Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘AS Roma schrikt van vraagprijs Ajax en identificeert alternatief’

Laatste update:

AS Roma lijkt dicht bij de komst van Justin Kluivert en als het aan technisch directeur Monchi ligt, is de jonge vleugelaanvaller niet de enige speler die Ajax deze zomer inruilt voor i Giallorossi. De Romeinen hebben hun oog eveneens laten vallen op Hakim Ziyech, die na twee seizoenen in de Johan Cruijff ArenA te kennen heeft gegeven toe te zijn aan een nieuwe uitdaging.

In tegenstelling tot Kluivert ligt Ziyech echter nog langer vast dan tot medio volgend jaar en Ajax is niet van plan om de spelmaker voor een vriendenprijsje te laten gaan. Leggo meldt vrijdag dat directeur voetbalzaken Marc Overmars 40 tot 45 miljoen euro wil zien voor het tot medio 2021 doorlopende contract van de spelmaker, die over een paar dagen met Marokko aan het WK in Rusland begint.

Dit bedrag is Roma volgens de Italiaanse krant te gortig en de verliezend halvefinalist van de Champions League heeft naar verluidt ook al een alternatief op het oog voor Ziyech. Als het niet lukt om Ajax water bij de wijn te laten doen, komt Wahbi Khazri in beeld. De 27-jarige international van Tunesië speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor het Franse Stade Rennes en is officieel nog eigendom van het naar de League One gedegradeerde Sunderland. Daar ligt hij nog vast tot medio 2020.

Het belooft hoe dan ook een drukke zomer te worden voor Monchi, aangezien de Spaanse sportbestuurder nog zou denken aan de komst van Domenico Berardi van Sassuolo, die eventueel eerst gehuurd zou kunnen worden. Diego Laxalt is daarnaast in beeld om bij Genoa opgehaald te worden als back-up voor Aleksandar Kolarov, terwijl Bruno Peres en Juan Jesus op hun beurt begeerd worden door Torino. Verschillende grote clubs, waaronder Real Madrid en Liverpool, trekken verder aan doelman Alisson Becker.

Zou jij 40 tot 45 miljoen euro een goede prijs vinden voor Hakim Ziyech?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zie ziyech wel naar lyon gaan als.opv9lger van fekir

8 juni 2018 om 11:38

Ik zie Lyon niet zo'n prijs neertellen eerlijk gezegd. Zelfs niet als ze Fekir verkopen voor het dubbele.

8 juni 2018 om 11:39

Niet voor 40 miljoen hoor, dat kan en wil Lyon nooit betalen.

8 juni 2018 om 12:14

Als Hakim op het Wk de show steelt,dan komen er echt wel clubs in beeld die ver over die 40 miljoen gaan om Ziyech in te lijven. hopelijk wordt het een topclub premier league.

8 juni 2018 om 12:36

Ik vrees dat Marokko niet ver genoeg komt om de show echt te stelen en ver boven die 40 komt je mijn inziens dan ook niet. Maar door een goed WK echter zal de oprijs wel meer in de buurt van die 45 komen vermoed ik....

8 juni 2018 om 14:52

Ach al die bedragen. Alsof daarover continue iets realistisch lekt. De krantjes moeten vol. Maar Overmars weet inmiddels hoe het bijltje hakt en als hij mikt op 30-35, wat me in deze markt redelijk lijkt voor de beste speler van Nederland met een doorlopend contract, dan zal hij inderdaad een ‘vraagprijs’ van 40+ hanteren.

8 juni 2018 om 15:08

Ach, Klaassen voor 27, Milik eerder voor 33, Sanchez na een jaartje voor 42, Kluivert nu al voor wellicht 20... ik zie niet in waarom Ajax niet 40 kan krijgen voor Ziyech

8 juni 2018 om 15:09

Bovendien heeft Ajax ook behoorlijk betaald voor Ziyech, wat wel in het achterhoofd van Marc zal spelen

8 juni 2018 om 15:12

Ajax zal ongetwijfeld die 40-45 miljoen wel krijgen, maar, als het te lang duurt is Ziyech ook iemand die gaat forceren. Het WK afwachten zou ik sowieso doen, maar wacht daarna nou niet te lang.. Dan zie je dalijk 30 miljoen terug ipv 10-15 meer.

8 juni 2018 om 16:04

Lyon kan dat zeker wel betalen. De kas is goed gespekt en dan komt er nog o.a. het geld van Fekir bij etc... Alleen hij lijkt me overbodig bij Lyon aangezien we Aouar al hebben + ik vraag me af of hij wel past in de Franse competitie.

8 juni 2018 om 11:52

Lyon is inderdaad een goede optie! Traditioneel een club met veel frans sprekende noord africanen die vaak nog redelijk succesvol zijn ook! Roma zou ik ook wel een mooie club voor Ziyech vinden. Uiteindelijk hoop ik gewoon dat Ajax een flinke zak geld krijgt, de club waar hij naartoe gaat maakt mij niet uit. 40 miljoen vind ik wat veel, maar 30 miljoen kun je wel vragen voor deze speler in de huidige markt. Overigens hoop ik stiekem dat hij niet slaagt in het buitenland, aangezien ik het dan nog vervelender zou vinden dat hij niet speelt voor het NL-elftal. Wij hebben op dit moment geen volwassen creatieve nummer 10 van dit niveau. Doodzonde.

8 juni 2018 om 12:07

Waarom hoop je dat niet slaagt, je kan tovh ook gewoon zeggen dat jr hdt erg jammer vind dat hij nietvvoor NL speelt. Ik hoop dat hij juist wel slaagt, dat betekent dat we nog steeds beven gemiddeld talent hebben in NL.we hebben de laatste jaren mou niet echt het beste talent afgeleverd in de top.

8 juni 2018 om 14:20

Ik leg uit waarom ik hoop dat hij niet slaagt. Dat zou voelen als extra zout in de wonden. Of dat een reden is waar de hoofdmeester van de plaatselijke christelijke basisschool trots op is, is een tweede. Overigens leveren wij de laatste jaren prima talenten af in de vorm van Eriksen, Depay, Strootman, Wijnaldum en kort daarvoor nog Arnautovicz, Vertongen en Aldeweireld. In de premier league speelde verder nog veel andere spelers met een eredivisie achtergrond. Uiteraard gaat er ook wel eens wat mis (Broers de Jong, Klaassen). Al met al blijft de eredivisie een prima kweekvijver.

8 juni 2018 om 14:35

Eigenlijk moet je hopen dat ieder talent dat weggaat uit de Eredivisie slaagt. Is goed voor onze competitie man.

Iedere keer dat iemand 20+ miljoen betaald en de speler faalt is dat slechte marketing voor ons.

Snap je punt wel hoor, had ook liever gezien dat Ziyech voor het Nederlands elftal speelde.

8 juni 2018 om 16:00

Klopt dat dacht ik ook. Maar geloof mij, hij gaat naar AS Roma. Die hebben al 1.5 jaar interesse ( inside information vanuit de familie)

Juiste prijs voor beste speler van ajax.
+ doorverkooppercentage van 15%

Realistische prijs met deze op de kop geslagen transfermarkt

8 juni 2018 om 14:50

Realistische prijs voor een Engelse club die doorgaans te veel geld betalen. Roma gaat echt geen 40 miljoen op tafel leggen voor een speler die het leuk heeft gedaan in de eredivisie.

8 juni 2018 om 15:25

Dan halen ze dus iemand anders op, ook goed hoor, geen probleem!

Veel geld, maar in de huidige markt en gezien de financiele situatie van Ajax kunnen ze dit natuurlijk vragen.

8 juni 2018 om 11:47

Dat Ajax dit geld bedrag vraagt, heeft vooral te maken dat zij het geld niet nodig hebben en dat dus elke euro die binnen komt rollen minder aantrekkelijk/waard is als elke euro die binnen komt rollen bij Feyenoord of Psv. Een miljonair ligt er ook totaal niet wakker van als hij 100 euro cadeau krijgt, terwijl iemand die in armoede leeft, staat te springen om die 100 euro te krijgen. Zo werkt deze natuurwet ook in het voetbal.

Speelde Ziyech en Kluivert bij Feyenoord en Psv, dan waren beide al lang verkocht geweest. Het heeft dus puur te maken dat Ajax een gigantisch eigen vermogen heeft en dus het niet geld nodig hebben en dus niet willen verkopen.

8 juni 2018 om 11:59

Ik denk dat ajax zeker wil verkopen hahah. Ze willen van Kluivert af en anders gaat hij volgend seizoen gratis weg. Ziyech heeft verder ook geen zin meer bij ajax

8 juni 2018 om 12:01

Als Ajax zeker wil verkopen, dan gaan ze gewoon akkoord met het bedrag dat geboden wordt. Nu geven ze een signaal af dat ze hem willen behouden.

8 juni 2018 om 12:25

Daar zal ie blij mee zijn..... Wordt gezellig volgend jaar als ie geen transfer maakt. Stapt ie over naar Raiola en die regelt het wel..... Links of rechtsom

8 juni 2018 om 16:04

Dat doet ie sws niet, hij is trouw aan zijn zaakwaarnemer. Die is namelijk een 2e vader voor hem.

40-45 miljoen voor Ziyech lijkt mij een marktconform bedrag in een wereld waarin de absolute sterren meer dan 250 miljoen moeten kosten.

8 juni 2018 om 12:33

Douglas costa 40 mil en Dan ziyech 40 mil, k wist het wel hoor Haha! Ook al zijn het verschillende posities, toch krachtig van Ajax om dit te vragen en waarschijnlijk krijgen zij het voor mekaar ook.

8 juni 2018 om 15:22

Douglas Costa heeft Juve €40 miljoen gekost omdat het ging om een optie tot koop. Zijn daadwerkelijke waarde ligt ergens bij de €60 miljoen.

Dankzij het beleid van de afgelopen jaren kan Ajax deze houding aanhouden. Kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld PSV dezelfde houding aanneemt als het om Lozano of Bergwijn gaat. Zij zouden eerder 20-30 miljoen accepteren.

Aan de andere kant, Ajax heeft de laatste jaren geen prijzen gepakt en PSV wel. Hopen dat de lange termijn visie uiteindelijk zijn vruchten afwerpt.

8 juni 2018 om 11:44

@jeroen:
Welke lange termijn visie? Wat is precies het idee hier achter?
Ze hadden de Cruyf visie, maar die is geloof ik ook alweer weg.

8 juni 2018 om 12:02

Plan Cruyff was toch dat als je geen talent hebt op die positie dan pas kopen?
Nu word er gewoon gekocht om het gat op te vullen.
Het grote probleem was de 2 gedachtes waar het technisch hart elke keer over twijfelde en dan was het degene die van der Sar mee kreeg had gewonnen.
Bergkamp wilde alleen met talenten die plekken invullen en Overmars wilde die plekken invullen met aankopen als die de talenten op die positie niet had.

8 juni 2018 om 12:09

Cruijff visie is er nog steeds. Willen het nog steeds met talent opvangen. Echter is dat bijna niet meer realistisch. Spelers worden steeds vroeger weggekocht, ja dan moet je iets. Een elftal vol spelers die 21 of jonger zijn, presteert niets.

8 juni 2018 om 12:10

De lange termijn visie van Ajax is op dit moment zoveel mogelijk geld binnenhalen en oppotten. Het nadeel is dat door de enorm snel stijgende transferbedragen, sponsorinkomsten en prijzengeld er een enorme inflatie is op financieel gebied. Dat houdt dus in dat als je je geld niet gelijk investeerd in nieuwe aankopen het snel minder waard wordt en je er een jaar later voor een zelfde geld een veel minder goede speler kunt kopen. Daardoor kan het zelfs lucratief zijn om geld te lenen om talenten te kopen omdat de waarde daarvan gemiddeld veel sneller zal stijgen dan dat je extra kwijt bent aan het aflossen van de lening.

8 juni 2018 om 12:25

@theedge

Je schrijft: "plan Cruyff was toch dat als je geen talent hebt op die positie dan pas kopen? Nu word er gewoon gekocht om het gat op te vullen.
Het grote probleem was de 2 gedachtes waar het technisch hart elke keer over twijfelde en dan was het degene die van der Sar mee kreeg had gewonnen.
Bergkamp wilde alleen met talenten die plekken invullen en Overmars wilde die plekken invullen met aankopen als die de talenten op die positie niet had".

Als een plan niet werkt, moet je het aanpassen. En als de bedoeling van een plan is om langer van je spelers te kunnen profiteren en het gevolg van dat plan is dat je spelers nog eerder weg gaan, kan je volgens mij rustig stellen dat dat plan dus niet werkt. Als Ajax profijt wil trekken van het Plan-Cruijff, dat in essentie prima blijkt te werken, maar dat door neveneffecten niet het gewenste resultaat heeft, zal het beleid moeten worden aangepast. Een speler als Kluivert die duidelijk voor het geld kiest, is sowieso niet tegen te houden, maar dat geldt niet voor een speler als De Ligt, aan wiens eventuele vertrek louter en alleen sportieve redenen ten grondslag liggen. Als Ajax spelers als De Ligt, Donny van der Beek en Frenkie de Jong vast wil houden, zal de club er zorg voor dienen te dragen dat er een elftal op de been kan worden gebracht dat voldoende kwaliteiten heeft om op nationaal niveau prijzen te winnen en daar op internationaal niveau zo lang mogelijk uitzicht op heeft. En met uitsluitend spelers uit de eigen opleiding gaat niet lukken.

8 juni 2018 om 13:28

Het is lastig spelers te behouden wanneer de Europese (sub)top aan ze trekt.
Bovendien hebben we in Nederland behalve aanzienlijk minder financiën ook nog eens veel zwaardere belastingtarieven voor voetballers.

Daarom kunnen ze wel 100 plannen hebben liggen, zolang de begroting niet omhoog gaat word het gewoon erg lastig.

Daarom is het nu vooral afwachten tot de plannen om de Arena te kopen aangekondigd worden. Helaas lijkt dit toch veel langer te duren dan verwacht. Met het stadion in eigen beheer bespaar je ongeveer 12 miljoen per jaar. Aangezien Ajax ongeveer 70% van haar omzet aan salaris uitbetaalt is dat zo'n 8.4 miljoen per jaar die hopelijk besteed worden om spelers als Sanchez, Klaassen en De Ligt een laatste jaar bij de club te houden wanneer ze nu eigenlijk al onhoudbaar zijn.

8 juni 2018 om 14:21

Scepticus

"als een plan niet werkt, moet je het aanpassen. En als de bedoeling van een plan is om langer van je spelers te kunnen profiteren en het gevolg van dat plan is dat je spelers nog eerder weg gaan, kan je volgens mij rustig stellen dat dat plan dus niet werkt. "

Ah, dus jij zegt hier eindelijk gewoon hoe het is! Plan Cruijff is dood.

Feitelijk wisten we dat allemaal al wel, als je een beetje had opgelet. De afgelopen twee seizoenen was het namelijk al zo dat de verhouding jeugd versus aankopen al was omgedraaid van 8 om 3 naar 4 om 7. Dat zal komend seizoen, als Kluivert weg gaat en De Ligt ook, alleen nog maar erger worden.

8 juni 2018 om 14:38

Er wordt nog steeds zo gewerkt, maar Cruyff had de illusie dat eigen jeugd tot en met ca 23 jaar bij de club zouden blijven, en het werkt zo niet(meer). Volgens hem, en daar had hij grotendeels gelijk in, ga je pas na je 27e het grote geld verdienen en ga je ook verstandiger om met je geld. Daarom zou je je als jonge speler optimaal moeten ontwikkelen, zodat je optimaal kan cashen op het moment dat je op je hoogtepunt zit en dat geld ook behoud omdat je niet meer dure bolides de prak in rijd en dure feestjes geeft.

Maar goed, Ajax zit nu in de situatie waar 16 jarigen in een aantal gevallen tekenen bij andere clubs(fosu Mensah, Redan, Malen etc) en andere jongens na het aflopen van hun 3 jarige contract willen vertrekken. Zoals Justin Kluivert. Wettelijk gezien mag je 16 jarigen een contract aanbieden van maximaal 3 jaar. Pas op hun 18e mogen ze langer tekenen. En hier maken zaakwaarnemers misbruik van.

Dit betekent dat het hele idee wat Cruyff had dat Ajax 4-5 jaar kan genieten van eigen jeugd, de prullenbak in kan. Hoewel er altijd loyale spelers zijn, maar er zal meer gekocht moeten worden dan voorzien.

Overigens is de opleiding zwaar verbetert ondanks dat Jonk vertrokken is, en dat blijft zo. Voor sceptici, check voor de grap de beelden op youtube van de Future Cup en spot de verschillen.

8 juni 2018 om 14:51

@constant kante, een momentopname is geen grond voor jouw stellige uitspraken. je zult echt over langere periode moeten kijken. Daarnaast vind ik de progressie van Jong Ajax in de Jupiler League tekenend. Waar de jeugd van de beloftes in de eerste jaren er na een uur fysiek doorheen zaten, houden zer het nu een hele wedstrijd vol. Je ziet dat terugkomen in de ranglijst. Dat is ook langere termijn dus aantoonbaar.

Verder hou je geen rekening met kwaliteit vs kwantiteit en de invloed van geld. Geld dat er de eerste jaren na de Fluwelen revolutie niet was, omdat er grondige gesaneerd werd. Ik vind ook de kwaliteit hoger dan bv onder Jan Olde Riekerink, die hoofd opleiding was voor de Fluwelen Revolutie.

Sowieso sluit je je ogen voor het succes van plan Cruyff want een vroege verkoop van Kluivert en eventueel de Ligt, en het tekenen van 16 jarige toptalenten bij buitenlandse topclubs tonen juist aan hoe succesvol het is. Voor Ajacieden pijnlijk, maar op de macht van het grote kapitaal heeft plan Cruyff nooit invloed gehad.

8 juni 2018 om 14:57

Wat kost de Arena om over te nemen? 200 Miljoen? Met de besparing van 12 miljoen per jaar duurt het dus ongeveer 17 / 18 jaar om break even te draaien. Lijkt me niet direct een termijn om die 200 miljoen voor aan te wenden. Denk dat Ajax beter dit geld in meer jonge talenten van buiten kan steken en hier op te verdienen. Lijkt me op de korte termijn meer rendement op te leveren. Daarnaast denk ik dat ze dat geld ook goed kunnen inzetten voor verhogen van het salarishuis om op deze manier ook echt goede spelers aan te trekken die ook Europees wat voorstellen.

Volgens mij is het in beheer hebben van een eigen stadion niet direct een noodzaak voor Ajax.

8 juni 2018 om 15:22

"hoewel Ajax het huidige eigendomsaandeel van 13% in het stadion in 2013/2014 waardeert op 5,2 miljoen euro, is de waarde van de 39% aandelen van de Founders relatief gezien wat hoger – vermoedelijk ongeveer vijftig á zestig miljoen euro. Dit is gebaseerd op de boekwaarde van de gemeente in 2011, waar 48% aan certificaten op aandelen 31,6 miljoen euro waard waren na een gigantische afwaardering sinds 2008. Gezien de huisvestingskosten op de winst- en verliesrekening van 10,5 miljoen euro, kan een deal van deze omvang tussen de vijf en tien jaar worden afgeschreven zonder al te veel impact te hebben op de bedrijfsvoering.

Als gevolg gaan er tientallen miljoenen euro’s omzet naar Ajax, omdat de exploitatie van het stadion nu volledig in handen van de club is. Ajax kan op de lange termijn qua omzet ongeveer net zulke goede cijfers als de laatste jaren blijven schrijven, zonder dat het daarbij afhankelijk is van uitgaande transfers. Of het plan om de Arena uiteindelijk te kopen doorgang vindt, is uiteindelijk afhankelijk van de RvC die goedkeuring moet geven. Als er echter een moment is om weer baas in eigen huis te worden, dan is het nu. Op de (middel)lange termijn is dit plan financieel zeer interessant. "

Verhogen van het salarishuis zonder de omzet eerst te verhogen zou een goede manier zijn om weer in de problemen te geraken. Verder zou de aankoop van de Arena niet ineens betaald worden maar verspreid over meerdere jaren net als gebeurd bij transfers.

Dit is langetermijnvisie en levert aanzienlijk meer op dan het geld uitgeven aan salaris of transfers. Ongelooflijk dat we dat na afgelopen jaren in Nederland nog steeds niet doorhebben.

12 miljoen euro per jaar op een begroting van ongeveer 80 miljoen is gewoon 15%. Bovendien hoef je dan je huis niet meer te prostitueren zodat je grasmat eindelijk eens fatsoenlijk word. Al met al reden genoeg om het serieus te overwegen.

9 juni 2018 om 11:15

Doncoxx

"@constant kante, een momentopname is geen grond voor jouw stellige uitspraken. je zult echt over langere periode moeten kijken. "

Oh?!

Nou ja in dat geval: Scepticus, je leest het! Je stellige uitspraken zijn voorbarig, slechts een momentopname en je zult het echt over een langere periode moeten bekijken!


8 juni 2018 om 12:07

Voor Bergwijn sowieso ja. PSV zou met 15-20 al akkoord gaan denk ik. Lozano denk ik zelf van niet.

8 juni 2018 om 13:18

PSV zal zeker voor Chucky veel geld vragen. Heeft nog 5 jarig contract. Bergwijn is zeker 25 miljoen waard . Heeft langer contract dan Kluivert. Als Ajax beter wil worden moeten Kluivert en Zyech weg. Veel onrust.

8 juni 2018 om 13:33

Niet mee eens. PSV zal gek zijn om Lozano voor 30 milj te verkopen. Lozano moet minimaal 40-45 milj kosten. Als Ajax Sanchez na 1 jaar al voor 40 heeft verkocht dan moet dat ook mogelijk zijn voor Lozano (aanvaller). Hangt natuurlijk ook af welke club geïnteresseerd zijn want Engelsen hebben vaak meer mogelijkheden.

Voor Ziyech krijgt Ajax geen 40 denk ik. Ik denk zelf rond 35milj als je kijk welke clubs geïnteresseerd zijn, maar stiekem hoop ik (tegen beter weten in) dat hij nog 1 jaar blijft.

8 juni 2018 om 14:23

jimbo bear

"als Ajax Sanchez na 1 jaar al voor 40 heeft verkocht dan moet dat ook mogelijk zijn voor Lozano (aanvaller)."

Dus omdat Christiano Ronaldo voor 200 miljoen verkocht wordt moet je voor Brenet toch ook minstens 20 miljoen kunnen vangen???? Of zo?? Wat is dat voor vergelijk? Hoe kun je een verdediger die naar de PL gaan vergelijken met een vleugelaanvaller? Zo werkt dat toch helemaal niet?

8 juni 2018 om 15:04

Beide vallen in hetzelfde leeftijdscategorie, speelden bij topclubs in Nederland, beide met meerderjarig contract terwijl ze maar 1 jaar bij de clubs zitten, beide zijn international, lozano staat hoog op de topscorer en assisten lijst en heeft meer gekost dat Sanchez en is bovendien een aanvaller (wat meestal meer geld oplevert). Dus zo gek is die vergelijking niet en als jij denk dat PSV minder gaat vragen dan wat Ajax voor Sanchez vroeg, dan ben je gek.
Jouw Ronaldo vergelijking met brennet is gewoon te idioot voor woorden en wie zegt dat lozano niet naar de PL kan/zal gaan?

Weet je wat ik me afvraag.
Waarom word Ajax niet steevast elk jaar kampioen, strijden ze niet elk jaar om te overwinteren in de Cl of sws doorstroming in el, als al die spelers zo belachelijk duur zijn.
Als ik die vraagprijzen moet geloven, heeft Ajax een team dat ongeveer 600/700 miljoen waard is.
Vergeleken met PSV en Feyenoord scheelt dat een paar 100 miljoen...

8 juni 2018 om 11:41

Ik denk niet dat je het moet zien als in een absolute waarde, meer wat een club bereid is voor een speler te betalen. Er zijn genoeg vreemde bedragen betaald voor spelers waarvan je ook niet zou zeggen dat het marktconform is.

De prijzen worden steeds hoger en hoger in het voetbal, het is niet meer dan juist dat de Nederlandse ploegen hieraan meedoen. Het zou toch belachelijk zijn als enkel de Nederlandse teams hun sterspelers nog voor een spotprijs zouden verkopen. Door de financiele positie van Ajax hoeven zij nog minder hun spelers te verkopen waardoor ze hoog kunnen inzetten. Als Ajax een zwakkere financiele positie had zouden ze misschien genoeg nemen met 25 tot 30 miljoen voor Ziyech.

8 juni 2018 om 11:47

Rekenen is niet je sterkste kant in ieder geval, dat kunnen we direct uit je post opmaken. Bovendien is geld niet lineair te schalen met prestaties. Ajax doet steevast mee voor de titel, vandaar ook al 10 jaar niet buiten de top-2. Bovendien is de begroting nog altijd 'gewoon' 80 miljoen, en die van PSV 70 en Feyenoord 65 ofzo. Je kan je spelers dus wel voor veel meer verkopen maar dat betekent (op de korte termijn) niet dat je ineens mijlenver voor loopt ofzo. Ajax werkt aan de groei van haar eigen vermogen. Als daarmee de J.C. Arena gekocht kan worden op den duur gaan de periodieke inkomsten omhoog en dan kan Ajax haar begroting ook verhogen. Het financiële beleid van Ajax de laatste jaren is gewoon heel erg goed, het is een kwestie van tijd tot dit ook op sportief vlak terug te zien zal zijn.

8 juni 2018 om 12:13

'Het is een kwestie van tijd tot dit ook op sportief vlak terug te zien zal zijn'

Horen we dat geluid niet al heel lang uit Amsterdam? Financiën zeggen niet alles mijn inziens. Als je namelijk jouw logica zou aanhouden, zou een Vitesse ook met louter geld een top drie plek moeten kunnen bemachtigen. Die verkopen weliswaar voor minder, maar hadden zeker in het recente verleden een grote financiële daadkracht. Dat bleek niet goed genoeg te zijn om daadwerkelijk aan te haken. Waarom zou alleen een flinke pot geld voor Ajax dat dan wel zijn? Datzelfde Ajax waar het om de zoveel tijd weer een bestuurlijke puinzooi van jewelste is. Als PSV-fan maak ik mij allerminst nog zorgen dat Ajax een soortgelijke hegemonie als Bayern München gaat bemachtigen. Geld zegt niet alles.

Je twijfelt aan de rekenkwaliteiten van Fey, maar ik zou jezelf ook niet zo snel rijk rekenen als jij nu dreigt te doen. Overigens ben ik het wel met je eens in je eerste zinnen, geld is niet lineair te rijmen met prestaties. Absoluut waar. Ik snap alleen niet waarom je dat vervolgens tegenspreekt.

8 juni 2018 om 12:15

Het is inderdaad wel erg overdreven om het over 600-700 miljoen te hebben, maar toch, als ik de bedragen bij elkaar op tel die de hele selectie van het eerste van Ajax op zou kúnnen brengen als ze nú verkocht zouden worden en Overmars weet overal een optimale deal voor te sluiten (en hij heeft bewezen de verwachtingen daarmee regelmatig zelfs te overtreffen, denk bijv aan de transfers van Milik of de aanstaande transfer van Kluivert)... Dan kom ik al rekenend op een waarde van grofweg 460 miljoen uit voor het hele eerste team van Ajax. (dat is met o.a. 65M voor De Ligt, 20 voor Tagliafico, 45 voor Ziyech, 55 voor Van de Beek, 50 voor Frenkie de Jong, 35 voor Neres, 50 voor Dolberg, 25 voor Kluivert). Het is de sterkte van het (opleidings)merk Ajax in combinatie met de onderhandelingsskills van Overmars die dit tot best realistische bedragen maken, want inderdaad zou De Ligt bij PSV waarschijnlijk niet meer dan 30-40M opleveren, maar reken maar dat Overmars hem op een dag duur weet te verkopen.

En waarom dat er nog niet toe leidt dat Ajax ieder jaar kampioen wordt? Eerlijk gezegd zou Ajax, met zo'n haast buitensporige aanwas van waardevol talent, inderdaad al lang en breed een veel betere positie in het Nederlandse voetbal moeten hebben, maar de waarde op het veld vertaalt zich zoals gezegd niet direct in een hogere begroting. Wel in grotere financiële reserves waarmee voorwaarden voor een hogere begroting gerealiseerd kunnen worden, maar daarvoor moet er geïnvesteerd worden. Een zak geld kan niet scoren, maar je kunt er wel betere voorwaarden mee creëren om in de toekomst beter te presteren.

Gelukkig is het sinds een paar jaar ook tot het bestuur van Ajax en de RVT van Ajax doorgedrongen dat er ook meer geld uitgegeven moet worden voor spelers. De waardevermeerdering van spelers als Neres, Ziyech, Tagliafico en Sanchez is zodanig dat je alle eventuele financiële missers met de Kristensens en Orejuela's van deze wereld lachend kunt afschrijven. (En die spelers zijn nog niet eens echt afgeschreven, kun je nagaan.)

Wat dat betreft gloren er voor Ajax inderdaad betere tijden, maar dan moet de prestatiecultuur rond het eerste nog wel "even" op orde gebracht worden. Voetbalvisie, stabiliteit, drive, dat soort zaken... In dat opzicht lijken Feyenoord en PSV op dit moment een stukje beter in elkaar te steken.

8 juni 2018 om 12:45

50 miljoen voor Dolberg? Zullen we niet eerst komend seizoen eens afwachten wat ie dan laat zien.
Dat Ajax zoveel geld vangt voor spelers heeft weinig met Overmars te maken maar vooral met de naam die Ajax nog heeft. Op het moment dat de clubs eerdere transfers van de afgelopen jaren van spelers uit de ED naar het buitenland bekijken is het snel klaar met die hoge bedragen. Want er zijn maar erg weinig spelers hun geld waard gebleken en ook een toevoeging voor een club geweest.

8 juni 2018 om 13:26

@Gaudi: Kom op man, je doet net alsof Ajax, net als Vitesse, van diep moet komen om de top aan te tikken. Ajax is altijd al een topclub he? Ze hebben niet alleen geld, ook gewoon een goede scouting, erg goede jeugdopleiding, goede faciliteiten, etc. Deze geluiden horen we nog niet zo heel erg lang nee, want die opbouw van het eigen vermogen is echt iets van de laatste jaren. In de laatste 8 jaar is Ajax 4 keer kampioen, 2x op een haar na de titel gemist en 2x op gepaste afstand 2e geworden en ook nog een Europese finale gespeeld. Het is een trend aan het worden onder supporters van andere clubs om te doen alsof Ajax het ene jaar nog slechter presteert dan het andere, dat is simpelweg niet zo. Voor ons is het erg jammer dat we 4 jaar jaar geen prijs pakken maar ook over die laatste 8 (of 10, wat je wil) jaar is Ajax gewoon de meest constante ploeg gebleken. Prijzen worden vergeven op details. Ik weet zeker dat Ajax weer prijzen zal gaan pakken, als jij dat als 'rijk rekenen' ziet vind ik jou eerder naïef..

8 juni 2018 om 13:41

@sanderkoevoets

Je schrijft: "het financiã«le beleid van Ajax de laatste jaren is gewoon heel erg goed, het is een kwestie van tijd tot dit ook op sportief vlak terug te zien zal zijn".

Dat is al op sportief vlak terug te zien als je het over een langere periode bekijkt. Ajax heeft in de periode 2003-2010, na het terugtreden van het Bestuur-Van Praag geen prijs meer gewonnen en bovendien is in die tijd bijna de gehele beursopbrengst er doorheen gejaagd. 8 jaar later heeft Ajax niet alleen een eigen vermogen dat drie keer zo groot is als de beursopbrengst, maar is in 8 jaar tijd 4 keer kampioen geworden en vier keer vice-kampioen. Voor de vijfde titel kwam de club bovendien maar 1 doelpunt tekort. En passant heeft de club vorig jaar voor het eerst in 20 jaar ook weer eens een Europese finale gespeeld.

De dominantie die van Ajax wordt verwacht is louter gebaseerd op de bankrekening en daarom volstrekt onrealistisch. De slagkracht van een club wordt bepaald door de begroting en tussen die van PSV en Ajax zit slechts een gering verschil. Om ook daadwerkelijk dominant te kunnen zijn, zal de begroting van Ajax omhoog moeten en zullen nieuwe inkomstenbronnen dienen te worden aangeboord. Voordeel is dat het kapitaal dat daar voor nodig is, aanwezig is. Dat zou inderdaad kunnen door de Arena op te kopen, maar dat zal gezien de ingewikkelde organisatiestructuur van de Arena NV nog een lastig verhaal worden. Als Ajax het echter financieel zo goed blijft doen, behoort het realiseren van een geheel nieuw stadion, geheel uit eigen middelen gefinancieerd ook tot de mogelijkheden en dan wordt het meteen een heel ander verhaal. Bovendien maakt Ajax goed gebruik van de mogelijkheden die de steeds sneller groeiende kenniseconomie biedt.

De topclub Ajax heeft veel aan invloed en prestige ingeboet, maar als opleidingsinstituut geldt de club nog steeds als een A-merk en er is veel kennis aanwezig op dat gebied. Daar maakt de club goed gebruik van door die kennis wereldwijd uit te rollen en overal in de wereld samenwerkingsverbanden aan te gaan. In Afrika, China, Australie en Japan heeft Ajax al voet aan de grond, de verwachting is dat de VS en Zui-Amerika spoedig zullen volgen. Dat levert niet alleen geld en naamsbekendheid op, maar geeft de club bovendien toegang tot een enorm potentieel jeugdspelers zonder dat daar een duur scoutingsapparaat aan te pas komt. Het scoutingswerk wordt immers door de club ter plaatse gedaan. Dat biedt ongekende mogelijkheden, waar de club op de langere termijn wellicht de vruchten kan plukken en in Europa mogelijk wat van het verloren terrein mee terug kan winnen. Al is er nog een lange weg te gaan.

8 juni 2018 om 13:52

@kohaku Ik zeg ook niet dat de clubs op dit moment voor iedere speler in de rij zullen staan om deze hoge bedragen even af te tikken, maar ik heb er wel vertrouwen in dat Overmars voor iedere speler grofweg deze bedragen uit het vuur weet te slepen wanneer het eenmaal het tot een transfer komt. Die 45M voor Ziyech is dus wat mij betreft ook een logische inzet van Ajax. In het onderhandelen zullen er nog wel een paar miljoenen afgaan ook, maar toch niet veel, neem ik aan.

Bij het schatten van de waarde van de spelers is Dolberg inderdaad een verhaal apart omdat hij natuurlijk geweldige exposure had toen hij vorig jaar piekte richting de EL-finale. Daarna kwamen een dipje en een blessure, en het is inderdaad maar afwachten hoe hij zich de komende tijd ontwikkelt. Daarbij is voor een spits het functioneren toch altijd nog wat meer afhankelijk van het presteren van de rest van het team, dus is het ook nog maar afwachten of zijn marktwaarde weer zodanig stijgt als aan het einde van vorig seizoen, toen Ajax een behoorlijk geoliede machine was.
Maar dan nog - verwacht jij dat Ajax hem ooit voor minder dan bijvoorbeeld 35M laat gaan? Ik namelijk absoluut niet, daarvoor heeft hij te veel in zijn mars, en dat weten ze in het buitenland ook. Ik verwacht oprecht dat hij wel 50M gaat opleveren hoor. En Ziyech levert ook echt wel minstens 40M op, als Roma het uiteindelijk niet neerlegt, dan een andere club wel.

8 juni 2018 om 18:34

Sander, is het niet zonde dat Ajax met een goedgevulde bankrekening niet in staat is om een representatief elftal op de been te brengen en houden dat internationaal bij de beste 25 thuishoort.
In Nederland is de geboden weerstand te weinig en het overnemen van spelers van andere clubs een terugkerend thema geworden. Wat mij echter noodzakelijk lijkt dat een Bazel blijkbaar wel in staat is om Europees mee te komen. Ontbreekt het aan visie of beleid? Het woord strategisch is misplaatst in het geval van Ajax.

8 juni 2018 om 11:57

Dat heeft met het imago van Ajax in Europa en de rest van de wereld te maken.
Ajax is Internationaal gezien een grote club die in elke uithoek van de wereld bekent is.

Een speler van Ajax is daarom standaard al 3 x meer waard dan een speler van Feyenoord.

Dat is nu eenmaal zo.

8 juni 2018 om 12:18

Ajax is internationaal gezien geen grote club. Het zijn vaak enkel de Ajacieden die dit roepen en denken. Spelers uit Noorwegen gaan tegenwoordig liever spelen in Real Madrid C dan naar Ajax. Dat spelers van Ajax 3x meer waard zijn dan die van Feyenoord is weer een heel ander verhaal. Dat heeft met de financiële mogelijkheden van Ajax te maken. Niet met de grootsheid van Ajax. Een speler van Leicester City is ook duurder dan die van een Valencia. Dat maakt Leicester niet groter of internationaal bekender.

8 juni 2018 om 12:35

Ajax spelers werden toen financieel niet super ging ook al voor meer verkocht dan die van andere Nederlandse clubs. Vooral omdat ze meer goede spelers hebben afgeleverd en daardoor een beter imago hebben

8 juni 2018 om 12:48

We hebben nog een aardige keeper op doel staan die toch echt Ajax boven Barcelona B verkoos dus niet eens Barcelona C.
Als je uitblinkt bij Ajax word dat nog altijd in alle grote Europese sportkranten vermeld, ik google er namelijk nog weleens op, van die paar goals van Kluivert in de lange hoek stond gelijk een filmpje op de pagina van La gazzetta dello sport.
Denk dat de goals van Jahanbakhsh bij Az daar echt niet te zien zijn, is dus een wezenlijk verschil.

8 juni 2018 om 14:10

Haha en toch kent iedereen hier ajax ik woon in Canada als grote club herkennen ze mijn shirt(de voetbalfans)

10 juni 2018 om 02:58

Internationaal geen grote club?? Sorry hor, maar dan weet je echt niet wat je zegt.
Als mensen over de hele wereld 10 clubs mogen opnoemen dan zal Ajax genoemd worden.
In Argentinië, Brazilië worden alle wedstrijden van Ajax live uitgezonden.
In Nederland wordt onderschat hoe groot Ajax in het buitenland is. Allemaal kinnesinne / afgunst.
Ajacieden zelf weten wel beter.

8 juni 2018 om 12:03

@feycr7;
de vraagprijs is grotendeels gebaseerd op het feit dat het geldpakhuis van Dagobert Overmars al tot de nok toe gevuld is. Hij heeft het geld helemaal niet nodig.
Daarentegen heeft Martin van Geel niet meer dan een dikke portemonnee. Zo simpel is het nu eenmaal.
In het verlengde daarvan heeft Ajax de historie mee. Zij kunnen veel meer dan Feyenoord succesvolle transfers naar het buitenland overleggen (ook heel erg veel 'mislukkingen' ). Dat voordeel speelt mee, maar Ajax moet wel oppassen dat het niet 5 Davy Klaassens op een rij aflevert... dan gaan de geboden transferbedragen vanzelf omlaag.

8 juni 2018 om 12:09

İmago, en natuurlijk dat heel veel spelers van Ajax gewoon uitgegroeid zijn tot topspelers. Alleen in deze eeuw al; Zlatan, Eriksen, Suarez, Sneijder, Van der Vaart, Vertonghen, Sanchez, vd Wiel, Aldeweireld, Chivu, Maxwell, Huntelaar etc etc. Dat vind ik toch echt wel een koninklijk lijst waar vele clubs jaloers op zullen zijn.

8 juni 2018 om 12:46

Je hebt het over de afgelopen 18 jaar. Als je de afgelopen jaren bekijkt is het erg mager.

8 juni 2018 om 12:36

Feycr7

Je schrijft: "weet je wat ik me afvraag. Waarom word Ajax niet steevast elk jaar kampioen, strijden ze niet elk jaar om te overwinteren in de Cl of sws doorstroming in el, als al die spelers zo belachelijk duur zijn. Als ik die vraagprijzen moet geloven, heeft Ajax een team dat ongeveer 600/700 miljoen waard is. Vergeleken met PSV en Feyenoord scheelt dat een paar 100 miljoen..."

Een beetje vreemde redenatie als je het mij vraagt. Als je het omdraait, zou dat betekenen dat een club de vraagprijs van zijn spelers zou moeten laten afhangen van de plaats op de ranglijst, terwijl de marktwaarde natuurlijk wordt bepaald door de capaciteiten van een speler en vooral naar de vraag die er naar hem is. Ik ben benieuwd hoe je je aan die 600 miljoen komt, want het is natuurlijk niet zo dat er aan alle spelers van Ajax een dergelijk prijskaartje hangt, dat zijn er hooguit een handjevol.

8 juni 2018 om 14:27

Scepticus

Jij benadert het op jouw manier, maar de vraag die Feycr7 opwerpt is hoe het toch mogelijk is dat Ajax, al jaren, zoveel (meer) geld heeft dan alle clubs in Nederland maar er toch maar zo weinig in slaagt daar structureel succes mee te hebben. Dat lijkt mij evident een uitstekende vraag als je bedenkt dat het voetbal, tegenwoordig, om geld, geld en geld draait. Dus wat doen ze dan precies niet goed in Amsterdam denk jij? (dat is de vraag die gesteld wordt..)

8 juni 2018 om 12:52

Niet zo vreemd hoor. Spelers bij Ajax hebben de potentie, zij zijn er nog niet. Als Ajax dus hun team structureel bij elkaar kon houden zouden ze ook structureel overwinteren.

8 juni 2018 om 14:24

Feycr7

"weet je wat ik me afvraag. Waarom word Ajax niet steevast elk jaar kampioen, strijden ze niet elk jaar om te overwinteren in de Cl of sws doorstroming in el, als al die spelers zo belachelijk duur zijn. "

Goeie vraag. Wanbeleid misschien??

Aan de ene kant logisch dat je dit vraagt, aan de andere kant is Ajax 2e geworden en hebben ze in Europa niet gepresteerd ondanks Ziyech.

Echter, bij een goed WK kan je zelfs nog meer vragen.

8 juni 2018 om 12:09

Denk je werkelijk dat als Ziyech leuk presteert op het WK iemand dan zo gestoord is om 60 miljoen af te tikken, als je dat gelooft dan zal ik je toch even laten nakijken.

We hebben het hier over Ziyech die tot nu toe alleen maar leuk heeft gepresteerd tegen VVV en Roda met alle respect en 1 jaar in de total Ajax flow is meegegaan in de Europa League.
Hoe goed die ook kan voetballen in de echte topwedstrijden zoals tegen PSV en Feyenoord vond ik hem vaker onzichtbaar als zichtbaar.

8 juni 2018 om 12:15

Als Ziyech uitblinkt en Marokko door de poulefase heenschiet, ja waarom niet? Keylor Navas zit ook bij Real Madrid puur op basis van een goed WK. Of wat denk je van Royston na een geinig jeugd Wk'tje, hoplakee, zo naar Real. Het opportunisme rond zo'n toernooi is gigantisch.

Persoonlijk denk ik dat Ziyech tekort komt voor het buitenland hoor, maar er gebeuren wel gekkere dingen.

8 juni 2018 om 12:38

Navas had dat seizoen ook gewoon zeer goed gepresteerd bij zijn club. Behoorde samen met Bravo tot de beste keepers is Spanje. Ik zie 60M voor Ziyech niet snel gebeuren, maar als het al gaat gebeuren dan zal zo'n WK inderdaad wel de doorslag kunnen geven.

40x balverlies in één wedstrijd. Daar kun je in de serie A niet mee aankomen. Prijs/kwaliteit verhouding houdt geen rekening met het niveau van de Eredivisie.

8 juni 2018 om 11:50

Hartnekkig fabeltje. Één keer in z'n slechtste wedstrijd ooit dergelijke cijfers gehaald en men blijft maar met dat getal gooien.. Ziyech moet zeker nog beter leren wanneer hij wel en niet kan spelen maar dit is een speler die altijd balverlies erbij zal houden. Met een goeie controleur achter hem is dat ook geen probleem. Als jij 25 assists haalt mag je best af en toe de bal verliezen in de buurt van de 16 van de tegenstander..

8 juni 2018 om 14:31

Sanderkoevoets

Nee, dat is geen fabeltje en al helemaal geen hardnekkige. Ook gemiddeld verspeeld Ziyech van alle basisspelers van Nederland echt opvallend vaak en meer dan de rest de bal.

Wat een fabeltje is, is de suggestie dat hij vooral balverlies leidt omdat hij 'zoveel risico in zijn spel legt' en dat hij dáárom zo vaak balverlies lijdt. Ziyech is gewoon een lichte speler. Daarbij is hij gewoon, anders dan andere creatieve voetballers dat meestal zijn, niet zo heel sterk in het afschermen en bij zich houden van de bal. Kijk, een Zidane vroeger, die verloor letterlijk nooit een bal. Draaide altijd de goede kant op en zorgde gewoon door slim spel en techniek dat hij de bal nooit inleverde. Die kwaliteiten heeft Ziyech duidelijk gewoon niet. En dus raakt hij vaak de bal kwijt. Hij verovert trouwens ook vaak de bal. Dus dat compenseert elkaar misschien een beetje.

Maar dat hij dus veel balverlies lijdt, dat is gewoon een gegeven. Ik vind dat wel een ontwikkelpunt, want in Italie wordt het dan erg lastig als hij zich daarin niet verbeterd.

8 juni 2018 om 14:53

Ja, hij leidt bovengemiddeld vaak balverlies ja, maar dan nog komt zijn passing accuracy over een vol seizoen op 75.4 procent uit, mensen doen altijd alsof het véél erger is. Toch zie ik dat bij spelers van hetzelfde type eigenlijk wel vaker, neem bijvoorbeeld vergelijkbare types in de ED: Gaston Pereiro (74.7 procent) of Mason Mount (77.2 procent), maar ook types als hij in het buitenland: Mahrez (79 procent) of Goretzka (79 procent). Cijfers komen van whoscored.com by the way.

Natuurlijk zijn er ook genoeg jongens die 80+ procent halen en daar moet Hakim ook naar streven. Dus ja, natuurlijk is hier nog voldoende winst te halen voor Ziyech maar er zijn ook genoeg mensen in de ED die procentueel gezien stukken vaker de bal inleveren (in absolute aantallen waarschijnlijk niet nee omdat letterlijk alles via Ziyech loopt bij Ajax, die man heeft asociaal veel balcontacten per wedstrijd) maar op een of andere manier wordt er bij Ziyech véél meer op gehamerd dan bij anderen?

Als VZ al artikels van romeinse kranten, die helemaal niet gespecialiseerd zijn in het voetbal, promoveert tot volwaardige artikels. Ik weet niet wat ik er van moet geloven, kende de krant persoonlijk niet, ben hem is gaan opzoeken, het feit dat ze een hele rubriek in hun site aan Bolatelli wijden zegt mij maar als genoeg. Over de geloofwaardigheid van dit nieuwsbericht twijfel ik eerlijk gezegd. Langs de andere kant niet verwondelijk, ajax fans springen op elk bericht van Kluivert en Ziyech de laatste weken, hoe hoger het bedrag dat genoemd wordt, hoe meer reacties er worden binnengerijfd. Ik zie Roma dergelijke bedragen in geen 100 jaar neerleggen, andere ploegen voor de beste meneer Ziyech trouwens ook niet, wordt vervolgd...

5 jaar geleden had ik over de grond gerold van het lachen, maar in de huidige transfermarkt kan alles dus waarom niet.

8 juni 2018 om 13:44

5 jaar geleden vertrok Christian Eriksen, grootste talent sinds Suarez, voor een schamele 13 miljoen. Terwijl een talent als Kluivert dat amper iets heeft bewezen al voor bijna het dubbele gaat met een 1-jarig contract. Times have changed.

En terecht. Als Ziyech leuke dingen laat zien op het WK komen er vanzelf wel een paar clubs die het wel willen betalen. Ik vermoed dat Lyon nog op zoek zal moeten naar een vervanger voor Fekir? Maar Roma wil deze deal natuurlijk voor het WK nog afronden. Hij heeft nog een contract voor 3 jaar en voor het geld hoeft Ajax geen spelers te verkopen.

Gaan we weer, gewoon 60 mio vragen voor Ziyech en anders maar niet.

Ajax wordt elk jaar uitgehold door clubs die zelf nog geen speler kunnen opleiden.

Voor een Ajacied betaal je dan maar gewoon de hoofdprijs, terecht of niet.

Ajax heeft geen andere keuze.

8 juni 2018 om 13:06

Haha volgens mij is een Ziyech nou niet echt zelf opgeleid of wel? En volgens mij doet Ajax hetzelfde bij andere clubs beetje hypocriet of niet

8 juni 2018 om 19:12

Zegt hij dan dat Ziyech zelf opgeleid is? Ik lees het nergens.

8 juni 2018 om 11:53

Sorry mijn reactie hoort hier niet... Ik pas hem.zo even aan. Zit op mobiele versie

Mwah, heel goed dat ze het vragen. Als je uiteindelijk op 38 mio uitkomt is dat toch prachtig? Gewoon meedoen met de gekte is een tactiek die Ajax kan hanteren gezien hun financiële positie.

40 miljoen, klinkt leuk en klopt in deze markt ook wel. Alleen je vraagt het aan een AS Roma, zijn die wel zo rijk? Als ze die keeprt verkopen misschien maar die moet ook vervangen worden natuurlijk.

25jaar en evenveel an Sanchez? Haha ajax moet wel ff ophouden 30milj okeeee maar 40+ gaat te ver

8 juni 2018 om 12:21

Ajax en spelers verkopen voor een appel en een ei is verleden tijd, hoe pijnlijk dat blijkbaar ook is voor sommige.

Ze hebben geld genoeg in Amsterdam, dus kunnen ze vragen wat ze willen, zo gaat dat in het buitenland namelijk al jaren. 30 miljoen is te weinig voor de beste speler van je eigen club met een huidig contract die nog 3 seizoenen door loopt. Als hij straks ook nog eens een goed WK speelt kan het zo maar zijn dat hij een record bedrag op gaat leveren. De markt is al jaren op hol geslagen, Ajax maakt daar gebruik van, en terecht.

8 juni 2018 om 12:23

Proberen mag toch. Ze hebben heel de zomer nog. Maar als ze er al te strikt aan vast houden verwacht ik niet dat hij weg komt.

Roma is ook niet gek natuurlijk. Die spelen het spelletje rustig mee hoor. Geen enkel probleem volgens mij. Zie Roma nooit 40 miljoen voor Ziyech betalen. Al mag Ajax uiteraard vragen wat ze willen.

Straks gaat Roma nog proberen om Eriksen voor 30 miljoen te halen... De vraagprijs die Overmars hanteert lijkt me zeer marktconform voor een speler met de kwaliteiten, potentie en contractduur van Ziyech.

Veel geld? Absoluut. Maar als Fekir voor rond de 70 miljoen bij Lyon vertrekt, dan is Ziyech minimaal de helft waard.

Misschien had Roma Salah wat langer de kans moeten geven of hoger in de boom moeten gaan zitten toen Liverpool aanklopte.

Denk dat Ziyech gewoon bij Ajax meld na het wk ...Ajax kan vragen wat ze willen met nog 3 jaar contract ..en hebben geen geld nodig

Als Overmars 45 miljoen voor Ziyech krijgt mag Ajax hem wel een flinke bonus en salarisverhoging geven. Aangezien Ziyech duidelijk geen zin meer heeft in Ajax mogen we blij zijn met 20 miljoen.

8 juni 2018 om 12:57

Het is niet zo dat een speler besluit wat er gebeuren gaat. Ziyech wilt weg maar Ajax wil niet dat hij weggaat. Of een groot bedrag of contract uitdienen tot 2021.

Kan je voorstellen dat je spelers voor een laag bedrag laat vertrekken omdat ze weg willen. Krijgen spelers nog meer macht...

Straks speelt Ziyech een wereld WK en dan is zijn vraagprijs gestegen naar 60 miljoen. Gezien de huidige markt is 40 miljoen voor de kwaliteiten van Ziyech een normale prijs.

8 juni 2018 om 13:30

Niet voor een speler die eigenlijk al het hele jaar roept dat hij weg wil. Dat drukt behoorlijk op de vraagprijs. En Ziyech houden voor het statement is al helemaal waardevernietiging. Aan het einde van het seizoen liep hij er al bij met zijn ziel onder zn arm.

Misschien is Italië niet het land dat zijn voorkeur heeft. Verwacht een transfer naar een Franse of Duitse club na het WK. Op dat WK zal hij ook zijn echte waarde moeten laten zien. Presteert hij daar boven niveau dan kan hij naar een topclub. Bij een mindere prestatie wordt het net een club daaronder.

Ziyech heeft aangegeven dat hij wil vertrekken. Hij gaat waarschijnlijk ook vertrekken, want aan een ontevreden speler heb je uiteindelijk ook niks. Dat doet zijn transferprijs ook geen goed. Ajax kan nu, aan het begin van de transferperiode, nog alles vragen. Maar gaande de zomer zal die prijs alleen maar naar beneden gaan. Ik zie Ziyech dit hoofdstuk ook nog wel afsluiten bij de arbitragecommissie. Hem volgend jaar op de bank houden is ook geen optie, want dat is helemaal waardevernietiging.

Voor dat bedrag speelt hij volgend seizoen bij Ajax. Alleen clubs uit Engeland zouden dat eventueel neerleggen voor Ziyech maar daar staat de NL competitie niet echt goed aangeschreven meer voor een directe overgang naar de top. Misschien als Leivester Mahrez voor veel verkoopt dat Ajax 35 kan krijgen.

En anders moet je genoegen nemen, uiteindelijk, want Overmars is heel goed de markt aan het verkennen natuurlijk, met 25 miljoen wat voor een speler als Ziyech al veel is. Hij is niet zo goed als hij denkt.

Met de 20 miljoen die Ajax in totaal voor Kluivert kan ontvangen en deze 40 a 45 miljoen voor Ziyech kan Ajax toch maar mooi 60 a 65 miljoen vangen voor twee spelers die nog veel mankementen hebben. Nu nog De Ligt voor 60 miljoen verkopen en dan weer opnieuw aan het elftal sleutelen. Ik zie graag spelers als Dumfries, Magallan, Mount en Tadic naar Ajax komen. Allemaal spelers die veel aan Ajax zullen toevoegen. Dus herinvesteer ongeveer 40 miljoen weer terug in de selectie.

Het is toch wat.... De eredivisie heeft nog nooit zo'n laag niveau voetbal laten zien, maar de transfer waardes zijn hoger dan ooit.
Wat zouden ze hebben gekost: Stam, Ronaldo, van Nistelrooij, Seedorf, Davids, Suarez...

8 juni 2018 om 15:03

Prijzen stijgen harder dan het niveau daalt. Voor 100 miljoen kon je vroeger een compleet champions league waardig elftal kopen. Nu heb je er een rechtback voor....

Ook voor Ziyech vind ik 40 Mill echt belachelijk veel !!
Nog niet bewezen constant genoeg te zijn voor een topclub , leuk voor Ajax maar moet maar eens zien of hij in top competitie staande blijft

8 juni 2018 om 18:44

Tsja. Topspelers voor die positie zijn inmiddels ook ruim het dubbele waard. De Müllers en erikssen gaan voor ruim 80 miljoen over de toonbank

40-45 miljoen is gewoon een goede prijs voor ziyech als je ziet dat man united fred voor 55 miljoen heeft gekocht.

40 miljoen te veel .lekker doorlopen dan Roma. Er komt nog wel een mid table Engelse PL club hoor. Leicester of zo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren