Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bosz: ‘Bergkamp zei: ‘je hebt alleen maar bij Feyenoord gespeeld’’

Laatste update:

Peter Bosz leidde Ajax naar de finale van de Europa League, maar vertrok al na één seizoen. De trainer wilde langer blijven, maar eiste wel een andere invulling van zijn technische staf omdat het niet boterde met onder anderen Dennis Bergkamp. Edwin van der Sar wilde Bosz zijn zin niet geven en daarop vertrok de trainer.

Onder meer Voetbal International, De Telegraaf en het Algemeen Dagblad schreven uitvoerig over de conflicten tussen Bosz en Hendrie Krüzen enerzijds en Bergkamp en de overige stafleden anderzijds. “In de trainerskamer werkten we gewoon niet samen”, aldus de 54-jarige Bosz woensdag bij VI Oranje Blijft Thuis.

“Bergkamp was niet het struikelblok, maar was er wel onderdeel van. Het ging moeizaam met iedereen buiten Hendrie. Dat is gewoon niet fijn samenwerken.” Bergkamp liet Bosz weten niet onder de indruk te zijn van diens spelersloopbaan: “Als ik zei: ‘ik heb op niveau gespeeld’, dan zei Bergkamp: ‘je hebt alleen maar bij Feyenoord gespeeld’.”

Bosz meldde zich gedurende het seizoen meerdere keren bij algemeen directeur Van der Sar om zijn onvrede over de gang van zaken kenbaar te maken. “Ik heb in januari, maar ook daarvoor en alle maanden daarna, aangegeven dat ik het niet nog een jaar zo wilde doen.” Bosz vertrok uiteindelijk naar Borussia Dortmund.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bosz moet niet doen alsof zijn periode bij Ajax zo'n succes was. Dan had hij kampioen moeten worden.

27 juni 2018 om 23:56

Heeft ajax en t NL voetbal weer op de kaart gezet in europa. Heeft een manier van spelen geintroduceerd waar iedereen tot op heden nog met bewondering en trots over praat. Wat mij betreft was het wel een succes, want dit zal men niet zo snel vergeten in positieve zin.

28 juni 2018 om 00:08

Verliezend finalist en gelijk 3 maanden later uit alle Europese toernooien geknikkerd worden door een laagvlieger. Ja joh dan ben je echt weer terug op de kaart...

28 juni 2018 om 00:12

Sterk verhaal. Was Bosz nog steeds trainer? Nee dus.

28 juni 2018 om 00:16

Dat is niet Bosz zijn schuld

28 juni 2018 om 00:20

Dat was toen met Keizer. Ze zijn allebei kaal maar je moet wel opletten.

28 juni 2018 om 01:12

In had mn twihfels town hij keam maar hij heeft ook mij verrast. Het spel wat hij Ajax liet spelen eerkte bijv in de Euro-uitwrdstrijden helemaal niet. Het spelletje lukte pas toen Ziyech kwam.De ideale inbreng van Schöne, wat cruciaal was voor het goede spel, kwam bij toeval tot stand dankzij een assist-trainer.. Kortom, het was bepaald niet een succes-show.

28 juni 2018 om 01:14

@MalcolmX, maamt toch niet uit dat Bosz er niet meer zat? Hij doelt er gewoon op dat 1 finale halen niet betekent dat je weer helemaal op de kaart staat. Wat hier ook gezegd wordt, alsof iemand nog denkt aan Dnjepr.

Je moet ook niet vergeten dat Ajax wel een beetje het geluk aan zijn zijde had. Tegen Schalke was die tweede wedsteijd niet bepaald fraai en kon je er ook gewoon uit liggen.

28 juni 2018 om 07:27

@ FRtorres Ja. Dat blijkt uit je reactie dat je het noemt. Daarvoor kende niemand ze, nu noem jij djnepr dnjepropetrovsk op. Dat heet op de kaart gezet..

Niet dat ik nog spelers ken, maar die finale plek heeft ze een stuk bekender gemaakt als club.

27 juni 2018 om 23:58

Nadat hij sinds januari op geen enkele manier meer ging samen werken met Bergkamp en Spijkerman ging het een stuk beter. Als hij vanaf het begin af aan zijn eigen plan had getrokken was Ajax misschien wel kampioen geworden. Scheelde maar 1 punt.

28 juni 2018 om 00:14

Hij heeft Ajax weer aanzien in Europa gegeven, spelers beter en duurder gemaakt en de supporters apetrots. De EL campagne was mij in ieder geval veel meer waad dan een landstitel. Kijk alleen naar de groei van Sachez onder hem, fenomenaal. En een modale middenvelder als Klaassen ging voor tientallen miljoenen naar Everton, allemaal dankzij Bosz. En met dat geld word tnu dik geinvesteerd dus komt die titel komend jaaar alsnog.

De kwart en halve finale waren echt smullen, geweldige voetbal avonden voor de Ajacieden. Daar kan geen titel tegenop.

28 juni 2018 om 07:15

Precies, Bosz is zo'n uitstekende trainer dat hij al een jaar geen baan heeft. Ook heel veel prijzen gepakt en als TD Feyenoord naar de klote geholpen. Blij dat hij weg is

Misselijk geniepig mannetje, zo stel ik me die stille sneaky Bergkamp ook helemaal voor. Bah.

28 juni 2018 om 06:51

T is niet leuk zeggen van hem maar hij heeft toch gewoon gelijk. Geen enkele speler zal tegen de voetbalcarrière van bosz opkijken.

28 juni 2018 om 09:06

Is dat nodig dan? Wenger heeft geen bijzondere profcarrière gehad en heeft het in de tijd van Bergkamp prima gedaan. Daarmee haalt hij zn eigen argument onderuit en heeft Kakadu dus gelijk.

28 juni 2018 om 09:53

ik zeg nergens dat het nodig is. Ik zeg alleen dat er aan Bergkamps woorden niks gelogen is.
Of t nu heeft dat hij het zegt is heel wat anders.

28 juni 2018 om 11:51

Eigenlijk zeg je dat wel. Bergkamp zegt dat je op niveau gespeeld moet hebben om een goede trainer te zijn. Jij bent het met hem eens. Maar goed ik snap wel dat spelers van nature meer aannemen van een oud prof met een goede loopbaan

28 juni 2018 om 15:01

ik zie nergens staan dat Bosz dat zegt.
Ik heb ook wel eens een trainer gehad, die begint dan over zn eigen "grote carriere" te vertellen en dan schiet onze groep in de lach omdat hij maar een matige speler was.

Als Bosz op die manier voorbeelden heeft proberen te geven, dan snap ik wel dat Bergkamp zegt: Peter...dat zou ik niet doen, want die jongens zijn echt niet onder de indruk van je carriere. Hou het bij de theorie en ga het niet op jezelf ventileren, want dat werkt niet in jouw geval.

Das beetje t zelfde als je derde keeper bent bij psv en je hebt afgelopen jaar 2 wedstrijden op de bank gezeten en vervolgens ga je overal lopen schreeuwen dat je zo goed bent, want je bent kampioen van Nederland geworden. Dan neemt toch ook niemand je serieus.

Sorry maar daar heeft Bergkamp toch gewoon een punt?! Wanneer je tegen een voetballegende als Bergkamp over niveau begint zul je toch met iets beters dan Feyenoord moeten aan komen zetten..

Neemt overigens niet weg dat ik vind dat hij als assistent ondergeschikt is aan de prima trainer Bosz. Goede voetballers maken sowieso niet per definitie goede trainers en als Bergkamp meer inspraak wilde had hij zelf voor de groep moeten gaan staan.

Vind het nog altijd spijtig dat Bosz weg is, ondanks het gebrek aan prijzen heeft hij me enorm doen genieten in een aantal wedstrijden, iets wat ik daarvoor al een lange tijd niet meer had gedaan.

27 juni 2018 om 23:57

Precies. Het Adriaanse verhaal van de ruiter en het springpaard.
Makkelijk afzeiken van Bergkamp want qua speler waten er niet veel beter als hij. Als je echter leiding moet geven aan een team en prestaties moet boeken, wordt dat echter een stuk minder relevant. Laat het dan ook maar zien.

28 juni 2018 om 00:05

Klein feitje wat veel mensen hier misschien niet weten en Bergkamp ook over het hoofd heeft gezien. Peter Bosz heeft in Frankrijk bij Toulon gespeeld in een tijd dat buitenlanders in de Franse competitie schaars waren en heeft zich daar goed staande weten te houden.
Daarnaast was Hendrie Kruzen was gewoon op het EK van 1988 aanwezig in de selectie, die vervolgens het EK won.

Het blijkt dus wederom dat meneer Bergkamp niet zo'n fijne man is die slecht kan werken met mensen die niet van zijn spelers carriere onder de indruk zijn.

Bosz heeft het na een moeilijk begin gewoon goed gedaan bij Ajax.

28 juni 2018 om 02:00

Toulon ? Zozoz nounou. Daar
Sta je dan met je inter Milan en Arsenal . Met je diverse prijzen beste speler PL. Met je WK’s en EK’s ...want Peter speelde bij Toulon en hendrie was nummer 23 op een ek. Ga toch weg, qua spelersnivea verschillen Bosz en Bergkamp gigantisch. Wat overigens nog helemaal niet wilt zeggen dst Bosz desondanks toch een betere trainer kan zijn . Maar sec bekeken heeft bergkamp met deze opmerking wel gelijk.

28 juni 2018 om 07:21

Bergkamp heeft helemasl geen gelijk want het is een nondiscusie. Bosz was de hoofdtrainer en het is helemaal niet relevant wie hoger heeft gespeeld of beter was. Dst is kinderachtig gedrag. Ik eas beter dan jij dus bla bla bla. Het is uiteindelijk enorm jammer dat Bosz is weggejaagd want dan had afgelopen seizoen zeer waarschijnlijk anders verlopen.

28 juni 2018 om 09:35

Gaat toch niet om wie beter was als speler? Het gaat erom dat hij geen respect voor Bosz had! Ik zou hem er uit gooien met zo'n opmerking. Dat wou Bosz dus ook maar bij Bergkamp werd er een hand boven zijn hoofd gehouden. Nu zijn we een jaar verder en ligt ie er ook uit. Had vd Sar ballen gehad had hij al eerder gezien dat Bergkamp niet geschikt is voor de functie. Ook de situatie met het TH was raar. Bergkamp was een assistent maar in het TH had hij evenveel of meer te vertellen dat Bosz. En waarom? omdat hij een grote naam is! Niet om zijn kwaliteiten.

28 juni 2018 om 00:20

Bergkamp heeft geen enkel punt. Hij dacht het beter te weten dan Bosz omdat hij een betere voetballer was, laat me niet lachen zeg. Bergkamp is geen trainer en zal dat ook nooit worden.

Na het vertrek stond Bergkamp met zijn stromannetje Keizer aan het roer. En wat denk je? Geen Cl kwalificatie, geen EL kwalificatie en voor de kerst uit de beker gegooid door het later gedegradeerde Twente. Het ging totaal niet beter dan onder Bosz, het ging juist stukken minder.

De dik betaalde Bergkamp is gelukkig weg bij Ajax en raad eens, niemand staat op zijn stoep. De clubs staan niet rijen dik te springen om hem te mogen toevoegen aan hun technische staf. Hoe zou dat toch komen?

Wellicht is voetballer zijn een heel ander vak dan trainer zijn? Voetballen bij een top club is relatief makkelijk, al je mede spelers zijn goed. Trainer zijn van Ajax is moeilijk, diverse spelers kunnen gewoon niet brengen wat je zelf voor ogen hebt en daar zal je als trainer om mee moeten gaan. En dan heb je als trainer steun nodig van je staf en geen wijsneuzen die denken het beter te weten.

28 juni 2018 om 00:21

Nee, Bergkamp heeft juist géén punt. Als je VI Oranje blijft Thuis hebt gezien, zie je dat de strekking van het verhaal iets anders is. Bergkamp was namelijk degene die over niveau begon, door te stellen dat Bosz geen verstand kon hebben van wat er bij Ajax afspeelt omdat hij niet op niveau gevoetbald heeft. Dan heb je als Bergkamp toch ook een superioriteitscomplex.

28 juni 2018 om 00:36

Dat is dan iets heel anders dan dit artikel doet vermoeden. Wanneer Bosz tegen Bergkamp begint over zijn niveau bij Feyenoord is dat gewoon lachwekkend. Zelfde zou voor Ajax gelden overigens, aangezien Bergkamp op een veel hoger niveau geacteerd heeft.

Ik heb die aflevering niet gezien er reageer dan ook puur op wat ik hier lees. Als het werkelijk zo is als jij het hier schetst verandert dat de situatie uiteraard. Heb sowieso weinig moeite om het te geloven want ik was Bergkamp al jaren beu. Wanneer 1 persoon met meerdere mensen meerdere incidenten heeft ga je op den duur toch je conclusies trekken.

28 juni 2018 om 00:26

@origineel

Je post is qua argumentatie zeldzaam warrig: heeft Bergkamp volgens jou nou wel of niet een punt? Als het gaat om een wedstrijdje 'wie heeft de beste carrière gehad?' dan wint Bergkamp, maar hoe is dat relevant? Bosz heeft inderdaad op niveau gevoetbald, als dat een criterium zou zijn, maar niet op het niveau van Bergkamp. Maakt dat Bergkamp een betere voetbaltrainer? Nee, en dat lijk jij ook te vinden. Dus wat is jouw punt? Heeft Bergkamp ergens een relevant punt?

Wat mij betreft bewijst Bergkamp (als dit waar is) alleen maar dat hij volstrekt ongeschikt was voor zijn positie. Bosz was en is een betere trainer dan hij ooit zal worden.

28 juni 2018 om 00:41

“als ik zei: ‘ik heb op niveau gespeeld’, dan zei Bergkamp: ‘je hebt alleen maar bij Feyenoord gespeeld’.”

Dit is Bergkamp zijn punt, daar is geen speld tussen te krijgen. Echter hoor ik net dat het in de uitzending anders verwoord werd en dat Bergkamp dat gesprek over niveau zelf begon, dat verandert de hele situatie. Wanneer Bergkamp dit punt zelf maakte wanneer ze een voetbalinhoudelijke discussie hadden is het ridicuul, zeker gezien Bergkamp het weigert om verantwoording te nemen als hoofdtrainer.

28 juni 2018 om 01:54

Dan is het nog steeds (poging tot) kleinerend, irriterend en/of vervelend gedrag. Bij Feyenoord speelde Bosz op het hoogste niveau van Nederland, dat Bergkamp een mooiere carrière heeft gehad is een nonargument. Helemaal als je over trainerscapaciteiten praat.

Dat je de arrogantie hebt om dit soort opmerkingen te plaatsen tegen in feite je leidinggevende (hij was assistent van Bosz en valt daarmee onder hem ook qua verantwoordelijkheid) zegt eigenlijk wel wat voor nare persoonlijkheid meneer Bergkamp heeft.

28 juni 2018 om 02:04

Puur over het feit dat bergkamp op een vele malen hoger niveau heeft gespeeld ...daar heeft hij gewoon gelijk in. Hetgeen inderdaad nog totaal niet wilt zeggen dat hij daarmee ook een betere trainer zou zijn. De beste voetballers zijn vaak juist niet de beste trainers omdat ze zich niet kunnen verplaatsen in de mind van de net wat mindere goden.

28 juni 2018 om 11:04

Ik zeg toch ook nergens dat ik het daar niet mee eens ben?!

Ik heb de aflevering op TV niet gezien en vermoed dat daarin een erg negatief beeld over Bergkamp is geschetst gezien het aantal verwijten hier..

Zoals gezegd ben ik blij dat hij weg is bij Ajax vanwege zijn persoonlijkheid, lijkt me duidelijk genoeg. Verder zal het me een zorg zijn allemaal, denk dat als hij Feyenoord hier niet af zou schilderen als een kleinere club er geen haan naar zou kraaien.

28 juni 2018 om 07:41

Waar kwam keizer dan mee aanzetten ? Cambuur ? Over niveau gesproken ben blij dat hij weg is die Bergkamp ik weet zeker als ze Bosz hadden gehouden dat de club er heel wat beter had voorgestaan SAN bu .

28 juni 2018 om 08:51

De feiten zijn simpel;
Bergkamp kan, obv zijn ervaring in absolute top, spitsen beter maken.
En bosz kan een heel team beter maken.

Dus Bergkamp jou je bezig met individuele spitsen beter maken en laat aan de coach (B.V. bosz) het managen van de grote lijn over.

Zo simpel is dat....... schoenmaker blijf bij je leest........ en voor de rest....... gewoon je mond houden.

28 juni 2018 om 10:07

Oh? Ik dacht toch dat Feyenoord de eerste Nederlandse club was die de grote bekers pakte destijds. Toen zat Ajax nog naar de eigen navel te staren. Beetje respect mag zeker voor de historie!

28 juni 2018 om 11:08

Stel je niet aan man. Als hij Ajax kleiner had genoemd dan het "invincibles" Arsenal waar hij deel van uitgemaakt heeft had hij net zoveel gelijk in die statement.

Dat hij een kolere persoonlijkheid heeft en dat het totaal irrelevant is om met zijn geschiedenis als speler op de proppen te komen doet daar niets aan af. Wat ben ik blij dat die man opgehoepeld is zeg.

28 juni 2018 om 11:24

Hoezo heeft Bergkamp een punt? Nederlandse clubs moeten eens af stappen van dat je moet een imposante carriere hebben gehad of bij de club hebben gespeeld om trainer te worden. Je merkt aan alles bij Ajad dat al die oud spelers zonder ervaring in hun vak, maar wat doen. Zet er nou eens mensen neer die verstand van het vak hebben dat zij uitoefenen.

Zo lang de grote groep oud voetballers bij Ajax de leiding hebben, is er in Amsterdam ook niks gepresteerd.

28 juni 2018 om 00:18

Ehh, 4 kampioenschappen op rij, 1e europese finale in 21 jaar? Da's toch niet niks?

28 juni 2018 om 00:21

Dat is totaal niet waar, een beker, vier landstitels, een finale EL en een hele dikke bankrekening. Dat is geweldig gepresteerd in acht jaar tijd, zeker als je begrijpt dat Ajax bijna bankroet was toen Frank aangesteld werd.

28 juni 2018 om 02:11

@speedyafc

Klopt, die verbloemen de boel nog een beetje. Als je objectief kijkt dan levert enkel Overmars voldoende.

Intern (bestuur etc) is het chaotisch/onrustig binnen Ajax maar ook als je kijkt naar het aantal wisselingen van trainers sinds 2005: Blind, Ten Cate, Koster, van Basten, Jol, de Boer, Bosz, Keizer en momenteel ten Hag (waar ook alweer veel kritiek op was). Dat zijn 9 trainers (heb een aantal interims niet meegeteld) in 13 jaar tijd dit terwijl de Boer een slordige 5 a 6 jaar trainer is geweest.

Ik denk dat ook maar weinig mensen twijfelen of Ajax genoeg vakmensen in huis heeft, enkel op een aantal bepalende, invloedrijke posities zitten of zaten de verkeerde mensen (tenminste als je het mij vraagt denkend aan mensen zoals Bergkamp die o.a. veel invloed wil/wou uitoefenen maar geen verantwoordelijkheid durfde te dragen). Van der Sar is denk ik ook veel te licht qua ervaring (nog) voor deze functie, een ervaren CEO had dit niet zo op zijn loop laten gaan.

Dit was de eerste aflevering in hele lange tijd dat er daadwerkelijk ook inhoudelijk over voetbal werd gepraat.


On: zo zie je maar hoe hard Bosz is genaaid door Bergkamp en VD Sar.

28 juni 2018 om 00:02

VD Sar treft minder blaam, uiteindelijk zag hij ook ik dat Bergkamp qua persoonlijkheid niet ging werken - wellicht te laat maar goed, verder heeft hij de zaakjes goed op orde. Over Marc nog maar te zwijgen, die man verdiend een standbeeld.

28 juni 2018 om 00:36

Veel te laat. Als je moet kiezen tussen een trainer die eindelijk weer de supporters enthousiast krijgt en een nieuwe wind doet waaien en enkele assistenten, dan moet je achter je trainer gaan staan. Maar nee, Vd Sar liet zijn oren hangen naar de assistenten en stelde uiteindelijk op hun advies een trainer aan. Vervolgens mist hij wederom ruggengraat om bij zijn keuze te blijven en laat hij ook die trainer vallen dit maal na aandringen van de andere directieleden. En als kers op de taart luister hij vervolgens naar de media en stelt hij een nieuwe trainer aan die qua speelstijl meer bij PSV zou passen, laat staan qua persoonlijkheid. Iedere supporter weet diep van binnen dat ten Hag het ook niet gaat worden. Ik denk dat Vd Sar daarom alle blaam treft. Hij had gewoon direct in moeten grijpen en een duidelijke lijn handhaven. Maar hij is zo beïnvloedbaar als de pest.

28 juni 2018 om 01:23

Want vd sar maakt alle beslissingen alleen.... tjongejongejonge. Nagepraat van iedereen. Ga eerst zelf eens in een bestuur zitten van je lokale voetbalvereninging, studentenvereninging, feestcommissie van je werk oid. Evalueer dan nog eens opnieuw de gang van zaken.

28 juni 2018 om 02:15

@eenopinie

Het is denk ik niet zo zwart-wit voor een CEO om die situatie te de-escaleren en dan een kant te kiezen (dat is niet echt de issue). Of Bosz nou zou blijven of niet het is in Ajax zijn belang een goede organisatie structuur te hebben met de juiste mensen op de juiste plekken. Als daar dan mensen in proberen te rommelen op andermans zijn verantwoordelijkheid dan moet je gewoon keihard ingrijpen.

28 juni 2018 om 02:21

@metaalverf

Uiteindelijk is hij wel degene die de (belangrijke) besluiten neemt en de verantwoordelijkheid draagt. Natuurlijk wordt hij daarbij wel geadviseerd en gesteund door vakmensen binnen zijn organisatie.

Ik ken overigens geen enkele amateur sportclub met een algemeen directeur (of directie) veelal wordt er gewerkt met een bestuur die zorg draagt voor de langere termijn. De directie bij bedrijven of in dit geval een BVO draagt zorg en verantwoordelijkheid voor de dagelijkse leiding daarnaast is er nog een bestuur.

Hahaha Dennis toch . Maar hij heeft wel gelijk als je een legend bent bij arsenal. Is feyenoord niet echt indrukwekkend. Maar nog steeds feyenoord is een mooie club voor Nederlandse begrippen . Al is ajax nog steeds de mooiste club en beste club in mij ogen .

28 juni 2018 om 01:28

Welke club heeft recenter een europese prijs gepakt? Arsenal of Feyenoord?

Zoals ik het hier lees, zie ik het meer als een grap van een ajaxied dat feyenoord geen niveau is...

En dat was dus het probleem van het technische hart. Normaal gesproken was bosz als hoofdtrainer leidinggevende van assistent bergkamp. Maar bergkamp moest bosz beoordelen.

Bergkamp was dus leidinggevende van zijn eigen leidinggevende en daardoor enigzins onschendbaar

28 juni 2018 om 02:28

@profoff

Onschendbaar weet ik niet maar Bergkamp was duidelijk de boel aan het ondermijnen. Als je dit soort verhalen naar buiten hoort komen dan vraag ik me serieus af hoe de dagelijkse leiding bij Ajax functioneert. De aanstelling van Bergkamp op deze wijze was al een slechte keuze en vervolgens is er na diverse signalen niet ingegrepen.

28 juni 2018 om 09:00

Organisatorisch probleem dus......... daar heb je toch een CEO voor?

Soo dan, dat is behoorlijk denegrerend. Er zijn zat trainers die nog niet eens Feyenoord hebben gehaald en vooralsnog succes hebben geboekt als trainer. Fan van de voetballer Bergkamp maar als ik de verhalen moet geloven, absoluut geen fan van de persoon Bergkamp.

Volgens my was Feyenoord in de tijd van Bosz nog niet zon slecht team. Paar harde verdedigers, creatieve middemvelders en o.a. Joszef en Obiku

De makke van ajax. De cultuur van “waar heb jij gevoetbald dan”. Alsof verstand van voetbal per definitie gelijk is aan t niveau waarop je hebt gespeeld. Kansloze instelling.

Maar welke trainer zegt dan ook: "ik heb op niveau gespeeld". Bosz is een akelig ijdel mannetje en laten we wel zijn, als speler was het echt niet veel. Veel te arrogant voor Ajax.

28 juni 2018 om 09:27

Te arrogant voor ajax? Dat hebben ze daar praktisch uitgevonden

Gelukkig heeft Eric ten Hag een stuk hoger gespeeld dan Bosz.
Bergkamp dat was toch die man die totaal mislukte bij Inter samen met Jonk?

28 juni 2018 om 09:06

Ik geef Bosz hier ook gelijk in, ongepast van Bergkamp. Maar ga nou niet schrijven dat Bergkamp is mislukt als speler (ondanks de Inter-periode) want dan maak je jezelf volkomen belachelijk.

28 juni 2018 om 11:35

Ik ben nooit een fan geweest van Bergkamp. In oranje was hij vaak ook niet goed. Maar ja iedereen denkt aan zijn doelpunt tegen Argentinië. Arsenal heeft hij mooie dingen laten zien.

Weet niet waar de discussie over ging, maar als je goed leest (wat veel hier niet doen). Was het een reactie van Bergkamp op het feit dat Bosz zei dat hij op niveau heeft gespeeld... en dan snap ik wel dat alleen Feyenoord (als beste club) niet echt top niveau is. Echter om hier iets van te vinden zou je moeten weten waar de hele discussie over ging. Maar dat zegt hij niet

Was Bosz nu wel zo,n geweldige trainer?in de competitie waren er genoeg wedstrijden niet om aan te kijken..
En de E L toch wel heel veel geluk gehad hoor,frank blijft toch nog de beste trainer voor Ajax geweest,
had van mij nog 10 jaar mogen blijven.
Natuurlijk z,n speelwijzen was nou niet zo frivool maar hij had ook veel mindere spelers, toch?

Bergkamp lijkt me een enorme kwal, maar op 1 punt moet ik hem dan wel gelijk geven.
Peter Bosz heeft alleen bij Feyenoord gespeeld, dus niet op niveau, deze uitspraak kan je Bergkamp niet kwalijk nemen

Klopt toch over bosz😄en Bergkamp tja inhoud zat maar overtuiging (achter de deuren).

Even er vanuit gaande dat Bergkamp dit inderdaad gezegd heeft, wat wilde hij hier mee bereiken? Een wedstrijdje verplassen winnen? Als je wilt dat jouw hoofdtrainer zich de ballen uit zijn broek werkt om jouw ploeg zover mogelijk te brengen, kampioen te maken, dan zijn dit niet de meest motiverende woorden.

Bosz heeft helemaal niet alleen bij Feyenoord gespeeld, hij heeft in Frankrijk bij Toulon gespeeld en in de Bundesliga bij Hansa Rostock. Buiten dat, doet het er niet eens toe waar hij precies gespeeld heeft. Alsof Van Gaal, Advocaat, Adriaanse, noem maar op, zulke topspelers waren... Die Bergkamp valt me gewoon echt vies tegen, wat een kinderachtig mannetje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren