Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cristiano Ronaldo bezegelt lot Marokko en pakt Europees record

Laatste update:

Portugal heeft woensdagmiddag nipt weten te winnen van Marokko. De ploeg van bonscoach Fernando Santos kende een bliksemstart door een treffer van sterspeler Cristiano Ronaldo, waarna Marokko probeerde langszij te komen. De manschappen van Hervé Renard konden echter niet tot scoren komen: 1-0. Door de moeizame zege zet Portugal een goede stap naar de volgende ronde op het WK, terwijl Marokko geen hoop meer mag hebben en uitgeschakeld is.

Ronaldo was de laatste dagen bij veel voetbalfans onderwerp van gesprek na zijn hattrick tegen Spanje (3-3). De aanvaller van Real Madrid deed woensdagmiddag wederom van zich spreken door al na vier minuten te scoren. Bij een hoekschop van João Moutinho kreeg Ronaldo de ruimte van de Marokkaanse defensie om raak te koppen: 1-0. Geen speler in Europa scoorde zo vaak voor zijn land als Ronaldo (85), die Ferenc Puskás (84) voorbij is. In de wereld staat alleen Ali Daei van Iran nog boven hem (109).

OEI! Marokko komt RAZENDSNEL op achterstand! 1???0?

Al in de vierde minuut slaat Cristiano Ronaldo toe! ??????

Posted by voetbalzone on Wednesday, June 20, 2018

Marokko moest daarna komen om kwalificatie naar de volgende ronde in leven te houden, maar doelman Rui Patricio had weinig te duchten van de pogingen van de Leeuwen van de Atlas. Hakim Ziyech had twee aardige schoten op doel, maar kon het net niet vinden. Ook Younès Belhanda en Medhi Benatia stichtten gevaar, maar dat leidde niet tot de gelijkmaker. De druk die Marokko voor de rust legde op de Portugese defensie groeide na de thee.

WOW! ?? Wat een WERELDREDDING van Rui Patricio! ????

Marokko komt hier bijna op gelijke hoogte, maar stuit op de doelman! ??

Posted by voetbalzone on Wednesday, June 20, 2018

Een goede poging van Belhanda vlak na de onderbreking kwam terecht op de vuisten van de uitstekend keepende Patricio. De mannen van Renard bleven aandringen, met gevaar van onder anderen Ziyech en Nordin Amrabat, die vlak na het startsignaal zijn hoofdbescherming afdeed. Marokko kon echter niet meer scoren, waardoor het Afrikaanse land met nul punten op de teller is uitgeschakeld. Groepsgenoten Iran en Spanje, die respectievelijk op drie en één punt staan, spelen woensdagavond tegen elkaar.

Een terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Meer zat er niet in voor Marokko. Ze hebben gestreden als Leeuwen en waren vaker als Portugal de bovenliggende partij. Portugal heeft het gewoon heel moeilijk gehad. Al met al dus strijdend verloren en dat is totaal niet mis. Je speelt namelijk tegen de Europees Kampioen en een van de outsiders voor de wereldbeker. Marokko speelt leuk goed positiespel en met al die technische spelers werd er gewoon leuk voetbal gespeeld. Jammer dat er geen goede spits is want dat breekt Marokko echt op. Een meer beweeglijke spits (type Dolberg) zou Marokko echt goed doen. Heel jammer en zonde van het verlies tegen Iran. Maar tegen Portugal is uitstekend gespeeld en alles uit de kast gehaald. Wat Portugal betreft, zeer professioneel gespeeld. Ronaldo kwam nauwelijks in het stuk voor maar het centrale duo Fonte en Pepe stond als een huis. By far de leukste 1-0 wedstrijd van dit toernooi. Hele leuke wedstrijd!

20 juni 2018 om 15:57

@ Storing, Je hebt grotendeels gelijk, absoluut, zeker gezien een spits... die gozer heeft werkelijk niets laten zien.
Alleen vind ik Marokko momenteel net als Zwitserland een aantal jaar geleden, leuke spelers maar totaal geen team in het veld... lijkt alsof ze voor hunzelf spelen.
Maar dat is mijn mening.

Als je 1-0 achter staat en je hebt nog 5 minuten te gaan ga je niet met 1 man voorin in de punt lopen

Jammer voor Marokko.

Kleine aanvulling, wat was die scheids een aanfluiting... Vond het een aardige handsbal van Pepe.

20 juni 2018 om 16:03

Ze waren juist vandaag absoluut een team vechten voor elke bal en elkaar de bal gunnen. Ze hebben gewoon hele slechte spitsen.

20 juni 2018 om 15:59

Precies. Hoe graag ik Marokko zag Winnen dacht ik maar aan 1 ding; dit is geen zaalvoetbal he... dit kon en verwachtte ik van Portugal..zo werden ze Europees kampioen. Marokko heeft een elftal dat jong is en kan groeien. Moeten volwassener worden met bepaalde dingen en hopen dat er een scorende spits komt

20 juni 2018 om 16:12

Marokko een jong elftal? De gemiddelde leeftijd vandaag was 29 en een paar maand. Dat noem ik nou niet jong.

20 juni 2018 om 16:27

Wilde net zeggen, oud team. Over 4 jaar zijn ze er vast niet weer bij. Dit was het voor Ziyech op het hoogste podium met Marokko. Goeie keuze...😂😂😂
Met Oranje had ie nog twee eindtoernooien gehaald en wellicht was Oranje er dit WK ook bij geweest, net wat Oranje namelijk mist, een creatieve aanvallende middenvelder.

20 juni 2018 om 16:32

En jij weet nu al dat Marokko zich niet meer gaat plaatsen? Verder heeft hij met Marokko meer kans op de Afrika cup dan met Nederland op het EK..😂😂😂

20 juni 2018 om 17:38

@Juga: de laatste keer dat Marokko de Afrika cup won was in 1978 en Nederland won in 1988 een EK. Kortom bij beide teams heb je net zoveel kans om te winnen het gebeurt niet heel vaak. Neemt niet weg dat Nederland over het algemeen over een langere tijd wel veel hoger op de ranking staat en over het algemeen vaker meedoet aan de eindtoernooien dan Marokko.

20 juni 2018 om 16:00

Wel als tandeloze leeuwen.

20 juni 2018 om 16:04

Helemaal mee eens. Zei in het live topic ook al dat Marokko prima speelde, maar hun spits was veel te statisch, sloom en voetballend genoeg. Kon voor geen enkele dreiging zorgen.
Ook al staat Marokko nog op 0 punten, ik heb best wel genoten van hun spel!

20 juni 2018 om 23:55

Het gebrek van de ploeg is inderdaad een goede spits. Vond Marokko goed en bevlogen spelen maar uiteindelijk ontbreekt het toch wel aan dat beetje extra kwaliteit als je na 2 wedstrijden op 0 punten staat. Hoe lullig de manier waarop ook is.

20 juni 2018 om 16:35

Marokko, veel geschreeuw, weinig wol en dat is eigenlijk altijd zo. Ze laten het werkelijk nooit zien op een eindtoernooi. De meesten kunnen voetballen, maar winnen zelden of nooit iets. Dan moet er toch iets ontbreken aan hun instelling.

20 juni 2018 om 17:29

Dan is het maar goed dat ze voor Marokko kiezen en niet Nederland. Wel grappig dat iedereen trapt in de propaganda van NPO met ze waren de bovenliggende partij, als je na 2 wedstrijden al klaar bent zegt het meer dan genoeg.

20 juni 2018 om 18:40

Jij bent ook niet serieus te nemen Forzazitterd.. kijk int vervolg naar de wedstrijd. Marokko was duidelijk de beter partij en als er hier een andere scheids stond dan had Portugal de groep niet overleefd..

20 juni 2018 om 21:59

Haha gramo luister. Veel beter waren ze niet en houd aub over de 2 penaltys. Terecht verloren en klasse goal van ronaldo. Had eerst veel ergenis aan deze speler maar heeft mijn respect verdiend. Marocco heeft zwaar gefaald eerlijk is eerlijk

20 juni 2018 om 16:35

Ja, dit is echt toch te danken aan de scheidsrechter.. marokko had zeker 1 al dan niet 2 penaltys moeten krijgen.. portugal was nergens, ze kwamen er niet door, ronaldo pikt zijn goaltje mee en was daarna onzichtbaar..

20 juni 2018 om 16:46

scheidsrechters de schuld geven is het meest zwakke dat je kan doen. Hoeveel echt uitgespeelde kansen heeft Marokko gehad? Ik heb het serieus niet gezien, dus weet het niet, maar als je alleen refereert aan penalties en niet aan gemiste grote kansen........? En vergeet niet dat Portugal dan op zijn sterkst is. Lekker achterover leunen en een sneaky 1-0 over de streep trekken.

20 juni 2018 om 16:48

Kansen zijn gemist, penalties zijn niet gekregen.. daar lag het aan zo simpel is dat..

20 juni 2018 om 17:20

Vandaag had het met van alles te maken, behalve met de instelling van de Marokkanen. Portugal is een maatje te groot en speelt deze wedstrijd slim en zakelijk uit. Tevens mist het Marokkaanse elftal een goede spits. Ik vind het vervelend om te zien, dat er vaak op de instelling wordt gehamerd bij Marokkaanse spelers. Ik denk dat er weinig voetballers met meer eer en trots het t-shirt dragen dan deze jongens dat doen.

Marokko. Na 20 jaar eindelijk weer naar het WK en het is nu al afgelopen.

Laten we eerlijk zijn. Na de loting wist men al dat het een lastige opgave zou worden voor de leeuwen van de Atlas. Je wordt eventjes in de poule gegooid met een Wereld- en Europees kampioen. Als je dan ook nog de drie punten laat liggen in de eerste wedstrijd tegen het zwakke Iran, wordt het allemaal wel heel moeilijk.

Portugal heeft deze wedstrijd drie punten gepakt met 80 inspanning. Marokko begon uitstekend maar konden de mogelijkheden niet omzetten in doelpunten, net als tegen Iran. Vervolgens laten ze een niet al te onbelangrijke speler vrij tijdens een corner en je loopt na vijf minuten al achter de feiten aan.

Benatia zou met de gele kaarten die hij eigenlijk had moeten krijgen een potje poker kunnen organiseren. Verder heb ik me mateloos geirriteerd aan al die spelers die neervielen in het zestien meter gebied, in de hoop dat de video ref een penalty geeft. Zelfs onze grote man bij Portugal ging tegen het einde aan maar eens een snoekduik nemen en dan ook schaamteloos een gebaar maken van de video ref.

Ik ben bang dat Marokko met 0 punten en 0 doelpunten naar huis gaat. Maar goed, op naar vanavond. Iran-Spanje. Ik verwacht stiekem wel een leuke pot. Spanje moet, en Iran heeft hoop!

20 juni 2018 om 15:59

Ik had inderdaad er wel op gerekend dat Marokko na drie wedstrijden naar huis zou gaan, maar volgens mij was ik een van de enige als ik mensen hier op vz moet geloven. Winst op iran, portugal en een gelijkspel tegen Spanje toch?

20 juni 2018 om 16:01

Tsja Marokko is toch ook een Afrika cup winnaar

20 juni 2018 om 16:03

Iran krijgt gwn 2x pakslaag van portugal en spanje

20 juni 2018 om 16:49

Uuh, Spanje is geen wereld kampioen....gingen 4jaar geleden vrij kansloos vroegtijdig naar huis

20 juni 2018 om 15:57

Leuke ervaring voor die jongens, Ziyech kan nog beter even bij Ajax blijven en over 4 jaar weer opnieuw proberen.

20 juni 2018 om 15:58

Tegen zowel Portugal als Iran was Marokko gewoon vele malen beter

20 juni 2018 om 16:00

Ik hoop dat jij zelf ook wel snapt dat Portugal na de 1-0 het allemaal wel prima vond, omdat zij ook wisten dat Marokko 0 stootkracht heeft. Vrijwel alle kansen (kansjes beter gezegd) kwamen op naam van centrale verdediger Benatia... Waarom zou je dan extra kracht verspillen? Vergelijk de inzet van dit Portugal maar eens met de wedstrijd tegen Spanje.

20 juni 2018 om 16:04

Portugal deed amper haar best en deze wedstrijd geeft dus een enorm vertekend beeld van Marokko. Het is echt geen slechte selectie, maar er is gewoon geen stootkracht tegen Europese landen. Marokko heeft geen speler als Mane bij Senegal of vroeger Drogba bij Ivoorkust; een echte sterspeler voorin die in de wereldtop actief is. Als je kijkt naar Portugal, dan is het helemaal geen extreem goed team, maar een man beslist daar alles en de rest speelt in dienst van hem. Met succes niet te vergeten.

20 juni 2018 om 16:11

Ik vind het verder wel een beetje kortaf en overdreven om te zeggen dat bijna alleen Benatia wat kansjes had en er voor de rest niet veel meer gebeurde, het zegt namelijk al genoeg als de doelman van Portugal is verkozen tot Man of the Match.

20 juni 2018 om 16:22

Wat een onzin zeg je nu allemaal.
Dus jij wilt zeggen dat Portugal dat goed vond?
Hahaha. Kom op.

Marokko had dik moeten winnen terwijl Portugal uit zo geluk goal niks niet zien!

20 juni 2018 om 16:56

Inspanningsmanagement heet dat. Dat moet op een lang toernooi zoals een WK. Anders houd je het niet vol tot een eventuele finale.

20 juni 2018 om 18:53

Dat is wanneer je zeker weet dat je geplaatst bent dat is portugal verre van..

Wat een lelijke overwinning.

20 juni 2018 om 15:56

Tja, die horen er ook bij. Waarom jezelf drukker maken dan nodig. Ik ben geen fan van Portugal maar zakelijk is het prima uitgespeeld. Doel bereikt: 3 punten..

20 juni 2018 om 16:02

Zo zijn ze 2 jaar geleden Europees kampioen geworden!!!

20 juni 2018 om 16:06

Daar ben ik ook nooit blij mee geweest..

Ik hou helemaal niet van dat saaie zakelijke voetbal. Dan kun je wel één van de beste spelers ter wereld in je selectie hebben, maar op deze manier kan ik daar moeilijk van genieten..

20 juni 2018 om 16:12

Ligt eraan hoe je ervan wilt genieten. Persoonlijk vind ik het genieten om te zien Ronaldo met afstand boven de rest van zijn team uitsteekt en ook daadwerkelijk zijn team bij de hand neemt onderweg naar de volgende ronde. Net als op het EK, zal het nu niet anders zijn. Destijds 3 goals, 3 assists (lees: totaal 7 goals gemaakt op het EK, waarvan 1 na het uitvallen van Ronaldo in de finale). Ik geniet van Ronaldo, maar minder van Portugal.

20 juni 2018 om 16:47

@GingerPrince Kan je echt zeggen dat je vandaag van hem hebt genoten? Want op twee momenten na zie je hem niet..
Ik vind persoonlijk dat alleen goals scoren en verder weinig aan het veldspel delen te weinig is voor iemand die zichzelf de beste ter wereld noemt. Batistuta, Inzaghi, Crespo, Ronaldo9, Romario en nog veel meer spelers deden dit maakt dit hen ook de beste?

20 juni 2018 om 17:54

@fcvoetbal23

Batistuta is mijn favoriete spits allertijden, die kon bij wijze van spreken een bal erin koppen vanaf de middellijn. echt een beest die veel beter was dan een Inzaghi.

Ronaldo9 en Romario waren overigens niet alleen pure afmakers maar ook geweldige voetballers met een verfijnde techniek, van al deze spelers heb ik echt genoten vroeger en dan heb ik het nog niet eens over een Bergkamp bv wat echt een geweldenaar was

20 juni 2018 om 18:05

@Japie_Krekel Bati goal in zn Fiorentina tijd!!! Een genot.

20 juni 2018 om 18:13

@fcvoetbal23

hij was toen geweldig inderdaad. ik vond het jammer dat hij toen naar AS Roma ging. wel begrijpelijk omdat hij voor de prijzen wilde spelen maar bij Fiorentina was hij echt een levende legende geworden

20 juni 2018 om 18:25

Al scoort Ronaldo er 10 keer vinden jullie wel iets om op te haten. Begrijpen mensen niet dat hij 33 jaar en dat hij niet meer de acties en dribbels kan maken zoals een 20 jarige dat doet. Hij is nu een spits een afmaker geworden. Jullie praten elkaar allemaal zo leuk na zonder is een keer na te denken..

20 juni 2018 om 18:53

@Daciso Mensen staren zich blind op goals. Als je scoort ben je goed maar ik vind dat nogal kort door de bocht. Dit geld voor meerdere spelers vind ik

20 juni 2018 om 16:07

Je kan het een lelijke overwinning noemen maarja dat hoort er gewooon bij wel jammer voor marokko

20 juni 2018 om 16:19

Portugal speelt altijd lelijk voetbal. Dat deden ze 30 jaar geleden al en nu nog steeds. Vind het echt een kutland om naar te kijken.

20 juni 2018 om 16:32

Dat is echt klinkklare onzin. Portugal werd het Brazilië van Europa genoemd tot 2014. Ik erger me als ik naar ze kijk maar ze met deze tactiek hebben ze meer succes dan ooit tevoren

20 juni 2018 om 17:05

Absoluut de grootste flauwekul ever. WK 1966, EK 1984 oogstrelend voetbal. EK 1996 volgens Gullit sexy voetbal. EK 2000 prachtig technisch aanvallend voetbal van de Gouden Generatie. EK 2004 mooi én degelijk. Ken je klassiekers man. Het was frivool maar ze wonnen nooit wat. Nu, misschien lelijk maar het werpt wel vruchten af.

20 juni 2018 om 17:56

@nick daddinga

ik ben iig blij dat die lichting met Maniche niet meer speelt. wat waren die irritant zeg

20 juni 2018 om 16:29

Typische portugal wedstrijd, zo was bijna elke wedstrijd van hun ook op ek2016! Hopelijk worden ze binnenkort daarop afgestraft

20 juni 2018 om 16:39

Van mij mag Nederland het aankomende EK (mochten we er bij zijn) op exact dezelfde manier winnen hoor.

Iedereen wilt maar dribbelen en dribbelen en assist geven. Terwijl er telkens maar 1 man in de 16 staat. Je moet scoren om te winnen (Cruijff, 1988). Alle hoop is op Senegal gevestigd.

20 juni 2018 om 15:57

Senegal heeft een heerlijk team. Op papier ook een betere selecties dan Marokko. Hoop voor Senegal dat ze ver gaan komen!

20 juni 2018 om 16:04

overdrijf senegal marokko selectie zijn gelijkwaardig. alleen hebben zijn topspeler mane in aanval. Bij marokko moesten jongens als boufal southampton mee

20 juni 2018 om 16:08

Boufal is anders een uitstekende speler. Snap echt niet dat hij niet speelt. Iets meer dreiging voor het doel is echt noodzakelijk bij Marokko. Daarnaast zijn Keita, Diouf en Sane natuurlijk beter dan de aanvallers van Marokko. Daarmee maak je wel het verschil

20 juni 2018 om 16:09

Dat is de reden waarom Senegal simpelweg beter is, want Marokko heeft 0,0 stootkracht voorin. Dat is ook de reden waarom Senegal wel wint van Polen en Marokko niet van Iran. Een aanval met Diouf, Niang en een bijsluitende Mane aan de rechterkant is al een stuk sterker dan El Kaabi (lees: excuses als ik dit verkeerd schrijf) die wordt ondersteunt door Boufal vanaf de flanken. Daarnaast is de as ook gewoon ijzersterk vertegenwoordigd met Kouyate, Gueye en Koulibaly.

20 juni 2018 om 16:13

Met harit Boufal op flank en Ziyech op 10 zit je goed. alleen ontbreekt er een spits.

20 juni 2018 om 16:14

Ja maar we moeten niet vergeten dat Marokko ontzettend veel pech had tegen Iran en dat Senegal al het geluk van de wereld naast zich had bij die overwinning tegen Portugal, ik zeg nu niet dat Marokko beter is maar het is wel iets om rekening mee te houden

20 juni 2018 om 16:24

Ik vind Senegal echt met stip het vervelendste team tot nu toe. Polen speelde als zaterdag amateurs, maar Senegal is ook bijzonder weinig, vind ik.

20 juni 2018 om 16:12

Marokko was Oranje voorbij zei jij Warabe. Never nooit dat Oranje met 1-0 van Iran verliest en zo weinig laat zien tegen Portugal. Leuk voetbal is positief, maar koop je niets voor. Laat Marokko eerst maar eens een kwartfinale halen voordat we gaan denken dat Marokko in de buurt van de finalist en halve finalist van de laatste WK’s komt.

20 juni 2018 om 16:15

Samcro haha. Je hebt me! Ik lig in de hoek waar de klappen vallen. Marokko heeft idd zwaar teleurgesteld.

20 juni 2018 om 16:36

Samcro, na het ontslag van Lopetegui waren er hier zelfs Marrokanen die beweerden dat ze de poule wel even zouden overleven samen met Portugal. Moet je nu eens kijken, ze worden laatste met 0 punten. Veel eigen fans bekijken Marokko door een grote roze bril heb ik de indruk. Hoogmoed komt voor de val.

20 juni 2018 om 16:48

Wat moet je dan zegge. We gaan verliezen . Is toch raar je wilt toch altijd Winnen en ze hebben het geprobeerd maar niet gelukt punt. Sinds wanneer is positiviteit slecht.want dat is geen hoogmoed daar ga jij de fout in

20 juni 2018 om 17:57

@samcro

Nederland niet gezien op het Wk2014? op de wedstrijd tegen Spanje na was dat voetbal afschuwelijk om naar te kijken

20 juni 2018 om 19:25

Japie, ik zeg toch dat je niets koopt voor leuk voetbal? NL speelde niet goed, afschuwelijk is overdreven, maar kwam er wel ver mee.

20 juni 2018 om 17:39

Ik heb nog hoop dat Tunesië ook gaat stunten! Hebben met pech verloren van Engeland en als ze zich herpakken kan het nog wel wat worden. Hoop ook dat Senegal ver komt, om de eer voor Afrika te redden.

Portugal echt weer door op z'n Portugals en Marokko zeer teleurstellend nu al eruit

20 juni 2018 om 16:02

Portugal is nog niet door he

20 juni 2018 om 16:09

@franky_utrecht

ze hebben al 4 punten verzameld. die 1e of 2e plek gaan ze niet meer weggeven tegen Iran

20 juni 2018 om 16:12

Gelijkspel tegen Iran kan al voldoende zijn. Laat ons zeggen dat er echt heel veel moet mislopen eer ze niet zouden doorstoten.

20 juni 2018 om 16:35

Portugal werd tot 2014 het Brazilië van Europa genoemd en ze wonnen met dat mooie voetbal niks. Met deze tactiek hebben ze tenminste wel het echte succes gehad

Mijn hemel, wat was de scheids slecht...

20 juni 2018 om 15:57

Ik vond het wel opmerkelijk dat de video ref niet geraadpleegd werd op enkele momenten..

20 juni 2018 om 16:00

Mag de videoref overrullen, of mag die alleen geraadpleegt worden? Dat zou het hele hebben van zo’n ding namelijk nutteloos maken. Scheidsie die denkt het goed te hebben gezien, die gaat niks vragen namelijk. Maar deze meneer sprak zichzelf met zijn fluiten wel een paar keer lelijk tegen.

20 juni 2018 om 16:00

Niet alleen dat, maar continu fluiten terwijl er zo vaak doorgespeeld kon worden en er sprake kon zijn van voordeel.

20 juni 2018 om 16:01

Nou zeg inderdaad! Pepe maakte duidelijk hands.

20 juni 2018 om 16:02

Nee de videoref geeft dan in het oortje van de scheidsrechter aan dat hij het misschien verkeerd had. Zijn echt die drie clowns in het busje die aan het dromen waren hoor

20 juni 2018 om 16:05

Die hands situatie vond ik de meest opmerkelijke die ik gezien heb (ben aan het werk dus had een kleine stream op staan in de hoek van mijn scherm), maar er waren er nog een paar meer waarbij het verstandig zou zijn geweest even een herhaling te bekijken..

20 juni 2018 om 16:07

"mag de videoref overrulen, of mag die alleen geraadpleegd worden?"

Geen van beide eigenlijk. De videoref mag alleen ingrijpen en de scheids erop wijzen dat hij mogelijk een fout heeft gemaakt, maar uiteindelijk moet de scheids alsnog de uiteindelijke beslissing nemen. Eigenlijk dus gewoon alleen adviseren, niet overrulen. In de praktijk mag de scheids dus de videoref overrulen als hij bijvoorbeeld onterecht heeft ingegrepen, maar andersom mag niet.

20 juni 2018 om 16:17

Nee, mag niet overrulen. Scheids blijft ten allen tijde de baas. Kunnen alleen wijzen op een fout die ze gemaakt hebben. Clear error dus. Maar de scheids moet ook daar niet naar luisteren als hij zelf zeker is.

20 juni 2018 om 16:02

Hahahaa precies dit. Hij werd bijna geslagen en gaf nog geen kaart. Ronaldo schwalbe geen kaart.
El Ahmadi 3x te laat een tackle ingezet, geen kaart.
Benatia 3 gele kaarten onthouden.
Gaf een laatste waarschuwing aan Moutinho. Hij maakt er rustig nog 2 en weer geen kaart. Wie heeft hem aangesteld om mee te gaan naar het WK?

Ik ben echt opgelucht met onze scheidsrechters in Nederland. Een Manschot en Higler zijn echt niet slechter als dit!

Deze flapdrol mist nog een 100% handsbal ook.

20 juni 2018 om 16:09

Volgens mij stellen ze bij het WK de “beste” scheidsrechters van verschillende continenten aan. Dus eigenlijk niet per sé de beste scheidsrechters in het voetbal, en dag kon je goed zien bij deze Amerikaan...

Portugal doet het wat het het afgelopen EK heeft gedaan, zeer effectief en resultaat voetbal.
Ronaldo doet wat hij altijd doet en dat is scoren.
Marokko heeft me verrast met hun spel, veel techniek en leuk voetbal. Maar missen een goede spits die de kansen afmaakt.
Ziyech en Benatia de slechste bij Marokko, ze zijn gestreden tern onder gegaan.

20 juni 2018 om 16:17

Dat viel wel mee. Portugal was echt heel slecht en heeft de tweede helft min of meer met 9 man gespeeld. Ronaldo was na het doelpunt echt helemaal onzichtbaar en Gelson Martins was echt onthutsend slecht. Dat leek wel een amateurspeler die even een helft mocht spelen op een Wk.

Ook in de verdediging en tijdens het afjagen was Portugal erg slecht. Hadden ze zo tegen Spanje gespeeld, hadden ze de wedstrijd met minstens 4-0 of 4-1 verloren. Het is echt het zwakke punt van Marokko dat Portugal hier een resultaat haalde. Zo spelen na de poulefase en Portugal kan gewoon naar huis.

20 juni 2018 om 17:55

Portugal is een team dat zich heel makkelijk aan de tegenstander aanpast (ook in negatieve zin). Tegen Spanje spelen ze een andere pot, omdat ze hiertoe werden gedwongen. Tegen Marokko zag je dat ze het best vonden, met het gevaar dat die 1-1 zou vallen. Persoonlijk erger ik mij hier kapot aan, omdat ik weet dat ze die tweede erin kunnen prikken als ze hun eigen spel spelen. Maar blijf vooral hopen dat Portugal er snel uitvliegt hahaha. Dat was 2 jaar geleden niet anders en kijk wie de beker heeft mogen optillen. Forçaaaa

21 juni 2018 om 02:01

Ik hoop helemaal niet dat ze eruit vliegen. Sterker nog, ik gun het ze wel. Het probleem is ook dat men bij een goed resultaat tegen een sterke tegenstander altijd zegt dat het een goede wedstrijd was. Met alle respect, maar Spanje speelde zeker niet geweldig tegen Portugal en Portugal niet tegen Spanje. Echter lag het tempo in de wedstrijd wel hoog en dan lijkt het al snel erg goed.

Verder zag je tegen Marokko helemaal niet dat ze het best vonden. Ronaldo dacht het wel, maar de rest zeker niet. Sterker nog, als Marokko zuiniger met de kansen was omgesprongen, was een 3-1 voor Marokko absoluut niet onrealistisch. Portugal speelde erg zwak en kwetsbaar tegen Marokko en dat is niet te ontkennen. William Carvalho was in mijn ogen Man of the Match.

Marokko mist gewoon de kwaliteiten om een goal te maken. Op het middenveld gaat het allemaal nog wel maar daarna echt geen idee. En zo lomp, Benatia bijvoorbeeld manman.

20 juni 2018 om 16:05

Benatia is een verdediger

20 juni 2018 om 16:10

Hij heeft het over lompheid, niet over de aanvallers in die zin. Benatia vond ik vandaag ook echt lomp, zeker voor een verdediger van het kaliber Bayern en Juve. Snap ook echt niet dat Saiss op de bank zat ten faveure van Da Costa. Weet niet zeker of die verdediger van Betis mee is, maar waarom speelt die niet dan?

20 juni 2018 om 16:14

benatia was gwn goed en hard gaf ronaldo geen ruimte

20 juni 2018 om 16:15

Dan moet je lomp zijn?

Wat een kansen had Marokko. En Ronaldo heeft op dat doelpunt na, totaal niks laten zien.

20 juni 2018 om 15:57

Dus Ronaldo doet wat hij moet doen.

20 juni 2018 om 15:58

Dat klopt, maar je verwacht wel wat meer van hem.

20 juni 2018 om 16:00

Het was niet echt nodig. Als het moet geeft Ronaldo echt wel gas bij......

20 juni 2018 om 16:00

Meer dan 4 doelpunten en 3x iemand een doelpunt op een zilveren schotel aanbieden in 180 minuten voetbal. Zo jij moet wel een hele grote fan zijn als je meer verwacht

20 juni 2018 om 16:02

Wat Aqua zegt klopt waarschijnlijk. En het is juist knap om op een slechte dag toch weer beslissend te zijn. Hij is echt de enige speler die heel zn carriere 1 op 1 loopt, en toch wekelijks bekritiseerd wordt. Snap ik niks van.

20 juni 2018 om 16:04

Heel Portugal speelde verschrikkelijk slecht. Er kon niet eens een normale bal vooruit worden gespeeld. Tjah dan kan je als aanvaller niet veel (al speelde hij zeker niet best met de bal aan de voet, de paar keer dat hij de bal had).

20 juni 2018 om 16:43

Beste meneer ik begrijp dat je Ronaldo met alles probeert te verheerlijken, maar die loopt niet z'n hele carrière 1 op 1 hoor, want bij manu had die helaas niet zo'n super stats als toen hij bij realmadrid kwam. De info die we hier delen volgen de jongeren ook, dus laten we ze goed informeren. Overigens is Ronaldo qua goals wel goed aan het wk begonnen. Gefeliciteerd

20 juni 2018 om 16:55

@mastergore Correctie voor de kinderen hij loopt in de afgelopen 9-10-11 jaar pas 1 op 1. Het was meer een bij wijze van dan een exacte stat. Maar ok.
Wel opvallend dat je de eerste reactie niet corrigeert als je toch aan het nitpicken bent.

20 juni 2018 om 15:59

Echt zijn best deed niet meer wat ik persoonlijk erg jammer vond.

20 juni 2018 om 16:01

Ik vind het jammer, want zijn medespelers moesten harder werken. Je kan natuurlijk slecht in een wedstrijd zitten, maar dit was meer van, nu jullie, ik heb mijn werk gedaan. Erg jammer.

20 juni 2018 om 16:06

Oke dit is gewoon totaal niet waar wat je zegt.

20 juni 2018 om 16:09

Het was meer van, of het zo was, dat beweer ik niet. Het oogde zo.

20 juni 2018 om 18:13

Kan je het niet hebben dat Ronaldo weer de winnende maakt? Ronaldo is 33 jaar verbrak vorige wedstrijd weer een record en mensen zeggen nog steeds dat hij ondanks zijn hattrick slecht speelde. Jullie zijn gewoon pure haters op Ronaldo..

20 juni 2018 om 16:02

Niet echt uitgespeelde kansen gezien toch? Dat is denk ik ook het probleem, er loopt best wat kwaliteit op het veld, maar er zit geen idee achter. Dan moet je net het geluk hebben met een afvallende bal, een dood speelnoment of een penalty. Met enkel dribbelen ga je niet scoren.

20 juni 2018 om 16:07

Die kansen kwamen er niet echt, doordat Ronaldo vandaag duidelijk liet zien, er vandaag niet echt zin in te hebben. Doordat Ronaldo de afmaker is en geen zin had, werden er weinig tot weinig kansen gecreëerd.

20 juni 2018 om 18:14

Houd is op met Ronaldo afzagen man.. Hij maakte de winnende goal. Wat moet hij nog meer doen? Al scoort hij 10 keer dan sta je weer te scheren dat hij een verkeerde pass geeft. Probeer is van voetbal te genieten i.p.v. altijd te haten.

20 juni 2018 om 17:19

Waar heb je meer aan.. 100 kansen en 0 goals.. of 1 goal maken?? lastig..

Heerlijk zeg! Wat een held Ronaldo!

Tja... Je kan het professioneel noemen maar ik vind dit Portugal echt een lamlendige ploeg. Na de 1-0 geen enkele intentie meer gehad om te voetballen en alles moet van Ronaldo komen anders gebeurt er vrij weinig.
Jammer voor Marokko, ze hadden meer verdiend.

Merkwaardige tacktiek van Portugal. Na 1 doelpunt massaal naar achteren leunen, waarom? Marokko deed het leuk maar het was steeds net niet. Ronaldo? Eén goede actie en daarna mislukte alles: vrije trappen in de muur, ballen a la Stam het stadion uitrammen en een ouderwetse schwalbe.

Gefelicteerd Portugal en jammer Marokko.

20 juni 2018 om 15:56

Toch wel weer een doelpunt, en nogsteeds volledig verantwoordelijk voor de gehelen doelpunten productie van Portugal, het is maar hoe je het bekijkt 🙃

20 juni 2018 om 15:58

Werk jij voor het anti-Ronaldo committee? Echt al je reacties zeg je iets negatiefs over hem.

Dankzij Ronaldo is Portugal gewoon door.

20 juni 2018 om 16:01

Alsof het niet waar is ? Die jongen zegt gewoon de waarheid lol, als je daar niet tegen kan reageer dan niet.

20 juni 2018 om 16:03

Hij had een goede actie waaruit die goal viel. Maar daarna was het toch niks allemaal? Of ben je het daar niet mee eens?

20 juni 2018 om 16:04

Ronaldo zorgt er persoonlijk voor dat zn land doorgaat. Ook dat klopt. Het is maar waar je de nadruk op wilt leggen. Wat ik zeg is ook waar. Als je daar niet tegen kunt, reageer dan niet?

20 juni 2018 om 16:05

Portugal had amper de bal. Wat moet Ronaldo doen dan? Gaf Guedes alweeer een 1 op 1. Die man had gewoon 4 doelpunten en 3 assists moeten hebben na 2 wedstrijden. Jammer voor Marokko ze verdienden een doelpunt of twee.

20 juni 2018 om 16:05

Ja hoor Gary het was idd niet bijzonder. Maar hij scoort wel de enige goal. En had nog een assist kunnen (moeten) hebben.

Maar je reacties lijken erop te wijzen dat je iets tegen hem hebt. Is dat niet zo?

20 juni 2018 om 16:09

Dan hebben we allebei gelijk. Dankzij Ronaldo is Portugal door. Maar na zijn doelpunt tegen Marokko was het drama: vrije trappen in de muur, ballen het stadion uitrammen en een genante schwalbe die eigenlijk met geel bestraft had moeten worden. Zo goed of wil je hem nog aanpassen?

20 juni 2018 om 16:12

Nee je vergeet nog een balletje van hem dat een assist had moeten zijn.

En een schwalbe is als er geen contact is. Neemt niet weg dat dit onnodig was.

Maar het was mn bedoeling niet om te bespreken of hij wel of niet goed speelde. Je lijkt alleen erg fanatiek te bashen. Maar ok joh dat hoef je niet toe te geven als je het niet wilt.

20 juni 2018 om 16:19

DysenteryGary zei volgens mij in het live meepraten topic dat hij Ronaldo helemaal niks gunde. Van zo iemand hoef je geen enkele vorm van objectiviteit te verwachten Dante.

20 juni 2018 om 16:25

Crmadrid7 lol ok die had ik gemist duidelijk xD

20 juni 2018 om 16:51

@Dysentery Gary @Dante Wel fijn dat hij zelf alles in zn eentje doet... Verdedigen, spel verdelen, aanvallen, stilstaande situaties nemen en ze zelf inkoppen! Ik begrijp dat jullie fans zijn maar om het zo te verheerlijken is ook wel weer net iets te ...

20 juni 2018 om 18:17

Winnende goal en tot nu alle goals van Portugal zijn door Ronaldo gemaakt. Ronaldo schiet Portugal even naar het WK, Ronaldo maakte als oudste speler een Hattrick op een WK. Ronaldo is deze wedstrijd de Euopese topscorer International.

Maar idd voor de rest is hij super slecht.... (pure haat)

20 juni 2018 om 19:12

@Daciso Hij scoort inderdaad! Geloof me petje af voor hem! Maar Lukaku, Kane etc scoren toch ook? Excuses dat ik niet zo kan genieten van alleen maar goals omdat in mijn ogen voetbal meer is dan alleen dat. Ik houd meer van de stylisten zoals een Iniesta, Modric, Silva, Messi, Ozil! spelers die alle aspecten van het spel beheren. Kan toch? Dat heeft niets met haat te maken maar met persoonlijke voorkeur, meningen verschillen namelijk ...

20 juni 2018 om 19:39

Fcvoetbal ik zal je een ding vertellen. Als je Ronaldo niet de beste speler aller tijden vindt dan ben je volgens veel Ronaldo fans een Ronaldo hater. Laat ze maar lekker lullen. Ik vind Ronaldo een geweldige speler maar als ik wat redenen opnoem waarom ik Maradona en Messi prefereer dan ben ik meteen een hater etc. Goede speler, verschrikkelijk irritante fanbase.

20 juni 2018 om 21:17

Je hebt helemaal gelijk, jammer wel. Enige argumenten zijn de goals hij is zoooo compleet EK en die paar wedstrijden in het jaar die je voor de CL speelt.. Ik vind het een fenomeen eerlijk is eerlijk alleen niet mijn type speler, sorry

20 juni 2018 om 15:59

Ongelofelijk dat Marokko nog geen een keer gescoord heeft dit toernooi. Combinatie van pech en onkunde. Hoop dat ze tegen Spanje een keer het net kunnen vinden want Marokko verdient beter dan 0 punten en goals.

Een speler die de hele wedstrijd onzichtbaar is, scoort door een blunder van de keeper en 2 standaard momenten noemen we tegenwoordig de beste voetballer ter wereld. Cruijff zal zich omdraaien in zijn graf.
Hoe durven jullie een een voetballer die leeft voor het afmaken de beste voetballer te noemen en te vergelijken met een rasvoetballer zoals Messi bij wie souplesse alles behalve een probleem is?
Wanneer ben je trouwens de beste? Wat is de definitie daarvan?



20 juni 2018 om 16:02

Ik vraag me af wat jouw definitie van de beste is?
Als je Messi op het WK bekijkt krijg je toch ook pijn aan je ogen? Vind hem overigens wel de beste dribbelaar ter wereld hoor, maar je zit Ronaldo hier af te zeiken omdat ie voor het afmaken zou leven. Als je even kijkt naar zijn spel en statistieken in het afgelopen decennium van CR7 kun je gewoon niet ontkennen dat hij in een illuster rijtje thuishoort. Dat lijstje is bij mij de lijst met de beste spelers ooit.

20 juni 2018 om 16:10

@Philipe10

Messi speelde in zijn eerste wedstrijd op hrt WK 2014 niet best maar een paar weken later stond hij in de finale.

20 juni 2018 om 16:54

@phillippe10 Ik kijk graag naar de feiten die liegen niet. Meeste prijzen, meeste goals (op beslissende momenten) en meeste assists/key passes (op beslissende momenten) ik denk dat wanneer je dit ergens hebt staan je er niks meer te zeggen valt

20 juni 2018 om 17:13

Inderdaad feiten liegen niet Ronaldo is all time topscorer en assist gever op het hoogste Europese podium. Wat uiteindelijk goed is voor 6 Champions League finales waarvan 5x winst. Hij heeft meer records verbroken dan wie dan ook en wint ook nog het EK met Portugal.

20 juni 2018 om 17:51

@fcdc1 klopt! Alleen zijn dit niet alle statistieken toch? Totale prijzen, totale goals etc... En als je echt naar de beste speler wilt kijken dan moet je niet naar prijzen kijken maar naar individuele prestaties althans zo denk in er over.

20 juni 2018 om 18:09

Nee maar je hebt het zelf over het hoogste niveau? Wat overigens ook zo is , de Champions League is veel belangrijker dan bv de Copa Del Rey.
Ik heb verschillende statistieken met name uit de Champions League. Zo heeft Ronaldo 60 doelpunten en 15 assist achter zijn naam staan in de knockout fase van de CL en Messi 42 doelpunten en 10 assist. Ga je kijken vanaf de kwartfinale dan staat Ronaldo op 40 doelpunten en 6 assist en Messi op 18 doelpunten en 7 assist. Een gigantisch verschil en dit zijn dus indivuele prestaties

20 juni 2018 om 16:04

De definitie is om op het allerhoogste niveau de beste te zijn. EK, WK, CL etc.

20 juni 2018 om 16:57

@false9 Meeste prijzen, meeste goals (op beslissende momenten) en meeste assists/key passes (op beslissende momenten) op het hoogste niveau van elke competititie en niet omdat de een beter uitkomt als de ander... zet dit op een rijtje en dan ben ik heel erg benieuwd wie er uit de koker rolt

20 juni 2018 om 16:05

Ronaldo is de beste speler. Ja, hij neemt een matig Portugal op zijn schouder. Wat die andere niet kan

20 juni 2018 om 17:36

Die ‘ander’ heeft zijn ploeg naar 3 finales gebracht. Geheugen van een goudvis iedereen op Vz.

20 juni 2018 om 16:05

@fini

de beste speler ben je als je structureel wedstrijden beslist in het voordeel van je team en daarmee je elftal aan prijzen helpt. dat maakt een speler van absolute meerwaarde voor een elftal

20 juni 2018 om 16:46

@jJapie_Kerel

Een speler met de nationaliteit van Malta kan dus nooit de beste zijn? Of zie jij Malta het WK en EK winnen?

20 juni 2018 om 18:00

@fini

met Malta niet maar dan zal hij het net als Salah natuurlijk wel in clubverband laten zien. het is niet voor niks dat Ronaldo en Messi constant De Balon D'or winnen. dat heeft met prijzen pakken te maken

20 juni 2018 om 16:09

Als je niet weet wat de definitie van 'beste voetballer' is, kan je toch ook niet zeggen dat Ronaldo dat niet kan zijn en Messi wel? Je weet de criteria namelijk niet..

Buiten dat speelde Ronaldo tegen Spanje gewoon een puike pot en heeft Messi tot dusver geen potten kunnen breken.

p.s. Ik vind Messi ook de betere voetballer, heb alleen 100x liever Ronaldo in m'n team.

20 juni 2018 om 16:11

Toch vinden vrijwel alle trainers, spelers, sportlui messi de best, maar dan is ronaldo zeker de beste ? Ja vast toedeloe, messi is gewoon beter.

20 juni 2018 om 16:21

Haha het zit je diep he. Hoe komt Ronaldo op 5 gouden ballen als al die trainers en spelers en sportlui hem allemaal beter vinden? Ahjoh kijk jou eens je mening als feit brengen. Schattig hoor ! Meningen verschillen in de echte wereld lieverd !

20 juni 2018 om 16:36

Allemaal gemanipuleerd joh, die Gouden Bal.

Wie er beter is Messi of Ronaldo is sowieso niet objectief vast te stellen. Maakt ook weinig uit allemaal. Maar zo'n verkiezing is gewoon een commercieel speeltje waar op de achtergrond de grote jongens de dienst uitmaken.

20 juni 2018 om 17:08

Vanwege de Champions League successen met madrid. . Messi had ook zonder de Champions League successen 2 goudenballen gewoon omdat hij als voetballer de beste is. 2010 en 2012 is daar het juiste voorbeeld. We hebben ook in het verleden spelers gezien die puur afmaker waren, prijzen wonnen en geen gouden ballen daarvoor kregen.. InzagI, Raul noem maar op. Wanneer messi stopt met voetballen richt men zich plotseling weer op andere criteria voor de beste voetballer. Mark mine words

20 juni 2018 om 17:40

De Champions League is het hoogste podium is het voetbal. Als je daarin de beste speler bent zal je snel ook de gouden bal winnen. En Ronaldo is natuurlijk niet alleen afmaker zoals jij wil doen voorkomen. Hij heeft 208 assist achter zijn naam staan en is all time assist gever in de Champions League.

20 juni 2018 om 16:18

de beste voetballer van nu maakt het beste team ter wereld bijna een onoverwinnelijk team in de hoogste club competitie en een maakt een matig land een belangrijke outsider voor het wereldkampioenschap en europees kampioen. Dat is het verschil.

20 juni 2018 om 16:30

Zelfde als een wetenschapper er zijn veel goede maar Einstein en da Vinci echte uitvinders.
Pele , Eusebio , Cruijff, Maradona , Zidane , Messi en Ronaldo allemaal op hun manier van hetzelfde topniveau .
Maar Cruijff vond ook nog de buitenspelval , opkomende backs , meevoetballende keeper , buitenspelers etc. uit dus hij had de meeste invloed op het spel dus hij was de beste

20 juni 2018 om 16:50

En Pelé maakte meer dan 1000 goals en had een schitterende dribbel. Zonder die goals had Brazilië nooit 5 wereldtitels gehad. Maradona maakte zijn team ook wereldkampioen.

20 juni 2018 om 16:53

@yello

Oneens. Je gaat nu uit van de volume of hoeveelheid van uitvindingen, en niet van de importantie ervan.

Om een voorbeeld te schetsen: wetenschapper X kan wel 20 minder belangrijke dingen hebben uitgevonden, maar weegt dat op tegen de zwaartekracht wet van Newton? Daarbij, hoe bepaal je wat belangrijk is?

Je mist overigens nog een speler in dat rijtje. Eentje die Cruijff zelf het beste vond: Di Stefano.

20 juni 2018 om 16:58

Hoezo niet ? Pele won 3 wereldtitels in een tijd dat het makkelijker was en bij 1 toernooi was hij geblesseerd.
Zijn vervanger Amarildo deed het net zo goed en ze wonnen zonder hem ook makkelijk .
Nee Cruijff was veel bepalender voor het moderne voetbal

20 juni 2018 om 17:04

@Chi7 buitenspelval , opkomende backs etc . Dan hoeven we het niet over de importantie daarvan te hebben toch ?
Ps ja Di Stefano kunnen we ook noemen of Andrade (won ook drie toernooien)

20 juni 2018 om 17:28

@yello

Natuurlijk wel. Hoe kom je er uberhaupt bij dat uitvindingen bepalen hoe 'groot' een speler is? En waarom leg je een link tussen invloed hebben en de 'beste' speler zijn? Blatter had ook veel invloed, maakt hem dat de beste voorzitter? Snap je wat ik bedoel?

Er zijn ongelofelijk veel facetten die een speler goed maken, maar uiteindelijk moet hij/zij ze ook kunnen bewerkstelligen op het veld, daar wordt immers het voetbal gespeeld.

20 juni 2018 om 17:54

Ja waarom je moet toch wat .
Kijk veel goede spelers we vergeten Puskas ook nog.
Wie de beste was is welles nietes daar kom je niet uit.
Dan blijft er maar een ding over : wie had de meeste invloed en dat was nu eenmaal Cruijff

20 juni 2018 om 18:44

Interessante gedachtegang.

Jammer maar helaas. Behoorlijk spel gespeeld maar het ontbreekt aan absolute kwaliteit en ervaring/rust in de ploeg. Dat er sommige mensen waren die echt dachten dat Marokko de finale kon halen is echt ongelofelijk

Echt ongelofelijk onverdiend dit. Dit is de rede dat zoveel mensen een hekel hebben aan Portugal en Ronaldo. Kom aub niet aan met ja is ook kwaliteit blabla dat ze toch winnen want dit is puur op geluk. Iets wat ze 2 jaar geleden ook extreem veel hadden. Diep en diep triest dat Portugal dit wint.

20 juni 2018 om 16:04

Ze hebben wel uitzonderlijk veel geluk. Een heel EK en nu alweer twee wedstrijden..🤔 De defensie van Portugal staat gewoon ijzersterk en ze kunnen dit spel gewoon perfect uitvoeren.

20 juni 2018 om 16:07

Wat een onzin, dat marokko niet scoort komt doordat marokko het gewoon niet goed afmaakt, niet doordat ze nou zo goed verdedigen.

20 juni 2018 om 16:58

Geen enkele uitgespeelde kans gezien..

20 juni 2018 om 19:07

Een kans hoeft toch ook geen uitgespeelde kans te zijn? Voorin had marokko te weinig stootkracht voorin, en dat komt NIET door portugal maar door marokkaanse onkunde. Dikke penalty ontnomen, marokko heer en meester. Hoop dat het snel klaar is met dat walgelijke landje

20 juni 2018 om 16:05

Het is een kwaliteit om zo te winnen. Als Marokko zo goed was hadden ze hier gewonnen. Portugal hoefde niet en dan krijg je zo'n wedstrijd. Ik geniet hiervan.

20 juni 2018 om 16:13

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen vind je niet? Het is een kwaliteit om zo te winnen, maar als marokko iets beter was hadden ze gewonnen? Dan ligt het dus toch aan marokko dat ze niet winnen en niet aan de kwaliteit van portugal om deze wedstrijd zo te winnen..

20 juni 2018 om 16:40

Dit is wel makkelijk scoren, je snapt toch wat hij bedoelt

Ziyech speelt toch wel een erg teleurstellend WK tot nu toe... Had er stiekem toch wat meer van verwacht.

20 juni 2018 om 16:03

Gast, Ziyech creeã«rde vandaag 4 hele grote kansen , maar hij speelde kut , lolol...

Lozano speelt de gehele wedstrijd kut, eigenlijk alleen maar Balverlies (zoek maar op Youtube ) Lozano Vs Germany, alleen zijn goal was goed, rest balverlies, en die is god..

hahaha , ik kan er wel om lachen,

20 juni 2018 om 16:14

Och daar hebben we hem weer. In werkelijk ieder topic moet je Lozano erbij halen, we weten nou wel dat je een bepaalde aversie tegen hem hebt. Ziyech was (net als heer Marokko) matig, klaar. Zeikwijf

20 juni 2018 om 16:24

Ziyech speelde TOP vandaag, ik weet dat je je anti-ziyech bril aan hebt maar doe ff normaal.

20 juni 2018 om 17:44

Inderdaad. Nog niet beslissend geweest. Niet met een doelpunt, niet met een assist. Dat zal geen rumoerige zomer worden voor hem. Over drie a vier weken weer in Amsterdam melden. Misschien dat de voorronde CL nog voor verandering kan zorgen.

Beslama jongens! Had wel verwacht dat Marokko een doelpuntje mee zou pikken 😂

Marokko had nog 10 jaar kunnen doorspelen een doelpunt zullen ze toch niet maken. Echt een groot gebrek aan scorend vermogen, terwijl ze heel goed kunnen voetballen.

20 juni 2018 om 18:03

@sniewaar

Marokko mist een type Vincent Janssen

Helaas voor Marokko. Ik moet ze wel complimenten geven voor de vechtersmentaliteit! Helaas geen goal, maar de statistieken geven wel weer hoe ze gestreden hebben. Daar kunnen veel teams een voorbeeld aan nemen.

Slechte wedstrijd, vreselijke commentator, Marokko verdiende meer, Ziyech onnodig veel balverlies, Benatia slechtste van het veld. Wat is hij lomp niet te geloven.

20 juni 2018 om 16:01

Ja het commentaar was echt niet om aan te horen! Ik heb serieus de laatste 25 minuten gekeken met het geluid uit.

20 juni 2018 om 16:01

Alhoewel je daar ook niet vrolijk van wordt, maar ja... dat is weer een ander verhaal!

20 juni 2018 om 16:54

Zoveel mogelijk op BBC kijken Sander! Een verademing.

Portugal heeft niks gedaan na die goal maar ze slepen wel de overwinning erdoor. Vind het knap, waarom zou je alles geven als je niet hoeft.

Verder is Marokko wel heel erg overgehypt maar er kwam niks. Oscar gaat naar Pepe hahaha wat een vent.

20 juni 2018 om 16:03

Het lag ook misschien aan het spel van marokko. Wat denk je echt dat ze echt niet alles gaven. Ga toch spelen.

20 juni 2018 om 16:07

Ze staan 1-0 voor en hoeven dus niet dus geven ze niet alles. Slappe balletjes en duels slap ingaan, geen counters, ze hebben eigenlijk alleen lekker verdedigd. Nee, ze hebben niet alles gegeven.

20 juni 2018 om 16:15

Ze hoeven niet? 1 Doelpunt tegen en alles is nog mogelijk in de groep. Als je dit deed bij 2-0 is het een ander verhaal. Daarbij kreeg Marokko kansen op de 1-1.

20 juni 2018 om 16:42

Dat is de tactiek van Portugal nou eenmaal? Dat deden ze toch ook in Frankrijk?

20 juni 2018 om 17:56

sais geblesseerd.

Mag toch hopen dat er een keer opgetreden wordt tegen dat belachelijke gedrag van Pepe en Ronaldo. Dit heeft toch niks meer met voetbal te maken.. heb al veel te veel schwalbes gezien, wordt tijd dat hier forse straffen op komen te staan.

Ronaldo zo verschrikkelijk effectief maar ook zo een verschrikkelijke danser..

Marokko kon nog 5 uren doorspelen, die gingen echt niet meer scoren.
Wel veel beter dan Portugal, dat echt niets heeft laten zien. De score geeft niet altijd de krachtsverhoudingen in het veld weer.

Portugal moet het hebben van Ronaldo en de eerste wedstrijd van blunder van De Gea en makkelijk gegeven penalty, maar voor de rest is het janken wat die ploeg tot nu toe laat zien.

Ben benieuwd wie het over de belachelijke schwalbe van ronaldo gaat hebben ? En die pepe die hands maakt en ook gaat vallen om niks, ronduit belachelijk gewoon. Niemand ga je hierover horen, alleen weer mooie goal wat een man en wat een team. Marokko had zelfs moeten winnen, echt wat een onzin allemaal.

20 juni 2018 om 16:00

Ik heb er net al 300 reacties over gelezen. Niet genoeg? Als het bij Belgie gebeurt lees ik er bijv niks over. Ronaldo en Neymar, wereld te klein. Je verontwaardiging is dus wel wat onterect.

20 juni 2018 om 16:03

Die speelde niet vandaag, heb ik ook al genoeg over gesproken. Vergeet suarez ook niet trouwens lol.

20 juni 2018 om 16:08

Ik doelde op Hazard en Mertens. Maar het is dus niet zo dat er niet gesproken wordt over het makkelijk vallen van Ronaldo. Ik lees er meer over dan zn wederom beslissende goal.

20 juni 2018 om 16:39

Wanneer laat Hazard zich theatraal vallen dan? Kom eens met een voorbeeld Dante. Hazard gaat alleen naar de grond na een contact en doet dat zonder overdreven theater, zo'n speler is hij niet.

Mertens zou dat misschien eens durven maar is toch ook 15 klassen minder erg dan Ronaldo of Neymar, die de onbetwiste koning is. Logisch dat er meer commentaar komt als het de 500ste keer is.

20 juni 2018 om 17:09

Heb je zn prachtige dubbele rol tegen panama niet gezien? Was zeer overdreven. Er was wel contact, maar dat was er hier ook. Sloeg ook nergens op.
En ik weet ook nog dat hij Herrera een mooie rooie kaart aannaaide vorig jaar. Weliswaar ook met contact, maar niet te ontkennen dat dat acteren was.

Man man man kampioen van de armoede dit Portugal!

Ben ik de enige die zich ergert aan dat geduik van RONALDO & NEYMAR?? Elk contact smeken om een penalty of vrije trap

Wat een slechte wedstrijd....onmacht bij marroko en onwil bij Portugal
En dan nu nog ff luisteren na het meeste neutrale analisten duo

20 juni 2018 om 15:59

neutraal of niet, Marokko was gewoon 90 minuten het bovenliggende partij dat konden we allemaal wel zien.

20 juni 2018 om 16:00

Ja klopt ma ze deden er zo weinig mee

20 juni 2018 om 16:31

precies maarja dat zegt iedereen, dus die "neutrale" analisten zouden dat ook vast wel gezegd hebben.

Tfoee Marokko had veel meer verdiend. Typisch portugal en ronaldo weer om zo te winnen.

Marokko magistraal gespeelt vandaag, strijdend neer gegaan 90 minuten lang het betere team. Zolang ze goed spelen en hard strijden ben ik blij, VIVA Maroc!! TROTS!!!

Man man man, wat klote als je hier naar kijkt zeg. Portugal gaat het weer ver halen zonder ook maar een seconde te voetballen. Portugal was echt beschamend slecht vandaag, maar je kan het niet winnen met alleen maar middenvelders. Hoe kan je Amine Harit niet laten spelen, had al lang in moeten komen voor Belhanda die echt weer slecht speelde. Ziyech en Amrabat waren verreweg de beste vandaag.

20 juni 2018 om 16:00

mwa Belbanda speelde zeker niet slecht, maar dat was idd wel de wissel waar we op zaten te wachten.

20 juni 2018 om 16:02

Vind dat Hakimi ook echt een pluim verdiend ik vond hem vooral in de eerste helft heel sterk spelen.

Hadden ze maar zo tegen iran gevoetbald

De Marokkanen hebben echt een prima team! Enthousiast, volop inzet, strijd.. Maar geen geluk en het ontbrak wat aan kwaliteit in de punt van de aanval. Doodzonde. Het was onze landgenoten wel gegund vandaag, want ik heb me doodgeërgerd aan Portugal. Nauwelijks bezig geweest met voetballen. Het anti voetbal wordt weer beloond. Ik hoop echt dat het dit keer niet tot de finale leidt. Portugal is een mooi land, maar heeft een team waar je je kapot aan kan ergeren.

Marokko verdiende echt meer, dit was echt zonde. Maar ze mogen met opgeheven hoofd het wk verlaten.

Wat keepte Rui Patricio een geweldige wedstrijd zeg. Voor mij man of the match. Goede goal van Ronaldo. Marokko was imo beter vanmiddag, maar als je niet scoort dan heeft niks anders zin. Felicitas Portugal.

20 juni 2018 om 16:43

Lol hij heeft maar 1 echte moeilijke redding gemaakt

Marokko was slordig met de kansen die ze kregen.

Complimenten aan Marokko hoe ze omgaan met het zwakke spel van Portugal.
Ze hadden hier gewoon de 3 punten moeten pakken.
Wat schaam ik me als Portugees van dit spelvertoon vandaag zeg. Marokko komt er wel over 4 jaar.

20 juni 2018 om 16:45

Wat ben jij een zuurpruim zeg, jezus. Denk je dat ik blij word van hoe Portugal speelt? Nee, zeker niet maar dit is de tactiek die ons het EK heeft opgeleverd. We speelde vroeger altijd heel mooi voetbal maar we wonnen HELEMAAL NIKS. Ik heb liever dit dan met leuk voetbal in de kwartfinale eruit tegen Duitsland of Brazilië

20 juni 2018 om 18:39

Precies. Ook ik vond het bv. vandaag 10x niks, maar heb toch liever dat ze waardeloos voetballen en resultaat halen dan mooi voetbal en verliezen. In dat opzicht kan ik wel weer genieten van dit Portugal. Fernando Santos haalt het beste uit dit team qua resultaten.

tja, met al die bravoure en grootstpraak 0 punten uit 2 wedstrijden... zeg het maar...
Heb het over de supporters hoor, niet over de spelers, die snapten zelf ook wel dat dit een reele kans was lijkt me.
kansen, balbezit, corners, allemaal hartstikke leuk hoor, maar de enige statistiek die geldt zijn het aantal doelpunten.

20 juni 2018 om 16:10

Bravoure en grootspraak ? Je moet vertrouwen hebben en uitstralen anders heb je sowieso niks te zoeken op een wk. En een jaar niet verloren voor de wedstrijd Iran. Dus mensen hadden hoge verwachtingen realistisch of niet realistisch. Daar is niks mis mee juist heel goed en mooi. Ik snap niet waarom jij eraan ergert. Daarvoor ben je supporter. Het woord zegt het al support. En we zijn al blij dat we een Wk spelen. 20 jaar jaar is lang en geloof me al verliezen we 10-0 van Spanje dan nog komt er een feestje in maroc. geloof me ! Zo fanatiek zijn wij en zullen onze spelers bedanken voor hun inzet (behalve boudabouZ ) grapje zelfs hij heeft tenslotte als enige de bal in een doel gekregen probz en daar kunnen landen van leren. Je bent een held als je een wk hebt gespeeld voor Marokko in Marokko of je wint of verliest . Seedorf 1 pan gemist en voor rest van zn leven bekritiseerd geweest bij nl elftal

20 juni 2018 om 19:51

Ja mee in polonaise ongeacht resultaat, daarom is clubvoetbal zoveel mooier dan interland voetbal.

Ik ben trots op Marokko. De hele wedstrijd eigenlijk bovenliggende partij geweest, maar het mocht niet zo zijn. Het ontbreekt gewoon aan een goede spits. Verder moet ik zeggen dat de VAR ook een waardeloos systeem is. En nee dat zeg ik niet nu Marokko verloren heeft, maar het hele toernooi al (op sommige momenten na). Ik wil de Portugal fans feliciteren en wens ze veel geluk. Men kan wel zeggen dat ze altijd de mindere ploeg zijn, maar winnen wel. Daarom zijn ze een gevaarlijke outsider.

Zijn we in ieder geval af van het overdreven Marokko promotiecampagne op de NPO. 😀

Ronaldo wat een speler is het toch. Hij heeft niet het beste team om zich heen, maar schiet er toch eventjes 4 in in 2 wedstrijden.

Marokko speede een goede pot met genoeg kansen alleen als je niet scoort heb je niks aan goede spel, vind wel dat Marokko een penalty moest krijgen bij die hands van Pepe.

Trots op Marokko zowel tegen Iran als tegen Portugal had je niet hoeven verliezen nu uithuilen en over 4 jaar inshallah.

Portugal op 50% was genoeg voor dit Marokko.

Ze hebben echt alles gegeven, en meer kan ik niet vragen. Het is jammer maar dit is voetbal. Je moet de kansen afmaken die je krijgt. En ik blijf het herhalen: je hebt een spits nodig van een degelijk niveau om te scoren.

Zonder Cristiano is Portugal ook maar pure middelmaat. Een absolute schijtploeg.

20 juni 2018 om 16:50

Ik vind Pepe toch ook nog altijd een klasbak hoor. Moutinho heb ik ook altijd een ondergewaardeerde speler gevonden. Die had niet misstaan in de Engelse top.

20 juni 2018 om 16:53

Ja en zonder Ronaldo zouden ze ook de EK finale niet winnen? Of toch wel?

20 juni 2018 om 17:41

Euh, begrijp je opmerking niet zo goed eigenlijk? Wat is je punt nu..?

20 juni 2018 om 18:33

Mijn punt is dat jij geen punt hebt

21 juni 2018 om 10:05

Wie ben jij dan om dat te beweren? Je begint over iets van twee jaar geleden. Je wil een punt maken over iets dat irrelevant is nu. Heel slim, inderdaad.

Heel goed gespeeld Marokko. Ziyech was geweldig, die heeft zn transfer verdiend vandaag. Echt zonde dat die bal er niet in wilde. Portugal een saaie en laffe ploeg imo.

Marokko had zwaar een penalty verdiend

Waarom kreeg marokko geen penalty bij de hands bal van pepe?

20 juni 2018 om 18:05

Omdat de scheids het niet gezien heeft en de video ref ook niet? Kan niets anders bedenken..

Zwaar onterechte uitslag! Portugal heeft afgezien van die goal helemaal niks klaar gespeeld. Marokko domineerde de hele wedstrijd en verdiende hier zeker de overwinning. De Marokkanen hebben als leeuwen gestreden en kunnen met de opgeheven hoofd het toernooi verlaten. Nu nog een mooie wedstrijd op de mat neer leggen tegen Spanje en dan lekker focussen op het nieuwe seizoen met hun clubs.

Gewoon weer heel jammer.
Ik hoop dat Portugal gauw naar huis moet .

De “ sterkhouders” van Marokko Ziyech en Benatia hebben het team niet gedragen vandaag en met name Benatia speelde een zaadpot en had er 3 kunnen maken als hij iets minder wild was voor de goal, Marokko eigenlijk 90 minuten lang betere ploeg maar 1x niet opletten achterin en je staat na 4 minuten al achter, vond Ronaldo weer ongelooflijk slecht spelen en Guedes eigenlijk ook

20 juni 2018 om 16:09

Guedes moet beter met zijn kansen gaan. Goed gedaan Portugal en Ronaldo

Wat een duikelaars heeft portugal en wat zijn ze matig zeg. Zonder ronaldo zouden ze max 1 punt hebben.

20 juni 2018 om 16:47

Ja en zonder Ronaldo zouden ze ook de EK finale niet winnen? Of toch wel?

20 juni 2018 om 18:28

Dan zouden ze niet in de finale staan, dat sowieso.

20 juni 2018 om 18:34

Dat zullen we nooit weten.

Waarom is het zo speciaal dat Ronaldo er al vier heeft gescoord. Messi had 4 jaar geleden ook al vier goals in de groepsfase en die waren nog mooier ook

Portugal wint op z'n Portugees, met minimale inspanning, zoals ze dat altijd doen. Op voorsprong komen en vervolgens achterover leunen en op resultaat voetballen. Veel landen proberen dat tegenwoordig, maar die Portugezen zijn er met afstand het beste in. Op deze manier zie ik ze net zoals twee jaar geleden met minimale overwinningen en penalty shoot-outs weer heel ver komen.

2x beter, 2x verliezen... t lijkt Nederland wel...
Ik vind het jammer

Wat een geluk overwinning van Portugal onterecht!
C Ronaldo was meer bezig met duiken en penalty's versieren.
Scoorde uit een geluk goal door slecht verdediging van Marokko!
Jammer dit.

Best leuk voetbal van Marokko gezien maar helaas tot aan de zestien. Daarna wordt het zwart voor de ogen of zo. Twee onoplettende verdedigers hebben ze in beide wedstrijden eigenijk de das om gedaan. Het ontbreken van een afmaker voorin en je drama is compleet. Had meer in gezeten. Ziyech was ook niet koel voor het doel. Meer van verwacht.... jammer!

Portugal.... wat moet je er nog over zeggen.
Wat een vuile acteerploeg is dat zeg.
Het is te hopen dat dit keihard aangepakt wordt, want het is te walgelijk voor woorden.
Pepe en Ronaldo hadden sowieso de wedstrijd niet hoeven afmaken met dat vuile gedrag.
Helaas, na dit toneelstuk van Portugal had ik het Marokko wel begint.

20 juni 2018 om 18:27

Liever smerig wedstrijden winnen dan het bescheiden spel van Nederland. Daar bereik je dus niks mee.

20 juni 2018 om 20:15

Wees maar trots op dat spelbederf.
Dat jij je hierin kan vinden is prima, maar geef mij maar het sportieve aspect.
Dit gedrag kan op weinig respect rekenen.

De Marokkanen waren net Nederlanders.
Goed veldspel en beter dan de tegenpartij en toch verliezen.
Zonde dat Marokko eruit ligt, maar ze hadden het tegen Iran af moeten maken.

Jammer voor Marokko, had ze meer gegund. Doordat ze in een lastige poule zaten, was dit het hoogst haalbare. Ongeacht of je wint of verliest tegen Iran was het toch wel duidelijk dat je zou verliezen tegen Spanje en Portugal.
Man van de wedstrijd was Amrabat, wat een strijdlust en passie heeft die man getoond!
Ziyech viel me tegen. Als je naar een (sub)top-club als Roma gaat, dan moet je toch meer kunnen op internationaal podium. In beide wedstrijden was ie matig, moet stukken beter wil ie slagen bij Roma.

Wel opvallend. Als Portugal weer eens lelijk wint is het "zakelijk" en "klasse". Als een minder land op deze manier wint is het gewoon weer een bedroevend niveau en moeten dat soort landen geweerd worden van het WK ten koste van een ongeplaatst Italië.

20 juni 2018 om 16:48

Gaat het wel goed met je goser?

Lijkt een vrij grote azijnfles die je aan het drinken bent. Probeer een beetje van alles om je heen te genieten, kan ik je echt aanraden.

Ot:

Portugal zakelijk door, de individuele klasse van Cristiano gaf wederom de doorslag .

20 juni 2018 om 19:31

Niks azijnfles. Ik heb er geen moeite mee. Het valt me alleen op hoeveel mensen zeuren over het niveau terwijl dat bij "toplanden" wordt goedgepraat. Maar begrijpend lezen is blijkbaar teveel gevraagd?

20 juni 2018 om 16:50

Wow, je hebt echt te veel gedronken denk ik. Italië speelt precies hetzelfde, die zijn echt geen haar beter ahahah

20 juni 2018 om 19:32

Daarom verbaas ik me er toch ook over......😂

C Ronaldo met ze geluk goal vandaag wordt sowieso gezien als de beste duikelaar narcist met Neymar!

Marokko had meer verdiend, het zat ze echt niet mee.
Portugal was zeer matig, maar zo zijn ze in 2016 ook Europees Kampioen geworden. Het kraakte aan alle kanten maar de bal wilde er niet in.

Hopelijk kan Marokko het nog waardig afsluiten tegen Spanje, maar dat gaat ook lastig worden.

Wat een misselijk team hebben ze met vallers en kaarten vragers. Ronaldo had geel moeten hebben, penalty weer niet gezien hoe duidelijk wil je deze hebben. Vorige wedstrijd ook al. Ook daar had pepe met rood eraf gemoeten. Nee van mij mogen ze die vallers een keer echt goed raken. En in elk geval geel geven als ze voor een ander wat vragen. Hopelijk pakt Iran vanavond een punt en winnen ze van dit elftal.

Ziyech uit de statistieken de beste speler vandaag.

20 juni 2018 om 17:17

Had ook zoals gewoonlijk heel veel balverlies.

20 juni 2018 om 17:20

Uit de statistieken een van de eerste spelers die al uitgeschakeld is. Lijkt me niet dat de Europese (sub)topclubs warm worden van Ziyech dit toernooi.

Even offtopic: maar wat een kansloze zielige schwalbes zeg van Pepe en Ronaldo... echt te triest voor woorden...

20 juni 2018 om 18:26

Het is maar waar je je druk om maakt. Er werd niet gefloten of iets dusja, lekker laten gaan zou ik zeggen.

Is Marokko nu officieel het eerste land dat al is uitgeschakeld?

20 juni 2018 om 16:51

Ja. Ze zijn ook 1 van de eerste landen die al 2 wedstrijden hebben gespeeld.

20 juni 2018 om 16:54

Nee, Egypte toch

20 juni 2018 om 16:56

Nee Egypte gister.

20 juni 2018 om 17:12

Ja. Egypte maakt theoretisch nog een kans wanneer Saudi Arabië vandaag wint.

20 juni 2018 om 19:37

Nou dus niet meer 😂

Marokko heeft een best leuk voetballende ploeg, maar mist een goede spits en spelers die diepte zoeken want voorin willen ze allemaal de bal liever in de voeten. Van Portugal had ik meer verwacht, vooral na de wedstrijd tegen Spanje, maar wat waren die matig zeg.

Dit konden ze wel verwachten bij Marokko. Zonder een spits van een redelijk niveau. Maar wat zijn het vechters die Marokkanen.

Dit is prachtig:

die Ferenc Puskás (84) voorbij is. In de wereld staat alleen Ali Daei van Iran nog boven hem (109)

Ja als je tegen landen als Iran en Irak en weet ik wat speelt.. Qatar.. ja dan moet je er elke wedstrijd wel 25 in schieten.. dus ik mag hopen dat dit 109 goals in 4 interlands was :D

Hahaha marokko lekkah slapen thuis nu haha

Waar zijn die h
Gasten die grote mond hadden hahaha

Yess Marokko naar huis, Ronaldo doet zijn ding mensen haten wel op Portugal maar dit is hun speelstijl zo snelmogelijk scoren en aanpassen aan de tegenstander dit maakt Portugal zo goed kijk bijv naar het EK 3x gelijkspelen 3de in de poule en toch het EK winnen je moet het maar kunnen, Doei Marokko we zullen jullie niet missen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren