Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Houding Ten Hag kan Frenkie de Jong aan transfer naar Barcelona helpen’

Laatste update:

De kans blijft volgens Mundo Deportivo toenemen dat Barcelona erin slaagt om Frenkie de Jong over te nemen van Ajax. Barça denkt zelf dat de 21-jarige middenvelder voor een bedrag van 20 tot 25 miljoen euro kan worden binnengehaald. De houding van trainer Erik ten Hag zou Barcelona een handje kunnen helpen in de jacht op De Jong.

Als het aan de oefenmeester van de Amsterdammers ligt, vertrekt er komende zomer niemand bij Ajax. Maar Ten Hag wil geen ongelukkige spelers in zijn selectie hebben en is daarom bereid om mee te werken aan een transfer van spelers met een vertrekwens. Dat is een van de redenen dat Justin Kluivert naar AS Roma mocht vertrekken.

Marc Overmars, directeur voetbalzaken, staat er echter anders tegenover en is niet van plan om De Jong zomaar te laten vertrekken. Eerder wist Mundo Deportivo te melden dat Ajax minimaal vijftig miljoen verlangt voor de middenvelder, maar de Spaanse krant weet nu te melden dat Barcelona denkt dat De Jong voor 20 tot 25 miljoen op te halen is. Het huidige contract van de middenvelder bij Ajax loopt nog tot medio 2022.

Eerder werd al gemeld dat ook Paris Saint-Germain en Manchester City geïnteresseerd zijn in De Jong, die door de transfer van Kluivert naar AS Roma ook zou willen vertrekken. Barcelona zoekt na het vertrek van Andrés Iniesta naar versterkingen voor het middenveld en zou in De Jong en Arthur van het Braziliaanse Grêmio de voornaamste kandidaten daarvoor zien. De Catalanen zouden overigens bereid zijn om De Jong nog een jaar bij Ajax te laten spelen.

Denk jij dat Frenkie de Jong volgend seizoen nog bij Ajax speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 juni 2018 om 10:00

Frenkie is gewoon de beste voetballer die Ajax heeft. Maar is niet verkeerd 20-25 miljoen voor een speler met 23 wedstrijden in het eerste.

14 juni 2018 om 10:14

Tuurlijk is dat wel verkeerd, hij heeft nog een langlopend contract en is, zoals je terecht aangeeft, een van de meest begaafde voerballers van Ajax. Waarom zou een ploeg in Ajax' financiële positie hem dan laten vertrekken voor een spotprijsje als 20 miljoen?! PS: je betaalt niet voor aantal gespeelde wedstrijden in het eerste, je betaalt voor potentie. Frenkie is de beoogde vervanger van Ziyech. Waarom zouden we die, nota bene tegelijk met Ziyech, verkopen..?

14 juni 2018 om 10:36

Ik vind Frenkie een hele andere speler als Ziyech. Maar ik hoop dat Frenkie naar Barcelona gaat past perfect bij het spel van Barca.

14 juni 2018 om 10:39

Doe niet zo gek man. Je grootste talent , begeerd door Barcelona , PSV en Man C en met een meerjarig contact . En dan laten gaan voor een bedrag dat je tegenwoordig betaalt voor een linksback die 3
Keer de bal hoog kan houden. 50 tot 85 miljoen zul je bedoelen. Of gewoon niet laten gaan. Niet voor minder dan 60.

14 juni 2018 om 10:40

Je betaalt toch in eerste instantie voor kwaliteit? Bij een speler met veel wedstrijden op een hoog niveau is dat beter te beoordelen. Daarna speelt potentie een grote rol ja.

14 juni 2018 om 10:42

Zijn stijl komt overeen met een speler die bij Barca zou passen, mee eens. Maar hij moet nu toch nog niet daarheen vertrekken joh, dan sneeuwt hij gegarandeerd onder. Eerst maar eens minimaal een seizoen shinen op het Ajax-middenveld. En ja, ik ben het met je eens dat hij een ander type is dan Ziyech, maar dat betekent niet dat hij hem niet kan vervangen toch?

14 juni 2018 om 10:54

Feyenoord1910 wel apart dat de beste voetballer volgens jou niet eens op zijn positie mag spelen. Tot nu toe kan hij van de beek schöne en ziyech niet uit de basis spelen. Ik snap ook dat dat mede de schuld is van de trainers. Maar te veelzijdig kan ook je carrière verpesten. Kijk maar naar vurnon anita en nu blind ook gepasseerd. De jong heeft zeker talent maar laat hem maar eerst een jaartje op zijn eigen positie voetballen

14 juni 2018 om 11:06

Vervangen kan zeker maar dan moet je toch echt je spel gaan aanpassen. Ik vindt de jong het beste als verdedigde middenvelder het spel uitzetten. Dat zou bij barca ook perfect kunnen.

14 juni 2018 om 11:58

Ja wie weet kan hij dat ooit, vooralsnog staat er met Sergio Busquets nog wel een paar jaartjes de beste nummer 6 ter wereld (vind ik dan) voor hem in de pikorde. Paar jaartjes rijpen bij Ajax dan maar?

14 juni 2018 om 12:05

Als deze verkoop gekte aanhoudt, wordt het transfer bedrag makkelijk te berekenen voor Ajax. Iedere wedstrijd die een speler ooit in het eerste speelt is meteen +1mil op de potentiële transferkosten.

14 juni 2018 om 14:55

Als Feijenoord supporter zou ik het ook prima vinden dat de concurrentie de beste speler(s) voor spotprijzen laat gaan;-)). Maar zo werkt het natuurlijk niet. Wel is het zo dat als zowel F. de Jong en De Ligt perse willen vertrekken, en dat als daar de hoofdprijs voor wordt betaald, Ajax uiteindelijk niet anders kan dan verkopen. Is gewoonweg de macht van het geld. In dat opzicht lijkt Feijenoord minder te vrezen, immers er wordt nog niet nadrukkelijk aan spelers getrokken. Maar je moet natuurlijk niet vreemd opkijken dat er voor EL Ahmadi (vertrekwens), Vilhena, Jorgensen en Berghuis straks ook clubs zich melden. En dan wordt het ook moeilijk weer een kampioenswaardige selectie te smeden. Ajax heeft dan als voordeel dat er genoeg geld op de plank ligt voor aankopen die wat moeten/mogen kosten, maar dat gebeurt vaak niet afdoende, of bepaalde aankopen vallen tegen. Wel is in zijn algemeen Nederland een leuk landje om wat kwaliteit weg te plukken. In de piramide staan we nu eenmaal niet dicht bij de top;-))).

14 juni 2018 om 10:07

Oprecht, wat een wanprestatie van formaat zou het zijn als we Frenkie de Jong kwijtraken door nota bene Ten Hag.

14 juni 2018 om 10:19

Nou zal iedereen mij waarschijnlijk voor gek verklaren, maar ik ben geen fan van Frenkie de Jong. Echter is wel duidelijk dat deze jongen genoeg talent heeft om iets leuks te bereiken, al hebben we genoeg voorbeelden van spelers die het toch niet ver hebben geschopt. 30+ miljoen moet mogelijk zijn, maar 25 miljoen is ook prima.

Wel grappig, zelfs zonder te spelen is Ten Hag de boel aan het verkloten voor ons. Misschien kan hij de spelers tevreden houden door ze niet in de 91e minuut in te laten vallen

14 juni 2018 om 10:40

Alles word afgeschoven op Ten Hag! Een beetje triest. Volgens mij wil die snotNEUS zelf weg! En de trainer heeft gewoon gelijk het is graag of niet.

14 juni 2018 om 10:41

Hoe kan je nou geen fan zijn van Frenkie ? Hij staat bij alle statistieken in de top3 (al dan niet bovenaan) Gewonnen duels (%), succesvolle dribbels (%), nauwkeurigheid in de passing (%) en dan heeft die jongen nog niet eens op zijn eigen positie gespeeld. Ik zou hem graag op 8 zien voetballen, Donnie op 6 en Schone op 10.

14 juni 2018 om 10:45

Modric slaat de spijker hier op z'n kop. Ik denk dat er niemand in de ED is met zulk verzorgd veldspel als Frenkie. Af en toe dribbelt hij nog iets te 'blind', dan loopt hij zich vast. Maar zelfs dan weet hij de bal vaak nog in de ploeg te houden. Frenkie de Jong op het middenveld is een verademing om te zien, zoekt ALTIJD de weg naar voren!

14 juni 2018 om 11:54

Juist. Zien in hem echt een type Cazorla. Altijd vooruit, makkelijk wegdraaien, creatief, zuiver in de passing.. Geweldige schakel tussen verdediging en aanval. Hoop dat die jongen volgend jaar op cm komt te spelen, al mogen we daar wel vanuit gaan.

14 juni 2018 om 14:16

Dat gebeurt ook niet, het zijn verzinsels van een Catelaanse krant. De enige reden dat Justin weg mocht, is dat zin contract afloopt, niet omdat hij ongelukkig zou zijn.

Overmars, de directie en de RvC bepalen wie er verkocht wordt bij Ajax, niet de trainer.

14 juni 2018 om 11:17

Die Frenkie heeft ook totaal geen clubliefde. Na alles wat Ajax voor hem gedaan heeft gewoon na 23 wedstrijden vertrekken.

14 juni 2018 om 11:24

Frenkie komt ook van Willem II af en niet Ajax

14 juni 2018 om 13:16

Heeft bij Willem II ook een transfer geforceerd dus nee Frenkie kent geen clubliefde.

14 juni 2018 om 13:58

Geforceerd nog wel? Hij was gewoon een enorm talent, Ajax kocht hem (hij maakte overigens nog het seizoen af op huurbasis bij Willem II als ik me niet vergis) en verhuurde datzelfde jaar Andersen, Ligeon, De Sa en Zivkovic aan Willem II.

14 juni 2018 om 15:26

Ben wel even benieuwd wat jij dan onder 'alles' verstaat. Dat jaartje rijpen bij Jong Ajax en dit seizoen wat potjes om de gaten in de verdediging op te vullen?

Hij wou toch blijven?? Wat is er nou aan de hand want ik word echt moe van de media

14 juni 2018 om 09:51

Mundo Deportivo schrijft dit, ik zou er niet zomaar van uit gaan dat dit klopt. De Jong heeft zich zelf nog helemaal niet uitgesproken dat hij weg wil.

14 juni 2018 om 10:00

Mundo Deportivo spreekt zelfs over 20-25 miljoen. Dat zegt genoeg over de betrouwbaarheid van de krant. Ze zijn gewoon niet goed ingelicht. Voor 25 miljoen mogen ze een paar gebruikte schoenen met handtekening van De Jong komen ophalen, that's it.

Ken iemand ff meneer ten hag een klap op ze ei geven zodat ie alles weer helder inziet

14 juni 2018 om 09:53

Ja kan beter de redactie van die roddelkrant een 'klap op ze ei' geven, die zuigen deze verhalen uit de dikke duim. Ten Hag en Frenkie hebben hier zelf niets over gezegd / niets mee maken..

14 juni 2018 om 10:06

Het moet toch ook heerlijk zijn om een baantje bij zo'n roddelkrant te hebben. De ene dag schrijf je dat De Jong 50 miljoen moet kosten, het andere moment is hij weer tussen de 20 en 25 op te halen. Het maakt allemaal niet uit, want het is 99 procent van de tijd totale onzin. Ik snap ook niet dat veel mensen zulke berichten voor waarheid aannemen.

14 juni 2018 om 10:09

Los daarvan mag iemand alsnog meneer Ten Hag een klap op zn ei geven om dingen helder in te zien. Dan gaat ie misschien ook zien dat het afgelopen seizoen drama was.

14 juni 2018 om 10:11

Laat staan dat Barcelona überhaupt zo’n bedrag betaalt voor een voetballer die al 21 is, en nog maar 25 wedstrijden in de eredivisie heeft gespeeld. Ik denk dat als Ten Hag Frenkie de Jong niet opstelt, Frenkie best wel eens een weekendje Barcelona kan boeken om even wat anders te doen dan voetballen.

14 juni 2018 om 10:51

Al 21 ? Ik weet dat we hier in Nederland vaak overdrijven, maar in Spanje ben je gelukkig nog steeds een talent wanneer je 21 jaar oud bent. Of wou je beweren dat Dele Alli, Carlos Soler, Tousart, Tom Davies, Maicom, Renato Sanchez, Tielemans, Rashford, Jesus en Dembele geen talenten meer zijn ? Dat zijn spelers waar je de komende 10 jaar nog genoeg van gaat horen.

14 juni 2018 om 11:42

Je hebt helemaal gelijk hoor.....weer zo"n lulverhaal van VZ. Ik heb nergens iets van gelezen of gehoord van beide kanten dat er iets tussen deze twee speelt.

14 juni 2018 om 11:57

@NL-Modric

mee eens maar daar noem je allemaal wel spelers op die regelmatig het verschil maken op een aardig hoog niveau, op Renato Sanchez en Tielemans na op dit moment dan

14 juni 2018 om 12:03

Dat komt omdat het grotere talenten zijn, Modric noemt bewust grote namen natuurlijk. Het punt wat hij wil maken is dat je met 21 nog een talent bent, of je nou op het niveau van Frenkie zit of op het niveau Dele Alli. Het gaat om de leeftijd.

14 juni 2018 om 17:52

Hij kwam in de winterstop en laf al uit Europa en de beker. Ten Hag heeft van vele van jullie nooit een kans gehad.

14 juni 2018 om 18:28

@fcu, daar gaat het al fout. Kansen krijg je niet, die moet je verdienen. Ten Hag heeft nog totaal niet laten blijken dat hij een kans verdiend, terwijl we inmiddels een half seizoen verder zijn. Keizer heeft het verpest voor jeugdtrainers de komende tijd. En mislukt ten hag, dan verpest die het voor subtop trainers. Het perse willen hebben van Labyad terwijl 90% van Ajax tegen is getuigd van ballen. Maar hij is tegelijkertijd heel afhankelijk van het succes van Labyad. Die moet namelijk een speler gaan vervangen die nu in de basis stond. Dus of schone of Kluivert of Ziyech mits die verkocht wordt. Dus snap dit Frenkie verhaal wel. Die willen wij op het middenveld zien, terwijl het lievelingetje van de trainer ook het best rendeert op het middenveld.....

Ik hoop dat Barca eerst alles op alles zet om Thiago binnen te halen, iemand die er gelijk staat en direct het middenveld versterkt. De Jong is een leuk talent maar is absoluut niet klaar voor Barca en moet ook nog maar zien of die dat ooit is. Daarvoor heeft hij nog veel te weinig laten zien, laat hem eerst maar een paar jaar basis speler zijn bij Ajax dan kijken we verder.

14 juni 2018 om 09:57

Waar baseer je op dat hij daar niet klaar voor zou zijn?

14 juni 2018 om 10:04

Dat hij nog maar weinig heeft laten zien.....

14 juni 2018 om 10:05

Op het feit dat hij nog niet zo veel heeft laten zien zo te lezen..

14 juni 2018 om 10:05

Omdat hij net 25 eredivisie achter zijn naam heeft staan, waarvan hij er maar zo'n 10 op het middenveld heeft gestaan, ik betwist niet dat het een groot talent is. Maar bij Barcelona lopen ook nog Rakitic, Busquets, Coutinho, Paulinho, Denis Suarez en andre Gomes rond, daarnaast kan Sergi Roberto nog op het middenveld spelen. Daarnaast zal Thiago waarschijnlijk nog komen. En lopen er nog talenten als Alena en Puig rond, die wss de stap naar het eerste zullen maken binnenkort.

14 juni 2018 om 10:26

Haha, Rakitic, Paulinho, Denis Suarez en Andre Gomez mogen de schoenen poetsen van Frenkie na elke training. Ik hoop absoluut niet dat ie vertrekt, maar het is zonneklaar dat ie beter is dan al die non-voetballers op het middenveld van Barça...

14 juni 2018 om 10:41

Die non-voetballers hebben anders een stuk meer laten zien op een hoger niveau dan Frenkie De Jong. Rakitic was dit seizoen 1 van de uitblinkers van Barcelona en was daarvoor aanvoerder van Sevilla dat een EL won. Paulinho is gewoon basisspeler van Brazilië en heeft er afgelopen seizoen ook gewoon 9 goals ingelegd in de competitie. Denis Suarez en Andre Gomes hebben goed gepresteerd bij Villarreal/sevilla en Valencia en hebben meer dan terecht een transfer naar Barcelona afgedwongen. De Jong heeft nog niet eens een volledig seizoen in het eerste van Ajax gespeeld en is schijnbaar al beter dan voetballers die al meerdere jaren meer hebben laten zien in een veeeeel betere competitie dan de Eredivisie.

14 juni 2018 om 10:48

Momus ga nou niet jezelf belachelijk zitten maken. Ik ben erg gecharmeerd van Frenkie, zijn veldspel is (in de ED) geweldig. Maar a.u.b., ga nou niet doen alsof hij al beter is dan Rakitic ofzo, dat slaat nergens op..

14 juni 2018 om 10:56

Dat Denis Suarez, Paulinho en Andre Gomez er niet zoveel van kunnen dat klopt. Rakitic is wel echt next level. Éen van de belangrijkste middenvelders ter wereld op het moment. Wel hoop ik dat Sergi Roberto een keer een kans krijgt op het middenveld. Ik denk dat die jongen veel meer kan dan dat hij tot nu toe heeft laten zien. Een middenveld Thiago, Sergi Roberto, Frenkie zou echt kunnen domineren de komende jaren.

14 juni 2018 om 12:02

@NL-Modric

laat Frenkie eerst een zien te domineren op het middenveld bij Ajax in de Mickey Mouse League tegen een Groningen en Fortuna straks. volstrekt belachelijk om nu al te denken dat hij zich wel even bij Barcelona wat de absolute Europese top is in de basis speelt. hij heeft nog weinig tot niks laten zien bij Ajax dus ik snap nog steeds niet waar deze zware hype op gebaseerd is.

zowel onder Bosz als onder Ten Hag heeft hij nog steeds geen plek op het middenveld kunnen afdwingen. met alle respect voor Ziyech en Schone maar die komen natuurlijk nog niet in de buurt van het niveau Rakitic en die hebben de voorkeur boven Frenkie De Jong bij Ajax op het middenveld

Ik kan mij niet voorstellen dat deze transfer door gaat. Frenkie zal toch ook wel beseffen dat hij minstens 1 goed seizoen zal moeten draaien bij Ajax. Denk toch wel dat hij slimmer wat dat betreft is dan onze vriend kluivert.

Die Spaanse gekkies. Die denken dat het na Kluivert sale is. Voor 20 miljoen krijgen ze Siem de Jong.

20 - 25 miljoen, ze zijn niet helemaal goed wijs daar bij de redactie van dat roddelkrantje. Voordat er weer iemand populair komt doen: nee, Frenkie heeft nog niet bewezen waarom hij 50 miljoen waard is... Hij kost het wel, als er 20 gevraagd wordt is hij vandaag nog weg en Ajax wil hem niet verkopen! Geld hebben we voldoende, aan 20M heb je helemaal niks, we willen Frenkie houden, punt. Barca haalt maar lekker iemand uit La Masia, deze jongen is te goed om nu in de Segunda B te gaan spelen met Barcelona B..

14 juni 2018 om 09:55

Dat is het ook, wellicht is hij 20-25 miljoen waard, maar hij heeft een langdurig contract en Ajax wil nog een paar jaar plezier kunnen beleven aan De Jong, waardoor ze alle recht hebben om de hoofdprijs te vragen. Als andere clubs daardoor afhaken, prima. Als clubs daardoor overstag gaan en 2x zijn marktwaarde betalen, ook prima.

14 juni 2018 om 10:11

Te goed voor Barca B? Dat wil ik nog wel eens zien

14 juni 2018 om 10:19

whytho, jij bent sowieso niet serieus te nemen als het om Ajax-gerelateerde zaken gaat. Technisch 1 van de beste spelers in de Eredivisie, hij kan kiezen: seizoen basis bij de grootste club van zijn thuisland (Ajax) of seizoen op het derde niveau van Spanje (Barcelona B). Ik denk dat de keuze dan snel gemaakt is toch? Maar jij wil natuurlijk weer komen beweren dat een basisspeler (dat was hij immers gewoon voor zijn blessure) van Ajax niet bij het tweede van Barcelona mee kan..

Ik blijf erbij dat Ten Hag niet de juiste coach is voor Ajax. Zijn stijl past absoluut bij een topclub, maar niet bij Ajax. Het is opvallend dat de grote talenten toch willen vertrekken nu.

14 juni 2018 om 10:46

Wie zegt allemaal te willen vertrekken naast Ziyech en Kluivert? Juist....niemand. Er is dus niks opvallends aan en jij gaat lekker mee in de hype van de buitenlandse media. In Nederland heb ik nog niks gehoord over dat de Ligt weg wil, of de Jong, of welk ander talent ook. Probeer eens niet mee te doen aan de stemmingmakerij, want dat helpt de Nederlandse competitie niet.

14 juni 2018 om 10:55

Misschien moet je wat meer nieuws items en interviews lezen voordat je reageert.. De Ligt heeft aangegeven ook te willen vertrekken en dat een constructie waarbij hij nog een jaar aan Ajax wordt uitgeleend geen optie is.ook Frenkie heeft aangegeven dat een transfer een optie is.

En waar heb je het over met je stemmingmakerij? Werkelijk lachwekkend.

14 juni 2018 om 11:15

Nee De Ligt heeft gezegd dat dat een mogelijkheid zou kunnen zijn. Een of andere Spaanse roddelkrant heeft nu verzonnen dat De Jong en De Ligt een transferverzoek hebben ingedeeld. Dit is echter nooit bevestigd en lijkt me, zeker in Frenkie's geval, abusolute onzin. Van Mathijs zou ik het nog kunnen geloven omdat hij een stap omhoog daadwerkelijk aan zou kunnen. Al hoop ik gewoon dat hij de club wil helpen om die titel eindelijk weer eens naar Amsterdam te halen. Mathijs is een Ajacied, dat hebben we meermaals kunnen zien, laten we hopen dat hij nog 1 jaar wil excelleren in ons centrum. Hopelijk voor ons en voor hem vertrekt hij dan nadat ie die schaal boven zijn hoofd heeft getild!

14 juni 2018 om 11:16

Nee, De Ligt heeft gezegd dat hij nog een beslissing moet nemen. Dat is iets heel anders! Daar heeft hij aan toegevoegd dat hij met alle liefde bij Ajax zal blijven als hij niet weg gaat.

14 juni 2018 om 11:17

PS: als De Ligt volgend jaar zou vertrekken komt hij binnen bij een club als hij net 20 wordt met dik 100 wedstrijden in Ajax 1 (een deel daarvan zelfs als aanvoerder), incl. volledige EL-campagne t/m de finale. Er zijn maar weinig jonge gasten die met een dergelijke bagage aankomen op hun 20e verjaardag!

Kom op... het is een Spaanse krant die vol moet... Barça zal hem vast willen, maar ik zie hem niet gaan. Daar is hij te nuchter voor

14 juni 2018 om 10:20

Als Barca komt dan ga je 9 van de 10 keer. Heeft zelf aangegeven op het middenveld te willen spelen en bij Barca kan het. Bij Ajax wordt hij te vaak misbruikt als verdediger. Ze hebben Sinkgraven ook verpest. Nu Kluivert weg is en de Ligt waarschijnlijk ook weg gaat zie ik het dus ook gebeuren dat Frenkie naar Barca gaat.

14 juni 2018 om 11:17

Je kraamt onzin uit. Het is nog helemaal niet zeker dat De Ligt weg gaat.

14 juni 2018 om 12:17

Zeg ik dat het zeker is dan?

20 mln + messi lijkt me een goede deal 😅

Ik vind het altijd wel heel knap dat een Spaanse krant zoveel details heeft over een club in Nederland. Ze weten tot op detail wat de Jong zelf wil, wat de trainer wil, wat Overmars wil. Als supporter moet je gewoon alles met een korrel zout nemen en de officiële berichtgeving afwachten. Hier kan je niks mee.

14 juni 2018 om 10:06

Als het uit een redelijk betrouwbare krant komt zou je het kunnen geloven. Maar deze krant schrijft elke dag paginas vol over transferroddels. Is gewoon pure sensatie

laat deze logokusser eerst maar eens wat bewijzen voordat hij naar Barcelona gaat. hij heeft jaren mogen genieten van de geweldige opleiding van Ajax dus hij mag ze ook wel wat centjes gunnen. bovendien heeft hij het alleen laten zien tegen een paar tegenstanders uit het rechterrijtje

4 jaar contract heeft Frenkie nog bij Ajax, voor 20-25 miljoen zal hij niet gaan, voor het eerder genoemde 40 miljoen exclusief bonussen wel.

Ik ben erg benieuwd wat voor een elftal we volgend seizoen op het veld hebben staan. Ik heb inmiddels al gelezen dat Onana, De Ligt, Tagliafico, F de Jong, Ziyech, Kluivert en Neres weg gaan. Dat wordt een plekje in de middenmoot vrees ik.

14 juni 2018 om 11:44

@jali71

Je schrijft: "ik ben erg benieuwd wat voor een elftal we volgend seizoen op het veld hebben staan. Ik heb inmiddels al gelezen dat Onana, De Ligt, Tagliafico, F de Jong, Ziyech, Kluivert en Neres weg gaan. Dat wordt een plekje in de middenmoot vrees ik".

Hoe vaak De Ligt volgens de media al niet bij Barcelona zou hebben getekend, is al niet meer op twee handen te tellen. Nog niet eens zo heel lang geleden schreef een krant (ik meen te weten dat het om dezelfde krant gaat) dat De Ligt bezig was een medische keuring te ontgaan terwijl hij gewoon thuis op de bank zat. Dezelfde krant heeft het ook ooit gepresteerd om te berichten dat een speler een vertrekwens zou hebben ingediend bij zijn club terwijl hij transfervrij was. Als clubs als Real en Barca alle spelers onder contract zouden nemen waar ze aan worden gelinkt, zouden ze alleen al jaarlijks 3 miljard kwijt zijn aan salarissen. Vroeger was het een erezaak van een journalist om alleen berichten de wereld in te sturen die op feiten berusten. Tegenwoordig is het medialandschap net zo een jungle als de voetbalwereld en zijn de journalisten over het algemeen veel minder principieel als het gaat over de feitelijkheid van hetgeen ze schrijven. Als je de berichten er uit zo filteren op hun waarheidsgehalte, zou slechts een heel klein deel ervan die schifting overleven.

Ik zou me dan ook niet zo een zorgen maken over een eventueel vertrek van spelers, zolang de serieuzere media daar geen melding van hebben gemaakt. Ook die nemen het tegenwoordig een stuk minder nauw met de feitelijkheid en zolang die niet eens de moeite nemen om melding te maken van al het nepnieuws dat media als Mundo Deportiva de wereld in slingeren te, kun je er gevoeglijk van uit gaan dat er nog niet heel veel aan de hand is.

Iedereen die verstand van voetballen heeft en maar de Jong kijkt ziet een supertalent. Dat zien de topclubs dus goed. Grootste talent sinds lange tijd. Dat hij nog niet veel gespeeld heeft is waar en dan ook nog lang een blessure. Maar zal zich moeiteloos op middenveld van bijvoorbeeld Barcelona aanpassen in korte tijd. Zeker wanneer hij daar een tijdje traint. Hopelijk krijgt Ajax een goed bedrag want hij is op termijn niet te houden. Wordt hij volgend seizoen verkocht dan wordt het bedrag en de concurrentie voor barca groter.

14 juni 2018 om 10:13

@walterjanssens

dat lijkt me totaal niet realistisch. je kan niet vanuit de Eredivisie rechtstreeks naar Barcelona. je zal eerst moeten wennen aan een hogere weerstand en een hoger baltempo wat in de Europese top extreem hoog ligt. als ik aan een supertalent denk denk ik eerder aan een Mbappe die zelfs nog 3 jaar jonger is, dan aan een Frenkie De Jong. laat die jongen eerst hier maar eens de grote man worden en dan een mooie tussenstop maken naar een Europese subtopper

Barcelona vind ik op dit moment echt nog een paar niveautjes te hoog voor hem. wie weet in de toekomst maar we hebben zoveel van onze talenten extreem gehypt die later zijn geflopt, dus laten we het eerst maar afwachten

14 juni 2018 om 13:54

Hoop dat ie voor altijd bij Ajax blijft. Dat ze alle goede spelers kunnen vast houden. Helaas is dit niet realistisch. Wat Ik bedoel is dat je aan alles kunt zien dat hij een natuurtalent is. Deze speler zal op d3 train8ng van Barcelona meer leren dan in de eredivisie. Niv3au en weerstand is voor een toptalent veel te laag. Hij zal niet floppen. Maar goed dit is mijn inschatting.

14 juni 2018 om 15:28

@walterjanssens

je hebt zeker een punt maar het zou zonde zijn als hij daar op de bank verpietert straks. Kluivert vinden we al te vroeg weg gaan en die heeft toch in 2 seizoenen aardig wat minuten gemaakt bij Ajax en dan is AS Roma niet eens van Barca niveau

Ten Hag lijkt me ook een klein trainertje, een stoertje die heel geforceerd 'my way or the highway' zal roepen wanneer een speler hem tegen de haren instrijkt (figuurlijk dan). Kunst is echter om de situatie te managen, een speler met karakter, vertrouwen, een plan en vooral op basis van ratio te overtuigen waarom hij komend seizoen een belangrijke rol gaat spelen.

Overigens vind ik de kop wat suggestief; net of het allemaal Ten Hags fout is dat talenten een exodus veroorzaken. Dat zal zeker met Ten Hag te maken hebben, maar nog altijd meer met de zichzelf overschattende talenten zelf. Dat een megatalent als Mathijs de Ligt weggaat vind ik nog enigszins te billijken, maar wat hebben Justin Kluivert en Frenkie de Jong nou helemaal laten zien dan? Zeker in De Jong had ik wel een verstandige jongen verwacht, die een voorbeeld zou kunnen nemen aan Wesley Sneijder. De Jong zou van mij een dirigerende rol op 10 krijgen in dit Ajax; zou hij dat nog twee tot drie jaar doen in Amsterdam, dan komt hij heel anders binnen bij een topclub als Barcelona.

14 juni 2018 om 12:05

"Zeker in de Jong had ik wel een verstandige jongen verwacht"
Ik had juist verwacht dat jij verstandiger zou zijn, waarom neem je dit verhaal uit de Mundo Deportivo (Sensatiekrant) serieus? Hele domme opmerking van jou, Frenkie heeft namelijk meerdere keren aangegeven graag bij Ajax te blijven, dit bleek ook uit het verlengen van zijn contract. Denk de volgende keer even na voordat je iemand in een hokje drukt.

Waar is die krant mee bezig... Ajax had Justin gewoon niet in de hand en moest verkocht deze jongen ligt 3 jaar nog vast! Dag barca!!

Ten Hag is net drank.."maakt meer kapot dan je lief is" en zelfs soms alleen al door er naar te kijken en/of aan te denken.. Echter zonder gekheid en ondanks dat het betreffende artikel natuurlijk niet op feitelijke informatie betreft is het wel altijd fijn als er een echte kerel voor de groep staat die wat bereikt heeft en uitstraling heeft. Ten Hag daarentegen is natuurlijk gewoon een lachertje voor veel van deze jongens...

Ik vrees voor Ajax dat de aanstelling van Ten Hag niet zo'n goede zet is gebleken als vooraf door velen gehoopt. Ik heb nog geen enkele speler horen zeggen dat ze met hem weg lopen (labyad straks wellicht?) en verder verneem je alleen maar onrust uit de Amsterdamse gelederen..

Ik hoop van ganser harte dat Frenkie nog even in NL blijft voetballen, maar in potentie is hij daar veel te goed voor en zou Barcelona prima bij zijn speelstijl passen..

Mundo Deportivo.... die schreef onlangs dat younes en vertrekwens heeft ingediend... terwijl hij transfervrij is. tsja

Haha 20 miljoen, ze hebben zeker niet naar de omstandigheden van Kluiverts contract gekeken en dachten oh Ajax laat de talenten goedkoop gaan. Als je voor een minder goede speler met een 1 jarig contract al bijna 20 miljoen krijgt dan moet Frenkie voor meer dan het dubbele gaan. Ajax heeft hier echt de overhand en ik denk dat zelfs als Ten Hag zegt dat hij geen ongemotiveerde spelers wilt dat Overmars hem niet laat gaan. Je gaat je hele selectie niet wegdoen voor een passant.

Laat Barca maar denken dat Frenkie binnen te harken is voor 20 miljoen.......En. ......laat Overmars zn poot maar stijf houden voor een bedrag van 75 miljoen.......voor minder gaatie niet...Heeft met zn volle verstand getekend tot 2022

Als overmars zn poot maar stijf houdt. Dit zou zo slecht voor de club zijn.. wie ga je ervoor terughalen ?!

14 juni 2018 om 11:57

Ajax kennende tovert wel weer een talentje uit de hoge hoed....

Voor Kluivert waren et zoveel problemen en voor frenkie niet. Raar hoor

Gelukkig hebben we Overmars er zitten. Gewoon de poot stijf houden. Ziyech mag nog weg en dan moet het gewoon klaar zijn. Het zou mij als supporter echt een zorg zijn wat Ten Hag vind, liever Ten Hag eruit dan al onze talenten, vertrekwens of niet.

Wat een milde reacties nu allemaal. Toen een maand geleden dit van Kluivert nieuws was, is van alles aangehaald. Juist had ik meer felle reacties gehad van die 2 schaapjes/ na-apers, geen ballen genoeg om het direct aan te geven, maar nu Justin weggaat willen wij ook weg... Als ik Ajax was zou ik dit kopieergedrag belonen met nog een jaar spelen bij Ajax of tegen de hoofdprijs van 100mljn verkopen(dus dan nog steeds blijven)😁.

Maar kan iemand mij misschien uitleggen waarom de reacties zo mild zijn voor deze heren?

Wordt het niet tijd dat men ten Hag op de transferlijst zet voordat de halve selectie de deur uitloopt. Afwachten met hem hoe het afloopt met de voorronde C.L. is men wel te laat. Er wordt te veel afgewacht bij Ajax. Zo ook weer met de nieuwe Argentijn. Vind men het gek als men straks weer overal achter het net vist. Sla eens spijkers met koppen.

Was toch van de week hier dat Ajax minimaal 50 miljoen wilt voor Frenkie en 60 voor Mathijs. Dus dan kunnen ze in Spanje denken dat 20/25 genoeg is maar daar kunnen ze alvast zijn voetbalschoenen voor krijgen. Daarvoor gaat Ajax nevernooit die speler verkopen.

Dit lijkt me niet meer dan een gerucht. Ten eerste kan De Jong zich nog niet eens onderscheiden in de Eredivisie, dus hoe denkt hij zich dan in hemelsnaam te redden bij een club als Barcelona?! Ten tweede grijpt men tegenwoordig ook wel echt alles aan om Ten Hag de afgrond in te schrijven, vaak op basis van simpele geruchten. Feiten heb ik nog niet voorbij zien komen.

Heeft Ten Hag soms ook een vertrekwens? Dat zou een zegen voor Ajax zijn. Maar zo als zo vaak: op slechte kwaliteit wordt niet snel en hoog geboden....

Laat die Ten Hag maar gauw vertrekken, voordat er meer spelers weg willen🤗

50 miljoen iis toch belachelijk. Dan is Messi 3 miljard waard.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren