Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ziyech gewogen en te licht bevonden: ‘Hij heeft veel te veel tijd nodig’

Laatste update:

De WK-wedstrijd tussen Marokko en Portugal werd zaterdag met veel belangstelling bekeken door Piet de Visser. De meesterscout had speciaal oog voor Hakim Ziyech, maar de Marokkaanse middenvelder van Ajax is er niet in geslaagd De Visser te overtuigen van zijn kwaliteiten.

Ziyech stond negentig minuten binnen de lijnen, maar kon uiteindelijk niet voorkomen dat Marokko door een vroeg doelpunt van Cristiano Ronaldo het onderspit moest delven in het Luzhniki Stadion. De creatieveling staat op de nominatie om Ajax deze zomer te gaan verlaten, maar De Visser is niet onder de indruk van hem.

"Goede voetballer, maar niet voor de top. Zeker niet in Engeland", zo oordeelt de scout van Chelsea in gesprek met Voetbal International. Volgens De Visser wordt Ziyech vooral in de steek gelaten door zijn handelingssnelheid. "Hij heeft veel te veel tijd nodig."

Behalve Ziyech komt ook Ronaldo, dit toernooi al goed voor vier doelpunten, er niet goed vanaf bij De Visser. "Iedereen deed alsof hij geweldig had gespeeld, maar dat vond ik wel meevallen. Hij maakte drie goals: penalty, keepersblunder, vrije trap. Qua spel heb ik weinig van hem gezien."

Ben jij het eens met Piet de Visser?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In de eredivisie is het een topper in het internationale voetbal (nog) niet. Dat kan je na deze 2 potjes toch wel concluderen.

Wat hij zegt over Ronaldo ben ik het grotendeels wel eens. Qua veldspel is het nog niet heel erg sprankelend allemaal (ook zeker niet slecht hoor), maar 3 goals tegen Spanje geven je het vermoeden dat hij een wereldpot speelde...

Over Ziyech kun je beter oordelen als er betere medespelers om hem heen staan. Het klopt in ieder geval wel dat hij dit WK nog niet overtuigd. Laat hem nog maar een jaartje rijpen bij Ajax zou ik zeggen Nee zonder gekkigheid, als hij een volgende stap wil maken in zijn ontwikkeling moet hij naar een betere competitie. Ik denk dat hij de top wel kan halen, maar dat daar wel een tussenstop voor nodig is. Een Roma vind ik daarom ik prachtige stap die iedereen hem ook wel gunt.

20 juni 2018 om 22:40

Tegen Spanje speelde Ronaldo buiten zijn goals om ook prima, zeker de eerste helft. Vandaag was het meer zoals we gewend zijn.

20 juni 2018 om 23:50

Als je 3 goals maakt tegen Spanje dan heb je gewoon een geweldige pot gespeeld! Als scoor je met je neus bij wijze van.

21 juni 2018 om 00:24

Als je drie keer scoort, dan speel je een wereld pot. Veldspel is totaal niet relevant voor een spits, het enige dat telt zo'n goals, goals en nog eens goals. Daarom overleeft Portugal de poule fase vrij eenvoudig, ze maken goals.

21 juni 2018 om 00:51

Een fijne simpele gedachte waarmee je waarschijnlijk gelukzalig in slaap valt; het enige dat bij een spits telt zijn zn goals... tsja.
Wist je dat Kramer bij Feyenoord nul toegevoegde waarde had in zn spel? Het team speelde met hem in de basis standaard met een man minder. Alleen kopte hij zo af en toe een bal erin.
Het is wel gebleken dat zelfs een Jorgensen uit vorm zonder goals het team veel beter laat spelen dan Kramer ooit heeft gedaan. Maak het spel nou niet te simpel met dit soort onnozele opmerkingen

21 juni 2018 om 02:20

Ach jee, daar kom je weer met Kramertje met zijn boordjes kroket in de rust. Kramer scoort geen hattrick op het hoogste niveau. Sterker nog, bij Feyenoord spelen geen Ronaldo's, spelers die niet hoeven te werken maar op het allerhoogste niveau wel even een hattrick maken tegen een van de beste ploegen van de wereld.

Je moet Feyenoord echt niet gaan vergelijken met de wereldtop. Dan ben je eerlijk gezegd zelf een beetje onnozel bezig.

21 juni 2018 om 03:50

@SpeedyAFC: Wat een onzin. Ja goals bepalen de eindstand. Maar veel van wat daarvoor komt betaald het aantal kansen. Als je niet goed in staat bent om kansen te creeren, ga je snel genoeg nat. Dat Ronaldo met een imo een schwalbe en een blunder 2 kadootjes krijgt maakt niet dat hij een goede wedstrijd speelt. Zoals onze Co ooit zei: scorebordjournalistiek. Had van iemand met C. Ronaldo's fijne capaciteiten meer verwacht, hij is immers tot veel meer in staat dan een Filippo Inzaghi. Daarnaast had ik van iemand die AFC in zijn naam draagt ook wel een kritischer blik verwacht, dan slechts een waardeoordeel die elke malloot kan maken op basis van teletekst...

21 juni 2018 om 05:32

@Jappano

Het gaat wel over Ronaldo hea.. Wat Portugal en Real nodig heeft is iemand die goals maakt, en dat hebben ze met hem. Dit seizoen alweer richting de 50 goals of meer. Kan je kritisch zijn op zijn veldspel. We weten niet met welke intentie de ploeg speelde na die goal. Marroko speelde goed, maar Portugal bood ze weinig tegenstand.

21 juni 2018 om 06:18

Wat bazel je nou. Straks vindt je de ene redding ook niet goed als ze wk winnen. Eh hoofd waar draait het om winnen toch of zie ik het fout

21 juni 2018 om 13:44

@jappano

Wat een onzin komt er allemaal weer bij je uit zeg. Je haalt notabene Inzaghi aan, een speler die volgens vele kenners niet kon voetballen maar wel elk jaar topscoorders was. Hij schoot Ajax destijds nog uit de CL met AC Milan. En dat was geen toeval.

Hoe lang duurt het nog voordat sommige zogenaamde voetbalkenners gaan begrijpen dat top voetbal specialisten werk is. Een speler hoeft niet alles te kunnen, hij moet alleen extreem goed zijn in de specifieke taken die bij een bepaalde positie horen. De zogenaamde alleskunners komen vaak te kort voor de top omdat ze nergens echt goed in zijn.

En voor een spits is die taak alleen maar goals scoren. Als een spits een hattrick heeft gescoord, heeft hij een wereld partij gespeeld. Zo eenvoudig is het.

Achteraf is het altijd gezeur over kadootjes, omdat men vaak niet beseft dat het een kunst is om altijd goed te staan zodat je de kadootjes kan uitpakken. Want het zijn wel altijd dezelfde spitsen die kadootjes uitpakken, om een of andere reden hebben andere spitsen nooit kadootjes en hebben die jaarlijks een laag scoringspercentage. Maar ze voetballen wel leuk mee hoor.

En zo staat Ronaldo alweer op 4 goals en is Portugal met zes punten nu al door naar de volgende ronde. En nog valt bij jouw het kwartje niet dat Ronaldo een wereldprestatie aan het leveren is?

Als hij straks met de wereldbeker staat, naast de EL beker en drie CL bekers op rij, sta je zeker nog te oreren dat het allemaal geluk is?

21 juni 2018 om 14:50

Een taak van elke speler is zijn team beter te laten renderen. Wanneer een spits zich puur zou richten op het maken van goals en zich onttrekt aan het zetten van druk, maken van ruimtes of aanbieden voor een kaats, benadeeld hij zijn team. De taak van de spits minimaliseren tot het maken van goals getuigd juist erg weinig van moderne inzichten.
Wat deed een nummer 10 'vroeger' ... niet meelopen of gaten induiken in ieder geval. Dat was juist de 'geniale man' die zijn directe tegenstander mocht laten lopen zolang hij met buitenkantje links maar met regelmaat iets moois creeerde. Of de stopper die geen bal rechtdoor hoefde te kunnen spelen, zolang hij maar kon tackelen. Of de back, die daar stond omdat hij niets kon....
En kijk dan nog eens wat er tegenwoordig op die posities gevraagd wordt... en probeer dan je versimpeling van het moderne voetbal nog eens te verdedigen.

21 juni 2018 om 15:58

Het overvragen op het tactisch vlak leidt juist to steeds meer problemen bij de spelers. Het is juist zaak om het simpel te houden en de spelers zich op hun kern taken te laten richten. Ploegen en spelers die dan doen, hebben succes en winnen prijzen.

Portugal staat nu op zes punten en vier goals van Ronaldo. Blijven jullie maar volhouden dat dat allemaal geluk is, ik weet wel beter.

21 juni 2018 om 16:31

Overvragen is nooit een goed idee, maar het blijven verdedigen dat spelers zich op 1 taak moeten richten is hopeloos verouderd. Wellicht is Ronaldo de uitzondering van wie je dat kunt vragen, maar dat was niet jouw argument.
Waarom denk je dat het niveau in Duitsland zo hard gegroeid is de afgelopen jaren? Omdat zij hebben ingezet op het intelligentie-niveau van spelers. Het denkvermogen binnen een tactisch plan, het zelf vinden van oplossingen... dat gaat veel verder dan 1 taak.

Geef m geen ongelijk tho, ik verwachtte veel van Marokko door alle commotie en geloofde erin doordat ik echt wel genoten heb van hem dit seizoen. Ziyech speelde zeker niet slecht, maar beslissend was hij niet. Dat komt echt niet alleen omdat Marokko geen nummer 9 had.
Zo had Ziyech ook echt wel zelf de wedstrijd kunnen beslissen met een paar stevige uithalen van afstand, maar de meeste schoten waren niet verrassend.
Ziyech heeft een prachtpasss, heeft bij Ajax leren druk zetten en de bal daarbij onderscheppen en een prima schot. Volledig de wedstrijd lezen en beslissen kan hij nog niet, dat is jammer. De beslissende pass geven is hartstikke mooi en kan hij heel goed, maar gewoon het balletje laten rollen, de middenvelders op hun plaats zetten (met en zonder bal); dat kan hij allemaal nog niet. De toppers op het middenveld hebben dit vaak wel.
Dit kan hij aanleren door te blijven, maar ook ergens anders waar hij misschien kan leren van betere middenvelders.

Ook wat betreft Ronaldo ben ik het eens, er komen vaak passjes niet aan en uittrappen van de Rui Patricio op hem ook niet. Toch doet hij wat hij moet doen en trekt hij hiermee Portugal elke x over de streep; scoren

20 juni 2018 om 22:51

Ziyech kan niet van afstand schieten, dus niet gek dat hij niet van afstand heeft gescoort.

20 juni 2018 om 22:58

Ziyech heeft 10 goals buiten de 16 gemaakt bij Twente en zijn vrijetrap bij Marokko vs Congo was ook een B E A U T Y. Hij kan het dus zeker wel.

20 juni 2018 om 23:04

Bij Ajax heeft hij ook wel is een beauty gemaakt, maar dat neemt niet weg dat daar 100 kansloze pogingen in de 2de ring tegen over stonden.

20 juni 2018 om 23:11

Ik weet het en dat was erg storend, maar zoals ik al zei was dit bij Heerenveen en Twente nog wel eens anders; wat overdreven om dan te zeggen dat hij er helemaal niets van kan als je het mij vraagt.

20 juni 2018 om 23:57

Ohjaa bij Congo . Wie hebben hun op goal ?

21 juni 2018 om 01:13

Als je zoveel schiet moet er wel een paar erin gaan..

21 juni 2018 om 06:20

Zou Ronaldo in nl voetballen dan zou ie er honderd maken. Dat is de niveau van eredivisie. Man wat bazel je nou

Hij maakte drie goals: penalty, keepersblunder, vrije trap. Qua spel heb ik weinig van hem gezien.

Hahaha ik ben er vrij zeker van dat Pietje tegenwoordig vooral veel op vz zit ook

20 juni 2018 om 22:46

Inderdaad. Wanneer je in dit soort topduels drie keer beslissend bent speel je sowieso een topduel. De rest doet er dan niet echt toe.

20 juni 2018 om 22:53

Real8Madrid, wat klopt er niet precies dan? Dat was toch letterlijk hoe Ronaldo speelde?

20 juni 2018 om 22:58

Nee, hij speelde gewoon prima buiten zn goals om tegen Spanje. Vandaag was dat wel anders.

20 juni 2018 om 23:01

Ik weet niet zo goed wat ermee bedoelt wordt. Dat hij compleet niets anders doet? Nou dat is dus klinklare onzin aangezien hij nog 2x iemand alleen voor doel zet, Vandaag ook weer een keertje Guedes. Maar als je louter aan scorebordjournalistiek doet en die bal gaat er niet in dan heeft hij verder inderdaad 'niets gedaan'.

Of betekend het dat hij zich niet liet inzakken om het spelletje te verdelen en zich alleen in het aanvallende derde laat gelden? Dat klopt volledig. Maar dat is zo logisch dat het idioot is om zulke dingen te benadrukken. Als een keeper drie heerlijke reddingen doet en de nul houdt, gaan we in Nederland dan mekkeren omdat hij zich 'qua spel verder niet liet zien'? Waarom dan wel wanneer een spits (of naja wanneer Ronaldo eigenlijk, dubbele standaard kuch kuch) een hattrick scoort en nog bijna 2 assists heeft.

Echt in Nederland zijn de enige 'goede voetballers' blijkbaar de jongens die op 10 staan. Dat is zo'n kinderachtige, naieve en zelfs idiote opvatting, ik snap er als Belg echt niets van. Dat is hier compleet anders, in Engeland net zo goed. Dat is 1 klein aspect van het voetbal, in Nederland doet men alsof het het enige is. Ridicuul gewoon

20 juni 2018 om 23:09

Waar zegt de visser dat hij niks heeft gedaan? "Qua spel liet Ronaldo weinig zien." zegt hij. Weinig is iets anders dan niks. Hij was toch gewoon amper met het spel betrokken en daar is niks aan gelogen ondanks een goede pass op Guedes. Hij beslist beide potten, dus hij heeft het gewoon prima gedaan, maar we moeten ook niet doen alsof hij opeens als een Iniesta het spel bepaalde. Dat kan hij ook niet, dus focust hij zich op kansen afmaken en dat doet hij gewoon constant.

20 juni 2018 om 23:09

Maar iedereen weet allang dat Ronaldo kan scoren. Maar het is ook een feit dat hij verder niet veel laat zien. Ook bij Real. Scoren als de beste en verder gewoon magertjes. Is helemaal niet erg hij is beslissend en dat is wat telt bij hem.

20 juni 2018 om 23:16

Dat is net mijn hele punt Zytto....

Niemand doet alsof hij opeens als Iniesta heeft gespeeld. Iedereen doet alsof hij een wereldpot heeft gespeeld en dat was ook gewoon zo.

Jij geeft precies het probleem in Nederland aan. Een wereldpot spelen is schijnbaar hetzelfde als, of kan alleen als je "opeens als een Iniesta het spel bepaalde".

Het is idioot om dat steeds aan te halen en dus naar zijn spel te wijzen op die manier zoals De Visser hier ook weer doet. We beginnen wanneer Iniesta een wedstrijd compleet domineert en een wereldpot speelt vanuit zijn positie en vanuit zijn rol ook niet te zeiken dat hij niet als Ronaldo 3 doelpunten maakte of zoals Neuer elke bal uit het net haalde...

Ronaldo is een spits en staat er voor de dreiging, doelpunten en assists. Als hij daar in slaagt vervult hij dus zijn rol en als hij er erg goed in slaagt zoals tegen Spanje speelt hij een wereldpot. Je hoeft geen 10 te zijn en 160x de bal te raken om terecht geprezen te worden. In Nederland helaas wel de laatste jaren.

20 juni 2018 om 23:46

@real8madrid Ik ben het volledig met je eens als je zegt dag veel mensen vinden dat alleen de”stylisten” goed kunnen voetballen (de nr10’s). Maar dit is natuurlijk ook smaak.

Als je het over scorebord journalistiek wilt hebben zou ik juist naar Ronaldo wijzen. De goals verdoezelen juist zijn veldspel en ik vind het jammer dat weinig Ronaldo fans dit toe kunnen geven. Neemt niet weg dat hij alsnog fenomenaal is.

21 juni 2018 om 04:19

@real8madrid: Het zou je sieren als je niet gelijk concludeert dat "in Nederland" men vindt. Ten tweede Piet is niet de eerste de beste, hij heeft zijn sporen bij onder andere bij PSV en Chelsea verdient. Zijn oordeel is ook vrij genuanceerd, er zijn niet veel gefundeerde spelden tussen te krijgen. Als neutrale voetbalvolger krijg ik eerder het gevoel dat jij vooral op zoek bent naar artikelen die jouw partijdige voorkeur bevestigen. Tegen uitspraken die het tegendeel suggereren wil je vooral ageren.

Zyich is ook typisch een speler die je als een klassieke 10 kan bestempelen. Daar heeft Piet ook een evenwichtig oordeel over. Hij geeft aan dat zijn niveau op dit moment zeker tekort schiet voor de top. Hoe concludeer je dan, met jouw Belgische hersens, dat wij in Nederland alleen spelers op 10 goed genoeg vinden? Kwestie van selectief lezen?!?! Of negeer je gewoon wat jouw tunneldenken niet bevestigd?

21 juni 2018 om 11:58

Er is een verschil tussen enkel nummertjes 10 goed vinden en elk nummertje 10 goed vinden...

Natuurlijk is dat niet het geval voor elk van die 17 miljoen Nederlanders maar het is wel de tendens die ik opmerk in Nederlandse media en onder Nederlandse voetbalfans. Zo goed?

20 juni 2018 om 23:15

Och och, er is kritiek op Ronaldo! Alle alarmbellen gaan af. Steeds maar verdedigen dat hij goed speelde want hij is ‘goat’ en kan niks fout doen. Geef toch toe dat hij vandaag gewoon minder speelde. Wat meneer Visser hier aan het vertellen is, is geen speld tussen te krijgen. Ik hoop niet op een goedkope terug reactie als ‘je naamt zegt genoeg’.

20 juni 2018 om 23:19

Oh speelde vandaag een portie slecht. Heb ik in het live meepraten ook meermaals aangegeven hoor? Haha kerel ik ben er niet vies van kritiek te uiten op Madrid spelers wanneer ze slecht zijn. Ronaldo al zeker niet want ik vind dat hij het behoorlijk aan het uithangen is sinds de cl finale.

Dat Goat gedoe is ook weer flauw aanhalen hier. Vooral aangezien ik zelf Messi beter vind en dat ook al zo'n 100 keer heb aangegeven op Vz.

Maar Piet De Visser heeft het toch duidelijk over de wedstrijd tegen Spanje? Daar was hij gewoon goed.

Zulke flauwe reacties ben ik nou niet meteen van je gewend Fcb?

22 juni 2018 om 11:40

Sorry was in een niet al te goede bui die dag, excuses. Ik vond hem niet goed niet slecht tegen Spanje, uiteindelijk beslist hij het wel en zorgt voor een volgende ronde voor Portugal.

21 juni 2018 om 00:20

Hij heeft toch gelijk, behalve dat hij voor die vrije trap wel wat met krediet mag hebben want dat was gewoon n hele beste goal

21 juni 2018 om 00:21

Oh ja, zei ik vd week ook al. Hij spEelde idd goed. Stuk beter dan normaal. Dus wat dat betreft heb je toch gelijk en zeurt piet

21 juni 2018 om 00:27

Pietje ziet de wereld anders. Costa moest weg bij Chelsea, ze hadden liever Morata. Ok die scoort stukken minder maar die heeft wel een heel mooi veldspel... Uiteraard speelt Chelsea geen CL voetbal, want er werd niet meer gescoord

21 juni 2018 om 08:52

Volgens mij speelde Ronaldo tegen Spanje juist goed, buiten zijn goals om.
In de counter was hij een van de weinige die combinaties aan wou gaan dan wel vol diep ging, alleen kreeg hij bij tijd en wijle de bal niet.

Je kan ook ala messi continue betrokken zijn bij het spel en daardoor t spel belemmeren.
Ronaldo wist tegen Spanje 100% wat hij moest doen en dat was op de Juiste momenten betrokken zijn bij t spel door vrij te lopen en dan de volgende speler alleen voor t doel te zetten of zo ruimte te maken dan wel opties te geven aan de andere speler.

Als voetballer hoef je echt niet continue betrokken te zijn, t gaat erom welke momenten en hoe dat uitpakt. Volgens mij heeft Ronaldo nagenoeg alles perfect gedaan tegen Spanje..

Ik ben het hier wel mee eens. Hij speelt niet bepaald sterk vind ik, snap ook niet waarom de commentator hem zo aan het hypen was vanmiddag, heeft geen enkele speler echt een grote kans gegeven vandaag en behalve een paar vrije trappen die mis gingen heeft hij zelf ook niet echt doelgericht gespeeld.

Ondanks dat Ziyech (nog) niks heeft laten zien, is het wel voorbarig hem obv 2 wedstrijden als te licht te beoordelen. Zoals hij zelf aangeeft speelt Ronaldo ondanks zijn doelpunten ook niet goed, hij is toch ook niet meteen te licht voor Chelsea?
Vind Ziyech wel redelijk spelen, alleen veel te gehaast en onrustig, maar het natuurlijke talent zie je er wel vanaf

20 juni 2018 om 23:19

Ronaldo maakt ze wel en heeft zich al bewezen. Ziyech speelt in de Eredivisie en heeft nog niks bewezen, een WK is dan een ideale test om te kijken of je het niveau enigszins aankan. Het is gebleken dat er nog wat verbeterd moet worden bij Ziyech vandaag om ook succesvol te zijn bij een AS Roma.

Ja Ziyach niet slecht hoor maar inderdaad minder dwingend dan verwacht.
Zn techniek en pass allemaal goed maar wel traag duelkracht ook niet en nog steeds veel balverlies.
Geloof best dat clubs hem volgen maar overtuigd zullen ze niet zijn

Dat Ziyech mega veel balverlies lijd door zijn handelingssnelheid hadden we in Nederland wel gezien. In de eredivisie kan dat nog wel maar bij een topploeg mag je gewoon niet zoveel fouten maken die hij maakt. Denk dat hij blij mag zijn met een subtopper in Europa.

Ronaldo is gewoon een fenomeen. Hij doet het elke keer weer wat je ook over hem zegt.

wat verwacht je dan als je wekelijks in de Eredivisie speelt waar het baltempo in de wedstrijden altijd in de 5e vertraging gaat?

bovendien is het ook niet helemaal waar deze stelling want vorig jaar in de Europa League was hij samen met Sanchez bijna iedere wedstrijd de uitblinker en toen begon elke aanval bij Ziyech toen Ajax toch echt in een aardig hoog tempo speelden. Ziyech bracht toen juist dat tempo in het voetbal door spelers over 20/30 meter weg te sturen met geniale passes waardoor je gelijk een paar stations overslaat

over de stelling van De Visser over Ronaldo zal ik het maar niet eens hebben. 4 beslissende goals in 2 wedstrijden die je 4 punten opleveren. als dat geen topprestatie is weet ik het ook niet meer. wat is dan wel goed spelen? 5 man uitkappen en er vervolgens 0 rendement uit halen?

Piet de visser je bent een meesterscout. Jou inzicht en voetbalvisie zijn meestal heel logisch. Tegenwoordig is het alleen statistieken. Dat heeft cr7 heel goed door de laatste jaren. Hoe slecht je ook speelt drie goals en minimaal een punt maakt je man of the match tegenwoordig. Marokko had net dat geluk niet niet maar toch een heel hoog rendement. Meer zat er niet in over 4 jaar weer hopelijk. Uiteindelijk zien er meer mensen livescore dan de officiele wedstrijd op tv. Dat veranderd je oordeel.

Ziyech wordt gewoon zwaar overschat, effe serieus die jongen kan toch geen duels winnen met zijn 50/60 kilo, hier moet ik Visser echt gelijk geven, hij is gewoon te licht en net genoeg voor de Nederlandse top en meer niet, vind persoonlijk een Nordin Amrabat veel sterker in duels en kan makkelijker een man paseren, het enige wat ziyech heel goed kan is de bal strooien, daar is die echt heel goed in, maar denk nogmaals niet genoeg is voor de Europese top.


Wat betreft Ronaldo, moet ie gewoon echt zijn mond dicht houden, wat een fenomeen, zijn weklust, zijn wil om te winnen, zijn drang om de beste te zijn, zijn, zijn, zijn, zijn, kan zo wel verder gaan en dat terwijl ik meer een Messi fan ben.

Piet de visser heeft het ook heel vaak fout gezien we moeten niet doen dat elke zet die hij heeft gedaan de juiste was. Wat betreft Ziyech ben ik het wel met hem eens hij is nog niet goed genoeg voor een topclub. Moet naar subtopper moet uitgedaagd worden in de Eredivisie zal hij nooit die laatste stap zetten. Daarom zal hij dus die stap moet maken ik vind een club als Schalke 04 of AS Roma wel de juiste clubs voor hem.

Overmars nu schakelen!! Hakim bellen afspreken na zn vakantie op kantoor contract alleen openbreken op zn verdiensten dus salaris verhoging. Een plan uit vouwen met Erik waarin je hem als de belangrijkste speler van Ajax maakt die ons gaat leiden naar het kampioenschap! En hem dusdanige ondersteuning in het veld geven dat hij er nog beter uitkomt waardoor hij volgend jaar makkelijk naar de club van zn keuze kan voor een gelimiteerde transfersom van 30 miljoen waarvan hij 15% opstrijkt.. dan offer je hem een salaris van 1,5 miljoen kampioenspremie en bij verkoop 4,5 miljoen dat is dus 7,5 miljoen totaal... dan blijft hij heus dat kan hij nergens in een jaar verdienen!

Ben het over het algemeen wel eens. Ziyech is een goeie voetballer, bij een subtopper in een van de betere voetballanden kan hij zich verder ontwikkelen. Cristiano is Cristiano he, daar moet je geen mooi voetbal van verwachten. Goals maakt ie als de beste, dat is zijn specialiteit. Maar de beste voetballer? Tuurlijk niet..

Ronaldo is natuurlijk geen vijfentwintig meer. Hij verstopt zich een groot deel van de wedstrijd, maar op het moment dat hij er moet staan, beslist hij wel de wedstrijden.

Ziyech is overschat, vooral door Ziyech zelf. Hij kan uiteraard uitstekend voetballen, maar hij wil zo graag het mannetje zijn dat hij alle vrije trappen opeist terwijl hij daar helemaal niet zo goed in is en dat hij zich ook regelmatig vastloopt, terwijl er medespelers vrij staan.
Als Ziyech zich meer als een teamspeler zou opstellen, zou hij veel meer waarde voor een elftal hebben dan nu.

Frenkie de Jong is dan ook een prima vervanger van Ziyech en nog talentvoller ook.

Het probleem is vooral dat men hem ziet als een speler die wel even de top gaat halen. Als hij gewoon leuk presteert bij een leuke Europese subtopper, is zijn carriere eigenlijk al best geslaagd. Ziyech heeft uitzonderlijke kwaliteiten (inzicht, passing, schot), maar ook mindere kanten (handelingssnelheid, nonchalance, fysiek).

Ik ben absoluut geen fan van de persoon Ziyech, maar men moet het ook niet overdrijven op basis van twee wedstrijden op het WK. Stel dat hij tegen Spanje ineens de sterren van de hemel speelt, praat men ineens weer heel anders en wordt hij de hemel in geschreven. Ziyech is een prima speler, maar een wereldtopper zit er simpelweg niet in. Dat kon je al zien toen hij nog bij Heerenveen speelde (mijn eigen mening uiteraard).

Heeft Portugal verloren dan dat men zo praat. Hollandse arrogantie

Meester scout en Chelsea gaan niet echt samen hun scouten de ene naar de andere flop

Onzin, Renard heeft het verpest door hem continue op links te positioneren. Het slaat nergens op, de paar momenten dat hij vanaf rechts speelde was hij gewoon gevaarlijk. Vooral met zijn voorzetten.

Bedoel een Sneijder was destijds ook magertjes toen hij op de linkerkant speelde. Ziyech is dan geen niveau Sneijder maar het zijn spelers dat centraal dienen te spelen of bij Ziyech vanaf rechts.

Hakim Ziyech is gewoon niet zo goed als vele mensen in Nederland geloven (of willen geloven). Het is een goede voetballer, maar niet meer dan dat, met nogal wat beperkingen (handelingssnelheid, verregaande nonchalance). Bedragen van 50 miljoen euro, zeker na dit voor Marokko totaal mislukte WK, zullen niet voor hem neergeteld gaan worden.

Ach, ik meld dat hier al het hele jaar: Zyech is ngeen europese topper. Zelfs in Nederland vond ik hem lang niet zo goed als hij zelf wel denkt. En met hem een kudde incompetentie journalisten en andere kenners. Ik mag hopen dat het Ajax nog lukt om hem te verkopen. Als je er 15 miljoen voor krijg mag je in de handen knijpen maar ik vrees dat hij helemaal niet verkocht gaat worden. Zwaar overschatte egotripper, leuk voor de Nederlandse competitie maar in een serieuze competitie op alle fronten te licht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren