Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik denk dat Barcelona en Arsenal aan Marc zullen gaan trekken’

Laatste update:

Sören Lerby vindt het een goede zaak dat Ajax de laatste jaren is afgestapt van het salarisplafond en meer geld is gaan investeren in nieuwe spelers. De oud-voetballer van onder meer Ajax en PSV prijst in een interview met De Telegraaf het werk dat Edwin van der Sar en Marc Overmars hebben geleverd in de Johan Cruijff ArenA. Lerby is van mening dat de Amsterdammers met de tijd zijn meegegaan door hogere bedragen op tafel te leggen voor nieuwe spelers.

Ajax hield doorgaans de hand op de knip, met als gevolg dat er naast de komst van spelers werd gegrepen en dat belangrijke spelers niet behouden konden worden omdat zij elders meer konden verdienen. “Door het salarisplafond los te laten en veel hogere transfersommen te betalen dan in het verleden, is Ajax op de transfermarkt met zijn tijd meegegaan. Edwin van der Sar en Marc Overmars hebben het super gedaan, want de investeringen hebben zichzelf meerdere keren terugbetaald, het eigen vermogen is gigantisch”, aldus Lerby.

Lerby is het niet eens met de kritiek dat Ajax grote financiële risico’s neemt. “Met een onophoudelijke stroom talenten uit de eigen opleiding, die tientallen miljoenen euro’s oplevert, valt dat wel mee. Maar wat willen de critici dan? Doet Ajax niks en zien de vijftigduizend mensen in het stadion baggervoetbal, dan zeggen dezelfde mensen dat er sprake is van wanbeleid, omdat er meer dan genoeg geld op de bank staat, maar Ajax de hand op de knip houdt", zegt de oud-voetballer, die tegenwoordig als zaakwaarnemer door het leven gaat.

Overmars wordt vaak geprezen vanwege zijn transferbeleid, al zaten er de laatste jaren ook verschillende miskopen tussen. “Dat is in mijn ogen niet te voorkomen als je veel koopt. En dat moet en doet Ajax”, aldus Lerby. “De garantie dat een speler slaagt, heb je nooit. Ik heb die nieuwe Braziliaanse aanvaller Antony op het Olympisch kwalificatietoernooi gezien. Ik weet bijna zeker dat hij een sensatie wordt en zijn transfersom (maximaal 21,5 miljoen euro, red.) waard is. Voor dit geld moést Ajax hem volgens mij altijd kopen. Maar wat als hij het toch niet waarmaakt?”

Ajax scout veel in Zuid-Amerika en Europa. Volgens Lerby zouden de Amsterdammers er goed aan doen om ook in de Eredivisie te winkelen. “Als ik Overmars was zou ik zeker bij PSV, Feyenoord en AZ gaan shoppen. Dan word je zelf sterker en de concurrentie zwakker. Bayern München deed dat de laatste jaren bij Borussia Dortmund en daarvoor bij Bayer Leverkusen en HSV. Maar de andere clubs en de spelers hebben natuurlijk wel het recht om ’nee’ te zeggen”, aldus Lerby, die verwacht dat er behalve voor de spelers van Ajax ook interesse zal zijn in Overmars. “Ik denk dat Barcelona en Arsenal aan Marc zullen gaan trekken. Maar ik hoop dat hij heel lang bij Ajax wil blijven.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zal voor de competitie niet goed zijn. Daarnaast denk ik dat door de voltreffers van ajax er heel beperkt aandacht is voor de miskopen. Maar dat betekent wel dat je die moet blijven houden. Psv had ook zo'n tijd waarin ze altijd wel een voltreffer konden verkopen, zoals lozano. Maar als dat stopt en je hebt een paar miskopen dan krijg je daar wel commentaar op

29 februari 2020 om 07:40

Risico bij Ajax is wel minder groot, Ajax kan op de een of andere manier altijd meer vragen voor zijn speler. Je ziet ook dat Ajax veel meer inkomsten genereerde uit transfers. Bij psv is een echte voltreffer sporadischer, Lozano is met €38 miljoen de beste transfer voor PSV. Terwijl Ajax al €32 miljoen voor Milik kreeg. De gehele top 4 wordt door Ajax bezet en in de top 10 duurste verkopen staan 6 spelers van Ajax. Wat transfers zijn van de afgelopen 5 jaar. Bij psv zie je een van Nistelrooij nog als 4e duurste transfer staan. Dat geeft wel aan dat Ajax veel vaker en veel regelmatiger voltreffers heeft. En Ajax kan terugvallen op een eigen vermogen waar je u tegen zegt, dus een jaartje minder qua transfers zoet niet direct voor problemen, en kun je nog steeds sterke vervangers halen.

29 februari 2020 om 08:25

" Zal voor de competitie niet goed zijn. Daarnaast denk ik dat door de voltreffers van ajax er heel beperkt aandacht is voor de miskopen ". Is niet zo. Het probleem is dat veel mensen doen alsof scouten een exacte wetenschap is en dat is een misvatting. Als Ajax een speler van Barcelona zou halen, is de kans groot dat die niet veel tijd nodig heeft om te wennen omdat Barca min of meer hetzelfde spelconcept hanteert. Barca is echter wel 1 van de weinige clubs die dat doet. Haalt Ajax een speler weg bij bijv. Getafe dan moet de scout een inschatting maken of die speler genoeg kwaliteit heeft om zich een andere spelstijl eigen te maken en bij een inschatting is de kans aanzienlijk dat je er naast zit. Bovendien heb je het dan niet alleen over voetbaltechnische kwaliteiten, maar bijv. ook over mentale weerbaarheid en wedstrijdinstelling en of iemand daarvan voldoende heeft, is heel moeilijk zo niet onmogelijk te bepalen door het bekijken van een paar wedstrijden. Bij Gudelj leek dat zelfs toen hij er al een hele tijd zat, wel goed te zitten, maar dat bleek een misvatting toen hij even iets minder presteerde en op de bank terecht kwam. Toen werd duidelijk dat hij niet met concurrentie kon omgaan zoals bijv. Waterreus, die zich keer op keer terug vocht in de basis als PSV weer eens een nieuwe eerste keeper aantrok. Het is niet voor niets dat Frenkie de Jong binnen de kortste keren een basisplaats heeft veroverd en is uitgegroeid tot een dragende speler, terwijl Matthijs de Ligt duidelijk aanpassingsproblemen heeft. Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat Frenkie de Jong bij Barca gewoon kon doorgaan waar hij bij Ajax mee bezig was geweest, terwijl Matthijs de Ligt feitelijk helemaal opnieuw moest beginnen. Scouting heeft een flink gokelement in zich, waardoor een miskoop zo gemaakt is. Daarbij is men in NL wel heel erg voorbarig met het opplakken van dat etiket. De Nederlandse voetbalcultuur is heel anders dan in de meeste andere landen, waardoor het heel logisch is dat spelers die van buitenaf komen tijd nodig hebben om zich de Nederlandse spelopvatting eigen te maken. Terwijl veel spelers al bij de enkels worden afgezaagd als de inkt waarmee ze hun contract hebben getekend amper droog is. Als je een speler niet de tijd gunt om zich aan te passen en eist dat hij er direct staat, kan je beter geen spelers meer van buitenaf aan trekken omdat de kans op een mispeer dan boven de 75 procent uit komt en je het dan gewoon over wanbeleid hebt..

29 februari 2020 om 10:18

@scepticus toch kan je je afvragen waarom Marin en Alvarez zijn gehaald? ik heb die bij Ajax zien spelen maar nog nog nooit iets van deze twee gezien waarvan ik dacht deze actie of ingreep verraad iets van klasse. Magallan hetzelfde verhaal en huurling Babel die in het buitenland bijna overal geflopt is ook en in Belgie begreep niemand waarom Ajax 9 miljoen aftikte voor die Bande. dat is geloof ik toch rond de 45 miljoen aan miskopen

29 februari 2020 om 13:14

" toch kan je je afvragen waarom Marin en Alvarez zijn gehaald? ik heb die bij Ajax zien spelen maar nog nog nooit iets van deze twee gezien waarvan ik dacht deze actie of ingreep verraad iets van klasse. Magallan hetzelfde verhaal en huurling Babel die in het buitenland bijna overal geflopt is ook en in Belgie begreep niemand waarom Ajax 9 miljoen aftikte voor die Bande. dat is geloof ik toch rond de 45 miljoen aan miskopen ". Dat is weer een behoorlijk opportunistische reactie. Bande heeft vlak nadat hij is aangetrokken, een blessure opgelopen die zo zwaar was, dat het einde carriere zou kunnen betekenen. Die blessure was zo zwaar dat hij feitelijk nog steeds in de herstelfase zit. Ik vind het bizar om in zo een geval van miskoop te spreken. Dat men in Belgie niets van die aankoop begreep, zegt natuurlijk niet zoveel in het begin vielen de zelfverklaarde deskundigen ook over elkaar om Promes als miskoop te bestempelen, terwijl de inkt waarmeee hij zijn contract had ondertekend, nog niet eens droog was. Marin en Alvarez zijn uitstekende spelers, die echter uit een totaal andere voetbalcultuur komen en duidelijk aanpassingsproblemen hebben. Het is volstrekt onmogelijk om over Alvarez een objectief oordeel te geven omdat hij gehaald is voor de positie centraal en daar zeggen en schrijven twee wedstrijden heeft gespeeld. Dat heeft er mee te maken dat in het systeem van Ajax communicatie van essentieel belang is en hij nog tekort in NL is om de taal te spreken. Zoals De Ligt in Italie met hetzelfde probleem kampt en daarom fouten maakt die je in NL zelfs toen hij 17 was niet van hem zag. Daarnaast is algemeen bekend dat Zuid-Amerikanen er niet van houden om met ruimte in de rug te spelen en van nature de neiging hebben om met de kont in het eigen strafschopgebied te blijven hangen. Martinez heeft dat ook en om die reden heeft Ten Hag die met Blind van positie laten wisselen. Die spelers zullen dus moeten leren om daar mee om te gaan en dat kost nu eenmaal tijd. Bij Ajax wordt geen beleid gevoerd dat is ingericht naar de waan van de dag en daarom krijgen die spelers die tijd ook gewoon. Dat is gewoon onderdeel van het beleid, daarom haalt Ajax indien dat mogelijk is, dergelijke spelers vaak voordat de spelers die ze moeten vervangen, daadwerkelijk zijn vertrokken. Zodat ze rustig de tijd hebben om zich aan te passen. Ik heb het al vaak gezegd, maar herhaal het nog maar weer eens, ook een speler als Litmanen was in zijn eerste jaar geen schim van de speler die hij later zou worden. Marin is aangetrokken voor de positie van controleur terwijl hij dat van nature niet is. Dat zal hij dus moeten leren en dat lukt natuurlijk niet in een achternamiddag. Schone was een echte 10 en heeft het vak van controleur ook met vallen en opstaan moeten leren en ook daar is de nodige tijd overheen gegaan. Magellan heb ik niet op 1 geslaagde actie kunnen betrappen en die is inmiddels al zo lang geleden aangetrokken, dat je die als miskoop zou kunnen bestempelen. Er zijn weinig spelers zo uitgebreid gescout als hij, waardoor je mag aannemen dat hij in de wedstrijden die door de scouts zijn bekeken, dingen heeft laten zien die een aankoopbedrag van 9 miljoen rechtvaardigen. Dat het er uiteindelijk niet is uit gekomen, kan er natuurlijk mee te maken dat hij de kwaliteiten mist om zich het Ajax systeem eigen te maken. Dat kan gebeuren omdat hij dat systeem bij zijn eigen club nooit heeft gespeeld en er dan voor een scout niets anders overblijft om een inschatting te maken of hij het aankan. En dan is een verkeerde inschatting zo gemaakt. Ook Kristensen bleek uiteindelijk tekort te komen, maar die is zonder verlies weer doorverkocht. Je maakt het je zelf wel heel gemakkelijk door een bedrag van 45 miljoen te noemen, terwijl Marin en Alvarez pas in hun eerste contractjaar zitten en ook Bande en Magellan nog gewoon een meerjarencontract hebben en dus een transferwaarde vertegenwoordigen. Om dan net te doen of Ajax 45 miljoen in het afvoerputje heeft laten weg vloeien, is dan ook behoorlijk populistisch.

29 februari 2020 om 13:44

Scepticus, normaal heb je echt goede teksten, maar in je eerste zinnen sla je de plank mis.

Scouten op zich is geen exacte wetenschap, als in: het kunnen zien wie een goede speler is.

Scouten van tegenwoordig, met criteria, data, speelsystemen analyseren of spelers passen, dat is absoluut exacte wetenschap. En dat is nou net waarom bijvoorbeeld Leipzig en zo goed doet, en andere clubs (die dit niet wetenschappelijk benaderen) blijven hangen in miskopen die niet in hun systeem passen.

29 februari 2020 om 14:28

" Scouten van tegenwoordig, met criteria, data, speelsystemen analyseren of spelers passen, dat is absoluut exacte wetenschap ". Denk je zelf niet dat de data van een speler die bij Getafe speelt er heel anders uit zou komen te zien als die speler bij Ajax zou gaan spelen? Neem alleen al een keeper. Een keeper van RKC krijgt per wedstrijd misschien wel 50 ballen te verwerken en als je die zelfde keeper op het doel bij Ajax zet en die maar 10 ballen te verwerken krijgt, krijg je toch vanzelf heel andere data? Data zijn een prima hulpmiddel, maar zeggen in veel gevallen helemaal niets. Wat zegt het als een keeper 20 schoten op doel te verwerken krijgt als er niet bij staat van welke afstand er op hem is geschoten. Wat zegt het als er 20 kansen gecreerd zijn als er niet bij staat of het kansen voor open doel zijn of terwijl er een bus geparkeerd staat?. Data zijn een prima hulpmiddel, maar je moet vooral niet de fout maken om het belang ervan te overschatten. Als je een speler moet scouten terwijl die in een ander systeem speelt, heb je helemaal niets aan data.

29 februari 2020 om 09:59

@genieter

Je haalt 2 dingen door elkaar. Miskoop en verlies maken. Miskopen heeft Ajax voldoende, miskopen waar ze zwaar op hebben moeten afschrijven zijn er dan weer veel minder. Magallan en Bande kunnen de eerste worden, maar zijn dat nog niet. Bij Marin gaat dat ook niet gebeuren als je de verhalen over interesse mag geloven. Tadic moeten ze waarschijnlijk volledig afschrijven, maar dat was geen miskoop.

Natuurlijk heeft Ajax eventueel het geld om toppers weg te halen bij PSV of Feyenoord. Maar ik denk dat zoiets pas reëel wordt als ze bijv 4/5 jaar achter elkaar kampioen worden nu, en ook steeds jaarlijks goed meedraaien in Europa (kwartfinale EL / achtste finale CL). Dan pas zien spelers van concurrenten wellicht de 'stap hogerop' in Ajax. Die stap is nu gewoonweg te klein. Ajax heeft nu net een megatalentvolle lichting, maar dit wordt ook niet de norm. We moeten niet verwachten dat talenten van Ajax jaarlijks naar Barcelona of Juventus vertrekken. Maar mocht Ajax dus jaarlijks kampioen worden én goed meedraaien in Europa (en dus ook telkens CL groepsfase spelen), dan zie ik het wel gebeuren dat ze toppers bij PSV weg kunnen halen. Die bijv dan nog niet klaar zijn voor een stap naar de Europese (sub)top omdat ze bijv nog geen CL gespeeld hebben.

29 februari 2020 om 07:18

Eens, de spelers van Az, PSV en Feyenoord moeten ook voelen dat Ajax een stap hogerop is. Dat gevoel hadden ze denk ik vorig jaar wel, maar nu totaal niet.

29 februari 2020 om 07:24

Maar hangt er natuurlijk heel erg vanaf wie er kampioen wordt. Als Ajax het wordt, speelt Ajax weer CL. En dat is natuurlijk wel super aantrekkelijk voor die spelers.

29 februari 2020 om 08:11

Maar welke spelers zou Ajax nou moeten halen wat echt een aanwinst is? Ik kom dan alleen uit bij Ihattaren en Wijndal. Spelers zoals Boadu en Stengs hebben talent alleen heeft Ajax daar al eigen talenten of betere spelers. Senesi zou ik overigens ook een aanwinst vinden, maar dat lijkt me onrealistisch.

29 februari 2020 om 18:37

Eens! Er zijn maar weinig spelers die echt wat zouden toevoegen aan Ajax, al zijn ze dit jaar minder. Ihattaren, Wijndal, Berghuis, Malen en wellicht Senesi. Maar die gaan niet. Zoals gezegd is de stap nog niet groot genoeg. Bayern is jaren op rij kampioen geworden en haalt consequent spelers van BVB. Dat gaat (nog) niet gebeuren. Ik dacht eerder als feyenoorder dat eenzelfde situatie in de Eredevisie een kwestie van tijd zou zijn. Maar voor nu valt het mee.

29 februari 2020 om 08:37

" Natuurlijk heeft Ajax eventueel het geld om toppers weg te halen bij PSV of Feyenoord ". Het is volstrekt irrelevant of Ajax dat geld wel of niet heeft, waar het om gaat is of het een bedrijfseconomisch verantwoorde investering is. Ajax is geen gewone voetbalclub, maar een beursgenoteerde onderneming waarvan de bevoegd- en verantwoordelijkheden in de wet zijn vastgelegd. Een directeur en commissaris van een beursgenoteerde onderneming kan hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld als hij zijn taken niet naar eer en geweten uitvoert en als hij dat niet doet, zelfs de bak in draaien. Als een commissaris van Ajax zo zou handelen als die van Twente hebben gedaan, was de kans dat hij daarmee weg zou komen, nihil. Menig supporter heeft geen flauw benul van waarde van geld en praat over 25 miljoen alsof het Monopolygeld betreft, een bestuurder van een beursgenoteerd bedrijf heeft die weelde niet. Die moet zich verantwoorden als hij op onverantwoorde wijze met het geld dat niet van hem zelf maar van de aandeelhouders is, om gaat. Met zijn eigen geld kan Overmars doen wat hij zelf wil omdat hij zelf ook de enige risicodrager is. Als je met geld speculeert dat niet van jou is, gelden natuurlijk heel andere regels.

29 februari 2020 om 11:23

hahaha ... een waarheid als een koe:" Menig supporter heeft geen flauw benul van waarde van geld en praat over 25 miljoen alsof het Monopolygeld betreft"de miljoenen vliegen je om de oren op VZ, maar sommigen denken dat ze op fifa zitten.

29 februari 2020 om 09:13

Ik denk dat het enorm dom zou zijn als Ajax opeens 40m uit gaat geven aan de beste spelers van PSV puur omdat het PSV is. Daarnaast zullen de beste PSV spelers ook altijd naar goede clubs in de absolute topcompetities kunnen, dat kan Ajax nooit bieden.

29 februari 2020 om 10:35

@asroma: Bayern München doet al jaren niets anders dan dat in de Duitse competitie en wordt jaar in jaar uit kampioen, zo enorm dom is dat niet

29 februari 2020 om 11:34

@AsRoma8 Ajax kan nu al betere salarissen bieden dan PSV. Dus dat kan ook interessant zijn..Vroeger gingen spelers van Ajax ook naar PSV want ze konden meer salaris bieden. Bergwijn nam niet echt stelling afgelopen seizoen. Maar benieuwd of zo ver komt. Heb begrotingen opgezocht en wanneer Ajax bijna op structureel dubbele begroting van PSV zit, dan zal kans groter zijn dat Ajax beste speler wegkoopt.

1)Ajax 110 miljoen euro 2)PSV 78,5 miljoen euro 3)eyenoord 68 miljoen euro 4)Vitesse 26 miljoen euro 5) AZ 25,5 miljoen euro. Ajax kan in principe beste spelers van Feyenoord en AZ weghalen en bijna hun salarissen verdubbelen.

Er zijn alleen 2 dingen waarop je kan afvragen of het gaat lukken om spelers bij concurrenten weg te halen:

Willen de toppers van concurrenten naar Ajax?
Vorig jaar was iedereen positief over Ajax vanwege de wedstrijden in de CL. Op het moment is dit heel anders. Veel matige wedstrijden op nationaal en internationaal niveau. Als een elftal geweldig presteert wil iedereen daar onderdeel van zijn.

Ajax heeft veel geld en dat weet iedereen. Dus overal moeten ze de absolute hoofdprijs voor betalen.

Wie maakt Ajax beter in de selectie?
(Niet per se basisplaats)

Az:
Bizot
Wijndal
Koopmeijners
Boadu
Idrissi
Stengs

Psv:
Dumfries
Ihattaren
Malen

Feyenoord:
Berghuis

Ik ben het eens, selectie sterker maken bij concurrentie!

Er zitten nu bepaalde spelers bij Ajax en dat kan in mijn ogen echt niet:
Een voorbeeld: Babel!


29 februari 2020 om 10:08

@maarten24
Grootste onzin, Koopmeiners, Idrissi en Dumfries maken de selectie niet beter, hooguit breder. Als je dan al moet kiezen dan gaat Malen voor Boadu, waardoor Boadu ook afvalt. Stengs is eigenlijk alleen een verbetering omdat hij op rechts uit de voeten kan en Ajax daar niet veel opties heeft (de meeste geven namelijk de voorkeur om te komen vanaf links), maar zodra Berghuis een optie is, kan Stengs linea recta de prullenbak in. En als je echt gaat kijken is het lijstje eigenlijk ihattaren, Malen en berghuis en alle 3 zijn volledig onrealistisch.

29 februari 2020 om 11:41

@njnjakai "ajax daar niet veel opties heeft". Huh heb je transfer van Anthony gemist? Neres is ook (nog) niet weg. Grote kans dat hij gewoon blijft. En Labyad, Lang en Danilo kunnen er spelen als back-ups. Dus nee Ajax heeft straks geen issues op rechts. Dus Stengs/berghuis is niet nodig.

29 februari 2020 om 11:40

@maarten24 "alleen 2 dingen" Nee belangrijkste waarom de toppers van concurrent zouden komen, is geld. Als Ajax salaris verdubbelt van zo een topper, dan is die weg. Ajax heeft dubbele aan begroting van Feyenoord en AZ.

Welke topper zouden ze dan bij Feyenoord weg moeten halen? Ik hoop niet dat hij Berghuis hiermee bedoelde. Van Malen weet ik het nog niet. Wordt waarschjjnlijk een topper, maar moet eerst maad eens bij terugkomst zijn oude nivo zien te halen. Ihatttaren zou veel te duur worden. Bij AZ lopen inderdaad Stengs en Boadu. Echter heeft Stengs het laatste half jaar weinig laten zien en de mentaliteit die je nodig hebt bij Ajax ( o.a. meeverdedigen) zie ik niet bij hem. Boadu zou zich goed kunnen ontwikkelen.

29 februari 2020 om 07:32

Ik kan me zo voorstellen dat Ajax zeker bij een vertrek van Onana interesse zou hebben in Bijlow. Ik zie Bijlow echter niet naar Ajax vertrekken maar interesse van Ajax zou mij niet verbazen. Zeker nu blijkt dat Varela en Scherpen niet het gewenste niveau hebben.

29 februari 2020 om 07:48

@tornado72 Ik zou Scherpen nog niet afschrijven. Dat is nog een jonge jongen, en als Ajax ergens goede ervaring mee heeft is het wel om talentvolle keepers klaar te stomen voor het echte werk. Onana presteerde ook erg wisselvallig bij jong Ajax, en hoort ondertussen bij de top 10 van de wereld.
Daarnaast zie ik in Bijlow juist helemaal geen toekomstige topper eerlijk gezegd.

29 februari 2020 om 07:56

Er zijn meer dan genoeg talentvolle keepers die het bij Ajax niet gered hebben. Onana is een uitzondering.

29 februari 2020 om 08:07

Of Bijlow z'n belofte waarmaakt moet nog blijken natuurlijk maar hij heeft alles om een grote te worden. Hij is atletisch. Goede reflexen en hij heeft iets wat echt heel zeldzaam is in de eredivisie hij heerst echt als een koning in het 16 meter gebied. Hij heeft laten zien mentaal sterk te zijn door na 2 blessures sterker terug te komen. Niemand heeft het meer over Vermeer die toch echt een vaste kracht was (Vermeer was 1 en al onzekerheid op hoge ballen dus die wist pak je al met Bijlow)
Bijlow heeft alles nu kijken of hij zich verder kan ontwikkelen en voorlopig blessure vrij blijft.
Ik denk dat Scherpen ook een prima keeper is maar die staat toch een beetje stil in de kkd, die had beter verhuurd kunnen worden aan een eredivisie club.
Ook Peas van Utrecht is zeer talentvol, er is momenteel veel keepers talent. Alleen talent is niet genoeg.......

29 februari 2020 om 07:52

" Welke topper zouden ze dan bij Feyenoord weg moeten halen? Ik hoop niet dat hij Berghuis hiermee bedoelde ". Berghuis is de enige speler van Feyenoord die iets zou kunnen toevoegen aan het huidige Ajax. Ook wat ervaring en leeftijd betreft. En die nog betaalbaar is. Aan Stengs en Boadu hangen prijskaartjes die Ajax niet kan en wil betalen vanwege het enorme afbraakrisico. Een miskoop van rond de 10 miljoen of daaronder valt voor Overmars nog wel te verantwoorden, gaat het bedrag in de richting van de bedragen die Stengs en Boadu moeten kosten, zal de RvC niets anders kunnen dan ingrijpen en Overmars beperkingen opleggen. En dat risico gaat hij echt niet lopen. Hoeft hij ook niet te doen omdat er meermaals geen misverstand over heeft laten bestaan dat hij hooguit 20 miljoen aan 1 speler mag en kan uitgeven. En voor Stengs en Boadu heeft AZ veel hogere bedragen in gedachten helemaal voor Ajax.

29 februari 2020 om 10:01

Scepticus38. Aan Stengs en Boadu hangen kaartjes die Ajax niet zou kunnen betalen???? Dat zouden ze wel kunnen maar of ze dat willen?? Maar op dit moment zie ik de waarde van b.v. Stengs eerder naar beneden gaan dat dan het zal stijgen. Maar natuurlijk mag AZ die bedragen vragen.

Willen spelers wel van Psv of Feyenoord naar Ajax? Zeker CL voetbal is leuk maar ook niet altijd een garantie. Ajax is meer dan eens uitgeschakeld in de voorronde. Nu is de kampioen automatisch geplaatst maar dat hoeft niet zo te blijven. Het is voor een vaste CL plek voor Nederland ook van belang dat andere clubs punten halen en dat wordt niet makkelijker mocht Ajax alle goede voetballers weghalen bij Psv en Feyenoord. Daarbij blijft het natuurlijk "maar" de eredivisie waar je het grootste deel van de wedstrijden speelt daar veranderd niets aan. De Duitse Italiaanse Spaanse of Engelse competitie blijft toch altijd een grotere uitdaging dan jaar in jaar uit tegen Emmen Vvv of Fortuna....

29 februari 2020 om 08:16

PSV en Feyenoord betalen simpelweg niet het salaris wat Ajax wil en kan betalen. Geld doet veel met, vooral jonge, spelers. Dan is clubliefde, op een uitzondering daargelaten, niet zoveel meer waard.

29 februari 2020 om 08:26

Dat is waar maar spelers die bij Ajax op de rader staan staan ook in het buitenland op de rader en als het dan toch puur om geld gaat verdien je in de PL bij een middenmotor net zoveel of meer dan bij Ajax en speel je ook nog in een top competitie..

29 februari 2020 om 13:34

" Dat is waar maar spelers die bij Ajax op de rader staan staan ook in het buitenland op de rader en als het dan toch puur om geld gaat verdien je in de PL bij een middenmotor net zoveel of meer dan bij Ajax en speel je ook nog in een top competitie.. ". Dat is waar, maar niet iedere speler met sportieve ambities wil bij een middenmoter spelen die nooit om de prijzen meedoet. Tadic heeft de PL achter zich gelaten omdat hij ook wel eens om de prijzen wilde spelen. Promes heeft om diezelfde reden de Spaanse competitie voor de Nederlandse verruilt. Toch zit er wel degelijk een kern van waarheid in je stelling, de stap van Feyenoord of PSV naar Ajax is inderdaad een relatief kleine stap, waarvan het allesbehalve vanzelfsprekend is dat een speler bereid is om die te maken en als hij die maakt, is het hooguit een tussenstap als opstapje naar een grote club in 1 van de grote competities. Ook Zyech had de intentie om hooguit 1 a 2 jaar bij Ajax te blijven, maar dat zijn er uiteindelijk 4 geworden. Je kan dus nooit van tevoren zeggen hoe een carriere uiteindelijk verloopt.

Altijd makkelijk praten maar zo werkt het gewoon niet. De clubs kunnen namelijk helemaal makkelijk nee zeggen tegen Ajax. Spelers van PSV, Feyenoord en AZ die voor Ajax interessant zijn kunnen ook op genoeg interesse vanuit het buitenland rekenen.

29 februari 2020 om 08:00

" Altijd makkelijk praten maar zo werkt het gewoon niet. De clubs kunnen namelijk helemaal makkelijk nee zeggen tegen Ajax. Spelers van Psv, Feyenoord en AZ die voor Ajax interessant zijn kunnen ook op genoeg interesse vanuit het buitenland rekenen ". Is natuurlijk maar gedeeltelijk zo. Als Ajax bedragen zou bieden die aanzienlijk hoger zijn dan andere clubs zouden bieden, zouden PSV en AZ zich onsterfelijk belachelijk maken door met minder genoegen te nemen. In de praktijk heb je echter gelijk omdat Ajax dat niet zal doen. Voor haar geldt immers in omgekeerde zin hetzelfde, aangezien in het buitenland doorgaans vergelijkbare spelers gehaald kunnen worden voor aanzienlijk minder geld.

29 februari 2020 om 10:34

De enige manier waarop PSV zich belachelijk maakt, is door haar beste spelers aan Ajax te verkopen. Ik zou het als supporter nooit kunnen accepteren als PSV Ihattaren of Malen aan Ajax verkoopt.

29 februari 2020 om 11:46

@Benzema. Maar je hebt wel gejuicht voor al die ex-Ajacieden in Philips shirt? Stel je niet zo aan, mocht Ajax in staat zijn om een Ihattaran of Malen halen, dan zouden ze absolute hoofdprijs betalen. Dit betekent dat PSV weer 2 a 3 spelers van kan kopen.

29 februari 2020 om 12:40

" De enige manier waarop PSV zich belachelijk maakt, is door haar beste spelers aan Ajax te verkopen. Ik zou het als supporter nooit kunnen accepteren als PSV Ihattaren of Malen aan Ajax verkoopt ". Daarom ben je ook niet geschikt als bestuurder omdat je op basis van sentimenten geen bedrijf kunt leiden en een BVO is gewoon een bedrijf. Voor Ajax maakt het helemaal niets uit als PSV weigert om spelers aan haar te verkopen, voor de prijs die PSV verlangt haal je in het buitenland twee gelijkwaardige spelers. Die weigering is niets anders dan symboolpolitiek omdat Ajax er niet zwakker op wordt als de club voor versterking op het buitenland is aangewezen, sterker nog de Zuidamerikaanse spelers voegen juist iets toe waaraan in de Nederlandse opleiding nauwelijks aandacht aan wordt besteed. Daarbij zijn Ihattaren en wellicht Malen de enige twee spelers die iets aan Ajax zouden kunnen toevoegen.

29 februari 2020 om 08:18

Dat werkt alleen in het hoofd van mensen zo. Als Ajax een dik pak geld biedt op bijvoorbeeld Malen wordt dat echt wel geaccepteerd. Zou ik als Ajax zijnde niet doen, maar dat terzijde.

29 februari 2020 om 08:28

Maar als Malen kan kiezen tussen de PL en Ajax weet ik het zo net niet. Ik zou als Malen zijnde nog lekker minimaal 1 jaar bij Psv blijven alvorens de stap naar een topcompetitie te maken..

29 februari 2020 om 08:34

O, eens. Ik ook hoor. Momenteel heeft hij bij PSV hetzelfde vooruitzicht als hij bij Ajax zou hebben. Daar doet dat mindere seizoen niets aan af. Ging mij er meer om dat ik niet geloof dat AZ, Feyenoord en PSV een dikke aanbieding van Ajax afslaan, omdat het een concurrent zou zijn. Money rules the world. Maar goed, Ajax gaat geen 40 miljoen betalen voor een speler van de concurrentie en die concurrenten gaan spelers niet voor minder laten gaan. Zie het niet gebeuren.

29 februari 2020 om 08:41

Ik denk ook niet dat clubs de aanbiedingen afslaan. Alleen de spelers waar Ajax interesse in heeft kunnen meestal in een top competitie net zoveel of meer verdienen. Jeugdspelers kan ik me nog voorstellen maar ook daarvan kun je er maar 11 opstellen in je hoogste jeugd elftallen...

29 februari 2020 om 10:30

Nee dat wordt niet geaccepteerd. Dan gaan ze gewoon naar een andere club voor dat bedrag. PSV gaat haar supporters niet in de rug steken door hun beste speler aan Ajax te verkopen.

29 februari 2020 om 14:33

" Nee dat wordt niet geaccepteerd. Dan gaan ze gewoon naar een andere club voor dat bedrag. PSV gaat haar supporters niet in de rug steken door hun beste speler aan Ajax te verkopen ". Maar wel proberen om de beste spelers bij Feyenoord en AZ weg te halen. Vind je dat niet een klein beetje getuigen van een dubbele moraal?

Wat een onzin van al die figuren die zeggen dat ajax bij de concurrentie moet gaan shoppen. Ajax heeft er zelf geen belang bij dat de competitie zwakker wordt en ze betalen dan de hoofdprijs.

29 februari 2020 om 08:19

Natuurlijk heeft Ajax daar wel belang bij. Als de competitie zwakker wordt is de concurrentie minder. Dat in het belang van het Nederlands voetbal denken, vind ik altijd zo'n gelul. Zolang wij worden uitgeschakeld door Getafe, Rangers en Linz moeten wij vooral zwijgen en is het ieder voor zich.

Gaat in NL niet werken. In Duitsland spelen de meeste internationals gewoon in eigen land. In nl spelen de dragers vooral in buitenlandse competities met veel meer weerstand. Op het moment dat Ajax alleen topspelers van nl clubs koopt komen ze internationaal te kort.

29 februari 2020 om 10:27

@distefanox ik denk dat een Ihatarren, Boadu, Malen, Berghuis en spelers van dat kaliber niet veel zouden onderdoen voor wat er op dit moment bij Ajax op die posities speelt. je kan je alleen afvragen of Ajax geen goedkopere opties kan vinden in het buitenland

29 februari 2020 om 11:49

@Japie_krekel Onzin. Als we dit seizoen vergelijken. Ihattaran vs Ziyech is heel groot verschil. Boadu/Malen vs Tadic is Tadic momenteel ook gewoon verder. Dat die 2 meer potentie hebben, doet er nu niet toe. Berghuis is lachwekkend als je weet dat Ajax Neres (en Promes) heeft. Dus als iedereen fit was, geen 1 zou waarschijnlijk in de basis gespeeld hebben bij Ajax.

29 februari 2020 om 14:39

" ik denk dat een Ihatarren, Boadu, Malen, Berghuis en spelers van dat kaliber niet veel zouden onderdoen voor wat er op dit moment bij Ajax op die posities speelt. je kan je alleen afvragen of Ajax geen goedkopere opties kan vinden in het buitenland ". Maar daarvoor haal je toch ook geen spelers van buiten af, terwijl je daar heel veel geld op tafel moet leggen? Dat doe je toch alleen als het om spelers gaat die aantoonbaar beter zijn of voor posities die slecht bezet zijn? Ihattaren is amper een jaar ouder dan Ajax eigen supertalent Naci Unuvar. Dan ga je daarvoor toch geen tientallen miljoenen op tafel leggen, terwijl die de ontwikkeling van je eigen supertalent in de weg gaat zitten? Dan investeer je toch in je eigen talent?. Het gras is niet altijd groener aan de overkant.

Grappig dit, de afgang vs Getafe is nog geen 48 uur geleden en je krijgt dit arrogante geblaat alweer. In de praktijk zullen de beste spelers van PSV en Feyenoord nooit naar Ajax gaan. Zo Ihatarren bijvoorbeeld die zal ook aantrekkelijke buitenlandse opties hebben. Als spelers een niveau hebben waarbij het een aanwinst is voor Ajax dan zal Ajax vrijwel altijd concurreren voor de spelers met clubs als Napoli, Sevilla, Everton etc. Hoe het dan afloopt is wel bekend.

29 februari 2020 om 08:22

Arrogant geblaat van iemand die niet bij Ajax in dienst is. Ja, precies.

29 februari 2020 om 09:05

Ok, dus je zou Lerby geen Ajacied willen noemen na een jaartje of 8 daar gespeeld te hebben, dat kan. Ik wist niet dat je in dienst moet zijn bij Ajax om je uit te spreken erover. Je zou het ook wolkenfietserij kunnen noemen. Hoe lang geleden is het dat de laatste sterkhouder van PSV of Feyenoord naar Ajax verkast is? Juist een eeuwigheid geleden.

29 februari 2020 om 14:43

" Ok, dus je zou Lerby geen Ajacied willen noemen na een jaartje of 8 daar gespeeld te hebben, dat kan ". Arnesen heeft ook 6 jaar bij Ajax gespeeld. Is dat ook een Ajacied?

29 februari 2020 om 09:02

" Grappig dit, de afgang vs Getafe is nog geen 48 uur geleden en je krijgt dit arrogante geblaat alweer. In de praktijk zullen de beste spelers van PSV en Feyenoord nooit naar Ajax gaan ". Is baarlijke nonsens. Als Ajax 15 tot 20 miljoen voor Berghuis op tafel legt en hij naar Ajax zou willen, is de deal binnen een paar dagen geregeld. Feyenoord kan het zich financieel eenvoudigweg niet veroorloven om een dergelijk aanbod te weigeren. En dat heeft niets met arrogantie te maken, maar met financiele stootkracht. Bij PSV liggen de zaken iets anders en zullen er hogere bedragen op tafel moeten komen. Bedragen die Ajax in absolute zin kan betalen, maar dat niet zal doen omdat een dergelijke investering in bedrijfseconomische zin onverantwoordelijk is en de RvC daar geen toestemming voor zal geven. Het heeft meer te maken met niet willen dan niet kunnen en met arrogantie heeft het helemaal niets te maken. Het heeft vooral te maken met een gebrek aan financiele kennis en waarde van het geld. 25 miljoen vertegenwoordigt een kwart van de jaar begroting van Ajax en dat kan een bestuurder dus niet zomaar even op tafel leggen. Een dergelijke uitgave zal hij moeten verantwoorden en vanwege het risico dat daar aan kleeft, zal hij dat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet kunnen. Veel supporters steken liever de kop in het zand dan de realiteit te aanvaarden, terwijl Overmars er al meermaals geen enkel misverstand over heeft laten bestaan dat hij niet meer dan 20 miljoen aan een individuele speler mag uitgeven en dan nog in beperkte mate. Er zijn supporters die serieus denken dat Overmars de komende zomer een bedrag van 100 miljoen aan nieuwe spelers gaat uitgeven, terwijl uit de jaarcijfers blijkt dat de aftrekpost door de hoge uitgaven van de afgelopen jaren inmiddels zo is opgelopen, dat dat volstrekt onmogelijk is. Het zijn vooral de grootverdieners die vertrekken waardoor op het salarisbudget voldoende ruimte beschikbaar komt, maar de bedragen die veel supporters in hun hoofd hebben, gaat Overmars niet uitgeven en zij zullen dan ook opnieuw teleurgesteld gaan worden. Meer dan voorgaande jaren zullen de vrijkomende plaatsen ingenomen worden door jeugdspelers en dat is ook helemaal niet erg omdat dat is waar Ajax groot mee is geworden. Met een begroting als die van Ajax is structurele aansluiting bij de top sowieso onmogelijk, er zullen altijd momenten komen waarop Ajax een stapje terug moet doen om er weer twee vooruit te kunnen maken. Als het verloop in de selectie zo groot zal blijken te zijn als wordt aangenomen, is de kans groot dat komend seizoen zo een moment zal zijn. Dat is nu eenmaal het lot van iedere club uit 1 van de kleinere competities.

29 februari 2020 om 10:28

@scepticus. Niet mee eens. Simpelweg omdat in die post afschrijvingen gesneden gaat worden. Is al eens eerder gebeurd, zal nu ook gebeuren. Gaat doorgeselecteerd worden en iedere keer is het ontzettend meegevallen hoeveel verlies Ajax daarbij moest nemen. Zie het zo weer gebeuren. Niet voor Bande, maar wel Marin en Magallan. Ook zal er wederom een schifting in de jeugd zijn, waar ook een deel van het verlies mee wordt opgevangen. Dan krijg je begrotingstechnisch de ruimte die je nodig hebt. 100 miljoen is wat overdreven, maar de helft tot 3/4 van dat bedrag is zeker realistisch. Gebeurde afgelopen zomer namelijk ook al. Ba de winterstop begon het met Marin om daar Alvarez, Promes en Martinez aan toe te voegen, terwijl het 2 jeugdspelers plus niet geslaagde spelers waren die vertrokken. Met Anthony is nu de 1e binnengehaald en zeker voor het middenveld gaat er nog iets bijkomen waarbij de achterhoede afhankelijk van de verkopen ook versterkt gaat worden. En alhoewel ik veel vertrouwen heb in hoe Ajax keepers weet klaar te stomen, is een nieuwe keeper bij vertrek onana vrij realistisch. Met een gemiddeld bedrag van 12 miljoen voor die 3 aankopen, tik je de 50 alweer aan. Bij 15 zit je al op 60 totaal aan versterkingen.

29 februari 2020 om 11:58

@scepticus Niet alleen begroting technisch gaat Ajax geen 100 mil investeren, maar is ook niet nodig, anders zou Ajax heel veel spelers moeten afschrijven en dat kunnen we juist niet veroorloven. Ik verwacht na Anthony nog een keeper en misschien een nr10. Als Dest weggaat zal Mazzroui weer rb worden en jeugdspeler doorschuiven. Veltman door Schuurs en Alavrez. Nico door Martinez/Familio-Castilo/Piere. Daarnaast komt Botman ook terug van geslaagde verhuurperiode. Vd Beek door Marin/Eifting/Gravenberch/Ekkelenkamp. Ziyech is al vervangen door Anthony. Daarnaast verwacht ik dat spelers als Blind, Promes, Neres en Tadic nog blijven. Qua aanval ook genoeg opties met naast deze spelers ook Noa Lang, Danilo, Labyad en Traore. Daarnaast hebben veel jonge spelers veel minuten gemaakt in de KKD dus die zullen ook wat minuten maken in het eerste. Mooie tijden en heb vertrouwen in deze spelers.

29 februari 2020 om 14:15

" Niet mee eens. Simpelweg omdat in die post afschrijvingen gesneden gaat worden. Is al eens eerder gebeurd, zal nu ook gebeuren ". Is klinkklare onzin. Daar kan je niet in snijden. Fiscaal afschrijven gebeurt omdat op die manier investeringen (deels) als aftrekpost kunnen worden opgevoerd op de jaarlijkse belastingaanslag. Daarvoor dien je het aankoopbedrag uitgesmeerd over de jaren dat het contract doorloopt te reserveren op je begroting en kan je dat geld dus niet aan andere dingen uitgeven. Als je dat niet zou doen, kan je de investering ook niet van de belasting aftrekken. Zyech, Onana, Tagliafico en Van de Beek staan op de nominatie om te vertrekken. Zyech en Tagliafico hebben een bescheiden transfersom gekost en bij een vertrek komen die afschrijvingen te vervallen. Maar dan heb je het over een bedrag van amper 3 miljoen. Als Neres ook vertrekt, komt ook zijn afschrijving te vervallen, maar die kan je wegstrepen tegen die van Antony. Doorselecteren gebeurt vooral met de jeugd en aangezien daar geen transfersom voor is betaald, hoeft daar ook niet op worden afgeschreven en komt er dus ook geen ruimte vrij op de afschrijfpost als er afscheid wordt genomen van die spelers. Bovendien staat daar tegenover dat er ook nieuwe contracten uitgedeeld moeten zullen worden en aangezien Ajax het salarisplafond heeft los gelaten, zal daar ook meer geld mee zijn gemoeid. Als Ajax na Antony nog 75 miljoen zou investeren in spelers en die spelers een 5 jarig contract zouden tekenen, betekent dat dat er voor de komende 5 jaar 25 miljoen per jaar aan afschrijvingen zouden bijkomen boven op de nu al torenhoge afschrijfpost. Als je de 3 miljoen die er door het vertrek van Tagliafico en Zyech vrijkomen, van af trekt heb je het dus over 22 miljoen aan extra " uitgaven " aangezien de afschrijfpost aan de uitgavenkant van de begroting komt te staan. Dat is heel veel geld op een begroting van 110 miljoen en ik zie het niet gebeuren dat de RvC daar toestemming voor gaat geven. Dat Overmars Antony heeft mogen en kunnen aankopen, is door het vertrek van Zyech mogelijk gemaakt. Dat heeft dus nauwelijks tot geen effect op de afschrijfpost. Van der Sar heeft al meermaals aangegeven dat Ajax de CL nodig heeft om zwarte cijfers te schrijven en dat betekent dat als dat een keer niet wordt gehaald, Ajax in de rode cijfers komt. Omdat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is, blijft de RvC als een dergelijk scenario opgeld zou doen, niets anders over dan de Directie te verplichten om de broekriem aan te halen en hoe hoger het verlies, hoe meer er in de uitgaven gesneden zal moeten worden. Dat risico zal de Directie niet willen lopen en daarom zal men er voor waken om de uitgaven te ver op te laten lopen. Daarom denk ik dat meer jeugd dan voorheen zal instromen. Aangezien Ajax jaarlijks 12 miljoen in de opleiding pompt, zal de RvC dat ook eisen. Ajax heeft bijv. Botman natuurlijk niet voor niets een nieuw contract laten tekenen, die wordt volgend seizoen gewoon basisspeler. Het is ook niet aannemelijk dat de club Marin en Alvarez al na 1 seizoen zal willen afschrijven, die zullen ook volgend jaar gewoon deel uitmaken van de selectie. Het is ook nog maar de vraag of er nog interesse is voor Veldman nu die opnieuw aan zijn knie is geblesseerd. Op het vertrek van Tagliafico is al geanticipeerd met het aantrekken van Martinez en ik verwacht dat de koopoptie in het contract van Castillo ppk zal worden geactiveerd. Daarnaast zal Timber 1 van de spelers zijn die naar de A selectie zullen worden overgeheveld. De kans dat er achterin mensen bij komen, acht ik daarom bijzonder klein. Wellicht dat er nog een creatieve middenvelder wordt aangetrokken en misschien nog 1 of 2 buitenspelers als ook Neres mocht vertrekken. En mogelijk nog een doelman. Maar daar zal het waarschijnlijk bij blijven en ik denk dan ook dat het bedrag dat Overmars na de transfer van Antonty nog mag uitgeven, niet eens 50 miljoen bedraagt. Dat vind ik ook prima omdat er natuurlijk niet voor niets zoveel geld in de opleiding wordt gestoken en dat het hoog tijd wordt om daar rendement uit te halen.

29 februari 2020 om 14:57

" Niet alleen begroting technisch gaat Ajax geen 100 mil investeren, maar is ook niet nodig, anders zou Ajax heel veel spelers moeten afschrijven en dat kunnen we juist niet veroorloven ". Ik neem aan dat je dit keer afschrijven in figuurlijke zin bedoelt? ik denk dat jouw voorspelling heel wat realistischer is dan die van anderen die de geldkraan wijd open willen zetten. Ik denk ook dat er veel minder aankopen zullen worden gedaan dan menigeen verwacht. Ajax zal toch eens rendement moeten gaan halen uit de jeugdopleiding en als de club kampioen weet te worden en zich automatisch plaatst voor de CL is volgend seizoen daarvoor een uitstekend moment. In NL lopen nauwelijks spelers rond die van toegevoegde waarde zouden kunnen zijn voor Ajax en ook nog betaalbaar zijn. Dat zou betekenen dat de club voor nieuwe spelers op het buitenland zou zijn aangewezen en het risico wel heel groot wordt dat het elftal volgend jaar uit een vreemdelingenlegioen komt te bestaan, terwijl de bestuurders zelf aangeven dat dat het laatste is dat men wil. Daarom vind ik de suggestie van Sjaak Swart om Davey Klaassen terug te halen als opvolger van Donny van der Beek, lang zo gek nog niet. Helemaal niet omdat je van buitenlandse aankopen altijd maar moet afwachten hoe lang ze nodig hebben om zich aan te passen. Ook de terugkeer van Vertonghen zie ik nog wel gebeuren. Dan zou Daley eventueel weer naar het middenveld kunnen verkassen. Het gras is niet altijd groener aan de overkant.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Overmars Ajax op dit moment zou willen inruilen voor Arsenal. Bovendien heeft hij zich net voor langere tijd aan Ajax verbonden en een nieuw contract ondertekent.

29 februari 2020 om 08:59

Inderdaad, bij Arsenal is er financieel wel iets meer mogelijk, en de uitdaging zal hem wellicht ook aanspreken, gecombineerd met de competitie. Echter op sportief gebied gezien is het nu niet echt een (grote) stap vooruit te noemen. Buiten dit alles, heeft Arsenal een paar maanden terug Edu Gaspar al aangenomen om de rol van Overmars bij Arsenal te vervullen, dus lijkt me sterk dat ze nu alweer bij Ajax aan gaan kloppen voor Overmars, zeker aangezien Edu nog geen zomer transfer periode z’n werk heeft kunnen uitvoeren.

29 februari 2020 om 09:08

" Inderdaad, bij Arsenal is er financieel wel iets meer mogelijk, en de uitdaging zal hem wellicht ook aanspreken, gecombineerd met de competitie ". In vergelijking met Ajax zeker, maar in vergelijking met de clubs waar Arsenal in de eigen competitie moet concurreren gaat die vlieger niet op. Het gaat Overmars als sportman natuurlijk om de sportieve prestaties die hij als bestuurder kan bereiken en de kans daarop is bij Ajax vele malen groter dan bij Arsenal. Hij kan bij Arsenal dan wel meer uitgeven, maar als hij daarmee ver achterblijft bij de concurrentie en nooit een prijs wint, schiet hij er per saldo natuurlijk niets mee op.

Daarnaast zou ik ook graag willen weten wie aan Ryan Babel en Siem de Jong hebben gedacht om terug te halen. Ten Hag zeker niet, misschien Tonnie Bruin Slot want hij heeft nog met Frank de Boer gewerkt als analist van de tegenstanders. Als je Babel en Siem de Jong haalt weet je het zeker dat er geen voetbal meer is maar een Frank-de-Boer-voetbal.

Ik ben het er niet mee eens. Tenminste niet op deze manier. Ze hadden deze lijn/visie eerder in moeten zetten maar minder snel. Ipv je salaris plafond met 500%!!! te verhogen binnen een paar jaar hadden ze dit geleidelijker moeten doen. Door een groot talent 2 miljoen salaris te bieden na hun doorbraak en na een aantal jaar van belang te zijn geweest voor de club houd je ze misschien een jaar langer vast waardoor Ajax ook van hun profiteert ipv ze te verkopen nadat ze net doorgebroken zijn in het 1e.

Kortom meer risico dan dat ze namen maar minder dan dat ze nu doen. Met deze salarissen en uitgaven kan het ook heel snel de verkeerde kant op gaan.

29 februari 2020 om 10:56

Het is natuurlijk de mening van een Nederlandse zaakwaarnemer. Die heeft alleen maar voordeel bij hogere lonen en transferprijzen.. 😜

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren