Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax moet in Champions League afrekenen met Sturm Graz

Laatste update:

Ajax speelt tegen Sturm Graz in de tweede voorronde van de Champions League, zo heeft de loting dinsdagmiddag in Nyon uitgewezen. Als niet-kampioen neemt de Amsterdamse club deel aan de leagueroute van de voorronde van het Europese miljardenbal. De eerste ontmoeting wordt op 24 of 25 juli gespeeld; de return wordt op 31 juli of 1 augustus afgewerkt.

In totaal komen tien clubs uit in de leagueroute, die twee tickets voor het hoofdtoernooi verdelen. Mocht Ajax de tweede voorronde overleven, dan strijdt de ploeg van trainer Erik ten Hag op 7 of 8 augustus en 14 of 15 augustus in de derde voorronde om een plek in de play-offs. Dat heenduel is dan op 21 of 22 augustus en de return volgt op 28 of 29 augustus.

Ajax ontmoette de Oostenrijkse opponent nooit eerder in Europees verband. Sturm Graz schakelde achttien jaar geleden wel Feyenoord uit in de voorronde van de Champions League. Negen jaar daarvoor rekende FC Utrecht wel met Graz af in de eerste ronde van de voormalige Europa Cup III.

Sturm Graz eindigde afgelopen seizoen als tweede in de Oostenrijkse competitie, met liefst dertien punten minder dan landskampioen Red Bull Salzburg. Trainer Heiko Vogel heeft net als Ajax-trainer Erik ten Hag een verleden als coach van het tweede elftal van Bayern München en staat pas een half jaar aan het roer bij de Oostenrijkse club, net als Ten Hag in Amsterdam.

De laatste twee ontmoetingen met een Oostenrijkse club verliepen slecht voor Ajax. In 2014 was Red Bull Salzburg over twee wedstrijden een maatje te groot in de Europa League en in 2015 verloren de Amsterdammers in de derde voorronde van de Champions League het tweeluik met Rapid Wien.

Bij een nederlaag in de derde of vierde voorronde (play-offs) mag Ajax zich in elk geval opmaken voor een optreden in de groepsfase van het Europa League-toernooi. Gaat Ajax al meteen onderuit in de tweede voorronde, dan wacht een herkansing in de derde voorronde van de Europa League.

Denk jij dat Ajax een ronde verderkomt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou, laten we het beste hopen! Ik verwacht van wel.

19 juni 2018 om 14:22

Tsja, daar zou je opnieuw weer bijna van uitgaan..

19 juni 2018 om 14:26

Absoluut. Voor Ajax te hopen dat ze waken voor onderschatting. Maar toch ben ik van mening dat Ajax dit 'op papier' moet winnen. Het maakt niet uit hoeveel, als ze maar winnen.

19 juni 2018 om 14:26

Het is gewoon een schande als Ajax hier niet doorgaat. De fans hebben terecht de verwachting dat ze hier doorgaan, want zowel qua status als qua team zijn ze gewoon beter. Voor het Nederlands voetbal hoop ik dat ze het redden, maar stiekem ben ik ook wel benieuwd naar de smoes die men klaar heeft als het niet lukt.

19 juni 2018 om 14:35

Het is een pot tussen 2 Europese middenmoters. Sturm Graz kan Ajax net zo makkelijk uitschakelen als omgedraaid.
Dat de beste mogen winnen en hopelijk voor het Nederlandse voetbalplezier is dat Ajax.

19 juni 2018 om 14:55

Gevalletje 'de bal is rond'.

Ken het elftal van Sturm Graz niet zo goed. Maar als Ajax gewoon zijn eigen spel speelt, kan het van iedereen winnen in de voorronde van de Champions League.

19 juni 2018 om 15:36

Strum Graz staat 161e op de UEFA club ranking met 5.200 punten, Ajax staat 31e met 53.500 punten. Deze ranking is gebaseerd op de laatste 5 jaar dus laten we nou niet gaan overdrijven Yochemm, de clubs zijn wel degelijk van een ander kaliber en niet beide 'Europese middenmoot'.. Ja, Ajax heeft zich weleens laten verassen door clubs van dit kaliber maar heeft ook veel clubs van veel grotere stature verslagen de afgelopen jaren. Ajax moet deze ploeg gewoon kunnen pakken!

19 juni 2018 om 15:58

Daar sla je de spijker op zn kop.
Ajax wint van ploegen waar je op papier geen overwinning verwacht en verliest van ploegen waar je op papier juist wel een overwinning verwacht.

19 juni 2018 om 14:25

Hoe Ajax de afgelopen seizoen heeft gepresteerd en ook nog wat spelers kwijt raakt ga ik er vanuit dat ze het hier heel erg moeilijk gaan krijgen. Ajax zou thuis moeten winnen.

19 juni 2018 om 14:38

Ik had persoonlijk liever POAK geloot dan Sturm als ik eerlijk ben, Sturm liet vorig seizoen in belangrijke wedstrijden zien gestructureerd te kunnen spelen vanuit een systeem en zich aan te passen daaraan. Tegen RB Salzburg in volgensmij bekerfinale deden ze perfect inspelen hierop. Minst gunstige van de 2 ploegen naar mijn mening maar geen onhaalbare troef.

Leuke stugge tegenstander

19 juni 2018 om 15:23

Laten we nu aub niet gek doen..... Ajax moet dit gewoon winnen..... Als we hierover twijfelen weet ik niet waarom ze CL willen voetballen

Laten we niet te vroeg juichen, als Ajacied weet je hoe dit kan lopen.

19 juni 2018 om 14:35

Met de huidige staat van aankopen en het kaliber worden we niet blij van. Ajax heeft zeker potentiële spelers die in de CL voorrondes Ajax kunnen loodsen. Net als vorig jaar Europees ten onder.

19 juni 2018 om 15:46

Heh? Ligt het nou aan mij of zeg je hierboven compleet het tegenovergesteld? Of mis ik iets?

19 juni 2018 om 16:09

Hier boven was sarcastisch, Jason ziet het totaal niet zitten in Ajax, zoveel is wel duidelijk haha. Zie hem zelden positief gestemd de laatste tijd.

19 juni 2018 om 16:11

Ja het was cynisch bedoeld. Ajax komt in alles te kort om de groepsfases te halen. Altijd eerst de komende maand wennen en daardoor te laat met aankopen. Wij kennen die jaarlijkse dingen bij Ajax wel.

19 juni 2018 om 16:23

Haha ah vandaar. Dan heb ik niks gezegd. Vind het qua selectie een (aankoop)beleid zelf wel meevallen hoe slecht het bij Ajax gaat.

19 juni 2018 om 16:51

Er wordt wel aangekocht maar niet de juiste spelers die er direct staan. Bande heeft het heel slecht gedaan in België. Zijn doelpunten maken alles weer mooi. In veel wedstrijden ontzettend matig. Magallan wordt als een slager gezien. Maar erg slecht in het mee voetballen.

19 juni 2018 om 16:56

Jason je bent weer erg positief zo te zien man man man.
Niets aan het handje alles komt goed misschien iets positiever in het leven staan.
Ajax gaat een ronde verder.

Zou me niet verbazen als ze er uitvliegen. Ajax is tegen dit soort ploegen vaak slecht en heeft er alle moeite mee. Maar laten we hopen dat ze een ronde verder komen.

19 juni 2018 om 14:23

Eigenlijk elk jaar hetzelfde met Nederlandse clubs in de voorronde. Bij de loting denkt iedereen hmm, dat moet wel lukken en uiteindelijk uitgeschakeld na een waardeloze wedstrijd. Verwacht er vrij weinig van, evenals met PSV in de voorronde trouwens.

19 juni 2018 om 14:28

Ik verwacht 3x niks van PSV in de voorronde. Door de trainerswissel gaat PSV zeker een onvolledige voorbereiding doen, waardoor de ploeg natuurlijk niet scherp is tijdens de voorrondes. Gezien het feit dat de voorbereiding van PSV 1 dag na de laatste groepswedstrijd van Australië begint kan van Bommel hier nooit op tijd bij zijn zonder vakantie.

19 juni 2018 om 14:31

Cocu is officieel nog niet weg toch

19 juni 2018 om 14:35

Lekker zeg zo'n positieve supporter.....

19 juni 2018 om 14:35

Net of je onder een nieuwe trainer moet scherp bent. Misschien pakt het juist wel heel goed uit. Zou mooi zijn als PSV en Ajax zich beiden zouden plaatsen.

19 juni 2018 om 14:52

Het is wel waar dat er bij PSV waarschijnlijk een compleet nieuw team staat. Lozano, Arias, Brenet en van Ginkel sowieso weg. Pereiro, de Jong, Isimat, Zoet ook grote kans.

Alleen Schwaab, Hendrix en Bergwijn zijn zekere blijvertjes. En dan Cocu ook nog eens weg.

19 juni 2018 om 15:45

Bij Ajax wordt er ook aan de sleutelspelers getrokken (Onana, De Ligt, Ziyech, Neres).

19 juni 2018 om 15:50

Lozano en arias staan nog onder contract hoor. De kans is wel aanwezig dat er een transfer wordt gemaakt, maar vooralsnog gewoon psv'ers. OT: ik hoop toch dat Ajax dit varkentje even wast, maar ik verwacht dat ze het moeilijk zullen krijgen tegen een stugge Oostenrijkse ploeg. 65-35 dat ze het redden

19 juni 2018 om 14:47

- Ajax is tegen dit soort ploegen vaak slecht -

Wat een onzin. De winkans is juist het grootst tegen dit soort ploegen. Dat blijkt ook uit de cijfers.

Of wil je zeggen dat winkans tegen een subtopper of topper in Europa groter is? Natuurlijk niet.

Liever Sturm Graz dan een Benfica, Sporting, OL of een Turkse club.

Gewoon prima te doen lijkt mij. Maar dat werd ook gedacht bij Rosenborg natuurlijk..

19 juni 2018 om 14:56

En maar blijven zeuren over verleden jaar Vergeet niet dat Appie toen nog als een hele zware deken over het elftal lag

Tja je zou zeggen dat dit te doen moet zijn.. laten we het hopen weer een x.

Moet je gewoon kunnen verslaan als je CL wilt spelen. Wel hoop ik dat er gewoon een vrij complete selectie staat op dat moment.

19 juni 2018 om 14:38

Ja ja, die moeten we absoluut kunnen verslaan. Maar dat waren de vorige 10 tegenstanders in de voorronde ook. Het is dat ik optimistisch wil blijven, maar je kan de klok er al bijna op gelijk zetten dat dit weer een mooie tegenstander is om op het rijtje "hadden we moeten winnen maar we bakte er niets van" te zetten.

19 juni 2018 om 14:52

Maar als het zo vaak gebeurt, moet je misschien concluderen dat Nederlandse clubs helemaal niet zoveel beter zijn dan veel van dat soort tegenstanders. Sturm Graz is natuurlijk geen Rosenborg of Sparta Praag, maar onderschatting is wel vaker een probleem geweest voor Nederlandse clubs in Europa.

19 juni 2018 om 15:12

Onze vorige 10 tegenstanders in een voorronde waren:
- Rosenborg - Onvolledige voorbereiding met Nouri, maar ja 'hadden we moeten winnen'
- Nice - 2 keer gelijk en slechte loting, ander kaliber dan Sturm Graz
- Paok - gewonnen
- Rostov - verloren, maar die bleken achter af ook best aardig mee te kunnen in CL en El
- Rapid Wien - 'hadden we moeten winnen' maar deden we niet
- Jablonec - gewonnen
- Paok - gewonnen
- Kiev - gewonnen
- Bratislava - gewonnen
- Borac - gewonnen

Dus eigenlijk valt het best mee die laatste 10 voorronde potjes, ook al voelt het anders

19 juni 2018 om 15:16

2x tegen Paok?

19 juni 2018 om 15:39

Ja, 2 keer tegen PAOK inderdaad, zat wel een jaar tussen als ik me niet vergis.

22 juni 2018 om 12:00

@maykel24,

Ja, als je het zo opsomt klinkt het inderdaad ook weer niet zo slecht. Maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat voor eigenlijk elke nederlandse club het woord "voorronde" als een nachtmerrie klinkt.

Nou, laten we optimistisch zijn: Ajax gaat Sturm Graz gewoon 2 keer netjes te grazen nemen!

Ben als Ajacied geneigd te zeggen dat dit zeer gunstig is, echter weet ik ondertussen wel beter #Rosenborg#Spartapraag etc etc

Wordt lastig. Sturm heeft toch een elftal met mannen ipv jochies bij Ajax

19 juni 2018 om 14:48

Wat een onzin. Ik heb het idee dat je gewoon iedereen napraat. Ajax heeft nog nooit zoveel ervaren spelers in de selectie gehad. Met Huntelaar, Schone, Tagliafico, Siem de Jong, Labyad hebben ze toch heel wat oudere jongens. Daarnaast hebben Onana, van de Beek, de Ligt en Neres al heel wat jaar profervaring en een EL finale gespeeld.

Ik durf wel te stellen dat Ajax nog nooit zoveel ervaring in het team heeft gehad. Daarnaast lijkt het vrijwel zeker dat er nog een ervaren verdediger bij komt.

19 juni 2018 om 14:54

Het hangt er vanaf wat je onder ervaring verstaat. Schone, Huntelaar en Siem de Jong voegen voetballend niet meer veel toe en Labyad heeft helemaal niet zoveel ervaring. Als een speler 24 jaar is, wil dat niet zeggen dat hij ook heel ervaren is. Bovendien stelt ervaring in de Eredivisie erg weinig voor in Europa.

19 juni 2018 om 15:39

Ja dan wordt het helemaal mooi. Als je dus op leeftijd bent, telt je ervaring niet omdat je te oud bent. Als je jong bent, kan je veel wedstrijden hebben gespeeld maar dan ben je jong dus onervaren. Ze hebben in deze selectie dan juist toch een mix van oudere spelers met meer ervaring en jongere spelers met veel wedstrijden in de benen. En welke andere spelers met veel Europa ervaring en jonger dan 28 zijn dan voor Ajax haalbaar?

19 juni 2018 om 17:06

Die zijn niet haalbaar en dat is nou juist het probleem. Verder geef ik alleen aan dat leeftijd niet altijd gelijkstaat aan ervaring. Je kunt bijvoorbeeld Ard van Peppen wel naar Ajax halen, maar die wordt daar compleet ondergesneeuwd. Het gaat om kwaliteit in combinatie met ervaring. Jongens als Huntelaar, De Jong en Schone kunnen in de Eredivisie nog wel mee, maar in Europa heb je niets aan hun ervaring, omdat ze de kwaliteiten niet meer kunnen leveren.

Verder is het voor Ajax sowieso wat problematisch aan het worden. Ajax heeft altijd een "ster" in de ploeg die voor rendement of beter spel zorgde. Denk aan Suarez, Eriksen, Klaassen, Ziyech, Sanchez enzovoort enzovoort. Nu Ziyech vertrekt, hebben ze dat niet meer en jongens als Frenkie de Jong, Van De Beek of een Bande kunnen zo'n rol niet invullen.

Verder is het nog maar afwachten wat er overblijft. Ik denk dat Tadic niet haalbaar is, Kluivert is al vertrokken en ik zie De Ligt en Frenkie de Jong ook nog wel vertrekken. Daar vang je dan ongetwijfeld leuke bedragen voor, maar de kwaliteit die je naar Nederland kunt halen is best gering.

20 juni 2018 om 10:32

Maar Ajax staat toch juist bekend om dat er altijd nieuwe sterren weer opstaan. Eriksen werd in zijn tijd ook echt niet gezien als ster, Vertonghen, Blind en Klaasen ook niet. Ik heb juist het idee dat er nu (nog) genoeg potentiele nieuwe sterren in het team zitten. Met Onana, de Ligt, van de Beek en de Jong heb je gewoon grote talenten die ook de sterren van dit seizoen kunnen worden. Daarnaast verwacht ik nog wel transfers richting Ajax.

Toch wel blij mee, niet onderschatten deze ploeg, ze hielden o.a. Rapid Wien achter zich. Maar beter dan uit spelen in zo'n heksenketel als bij Paok.

19 juni 2018 om 14:50

Ik denk niet dat Ajax wint. Als je zelfs niet kampioen kan worden in Nederland zonder Europese competitie verband zegt het veel. Daarnaast is er onder Ten Hag amper vooruitgang geboekt. Zeer saai voetbal en weinig overtuiging.

19 juni 2018 om 16:25

Heb jij wel eens wat positiefs te melden over Ajax ? Of is het glas altijd half leeg bij jou.

19 juni 2018 om 16:31

Je kan moeilijk iets positiefs melden over Ajax. Ze komen tekort voor de Champions League. Het is al zwaar genoeg om deze ronde te overleven en laat staan de Europa League. Denk jij dat Ajax de voorrondes haalt? Of de Europa League voorrondes haalt. Ik heb echt een heel slecht gevoel over het seizoen van vorig jaar en ook met het oog op nu.

19 juni 2018 om 17:15

@sloep01

De club is veruit de meest kapitaalkrachtigste club van Nederland en is al een aantal jaren geen kampioen geworden. Bovendien zegt hij niets raars. Ajax werkt veel met de jeugdopleiding, maar spendeert ook veruit het meeste de laatste tijd. Ik kan me dus wel voorstellen dat mensen wat pessimistischer worden.

Wat ik erger vind is supporters die hun hoofd in het zand steken en elk jaar schreeuwen dat ze wel even kampioen gaan worden, puur gebaseerd op bluf en een subjectieve mening. Overigens denk ik wel dat Ten Hag aantrekkelijk voetbal op de mat gaat leggen bij Ajax. Deze zomer begint zijn werk pas echt.

Wat een ontzettende mazzel heeft Ajax. Dit is wel de te kloppen tegenstander heb ik zo het idee. En bovendien ook goed voor Nederland, hoe meer punten Ajax binnen sleept, hoe beter.

Maar dat mag ook wel na dat debacle van vorig jaar

19 juni 2018 om 14:24

Nou ja mazzel. We konden maximaal 2 tegenstanders loten he, PAOK en Stim Graz.

19 juni 2018 om 14:24

Ongeacht loting krijgt Ajax het altijd moeilijk.

19 juni 2018 om 14:25

Ontzettende mazzel? Het is pas de 2e ronde (van de 4) en er was, vanwege de geplaatste status, 50 procent kans op deze tegenstander, de andere optie was PAOK. Nou zeg, wat een mazzel!

19 juni 2018 om 15:00

Maar hé, als je een keuze moet maken?

19 juni 2018 om 15:40

Ja ik ben ook wel positief over Strum, al ken ik de ploeg niet zo heel goed. Je hoeft in ieder geval geen onrustige uitwedstrijd in Griekenland te spelen.

Hoort normaal gesproken een walk-over te zijn, of dat nu ook zo is.. we gaan het zien.

19 juni 2018 om 14:26

Hoe veel jaar lees ik dit nu al... Heel wat in ieder geval.
En altijd weer loopt het even iets anders.

Begint een beetje misplaatste arrogantie te worden.

19 juni 2018 om 14:39

kan weg.

19 juni 2018 om 14:45

Ronzon

Ik zat al te wachten tot iemand de term 'misplaatste arrogantie' ging opgooien! Bedankt hiervoor! Het feit dat men verwacht dat Ajax wint van zo'n kleine club heeft niks met arrogantie te maken, louter met een reeel verwachtingspatroon van de nummer 2 van Nederland. Ajax is de laatste jaren flink afgezwakt en heeft inderdaad bewezen vaak moeite te hebben met stugge, kleine Europese clubjes. Dit neemt echter niet weg dat Ajax gewoon favoriet is en iedereen daarom mag verwachten dat Ajax als winnaar uit de strijd komt. Niemand bij Ajax denkt nu: "oh, daar lopen we wel even overheen", maar het feit dat Ajax favoriet is staat buiten kijf. Ervan uitgaand dat Ajax de ronde doorkomt wordt het daarna weer een ander verhaal, want tegen clubs als Fenerbache en later nog Benfica of Basel is Ajax natuurlijk de underdog.

Misplaatste arrogantie....

19 juni 2018 om 15:44

Lees de reactie van Maykel24 hier boven maar eens Ronzon, dan zie je hoe het 'elke keer anders loopt', het blijkt allemaal wel mee te vallen. We hebben een paar keer het deksel op de neus gehad maar dat betekent niet dat we nu geen overwinning verwachten.. Een walk-over is overdreven maar er moet gewoon gewonnen worden. Hou eens op met alles arrogantie noemen, wordt een beetje vervelend.

19 juni 2018 om 14:34

Een walk-over nog wel.
Beetje rare reactie gezien de resultaten tegen deze "walk-overs" afgelopen jaren gezien.

19 juni 2018 om 14:49

Tussen Rapid Wien en Salzburg geeindigt (plek 2), niet verkeerd dus. Bovendien blijken Oostenrijkse ploegen Ajax niet echt te liggen de laatste jaren

Laten we hopen dat elke Nederlands club het haalt . Behalve feyenoord natuurlijk !!




Just a joke people !. Elke Nederlandse club moet gewoon Europa in dat is volgens mij wel tijd geleden

19 juni 2018 om 14:39

"Laten we het hopen".....voor het Nederlands voetbal
Dit hoor je dan altijd weer....persoonlijk ben ik niet/juich ik niet voor andere clubs behalve de mijne dus ook niet omdat ze toevallig als NL club Europees voetbal spelen....het interesseert mij niets of andere clubs wel of niet presteren.
Europees gezien stelt NL toch helemaal niets meer voor en blijkt het al jaren energie en kracht verspillend.
Persoonlijk concentreer ik me gewoon op de landelijke competitie.
Alleen puur daar naar gekeken is het allemaal nog wel aardig

19 juni 2018 om 14:47

Nou tinus45, persoonlijk concentreer ik me op de Europese competitie. Waarom? Als NL weer mee kan doen in de CL blijven de leuke spelers ook langer plakken en komen ze eerder. Word de landelijke competitie ook leuker van. Maar blijf vooral hopen dat we eindigen als luxemburg, grote stadions, mogelijkheid tot organiseren WK etc etc

19 juni 2018 om 15:50

Tinus, dan neem ik aan dat het je ook niet interesseert hoe het met Oranje gaat? Want Oranje kan die punten dus goed gebruiken.

19 juni 2018 om 16:18

Oranje staat er los van, maar je hebt gelijk dat Oranje mijn interesse ook weinig wekt.

19 juni 2018 om 16:29

Oranje staat er niet los van. De punten die de clubs in Europa pakken, helpen Oranje. Maar goed, blijf jij maar lekker alleen maar duimen voor jouw clupje.

Strum Graz. In ieder geval ontlopen we Paok en die fanatieke fans, maar een niet te onderschatten tegenstander welke het thuis de laatste tijd goed doen. Hopelijk hebben we de selectie op tijd rond en fit!

Het zou fijn zijn als dan duidelijk is wie er in elk geval blijft komend seizoen. Dat geeft rust in het elftal.

Sturm Graz moet kunnen voor Ajax.

Als Ajax nu niet doorgaat dan moeten ze zich gaan schamen

Moet te doen zijn. Deze keer geen onderschatting en een ronde verder komen. Zoals hopelijk alle Nederlandse clubs

Fijne loting...alleen wanneer worden de definitieve speeldata bekend gemaakt??

Weet iemand of we eerst uit of thuis spelen?

19 juni 2018 om 14:30

Eerst thuis..nu nog weten wanneer

19 juni 2018 om 14:32

Volgens mij Ajax eerst uit, ivm hogere ranking op de uefa lijst

19 juni 2018 om 14:35

Ajax is als eerste uit de pot gehaald

Op elke positie heeft Ajax een betere speler rondlopen, deze is dus gewoon binnen

19 juni 2018 om 14:46

Je kan betere spelers hebben maar zet er maar geld op in dat Sturm het tactisch goed heeft staan. Die passen zich makkelijk aan aan de tegenstander en sluit een 532 zoals tegen Salzburg met gedisciplineerd wachten op kansen uit omschakeling niet uit. Als ze gaan voetballen soms met 3 man achterin of 442 variant. Benieuwd hoe Ajax daar mee om gaat gaan.

19 juni 2018 om 16:09

Dat was tegen Rosenborg ook zo maar dat liep ook anders zoals iederen weet. Betere spelers hoeft helemaal niks te zeggen.

OO dat is jammer, helaas dit jaar weer geen Champions league, ajax laat het altijd liggen tegen zulke clubs, jammer. gwn voor PSV duimen dat ze in de Champions league komen, misschien dat zei wat puntjes voor ons kunnen 'inzamelen'

Ajax gaat het nog heel moeilijk krijgen. Stugge, gedisciplineerde ploeg die haar kansen afwacht.

Deze ploeg staat tweede in de Oostenrijkse competitie. Na het ongenaakbare RB Salzburg. De beste spelers staan op het middenveld, met Hierlander en Zulj. Beide spelen in het Oostenrijkse elftal en dat zijn echt geen koekenbakkers. Eigenlijk verwacht ik dat Ajax het tegen ze aflegt, omdat de Amsterdammers ze waarschijnlijk onderschatten.

Toch zijn er weer mensen die denken dat ajax dit wel even opknapt.


Ik kan je vertellen sturm graz? Stroop je mouwen maar op.
Denk gezien de laatste jaaaaaaaren dat arrogantie hier niet op zn plaats is

19 juni 2018 om 15:51

Wie is er arrogant?

Tegenwoordig zijn deze tegenstanders al niet meer simpel voor de Nederlandse ploegen....
Ajax mag dus wel erg scherp aan deze ronde gaan beginnen en onderschatting zien te voorkomen.
Het “Makkelijk te doen†kan al direct de prullenbak in, daar dit al jaren niet meer zo is en we maar eens wat realistischer moeten gaan worden.

Waarom begint Ajax eigenlijk als geplaatste club met een thuiswedstrijd?

Ajax Moet winnen. En dat zal beslist nog een zware dobber worden.
Alleen al omdat nog lang onzeker zal zijn wat het definitieve team wordt. Die transferperiode is een crime voor teams die al in juli aan de bak moeten.
Klein voordeeltje vind ik dat Ajax eerst thuis speelt.

Typisch zo’n ploeg waar niet veel mensen van afweten en waar Ajax thuis met moeite tegen gelijk speelt en uit verliest.

Ajax kennende zal er wel weer een potje naief jong voetbal op de mat gelegd worden. Vol op de aanval en domme onnodige tegengoals incasseren.

Ik hoop het a.u.b. niet in het belang van Nederlandse voetbal maar het is een lange weg naar de CL.

Dit is tegenwoordig gewoon een tegenstander die Ajax zomaar eruit kan kegelen, helaas, maar het is waar.

Het blijft absurd dat je zelfs bij uitschakeling in deze ronde mog een herkansing krijgt in de EL. Dat wordt echt als een soort afvoerputje gezien terwijl de wedstrijden vaak leuker zijn om naar te kijken. Ajax hoort fluitend af te rekenen met Graz maar de realiteit is helaas dat ze vaak van dit soort clubs weten te verliezen.

Van alle teams het afgelopen seizoen heeft Graz maar 4 wedstrijden gelijk gespeeld, het minst en 10 wedstrijden verloren. Lijkt me een ploeg die wilt voetballen. Niet ongunstig. Alhoewel Salzburg ook voetbalde destijds....

Nu maar hopen dat Ajax dit overleeft en uiteindelijk in de CL komt. Alleen denk ik dat we weer de boor in gaan. Ajax is ook gewoon een kleintje geworden, zeker tegen de op papier mindere tegenstanders...

Ik hoop het, maar heb er wel een wat hard hoofd in. Als de selectie op orde is, kan het, maar ik denk dat er nog genoeg goede spelers vertrekken, en het een hels karwei gaat worden.

De tijden dat deze tegenstander een oefenpotje voor Ajax zou zijn, zijn geheel verdwenen.

Waar ik weer bang voor ben is dat Ajax weer te laat is met versterkingen.
Op papier is de Nederlandse competitie flink verzwakt.
Steeds meer talenten kiezen voor avontuur in buitenlan voordat ze doorgebroken zijn.
Goede spelers van sub top doen hetzelfde en spelen liever bij een degradatie kandidaat grote competitie dan voor de top 3 van Nederland.
Denk dat competities vab Zwitserland, Oostenrijk en Belgie niet meer onder doen voor Nederlandse competitie. Misschien in de breedte nog iets sterker.
Ik hoop dat alle Nederlandse clubs de Europese voorrondes overleven en het drama van vorig jaar niet nog een keer gebeurd.

In deze fase van het seizoen is dit gewoon een zware tegenstander. De selectie zal dan nog niet rond zijn en erik ten hag heeft dan waarschijnlijk nog niet heel lang met zijn complete selectie kunnen trainen. De voorbereiding op deze wedstrijden zal mede doordat een aantal spelers zich pas laat melden niet optimaal verlopen. Als het tegenzit zou het zomaar eens fout kunnen gaan denk aan rosenborg vorig jaar die je ook 9 van de 10 keer moet verslaan.

Dit moet te doen zijn voor Ajax, maar waar is de rest van de loting? Geen linkje, helemaal niets in het artikel.

Dit moet te doen zijn. Ik zeg Sierhuis. Dat is de spits binnen Ajax die de ballen erin ramt tegen moeilijk bespeelbare tegenstander. Juist door zijn mindere techniek is het ontzettend opportunistisch. Ballen in een keer op de slof, luchtduels erin kleunen. Niet weer dat gekloot met Dolberg en Huntelaar als het niet lukt. Sierhuis erin knallen. Die loopt juist niet in de weg als extra spits. Beetje oorlog maken en klaar. Scoort Ajax als eerste dan helemaal dichtmetselen en alleen nog maar counteren.

Gewoon Europees voetballen. Het hoeft niet mooi, het hoeft niet sprankelend het hoeft niet met een groot verschil. De 0 is heilig en elke goal die je extra maakt boven op de eerste is mooi meegenomen. Je hebt 180 minuten om 1 goal te maken zolang je er maar geen tegen krijgt. Voor mij part gokken ze puur op een bevlieging van Neres zolang ze maar de 0 houden.

Op papier zou je zeggen dat Ajax dit wel gemakkelijk moet gaan winnen maar we weten allemaal dat het het vermoedelijk een stuk lastiger gaat worden dan dat.

Hopelijk heeft Ajax zijn selectie rond tegen die tijd. Weet iemand overigens of Ajax eerst thuis of uit begint?

19 juni 2018 om 16:58

Het nadeel is een beetje dat Ajax (meestal) haar beste spelers verkoopt in een vrij vroeg stadia, en op het moment van de voorrondes de selectie nog niet op orde heeft. Men laat de aankopen vaak afhangen van het resultaat van de champions league/ Europa league, terwijl de kans op deelname een stuk groter is als je die aankopen al binnen hebt. Ik verwacht dus dat het team dat gaat aantreden in de voorrondes, totaal anders is dan (pak hem beet) een maand later.

Je zou willen zeggen, we kunnen alvast gaan loten voor de volgende ronde, maar we verliezen de laatste jaren ook al van locale bakkers en slagers. We zullen zien. Laten we hopen dat het goed komt.

Dit gaat heel erg lastig worden. De Oostenrijkse competitie is stukken sterker dan de Eredivisie, en het fysieke Oostenrijkse voetbal ligt Ajax totaal niet. Paok is te pakken, maar Sturm Graz is in deze tweestrijd favoriet voor mij.

Zou toch goed te doen moeten zijn voor Ajax mits de spelers SK Sturm niet onderschat

Even opgezocht op de Sturm site wat de trainer er over zegt (vertaald door Google)

Hoofdcoach Heiko Vogel: "ajax is een absolute topclub in Europa, de traditionele club is een spannende uitdaging en ik kijk er naar uit - ze waren in de finale van de Europa League in 2017. Dat alleen al toont de kwaliteit die ze hebben elk spel om te slagen en vooruit te komen, maar natuurlijk weten we dat we twee perfecte dagen nodig hebben tegen deze tegenstander. "

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren