Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Raiola verdient drieënhalf miljoen; Ajax bedingt doorverkooppercentage’

Laatste update:

Justin Kluivert heeft de medische keuring bij AS Roma doorstaan en enkel de laatste details scheidt de aanvaller nog van een transfer naar i Giallorossi. De krant La Gazzetta dello Sport claimt in ieder geval dat zaakwaarnemer Mino Raiola zeker niet slechter wordt van de miljoenendeal.

De Italiaanse Nederlander ontvangt twintig procent van de transfersom. AS Roma maakt volgens De Telegraaf 17,5 miljoen euro over naar de Johan Cruijff ArenA, een bedrag dat door variabelen op kan lopen tot 21, 22 miljoen. Raiola verdient dus ten minste drieënhalf miljoen aan de transfer van de negentienjarige Kluivert.

Volgens de roze sportbijbel heeft directeur spelersbeleid Marc Overmars een doorverkooppercentage van negen procent bedongen. De clubs steggelen enkel nog over de portretrechten, maar daarna kunnen de handtekeningen definitief worden gezet.

Kluivert zette maandagavond voet op Italiaanse bodem en werd op vliegveld Fiumicino door meer dan honderd fans opgewacht. “Ik ben blij om in Rome te zijn. Ik kon niet wachten tot de deal was afgerond”, zo werd Kluivert door diverse Italiaanse media geciteerd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mensen hebben geen idee wat Raiola allemaal doet en waarom hij zo riant betaald wordt. Dat is niet zomaar iemand die eventjes een deal tussen 2 clubs regelt.

Mooie transfer voor Kluivert, Ajax pakt zijn geld en Raiola is ook blij.

12 juni 2018 om 21:40

Hij stookt de boel om er zelf beter van te worden? Voor 20% van een transfersom zou ik ook veel doen.

12 juni 2018 om 21:41

3,5 miljoen is ook niet zomaar iets.

12 juni 2018 om 22:29

Deze rekening gaat naar Roma. Raiola bemiddeld tussen Kluivert en Roma maar niet voor Ajax die daarom geen cent betalen.

12 juni 2018 om 23:25

de zaakwaarnemers krijgen zon 5 tot 10% van de totale transfersom dus ajax krijgt wel degelijk minder

13 juni 2018 om 02:09

Kan ook bovenop de transfersom komen hoor. Dan betaalt Roma.

13 juni 2018 om 09:04

@janta

Je schrijft: "deze rekening gaat naar Roma. Raiola bemiddeld tussen Kluivert en Roma maar niet voor Ajax die daarom geen cent betalen".

Het lijkt mij dat je gelijk hebt. De onderhandelingen met Ajax zijn afgeketst omdat Raiola 20% van de toekomstige transfersom zou willen ontvangen. En dan zou Ajax hem die nu cadeau doen. De logica daarvan ontgaat me volkomen. Het lijkt me typisch zo een gevalletje van de klok hebben horen luiden en niet weten waar de klepel hangt. Het lijkt me veel logischer dat in het contract tussen Kluivert en Roma staat dat Raiola bij verkoop een doorverkooppercentage van 20 % ontvangt. Raiola zorgt namelijk altijd heel goed voor zichzelf. Ajax gaat nooit akkoord met dergelijke clausules, maar Roma is wellicht minder principieel. Over de transfersom moet Roma onderhandelen met Ajax. Daarmee heeft Raiola helemaal niets van doen en het lijkt me sterk dat Ajax Raiola 20 procent cadeau gaat doen. Zo goed is de relatie tussen die 2 nu ook weer niet. Als Raiola geldt ontvangt, is het rechtstreeks van Roma, maar dat heeft niets met de transfersom te maken, maar dat is gewoon commissie. Het is zo vlak voor het WK duidelijk komkommertijd, de berichten worden steeds ongeloofwaardiger.

12 juni 2018 om 21:43

Vertel, wat doet hij allemaal?

12 juni 2018 om 21:46

Hij is juist precies iemand die zomaar eventjes een deal tussen twee clubs regelt. Daar komt vast meer bij kijken dan ik me voor kan stellen, maar dat geldt voor elke tak van sport (figuurlijk bedoel ik) waarin ik niet geschoold ben. Los van wat er bij komt kijken kun je toch niet met droge ogen stellen dat hij zoveel hoort te verdienen?
Het zou een verademing zijn als zo'n 'topzaakwaarnemer' eens openheid van zaken zou geven. Als hij nou een enorm team heeft wat hij moet betalen; of er zijn andere zwaarwegende redenen om zoveel geld los te kloppen, dan zou ik dat graag horen en zou mijn negatieve gevoel tegenover zulk volk weggenomen kunnen worden.
Tot die tijd: ordinaire geldwolven

12 juni 2018 om 23:56

Met het aantal cliënten van Raiola verwacht ik niet dat hij een eenmanszaak heeft, daarbij zal hij ook een legalteam hebben. Daarbij las ik eerder dat het de trend is om de zaakwaarnemer een percentage te geven uit de transfer i.p.v. hem direct te betalen.

Ik weet dat op de website van de Quote enkele artikelen en interviews van hem zijn o.a. het artikel: "13 regels van Mino Raiola hoe je de grootste voetbalmakelaar ter wereld wordt" is wel grappig om te lezen.

13 juni 2018 om 09:12

Goeie tip! Een kijkje achter de schermen, en verdomd, zo te horen gevoel voor humor ook nog. Als je dat leest denk je inderdaad, hij doet goed werk voor zijn cliënten. Maar het wordt mij nog niet duidelijk waarom hij zo'n absurd bedrag zou moeten verdienen. Te meer daar hij aangeeft het zelf niet nodig te hebben, of geld niet belangrijk te vinden... Licht paradoxaal wat mij betreft.

12 juni 2018 om 21:47

Raiola heeft vooral een heel effectieve hack gevonden om miljoenen te onttrekken aan de voetballerij:

1) Statusgevoelige, beïnvloedbare spelers van 16-20 jaar aan praten dat ze losers zijn om in de Eredivisie te blijven.

2) Onder immense mediadruk liggende technisch directeuren wijs maken dat ze een absoluut toptalent mislopen als ze nu niet toeslaan.

Werkt iedere keer. In ruil daarvoor krijgt hij miljoenen euro's, indirect afkomstig van hardwerkende fans die lang hebben gespaard voor shirtjes en seizoenkaarten.

Het zaakwaarnemer mechanisme in de voetballerij is sowieso misselijkmakend, maar Raiola spant wel echt de kroon.

12 juni 2018 om 22:38

Wat Seb zegt. Raiola is een soort loverboy die inpraat op tienerjongens(die per definitie zeer beinvloedbaar en te manipuleren zijn). Overigens is Seb nog netjes want hij heeft het over 16. Nou, die man is al veel eerder aan het inpraten op zeer talentvolle spelers; die contacten zijn vaak allang gelegd voordat ze op hun 16 daadwerkelijk tekenen.

Ook het mechanisme waar hij het over heeft moet heel snel op de schop. Het onttrekt namelijk veel teveel geld uit de voetballerij. Het zou moeten zijn dat een manager of agent betaald wordt uit de gage van de client(speler in dit geval). Het probleem is echter dat de clubs zich laten chanteren met dreigementen dat de speler anders naar club B wordt gebracht. Barcelona is overigens een van de weinige clubs waar Raiola persona non grata is. Ik hoop dat Ajax en andere clubs volgen.

12 juni 2018 om 23:50

Hoe indirect? Want de meeste inkomsten van bvo's komen binnen via sponsoring.

Verder als je de klantenkring van Raiola bekijkt dan is het niet zo zwart-wit als jij schildert. Daarbij hoe legt Raiola immense druk via de media op de directeuren? Zijn interviews zijn minimaal daarbij als een directeur zich door de media laat leiden..

Nee, dit is te makkelijk geroepen als je het mij vraagt. Raiola staat bekend als een keiharde onderhandelaar die altijd de beste deal voor zijn cliënten regelt niet voor niets lopen ze allemaal met hem weg. Dat clubs zijn harde onderhandelingen vervelend vinden (en indirect daarmee ook supporters treft) is niet relevant voor hem aangezien hij enkel de belangen van zijn cliënten vertegenwoordigt.

Je kan zaakwaarnemers misselijkmakend noemen prima, maar clubs zijn echt niet zoveel beter hoor. Alleen de supporter hoor je daar niet over omdat het vaak het succes van de club betreft.

13 juni 2018 om 09:56

Doncoxcx

Een Loverboy ;-))

Tegelijk erg grappig als angstvallig overeenkomstig.
Spelers worden op te jonge leeftijd al helemaal gek gemaakt.

12 juni 2018 om 21:49

Vertel dan eens even wat hij allemaal doet om zo'n bedrag te rechtvaardigen, wat dat is een beetje waar je naartoe wilt met je opmerking. Menig CEO van een groot bedrijf verdient dit namelijk niet eens in een jaar, laat staan voor hoogstens een paar weken werk.

Raiola is niks meer dan een intermediair, clienten verkopen kan je het ook niet noemen wat dat doen de spelers zelf in hun gespeelde wedstrijden. Het moeilijkste voor een zaakwaarnemer is je eigen reputatie en netwerk opbouwen, dat is inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Maar als je daar eenmaal inzit, is het wel verdomd makkelijk absurd veel geld te verdienen getuigd ook weer deze transfer.

12 juni 2018 om 22:18

Zaakwaarnemers zorgen ervoor dat spelers als Kluivert die geen flauwbenul hebben van de financiele en juridische kant gewoon zorgeloos hun ding kunnen doen: voetballen.

Het is net zoals sommige mensen die een accountant inhuren om hun belastingopgave te doen of een makelaar inhuren om een huis te kopen/verkopen. Daar hoort comissie tussen wat meestal uitgedrukt wordt in een percentage. De reden dat Raiola aan transfers miljoenen overhoudt is de bedragen die betaald worden. Speler gaat er miljoenen op vooruit dankzij de onderhandeling skills van zijn zaakwaarnemer, dan is die commissie van 3 miljoen vrij normaal.

12 juni 2018 om 22:38

Deze transfer is de ultieme rechtvaardiging of je het nu leuk vind of niet. Een jaar lang heeft hij tegen Ajax gezegt dat zijn client elders meer kan verdienen. Ajax komt niet over de brug? Raiola wel. Hier heb je je droomtransfer naar een halve finalist in de CL in een fijn land in een prachtige stad. Alle talenten in de Ajax jeugd snappen nu bij wie ze moeten zijn..

12 juni 2018 om 22:52

Ik hoop van harte dat clubs als Ajax maar ook andere clubs deze geldwolf kalt stellen. Hij helpt de eredivisie versneld verder naar de knoppen. En als Kluivert mislukt heeft hij het volgende jonge talent’s carriã«re vermoord.

12 juni 2018 om 23:02

Alsof Kluivert 100% zeker geslaagd zou zijn als ie bij Ajax gebleven zou zijn. Kijk naar Klaassen, Veltman en de gebroeders de Jong. Langer in Nederland gebleven maar nog steeds niet het Eredivisie niveau ontstegen.

12 juni 2018 om 23:23

Google even ''fat Cat Thursday'' en dan kom je een BBC artikel tegen waarin dit staat:

''if you earn an average UK salary, by the end of today a top boss will have earned more than you do all year.

In fact, it takes a top chief executive just three days to earn £28,758.''

Ga je ook even klagen of het rechtvaardig is dat een CEO of iemand aan de top wel echt recht heeft op dat loon en er maar 1 week voor moet werken om jouw hele jaarsalaris te verdienen?

1. Je komt er niet zomaar te zitten.
2. Het is en blijft hard werken. Het is niet omdat je alleen maar het eindresultaat ziet dat er in de tussentijd niets gebeurd is.
3. Onderhouden van connecties. Als het zo makkelijk is, waarom zijn er niet meer mensen aan de top (voetbal als bedrijfsleven)? Blijkbaar beschikt een Raiola over bepaalde skills om dit allemaal gedaan te krijgen. Ik kan mij niet voorstellen dat hij van iedereen belastende foto's heeft liggen waardoor hij ze kan chanteren.
4. Raiola heeft naam gemaakt. Een garantie voor spelers dat ze een mooi transfer zullen maken naar een mooie club, dat ze een mooi salaris in ruil krijgen, tekengeld en alle andere randvoorwaarden die er waarschijnlijk niet waren geweest wanneer je je vader dit laat regelen.
5. Daarnaast (dit las ik o.a. bij Lukaku) ondersteunt hij zijn spelers op veel meer vlakken dan enkel een transfer af te ronden. Connecties zijn oh zo belangrijk en Raiola zit aan de top en dit levert ook voor die spelers weer veel geld op (financiele planners, investeringen, ...).

13 juni 2018 om 00:04

Hij is praktisch nooit thuis, altijd op reis heeft een bedrijf te runnen en personeel te betalen. Daarbij heeft hij jarenlang voor weinig geld hard gewerkt om een international netwerk binnen de voetballerij met succes op te zetten.

Vervolgens vertegenwoordigt hij de belangen van zijn cliënt wat niet alleen neerkomt op een salaris onderhandelen maar ook juridisch aspecten en een plan voor zijn carrière (carrièrepad, persoonlijke sponsors etc).

De speler zelf heeft geen zorgen of omkijken naar iets want alles wordt tot in de puntjes goed geregeld.

13 juni 2018 om 07:59

Ben je zijn lievelingsneefje ofzo? Je kunt toch niet ontkennen dat die vent veel te veel geld opstrijkt voor veel te weinig werk (dat bovendien een negatief effect heeft op clubs, carrières van spelers en de voetbalmarkt in het algemeen). Ik chargeer als ik zeg dat het om enkel interviewtjes gaat, dat leek me wel (over)duidelijk. :-)

13 juni 2018 om 09:17

@mooiweersup

Je schrijft: "deze transfer is de ultieme rechtvaardiging of je het nu leuk vind of niet. Een jaar lang heeft hij tegen Ajax gezegt dat zijn client elders meer kan verdienen. Ajax komt niet over de brug? Raiola wel. Hier heb je je droomtransfer naar een halve finalist in de CL in een fijn land in een prachtige stad. Alle talenten in de Ajax jeugd snappen nu bij wie ze moeten zijn"..

Rechtvaardiging waarvan? Denk je dat Kluivert Raiola grof geld betaalt om hem in te fluisteren dat hij in het buitenland meer geld kan verdienen? Denk je echt dat hij zo een laag IQ heeft dat hij dat zelf niet kan bedenken? Kluivert heeft gewoon voor het geld gekozen, waar de andere talenten meer oog hebben voor hun loopbaanplanning en weten dat als zich door blijven ontwikkelen, dat geld uiteindelijk vanzelf komt. En dat ze minder risico lopen dat hun carriere als een nachtkaars uitgaat. De talenten van Ajax weten inderdaad bij wie ze moeten zijnen dat is bij Ajax. Daarom is Kluivert de uitzondering die de regel bevestigt en hebben de andere talenten wel een langdurig contract ondertekent. Zij weten in tegenstelling tot jou echt wel dat de resultaten van vandaag geen garantie geven voor de toekomst. En dat het zomaar zou kunnen gebeuren dat Roma dit kalenderjaar de groepsfase van de CL niet eens overleeft. En zelfs als dat wel het geval is, heb je er niet zoveel aan als je daar zelf niet aan kan bijdragen omdat je steeds op de bank moet plaatsnemen. Dan kan je de wedstrijd net zo goed vanaf de tribune of voor je tv bekijken.

13 juni 2018 om 10:05

@eazy-e

Je schrijft: "hij is praktisch nooit thuis, altijd op reis heeft een bedrijf te runnen en personeel te betalen. Daarbij heeft hij jarenlang voor weinig geld hard gewerkt om een international netwerk binnen de voetballerij met succes op te zetten. ervolgens vertegenwoordigt hij de belangen van zijn cliã«nt wat niet alleen neerkomt op een salaris onderhandelen maar ook juridisch aspecten en een plan voor zijn carriã¨re (carriã¨repad, persoonlijke sponsors etc). De speler zelf heeft geen zorgen of omkijken naar iets want alles wordt tot in de puntjes goed geregeld. ".

Volgens mij ga je iets de vaak naar de Efteling, het sprookje dat je hier vertelt, hadden zelfs Andersen en Grimm niet kunnen bedenken. Raiola is nog te lui om over zijn eigen schaduw heen te stappen en de laatste keer dat hij hard heeft gewerkt, was toen hij nog als pizzabakker werkte in een Haarlemse pizzabakkerij. Hij is zo volgevreten dat hij nog niet eens zelfstandig zijn auto in komt, maar een personal assistent heeft moeten inhuren om hem daarbij te helpen. Hij is juist het voetbal ingegaan omdat je daar je zakken kunt vullen zonder er hard voor te moeten werken. De havenarbeiders in de Rotterdamse haven, moet hard werken, Raiola verdient zijn geld door voetbalclubs af te persen en uit te zuigen.

Zaakwaarnemers als Raiola zijn de grootste plaag van het voetbal omdat het parasieten zijn, die honderden miljoenen Euro’s aan het voetbal onttrekken zonder dat voetbal er iets voor terug te geven. De commissie die ze eisen van een voetbalclub in ruil voor de handtekening van een speler die soms jarenlang door een club is opgeleid, is buitenproportioneel en zouden in iedere ander branche worden aangeduid als woekerpraktijken. Zaakwaarnemers in het normale bedrijfsleven verdienen nog geen 5 procent van de commissie die zaakwaarnemers in het voetbal eisen, terwijl ze er ook nog eens veel meer voor moeten doen. Gullit en Van Basten lieten zich in het verleden vertegenwoordigen door Ella Adriaanse, dat was een advocate die gewoon werkte tegen een uurtarief en zich alleen liet betalen voor het werk dat ze verrichte. In vergelijking met wat de huidige zaakwaarnemers verdienden, werkte zij bijna voor niets, terwijl je niet kunt beweren dat Gullit en Van Basten ooit wat te kort zijn gekomen.

Raiola zorgt in de eerste plaats voor zichzelf, de belangen van zijn client interesseren hem geen sier. De lijst met spelers die hij op veel te jonge leeftijd naar het buitenland heeft gebracht en van wie nadien nooit meer iets is vernomen, is ellenlang. Quasim Bouy was ooit een talentvolle middenvelder bij Ajax van wie men bij Ajax hoge verwachtingen had en die op de nominatie stond om aan de selectie te worden toegevoegd. Die is door Raiola naar Juventus gebracht terwijl hij daar nog lang niet klaar voor was en uiteindelijk geen wedstrijd voor die club heeft gespeeld. Uiteindelijk was hij zelfs bij PEC niet meer zeker van een basisplaats en staat nu onder contract bij Leeds United, voor welke club ook geen wedstrijd heeft gespeeld en direct werd verhuurd aan Cultural Leonesa uit de segunda Division. Zelfs daar kwam hij niet aan spelen toe en werd hij al naar een half jaar terug gestuurd. De carriere van Quasim Bouy is het schoolvoorbeeld van een uitermate talentvolle speler die de verkeerde keuze heeft gemaakt en daarmee een veelbelovende carriere al in de knop heeft gebroken. En hij is zeker niet de enige op wie dit verhaal van toepassing is, verre van dat zelfs. Een betrouwbare zaakwaarnemer die echt voor zijn client zorgt, zou al deze jongens hebben aangeraden om nog even bij hun club te blijven om zich verder te kunnen ontwikkelen.

Ook met het contract dat hij hem door Ajax is aangeboden, was Kluivert multimiljonair geworden, terwijl hij daar bijna zeker zou zijn geweest van een basisplaats. Het beeld dat jij van Raiola schetst staat net zo dicht bij de realiteit als de Aarde bij Jupiter. Raiola doet helemaal niets aan nazorg voor zijn clienten en komt pas in actie als hij commissie kan opstrijken. Rob Janssen doet dat bijvoorbeeld wel, daarvoor krijgt hij ook een percentage van salaris van zijn clienten. Daar verdient hij voornamelijk zijn geld mee, niet met zijn commissie. Rob Janssen is ook allesbehalve een armoedzaaier, maar hij doet wel wat het beste is voor zijn client. Daarin onderscheidt hij zich van Raiola die voornamelijk zichzelf verrijken en geld aan het voetbal onttrekken dat bij de clubs en spelers terecht zou moeten komen.

13 juni 2018 om 11:47

@scepticus38 Hij heeft nooit als pizzabakker gewerkt. Hij werkte in het restaurant naast de studie die hij volgde. Iets dat normaalgesproken gesprezen wordt. Volgens zijn clienten werkt hij extreem hard en verzorgt hij werkelijk alles voor ze, zodat ze zich op hun werk kunnen richten.

En als dit werk simpelweg door advocaten afgehandeld kon worden, zouden echt niet zoveel voetballers grote delen van hun inkomen afstaan in ruil voor deze werkzaamheden. Je voorbeelden gaan ook werkelijk nergens over, want de branche is zoveel veranderd in de jaren. De spelers zijn merken op zich geworden, met veel meer belangen dan alleen een arbeidsovereenkomst. En ook de relatie tussen club en speler is vele malen complexer dan destijds.

En met een voorbeeld aankomen van een speler die het niet redt is ook zo’n dooddoener. Alsof alle spelers die niet bij Raiola zitten en/of te vroeg weg gaan het wel redden. Dat carriereverloop zou je al een idee moeten geven. Denken dat deze speler een prachtige carrier tegemoet zou gaan als hij 1 of 2 jaar langer was gebleven, is kinderlijk naief.

En hou eens op met dat onttrekken. Er zijn vele voetbalclubs die miljoenen winst maken op spelers zonder dat te herinvesteren. Maar als Raiola het doet is het ineens een probleem. Maar Janssen mag het wel, want die vindt je lief.

13 juni 2018 om 19:55

@scepticus38

Zozo wat een hoop onzin weet je daar te schrijven zeg, de tijd die je daarvoor gebruikte had je beter kunnen gebruiken om wat achtergrond informatie op te zoeken. Wat jij hier schrijft is 100 procent uit je duim gezogen en vervolgens als feit probeert te presenteren en dan praat jij over sprookjes en shit?

Als er iets het voetbal kapot maakt dan is dat het (grote) geld niet de zaakwaarnemer die slechts een klein percentage meepikt.

Verder leuk die voorbeelden uit de jaren tachtig, begin negentig we leven inmiddels in 2018. Daarbij had Gullit zijn zaakjes helemaal niet zo goed geregeld, één van de redenen waarom hij een baantje bij dat trieste clubje in Rusland moest nemen. Van Basten weet ik niet maar die tijden zijn helemaal niet meer te vergelijken met deze. Niet veel langer daarvoor verdienden voetballers nog niet eens genoeg om fulltime prof te zijn nu verdienen die voetballers met gemak 20 miljoen Euro per jaar.

Je noemt een lijst wat talenten betreft maar vervolgens kom je enkel met één voorbeeld lol. Ook leuk dat je enkel het sportieve aspect belicht dat terwijl financiële onafhankelijkheid voor die jongens waarschijnlijk net zo zwaar weegt als niet zwaarder.

Praktisch alle prof voetballers hebben geen jeugd gehad (en geen tot matige scholing) die werken hard (voor geen salaris) om door de jeugd naar het eerste elftal te komen. Uit een documentaire over Sneijder en Ajax bleek dat ongeveer van elk jeugdelftal 1 a 2 spelers doorbreken. Vervolgens ben je dan doorgebroken en dan begint het leven van trainen, herstellen, reizen en wedstrijden spelen. Wanneer die kans zich voor komt om in het buitenland bij een internationale topclub te spelen voor enorm veel geld, dan kan je dat volgens mij geen slechte keuze noemen. Tenminste als jij je niet tot het perspectief van supporter beperkt.

12 juni 2018 om 22:15

Nou inderdaad. Raiola werkt zich dag in dag uit helemaal te pletter. Zien jullie zij uitgemergelde koppie niet? De arme drommel komt er maar bekaaid van af met die 3,5 miljoen, toch Medellin?

Sarcasme off: als je vindt dat 3.5 miljoen (of 20% vd transfersom) voor wat losse interviewtjes van 10 minuten om de partijen tegen elkaar uit te spelen beschouwt als veel werk, of dat je zo'n absurd bedrag gerechtvaardigd vindt, dan ben je echt alle realiteit kwijt. Gemiddeld mens draagt zijn hele carrière meer bij aan de maatschappij en verdient niet eens een kwart daarvan in 45 jaar zwoegen.

12 juni 2018 om 23:56

Man man wat een kortzichtige reactie van je. Raiola moet echt wel een hoop werk verzetten hoor, denk aan allerlei juridische dingen die in contracten staan e.d. Zie de regel over portret rechten bijvoorbeeld. Meneer Raiola zal ook voor bepaalde zaken mensen (juristen bijv) moeten inhuren, en die werken ook niet voor een appel en een ei. Een zaakwaarnemer regelt gigantisch veel dingen voor en na een transfer, als de deal beklonken is dan zit zijn werk er echt niet op hoor neem dat van mij aan. Ja, ik vind 3,5 miljoen ook enorm veel geld, maar dat is inherent aan de transfersommen die tegenwoordig betaald worden, die zijn buitensporig hoog, laat staan salarissen van voetballers van 2 ton per week. Maar het is allemaal markt conform kennelijk, de elllende en buitensporige bedragen zijn gekomen sinds je moet betalen om een live voetbalwedstrijd te kijken, daar stemmen we wellicht onbewust allemaal mee in.

13 juni 2018 om 00:07

@champ86

Als je serieus denkt dat het werk van een zaakwaarnemer zo simpel en beperkt is, wie is dan de realiteit kwijt?

Als of hij die 3,5 miljoen (wat niet eens klopt aangezien het percentage over toekomstige transfergelden betreft) gelijk op de bank zet en geen enkele onkosten heeft (zoals belasting, personeel betalen etc.).

13 juni 2018 om 00:40

@chump86 Wie zegt er dat Raiola er bekaaid afkomt? Een paar mensen leggen alleen uit dat zijn werk waarschijnlijk meer inhoudt dan wat sommige leden hier op vz willen doen geloven (wat losse interviewtjes van 10 minuten).

Enne, over meer bijdragen aan de maatschappij. Een groot onderdeel van bijdragen aan de maatschappij is belasting betalen. Denk dat hij in een jaar net zoveel belasting betaald als een gemiddeld mens in 45 jaar zwoegen. En tevens flink wat mensen van werk voorziet, die ook weer belasting betalen.

13 juni 2018 om 08:04

Na belasting houdt hij alsnog miljoenen over. Wat is je punt precies?

Uiteraard doet hij meer dan enkel interviews. Af en toe bellen met Justin om hem nog gekker te maken bijv. Daarnaast ook een bedrijf runnen, juridische aspecten afdekken, etc. I know. Blijft toch achterlijk veel geld voor dit simpele werk? Vroeger regelden spelers dit gewoon zelf, dus zo broodnodig is Raiola niet. Wel voor die paar extra euro's, maar dit gaat ten koste vd club, de carriere vd speler en de voetbalmarkt in het algemeen. Maar blijf jij het lekker rechtpraten.

13 juni 2018 om 11:29

Ehm mn punt is niet wat hij overhoudt. Mijn punt is wat de maatschappij overhoudt aan zijn werkzaamheden. Als reactie op je opmerking dat de gemiddelde mens meer aan de maatschappij bijdraagt dan Raiola.

En ja spelers het zelf laten regelen is een goed plan ja. (veelal) ongeschoolde, of iig niet in de goede richting geschoold en onervaren, jongens die onderhandelingen laten voeren over vele miljoenen. Die voetbalclubs zijn namelijk superbetrouwbaar. Die zouden nooit misbruik maken van een onwetende speler.

En nogmaals, ik denk dat je het werk enigszins onderschat. Ik ga niet doen alsof het onderbetaald is natuurlijk, want zaakwaarnemers worden royaal beloont. Sinds wanneer is een bedrijf runnen en juridische aspecten afdekken simpel werk?

13 juni 2018 om 17:52

@champ86

In welk jaar leef jij? Waar jij het over hebt is de tijd van voor Cruijff de tijd waar spelers een baan naast hun voetballeven moesten hebben om zo brood op de plank te krijgen. Tegenwoordig gaat er veel meer geld om in het voetbal en dan heb ik het niet alleen over het salaris maar ook bijvoorbeeld portretrecht , sponsoring etc. Daarbij hebben veel zaakwaarnemers connecties die een voetballer kan helpen in zijn carrièrepad.

Daarbij beweer jij ook nog eens dat de club de zaakwaarnemer die de speler vertegenwoordigd betaald, denk je dat nou echt?

Feit is gewoon dat de voetbalwereld verziekt is dat komt niet alleen door zaakwaarnemers maar net zo goed door clubs en het geld wat er aan kleeft. En wij de supporters doen er vrolijk aan mee. Sommige mensen vinden deze situatie met Kluivert vervelend omdat het hun club sportief kan raken. Vrij beperkt perspectief gebruik je dan.

14 juni 2018 om 07:36

Ik beweer helemaal niet dat de club de spelersmakelaar betaalt. Het gaat ten koste vd club (die ziet jaren van investering in een talent verloren gaan, zeker als ze voor hun debuut al vertrekken). Is iets anders.

Maar nu je er over begint: als Raiola eist dat hij/Kluivert 20% vd toekomstige transfersom ontvangt. Wie denk je dat dit betaalt dan?

De supporters doen eraan mee zeg je? Wat een flauwekul. Hoe dan? De supporters vervloeken dit. Enige dat zij hieraan kunnen doen is jet voetbal boycotten (geen tickets meer kopen, geen fox sports abo, etc.). Dan is de verneukerij vh voetbal wel compleet toch? Als fans hun eigen club moeten boycotten vanwege hebberige makelaars.

12 juni 2018 om 23:12

Wat hij precies doet weet ik niet. Ik weet wel dat er verschillende partijen flink wat geld overhouden als hij klaar is met wat hij doet. Voor supporters gelden vaak emoties voor spelers en club zijn het gewoon zakendeals

12 juni 2018 om 23:45

Dat hij riant betaald wordt is zeker. Ongelooflijk wat die man verdient. En dit is waarschijnlijk niet eens zijn laatste transfer deze zomer.

13 juni 2018 om 06:22

@medillin
Ben het meestal wel met je eens, maar over Rialo verschillen we 180 graden van mening. Wat vind ik Raiola een rat. De carrière van zijn pupillen interesseert hem geen reet. Alleen het geld dat hij aan ze verdient.

13 juni 2018 om 09:53

Voor 3,5 miljoen voor 1 deal zou ik me een jaar lang helemaal gek werken.
Daarna hoeft het niet meer...

Ik hoop dat Kluivert aan zijn minuten komt en zich lekker kan doorontwikkelen daar. Groot talent!

Een einde van een tijdperk. Zonde dat deze ras ajaxied ons verlaat..

12 juni 2018 om 21:39

Voetballiefde 🤔en nieteens Ajacied kunnen schrijven. Kluivert een ras Ajacied noemen met de manier waarop hij weg gaat slaat ook werkelijk nergens op.

12 juni 2018 om 21:41

Je naamgever zou trots op je zijn Patrick de zeester!

12 juni 2018 om 21:41

Het sarcasme druipt er vanaf

12 juni 2018 om 22:14

Sarcasme naast spelfouten herkennen is ook een kwaliteit

12 juni 2018 om 21:42

Is geen rasajacied dan had hij bijgetekend. Is een arrogant kereltje dat na een paar redelijke wedstrijden een riant salaris wilde. En gelukkig ging Ajax daarin niet mee. En Overmars heeft het maximale eruit gehaald. Proficiat.

21 tot 22 miljoen voor Kluivert? Geweldig gehandeld van Ajax. Dit is een goede speler hoor, maar heeft op mij nou niet echt een grote indruk gemaakt dat ik meer dan 20 miljoen ervoor zou betalen. Zal wel gebaseerd zijn op de naam van zijn vader en het verkooppraatje van Raiola.

Hoop dat ie het waar maakt en geen spijt krijgt van zijn transfer🙏🏿

Voetbalzone toch, weer een fout artikel. Volgend La Gazetta heeft Raiola onderhandeld dat hij 20% krijgt van de toekomstige transfersom en niet van deze.

12 juni 2018 om 22:17

Zou wat zijn als ze bij 16 jarigen hun eerste contract 20% doorverkoop aan een zaakwaarnemer zouden bieden.. Matig stukje journalistiek inderdaad.

12 juni 2018 om 22:21

Ja.. het is wel erg slecht dit.. ik vraag me ook af of er sprake is van een foutje of een bewuste verdraaiing van feiten dan.. ik verbaas me nergens over met de media van tegenwoordig.. het ergste vind ik dat zowel mensen het ook gewoon klakkeloos geloven

12 juni 2018 om 23:36

Het helpt wel in de beeldvorming.

Is er een regelgeving waar een zakenwaarnemen een maximaal % van een transfersom mag eisen. Dit gaat toch nergens over, deze mensen zien alleen geld dat kan toch nooit goed zijn voor de spelers.

12 juni 2018 om 22:00

Ajax doet zaken met Roma en niet met Raiola. 20 procent is bedongen voor contract van Kluivert met Roma.

12 juni 2018 om 22:22

Raiola krijgt dus heel die 3,5 miljoen niet.. is gewoon fout opgenomen, mogelijk om het artikeltje wat meer body te geven..

13 juni 2018 om 08:01

Aah bedankt, altijd fijn leugens.

13 juni 2018 om 00:46

@linkerbaan Nee dat is er niet.

Haha die gekke Raiola he, hij heeft het toch maar mooi voor elkaar. Een doorn in het oog voor een supporter die de grootste talenten de deur uit ziet lopen maar boy wat is die man goed in zijn werk. Er komt louter het maximale uit zijn onderhandelingen. Roma betaalt hem weer een enorme klapper en hij stalt een 19-jarig talent bij een ploeg die Europees hoge ogen gooit met top contractvoorwarden. Ik ben overigens wel benieuwd naar de clausules waardoor het bedrag voor ons nog op kan lopen, ik vraag me hoeveel daarvan haalbaar kan zijn.

12 juni 2018 om 22:57

Edit: die enorme klapper die Raiola pakt komt natuurlijk pas als AS Roma hem verkoopt. Het lijkt me niet zo dat Raiola, zoals het artikel wel lijkt te vermelden, nu al een bedrag pakt voor deze transfer. Als dat wel het geval is zal Roma dit betalen en zal dat buiten die 17.5M die naar Amsterdam gaat om zijn.

13 juni 2018 om 08:31

Ik verwacht dan ook dat Raiola niet al te lang zal wachten met een nieuwe transfer voor kluivertje

12 juni 2018 om 23:00

Ja, en hij vermoordt een carriëre als het even tegen zit en holt de eredivisie uit. Klasse hoor van die Raiola..........

12 juni 2018 om 23:12

Hoedt gaat van AZ naar Atalanta en draait gewoon prima mee in de Serie A. Justin is een groot talent, hij zal echt niet meteen in de basis staan maar wie weet gaat hij het wel maken daar, hij is nog jong en kan rustig doorbreken daar, AS Roma is wat dat betreft geen slechte club. Wie ben jij dan om zijn carrière bij voorbaat als vermoord te noemen? En dat heel de Eredivisie uitholt is ook wel een beetje overreacting denk je niet? Ik denk niet dat door deze ene transfer een grotere of minder grote uitloop dan gemiddeld verwacht wordt in de ED. Kortom, het valt allemaal wel mee. Bovendien verdient onze club er nu nog (erg) goed aan, als hij toch weg wil, dan maar zo. 17.5M excl. bonussen voor een 19-jarige met éénjarig contract is een keurige transfervergoeding!

13 juni 2018 om 00:11

@jaakke

Als of zijn toekomst bij Ajax zo zeker was? Één ding staat vast die jongen speelt nu bij een club die grote ambities heeft zowel nationaal als international en heeft zich daarmee gelijk ook financieel onafhankelijk gemaakt.

Begrijpelijk dat dit soort keuzes vervelend voor supporters zijn maar clubs handelen net zo hard mocht die niet doen wat de club wil. Wat dat betreft is de voetbalwereld gewoon een hele verrotte wereld waar wij als supporters vrolijk aan meedoen.

Gaat echt nergens meer over. De bonden moeten hier iets aan doen. In Engeland is men daar ook al mee gestart volgens mij vanwege al het geld dat zo uit het voetbal verdwijnt.

12 juni 2018 om 23:05

Alsof ze er in Engeland last van zouden hebben als er een paar miljoen uit het voetbal verdwijnt....

13 juni 2018 om 09:08

Ik denk dat men in Engeland de sport(markt) meer kapot maakt dan Raiola en zijn collega’s....

Gefeliciteerd Justin.
Ga Andy van der Meyde niet achterna.

Pfoee dat is een salaris dat in geen enkele verhouding staat tot de werkzaamheden die je als zaakwaarnemer uitvoert. Zijn takenpakket is nml niet zo moeilijk met een beetje training kan bijna iedereen dat. Mino weet zichzelf alleen perfect te verkopen, en dat is iets wat niet aan te leren is. Als hij als verkoper in de bedrijfswereld zou werken zou hij ook slagen.

12 juni 2018 om 22:24

Je vergist je wel hoor.. lang niet iedereen kan goed onderhandelen..

12 juni 2018 om 23:48

Dat bedoel ik te zeggen, al kun je het wel deels leren. Het stukje dat echt het verschil maakt in een onderhandeling is jezelf kunnen verkopen, en dat kan die man.

13 juni 2018 om 00:14

De onderhandelingen zijn echt niet het enige wat een zaakwaarnemer doet.

Raiola is praktisch nooit thuis, altijd op reis heeft een bedrijf te runnen en personeel te betalen. Daarbij heeft hij jarenlang voor weinig geld hard gewerkt om een international netwerk binnen de voetballerij met succes op te zetten.

Vervolgens vertegenwoordigt hij de belangen van zijn cliënt wat niet alleen neerkomt op een salaris onderhandelen maar ook juridisch aspecten en een plan voor zijn carrière (carrièrepad, persoonlijke sponsors etc).

De speler zelf heeft geen zorgen of omkijken naar iets want alles wordt tot in de puntjes goed geregeld.

13 juni 2018 om 08:44

Ja het is een full-time baan, maar doe nou niet alsof alle werkzaamheden die jij opnoemt bijzonder moeilijk zijn. Er zijn genoeg gasten in de bedrijfswereld die precies hetzelfde doen voor 60k per jaar.

13 juni 2018 om 17:40

Zoals ik schreef meer dan een fulltime baan (geloof dat Raiola in een interview aangaf zo'n 80 uur per week te werken - zoals de meeste ondernemers) en dan moet hij ook nog zijn personeel, onkosten en belasting betalen. Uiteraard houdt hij dan als nog een mooi zakcentje over maar echt niet zoveel voor zo weinig werk zoals velen hier claimen.

En in het bedrijfsleven is 60k per jaar niks hoor, dat verdien ik al als consultant met een kleine 5 jaar werkervaring.

13 juni 2018 om 20:38

Als je eigen baas bent kun je dan ook veel meer verdienen.. je eigen bedrijf op poten zetten, de risico's lopen.. heel goed kunnen onderhandelen.. dat maakt de man dik miljonair.. ik zeg altijd maar zo: je krijgt wat he verdiend, als je meer wilt, moet je zorgen fat je het krijgt..
laten we eerlijk zijn: als het echt zo makkelijk was, dan zou iedereen het doen toch?

13 juni 2018 om 00:52

Je kunt bijna alles leren. Doorgaans worden mensen echter niet afgebrand voor het feit dat ze een vak leren en er succesvol in zijn.

3,5 miljoen voor je bemoeienis met een puber die het hoog in z'n bol heeft. Das toch een hoop geld. Je kunt trouwens zeggen wat je wil van Raiola maar hij krijgt zijn spelers wel overal binnen. Opzich ook een talent. Wat ik verder van Raiola vind slik ik maar even wijselijk in.

Doorverkooppercentage.... Kluivert gaat daar lekker zijn contract uitzitten. Over een paar jaar zie ik hem eerder terug bij een middenmoter in Nederland. Totaal nog niets bewezen in met alle respect de eredivisie. Spelers als El Ghazi en Kishna hadden veel meer laten zien bij Ajax.

Kan mij niet voorstellen dat Ajax 20% overmaakt naar meneer raiola denk eerder dat dat bij een eventuele doorverkoop door roma het geval is! Werd gister echt onpasselijk van de beelden hoe meneer kluivert op zn hart sloeg bij de toe juigingen en op de shawl van roma het logo kuste... ik hoop echt dat het banken wordt en over 3 jaar terug in de eredivisie bij Heracles of Zwolle en dan lekker in de arena 6-0 op zn broek krijgen kijken of hij dat logo ook kust.

Iedereen kotst hem hier uit. Ik zou eerlijk gezegd als voetballer raiola ook als mij zaakwaarnemer hebben. Denk dat de rest hier dat ook zou willen ondanks alle negatieve uitlatingen.

13 juni 2018 om 00:17

Dat is het ook juist, de mensen hier bekijken het vanuit het perspectief van de supporter die enkel de belangen van de club ziet. Terwijl een speler mocht het tegenzitten (nieuwe dure speler, blessure, chantage contract onderhandelingen etc) door een club zo naar de bank of tribune wordt verwezen.

Raiola gaat voor het maximale van zijn cliënt en zo gaat de technisch directeur voor maximale van de club ieder zijn werk met de daarbij horende belangen.

Waarom is iedereen toch zo gefrustreerd over deze transfer? Ik vind Kluivert ook een voetballer met een veel te grote mond die nog heel veel moet bewijzen, maar wat heeft hij nou in feite fout gedaan?
Zijn contract loopt na aankomend seizoen af en hij wil dat niet verlengen, daar is toch niks mis mee? Het zijn nou eenmaal contracten voor een bepaalde tijd in de voetbalwereld, die kan je uit dienen en dan ergens anders een contract tekenen of het contract kan afgekocht worden en dat is in deze gebeurd, einde verhaal toch? En het gedoe over te vroeg weg gaan; Klaassen heeft een paar jaar in het eerste gespeeld en mag nu bij wijze van spreken de ballen op pompen bij Everton. Als je goed genoeg bent ben je oud genoeg.

Nou Kluivertje gelijk weer een logo kussen en het op z'n hart drukken. Ik hoop voor hem dat hij slaagt, maar wat een kwal is het zeg!

Raiola moet er absoluut wel wat voor doen en ook hard werken maar 3.5 miljoen, zeiken om meer commissie dat is toch helemaal niet nodig. Ik zou Raiola nooit als mijn zaakwaarnemer willen. Kijk naar de publieke opinie inzake Kluivert, dat jochie is 19 en moet ongeveer alles nog leren (behalve een beetje tegen een bal schoppen) op dit moment vind een deel van de Ajax supporters hem helemaal niks dat gaat hem echt problemen opleveren de komende jaren. Ik vind waardering meer dan alleen mijn pay-check. Maar goed Kluivert gaat in 5 jaar waarschijnlijk 10 miljoen bruto verdienen en Raiola heeft dat mogelijk gemaakt voor hem; dat is toch een prestatie.

Maak die transfer nou maar officieel bekend, dan zijn we van het gezeur en van die vervelend Kluivert af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren