde. Als hij een kans krijgt, dan hoop ik dat hij weer laat zien hoe hij vroeger was.

Ik weet het niet met deze speler, hij heeft dit seizoen natuurlijk overduidelijk niks gepresteerd maar dat zegt niet veel. Vooral buitenlandse spelers moeten vaak een tijdje wennen. Kijk Zlatan bijvoorbeeld. Maar ik denk dat je om deze speler te laten bloeien hem wel vertrouwen moet geven, en dat zie ik zomber in met suarez/cvitanich/sulejmaini/huntelaar. Maar we zullen het aankomend seizoen zien als hij niet weg gaat.

Ik denk dat Luque nog helemaal niet de kans heeft gehad die hij verdient. Hij speelde 9 wedstrijden in de basis, 7 viel hij er in en scoorde 4 goals. Daarin speelde hij absoluut niet slecht maar toch belande hij op de bank, waarschijnlijk dat het opstootje met Suarez daar invloed op had maar mocht daarna nooit meer terugkeren en vindt iedereen hem mislukt bij Ajax. Als je eerlijk bent kan je alleen maar tot de conclusie komen dat Luque geen kans heeft gekregen om zich echt te bewijzen. Het halen van Sulejmani helpt daar niet echt aan bij, maar Luque zou volgens mij goed moeten kunnen concurreren met Rommedahl of Leonardo. Luque heeft in het verleden laten zien wat hij kan, hij kan het nog steeds. Ik hoop dat v Basten hem alsnog een kans geeft

Wel een stomme aankoop geweest natuurlijk! Dat is ook wel een beetje in de lijn van hetgeen Van Geel deed! Het lijkt me sterk dat Luque niet meer kan ballen en hij moet echt wel van waarde kunnen zijn in de Nederlandse competitie. Hopelijk weet Van Basten er een goed geheel van te maken en als alle koppies eindelijk een keer de goede kant opstaan moeten er mooie dingen kunnen gebeuren.

ik vind hem ook niet goed dus volgens mij verdient hij niet te weinig

8 juli 2008 om 10:03

ja, maar wel 3 mln salaris per jaar minimaal. beetje teveel denk je niet!?

8 juli 2008 om 10:24

1.2 miljoen 1 miljoen tekengeld.

Eerste jaar verdiende hij dus idd 2.2 miljoen. Nu verdient hij 1.2 miljoen en dat valt opzich nog wel mee bij Ajax (overigens terecht, gezien zijn prestaties).

"albert wil niet weg, hij wil zijn contract uitdienen en triomferen.

Ja dat zou ik ook zeggen... als ik elk jaar de hoofdprijs zou binnenslepen, dat is best een triomf !! Snel verkopen die geldwolf...

Helaas wordt deze jongen te snel afgeschreven. Je kunt niet zeggen dat hij echt een kans heeft gehad afgelopen seizoen. 9 Wedstrijden in de basis (waarvan 7 of 8 keer voortijdig gewisseld), en 7 wedstrijden als invaller. Hij heeft bij elkaar dus zo'n 8 à 9 complete wedstrijden gespeeld.
Als je dan als vleugelspeler 4 keer scoort doe je het niet slecht bij Ajax.

Laten we gewoon eerlijk zijn en constateren dat hij onder Koster nooit meer een kans heeft gehad. En ga alsjeblieft niet zeggen dat het onder Koster beter ging dan Ten Cate, want dat was gewoon niet zo. Jammer Marco, dat je Koster zonodig om moest lullen dat hij toch bij de club bleef. Hij was al bijna rond met Psv, ik had hem graag zien vertrekken.

Laten we er vanuit gaan dat Huntelaar wel vertrekt, en iedereen die dat niet met me eens is heeft naar mijn idee een bord voor z'n kop. Het is niet realistisch om te denken dat hij blijft, en vanuit zijn eigen perspectief gezien zou dat ook niet logisch zijn. Wat je dan moet doen is Luque centraal in de spits posteren. Dit was de positie waar hij bij Deportivo uitblonk. Dat is hij echt niet verleerd.
Iedereen verwacht dat hij aan de lopende band scoort, maar dat is niet eerlijk als je het verwachtingspatroon schetst op een resultaat van een positie waar hij al jaren niet meer speelt.

Het is een Spanjaard, die moet hier wennen, zich aanpassen, en dat gaat het snelst door vertrouwen te krijgen, iets wat hij in Amsterdam nog niet veel heeft gehad. Vergeet niet dat het ook even duurde voordat Gabri goed ging spelen.

Ik vind die Luque maar een geldwolf. Wat ben ik blij dat Feyenoord hem niet heeft gehaald. En hoe kan zijn vader nou zeggen dat hij beter is dan in zijn Deportivo tijd. Daar was hij een echte topper. Zou hij dat niveau weer halen dan is hij zo weg uit Amsterdam. Suarez, Huntelaar en Sulejmani hebben sowieso meer kwaliteit dan Luque.

Ik denk dat van Basten Luque gewoon een kans moet geven. Hij heeft niet veel gespeeld afgelopen seizoen, en als hij speelde was het als hij net van een blessure terugkwam. Ik herriner me nog dat hij een tijdje in topvorm was voor het incident met suarez tegen feyenoord!
Houden die gast!

Hij moet concureren met perez voor de 10-positie (als ajax niemand haalt)

Onzin!!! Nog meer geld? die luque speelt bijna nooit

Ik denk inderdaad ook dat deze spanjaard nog wel eens kan gaan verrassen. De beste man kwam in een elftal wat voor geen meter draaide, geen vertrouwen van de trainer en ook nog zoals hier al eerder aangegeven in een ander land
, andere stad (niet de makkelijkste qua supporters).
Zou het wel een speler vinden voor net achter de spitsen. De absolute snelheid zit er niet in en ik denk dat hij wel de techniek en intiligentie bezit om daar te kunnen spelen.... beetje het spel verdelen, maar dan moeten er wel 2 goede afpakkers achter.
Albert moet vertrouwen krijgen van Ajax en haar supporters, maar vooral van Marco en dan is die middenvelder mischien wel niet eens nodig. Kan Blind zich gaan concentreren op 2 verdedigers waarvan ik denk dat je 1 absolute mandekker (bouhla)moet hebben en 1(?) die zich wat meer met de opbouw kan bezig houden. Kun je wat meer schuiven en bovendien vind ik dat de toekomst van Vertongen en Urbi meer op het middenveld liggen.dus hoe raar het ook klinkt met het aantrkken van twee verdedigers versterk je alle linies binnen je team.

8 juli 2008 om 10:09

Gelukkig zitten hier ook nog mensen met een rationele kijk op voetbal, die de zaak kunnen beargumenteren, die niet alleen maar losse flodders afschieten zonder erover nagedacht te hebben.
Mooie woorden, ben het helemaal met je eens.

Luque verdient een schop onder zn kont zul je bedoelen... verdient te weinig...

Luque's vader zegt dat zijn zoon te weinig verdient.
zo gek is dat niet, als je 2 miljoen per jaar verdient wil je er altijd meer.
dus zo vreemd is dat niet.

en eigenlijk is het een fantastische voetballer, maar komt er niet uit...

8 juli 2008 om 10:17

ik vind ook dat ze luque een echte kans moeten geven, als deze jongen vertrouwen krijgt van Marco zal ie zich wel eens kunnen gaan bewijzen. Want voetballen kan ie zeker wel dat zag je vaker wel in wedstrijden waarin ie inviel. Alleen miste hij vertrouwen waardoor hij vaker onzichtbaar was in wedstrijden.

Bij de eerste beste aanbod uit Spanje gelijk transfervrij laten vertrekken.
Zelfs Rommeldaal heeft afgelopen seizoen beter gepresteerd en geeft
John Goossens een kans.

Een absolute miskoop, totaal niet passend in het Ajax systeem. Exemplarisch voor het wanbeleid dat door Martin van Geel is gevoerd. Sneijder was weg, Babel was weg, Suarez was gehaald, maar veel te laat waardoor hij niet ingespeeld was in het elftal voor de cruciale wedstrijden tegen Slavia Praag, Help, wat moest Martin nou weer doen? Hij had ergens in de krant gelezen dat Psv niet lang daarvoor Luque had geprobeerd te halen. Psv, dat was toch de club van topaankopen als Farfan, Gomes, Lee etc.? Nou, dan moest die Luque ook wel een kanjer zijn. Halen die vent, zo besloot Martin, het publiek begon immers te morren. Salaris van 2 miljoen? Geen enkel probleem, we hebben geld zat. Ik heb die Luque vaak genoeg zien spelen om te weten dat het niks was, niks is en nooit iets zal worden met de goede man.

Een goede speler voor 4-4-2, in een vrije rol achter de diepste spits, maar waar moet je die man in vredesnaam opstellen in het Ajax systeem? Niet op de vleugels, daarvoor mist hij de explosiviteit. Hoogstens achter de spits met twee renners om zich heen, maar volgens mij hebben we daar Perez en Cvatnich al.

Dat jong moet zelfs het minste verdienen van de hele selectie, hij bakt er niks van , en dan gaat zn pa ook nog eens zeuren

krijgt die vader ook geld van hem om dit te doen en als luque dan meer zou verdienen meer geld kan vangen van zijn zoon luque verdient tog het meest bij ajax of niet.? als ie te weinig verdient had ie maar naar psv moeten gaan of wat van zijn carriere moeten maken vind je het heel gek als je bij newcastle zo veel als je wilt krijgt, dus laat het lekker teruggaan vader blij omdat hij meer verdient .

luque is een speler die al jaren niets meer presteert en dat zal niet alleen aan de trainer liggen.hij verdiend een vorstelijk salaris en dan zegt vaderlief dat hij zelfs nog te weinig verdiend.ik hoop voor ajax dat een club hem nog wil overnemen,maar ik vrees het ergste!
misschien dat deportivo hem nog terug wil!toen was het wel een aanvaller die naam maakte!maar dat is inmiddels 3,4 jaar geleden en de tijd blijft niet stilstaan!

Te weinig? En net zo goed als bij Deportivo.
Die zaakwaarnemer ziet toch echt meer dan ik... Hij heeft nimmer het niveau van bijvoorbeeld een Suarez gehaald.

Ik vraag me af of hij nog aan spelen zal toekomen. Ik bedoel nu dat perez geen plek meer heeft op het middelveld. Moet perez in de voorhoede spelen (als hij speelt) dus suleymani is zijn concurent. Leo blijft bij ajax en moet met suarez concureren voor rechts. Voor alberto is gewoon geen plaats. Misschien kan hij spelen op de positie van chivanich alleen kunnen ze perez beter weer voor die positie gebruiken. Ik hoop dat hij verkocht word voor 4 miljoen ofzo en dan voor zijn salaris aan klaas tegeven.

Stekel
silva
aankoop
aankoop
urby
gabri
lindren
suarez/l
chivanch*str
sulemani*str
huntelaar

Hij is nog erger dan robben.. na hoeveel minuten raakte hij weer telkens geblesseerd? Weg ermee!

Hoeveel echte kansen heeft Luque eigenlijk al gehad bij Ajax? Kan me herinneren dat hij een paar wedstrijden achter elkaar zeer goed speelde en zelfs een applauswissel kreeg. Na het akkefietje met Suarez heeft hij nooit meer een kans gehad. Maar hij heeft meer talent dan een Rommedahl en Kennedy, maar Koster vond het een lastige jongen, anders kan ik het niet verklaren.

Vergeleken bij zijn salaris in Engeland lijkt het misschien weinig, maar we zijn hier wel in Nederland dus ik vind het genoeg.

Conclusie, ik heb in Luque meer vertrouwen dan in Leonardo, Rommedahl en Kennedy dus laat die eerst maar vertrekken dan. Man met zo'n traptechniek moet je koesteren. En als ik lees dat Luque gewoon een matige voetballer is dan zou je misschien meer voetbal moeten kijken, hij kan wel degelijk voetballen.

Typische paniekaankoop om publiek te vreden te stellen toen er zijn zat spelers die meer kwaliteit hebben in de selectie van ajax en minder verdienen , ajax moet hem gewoon ontslaan want dit leunt zwaar op je budget

8 juli 2008 om 10:59

als je em ontslaat moet je wel zijn contract afkopen...

alleen 4 uit 9 wedstrijden is niet verkeerd zeker niet als 7 invalbeurten

Luque is overbodig bij Ajax. Cvitanich, Huntelaar, Suarez, Leonardo, Perez, allemaal aardige voetballers. En allemaal beter als Luque.
Dag Luque, op naar Betis of een andere club.

"sterker nog: hij verdient te weinig bij Ajax! Als de nieuwe trainer Albert opstelt, zal iedereen dat zien. Hij is nog steeds een absolute topspeler, zelfs nog beter dan in zijn Deportivo-tijd."

vooral die laatste zin is toch wel frapant.

Luque is verleden tijd!! Die moet gewoon vertrekken. Hij zal zelf toch ook wel inzien dat het zo langer niet meer kan??? 5 miljoen met je er nog wel voor kunnen krijgen, verlies je 4 miljoen maar dat is vorig jaar al recht getrokken met de transfer van sneijder en babel.

8 juli 2008 om 13:48

hij is gratis gekomen..

Ajax heeft hem ook niet echt een kans gegeven, zelfs Kenedy speelde meer! laat kennedy weggaan en geef Luque nog 1 kans om te presteren, doet hij dat niet, kan hij alsnog weg!

Ach die jongen moet gewoon een kans krijgen.
Zoveel kansen heeft hij nou ook weer niet gehad. Een basisplaats verdient hij nu denk ik nog net niet met spelers als Suárez,sulejmani,hunterlaar,cvitanich en Leonardo (die ik ook een stuk beter vind dan Luque) Maar hij is goed genoeg om hem gewoon af en toe eens te laten invallen en als je hem mischien ook nog vertrouwen geeft komt het al hellemaal goed met hem.. was denk ik niet voor niets een paar jaar gelden een van de grootste talenten van de wereld. In mijn opstelling moet je Luque bijv. eens laten invalen voor Perez, Sulejmani, of Huntelaar.

Stekelenburg
Silva
v.d. Wiel
Vermaelen
Vertonghen
Gabri
Perez
Lindgren
Suárez
Huntelaar
Sulejmani

Luque is net als kuffour zo'n oude miskoop
bij alletwee dacht ik: yes grote naam bij ons cluppie
maar ze vallen allebij zwaaar tegen!!

volgend jaar moet de jeugd de kans krijgen!!!!
luque nog 1 kans de jeugd nog 2
anders allees weg!!!!
(alles weg wat niet goed is)!

hij is inderdaad een hele goede voetballer, moet in mijn ogen dus ook een kans krijgen!!! ik ga ervan uit dat Huntelaar vertrekt, dus komt er nog meer geld vrij voor 2 goede verdedigers.
voor derest is de selectie redelijk op pijl volgens mij.
vooral veel jeugd de kans geven denk ik, hier moet de Nederlandse competitie het toch van hebben.

Geen echte kans gekregen.. problemen met koster..!!

Ajax moet gewoon selectie verdunnen en de salarissen van de overige spelers verhogen.. zo gaan ze ook niet zo snel meer weg..
ajax maakt wel winst met spelers maar verliest zijn reputatie..
waarom gaat babael weg voor 18 miljoen en komt sulajmani voor 16,25 Ik Heb liever babel..

ajax maakt ook verlies door niet verder te komen op europees podium..

Conclusie:
Hou je goede spelers en speel voor de eer en reputatie en niet voor de sommen van winst en verlies..

Alle top clubs hebben schulden zelfs Ac Milan die al weet ik veel hoeveel keer de champions leuque heeft gewonnen.

Ik zou zeggen: Luque laat eerst maar is wat zien
Hij heeft het naar zn zin omdat hij lekker verdiend
Hij is geen toegevoegde waarde voor Ajax.

Ik vind het echt een klas bak, denk je nou echt dat zijn kwalitieten ineens zijn verdwenen? onder Ten Cate kwam hij eindelijk op gang jammer dat daarna koster hem geneens op de bank in de selectie op nam. volgend seizoen als hij de kans laat hij gewoon weer zien dat hij de beste is, ook beter dan sulejmani of weet ik wat.

Mensen aan Luque heeft Ajax gewoon flink misgekocht! Niet denken dat Luque het dit seizoen gaat laten zien, want dat doetie niet! Hij is al een tijd niet meer op niveau. Waarom zou hij bij Newcastle wegwillen dus weggaan uit de Pl om in Nederland te voetballen als hij in Engeland wel naar niveau zou presteren? Dat zou je toch nooit doen! Toen diekwam wastie 29! Dan ga je mij niet vertellen als je vroeger in de Pd de verdedigers de stuipen op lijf joeg en je nog steeds van dat niveau ben naar Ajax komt.
En hoe het komt dat spelers niet meer hun oude niveau kunnen halen weet ik ook niet. Kijk naar Patrick Kluivert precies even oud als Van Nistelrooy. Van Nistelrooy afgelopen seizoen weer ontzettend belangrijk voor Real Madrid. Kluivert mocht blij zijn alstie af en toe mocht in vallen bij Lille! Terwijl Kluivert topscorer van Nederland allertijde is dus je kan moeilijk zeggen dat hij niet ooit op zelfde niveau als Van Nistelrooy is geweest.
Zal moeilijk worden voor Ajax om hem te verkopen. Zal je weinig centen voor verdienen, misschien zoals al eerder opgemerkt een club die laag speelt in de Pd of de Pl zit vaak toch wel wat geld en die zouden wel eens zo'n speler kunnen aantrekken op basis van zijn goede jaren.

Het probleem is dat je deze jongen niet echt kan ontslaan zonder een gouden handdruk. Hij wil zichzelf nog bewijzen dus er zit niets anders op dan hem nog een grote kans te geven, tenzij er een club komt die hem wil hebben.

Hij mag van mij voor 1miljoen weg gaan.
Daag luque

Zo zit de verdediging denk ik wel goed met v/d Wiel en Henrique in het centrum en dan silva rechts en vertongen links. En je moet v/d Wiel en de Jong zeker opstellen hebben allebij heel veel talent. En je moet geen 4 2 3 1 spelen want dan is het geen ajax traditie meer.

Stekelenburg
Silva
v/d Wiel
Henrique
Vertongen
Gabri
De Jong
Lindgren
Suarez
Huntelaar
Sulejmani

Hij kan het wel maar het komt er niet echt uit! hopelijk aankomend seizoen wel!

Kijk mensenluque is en blijft een topspelerer paar reacties van een paar mensen die zeggen dat hij slecht is(wat fout is) hebben gewoon geen verstand van voetbal punt uit. Als Luque kansen krijgt om in de basis te spelen dan zul je wel zien dat Luque een wereldspeler is waar hij overal wordt gerespecteerd herrineren jullie die wedstrijd van hem met Deportivo tegen Ac Milan thuis hij dribbelde ze allemaal gek joh dus andere toontje graag|p|p

Ik vind dat die luquehet heleseizoen niks heeft laten zien. Hij heeft toch genoeg kansen gehad en ik verwacht ook niet dat als van Basten Huntelaar, Suljemani en Suarez tot zijn beschikken heeft luque gaat gebruiken.

Stekelenburg
Bruno Silva
Vermalen
Lindgren
Vertongen
Gabri
Perez
Emanuelson
Suarez
Huntelaar
Suljemanie

Luque is een beetje overhyped. Eerst bij Deportivo goed gespeeld. Later bij Newcastle niks laten zien. En nou koopt Ajax hem omdat hij 5 jaar geleden goede wedstrijden speelde.

Ik ben blij dat Psv deze speler destijds niet gehaald heeft. De man is ontzettend overbetaald en bovendien niet meer in staat om zijn oude niveau te bereiken.

Eerlijk ?

Gewoon een kans geven en hij zal schitteren. Gewoon de concurrentie aanlaten gaan met Leo En Suarez en kijken wat er uit komt.

Wordt het niks dan jammer, maar wordt het zometeen wel wat, dan zullen de stemmetjes hier weer anders piepen.

Maar dan nog...€2.2 miljoen is daarentegen ook veels teveel.

geef hem nog een kans

ik vind dat hij niet te veel verdient. Hij kán wel denk ik een goede zijn als hij vertrouwen krijgt.
maar waar moetie staan. rb of lb? nee daar hebben we suarez en sulejmani. op 10? heb ik liever dat we cvitanich vertrouwen geven want die is nog jong, en anders siem de jong. in de spits huntelaar en bij vertrek zou ik een jongere (dan luque) spits kopen.
hij moet denk ik de stand-in worden op de flanken.

opstelling: *= als hi komt ander een andere aankoop of vd wiel

stekelenburg
silva
oleguer*
wiel.vermae
vertonghen
gabri
lindgren
suarez
cvitanich
sulejmani
huntelaar

Luque gaat denk ik voorlopig nergens heen. Ajax wil geld vangen en voorlopig laten alle clubs die hem nog herinneren hem links liggen. Zijn laatste 'degelijke' seizoen was toch al weer enige tijd geleden (2004/2005).

Als hij blijft ben ik van mening dat hij een eerlijke kans moet krijgen van de technische staf. Het is toch een duurbetaalde prof.

Toch zal het er wel op uit draaien dat hij alsnog voor een habbekrats weg mag zodra de deadline van het transferseizoen in zicht komt en andere clubs nog de nodig gewenste versterking voor de breedte zoeken. Ruim 2 miljoen is toch best veel als jaarsalaris voor een bankzitter.

8 juli 2008 om 11:45

btw hij was mesatal tribunezitter

8 juli 2008 om 12:01

Voor Luque gaat Ajax nooit meer geld vangen, teminste niet meer dan 1 miljoen. Die man drukt zo zwaar op de begroting dat ze hem in Amsterdam waarschijnlijk zelfs gratis zouden willen laten gaan.

kan iedereen het zich nog herinneren?? luque kon naar psv en feyenoord, maar hij moest en zou naar ajax want die wilden wel het salaris betalen wat meneer wilde hebben. En ajax blij blij blij dat hij er eindelijk was, dit was De aankoop van het seizoen, want psv en feyenoord waren afgetroefd, en de spaanse godenzoon heeft voor ajax gekozen, en niet voor die andere 2 clubjes.. Ik moet er nog steeds om lachen, dit is toch wel iets wat in de geschiedenisboeken gaat; niemand ter wereld verdient zoveel voor het werk dat deze man levert, namelijk Niks

de paar wedstrijden die luque speelde, daarvan vond k toch een aantal wel goed. maar ik denk ook dat er voor hem dit zeisoen geen plaats is. hij zou misschien nog links op het middenveld kunnen spelen.

ajax kan zijn geld beter gaan inversteren in een betere speler,,
nu gooien ze het echt weg. zonde!!!

voor een bankzitter verdiend hij wel te veel. maar moet toegeven dat ie niet echt de kans heb gekregen. die 4 wedstrijden en heeft ie niet echt slecht gedaa. maar ja we wachten wel af

Rafael Luque heeft duidelijk geen verstand van voetbal zo te zien aan zijn uitlatingen over zijn zoon Albert. De aanvaller verdient veel meer dan tot zijn recht komt als je is ziet hoe Luque heeft gespeel het afgelopen seizoen. Hij was in geen 1 duel een waarde voor Ajax. Verkoop liever deze speler, met zijn pa als belachelijke zaakwaarnemer.

een geldwolf en voetballen ooh maar

Het is te hopen voor ons dat Luque snel vertrekt uit Amsterdam, want deze jongen heeft sinds zijn Ajax tijd niks echt laten zien. En was ook nog eens vaak te vak geblesseerd. Verder zit bij Ajax alleen maar in de weg, zal vaak op niet spelen, maar alleen op de bank zitten. Voor hem is dat ook niet leuk dus hij er verstandig aan om naar een andere club te vertrekken. Want Ajax hoeft hem niet dat is duidelijk.

hij speelt tog nooit dus wegwezen

ajoh die vent kan niet zoveel meer, die vader zou best wat minder praatjes mogen hebben, hij overschat sn zoon nogal..

ik vind wel dat hij te veel betaald krijgt maar ik vind ook dat hij nog een kans verdient onder Mvb want door koster is hij uit de basis gezet want onder Htc speelde hij vaker en niet slecht vond ik maar nu is Koster weg (gelukkig) dus ik vind dat ze hem een nieuwe kans moeten geven ewant ik zou eerder rommedahl, mitea, bakircioglu verkopen want die vind ik slechter en juist koster stelde die op (- mitea) dus blij dat koster weg is

Kom op he. Luque was vorig jaar misschien wel de beste speler uit de hele ajax selectie en heeft geen kans gehad van Koster. Hij zal toch een keer ritme op moeten doen en daarvoor heeft hij speelminuten nodig. Als hij deze niet krijgt, dan kan hij zich moeilijk bewijzen. Dan vind ik het een beetje kortzichtig om te gaan roepen dat hij al lang over de top is. Ik geloof niet dat Luque ineens het voetballen verleerd is, en ik weet zeker dat Luque nog van (grote) waarde kan zijn voor Ajax. In het begi van vorig seizoen zag je al vlagen van zijn oude klasse terug en vervolgens is hij het verdere seizoen op de bank neergezet. Wat mij betreft mogen ze Luque houden en het liefst ook nog speelminuten geven. Je kan deze speler niet zomaar uitrangeren.

8 juli 2008 om 13:52

Dat ie een goede buitenspeler is, kan zog oed als worden uitgesloten. Zou hem wel heel grag eens als centrumspits aan het werk willen zien. Daar heeft ie wel de eigenschappen voor. Is nl totaal niet snel, beweeglijk en ook behoorlijk actieloos. Wil ook niet meeverdedigen, terwijl zowat alle tegenstanders met opkomende backs voetballen..dus kan ie met de kwaliteiten die hij wel bezit veel beter gebruikt worden in het centrum, als spits. Daar ook kan ie zijn balcontrole, kopkracht en fantastische schot op doel veel vaker gebruiken..

8 juli 2008 om 14:27

Luque is een goeie nummer 10 of als spits. Behoorlijk actieloos vind ik op zich wel meevallen. hij heeft een goed schot en een goeie pass in huis. Maar ja wat gaat er gebeuren met Perez. en Cvitanich kan ook goed uit de voeten op nummer 10. en met welk systeem gaat Mvb spelen. Op zich is het wel logisch dat mensen nu gaan roepen dat Luque maar weg moet, maar ik had hem erbij gehouden. Als buitenspeler zie ik hem ook niet echt goed uit de voeten komen nee, maar op andere posities achter de spits of in de spits kan Luque prima uit de voeten.

Vind ik ook ... Ik bedoel hij is lang geblesseerd geweest de jaren ervoor en weinig gespeeld. Dus dat het even wat moeilijker gaat is niet zo gek, zeker als je niet echt het vertrouwen krijgt.

Ik kan me haast niet voorstellen dat zo'n geweldige voetballer ineens niks meer kan. Dan zit het gewoon niet goed in het koppie. Dus een trainer die een btje met mensen om kan gaan krijgt dat er echt wel weer uit. Nu is alleen het probleem dat van Basten niet direct het schoolvoorbeeld is van een people manager.

We zullen zien. Zet die jongen gewoon een tijdje in de basis om zich echt te kunnen bewijzen. Als het dan op niks uitloopt dat weten we allemaal genoeg.

Luque is een goede speler en die keren dat ik hem heb zien spelen bij Ajax vond ik hem absoluut niet slecht.
Ik snap bijvoorbeel niet waarom Kennedy wel keer op keer mag laten zien dat hij geen voorzetten kan geven.
Waarom krijgt Luque dan niet wat meer kansen? Hij heeft een goed schot, de wil om te knokken zag ik ook bij hem.
Volgens mij als je hem een kans gaat geven, laat zien dat je vertrouwen hebt in hem hij een absolute meerdwaarde kan zijn voor Ajax.
Die jongen kan bijzonder goed voetballen, het is geen miskoop, het is mis management dat hij niet betrokken word bij het spelletje.

die kerel is echt een hele grote miskoop geweest bij Ajax!
En dat hij te weinig verdient is ook onzin, hij verdient bijna het meest in de hele selectie van Ajax!
maarja. we zullen zien wat er van hem komen zal

Goede speler hoor die Luque, als Ajax hem de kans geeft. Maar hij verdient nog steeds te veel. Luque is echt goed maar niet beter dan het trio ' Suarez - Huntelaar - Sulejmani '.

hahah die vader heeft geen verstand hij is toch de bestverdiende speler van de Eredivisie?

als huntelaar kan je hem nog wel eens nodig hebben. neem aan dat suarez dan naar de spits verhuisd? dat hij te wenig verdient lijkt me wat overdreven maar feit is dat hij nooit de kans gekregen heeft om ritme op te doen. met name ook omdat hij voor hij naar ajax kwam al een tijd niet gespeeld had en dus extra behoefte had aan regelmaat en vertrouwen. nooit gekregen dus moeilijk te beoordelen. ik geef hem het voordeel van de twijfel en zou hem nog wel eens willen zien.

geef hjem de tijd kijk tegen vvv toen na een aarwedstrijden toe kreeg hij blesure en toen bij feyenord met suarez gewisseld en een paar invalbeurten hij krijgt geen kans meer dat is jammer

kijk ik wil niet lullig doen,maar ook al blijft hij zal ajax toch een keuze moeten maken er zijn 3 middenvelders nodig en deze zijn er :

-emanuelson
-lindgren
-gabri
-siem de jong
-van der heijden
-luque
-perez
-sarpong
-anita
-macdonald

kortom veels te veel,als ajax slim is verhuren ze zoiezo anita ,maar van der hyden,sarpong en donald kunnen het al aan,dus het zou zonde zijn al niemand werd gebruikt,de jong krijgt zikjn terugval jaar denk ik,dus ajax doet er het best aan om het wat kleiner te maken want het is ook zonde als de jeugd nite wordt gebruikt en weggaat en ajax geen geld ervoor krijgt en van dat inkomen moet ajax het hebben

8 juli 2008 om 18:01

dat ben ik niet helemaal met je eens.
voor een deel heb je nauurlijk gelijk maar anita is een verdediger en emanuelson eigenlijk ook maar kan ook op linksvoor. sarpong stond in de beker ook een keer linksvoor en was toen de uitblinker.
voer hou je dan
-lindgren
-gabri
-siem de jong
-van der heijden
-luque
-perez
-macdonald
dat zijn er 7 met wissels heb je er ongeveer 5 nodig
en in verband met blesures schorsingen etc. is het middenveld juist wel in balans. wat ajax moet doen is verdedigers halen want wie heeft ajax nou? silva verthongen vermaelen ¿emanuelson? ¿anita?
zilva verthongen vermaelen zijn goed. die andere zijn niet om over naar huis te schrijven, met 3 goede verdedigers word je geen kampioen. mischien is de volgende opstelling van mij een oplossing
doel stekelenburg
verdediging: verthongen emanuelson silva
midenveld: centraal: gabri rechts: siem de jong links: luque
achter de spitsen: perez
aanval:huntelaar cvitanich suarez

9 juli 2008 om 02:30

Sorry, maar ik schaar Luque toch wel degelijk bij de aanvallers.

Voorin heb je nogal wat spelers. Leonardo, Rommedahl, Cvitanovich, Suarez, Huntelaar, Luque en Sarpong, Kennedy en Perez evt ook nog op de vleugels. Dus of een paar weg (wat geen kwaad kan gezien het niveau), of investeren in middenveld/verdediging.

Defensie is sowieso bijzonder matig, maar een goede solide middenvelder kan ook zeker geen kwaad.

9 juli 2008 om 05:19

Ik denk dat je Van der Wiel nog ben vergeten die ik ook een prima Verdediger vind.
Over dat ze meer in de verdediging moeten steken ben ik het helemaal met je eens met deze spelers word je geen kampioen maar een extra middenvelder waar van je weet dat hij altijd wel op nivuea speelt is ook zeer welkom daar denk ik .

Geef hem nou eens drie wedstrijden de kans op de 'tien'' positie! Dan wil ik het nog wel eens zien hoor.. Volgens mij wordt je met dit team kampioen! (er van uitgaande dat Huntelaar naar Engeland vertrekt. Vier voorhoede-spelers die een actie kunnen maken en makkelijk scoren!

Stekelenburg
Silva
Oleguer
Vermaelen
Verthongen
Gabri
Lindgren
Suarez
Luque
Sulejmani
Cvitanich
8 juli 2008 om 17:13

Het zou een geweldig alternatief zien als Huntelaar vertrekt. Met Cvitanich in de spits heb je een goede. Beelden gezien van al zijn doelpunten in zijn Argentinie-tijdperk en het is een echte spits. Alles met het hoofd en intikkers ( net als Huntelaar).

Luque, ik vind het een beetje sneu voor je, dat je zo'n belachelijke zaakwaarnemer hebt, en dat als vader. Hij heeft zowiezo niet gelijk dat hij te weinig verdiend, en beter dan in zijn Deportivo tijd is ook om te lachen.
Daarnaast heb ik wel altijd vertrouwen in Luque, en is dit seizoen van mijn part zijn laatste kans. Hij moet zich nu gaan bewijzen mits hij de kans krijgt, want anders kan hij al in de winterstop zijn koffers pakken.

Even over het hoge salaris dat hij heeft. Misschien een idee voor clubs om spelers gewoon een prestatie-salaris te geven ipv 2 miljoen te betalen voor een speler die alleen maar op de bank/tribune zit.
En dan de spelers die op de bank/tribune zitten gewoon een gemiddeld salaris geven.
Dit is natuurlijk heel ingewikkeld om uit te laten komen, en er zitten vast wel een paar problemen in vast, maar het kan natuurlijk een optie zijn.

ja goeie opstelling litmanen37 ik vind dat luque een kans verdient

Ajax moet nog één seizoen een gokje met hem maken. Iedereen weet dat deze man kan voetballen, maar als je geen kans krijgt, is het inderdaad moeilijk om de harten van je supporters te veroveren. De wedstrijden die hij speelde dit seizoen, speelde hij best redelijk. Dus Van Basten geef hem een kans en kijk hoe het afloopt!

Stekelenburg
Bruno Silva
Aankoop
Vermaelen
Vertonghen
Gabri
Lindgren
Suarez
Luque/Pe
Sulejmani
Cvitanich

Ik kijk in mijn glazenbol en zie Luque de positie van Huntelaar innemen. Luque op nummer 9 en scoort er volgend seizoen 15. Huntelaar voor 20mln naar Arsenal.

Ik weet 100 zeker dat Van Basten ook Luque een kans gaat geven in de voorbereiding. Van Basten kijkt niet naar namen en helemaal niet naar salarissen. Denk daarbij aan het oproepen van Bobson en Denneboom bij Oranje. Van Basten maakt veel verrassende keuzes. Luque kan gewoon op nul beginnen en laten zien wat hij kan. Ik heb ook nooit begrepen waarom Koster zo weinig gebruik van hem heeft gemaakt. Kennedy heeft wel keer op keer de kans gekregen en heeft ook niet overtuigd. Luque heeft gewoon kwaliteiten, zonder twijfel. Misschien is het gewoon een kwestie van hem het vertrouwen geven en niet direct te wisselen na 1 slechte pass.

luque kan best voetballen dat heeft hij al bewezen en de wedstrijden bij ajax waren ook zo slecht nog niet.
Alleen de keuze van Koster viel niet op Luque maar op andere spelers, met van Basten krijgt hij een nieuwe kans en misschien dat hij nu wel een basisplek afdwingt.
ik vind het persoonlijk een goede aanvaller met een heel goed spelinzicht en goede positionering. Alleen jammer dat hij niet het vertrouwen heeft gekregen om zich in meer wedstrijden te bewijzen.
9 wedstrijden 7 invalbeurten is niet bijzonder veel voor een nieuwe aanwinst die zich nog moet aanpassen. 4 goals vind ik dan nog een redelijk goede prestatie.
wordt nog leuk de strijd tussen Suarez, Sulejmani en Luque..
aangezien Huntelaar sowieso een basisplaats heeft als hij niet vertrekt, en als hij wel vertrekt vergroot dit Luque's kansen

grote onzin dat luque te weinig verdient
maar hij heeft vorig seizoen in mijn ogen niet echt de kans gehad om zich te laten zien
hij speelde tegen Vvv en goede wedstrijd hij scoorde 2 keer in 20 minuten maar toen rraakte hij gebleseerd daarna heb ik hem niet echt meer gezien.
alleen nog met dat ruzietje met suarez, maar daar zal het niet door komen want suarez was dit seizoen ook gewoon een vaste basisspeler

Hahaha die vader is grappig, gewoon een jaar verhuren aan Twente(waar hij 110 procent basis speelt) en dan een oordeel vellen

Hij heeft een geweldige traptechniek, helaas is hij gewoon vaak niet in goede doen. Prachtige speler om naar te kijken als hij in vorm is, maar vooor dat geld...

we zullen zien... laat hem zich eerst maar bewijzen, dan zien we of hij echt zo goed is als dat zijn papa zegt

Luqie moet een aantal (oefen)wedstrijden achter elkaar op dezelfde positie spelen. Dan komt hij pas weer in zijn ritme en gaat weer beter presteren; ik geloof nog in zijn kwaliteiten.

Papa hemelt zijn zoontje op. Walgelijk. Zo kweek je omhooggevallen en luie kinderen.
Luque kan best gaan. Die jongen kan het niet meer.

Wat een opgeilerij. Luque kan het nog wel, maar hij heeft een strijd met Koster gehad, en Koster stelde hem niet meer op. Hij moet weg als hij niet in de plannen van Van Basten voorkomt.

Luque kan het heus wel, alleen hij laat zich niet zien. Alleen snap ik hem niet.
Hij kwam bij Ajax voor de roem en de faam, maar hij zit op de bank...
Hoe krijg je dan roem en faam? Dan kan hij beter weggaan naar een buitenlandse club die hem nog wel voor een redelijk prijsje wil hebben.

En vind jij het dan niet leuk dat je papa over je zaken bezig houd? In je vader heb je meer vertrouwen dan een vreemde.
Koster moet Luque gewoon een paar keer opstellen, anders kan hij voor mij gratis weg...

Hij denkt dat hij zo goed is, maar waarom liet hij het niet zien dan? Hij heeft wel wat kansen gehad en die niet gepakt klaar. Gewoon bij het eerste bod weg laten gaan.

Laten we allemaal eerlijk zijn heeft hij een echte kans gehad of niet . Ik zeg van niet beter hem dan een rommedahl of kennedy .

Ik was behoorlijk tevreden met Luque, prachtige traptechniek!
Zijn corners werden tenminste vaak gevaarlijk, vrije trappen en voorzetten tijdens spel zijn van goed niveau!

Zwaar onderschatte voetballer. Met Luque was Ajax vorig jaar op zeker kampioen geworden. Op oneigenlijke gronden afgeserveerd. Onbegrijpelijk !

9 juli 2008 om 11:00

Idd, hij heeft er nooit echt 'in kunnen komen'....
en als het een keer goed begon te gaan, zat ie direct weer op de bank...

We mogen niet vergeten dat Luque ooit echt heel goed was. Vooral blessures hebben hem afgestopt. Bovendien, hij begon net in vorm te raken totdat hij ruzie kreeg met Suarez. Toen kreeg hij geen kans meer van Koster.

Maar met een nieuwe trainer krijgt iedereen nieuwe kansen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren