Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik kan niks beloven, maar zoals het er nu voorstaat, blijf ik bij Ajax’

Laatste update:

Frenkie de Jong werd de afgelopen weken steeds nadrukkelijker in verband gebracht met een transfer naar Barcelona, maar de middenvelder zelf lijkt vooralsnog niet bezig te zijn met een transfer. In gesprek met AT5 geeft hij aan dat de belangstelling ‘voor hem persoonlijk nog niet zo serieus is dat hij zich ermee bezig moet houden’.

“Ik krijg het wel doorgestuurd, leuk om te zien maar voor de rest houd ik me er niet mee bezig”, legt hij uit aan de regionale omroep. De Jong weet niet in hoeverre zijn zaakwaarnemer wel bezig is met de interesse: “Misschien wel, misschien niet. Dat moeten jullie dan aan hem vragen natuurlijk. Maar als het niet heel serieus is houd ik me er niet zo mee bezig en laat ik het aan mijn zaakwaarnemer. Ik moet eerst maar eens zorgen dat ik fit word.”

“Dat gaat nu wel de goede kant op, gelukkig. Ik ga nog niet met de groep meetrainen, maar ik hoop er over twee à drie weken wel bij te zijn.” Naast de geruchten over de interesse van Barcelona, doken ook berichten op dat directeur voetbalzaken Marc Overmars besloten heeft om zijn poot stijf te houden en geen afscheid te nemen van De Jong.

Het talent heeft die berichten ook meegekregen: “Dan hoeft er helemaal geen discussie te zijn toch? Ik kan als voetballer natuurlijk niet beloven dat ik volgend seizoen nog bij Ajax speel. Er kan morgen een club komen die zoveel biedt dat je weg bent. Maar zoals het er nu voorstaat, blijf ik hier”, sluit hij af.

Vind jij dat Frenkie de Jong al toe is aan een volgende stap?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat moet hij bij een club als barca als hij zich nog amper bewezen heeft bij ajax

18 juni 2018 om 14:43

Je kan de vraag ook anders stellen, wat moet Barca met iemand die zich nog amper bewezen heeft bij Ajax?

Groot talent maar ik geloof er geen bal van dat Barca op hem zit te azen. Hoogstens om na de aankoop direct weer te verhuren of om de bank warm te houden.

Leuk om voor Barca te spelen hoor maar hij komt gewoon op de bank terrecht net als als Cillissen en Afellay (die beiden nog in topvorm waren toen ze vertrokken).

18 juni 2018 om 15:05

Dit soort clubs zijn met de huidige prijzen gewoon als de dood dat ze een talent over hoofd zien en later heel veel meer moeten betalen. Daarom zullen ze nog eerder de gok nemen met spelers die potentie hebben.

18 juni 2018 om 15:10

Dat is ook het enige geloofwaardige scenario als je het mij vraagt, en dat zou voor het Frankie én het Nederlandsvoetbal geen goede zaak zijn. Tenzij hij direct weer wordt verhuurt en elke week speelt maar een carriere als van Ginkel moet je ook niet ambieren als groot talent denk ik

18 juni 2018 om 16:23

Klopt. Trouwens ook veelzeggend als je kijkt naar de internationaal succesvolle NLe voetballers van de afgelopen 20 jaar. Die hebben zich allemaal, zonder uitzondering, eerst in Nederland bewezen: Sneijder, Van Persie (had al EL gewonnen en flink wat ED-duels in de benen), Robben, Van der Vaart, Van Bronckhorst, van Nistelrooy, Makaay, Davids, Seedorf, Stam, Bergkamp.
Er is geen speler echt doorgebroken na een vroege transfer naar het buitenland. Je houdt er vaak wel een leuke carriere aan over, er blijven echt wel clubs die je willen, maar de echte top haal je vaak nier meer. Zie Ake, Bruma, Van Aanholt, Bouy, Owusu, en ik vergeet er nog een hele hoop.

18 juni 2018 om 16:37

@Aad,

Tijden zijn nu eenmaal veranderd. Al die namen die je noemt als succesvol betreft spelers die destijds in een veel sterkere Eredivisie speelden in tijden dat het verschil met het buitenland lang niet zo groot was.

Ook spelers die in de afgelopen 10 jaar eerst vele jaren in de Eredivisie hebben gespeeld en daarna een transfer maakten redden het niet. Van Dijk is de uitzondering en dat is dan ook net een speler die niet via onze top is gegaan maar eerst flinke stappen in Schotland heeft gezet.

18 juni 2018 om 18:30

Ik vind dit echt lachwekkend. Wat heeft die jongen nou gepresteerd? Drie goede wedstrijden. Echt het probleem van de nieuwe generatie voetballers in Nederland. Daarom wordt het voorlopig niks meer, want ze willen allemaal op hun 19e weg. Speel eens een paar jaar goed, win een prijs en ga dan lekker weg.

18 juni 2018 om 14:44

Zich daar ontwikkelen. Tegen een beter salaris. Simpel toch?

18 juni 2018 om 15:11

Volgens mij valt dat ontwikkelen wel mee als je nauwelijks wedstrijden gaat spelen.

18 juni 2018 om 15:40

Panerai: Waarom zou Barca niet op de Jong azen? Denk niet dat ze opeens in de gaten kregen dat bij Ajax een speler rondloopt die in theorie perfect in de filosofie past. Waarschijnlijker is dat scouts hem al langer in de picture hebben en nu Ajaxtalenten zo snel vertrekken willen ze nu hun slag slaan. Ik vind dat helemaal niet gek.

18 juni 2018 om 15:24

Pannerai en Smackrebel: dit is toch het hele verhaal? De reden waarom op elk bericht hierover honderden reacties komen.
het feit dat het voor Kluivert, de Jong maar zelfs de Ligt totaal niet goed is om nu al naar het buitenland tegaan. Zeker niet naar dit soort topclubs.
Voor Ajax, de eredivisie en het Nlse voetbal is dit niet goed.
Enige voor wie het goed is, is voor de buitenlandse topclubs die ipv 60 of 80 miljoen nu maar 18-25 miljoen hoeven te betalen.
En die gok nemen ze graag, want het is toch NL een land dat al vele malen heeft aangetoond een oog te hebben voor talent en een goede opleiding daarbovenop geeft.
Je zal de nieuwe bergkamp, davids of kluivert voor 20 miljoen op kunnen pikken... dan lach je de concurrentie natuurlijk uit! En de domme hollanders die m lieten gaan...

Goedzo, gewoon lekker blijven bij ons en volgend jaar aan heel Nederland laten zien wat je kan als je 34 wedstrijden op het middenveld speelt Frenkie! Een jongen met zo'n tactisch inzich, percentage gewonnen duels en passnauwkeurigheid is ideaal op het Ajax-middenveld! Ik hoop dat ik hem volgend jaar heel het jaar daar kan zien. Barca komt nog veel te vroeg nu!

18 juni 2018 om 15:11

Een speler voor de toekomst echter moet ajax hem biet gaan verzieken. Achterin heeft hij weinig tot geen toegevoegde waarde. Op 6 vind ik hem ook minder dan op 10. Ok denk dat hij een hele goede 10 speler kan worden. Welke positie komt hij het beste uit de voeten in jouw ogen?

18 juni 2018 om 15:56

Het meest ideale lijkt me een goede ervaren nummer 6 oppikken (Schöne is niet goed genoeg meer om alles te spelen vind ik), dan met Frenkie en Donny daarvoor. Maar ik denk dat Frenkie ook, zeker tegen het gros van de clubs in de ED het spel kan verdelen vanaf de CVM positie, in dat geval bijvoorbeeld met Labyad en Donny voor hem. Het is nog even afwachten wat de plannen met hem zijn, maar de kans dat hij in de basis komt op het middenveld lijkt me nagenoeg 100 procent!

19 juni 2018 om 13:52

ALs hij weer zolang in de verdediging moet dan kan die beter gewoon vertrekken. Het kan zijn carriere verpesten als die straks te multifunctioneel word zoals bij meerdere spelers.
Hij is gewoon een echte CM niet CVM of CAM maar gewoon CM.

Heerlijke voetballer die het volgens mij heel ver gaat schoppen.

Echt een potentiële top middenvelder. Hij moet het natuurlijk allemaal nog bewijzen, maar ik geloof wel in hem.

Nou, klinkt redelijk wat hij aangeeft. Ik snap ook wel dat als iemand 60+ bied dat hij dan weg is..

18 juni 2018 om 18:26

Waarom zou iemand 60+ bieden voor een speler die dan ook nog echt helemaal niks heeft laten zien... Al die berichten over Frenkie zijn echt wandelgangen materiaal.

“dan hoeft er helemaal geen discussie te zijn toch? Ik kan als voetballer natuurlijk niet beloven dat ik volgend seizoen nog bij Ajax speel. Er kan morgen een club komen die zoveel biedt dat je weg bent. Maar zoals het er nu voorstaat, blijf ik hier”

Dit soort quotes begrijp ik nooit zo goed. Je kan zelf toch uitspreken dat je wil blijven? Kan iemand uitleggen hoe het zit als een club een bod accepteert maar speler er niet op in wil gaan en gewoon bij de huidige club wil blijven?

18 juni 2018 om 14:51

Als een club voor Frenkie de Jong een bod neerlegt die dermate hoog is dat Ajax het accepteert, dan is het over het algemeen afkomstig van een club waar je als speler geen nee tegen zegt. Natuurlijk wil hij blijven. Maar als FC Barcelona komt en 60 miljoen biedt, wat door Ajax geaccepteerd wordt. Dan ben je als speler gek als je dat gaat afwijzen. Niet alleen qua salaris, maar ook qua club, niveau, medespeler en een toekomstige interlandcarriere.

18 juni 2018 om 14:59

Ja tot zover begrijp ik het ook. Echter degradeert dat zijn quote tot complete bullsh*t. Dan kan hij namelijk wel beloven dat hij volgend jaar nog bij Ajax speelt en ligt het niet aan het bod.
Hij zegt nu namelijk dat wanneer er een goede club komt en Ajax accepteert een bod dat hij weg is.

Maar om nog even terug te komen op de daadwerkelijke vraag. Heeft er iemand een voorbeeld van een speler die een transfer weigerde simpelweg uit realistisch oogpunt van "ik ga daar waarschijnlijk niet veel spelen"?

18 juni 2018 om 15:23

Een speler heeft altijd de beslissende stem, hij bepaalt of een transfer door gaat ja of nee. Als de clubs er uit zijn dan hè. En een realistisch voorbeeld wat jij aangeeft kan ik zo 123 niet geven, wel dat ze niet weg willen omdat ze of veel verdienen (Bogarde) of dat ze er niet willen spelen (Cassano naar China).

18 juni 2018 om 14:55

Simpel toch, hij zegt toch duidelijk dat ie weggaat als hij een niet te weigeren aanbod krijgt en de clubs er ook nog eens uit komen.

Als hij een 5 jarig contract krijgt bij een topclub met 2 miljoen netto per jaar excl bonussen, nou dan gaat ie gewoon weg. En waarom niet? Waarom het risico nemen bij Ajax te blijven voor 10x minder & wellicht een been te breken.

Deze jongen is 21, heeft nog ongeveer 10 top jaren te gaan, als je er dan al 5 kunt verzekeren met 2 miljoen netto per jaar dan heb je het als voetballer gemiddeld héél goed gedaan. Hij moet zijn pensioen de komende 10 jaar gaan garanderen. Nou ik had t wel geweten.

18 juni 2018 om 15:10

Dat vind ik altijd zo'n onzin; hij moet zn pensioen helemaal niet vaststellen de komende 10 jaar. Hij heeft gewoon een opleiding en kan dus na zn voetbal carrière gewoon aan het werk. Dat men dit in de praktijk niet doet is iets anders.

18 juni 2018 om 15:18

Ik ken weinig tot geen voetballers die niks doen na hun carriere. Bovendien lijkt hij mij slim zat om opties voor na het voetbal te hebben. En je pensioen veilig stellen kan je in 10 jaar ook bij Ajax doen. Is maar waar je prioriteiten op korte termijn liggen: sportief of financieel.

18 juni 2018 om 14:59

Inderdaad, weer zo een zaad-uitspraak waar je niks aan hebt. Echt triest dat niemand durft uit te spreken dat hij blijft behalve 'vreemdeling' Neres.

18 juni 2018 om 15:17

Diezelfde Neres die niet naar Ajax wilde omdat hij liever nog bij Sao Paulo bleef? Een prof wilt altijd voor het hoogst haalbare gaan, deze jongen droomt van Barcelona en met Messi spelen, die gaat daar nog heen als hij zelfde salaris krijgt, nieteens met gigantische salarisverhoging. Hij heeft er geen probleem mee nog een jaar te blijven maar als een bod komt waar zowel club als speler zich in kunnen vinden is hij weg, zoals met elke speler in de Eredivisie, ook Neres.

18 juni 2018 om 15:20

Dat spreekt toch juist ten voordele van Neres? Blijkbaar hoeft het voor hem niet zo snel te gaan en kiest hij liever voor een stabiele omgeving. Verhuizen naar Nederland is zwaar voor hem gebleken en dat zal hij destijds al hebben zien aankomen.

18 juni 2018 om 15:57

@bellapartita

dat moet Frenkie vooral doen ja. je hebt gezien wat er dan gebeurd na zo een uitspraak dat je blijft bij Ajax als je alsnog voor een stap omhoog gaat. dan zijn de rapen meteen gaar hebben we kunnen zien met Kluivert

18 juni 2018 om 19:57

En spreekt ook tegen hem in feit dat hij geen poot stijf doet houden als er een bod komt, niet weg willen en niet weg gaan toonde hij aan dat verschil is.

18 juni 2018 om 15:19

Gezien hoe de huidige transfermarkt werkt is het een vrij realistische uitspraak. Er hoeft maar weer 1 zo'n bizarre transfer als Neymar afgelopen seizoen plaats te vinden om een carrousel te veroorzaken waar grote bedragen voor een speler als Frenkie de Jong wordt neergelegd.

Beste voor zijn ontwikkeling, Ajax én de ED zou zijn als die nog minimaal 1 jaar (liefst 2 á 3 jaar) blijft. Zich verder ontwikkelt, wedstrijden in Oranje speelt etc. Maar goed, dat het is tegenwoordig maar de vraag of een Nederlands talent om bovenstaande reden dat pad altijd nog bewandelt.

Hoezo is hij 4 maanden na zijn enkelblessure nog steeds niet fit genoeg om met de groepstraining mee te doen? Onbegrijpelijk dat dit soort dingen zolang moeten duren bij Ajax. Zo'n Dolberg ook met een simpel breukje gewoon een half seizoen niet in staat geweest om 90 minuten te spelen, laat staan op niveau.

18 juni 2018 om 15:22

9 van de 10 spelers bij Ajax krijgen een terugval lijkt het wel. Een korte blessure wordt een lange (zoals die 2 die je net opnoemde) en een lange lijkt eindeloos (Sinkgraven, Viergever, Wober en destijds Fischer)

Eerst maar eens een geheel jaartje knallen bij Ajax en dan verder kijken...
Hopelijk zien sommige spelers hoe het kan lopen als je bijvoorbeeld Klaassen bekijkt en niet alleen maar naar het geld kijken...

18 juni 2018 om 14:58

Klaassen is echt een slecht voorbeeld. Lang bij Ajax blijven en dan pas voor t grote geld gaan. Ja, echt een held wat mij betreft maar hij loopt wel gewoon geld mis.

Geld is niet alles, maar met de toenemende concurrentie etc. kun je maar beter meteen gegarandeerd 10 miljoen in t laatje hebben.

Marc moet de Ligt en hem gewoon houden. Ze hebben nog lang lopende contracten. Mathijs zal ook snappen dat Ajax hem nog niet kwijt wil, die loopt niet naast zijn schoenen. Zal zich gewoon volledig in blijven zetten voor het team.

Begrijp hem wel. Op beloftes kan je afgerekend worden. Stel Barca/Real komt met een 5 jarig contract voor 10 miljoen per jaar. Ik had t ook wel geweten. Misschien once in a lifetime en dat ga je echt niet weggooien

Vraag me af welke blessure hij heeft. In het begin heette het dat hij mss. de laatste wedstrijden van het seizoen nog kon spelen. En nu is hij nog niet fit. Duurt inmiddels al maanden.

Elke talentvolle Ajax speler wordt op een gegeven moment wel in verband gebracht met Barcelona, inclusief ''barcelona bereidt een bod voor van (...)'' geruchten, zegt dus weinig. Hij deed het best goed voor zijn blessure, maar heeft door dat laatste nog geeneens een heel seizoen basis gespeeld. Kan prima nog even blijven en doorontwikkelen.

Daar hebben we wat aan, houd dan gewoon je mond. Tot nu toe blijf ik, maar dat komt onder er nog akkoord is met een andere club. Wat een onzinni antwoord. Zeg dan gewoon dat je het niet weet.

De voetballerij wordt steeds gekker als hij nu al naar Barcelona vertrekt. Natuurlijk is hij een groot talent, maar nog niets bewezen en is nog geen jaar basisspeler geweest. Gaan we nu 100 artikelen over Frenkie de Jong krijgen die misschien een veel te vroeg transfer zal maken? Ik ben Ajacied, maar vind het overdreven om voor elke scheet een artikel toe te wijden aan Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren