Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax zet vol in op terugkeer van Daley Blind’

Laatste update:

Ajax wil na de komst van Dusan Tadic doorpakken met de terugkeer van Daley Blind, zo schrijft De Telegraaf maandag. De 28-jarige verdediger annex middenvelder, wiens vader Danny zitting heeft in de raad van commissarissen van Ajax, heeft volgens het dagblad aangegeven na vier jaar Manchester United graag terug te keren in Amsterdam. Het contract van de Oranje-international met de Engelsen loopt nog een jaar door.

Blind sprak ook na zijn vertrek naar Manchester United, in de zomer van 2014 voor een bedrag van 17,5 miljoen euro, altijd liefdevol over Ajax. Waarom Blind wil terugkeren en niet voor een ander financieel aantrekkelijk avontuur in het buitenland kiest, heeft volgens het dagblad ‘meerdere redenen’. Een basisplaats bij Ajax kan de linkspoot in ieder geval zekerheid geven voor het Nederlands elftal.

Blind komt al bijna een jaar niet meer voor in de plannen van Manchester United-coach José Mourinho en was in januari dicht bij een transfer naar AS Roma. Ofschoon zijn verbintenis afliep, koos Manchester United er toch voor om een optie te lichten en de samenwerking tot medio 2019 te verlengen, om zo in de zomer toch nog een transferbedrag te kunnen ontvangen.

Blind ziet door de komst van Tadic en het ‘beloofde’ aanblijven van Frenkie de Jong, Donny van de Beek en Matthijs de Ligt waarschijnlijk de grote potentie van de jonge spelersgroep van Erik ten Hag. De oefenmeester staat op zijn beurt positief tegenover nog een voetballer, naast de gelouterde Tadic, die een voortrekkersrol in zijn selectie kan vervullen.

Ajax hoopt dat Manchester United niet de hoofdprijs zal vragen voor Blind en zal volgens het dagblad hoe dan ook ‘alles in het werk stellen’ om de zelf opgeleide voetballer terug te halen. Of Blind daadwerkelijk haalbaar is, zal echter nog moeten blijken.

Denk jij dat Daley Blind deze zomer terugkeert bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo zo, Ajax gaat voor de ervaring. Lijkt me een goede zaak.
Toch vergelijkbaar met de rol van Guardado bij PSV, en dat werd een succes.

2 juli 2018 om 06:19

Als dit waar is spelen er meer dingen rond Ajax en zullen er waarschijnlijk meer spelers dan alleen Ziyech vertrekken. Wel een mooie opstelling zo momenteel: Onana, Kristensen, De Ligt, Blind, Tagliafico, van Beek, Ziyech, Tadic, Neres, Bande en Dolberg.

2 juli 2018 om 06:20

Ziyech?

2 juli 2018 om 06:37

ziyech is vertrokken voor 30 miljoen excl. bonus naar Roma

2 juli 2018 om 06:56

dzwanziger: hoe kom je daar nou weer bij? Ziyech is helemaal nog niet verkocht..

2 juli 2018 om 07:07

zal vandaag bekend gemaakt worden. Daarom schakelen we nu ook door naar blind cash is binnen. Middenvelder die ook achterin kan spelen. in een 4-3-3 met de punt naar achter kan blind prima spelen

2 juli 2018 om 07:13

Is in Marokko al gebracht als officieel nieuws. Denk wel dat dit achter de schermen al is afgerond en 1 dezer dagen bekend wordt gemaakt door Ajax en Roma.

2 juli 2018 om 07:26

Ik ben benieuwd, apart dat hier helemaal niets over te lezen is in Nederlandse media maar dat men im Marokko alles (incl. details als het transferbedrag en bonussen) al weet. Ik vind het een raar verhaal. De cash is sowieso nog niet binnen want anders had Ajax het wel naar buiten gebracht. Ik zou het eerlijk gezegd vreemd vinden als AS Roma na die vele aankopen (waaronder Pastore recent) ook nog 30+ miljoen aftikt voor Ziyech maar het zou mooi zijn. Ik ben benieuwd of jullie het bij het juiste eind hebben.

2 juli 2018 om 07:36

Sander, ik las het ook in het AD. Daarin verwijzen ze wel naar de Marokkaanse krant.

2 juli 2018 om 07:49

Nederlandse media weten toch vaak ook veel over transfers van Nederlanders in het buitenland? Ook komt Ziyech net terug van een wk campagne met Marokko waarbij hij waarschijnlijk veel contact heeft gehad met Marokkaanse verslaggevers. Ook zijn clubs altijd redelijk laat met de officiële bekendmaking.

Volgens mij zei de bondscoach zelfs tijdens het wk dat Ziyech een nieuwe club gevonden heeft.

2 juli 2018 om 09:00

Kristensen??? dat is nog erger dan Orejula, Als Blind gehaald wordt moet het wel voor 6 positie zijn. Linksback staat al Tagliafico, tenzij daar een bod voor is binnnengekomen. Maar opstelling hierboven is natuurlijk super. Al zal Schuurs balen maar dit komt er wel zodra De Ligt verkocht wordt. Ziyech moet je uit de opstelling halen want die is verkocht. Dus moet je Frenkie in de basis zetten wat een straf daar gaan we gewoon op vooruit in plaats van de vertragende Ziyech. Prima voetballer maar niet voor teamspirit en het is altijd alles of niets.

2 juli 2018 om 09:24

Als ze alleen Zichey verkopen en dan nog een rechtsback en eventueel een 10 halen... dan staat er echt een belachelijk team. Hopelijk gaat Kay Sierhuis dit jaar ook z'n kansen krijgen, ben al jaren, ook in de jeugd al, fan van hem. Had hem zelfs altijd hoger zitten dan Dolberg

2 juli 2018 om 09:31

Nog een rechtsback?! Denk dat 4/5 stuks wel genoeg is voorlopig, misschien die jongens iets meer tijd geven? Ben trouwens ook totaaaaal geen fan van Kristensen, die Orejuela of Veltman...

2 juli 2018 om 09:39

Geef ze nog even de kans, Kristensen is er ook pas een half jaar. Persoonlijk zou ik Blind graag links centraal zien naast de Ligt. Middenveld moet De Jong-van de Beek-Tadic worden

2 juli 2018 om 10:00

Deze topic gaat over Blind toch ?
Ok dan , zou een super zet van AJAX zijn.
Alle ervaring die hij mee brengt , en een echte AJACIED .

2 juli 2018 om 10:01

@skes14

Je schrijft: "als ze alleen Zichey verkopen en dan nog een rechtsback en eventueel een 10 halen"

Waarom zou Ajax nog een 10 halen als het elftal helemaal niet met een 10 speelt? En nog een middenvelder halen als je al 10 spelers hebt die daar kunnen spelen?. Als je Donny van der Beek en Frenkie de Jong wilt wegjagen, moet je vooral zoveel spelers kopen dat ze de kans lopen om op de bank terecht te komen. Ajax heeft al 4 rechtsbacks en waarom zou de club er dan nog een 5e bij halen. Wat jij wil, is geen beleid, maar kopen om het kopen. En dat kost niet alleen nodeloos veel geld, maar levert bovendien meer problemen dan oplossingen op. En bovendien neem je je eigen opleiding niet serieus als je dat doet.

2 juli 2018 om 10:15

Kristensen?

2 juli 2018 om 10:50

Zonder keeper misschien.

2 juli 2018 om 11:44

@scepticus38

Ajax zou zomaar met een 10 kunnen gaan spelen komend seizoen, toch in ieder geval in een deel van de wedstrijden.

"bij Southampton kwam Dusan vaak vanaf het middenveld. Of we spelen met de punt naar voren? Dat zou kunnen, ik denk dat we variabel moeten zijn. Ik hou van een dynamische veldbezetting in balbezit en je betere spelers moeten in balbezit komen, zodat je de tegenstander pijn kunt doen. Als je nagaat hoe we tegen Excelsior speelden, kan Tadic achter de spits op die drie posities spelen.”

Deze wedstrijd speelde ajax 3241 met 3 centrale verdedigers, 2 controleurs, 1 spits en dan 4 man achter de spits. 2 op de flanken en 2 die vanuit het centrum voor diepgang moesten zorgen. Overigens niet mijn favoriete opstelling. Tadic zou dan op al die 4 posities kunnen spelen.

2 juli 2018 om 12:09

Bande zal banken voor labyad

2 juli 2018 om 12:11

@scepticus

Hoe noem jij de positie waarop Ziyech bij Ajax speelde dan? Op het middenveld met de punt naar voren? Wat jij wil. Hoe dan ook zie ik voor Tadic een rol als linksbuiten weggelegd, Neres op rechts. De spitspositie mogen er een aantal met elkaar uit gaan vechten. Wie komt daar dan achter te staan volgens jou is dan mijn vraag. Nouri was hier dé opvolger geweest.. Donny, Frenkie en Blind mogen die 2 plekken daarachter weer met z'n 3en gaan uitvechten. Dus hoezo wegjagen, concurrentie hoort bij een topclub als Ajax.

Daarbij heb jij het over 4 rechtsbacks. Veltman is om te beginnen de rest van het jaar er nog uit. Daarna komen orejuela en Kristensen, beide backs die in de subtop van de eredivisie thuis horen. Ondertussen haalt PSV Dumfries die gewoon een klasse beter is dan beide spelers. Betrek desnoods 1 van je huidige rechtsbacks in een ruildeal voor een nieuwe, maar we hebben het hele afgelopen seizoen gezien dat we daar zwaar te kort komen. Maar blijf vooral vasthouden aan je eigen opleiding

2 juli 2018 om 12:19

@skes Ajax heeft helemaal niet met de punt naar voren gespeeld, punt naar achter juist en dan ziyech en vd beek als meest vooruitgeschoven centrale middenvelder, maar als jij dat punt naar voren vindt..

2 juli 2018 om 12:39

@shorty1991

Klopt helemaal, was 433 met de punt naar achteren. Overigens heeft Ajax wel een aantal wedstrijden met een 10 gespeeld, maar dit was in een andere formatie en voornamelijk om wat dingen uit te proberen.

2 juli 2018 om 15:44

Ja, lekker kijken naar hoe de opstelling door Fox sport vooraf op je beeldscherm wordt laten zien. In praktijk was Ziyech Elke keer de diepste middenvelder met onder hem 2 controlerende middenvelders, schone vd beek of de jong.

2 juli 2018 om 06:21

Blind met Guardado vergelijken? Misschien qua rol in de kleedkamer, maar zeker niet qua voetballend niveau.

2 juli 2018 om 06:35

@ The-Jump: waarom zo denigrerend? Het is toch duidrlijk dat die jongen doelt op het toevoegen van een ervaren persoon. Blind heeft jaren bij Manchester United gezeten en zal in die zin vast wel aanzien genieten. Jammrr dat Daley op zo'n zijspoor is belanf bij Manchester.

2 juli 2018 om 07:12

@the jump

Klopt, Blind is over het algemeen de betere speler, daarom was hij ook een belangrijke kracht bij United. Guardado was vooral goed in het schoppen van andere spelers..

2 juli 2018 om 07:22

@Grasveld,

Daarmee doe je Guardado toch echt wel te kort. Die was vooral in zijn eerste seizoen echt een uitstekende voetballer. Kan echt wel meer dan slechts schoppen.

2 juli 2018 om 07:35

@mario,

Je hebt het nu over de Guardado in zijn eerste seizoen bij Psv? Klopt, hij draaide in het begin een prima seizoen.

Ik zeg ook nergens dat hij niet kan voetballen, maar Blind heb ik in zijn laatste twee seizoenen bij Ajax (toen het niveau nog hoger was in Nederland), net zoveel belangrijke dingen zien doen op het veld, daarmee heeft hij ook een transfer naar United verdient, waar hij ook een belangrijke schakel is geweest. Blind is een gentlemen op het veld, een voorbeeld op een positieve manier, geen smerige overtredingen of een kort lontje.

Dat maakt Daley, in alle opzichten in mijn ogen de betere voetballer. Ik zie hem dan ook graag terug komen.

2 juli 2018 om 07:45

Jeetje, je moet wel heel erg verblind zijn door clubliefde om Blind een betere voetballer dan Guardado te vinden hoor.. I

2 juli 2018 om 08:00

Qua voetballend niveau is blind beter ja.
Is niet voor niks gekocht door een absolute topclub.
Meest constante speler van oranje.
Scoort nooit onder een 7.

2 juli 2018 om 08:32

Hahaha is alleen gekocht omdat van Gaal aan het roer was. Elke andere trainer laat hem links liggen.

2 juli 2018 om 08:37

Waarom heeft hij na van Gaal nog zoveel wedstrijden gespeeld dan?

2 juli 2018 om 08:40

@robdejong

Owja tuurlijk daar ligt het aan, net als ''super'' talent Depay zeker, die kwam daar ook veel aan spelen toe en kon wekelijks zijn minuten maken, ooh wacht...

2 juli 2018 om 08:45

Hebben we weer zo'n papegaai. Jij hebt waarschijnlijk Blind nog nooit zien spelen op het middenveld... Altijd maar zo laagdunkend over Nederlandse spelers die toch op hoog niveau spelen. Lachwekkend gewoon

2 juli 2018 om 09:27

Dat maak jij er van puur omdat je mensen napraat.
Hij heeft meer dan genoeg gespeeld onder mourinho.
Dat hij nu niet speelt komt meer omdat er betere spelers zijn gehaald.
Maar hij scoort nooit onder een 7.
Dat is gewoon een feit.
En een guardado heeft nog nooit op de bank gezeten bij wereldtop.

2 juli 2018 om 09:34

Inderdaad. Blind kan veel beter voetballen dan Guardado. Toen FdB Blind op '6' zette, ging Ajax lopen als een tierelier. Dat kwam omdat zijn passing, handelingssnelheid en overzicht zo ontzettend goed is. Qua snelheid(sprinten) is hij traag, en daarom denken mensen die geen verstand van voetbal hebben dat hij slecht is.

Als Ajax deze slag kan slaan en nog een ervaren, kwalitatief goede verdediger aan kan trekken, dan is zelfs het doorkomen van de voorronde Champions League goed mogelijk; Ajax is dan niets minder dan Basel, Benfica of Fenerbahce.

Goed bezig die Overmars!

2 juli 2018 om 09:36

@wve. Ik had een type fout. Het moet zijn hij soort nooit boven een 7.

2 juli 2018 om 09:46

@tubes, vorig seizoen was zijn eerste seizoen zonder van Gaal en vulde hij alleen maar in waar spelers blessures hadden. Onder Morinhou had hij niet een vaste plek. Nu de blessures iets meevalt speelt hij niet. Ik snap dat de Ajax supporters willen geloven dat Blind bij de top behoorde, maar helaas speelde hij alleen maar mee toen united onder de top presteerde. Nu er een vaster team stond wat opeens wel in de top meedraait is er geen plaats voor Blind. Zou dat toeval zijn?

2 juli 2018 om 10:37

@willemholder, Mourinho speelt achterin niet met voetballers maar met brekersop Blind's posities. Dat zegt dus helemaal niets.

2 juli 2018 om 10:39

grasveld7

"dat maakt Daley, in alle opzichten in mijn ogen de betere voetballer. "

De betere voetballer dan Guardado?? Sorry, maar nu praat je echt puur als supporter, niet als voetballiefhebber. Blind blijkt een aardige linksback en een redelijke CV in een vijfmansdefensie te zijn, maar als middenvelder, zelfs bij Ajax (en zeker in de Europese duels) werd bij compleet overlopen. Guardado was nooit linksback of CV, maar een rots in de branding op het middenveld, met daarnaast ook nog een fijn linkerbeen en een feilloos gevoel om een wedstrijd te sturen.

Sorry, ik vind het no contest, in deze vergelijking maar als jij Blind echt beter vind dan is dat puur omdat je supporter van Ajax bent.

2 juli 2018 om 11:11

@K. Van Linnen

Je schrijft: "jeetje, je moet wel heel erg verblind zijn door clubliefde om Blind een betere voetballer dan Guardado te vinden hoor.. I"

Andersom geldt natuurlijk exact hetzelfde. Bovendien is "beter" een subjectief begrip omdat het afhangt van de criteria die je hanteert om dat te bepalen. Die zijn immers nergens vastgelegd. Guardado heeft misschien iets meer leiderskwaliteiten dan Blind, terwijl die laatste duidelijk meer spelintelligentie heeft. Het is dus maar net wat je het belangrijkste vind. Of de een of de ander beter is, is daarom vooral een kwestie van voorkeur. Als je de kwaliteiten van beide spelers naast elkaar legt, ontlopen ze elkaar waarschijnlijk niet zo heel veel, al zijn het natuurlijk wel twee verschillende type spelers.

2 juli 2018 om 11:38

Constant

''guardado was nooit linksback of CV, maar een rots in de branding op het middenveld, met daarnaast ook nog een fijn linkerbeen en een feilloos gevoel om een wedstrijd te sturen. ''

En dan spreek je mij aan op mijn clubvoorkeur...

Daley met een omweg middelmaat noemen maar vervolgens je eigen speler (als ex psv'er) wel de hemel in prijzen, typisch. En dat voor een speler die nooit in de top heeft gespeeld.

Het is een verschil van mening, of mag ik nu ook zeggen dat jouw mening is gebaseerd op je voorkeur omdat je voor PSV bent, ik ben namelijk hellemaal niet zo te spreken over hem als dat jij dat doet, op zijn eerste seizoen na. Het was vaker een speler die zijn emoties niet onder controle had, het is maar wat je liever hebt.

2 juli 2018 om 11:42

maar als middenvelder, zelfs bij Ajax (en zeker in de Europese duels) werd bij compleet overlopen.

Haha gap, ga jij is Ajax Barca terugkijken. En snel een beetje.

2 juli 2018 om 11:44

Hoevaak heb jij Guardado zien spelen Grasveld, want je mening lijkt gebaseerd te zijn op die ene wedstrijd in de Arena.

2 juli 2018 om 12:12

Dit is toch de D.blind die toen hij nog bij Ajax speelde volgens de supporters er niks van kon en ook niet begrepen dat hij in het Nederlans elftal speelde, dat was toch alleen omdat zijn vader erbij zat,, dat is toch deze D.blind? Maar nu komt hij misschien terug en is het opens weer een geode, tot dat het niet doorgaat en dan kan hij er niks meer van.

2 juli 2018 om 12:35

Meest constante speler van Oranje. Volgens mij heb je die laatste interlands niet gezien. Wat een drama. Nooit meer oproepen die man.

2 juli 2018 om 12:50

@constant kante,

Over een supporter gesproken... Jij moet maar eens de duels tussen Ajax en PSV terugkijken waarbij Blind op 6 speelde. Misschien dat je je geheugen dan weer weet op te frissen

2 juli 2018 om 13:17

Jantje je zit er echt helemaal naast. Dit is de Blind die al 2 jaar lang een erg hoog niveau haalde in Amsterdam en de Blind die al lange tijd de harten heeft verovert in de Arena. De blind die op 6 wekelijks goed speelde en wekelijks werd toegezongen, want Daley Blind wie kent hem niet..

Ook tijdens zijn afwezigheid in Amsterdam worden er louter positieve dingen gezegd over deze speler met een Ajax hart. Denk dat je vooral in de war bent met de publieke opinie over Blind en het Nederlandse elftal.

Wanneer deze deal niet rondkomt (en ik ben sceptisch) zal Daley voor mij en vele andere ajacieden nog steeds een lieveling zijn die op waarde geschat word.

2 juli 2018 om 15:48

grasveld7, een beetje treurig om naar Guardado te wijzen met het argument 'dat ie nooit in de top heeft gespeeld'. De jaren die Daley als vaste kracht bij Utd heeft meegemaakt waren nou niet de beste jaren van Utd. Dat lag zeker niet alleen aan Daley zelf, maar om dan te zeggen dat hij bij de wereldtop gespeeld heeft is te makkelijk, want dat was Utd toen verre van....en zijn ze nu nog steeds niet trouwens.

2 juli 2018 om 18:06

Dus alleen de landskampioen van Engeland is wereldtop dan?

2 juli 2018 om 08:08

Ben ik nou de enige die vind dat dit geen goede zet is? Hij komt handelingssnelheid te kort en vind het een huis, tuin en keuken voetballer.

2 juli 2018 om 08:15

Wel deels eens, echter op het middenveld vond ik hem wel redelijk. En met ervaring breng je Ajax naar een hoger niveau

2 juli 2018 om 08:59

Als spelers terug willen komen na een periode in het buitenland is hij opeens niet goed genoeg. Terwijl hij de beste 6 van de eredivisie was toen hij wegging.

2 juli 2018 om 09:32

Dus elke speler die ouder is brengt ervaring mee en weet deze ook over te brengen ? Er zijn genoeg oudere spelers die weinig toevoegen aan een elftal. Daarnaast heb ik blind nooit een leider gevonden.

2 juli 2018 om 09:44

@Janssen dat klopt, maar dat jij Blind geen leider vindt betekent toch niet meteen dat hij dat ook daadwerkelijk niet is? Was aanvoerder van Ajax, is (reserve)aanvoerder geweest van Oranje en was, niet eens onder Van Gaal, op een bepaald moment zelfs een reserveaanvoerder van Man United! Je kunt zeggen wat je wil, maar dat laat mij denken dat Blind weldegelijk goed kan leiden en dat coaches dat ook in hem herkennen.

2 juli 2018 om 11:54

Handelingssnelheid en snelheid zijn twee verschillende dingen..

Hij komt echt snelheid te kort, de grootste reden waarom hij een net wel net niet speler is bij United.

Echter is hij als 6 meer dan prima met zijn goede handelingssnelheid, spelinzicht en passing. Staat ook verdedigend zijn mannetje dus in werkelijk alle manieren een vooruitgang. Bovendien is hij nog 'maar' 28 en dus op de top van zijn kunnen, die kan nog makkelijk 4-5 jaar mee.

2 juli 2018 om 11:53

Ja maar je moet het wel laten blijken uit de financiele behoeftes van te ter beschikking stelling van ajax

Goede aankoop voor Ajax kan mooi Schone opvolgen op de nr 6 positie. Een middenveld met Blind Tadic en Frenkie de Jong is toch wel om je vingers bij af te kijken vind ik. Blind en Tadic jaren ervaring in de PL.

2 juli 2018 om 06:28

Blind naast de ligt in het centrum van de verdediging zie ik ook wel zitten. Heeft toch bij United laten zien dat hij hier prima kan spelen.

2 juli 2018 om 06:40

Als blind zich in de kijker wil spelen voor oranje moet hij niet centraal achterin gaan spelen. Linksback lijkt me overigens ook niet heel handig gezien de concurrentie en de specialisten die daar rondlopen. Cvm zou imo het meest logisch zijn, al mist hij voor topniveau echt flinke verdedigende felheid.

2 juli 2018 om 09:46

Niet met je eens, Blind wordt al meermaals gebruikt als LCV in Oranje, daarbij krijgt Aké ook zijn kansen. Lijkt er namelijk op dat Koeman inziet dat er weldegelijk voetballend vermogen in de achterlinie moet zitten, wil je het systeem laten werken. Ik verwacht dan ook dat De Vrij en De Ligt zullen strijden om 1 plek (rcv) en Aké en Blind om de andere, met uiteraard Van Dijk centraal.
Met zo'n perspectief is terugkeren naar Ajax met De Ligt naast hem in de verdediging zeker een goede optie voor Blind.

2 juli 2018 om 10:47

@ijsmuts

Je schrijft: "cvm zou imo het meest logisch zijn, al mist hij voor topniveau echt flinke verdedigende felheid".

Ajax is naar internationale maatstaven hooguit een subtopclub en lichtjaren van de echte top verwijderd. Die afstand gaat de club normaal gesproken nooit meer inhalen. Het zou zelfs al mooi zijn als men erin zou slagen om die afstand niet nog groter te laten worden. Als Daley Blind geen tekortkomingen zou hebben, zou hij absoluut onhaalbaar zijn voor een club als Ajax. Ik begrijp daarom nooit zoveel van dergelijke opmerkingen. Of het moet zijn dat de club en haar mogelijkheden in de verbeelding van haar supporters groter zijn dan in de werkelijkheid het geval is.

2 juli 2018 om 11:26

@lampard; Blind wordt inderdaad meermaals ingezet als lcv bij oranje. Indien de Vrij, van Dijk en de Ligt fit zijn zullen zij echt de voorkeur krijgen. En wat betreft voetballend vermogen zit het met die gasten al meer dan goed. Blind zou voor Oranje dus backup zijn op die positie.

@scepticus: Blind bij Ajax op cvm zou zou ik logisch vinden. Goede zet voor de club, maar als Blind terugkomt bij Ajax om zich in de kijker te spelen bij oranje op de positie van cvm, kan hij nog wel eens van een koude kermis thuiskomen lijkt me.

2 juli 2018 om 13:23

Bij oranje kan hij prima op Links. Ondanks dat ik geen fan ben van slome vleugelverdedigers is dit toch net wat anders in een systeem met 5 verdedigers. Helemaal wanneer je antivoetbal speelt en jezelf ingraaft. Dan heb je met Blind in ieder geval een prima voetballer op links. Of hij op links basis waardig is laat ik maar even in het midden.

Blind heeft best wel wat pech met Koeman. Hij heeft teveel concurrentie centraal en komt snelheid te kort om echt te excelleren op links. Tot overmaat van ramp is hij niet dynamisch genoeg voor een plek op het middenveld omdat we nu zonder controleur spelen. Juist de positie waar ik Blind grandioos vind.

2 juli 2018 om 07:07

En donny dan wissel? Lijkt mij niet.
Zou wel voor de verdediging komen

2 juli 2018 om 07:49

Nee ik denk Blind, donnie, frenkie. Tadic vanvoor en labyad wissel

2 juli 2018 om 08:15

Dan moet Frankie wel bij Ajax blijven natuurlijk. Ik heb er nog maar weinig hoop in

2 juli 2018 om 09:12

Ten Hag zal ook regelmatig met een viermansmiddenveld willen spelen (vierkant-vorm, op papier) en dan heb je ruimte voor Donny, Frenkie, Tadic, Daley.

2 juli 2018 om 08:19

Een middenveld met Blind Tadic en Frenkie gaat er nooit komen. Ten Hag gaat Donny vd Beek die afgelopen seizoen 11x scoorde nooit uit de basiself zetten. Het wordt dan eerder Tadic als linksbuiten of Blind als cv.

2 juli 2018 om 09:08

Gunner / Donny vd Beek vergeet je nog. Ik zou van Blind een centrale verdediger maken , helemaal als De Ligt toch weggaat maar ik hoop het niet

2 juli 2018 om 11:23

Donny van de Beek zal gewoon basiskracht zijn. Dat loopvermogen en de diepgang die hij brengt heb je altijd nodig. Ik vrees eerder dat een Frenkie de Jong kind van de rekening gaat worden. Dood en doodzonde.

2 juli 2018 om 11:49

Precies. Dat is dan ook het meest compleet mogelijke middenveld. Blind voor de controle, Donny voor diepgang en scorend vermogen en Tadic of Frenkie voor de creativiteit.

Al moet je ook niet raar staan te kijken als hij met Blind naast De ligt gaat spelen, Frenkie op 6, Tadic hangend op links en Ten Hag's oogappel Labyad als AVM naast Donny.

2 juli 2018 om 11:57

Vd Beek heeft veel meer laten zien dan de Jong, die gaat echt niet banken. Tadic en Blind brengen ook voldoende creativiteit terwijil vd Beek veel meer meters maakt.

2 juli 2018 om 11:59

Dat zou betekenen dat Frenkie de Jong niet meer als nummer 6 wordt gezien, maar in een aanvallendere rol zal gaan spelen. Daarbij denk ik dat Tadic vooral als linksvoor zal gaan opereren om zo de spitsen van meer aanvoer te voorzien.

Blind lijkt me een geweldige toevoeging aan dit Ajax. Een ervaren speler die wellicht geen uitblinker is, maar wel iemand die altijd een hele dikke voldoende scoort.

Ik vermoed dat de basis er zou uit gaat zien*

Onana
Mazraoui
De Ligt
Schuurs
Tagliafico
Vd Beek
Blind
de Jong
Neres
Dolberg
Tadic
2 juli 2018 om 13:28

Blind op 6 is echt zo'n type die je in de samenvattingen niet snel voorbij zal zien komen. Echter speelt hij zoveel goede passes vooruit. Ik zie nu zo vaak middenvelders vrij lopen tussen de linies en dan draait Lasse voor de verandering nog maar eens een keertje extra de andere kant op om naar een verdediger te passen. Dat is precies waar Daley uitblinkt, vrijstaande middenvelders tussen de linies aanspelen. Soort smeerolie in de machinekamer.

Aangezien Frenkie excelleert in het vinden van vrije ruimtes zou dit een prima samenwerking worden. Ik verwacht net als jij ook dat Tadic op links zal komen en Blind - Frenkie - Donny het middenveld zal worden. Met Labyad heb je dan een erg goede speler die op meerdere posities inzetbaar is bij blessures, schorsingen of vormdipjes.

Dit zou fantastisch zijn. Bijna onrealistisch.

Maar dit is ook precies wat Ajax nodig heeft. Met Tadic en eventueel een Blind in je selectie hebben jeugdspelers niet het gevoel dat ze na 1 seizoen uitgegroeid zijn waardoor ze langer rond zullen blijven hangen.

2 juli 2018 om 07:38

Niks onrealistisch aan, wanneer tadic gehaald is geworden dan zijn dit soort transfers mogelijk, doordat andere spelers ook kijken wat er aan boord komt. Ajax lijkt op men carrière op fm Haha halen jongens op met redelijk naam en draaien ineens mee met de CL ( groepsfase max kwartfinale etc. ) iets wat ik mogelijk schaar mits de goede aankopen worden gedaan en er een goede coach daar zit.

2 juli 2018 om 08:41

Denk als ze Blind halen er een streep gaat door Magallan. Blind achterin naast de Ligt. Frenkie, Donny en Tadic middenveld. Schone, Siem en Eiting als reserve voor het middenveld. Labyad linksbuiten.
Mazraoui rechtsback, Tagliafico linksback, Neres rechtsbuiten, Dolberg spits. En Onana natuurlijk opende goal. Dan heb je zo’n €50mln aan inkomende transfergelden, als Blind €10mln kost geef je samen ongeveer €40mln uit. Echter is de selectie dan wel flink versterkt op meerdere posities. Verwacht dat Labyad het beter doet dan Kluivert, Tadic zeker gelijkwaardig aan Ziyech, Blind beter dan Wober. Daarnaast veel meer ervaring.

2 juli 2018 om 13:32

"niks onrealistisch aan"

Schijnbaar went het snel in Nederland aangezien we met zijn alle nog liepen te grappen over Tadic naar Ajax.. Dit voelt voor mij nog steeds allemaal onrealistisch aan en ik heb me net kunnen overtuigen dat Tadic echt komt en dit niet een Inception achtige ervaring is.

Blind erbij zou betekenen dat we 2 absolute top aankopen doen in 1 transferperiode en voorlopig zijn de meeste sterkhouders er ook nog. Dat is mijn inziens een prestatie van wereldformaat en ligt stukken dichter bij onrealistisch dan gewoontjes.

Hoop mensen zullen wel weer zuur gaan reageren dat het aan "pappie" ligt, maar dit lijkt me gewoon een prima aankoop, zeker qua ervaring

2 juli 2018 om 06:45

Jaloezie. Ajax is goed bezig en lijkt een sterk team te krijgen. Logisch dat er dan zure reacties komen.

2 juli 2018 om 06:51

Niemand reageert zuur. Dit hoort erbij. Ik weet dat Daley heel gehecht is aan zijn familie en vrienden. Hij is ook niet gemaakt voor de voetbalwereld. Hij is lief en aardig en daarom kan hij bij Ajax prima terecht. Ergens in het buitenland verkassen naar de bank is niks voor hem. Dit is een jongen die vertrouwen nodig heeft en liefde. Dan is deze jongen op zijn best.

2 juli 2018 om 07:14

Blind stond bij United bekend als de enige speler die zelf zijn fanmail beantwoordde. Gouden gozer.

3 juli 2018 om 07:16

Dat zal voor hem ook een stukje eenvoudiger zijn dan voor Sanchez of de Gea.....

Maar dat past inderdaad wel bij het realistische en goede karakter van Blind. Het is in ieder geval een jongen die ontzettend de gunfactor heeft, omdat hij altijd voluit gaat en gewoon heel stabiel is. Geen man waarvoor mensen naar het stadion komen, maar wel iemand die de toppers in hun kracht zet zodat mensen daarvoor naar het stadion komen. Uitstekende prof!

2 juli 2018 om 08:54

Wanneer zijn pappie helpt aan een terugkeer van Daley kunnen we dat alleen maar toejuichen denk ik in plaats van er zuur op te reageren.

Daarmee is direct het probleem van geen Back-up op links back positie opgelost. Middenveld wordt wel druk bezet wanneer dit door zou gaan

2 juli 2018 om 06:22

Ik verwacht eigenlijk dat hij naast de ligt gaat spelen vveel in te kunnen schuiven als extra middenvelder

2 juli 2018 om 06:24

Als dar de intentie is zal magallan niet doorgaan denk ik. Want met Blind/de ligt/schuurs/Wöber heb je al 4 goede krachten met daarachter nog wat jeugd

2 juli 2018 om 06:36

Denk het ook, alleen Blind is helaas niet de snelste, Ajax is dan zwak tegen een snelle spits, zie centraal ook graag iemand met snelheid

2 juli 2018 om 07:50

Als je positioneel goed staat dan hoef je niet zozeer snel te zijn. Wel zie ik liever blind op het middenveld. Hoezo is magallan niet meer nodig ? Schuurs / magallan/wober/ de ligt. Blind eventueel Lb. Denk niet dat ze hem halen om centraal te zetten.

2 juli 2018 om 08:34

Als staat positioneel altijd hoog omdat men veel druk wilt zetten, oftewel ruimte in de rug. Hoe vaak Sanchez op snelheid wel niet corrigeerde, linksbenig en snelheid hebben we nodig.

2 juli 2018 om 10:34

Lausho, Koeman was vroeger ook niet de snelste, maar hij stond meestal gewoon op de juiste plek.

2 juli 2018 om 14:26

Vroeger.. Met ruimte in de rug heb ik liever wat snelheid achterin, de Ligt is ook al niet de snelste, maakt ons kwetsbaar in de counter.

2 juli 2018 om 06:32

Inderdaad Hans. Geen half talentje of een andere verkapte speler. We moeten indirecte versterkingen die het team sterker wilt maken en er alles voor doen.

2 juli 2018 om 06:42

Tadic-dolberg-neres in de aanval. Middenveld Frenkie-blind en Donny. Defence tagliafico - Malagan (of zo iets)- de ligt- mazraoui. Keeper onana.
Prima basis opstelling lijkt mij aangevuld oa met labyad-bande-schone - schuurs - wober- kjh op de bank. Een kamspioenswaardige selectie.

2 juli 2018 om 06:44

Mooie opstelling, stiekem hoop ik wel dat Ziyech blijft dat zal geweldig zijn. Misschien is het beter voor Schone als hij als invaller dieper staat. Hoeft hij minder te rennen.

2 juli 2018 om 07:35

Ziyech blijft niet.
Labyad wordt basisspeler onder Ten Hag. Daarbij zal Frenkie zijn minuten wel moeten gaan maken ondertussen. Vraag me af in hoeverre Blind echt nodig is.

2 juli 2018 om 07:54

Ik zie labyad alleen basisspeler worden als tadic op het middenveld terecht komt. Anders niet. Denk dat blind meer dan welkom is met zijn ervaring op het middenveld. Had hem gelijk ook aanvoerder gemaakt. Hij en tadic moeten minimaal een 6 kunnen spelen. Geen wedstrijden waarbij ze een 2 spelen of zo. Van Frenkie verwacht ik dat wel.

2 juli 2018 om 08:48

@lee112

Ik zie Labyad helemaal geen basisspeler worden. Vond het een nutteloze aankoop en blijf het een nutteloze aankoop vinden die op voorspraak van Ten Hag is gekomen.

Echt nog subtop mentaliteit, ja goede speler van Utrecht kunnen we gebruiken, wordt dan ook gehaald voordat het transfer geweld is losgebarsten. Inmiddels is Overmars weer echt aan de slag gegaan en worden er gewoon spelers gehaald die beter zijn. In schone hadden we al een ideale 12e man en nu heb je er in Labyad nog een ideale 12e man bij. Helemaal als ook nog eens blind gestrikt kan worden, dan heeft hij geen plekje op het middenveld en ook geen plekje in de aanval. Dan moet ten Hag een talent gaan slachtofferen die het verdiend om te spelen en vlieguren moet maken (bv Frenkie de Jong).

Ajax wordt langzaam een tikkende tijdbom waar een sterke persoonlijkheid boven moet staan. Te veel goede, gearriveerde spelers levert ook een hoop gedonder op, zeker als het niet na wens loopt.

Ik voorzie dan ook een Ten Hag die vroegtijdig aan zijn einde komt bij de minste of geringste tegenslag. Begint op tijdperk jol te lijken waar ook de ene na de andere speler gehaald werd en het nog voor geen meter liep.

2 juli 2018 om 08:59

@ Ninjakai

Labyad op linksbuiten is absoluut wel een toevoeging. Hij is zeker niet minder dan Justin Kluivert die er vorig seizoen stond dus je gaat er hoe dan ook op vooruit. Qua doelgerichtheid, ervaring, stabiliteit.

Vorig jaar zakte je teveel door de ondergrens omdat je te weinig ervaring had en stabiliteit. Zowel Kluivert, Neres, Vd Beek, F De Jong zakten allemaal te vaak en te veel weg. Dat word nu opgelost

Labyad - Huntelaar - Neres
Tadic - Blind - Vd Beek
Tagliafico - Magallan - De Ligt - Kristensen
Onana

Met daarachter op de bank
Bande - Dolberg - Cerny
F de Jong - Eiting - S de Jong - Schone
sinkgraven- Wober - Schuurs - Veltman

Ervaring in het veld en ervaring op de bank
Kwaliteit op het veld en kwaliteit op de bank.

2 juli 2018 om 10:35

En wat doe je met Frenkie?

2 juli 2018 om 10:46

Lee112

Tadic op het middenveld? Waarom willen zoveel Ajaxfans Tadic toch op een plek laten spelen die hij nooit speelde? Hij speelde altijd gewoon aan de zijkant, links of rechts. Ik neem aan dat Ten Hag hem dus ook gewoon links voorin gaat neerzetten. Waar hij thuishoort. En dat opent het plekje op het middenveld voor Labyad. Die de plek van Ziyech veel doelgerichter gaat inrichten. Frenkie de Jong achter hem op het middenveld gaat dan juist meer het spel verdelen. Op een solider manier dan hoe Ziyech dat deed, die gewoon heel erg veel ballen verloor en dus vaak het tempo uit de aanval haalde.

2 juli 2018 om 10:51

Ninjakai

Waarom is Labyad een nutteloze aankoop? En hoezo een subtopmentaliteit precies? Omdat hij bij Utrecht speelde? In 2012 was hij al basisspeler bij Psv. Dus, dat maakt dat hij uiteraard ook geschikt is voor Ajax, althans dat die 'subtopmentaliteit niet gerechtvaardigd is.

Labyad is gewoon een toevoeging aan dit Ajax. Hij is geen Ziyech, die een fijnere techniek heeft en een betere pass. Maar hij is op bepaalde vlakken gewoon aantoonbaar beter dan Ziyech. Hij heeft meer scorend vermogen, beter schot, fysiek een stuk sterker (verliest dus zeker niet zoveel ballen als Ziyech), uitstekende functionele techniek. En omdat je nu het spelverdelen aan Frenkie de Jong kunt overlaten kan Labyad heerlijk tussen de linies als nr. 10 spelen.

Let op mijn woorden: ook jij gaat over een paar maanden inzien dat Labyad misschien wel de beste aankoop van Ajax in jaren is!

2 juli 2018 om 11:32

Ik verwacht deze opstelling. In het geval je "vooraf" al beter wordt geacht dan de tegenstander, dan zal Blind centraal komen en donny op middenveld erbij.
Verwacht Tadic niet voorin, maar middenveld en labyad op lb.

Al met al, zijn het meer luxe problemen dan problemen. Zeker als Blind komt.

Edit: Bande helemaal vergeten trouwens.. keuzes keuzes keuzes

Onana
Mazra
De Ligt
Schuurs
Taglia
Tadic
Blind
De Jong
Neres
Dolberg
Labyad
2 juli 2018 om 11:33

Tadic speelde helemaal niet altijd aan de buitenkant, ja bij twente maar dat is jaren geleden. Bij southampton heeft hij veel wedstrijden op het middenveld gespeeld. Net als bij servie overigens tot de komst van milinkovic savic.

2 juli 2018 om 11:39

@constant kante: hij speelde in zijn profcarriã¨re 114 wedstrijden op linksbuiten, 89 op rechtsbuiten en 62 wedstrijden op 10, dus ja hij staat inderdaad vaker op de flanken maar 'nog nooit speelde' lijkt me ook wat overdreven.. Overigens bij 33 goals (17 goals, 16 assists) direct betrokken in die 62 potten op het middenveld dus hij deed het ook niet bepaald onverdienstelijk op die positie.

2 juli 2018 om 19:38

Voor Blind is altijd plek.. En druk middenveld misschien wel ja, qua aantal spelers. Als je naar kwaliteit gaat kijken heb je alleen Tadic echt als 100% zekerheid. Met goede bedoelingen Van de Beek ook en Frenkie. Ziyech vertrekt toch waarschijnlijk. Middenvelders als Siem, Schone, Sinkgraven, Eiting zijn (nog) niet basiswaardig op dit moment.. Iemand als Blind erbij is gewoon perfect. Als zo'n speler terug wil en het is financieel haalbaar, gelijk doen.

Eerlijk is eerlijk, ze zijn goed bezig in Amsterdam. Dit moet ook wel, want opnieuw geen kampioenschap betekent exit voor Van der Sar en Overmars.

2 juli 2018 om 06:33

Maar het mag toch ook als je de middelen hebt. Je kan de stap zetten om naar een hoger niveau te gaan. Dan moet je dit ook doen ook.

2 juli 2018 om 08:57

@master 1

Verwacht ik eigenlijk niet. Geen kampioenschap betekend waarschijnlijk nog steeds geen exit Overmars. Dan zou hij zijn werk slecht moeten doen en dat is gewoon niet zo. Hij verkoopt spelers goed en naar het lijkt begint hij ook nog eens goed in te kopen. Meer kun je niet van je td verwachten. Het enige waar je hem dan op zou kunnen en moeten afrekenen is de trainer coach. Maar ook daar spreekt het meer in zijn voordeel dan in zijn nadeel.

De Boer, pakte gewoon prijzen en was de juiste coach op het juiste moment. Bosz was een fantastische aanstelling die echt bij de club paste en ervoor zorgde dat een Nederlandse club weer eens durfde te dromen over Europees succes. Dat het stuk liep tussen Ajax en Bosz lag niet aan Overmars. Die wilde mee in de eisen van Bosz, van der Sar wilde het niet.

Vervolgens kwam Keizer en Overmars was een van de weinige die dat dus geen goed idee vond en het niet wilde. Het moment waarop Keizer vertrok is niet heel netjes geweest, maar de prestaties waren nou niet echt je van het. Ja in de competitie liep het beter, maar verder was je voor alles uitgeschakeld.

Ten Hag is duidelijk wel een trainer uit zijn koker, loopt dat niet, is het de eerste coach uit zijn koker (of waar hij in ieder geval wel achter staat) die niet aan de wensen voldoet.

Zou je ook nog die twee backs op zijn conto kunnen schrijven en Cassiera de spits, want die voldoen tot nu toe alle drie nog niet, maar daar staat meer tegenover dat het wel goed doet en waar Overmars uiteindelijk eind verantwoordelijke voor is, bv Onana die hij op jonge leeftijd weggeplukt heeft uit de jeugdopleiding van Barca en die er meteen stond toen Cilissen vertrok.

2 juli 2018 om 11:02

Ninjakai

"verwacht ik eigenlijk niet. Geen kampioenschap betekend waarschijnlijk nog steeds geen exit Overmars. "

Dus al jaren lang het meeste geld, het meeste salaris om uit te betalen maar kenneljik niet in staat om een spelersgroep en een trainer aan te stellen die een prijs pakt, maar dan nadat er tientallen miljoenen is uitgegeven, waarbij tevens zelfs een cultuur omslag wordt gemaakt doordat de aankopen de overhand krijgen boven de jeugd, en zelfs dan nóg geen kampioen kunnen worden maar dan wél mogen blijven zitten?

Nee, dat denk ik niet nee. Mocht Ajax komend seizoen weer geen kampioen worden na al deze investeringen, dan zou het lachwekkend zijn als Sar en Overmars konden blijven zitten. Ik bedoel Marcel Brands wordt ondanks drie titels in vier seizoenen nog steeds uitgelachen omdat hij 'geen linksback kon halen', en Overmars zou het dan, met nul titels in vijf seizoenen 'goed doen'??? Daar zit iets krom, vind je niet?

2 juli 2018 om 12:07

Wat Brands te maken heeft met Overmars zijn beoordeling snap ik niet helemaal. Er word in Amsterdam langetermijnvisie uitgevoerd en hoewel we inderdaad te weinig prijzen hebben behaald de afgelopen 4 jaren, hebben we wel duidelijke andere dingen gedaan zoals een enorm tekort wegwerken en we hebben onze financiã«le positie waanzinnig versterkt waardoor onze toekomst veilig gesteld is.

Verder is een Europese finale met mooi aanvallend voetbal (vooral in de thuiswedstrijden) voor vele supporters een absoluut hoogtepunt geweest waar we dan ook erg veel voldoening uitgehaald hebben.

Marc is overigens niet de enige met inspraak in het te voeren beleid en mede daarom werd er voor Bergkamp gekozen i.p.v. Bosz. Net zoals Marc tegen de aanstelling van Keizer was (eerst assistent). Dan lijkt het mij eerder krom om hem daarop af te rekenen.

2 juli 2018 om 11:28

@master 1

Je schrijft: "eerlijk is eerlijk, ze zijn goed bezig in Amsterdam. Dit moet ook wel, want opnieuw geen kampioenschap betekent exit voor Van der Sar en Overmars".

Zo denken alleen (succes)supporters. Noch Van der Sar noch Overmars staan ter discussie bij Ajax. Omdat de mensen (de Rvc) die over hun ontslag gaan hun verstand gebruiken als het om dergelijke maatregelen gaat, terwijl de supporter doorgaans vooral vanuit de onderbuik denkt en handelt. Iemand die zijn verstand gebruikt, gaat natuurlijk nooit iemand ontslaan terwijl die voortreffelijk functioneert. Overmars verkoopt goed en koopt nu hij meer financiele armslag heeft ook steeds beter in. Meer kan een TD niet doen. Het is vervolgens aan de trainer om met het beschikbare materiaal resultaat te behalen. Het is typisch iets voor een supporter om iemand als Van der Sar, die zakelijk directeur is en nauwelijks invloed kan uitoefenen op het technische beleid, aan de schandpaal te nagelen als het sportief even tegen zit. Overmars kan met zijn aankopen wel indirect invloed uitoefenen op het technische beleid, maar hij heeft prima ingekocht en het zou wel heel raar zijn als hij ondanks dat hij goed functioneert, toch voor zijn baan zou moeten vrezen. Je gaat toch ook niet een spits aan de schandpaal nagelen als een keeper blunders maakt die punten kosten. Dat doe je noch niet eens bij de aanvoerder. Je kunt een probleem alleen oplossen door de oorzaak weg te nemen. En als de trainer er niet in slaagt om zijn team aan het voetballen te krijgen, terwijl hij daar wel het materiaal voor heeft, los je dat probleem natuurlijk niet op door Van der Sar en Overmars de laan uit te sturen. Daar creeer je alleen maar nieuwe problemen mee. Die gedachten leven dan ook uitsluitend bij supporters. Het verschil tussen een supporter en een bestuurder is dat supporters vaak in problemen denken en een goede bestuurder in oplossingen.

Zeer goede zet. Kent ajax en eredivisie dus zal geen aanpassingstijd nodig hebben. Was veel te licht voor het buitenland, maar voor in de eredivisie goede speler! Geeft natuurlijk wel meteen het lage niveau gehalte aan van eredivisie, maar dat even ter zijde

2 juli 2018 om 06:32

Was jarenlang een zeer gewaardeerde kracht bij Manchester United, dus in jouw optiek zijn alle spelers die bij mindere clubs als United spelen, te ligt voor het buitenland.

2 juli 2018 om 06:34

Precies Blind zou echt niet misstaan bij elke rechterrijtje clubs in het buitenland of net onder de top 5.

2 juli 2018 om 08:02

Dat zeg ik niet. Maar hij deed het leuk voor een tijdje. Maar kom op, verdedigen kan hij niet. En super goed voetballen, ook niet. Zegt genoeg dat hij overal maar wordt neergezet, want nergens is hij goed genoeg voor een vaste plek.

2 juli 2018 om 08:08

Rechterrijtje is ook wel prima. "Het buitenland" moet je ook niet te letterlijk nemen

2 juli 2018 om 08:17

Je kunt we denigrerend doen over Blind wijsneus maar als je bijna 100 wedstrijden speelt in 4 jaar bij een (gevallen) topclub , dan kun je echt wel wat hoor ben je niet zomaar opvulling en zeker al niet minder dan Jones,smaling of lindehoff om er een paar te noemen , Blind zou voor elke subtop club in Europa een goede aanwinst zijn er zijn niet zoveel spelers met zo'n zuivere trap maar jij heb er meer kijk op natuurlijk .

2 juli 2018 om 08:29

Blijkbaar wel, want Blind kwam er centraal achterin totaal niet meer aan te pas terwijl Jones, Smalling en Lindolof wel speeltijd kregen. Dan wordt hij toch simpelweg als minder geacht.

Voor Ajax een uitstekende aankoop. Het moet raar lopen wil hij in de Eredivisie door de mand vallen.

2 juli 2018 om 08:50

"Maar jij hebt meer kijk op" jammer @sloep01. Je was goed bezig met argumenten eindig je met die puberale antwoord. Enfin. Er speelde bij (gevallen) topclub milan, ook mensen met ongeveer 100 wedstrijden achter hun naam dat gewoon lachtertje zijn: zie Emmanuelson,Constant,Matri. Dus dat zegt echt niets. Als je niets beters in huis heb, gebeurd dat

2 juli 2018 om 06:38

Zelfs as Roma had interesse in hem afgelopen winter. Verder buiten dit jaar gewoon goed gedaan bij ManU. En als je voor ManU net niet goed genoef bent onder andere ook door blessures, is dat dan een ramp? Ik denk het niet. Heb Blind altijd wel een heel degelijke speler gevonden.

2 juli 2018 om 06:39

Heeft het hartstikke goed gedaan bij United. Meer wedstrijden gespeeld voor United dan bijvoorbeeld Shaw, Rojo en Darmian. Mag je gewoon spreken van een succesvolle periode.

2 juli 2018 om 07:16

Bij Mourinho was, toen hij bij Chelsea zat, Lukaku ook niet goed genoeg, die houdt niet van spelers die op voorspraak van zijn voorganger zijn gehaald. Blind heeft het vóór Mourinho prima gedaan. Als Daley niet voor een tweede buitenlandse periode gaat verrast me dat en is hij een prima versterking voor meerdere posities.

2 juli 2018 om 12:27

Dat Mourinho je laat gaan zegt niets over je kwaliteiten. Vraag maar aan de Bruyne, Salah en Lukaku..

Misschien gaat de Ligt weg en is Blind zijn vervanger....
Ajax zal nog meer spelers zien gaan denk ik.

2 juli 2018 om 06:42

Nee Ajax is bezig om een team te kopen die iets kan toevoegen zowel Europees als in Nederland. Ajax haalde ook Tadic. Maar Blind kan overal spelen en dat maakt de wellicht aankoop geweldig.

2 juli 2018 om 06:45

Zou wel mooi zijn dan! Wil ze eerst zien kwalificeren voor CL.

2 juli 2018 om 06:47

Kwalificeren wordt lastig op korte termijn. Ook omdat sommige spelers aan elkaar moeten wennen. Maar kwalificeren voor Europees voetbal moet. Tadic is terug voor SturmGraz en Ziyech ook mits hij niet verkocht wordt. Dit zelfde geld voor de Denen en de Argentijn.

2 juli 2018 om 06:47

BS88, zou kunnen dat juist door dit soort versterkingen de Ligt wil blijven. Ajax wil aan de jonge verdediger laten zien dat ze echt beter dan vorig seizoen willen worden.

Dit zou geen verkeerde aankoop zijn, toch zie ik hem niet het team op sleeptouw nemen. Ik ben benieuwd het het bericht echt klopt.

2 juli 2018 om 13:32

Hoezo niet? Deed ie voor die wegging ook samen met Klaassen. Kan hij het nu mooi doen met de Ligt en Tadic.

Dit zou geweldig zijn. Ook hier mogen we wat geld voor uittrekken. Daley past bij Ajax, heeft heel veel ervaring en is multifunctioneel. Met het aanblijven van De Ligt, Tagliafico, Onana, Neres en Frenkie krijgen we een heel sterk Ajax te zien. Wow !!

2 juli 2018 om 06:49

Tadic mis je nog. Maar het klinkt heel goed. Nu heel snel naar een vaste opstelling gaan en Ten Hag moet een team smeden. Met blind erbij heb je ook iemand die het team als geheel kan maken.

2 juli 2018 om 06:49

Onana is wel een twijfelgeval.
Als hij gaat moeten ze snel een top keeper vinden...of toch Cilissen halen ?

Kan natuurlijk niet in zijn hoofd kijken en weet niet hoe het met de interesse zit van andere clubs. Maar lijkt mij sterk dat je na een wisselende uitstapje bij United alweer genoegen gaat nemen met de Eredivisie. Ondanks dat zou het voor Ajax zeker geen verkeerde aanwinst zijn.

2 juli 2018 om 06:53

Ajax is zijn club. Zijn familie en vrienden wonen rond Amsterdam. Hij zal minder verdienen maar wel veel mooie sportieve momenten ervaren. We moeten ook weer niet doen of de Eredivisie niks is. Het is echt geen slechte competitie.

Blind was destijds al te traag voor het centrum. Lijkt me niet dat Magalan nu uit beeld is

2 juli 2018 om 12:12

Hopelijk zien ze in dat 6 ons zwakst bezette positie is. Daar is zijn gebrek aan snelheid ook geen probleem. Zeker niet met al zijn andere kwaliteiten.

2 juli 2018 om 19:40

En rechtsback dan? Zowel kwalitatief als kwantitatief lijkt dat mij onze minste positie..

2 juli 2018 om 20:52

Ja helemaal met je eens.
Maar links back hebben we ook geen zinnige backup vooralsnog

2 juli 2018 om 23:08

Ik vind in tegenstelling tot de meerderheid dat Veltman het prima doet als rechtsback. Zolang hij geblesseerd is kunnen we dat prima invullen met Mazraoui en Kristensen mijn inziens. Kristensen nu al afschrijven zou net zo onzinnig zijn als vorig jaar in de zomer Neres afschrijven. De meningen hier waren ook precies hetzelfde. Ook vind ik de 6 een cruciale positie in ons 433 met de punt naar achter in tegenstelling tot de rechtsback.

Vind persoonlijk Lasse op 6 een drama, dat verbloemd word door zijn fantastische vrije trap en pingels (voor ons dan).

Lijkt er op dat Ajax deze zomer echt serieus bezig is om zich te versterken. Daley kent Ajax en weet wat er nodig is om daar te slagen. Met z'n ervaring bij Man utd kan hij de jonkies bij Ajax alleen maar helpen. Wie weet wil de Ligt nu ook nog een jaar blijven? Ik ben erg tevreden.

2 juli 2018 om 19:42

Ik denk wel dat dit het enige juiste antwoord zou zijn op de beginnende vertrekwensen bij jonge spelers. Die jonge spelers willen dingen blijven leren en zich juist omhoog kunnen trekken aan enkele spelers in plaats van zelf al de kar moeten trekken zoals vorig seizoen. Hartstikke leuk voor zo'n De Ligt dat hij soms al aanvoerder was, maar als Ajax zijnde maak je daarmee wel heel erg duidelijk dat zo'n jonge al bijna uitgeleerd is in verhouding tot zijn medespelers...

2 juli 2018 om 20:12

Ik hoop dat Daley terugkeert en ga er ook van uit dat hij een mentor voor jongere spelers kan zijn. Dat blijft altijd de vraag. Zelfde geldt voor Tadic. De ervaring kan een jonge speler nooit hebben, maar iemand als Davinson Sanchez vond ik wel heel volwassen. Soms moet je ook geluk hebben.

Zo zeg Ajax pakt wel goed door mocht dit waar zijn.bande Tadic Labyad Schuurs Magallan ? Blind ? Met de spelers die er al zijn en de jeugd er achter,en mocht er niemand meer vertrekken,misschien Ziyech hoop dat ie blijft maar zal waarschijnlijk niet. kan het een goed elftal worden in Nederland en in Europa de komende jaren.

Een aanwinst die ik zelf al langer in gedachten had. Jammer dat Kluivert vertrokken is, want zo gaat de selectie wel erg leuk worden.

2 juli 2018 om 12:11

Waarom? Tadic kan ook linksbuiten spelen en die is beter dan Kluivert.

2 juli 2018 om 13:12

Naast een leuke basiself is concurrentie ook fijn. Ik denk dat Kluivert op linksbuiten meer dreiging vanuit de actie heeft en dat Tadic ook goed uit de verf komt op het middenveld of achter de spits.
Tadic is natuurlijk weer stabieler op de flank dan Kluivert en zal nooit een 3 scoren en de week erna een 9. Ik had ze graag zien vechten voor de basisplaats op de linksbuiten, maar nu Ziyech weggaat zie ik Tadic net zo graag op het middenveld.

ps: Vurnon Anita terughalen en je hebt voor de linksback en def.mid twee spelers die op meerdere posities inzetbaar zijn.
Wat mij betreft haalt Ajax ook Riedewald terug.

2 juli 2018 om 15:18

Concurrentie genoeg met Bande en Labyad.

Dit zou echt een fantastische aankoop zijn! Ik zie Blind centraal op het middenveld spelen, een defensieve middenvelder met oog voor diepte en tempo in het spel zoals in zijn laatste jaar bij Ajax.

Na Tadic kan je nu zeggen dat er na kwaliteit ook geld op het veld komt te staan, eindelijk weer een goede aankoop waar je voor na de Johan Cruijff Arena wil komen !

Opnieuw een directe versterking, hij kent de competitie, de club, dit lijkt me een prima aanwinst!

Ajax is lekker bezig!

2 juli 2018 om 07:43

Absoluut. Mooie ontwikkelingen in Amsterdam. Blind heeft de nieuwe teams uit de keuken concurrent competitie nog niet gezien?

Leuk hoor maar waar wil je hem neerzetten dan? De jong hoort altijd te spelen, Vd beek hoort altijd te spelen en tadic gaat ook basisspeler worden. Labyad zal ook als lievelingetje van ten hag gaan spelen dus er valt ook niks te schuiven. Waar????? Je zet hem toch niet op de bank? Verdediging is geen goede optie....vooral Europees niet. Zet je hem op het middenveld dan gaat tadic naar de vleugel en zit je daar weer met iemand op de bank die ontevreden gaat lopen zijn. Leuk hoor al die toppers maar je moet er wel ruimte voor hebben. Daley is een middenvelder en daar zijn we dus al overbezet.

2 juli 2018 om 09:54

Als je Blind op 6 zet kun je daarvoor Frenkie en VD Beek neerzetten. Tadic op de vleugel en Labyad op de bank. Er hoeft maar 1 iemand moe, geschorst of geblesseerd te zijn en Labyad kan in het elftal komen. Dus in die zin is dat geen probleem lijkt me. Zeker als je ook Europees gaat spelen. Ten Hag zal ook niet gek zijn lijkt me om ineens Van de Beek of De Jong op de bank te zetten, terwijl je juist al die toppers hebt gehaald om de talenten langer te laten blijven. En wellicht schakelt hij in veel wedstrijden over naar een driemansverdediging, waardoor Blind kan schuiven tussen 6 en links centraal (om het weer een viermansverdediging te maken in bepaalde situaties).

Balletje breed, balletje terug. Ik zie liever een vooruitdenkende speler die tempo in het spel houdt.

2 juli 2018 om 08:12

Met die optiek kun je ook Tadic VM zetten.... Ik denk juist dat het voor een elftal erg belangrijk is om een balans te vinden. Blind is een speler die daarvoor kan zorgen. Ook met zijn veelzijdigheid van enorme waarde.
Als dit waar is zal dit het einde van Schöne zijn. Eiting backup. Frenke en Donny op CM en Tadic en Neres aan de flanken.

2 juli 2018 om 09:32

Kan ook het einde van Eiting betekenen als die het niveau van Schöne kan aantikken. Denk namelijk dat een trainer meestal voor de beste invaller gaat. En als dat Schöne is dan komt Eiting in de ''gevarenzone'' terecht.

2 juli 2018 om 12:47

@nicohaak

Een erg vreemde en onjuiste opmerking. Balletje breed, balletje terug is precies hoe Ajax speelde voordat Blind op 6 werd gezet. Toen Blind op 6 kwam werd het spel ineens vloeiend en werden de middenvelders tussen de linies gevonden. Eigenlijk een van zijn sterkste eigenschappen die jij hier erg onderschat.

2 juli 2018 om 19:47

Blind speelde in zijn laatste jaar of 2 jaar zo goed als alles vooruit bij Ajax... Juist als opbouwende speler deed hij het fantastisch.. Misschien dat het niveau bij United te hoog voor hem was om daar ook zo te spelen en hij dus meer voor de veilige optie ging, maar op het niveau van Ajax en de Eredivisie steekt hij er ruim voldoende bovenuit om zo goed als alles weer vooruit te spelen. In zijn laatste wedstrijd en stond Blind trouwens zelfs bijna op 10 als linkermiddenvelder met Viergever op 6.. Zo goed was Blind voetballend in onze competitie gewoon...

3 juli 2018 om 21:01

Dat kan kloppen wat je zegt. Echter bij man utd vind ik dat hij juist de tempo eruit haalt EN de aanvallen lopen absoluut niet via hem. Het is was Daley aan de bal....gauw afgeven Daley-rol. Solide ok maar vloeiend nee.

Zoo dit zou lekker zijn zeg!! Lijkt erop dat er echt wordt doorgepakt!! Hoop dat dit ook rond komt!

Dit zou wederom een transfer van wereldformaat zijn. Wanneer het Ajax lukt om naast Tadic ook nog eens Blind terug te halen dan heeft Overmars een super transferwindow gedraaid. Een Kluivert met nog een contract voor een jaar voor zo'n 20 miljoen verkocht, Ziyech voor +/- 30 miljoen. En daar dan 2 spelers met veel meer ervaring voor terug halen.

Ik denk dat Blind gehaald wordt om naast De Ligt in het centrum te gaan spelen. Lees hier verhalen over te weinig snelheid (had Ronald Koeman en Danny Blind ook niet) maar dat kunnen Mazzaroui, De Ligt en Tagliafico prima compenseren. Zelf hoop ik dat Frenkie de Jong op 6 komt te spelen, samen met Vd Beek en Tadic op het middenveld.

Als Ajax hierin zal slagen, heeft Ajax aardig verrast op de transfermarkt

Blind beter dan Guardado. Hahahaha

2 juli 2018 om 19:48

Ja, natuurlijk.. Hier twijfel je toch niet serieus aan? Guardado heeft een iets betere trap, maar voor de rest is het niet veel..

Laten we heel eerlijk zijn, dit zou (opnieuw) een megazet zijn van Ajax.

Blind heeft laten zien bij United dat hij zeker goed mee kan draaien in de Engelse top en met zijn passing zelfs aanvallend iets toevoegt. Dat hij uiteindelijk gepasseerd wordt door Mourinho doet daar weinig aan af, want iedereen weet dat Mou zijn CVs ijzersterk en solide wil hebben, dus een ander type dan Blind.

Met Blind erbij krijg je altijd opties, want hij kan links, centraal en op het middenveld. Daarbij brengt hij de ervaring en professionaliteit mee die een club als Ajax zoveel nodig heeft (feyenoord is wel hét bewijs van het belang hiervan).
Als Feyenoorder zie ik dit met lede ogen aan, maar tegelijkertijd veel respect voor Overmars en wat hij aan het neerzetten is. De titel moet naar de hoofdstad en daar handelt hij zeker naar. Met deze opstelling (aannemende dat Magallan niet ook nog wordt gehaald), moet je simpelweg kampioen worden. Het geld rolt dan eindelijk in Amsterdam en dan zie je plots wat er mee te behalen is (lees; minimaal 7 aankopen in de basis)

Onana
Kristensen
De Ligt
Blind
Tagliafico
Vd Beek
De Jong
Tadic
Neres
Dolberg
Labyad/Bande
2 juli 2018 om 10:16

@lampardcfc

Je schrijft: "als Feyenoorder zie ik dit met lede ogen aan, maar tegelijkertijd veel respect voor Overmars en wat hij aan het neerzetten is. De titel moet naar de hoofdstad en daar handelt hij zeker naar".

Overmars is een prima TD, daar niet van. Maar Tadic en eventueel Blind zijn gewoon die buitenkansjes waar hij op loert. Dat probeerde hij al met Etoo, maar dat mislukte nog vanwege een beperkt budget. In vergelijking met zijn eerste jaren bij Ajax heeft Overmars nu meer financiele armslag om te handelen als die buitenkansjes zich voordoen. Maar Ajax heeft nog steeds een hooguit kostendekkende begroting en zal (eerst) moeten verkopen om aankopen te kunnen doen. Tadic en Blind zijn spelers die hun beslissingen niet uitsluitend van het geld laten afhangen. Daardoor zijn ze haalbaar voor een club als Ajax. Dat soort spelers zijn echter uiterst zeldzaam en iedereen die verwacht dat Ajax er nu ieder seizoen in zal slagen om dergelijke spelers naar de Arena te halen, loopt dan ook een grote kans om teleurgesteld te gaan worden. Dergelijke transfers zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen. Dat spelers de grootste competitie ter wereld inruilen voor een van de kleinste is niet alleen heel bijzonder maar ook heel uitzonderlijk. Als Tadic bij Ajax de pannen van het dak speelt bij Ajax, kan hij echter ook volgend jaar zomaar weer verdwenen zijn. Daar heeft hij zelfs afspraken over gemaakt met Ajax, zoals ook Zyech dat heeft gedaan. Je doet er als Ajacied dan ook goed aan om je niet rijker te rekenen dan je bent.

2 juli 2018 om 12:36

Hmm, ik ben niet 100% zeker, maar ik neem aan dat je een verdere verklaring geeft op wat ik zei en je het dus niet met me oneens bent, toch?

In dat geval, ben ik het inderdaad ergens eens met je, Overmars loert al een tijdje op buitenkansjes en het valt enigszins toevallig nu samen dat ze deze zomer wel toehappen. Tegelijkertijd denk ik dat het ook te maken heeft met het feit dat iedereen kan zien dat er mogelijkheden zijn bij Ajax.
De afgelopen jaren is er veel geld verdiend en tegelijkertijd zijn er enkele parels van talenten doorgebroken. Hierdoor zijn ze nu in een luxe positie, waardoor de talenten aangevuld kunnen worden met dure, kwaliteitsspelers. Zo'n situatie trekt natuurlijk meer dan de situatie enkele jaren geleden voor Eto'o. Tadic en Blind zullen ongetwijfeld lekker gemaakt worden over de mogelijkheden om met een topteam te spelen, de reële kans op CL voetbal en de overduidelijke kans op de landstitel. Dat zijn denk ik zeker ook factoren die meespelen dat die buitenkansjes deze zomer wél lijken toe te happen.

2 juli 2018 om 19:57

Haha, de Eredivisie een van de kleinste competities ter wereld noemen... De Eredivisie is zeker niet een van de beste en ja, het niveau lijkt jaarlijks af te nemen. Ook zijn we niet zo kapitaalkrachtig als sommige clubs in het Midden-Oosten, Azië of de Verenigde Staten. Onze competitie zit, voor zover ik weet, echter nog wel in de top 10 van Europa of net daarbuiten. Onze competitie is denk sterker dan die in verreweg de meeste landen buiten Europa. Zeer belangrijke spelers van grote clubs uit Zuid-Amerika en Mexico komen ook graag naar de Eredivisie (Lozano, Sanchez, Tagliafico, Magallan).. Wij moeten onszelf ook echt niet te kort doen. Een van de kleinste competities ter wereld, schei toch uit man....

Lijkt me een goede zaak voor Ajax als ze daley blind terughalen. Speler met veel ervaring, en een zeer bruikbare speler voor dit jonge ajax. Zou ook mooi zijn als ze vd vaart, Nigel de jong en Urby Emanuelson kunnen halen. Waarschijnlijk hoeven die niet veel te kosten en dan zit je selectie perfect in balans

2 juli 2018 om 19:58

Voegt sportief niks toe.. Kan je zulke spelers net zo goed of misschien zelfs beter toevoegen aan de technische staf of als jeugdtrainer..

Een week geleden zou ik gezegd hebben dat dit onzin zou zijn. Maar na tadic lijkt dit me niet onmogelijk. Zou blind op het middenveld gaan spelen als 6? Of tagliafico uit de basis spelen?

2 juli 2018 om 12:53

Nico gaat nergens heen. Hij is een mentaal sterke, constante, goed presterende back en bovendien komt Blind snelheid te kort om echt als back te fungeren in een competitie waar de meeste teams met 3 aanvallers spelen. Dan komt hij 1 op 1 met een snelle behendige aanvaller en daar liggen niet zijn kwaliteiten.

Verder is de 6 bij ons mijn inziens de slechtst bezette positie momenteel. Ook heeft Blind in het verleden al aangetoond op 6 bij ons het spel te kunnen versnellen en de middenvelders tussen de linies te kunnen bereiken.

2 juli 2018 om 19:59

Of naast De Ligt... Zoveel opties..

Ajax is heel goed bezig. Dat moet ook wel want onderschat Sturm Graz niet. Oostenrijkse teams zijn fit, conditioneel en fysiek. Daar hebben onze clubs zich al zo vaak op stukgebeten. Rapid, Sturm, Austria, Salzburg, Grazer Ak...

2 juli 2018 om 12:15

Ja hou op man . Hoewel ik enorm uitkijk naar het nieuwe seizoen kriebelt het wel wanneer ik aan de kwalificatierondes denk. We hebben al zoveel teleurstellingen meegemaakt in KO rondes.

Tagliafico, Huntelaar, Tadic, Blind Maggalan(?)hoop ervaring zeg.
Aangevuld met de jonkies Onana, De Ligt, vd Beek, F. De Jong, Neres en Dolberg etc. Wordt wel sterk dan zeg.

2 juli 2018 om 20:00

Vergeet niet dat ook Siem, Schone er nog zijn. Gewoon een erg goede mix hebben we dan.

Hopelijk betekent dit dan ook dat die niet meer in Oranje gaat spelen en dat spelers uit grote competities de voorkeur krijgen.

2 juli 2018 om 10:37

Ja, want die spelers kwalificeren zich continu zo makkelijk voor eindtoernooien.. Wat een onzin zeg. Juist met spelers die wel in de Eredivisie spelen, presteert Oranje veel beter dan wanneer ze denken het voetbal te hebben uitgevonden omdat ze bij een middenmoot in Engeland zitten.

Blind heeft daarnaast zeer goed gespeeld bij het laatste grote Oranje succes 4 jaar geleden.

Normaal gesproken zou ik zeggen dat dit niet realistisch is door zijn enorme salaris, maar dat dacht ik van Tadic ook. Ajax lijkt een andere weg in te slaan. Lijkt erop dat ze weer eens wat willen winnen xD

2 juli 2018 om 20:03

Klopt, ook niet zo gek voor een topclub, die honger naar succes.. Als dit doorgaat zal, zeker na het uitblijven van prijzen de afgelopen jaren, de druk enorm zijn. Sowieso moet het dit jaar eigenlijk al gebeuren, maar zeker als de club ook nog zo investeert. Kan me nog herinneren dat die druk en grote investeringen daar ook mede ervoor zorgde dat de titel niet naar Eindhoven ging toen....

3 juli 2018 om 09:46

Ja het is idd nooit een garantie. Dat is het lastige aan veel geld uitgeven aan spelers. Maar als zowel tadic als blind komen is ajax op papier toch iig wel gelijk een heel stuk sterker. Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.

Blind was zo goed in zijn laatate jaar bij Ajax.. heeft terecht zijn transfer verdiend in 2014. Je zag bij hem, net als bij Vert9nghen bijvoorbeeld heel duidelijk dat zij de eredivisie ontgroeit waren. Dat mis ik wel bij Ziyech en Kluivert..

Daley Blind 4 Captain.

2 juli 2018 om 20:06

Helemaal mee eens. Vertonghen, Alderweireld, Vermaelen, Maxwell, Stekelenburg, Sneijder, Eriksen, Huntelaar, Suárez, Klaassen.... Spelers die weg gingen toen ze echt, maar dan ook echt, duidelijk uitgeleerd waren bij Ajax. Je ziet toch dat hun loopbaan in de meeste gevallen een stuk beter is verlopen tot nu toe dan Bazoer, Kishna, El Ghazi, Tom de Mul, Riedewald, Denswil, Van der Wiel..

Blind .. tsja vaak verguisd in Oranje , ook door Ajacieden , nu ineens de verlosser ?
Ik weet het niet hoor , misschien heb ik het straks helemaal mis maar deze man is echt over de top .

2 juli 2018 om 11:28

Blind werd verguisd in het begin toen hij vooral vaak als linksback speelde. Wat hij dus echt niet goed kan met zijn enorme gebrek aan snelheid. Ajax had enorm veel moeite met het spel maken in die periode en na meerdere mensen op 6 geprobeerd te hebben werd Blind daar gezet aangezien hij dat in de jeugd ook vaak gestaan had. Sindsdien was hij niet meer weg te denken van die positie en speelde Ajax veel sneller vooruit via Blind. Zijn grootste mankement is zijn gebrek aan snelheid, dit maakt hij goed door uitstekend spelinzicht, een goede handelingssnelheid en prima pass. Lasse vervangen door Blind is een enorme vooruitgang op misschien wel de zwakst bezette positie in het elftal. Bovendien is hij 28 jaar en dus op de top van zijn kunnen, als controleur kan hij nog makkelijk 5 jaar mee.

Ik zou dit dat ook met een flinke korrel zout hebben genomen als die deal met Tadic niet gelukt was. Nu kan ik het haast niet geloven maar is er toch een beetje hoop dat het echt gaat gebeuren.

Er is niks mis mee dat Ajax z'n selectie zo breed mogelijk wil maken. Welkom thuis Daley.

Als blind komt en de rest van de basis blijft intact zie ik ajax verreweg als grootste titelkandidaat.

2 juli 2018 om 20:08

Goh... Haha.. Mag ook wel na zoveel geld geïnvesteerd te hebben..

Aanvulling van de selectie. In Blind zie ik geen basisspeler voor Ajax. De nummer 6 positie is de enige plaats in het elftal waar hij met zijn beperkte capaciteiten kan spelen. Maar goed, een sympathieke jongen die ook nog eens afkomstig is uit de Ajax school, is als breedteaankoop OK. Maar zijn niveau is lager dan dat wat Ajax moet nastreven. Ben benieuwd...

2 juli 2018 om 11:40

Haha Pinko. Dus jij vindt dat Blind beperkte capaciteiten heeft. Busquets bleek niet haalbaar en Otamendi ook niet. Dus helaas dan maar inzetten op de "beperkte" Blind. Ik geloof dat Overmars nog even heeft rondgekeken in Eindhoven en Rotterdam maar zelfs die jongens waren beter dan de beperkte Blind. Pinko toch....

2 juli 2018 om 12:02

De laatste wedstrijd van Oranje nog gezien met Blind als centrale verdediger? Soms moet je even iemand uit droomland wakkerschudden;-))).

2 juli 2018 om 12:17

Ach, gelukkig ben jij niet degene die bepaalt of Blind gehaald wordt. Dat is weer een zucht van opluchting voor Ajax.

2 juli 2018 om 15:49

Nee, met de niet door mij gedane aankopen heeft Ajax de laatste jaren voortreffelijk gepresteerd. Mijn complimenten!

2 juli 2018 om 12:07

Met alle respect, maar elke speler in het eerste van Manchester United is een aanwinst voor Ajax. Dan overschat je de ploeg wel heel erg, want Blind kan moeiteloos mee in de Eredivisie of bij Ajax. Ik denk dat je blij mag zijn dat je jongens als Blind en Tadic wellicht aan kunt trekken, want dat soort spelers gaan normaal gesproken niet naar clubs als Ajax op die leeftijd.

2 juli 2018 om 12:30

Ben benieuwd of het afgunst is of een ernstig gebrek aan voetbalkennis..

Blind speelde 114 wedstrijden voor Man United. Was overigens dit seizoen voor 3 maanden geblesseerd, wat ook mede zijn weinige speeltijd verklaart. Vorig seizoen was hij goed voor 34 wedstrijden, dus prima rotatiespeler voor United.

Wanneer je denkt dat hij niet op zijn sloffen basisspeler word bij iedere eredivisieclub heb je er echt weinig kaas van gegeten (no pun intended).

Neem gelijk Fosu Mensha mee.

Denk dat Ajax nu definitief het punt bereikt waarbij ze alle remmen los gooien en met zulke transfers de dominantie in de Eredivisie willen starten, zoals Bayern en PSG dat in hun competities doen. En met zoveel geld op de bank moet dit gewoon haalbaar zijn. Ben nu alleen benieuwd wat voor basiself EtH hiermee kan smeden. Als je kwalitatief de beste opstelling wilt, denk ik aan het volgende (nog rekening houdend dat er niemand vertrekt):

Onana
Mazraoui
De Ligt
Blind
Tagliafico
F. de Jong
ZIyech
Vd Beek
Neres
Dolberg
Tadic
2 juli 2018 om 12:05

Maar Europees zullen ze ook moeten presteren, willen ze uit kunnen blijven geven en dat gaat met het huidige salarisplafond niet structureel gebeuren. Gooien ze het salarisplafond omhoog, ben je zo door het eigen vermogen heen als de prestaties wederom uitblijven. Het is gewoon heel erg moeilijk voor clubs uit kleine landen om aan te haken in Europa en dat zie ik eerlijk gezegd ook absoluut niet gebeuren bij Ajax.

Sooo jong krijgen we dan toch eindelijk een keer een fatsoenlijk elftal. Daley Blind en Nigel de Jong er nog bij.. Lekker man!! Onana, Mazraoui, de Ligt, Blind, Tagliafico, van de Beek, N. De Jong (C), Tadic, Neres, Dolberg, Labyad (4-3-3)

2 juli 2018 om 11:49

Waarom zou je Nigel de Jong die zwaar over zijn top is willen verkiezen boven Frenkie de Jong?

2 juli 2018 om 12:56

Nigel boven Frenkie verkiezen zou inderdaad een misdaad tegen het voetbal zijn.

Het moet wel blijken uit de financiële problemen met de ter beschikking stelling van ajax en spierkrachten eh niffauw

Zet Blind kan op 6 en in de verdediging. Frenkie op de plek van Ziyech zetten als die wordt verkocht. Magallan ook nog binnen halen voor de verdediging. En Fosu Mensah huren voor de rechtsback positie.
Tadic kan dan lekker linksbuiten spelen.

Vier jaar geleden was ik blij dat hij ophoepelde. Het is natuurlijk wel een Ajax-jongen en hij brengt ervaring mee. Probleem is alleen dat hij verdedigend tekort komt en opbouwend de zaak vertraagt. Hij staat vaak zo opgesteld dat hij alleen maar terug kàn spelen. Men heeft dat bij Man United ook door kennelijk. Het is een voetballer die niks toevoegd aan het team. Voetballend niet en ook niet dat het een vechter is die de boel op sleeptouw neemt. Leuke breedteversterking hooguit en dus zeker niet de hoofdprijs neertellen!

2 juli 2018 om 13:04

Als Blind op 6 speelt zie je hem juist meer naar voren voetballen. Is ook goed om zo langzamerhand een vervanger hoor Schone binnen te halen. Schone begint tekenen van slijtage te vertonen. Zou geen kwaad kunnen om hem meer rust te gunnen dit seizoen.

Stiekem hoop ik ook nog dat er geen club komt voor Ziyech die bereid is de vraagprijs van Ajax te betalen. En dan nog zelf even Fosu Mensah, Magallan en Blind binnenhalen. Dan krijgt Ajax helemaal een belachelijke selectie:


Onana
F.Mensah De Ligt Blind Tagliafico
Vd.Beek F.De Jong Ziyech
Neres Huntelaar Tadic

Reserves:

Van Leer
Mazraoui Magallan Wober Sinkgraven
Eiting Schone S.De Jong
Labyad Dolberg Bande

Extra opties:

Van Bladeren
Kristensen Veltman Schuurs Bakker
Ekkelenkamp Gravenbergh Jensen
Cerny Sierhuis Johnsen

Zo, laat maar lekker komen! Perfecte mix van talent en ervaring.

Allemaal blije kippen hier.

Ik wil de pure voetballer Frenkie de Jong het middenveld vanuit 6 zien domineren, niet Daley Blind.

2 juli 2018 om 14:12

Dan kan Ajax Blind alsnog in de verdediging zetten. Kan geen kwaad om een Oranje international erbij te hebben in de verdediging.

2 juli 2018 om 15:04

Oranje international?Veel en veel te langzaam!

2 juli 2018 om 15:23

Dus hij is geen international? Goh. En ik maar denken dat hij dat wel is.

De Ajax leiding moet zich wel schamen dat ze eigenlijk zo laat pas verstandige versterkingen binnenhalen terwijl iedereen dit al jarenlang roept en zag dat dit moest gebeuren om die jonkies dingen bij te leren en op sleeptouw te nemen. Dit had al veel eerder gedaan moeten worden.

2 juli 2018 om 20:11

Tadic en Blind zouden ook vooral buitenkansjes zijn, omdat zij zelf graag naar Ajax willen komen op relatief jonge leeftijd voor een terugkeer.... Zulke spelers, op dat niveau, van die leeftijd is meer geluk voor Ajax dan iets waar je echt beleid op kan maken...

Ajax,bahbahbah,dat.is weer terug naar af,iedere tegenspeler loopt Blind eruit/voorbij.

Voor het sportieve gedeelte zou het goed zijn voor Blind. Financieel zou hij er natuurlijk een stap op achteruit gaan.
Maar het kan goed zijn dat hij zich na 1 jaar bij Ajax zich weer in the picture speelt. Je ziet hoe het gaat bij spelers van Ajax zijn toch wel zeer gewild

2 juli 2018 om 15:05

Goed voor Blind maar slecht voor Ajax!

2 juli 2018 om 15:28

Ook goed voor Ajax als ze met dit soort spelers Europees langer mee doen en dus meer geld verdienen. En dat andere spelers blijven hierdoor langer bij Ajax

Blind terug bij Ajax juich ik helemaal toe. Blind is een speler die op meerdere posities kan spelen en de club goed kent. Is misschien ook wel meteen aanvoerders materiaal. Heb ook altijd een zwak voor hem gehad. Zou misschien wel betekenen dat Mangallan juist niet meer komt en dat Blind als CV gaat spelen.

Tadic is zeker een topaankoop. Van Blind ben ik niet overtuigd, maar zo heeft ieder zijn favoriete speler. Prima jongen, niks op aan te merken, maar ik zie in hem voor Ajax geen toegevoegde waarde. Maar we gaan het komend seizoen zien...

Haha wat een haat weer hier zeg, weet gelijk weer waarom ik steeds minder vaak op voetbalzone kijk. Gelijk moet er gewezen worden op het feit dat Blind de laatste tijd wat minder heeft gespeeld bij United, of moet er gezegd worden dat hij traag is, etc. Het is niet voor niks dat Man Utd 4 jaar geleden een hoop geld voor hem over had, en in die 141 wedstrijden voor United is hij echt niet minder geworden, lijkt me. Is het nou zo moeilijk om toe te geven dat dit net als Tadic gewoon een uitstekende aankoop is van Ajax die broodnodige ervaring toevoegt aan de jonge talentvolle selectie? Overigens gaat de gaat hier twee kanten op hoor, begrijp me niet verkeerd. Angelino vind ik een uitstekende aankoop van PSV bijvoorbeeld. En ik heb er geen enkel probleem mee om dat toe te geven

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren